Witte bodem is de eerste 2 weken wel leuk, maar als die ancistrussen gaan poepen is de lol er snel af. Het begint nu op mijn bodem al vies te worden, laat staan met wit.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:54 schreef stoeltafel het volgende:
Vette regenboog vissen! Is een witte bodem niet mooier? Had eerst een zwarte bodem met me discus vissen en na een tijdje over gegaan naar een witte bodem, veel mooier!
Garnalen is de oplossing, tenminste bij mij.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Witte bodem is de eerste 2 weken wel leuk, maar als die ancistrussen gaan poepen is de lol er snel af. Het begint nu op mijn bodem al vies te worden, laat staan met wit.
Het liefst zou ik een zandbodem hebben, maar dat leek me niet wijs ivm alg tegen de ruit enzo.
Dus ja, het kán mooier maar dit is praktischer.
Meh. Die heb ik genoeg in mijn andere bak. Hier zitten 2 grote jongens in.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:23 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Garnalen is de oplossing, tenminste bij mij.
een filterquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:10 schreef ook_gek het volgende:
Ja welke beesten moet ik hebben om me bodem schoon te houden?
En voor in huis een vrouw/vriendinquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:10 schreef ook_gek het volgende:
Ja welke beesten moet ik hebben om me bodem schoon te houden?
Filter en stofzuiger heb ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:21 schreef Roces18 het volgende:
[..]
een filter
en een stofzuiger
^^
De bladeren enzo worden wel opgegeten door garnalen en slakken enzo
Naast cavia's kan je ook regenboogzalmen temmen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heb hier nog 1 regenboogzalm zitten.. De KWAL! Tis een mannetje, en stalkt alle vissen als ie niet lekker in z'n vel zit. Gelukkig heeft ie schrik van mij, en vaak als ik em even een paar tellen volg met mijn vingers, dan is ie weer koest
Mja, het is eigenlijk ook een schoolvis, dus hij zal niet heel blij zijn dattie alleen zit. Ik vind ze wel leuk, ze zitten elkaar wel es achterna of de roodkopzalmpjes. Maar over het algemeen zijn ze vrij rustig en hangen ze in de stroming. Ze eten wel gulzig.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heb hier nog 1 regenboogzalm zitten.. De KWAL! Tis een mannetje, en stalkt alle vissen als ie niet lekker in z'n vel zit. Gelukkig heeft ie schrik van mij, en vaak als ik em even een paar tellen volg met mijn vingers, dan is ie weer koest
Ze zaten eerst met 5 stuks, maar hij terroriseerde alles en iedereen.. Nu is ie wel rustiger, maar soms moet ie zich uitkuren ofzoquote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mja, het is eigenlijk ook een schoolvis, dus hij zal niet heel blij zijn dattie alleen zit. Ik vind ze wel leuk, ze zitten elkaar wel es achterna of de roodkopzalmpjes. Maar over het algemeen zijn ze vrij rustig en hangen ze in de stroming. Ze eten wel gulzig.
Bij mij zijn ze trouwens juist nieuwsgierig, helemaal niet bang voor mijn hand.
Dat had ik ook eens met die waaierhanden. Schrok me rot. Totdat ik ze vrolijk allebei achterin zag rondscharrelen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:46 schreef Kreator het volgende:
Tijdens het schoonmaken kwam ik dit tegen:
[ afbeelding ]
Een compleet omhulsel van een garnaal, inclusief waaierhandjes. Hij is hol en leeg, dus ik verwacht dat het een schil is omdat hij groeit... alhoewel ik de garnalen vandaag nog niet heb gezien (maar dat kan ook komen omdat ik in de bak aan het klooien was).
Weet nog goed dat ik me rot schrok toen ik vuurgarnaaltjes had gekocht en er ineens 'dooie garnalen' in de bak lagen...Maar goed, dat zal bij deze Waaierhandgarnalen niet anders zijn qua vervelling
Als ik ze voer springen ze zowat de bak uit en ze stoten regelmatig hun kop tegen de deksel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:44 schreef Kreator het volgende:
Maar over het algemeen zijn ze vrij rustig en hangen ze in de stroming. Ze eten wel gulzig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |