Dat zou ik persoonlijk dus echt echt echt niet kunnen, als ik twijfels zou hebben of mijn man daar wel mee om kan gaan...quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het liefst buiten de deur zodat je man het wel op moet lossen als Geert gaat huilen. En wie weet vindt hij dan wel een manier waar jij ook wat aan hebt omdat hij geen borsten heeft om aan te bieden.
Nou ja, ik was ook wel bang voor het antwoord 'dan laat hij hem gewoon huilen' ja maar misschien dan langzaam opbouwen met dat je eerst alleen in een andere ruimte bent zodat je er op kan toezien dat hij echt gaat troosten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:26 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat zou ik persoonlijk dus echt echt echt niet kunnen, als ik twijfels zou hebben of mijn man daar wel mee om kan gaan...
Aha, het lag dus niet aan Leia, maar aan jou. Jij hebt haar gewoon verwend!quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:08 schreef Orea het volgende:
Het had hier te maken met o.a. menstruatie.. ik heb geprobeerd het dmv meer aanleggen en kolven op te krikken, maar daar had ik op een gegeven moment de puf niet meer voor. Leia is het type: zuig zuig, komt niks uit. Boos, oké dan drink ik wel niet! *stampvoet* dus meer aanleggen ging ook niet.. (ze heeft nooit moeite hoeven doen, wat ik laatst al zei: nooit geclusterd, nooit geregeld..)
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, al vind ik het eigenlijk ook heel fijn dat mijn lief een andere aanpak heeft dan ik. Dat kan heel verfrissend zijn. En tja, het is ook zijn kind, dus ik vind dat hij de ruimte moet krijgen om op zijn manier met haar om te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan, hoor.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:50 schreef Vanyel het volgende:
Bij dit soort gesprekken ben ik altijd blij dat ik een vrouw heb
Eigenlijk heb je gewoon helemaal gelijk!quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Aha, het lag dus niet aan Leia, maar aan jou. Jij hebt haar gewoon verwend!
Heel eerlijk pessie, ik zie je steeds worstelen.. als het niet gaat, dan gaat het niet meer. Een eventuele overstap naar flesvoeding is geen doodzonde ofzo.. ik wil je er ook absoluut niet naartoe praten; maar als het jou rust gaat geven is het misschien niet eens iets heel slechts om te overwegen..quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:33 schreef pessie het volgende:
Ik heb manlief even gebeld op zn werk, die geeft aan wel domperidon te willen proberen dus ik ga zo even naar de apotheek. Ik zie wel, ik ben dit een beetje zat. Ik wil heel graag doorvoeden tot een jaar maar op deze manier zie ik het even niet meer zo zitten.
Duidelijk.. maar dan zul je een manier moeten vinden om dit te gaan laten werken en er zelf iets positiever in te gaan staan. Want ook hij voelt jouw frustratie aan en zal daardoor onrustiger zijn, júist ook 's nachts!quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef pessie het volgende:
Ik wil echt geen flesvoeding geven. Ik vind borstvoeding de beste voeding voor Nathan en ik vind dat hij dat verdient. Ik wordt er alleen maar verdrietig van, het idee dat ik flesvoeding zou moeten kopen voor Nathan.
Duidelijk en begrijpelijk.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef pessie het volgende:
Ik wil echt geen flesvoeding geven. Ik vind borstvoeding de beste voeding voor Nathan en ik vind dat hij dat verdient. Ik wordt er alleen maar verdrietig van, het idee dat ik flesvoeding zou moeten kopen voor Nathan.
We zitten vaak op 6 voedingen maar zoals vandaag hou ik het al niet eens meer bij.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:42 schreef Leandra het volgende:
Pessie, op hoeveel voedingen per dag zit je dan nog met Nathan?
Geef desnoods 's avonds laat 1 flesvoeding zodat je de nacht iig fatsoenlijk doorkomt.
Gelukkig is dat bij ons ook het geval. We zijn vrouwen, geen klonenquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, al vind ik het eigenlijk ook heel fijn dat mijn lief een andere aanpak heeft dan ik.
Dat is echt niet zo vreemd hoor, niet iedereen zit al snel op 4/5 voedingen per dag. Bovendien groeide Nathan een tijdje maar net aan genoeg, dus dan blijft het helemaal noodzakelijk om regelmatig te voeden. Het lijkt er ook op dat Pessies productie het nodig heeft om (minimaal) 6 keer aan te leggen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:10 schreef Leandra het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom het preventief geven van paracetamol en het slikken van medicijnen geen probleem lijken te zijn, maar kunstvoeding als sheer evil wordt gezien...
Krijgt Nathan met zijn bijna 9 maanden nog helemaal geen bijvoeding als hij nog 6 borstvoedingen per dag krijgt?
Heel eerlijk? Ik begrijp je moeite; ik vond het ook moeilijk om de overstap te maken, en dan was het nog wel een min of meer bewuste keuze. Maar eigenlijk denk ik in jouw geval dat jij het erger vindt dan Nathan, dus dat je je wel moet afvragen in wiens belang je de keuze maakt. Ook ik vind borstvoeding de eerste keuze, maar denk ook: liever een blije moeder met flesvoeding dan een gefrustreerde moeder met borstvoeding. Niet om je naar flesvoeding toe te praten, maar ik denk wel dat het belangrijk is om het in perspectief te blijven zien.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef pessie het volgende:
Goed om te horen pessie! Ik hoop dat het even wat lucht geeft!!quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:46 schreef pessie het volgende:
Knuffelbeestje, dat vind ik heel interessant dat je dit zegt! Dank je! Ik dacht dat als je zou gaan overbruggen dat dat dan einde productie en einde bv zou betekenen, dat hoeft dus niet. Voor vanavond hebben we besloten dat Nathan 1 pakje opvolgmelk krijgt aangeboden om 8 uur voor het slapen gaan, ik kolf dan en om 10 uur voor het slapengaan ook nog. Als hij om 12 uur komt voor een voeding geeft manlief 100cc kolfmelk (evt meer als Nathan dat wil). Ik ga meer slapen vannacht, dat staat al wel vast.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:58 schreef Twinkly het volgende:
Asy, haha! Dankzij jouw geweldig uitleg is het mij net ook gelukt om straaltjes uit mijn borst te krijgen met de hand
Vanyel, dat had ik ook met Lilypads, dat het wat muf ging ruiken. Ik vond het ook zo lastig dat ik ze steeds moest afwassen en weer helemaal droogfohnenlui he.
Maar het is wel super handig onder een strak shirt, je ziet geen pads en geen tepels.
Maar als je ze afdroogt komt er stof op en dan plakken ze niet meer, daarom föhnde ik ze droog als ik ze snel nodig had.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:38 schreef Asyniur het volgende:
[..]
En ik heb de lilypadz nog nooit geföhnd
Gewoon even onder de warme kraan met wat afwasmiddel en afdrogen. En af en toe samen met de flessen/kolfspullen uitkoken.
Zitten die vrouwen missschien ook op Fok!?quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:25 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Maar als je ze afdroogt komt er stof op en dan plakken ze niet meer, daarom föhnde ik ze droog als ik ze snel nodig had.
Pessie
Wat fijn dat je vannacht wat beter hebt kunnen uitrusten. Het kan heel goed dat het dippen, behalve door je cyclus, ook te maken heeft met vermoeidheid en stress.
Ik weet dat sommige vrouwen altijd domperidon slikken tijdens een bepaald deel van hun cyclus, dus schijnbaar kan het wel werken, ookal gebruiken zij het telkens maar kort.
Nee, ik heb het een keer op D&V gelezen (dacht dat het daar was). Ik zoek het wel even voor je op.quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:50 schreef pessie het volgende:
[..]
Zitten die vrouwen missschien ook op Fok!?
Dat lijkt me namelijk best interessant, de anderhalve week van dippen dom slikken en verder niet.
Neeheeeeee, zo blijft er ruimte voor mij om nog even te wachten met aanmeldenquote:Op donderdag 31 maart 2011 11:29 schreef Twinkly het volgende:
Ze zijn te strengAls ik die opleiding heb kan ik toch daarna een baan zoeken en in aanraking komen met moeders en baby's.
Jij maar jij hebt volgens mij al de juiste vooropleidingquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:17 schreef WupWup het volgende:
Voor mij hoeft het niet DML, ik wil graag de opleiding doen
De kloof tussen mij en de opleiding? Dat is een enorm gapend gatquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:58 schreef WupWup het volgende:
[..]
Neeheeeeee, zo blijft er ruimte voor mij om nog even te wachten met aanmelden![]()
![]()
Op zich hebben ze het wel handig bedacht, zo kunnen ze de opleiding een stuk korter maken dan wanneer ze mensen moeten opleiding zonder enige ervaring met het werkgebied.
Hoe is het met je kloof?
Wat fijn!!!quote:
quote:
Ik toen wel hoor! Een hydrofiel was niet genoeg zeg maarquote:Op vrijdag 1 april 2011 13:27 schreef Claudia_x het volgende:Jemig, zijn er vrouwen die zoveel lekken dat een milksaver lucratief kan zijn?
Wauw. Ik gebruik wel compressen, maar die zijn eigenlijk alleen voor de andere borst als ik ga voeden. Ik wissel ze omdat ik dat wel fris vind, ze zijn nog nooit vol geweest oid.quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:13 schreef Pvoesss het volgende:
het is bij mij nu minder dan bij X. Toen zaten de compressen echt binnen een uur propvol.
Maar volgens haar kwam het heel weinig voor dat het écht de dom was die het hem deed in zo'n lage dosering.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:53 schreef Twinkly het volgende:
Verschilt het niet per vrouw welke dosering werkt?
Maar een placebo-effect is ook super hoor!
Heeft iemand een antwoord voor mijquote:Op vrijdag 1 april 2011 09:36 schreef Marlinde het volgende:
Kunnen moeders dat ook gebruiken als de bv niet op gang komt of zeg ik iets heel domsPuur uit interesse hoor
Volgens mij las ik op bv.com dat het door Jack Newman ook wel gebruikt werd om productie te stimuleren bij adoptiemoeders die bv wilden geven aan hun kind. Kun je denk ik het beste daar even nalezen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 17:23 schreef Marlinde het volgende:
[..]
Heeft iemand een antwoord voor mij?
Nou als je zelf duidelijk ziet dat het erger is als je het eet dan zal ik het gewoon weglaten uit mn dieet..quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:44 schreef DJMO het volgende:
het valt mij op dat wanneer ik chocola heb gegeten de uitslag in z'n gezichtje erger lijkt dan ervoor. ik versleet het eerst voor hormoonpukkeltjes, en 't ene moment lijkt 't weg te trekken, maar wanneer ik chocola eet, lijkt t dus weer erger te worden. vandaar mijn vraag of het gerelateerd kan zijn
Kan daardoor de bv ook niet op gang komen? Ik had ook nog achterblijvende placenta stukjes,,quote:Op vrijdag 1 april 2011 19:00 schreef Fannetje het volgende:
Eigenlijk wel raar dat dat dan niet vaker wordt voorgeschreven.
Bij mij kwam de BV ook totaal niet op gang (achteraf bleek mijn achterblijvende stuk placenta waarschijnlijk de boosdoener), maar ik heb niemand over domperidon gehoord.
Doordat een deel van de placenta achterblijft blijven er hormonen in het lichaam die de productie remmen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:22 schreef Marlinde het volgende:
[..]
Kan daardoor de bv ook niet op gang komen? Ik had ook nog achterblijvende placenta stukjes,,
Ik word nu best wel verdrietig nu ik van Serpente lees dat na die pillen? de bv wel op gang kwam! Ik wilde ook graag bv geven, maar Tessa had geen geduld om rustig en goed aan te happen. Toen ik ging kolven kwam er bijna niks en na een week of 3 ben ik ermee gestopt... Er is toen bij mij niks gezegd over pillen oid wat de bv wel op gang zou kunnen brengen....
Je hebt nu meer kennis...quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:30 schreef Marlinde het volgende:
Dat wist ik niet..
Bedankt voor jullie antwoorden! Bij een 2de ga ik het alsnog proberen en hoop dan dat het wel gaat lukken.
Ik was het eerst niet van plan om het bij een 2de weer te gaan proberen omdat ik dacht dat het gewoon niet zou lukken, maar het zou dus dan wel anders kunnen zijn (hopen dat het ook zo gaat zijn..)
dito ja, hier ook volle zoogkompressen, ik lek er zelfs doorheen als ik niet snel genoeg verwissel en er gaan een pak of wat van die dingen doorheen per week. Zowel bij de eerste als de tweede.quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:13 schreef Pvoesss het volgende:
het is bij mij nu minder dan bij X. Toen zaten de compressen echt binnen een uur propvol.
En ja ik wil hem wel echt gaan gebruiken
Ja maar he hoi, mij niet meetellen dan he. Ik had dan wel effect bij 3x1, maar ik had ook geen onderproductie...quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:30 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar volgens haar kwam het heel weinig voor dat het écht de dom was die het hem deed in zo'n lage dosering.
Dus het is dan heel typisch dat hier op het forum een heel clubje zit, waarbij een lage dosering werkt
Het is uiteindelijk maar een bijwerking van een geneesmiddel met een heel ander doel...
Ik kreeg er ook andere bijwerkingen van in die lage doseringobstipatie
Als dat niet uitkomt dan kolf ik op een ander moment. Zoals op mijn werkdag in de avondquote:Op vrijdag 1 april 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
Pvoesss, maar hoe doe je dat dan met kolf- en voedtijdstippen? Ik kan bijvoorbeeld niks voor het slapen gaan kolven, want ik voed Lena tussen 19-20 uur en ga zelf naar bed als ik haar de late avondvoeding geef tussen 22-23 uur.
Ja, dat weet ik nog. Echt geweldig, heel vreemd ook.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:47 schreef WupWup het volgende:
Oxytocine en het vertrouwen dat je veilig kunt samen slapen. Maar vooral heel veel oxytocine. Mennn, in die eerste maanden voelde ik mezelf zelfs overdag zittend gewoon wegzakken bij een TSR
inderdaad, heerlijkquote:Op vrijdag 1 april 2011 22:47 schreef WupWup het volgende:
Oxytocine en het vertrouwen dat je veilig kunt samen slapen. Maar vooral heel veel oxytocine. Mennn, in die eerste maanden voelde ik mezelf zelfs overdag zittend gewoon wegzakken bij een TSR
Dat doen wij ook wel hoor, alleen dan rug tegen buik. Mijn hand op haar buik wat wrijven als ze pijn heeft.quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:36 schreef huuphuup het volgende:
@Vanyel, Elin slaapt moeizaam 's nachts die slaapt dus ook wel eens knuffelend met mij, ze ligt dan op haar zij en ik op mijn zij, buik tegen buik, waarbij ik mijn onderste arm onder haar heb. Ze ligt met haar hoofdje dus op mijn bovenarm.
Ze slaapt zo echt tien keer beter, kruipt echt helemaal tegen mn borst aan en houdt dan met dat ene handje mn bh vast, heel schattigik slaap er niet minder door.
Ja, hier hetzelfde hoor.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:43 schreef Marlinde het volgende:
Bah ik baal zo erg, denk dat het me toch echt wel heel hoog zit dat het niet gelukt is..
Als ik had geweten dat het daaraan lag had dan hadden ze misschien eerder een curettage kunnen doen en had het alsnog op gang kunnen komen...![]()
Ik weet nu zeker dat ik bij een 2de kindje het zeker ga proberen!
Hoi Fannetje, hoewel ik je teleurstelling goed kan voorstellen, hoop ik toch dat je je niet helemaal vastbijt op de placentarest als oorzaak van het niet op gang komen van de bv. Tenzij ik de uitzondering ben die de regel bevestigt, kan het ook anders gaan. Hier ook nog een flink stuk placentarest die na ruim 3 weken alsnog verwijderd is (ondanks een curretage na de bevalling) en hier kwam de bv middels kolven meer dan goed op gang. Mijn gyneacoloog legde me destijds uit dat mijn baarmoeder er als een uitgelubberde ballon uit heeft gezien en dat dit stuk placenta best gemist kon worden. En ik wil ook geloven dat hij zeer grondig en secuur te werk is gegaan.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:46 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ja, hier hetzelfde hoor.
Ik heb het maar 5 dagen geprobeerd, maar er gebeurde dus ook gewoon helemaal niets, ook niet met kolven. Omdat Anne in een razend tempo afviel, hebben we toen snel de knoop omgehakt en zijn we geswitcht naar FV. Maar heb er nog wel van gebaald. Vooral toen ik er achter kwam dat ik die placentarest had. En het was zo'n groot stuk, dat het volgende de gynaecoloog heel goed mogelijk was dat daardoor de BV helemaal niet op gang kwam.
Stomme verloskundige ook die de placenta niet goed gecontroleerd heeft... kan er nu nog een beetje boos om worden, vooral omdat het ook echt een heel onaardig mens was.
Die foto heb ik ook. Met 8 weken!quote:Op zondag 3 april 2011 13:08 schreef huuphuup het volgende:
Maar een pagina later wel een foto van mn eerste banaanhap, als ik terugtel was ik toen grofweg 10 tot 12 weken oud
Ongeveer zo?quote:Op zondag 3 april 2011 13:15 schreef oeke het volgende:
[..]
Die foto heb ik ook. Met 8 weken!![]()
Ik kijk er wel wat vies bij.
Nou, he! Al ben ik blij dat er tegenwoordig meer kennis beschikbaar is. Vrouwen leven over het algemeen zo anders dan toen dat die kennis maakt dat (langdurig) voeden meer kans van slagen heeft.quote:Leuk trouwens om te lezen Huup, dat je oma zo lekker zonder tijd en op gevoel voedde.
Mn moeder is een stresskip. Als ze het druk heeft stresst ze enorm. Dat komt productie helaas niet ten goedequote:Op zondag 3 april 2011 13:23 schreef WupWup het volgende:
Dat 'te druk' voor borstvoeding snap ik nooit zo heel erg goed. Het lijkt me zoveel meer tijd kosten om flesjes te moeten klaarmaken, te geven en weer af te wassenMaar wellicht zie ik meer beren dat er werkelijk zijn
Oh en mijn eerste hap was tomaatMet 3 maanden en ernaast ligt een fles
Dat heb ik vaker gehoord destijds. Ik denk dat niets normaal is gegaan.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:31 schreef Twinkly het volgende:
Ik denk toch dat jij de uitzondering bent Smikke
Normaal wordt de melkproductie geremd door progesteron omdat het de werking van prolactine belemmerd. Progesteron wordt afgescheiden door de placenta (en door het gele lichaampje na de ovulatie). Wanneer de placenta geboren wordt daalt de progesteronconcentratie plotseling waardoor prolactine zijn werk kan doen en de melkproductie op gang komt.
Da's hier ook zo. Ze snap het verstandelijk wel, maar het is net of ze niet gelooft dat het bij haar ook anders had kunnen gaan. Maar volgens mij heeft dat vooral te maken met het idee dat het dan haar "schuld" was dat ze maar kort heeft kunnen voeden. Ze had het op zich wel graag gewild, dus dan voelt dat misschien met terugwerkende kracht toch wat vervelend. Ik ga er dan verder ook nooit op door.quote:Op zondag 3 april 2011 14:06 schreef Twinkly het volgende:
Zijn jullie moeders nu ook steeds zo verbaast dat je nog melk hebt? Mijn moeder zegt steeds dingen als "maar jij hebt wel genoeg melk". Ik probeer haar steeds uit te leggen dat het een kwestie van vraag en aanbod is maar het dringt niet door
jij bent toch Emma's melkboer?quote:Op zondag 3 april 2011 14:08 schreef WupWup het volgende:
Mijn moeder niet, mijn oma blijft het wel steeds weer zeggen. Ik heb het in het begin wel steeds uitgelegd, nu denk ik laat maar.
Ik was 3450 gram bij 39 wekenR was 9 pond op de uitgerekende datum
Emma 'slechts' 3020 gram bij 41 weken. Misschien heeft ze het van de melkboer?
bijvoorbeeld:quote:Op zondag 3 april 2011 14:23 schreef pessie het volgende:
Oeke wat bijzonder dat je oma kolfde voor anderen! Ik wist niet dat ze toen al kolven hadden
Volgens mij was er in 1974 nog niet veel kennis over. Tenminste dat houd ik me maar voor.quote:Op zondag 3 april 2011 14:34 schreef huuphuup het volgende:
Mijn moeder kreeg van haar verloskundige trouwens het dringende advies te stoppen met roken als ze dat niet al gedaan had toen ze op haar eerste afspraak kwam in 1984, maar ze was al gestopt toen ze zwanger wilde raken.
Het lijkt wel een pipetquote:Op zondag 3 april 2011 14:36 schreef WupWup het volgende:
[..]
bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
maar de oudste kolf zijn handen
Daar kwamen ze hier in de apotheek mee aanzetten toen ik om een kolf kwam...quote:Op zondag 3 april 2011 14:36 schreef WupWup het volgende:
[..]
bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
maar de oudste kolf zijn handen
Ik ga niet dagelijks kolven, althans mijn ukje is altijd bij me. Dus hij is echt om een klein voorraadje op te bouwen, en om evt de eerste dagen/weken te gebruiken bij stuwing of het op gang helpen van de BV. En om haar af en toe eens uit een flesje te laten drinken, zodat ze dat ook kan, mocht het toch nodig zijn als ik even zonder haar weg wil. (Dat kan ik me nu nog niet voorstellen)quote:Op zondag 3 april 2011 19:35 schreef Pvoesss het volgende:
Die had ik ook bij X. Nu heb ik ook een medela maar 1 versie groter namelijk de swing.
En ik heb een handkolf voor bij uitstapjes en in nood gevallen
Beide hier ook het geval! Ik dacht voor de bevalling steeds, als de baby er is kan ik alles weer. Failquote:Op maandag 4 april 2011 13:35 schreef WupWup het volgende:
Hier heeft ook de kraam Emma haar eerste badje gegeven. Mijn bekken lag nog ongeveer verspreid door de kamer heen, ik kon pas na een paar dagen weer wat. Had overigens niks te maken met de bevalling, wel met de zwangerschapBadje is overigens wel naast m'n bed gedaan, dus ik was er wel gewoon bij, alleen het werkelijke vasthouden deed de kraam.
ik raak in de war van je avaquote:Op maandag 4 april 2011 13:35 schreef WupWup het volgende:
Hier heeft ook de kraam Emma haar eerste badje gegeven. Mijn bekken lag nog ongeveer verspreid door de kamer heen, ik kon pas na een paar dagen weer wat. Had overigens niks te maken met de bevalling, wel met de zwangerschapBadje is overigens wel naast m'n bed gedaan, dus ik was er wel gewoon bij, alleen het werkelijke vasthouden deed de kraam.
ik wel, twee keer ofzo gedwongen door de kraam. voor de rest liep ik wat verloren rond. ze mocht alleen niet aan m'n avondeten komen, dat was echt mijn ding ..quote:Op maandag 4 april 2011 15:57 schreef Ticootje het volgende:
Oh... ik heb eigenlijk helemaal niet op bed gelegen...
ik wel, om te rusten dan.quote:Op maandag 4 april 2011 15:57 schreef Ticootje het volgende:
Oh... ik heb eigenlijk helemaal niet op bed gelegen...
oh joh je had t voor mij niet hoeven veranderen hoorquote:Op maandag 4 april 2011 22:13 schreef WupWup het volgende:
oeps, zal een andere zoeken dan
Trend heeft vandaag nog doorgezet: om 8 uur gedronken, toen half 12 maar 1 kant, daarna om 5 uur de andere kant en voor het slapen gaan. Gek hoor, gaat snel ineens!
Ohh, maar ik wil best een Emma hoorquote:Op maandag 4 april 2011 17:38 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik raak in de war van je ava![]()
Dacht dat je Chan was
Als ik me niet vergis wordt je cyclus tegen gehouden zolang je iedere drie uur voedt. Als er meer tijd tussen zit, kan de cyclus weer op gang komen. Geen idee waar ik dit van heb, maar ik meen het ergens gelezen te hebben.quote:Op donderdag 7 april 2011 07:58 schreef Orea het volgende:
Had dat met je cyclus niet te maken met nachtvoedingen? Dat zolang je die nog had je cyclys weg kán (lees goed kán, hier mét nachtvoedingen gewoon in november alweer ongesteld geworden..) of heb ik dat zelf bedacht in mijn hoofd?
Muh, dwangvoederen dus..quote:Op donderdag 7 april 2011 11:59 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis wordt je cyclus tegen gehouden zolang je iedere drie uur voedt. Als er meer tijd tussen zit, kan de cyclus weer op gang komen. Geen idee waar ik dit van heb, maar ik meen het ergens gelezen te hebben.
6 uur, daarna wordt PIF aangemaakt.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:59 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis wordt je cyclus tegen gehouden zolang je iedere drie uur voedt. Als er meer tijd tussen zit, kan de cyclus weer op gang komen. Geen idee waar ik dit van heb, maar ik meen het ergens gelezen te hebben.
Pessie, krijgt Narhan kiezen/tanden?
Dit dusquote:Op donderdag 7 april 2011 13:49 schreef WupWup het volgende:
Hier ging de vlieger ook niet op Asy. Emma had zo ongeveer een bv-infuus de eerste maanden en ik werd na 9 weken ongesteld en sindsdien weer a 4 weken inclusief ovulatie
wij gebruikten tommee tippee bij Amélie.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
Lena blijft lastig uit de fles drinken. Ik krijg er in 30-45 minuten wel fatsoenlijke hoeveelheden in, maar het kost veel tijd en moeite en ik zie gewoon dat ze niet goed met de speen overweg kan.
Heeft iemand nog tips voor een goede fles? Ik heb nu alleen de Aventfles en Tommee Tippee geprobeerd. Ik heb het idee dat het met de laatste wel iets beter gaat, maar niet goed genoeg.
Die zag ik vandaag bij de Etos bij onsquote:Op donderdag 7 april 2011 15:49 schreef huuphuup het volgende:
http://www.baby-walz.nl/E(...)Touch-TM.a833.0.html
Núby heeft ook een bv-fles zo te zien.
Das wel grappig. Zat Lena niet nog aan de 85 toen Dottir er al 110 dronk? Dat heeft ze mooi ingehaald, Dottir zit nl. nog steeds aan de 110quote:Op donderdag 7 april 2011 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
Tja, ik neem zelf alle tijd om er bij Lena genoeg melk in te krijgen. Ze heeft net 125 ml gedronken (ik had 150 ml afgekolfd) en gister 130 ml (ook 130 ml afgekolfd). Het is dus niet heel dramatisch, maar ik kan ook moeilijk van de leidsters verwachten dat ze drie kwartier met haar gaan zitten. En ik merk dat mijn lief er gefrustreerd van raakt.
herkenbaarquote:Op donderdag 7 april 2011 16:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das wel grappig. Zat Lena niet nog aan de 85 toen Dottir er al 110 dronk? Dat heeft ze mooi ingehaald, Dottir zit nl. nog steeds aan de 110
Mijn lief raakt ook erg gefrustreerd van de fles geven (ik doe het niet), maar dat komt meestal doordat ze vergeet de dop een slagje terug te draaien. Dottir probeert dan uit alle macht iets uit de fles te krijgen, maar die is dan zo vacuum getrokken dat het niet meer lukt.
quote:De dubbele speen van de Breastflow flessen bootst de beweging van het drinken aan de moederborst perfect na. Door de binnen en de buitenspeen moet de baby dezelfde tongbeweging gebruiken als aan de borst.Bij de Breastflow flessen moet de baby zowel zuigen als druk zetten, net als aan de borst. De baby kan zo zelf de melkstroom reguleren. Door de vorm van de spenen is de stand van de mond en de tong van de baby gelijk aan wanneer ze aan de borst drinken. De baby krijgt minder lucht binnen en dat helpt darmkrampjes (koliek) voorkomen. Door de natuurlijke manier van drinken kan de baby makkelijker switchen van borst naar fles en terug, wat ideaal is voor moeders die zowel borstvoeding als flesvoeding geven, maar ook voor moeders die na het geven van borstvoeding willen overstappen op de fles.
Het unieke dubbel-speen systeem bootst de werking van de borstvoeding na. Geschikt voor kindjes die (nog) niet aan de borst kunnen of die andere flessen weigeren.
De Breastflow fles is verkrijgbaar in 150ml of 250ml.
Deze flessen worden standaard geleverd met een fase 1 speen: slow tot medium flow.
Voor fase 2: medium tot fast flow kunt u losse spenen bijbestellen.
Fase 1: slow tot medium flow (0-3 maanden)
Fase 2: medium to fast flow (3 + maanden)
quote:Op donderdag 7 april 2011 16:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]
herkenbaar
en het duurde hier ook heel lang voordat dat vacuum-kwartje viel. Gelukkig kreeg ze niet zo vaak een flesNu hebben we weer zoiets, na 2 weken ons afvragen waarom Amélie toch zo lang over de fles doet en zo nijdig en hard drinkt, zag ik dat er een nr 1 speen inzit, terwijl ze normaal uit 3 drinkt. Oeps
Dan zou ik eerst de dop terugdraaien voor ik andere flessen ging proberen. Het scheelt hier echt de wereld.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, ik wist niet eens dat dat een oplossing kon zijn.
Ik heb even overlegd met een borstvoedingswinkel in Oud-Zuid en die vrouw had nog niet veel ervaring met de Calma maar was wel heel positief over de Breastflow. Die gaan we dus eerst maar eens proberen.
Zou ik ook eens moeten doen, gebruiksaanwijzingen lezen.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan zou ik eerst de dop terugdraaien voor ik andere flessen ging proberen. Het scheelt hier echt de wereld.
Ik zag dat het ook in de gebruiksaanwijzing staat dat dat gewoon nodig is.
Ja, die dingen lees ik soms...![]()
Dat was ik ook van plan, het ze zelf even laten uitvogelen. Ik had goede hoop dat Lena beter zou drinken als haar honger groter was en ze dus wel moest. Maar het ziet er niet echt naar uit dat dat zo is en komende week zou ik mijn lief en schoonouders ermee opzadelen. Dat zit me niet lekker. (Lees: ik ben een controlfreak.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:18 schreef mrien het volgende:
Misschien ga ik die breastflow ook maar proberen, zag dat de lk hier in de buurt die verkoopt
Het happen van de speen wil hij dus ook niet altijd.
Denk dat ik eerst komende week op de creche maar afwacht, dan avent en tommee tippee meegeef en ze het maar laat proberen
quote:Op donderdag 7 april 2011 17:44 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, dat was een groot succes! Twee uur en drie kwartier na de vorige voeding dronk ze in 10 minuten 105 ml! Ik had ook nog even de Tommee Tippee geprobeerd met de terugdraaitip, maar dat bleef lastig gaan. De Breastflow had ze meteen door!
Die vind ik wel fijn die gebruik ik thuis.. Tommee Tippee vond ik ook een ramp.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:49 schreef huuphuup het volgende:
http://www.baby-walz.nl/E(...)Touch-TM.a833.0.html
Núby heeft ook een bv-fles zo te zien.
Fijn!quote:Op donderdag 7 april 2011 17:44 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, dat was een groot succes! Twee uur en drie kwartier na de vorige voeding dronk ze in 10 minuten 105 ml! Ik had ook nog even de Tommee Tippee geprobeerd met de terugdraaitip, maar dat bleef lastig gaan. De Breastflow had ze meteen door!
aiquote:Op maandag 11 april 2011 10:39 schreef Vanyel het volgende:
Helaas hebben we hier bedacht dat de tepel ook best past als je je mond maar anderhalve centimeter open doet. Waarom dan meer moeite doen?
Ik denk dat ik je wel zo ongeveer snap, een soort vouwbeweging heeft hier ook vaak het beste resultaat. Ze is alleen inmiddels iets sterker geworden en ik vind het nu lastig om tepel en mond pas bij elkaar te brengen als IK vind dat de hap groot genoeg is (er van uitgaande dat ze haar mond zo ver open doet), ze hapt de laatste paar voedingen zelf nogal fanatiek, alleen dus niet zoals ik het wil. Op een andere plek beginnen had vanmorgen gewoon het resultaat dat ze naast mijn tepel hapte. Na die zuigzoenverhalen van jullie laatst werd ik daar niet zo enthousiast van.quote:Op maandag 11 april 2011 10:55 schreef Orea het volgende:
oh das niet zo mooi Vanyel.. wat hier nog wel eens hielp als ze geen grote hap wilde nemen, was om de tepel hoger in te zetten, dus vanaf haar neus naar beneden te gaan (kan het lastig uitleggen) dan kon ik hem zo naar binnen vouwen (dat klinkt nog raarder) maar dan deed ze haar mond vaak wel een stukje verder open en dan ging het goed.. Het is even pielen, maar dan lukte het vaak wel!
quote:Op maandag 11 april 2011 13:34 schreef Orea het volgende:
Even crossposten, maar dit is ook de blik die ik dan ongeveer krijg
[ afbeelding ]
En dat is ook wel eens leuk voor een keertjequote:Op dinsdag 12 april 2011 10:21 schreef Orea het volgende:
Ik had bij wijze van niet eens een bh hoeven aantrekken!
quote:Op maandag 11 april 2011 13:34 schreef Orea het volgende:
Even crossposten, maar dit is ook de blik die ik dan ongeveer krijg
[ afbeelding ]
Was ik toch even in de naieve veronderstelling dat ze op het CB wel de laatste curves van de WHO gebruiken. Heb ik het al die tijd mis gehad?quote:Op maandag 11 april 2011 21:06 schreef DJMO het volgende:
ik kan niet wachten tot ik ook zo'n soort blik krijg Oreadit is wat ik gisteren zag:
[ afbeelding ]
Dit is dus hoe je kijkt als je in slaap aan het vallen bent aan de borst, zo moe bent dat je de borst laat glippen en dan tot de ontdekking komt dat je levende speen zich niet meer in (de buurt van) je mond bevindt. Hij was me toch een partij zwaar beledigd op dat moment
Vanmorgen naar 't cb geweest, en als hij zo doorgroeit als nu, komt hij boven in de curve uit van het groeiboekje. Ik zei meteen tegen de arts dat ik een andere curve volg (die van borstvoeding.com) en dat hij daar precies maar dan ook precies het lijntje volgt. (iets onder het gemiddelde, maar toch: mijn speklapje)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |