abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94907219
Serieus? Ik heb uiteindelijk weinig gemerkt van bijwerkingen... zowel in de hogere doseringen als in de lage..(op de hogere melkproductie na dan :+) ben nu even al gestopt (iets te snel :') typisch iets voor mij) en dip nog behoorlijk. Inmiddels besloten dat ik het zo laat. Als ik niet genoeg bij elkaar kolf voor de opvang, dan ga ik eerst mijn voorraad opmaken en als het daarna nog zo is, dan krijgt ze op opvang dagen kv daar en hou ik het verder bij live voeden.
pi_94907756
Door ons enthousiasme zorgen we bij elkaar voor een placebo-effect :D!

Ik gebruikte trouwens 3 x 2 pilletjes per dag en dat had best snel effect.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94908038
Ik gebruik geen domperidon. ik heb het alleen de eerste2 kolfdagen gedaan en zag effect
(placebo gok ik) en dat gaf genoeg vertrouwen om het zonder te doen :)
Ik heb het gelukkig nog niet nodig. *O*
Mijn eerste kolfsessie gaf 260cc :o en nu zit ik op 90 en heb nog 10 min om te kolven voor vandaag.
En dan vul ik zaterdag en zondag aan tot minstens 600 voor maandag. :)
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:59:27 #79
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94908077
Misschien dat de combinatie elke 2 uur voeden (of kolven als Nathan niet wou), een beetje meer slaap en placebo effect het wel doet. Ik heb het idee dat ik een effect merk, niet dat mn productie weer up to date en stabiel is.
  vrijdag 1 april 2011 @ 17:23:17 #80
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_94908926
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:36 schreef Marlinde het volgende:
Kunnen moeders dat ook gebruiken als de bv niet op gang komt of zeg ik iets heel doms :P Puur uit interesse hoor :)

Heeft iemand een antwoord voor mij :@?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  vrijdag 1 april 2011 @ 17:55:18 #81
259886 pessie
pi_94909882
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 17:23 schreef Marlinde het volgende:

[..]

Heeft iemand een antwoord voor mij :@?
Volgens mij las ik op bv.com dat het door Jack Newman ook wel gebruikt werd om productie te stimuleren bij adoptiemoeders die bv wilden geven aan hun kind. Kun je denk ik het beste daar even nalezen.
pi_94910431
Ja dat zou wel kunnen ja.. even bron zoeken maar komt ook via jack newman dacht ik :D
pi_94911921
Marlinde, een vriendin van me kreeg Domperidon voorgeschreven toen na een keizersnee de bv niet op gang kwam. Werkte als een trein, ze heeft nog heel lang bv gegeven.
pi_94912133
Eigenlijk wel raar dat dat dan niet vaker wordt voorgeschreven.
Bij mij kwam de BV ook totaal niet op gang (achteraf bleek mijn achterblijvende stuk placenta waarschijnlijk de boosdoener), maar ik heb niemand over domperidon gehoord.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 april 2011 @ 19:51:41 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94914271
even twee vraagjes: 1) kan je kindje pukkeltjes krijgen als jij chocola eet? en 2) kan je productie zakken als je ziek bent? (ik ben ineens strontverkouden :( )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:19:17 #86
259886 pessie
pi_94915865
Ik denk niet dat je kind pukkeltjes kan krijgen als de moeder chocola eet. Nathan had op een gegeven moment ook opeens een paar pukkeltjes, is vanzelf weer weggegaan.

Wat betreft de ziek zijn vraag, dat hangt ervan af hoe ziek je bent. Van een verkoudheid zal je productie niet zo snel zakken, van een flinke buikgriep denk ik wel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 april 2011 @ 20:44:43 #87
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94917359
het valt mij op dat wanneer ik chocola heb gegeten de uitslag in z'n gezichtje erger lijkt dan ervoor. ik versleet het eerst voor hormoonpukkeltjes, en 't ene moment lijkt 't weg te trekken, maar wanneer ik chocola eet, lijkt t dus weer erger te worden. vandaar mijn vraag of het gerelateerd kan zijn :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94918228
Pvoess, dat aanvullen van je kolfvoorraad, hoe pak je dat aan? Wanneer op de dag kolf je bijvoorbeeld en zit het je live-voedingen niet in de weg?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:02:46 #89
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94918421
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:44 schreef DJMO het volgende:
het valt mij op dat wanneer ik chocola heb gegeten de uitslag in z'n gezichtje erger lijkt dan ervoor. ik versleet het eerst voor hormoonpukkeltjes, en 't ene moment lijkt 't weg te trekken, maar wanneer ik chocola eet, lijkt t dus weer erger te worden. vandaar mijn vraag of het gerelateerd kan zijn :@
Nou als je zelf duidelijk ziet dat het erger is als je het eet dan zal ik het gewoon weglaten uit mn dieet..

En je productie kan dalen als je ziek bent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94918780
ok ik werk op maandag, dinsdag en vrijdag.

Ik kolf per werkdag laten we zeggen 300cc (soms meer zoals vandaag en was het 430)
Ik begin met kolven de werkdag ervoor dus ik kolf:

Vrijdag 300cc (minstens) en dan kolf ik in het weekend savonds voor het slapen op zaterdag en zondag.
Dit gaat maandag op en dan kolf ik voor dinsdag. weer 300CC (minstens.
Dan kolf ik dinsdag weer 300cc en woensdag en donderdagavond voor de vrijdag.

Ik kolf meestal iets meer. dus het staat er dan max 5 dagen vers.
Zoals ik heb nu nog over van gister dat is vandaag niet opgegaan dat is 180cc.
Vandaag heb ik 430cc gekolfd en dat is ook voor de maandag..
Dat is genoeg want ik ga uit van 3 voedingen van ongeveer 210cc. (630 per werkdag)
Wat ik op zaterdag en zondag kolf kan hij ook nog de dinsdag dus drinken

Dus om het wat simpeler te zeggen :+
wat ik op maandag kolf is voor de dinsdag.
wat ik op dinsdag kolf is voor de vrijdag
wat ik op vrijdag kolf is voor de maandag.

En ik heb een grote drinker dus daardoor is het lastig een voorraad op te bouwen. :X
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:22:56 #91
300054 Marlinde
pi_94919415
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 19:00 schreef Fannetje het volgende:
Eigenlijk wel raar dat dat dan niet vaker wordt voorgeschreven.
Bij mij kwam de BV ook totaal niet op gang (achteraf bleek mijn achterblijvende stuk placenta waarschijnlijk de boosdoener), maar ik heb niemand over domperidon gehoord.
Kan daardoor de bv ook niet op gang komen? Ik had ook nog achterblijvende placenta stukjes,, :?

Ik word nu best wel verdrietig nu ik van Serpente lees dat na die pillen? de bv wel op gang kwam! Ik wilde ook graag bv geven, maar Tessa had geen geduld om rustig en goed aan te happen. Toen ik ging kolven kwam er bijna niks en na een week of 3 ben ik ermee gestopt... Er is toen bij mij niks gezegd over pillen oid wat de bv wel op gang zou kunnen brengen.... ;(
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:27:20 #92
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94919676
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:22 schreef Marlinde het volgende:

[..]

Kan daardoor de bv ook niet op gang komen? Ik had ook nog achterblijvende placenta stukjes,, :?

Ik word nu best wel verdrietig nu ik van Serpente lees dat na die pillen? de bv wel op gang kwam! Ik wilde ook graag bv geven, maar Tessa had geen geduld om rustig en goed aan te happen. Toen ik ging kolven kwam er bijna niks en na een week of 3 ben ik ermee gestopt... Er is toen bij mij niks gezegd over pillen oid wat de bv wel op gang zou kunnen brengen.... ;(
Doordat een deel van de placenta achterblijft blijven er hormonen in het lichaam die de productie remmen.
Ik snap je verdriet, maar ik denk dat ook pillen in dat geval niet werken.

Ik zou zeggen, mocht er ooit een 2e komen dan probeer je het gewoon weer...
pi_94919730
De borstvoeding komt op gang nadat de placenta is geboren, dan daalt je progesteron niveau (als ik het nu goed zeg ;)) en stijgt de prolactine ineens ontzettend snel zodat je lichaam borstvoeding gaat aanmaken.

Zelfs een stukje van nog geen mm placenta die achterblijft, geeft nog een hormoon af, waardoor de prolactine niet kan stijgen en de borstvoeding dus amper tot niet op gang komt.

Dus grote kans Marlinde, dat je met Domperidon ook niet voldoende productie had gekregen.

Domperidon als productieverhoger is niet zodanig bekend bij bijv. huisartsen. Net zoals 90% van de huisartsen/apotheken geen ibuprofen aanraad tijdens de borstvoedingsperiode, terwijl je dit wel gewoon mag hebben....
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:30:57 #94
300054 Marlinde
pi_94919869
Dat wist ik niet..
Bedankt voor jullie antwoorden! Bij een 2de ga ik het alsnog proberen en hoop dan dat het wel gaat lukken.
Ik was het eerst niet van plan om het bij een 2de weer te gaan proberen omdat ik dacht dat het gewoon niet zou lukken, maar het zou dus dan wel anders kunnen zijn (hopen dat het ook zo gaat zijn..)

:*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:32:10 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94919945
Marlinde, het heeft altijd zin om het bij een tweede nog eens te proberen :*
pi_94920042
Marlinde, het klinkt mij heel 'logisch' in de oren. Als er nog stukken placenta in je baarmoeder zaten dan is het 'logisch' dat het niet op gang kwam. Bij een tweede gewoon weer voor gaan hoor! Eventueel contact leggen met een lactatiekundige voor wat extra ondersteuning, wordt in heel veel gevallen zelfs vergoed vanuit je verzekering!
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:35:05 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94920108
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:30 schreef Marlinde het volgende:
Dat wist ik niet..
Bedankt voor jullie antwoorden! Bij een 2de ga ik het alsnog proberen en hoop dan dat het wel gaat lukken.
Ik was het eerst niet van plan om het bij een 2de weer te gaan proberen omdat ik dacht dat het gewoon niet zou lukken, maar het zou dus dan wel anders kunnen zijn (hopen dat het ook zo gaat zijn..)

:*
Je hebt nu meer kennis...

Ik vind het altijd heel dapper als vrouwen het gewoon weer proberen als het een keer niet goed is gegaan. Ik heb daar respect voor. En een 2e keer kan het gewoon heel anders gaan.
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:43:35 #98
300054 Marlinde
pi_94920494
Bah ik baal zo erg, denk dat het me toch echt wel heel hoog zit dat het niet gelukt is..
Als ik had geweten dat het daaraan lag had dan hadden ze misschien eerder een curettage kunnen doen en had het alsnog op gang kunnen komen... ;(

Ik weet nu zeker dat ik bij een 2de kindje het zeker ga proberen! :Y
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_94920565
Pvoesss, maar hoe doe je dat dan met kolf- en voedtijdstippen? Ik kan bijvoorbeeld niks voor het slapen gaan kolven, want ik voed Lena tussen 19-20 uur en ga zelf naar bed als ik haar de late avondvoeding geef tussen 22-23 uur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:45:56 #100
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94920601
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:13 schreef Pvoesss het volgende:
het is bij mij nu minder dan bij X. Toen zaten de compressen echt binnen een uur propvol.
En ja ik wil hem wel echt gaan gebruiken :D
dito ja, hier ook volle zoogkompressen, ik lek er zelfs doorheen als ik niet snel genoeg verwissel en er gaan een pak of wat van die dingen doorheen per week. Zowel bij de eerste als de tweede.
Jij gebruikt wasbare toch? hoeveel kunnen die hebben?

Marlinde :*
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')