Die foto heb ik ook. Met 8 weken!quote:Op zondag 3 april 2011 13:08 schreef huuphuup het volgende:
Maar een pagina later wel een foto van mn eerste banaanhap, als ik terugtel was ik toen grofweg 10 tot 12 weken oud
Ongeveer zo?quote:Op zondag 3 april 2011 13:15 schreef oeke het volgende:
[..]
Die foto heb ik ook. Met 8 weken!![]()
Ik kijk er wel wat vies bij.
Nou, he! Al ben ik blij dat er tegenwoordig meer kennis beschikbaar is. Vrouwen leven over het algemeen zo anders dan toen dat die kennis maakt dat (langdurig) voeden meer kans van slagen heeft.quote:Leuk trouwens om te lezen Huup, dat je oma zo lekker zonder tijd en op gevoel voedde.
Mn moeder is een stresskip. Als ze het druk heeft stresst ze enorm. Dat komt productie helaas niet ten goedequote:Op zondag 3 april 2011 13:23 schreef WupWup het volgende:
Dat 'te druk' voor borstvoeding snap ik nooit zo heel erg goed. Het lijkt me zoveel meer tijd kosten om flesjes te moeten klaarmaken, te geven en weer af te wassenMaar wellicht zie ik meer beren dat er werkelijk zijn
Oh en mijn eerste hap was tomaatMet 3 maanden en ernaast ligt een fles
Dat heb ik vaker gehoord destijds. Ik denk dat niets normaal is gegaan.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:31 schreef Twinkly het volgende:
Ik denk toch dat jij de uitzondering bent Smikke
Normaal wordt de melkproductie geremd door progesteron omdat het de werking van prolactine belemmerd. Progesteron wordt afgescheiden door de placenta (en door het gele lichaampje na de ovulatie). Wanneer de placenta geboren wordt daalt de progesteronconcentratie plotseling waardoor prolactine zijn werk kan doen en de melkproductie op gang komt.
Da's hier ook zo. Ze snap het verstandelijk wel, maar het is net of ze niet gelooft dat het bij haar ook anders had kunnen gaan. Maar volgens mij heeft dat vooral te maken met het idee dat het dan haar "schuld" was dat ze maar kort heeft kunnen voeden. Ze had het op zich wel graag gewild, dus dan voelt dat misschien met terugwerkende kracht toch wat vervelend. Ik ga er dan verder ook nooit op door.quote:Op zondag 3 april 2011 14:06 schreef Twinkly het volgende:
Zijn jullie moeders nu ook steeds zo verbaast dat je nog melk hebt? Mijn moeder zegt steeds dingen als "maar jij hebt wel genoeg melk". Ik probeer haar steeds uit te leggen dat het een kwestie van vraag en aanbod is maar het dringt niet door
jij bent toch Emma's melkboer?quote:Op zondag 3 april 2011 14:08 schreef WupWup het volgende:
Mijn moeder niet, mijn oma blijft het wel steeds weer zeggen. Ik heb het in het begin wel steeds uitgelegd, nu denk ik laat maar.
Ik was 3450 gram bij 39 wekenR was 9 pond op de uitgerekende datum
Emma 'slechts' 3020 gram bij 41 weken. Misschien heeft ze het van de melkboer?
bijvoorbeeld:quote:Op zondag 3 april 2011 14:23 schreef pessie het volgende:
Oeke wat bijzonder dat je oma kolfde voor anderen! Ik wist niet dat ze toen al kolven hadden
Volgens mij was er in 1974 nog niet veel kennis over. Tenminste dat houd ik me maar voor.quote:Op zondag 3 april 2011 14:34 schreef huuphuup het volgende:
Mijn moeder kreeg van haar verloskundige trouwens het dringende advies te stoppen met roken als ze dat niet al gedaan had toen ze op haar eerste afspraak kwam in 1984, maar ze was al gestopt toen ze zwanger wilde raken.
Het lijkt wel een pipetquote:Op zondag 3 april 2011 14:36 schreef WupWup het volgende:
[..]
bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
maar de oudste kolf zijn handen
Daar kwamen ze hier in de apotheek mee aanzetten toen ik om een kolf kwam...quote:Op zondag 3 april 2011 14:36 schreef WupWup het volgende:
[..]
bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
maar de oudste kolf zijn handen
Ik ga niet dagelijks kolven, althans mijn ukje is altijd bij me. Dus hij is echt om een klein voorraadje op te bouwen, en om evt de eerste dagen/weken te gebruiken bij stuwing of het op gang helpen van de BV. En om haar af en toe eens uit een flesje te laten drinken, zodat ze dat ook kan, mocht het toch nodig zijn als ik even zonder haar weg wil. (Dat kan ik me nu nog niet voorstellen)quote:Op zondag 3 april 2011 19:35 schreef Pvoesss het volgende:
Die had ik ook bij X. Nu heb ik ook een medela maar 1 versie groter namelijk de swing.
En ik heb een handkolf voor bij uitstapjes en in nood gevallen
Beide hier ook het geval! Ik dacht voor de bevalling steeds, als de baby er is kan ik alles weer. Failquote:Op maandag 4 april 2011 13:35 schreef WupWup het volgende:
Hier heeft ook de kraam Emma haar eerste badje gegeven. Mijn bekken lag nog ongeveer verspreid door de kamer heen, ik kon pas na een paar dagen weer wat. Had overigens niks te maken met de bevalling, wel met de zwangerschapBadje is overigens wel naast m'n bed gedaan, dus ik was er wel gewoon bij, alleen het werkelijke vasthouden deed de kraam.
ik raak in de war van je avaquote:Op maandag 4 april 2011 13:35 schreef WupWup het volgende:
Hier heeft ook de kraam Emma haar eerste badje gegeven. Mijn bekken lag nog ongeveer verspreid door de kamer heen, ik kon pas na een paar dagen weer wat. Had overigens niks te maken met de bevalling, wel met de zwangerschapBadje is overigens wel naast m'n bed gedaan, dus ik was er wel gewoon bij, alleen het werkelijke vasthouden deed de kraam.
ik wel, twee keer ofzo gedwongen door de kraam. voor de rest liep ik wat verloren rond. ze mocht alleen niet aan m'n avondeten komen, dat was echt mijn ding ..quote:Op maandag 4 april 2011 15:57 schreef Ticootje het volgende:
Oh... ik heb eigenlijk helemaal niet op bed gelegen...
ik wel, om te rusten dan.quote:Op maandag 4 april 2011 15:57 schreef Ticootje het volgende:
Oh... ik heb eigenlijk helemaal niet op bed gelegen...
oh joh je had t voor mij niet hoeven veranderen hoorquote:Op maandag 4 april 2011 22:13 schreef WupWup het volgende:
oeps, zal een andere zoeken dan
Trend heeft vandaag nog doorgezet: om 8 uur gedronken, toen half 12 maar 1 kant, daarna om 5 uur de andere kant en voor het slapen gaan. Gek hoor, gaat snel ineens!
Ohh, maar ik wil best een Emma hoorquote:Op maandag 4 april 2011 17:38 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik raak in de war van je ava![]()
Dacht dat je Chan was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |