Dat zou ik persoonlijk dus echt echt echt niet kunnen, als ik twijfels zou hebben of mijn man daar wel mee om kan gaan...quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het liefst buiten de deur zodat je man het wel op moet lossen als Geert gaat huilen. En wie weet vindt hij dan wel een manier waar jij ook wat aan hebt omdat hij geen borsten heeft om aan te bieden.
Nou ja, ik was ook wel bang voor het antwoord 'dan laat hij hem gewoon huilen' ja maar misschien dan langzaam opbouwen met dat je eerst alleen in een andere ruimte bent zodat je er op kan toezien dat hij echt gaat troosten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:26 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat zou ik persoonlijk dus echt echt echt niet kunnen, als ik twijfels zou hebben of mijn man daar wel mee om kan gaan...
Aha, het lag dus niet aan Leia, maar aan jou. Jij hebt haar gewoon verwend!quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:08 schreef Orea het volgende:
Het had hier te maken met o.a. menstruatie.. ik heb geprobeerd het dmv meer aanleggen en kolven op te krikken, maar daar had ik op een gegeven moment de puf niet meer voor. Leia is het type: zuig zuig, komt niks uit. Boos, oké dan drink ik wel niet! *stampvoet* dus meer aanleggen ging ook niet.. (ze heeft nooit moeite hoeven doen, wat ik laatst al zei: nooit geclusterd, nooit geregeld..)
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, al vind ik het eigenlijk ook heel fijn dat mijn lief een andere aanpak heeft dan ik. Dat kan heel verfrissend zijn. En tja, het is ook zijn kind, dus ik vind dat hij de ruimte moet krijgen om op zijn manier met haar om te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan, hoor.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:50 schreef Vanyel het volgende:
Bij dit soort gesprekken ben ik altijd blij dat ik een vrouw heb
Eigenlijk heb je gewoon helemaal gelijk!quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Aha, het lag dus niet aan Leia, maar aan jou. Jij hebt haar gewoon verwend!
Heel eerlijk pessie, ik zie je steeds worstelen.. als het niet gaat, dan gaat het niet meer. Een eventuele overstap naar flesvoeding is geen doodzonde ofzo.. ik wil je er ook absoluut niet naartoe praten; maar als het jou rust gaat geven is het misschien niet eens iets heel slechts om te overwegen..quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:33 schreef pessie het volgende:
Ik heb manlief even gebeld op zn werk, die geeft aan wel domperidon te willen proberen dus ik ga zo even naar de apotheek. Ik zie wel, ik ben dit een beetje zat. Ik wil heel graag doorvoeden tot een jaar maar op deze manier zie ik het even niet meer zo zitten.
Duidelijk.. maar dan zul je een manier moeten vinden om dit te gaan laten werken en er zelf iets positiever in te gaan staan. Want ook hij voelt jouw frustratie aan en zal daardoor onrustiger zijn, júist ook 's nachts!quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef pessie het volgende:
Ik wil echt geen flesvoeding geven. Ik vind borstvoeding de beste voeding voor Nathan en ik vind dat hij dat verdient. Ik wordt er alleen maar verdrietig van, het idee dat ik flesvoeding zou moeten kopen voor Nathan.
Duidelijk en begrijpelijk.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef pessie het volgende:
Ik wil echt geen flesvoeding geven. Ik vind borstvoeding de beste voeding voor Nathan en ik vind dat hij dat verdient. Ik wordt er alleen maar verdrietig van, het idee dat ik flesvoeding zou moeten kopen voor Nathan.
We zitten vaak op 6 voedingen maar zoals vandaag hou ik het al niet eens meer bij.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:42 schreef Leandra het volgende:
Pessie, op hoeveel voedingen per dag zit je dan nog met Nathan?
Geef desnoods 's avonds laat 1 flesvoeding zodat je de nacht iig fatsoenlijk doorkomt.
Gelukkig is dat bij ons ook het geval. We zijn vrouwen, geen klonenquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, al vind ik het eigenlijk ook heel fijn dat mijn lief een andere aanpak heeft dan ik.
Dat is echt niet zo vreemd hoor, niet iedereen zit al snel op 4/5 voedingen per dag. Bovendien groeide Nathan een tijdje maar net aan genoeg, dus dan blijft het helemaal noodzakelijk om regelmatig te voeden. Het lijkt er ook op dat Pessies productie het nodig heeft om (minimaal) 6 keer aan te leggen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:10 schreef Leandra het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom het preventief geven van paracetamol en het slikken van medicijnen geen probleem lijken te zijn, maar kunstvoeding als sheer evil wordt gezien...
Krijgt Nathan met zijn bijna 9 maanden nog helemaal geen bijvoeding als hij nog 6 borstvoedingen per dag krijgt?
Heel eerlijk? Ik begrijp je moeite; ik vond het ook moeilijk om de overstap te maken, en dan was het nog wel een min of meer bewuste keuze. Maar eigenlijk denk ik in jouw geval dat jij het erger vindt dan Nathan, dus dat je je wel moet afvragen in wiens belang je de keuze maakt. Ook ik vind borstvoeding de eerste keuze, maar denk ook: liever een blije moeder met flesvoeding dan een gefrustreerde moeder met borstvoeding. Niet om je naar flesvoeding toe te praten, maar ik denk wel dat het belangrijk is om het in perspectief te blijven zien.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef pessie het volgende:
Goed om te horen pessie! Ik hoop dat het even wat lucht geeft!!quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:46 schreef pessie het volgende:
Knuffelbeestje, dat vind ik heel interessant dat je dit zegt! Dank je! Ik dacht dat als je zou gaan overbruggen dat dat dan einde productie en einde bv zou betekenen, dat hoeft dus niet. Voor vanavond hebben we besloten dat Nathan 1 pakje opvolgmelk krijgt aangeboden om 8 uur voor het slapen gaan, ik kolf dan en om 10 uur voor het slapengaan ook nog. Als hij om 12 uur komt voor een voeding geeft manlief 100cc kolfmelk (evt meer als Nathan dat wil). Ik ga meer slapen vannacht, dat staat al wel vast.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:58 schreef Twinkly het volgende:
Asy, haha! Dankzij jouw geweldig uitleg is het mij net ook gelukt om straaltjes uit mijn borst te krijgen met de hand
Vanyel, dat had ik ook met Lilypads, dat het wat muf ging ruiken. Ik vond het ook zo lastig dat ik ze steeds moest afwassen en weer helemaal droogfohnenlui he.
Maar het is wel super handig onder een strak shirt, je ziet geen pads en geen tepels.
Maar als je ze afdroogt komt er stof op en dan plakken ze niet meer, daarom föhnde ik ze droog als ik ze snel nodig had.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:38 schreef Asyniur het volgende:
[..]
En ik heb de lilypadz nog nooit geföhnd
Gewoon even onder de warme kraan met wat afwasmiddel en afdrogen. En af en toe samen met de flessen/kolfspullen uitkoken.
Zitten die vrouwen missschien ook op Fok!?quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:25 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Maar als je ze afdroogt komt er stof op en dan plakken ze niet meer, daarom föhnde ik ze droog als ik ze snel nodig had.
Pessie
Wat fijn dat je vannacht wat beter hebt kunnen uitrusten. Het kan heel goed dat het dippen, behalve door je cyclus, ook te maken heeft met vermoeidheid en stress.
Ik weet dat sommige vrouwen altijd domperidon slikken tijdens een bepaald deel van hun cyclus, dus schijnbaar kan het wel werken, ookal gebruiken zij het telkens maar kort.
Nee, ik heb het een keer op D&V gelezen (dacht dat het daar was). Ik zoek het wel even voor je op.quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:50 schreef pessie het volgende:
[..]
Zitten die vrouwen missschien ook op Fok!?
Dat lijkt me namelijk best interessant, de anderhalve week van dippen dom slikken en verder niet.
Neeheeeeee, zo blijft er ruimte voor mij om nog even te wachten met aanmeldenquote:Op donderdag 31 maart 2011 11:29 schreef Twinkly het volgende:
Ze zijn te strengAls ik die opleiding heb kan ik toch daarna een baan zoeken en in aanraking komen met moeders en baby's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |