Waar baseer je die schatting dan op?quote:Op maandag 28 maart 2011 21:49 schreef GlowMouse het volgende:
Ik schat zo in dat het binnen een week weer goed staat.
Klopt.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ben benieuwd. Maar het geldt dus alleen voor mensen die een tweede master doen? Als je volgend jaar begint met een master, hoef je dus niet je tweede (eventuele uitloop) jaar 10.000 te betalen?
Ligt eraan of het je eerste master is.quote:Of wanneer je dit jaar je eerste masterjaar gehad hebt en een jaar uitloop hebt?
Lekker hè? Ik ken ook iemand die een paar jaar als master ingeschreven stond om maar ingeschreven te staanquote:Op maandag 28 maart 2011 23:13 schreef Friek_ het volgende:
Ik word daarentegen flink hard genaaid.Lekker hoge studieschuld over een paar jaar.
Enorm. Zeker omdat m'n ouders zo arm als wat zijn, maar net door financiële omstandigheden niet in aanmerking kom voor een aanvullende beurs. Dan mag je al extra bijlenen om uberhaupt kleding te kunnen kopen elke maand.quote:
Contradictio in terminis.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:59 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Enorm. Zeker omdat m'n ouders zo arm als wat zijn, maar net door financiële omstandigheden niet in aanmerking kom voor een aanvullende beurs. Dan mag je al extra bijlenen om uberhaupt kleding te kunnen kopen elke maand.Tel daarbij ook nog eens zo'n lekkere boete op en je raadt al hoe lang deze jongeman loonslaaf is van de overheid.
Dat zou je zeggen, maar is helaas niet zo. Ik heb al een paar keer hem geprobeerd aan te vragen, maar telkens kreeg ik een negatief antwoord van de IB-Groep/DUO. Komt denk ik omdat m'n vader veel zaken moet betalen qua handicaps van m'n ouders plus een dubbele hypotheek zit af te lossen (aangezien het vorige huis totaal niet wilde verkopen). Beetje lullig, maar ik val overal net buiten de boot.quote:
Jammer voor jou, maar de regel is verder wel prima vind ik. Je ouders verdienen genoeg, maar hebben helaas meer kosten.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:12 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat zou je zeggen, maar is helaas niet zo. Ik heb al een paar keer hem geprobeerd aan te vragen, maar telkens kreeg ik een negatief antwoord van de IB-Groep/DUO. Komt denk ik omdat m'n vader veel zaken moet betalen qua handicaps van m'n ouders plus een dubbele hypotheek zit af te lossen (aangezien het vorige huis totaal niet wilde verkopen). Beetje lullig, maar ik val overal net buiten de boot.
Ziektekosten horen niet meegenomen te worden bij bepaling van de draagkracht van je ouders?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:17 schreef Tegan het volgende:
[..]
Jammer voor jou, maar de regel is verder wel prima vind ik. Je ouders verdienen genoeg, maar hebben helaas meer kosten.
Blijkbaar is dat niet zo en ik vind het wel prima.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ziektekosten horen niet meegenomen te worden bij bepaling van de draagkracht van je ouders?
Ja ach, het is ook niet zo alsof ik voor meer subsidies pleit. Veel studenten komen ook gewoon uit de hogere sociale klassen in de maatschappij. Daarnaast werken subsidies sowieso vaak maar slecht. Wel is het zo dat ik nu gewoon ontzettend hard genaaid wordt door de overheid door dat hogere collegegeldtarief onder het mom van 'investeren in je toekomst'. Zo ken ik er nog een paar.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:17 schreef Tegan het volgende:
[..]
Jammer voor jou, maar de regel is verder wel prima vind ik. Je ouders verdienen genoeg, maar hebben helaas meer kosten.
Zonder hier die discussie voor de zoveelste maal te willen voeren: waarom zou je iets willen beboeten dat amper geld kost? Ik zie dat eerder als een vorm van vrijheidsbeperking (omwille van het geld) dan echt als een goede maatregel.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:27 schreef Tegan het volgende:
Maar de gedachte erachter kan ik wel enigszinds begrijpen. Het is alleen net iets te extreem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |