abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94920700
Marlinde, ik ben ervan overtuigd dat je kans van slagen een tweede keer groter is doordat je meer kennis hebt. Je hebt het niet helemaal zelf voor het zeggen, maar je weet beter wat je moet/kunt doen en ook waar je eigen grens ligt. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94920734
Ik deed het dan na een uurtje. Nu ik nog maar 1 borst tegelijk geef, kan ik die andere kolven als ik melk nodig heb. Das echt heel handig.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94921058
Ik denk niet dat ik na een uur alweer een spectaculaire hoeveelheid zou kolven. Ik heb wel enige hoop dat 's ochtends nakolven weer een optie gaat worden als het echte doorslapen is begonnen. Maar goed, misschien hoef ik wel helemaal niet bij te kolven!
pi_94921137
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:30 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maar volgens haar kwam het heel weinig voor dat het écht de dom was die het hem deed in zo'n lage dosering.
Dus het is dan heel typisch dat hier op het forum een heel clubje zit, waarbij een lage dosering werkt ;)
Het is uiteindelijk maar een bijwerking van een geneesmiddel met een heel ander doel...
Ik kreeg er ook andere bijwerkingen van in die lage dosering :X obstipatie
Ja maar he hoi, mij niet meetellen dan he. Ik had dan wel effect bij 3x1, maar ik had ook geen onderproductie...
pi_94921142
Nakolven werkt voor mij dus niet, dan komt er echt vrijwel niks uit.
Maar ik heb ook nog geen doorslaper.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94921364
Lena drinkt mijn borsten nu 's ochtends goed leeg, dus nakolven heeft geen zin meer. Ik zou 's nachts wel na kunnen kolven, maar daar heb ik geen zin in.
pi_94921746
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
Pvoesss, maar hoe doe je dat dan met kolf- en voedtijdstippen? Ik kan bijvoorbeeld niks voor het slapen gaan kolven, want ik voed Lena tussen 19-20 uur en ga zelf naar bed als ik haar de late avondvoeding geef tussen 22-23 uur.
Als dat niet uitkomt dan kolf ik op een ander moment. Zoals op mijn werkdag in de avond

Zo is hij na de opvang vaak moe en slaapt hij gerust zo 3 uur lang dan kolf ik bij thuiskomst na het eten zo rond 19:00( mijn laatste kolfsessie is dan om 15:00 geweest dus zit ik goed vol.)
En wil hij toch drinken of heeft hij daar niet gedronken voed ik dus rond het eten en dat is 18:00 uur en dan maakt hij vaak ook weer 3 a 4 uur. (Dus dan kolf ik dan vlak voor we beide naar bed gaan.)
Hij krijgt ergens rond half 5 (vaak) nog 210cc op de opvang dus hij zit dan vaak goed vol en vraagt niet direct bij thuiskomst.

In de praktijk kolf ik dus ook op mijn werkdag nog 's avonds door zijn vermoeidheid.
En dan haal ik er zo weer rond de 150CC of meer uit dus dan zit ik op 450 per werkdag minimaal.
En hoef ik de 2 volgende niet werkdagen dagen maar totaal ongeveer 80cc per dag binnen te halen en dat lukt wel.

Volgende vraag:

Wasbare ja die gebruik ik en vind ik veel fijner. Ze lekken niet *O* Alleen als ze heel vol zitten of je er in knijpt. :+
Ze scheuren ook niet en ik heb met weggooi altijd dat ik onder de gelsmurrie zit door het scheuren van het compres. :X
Hoe lang ik er mee doe toch wel langer dan met een weggooi. Je hebt ook extra grote en die gebruik ik op een werkdag *O* *O* Daar kan ik wel mijn hele werkdag mee doen van 9 tot 5 :Y

oh en ik volg mijn eigen verhaal ook niet helemaal :@ , ik ben een beetje moe :')
Maar als ik nu niet reageer bedenk ik me over een week dat ik nog moest reageren :|W
pi_94922198
210cc! :o Ik vind het super dat je het allemaal voor elkaar krijgt, Pvoesss.

Maar als je kolft net voor jullie naar bed gaan, geef je hem dan daarna nog een livevoeding? Dat vind ik namelijk het lastigst aan tussen de gewone voedingen door kolven, dat de kans op een gefrustreerd kind groot wordt als de melkvooorraad niet genoeg is aangevuld.
pi_94923384
Hij is dan wel tevreden genoeg, hij slaapt bij mij en mag zo lang drinken als hij wil en gewoon lekker kroelen doet ook een hoop goed.. Hij krijgt er meer uit dan ik kolf dus dat zit wel goed.
En hij drinkt gewoon heel de nacht door en ook redelijk vaak.
Mijn beide borsten zijn ook echt helemaal helemaal helemaal leeg als we wakker worden.
pi_94923525
Ik stel me nu voor dat je echt de hele nacht een kind aan je borst hebt, bedoel je dat ook?
pi_94923678
Ja zo ongeveer wel ja. :Y
pi_94923748
Hoe slaap je dan nog?
pi_94923850
Ik snoezel gewoon door met hem naast me.
Alleen als hij links wil drinken en rechts ligt dan lig ik minder prettig en ben ik dus wakker.
pi_94924090
Oxytocine en het vertrouwen dat je veilig kunt samen slapen. Maar vooral heel veel oxytocine. Mennn, in die eerste maanden voelde ik mezelf zelfs overdag zittend gewoon wegzakken bij een TSR :D
pi_94924334
Dat heb ik echt zelden.
  zaterdag 2 april 2011 @ 00:09:54 #116
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_94927968
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:47 schreef WupWup het volgende:
Oxytocine en het vertrouwen dat je veilig kunt samen slapen. Maar vooral heel veel oxytocine. Mennn, in die eerste maanden voelde ik mezelf zelfs overdag zittend gewoon wegzakken bij een TSR :D
Ja, dat weet ik nog. Echt geweldig, heel vreemd ook. :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_94928299
Nou ik heb weer gekolfd :X maakt het totaal van vandaag op 600cc *O*
Ik hoop echt een voorraad op te bouwen :Y
pi_94933752
210, mijn hemel! Zelfs mijn bodemloze vat krijgt dat met heel veel moeite pas weg.. meestal is het wel klaar rond de 180, en dat zijn uitzonderingen!
pi_94935326
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:47 schreef WupWup het volgende:
inderdaad, heerlijk :D O+

@Vanyel, Elin slaapt moeizaam 's nachts die slaapt dus ook wel eens knuffelend met mij, ze ligt dan op haar zij en ik op mijn zij, buik tegen buik, waarbij ik mijn onderste arm onder haar heb. Ze ligt met haar hoofdje dus op mijn bovenarm.
Ze slaapt zo echt tien keer beter, kruipt echt helemaal tegen mn borst aan en houdt dan met dat ene handje mn bh vast, heel schattig O+ ik slaap er niet minder door.

@Pvoesss thnx, ik vroeg het me af omdat ik die wegwerp iedere 1 a 2 uur moet vervangen, de pakken vliegen er doorheen; maar die wasbare zijn ook niet heel goedkoop, als je er dan 12 paar van moet hebben om 1 dag door te komen schiet ik niet zoveel op :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94935343
En idd scheuren }:| bij mij verkruimeld die vulling altijd ofzo :? en daar lek je dus doorheen... alleen die van Hema hebben dat niet, tenzij heel vol.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94935905
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 10:36 schreef huuphuup het volgende:
@Vanyel, Elin slaapt moeizaam 's nachts die slaapt dus ook wel eens knuffelend met mij, ze ligt dan op haar zij en ik op mijn zij, buik tegen buik, waarbij ik mijn onderste arm onder haar heb. Ze ligt met haar hoofdje dus op mijn bovenarm.
Ze slaapt zo echt tien keer beter, kruipt echt helemaal tegen mn borst aan en houdt dan met dat ene handje mn bh vast, heel schattig O+ ik slaap er niet minder door.
Dat doen wij ook wel hoor, alleen dan rug tegen buik. Mijn hand op haar buik wat wrijven als ze pijn heeft.
  zaterdag 2 april 2011 @ 11:20:06 #122
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94936221
Die oxyticine vond ik in de kraamweek zo flauw! Dan was je al moe, wil je lichaam ook nog slapen tijdens het voeden. Later werd ik juist heel wakker van voeden.

Scheurende zoogkompressen? Dat ken ik dus helemaal niet
* pessie vraagt zich nu af wat jullie met die dingen doen :@

Nathan sliep van 8.15 tot 4.30 :o heeft mn stuwing weggedronken :') is weer gaan slapen, wilde om 6 uur graag bij ons slapen en verder geslapen tot na 7.30 :o .
Hij had zeker geen zin in opvolgmelk :P .
pi_94938343
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:43 schreef Marlinde het volgende:
Bah ik baal zo erg, denk dat het me toch echt wel heel hoog zit dat het niet gelukt is..
Als ik had geweten dat het daaraan lag had dan hadden ze misschien eerder een curettage kunnen doen en had het alsnog op gang kunnen komen... ;(

Ik weet nu zeker dat ik bij een 2de kindje het zeker ga proberen! :Y
Ja, hier hetzelfde hoor.
Ik heb het maar 5 dagen geprobeerd, maar er gebeurde dus ook gewoon helemaal niets, ook niet met kolven. Omdat Anne in een razend tempo afviel, hebben we toen snel de knoop omgehakt en zijn we geswitcht naar FV. Maar heb er nog wel van gebaald. Vooral toen ik er achter kwam dat ik die placentarest had. En het was zo'n groot stuk, dat het volgende de gynaecoloog heel goed mogelijk was dat daardoor de BV helemaal niet op gang kwam.
Stomme verloskundige ook die de placenta niet goed gecontroleerd heeft... kan er nu nog een beetje boos om worden, vooral omdat het ook echt een heel onaardig mens was.
pi_94938348
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:20 schreef pessie het volgende:
Hij had zeker geen zin in opvolgmelk :P .
_O- slim kind ;)
pi_94938404
Fannetje wat vervelend dat je er nog steeds zo'n nasmaak aan over hebt. Ik hoop dat je een volgende keer met vol vertrouwen erin kunt stappen en dat het dan allemaal als een tierelier voor jullie loopt!
maarrrrr, kleine kanttekening: een incomplete placenta kun je niet altijd zien, hoe je ook je best doet... ik heb vorige maand nog iemand ingestuurd ivm placentarest die bij mijn collega was bevallen en ik kan je garanderen dat zij heeeeel secuur werkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')