abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94805803
Vorige deel: Borstvoeding deel 91

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
pi_94805824
DJMO, ik kan me best voorstellen dat het voor Jan ook zwaar is als Geert zoveel aan de borst ligt. Je kan dan immers niks met hem doen. Ga met Geert bij Jan zitten om te spelen. Wie weet is Geert er genoeg door afgeleid dat hij ook de borst even vergeet ;)

En verder zou ik inderdaad zoals Claudia zegt eens een voeding kolven en iets voor jezelf gaan doen. Het liefst buiten de deur zodat je man het wel op moet lossen als Geert gaat huilen. En wie weet vindt hij dan wel een manier waar jij ook wat aan hebt omdat hij geen borsten heeft om aan te bieden.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94805938
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het liefst buiten de deur zodat je man het wel op moet lossen als Geert gaat huilen. En wie weet vindt hij dan wel een manier waar jij ook wat aan hebt omdat hij geen borsten heeft om aan te bieden.
Dat zou ik persoonlijk dus echt echt echt niet kunnen, als ik twijfels zou hebben of mijn man daar wel mee om kan gaan...
pi_94806174
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:26 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat zou ik persoonlijk dus echt echt echt niet kunnen, als ik twijfels zou hebben of mijn man daar wel mee om kan gaan...
Nou ja, ik was ook wel bang voor het antwoord 'dan laat hij hem gewoon huilen' ja maar misschien dan langzaam opbouwen met dat je eerst alleen in een andere ruimte bent zodat je er op kan toezien dat hij echt gaat troosten.

Nou goed, ik mopperde vannacht op mijn vent over even helpen. Ik ben wel weer blij met 'm nu :@
The way you rock'n'roll
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:33:39 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94806255
Ik heb die van mij vannacht naar het matras in de babykamer verbannen. Hij wordt dan echt chagrijnig en ik leef me dan uit op hem en midden in de nacht wanneer je doodmoe ben wordt ik daar niet vrolijker van.Dus "Ajuu paraplu!".
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:38:55 #6
259886 pessie
pi_94806489
Ok, ik moet zo'n algemeen nummer bellen, maar na 6 cijfers van het telefoonnummer houdt het bandje ermee op... Daar schiet ik dus niets mee op.
pi_94806926
Bij dit soort gesprekken ben ik altijd blij dat ik een vrouw heb ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94807011
Bij dit soort gesprekken ben ik dan weer eens extra blij met mijn vent :@ die nooit moppert, er vaker 's nachts uitgaat dan ik... mij geregeld de deur uit 'schopt' (vaak even een ritje op de motor.. hoofd klaren ;)) zodat ik er even uit ben...
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:06:00 #9
259886 pessie
pi_94807556
Orea, vraagje, jij hebt in januari domperidon geslikt, waarom ben je daar mee begonnen? Had dat ook te maken met je cyclus? Ik twijfel namelijk heel erg maar ik heb eigenlijk geen zin in een herhaling van vorige maand vooral omdat ik al zo moe ben. Er kleven ook nadelen aan domperidon denk ik.
pi_94807646
Het had hier te maken met o.a. menstruatie.. ik heb geprobeerd het dmv meer aanleggen en kolven op te krikken, maar daar had ik op een gegeven moment de puf niet meer voor. Leia is het type: zuig zuig, komt niks uit. Boos, oké dan drink ik wel niet! *stampvoet* dus meer aanleggen ging ook niet.. (ze heeft nooit moeite hoeven doen, wat ik laatst al zei: nooit geclusterd, nooit geregeld..)

Ik hikte steeds tegen mijn menstruatie aan, maar werd het maar niet, waardoor de productie ook niet echt weer verder op gang kwam...

Heb je de stukken op bv.com gelezen?
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:14:59 #11
259886 pessie
pi_94807897
Ik heb ze gelezen maar ben nu alweer vergeten wat er in stond. De ene persoon vind dat je kunt toegaan naar 3×4 tabletten per dag maar de volgende vind dat 3×1 voldoende is. Zoiets. Oh ja, en dat je dus geen dom kunt slikken als tijdelijke maatregel maar dat je dat echt minimaal 3 weken moet doen. En dan heeeeeeeeel langzaam afbouwen. Maar hoe zit dat dan, na mn menstruatie werd de vorige keer mn productie weer normaal (volgens mij), krijg ik dan geen overproductie?
pi_94808000
Ja dat is dan iets wat je moet overwegen of je het zinvol vind, als het om een paar dagen per maand gaat dat je productie dipt.. het risico op overproductie zit er natuurlijk wel, wat dan aangaat is het verstandig om met een lage dosering te beginnen. Snel afbouwen is niet handig nee - ervaring - ik dipte enorm en het duurde even voordat dat weer bij was...

Maargoed, wellicht is het toch wel handig om je lactatiekundige daar even over te bellen. Zelfs als je nu vandaag domperidon gaat gebruiken werkt het niet direct. Dus dan nog een nachtje doortrekken!
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:24:10 #13
259886 pessie
pi_94808227
Mijn productie lijkt dus te dippen doordat het gele lichaam progesteron aanmaakt. Maar dit blijft toch tot de menstruatie? Blijft dan tot de menstruatie mn productie laag? Dat zou ik echt heel graag willen weten, als dat zo is begin ik gewoon met domperidon en hoop ik op Newman's bijwerking dat mn cyclus er weer mee kapt.
pi_94808322
Meestal, zodra je menstruatie eenmaal doorgebroken is, heb je je productie weer terug. Althans, zo werkt het hier..
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:27:37 #15
259886 pessie
pi_94808352
Dat was hier de vorige keer ook. Probleem is dat dat nog minimaal anderhalve week duurt.
pi_94808472
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:08 schreef Orea het volgende:
Het had hier te maken met o.a. menstruatie.. ik heb geprobeerd het dmv meer aanleggen en kolven op te krikken, maar daar had ik op een gegeven moment de puf niet meer voor. Leia is het type: zuig zuig, komt niks uit. Boos, oké dan drink ik wel niet! *stampvoet* dus meer aanleggen ging ook niet.. (ze heeft nooit moeite hoeven doen, wat ik laatst al zei: nooit geclusterd, nooit geregeld..)
Aha, het lag dus niet aan Leia, maar aan jou. Jij hebt haar gewoon verwend!

Pessie, als het alleen tijdens de eisprong en de menstruatie is, zou je er dan niet tegenop kunnen kolven?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:33:39 #17
259886 pessie
pi_94808552
Vaker aanleggen doet de truc ook, maar dat lukt tot nu toe niet. Ik bedoel, hij heeft dus al 2 regelnachten achter de rug, gisteren heeft hij merkbaar vaker gedronken en vandaag heb ik em ook al veel vaker laten drinken, er is nog geen resultaat geboekt en eigenlijk ben ik moe. Helaas komt dat de productie ook niet ten goede.
edit: het lijkt de hele periode tussen eisprong en menstruatie te zijn, dat is hier een week of 2

Ik heb manlief even gebeld op zn werk, die geeft aan wel domperidon te willen proberen dus ik ga zo even naar de apotheek. Ik zie wel, ik ben dit een beetje zat. Ik wil heel graag doorvoeden tot een jaar maar op deze manier zie ik het even niet meer zo zitten.
pi_94809566
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:50 schreef Vanyel het volgende:
Bij dit soort gesprekken ben ik altijd blij dat ik een vrouw heb ;)
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, al vind ik het eigenlijk ook heel fijn dat mijn lief een andere aanpak heeft dan ik. Dat kan heel verfrissend zijn. En tja, het is ook zijn kind, dus ik vind dat hij de ruimte moet krijgen om op zijn manier met haar om te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan, hoor. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94809836
- Goedbedoeld advies toch maar weggehaald. -
pi_94810368
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Aha, het lag dus niet aan Leia, maar aan jou. Jij hebt haar gewoon verwend!

Eigenlijk heb je gewoon helemaal gelijk! *)
pi_94810436
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:33 schreef pessie het volgende:

Ik heb manlief even gebeld op zn werk, die geeft aan wel domperidon te willen proberen dus ik ga zo even naar de apotheek. Ik zie wel, ik ben dit een beetje zat. Ik wil heel graag doorvoeden tot een jaar maar op deze manier zie ik het even niet meer zo zitten.
Heel eerlijk pessie, ik zie je steeds worstelen.. als het niet gaat, dan gaat het niet meer. Een eventuele overstap naar flesvoeding is geen doodzonde ofzo.. ik wil je er ook absoluut niet naartoe praten; maar als het jou rust gaat geven is het misschien niet eens iets heel slechts om te overwegen..

Just my 2 cents..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 maart 2011 @ 15:20:34 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94810519
mijn vent is nogal 'n apart (bijna middeleeuws?) type :') Hij kon er als kind al niet tegen om alleen of gewoon thuis te zijn, moet er 's avonds dan ook geregeld even uit (meestal even naar wat vrienden, gewoonte word nu overigens wél minder dan bij Jan, hij is nu vaker thuis dan toen) en denkt nog volgens het principe: Ik werk, breng het geld binnen, jij doet 't huishouden en zorgt voor de kinderen". Nou ben ik zelf ook wel zo ingesteld, alleen zoals nu op dit moment vind ik het nogal zwaar. Ik kan niet net als bij Jan kind oppakken en de hele dag in bed gaan liggen.

(om ook ontopic te blijven) Volgens mij is Geert gewoon aan het regelen op 't moment en zit ik (mentaal) gewoon even in een kleine dip, omdat Jan ook zo veel aandacht vraagt. Daarnaast is hij heel fysiek ingesteld en heeft veel zuigbehoefte.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:36:33 #23
259886 pessie
pi_94811170
Ik wil echt geen flesvoeding geven. Ik vind borstvoeding de beste voeding voor Nathan en ik vind dat hij dat verdient. Ik wordt er alleen maar verdrietig van, het idee dat ik flesvoeding zou moeten kopen voor Nathan.
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:42:20 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94811412
Pessie, op hoeveel voedingen per dag zit je dan nog met Nathan?

Geef desnoods 's avonds laat 1 flesvoeding zodat je de nacht iig fatsoenlijk doorkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_94811601
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef pessie het volgende:
Ik wil echt geen flesvoeding geven. Ik vind borstvoeding de beste voeding voor Nathan en ik vind dat hij dat verdient. Ik wordt er alleen maar verdrietig van, het idee dat ik flesvoeding zou moeten kopen voor Nathan.
Duidelijk.. maar dan zul je een manier moeten vinden om dit te gaan laten werken en er zelf iets positiever in te gaan staan. Want ook hij voelt jouw frustratie aan en zal daardoor onrustiger zijn, júist ook 's nachts!
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 15:53:35 #26
5428 crew  miss_sly
pi_94811838
quote:
Duidelijk en begrijpelijk.
Toch is fv geen vergif, integendeel. Het is heel goede voeding en daarmee krijgt Nathan ook de juiste voedingsstoffen binnen. Want al is bv misschien de beste optie, het is nog belangrijker dat Nathan een mama heeft die er voor hem kan zijn, die zich fijn voelt en lekker in haar vel zit. Als dat te bereiken is door (deels) over te stappen op fv (al is het idd maar een avondvoeding voor de nacht) is dat ook erg veel waard!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:00:19 #27
259886 pessie
pi_94812130
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:42 schreef Leandra het volgende:
Pessie, op hoeveel voedingen per dag zit je dan nog met Nathan?

Geef desnoods 's avonds laat 1 flesvoeding zodat je de nacht iig fatsoenlijk doorkomt.
We zitten vaak op 6 voedingen maar zoals vandaag hou ik het al niet eens meer bij.
pi_94812175
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, al vind ik het eigenlijk ook heel fijn dat mijn lief een andere aanpak heeft dan ik.
Gelukkig is dat bij ons ook het geval. We zijn vrouwen, geen klonen ;)
Ik bedoelde vooral dat mijn kloo vrouw ook veel energie steekt en wil steken in het verzorgen van de kleine en we op zwakke momenten van de ander zelf even een tandje harder lopen.

Wat betreft het bv-/fvdilemma: een eventuele overstap naar een fles 's avonds hoeft natuurlijk niet definitief te zijn. Als je je productie daarna weer op peil weet te krijgen, kun je gewoon weer terug naar volledige borstvoeding, maar heb je jezelf wel even rust gegund.

Overigens weet ik niks van medicijnen of andere manieren voor opkrikken, ik zeg dit alleen vanuit mijn eigen ervaring dat het al enorm hielp om een dag of 5 mijn lief de nachtvoedingen te laten doen. Opeens liep het borstvoeden ook beter en steeg mijn productie.
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:10:25 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94812545
Ik snap niet zo goed waarom het preventief geven van paracetamol en het slikken van medicijnen geen probleem lijken te zijn, maar kunstvoeding als sheer evil wordt gezien...

Krijgt Nathan met zijn bijna 9 maanden nog helemaal geen bijvoeding als hij nog 6 borstvoedingen per dag krijgt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94812598
Preventief paracetamol?
Of is dat te offtopic?
pi_94812945
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:10 schreef Leandra het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom het preventief geven van paracetamol en het slikken van medicijnen geen probleem lijken te zijn, maar kunstvoeding als sheer evil wordt gezien...

Krijgt Nathan met zijn bijna 9 maanden nog helemaal geen bijvoeding als hij nog 6 borstvoedingen per dag krijgt?
Dat is echt niet zo vreemd hoor, niet iedereen zit al snel op 4/5 voedingen per dag. Bovendien groeide Nathan een tijdje maar net aan genoeg, dus dan blijft het helemaal noodzakelijk om regelmatig te voeden. Het lijkt er ook op dat Pessies productie het nodig heeft om (minimaal) 6 keer aan te leggen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:23:17 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94813068
Daarom ook mijn vraag of hij nog helemaal geen bijvoeding krijgt...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94813185
Ik bedoel dat het normaal is naast bijvoeding, want dat krijgt hij. Hij is pas 8 maanden hè, en met 1 of 2 nachtvoedingen zit je zomaar aan de 6.
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:26:53 #34
259886 pessie
pi_94813234
Hij krijgt 2 boterhammen, 1 stuk fruit en avondeten. 's ochtends ook nog vaak een rijstewafeltje. Hij eet niet altijd helemaal alles op.
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:58:46 #35
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94814669
Pessie, ik begrijp dat jij vindt dat Nathan borstvoeding verdient maar Nathan verdient ook een gelukkige moeder. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten maar als dat er wel op begint te lijken zou je de alternatieven kunnen gaan overwegen.
Je hebt er acht maanden borstvoeding opzitten/inzitten, vlak dat niet uit!! :*
A grand adventure has begun.
pi_94815687
Pessie, vanaf maand 5 tot vorige week (8.5) heb ik 1-2 voedingen per dag te weinig gehad ondanks veelvuldig kolven en aanleggen. Tot de 6e maand heb ik dit met vriezervoorraad op kunnen vangen. Ook ik heb enorm met mezelf (en mn omgeving) geworsteld omdat ik eigenlijk geen fv wilde geven. Ons zoontje was echter dusdanig licht dat hij buiten het groene gebied viel op de curve. Het zou daarom een egoïstische keuze zijn geweest hem die fv te onthouden. Ik heb er echt wel tranen om gelaten. Ik vond het echter belangrijker dat hij sowieso meer zou gaan groeien en ik er rust door zou krijgen. Sinds vorige week is de balans echter weer volledig terug en krijgt hij weer volledig bv. Ik heb het dus echt als overbrugging gebruikt en dankzij deze keuze is de boel niet nog verder teruggelopen en hoop ik nog lang te kunnen voeden. De stress en vermoeidheid vanwege het continue moeten presteren om voldoende te produceren bleken toch meer invloed te hebben gehad als gedacht. Succes ermee!

[ Bericht 0% gewijzigd door knuffelbeestje op 30-03-2011 19:31:39 ]
  woensdag 30 maart 2011 @ 17:46:47 #37
259886 pessie
pi_94816719
Knuffelbeestje, dat vind ik heel interessant dat je dit zegt! Dank je! Ik dacht dat als je zou gaan overbruggen dat dat dan einde productie en einde bv zou betekenen, dat hoeft dus niet. Voor vanavond hebben we besloten dat Nathan 1 pakje opvolgmelk krijgt aangeboden om 8 uur voor het slapen gaan, ik kolf dan en om 10 uur voor het slapengaan ook nog. Als hij om 12 uur komt voor een voeding geeft manlief 100cc kolfmelk (evt meer als Nathan dat wil). Ik ga meer slapen vannacht, dat staat al wel vast.
pi_94816721
quote:
Heel eerlijk? Ik begrijp je moeite; ik vond het ook moeilijk om de overstap te maken, en dan was het nog wel een min of meer bewuste keuze. Maar eigenlijk denk ik in jouw geval dat jij het erger vindt dan Nathan, dus dat je je wel moet afvragen in wiens belang je de keuze maakt. Ook ik vind borstvoeding de eerste keuze, maar denk ook: liever een blije moeder met flesvoeding dan een gefrustreerde moeder met borstvoeding. Niet om je naar flesvoeding toe te praten, maar ik denk wel dat het belangrijk is om het in perspectief te blijven zien.

Maar sterkte hoor, het is wel rot zo. :*
pi_94817070
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 17:46 schreef pessie het volgende:
Knuffelbeestje, dat vind ik heel interessant dat je dit zegt! Dank je! Ik dacht dat als je zou gaan overbruggen dat dat dan einde productie en einde bv zou betekenen, dat hoeft dus niet. Voor vanavond hebben we besloten dat Nathan 1 pakje opvolgmelk krijgt aangeboden om 8 uur voor het slapen gaan, ik kolf dan en om 10 uur voor het slapengaan ook nog. Als hij om 12 uur komt voor een voeding geeft manlief 100cc kolfmelk (evt meer als Nathan dat wil). Ik ga meer slapen vannacht, dat staat al wel vast.
Goed om te horen pessie! Ik hoop dat het even wat lucht geeft!! :Y

En ik begrijp het ook goed hoor, ik wil ook een jaar borstvoeding geven en moet er ook niet aan denken om over te stappen. Máár, als het me moeite gaat kosten, dus koste wat kost dat jaar te moeten volmaken, dan wordt het een ander verhaal.

Ook wat Cantare zegt dus inderdaad!
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:38:01 #40
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94829665
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:58 schreef Twinkly het volgende:
Asy, haha! Dankzij jouw geweldig uitleg is het mij net ook gelukt om straaltjes uit mijn borst te krijgen met de hand :D

Vanyel, dat had ik ook met Lilypads, dat het wat muf ging ruiken. Ik vond het ook zo lastig dat ik ze steeds moest afwassen en weer helemaal droogfohnen :P lui he.
Maar het is wel super handig onder een strak shirt, je ziet geen pads en geen tepels.
:D

En ik heb de lilypadz nog nooit geföhnd :D
Gewoon even onder de warme kraan met wat afwasmiddel en afdrogen. En af en toe samen met de flessen/kolfspullen uitkoken.

pessie, 'pikt' Nathan het als je hem overdag elke 2 uur aanlegt, als je dipt? Want dat werkt bij mij nog het beste. Beter dan dom...
Ik heb even verder gelezen. Het meest heeft Nathan aan een happy mama. Je hebt er in elk geval 8 maanden volledige bv opzitten. Die heb je in je zak.
En misschien kun je het de rest van de tijd aanvullen met af en toe kv, zodat je toch nog bv kunt blijven geven... :*
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:56:18 #41
259886 pessie
pi_94844617
Ik ben behoorlijk uitgerust! Manlief niet volgens mij. Die mocht om 11 uur alweer komen opdraven, en om 2 uur tot 3 uur. Daarna heb ik het stokje weer overgenomen. Gevoed om 6 uur denk ik en maar bij ons in bed gelaten, duttend tot 9.
Ik heb niet het idee dat hij verder komt met kv dan met bv. Normaal gesproken komt hij met bv pas om 12 uur en nu met kv was hij er volgens manlief alweer om 11 uur. Ik ga vandaag nog even een paar pakjes erbij kopen en dan mag manlief de voeding om 11/12 uur overnemen. Ik vermoed dat die op een gegeven moment toch wel zal verdwijnen dus verdwijnen de pakjes kv ook weer uit de kast.
pi_94845386
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:38 schreef Asyniur het volgende:

[..]

En ik heb de lilypadz nog nooit geföhnd :D
Gewoon even onder de warme kraan met wat afwasmiddel en afdrogen. En af en toe samen met de flessen/kolfspullen uitkoken.
Maar als je ze afdroogt komt er stof op en dan plakken ze niet meer, daarom föhnde ik ze droog als ik ze snel nodig had.

Pessie :*
Wat fijn dat je vannacht wat beter hebt kunnen uitrusten. Het kan heel goed dat het dippen, behalve door je cyclus, ook te maken heeft met vermoeidheid en stress.
Ik weet dat sommige vrouwen altijd domperidon slikken tijdens een bepaald deel van hun cyclus, dus schijnbaar kan het wel werken, ookal gebruiken zij het telkens maar kort.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:50:09 #43
259886 pessie
pi_94846026
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:25 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Maar als je ze afdroogt komt er stof op en dan plakken ze niet meer, daarom föhnde ik ze droog als ik ze snel nodig had.

Pessie :*
Wat fijn dat je vannacht wat beter hebt kunnen uitrusten. Het kan heel goed dat het dippen, behalve door je cyclus, ook te maken heeft met vermoeidheid en stress.
Ik weet dat sommige vrouwen altijd domperidon slikken tijdens een bepaald deel van hun cyclus, dus schijnbaar kan het wel werken, ookal gebruiken zij het telkens maar kort.
Zitten die vrouwen missschien ook op Fok!?
Dat lijkt me namelijk best interessant, de anderhalve week van dippen dom slikken en verder niet.
pi_94846296
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:50 schreef pessie het volgende:

[..]

Zitten die vrouwen missschien ook op Fok!?
Dat lijkt me namelijk best interessant, de anderhalve week van dippen dom slikken en verder niet.
Nee, ik heb het een keer op D&V gelezen (dacht dat het daar was). Ik zoek het wel even voor je op.

Ik kan het niet vinden, ik denk dat ik me vergist heb, dat deze vrouwen wel een langere periode slikten. Sorry.
Jouw verhaal kom ik wel veel tegen, dat het niet vanzelf gaat en dat ze domperidon bij moeten slikken om de productie op peil te houden.

[ Bericht 19% gewijzigd door Twinkly op 31-03-2011 11:06:33 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94846660
Pessie, fijn dat je in elk geval iets meer geslapen hebt. Zo kunnen jullie het wellicht even afwisselen en samen wat meer energie op doen. Dan kun je het allemaal ook weer wat beter aan!

Even een vraagje.. er zijn hier een aantal VBN dames... waarom hebben jullie specifiek voor VBN gekozen en niet voor bijv. LLL?

Ik heb plannen om toch de opleiding tot lactatiekundige te gaan doen, alleen dan begin je uiteraard met vrijwilligerswerk om meer ervaring op te doen..
pi_94847052
Bij mij vooral heel praktisch orea. LLL zit hier niet in de provincie, VBN wel. Dat zou betekenen dat ik voor stage enzo een flink stuk zou moeten rijden.
Al heb ik nu voor mijn stage ook 3 kwartier enkele reis gereden, dan was het waarschijnlijk nog langer geweest en dat vond ik toch echt te ver.

Als Jelle 's avonds weer wat rustiger is wil ik proberen m'n 2e stage opnieuw in te plannen. Als ik die dan haal ben ik klaar :)

Ik dacht trouwens dat de eisen voor de lk opleiding binnenkort gingen veranderen en dat je dan een vooropleiding ofzo moest hebben?
pi_94847360
Ja dat heb ik ook begrepen.. dus ik ben even aan het kijken hoe of wat (dacht dat je een HBO V zou moeten hebben?)
pi_94847522
Dat heb ik ook uitgezocht vorig jaar, ik zou ook zo graag LK willen worden. Maar je moet tenminste HBO-V hebben, voldoende ervaring hebben opgedaan met borstvoedende vrouwen en met moeders en baby's in aanraking komen op de werkvloer.
Ze zijn te streng :( Als ik die opleiding heb kan ik toch daarna een baan zoeken en in aanraking komen met moeders en baby's.
pi_94847606
Inderdaad.. Ik heb ook geen HBO-V maar wellicht ga ik me wel omscholen.. ik weet het allemaal nog niet zeker, maar beginnen als vrijwilliger is een eerste stap :)
pi_94852953
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:29 schreef Twinkly het volgende:
Ze zijn te streng :( Als ik die opleiding heb kan ik toch daarna een baan zoeken en in aanraking komen met moeders en baby's.
Neeheeeeee, zo blijft er ruimte voor mij om nog even te wachten met aanmelden :6 ;)
Op zich hebben ze het wel handig bedacht, zo kunnen ze de opleiding een stuk korter maken dan wanneer ze mensen moeten opleiding zonder enige ervaring met het werkgebied.
Hoe is het met je kloof?
pi_94853245
Een vriendin van mij was al jaren vrijwilligster bij de LLL en zij vond een 'loophole' in de examenregeling zeg maar. Zij heeft alleen maar examen gedaan, zonder scholing bij een hogeschool o.i.d.
Je moet dan wel ook voldoende contacturen hebben om examen te mogen doen.

Als iemand wil kan ik het wel beter navragen nog bij haar?
The way you rock'n'roll
pi_94853727
Voor mij hoeft het niet DML, ik wil graag de opleiding doen :)
pi_94853784
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:17 schreef WupWup het volgende:
Voor mij hoeft het niet DML, ik wil graag de opleiding doen :)
Jij maar jij hebt volgens mij al de juiste vooropleiding ;)
The way you rock'n'roll
pi_94854197
Klopt en ik kom ook aan de contacturen. Maar ik ben echt nog niet klaar om het stickertje lk te krijgen, ik moet daarvoor echt wel veel bijleren. Ondanks dat ik het examen heel misschien zou kunnen halen met zelfstudie.
pi_94857811
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:58 schreef WupWup het volgende:

[..]

Neeheeeeee, zo blijft er ruimte voor mij om nog even te wachten met aanmelden :6 ;)
Op zich hebben ze het wel handig bedacht, zo kunnen ze de opleiding een stuk korter maken dan wanneer ze mensen moeten opleiding zonder enige ervaring met het werkgebied.
Hoe is het met je kloof?
De kloof tussen mij en de opleiding? Dat is een enorm gapend gat :P
Van mij mogen ze wel een specialisatie voor VK's en verpleegkundigen en een bachelor voor n00bs maken. Oh en dan vergoed vanuit de overheid he, net als de Pabo ;) (dream on)

De kloof is weg, twee dagen na mijn berichtje deed het al minder pijn met aanleggen en nu helemaal niet meer :)
  vrijdag 1 april 2011 @ 08:41:35 #56
259886 pessie
pi_94890823
Volgens mij werkt het al :o ^O^
pi_94890985
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 08:41 schreef pessie het volgende:
Wat fijn!!! *O* :*
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:30:13 #58
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94891823
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 08:41 schreef pessie het volgende:
*O* Domperidon is gewoon heel lekker spul *O*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:36:32 #59
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_94891997
Kunnen moeders dat ook niet gebruiken als de bv niet op gang komt of zeg ik iets heel doms :P Puur uit interesse hoor :)

Fijn Pessie *O*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_94892056
Ik heb een hondje aan de borst! Gisteren hoorde Niels de hond van de buren blaffen tijdens het drinken, nu laat hij telkens even los om "waf waf!" te roepen _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 april 2011 @ 11:16:14 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94895157
ik hoef niet meer te gaan wegen *O* (ook van mezelf niet ;) )

(vorige week 3750, vanmorgen 4030)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94895972
^O^
pi_94898112
Ik heb een prijs gewonnen! *O* *O*

Milk-Saver is een borstschelp, speciaal gemaakt om de lekkende borstenmelk van de borst die tijdens het voeden niet wordt gegeven in op te vangen. Deze melk is vervolgens makkelijk te bewaren om je kindje op een ander tijdstip te geven; alle soorten melkzakjes zijn aan te sluiten op de Milk-Saver.

De ergonomische vorm maakt het makkelijk en onzichtbaar om de Milk-Saver in je beha te dragen en te gebruiken tijdens een voeding. Er zijn geen chemische materialen, BPA en phtalates aanwezig in het materiaal van dit product, waardoor het volledig milieu vriendelijk en groen is.

Met de handige opbergkoker is de Milk-Saver makkelijk mee te nemen. De koker is zo gemaakt dat de Milk-Saver er direct na gebruik, met opgevangen melk erin, rechtop in te zetten is. Zo kun je eerst je aandacht richten op je kindje na het voeden om vervolgens de opgevangen melk op te bergen om te bewaren.
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:02:01 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94898954
Pessie, ben je toch met de Domperidom begonnen of is het die ene KV die werkt?

DJMO, mooi dat Geert zo goed groeit, fijn dat je ook voor jezelf nu het vertrouwen hebt dat hij het wel uitstekend doet op jouw borstvoeding.

Pvoesss, gefeliciteerd *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:14:45 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94899402
Pvoesss, gefeliciteerd! *O*

DJMO, mooie curves! :Y

pessie, mijn LK zei indertijd dat domperidon bij de meeste vrouwen in hoge dosering gegeven moet worden en dat het wel even duurt voordat het effect heeft. Als het snel een effect heeft met een lage dosering dan is dat meestal zo door andere factoren (meer onspannen/minder stress door het idee dat je iets slikt wat je gaat helpen, etc).
pi_94899817
Asy, een placebowerking dus? Nou ja, als het maar werkt! *O*

Jemig, zijn er vrouwen die zoveel lekken dat een milksaver lucratief kan zijn? :o

Twinkly, ik moest erg lachen om je hondje! :D
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:43:01 #67
259886 pessie
pi_94900421
Asy ik wil ook best voor een placebo effect gaan. Wat het ook is, volgens mij gaat het al beter.
Volgens de apotheek moest het met 3×1 al gaan werken en dit zegt bv.com ook.
Nathan krijgt nu 's nachts wanneer hij tegen 12 uur komt een pakje kv welke manlief hem geeft, dan kom ik ook aan iets meer slaap toe.

DJMO mooi dat Geert zo goed groeit!

Pvoes, de milksaver! Ga je em ook echt gebruiken?
pi_94900875
Pvoesss wat leuk!! :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:27 schreef Claudia_x het volgende:Jemig, zijn er vrouwen die zoveel lekken dat een milksaver lucratief kan zijn? :o
Ik toen wel hoor! Een hydrofiel was niet genoeg zeg maar :P

Verschilt het niet per vrouw welke dosering werkt?
Maar een placebo-effect is ook super hoor!
pi_94901015
Wat fijn voor je, pessie!
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 14:02:17 #70
5428 crew  miss_sly
pi_94901219
fijn pessie!

Dat lekken is zo verschillend! Ik heb niet eens ooit een zoogcompres nodig gehad!
pi_94901487
Ik ook niet de 1e keer, miss. En nu dus wel! :o Ik las elders dat het omgekeerde ook voorkomt, namelijk dat het lekken bij de 2e ineens minder is.
pi_94901623
het is bij mij nu minder dan bij X. Toen zaten de compressen echt binnen een uur propvol.
En ja ik wil hem wel echt gaan gebruiken :D
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:14:28 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_94901645
Een milk saver had mij in het begin ook wel flink opgeleverd. Melkbad...

Pessie wat fijn dat je nu een goede modus hebt gevonden en dat eea weer lekker loopt!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_94906777
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:13 schreef Pvoesss het volgende:
het is bij mij nu minder dan bij X. Toen zaten de compressen echt binnen een uur propvol.
Wauw. Ik gebruik wel compressen, maar die zijn eigenlijk alleen voor de andere borst als ik ga voeden. Ik wissel ze omdat ik dat wel fris vind, ze zijn nog nooit vol geweest oid.
Misschien kan ik inmiddels wel zonder.. Toch maar eens proberen.
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:30:53 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94906999
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:53 schreef Twinkly het volgende:

Verschilt het niet per vrouw welke dosering werkt?
Maar een placebo-effect is ook super hoor!
Maar volgens haar kwam het heel weinig voor dat het écht de dom was die het hem deed in zo'n lage dosering.
Dus het is dan heel typisch dat hier op het forum een heel clubje zit, waarbij een lage dosering werkt ;)
Het is uiteindelijk maar een bijwerking van een geneesmiddel met een heel ander doel...
Ik kreeg er ook andere bijwerkingen van in die lage dosering :X obstipatie
pi_94907219
Serieus? Ik heb uiteindelijk weinig gemerkt van bijwerkingen... zowel in de hogere doseringen als in de lage..(op de hogere melkproductie na dan :+) ben nu even al gestopt (iets te snel :') typisch iets voor mij) en dip nog behoorlijk. Inmiddels besloten dat ik het zo laat. Als ik niet genoeg bij elkaar kolf voor de opvang, dan ga ik eerst mijn voorraad opmaken en als het daarna nog zo is, dan krijgt ze op opvang dagen kv daar en hou ik het verder bij live voeden.
pi_94907756
Door ons enthousiasme zorgen we bij elkaar voor een placebo-effect :D!

Ik gebruikte trouwens 3 x 2 pilletjes per dag en dat had best snel effect.
pi_94908038
Ik gebruik geen domperidon. ik heb het alleen de eerste2 kolfdagen gedaan en zag effect
(placebo gok ik) en dat gaf genoeg vertrouwen om het zonder te doen :)
Ik heb het gelukkig nog niet nodig. *O*
Mijn eerste kolfsessie gaf 260cc :o en nu zit ik op 90 en heb nog 10 min om te kolven voor vandaag.
En dan vul ik zaterdag en zondag aan tot minstens 600 voor maandag. :)
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:59:27 #79
259886 pessie
pi_94908077
Misschien dat de combinatie elke 2 uur voeden (of kolven als Nathan niet wou), een beetje meer slaap en placebo effect het wel doet. Ik heb het idee dat ik een effect merk, niet dat mn productie weer up to date en stabiel is.
  vrijdag 1 april 2011 @ 17:23:17 #80
300054 Marlinde
pi_94908926
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:36 schreef Marlinde het volgende:
Kunnen moeders dat ook gebruiken als de bv niet op gang komt of zeg ik iets heel doms :P Puur uit interesse hoor :)

Heeft iemand een antwoord voor mij :@?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  vrijdag 1 april 2011 @ 17:55:18 #81
259886 pessie
pi_94909882
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 17:23 schreef Marlinde het volgende:

[..]

Heeft iemand een antwoord voor mij :@?
Volgens mij las ik op bv.com dat het door Jack Newman ook wel gebruikt werd om productie te stimuleren bij adoptiemoeders die bv wilden geven aan hun kind. Kun je denk ik het beste daar even nalezen.
pi_94910431
Ja dat zou wel kunnen ja.. even bron zoeken maar komt ook via jack newman dacht ik :D
pi_94911921
Marlinde, een vriendin van me kreeg Domperidon voorgeschreven toen na een keizersnee de bv niet op gang kwam. Werkte als een trein, ze heeft nog heel lang bv gegeven.
pi_94912133
Eigenlijk wel raar dat dat dan niet vaker wordt voorgeschreven.
Bij mij kwam de BV ook totaal niet op gang (achteraf bleek mijn achterblijvende stuk placenta waarschijnlijk de boosdoener), maar ik heb niemand over domperidon gehoord.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 april 2011 @ 19:51:41 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94914271
even twee vraagjes: 1) kan je kindje pukkeltjes krijgen als jij chocola eet? en 2) kan je productie zakken als je ziek bent? (ik ben ineens strontverkouden :( )

vrijdag 1 april 2011 @ 20:19:17 #86
259886 pessie
pi_94915865
Ik denk niet dat je kind pukkeltjes kan krijgen als de moeder chocola eet. Nathan had op een gegeven moment ook opeens een paar pukkeltjes, is vanzelf weer weggegaan.

Wat betreft de ziek zijn vraag, dat hangt ervan af hoe ziek je bent. Van een verkoudheid zal je productie niet zo snel zakken, van een flinke buikgriep denk ik wel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 april 2011 @ 20:44:43 #87
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94917359
het valt mij op dat wanneer ik chocola heb gegeten de uitslag in z'n gezichtje erger lijkt dan ervoor. ik versleet het eerst voor hormoonpukkeltjes, en 't ene moment lijkt 't weg te trekken, maar wanneer ik chocola eet, lijkt t dus weer erger te worden. vandaar mijn vraag of het gerelateerd kan zijn :@

pi_94918228
Pvoess, dat aanvullen van je kolfvoorraad, hoe pak je dat aan? Wanneer op de dag kolf je bijvoorbeeld en zit het je live-voedingen niet in de weg?
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:02:46 #89
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94918421
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:44 schreef DJMO het volgende:
het valt mij op dat wanneer ik chocola heb gegeten de uitslag in z'n gezichtje erger lijkt dan ervoor. ik versleet het eerst voor hormoonpukkeltjes, en 't ene moment lijkt 't weg te trekken, maar wanneer ik chocola eet, lijkt t dus weer erger te worden. vandaar mijn vraag of het gerelateerd kan zijn :@
Nou als je zelf duidelijk ziet dat het erger is als je het eet dan zal ik het gewoon weglaten uit mn dieet..

En je productie kan dalen als je ziek bent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94918780
ok ik werk op maandag, dinsdag en vrijdag.

Ik kolf per werkdag laten we zeggen 300cc (soms meer zoals vandaag en was het 430)
Ik begin met kolven de werkdag ervoor dus ik kolf:

Vrijdag 300cc (minstens) en dan kolf ik in het weekend savonds voor het slapen op zaterdag en zondag.
Dit gaat maandag op en dan kolf ik voor dinsdag. weer 300CC (minstens.
Dan kolf ik dinsdag weer 300cc en woensdag en donderdagavond voor de vrijdag.

Ik kolf meestal iets meer. dus het staat er dan max 5 dagen vers.
Zoals ik heb nu nog over van gister dat is vandaag niet opgegaan dat is 180cc.
Vandaag heb ik 430cc gekolfd en dat is ook voor de maandag..
Dat is genoeg want ik ga uit van 3 voedingen van ongeveer 210cc. (630 per werkdag)
Wat ik op zaterdag en zondag kolf kan hij ook nog de dinsdag dus drinken

Dus om het wat simpeler te zeggen :+
wat ik op maandag kolf is voor de dinsdag.
wat ik op dinsdag kolf is voor de vrijdag
wat ik op vrijdag kolf is voor de maandag.

En ik heb een grote drinker dus daardoor is het lastig een voorraad op te bouwen. :X
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:22:56 #91
300054 Marlinde
pi_94919415
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 19:00 schreef Fannetje het volgende:
Eigenlijk wel raar dat dat dan niet vaker wordt voorgeschreven.
Bij mij kwam de BV ook totaal niet op gang (achteraf bleek mijn achterblijvende stuk placenta waarschijnlijk de boosdoener), maar ik heb niemand over domperidon gehoord.
Kan daardoor de bv ook niet op gang komen? Ik had ook nog achterblijvende placenta stukjes,, :?

Ik word nu best wel verdrietig nu ik van Serpente lees dat na die pillen? de bv wel op gang kwam! Ik wilde ook graag bv geven, maar Tessa had geen geduld om rustig en goed aan te happen. Toen ik ging kolven kwam er bijna niks en na een week of 3 ben ik ermee gestopt... Er is toen bij mij niks gezegd over pillen oid wat de bv wel op gang zou kunnen brengen.... ;(
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:27:20 #92
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94919676
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:22 schreef Marlinde het volgende:

[..]

Kan daardoor de bv ook niet op gang komen? Ik had ook nog achterblijvende placenta stukjes,, :?

Ik word nu best wel verdrietig nu ik van Serpente lees dat na die pillen? de bv wel op gang kwam! Ik wilde ook graag bv geven, maar Tessa had geen geduld om rustig en goed aan te happen. Toen ik ging kolven kwam er bijna niks en na een week of 3 ben ik ermee gestopt... Er is toen bij mij niks gezegd over pillen oid wat de bv wel op gang zou kunnen brengen.... ;(
Doordat een deel van de placenta achterblijft blijven er hormonen in het lichaam die de productie remmen.
Ik snap je verdriet, maar ik denk dat ook pillen in dat geval niet werken.

Ik zou zeggen, mocht er ooit een 2e komen dan probeer je het gewoon weer...
pi_94919730
De borstvoeding komt op gang nadat de placenta is geboren, dan daalt je progesteron niveau (als ik het nu goed zeg ;)) en stijgt de prolactine ineens ontzettend snel zodat je lichaam borstvoeding gaat aanmaken.

Zelfs een stukje van nog geen mm placenta die achterblijft, geeft nog een hormoon af, waardoor de prolactine niet kan stijgen en de borstvoeding dus amper tot niet op gang komt.

Dus grote kans Marlinde, dat je met Domperidon ook niet voldoende productie had gekregen.

Domperidon als productieverhoger is niet zodanig bekend bij bijv. huisartsen. Net zoals 90% van de huisartsen/apotheken geen ibuprofen aanraad tijdens de borstvoedingsperiode, terwijl je dit wel gewoon mag hebben....
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:30:57 #94
300054 Marlinde
pi_94919869
Dat wist ik niet..
Bedankt voor jullie antwoorden! Bij een 2de ga ik het alsnog proberen en hoop dan dat het wel gaat lukken.
Ik was het eerst niet van plan om het bij een 2de weer te gaan proberen omdat ik dacht dat het gewoon niet zou lukken, maar het zou dus dan wel anders kunnen zijn (hopen dat het ook zo gaat zijn..)

:*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:32:10 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94919945
Marlinde, het heeft altijd zin om het bij een tweede nog eens te proberen :*
pi_94920042
Marlinde, het klinkt mij heel 'logisch' in de oren. Als er nog stukken placenta in je baarmoeder zaten dan is het 'logisch' dat het niet op gang kwam. Bij een tweede gewoon weer voor gaan hoor! Eventueel contact leggen met een lactatiekundige voor wat extra ondersteuning, wordt in heel veel gevallen zelfs vergoed vanuit je verzekering!
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:35:05 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94920108
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:30 schreef Marlinde het volgende:
Dat wist ik niet..
Bedankt voor jullie antwoorden! Bij een 2de ga ik het alsnog proberen en hoop dan dat het wel gaat lukken.
Ik was het eerst niet van plan om het bij een 2de weer te gaan proberen omdat ik dacht dat het gewoon niet zou lukken, maar het zou dus dan wel anders kunnen zijn (hopen dat het ook zo gaat zijn..)

:*
Je hebt nu meer kennis...

Ik vind het altijd heel dapper als vrouwen het gewoon weer proberen als het een keer niet goed is gegaan. Ik heb daar respect voor. En een 2e keer kan het gewoon heel anders gaan.
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:43:35 #98
300054 Marlinde
pi_94920494
Bah ik baal zo erg, denk dat het me toch echt wel heel hoog zit dat het niet gelukt is..
Als ik had geweten dat het daaraan lag had dan hadden ze misschien eerder een curettage kunnen doen en had het alsnog op gang kunnen komen... ;(

Ik weet nu zeker dat ik bij een 2de kindje het zeker ga proberen! :Y
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_94920565
Pvoesss, maar hoe doe je dat dan met kolf- en voedtijdstippen? Ik kan bijvoorbeeld niks voor het slapen gaan kolven, want ik voed Lena tussen 19-20 uur en ga zelf naar bed als ik haar de late avondvoeding geef tussen 22-23 uur.
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:45:56 #100
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94920601
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:13 schreef Pvoesss het volgende:
En ja ik wil hem wel echt gaan gebruiken :D
dito ja, hier ook volle zoogkompressen, ik lek er zelfs doorheen als ik niet snel genoeg verwissel en er gaan een pak of wat van die dingen doorheen per week. Zowel bij de eerste als de tweede.
Jij gebruikt wasbare toch? hoeveel kunnen die hebben?

Marlinde :*
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94920700
Marlinde, ik ben ervan overtuigd dat je kans van slagen een tweede keer groter is doordat je meer kennis hebt. Je hebt het niet helemaal zelf voor het zeggen, maar je weet beter wat je moet/kunt doen en ook waar je eigen grens ligt. :*
pi_94920734
Ik deed het dan na een uurtje. Nu ik nog maar 1 borst tegelijk geef, kan ik die andere kolven als ik melk nodig heb. Das echt heel handig.
pi_94921058
Ik denk niet dat ik na een uur alweer een spectaculaire hoeveelheid zou kolven. Ik heb wel enige hoop dat 's ochtends nakolven weer een optie gaat worden als het echte doorslapen is begonnen. Maar goed, misschien hoef ik wel helemaal niet bij te kolven!
pi_94921137
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:30 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maar volgens haar kwam het heel weinig voor dat het écht de dom was die het hem deed in zo'n lage dosering.
Dus het is dan heel typisch dat hier op het forum een heel clubje zit, waarbij een lage dosering werkt ;)
Het is uiteindelijk maar een bijwerking van een geneesmiddel met een heel ander doel...
Ik kreeg er ook andere bijwerkingen van in die lage dosering :X obstipatie
Ja maar he hoi, mij niet meetellen dan he. Ik had dan wel effect bij 3x1, maar ik had ook geen onderproductie...
pi_94921142
Nakolven werkt voor mij dus niet, dan komt er echt vrijwel niks uit.
Maar ik heb ook nog geen doorslaper.
pi_94921364
Lena drinkt mijn borsten nu 's ochtends goed leeg, dus nakolven heeft geen zin meer. Ik zou 's nachts wel na kunnen kolven, maar daar heb ik geen zin in.
pi_94921746
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
Pvoesss, maar hoe doe je dat dan met kolf- en voedtijdstippen? Ik kan bijvoorbeeld niks voor het slapen gaan kolven, want ik voed Lena tussen 19-20 uur en ga zelf naar bed als ik haar de late avondvoeding geef tussen 22-23 uur.
Als dat niet uitkomt dan kolf ik op een ander moment. Zoals op mijn werkdag in de avond

Zo is hij na de opvang vaak moe en slaapt hij gerust zo 3 uur lang dan kolf ik bij thuiskomst na het eten zo rond 19:00( mijn laatste kolfsessie is dan om 15:00 geweest dus zit ik goed vol.)
En wil hij toch drinken of heeft hij daar niet gedronken voed ik dus rond het eten en dat is 18:00 uur en dan maakt hij vaak ook weer 3 a 4 uur. (Dus dan kolf ik dan vlak voor we beide naar bed gaan.)
Hij krijgt ergens rond half 5 (vaak) nog 210cc op de opvang dus hij zit dan vaak goed vol en vraagt niet direct bij thuiskomst.

In de praktijk kolf ik dus ook op mijn werkdag nog 's avonds door zijn vermoeidheid.
En dan haal ik er zo weer rond de 150CC of meer uit dus dan zit ik op 450 per werkdag minimaal.
En hoef ik de 2 volgende niet werkdagen dagen maar totaal ongeveer 80cc per dag binnen te halen en dat lukt wel.

Volgende vraag:

Wasbare ja die gebruik ik en vind ik veel fijner. Ze lekken niet *O* Alleen als ze heel vol zitten of je er in knijpt. :+
Ze scheuren ook niet en ik heb met weggooi altijd dat ik onder de gelsmurrie zit door het scheuren van het compres. :X
Hoe lang ik er mee doe toch wel langer dan met een weggooi. Je hebt ook extra grote en die gebruik ik op een werkdag *O* *O* Daar kan ik wel mijn hele werkdag mee doen van 9 tot 5 :Y

oh en ik volg mijn eigen verhaal ook niet helemaal :@ , ik ben een beetje moe :')
Maar als ik nu niet reageer bedenk ik me over een week dat ik nog moest reageren :|W
pi_94922198
210cc! :o Ik vind het super dat je het allemaal voor elkaar krijgt, Pvoesss.

Maar als je kolft net voor jullie naar bed gaan, geef je hem dan daarna nog een livevoeding? Dat vind ik namelijk het lastigst aan tussen de gewone voedingen door kolven, dat de kans op een gefrustreerd kind groot wordt als de melkvooorraad niet genoeg is aangevuld.
pi_94923384
Hij is dan wel tevreden genoeg, hij slaapt bij mij en mag zo lang drinken als hij wil en gewoon lekker kroelen doet ook een hoop goed.. Hij krijgt er meer uit dan ik kolf dus dat zit wel goed.
En hij drinkt gewoon heel de nacht door en ook redelijk vaak.
Mijn beide borsten zijn ook echt helemaal helemaal helemaal leeg als we wakker worden.
pi_94923525
Ik stel me nu voor dat je echt de hele nacht een kind aan je borst hebt, bedoel je dat ook?
pi_94923678
Ja zo ongeveer wel ja. :Y
pi_94923748
Hoe slaap je dan nog?
pi_94923850
Ik snoezel gewoon door met hem naast me.
Alleen als hij links wil drinken en rechts ligt dan lig ik minder prettig en ben ik dus wakker.
pi_94924090
Oxytocine en het vertrouwen dat je veilig kunt samen slapen. Maar vooral heel veel oxytocine. Mennn, in die eerste maanden voelde ik mezelf zelfs overdag zittend gewoon wegzakken bij een TSR :D
pi_94924334
Dat heb ik echt zelden.
  zaterdag 2 april 2011 @ 00:09:54 #116
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_94927968
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:47 schreef WupWup het volgende:
Oxytocine en het vertrouwen dat je veilig kunt samen slapen. Maar vooral heel veel oxytocine. Mennn, in die eerste maanden voelde ik mezelf zelfs overdag zittend gewoon wegzakken bij een TSR :D
Ja, dat weet ik nog. Echt geweldig, heel vreemd ook. :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_94928299
Nou ik heb weer gekolfd :X maakt het totaal van vandaag op 600cc *O*
Ik hoop echt een voorraad op te bouwen :Y
pi_94933752
210, mijn hemel! Zelfs mijn bodemloze vat krijgt dat met heel veel moeite pas weg.. meestal is het wel klaar rond de 180, en dat zijn uitzonderingen!
pi_94935326
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:47 schreef WupWup het volgende:
inderdaad, heerlijk :D O+

@Vanyel, Elin slaapt moeizaam 's nachts die slaapt dus ook wel eens knuffelend met mij, ze ligt dan op haar zij en ik op mijn zij, buik tegen buik, waarbij ik mijn onderste arm onder haar heb. Ze ligt met haar hoofdje dus op mijn bovenarm.
Ze slaapt zo echt tien keer beter, kruipt echt helemaal tegen mn borst aan en houdt dan met dat ene handje mn bh vast, heel schattig O+ ik slaap er niet minder door.

@Pvoesss thnx, ik vroeg het me af omdat ik die wegwerp iedere 1 a 2 uur moet vervangen, de pakken vliegen er doorheen; maar die wasbare zijn ook niet heel goedkoop, als je er dan 12 paar van moet hebben om 1 dag door te komen schiet ik niet zoveel op :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94935343
En idd scheuren }:| bij mij verkruimeld die vulling altijd ofzo :? en daar lek je dus doorheen... alleen die van Hema hebben dat niet, tenzij heel vol.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94935905
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 10:36 schreef huuphuup het volgende:
@Vanyel, Elin slaapt moeizaam 's nachts die slaapt dus ook wel eens knuffelend met mij, ze ligt dan op haar zij en ik op mijn zij, buik tegen buik, waarbij ik mijn onderste arm onder haar heb. Ze ligt met haar hoofdje dus op mijn bovenarm.
Ze slaapt zo echt tien keer beter, kruipt echt helemaal tegen mn borst aan en houdt dan met dat ene handje mn bh vast, heel schattig O+ ik slaap er niet minder door.
Dat doen wij ook wel hoor, alleen dan rug tegen buik. Mijn hand op haar buik wat wrijven als ze pijn heeft.
  zaterdag 2 april 2011 @ 11:20:06 #122
259886 pessie
pi_94936221
Die oxyticine vond ik in de kraamweek zo flauw! Dan was je al moe, wil je lichaam ook nog slapen tijdens het voeden. Later werd ik juist heel wakker van voeden.

Scheurende zoogkompressen? Dat ken ik dus helemaal niet
* pessie vraagt zich nu af wat jullie met die dingen doen :@

Nathan sliep van 8.15 tot 4.30 :o heeft mn stuwing weggedronken :') is weer gaan slapen, wilde om 6 uur graag bij ons slapen en verder geslapen tot na 7.30 :o .
Hij had zeker geen zin in opvolgmelk :P .
pi_94938343
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:43 schreef Marlinde het volgende:
Bah ik baal zo erg, denk dat het me toch echt wel heel hoog zit dat het niet gelukt is..
Als ik had geweten dat het daaraan lag had dan hadden ze misschien eerder een curettage kunnen doen en had het alsnog op gang kunnen komen... ;(

Ik weet nu zeker dat ik bij een 2de kindje het zeker ga proberen! :Y
Ja, hier hetzelfde hoor.
Ik heb het maar 5 dagen geprobeerd, maar er gebeurde dus ook gewoon helemaal niets, ook niet met kolven. Omdat Anne in een razend tempo afviel, hebben we toen snel de knoop omgehakt en zijn we geswitcht naar FV. Maar heb er nog wel van gebaald. Vooral toen ik er achter kwam dat ik die placentarest had. En het was zo'n groot stuk, dat het volgende de gynaecoloog heel goed mogelijk was dat daardoor de BV helemaal niet op gang kwam.
Stomme verloskundige ook die de placenta niet goed gecontroleerd heeft... kan er nu nog een beetje boos om worden, vooral omdat het ook echt een heel onaardig mens was.
pi_94938348
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:20 schreef pessie het volgende:
Hij had zeker geen zin in opvolgmelk :P .
_O- slim kind ;)
pi_94938404
Fannetje wat vervelend dat je er nog steeds zo'n nasmaak aan over hebt. Ik hoop dat je een volgende keer met vol vertrouwen erin kunt stappen en dat het dan allemaal als een tierelier voor jullie loopt!
maarrrrr, kleine kanttekening: een incomplete placenta kun je niet altijd zien, hoe je ook je best doet... ik heb vorige maand nog iemand ingestuurd ivm placentarest die bij mijn collega was bevallen en ik kan je garanderen dat zij heeeeel secuur werkt
pi_94938469
Zo dacht ik er eerst ook over WupWup, maar toen de gynaecoloog zei dat ze het onvoorstelbaar vond dat ze dit over het hoofd had gezien ben ik daar toch wel wat anders over gaan denken.
Overigens vond ik dat wel een beetje een vreemde opmerking van de gynaecoloog, want het is vast niet toegestaan dat ze zich zo uitlaten over collega's.
pi_94938497
Het zal de samenwerking vast niet ten goede komen, nee :X
pi_94939305
Ik krijg dat bij Lena niet voor elkaar, dat ze rustig aan de borst blijft als er geen melkstroom gaande is. Ze is of driftig aan het drinken en daarna tevreden met een volle buik, of ze heeft niet genoeg en gaat dan nog driftiger doen.

Waar ik 's nachts nog het meest wakker van word is Lena uit de co-sleeper pakken, het van kant verwisselen en haar weer terugleggen. De rest van de tijd soezel ik inderdaad heerlijk door. Mijn slaapproblematiek is volledig afwezig: elk moment van de nacht dat ik kán slapen slaap ik ook.
pi_94940605
Ik kan helaas nog steeds niet liggend voeden en heb geen hoofdsteun als ik zit. Spelen met de telefoon dus.
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:19:23 #130
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_94943941
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:46 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Ja, hier hetzelfde hoor.
Ik heb het maar 5 dagen geprobeerd, maar er gebeurde dus ook gewoon helemaal niets, ook niet met kolven. Omdat Anne in een razend tempo afviel, hebben we toen snel de knoop omgehakt en zijn we geswitcht naar FV. Maar heb er nog wel van gebaald. Vooral toen ik er achter kwam dat ik die placentarest had. En het was zo'n groot stuk, dat het volgende de gynaecoloog heel goed mogelijk was dat daardoor de BV helemaal niet op gang kwam.
Stomme verloskundige ook die de placenta niet goed gecontroleerd heeft... kan er nu nog een beetje boos om worden, vooral omdat het ook echt een heel onaardig mens was.
Hoi Fannetje, hoewel ik je teleurstelling goed kan voorstellen, hoop ik toch dat je je niet helemaal vastbijt op de placentarest als oorzaak van het niet op gang komen van de bv. Tenzij ik de uitzondering ben die de regel bevestigt, kan het ook anders gaan. Hier ook nog een flink stuk placentarest die na ruim 3 weken alsnog verwijderd is (ondanks een curretage na de bevalling) en hier kwam de bv middels kolven meer dan goed op gang. Mijn gyneacoloog legde me destijds uit dat mijn baarmoeder er als een uitgelubberde ballon uit heeft gezien en dat dit stuk placenta best gemist kon worden. En ik wil ook geloven dat hij zeer grondig en secuur te werk is gegaan.
Pech, dat is het.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 april 2011 @ 20:39:59 #131
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94953179
ik denk nu maar zo: 3 x is acheepsrecht. bij m;n dochter ging het fout door onervarenheid en zulks, bij jan ging het mis door stress en pressie van buiten, en Geert wordt gewoon een speklapje op de Borstvoeding.

chocola weglaten ga ik idd doem kijken of het dan helemaal wegtrekt. Ik heb de hele dag met koppijn, kotsend en misselijk danwel voedend op bed gelegen. (ik heb echt geen idee hoe vaak en uit welke borst Geert vandaag gedronken heeft :@ ) ik hou echt niks binnen, op paracetamol na. :') ik voelde me rond 20:00 eindelijk iets beter, sta op, ben beneden, en 't zweet breekt me weer uit :{ ik ga dus maar weer terig naar bed :')

zaterdag 2 april 2011 @ 21:02:34 #132
259886 pessie
pi_94954225
DJMO beterschap!

Wup, ben je vk?
pi_94955489
Ik denk toch dat jij de uitzondering bent Smikke ;)
Normaal wordt de melkproductie geremd door progesteron omdat het de werking van prolactine belemmerd. Progesteron wordt afgescheiden door de placenta (en door het gele lichaampje na de ovulatie). Wanneer de placenta geboren wordt daalt de progesteronconcentratie plotseling waardoor prolactine zijn werk kan doen en de melkproductie op gang komt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 april 2011 @ 09:54:44 #134
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94970458
ik geloof dat het ziek in bed liggen niet nadelig geweest is voor m'n productie, integendeel zelfs. als ik nu aanleg, gaat de andere kant spontaan lekken :')

zondag 3 april 2011 @ 10:29:49 #135
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94970866
kijk nou wat ik tegenkwam :D O+

30 jan. 1984 mijn allereerste :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 april 2011 @ 11:35:06 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94972431
jou allereerste foto huup, of de allereerste foto waarop jij bv gééft ? 8-)

zondag 3 april 2011 @ 11:44:55 #137
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94972659
nou 1984 is een beetje vroeg voor mij om borstvoeding te geven :+ dus doe maar krijgen :P
t is niet de allereerste foto van mij, die zijn niet geschikt voor internet :')

Ik vond het een leuke foto, t idee dat mijn moeder er toen net zo in stond als ik destijds bij Amélie (we zien wel) en dat ze uiteindelijk toch een maand of 9 gevoed heeft. Daarna was ze zwanger van mn broertje :D iets met history en repeating :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 april 2011 @ 11:56:14 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94972946
ik dacht al zoiets hoor, maar het stond er zo leuk, 't was een schot voor open doel ;) wat betreft de historie die zich herhaalt: ik had geloof ik wel broers of zusjes kunnen hebben, maar ik geloof dat m'n moeder een miskraam kreeg na mij. Wat dat betreft heb ik de wens van mijn ouders, voor ze gingen scheiden, wel waar gemaakt, door het krijgen van drie kinderen...

het is wel een cute foto zeker voor die tijd, men was toen toch niet echt van het nemen/maken van zulke foto's?? des te bijzonderder dat je er zo eentje hebt O+

excuses voor de typfouten, zit te voeden

pi_94973257
Leuk huup! Ik heb ook zo'n foto uit 1984 :)
pi_94973387
Wat mooi Huup!! O+ ik heb geloof ik 2 dagen bv gehad en heb sowieso geen foto's van net geboren, jammer genoeg.. Dus heel waardevol, die foto! Mooi! :Y

Ik heb het maniertje van Leia gevonden om om drinken te vragen :') het viel me van de week pas echt op, tijdens het wisselen van borst.. dan steekt ze haar tong uit, begint heftig te snuiven, steekt haar handen uit en begint dwingend te euh, euh, euh-en :') tot ze aangehapt ligt en begint dan te drinken alsof ze al 3 dagen niks heeft gehad :Y)

Maar dat begint ze nu ook te doen als ze sowieso wil drinken O+ heel schattig!
  zondag 3 april 2011 @ 12:11:21 #141
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94973390
oh geen idee djmo, of dat wel of niet gewoon was, ik weet niet ik zie eigenlijk heel weinig dingen anders dan hoe ze nu hier gaan in mijn eigen albums en uit verhalen. De foto's van direct na de bevalling zijn er, de eerste bv-foto's enz enz. Van mn broertje en zusje zijn ze er ook.
Mijn vader nam de foto's en mn moeder maakte de albums.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94974361
Ik voelde me vanmorgen een beetje la vache qui rit toen ik onder de douche stond te gniffelen omdat ik melk op mijn lief sprietste. :P
pi_94974388
Huup, wat leuk om zo'n foto te hebben! Ik heb ze ook. De eerste keer:

Ik had een puike techniek. 8-)

pi_94974446
Claudia, je had spillebeentjes! O+
pi_94974497
Idd! En een mooie grote hap.
pi_94974502
Haha :D

En ik heb helaas maar 3maanden borstvoeding gehad en toen was het op.. Ze voelt zich nu volgens mij best wel schuldig dat ze niet beter wist. Maar ze is heel trots op mij en dat ik het geef.
pi_94974517
En mooie foto Huup!!
pi_94974548
Nou, he! :D

Ik vind de foto's uit die tijd zo leuk. De kleding van mijn ouders, mijn foute pakjes, het meubilair... En ik herken wat jij zegt, huup. De foto's die ik in de albums tegenkom lijken erg op de foto's die wij nu maken. Mijn vader fotografeerde, mijn moeder maakte de albums. Ik heb niet het idee dat het zo anders was.

Mijn moeder is wel na een paar maanden gestopt vanwege het bekende 'de melk was niet genoeg'-argument. Als ik de borstvoedingsfoto's zo zie vind ik dat zonde, want ze wekken bij mij de indruk dat het heel relaxed ging allemaal.
pi_94974569
Ah nu zie ik ook Claudia! Wat mooi aangehapt! En die beentjes inderdaad!
pi_94974657
Ik heb 4 maanden gehad. Toen is m'n moeder ermee gestopt omdat ze teveel afviel. Zelfde bij broertje, die heeft 3 maanden gehad. Alhoewel ik op m'n eigen babyfoto's met 3 maanden al flesjes zie... :') En bij m'n oma was inderdaad het verhaal van te weinig melk door strak op schema te voeden. Maar ja, dat laatste wist ze niet natuurlijk ;(
  zondag 3 april 2011 @ 13:04:46 #151
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94974777
B.'s moeder is bij B. na 3 weken gestopt vanwege 'te weinig melk'. Het was inderdaad te weinig toen maar dat kwam door schema voeden als ik het zo hoor. Want na een week of 2 leek het al op en na 3 weken was het helemaal bekeken. Klinkt mij in de oren alsof ze de 10 dagen en 3 weken regeldagen niet als zodanig herkend heeft. Bij zijn broertje is ze gelijk met flesvoeding begonnen.

B.'s oma heeft alle 6 haar kinderen minstens een jaar gevoed. B.'s vader en zijn broertje zijn in Indonesië geboren, de rest in NL. Zn oma heeft nog nooit op een klok gekeken of nagedacht over het voeden, volledig op gevoel en verzoek. Mooi om te horen vind ik dat soort dingen. het is alleen jammer dat B.'s moeder zich daar altijd wat persoonlijk aangevallen door voelt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94974781
Oh, die foto's, wat geweldig! O+
En de beentje van Claudia zijn zo schattig.

En wat klinkt dat allemaal hetzelfde, de redenen waarom onze moeders stopten met voeden.
Hier ook 3 maanden geloof ik, en gestopt omdat ze weer ging werken. En toen ging het snel op, omdat ze een paar dagen per week alleen 's avonds en 's ochtends voedde.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 3 april 2011 @ 13:08:41 #153
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94974865
Oh en er was idd weinig anders in die tijd, er zit zelfs een ranzige placenta-foto in mn album :Y)

Maar een pagina later wel een foto van mn eerste banaanhap, als ik terugtel was ik toen grofweg 10 tot 12 weken oud :D

Claudia die beentjes O+
ik zit ook allemaal foto's te kijken van de kleding en het meubilair en dergelijke <3

en mijn moeder heeft bij de foto's van tijdens de weeën (pa, waarom??) er dingen bij gezet als de ontsluiting en dergelijke, een soort bevallingsverslag. Ik lees dat nu echt héél anders dan een jaar of wat geleden! om 8 uur 's morgens op 3 cm, om 1 uur 's middags nog steeds 3 cm :X om 5 uur 's middags 7 cm ineens :o en de vliezen doorgeprikt bij 9 cm, 3 kwartier later persweeën en weer 3 kwartier later was ik er :Y)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94974881
Ik vermoed dat mijn moeder de regeldagen ook niet herkend heeft, en helaas wist ze niet beter. Als ze nou blij was geweest met het geven van een flesje was het een ander verhaal geweest, maar ze kijkt er nog steeds met spijt op terug.
pi_94974945
Claudia, je benen!! O+

Wat ik begreep, wilde ik niet goed aanhappen.. of zoiets (kan het niet navragen, ouders zijn er beide niet meer ;)) en ze zijn toen vrij snel overgestapt op flesvoeding. Mijn zusje en broertje hebben uberhaupt nooit de borst gehad, die zijn gelijk op flesvoeding gegaan!
  zondag 3 april 2011 @ 13:14:26 #156
259886 pessie
pi_94975025
Die foto's wat mooi zeg!

Ik heb zelf nooit borstvoeding gehad, mn moeder 'moest' na 6 weken stoppen. Bij het derde kind heeft ze nog de 10 dagen dat de kraam er was bv gegeven aangevuld met kv maar toen de kraam weg was en ze weer zelf voor 2 peuters moest zorgen ging dat niet meer. Ik ben kind nummer 5, dus ze hadden het waarschijnlijk te druk met andere dingen.
pi_94975053
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:08 schreef huuphuup het volgende:
Maar een pagina later wel een foto van mn eerste banaanhap, als ik terugtel was ik toen grofweg 10 tot 12 weken oud :D
Die foto heb ik ook. Met 8 weken! :D
Ik kijk er wel wat vies bij. Bij de sinaasappel-rapley foto daarentegen :9
En helaas geen bv-foto noch placenta of persfoto, wel een van samen op bed, en moeders met ontblote borst en ik die de andere kant opkijk. 8)7

Jammer is dat, dat er nog spijt over is. Terwijl ik het gevoel heb dat het toen juist nog meer geaccepteerd was dan nu wat betreft flesvoeding.
Leuk trouwens om te lezen Huup, dat je oma zo lekker zonder tijd en op gevoel voedde. O+
pi_94975163
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:15 schreef oeke het volgende:

[..]

Die foto heb ik ook. Met 8 weken! :D
Ik kijk er wel wat vies bij.
Ongeveer zo? :D

quote:
Leuk trouwens om te lezen Huup, dat je oma zo lekker zonder tijd en op gevoel voedde. O+
Nou, he! Al ben ik blij dat er tegenwoordig meer kennis beschikbaar is. Vrouwen leven over het algemeen zo anders dan toen dat die kennis maakt dat (langdurig) voeden meer kans van slagen heeft.
pi_94975290
Dat 'te druk' voor borstvoeding snap ik nooit zo heel erg goed. Het lijkt me zoveel meer tijd kosten om flesjes te moeten klaarmaken, te geven en weer af te wassen :? Maar wellicht zie ik meer beren dat er werkelijk zijn :D

Oh en mijn eerste hap was tomaat :Y) Met 3 maanden en ernaast ligt een fles :')
pi_94975718
Ik herken mij juist in Huups oma. Ik ben erg van het slow-leven, ook al heeft dat weer consequenties op andere vlakken.
Maar ik ben ook erg blij met de kennis die er nu is, anders was het hier zeker niet gelukt. Echt weken lopen klooien met spuitjes en kolven tot ik bij een LK kwam, en die me een tepelhoedje gaf, waar ik nu nog steeds mee voed! O+

Haha, die foto, wat lief!
Dat is een soort schrikreactie maar zonder oordeel, niet vies maar ook niet lekker, meer OMG! :o
Bij mij was het met 8 weken mwaoh en met 13 weken was het brullen:
  zondag 3 april 2011 @ 13:39:01 #161
259886 pessie
pi_94975859
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:23 schreef WupWup het volgende:
Dat 'te druk' voor borstvoeding snap ik nooit zo heel erg goed. Het lijkt me zoveel meer tijd kosten om flesjes te moeten klaarmaken, te geven en weer af te wassen :? Maar wellicht zie ik meer beren dat er werkelijk zijn :D

Oh en mijn eerste hap was tomaat :Y) Met 3 maanden en ernaast ligt een fles :')
Mn moeder is een stresskip. Als ze het druk heeft stresst ze enorm. Dat komt productie helaas niet ten goede :')
pi_94976051
Die foto's O+
Huup en Claudia aan de borst O+

Ik heb geen borstvoeding gehad. Ik was te klein om te drinken en mijn moeders afgekolfde melk werd weggegooid. Mijn broertje heeft 9 maanden lang een combi tussen borst- en flesvoeding gehad, omdat mijn moeder niet genoeg had. Daarna was heb op.

Mijn eerste fruithapje, ik weet niet hoe oud ik was

En fles geven ging heel gezellig in het ziekenhuis ;)
pi_94976178
Gossie twink, dat ziet er inderdaad niet gezellig uit op je laatste foto. Was je prematuur dat je niet aan de borst mocht/kon?
pi_94976410
Ja, ik ben geboren met 34 weken. Ik was redelijk zwaar: 2500 gram, maar ik werd geel en moest toen toch in de couveuse. Drinken kon ik niet, maar ik vind het wel apart dat ze dus wel geprobeerd hebben of ik aan de borst wilde maar me niet uit de couveuse haalden om de fles te kunnen geven. En helemaal dat ze de afgekolfde melk weggooiden, mijn moeder kan daar nog steeds boos om worden.
pi_94976474
Dat ziet er inderdaad niet zo gezellig uit.. En je was inderdaad 'flink' voor geboren met 34 weken! Ik ben met 39 weken geboren en was krap aan 2700 gram.. wellicht dat daar ook iets lag voor het niet goed aanhappen...

Dit is één van de paar foto's die ik heb! Ook niet heel gezellig zo hangend... :D
En ik geloof dat ik net zulke spillebeentjes had als Claudia :D

zondag 3 april 2011 @ 13:57:04 #166
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94976546
ah gossie twink O+ maar wel in een wasbare luier :D of niet?
Ik ook trouwens, wij hebben alledrie wasbare luiers gehad.

Het was overigens niet mijn oma maar B.'s oma van die 6 kinderen een jaar voeden enzo ;)

Maar mijn moeder en mijn oma hebben allebei ook altijd op gevoel en verzoek gevoed en niet op schema of op de klok. Mijn oma kreeg adviezen die destijds heel gangbaar waren (jaren '60) dat huilen goed voor de longen was en dat je kinderen niet moest verwennen enz. Zij vond dat onzin en kon het gehuil van haar kindjes niet aanhoren en heeft ze dus ook nooit laten huilen en gewoon te drinken gegeven als ze honger hadden. Mijn eigen moeder idem dito.

Twinks niet zo gek dat je moeder daar nog kwaad om kan worden, oef :X t zal ook vast behoorlijke moeite hebben gekost om een fles bij elkaar te kolven.

Orea O+
voor de stats, 41+3 en 4100 gram :Y) ik was ben een speklap.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94976622
Dat vind ik nog wel het ergste aan flesvoeding, dat sommige ouders het niet liefdevol geven.
Kind al zittend, liggend in de kinderwage of naast de moeders etc.
Laatst was ik winkelen en liep een moeder achter de kinderwagen er een fles in te proppen -O-

V was met 42 weken 3345 gram uiteindelijk ben ik dus wel heel blij dat hij wat langer zat.
X was met 41 weken 4140 gram en die was echt een dikke buddha :D
pi_94976625
_O- M. is met 34 weken geboren en was iets van 2500 gram ook.. denk dat Leia daar haar speklapperij vandaan heeft :Y) (3675 bij 38+1)

M. heeft trouwens wel een maand of 7 bv gehad ('75) :) zijn zusje is veel te vroeg geboren ook, rond de 30 weken, en die heeft zelfs afgekolfde melk gehad :) (in '79) mijn schoonmoeder werkte in het ziekenhuis en heeft het zo best lang vol kunnen houden, geloof dat mijn schoonzusje ook een maand of 7 heeft gehad!
  zondag 3 april 2011 @ 14:02:56 #169
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_94976728
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:31 schreef Twinkly het volgende:
Ik denk toch dat jij de uitzondering bent Smikke ;)
Normaal wordt de melkproductie geremd door progesteron omdat het de werking van prolactine belemmerd. Progesteron wordt afgescheiden door de placenta (en door het gele lichaampje na de ovulatie). Wanneer de placenta geboren wordt daalt de progesteronconcentratie plotseling waardoor prolactine zijn werk kan doen en de melkproductie op gang komt.
Dat heb ik vaker gehoord destijds. Ik denk dat niets normaal is gegaan.
En nu zijn we doorsnee as usual. :7

Leuk die jaren 70/80-foto's.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_94976733
Aaaaah, wat léuk die foto's O+

Ik heb er ook nog een uit 1985:

Achter die zwarte vlek zit het hoofd van mijn moeder. _O-

Spillebeentjes: check. :D Ik ben met 38 weken geboren en was 5 pond. Volgens mij heb ik 5 weken borstvoeding gehad, toen was het "op".
pi_94976813
Jeetje Twink, ik vind dat nou niet een heel fijne foto. Is dat een verpleegster? ;(
En ook heel stom dat ze die melk weggooiden. Kolfde je moeder de stuwing weg, of wilde ze je echt aan de borst voeden?
Je hebt wel schetige voetjes zeg! O+
En best groot inderdaad, ik was met 40 weken maar 2790 gram.

Sorry Huup, inderdaad B's oma. ;)

Pvoess, ik zag laatst iemand op een heel druk moment met een piepklein baby'tje in de Ikea door de showroom lopen, onderwijl een fles gevend.
Er staan daar zoveel banken, je kan ook even gaan zitten.
Ik vond het een naar gezicht, maar dat kwam vooral omdat ik zelf helemaal overprikkeld raakte door de drukte en de herrie daar. :D

Heerlijk al die 'oude' foto's! O+
pi_94976848
Wow, die haren van je moeder :D
En jouw handje O+!

Zijn jullie moeders nu ook steeds zo verbaast dat je nog melk hebt? Mijn moeder zegt steeds dingen als "maar jij hebt wel genoeg melk". Ik probeer haar steeds uit te leggen dat het een kwestie van vraag en aanbod is maar het dringt niet door :P

Mijn moeder wilde mij dolgraag zelf voeden. Ze heeft thuis ook nog geprobeerd mij te voeden, maar het lukte niet meer. (ik denk dat ik tot 38 weken in het ziekenhuis gelegen heb).
pi_94976944
Mijn moeder niet, mijn oma blijft het wel steeds weer zeggen. Ik heb het in het begin wel steeds uitgelegd, nu denk ik laat maar.
Ik was 3450 gram bij 39 weken *) R was 9 pond op de uitgerekende datum :D Emma 'slechts' 3020 gram bij 41 weken. Misschien heeft ze het van de melkboer?
pi_94976967
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:06 schreef Twinkly het volgende:
Zijn jullie moeders nu ook steeds zo verbaast dat je nog melk hebt? Mijn moeder zegt steeds dingen als "maar jij hebt wel genoeg melk". Ik probeer haar steeds uit te leggen dat het een kwestie van vraag en aanbod is maar het dringt niet door :P
Da's hier ook zo. Ze snap het verstandelijk wel, maar het is net of ze niet gelooft dat het bij haar ook anders had kunnen gaan. Maar volgens mij heeft dat vooral te maken met het idee dat het dan haar "schuld" was dat ze maar kort heeft kunnen voeden. Ze had het op zich wel graag gewild, dus dan voelt dat misschien met terugwerkende kracht toch wat vervelend. Ik ga er dan verder ook nooit op door. :)
  zondag 3 april 2011 @ 14:12:49 #175
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94977079
Mijn moeder en oma dus niet eigenlijk, die vinden het vrij normaal dat het niet ineens 'op' is.
B.'s moeder wel. Eigen ervaring kleurt erg.

B.'s oma is vooral van overtuigd dat ik veel melk heb omdat ik grote borsten heb :Y)

Cantare dat heb k ook ja, ik heb het idee dat B.'s moeder zich schuldig voelt omdat ze altijd zo snel in de verdediging schiet als het over bv gaat (zelfs als ze geen deel aan het gesprek neemt), dus ik ga er nooit echt op in verder.

Die foto is O+ je handje <3
Je moeders coupe :D mijn moeder had zo'n enorm slecht permanent op alle foto's :') echt '80's
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 3 april 2011 @ 14:13:41 #176
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94977118
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:08 schreef WupWup het volgende:
Mijn moeder niet, mijn oma blijft het wel steeds weer zeggen. Ik heb het in het begin wel steeds uitgelegd, nu denk ik laat maar.
Ik was 3450 gram bij 39 weken *) R was 9 pond op de uitgerekende datum :D Emma 'slechts' 3020 gram bij 41 weken. Misschien heeft ze het van de melkboer?
jij bent toch Emma's melkboer? :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94977439
Oh, mijn moeder heeft het er niet echt over. Ik geloof dat ze zich goed voor kan houden dat het toen andere tijden en andere manieren waren. Bovendien was dat ook zo.
Wat Claudia zegt, er was minder kennis.
Kunstvoeding was misschien ook meer sociaal geaccepteerd, waar men er nu vanuit gaat dat je bv geeft, was dat vroeger misschien minder.
En bovendien lopen dingen soms zo, het is jammer je daar schuldig over te moeten voelen, of daar spijt van te hebben.
Alhoewel ik me wel voor kan stellen dat oud zeer blijft. Of boosheid als je zo tegengewerkt wordt als de moeder van Twinks.

Ik vraag me alleen wel eens af of mijn moeder gerookt heeft tijdens haar zwangerschappen en daar weigert ze een antwoord op te geven. Gezien hoe klein ik was, denk ik het wel te weten.

Mijn oma heeft trouwens nog maanden bij-gekolfd voor een kind van andere mensen. Zoveel melk had ze. Dat vond ik zo bijzonder om te horen. O+
  zondag 3 april 2011 @ 14:23:42 #178
259886 pessie
pi_94977476
Oeke wat bijzonder dat je oma kolfde voor anderen! Ik wist niet dat ze toen al kolven hadden :@
pi_94977681
Waarschijnlijk een ouderwetse handkolf, Pessie. Dat moet eind jaren 40 zijn geweest.
Het was volgens mij voor een tweeling waarvan de moeder niet genoeg melk had, dus kregen ze bij van mijn oma.
Ze vertelde het ook alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. En ik vond het zo bijzonder omdat mijn oma best een pittig mens is, niet altijd even gul zeg maar. Dit heeft echt mijn blik op haar verzacht.
En dat kan weer alleen maar omdat ik zelf een kind heb dat ik voed. Zonder kind had ik niet begrepen welke moeite dat kan zijn, denk ik.
  zondag 3 april 2011 @ 14:34:22 #180
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94977801
Wat lief O+ en wat bijzonder!
En dat heb ik ook wel ja, dat je daar nu anders tegenaan kijkt.

En inderdaad, andere tijden. Bovendien nemen gedane zaken geen keer dus ik vind het niet nodig om iemand (onbedoeld) een schuldgevoel te geven dat het wel gelukt was als ze maar niet zo aan de klok vast had gehouden.

Mijn moeder kreeg van haar verloskundige trouwens het dringende advies te stoppen met roken als ze dat niet al gedaan had toen ze op haar eerste afspraak kwam in 1984, maar ze was al gestopt toen ze zwanger wilde raken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94977871
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:23 schreef pessie het volgende:
Oeke wat bijzonder dat je oma kolfde voor anderen! Ik wist niet dat ze toen al kolven hadden :@
bijvoorbeeld:

maar de oudste kolf zijn handen ;)
pi_94978004
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:34 schreef huuphuup het volgende:
Mijn moeder kreeg van haar verloskundige trouwens het dringende advies te stoppen met roken als ze dat niet al gedaan had toen ze op haar eerste afspraak kwam in 1984, maar ze was al gestopt toen ze zwanger wilde raken.
Volgens mij was er in 1974 nog niet veel kennis over. Tenminste dat houd ik me maar voor. :P
En wat je zegt, wij zullen vast ook dingen doen die ze over 20 jaar nooit zullen doen, en tja, moet ik me daar dan alsnog schuldig over voelen?
Ik heb het gedaan zoals ik het kon/wilde. Dat moet genoeg zijn. Hoop ik voor mezelf.
Vast makkelijker gezegd dan gedacht. ;)

Wauw, Wup, die kolf! Ik vind hem mooi! :D
  zondag 3 april 2011 @ 14:45:10 #183
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94978161
Nee precies dat bedoel ik, je maakt altijd een keuze of beslissing naar aanleiding van de kennis en gegevens en ervaringen die je dán hebt. Die moet je ook als zodanig beoordelen vind ik :Y
Terugkijken met kennis van nu is eigenlijk een beetje makkelijk. En vergeet ook niet wat gangbaar is in een cultuur/tijdsgeest op zo'n moment.

Wup :D
net een bovenmaatse pipet :P wat een grappig ding. lijkt me wel rot kolven, of zou ie goed vacuum trekken en genoeg zuigkrachht hebben?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94978171
Wat bijzonder en wat lief van je oma Oeke O+

quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:36 schreef WupWup het volgende:

[..]

bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Het lijkt wel een pipet :D Je mag wel heel voorzichtig kolven wil je de melk niet in het ballonnetje kolven, of zit er een filter voor?

Mijn moeder maakt trouwens ook steeds opmerkingen tegen Niels, dat hij al een hele grote jongen is omdat hij wat minder bij mij drinkt (hij bouwt heel langzaam zelf af natuurlijk). Volgens mij vindt ze het wel eens tijd worden om te stoppen :P
pi_94985665
Ik heb geen borstvoeding gehad. Mijn moeder vond het teveel gedoe oid. Ze snapte ook niet waarom ik doorging toen ik de eerste 2 weken dag en nacht bezig was met voeden.

Hier iets vreemds. Sinds vrijdag wat leeg voelende borsten, de rechter was zelfs niet meer voldoende voor een voeding terwijl dat eerder wel zo was. Wat meer aangelegd en een keer extra gekolfd en net word ik na een uurtje slapen (met het gezin in bed O+) wakker met een extreem volle, gestuwde rechterborst.
Hij was zo vol dat de 85G borst zonder ondersteuning (voedingsBH open) recht vooruit stak :o
Gelukkig heeft ze honger :D
  zondag 3 april 2011 @ 19:28:49 #186
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94989659
Wat leuk om alle verhalen te lezen van iedereen. Mijn moeder heeft geen BV gegeven en dat was een bewuste keuze, net als Pampers gebruiken ipv wegwerp. Helaas dat toen de informatie voorziening nog niet zo was als tegenwoordig.

Ze is wel heel blij dat ik het wel wil gaan doen en kent inmiddels ook veel feiten over hoe je het moet aanpakken en hoe goed het voor kindjes is. Ze gaat zelfs in Mei met me mee naar een BV infromatie avond, ze vroeg of dat mocht.

Vandaag toch maar een eigen kolf gekocht, na wikken en wegen. Het is me zoveel waard dat het lukt, dat in geen geleende wil hebben. Gewoon een nieuwe, die het zeker weten doet en helemaal steriel is. Ik heb er een van Medela gekocht, een elektrische, dat leek me de beste keuze, na wat lezen her en der. Nu nog een paar weekjes wachten. :)

pi_94989968
Die had ik ook bij X. Nu heb ik ook een medela maar 1 versie groter namelijk de swing.
En ik heb een handkolf voor bij uitstapjes en in nood gevallen :)
  zondag 3 april 2011 @ 19:43:56 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94990361
Die had ik ook, voor in m'n tas. Handig ding.
pi_94990652
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:36 schreef WupWup het volgende:

[..]

bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Daar kwamen ze hier in de apotheek mee aanzetten toen ik om een kolf kwam... :X

Wat leuk al die verhalen over vroeger O+
Lotte!
Noah!
  zondag 3 april 2011 @ 19:51:19 #190
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94990750
Claudia en Twinkly, jullie hadden een zelfde slabbetje! O+

Wat bijzonder, die foto's! Ik zal mijn moeder eens vragen of ze ook zulke foto's heeft. Ik denk het niet maar ga het toch proberen!
Mijn moeder is ook gestopt na twee weken omdat de melk op was en ook zij heeft het daar nog steeds moeilijk mee.

Twinkly, ik schrok best een beetje van je couveusefoto's. Ik wist wel dat het 'vroeger' echt heel anders was dan nu, maar poeh hee, wát een verschil! Wat zal dat ook moeilijk geweest zijn voor je ouders. Mochten ze wel bij je 'op bezoek' komen?
A grand adventure has begun.
  Moderator zondag 3 april 2011 @ 20:05:42 #191
5428 crew  miss_sly
pi_94991581
Ow wat leuk die foto's O+
Ik heb er volgens mij ook een, niet de allereerste keer dat ik dronk, maar wel in de eerste week ofzo, dus december 1968 :D zo lief, en nu ik zelf gevoed heb ook nog kostbaarder O+
Ik geloof dat mijn moeder tot een maand of 6 heeft gevoed, maar wel ergens met kv erbij, want dat moest, want alleen bv zou niet voldoende voedingsstoffen hebben voor een iets oudere baby.

oeke, wat lief en bijzonder van je oma O+
  zondag 3 april 2011 @ 20:07:55 #192
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94991708
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2011 19:35 schreef Pvoesss het volgende:
Die had ik ook bij X. Nu heb ik ook een medela maar 1 versie groter namelijk de swing.
En ik heb een handkolf voor bij uitstapjes en in nood gevallen :)
Ik ga niet dagelijks kolven, althans mijn ukje is altijd bij me. Dus hij is echt om een klein voorraadje op te bouwen, en om evt de eerste dagen/weken te gebruiken bij stuwing of het op gang helpen van de BV. En om haar af en toe eens uit een flesje te laten drinken, zodat ze dat ook kan, mocht het toch nodig zijn als ik even zonder haar weg wil. (Dat kan ik me nu nog niet voorstellen)

Handkolf leek me op zich ook prima, maar manlief riep meteen, joh pak die elektrische, dan kan je zelf lekker rustig zitten en doet dat apparaat het werk. En hij is ook nog net mee te nemen als het moet. :)
pi_94993501
Ik had deze ook genomen als ik alleen af en toe zou moeten kolven. Maar ik werk gewoon te veel om daar mee te kolven.
Plus ik had het probleem met de mini dat ik zo veel melk had in 1 keer dat ik de motor steeds verzoop :') En dat heb ik nu ook nog wel eens bijna maar aan de swing zit gelukkig een slangetje dus dat helpt al een boel :D
Oh en ik raad je wel aan om geen andere flesjes er op te zetten die niet helemaal passen Als je aan het kolven bent kunnen die er af vallen. Ik vind daarom de echte medela flesjes echt ideaal. :Y
Er zijn ook wel goedkopere dan de echte medela maar die vind ik niet fijn :@
  zondag 3 april 2011 @ 21:02:22 #194
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94995119
Ik heb ook nog geen andere flesjes in huis, behalve een gratis avent fles.

Ik zag de medela flesjes staan om melk in te doen, drie voor 10 euro. Die zijn straks zo gehaald, zag ook zakjes en een nieuw soort fles met nieuwe speen, die werkt als een borst. Heel mooi!
pi_95017802
Wij doen het nu ook al 16 maanden met 2 aventflesjes van 125 ml :D Heb wel de spenen een aantal keer vernieuwd hoor ;)

Ben benieuwd wat de komende dagen gaat brengen. Emma heeft gisteren overdag maar 3x gedronken :o 's Ochtends om half 8, daarna bij het wakker worden om half 3 en toen weer 's avonds voor het slapen gaan. Zal het een nieuwe trend zijn of was het een foutje...
  maandag 4 april 2011 @ 12:42:26 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95018763
Oude foto's <3:

Ik kom dus uit de suikerwaterperiode...

Voeden op schema... elke 3 uur... Maar ik heb wel 5 maanden borstvoeding gehad, daarna had ik er niet meer genoeg aan.
pi_95019225
Het staat er zelfs bij! 'Om de drie uur eten en daarna.... slapen!'
  maandag 4 april 2011 @ 13:06:23 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95019525
Yep, daarom weet ik het ook ;)
  maandag 4 april 2011 @ 13:07:57 #199
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95019583
Het valt me ook op dat de hele kraamperiode mijn mam in bed heeft doorgebracht.. Ik was gewoon zelf mn huishouden aan het doen...
En de zuster deed mij voor het eerst in bad... Dat soort dingen..
  maandag 4 april 2011 @ 13:29:47 #200
259886 pessie
pi_95020359
Tico ik denk dat dat per persoon verschillend is. Al was het vroeger inderdaad vrij normaal dat moeders hun kraamtijd in bed doorbrachten (met een 'inwonende' kraam heb ik ook wel eens gehoord). Ikzelf heb 4 dagen in bed doorgebracht en heeft de kraam Nathan voor het eerst in bad gedaan. Ik was daar zelf echt nog niet toe in staat. En dat terwijl ik helemaal niet zo'n miep ben en eigenlijk een hele voorspoedige bevalling heb gehad.
  maandag 4 april 2011 @ 13:35:30 #201
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95020574
Ik heb alleen mijn eigen bevallingen als referentie natuurlijk, maar ik weet bijvoorbeeld dat de bevallingen van mijn mam echt niet heel zwaar waren ofzo..
De kraam kookte inderdaad de avondmaaltijd en at mee...

Nou ja, misschien ben ik wel een beetje raar dat ik zorgde dat het huis aan kant was voordat de kraam kwam, zodat ze niet in een zwijnenstal aankwam... En zij maar zeggen dat ze ook wat te doen wilde hebben, maar ik vond het veel leuker om met haar te keuvelen dan dat ze steeds mn huis ging doen... Lekker thee drinken enzo..
pi_95020588
Hier heeft ook de kraam Emma haar eerste badje gegeven. Mijn bekken lag nog ongeveer verspreid door de kamer heen, ik kon pas na een paar dagen weer wat. Had overigens niks te maken met de bevalling, wel met de zwangerschap :) Badje is overigens wel naast m'n bed gedaan, dus ik was er wel gewoon bij, alleen het werkelijke vasthouden deed de kraam.
pi_95020786
Lotte heeft de kraamhulp voor het eerst in bad gedaan, ik zelf pas na 5 of 6 dagen denk ik.
Jelle heb ik voor het eerst in bad gedaan, een dag na de bevalling was dat. Nu was ik bij Jelle ook veel sneller op de been dan bij Lotte
pi_95024363
Hier ook precies het zelfde X heeft de kraamhulp gedaan en ik was er bij.
en bij V. deed ik het zelf toen hij 3dagen was het badje maar bij V. voelde ik me veel en veel beter erna. Ik heb niet in bed gelegen bij V. dat vond ik niets bij X. ook maar heel af en toe :)
  maandag 4 april 2011 @ 15:56:35 #205
259886 pessie
pi_95025987
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:35 schreef WupWup het volgende:
Hier heeft ook de kraam Emma haar eerste badje gegeven. Mijn bekken lag nog ongeveer verspreid door de kamer heen, ik kon pas na een paar dagen weer wat. Had overigens niks te maken met de bevalling, wel met de zwangerschap :) Badje is overigens wel naast m'n bed gedaan, dus ik was er wel gewoon bij, alleen het werkelijke vasthouden deed de kraam.
Beide hier ook het geval! Ik dacht voor de bevalling steeds, als de baby er is kan ik alles weer. Fail :') duurde echt een tijdje (heb tegenwoordig zelfs weer dat ik et wel es voel).
  maandag 4 april 2011 @ 15:57:35 #206
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95026035
Oh... ik heb eigenlijk helemaal niet op bed gelegen...
  maandag 4 april 2011 @ 17:38:59 #207
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95030679
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:35 schreef WupWup het volgende:
ik raak in de war van je ava }:|
Dacht dat je Chan was :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95048141
oeps, zal een andere zoeken dan :)

Trend heeft vandaag nog doorgezet: om 8 uur gedronken, toen half 12 maar 1 kant, daarna om 5 uur de andere kant en voor het slapen gaan. Gek hoor, gaat snel ineens!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 april 2011 @ 22:26:16 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95049029
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:57 schreef Ticootje het volgende:
ik wel, twee keer ofzo gedwongen door de kraam. voor de rest liep ik wat verloren rond. ze mocht alleen niet aan m'n avondeten komen, dat was echt mijn ding ..

badje heb ik bewust aan de kraam overgelaten, ik heb die eerste week wel meteen gedoucht met geert, was echt wel fijn :)

ik ben net een schorre zeehond op t moment; mag van de ha alleen para en zoutwateroplossing :') Geert ook zoutwater neusspray voor gekregen (nog niet gebruikt, wel moedermelk) en Jan heeft 'n antibiotica gehad. Familie Lappenmand hier atm. voel me ook behoorlijk leegemolken door geert om eerlijk te zijn ik geef gewoon toe aan zijn vraag, maar ik zal blij zijn als 11 april blijkt dat hij nog steeds goed groeit. op de eoa manier blijft die angst er in zitten :/

pi_95050089
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:57 schreef Ticootje het volgende:
ik wel, om te rusten dan.
Oh en de laatste dag, maar dat was om de kraam te ontlopen :')
  maandag 4 april 2011 @ 22:57:36 #211
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95051050
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:13 schreef WupWup het volgende:
oeps, zal een andere zoeken dan :)

Trend heeft vandaag nog doorgezet: om 8 uur gedronken, toen half 12 maar 1 kant, daarna om 5 uur de andere kant en voor het slapen gaan. Gek hoor, gaat snel ineens!
oh joh je had t voor mij niet hoeven veranderen hoor :D

Gek hè? Ineens zo'n nieuw ritme qua drinken.

@Tico haha onze ouders hadden hetzelfde dekbed-overtrek, dat donkerblauwe :D
Oh en wat lijken je meisjes onwíjs op jou zeg! :o O+ wat tof om te zien <3

Als ik de foto's zie van mijn mams dan heeft zij inderdaad ook vooral in bed gelegen tijdens de kraamweek. Ik heb bij Amélie maar weinig in bed geegen eigenlijk, ik voelde me gewoon prima en vond het boven maar ongezellig. Bovendien was het ontzettend warm en benauwd in de slaapkamer, en erg aangenaam beneden, dat scheelt ook.
Dit keer heb ik wel veel tijd in bed doorgebracht. Maar goed, dat was voor mij dit keer ook echt wel nodig eigenlijk ivm laag hb. Het is dat ik Amélie ook nog had rondlopen, als het mijn eerste kind was geweest had ik de hele week in bed gebleven.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95051502
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:38 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik raak in de war van je ava }:|
Dacht dat je Chan was :D
Ohh, maar ik wil best een Emma hoor :D

Ik gooi mijn vraag uit het vorige topic er nog even in: ik moet binnenkort onder narcose en volgens de tandarts (ja ik ga bij een tandarts onder narcose) mag ik dan 24 uur geen borstvoeding geven. Volgens borstvoeding.com is er geen reden om na een narcose niet te voeden.. Weet iemand hier meer over?
  maandag 4 april 2011 @ 23:16:49 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95052179
Zowaar 10 maanden borstvoeding gehad, ik neem aan met bijvoeding (ligafruitprut met 2½ maand ofzo), maar telkens als ik Soneal zit te voeden vertelt m'n moeder weer dat ik 10 maanden borstvoeding gehad heb.
Helaas roept ze sinds hij een tandje heeft ook dat het ineens, pats, boem over kan zijn, omdat mijn zusje met 6 maanden haar hoofd wegdraaide en geen borstvoeding meer bliefde... en met dat roepen dat het ineens over kan zijn heb ik het wel een beetje gehad.

Mijn moeder wist niet wat ze zag toen ik de ochtend na de bevalling van B. in het ziekenhuis opstond om te vragen of hij zijn eigen kleren aanmocht omdat we naar huis gingen, zij had 10 dagen plat gelegen (jaren 60), en was verbijsterd dat ik zo (met baby) aan de wandel ging door de ziekenhuisgangen.
B. heeft die nacht dat hij geboren is in het ziekenhuis idd ook suikerwater gekregen.

Bij B. was ik superfit na de bevalling, en stond ik 4 dagen later een boekenkast van 2½ meter breed in elkaar te zetten, bij Soneal was het allemaal wat minder, en nog steeds; ik ben nu gewoon een kreupel oud wijf.

Wat me eigenlijk het meest verbaast over kraamverzorging 40/50 jaar geleden, is dat moeders aan de ene kant 10 dagen plat moesten, maar toen de baby van mijn tante de dag na de bevalling overleed, kreeg ze geen kraamhulp en stond ze diezelfde avond alweer te koken voor de heren, en dat werd dus ook verwacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 april 2011 @ 23:18:08 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95052239
Daar zou ik ff bij LLL navraag over doen. Vraag dan ff welk middel er gebruikt wordt.
pi_95052751
Ah ja dat is een goeie, dat ga ik even doen :)

Ik heb zelf 6 maanden alleen borstvoeding gehad, zonder bijvoeding dus en daarna nog tot ik 9 maanden was met bijvoeding.. Mijn moeder heeft me dat héél vaak verteld omdat het zo bijzonder was voor die tijd en ze er volgens mij best erg trots op was :) Hoe het was qua kraamperiode weet ik eigenlijk helemaal niet, heeft ze nooit wat over verteld.. ben wel nieuwsgierig nu dus ga het maar eens vragen :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 april 2011 @ 08:02:45 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95057866
wat mag je hebben om vastzittend (van dat groene :r ) slijm op te lossen? ik word gek van het gerochel alsof ik een oud mannetje met tbc ben :') en m'n holte's doen pijn links :{

pi_95064799
Er staat een medicatielijst op borstvoeding.com DJMO: http://www.borstvoeding.c(...)edicijnlijst-nl.html
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 april 2011 @ 12:40:18 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95065358
ja die weet ik, maar ik kan nou niet echt een middel vinden tegen vastzittende hoest :/

pi_95065563
Haha, nee, je moet het meer andersom aanpakken. Eerst een middel zoeken en dan in die lijst kijken :+ Maar volgens mij zijn er maar heel weinig hoestmiddelen die niet samengaan met borstvoeding. Wat gebruik je normaal?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 april 2011 @ 13:53:09 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95068039
een eigen merk van de drogist dat lijkt op fkuimicil, maar dat is ook al weer een jaar of wat geleden.

pi_95068668
Gewoon even naar apotheek/drogist gaan en daar advies vragen :)
pi_95068907
De werkzame stof van fluimucil is acetylcysteïne. Dat staat niet omschreven in de lijst van Hale, maar in de bijsluiter zelf is te lezen dat het met een maximale dosering van 600mg per dag veilig te gebruiken is tijdens borstvoeding. Let wel, dit gaat over acetylcysteïne enkel. Als je iets koopt met daarin nog andere stoffen, moet je die weer apart daarvan bekijken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 april 2011 @ 15:57:40 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95073842
thnx wupwup! :*

pi_95136561
pessie hoe is het?
pi_95136867
Vandaag pannenkoeken met bv gemaakt! (bloem, eitje en melk gemixt) Beeb is altijd al mega enthousiast met eten, maar ze propte zo een halve pannenkoek met 2 handen tegelijk naar binnen :D en de pannenkoek daarna met appelstroop ging nog vlotter naar binnen gepropt :D

En zelf ook even geproeft :Y) geen verschil met pannenkoeken van koeienmelk!
  woensdag 6 april 2011 @ 22:38:39 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95144648
Pannenkoeken met opvolgmelk smaken ook hetzelfde ja. Leyla heeft nog geen pannenkoeken gehad, haar vader at die van haar op.
Oh ik ben nog maar 1x aan het kolven overdag. Ik hoop dat het voldoende is om de productie op peil te houden. En voldoende om de cyclus nog tegen te houden.
pi_95155338
Had dat met je cyclus niet te maken met nachtvoedingen? Dat zolang je die nog had je cyclys weg kán (lees goed kán, hier mét nachtvoedingen gewoon in november alweer ongesteld geworden.. :')) of heb ik dat zelf bedacht in mijn hoofd?
  donderdag 7 april 2011 @ 09:07:33 #228
259886 pessie
pi_95156465
Wup het gaat hier best goed. Alleen eet en drinkt Nathan op het moment niet echt lekker. Sinds vrijdag doet hij moeilijk met brood en gisteren kreeg hij een fles van mn schoonzusje waaruit hij in eerste instantie maar 30cc wilde drinken. Toen ik thuis kwam (na een half uur) hebben we het weer geprobeerd en met heel veel moeite hebben we de fles leeggekregen. Hij drinkt mij op het moment ook niet goed leeg, ik weet niet zo goed wat er kan zijn.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:59:08 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_95161713
quote:
Op donderdag 7 april 2011 07:58 schreef Orea het volgende:
Had dat met je cyclus niet te maken met nachtvoedingen? Dat zolang je die nog had je cyclys weg kán (lees goed kán, hier mét nachtvoedingen gewoon in november alweer ongesteld geworden.. :')) of heb ik dat zelf bedacht in mijn hoofd?
Als ik me niet vergis wordt je cyclus tegen gehouden zolang je iedere drie uur voedt. Als er meer tijd tussen zit, kan de cyclus weer op gang komen. Geen idee waar ik dit van heb, maar ik meen het ergens gelezen te hebben.

Pessie, krijgt Narhan kiezen/tanden?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:23:02 #230
259886 pessie
pi_95162553
Davinia ik denk het wel. Hij heeft alweer even hunnere poep. kwijlt als een jonge hond en bijt op alles wat hij te pakken krijgt. Het liefst volwassen vingers, geen pretje met 2 vlijmscherpe ondertandjes.
pi_95164643
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:59 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis wordt je cyclus tegen gehouden zolang je iedere drie uur voedt. Als er meer tijd tussen zit, kan de cyclus weer op gang komen. Geen idee waar ik dit van heb, maar ik meen het ergens gelezen te hebben.

Muh, dwangvoederen dus.. O-) :+

Ik heb me onterecht zorgen gemaakt over m'n productie, dat was het probleem niet 's nachts. Toch fijn dat ik weer op m'n lijf mag vertrouwen.

Pessie, neem aan dat je dan ook aan het smeren bent met Chamodent of Dentinox? Een pcm voor het eten, helpt dat? Oh, en dat kan natuurlijk ook het probleem bij brood eten zijn he!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_95165275
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:59 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Pessie, krijgt Narhan kiezen/tanden?
6 uur, daarna wordt PIF aangemaakt.
Tandjes was ook mijn idee :6 ;)
  donderdag 7 april 2011 @ 13:37:04 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95165506
pessie, Harry wilde ook niet meer goed bij mij drinken rond de 8 maanden. Dat heeft bijna een maand geduurd. Volgens lk was dit normaal. De wereld is interessanter.
Het was ook vaak het punt waarop ouders dachten dat het kind nu zelf aangaf te willen 'spenen'. Maar dat is dus niet zo...

Ow en hier de eerste maanden (minimaal) elke 3 uur gevoed en ik heb nu nog regelmatig een nachtvoeding en ik was keurig 6 weken na de bevalling ongesteld en sindsdien keurig elke 4/4,5 week.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:44:36 #234
259886 pessie
pi_95165818
Ik heb speciaal voor jullie even in zn mond gekeken. Op de bovenkaak 4 bleke bobbels te zien. Heb er meteen maar even wat dentinox op gesmeerd. Het vreemde is, het was naast de boven-snijtanden. Zou Nathan een vampiertje worden?
pi_95165992
Hier ging de vlieger ook niet op Asy. Emma had zo ongeveer een bv-infuus de eerste maanden en ik werd na 9 weken ongesteld en sindsdien weer a 4 weken inclusief ovulatie :')

pessie, zou grappig zijn! Emma heeft zich ook niet aan de standaard gehouden. Ze heeft eerst 4 kiezen gekregen en haar laatste 2 onder-voortandjes komen nu pas door. Inclusief bijbehorende luiers :X
  donderdag 7 april 2011 @ 13:51:30 #236
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95166083
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:49 schreef WupWup het volgende:
Hier ging de vlieger ook niet op Asy. Emma had zo ongeveer een bv-infuus de eerste maanden en ik werd na 9 weken ongesteld en sindsdien weer a 4 weken inclusief ovulatie :')

Dit dus :D
Dat is dan wel zo, ik heb er een keurige cyclus voor terug gekregen ;)
pi_95170565
Lena blijft lastig uit de fles drinken. Ik krijg er in 30-45 minuten wel fatsoenlijke hoeveelheden in, maar het kost veel tijd en moeite en ik zie gewoon dat ze niet goed met de speen overweg kan.

Heeft iemand nog tips voor een goede fles? Ik heb nu alleen de Aventfles en Tommee Tippee geprobeerd. Ik heb het idee dat het met de laatste wel iets beter gaat, maar niet goed genoeg.
pi_95170922
Misschien die van medela, de flow nog iets. Speciale fles voor bv kinderen, wel prijzig geloof ik

Jelle drinkt de fles ook niet altijd even enthousiast. Ben benieuwd hoe dat straks op de creche zal gaan. De ene keer pakt hij avent wel, andere keer alleen tommie tippee
pi_95171181
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
Lena blijft lastig uit de fles drinken. Ik krijg er in 30-45 minuten wel fatsoenlijke hoeveelheden in, maar het kost veel tijd en moeite en ik zie gewoon dat ze niet goed met de speen overweg kan.

Heeft iemand nog tips voor een goede fles? Ik heb nu alleen de Aventfles en Tommee Tippee geprobeerd. Ik heb het idee dat het met de laatste wel iets beter gaat, maar niet goed genoeg.
wij gebruikten tommee tippee bij Amélie.

Hier in het kruidvat staan ook flessen en dergelijke van dodi mam ofzo, die lijken wel wat op de tt's. Die zijn geloof ik ook ontwikkeld met het oog op bv.

staat op t etiket, rechtsonder.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95171202
De medela calma bedoelde ik
pi_95171209
Ik heb nu de Calma-speen gevonden van Medela. Klinkt goed. Wel prijzig, maar ik denk dat ik het toch maar eens ga proberen.

Tja, ik neem zelf alle tijd om er bij Lena genoeg melk in te krijgen. Ze heeft net 125 ml gedronken (ik had 150 ml afgekolfd) en gister 130 ml (ook 130 ml afgekolfd). Het is dus niet heel dramatisch, maar ik kan ook moeilijk van de leidsters verwachten dat ze drie kwartier met haar gaan zitten. En ik merk dat mijn lief er gefrustreerd van raakt.
pi_95171324
http://www.baby-walz.nl/E(...)Touch-TM.a833.0.html

Núby heeft ook een bv-fles zo te zien.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95171704
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:49 schreef huuphuup het volgende:

Die zag ik vandaag bij de Etos bij ons

Welke speen heb je nu geprobeerd claudia? Ik heb bij de tommee tippee (wat een naam trouwens zeg) fles nu een speen 2 en bij avent ook nr 2 geprobeerd. Avent nr 2 werd Jelle ook niet echt blij van zeg maar, verslikte zich toch elke keer.
pi_95171874
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
Tja, ik neem zelf alle tijd om er bij Lena genoeg melk in te krijgen. Ze heeft net 125 ml gedronken (ik had 150 ml afgekolfd) en gister 130 ml (ook 130 ml afgekolfd). Het is dus niet heel dramatisch, maar ik kan ook moeilijk van de leidsters verwachten dat ze drie kwartier met haar gaan zitten. En ik merk dat mijn lief er gefrustreerd van raakt.
Das wel grappig. Zat Lena niet nog aan de 85 toen Dottir er al 110 dronk? Dat heeft ze mooi ingehaald, Dottir zit nl. nog steeds aan de 110 :D

Mijn lief raakt ook erg gefrustreerd van de fles geven (ik doe het niet), maar dat komt meestal doordat ze vergeet de dop een slagje terug te draaien. Dottir probeert dan uit alle macht iets uit de fles te krijgen, maar die is dan zo vacuum getrokken dat het niet meer lukt.
pi_95172046
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Das wel grappig. Zat Lena niet nog aan de 85 toen Dottir er al 110 dronk? Dat heeft ze mooi ingehaald, Dottir zit nl. nog steeds aan de 110 :D

Mijn lief raakt ook erg gefrustreerd van de fles geven (ik doe het niet), maar dat komt meestal doordat ze vergeet de dop een slagje terug te draaien. Dottir probeert dan uit alle macht iets uit de fles te krijgen, maar die is dan zo vacuum getrokken dat het niet meer lukt.
herkenbaar :')
en het duurde hier ook heel lang voordat dat vacuum-kwartje viel. Gelukkig kreeg ze niet zo vaak een fles :P Nu hebben we weer zoiets, na 2 weken ons afvragen waarom Amélie toch zo lang over de fles doet en zo nijdig en hard drinkt, zag ik dat er een nr 1 speen inzit, terwijl ze normaal uit 3 drinkt. Oeps :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95172266
Je hebt ook nog de breastflow Claudia

quote:
De dubbele speen van de Breastflow flessen bootst de beweging van het drinken aan de moederborst perfect na. Door de binnen en de buitenspeen moet de baby dezelfde tongbeweging gebruiken als aan de borst.Bij de Breastflow flessen moet de baby zowel zuigen als druk zetten, net als aan de borst. De baby kan zo zelf de melkstroom reguleren. Door de vorm van de spenen is de stand van de mond en de tong van de baby gelijk aan wanneer ze aan de borst drinken. De baby krijgt minder lucht binnen en dat helpt darmkrampjes (koliek) voorkomen. Door de natuurlijke manier van drinken kan de baby makkelijker switchen van borst naar fles en terug, wat ideaal is voor moeders die zowel borstvoeding als flesvoeding geven, maar ook voor moeders die na het geven van borstvoeding willen overstappen op de fles.

Het unieke dubbel-speen systeem bootst de werking van de borstvoeding na. Geschikt voor kindjes die (nog) niet aan de borst kunnen of die andere flessen weigeren.

De Breastflow fles is verkrijgbaar in 150ml of 250ml.
Deze flessen worden standaard geleverd met een fase 1 speen: slow tot medium flow.
Voor fase 2: medium tot fast flow kunt u losse spenen bijbestellen.

Fase 1: slow tot medium flow (0-3 maanden)
Fase 2: medium to fast flow (3 + maanden)
pi_95172393
Haha, ik wist niet eens dat dat een oplossing kon zijn, het terugdraaien van de speen!

Ik heb even overlegd met een borstvoedingswinkel in Oud-Zuid en die vrouw had nog niet veel ervaring met de Calma maar was wel heel positief over de Breastflow. Die gaan we dus eerst maar eens proberen.

mrien, ik heb bij de Aventfles speen 1 en 2 geprobeerd en bij Tommee Tippee alleen 2. Het verslikken is hier niet echt een probleem, want Lena is geloof ik een vrij heftige melkstroom gewend en raakt wat gefrustreerd als het niet snel genoeg gaat. Ze pakt de speen gewoon niet goed. Nu merk ik dat ook wel vaak tijdens het live voeden, hoor, dat ze wat zit te klooien en te smakken. Alleen liggend voeden gaat eigenlijk altijd goed. Ik overweeg om toch eens een consult bij het borstvoedingscentrum aan te vragen.

-Edit- mrien, je bent me telkens net voor! :D
pi_95172402
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:03 schreef huuphuup het volgende:

[..]

herkenbaar :')
en het duurde hier ook heel lang voordat dat vacuum-kwartje viel. Gelukkig kreeg ze niet zo vaak een fles :P Nu hebben we weer zoiets, na 2 weken ons afvragen waarom Amélie toch zo lang over de fles doet en zo nijdig en hard drinkt, zag ik dat er een nr 1 speen inzit, terwijl ze normaal uit 3 drinkt. Oeps :')
Nou zouden ze dat ook wel iets duidelijker mogen aangeven van dat vacuum, of desnoods de speen zo fabriceren dat het niet mis kan gaan.

Mijn stieftiet blijft moeilijk doen de laatste dagen. Of moeilijk, eigenlijk doet ie vooral weinig. Uit de linker drinkt ze zonder problemen meer dan genoeg in (voor haar doen) korte tijd, bij de rechter verzandt het steeds in sabbelen, volgens mij omdat er niets meer uitkomt. Leg ik haar over naar links, drinkt ze tevreden verder. Nu probeer ik al af en toe te kolven tussen voedingen, maar het helpt nog niet echt en dan komt er ook verrekte weinig uit.
pi_95172430
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, ik wist niet eens dat dat een oplossing kon zijn. :D

Ik heb even overlegd met een borstvoedingswinkel in Oud-Zuid en die vrouw had nog niet veel ervaring met de Calma maar was wel heel positief over de Breastflow. Die gaan we dus eerst maar eens proberen.
Dan zou ik eerst de dop terugdraaien voor ik andere flessen ging proberen. Het scheelt hier echt de wereld.
Ik zag dat het ook in de gebruiksaanwijzing staat dat dat gewoon nodig is.
Ja, die dingen lees ik soms... :@
pi_95172574
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dan zou ik eerst de dop terugdraaien voor ik andere flessen ging proberen. Het scheelt hier echt de wereld.
Ik zag dat het ook in de gebruiksaanwijzing staat dat dat gewoon nodig is.
Ja, die dingen lees ik soms... :@

Zou ik ook eens moeten doen, gebruiksaanwijzingen lezen. :')

Ik zal er voortaan op letten! Maar ik ben er wel van overtuigd dat dat niet het probleem is. Het gaat al mis met het pakken van de speen.
pi_95172695
Misschien ga ik die breastflow ook maar proberen, zag dat de lk hier in de buurt die verkoopt :)
Het happen van de speen wil hij dus ook niet altijd.
Denk dat ik eerst komende week op de creche maar afwacht, dan avent en tommee tippee meegeef en ze het maar laat proberen :)
pi_95172696
Wel verslag doen van het resultaat hoor!
pi_95172969
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:18 schreef mrien het volgende:
Misschien ga ik die breastflow ook maar proberen, zag dat de lk hier in de buurt die verkoopt :)
Het happen van de speen wil hij dus ook niet altijd.
Denk dat ik eerst komende week op de creche maar afwacht, dan avent en tommee tippee meegeef en ze het maar laat proberen :)
Dat was ik ook van plan, het ze zelf even laten uitvogelen. Ik had goede hoop dat Lena beter zou drinken als haar honger groter was en ze dus wel moest. Maar het ziet er niet echt naar uit dat dat zo is en komende week zou ik mijn lief en schoonouders ermee opzadelen. Dat zit me niet lekker. (Lees: ik ben een controlfreak. :+)

Bedankt voor de tips! Ik laat weten hoe het is gegaan. Ik denk dat ik de volgende voeding de nieuwe fles ga proberen.
pi_95173051
Das niet eerlijk, dan geef je onze terugdraaitip geen eerlijke kans!

Natuurlijk zou ik hetzelfde doen als ik dacht dat mijn kindje dan fijner dronk, maar dat terzijde.
pi_95176115
Nou, dat was een groot succes! Twee uur en drie kwartier na de vorige voeding dronk ze in 10 minuten 105 ml! Ik had ook nog even de Tommee Tippee geprobeerd met de terugdraaitip, maar dat bleef lastig gaan. De Breastflow had ze meteen door!
pi_95176454
Tommee Tippee vond Leia helemaal niks, terwijl die helemaal geen lastige flesdrinker is! Sta je dan met alles van Tommee Tippee.. :P

Maar fijn dat de breastflow lijkt te werken voor Lena, Claudia! ^O^
pi_95177334
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:44 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, dat was een groot succes! Twee uur en drie kwartier na de vorige voeding dronk ze in 10 minuten 105 ml! Ik had ook nog even de Tommee Tippee geprobeerd met de terugdraaitip, maar dat bleef lastig gaan. De Breastflow had ze meteen door!
*O*
pi_95177361
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:49 schreef huuphuup het volgende:

Die vind ik wel fijn die gebruik ik thuis.. Tommee Tippee vond ik ook een ramp.
Hij krijgt op de opvang avent. En ik hoor geen klachten :D

V. heeft bijna 4 uur gedronken achter elkaar vanmiddag.. En hij wil nu alweer na 2 uur dus ik denk dat het een leuke regelavond gaat worden.
pi_95177392
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:44 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn! *O* *O*
  donderdag 7 april 2011 @ 18:43:23 #260
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95178443
De medela calma was hier de oplossing. Het is nog steeds de enige speen waaruit ze drinkt trouwens.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_95180346
wij kregen onze tommee tippee fles gratis bij de luier-emmer :') en verder hadden we geen flesjes gekocht, in de kraamweek dronk ze er prima uit en op de dagen dat ik werkte ook. Toen ze groter werd hebben we 1 grotere tommee tippee bijgekocht.
Behalve dat vacuum trekken van de fles hebben we er dus eigk nog nooit last mee gehad :D maar ik heb ook nog nooit een ander flesje geprobeerd.

Fijn dat de breastflow zo goed werkt Claudia! *O*

Goed om al die soorten flesjes zo te onthouden, wie weet vindt Elin de tommee tippee ook wel niks, we hebben hier nog helemaal niet met flesjes en zulks geoefend :@ áls we al opvang nodig gaan hebben, wat ik tzt van harte hoop, dan is Elin ruim 7 maanden en zal eventueel flesweigeren ook met ander voedsel op te vangen zijn. Ik maak me er niet zo'n zorgen om dus.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95180912
Zo hadden we hier alleen maar Avent omdat ik een paar gratis flessen had gekregen. (Wat dat betreft werken die dozen wel.)

De flesjesperiode kan inderdaad wel snel voorbij gaan. Ivan ging na 6 maanden al uit een gewone beker drinken, al kreeg hij daar toen nog niet genoeg van binnen om er flesjes mee te vervangen. Daarvoor was zijn techniek niet goed genoeg. Maar hij is nu alweer heel lang van de flesjes af.
  donderdag 7 april 2011 @ 20:00:22 #263
259886 pessie
pi_95182442
Claudia fijn dat de speen zo goed werkt!

Hier zaten er in de dozen 2 aventflesjes en nog een andere. Toen Nathan in de kraamweek toch een flesje kreeg heb ik gevraagd of ze de Avent wilde pakken. Geen problemen mee.
pi_95184806
Ik ben met Avent verder gegaan, omdat ik al een handkolf had liggen ervan (cadeau).
pi_95185085
Ik heb bij mijn medelakolf echt achterlijk veel flesjes gekregen (9 ofzo) incl. 2 slowflow spenen.. Dus eigenlijk daarmee begonnen. De TT zaten ook gratis bij dozen en ik wilde die eerst doen, dus heb de flessenwarmer en magenetronsterilisator ook van TT. Maargoed, gelukkig past alles erin ;) want ze gaat prutsen met de TT spenen.. geen succes.. die dienen nu als invriesflesjes :P
pi_95187817
Zo m'n vbndaad weer gedaan vandaag. Ik ben op de infoavond geweest voor zwangeren in het mch, ik heb iedere vrouw die langsliep een mooie folder opgedrongen.
pi_95188824
Zullen de vrouwelijke artsen, verpleegsters en bezoekende (schoon)moeders en oma's blij mee zijn geweest ^O^
pi_95189414
Als we maar bekent zijn.
pi_95190929
hihi :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 april 2011 @ 21:48:35 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95237790
vanmiddag hier in de straat even staan praten, ik had alleen Geert bij me, en die begon (natuurlijk) te huilen omdat we stil stonden. 't ging ook over borstvoeding, dus ze zei of je hebt te weinig voedingsstoffen. Ik begon te lachen, met zo'n 300 gram aankomen per week te weinig voedingstoffen? *lol*

En ik heb vanmiddag in de supermarkt zitten voeden :') Geert was niet meer stil te krijgen door de wagen te bewegen, dus ik schoot een vakkenvuller aan en vroeg of ik even op een stil plekje mocht voeden. hij keek eerst nogal bedenkelijk, maar toen ik zei dat ik ook wel open in het gangpad op een kratje wilde gaan zitten werd ik héél snel naar de kantine geloodst met mandje en kinderwagen en al :D :D

-edit-
Handjes af van mijn melk of je krijgt een stomp!

[ Bericht 12% gewijzigd door DJMO op 08-04-2011 21:57:04 ]

pi_95245838
Haha, geweldig DJMO! En die foto ook O+ Dat van die voedingsstoffen is toch zo'n hardnekkig bakerpraatje, jammer hoor dat mensen daar nog steeds in geloven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 april 2011 @ 08:07:06 #272
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95250541
ik heb me dit keer iets grondiger ingelezen dan vorige keer en het kan wel, als je last hebt van ernstige anorexia of een ernstig b12 tekort. (gister aan borstvoeding.com op twitter gevraagd)

ik heb trouwens nog wel een vraagje: Geert heeft die pukkeltjes, maar 's middags / 's avonds zijn ze veel roder en prominenter aanwezig dan 's morgens vroeg. hoe kan dat ?

zaterdag 9 april 2011 @ 09:47:20 #273
259886 pessie
pi_95251344
DJMO voeden in de supermarkt! Geweldig! Haha!

Wat die pukkeltjes betreft weet ik niet, heb je de HA gevraagd?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 april 2011 @ 09:52:48 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95251403
mjah je moet wat pessie :P en de ha hier vraag ik weinig meer. eikel zegt ook dat ik geert rustig 20 minuten moet laten janken in z'n eigen kamer "want hij groeit goed genoeg dus honger kan het niet zijn" van regelen heeft hij blijkbaar ook nog nooit gehoord, of hij gelooft er niet in ofzo. ik had wat dat betreft beter bij m'n oude ha kunnen blijven, maar die zit te ver weg helaas. ze bedienen ons wel, maar met twee jonge kids zonder auto is het geen doen om een dorp verder te moeten :{

zaterdag 9 april 2011 @ 23:46:33 #275
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95282508
Pukkeltjes horen erbij. Die verdwijnen ook opeens weer.
pi_95283052
pukkeltjes, check, hier ook. Soms komt het ineens weer op en dan is het ook 's morgens het meest rustig. ik geloof het allemaal wel eigenlijk. Zolang ze er geen last van heeft en het er niet enorm zorgwekkend en geirriteerd uitziet ga ik van gewone hormoonpukkeltjes uit.

Wij hadden vanmiddag bosvoeding :D :Y) We waren in het bos en Elin moest drinken, tsja, het was tch etenstijd en het bos was uitgestorven dus boeiend. (en anders had ik ook gevoed maar dan rustig ergens of in de auto even.)
Elin lijkt sinds gister een regeldag te hebben, en ik lijk sinds gister ongesteld te moeten worden :') }:| potver vorige keer pas na 9 maanden! ik vind t veul te vroeg nu al... Maar ik vind het knap lastig met die reflux. Ze drinkt wel en regelt duidelijk enzo maar haar maagje zit dus ook de hele dag bomvol waardoor het zuur veel sneller omhoog komt. Ze was zo zielig vandaag en gister ;( ik hoop dat t snel voorbij is, en dat ze vannacht een flinke ruk maakt zonder te drinken zodat haar keel wat rust krijgt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95312379
Arme Elin!

Hoe gaat het nu met de nieuwe fles claudia?

Ik wil dinsdag als ik in het ziekenhuis ben, waar een thuiszorg winkel zit met veel medela spul, maar even kijken voor die medela calme.
Flesdrinken gaat momenteel namelijk heel slecht
pi_95334410
Hier hebben we weer iets nieuws :') 's morgens drinken, even loslaten, je met een vreselijke ondeugende snoet aankijken, tong naar buiten steken en prrrrrrrrt! doen, om vervolgens weer door te gaan met drinken :')

Ik heb een vreselijke boef!! O+
pi_95334442
Klinkt lief hoor!
Helaas hebben we hier bedacht dat de tepel ook best past als je je mond maar anderhalve centimeter open doet. Waarom dan meer moeite doen?
pi_95334485
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:39 schreef Vanyel het volgende:
Helaas hebben we hier bedacht dat de tepel ook best past als je je mond maar anderhalve centimeter open doet. Waarom dan meer moeite doen?
ai :X

Orea, wij hebben de dreumesversie daarvan :D Drinken, even stoppen, ondeugend roepen dat er een aap op mijn pyjama staat (ofzo) en weer verder drinken O+
pi_95334946
oh das niet zo mooi Vanyel.. wat hier nog wel eens hielp als ze geen grote hap wilde nemen, was om de tepel hoger in te zetten, dus vanaf haar neus naar beneden te gaan (kan het lastig uitleggen) dan kon ik hem zo naar binnen vouwen (dat klinkt nog raarder :') ) maar dan deed ze haar mond vaak wel een stukje verder open en dan ging het goed.. Het is even pielen, maar dan lukte het vaak wel!

Wat schattig dat Niels dat ook doet! Echt de ondeugendheid straalt er dan vanaf.
  maandag 11 april 2011 @ 10:58:27 #282
259886 pessie
pi_95335065
Ondeugende boefjes die kleintjes van ons O+
pi_95336633
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:55 schreef Orea het volgende:
oh das niet zo mooi Vanyel.. wat hier nog wel eens hielp als ze geen grote hap wilde nemen, was om de tepel hoger in te zetten, dus vanaf haar neus naar beneden te gaan (kan het lastig uitleggen) dan kon ik hem zo naar binnen vouwen (dat klinkt nog raarder :') ) maar dan deed ze haar mond vaak wel een stukje verder open en dan ging het goed.. Het is even pielen, maar dan lukte het vaak wel!
Ik denk dat ik je wel zo ongeveer snap, een soort vouwbeweging heeft hier ook vaak het beste resultaat. Ze is alleen inmiddels iets sterker geworden en ik vind het nu lastig om tepel en mond pas bij elkaar te brengen als IK vind dat de hap groot genoeg is (er van uitgaande dat ze haar mond zo ver open doet), ze hapt de laatste paar voedingen zelf nogal fanatiek, alleen dus niet zoals ik het wil. Op een andere plek beginnen had vanmorgen gewoon het resultaat dat ze naast mijn tepel hapte. Na die zuigzoenverhalen van jullie laatst werd ik daar niet zo enthousiast van.
pi_95338029
Ik deed het precies zo als Orea, de tepel boven het mond aanbieden zodat ze een grote hap moeten maken om aan te kunnen happen en als de mond wijd open is snel de tepel, strijkend over de bovenlip, naar binnen "flippen" en het kind dichter tegen je aantrekken.
pi_95340376
Even crossposten, maar dit is ook de blik die ik dan ongeveer krijg :D

pi_95340469
LOL!! Wat is het toch een heerlijk ondeugend meisje O+
pi_95340619
Haha! Geweldig!
pi_95345728
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:34 schreef Orea het volgende:

[ afbeelding ]
Toffe blik, je zou haar er speciaal nog een keer voor aanleggen ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 april 2011 @ 21:06:28 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95361671
ik kan niet wachten tot ik ook zo'n soort blik krijg Orea :) dit is wat ik gisteren zag:

Dit is dus hoe je kijkt als je in slaap aan het vallen bent aan de borst, zo moe bent dat je de borst laat glippen en dan tot de ontdekking komt dat je levende speen zich niet meer in (de buurt van) je mond bevindt. Hij was me toch een partij zwaar beledigd op dat moment _O-

Vanmorgen naar 't cb geweest, en als hij zo doorgroeit als nu, komt hij boven in de curve uit van het groeiboekje. Ik zei meteen tegen de arts dat ik een andere curve volg (die van borstvoeding.com) en dat hij daar precies maar dan ook precies het lijntje volgt. (iets onder het gemiddelde, maar toch: mijn speklapje)

pi_95362209
Oh, mooi lijntje DJMO! ^O^ Doen jullie goed. En dat snoetje _O- Herkenbaar.

Orea, je hebt een belhamel! O+ Mijne doet dat niet bij het drinken, wel verder de hele dag door. Ook leuk met tomatensaus oid :D Drinken is blijkbaar serious business..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 april 2011 @ 21:20:29 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95362718
wij zijn trouwens bijna de hele dag op pad geweest (ik heb dit keer écht in het openbaar gevoed, in een restaurantje, er was geen andere mogelijkheid tot rustig te zitten. Gelukkig was het er stil en zat ik helemaal achterin, geen kip die me zag, al keek de ober wel vreemd op z'n neus toen ik ineens zat te voeden. Hij zei er verder niets van gelukkig). Geert heeft dus ook bijna hele dag goed geslapen, en ligt nu ook te slapen, maar na het vele drinken van de laatste dagen (ik gok regelen) voelen m'n borsten nu wel erg vol aan) ergens hoop ik dat hij zo wakker word, kan hij de spanning even mooi wegdrinken.

pi_95363252
Klinkt goed!
Er zijn wel obers die er wel wat van zeggen trouwens ;) Je had een goeie!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 april 2011 @ 21:33:52 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95363654
ik ben goed bekend in dat tentje, ik kom er al een jaar of tien. Deze man was trouwens van niet-nederlandse afkomst (om het even politiek correct uit te drukken), en ik heb het vermoeden dat in zijn cultuur borstvoeden doodnormaal is. Nog normaler dan in Nederland geaccepteerd is zeg maar. Ik had eerder het idee dat hij het niet echter mij gezocht had dat ik dat zou doen zeg maar :D

pi_95363768
Och dat koppie toch ;( Lijntje is prachtig, Emma ging precies zo :D
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:26:57 #295
259886 pessie
pi_95378178
Mooie lijn DJMO!
pi_95378989
Ohmy Leia dronk vannacht niet en vanmorgen zaten mijn borsten zo vol dat ze niet alles kon wegdrinken... Dus ik ga zo maar vervroeg kolven, ben benieuwd wat er uit komt :X ze voelen als mount everest....
pi_95380598
Van die priemende? :D
pi_95381208
Ik had bij wijze van niet eens een bh hoeven aantrekken! :+

250 cc haalde ik eruit :X
pi_95382629
Orea Au! :X
pi_95384125
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:21 schreef Orea het volgende:
Ik had bij wijze van niet eens een bh hoeven aantrekken! :+
En dat is ook wel eens leuk voor een keertje ;)
pi_95386355
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:34 schreef Orea het volgende:

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:06 schreef DJMO het volgende:
ik kan niet wachten tot ik ook zo'n soort blik krijg Orea :) dit is wat ik gisteren zag:

[ afbeelding ]
Dit is dus hoe je kijkt als je in slaap aan het vallen bent aan de borst, zo moe bent dat je de borst laat glippen en dan tot de ontdekking komt dat je levende speen zich niet meer in (de buurt van) je mond bevindt. Hij was me toch een partij zwaar beledigd op dat moment _O-

Vanmorgen naar 't cb geweest, en als hij zo doorgroeit als nu, komt hij boven in de curve uit van het groeiboekje. Ik zei meteen tegen de arts dat ik een andere curve volg (die van borstvoeding.com) en dat hij daar precies maar dan ook precies het lijntje volgt. (iets onder het gemiddelde, maar toch: mijn speklapje)
Was ik toch even in de naieve veronderstelling dat ze op het CB wel de laatste curves van de WHO gebruiken. Heb ik het al die tijd mis gehad? :X

Ik gebruik overigens de applicatie van het WHO. Heb ik in een keer allemaal leuke grafiekjes *O* En vind ik makkelijker in gebruik dan het via de site van borstvoeding.com te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')