Ja? En daarom heeft hij dit per definitie ook gedaan? Ook al is het aannemelijk, het is natuurlijk niet goed dat hij nu zo expliciet bekend wordt als mogelijke verdachte. Juist omdat het zo aannemelijk is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij schijnt 2 jaar in de gevangenis te hebben gezeten wegens een zedenmisdrijf.
En welke is dat dan, een beetje hulp verlenen ? En waar ligt dan voor jou die grens ?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er bestaat nog zoiets als een middenweg tussen 2 uitersten.
Don't shoot the messenger.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja? En daarom heeft hij dit per definitie ook gedaan? Ook al is het aannemelijk, het is natuurlijk niet goed dat hij nu zo expliciet bekend wordt als mogelijke verdachte. Juist omdat het zo aannemelijk is.
Zedenmisdrijf kan ook verkrachting zijn van een volwassen vrouw en hij kan geleerd hebben van zijn fouten. Bovendien geloof ik dit niet zonder onderbouwing anders is het een gerucht van de massa met hooivork.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja? En daarom heeft hij dit per definitie ook gedaan? Ook al is het aannemelijk, het is natuurlijk niet goed dat hij nu zo expliciet bekend wordt als mogelijke verdachte. Juist omdat het zo aannemelijk is.
Oh, ik zie alquote:
"Het is onduidelijk wie de vader is van de baby van de twaalfjarige Devta".quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:19 schreef Aventura het volgende:
De pasgeborene heet Devta, niet de moeder.
Het is niet duidelijk of zijn dochter toen al volwassen was, maar het was wel zijn dochter.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:31 schreef Codiac het volgende:
Zedenmisdrijf kan ook verkrachting zijn van een volwassen vrouw en hij kan geleerd hebben van zijn fouten. Bovendien geloof ik dit niet zonder onderbouwing anders is het een gerucht van de massa met hooivork.
Ben het niet met je eens. Noch Jeugdzorg, noch de Raad hebben de naam van de moeder naar buiten gebracht, dat is via Twitter en journalisten gegaan. En Jeugdzorg of de Raad hadden dat niet kunnen voorkomen!quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over beide, Jeudzorg/Raad én journaille
Saywhut?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:34 schreef speknek het volgende:
[..]
maar het maakt een publieke veroordeling ook wat minder erg;
Heb je hier een bron van? En zelfs als hij inderdaad zijn dochter verkracht heeft, is publieke smaad niet goed, per incident wordt je gestraft. Als je je straf hebt uitgezeten (en je kan discuseieren of een straf lang genoeg is of niet) hoor je weer compleet vrij te zijn. Dat is de pure rechtsstaat.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is niet duidelijk of zijn dochter toen al volwassen was, maar het was wel zijn dochter.
Dat maakt het nog niet waar dat hij het nu weer gedaan heeft, maar het maakt een publieke veroordeling ook wat minder erg; hoe dan ook heeft hij een dochter verkracht. Maar goed, laat hem zichzelf maar aangeven om z'n naam te zuiveren.
Dat is de pure rechtstaat, maar je kunt mensen niet dwingen om dat in de praktijk te brengen. En het is zeer menselijk om dat niet te doen, maar het wel in gedachten te houden dat iemand al eens iets dergelijks heeft gedaan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef Codiac het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? En zelfs als hij inderdaad zijn dochter verkracht heeft, is publieke smaad niet goed, per incident wordt je gestraft. Als je je straf hebt uitgezeten (en je kan discuseieren of een straf lang genoeg is of niet) hoor je weer compleet vrij te zijn. Dat is de pure rechtsstaat.
daar had de persoon waar jij nu op reageert het ook niet overquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:35 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens. Noch Jeugdzorg, noch de Raad hebben de naam van de moeder naar buiten gebracht, dat is via Twitter en journalisten gegaan. En Jeugdzorg of de Raad hadden dat niet kunnen voorkomen!
De persoon waar hij op reageert reageert ook niet op mijn vraag wat het alternatief dan is. Kom op Yvonne.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
daar had de persoon waar jij nu op reageert het ook niet over
Nee die had het erover dat Raad en Jeugdzorg de privacy van het kind dienden te beschermen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
daar had de persoon waar jij nu op reageert het ook niet over
Mogelijk, maar het lijkt erop dat in de OP alleen een politiewoordvoerder aan het woord was..quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:03 schreef yvonne het volgende:
Ik heb eens wat nieuwssites en berichten gelezen.
En één ding blijft me verbazen, want dit doen ze namelijk al TIJDEN is dat Jeugdzorg en/of de Raad uitspraken doen tegen de pers.
Als diensten zoals Jeugdzorg en de Raad het welzijn van kinderen hoog in het vaandel hebben hebben ze maar één ding tegen de pers te zeggen en dat is dit:
In het kader van het welzijn van het kind/kinderen doet Jeugdzorg/deRaad geen enkele uitspraak.
Maar nee, keer op keer komen ze even met handen en voeten de PRIVACY van het beschadigde kind met voeten treden.
Dat is geen Jeugdzorg, dat is eigengeilerij.
bronquote:Onderzoek naar zwangerschap 12-jarige
Uitgegeven: 30 maart 2011 10:35
Laatst gewijzigd: 30 maart 2011 12:41
AMSTERDAM - Politie en Justitie doen onderzoek naar de zwangerschap van het 12-jarige meisje uit Groningen, dat vorige week beviel van een gezonde dochter. Het Openbaar Ministerie (OM) "houdt alle mogelijkheden open".
© Gezondheidsnet
Het OM zegt tegenover NU.nl te willen weten wat er precies is gebeurd en wie “verantwoordelijk is voor het vaderschap”. “Er is sowieso sprake van een strafbaar feit”, stelt woordvoerder van het OM Kirsten Smit. “Seksueel contact met iemand onder de twaalf jaar is verboden.”
De Raad voor de Kinderbescherming heeft daarom aangifte gedaan van een zedenmisdrijf. Op basis van de resultaten van het onderzoek beslist de rechter over twaalf weken wat er met het meisje en haar dochtertje gaat gebeuren.
Vader
Justitie laat weten de sociale omgeving van het meisje in kaart te willen brengen. “Daartoe horen uiteraard ook haar ouders”, aldus de zegsvrouw. Het OM sluit niet uit een DNA-test te zullen doen om erachter te komen wie de vader van de baby is.
De mogelijkheid van een jong vriendje wordt evenmin uitgesloten. Met het meisje is al gesproken, zodra de hulpverlening het mogelijk acht worden die gesprekken voortgezet.
De Telegraaf schrijft woensdag op basis van verklaringen van familieleden dat de vader van de 12-jarige eerder is veroordeeld voor een zedenmisdrijf. Justitie wil dat op dit moment nog niet bevestigen en zegt pas uitspraken te doen over iemands strafrechtelijk verleden op het moment dat er daadwerkelijk een verdachte in beeld is.
Onverwacht
De 12-jarige moeder uit de Groningse wijk Beijum beviel vorige week volstrekt onverwacht tijdens een schooluitje. De scholiere uit groep 8 was met haar klasgenoten van de basisschool een dagje op excursie, toen ze last kreeg van hevige kramp in haar buik. Ambulancemedewerkers hebben de baby ter wereld geholpen.
Moeder en dochter liggen nog in het ziekenhuis en maken het goed. Er zijn inmiddels meerdere hulpinstanties, waaronder Jeugdzorg, ingeschakeld om de tienermoeder bij te staan. Ook is er een voogd aangesteld die primair verantwoordelijk is voor de zorg voor de baby.
'Vader 12-jarige moeder veroordeeld voor incest'quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef Codiac het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? En zelfs als hij inderdaad zijn dochter verkracht heeft, is publieke smaad niet goed, per incident wordt je gestraft. Als je je straf hebt uitgezeten (en je kan discuseieren of een straf lang genoeg is of niet) hoor je weer compleet vrij te zijn. Dat is de pure rechtsstaat.
Dat is de FOK! frontpage die de Telegraaf als bron heeft speknek..quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:41 schreef speknek het volgende:
[..]
'Vader 12-jarige moeder veroordeeld voor incest'
En het is geen smaad als het daadwerkelijk gebeurd is.
Denk dat de verhalen die nu rond gaan ook met een korrel zout kunnen worden genomen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:28 schreef speknek het volgende:
Moet een puike moeder zijn geweest als de rechter het kind bij de vader plaatst met een misbruikverleden.
Als de Telegraaf zegt dat de dochter tegen hen heeft gezegd dat de vader haar misbruikt heeft en daarvoor 2 jaar de cel in is gegaan, dan kunnen we dat ter goede trouw aannemen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is de FOK! frontpage die de Telegraaf als bron heeft speknek..
Ik las eerder deze dag dat een tante zoiets gezegd heeft.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Als de Telegraaf zegt dat de dochter tegen hen heeft gezegd dat de vader haar misbruikt heeft en daarvoor 2 jaar de cel in is gegaan, dan kunnen we dat ter goede trouw aannemen.
Onderbuikgevoel en aannames.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik las eerder deze dag dat een tante zoiets gezegd heeft.
Als ik zou weten dat mijn nichtje misbruikt wordt door haar vader zou ik toch alles op alles zetten dat ze uit die onveilige situatie weggaat zeg maar.
Als een tante in de media zegt te hebben geweten dat die vader zijn dochter misbruikt vind ik dat een kwalijke zaak. Als je zo'n beschuldiging uit gaat de politie dat zeker onderzoeken (ik bedoel dus als ze dit eerder had gezegd, en niet nu, achteraf pas).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |