abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2011 @ 13:04:46 #151
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94974777
B.'s moeder is bij B. na 3 weken gestopt vanwege 'te weinig melk'. Het was inderdaad te weinig toen maar dat kwam door schema voeden als ik het zo hoor. Want na een week of 2 leek het al op en na 3 weken was het helemaal bekeken. Klinkt mij in de oren alsof ze de 10 dagen en 3 weken regeldagen niet als zodanig herkend heeft. Bij zijn broertje is ze gelijk met flesvoeding begonnen.

B.'s oma heeft alle 6 haar kinderen minstens een jaar gevoed. B.'s vader en zijn broertje zijn in Indonesië geboren, de rest in NL. Zn oma heeft nog nooit op een klok gekeken of nagedacht over het voeden, volledig op gevoel en verzoek. Mooi om te horen vind ik dat soort dingen. het is alleen jammer dat B.'s moeder zich daar altijd wat persoonlijk aangevallen door voelt
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94974781
Oh, die foto's, wat geweldig! O+
En de beentje van Claudia zijn zo schattig.

En wat klinkt dat allemaal hetzelfde, de redenen waarom onze moeders stopten met voeden.
Hier ook 3 maanden geloof ik, en gestopt omdat ze weer ging werken. En toen ging het snel op, omdat ze een paar dagen per week alleen 's avonds en 's ochtends voedde.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 3 april 2011 @ 13:08:41 #153
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94974865
Oh en er was idd weinig anders in die tijd, er zit zelfs een ranzige placenta-foto in mn album :Y)

Maar een pagina later wel een foto van mn eerste banaanhap, als ik terugtel was ik toen grofweg 10 tot 12 weken oud :D

Claudia die beentjes O+
ik zit ook allemaal foto's te kijken van de kleding en het meubilair en dergelijke <3

en mijn moeder heeft bij de foto's van tijdens de weeën (pa, waarom??) er dingen bij gezet als de ontsluiting en dergelijke, een soort bevallingsverslag. Ik lees dat nu echt héél anders dan een jaar of wat geleden! om 8 uur 's morgens op 3 cm, om 1 uur 's middags nog steeds 3 cm :X om 5 uur 's middags 7 cm ineens :o en de vliezen doorgeprikt bij 9 cm, 3 kwartier later persweeën en weer 3 kwartier later was ik er :Y)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94974881
Ik vermoed dat mijn moeder de regeldagen ook niet herkend heeft, en helaas wist ze niet beter. Als ze nou blij was geweest met het geven van een flesje was het een ander verhaal geweest, maar ze kijkt er nog steeds met spijt op terug.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94974945
Claudia, je benen!! O+

Wat ik begreep, wilde ik niet goed aanhappen.. of zoiets (kan het niet navragen, ouders zijn er beide niet meer ;)) en ze zijn toen vrij snel overgestapt op flesvoeding. Mijn zusje en broertje hebben uberhaupt nooit de borst gehad, die zijn gelijk op flesvoeding gegaan!
  zondag 3 april 2011 @ 13:14:26 #156
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94975025
Die foto's wat mooi zeg!

Ik heb zelf nooit borstvoeding gehad, mn moeder 'moest' na 6 weken stoppen. Bij het derde kind heeft ze nog de 10 dagen dat de kraam er was bv gegeven aangevuld met kv maar toen de kraam weg was en ze weer zelf voor 2 peuters moest zorgen ging dat niet meer. Ik ben kind nummer 5, dus ze hadden het waarschijnlijk te druk met andere dingen.
pi_94975053
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:08 schreef huuphuup het volgende:
Maar een pagina later wel een foto van mn eerste banaanhap, als ik terugtel was ik toen grofweg 10 tot 12 weken oud :D
Die foto heb ik ook. Met 8 weken! :D
Ik kijk er wel wat vies bij. Bij de sinaasappel-rapley foto daarentegen :9
En helaas geen bv-foto noch placenta of persfoto, wel een van samen op bed, en moeders met ontblote borst en ik die de andere kant opkijk. 8)7

Jammer is dat, dat er nog spijt over is. Terwijl ik het gevoel heb dat het toen juist nog meer geaccepteerd was dan nu wat betreft flesvoeding.
Leuk trouwens om te lezen Huup, dat je oma zo lekker zonder tijd en op gevoel voedde. O+
pi_94975163
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:15 schreef oeke het volgende:

[..]

Die foto heb ik ook. Met 8 weken! :D
Ik kijk er wel wat vies bij.
Ongeveer zo? :D

quote:
Leuk trouwens om te lezen Huup, dat je oma zo lekker zonder tijd en op gevoel voedde. O+
Nou, he! Al ben ik blij dat er tegenwoordig meer kennis beschikbaar is. Vrouwen leven over het algemeen zo anders dan toen dat die kennis maakt dat (langdurig) voeden meer kans van slagen heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94975290
Dat 'te druk' voor borstvoeding snap ik nooit zo heel erg goed. Het lijkt me zoveel meer tijd kosten om flesjes te moeten klaarmaken, te geven en weer af te wassen :? Maar wellicht zie ik meer beren dat er werkelijk zijn :D

Oh en mijn eerste hap was tomaat :Y) Met 3 maanden en ernaast ligt een fles :')
pi_94975718
Ik herken mij juist in Huups oma. Ik ben erg van het slow-leven, ook al heeft dat weer consequenties op andere vlakken.
Maar ik ben ook erg blij met de kennis die er nu is, anders was het hier zeker niet gelukt. Echt weken lopen klooien met spuitjes en kolven tot ik bij een LK kwam, en die me een tepelhoedje gaf, waar ik nu nog steeds mee voed! O+

Haha, die foto, wat lief!
Dat is een soort schrikreactie maar zonder oordeel, niet vies maar ook niet lekker, meer OMG! :o
Bij mij was het met 8 weken mwaoh en met 13 weken was het brullen:
  zondag 3 april 2011 @ 13:39:01 #161
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94975859
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:23 schreef WupWup het volgende:
Dat 'te druk' voor borstvoeding snap ik nooit zo heel erg goed. Het lijkt me zoveel meer tijd kosten om flesjes te moeten klaarmaken, te geven en weer af te wassen :? Maar wellicht zie ik meer beren dat er werkelijk zijn :D

Oh en mijn eerste hap was tomaat :Y) Met 3 maanden en ernaast ligt een fles :')
Mn moeder is een stresskip. Als ze het druk heeft stresst ze enorm. Dat komt productie helaas niet ten goede :')
pi_94976051
Die foto's O+
Huup en Claudia aan de borst O+

Ik heb geen borstvoeding gehad. Ik was te klein om te drinken en mijn moeders afgekolfde melk werd weggegooid. Mijn broertje heeft 9 maanden lang een combi tussen borst- en flesvoeding gehad, omdat mijn moeder niet genoeg had. Daarna was heb op.

Mijn eerste fruithapje, ik weet niet hoe oud ik was

En fles geven ging heel gezellig in het ziekenhuis ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94976178
Gossie twink, dat ziet er inderdaad niet gezellig uit op je laatste foto. Was je prematuur dat je niet aan de borst mocht/kon?
pi_94976410
Ja, ik ben geboren met 34 weken. Ik was redelijk zwaar: 2500 gram, maar ik werd geel en moest toen toch in de couveuse. Drinken kon ik niet, maar ik vind het wel apart dat ze dus wel geprobeerd hebben of ik aan de borst wilde maar me niet uit de couveuse haalden om de fles te kunnen geven. En helemaal dat ze de afgekolfde melk weggooiden, mijn moeder kan daar nog steeds boos om worden.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94976474
Dat ziet er inderdaad niet zo gezellig uit.. En je was inderdaad 'flink' voor geboren met 34 weken! Ik ben met 39 weken geboren en was krap aan 2700 gram.. wellicht dat daar ook iets lag voor het niet goed aanhappen...

Dit is één van de paar foto's die ik heb! Ook niet heel gezellig zo hangend... :D
En ik geloof dat ik net zulke spillebeentjes had als Claudia :D

zondag 3 april 2011 @ 13:57:04 #166
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94976546
ah gossie twink O+ maar wel in een wasbare luier :D of niet?
Ik ook trouwens, wij hebben alledrie wasbare luiers gehad.

Het was overigens niet mijn oma maar B.'s oma van die 6 kinderen een jaar voeden enzo ;)

Maar mijn moeder en mijn oma hebben allebei ook altijd op gevoel en verzoek gevoed en niet op schema of op de klok. Mijn oma kreeg adviezen die destijds heel gangbaar waren (jaren '60) dat huilen goed voor de longen was en dat je kinderen niet moest verwennen enz. Zij vond dat onzin en kon het gehuil van haar kindjes niet aanhoren en heeft ze dus ook nooit laten huilen en gewoon te drinken gegeven als ze honger hadden. Mijn eigen moeder idem dito.

Twinks niet zo gek dat je moeder daar nog kwaad om kan worden, oef :X t zal ook vast behoorlijke moeite hebben gekost om een fles bij elkaar te kolven.

Orea O+
voor de stats, 41+3 en 4100 gram :Y) ik was ben een speklap.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94976622
Dat vind ik nog wel het ergste aan flesvoeding, dat sommige ouders het niet liefdevol geven.
Kind al zittend, liggend in de kinderwage of naast de moeders etc.
Laatst was ik winkelen en liep een moeder achter de kinderwagen er een fles in te proppen -O-

V was met 42 weken 3345 gram uiteindelijk ben ik dus wel heel blij dat hij wat langer zat.
X was met 41 weken 4140 gram en die was echt een dikke buddha :D
pi_94976625
_O- M. is met 34 weken geboren en was iets van 2500 gram ook.. denk dat Leia daar haar speklapperij vandaan heeft :Y) (3675 bij 38+1)

M. heeft trouwens wel een maand of 7 bv gehad ('75) :) zijn zusje is veel te vroeg geboren ook, rond de 30 weken, en die heeft zelfs afgekolfde melk gehad :) (in '79) mijn schoonmoeder werkte in het ziekenhuis en heeft het zo best lang vol kunnen houden, geloof dat mijn schoonzusje ook een maand of 7 heeft gehad!
  zondag 3 april 2011 @ 14:02:56 #169
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_94976728
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:31 schreef Twinkly het volgende:
Ik denk toch dat jij de uitzondering bent Smikke ;)
Normaal wordt de melkproductie geremd door progesteron omdat het de werking van prolactine belemmerd. Progesteron wordt afgescheiden door de placenta (en door het gele lichaampje na de ovulatie). Wanneer de placenta geboren wordt daalt de progesteronconcentratie plotseling waardoor prolactine zijn werk kan doen en de melkproductie op gang komt.
Dat heb ik vaker gehoord destijds. Ik denk dat niets normaal is gegaan.
En nu zijn we doorsnee as usual. :7

Leuk die jaren 70/80-foto's.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_94976733
Aaaaah, wat léuk die foto's O+

Ik heb er ook nog een uit 1985:

Achter die zwarte vlek zit het hoofd van mijn moeder. _O-

Spillebeentjes: check. :D Ik ben met 38 weken geboren en was 5 pond. Volgens mij heb ik 5 weken borstvoeding gehad, toen was het "op".
pi_94976813
Jeetje Twink, ik vind dat nou niet een heel fijne foto. Is dat een verpleegster? ;(
En ook heel stom dat ze die melk weggooiden. Kolfde je moeder de stuwing weg, of wilde ze je echt aan de borst voeden?
Je hebt wel schetige voetjes zeg! O+
En best groot inderdaad, ik was met 40 weken maar 2790 gram.

Sorry Huup, inderdaad B's oma. ;)

Pvoess, ik zag laatst iemand op een heel druk moment met een piepklein baby'tje in de Ikea door de showroom lopen, onderwijl een fles gevend.
Er staan daar zoveel banken, je kan ook even gaan zitten.
Ik vond het een naar gezicht, maar dat kwam vooral omdat ik zelf helemaal overprikkeld raakte door de drukte en de herrie daar. :D

Heerlijk al die 'oude' foto's! O+
pi_94976848
Wow, die haren van je moeder :D
En jouw handje O+!

Zijn jullie moeders nu ook steeds zo verbaast dat je nog melk hebt? Mijn moeder zegt steeds dingen als "maar jij hebt wel genoeg melk". Ik probeer haar steeds uit te leggen dat het een kwestie van vraag en aanbod is maar het dringt niet door :P

Mijn moeder wilde mij dolgraag zelf voeden. Ze heeft thuis ook nog geprobeerd mij te voeden, maar het lukte niet meer. (ik denk dat ik tot 38 weken in het ziekenhuis gelegen heb).
pi_94976944
Mijn moeder niet, mijn oma blijft het wel steeds weer zeggen. Ik heb het in het begin wel steeds uitgelegd, nu denk ik laat maar.
Ik was 3450 gram bij 39 weken *) R was 9 pond op de uitgerekende datum :D Emma 'slechts' 3020 gram bij 41 weken. Misschien heeft ze het van de melkboer?
pi_94976967
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:06 schreef Twinkly het volgende:
Zijn jullie moeders nu ook steeds zo verbaast dat je nog melk hebt? Mijn moeder zegt steeds dingen als "maar jij hebt wel genoeg melk". Ik probeer haar steeds uit te leggen dat het een kwestie van vraag en aanbod is maar het dringt niet door :P
Da's hier ook zo. Ze snap het verstandelijk wel, maar het is net of ze niet gelooft dat het bij haar ook anders had kunnen gaan. Maar volgens mij heeft dat vooral te maken met het idee dat het dan haar "schuld" was dat ze maar kort heeft kunnen voeden. Ze had het op zich wel graag gewild, dus dan voelt dat misschien met terugwerkende kracht toch wat vervelend. Ik ga er dan verder ook nooit op door. :)
  zondag 3 april 2011 @ 14:12:49 #175
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94977079
Mijn moeder en oma dus niet eigenlijk, die vinden het vrij normaal dat het niet ineens 'op' is.
B.'s moeder wel. Eigen ervaring kleurt erg.

B.'s oma is vooral van overtuigd dat ik veel melk heb omdat ik grote borsten heb :Y)

Cantare dat heb k ook ja, ik heb het idee dat B.'s moeder zich schuldig voelt omdat ze altijd zo snel in de verdediging schiet als het over bv gaat (zelfs als ze geen deel aan het gesprek neemt), dus ik ga er nooit echt op in verder.

Die foto is O+ je handje <3
Je moeders coupe :D mijn moeder had zo'n enorm slecht permanent op alle foto's :') echt '80's
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')