bronquote:Vrees voor incestdrama kindmoeder (12)
door André Spaansen
GRONINGEN - UPDATE Het is onduidelijk wie de vader is van de baby van de twaalfjarige Devta, die tijdens een schoolexcursie beviel. Er bestaat vrees voor een incestdrama. Familieleden zeggen dat Devtas vader eerder is veroordeeld voor een zedenmisdrijf. Hij zou een andere dochter hebben misbruikt.
De politie is een onderzoek gestart en is in het ziekenhuis op bezoek geweest bij de basisschoolleerlinge uit het Groningse Beijum. Het ging daarbij om een eerste kennismaking, benadrukt een politiewoordvoerder woensdag. De politie doet onderzoek nadat de Raad voor de Kinderbescherming dinsdag aangifte had gedaan van een zedenmisdrijf. Het is strafbaar om bij een kind dat jonger is dan 12 jaar binnen te dringen. Het meisje was 11 jaar toen ze zwanger werd.
De vader (52) van het schoolmeisje was gisteren niet thuis. Hij doet bijna nooit open, weten omwonenden. Hij wordt omschreven als een drinker. En nog wel meer, wordt gezegd. Tantes van de jonge moeder zijn zwaar aangeslagen. Het meisje woont in Groningen met haar broertje en haar vader, aan wie ze is toegewezen na een scheiding met de Surinaamse moeder. Uit een eerdere relatie heeft de vader meerdere kinderen, onder wie een dochter van rond de dertig die hij voorheen zou hebben misbruikt. Hij werd hiervoor veroordeeld en zat twee jaar achter de tralies.
Gewaarschuwd
Ik heb gewaarschuwd voor hem, aldus deze dochter gisteravond. Ik ben geschokt over wat er nu mogelijk weer gebeurd is. Ik heb hem toentertijd aangegeven. Hij heeft gewoon twee kinderen van een ander meegenomen, vindt deze halfzus van de twaalfjarige moeder. De vader is na zijn celstraf naar Sint Maarten gegaan, waar hij ook vandaan komt. Hij is wat ons betreft gewoon gevlucht, meent de omgeving van het meisje. De oudere dochter zegt dat hij geen tbs opgelegd heeft gekregen, maar alleen celstraf. Andere familie zegt dat hij wel tbs opgelegd had en daarom na zijn celstraf weg zou zijn gegaan.
De oma van het 12-jarige kindmoedertje huilde gisteren dikke tranen en de dokter kwam om haar bij te staan.
Mja, Telegraaf... "HET VOLK HEEFT HET RECHT DIT TE WETEN!!!!1111".quote:
Die laatste zin vind ik ook geen geval van hoogstaande journalistiek:quote:
quote:De oma van het 12-jarige kindmoedertje huilde gisteren dikke tranen en de dokter kwam om haar bij te staan.
Ja, lekker hè. Ook nog met een naam die niet veel voorkomt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, Telegraaf... "HET VOLK HEEFT HET RECHT DIT TE WETEN!!!!1111".
Niks geleerd van Tripoli dus, ze gaan gewoon door.
QFT.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:03 schreef yvonne het volgende:
Ik heb eens wat nieuwssites en berichten gelezen.
En één ding blijft me verbazen, want dit doen ze namelijk al TIJDEN is dat Jeugdzorg en/of de Raad uitspraken doen tegen de pers.
Als diensten zoals Jeugdzorg en de Raad het welzijn van kinderen hoog in het vaandel hebben hebben ze maar één ding tegen de pers te zeggen en dat is dit:
In het kader van het welzijn van het kind/kinderen doet Jeugdzorg/deRaad geen enkele uitspraak.
Maar nee, keer op keer komen ze even met handen en voeten de PRIVACY van het beschadigde kind met voeten treden.
Dat is geen Jeugdzorg, dat is eigengeilerij.
Zeg ik, het arme kind heeft totaal geen enkele privacy meer.quote:
Journalistiek is al jaren dood.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:15 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Die laatste zin vind ik ook geen geval van hoogstaande journalistiek:
[..]
quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:32 schreef Mirjam het volgende:
wat ik me afvraag: ze zoeken naarstig naar de vader van het kind, maar hebben ze dat al aan het meisje gevraagd dan? ik bedoel, die weet toch echt wet wat er gebeurt, en ik ga er niet vanuit dat het iets is wat heel vaak voorkomt in haar leven. hoop ik althans.
of is ze door meerdere mannen gejeweetweld..?
quote:Het meisje was 11 jaar toen ze zwanger werd. Het meisje wil daar tot dusverre niks over zeggen.
Hoe wil je dat doen? 1 Of andere journalist gaat gewoon bij de poort van de school staan en heeft binnen de kortste keren naam, adres en alles wat hij verder maar wil weten te pakken!quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zeg ik, het arme kind heeft totaal geen enkele privacy meer.
En Jeugdzorg en de Raad horen dit soort zaken te voorkomen!
Die zin past meer in een stukje foute stand-up comedyquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:15 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Die laatste zin vind ik ook geen geval van hoogstaande journalistiek:
[..]
Hoe bespeel je de onderbuikgevoelens van onderontwikkelde mensen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:07 schreef Felixa het volgende:
De Teletoeter doet er nog een schepje bovenop:
[..]
bron
Een veel ouder iemand natuurlijk. Als de vader een 'vriendje' van een jaar of 11/12/13/14 is, vind ik het gewoon een stommiteit. Nog wel erg dat de ouders niks merken en dan is er nog veel over te zeggen. Maar als het een leeftijdsgenoot is, dan lijkt me strafrechtelijke vervolging niet nodig.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:03 schreef MisterSqueaky het volgende:
Moeilijk... wat zou erger zin... een ander kind van 11 of juist een (veel) ouder iemand ?
Bij het eerste heb je ouderpaar dat absoluut niet in staat is een baby te verzorgen - en dat paar houdt vrijwel zeker geen stand.
Een oudere kan wel een financiele bijdrage leveren. Uit de gevangenis.
het lijkt wel een slecht nijntje-verhaalquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe bespeel je de onderbuikgevoelens van onderontwikkelde mensen.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:15 schreef FreezePop het volgende:
Ziek. Dat je je eigen dochter dit aan kunt doen. Je sloopt niet alleen het leven van haar maar ook van het kind.
En hoe dan wel, door iedereen een spreekverbod te geven ofzo ?quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Betere zelfregulering. Maar daar zal men het bij de Telegraaf waarschijnlijk niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:53 schreef gelly het volgende:
[..]
En hoe dan wel, door iedereen een spreekverbod te geven ofzo ?
Je kunt het kind en de familie beter aan hun lot over laten zegmaar.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:37 schreef Xa1pt het volgende:
Echt volslagen krankzinnig hoe politie, media en Jeugdzorg zich hierover 'ontfermd'. Die loopt door die dwaze moraalridders alleen al een trauma op.
Wat een bagger weer. Het is wel de krant met de grootste oplage dus wellicht moeten we de Telegraaf de schuld niet geven.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:07 schreef Felixa het volgende:
De Teletoeter doet er nog een schepje bovenop:
[..]
bron
Idd, het is nogal absurd hulpverleningsinstanties de schul in de schoenen te schuiven. Het komt hoe dan ook naar buiten en dan is het beter een beetje informatie te verschaffen dan de journalistiek, tenminste diegene met fatsoen, zelf op onderzoek te laten gaan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Betere zelfregulering. Maar daar zal men het bij de Telegraaf waarschijnlijk niet mee eens zijn.
Ze zijn er ter bescherming van Het Kind niet van het verder exploiteren.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:53 schreef gelly het volgende:
[..]
En hoe dan wel, door iedereen een spreekverbod te geven ofzo ?
Ik heb het dan ook over beide, Jeudzorg/Raad én journaillequote:Op woensdag 30 maart 2011 12:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Idd, het is nogal absurd hulpverleningsinstanties de schul in de schoenen te schuiven. Het komt hoe dan ook naar buiten en dan is het beter een beetje informatie te verschaffen dan de journalistiek, tenminste diegene met fatsoen, zelf op onderzoek te laten gaan.
En toch blijkt sturing in de informatievoorziening beter voor het kind en de familie, de meeste journalisten gaan daar met respect mee om. En daar gaat het om, in het belang van het kind handelen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze zijn er ter bescherming van Het Kind niet van het verder exploiteren.
"Inhet kader van de privacy doet de Raad noch Jeugdzorg enige uitspraak'
Die van de Telegraaf niet nee.En daarmee kennelijk een groot deel van de Nederlanders niet.quote:En het journaille in deze heeft geen enkele ethiek noch normen en waarden.
Ik denk ook dat een van de leerlingen van de school of de ouders ervan op een gegeven moment de mond opentrekt. Heel wat mensen waren getuige van de bevalling.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Idd, het is nogal absurd hulpverleningsinstanties de schul in de schoenen te schuiven. Het komt hoe dan ook naar buiten en dan is het beter een beetje informatie te verschaffen dan de journalistiek, tenminste diegene met fatsoen, zelf op onderzoek te laten gaan.
Het is dan ook niet zo dat de hulpverleningsdiensten zelf bij de media aan de bel trekken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk ook dat een van de leerlingen van de school of de ouders ervan op een gegeven moment de mond opentrekt. Heel wat mensen waren getuige van de bevalling.
En over dat gedeelte verschillen we van meningquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:10 schreef gelly het volgende:
[..]
En toch blijkt sturing in de informatievoorziening beter voor het kind en de familie, de meeste journalisten gaan daar met respect mee om. En daar gaat het om, in het belang van het kind handelen.
[..]
Bij wie moeten journalisten in jouw optiek dan aankloppen voor meer informatie ?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
En over dat gedeelte verschillen we van mening
Raad van Journalistiek kan niks. Kunnen alleen maar een oordeel vellen, maar geen maatregelen nemen. Meest zelfregulerend faalorgaan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze zijn er ter bescherming van Het Kind niet van het verder exploiteren.
"Inhet kader van de privacy doet de Raad noch Jeugdzorg enige uitspraak'
En het journaille in deze heeft geen enkele ethiek noch normen en waarden.
Die zijn er misschien wel alleen zijn die aanwijzingen nog niet naar de media uitgelekt lijkt mijquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:15 schreef Alicey het volgende:
Begrijp ik overigens goed dat er niet eens een concrete aanwijzing is dat er een probleem is bij het meisje thuis?
iddquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat klopt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:15 schreef Alicey het volgende:
Begrijp ik overigens goed dat er niet eens een concrete aanwijzing is dat er een probleem is bij het meisje thuis?
En wat is dit 'verleden' dan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat klopt.
Geruchten zijn gebaseerd op het verleden van de vader van die 12 jarige.
Dus papa is per definitie veroordeeld.
Net zoiets als je kind een naam die "de machtige" (Henk), of "Goddelijke Ruiter" (Ingrid) betekent geven dusquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:50 schreef Echtjammer het volgende:
Noemen ze haar Devta?
Wiki:
Devta (meaning Demi-god in Hinduism) is a serialized fantasy story.
Hij schijnt 2 jaar in de gevangenis te hebben gezeten wegens een zedenmisdrijf.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:23 schreef Codiac het volgende:
[..]
En wat is dit 'verleden' dan.
Verder nu dochter met naam is genoemd en andere informatie die is vrijgekomen, is vader inderdaad veroordeeld. Ook al is er nog geen aanleiding/bewijs.
Er bestaat nog zoiets als een middenweg tussen 2 uitersten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt het kind en de familie beter aan hun lot over laten zegmaar.
Ja? En daarom heeft hij dit per definitie ook gedaan? Ook al is het aannemelijk, het is natuurlijk niet goed dat hij nu zo expliciet bekend wordt als mogelijke verdachte. Juist omdat het zo aannemelijk is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij schijnt 2 jaar in de gevangenis te hebben gezeten wegens een zedenmisdrijf.
En welke is dat dan, een beetje hulp verlenen ? En waar ligt dan voor jou die grens ?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er bestaat nog zoiets als een middenweg tussen 2 uitersten.
Don't shoot the messenger.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja? En daarom heeft hij dit per definitie ook gedaan? Ook al is het aannemelijk, het is natuurlijk niet goed dat hij nu zo expliciet bekend wordt als mogelijke verdachte. Juist omdat het zo aannemelijk is.
Zedenmisdrijf kan ook verkrachting zijn van een volwassen vrouw en hij kan geleerd hebben van zijn fouten. Bovendien geloof ik dit niet zonder onderbouwing anders is het een gerucht van de massa met hooivork.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja? En daarom heeft hij dit per definitie ook gedaan? Ook al is het aannemelijk, het is natuurlijk niet goed dat hij nu zo expliciet bekend wordt als mogelijke verdachte. Juist omdat het zo aannemelijk is.
Oh, ik zie alquote:
"Het is onduidelijk wie de vader is van de baby van de twaalfjarige Devta".quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:19 schreef Aventura het volgende:
De pasgeborene heet Devta, niet de moeder.
Het is niet duidelijk of zijn dochter toen al volwassen was, maar het was wel zijn dochter.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:31 schreef Codiac het volgende:
Zedenmisdrijf kan ook verkrachting zijn van een volwassen vrouw en hij kan geleerd hebben van zijn fouten. Bovendien geloof ik dit niet zonder onderbouwing anders is het een gerucht van de massa met hooivork.
Ben het niet met je eens. Noch Jeugdzorg, noch de Raad hebben de naam van de moeder naar buiten gebracht, dat is via Twitter en journalisten gegaan. En Jeugdzorg of de Raad hadden dat niet kunnen voorkomen!quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over beide, Jeudzorg/Raad én journaille
Saywhut?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:34 schreef speknek het volgende:
[..]
maar het maakt een publieke veroordeling ook wat minder erg;
Heb je hier een bron van? En zelfs als hij inderdaad zijn dochter verkracht heeft, is publieke smaad niet goed, per incident wordt je gestraft. Als je je straf hebt uitgezeten (en je kan discuseieren of een straf lang genoeg is of niet) hoor je weer compleet vrij te zijn. Dat is de pure rechtsstaat.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is niet duidelijk of zijn dochter toen al volwassen was, maar het was wel zijn dochter.
Dat maakt het nog niet waar dat hij het nu weer gedaan heeft, maar het maakt een publieke veroordeling ook wat minder erg; hoe dan ook heeft hij een dochter verkracht. Maar goed, laat hem zichzelf maar aangeven om z'n naam te zuiveren.
Dat is de pure rechtstaat, maar je kunt mensen niet dwingen om dat in de praktijk te brengen. En het is zeer menselijk om dat niet te doen, maar het wel in gedachten te houden dat iemand al eens iets dergelijks heeft gedaan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef Codiac het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? En zelfs als hij inderdaad zijn dochter verkracht heeft, is publieke smaad niet goed, per incident wordt je gestraft. Als je je straf hebt uitgezeten (en je kan discuseieren of een straf lang genoeg is of niet) hoor je weer compleet vrij te zijn. Dat is de pure rechtsstaat.
daar had de persoon waar jij nu op reageert het ook niet overquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:35 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens. Noch Jeugdzorg, noch de Raad hebben de naam van de moeder naar buiten gebracht, dat is via Twitter en journalisten gegaan. En Jeugdzorg of de Raad hadden dat niet kunnen voorkomen!
De persoon waar hij op reageert reageert ook niet op mijn vraag wat het alternatief dan is. Kom op Yvonne.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
daar had de persoon waar jij nu op reageert het ook niet over
Nee die had het erover dat Raad en Jeugdzorg de privacy van het kind dienden te beschermen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
daar had de persoon waar jij nu op reageert het ook niet over
Mogelijk, maar het lijkt erop dat in de OP alleen een politiewoordvoerder aan het woord was..quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:03 schreef yvonne het volgende:
Ik heb eens wat nieuwssites en berichten gelezen.
En één ding blijft me verbazen, want dit doen ze namelijk al TIJDEN is dat Jeugdzorg en/of de Raad uitspraken doen tegen de pers.
Als diensten zoals Jeugdzorg en de Raad het welzijn van kinderen hoog in het vaandel hebben hebben ze maar één ding tegen de pers te zeggen en dat is dit:
In het kader van het welzijn van het kind/kinderen doet Jeugdzorg/deRaad geen enkele uitspraak.
Maar nee, keer op keer komen ze even met handen en voeten de PRIVACY van het beschadigde kind met voeten treden.
Dat is geen Jeugdzorg, dat is eigengeilerij.
bronquote:Onderzoek naar zwangerschap 12-jarige
Uitgegeven: 30 maart 2011 10:35
Laatst gewijzigd: 30 maart 2011 12:41
AMSTERDAM - Politie en Justitie doen onderzoek naar de zwangerschap van het 12-jarige meisje uit Groningen, dat vorige week beviel van een gezonde dochter. Het Openbaar Ministerie (OM) "houdt alle mogelijkheden open".
© Gezondheidsnet
Het OM zegt tegenover NU.nl te willen weten wat er precies is gebeurd en wie “verantwoordelijk is voor het vaderschap”. “Er is sowieso sprake van een strafbaar feit”, stelt woordvoerder van het OM Kirsten Smit. “Seksueel contact met iemand onder de twaalf jaar is verboden.”
De Raad voor de Kinderbescherming heeft daarom aangifte gedaan van een zedenmisdrijf. Op basis van de resultaten van het onderzoek beslist de rechter over twaalf weken wat er met het meisje en haar dochtertje gaat gebeuren.
Vader
Justitie laat weten de sociale omgeving van het meisje in kaart te willen brengen. “Daartoe horen uiteraard ook haar ouders”, aldus de zegsvrouw. Het OM sluit niet uit een DNA-test te zullen doen om erachter te komen wie de vader van de baby is.
De mogelijkheid van een jong vriendje wordt evenmin uitgesloten. Met het meisje is al gesproken, zodra de hulpverlening het mogelijk acht worden die gesprekken voortgezet.
De Telegraaf schrijft woensdag op basis van verklaringen van familieleden dat de vader van de 12-jarige eerder is veroordeeld voor een zedenmisdrijf. Justitie wil dat op dit moment nog niet bevestigen en zegt pas uitspraken te doen over iemands strafrechtelijk verleden op het moment dat er daadwerkelijk een verdachte in beeld is.
Onverwacht
De 12-jarige moeder uit de Groningse wijk Beijum beviel vorige week volstrekt onverwacht tijdens een schooluitje. De scholiere uit groep 8 was met haar klasgenoten van de basisschool een dagje op excursie, toen ze last kreeg van hevige kramp in haar buik. Ambulancemedewerkers hebben de baby ter wereld geholpen.
Moeder en dochter liggen nog in het ziekenhuis en maken het goed. Er zijn inmiddels meerdere hulpinstanties, waaronder Jeugdzorg, ingeschakeld om de tienermoeder bij te staan. Ook is er een voogd aangesteld die primair verantwoordelijk is voor de zorg voor de baby.
'Vader 12-jarige moeder veroordeeld voor incest'quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef Codiac het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? En zelfs als hij inderdaad zijn dochter verkracht heeft, is publieke smaad niet goed, per incident wordt je gestraft. Als je je straf hebt uitgezeten (en je kan discuseieren of een straf lang genoeg is of niet) hoor je weer compleet vrij te zijn. Dat is de pure rechtsstaat.
Dat is de FOK! frontpage die de Telegraaf als bron heeft speknek..quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:41 schreef speknek het volgende:
[..]
'Vader 12-jarige moeder veroordeeld voor incest'
En het is geen smaad als het daadwerkelijk gebeurd is.
Denk dat de verhalen die nu rond gaan ook met een korrel zout kunnen worden genomen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:28 schreef speknek het volgende:
Moet een puike moeder zijn geweest als de rechter het kind bij de vader plaatst met een misbruikverleden.
Als de Telegraaf zegt dat de dochter tegen hen heeft gezegd dat de vader haar misbruikt heeft en daarvoor 2 jaar de cel in is gegaan, dan kunnen we dat ter goede trouw aannemen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is de FOK! frontpage die de Telegraaf als bron heeft speknek..
Ik las eerder deze dag dat een tante zoiets gezegd heeft.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Als de Telegraaf zegt dat de dochter tegen hen heeft gezegd dat de vader haar misbruikt heeft en daarvoor 2 jaar de cel in is gegaan, dan kunnen we dat ter goede trouw aannemen.
Onderbuikgevoel en aannames.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik las eerder deze dag dat een tante zoiets gezegd heeft.
Als ik zou weten dat mijn nichtje misbruikt wordt door haar vader zou ik toch alles op alles zetten dat ze uit die onveilige situatie weggaat zeg maar.
Als een tante in de media zegt te hebben geweten dat die vader zijn dochter misbruikt vind ik dat een kwalijke zaak. Als je zo'n beschuldiging uit gaat de politie dat zeker onderzoeken (ik bedoel dus als ze dit eerder had gezegd, en niet nu, achteraf pas).quote:
Ik durf de wedenschap met je wel aan te gaan. Hoeveel zetten we ertussen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarom denk je het zo zeker te weten?quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik durf de wedenschap met je wel aan te gaan. Hoeveel zetten we ertussen?
Lijkt me lastig. Weet niet precies hoe DNA werkt, maar een groot deel van haar vaders DNA zal het kind sowieso hebben. Dit omdat de kersverse tienermoeder ook DNA overeenkomsten met haar vader heeft.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom denk je het zo zeker te weten?
Er komt een DNA-test, en dan komt men er wel achter.
Ik denk het niet zeker te weten. Maar ik denk dat ik minimaal 75% kans maak dat dit wel een geval van incest is. Dat zijn hele goede kansen die ik in geen enkel casino krijg, dus dan waag ik graag de gok.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom denk je het zo zeker te weten?
Er komt een DNA-test, en dan komt men er wel achter.
Stel dat het kind het DNA van haar vader voor 50 % erft (immers ze krijgt ook nog wat van moeders). Dan heeft haar kind weer 50 % van het DNA van haar ouders, dus het kind bevat 25 % DNA van haar vader; 50 % haar eigen DNA (gecombineerd) en 25 % eigen DNA.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:04 schreef Codiac het volgende:
[..]
Lijkt me lastig. Weet niet precies hoe DNA werkt, maar een groot deel van haar vaders DNA zal het kind sowieso hebben. Dit omdat de kersverse tienermoeder ook DNA overeenkomsten met haar vader heeft.
Geen idee, wel vrijwillig, volgens mij als (potentieel)slachtoffer altijd vrijwillig.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:11 schreef simmu het volgende:
mag je dan wel zomaar dna afnemen van minderjarigen?
daarom gaan ze meestal niet tot vervolging over wanneer beide kinderen onder de 12 zijn. begreep ik iigquote:Op woensdag 30 maart 2011 16:09 schreef Stefan het volgende:
Maar als het een ander kind van 11 of 12 was, is ie dan ook strafbaar? Zijn ze het beide toch?
Dit dus. Maar zelfs als de vader een jaar of 14 is zal er denk ik niet vervolgd worden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:20 schreef simmu het volgende:
[..]
daarom gaan ze meestal niet tot vervolging over wanneer beide kinderen onder de 12 zijn. begreep ik iig
maar het is wel strafbaar! altijd. elke seksuele handeling met iemand onder de 12 is strafbaar. wie de dader dan ook is
Zegt een admin van Fok...quote:
Ach gut, trap ik een journalistje van De Bode op z'n lange teentjes?quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Zegt een admin van Fok...
Kijk eerst eens naar de enorme hoeveelheid bagger op je eigen site (oa FP) voordat je de moraalridder gaat uithangen.
Denk je?quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:33 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dit dus. Maar zelfs als de vader een jaar of 14 is zal er denk ik niet vervolgd worden.
Hij heeft toch een punt, de FP neemt het Telegraaf bericht klakkeloos over. Nu kan jij daar als Admin ook niet veel aan doen, maar toch. Je "werkt" toch voor deze site.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ach gut, trap ik een journalistje van De Bode op z'n lange teentjes?
Ik noch de medewerkers van de FP schrijven nieuws noch zijn we journalisten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Hij heeft toch een punt, de FP neemt het Telegraaf bericht klakkeloos over. Nu kan jij daar als Admin ook niet veel aan doen, maar toch. Je "werkt" toch voor deze site.
Je helpt alleen graag mee aan de verdere verspreiding van een ongewenst bericht om vervolgens kritiek te hebben op datzelfde bericht... Hypocriet tot en met.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik noch de medewerkers van de FP schrijven nieuws noch zijn we journalisten.
Zullen we deze kleuter fittie ergens anders voortzetten, zonde van het topic anders.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Je helpt alleen graag mee aan de verdere verspreiding van een ongewenst bericht om vervolgens kritiek te hebben op datzelfde bericht... Hypocriet tot en met.
Ik ben oveirgens geen journalist.
Je zegt dit al jaren en helpt ondertussen vrolijk mee aan een site die juist bevordert wat je bekritiseert.... dat noemen we dus wel degelijk hypocriet. Ga eerst je 'eigen' site maar eens opschonen voor je een ander aanvalt op onethisch handelen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:59 schreef yvonne het volgende:
Hypocriet
Nee consequent, want ik zeg dit al jaren.
Toch kusje.
Nou fittie maar lekker alleen door, je bent na 11 jaar nog steeds dezelfde dwaasquote:Op woensdag 30 maart 2011 18:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Je zegt dit al jaren en helpt ondertussen vrolijk mee aan een site die juist bevordert wat je bekritiseert.... dat noemen we dus wel degelijk hypocriet. Ga eerst je 'eigen' site maar eens opschonen voor je een ander aanvalt op onethisch handelen.
In de berichten die in de pers verschijnen staat dat moeder en kind het goed maken, niet dat het om een voldragen zwangerschap gaat. Ze kan best na byvoorbeeld 30 weken zijn bevallen. Daar komt bij dat ze 12 is. Een leeftijd waarop meisjes lichamelijk beginnen te veranderen. Bovendien was er blijkbaar geen moeder in de buurt, toch vaak de eerste die in dergelijke gevallen merkt dat dingen niet gaan zoals ze zouden moeten gaan.quote:
Daar waren we het ook wel over eens hier, dat sommige media er zo letterlijk bovenop zittenquote:De directeur van de basisschool van het 12-jarige meisje dat vorige week plotseling beviel van een dochter, laakt de manier waarop de Nederlandse media berichten over de zaak.
''Het noemen van de naam van het meisje gaat alle perken te buiten'', zegt directeur Wim Moes van basisschool De Heerdstee woensdag.
Meerdere kinderen uit de omgeving van het meisje zijn afgelopen dagen door journalisten benaderd, zowel op het schoolplein als via sociale media als Twitter en Hyves.
In een geval werd een klasgenootje van het meisje via Twitter verzocht mee te werken aan een verhaal over de vader van de tienermoeder.
''Deze man wordt op deze manier nu al aan de schandpaal genageld. Er is nog geen verdachte, dus wij houden alle opties open'', aldus Moes.
Uitgesproken EO
Een van de journalisten die de klasgenoot benaderde is werkzaam voor het actualiteitenprogramma Uitgesproken EO. Tenco van der Hee, eindredacteur van het EO-programma, staat achter de aanpak van zijn verslaggever om de Groningse kinderen via Twitter direct te benaderen.
Tegenover NU.nl zegt hij: ''Het doel is journalistiek onderzoek. We zijn heel voorzichtig met de vragen die we stellen en gaan niet in op details, omdat het jonge mensen betreft. We hebben er ook bewust niet voor gekozen om met een camera op schoolpleinen te gaan staan, vanwege de leeftijd van de kinderen.''
Van der Hee geeft aan dat er binnen zijn organisatie geen strenge richtlijnen bestaan over de aanpak om mensen voor items te benaderen. ''Daar hebben we geen uitgebreide normen en waarden voor. Zoiets bespreek je kort. Onze medewerkers hebben de vrijheid om journalistiek onderzoek uit te zetten.''
De EO zal in de uitzending de naam van het meisje niet noemen, verzekert Van der Hee.
Bij niemand. Waarom moeten mensen dit zo nodig weten?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Bij wie moeten journalisten in jouw optiek dan aankloppen voor meer informatie ?
Dit. Een meisje van 12 heeft een kindje gekregen. Zielig, naar enzovoorts. Maar is het nieuws dat op de voorpagina's van alle kranten moet en in ieder programma op tv moet worden besproken ?quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:06 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Bij niemand. Waarom moeten mensen dit zo nodig weten?
Agreequote:Op woensdag 30 maart 2011 21:08 schreef MisterSqueaky het volgende:
Maak het niet erger en laat haar met rust.
Inderdaad, of ze nou 12, 14 of 90 is... Als ze er achteraf spijt van heeft (grote kans) dan wordt het hierdoor alleen maar verergerd. Echt om te kotsenquote:Op woensdag 30 maart 2011 21:08 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dit. Een meisje van 12 heeft een kindje gekregen. Zielig, naar enzovoorts. Maar is het nieuws dat op de voorpagina's van alle kranten moet en in ieder programma op tv moet worden besproken ?
Maak het niet erger en laat haar met rust.
Bron: Nu.nlquote:AMSTERDAM - De vader en de broer van het twaalfjarige Groningse meisje dat vorige week beviel van een dochtertje, hebben politiebescherming gekregen.
© ThinkStock
Ze zijn naar een veilige plek gebracht om aan geruchtenstromen en media-aandacht te ontkomen, zegt een politiewoordvoerder donderdag in dagblad Trouw.
"Er was sprake van een extreme run op deze man. Een aantal journalisten is zelfs de woning binnengedrongen om hem te spreken te krijgen. De vader vluchtte daarop naar een verzorgingstehuis in de buurt, maar ook daar werd hij lastiggevallen. De politie heeft vervolgens besloten de man elders onder te brengen.
Aanhouding
Volgens de zegsman, die verder niets inhoudelijk over de zaak kwijt wil, gaat het nadrukkelijk niet om een aanhouding.
De Telegraaf schreef woensdag op basis van verklaringen van familieleden dat de vader van de 12-jarige eerder is veroordeeld voor een zedenmisdrijf. Justitie bevestigde dit niet en liet weten pas uitspraken over iemands strafrechtelijke verleden te doen wanneer er sprake is van een verdenking.
Politie en justitie onderzoeken momenteel wie de vader van de baby is. Omdat seksueel contact met iemand onder de twaalf jaar verboden is, heeft de Raad voor de Kinderbescherming aangifte gedaan van een zedenmisdrijf.
Dat lijkt me geen geaardheid. Elk mens heeft een mechanisme dat hij/zij niet aangetrokken wordt tot naasten (dit ten behoeve van de gezonde voortplanting). Dit mechanisme kan ontbreken of minder goed werken, waardoor ze dus wel aangetrokken kunnen worden door familie.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Wie zijn toch die gasten die hun eigen dochters misbruiken? Dat is toch tegen natuurlijk. Of is dat ook weer eens een geaardheid?²
Mensen zijn perverse wezens. Vroeger genoten we van criminelen die elkaar afslachtten in grote arena's, nu genieten we van de ellende van andere mensen via media. Vraag & aanbod.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:06 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Bij niemand. Waarom moeten mensen dit zo nodig weten?
Ja, en nog hoef je er niks mee te doen. Net zoals pedofiel niet hetzelfde is als pedoseksueel.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:00 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen geaardheid. Elk mens heeft een mechanisme dat hij/zij niet aangetrokken wordt tot naasten (dit ten behoeve van de gezonde voortplanting). Dit mechanisme kan ontbreken of minder goed werken, waardoor ze dus wel aangetrokken kunnen worden door familie.
wat je hier zegt is niet correct. het is bekend dat familieleden die gescheiden opgroeien zich aangetrokken voelen tot elkander.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:00 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen geaardheid. Elk mens heeft een mechanisme dat hij/zij niet aangetrokken wordt tot naasten (dit ten behoeve van de gezonde voortplanting). Dit mechanisme kan ontbreken of minder goed werken, waardoor ze dus wel aangetrokken kunnen worden door familie.
Verder is het nog niet duidelijk of het wel de vader en.of de broer was/is. Dus daarom: terechte politiebescherming voor deze heren.
Op haar 24ste al!quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:25 schreef Stefan het volgende:
Dit meisje kan trouwens voor haar dertigste oma zijn
Dan is dr opa dr vader, dr halfzussen dr tantes, halfbroers zijn dan tevens oom, oma is tevens stiefmoeder, en eventuele andere kinderen van dr vader/opa zijn dan halfzussen en halfbroers en tevens neefjes en nichtjes. Leg dat maar eens uit aan de koude kant van de familiequote:Op donderdag 31 maart 2011 09:44 schreef Gia het volgende:
Als de vader van het meisje de vader van zijn eigen kleindochter is,
Dit is wat ik begrepen heb van een biologieles een paar jaar terug informatie kan vervaagd zijn dat geef ik toe.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:20 schreef simmu het volgende:
[..]
wat je hier zegt is niet correct. het is bekend dat familieleden die gescheiden opgroeien zich aangetrokken voelen tot elkander.
doorgaans is wat je zei wel correct voor familieleden die gezamelijk opgroeien. ook adoptief en stief. het is echter wel doorslaggevend dat men gezamelijk opgroeit. er is een beroemd geval in duitsland van een broer en zus die gescheiden opgroeiden en verliefd werden.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:56 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dit is wat ik begrepen heb van een biologieles een paar jaar terug informatie kan vervaagd zijn dat geef ik toe.
Wat denk je dat ze gedaan hebben??quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:09 schreef bloodymary het volgende:
Waarom vragen ze niet gewoon aan het meisje wie het was?
Helder momentje?quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:09 schreef bloodymary het volgende:
Waarom vragen ze niet gewoon aan het meisje wie het was?
Huisarrest en na Spangas naar bed?quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat denk je dat ze gedaan hebben??
Toch beter de media in de gaten houden aangezien ze al een eerste gesprek hebben gehad met haar.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:14 schreef bloodymary het volgende:
Tja, het is maar een idee hoor. Volgens het berichtje is de politie alleen bij haar op bezoek geweest voor een eerste kennismaking en als ze een (d)(v)ader had aangewezen zou deze al wel voor verhoor zijn meegenomen.
Gestemd.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:18 schreef Stefan het volgende:
http://frontpage.fok.nl/p(...)der-gaat-te-ver.html
En als dat niet zo is, kan het kind altijd nog op het schoolplein gaan vertellen dat ze dr eigen nichtje isquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:24 schreef Stefan het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat het een blank meisje is heeft geexperimenteerd met de 12 jarige buurjongen. Geen misbruik enzo. En dan geven we Spuiten en Slikken de schuld. En Matsoe Matsoe en Barbie.
Denk het niet als pa uit Suriname komt.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:24 schreef Stefan het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat het een blank meisje is
Sint Maarten.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk het niet als pa uit Suriname komt.
De pollitie had m toch laten onderduiken?quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:06 schreef Trixyan het volgende:
Vader van het meisje is plotseling spoorloos
verdacht?
Geen domme meid dus.quote:Bureau Jeugdzorg wil dat de jonge moeder zich kan voorbereiden op de middelbare school. Ze zit momenteel in de laatste klas van de basisschool en heeft een vwo-advies gekregen.Door alle belangstelling is de normale schoolgang gestoord.
Volgens Yvonne klapte Jeugdzorg juist uit de school.. En nu moet ze van diezelfde mensen een nieuwe identiteit krijgen?quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nu.nl zegt dat het meisje ongeveer 9 maanden geleden op vakantie was en mogelijk daar zwanger is geraakt.
En dat bureau Jeugdzorg zegt dat ze een nieuwe identiteit moet krijgen.
Dat weet ik niet. Het enige wat ik gehoord heb is dat journalisten klasgenoten benaderd hebben met vragen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens Yvonne klapte Jeugdzorg juist uit de school.. En nu moet ze van diezelfde mensen een nieuwe identiteit krijgen?
Wat ik niet snap dat het kind met haar baby direct bij de ouders wordt weggehaald. Wat als ze 9 maanden geleden was verkracht door een onbekende en het verzweeg uit angst. Wordt je ook nog weggehaald bij je ouders.quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens Yvonne klapte Jeugdzorg juist uit de school.. En nu moet ze van diezelfde mensen een nieuwe identiteit krijgen?
Oplagecijfers he? 'jouw stress is mijn succes' is hun motto.quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
En de Telegraaf gaat vrolijk verder met het noemen van haar voornaam en dat dit mogelijk een incest-drama is, met aan het eind van het artikel in koeieletters: reageer!
Echt, schaamteloos.
Ze zullen zo toch wel aanwijzingen hebben dat het beter is haar en haar kindje even apart te houden en te observeren.quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat ik niet snap dat het kind met haar baby direct bij de ouders wordt weggehaald. Wat als ze 9 maanden geleden was verkracht door een onbekende en het verzweeg uit angst. Wordt je ook nog weggehaald bij je ouders.
Het enige wat ik weet is dat het kind Devta heet. Een poging om een foto van haar te vinden is mislukt. Iemand anders die een pic heeft?quote:Op vrijdag 1 april 2011 09:07 schreef Klaudias het volgende:
Al is de nieuwe identiteit nog zo snel, de Telegraaf die achterhaalt hem wel.
Waarom zou je die willen zien ?quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:13 schreef CyCly het volgende:
[..]
Het enige wat ik weet is dat het kind Devta heet. Een poging om een foto van haar te vinden is mislukt. Iemand anders die een pic heeft?
Mja, je hebt ook van die zieke geesten die Hyves en dergelijken afstruinen als iemand is overleden of op een andere manier in het nieuws is.quote:
Ah, dat vroeg ik me al af idd.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:16 schreef Codiac het volgende:
Ze wilde niet vertellen wie de vader was, heb ik begrepen uit de nieuwsberichten.
Omdat ik benieuwd ben hoe het mogelijk is dat men niet heeft gemerkt dat het kind zwanger was. Daarnaast is het ook nieuwsgierigheid. Waarom tonen ze in het nieuws anders ook beelden en houden ze het niet alleen bij woorden?quote:
En dat zie je aan een willekeurige foto?quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:24 schreef CyCly het volgende:
[..]
Omdat ik benieuwd ben hoe het mogelijk is dat men niet heeft gemerkt dat het kind zwanger was.
Ik geloof dat ik een beetje moet overgeven.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:13 schreef CyCly het volgende:
[..]
Het enige wat ik weet is dat het kind Devta heet. Een poging om een foto van haar te vinden is mislukt. Iemand anders die een pic heeft?
Omdat het niet alleen dit bericht is, het hele nieuws van tegenwoordig is naar de kloten en gebaseerd op sensatiezucht.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:24 schreef CyCly het volgende:
[..]
Waarom tonen ze in het nieuws anders ook beelden en houden ze het niet alleen bij woorden?
Nee dat zie je niet aan een willekeurige foto. Dat beweer ik ook niet. Maar mocht het meisje nu tenger zijn dan is het toch raar dat niemand een buikje heeft zien groeien? Zelfs als het meisje niet tenger zou zijn lijkt het me raar dat een zwangerschap over het hoofd is gezien.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
En dat zie je aan een willekeurige foto?
Dus beelden hebben geen toegevoegde waarde in het nieuws en zijn alleen een blijk van sensatiezucht? Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Maar ieder zijn eigen mening.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:32 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Omdat het niet alleen dit bericht is, het hele nieuws van tegenwoordig is naar de kloten en gebaseerd op sensatiezucht.
Ja, en haar vader was niet mee op vakantie? We hebben het over een meisje van 11, geen Oh Oh Cherso sloerie die na 8 breezers meegaat met een anabooltje.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:34 schreef gelly het volgende:
Het erge vind ik dat de vader compleet is zwartgemaakt en uitgemaakt voor kinderverkrachter terwijl ze waarschijnlijk op vakantie zwanger is geworden.
Bij dit soort nieuws wel ja.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:37 schreef CyCly het volgende:
[..]
Dus beelden hebben geen toegevoegde waarde in het nieuws en zijn alleen een blijk van sensatiezucht? Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Maar ieder zijn eigen mening.
quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:34 schreef gelly het volgende:
Het erge vind ik dat de vader compleet is zwartgemaakt en uitgemaakt voor kinderverkrachter terwijl ze waarschijnlijk op vakantie zwanger is geworden.De complete debiliteit van de media die dagelijks bij de school staat te schooien om nieuws, kinderen die lastig gevallen worden door journalisten..
Hyves en Facebookprofielen maak je nog altijd zelf aan.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:37 schreef bloodymary het volgende:
Dat vind ik altijd het erge van Hyves, Facebook etc. Zodra iemand met iets vervelends in het nieuws is, daar sta je dan te kijk met heel je hebben en houden.
Dat is waar, maar het kan gewoon beide waar zijn. De man is nu echter al veroordeeld, voornamelijk door de Teletoeter.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, en haar vader was niet mee op vakantie? We hebben het over een meisje van 11, geen Oh Oh Cherso sloerie die na 8 breezers meegaat met een anabooltje.
Ja, dat is kwalijk. Maar goed, de politie komt tegenwoordig met minder met een persconferentie dus ik snap het ook wel dat mensen nu ook info willen. Maar de jacht gaat te ver.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het kan gewoon beide waar zijn. De man is nu echter al veroordeeld, voornamelijk door de Teletoeter.
In dit geval wel, ja.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:37 schreef CyCly het volgende:
[..]
Dus beelden hebben geen toegevoegde waarde in het nieuws en zijn alleen een blijk van sensatiezucht? Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Maar ieder zijn eigen mening.
Ja, waar zou de politie mee moeten komen ? Het gaat wat mij betreft ook verder niemand wat aan behalve de direct betrokkenen. Er is geen algemeen belang mee gediend, en dat zou de taak van de journalistiek moeten zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, dat is kwalijk. Maar goed, de politie komt tegenwoordig met minder met een persconferentie dus ik snap het ook wel dat mensen nu ook info willen. Maar de jacht gaat te ver.
Ja, daarom doe ik dat ook niet. Maar een meisje van 12 heeft dat besef niet, en daarom weet heel Nederland nu wie ze is en hoe ze er uit ziet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:38 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hyves en Facebookprofielen maak je nog altijd zelf aan.
Als de journalistiek alleen met algemeen belang bezig zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, waar zou de politie mee moeten komen ? Het gaat wat mij betreft ook verder niemand wat aan behalve de direct betrokkenen. Er is geen algemeen belang mee gediend, en dat zou de taak van de journalistiek moeten zijn.
Dat is de taak van de ouders. Internetvoorlichting.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:44 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ja, daarom doe ik dat ook niet. Maar een meisje van 12 heeft dat besef niet, en daarom weet heel Nederland nu wie ze is en hoe ze er uit ziet.
Tja, helaas hebben de meeste ouders dat besef ook niet..... Feit blijft dat heel Nederland nu weet hoe dat meisje er uit ziet door Hyves. Net als dat meisje vorig jaar met die vier baby's op zolder.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat is de taak van de ouders. Internetvoorlichting.
Hoezo, er waren toch helemaal geen foto;s.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:47 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Tja, helaas hebben de meeste ouders dat besef ook niet..... Feit blijft dat heel Nederland nu weet hoe dat meisje er uit ziet door Hyves. Net als dat meisje vorig jaar met die vier baby's op zolder.
We weten toch helemaal niet hoe dit meisje uitziet?quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:47 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Tja, helaas hebben de meeste ouders dat besef ook niet..... Feit blijft dat heel Nederland nu weet hoe dat meisje er uit ziet door Hyves. Net als dat meisje vorig jaar met die vier baby's op zolder.
Het maakt geen klote uit hoe het plebs (waar jij kennelijk deel van uitmaakt) foto's van het kind beoordeeld. Door die walgelijke sensatiezucht trap je dat kind verder de grond in.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:37 schreef CyCly het volgende:
[..]
Ze staat gewoon op Hyves hoor.....quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:49 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hoezo, er waren toch helemaal geen foto;s.
Dit bestaat allang, inlichtingen e.a. overheidsinstanties gebruiken dit al jaren om kinderporno op te sporen en zal waarschijnlijk nu pas gecommercialiseerd (als dit een woord is) worden.Gaat d.m.v. pixels o.i.d.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:50 schreef Stefan het volgende:
Overigens, ze zijn bezig met zoekmachines laten zoeken op plaatjes. In de toekomst maak je van iemand op straat een foto en je vindt meteen alles wat diegene ooit heeft gepubliceerd online.
Het zal allemaal veel gekker worden.
Lekker makkelijk oordelen weer als je verder niets van iemand of de situatie weet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En om die met die met die baby's op zolder kan ik dus helemaal niet rouwen, moet je vooral een hyves-profiel aanmaken als je zulke zieke dingen doet.
Ach, als die vent zijn andere dochter nooit had misbruikt dan was dit niet zo snel gebeurd.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:34 schreef gelly het volgende:
Het erge vind ik dat de vader compleet is zwartgemaakt en uitgemaakt voor kinderverkrachter terwijl ze waarschijnlijk op vakantie zwanger is geworden.De complete debiliteit van de media die dagelijks bij de school staat te schooien om nieuws, kinderen die lastig gevallen worden door journalisten..
Dat weet je toch helemaal niet of zij dat is?quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:52 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ze staat gewoon op Hyves hoor.....
Wie zegt dat ie dat gedaan heeft behalve de Telegraaf ?quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:56 schreef gkokkelman het volgende:
[..]
Ach, als die vent zijn andere dochter nooit had misbruikt dan was dit niet zo snel gebeurd.
eigen schuld dikke bult
Wat is dit nu weer voor een onzinnig gekakel.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:56 schreef gkokkelman het volgende:
[..]
Ach, als die vent zijn andere dochter nooit had misbruikt dan was dit niet zo snel gebeurd.
eigen schuld dikke bult
Kijk jij dan maar het nieuws met je ogen dicht.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:51 schreef waht het volgende:
[..]
Het maakt geen klote uit hoe het plebs (waar jij kennelijk deel van uitmaakt) foto's van het kind beoordeeld. Door die walgelijke sensatiezucht trap je dat kind verder de grond in.
Vertel jij dan maar wat jij allemaal weet van deze zaak en waarom ik niet mag zeggen niet rouwig te zijn om die vrouw maar snif snuf moet doen voor haar.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:54 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Lekker makkelijk oordelen weer als je verder niets van iemand of de situatie weet.
Nee. Jij moet eens uitleggen wat voor nuttigs het toevoegt als jij weet hoe het kind er uit ziet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:58 schreef CyCly het volgende:
[..]
Kijk jij dan maar het nieuws met je ogen dicht.
Lolwut?quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:02 schreef Stefan het volgende:
vind ik net zo min als dat jochie interviewen dat nog niet eens weet dat zijn familie dood is door een vliegtuig ongeluk.
Tuurlijk, er wonen wel 100-en Devta's van 12 in Beijum....quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat weet je toch helemaal niet of zij dat is?
Slechts een vermoeden, er staan een aantal Devta's op hyves, maar of zij een van hun is is maar de vraag.
Lekker boeiend trouwens....
Ik weet niks van de zaak en jij ook niet. En daarom kun je niet meteen een oordeel vellen. Praat jij altijd zo raar eigenlijk (van snif snuf?).quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vertel jij dan maar wat jij allemaal weet van deze zaak en waarom ik niet mag zeggen niet rouwig te zijn om die vrouw maar snif snuf moet doen voor haar.
quote:
Vreemd. Ik heb me ingelogd op hyves en op Devta Beijum 0 resultaten.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:03 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Tuurlijk, er wonen wel 100-en Devta's van 12 in Beijum....
Waarom zou ik geen oordeel mogen vellen? Feit blijft dat die vrouw na de geboorte haar baby's om het leven heeft gebracht en/of heeft verzuimd ze te laten overleven en de lijkjes op zolder heeft verstopt, en dan kan ik er echt niet om rouwen dat ze zo 'slim' is geweest een hyve met foto's te hebben aangemaakt en dat iedereen nu weet hoe ze er uit ziet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:05 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ik weet niks van de zaak en jij ook niet. En daarom kun je niet meteen een oordeel vellen. Praat jij altijd zo raar eigenlijk (van snif snuf?).
Het feit dat haar directe omgeving (niet alleen haar ouders, maar denk ook aan leraren) een zwangerschap over het hoofd hebben gezien lijkt me niet bepaald positief. Het meisje zat nog op de basisschool. Volgens mij heb je dan nog dagelijks dezelfde docent die je maandag tot en met vrijdag ziet. Zo'n persoon moet toch een verandering gezien hebben? Niet alleen fysiek, maar ook mentaal. (Nu kan het zijn dat het meisje niet wist dat ze zwanger was, maar dan zou de fysieke verandering nog zichtbaar moeten zijn. Al helemaal als het meisje tenger is. Dit is dus waarom ik me afvraag hoe ze eruit ziet)quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. Jij moet eens uitleggen wat voor nuttigs het toevoegt als jij weet hoe het kind er uit ziet.
Begin maar.
Waarom is het belangrijk dat jij dat moet weten? Dat kunnen ze toch ook wel onderzoeken zonder jouw bemoeizucht?quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:15 schreef CyCly het volgende:
[..]
Het feit dat haar directe omgeving (niet alleen haar ouders, maar denk ook aan leraren) een zwangerschap over het hoofd hebben gezien lijkt me niet bepaald positief. Het meisje zat nog op de basisschool. Volgens mij heb je dan nog dagelijks dezelfde docent die je maandag tot en met vrijdag ziet. Zo'n persoon moet toch een verandering gezien hebben? Niet alleen fysiek, maar ook mentaal. (Nu kan het zijn dat het meisje niet wist dat ze zwanger was, maar dan zou de fysieke verandering nog zichtbaar moeten zijn. Al helemaal als het meisje tenger is. Dit is dus waarom ik me afvraag hoe ze eruit ziet)
Ik vind dat dit ook wel iets zegt over het toezicht/oplettendheid van de leraren. En ik leg de schuld absoluut niet bij de docenten. Maar van een leraar mag men toch een bepaalde opmerkzaamheid verwachten?
Dat is hier de verstandigste opmerking sinds lang.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:21 schreef deedeetee het volgende:
Al dat gedoe over * waarom niemand het zag * Je denkt bij zo'n jong kind gewoonweg niet aan een zwangerschap, logisch toch ?
Tja waarom is het belangrijk om dat te weten? En wat is het nut dat wij op de hoogte worden gehouden?... Die vraag kun je dan bij elk nieuwsbericht plaatsen lijkt me. En bij elke vraag die gesteld zal worden bij het nieuws.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom is het belangrijk dat jij dat moet weten? Dat kunnen ze toch ook wel onderzoeken zonder jouw bemoeizucht?
Ik zie alsnog alleen maar nieuwschierigheid. Natuurlijk gaan ze dit onderzoeken, Jeugdzorg is er al mee begonnen, maar wat is nu precies nuttig dat jij hier precies van op de hoogte wordt gehouden?
Zo raar is het toch niet dat mensen hier nieuwsgierig naar zijn? Om eerlijk te zijn ben ik ook gelijk benieuwd naar hoe ze er uit ziet. Dat wil zeggen: als er ergens een foto staat zou ik zeker gaan kijken, dan ga ik niet 'uit principe' niet kijken om haar privacy te beschermen. De mens is nou eenmaal nieuwsgierig, zeker bij een ongewoon bericht als dit. En dát kan ook nog niet zoveel kwaad. Waar het om gaat is dat mensen niet gaan lastigvallen of oordelen, laat staan ten overstaande van het kind. Nu, dat doe ik uiteraard niet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom is het belangrijk dat jij dat moet weten? Dat kunnen ze toch ook wel onderzoeken zonder jouw bemoeizucht?
Ik zie alsnog alleen maar nieuwschierigheid. Natuurlijk gaan ze dit onderzoeken, Jeugdzorg is er al mee begonnen, maar wat is nu precies nuttig dat jij hier precies van op de hoogte wordt gehouden?
Ze menstrueert niet meer en loopt met een dikke buik rond... Nee, dan denk je niet aan zwangerschapquote:Op vrijdag 1 april 2011 11:22 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Dat is hier de verstandigste opmerking sinds lang.
Meisjes van 11 hoeven niet te menstrueren of sowieso onregelmatig.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze menstrueert niet meer en loopt met een dikke buik rond... Nee, dan denk je niet aan zwangerschap
Dit meisje menstrueerde in elk geval. Dat in combinatie met een dikke buik...quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Meisjes van 11 hoeven niet te menstrueren of sowieso onregelmatig.
NIet iedere zwangere heeft een superdikke buik, soms is het buikje, en als je zwaarlijvig bent is het helemaal niet te zien.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit meisje menstrueerde in elk geval. Dat in combinatie met een dikke buik...
Het gaat er om dat Clycly foto's van het meisje wil zien om andere redenen dan om nieuwschierigheid. Ik kan geen andere redenen bedenken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:40 schreef Taurus het volgende:
[..]
Zo raar is het toch niet dat mensen hier nieuwsgierig naar zijn? Om eerlijk te zijn ben ik ook gelijk benieuwd naar hoe ze er uit ziet. Dat wil zeggen: als er ergens een foto staat zou ik zeker gaan kijken, dan ga ik niet 'uit principe' niet kijken om haar privacy te beschermen. De mens is nou eenmaal nieuwsgierig, zeker bij een ongewoon bericht als dit. En dát kan ook nog niet zoveel kwaad. Waar het om gaat is dat mensen niet gaan lastigvallen of oordelen, laat staan ten overstaande van het kind. Nu, dat doe ik uiteraard niet.
Ik vind dat de pers hier een verantwoordelijkheid in heeft: ga je foto's tonen bij het bericht of niet. Is het gepast om familie te ondervragen bij dit bericht of niet. Heeft het bericht een maatschappelijk belang of niet.
Maar Hyves en Facebook etc. zijn er nou eenmaal en daar horen dit soort 'gevaren' bij, dat hou je niet tegen, hetzelfde geldt voor de nieuwsgierigheid van het klootjesvolk dat zich verveelt en hier graag een beeld bij heeft, wat ik volkomen normaal vind.
Misschien heeft ze gemeenschap gehad net voor de eerste keer dat ze ongesteld moest worden.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit meisje menstrueerde in elk geval. Dat in combinatie met een dikke buik...
In 95 van de 100 gevallen is er wel iets te zien.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:25 schreef Stefan het volgende:
[..]
NIet iedere zwangere heeft een superdikke buik, soms is het buikje, en als je zwaarlijvig bent is het helemaal niet te zien.
Plus weten meisjes van 11 alles al over menstruatie enzo?
Het is trouwens nieuwsgierig zijn en niet nieuwschierig.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het gaat er om dat Clycly foto's van het meisje wil zien om andere redenen dan om nieuwschierigheid. Ik kan geen andere redenen bedenken.
Dat denken mannenquote:Op vrijdag 1 april 2011 13:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
In 95 van de 100 gevallen is er wel iets te zien.
Ze zal gemenstrueerd hebben en moet er dus iets van hebben geweten. Ze zal ook maandverband of tampons nodig hebben gehad.
En jij weet dat dat ook echt zo is, omdat...?quote:Op zondag 3 april 2011 11:29 schreef BruinBeertje het volgende:
Arm kind, ik dacht al dat haar vader ook de vader en de opa van het kind was. Eén groot drama
dat is toch overduidelijk, of niet. We kunnen ook met z'n allen gaan ontkennen maar deze waarheid komt toch wel boven water.quote:Op zondag 3 april 2011 11:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
En jij weet dat dat ook echt zo is, omdat...?
Nee.quote:Op zondag 3 april 2011 13:37 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
dat is toch overduidelijk, of niet.
Voor het geval iemand zich afvraagt waarom mensen wegens 'hekserij' wel eens op de brandstapel werden gegooid of, nog beter toepasbaar in dit geval, in de rivier werden geworpen: zie BruinBeertje.quote:Op zondag 3 april 2011 13:37 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
dat is toch overduidelijk, of niet. We kunnen ook met z'n allen gaan ontkennen maar deze waarheid komt toch wel boven water.
Dat weten we helemaal niet tot de DNA-test rond is. Ze is waarschijnlijk zwanger geraakt tijdens vakantie, misschien heeft ze daar een jongen leren kennen.quote:Op zondag 3 april 2011 13:37 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
dat is toch overduidelijk, of niet. We kunnen ook met z'n allen gaan ontkennen maar deze waarheid komt toch wel boven water.
Is al weg, troll etcquote:Op zondag 3 april 2011 14:11 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Voor het geval iemand zich afvraagt waarom mensen wegens 'hekserij' wel eens op de brandstapel werden gegooid of, nog beter toepasbaar in dit geval, in de rivier werden geworpen: zie BruinBeertje.
Het is dus best mogelijk dat ze niets doorhad, al geloof ik daar in dit geval zelf nog steeds niets vanquote:We've all heard stories about women who didn't know they were carrying a child until very late in the pregnancy...or even until labor kicks in. But how could this be? Besides the obvious reason (denial!), there are a number of factors that can contribute to the "surprise pregnancy" phenomenon:
10. Fetus is small, inactive, and/or carried toward the back of the womb.Believe it or not, sometimes babies just don't make a lot of commotion in utero. In addition, some women's babies rest naturally toward the back of the womb, so that motion and kicking aren't easily detected from outside the mother's body. Many women believe that fetal movements are just irregular or strong digestive activity!
9. Recent previous childbirth.
Many women continue to believe that they cannot get pregnant right after giving birth, or while they are breastfeeding. Additionally, menstrual cycles can be irregular, and women can continue to bleed vaginally for several weeks after childbirth. The truth is, some women ovulate - and can become pregnant - within the very first days after giving birth!
8. Dieting.
Women who are very active and watch their weight religiously may crank up their fitness routine and/or begin dieting when they notice a weight gain. Because of this, they may not gain weight as their pregnancy progresses.
7. Stress.
Stressful jobs, family, and personal lives contribute to irregular periods, and may cause women not to pay attention to their menstrual cycle, or to chalk up missing periods to stress.
6. Fetus is mistaken for a tumor or cyst.
In some cases, particularly when a woman has a history of endometriosis, fibroid cysts, or other tumors of the reproductive system, a fetus can be mistaken for a new or recurring tumor.
5. Obesity.
Carrying a lot of excess weight can perfectly disguise the "baby bump." Depending on how a woman's body deposits fat, she may have looked "a little bit pregnant" in the past, and neither she nor others notice the extra bulk of a fetus.
4. Inaccurate use of birth control.
Many women are certain they could not be pregnant because they use birth control. However, all birth control methods have a failure rate, and the chance of pregnancy goes up exponentially if birth control methods are not used exactly as indicated: missing pills, expired condoms, and similar problems can result in surprise pregnancies in women who are sure they are in the clear.
3. Breakthrough bleeding.
Some women continue to have period-like bleeding throughout their pregnancy; it may be lighter or irregular, or even coincide with a woman's usual "time of the month." These pseudo-periods can be enough to convince a woman that she's not pregnant.
2. Negative home pregnancy test.
Home pregnancy tests aren't fool-proof. Whether taken or read incorrectly, or simply giving a false reading, once a woman has tested negative for pregnancy at home, she may simply rule it out.
1. History of irregular cycles and/or infertility.
Not being able to get pregnant in the past, a history of missing or irregular periods, and/or being close to menopause can all fool a woman into thinking she couldn't be pregnant. The truth is, unless a method of birth control is used every time a woman has sex, she can get pregnant!
http://www.om.nl/organisa(...)7/vader-aangehouden/quote:Vader 12-jarig meisje blijkt ook vader baby
Geplaatst: dinsdag 5 april 2011 13:39
Gewijzigd: dinsdag 5 april 2011 13:39
GRONINGEN - De vader van het 12-jarig meisje uit Groningen dat twee weken geleden is bevallen, blijkt ook de vader van de baby te zijn. Dat heeft DNA-onderzoek uitgewezen.
De man is dinsdagmorgen aangehouden op verdenking van incest. Hij wordt momenteel verhoord. Het meisje zelf heeft tot nu toe niets verklaard over de mogelijke vader van haar kind.
Vorige week werd duideijk dat een 12-jarige leerlinge van obs De Heerdstee in de stad tijdens een excursie beviel van een dochter. De complete vaderlandse media was in rep en roer.
De jonge moeder is opgevangen in een pleeggezin.
quote:Vader aangehouden op verdenking seksueel misbruik 12-jarige dochter
5 april 2011 - Arrondissementsparket Groningen
Er zijn ernstige vermoedens dat de 52-jarige man het meisje seksueel misbruikt heeft. Ten gevolge daarvan zou de zwangerschap bij de 12-jarige zijn ontstaan. Op dinsdag 22 maart 2011 beviel zij tijdens een schoolreisje van een dochtertje.
DNA-overeenkomsten
Vorige week heeft de vader op verzoek van de politie vrijwillig zijn DNA afgestaan. Het NFI (Nederlands Forensisch Instituut) te Den Haag heeft daarop het DNA-profiel van de man vergeleken met dat van de baby. Daaruit bleek dat de kans dat de 52-jarige man de vader van de baby is, aanzienlijk is.
Duidelijkheid over strafbaar feit
Uiteindelijk willen zowel de politie, als de burgemeester als het OM duidelijkheid omtrent het ontstaan van de zwangerschap bij het toen 11-jarige meisje. Dat het meisje op haar 11e zwanger is geraakt, betekent op zichzelf dat er sprake is van een strafbaar feit. In artikel 244 van het Wetboek van Strafrecht is seks met een minderjarige onder de 12 strafbaar gesteld. Daarnaast is er aangifte gedaan door de Raad voor de Kinderbescherming. Uiteraard wordt hard gewerkt aan het verzamelen van meer informatie. Op dit moment wordt de man door de politie verhoord.
Beroering en rust
De Driehoek (burgemeester, Regiopolitie en OM) is zich uitermate bewust dat deze bijzondere gebeurtenis veel beroering heeft veroorzaakt bij klasgenoten, familie, vrienden, schoolgenoten en zelfs bij mensen die niet in de omgeving van het meisje verkeren. Het is daarom dat wij niet lang hebben gewacht met de mededeling van de aanhouding. Desondanks is het meisje, en is het onderzoek, nog steeds gebaat bij rust. Wij verzoeken een ieder daar rekening mee te houden.
vader en opa worden tegelijk.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:14 schreef raptorix het volgende:
Best knap in 1 keer een dochter en kleindochter krijgen![]()
![]()
Allebei.quote:
Tevens moeder en zusje. En de zus van het twaalfjarige meisje is in één klap nicht en halfzus.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Vader en opa tegelijk van hetzelfde kind.²
En tante...quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tevens moeder en zusje. En de zus van het twaalfjarige meisje is in één klap nicht en halfzus.
Ook dat nog eens idd. Grote kans.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:08 schreef speknek het volgende:
Ik maak me eerder zorgen over de waarschijnlijke handicaps die het kind ontwikkelt.
Maar ze vrouw kan niet zeiken dat die vreemd ging .quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Vader en opa tegelijk van hetzelfde kind.²
Je bedoelt een groter risico op genetische afwijkingen bij de baby? Je hebt wel een hogere kans op het ontstaan van autosomaal recessieve aandoeningen, maar volgens mij valt dat nog wel mee. De baby hoeft niet per definitie een aandoening te hebben..quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:08 schreef speknek het volgende:
Ik maak me eerder zorgen over de waarschijnlijke handicaps die het kind ontwikkelt.
Hoeft niet, ligt eraan hoe goed de beide kinderen opgevangen gaan worden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:41 schreef bloodymary het volgende:
En je weet ook eigenlijk al dat dit kind kansloos op zal groeien...
quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus is het kansloosquote:Op dinsdag 5 april 2011 18:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoeft niet, ligt eraan hoe goed de beide kinderen opgevangen gaan worden.
Dat kind (de jongste van de twee, om verwarring te voorkomen) zal vroeg of laat willen weten wie haar vader is...En dan hoor je dat opa eigenlijk papa is...quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo fijn maar er zijn echt wel ergere dingen hoor.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat kind (de jongste van de twee, om verwarring te voorkomen) zal vroeg of laat willen weten wie haar vader is...En dan hoor je dat opa eigenlijk papa is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:39 schreef El_Matador het volgende:
Is het ongepast om die opa/vader een gruwelijke kanker toe te wensen?Van mij mag je, alleen laat het bewijs dat in het DNA gevonden is toch nog een klein beetje twijfel over. Wat als nu b.v. een broer van haar vader de dader blijkt te zijn ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
Dan hij natuurlijk!quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Van mij mag je, alleen laat het bewijs dat in het DNA gevonden is toch nog een klein beetje twijfel over. Wat als nu b.v. een broer van haar vader de dader blijkt te zijn ?
Je kunt mbv DNA onderzoek duidelijk zien of het kind verwekt is door de vader van het meisje of van haar broertje. Daar bestaat met de huidige technieken echt geen twijfel over.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Van mij mag je, alleen laat het bewijs dat in het DNA gevonden is toch nog een klein beetje twijfel over. Wat als nu b.v. een broer van haar vader de dader blijkt te zijn ?
Nou dat is niet wat er op het journaal werd gezegd.En ook niet wat er op nu.nl staatquote:Op dinsdag 5 april 2011 22:35 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Je kunt mbv DNA onderzoek duidelijk zien of het kind verwekt is door de vader van het meisje of van haar broertje. Daar bestaat met de huidige technieken echt geen twijfel over.
De kans dat het haar vader is, is erg groot maar het kan ook een ander lid van haar naaste familie zijn. Een ding staat wel vast : de vader van de baby is iemand die zeer nauw verwant is met het meisje.quote:Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Den Haag heeft daarop het DNA-profiel van de man vergeleken met dat van de baby. Daaruit bleek dat de kans dat de 52-jarige man de vader van de baby is, aanzienlijk is, zo meldt het OM.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:26 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb er absoluut geen behoefte aan om de man die dit kind heeft zwanger gemaakt te verdedigen hoor, maar ik heb wel graag dat de juiste man er voor veroordeeld wordt.
Die Ad van den Berg is er ook heilig van overtuigd dat hij niks fout doet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:29 schreef delano.888 het volgende:
Als de vader echt "de vader" is, waarom deed hij dan vrijwillig mee aan een DNA onderzoek?
Dan verwacht je toch dat hij zegt: het is belachelijk dat ik hiervan word beschuldigd, ik weiger uit principe hier aan mee te doen.
Of hij wist dat er geen 100% zekerheid uit de test kon komen vanwege de nauwe verwantschap. Ik heb er verder geen verstand van maar volgens mij vertroebelt het de uitslag wel.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:29 schreef delano.888 het volgende:
Als de vader echt "de vader" is, waarom deed hij dan vrijwillig mee aan een DNA onderzoek?
Dan verwacht je toch dat hij zegt: het is belachelijk dat ik hiervan word beschuldigd, ik weiger uit principe hier aan mee te doen.
Laten we hopen dat dit goed gaat komen, want opa kan dit kunstje over 12 jaar nog wel een keer flikken. Is ie pas 64. Dan is moeders op haar 24ste oma.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom zou dit iemand van mening doen veranderen over de invoering van de doodstraf? En waarom hoop je dat?quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:13 schreef vergezocht het volgende:
Ik hoop alleen maar dat er wat meer Nederlanders nu wel voor de doodstraf zijn die vroeger ertegen waren??
Mocht het verkrachting zijn.
Overigens heb ik een beetje afwijkende mening, zo respecteer dat ajb. Mocht het consensuele seks zijn, met iemand boven de 14 (al is het nu 16 onder de wet) dan ben ik het niet eens dat je enkel de 'dader' moet aanpakken zonder ook de schuld te geven aan het 'slachtoffer'. Al kan je in de eerste plaats iemand schuld geven of slachtoffer noemen, want ik ben van mening dat je tegen die tijd weloverwogen besluiten zelf kan vormen. Trouwens dat deed ik toen ik 14 was, ik noem hierbij geen namen.
Leeftijd aanpassen naar 14 dus.
Doodstraf is wel een goed idee maar alleen onder de Sharia.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:13 schreef vergezocht het volgende:
Ik hoop alleen maar dat er wat meer Nederlanders nu wel voor de doodstraf zijn die vroeger ertegen waren??
Mocht het verkrachting zijn.
Overigens heb ik een beetje afwijkende mening, zo respecteer dat ajb. Mocht het consensuele seks zijn, met iemand boven de 14 (al is het nu 16 onder de wet) dan ben ik het niet eens dat je enkel de 'dader' moet aanpakken zonder ook de schuld te geven aan het 'slachtoffer'. Al kan je in de eerste plaats iemand schuld geven of slachtoffer noemen, want ik ben van mening dat je tegen die tijd weloverwogen besluiten zelf kan vormen. Trouwens dat deed ik toen ik 14 was, ik noem hierbij geen namen.
Leeftijd aanpassen naar 14 dus.
waarom alleen de sharia, Amerika heeft een doodstraf en voorzover ik weet is het geen Moslim land.quote:Op woensdag 6 april 2011 00:40 schreef Muhammedalislaam het volgende:
[..]
Doodstraf is wel een goed idee maar alleen onder de Sharia.
Omdat verkrachting net zo gruwelijk en wreed is als moord, zo niet nog meer.quote:Op woensdag 6 april 2011 00:38 schreef Nelded het volgende:
[..]
Waarom zou dit iemand van mening doen veranderen over de invoering van de doodstraf? En waarom hoop je dat?
In amerika worden dan ook onschuldige mensen ter dood veroordeeld. Ik heb geen vertrouwen in dergelijke systemen.quote:Op woensdag 6 april 2011 00:44 schreef vergezocht het volgende:
[..]
waarom alleen de sharia, Amerika heeft een doodstraf en voorzover ik weet is het geen Moslim land.
Onzin. Dat is althans niet zo generaliserend te zeggen, als een feit. Jij vindt het wellicht net zo gruwelijk en wreed als moord, zo niet meer. Ik vind het overkomelijk. Dan heb ik het over verkrachting in het algemeen uiteraard, en niet de verkrachting door een vader van zijn dochter. Dat is een ander verhaal.quote:Op woensdag 6 april 2011 00:45 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Omdat verkrachting net zo gruwelijk en wreed is als moord, zo niet nog meer.
Zoals Taurus al zegt is dat puur jouw persoonlijke mening en niet zo te zeggen of te beweren, maar dat maakt niet uit. Je antwoord op zich beantwoordt mijn vraag op geen enkele manier.quote:Op woensdag 6 april 2011 00:45 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat een onzin. Met verkrachting is heel goed te leven en kun je best overheen komen. Over moord nooit het slachtoffer uiteraard sowieso niet, maar ook diens nabestaanden en omgeving niet.quote:Op woensdag 6 april 2011 00:45 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dit is incest en geloof me, daar heb je levenslang last van.quote:Op woensdag 6 april 2011 01:20 schreef bloodymary het volgende:
Met verkrachting is heel goed te leven en kun je best overheen komen. Over moord nooit het slachtoffer uiteraard sowieso niet, maar ook diens nabestaanden en omgeving niet.
pasiert nicht oft, pero... en verdad tienes razon!!quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Ad van den Berg is er ook heilig van overtuigd dat hij niks fout doet.
Dat zijn de engsten
En uiteindelijk komen ze toch wel bij hem uit waarschijnlijk
Andersom hoef je ook niet ieder slachtoffer van incest / verkrachting / ontucht te vertellen dat 'het nooit meer over gaat'.quote:Op woensdag 6 april 2011 08:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit is incest en geloof me, daar heb je levenslang last van.
Ben zelf (mijn zusje ook) misbruikt door mijn grootvader. Daar kom je echt nooit meer overheen.
Je blijft altijd problemen houden met seks, bijvoorbeeld. Dat hebben zowel ik als mijn zus.
Heb hier therapie voor gehad en daar meer mensen leren kennen met dezelfde problemen. Die weten allemaal dat dat iets is dat nooit over gaat.
Maar goed, mensen die het nooit hebben meegemaakt weten uiteraard beter hoe mensen die dit overkomen is, zich voelen.
QFTquote:Op woensdag 6 april 2011 09:08 schreef Nielsch het volgende:
Wat een vuile schoften bij de Telegraaf ook eigenlijk, dat ze de naam van dit meisje bekend hebben gemaakt. Gore rioolkrant...
Dat is niet waar, hier ben je je leven ook niet veilig, daarom worden dit soort mensen geisoleerd.quote:[] Op woensdag 6 april 2011 01:05 schreef emokid het volgende:[/b]
In Turkije, in het beloofde land, vallen dit soort mensen "van de trap" in de gevangenis. Celgenoten laten niks van je over. Hier echter, ik hoef het niet eens uit te leggen.
Gia, wat vreselijk wat jij en je zus hebben meegemaakt.quote:Op woensdag 6 april 2011 08:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben zelf (mijn zusje ook) misbruikt door mijn grootvader. Daar kom je echt nooit meer overheen.
Je blijft altijd problemen houden met seks, bijvoorbeeld. Dat hebben zowel ik als mijn zus.
Heb hier therapie voor gehad en daar meer mensen leren kennen met dezelfde problemen. Die weten allemaal dat dat iets is dat nooit over gaat.
Maar goed, mensen die het nooit hebben meegemaakt weten uiteraard beter hoe mensen die dit overkomen is, zich voelen.
Je kan ondanks erg succesvol worden in het leven, Oprah, Karin Bloemenquote:Op woensdag 6 april 2011 08:27 schreef Gia het volgende:
[..]
.
Maar die zijn niet, zoals die baby, het produkt van incest. Je moet überhaupt maar afwachten of het qua gezondheid wel een normaal leven kan leiden.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je kan ondanks erg succesvol worden in het leven, Oprah, Karin Bloemen
Het ging toch over slachtoffers van incest, niet het product van incest?quote:Op woensdag 6 april 2011 09:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar die zijn niet, zoals die baby, het produkt van incest. Je moet überhaupt maar afwachten of het qua gezondheid wel een normaal leven kan leiden.
Dat is inderdaad weer net een ander verhaal.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het ging toch over slachtoffers van incest, niet het product van incest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |