abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 28 maart 2011 @ 16:18:45 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94718344
En hier weer verder :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 28 maart 2011 @ 18:58:26 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_94725705
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_94726726
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:58 schreef Falco het volgende:

Huh, wtf :D :')?
Zielig om het dan ook hier weer op te halen.
pi_94727570
Calimero,

Je had in het vorige topic een nogal persoonlijke kruistocht tegen KoosVogels. Mag ik je er even op wijzen dat dit niet de bedoeling is in POL. Val hem aan op de inhoud dat lijkt me veel verstandiger.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 28 maart 2011 @ 19:40:49 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94728126
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:58 schreef Falco het volgende:

Huh, wtf :D :')?
:D Deze dame was niet de slimste van de klas zo te zien..... Maar goed, van linkse partijen zullen ook vast wel leuke 2e kamer videootjes op te halen zijn. Alhoewel deze hier... wel heel erg grappig is.

En veelzeggend.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94732104
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:58 schreef Falco het volgende:

Huh, wtf :D :')?
Ach, een hoge opleiding zegt ook niks.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94737498
calimero-gedrag:

quote:
Zon 'kopvoddentaks' Ik spel het helemaal verkeerd denk ik maar goed, vind ik uiteraard belachelijk, en natuurlijk ben ik het niet met het hele pakket eens, maar de grote reden dat ik PVV stem is dat het beanstigend is hoe de Linkse partijen keer op keer wat krom is recht willen praten, er word nooit is de waarheid verteld, en bij de PVV heb ik het gevoel dat ze wel iets aan die problemen willen doen, zoals langere straffen etc.
je beantwoord mijn vraag niet. je bent erg gepikeerd dat mensen de pvv kleineren, maar stemt op een party die constant zulk gedrag vertoond. waarom word je daar dan niet boos om?
realiseer je wel dat als jullie de PVV in de macht stemmen, die kopvodden tax er gewoon komt. en dat heb jij dan op je geweten.
pi_94741235
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:20 schreef Calimero-Gedrag het volgende:
_O-
pi_94745678
quote:
4s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:32 schreef du_ke het volgende:
Calimero,

Je had in het vorige topic een nogal persoonlijke kruistocht tegen KoosVogels. Mag ik je er even op wijzen dat dit niet de bedoeling is in POL. Val hem aan op de inhoud dat lijkt me veel verstandiger.
Er was geen inhoud toen, hij zei iets provocerend's en er was geen discussie over zijn inhoudelijke mening over de PVV.
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:57 schreef okiokinl het volgende:
calimero-gedrag:

[..]

je beantwoord mijn vraag niet. je bent erg gepikeerd dat mensen de pvv kleineren, maar stemt op een party die constant zulk gedrag vertoond. waarom word je daar dan niet boos om?
realiseer je wel dat als jullie de PVV in de macht stemmen, die kopvodden tax er gewoon komt. en dat heb jij dan op je geweten.
Ik ben het daar ook niet mee eens gaf ik al aan, maar dat is geen reden voor mij om niet op ze te stemmen, ik snap dat jij het hypocriet vind. En ja ik realiseer me heel goed dat er ook dingen waarmee ik het totaal niet mee eens ben zullen uitgevoerd, maar het belang van die dingen die wel worden uitgevoerd neemt bij mij de overhand in deze.
pi_94745865
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:19 schreef Calimero-Gedrag het volgende:
maar het belang van die dingen die wel worden uitgevoerd neemt bij mij de overhand in deze.
Like?
pi_94745935
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Like?
Zoals de strengere straffen bij misdaden want ik vind het persoonlijk schandalig hoe laag die liggen, en natuurlijk het immigratiebeleid. En de PVV is de partij die daar het meest voor opkomt en die dingen zijn de dingen die voor mij de doorslag geven.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 00:35:21 #14
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94746277
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:26 schreef Calimero-Gedrag het volgende:
Zoals de strengere straffen bij misdaden
Maar helpt dat ook echt? Is de criminaliteit in landen waar zwaardere straffen zijn - zoals Frankrijk, Italie, en de VS - ook echt minder?

Kijk, voor bepaalde misdaden ben ik het met je eens. Het is belachelijk dat een kinderverkrachter na 8 jaar of zo weer op straat komt te staan met goed gedragd, TBS, en weet ik wat allemaal. Een kinderverkrachter valt namelijk vaak in herhaling als ze weer vrij komen, en zo'n iemand moet gewoon 25 jaar lang zitten. Lang genoeg dat ie em van ouderdom niet meer overeind kan krijgen. ;)

Maar werkt het ook echt voor iemand die een auto in de fik stak met oud en nieuw, en vervolgens 2 maanden de cel in moet? Dat is toch een straf die op je strafblad blijft staan, en het is voor zo'n iemand een stuk moeilijker weer op te pakken met school en/of werk vinden juist doordat er een celstraf is gegeven.

Als ik dat "PVV miep" videootje moet geloven, dan blijkt daar wel uit dat mensen die een (kleine) gevangenisstraf hebben gekregen, 2x zo vaak recidiveren dan hen die een taakstraf kregen.

In een gevangenis wordt je ook wel aan het werk gezet natuurlijk, maar bij een taakstraf wordt je vaak wat dichter bij de maatschappij geplaatst en heeft het een lerende factor. Bijv: bij graffiti, vervolgens graffiti schoonmaken, en dan leer je wat een kutwerk het is om dat van beton af te krijgen. Als je een maand de bak in moet voor vandalisme, dan leer je in principe niets. (En het kost de staat alleen maar geld).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94746860
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar helpt dat ook echt? Is de criminaliteit in landen waar zwaardere straffen zijn - zoals Frankrijk, Italie, en de VS - ook echt minder?

Kijk, voor bepaalde misdaden ben ik het met je eens. Het is belachelijk dat een kinderverkrachter na 8 jaar of zo weer op straat komt te staan met goed gedragd, TBS, en weet ik wat allemaal. Een kinderverkrachter valt namelijk vaak in herhaling als ze weer vrij komen, en zo'n iemand moet gewoon 25 jaar lang zitten. Lang genoeg dat ie em van ouderdom niet meer overeind kan krijgen. ;)

Maar werkt het ook echt voor iemand die een auto in de fik stak met oud en nieuw, en vervolgens 2 maanden de cel in moet? Dat is toch een straf die op je strafblad blijft staan, en het is voor zo'n iemand een stuk moeilijker weer op te pakken met school en/of werk vinden juist doordat er een celstraf is gegeven.

Als ik dat "PVV miep" videootje moet geloven, dan blijkt daar wel uit dat mensen die een (kleine) gevangenisstraf hebben gekregen, 2x zo vaak recidiveren dan hen die een taakstraf kregen.

In een gevangenis wordt je ook wel aan het werk gezet natuurlijk, maar bij een taakstraf wordt je vaak wat dichter bij de maatschappij geplaatst en heeft het een lerende factor. Bijv: bij graffiti, vervolgens graffiti schoonmaken, en dan leer je wat een kutwerk het is om dat van beton af te krijgen. Als je een maand de bak in moet voor vandalisme, dan leer je in principe niets. (En het kost de staat alleen maar geld).
Nee maar kijk ik doel met name op zaken als moord waarvoor mensen soms 5jaar krijgen wat ik er minimaal 5 te weinig vind, ik vind dat mensen die zon extreem gevaar zorgen voor de maatschapij niet zo vlug al weer terug op de straat mogen. Geert Wilders wil bij 3 gewelds misdaden levenslang, dat vind ik niet, uiteraard moet je dan een forse straf krijgen, maar levenslang gaat te ver, zoals jij zegt een auto in de fik steken, mag je voor mij wel een half jaar voor geven, maar een moord word zo mild bestraft dat vind ik echt niet kunnen. En ik zeg dit met name vanwege het morele gevoel want als ik zie dat Andre Heil, (die man stak als Feyenoorder een F.C Twente supporter door het hart) 5jaar krijgt, dan sta ik echt met open bek van verbazing.
En voor delicten als een winkel overval vind ik inderdaad wat jij zegt dat die straffen zoals een taakstraf o.a beter ingevoerd kunnen worden inderdaad.
pi_94747927
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:12 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ze heeft het volgens mij zelf niet echt door, maar toch heeft ze een punt. In het onderzoek wordt er geen gebruik gemaakt van twee willekeurig gekozen groepen, maar van twee groepen die veroordeeld zijn tot verschillende straffen. Er vanuit gaande dat de rechtspraak in Nederland een beetje werkt en er dus een reden is waarom de ene groep tot een gevangenisstraf is veroordeeld en de ander tot een werkstraf, is het dus onmogelijk om een zinnige conclusie uit dit onderzoek te trekken.
Heeft iemand hier nog wat op te zeggen?
Want als ze, haars ondanks, een punt heeft, moet dat beantwoord worden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94750326
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Heeft iemand hier nog wat op te zeggen?
Want als ze, haars ondanks, een punt heeft, moet dat beantwoord worden.
quote:
"Ja, leuk verhaal, maar we mogen er toch vanuit gaan dat in zo'n onderzoek wel de aan ceteris paribus-voorwaarde is voldaan. Zo niet, dan is het inderdaad een gemankeerd onderzoek, maar dat had mw. Helder dan ook helder moeten zeggen in plaats van onzin uit te kramen over statistiek en beweren dat je twee groepen mensen niet zou kunnen vergelijken.

Mocht ze uiteindelijk toch gelijk hebben, dan is dat gewoon toeval en niet te danken aan haar superieure inzicht."
pi_94750389
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:52 schreef Calimero-Gedrag het volgende:

[..]

Nee maar kijk ik doel met name op zaken als moord waarvoor mensen soms 5jaar krijgen wat ik er minimaal 5 te weinig vind, ik vind dat mensen die zon extreem gevaar zorgen voor de maatschapij niet zo vlug al weer terug op de straat mogen. Geert Wilders wil bij 3 gewelds misdaden levenslang, dat vind ik niet, uiteraard moet je dan een forse straf krijgen, maar levenslang gaat te ver, zoals jij zegt een auto in de fik steken, mag je voor mij wel een half jaar voor geven, maar een moord word zo mild bestraft dat vind ik echt niet kunnen. En ik zeg dit met name vanwege het morele gevoel want als ik zie dat Andre Heil, (die man stak als Feyenoorder een F.C Twente supporter door het hart) 5jaar krijgt, dan sta ik echt met open bek van verbazing.
En voor delicten als een winkel overval vind ik inderdaad wat jij zegt dat die straffen zoals een taakstraf o.a beter ingevoerd kunnen worden inderdaad.
Ik meen dat er vorige week nog een moordenaar was veroordeeld tot 15 jaar cel, of iets in die geest. De gedachte dat Nederland slappe straffen uitdeelt, zit vooral tussen de oren. Op Europees niveau behoort Nederland, naar ik meen, tot de zwaarste straffers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94750405
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik meen dat er vorige week nog een moordenaar was veroordeeld tot 15 jaar cel, of iets in die geest. De gedachte dat Nederland slappe straffen uitdeelt, zit vooral tussen de oren. Op Europees niveau behoort Nederland, naar ik meen, tot de zwaarste straffers.
Klopt.
pi_94750466
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:19 schreef Calimero-Gedrag het volgende:
Ik ben het daar ook niet mee eens gaf ik al aan, maar dat is geen reden voor mij om niet op ze te stemmen, ik snap dat jij het hypocriet vind. En ja ik realiseer me heel goed dat er ook dingen waarmee ik het totaal niet mee eens ben zullen uitgevoerd, maar het belang van die dingen die wel worden uitgevoerd neemt bij mij de overhand in deze.
Maar zeik dan ook niet dat wij jou daarop afrekenen. Willens en wetens vereenzelvig jij je met de extreme punten van de partij. Mede dankzij jou krijgen Wilders' standpunten meer slagkracht en krijgt hij meer kansen deze tot uitvoer te brengen. Dat maakt jou mede-verantwoordelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94753879
als je gaat stemmen moet je niet kijken naar allerlei populaire puntjes die ze gebruiken om stemmen te trekken. je moet kijken naar wat een partij werkelijk wil doen, de ideologie die erachter zit. de pvv wil nederland moslim-vrij. als je daarop stemt, dan steun je dat dus.

en tja, dat is een beetje dom.
pi_94754091
Id
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:58 schreef Falco het volgende:

Huh, wtf :D :')?
Hmm zij heeft inderdaad een punt. Hoe kun je twee verschillende gevallen en twee verschillende straffen met elkaar vergelijken? Het lijkt idd op het vergelijken van appels met peren. Statistisch onderzoek heeft inderdaad z'n gebreken. Uiteraard heeft de overheid baat bij een versimpeling van de werkelijkheid om het leesbaar te kunnen maken en het te kunnen begrijpen. Daar kunnen ze vervolgens beleid op gaan maken. Maar pas op. 'Statistieken' en 'onderzoeken' klinken heel groots, maar zijn dermate gevoelig voor manipulatie en fouten dat ze eigenlijk ook weer niks zeggen. Vooral als het om maatschappelijke onderwerpen en dingen anders dan harde cijfers en andere duidelijk leesbare dingen is het haast onmogelijk om daar een wetmatigheid in te kunnen vinden en die zeker te stellen. Menselijk gedrag valt daar uiteraard ook onder.

Dat neemt niet weg dat ik gevangenen liever iets zie doen dan niks zie doen. Persoonlijk ben ik voorstander van werkkampen maar ja, dat klinkt ook weer zo nazistisch/stalinistisch ~O> . En zo bekeken, in hoeverre verschillen huidige gevangenissen van mijn concept van werkkampen? Volgens mij niet zóveel eigenlijk...
pi_94754592
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:13 schreef ECL1P53 het volgende:
Id

[..]

Hmm zij heeft inderdaad een punt. Hoe kun je twee verschillende gevallen en twee verschillende straffen met elkaar vergelijken? Het lijkt idd op het vergelijken van appels met peren. Statistisch onderzoek heeft inderdaad z'n gebreken. Uiteraard heeft de overheid baat bij een versimpeling van de werkelijkheid om het leesbaar te kunnen maken en het te kunnen begrijpen. Daar kunnen ze vervolgens beleid op gaan maken. Maar pas op. 'Statistieken' en 'onderzoeken' klinken heel groots, maar zijn dermate gevoelig voor manipulatie en fouten dat ze eigenlijk ook weer niks zeggen. Vooral als het om maatschappelijke onderwerpen en dingen anders dan harde cijfers en andere duidelijk leesbare dingen is het haast onmogelijk om daar een wetmatigheid in te kunnen vinden en die zeker te stellen. Menselijk gedrag valt daar uiteraard ook onder.

Dat neemt niet weg dat ik gevangenen liever iets zie doen dan niks zie doen. Persoonlijk ben ik voorstander van werkkampen maar ja, dat klinkt ook weer zo nazistisch/stalinistisch ~O> . En zo bekeken, in hoeverre verschillen huidige gevangenissen van mijn concept van werkkampen? Volgens mij niet zóveel eigenlijk...
tja, is niet te vergelijken natuurlijk, gevangenissen en werkkampen.
pi_94758452
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:13 schreef ECL1P53 het volgende:
Id

[..]

Hmm zij heeft inderdaad een punt. Hoe kun je twee verschillende gevallen en twee verschillende straffen met elkaar vergelijken? Het lijkt idd op het vergelijken van appels met peren. Statistisch onderzoek heeft inderdaad z'n gebreken. Uiteraard heeft de overheid baat bij een versimpeling van de werkelijkheid om het leesbaar te kunnen maken en het te kunnen begrijpen. Daar kunnen ze vervolgens beleid op gaan maken. Maar pas op. 'Statistieken' en 'onderzoeken' klinken heel groots, maar zijn dermate gevoelig voor manipulatie en fouten dat ze eigenlijk ook weer niks zeggen. Vooral als het om maatschappelijke onderwerpen en dingen anders dan harde cijfers en andere duidelijk leesbare dingen is het haast onmogelijk om daar een wetmatigheid in te kunnen vinden en die zeker te stellen. Menselijk gedrag valt daar uiteraard ook onder.
Dat neemt niet weg dat ik gevangenen liever iets zie doen dan niks zie doen. Persoonlijk ben ik voorstander van werkkampen maar ja, dat klinkt ook weer zo nazistisch/stalinistisch ~O> . En zo bekeken, in hoeverre verschillen huidige gevangenissen van mijn concept van werkkampen? Volgens mij niet zóveel eigenlijk...
Onzin. Sociale wetenschap wordt wereldwijd breed toegepast, is reproduceerbaar en van grote waarde voor politici, beleidsmakers of gewoon Jan met de pet. Niet het onderzoek maar de interpretatie hiervan is het probleem, en dan krijg je te maken met paupers zoals die mevrouw bij de pvv die er geen klap van begrijpen.

Je kunt appels trouwens wel met peren vergelijken, bijvoorbeeld wanneer je wilt kijken welke van de twee gezonder is. In het geval van taakstraf of vrijheidstraf kun je kijken naar de uitwerking van beide. Dat de beslissing van de rechter hier ook invloed op kan hebben zal ongetwijfeld in het onderzoek staan, maar dit wordt natuurlijk niet verteld door belanghebbers. (als de invloed van de rechter meetelt dan suggereert dat natuurlijk dat deze zijn werk eigenlijk best goed doet, dat ga je een pvv'ert dus niet horen stellen).

Daarnaast heb ik het gisteren met een criminoloog gehad over het betreffende onderzoek (of één van de onderzoeken), en daar blijkt weldegelijk uit dat de kans op recidive kleiner is na het opleggen van een taakstraf, onder gecontroleerde omstandigheden (dus geen invloed van de rechter etc.).
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_94760796
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:13 schreef ECL1P53 het volgende:
Id

[..]

Hmm zij heeft inderdaad een punt. Hoe kun je twee verschillende gevallen en twee verschillende straffen met elkaar vergelijken? Het lijkt idd op het vergelijken van appels met peren. Statistisch onderzoek heeft inderdaad z'n gebreken. Uiteraard heeft de overheid baat bij een versimpeling van de werkelijkheid om het leesbaar te kunnen maken en het te kunnen begrijpen. Daar kunnen ze vervolgens beleid op gaan maken. Maar pas op. 'Statistieken' en 'onderzoeken' klinken heel groots, maar zijn dermate gevoelig voor manipulatie en fouten dat ze eigenlijk ook weer niks zeggen. Vooral als het om maatschappelijke onderwerpen en dingen anders dan harde cijfers en andere duidelijk leesbare dingen is het haast onmogelijk om daar een wetmatigheid in te kunnen vinden en die zeker te stellen. Menselijk gedrag valt daar uiteraard ook onder.

Dat neemt niet weg dat ik gevangenen liever iets zie doen dan niks zie doen. Persoonlijk ben ik voorstander van werkkampen maar ja, dat klinkt ook weer zo nazistisch/stalinistisch ~O> . En zo bekeken, in hoeverre verschillen huidige gevangenissen van mijn concept van werkkampen? Volgens mij niet zóveel eigenlijk...
auw....
Ik weet het ook niet
pi_94765542
quote:
GroenLinks vangt bot in Kamer met voorstel referendum voor kerncentrales

GroenLinks heeft in de Tweede Kamer bot gevangen met haar voorstel om een referendum over de vergunningverlening voor nieuwe kerncentrales in te voeren. Een meerderheid in de Tweede Kamer voelt niets daarvoor, zowel CDA, VVD als de PVV is tegen, meldt het Financieele Dagblad.

Vooral op de PVV had GroenLinks-Tweede Kamerlid Liesbeth van Tongeren gerekend. De PVV is in haar verkiezingsprogramma verklaard voorstander van referenda, zo meldde ze gisteren. Van Tongeren: In het verleden hebben de PVV en GroenLinks samengewerkt om een referendum over de Europese Grondwet te organiseren. Ondanks het inhoudelijke verschil van mening over kernenergie, reken ik daarom nu weer op de PVV.
De PvdA vindt de manier waarop GroenLinks het referendum wil organiseren, niet passen, aldus het FD. GroenLinks wil dat in de Kernenergiewet komt te staan dat elke vergunning voor een nieuwe kerncentrale wordt voorafgegaan door een volksraadpleging. En dat is volgens PvdA-Kamerlid Diederik Samsom het failliet van de volksvertegenwoordiging.

Wel wordt op voorstel van GroenLinks aanstaande donderdag de Tweede Kamer door externe partijen, waaronder de Kernfysische Dienst, geïnformeerd over de veiligheidssitutatie van de kerncentrale Borssele en de reactor in Petten. Op 21 april is in de Tweede Kamer een algemeen overleg gepland over kernenergie, waarbij ook de ramp in Japan aan de orde komt, maar ook de randvoorwaarden voor de bouw van nieuwe kerncentrales worden behandeld
Aha, de PVV is alleen te porren voor referenda over onderwerpen die zij boeiend vindt. Ben er overigens blij dat dit voorstel naar de prullenbak is verwezen (precedentwerking jwt), maar het is opvallend dat de PVV tegen is, aangezien de partij zich presenteert als voorstander van meer referenda.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:33:03 #27
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94768532
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, de PVV is alleen te porren voor referenda over onderwerpen die zij boeiend vindt. Ben er overigens blij dat dit voorstel naar de prullenbak is verwezen (precedentwerking jwt), maar het is opvallend dat de PVV tegen is, aangezien de partij zich presenteert als voorstander van meer referenda.
Volgens mij is het niet meer dan logisch dat de PVV dit niet steunt. GroenLinks steunde toch immers toch ook niet de motie van de PVV voor een referendum over het Europese noodfonds?

Kijk, als GroenLinks dat wel had gedaan hadden ze uit goed fatsoen deze motie niet kunnen weigeren, maar dat is dus niet gebeurd.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2011 @ 17:40:05 #28
137949 Disana
pi_94768786
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:33 schreef Holograph het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet meer dan logisch dat de PVV dit niet steunt. GroenLinks steunde toch immers toch ook niet de motie van de PVV voor een referendum over het Europese noodfonds?

Kijk, als GroenLinks dat wel had gedaan hadden ze uit goed fatsoen deze motie niet kunnen weigeren, maar dat is dus niet gebeurd.
Wil je zeggen dat de PVV echt zo kinderachtig denkt? 'Als jij iets niet voor ons doet, doen wij lekker ook iets niet voor jou, puh.'
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:42:54 #29
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94768871
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat de PVV echt zo kinderachtig denkt? 'Als jij iets niet voor ons doet, doen wij lekker ook iets niet voor jou, puh.'
Je verontwaardiging is een beetje misplaatst, aangezien de PvdA en D66 dit ook al hebben gedaan. Maar inderdaad, zo zou je het kunnen omschrijven.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2011 @ 17:44:35 #30
137949 Disana
pi_94768917
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:42 schreef Holograph het volgende:

[..]

Je verontwaardiging is een beetje misplaatst, aangezien de PvdA en D66 dit ook al hebben gedaan. Maar inderdaad, zo zou je het kunnen omschrijven.
Maar die zitten in de oppositie.
pi_94769136
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar die zitten in de oppositie.
En dan mag het wel?? Kijk...je zult behandeld worden zoals je een ander behandeld. Dus als meneer Cohen een tijd terug al zei; " Ik ga alles blokken" moet je niet piepen als de tegenstanders eenzelfde doen.
pi_94769846
Ja, maar raar is het toch wel; de pvv is toch voor meer referenda? Je gaat toch niet expres niet meestemmen met een voorstel waar je het grondig mee eens bent om de andere partij te dissen, ofzo?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2011 @ 18:14:21 #33
137949 Disana
pi_94769923
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:12 schreef Compatibel het volgende:
Ja, maar raar is het toch wel; de pvv is toch voor meer referenda? Je gaat toch niet expres niet meestemmen met een voorstel waar je het grondig mee eens bent om de andere partij te dissen, ofzo?
Kennelijk wel. Daarom vroeg ik of ze echt zo kinderachtig zijn. Maar het verbaast me maar een klein beetje.
pi_94770870
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar zeik dan ook niet dat wij jou daarop afrekenen. Willens en wetens vereenzelvig jij je met de extreme punten van de partij. Mede dankzij jou krijgen Wilders' standpunten meer slagkracht en krijgt hij meer kansen deze tot uitvoer te brengen. Dat maakt jou mede-verantwoordelijk.
Citaat van Geert Wilders die zegt dat hij linkse kiezers totaal niet serieus neemt en op ze neerkijkt zou handig zijn bij zon opmerking. Citaat van Wilders die zegt dat PVDA stemmers dom zijn zou ook even handig zijn.
pi_94771043
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik meen dat er vorige week nog een moordenaar was veroordeeld tot 15 jaar cel, of iets in die geest. De gedachte dat Nederland slappe straffen uitdeelt, zit vooral tussen de oren. Op Europees niveau behoort Nederland, naar ik meen, tot de zwaarste straffers.
Het is compleet willekeurig en er zit geen lijn in, deze krijgt 15 de ander 6, 15 vind ik heel mooi. Al zouden we op Europees niveau de hoogste zijn is dat blijkbaar nog te laat want inderdaad 'voor men gevoel' ligt het in veel gevallen heel laag.
pi_94771193
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:37 schreef Calimero-Gedrag het volgende:

[..]

Het is compleet willekeurig en er zit geen lijn in, deze krijgt 15 de ander 6, 15 vind ik heel mooi. Al zouden we op Europees niveau de hoogste zijn is dat blijkbaar nog te laat want inderdaad 'voor men gevoel' ligt het in veel gevallen heel laag.
Dat is onzin die willekeur valt echt reuze mee. Er wordt gekeken naar vergelijkbare zaken en de omstandigheden. De ene moord is de ander niet...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94771372
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:37 schreef Calimero-Gedrag het volgende:

[..]

Het is compleet willekeurig en er zit geen lijn in, deze krijgt 15 de ander 6, 15 vind ik heel mooi.
Gast, je kraamt echt onzin uit.
pi_94771515
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Kennelijk wel. Daarom vroeg ik of ze echt zo kinderachtig zijn. Maar het verbaast me maar een klein beetje.
alle politieke partijen zijn stiekem hetzelfde....
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:37 schreef Calimero-Gedrag het volgende:

[..]

Het is compleet willekeurig en er zit geen lijn in, deze krijgt 15 de ander 6, 15 vind ik heel mooi. Al zouden we op Europees niveau de hoogste zijn is dat blijkbaar nog te laat want inderdaad 'voor men gevoel' ligt het in veel gevallen heel laag.
dit is natuurlijk niet waar maar daar gaat het even niet om.......
pi_94772130
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:34 schreef Calimero-Gedrag het volgende:

[..]

Citaat van Geert Wilders die zegt dat hij linkse kiezers totaal niet serieus neemt en op ze neerkijkt zou handig zijn bij zon opmerking. Citaat van Wilders die zegt dat PVDA stemmers dom zijn zou ook even handig zijn.
Wat is daar handig aan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94772221
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:33 schreef Holograph het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet meer dan logisch dat de PVV dit niet steunt. GroenLinks steunde toch immers toch ook niet de motie van de PVV voor een referendum over het Europese noodfonds?

Kijk, als GroenLinks dat wel had gedaan hadden ze uit goed fatsoen deze motie niet kunnen weigeren, maar dat is dus niet gebeurd.
Het is natuurlijk kolder wat je schrijft. De PVV beweert principieel voorstander te zijn van referenda, dit in tegenstelling tot GL. Als de PVV trouw wil blijven aan haar eigen standpunten, dan had zij ingestemd met het kern-referendum.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94773076
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is daar handig aan?
Nou jij zei eerder iets denigrerend over PVV stemmers en ook al haalt Wilders vaak hard uit heeft die nooit gezegd neer te kijken op PVDA stemmers, of Groenlinks of andere linkse kiezers. En nu zei jij dat ik niet mag 'zeiken' Maar dat mag ik dus lekker wel.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:21:07 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94773217
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ik meen dat er vorige week nog een moordenaar was veroordeeld tot 15 jaar cel, of iets in die geest. De gedachte dat Nederland slappe straffen uitdeelt, zit vooral tussen de oren. Op Europees niveau behoort Nederland, naar ik meen, tot de zwaarste straffers.
Dit klopt wel inderdaad.... Het probleem zit ook niet in de initiële veroordelingen. Het probleem zit in het feit dat door allerlei regels, TBS, en weet ik wat allemaal het nog wel eens voorkomt dat een moordenaar die eigenlijk 15 jaar moet uitzitten, na bijv. 8 jaar weer op straat staat. Dit gebeurd natuurlijk niet erg vaak, maar dergelijke gevallen blijven in het geheugen zitten natuurlijk.

Het feit dat ze een aantal jaren geleden een zooitje drugskoeriers hebben vrijgelaten omdat ze een cellen-tekort hadden (Met dank aan Korthals van de VVD trouwens), zijn ook zaken die blijven hangen..... men krijgt dan inderdaad het idee dat er niet genoeg gestraft wordt en niet genoeg cellen zijn etc...
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:25:40 #43
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94773416
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:40 schreef Disana het volgende:
Wil je zeggen dat de PVV echt zo kinderachtig denkt? 'Als jij iets niet voor ons doet, doen wij lekker ook iets niet voor jou, puh.'
Dat is niets nieuws, dat doen politieke partijen al decennia (en langer) natuurlijk. Het verschil is wel dat de PVV in eerste instantie claimde dat ze met een "frisse wind" door Den Haag zouden gaan blazen, en de oude politieke garde zouden vernieuwen.

Het enige wat de PVV laat zien, is dat de oude politieke spelletjes niet zo gemakkelijk te stoppen zijn..... of wellicht dat ze dat nooit van plan waren.

Dit probleem tergt al decennia de Senaat en Huis in de VS trouwens, het is gewoon enorm moeilijk te breken met tradities. Maar het is wel opvallend dat de PVV het niet eens probeert, en die bijl in ieder geval alvast heeft begraven. Maar nogmaals: Dit is niets nieuws. LPF kon het ook niet, ik zie de PVV ook niets veranderen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:32:23 #44
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94773755
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:37 schreef Calimero-Gedrag het volgende:
Het is compleet willekeurig en er zit geen lijn in, deze krijgt 15 de ander 6, 15 vind ik heel mooi. Al zouden we op Europees niveau de hoogste zijn is dat blijkbaar nog te laat want inderdaad 'voor men gevoel' ligt het in veel gevallen heel laag.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een moordenaar met een al enigszins louche verleden, die om een drugs deal die niet afbetaald is iemand om zeep te helpen...... en de 45-jarige vader van een 15-jarige dochter die zojuist verkracht is..... die nooit een vlieg kwaad heeft gedaan, maar in een opwelling van kwaadheid besluit de dader te vermoorden.

Als deze laatste zich vervolgens zelf aangeeft, en geheel meewerkt met justitie, dan kan ik me voorstellen dat gezien alle andere omstandigheden, deze persoon wellicht 6 jaar krijgt, en de dader in de afrekening in het 1e scenario wel de volledige 15 jaar krijgt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94777064
Ik vind dat wij niet de taak van een goedgeschoolde rechter, die waarschijnlijk veel bewijzen en pleidooien heeft moeten verwerken, kunnen overnemen.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94779781
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:17 schreef Calimero-Gedrag het volgende:

[..]

Nou jij zei eerder iets denigrerend over PVV stemmers en ook al haalt Wilders vaak hard uit heeft die nooit gezegd neer te kijken op PVDA stemmers, of Groenlinks of andere linkse kiezers. En nu zei jij dat ik niet mag 'zeiken' Maar dat mag ik dus lekker wel.
Oh op die fiets. Dat is hartstikke fijn voor Wilders. Ik kijk namelijk wel neer op zijn stemvee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94787312
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh op die fiets. Dat is hartstikke fijn voor Wilders. Ik kijk namelijk wel neer op zijn stemvee.
:)
pi_94792553
Een centraal topic PVV, waar anders kan je je mening nog ongezouten verwoorden in een post? leuk zeg.

Goed wat ik niet begrijp is de contradictie die de PVV huisvest, en politiek gestalte geeft.
Wat een gedoogpartij is met een huidige ambt van laten regeren in eigen regie, met het geveinsde zelfvertrouwen voor de kabinetspartijen dat het op eigen krachten geschied.
Bemin je vijand, behoud daarmee de controle.

Ok, een politiek standpunt, hoofddoekjes (a.k.a. "de kopvodden") worden geweerd, niet gedoogd of getolereerd.
Echter het fenomeen waarom dit politieke standpunt plaats heeft, de hoofddoek.
Door de Islam door sociale dwang een uiting dat de vrouw in kwestie met haar schoonheid mannen zou kunnen verleiden, en deze onreinheid van mannelijke gedachte met het gewaad word geweerd.
Het zijn lekkere wijven, je mag het alleen niet zien.

Een freule schoonheid, vertegenwoordigd door vele van deze dames die een dergelijk gewaad dragen, vind ik aantrekkelijk door een ongelooflijk kontje. Het voorkomen van de vrouwelijke bips(en).
Dus een hoofddoek rond de middel gedrapeerd voldoet nog steeds de religieuze doelstelling, een lekker kontje achter de vitrage is het weren van onreine mannelijke gedachten.

Daarbij is het niet alleen luchtig dragen in de zomers, maar indien een plasje gedaan moet worden, je schuift slechts het gordijntje opzij.
En het gordijntje opzij schuiven om te plassen, dat spreekt aan als je in een volkswagenbusje zou kunnen wonen. Dus het electoraat zou zich hierin wel kunnen gaan herkennen, naar verwachting.

Maar als erkent word dat een hoofddoek op zich niet verboden hoeft te worden. Maar alleen het gebruik aangepast zonder de doelstelling verloren te laten gaan, dat is de laatste nagel aan de politieke doodskist der PVV.
Waarom zoveel gedoe om iets te verbieden, zonder de gedachte van acceptabele aanpassing?
Gaat het de PVV om het schreeuwen van problemen, of het zoeken naar alternatieve oplossingen?
Want dat er problemen zijn hebben ze wel duidelijk gemaakt, maar wanneer is de tijd aangekomen dat we realistische oplossingen uit den zelfde monden kunnen gaan vernemen?

De PVV zijn volksvertegenwoordigers, en het volk heeft al problemen maar behoeft oplossingen, en daar grossiert de PVV nu net niet in.

Is de PVV slechts gefundeerd op het benoemen van problemen, iets wat iedereen kan.
Of is het een gezonde basis voor een toekomst waarin vooral oplossingen nodig zijn, maar deze niet ten gehore worden gebracht?
Do they got a monkey in the sleeve?
(komt er nog een aapje uit de mouw? (onverwachts oplossingen aandragen)).
:P

[ Bericht 0% gewijzigd door zaans_boefje op 30-03-2011 01:08:21 ]
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
pi_94793925
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

OK, in de categorie: Zelfs Bush had per ongeluk wel eens gelijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94799997
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kijk namelijk wel neer op zijn stemvee.
Dit moet ik gewoon even quoten :W
pi_94802481
quote:
99s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dit moet ik gewoon even quoten :W
Dat mag toch geen verrassing heten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2011 @ 11:53:01 #52
137949 Disana
pi_94802627
Ik kijk niet neer op PVV-stemmers, want ik ken aardige en helemaal niet zo domme mensen die er toch op stemmen. Die mensen denken oprecht dat het 'de verkeerde kant op gaat met Nederland'; niet dat ze zelf ook maar ergens last van hebben. Maar ik vind het wel enorm dom om een beweging te steunen die zo duidelijk op polarisatie uit is en politieke invloed tot in alle mazen van de samenleving wil laten gelden.
pi_94803109
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat mag toch geen verrassing heten?
Mwa.... toch wel een beetje hoor. Ik dacht meer dat je ze zag als makkelijk slachtoffer in discussies :)
pi_94803535
quote:
99s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Mwa.... toch wel een beetje hoor. Ik dacht meer dat je ze zag als makkelijk slachtoffer in discussies :)
Het is meer een en-en verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94806541
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:53 schreef Disana het volgende:
Ik kijk niet neer op PVV-stemmers, want hoewel ik aardige en helemaal niet zo domme mensen ken die er toch op stemmen. Die mensen denken oprecht dat het 'de verkeerde kant op gaat met Nederland'; niet dat ze zelf ook maar ergens last van hebben. Maar Ik vind het wel enorm dom om een beweging te steunen die zo duidelijk op polarisatie uit is en politieke invloed tot in alle mazen van de samenleving wil laten gelden.
^O^
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_94810046
Ik beoordeel mensen op hun uitspraken/uitlatingen. Dus iemand die zichzelf heel slim en sociaal vind...kan ik heel dom en asociaal vinden.

Mensen wegzetten per kleur of actie vind ik ook jammerlijk. Hier op het forum bijvoorbeeld, kan ik best met sommige linkse en ook met sommige rechtse posters opschieten.

Pas als ik iemand continue onzin zie praten heb ik zoiets van 'ok, jij bent dom'. Maar dat heeft niets met politiek te maken.
Ik kan veel begrip en respect opbrengen voor bijvoorbeeld een Koos,.. ook al liggen wij elkaar niet. Koos zal nooit zomaar gaan janken of mods roepen in een discussie. Die kan voor zichzelf opkomen en zo krijg je goede discussies.
Andere mensen rennen wel naar mods als iets ze niet bevalt. Daar kan ik dan weer geen respect voor opbrengen, integendeel.
Maar ondertussen dwaal ik af geloof ik :)
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2011 @ 15:16:14 #57
137949 Disana
pi_94810346
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:40 schreef Compatibel het volgende:

[..]

^O^
Tja ik vind dat toch lastig als het voor het overige aardige mensen zijn. Je zult maar last van xenofobie, want dat is het vaak, hebben.
pi_94812843
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Tja ik vind dat toch lastig als het voor het overige aardige mensen zijn. Je zult maar last van xenofobie, want dat is het vaak, hebben.
Je kunt toch wel neerkijken op aardige mensen? Ik heb daar geen problemen mee hoor.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2011 @ 16:33:35 #59
137949 Disana
pi_94813522
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:17 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Je kunt toch wel neerkijken op aardige mensen? Ik heb daar geen problemen mee hoor.
Dan zou ik het toch eerder medelijden noemen. Het is ook wel meten met twee maten, want ik verwijt talloze andere mensen weer wel dat ze PVV stemmen. Mensen die niet nadenken en beter zouden moeten weten. Het zijn de aardige angstige mensen die ik spaar.
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:12:10 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94820494
Tja... hoe je het ook went of keert, de PVV stemmers mogen statistisch gezien dan wel voornamelijk laag opgeleid zijn, ze vormen toch een onderdeel van de maatschappij, en ook de werkende laag van deze maatschappij is belangrijk om de maatschappij staande te houden.

Ik snap wel goed waarom deze groep mensen juist naar de PVV toe trekt. Het is economisch een linkse partij die de uitkeringen en sociale steun wil handhaven op het huidige niveau, en een erg met de SP vergelijkbaar economisch plan heeft voor Nederland. De mensen die dit graag willen, wonen tevens vaak in wijken waar OOK veel allochtonen wonen, en deze mensen zien dus iets directer welke problemen allochtonen veroorzaken, alhoewel dat in sommige gevallen ook wel tussen de oren zit trouwens.

Het is, zoals hij zelf ook aangeeft, de partij van "Henk en Ingrid". En Henk en Ingrid zijn geen hoogopgeleiden met een goed economisch plan..... nee, Henk en Ingrid zijn de inwoners van de Schilderswijk, laagopgeleid, maar wel hard werkend voor wat ze hebben.

Helaas zijn deze mensen dezelfde die makkelijk vallen voor sleutelwoorden als kopvoddentax, straatcommando's, tuigdorpen, koran-verbod, boerka-verbod, hoofddoekjes-verbod, "hard aanpakken van criminelen", "verbod dubbele nationaliteit", enzovoorts, zonder echt te begrijpen wat de justitionele en grondwettelijke consequenties zijn van het implementeren van dergelijke zaken.

Het is ook nogal veel zeggend dat een KWART.... ja een KWART van de PVV stemmers denken dat Wilders een minister is in het nieuwe kabinet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:15:08 #61
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94820682
@ Maartena, wat is volgens jou de definitie van een straatcommando? Wat denk je dat de bevoegdheden zijn?
pi_94821293
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:15 schreef Holograph het volgende:
@ Maartena, wat is volgens jou de definitie van een straatcommando? Wat denk je dat de bevoegdheden zijn?
caviapolitie-plus?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:49:56 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94822951
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:15 schreef Holograph het volgende:
@ Maartena, wat is volgens jou de definitie van een straatcommando? Wat denk je dat de bevoegdheden zijn?
Ik bedoelde eigenlijk "stadscommando's", zoals de PVV in dit artikel duidelijk maakt.

http://www.nu.nl/politiek(...)-stadscommandos.html

Hierin stelt de PVV dat: "De stadscommando's moeten volgens De Roon stevige bevoegdheden krijgen om orde en veiligheid in de stad te waarborgen."

Nu weet ik niet wat de PVV bedoeld met "stevige bevoegdheden", maar als ik "stadscommando's" zie, met als beschrijving "stevige bevoegdheden krijgen om orde en veiligheid in de stad te waarborgen." - dan denk ik toch aan een soort van geüniformeerde afdeling die de politieke interesses van de machthebbende partij vertegenwoordigen, en niet het werk doen wat de normale politie zou moeten doen.

Anders hadden ze het wel "meer blauw op straat" genoemd of zoiets, en niet "stadscommando's".
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:47:45 #64
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94826491
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk "stadscommando's", zoals de PVV in dit artikel duidelijk maakt.

http://www.nu.nl/politiek(...)-stadscommandos.html

Hierin stelt de PVV dat: "De stadscommando's moeten volgens De Roon stevige bevoegdheden krijgen om orde en veiligheid in de stad te waarborgen."

Nu weet ik niet wat de PVV bedoeld met "stevige bevoegdheden", maar als ik "stadscommando's" zie, met als beschrijving "stevige bevoegdheden krijgen om orde en veiligheid in de stad te waarborgen." - dan denk ik toch aan een soort van geüniformeerde afdeling die de politieke interesses van de machthebbende partij vertegenwoordigen, en niet het werk doen wat de normale politie zou moeten doen.

Anders hadden ze het wel "meer blauw op straat" genoemd of zoiets, en niet "stadscommando's".
quote:
De stadscommando's moeten de straat op en krijgen nagenoeg dezelfde bevoegdheden als de politie. Het grote verschil is dat de commando's geen pistool mogen dragen. Stadswachten, parkeerbeambten en andere buitengewoon opsporingsambtenaren moeten worden omgeschoold tot stadscommando.
Dus het had goed een GroenLinks voorstel kunnen zijn.
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:54:06 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94826893
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:47 schreef Holograph het volgende:
Dus het had goed een GroenLinks voorstel kunnen zijn.
De PVV heeft altijd al linkse trekjes gehad natuurlijk. Alleen denk ik dat Groen Links ze een minder suggestieve naam gegeven zouden hebben.

Maar "stadscommando's" bekt natuurlijk wat lekkerder bij Henk en Ingrid.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94836933
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:47 schreef Holograph het volgende:

[..]

[..]

Dus het had goed een GroenLinks voorstel kunnen zijn.
Veel meer dan een straatcoach met een domme naam is het niet inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94842113
stadscommando's, dat woord, daar gaat m'n haar dus recht van overeind staan. wat klinkt dat facistisch zeg.
  donderdag 31 maart 2011 @ 07:31:13 #68
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94842575
Ik zie die luie BOA's op hun Segway's die een shag rokend persoon met drie tatoeages nog niet durven op te schrijven voor het niet opruimen van hondenpoep al omgeschoold worden tot high-tech ninja forces.
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:04:26 #69
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_94842836
AMSTERDAM - Geert Wilders wil de profeet Mohammed 'ontmaskeren'. In een ingezonden stuk dat woensdag verschijnt in HP/De Tijd betoogt de PVV-leider dat de stichter van de islam zou hebben geleden aan een 'organische hallucinatorische aandoening met paranoïde kenmerken'.
© ANPWilders beroept zich in zijn betoog onder meer op een boek van de Vlaamse psycholoog Herman Somers, die in 1992 concludeerde dat Mohammed een hersentumor zou hebben gehad. Volgens Somers zou het gezwel druk hebben veroorzaakt op de hypofyse, wat kan leiden tot hallucinaties.

"De historische Mohammed was de wrede leider van een roversbende uit Medina die zonder scrupules plunderde, verkrachtte en moordde," stelt Wilders in het artikel. "De bronnen beschrijven orgieën van wreedheid waarbij honderden mensen werden gekeeld, handen en voeten werden afgehakt, ogen werden uitgestoken en hele stammen werden uitgeroeid."

Ontmaskering

Volgens Wilders zijn die wreedheden, die volgens hem hedendaagse islamitische terroristen zouden inspireren, verklaarbaar uit de medische conditie van Mohammed. Hij pleit dan ook voor 'ontmaskering' van de profeet. "Een publieke discussie over de ware aard en karakter van Mohammed kan inzicht en steun geven aan moslims wereldwijd om de islam te verlaten."

----

Oke, het is nu officieel: Wilders = Akkersloot. Kan gewoon niet anders...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_94842875
Je gaat het haast denken inderdaad _O-!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94843113
Het is wel frappant idd. Ik las het gister in NWS al en na de eerste alinea legde ik dat verband ook al. Akkersloot heeft ooit een topic geopend over nota bene diezelfde dr. Somers...
Prof. Somers: "Mohammed had acromegalie".
I´m back.
pi_94845738
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Dan zou ik het toch eerder medelijden noemen. Het is ook wel meten met twee maten, want ik verwijt talloze andere mensen weer wel dat ze PVV stemmen. Mensen die niet nadenken en beter zouden moeten weten. Het zijn de aardige angstige mensen die ik spaar.
Ach, dan noem je het medelijden. Het is mij om het even.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_94845784
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 03:24 schreef okiokinl het volgende:
stadscommando's, dat woord, daar gaat m'n haar dus recht van overeind staan. wat klinkt dat facistisch zeg.
Inderdaad, het lijkt trouwens vooral om de naam te gaan. Stadswachten hebben een slechte naam, laten we ze commando's noemen.

Als ze geen Rambo mes krijgen dan neem ik ze in ieder geval niet serieus :6
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_94851754
quote:
Hero Brinkman: 'PVV-fractie is het eens met SGP over abortus'

Het merendeel van de PVV-fractie voelt zich thuis bij de standpunten van de SGP over abortus. Deze opmerkelijke uitspraak doet Hero Brinkman in het tijdschrift In Contact van de SGP-jongeren. Het gevoel dat de SGP heeft, is al in overgrote meerderheid aanwezig in de fractie. Plus: Brinkman is geen alcoholist.

De PVV worstelt al enige tijd met abortus. PVV-Kamerlid Karen Gerbrands kwam vorige maand in opspraak over haar abortusstandpunt. Volgens haar moet het niet langer de vrouw zelf zijn die bepaalt of er abortus nodig is, maar haar arts. Gerbrands vindt dat de beroepsgroep criteria moet formuleren op basis waarvan abortus mag. Vervolgens werd die uitspraak weer teruggedraaid: de PVV heeft nog geen officieel standpunt over abortus.

Hoewel Brinkman zich niet wil uitlaten over het abortusstandpunt binnen zijn fractie, laat hij blijken dat een meerderheid van de PVVers een conservatief standpunt inneemt. Het gevoel dat de SGP heeft, is al
in overgrote meerderheid aanwezig in de fractie. () Het zou een rol kunnen gaan spelen als opeens een meerderheid van de fractieleden een buitengewoon liberaal standpunt zou gaan huldigen. Dat verwacht ik echter niet. De SGP zegt over abortus onder meer: "De bescherming van het leven moet ook voor ongeborenen in de Grondwet worden vastgelegd."

Ook het drankgebruik van Brinkman komt ter sprake. Zei hij vorig jaar nog tegen HP/De Tijd geen 'klassieke alcoholist' te zijn, nu blijkt hij überhaupt nooit alcoholist te zijn geweest. Naar eigen zeggen was de bekentenis over alcoholisme onder druk afgelegd. "Geert had natuurlijk gehoopt dat de storm over zou waaien. Vervolgens moest ik door het stof en nadrukkelijk zeggen dat ik een alcoholprobleem had, maar ik had helemaal geen drankprobleem. Ik ben geen alcoholist! Ik was bang dat ze mij uit de fractie zouden gooien, dus heb ik dat maar gezegd als een excuustruc.

Het hele interview (PDF) vindt u hier. Let ook op Brinkmans idee voor onbemande bommenwerpers. "We moeten onze intelligence goed op peil houden. En goede onbemande bommenwerpers gaan ontwikkelen. Daarmee vliegen we ééns in de zes maanden over Afghanistan en zijn we mooi van die trainingsvelden af. Het kost bijna niets en als die vliegtuigen in Nederland gemaakt worden, kun je gelijk goed investeren in je eigen vliegtuigindustrie!"
_O- Geweldig, de PVV op een lijn met de SGP mbt abortus en Hero wil onbemande vliegtuigen produceren om Afghanistan mee plat te gooien. Mag toch hopen dat de man een 1 april grap maakt :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94852334
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

_O- Geweldig, de PVV op een lijn met de SGP mbt abortus en Hero wil onbemande vliegtuigen produceren om Afghanistan mee plat te gooien. Mag toch hopen dat de man een 1 april grap maakt :')
Ik vond dit stuk interessanter:

quote:
Toch wil Brinkman niet alleen de nadruk leggen
op de islam. We moeten er voor waken dat we een
one-issuepartij worden. Kijk, ik ga nooit in discussie
met de partij 50Plus, of met de Partij voor de Dieren
(PvdD). Die laatste partij is er alleen voor dieren en
gaat opeens meepraten over financiën of buitenlands
beleid. Dan vraag ik me af: wat hebben de marmotten
daar aan?
Dat Wilders in het buitenland spreekt over de islam,
maakt hem niet uit. Dat Geert in Europa optreedt,
moet hij zelf weten. Ik wil echter niet dat de PVV
straks bekend staat als de internationale anti-islampartij.
Wij zijn een brede partij, die bijvoorbeeld een
kleinere overheid wil, maar zich ook sterk maakt voor
sociale zekerheid. Wat dat betreft is de PVV de enige
volkspartij.
pi_94853121
quote:
99s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik vond dit stuk interessanter:

[..]

Daar heeft meneer Brinkman inderdaad gelijk in. Het is alleen jammer dat zijn opvattingen daardoor niet minder geschift worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94887721
Ik vond juist:
quote:
Naar eigen zeggen was de bekentenis over alcoholisme onder druk afgelegd. "Geert had natuurlijk gehoopt dat de storm over zou waaien. Vervolgens moest ik door het stof en nadrukkelijk zeggen dat ik een alcoholprobleem had, maar ik had helemaal geen drankprobleem. Ik ben geen alcoholist! Ik was bang dat ze mij uit de fractie zouden gooien, dus heb ik dat maar gezegd als een excuustruc.
helemaal niet des Brinkmans.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94888182
quote:
"We moeten onze intelligence goed op peil houden. En goede onbemande bommenwerpers gaan ontwikkelen. Daarmee vliegen we ééns in de zes maanden over Afghanistan en zijn we mooi van die trainingsvelden af. Het kost bijna niets en als die vliegtuigen in Nederland gemaakt worden, kun je gelijk goed investeren in je eigen vliegtuigindustrie!"
Heerlijk toch dat Brinkman, Graus en dergelijke figuren over dit soort dingen gaan beslissen. Ik zou helemaal achter het plan staan maar heb geen enkel vertrouwen in de kunde en/of kennis van de PVV. Ook al is er een Tweede Kamer-breed gebrek aan inhoudelijke kennis en inzicht wat betreft belangrijke vraagstukken, de PVV spant de kroon.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 1 april 2011 @ 08:45:17 #79
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_94890885
Haagse PVV steunt veiligheidsmotie niet

De fracties van de VVD, CDA en PVV hebben donderdagavond in de Haagse gemeenteraad niet ingestemd met een motie die minister Ivo Opstelten (Veiligheid) oproept af te zien van de bezuinigingen op het korps Haaglanden. De andere partijen in de raad steunden de motie van D66 en PvdA wel.
Opstelten kondigde vorige week aan het korps in vier jaar tijd met 11,6 miljoen euro te korten. In de praktijk komt dit neer op tweehonderd agenten minder. Een meerderheid van de raad vroeg burgemeester Jozias van Aartsen een brandbrief naar Opstelten te schrijven met het verzoek af te zien van zijn voornemen.

Ook vroeg D66-fractieleider Rachid Guernaoui de partijen hun collega's in de Tweede Kamer aan te sporen het voorstel van de minister niet te steunen.
Guernaoui viel in het debat vooral de PVV-fractie aan, waarvoor veiligheid altijd een speerpunt is geweest. ,,Het valt niet aan kiezers uit te leggen dat de stad dankzij de steun van de PVV zo veel agenten kwijtraakt'', fulmineerde de voorman van de democraten. PVV-raadslid Arnoud van Doorn voelde zich niet aangesproken. ,,Het kabinet moet de brokstukken van jarenlang links wanbeleid opruimen'', repliceerde hij.

Van Doorn riep het college op de politie uit eigen zak te compenseren voor de aangekondigde bezuinigingen van het kabinet.
Burgemeester en korpsbeheerder Van Aartsen herhaalde in de raad dat hij de politieplannen van zijn partijgenoot Opstelten ,,zuur en wrang voor het korps'' vindt.

,,Door goed en zuinig beleid hebben we de afgelopen jaren veel agenten op straat kunnen brengen in onze regio. Dat goede beleid wordt nu afgestraft doordat we in het keurslijf van Opstelten worden geperst op basis van een knap staaltje Binnenhofse rekenkunde.''
Van Aartsen beklemtoonde herhaaldelijk dat de aangekondigde kortingen van Opstelten ,,indien uitgevoerd zeer zeker ten koste gaan van de veiligheid in de stad''.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eidsmotie-niet.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_94891098
_O- Wat een farce.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94892580
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 01:32 schreef Kees22 het volgende:
Ik vond juist:

[..]

helemaal niet des Brinkmans.
Het is ook zo dat Brinkman gewoon de waarheid had moeten zeggen, vind ik, in weerwil van wat Wilders hem opdroeg. Iets van: nee, ik ben geen alcoholist, ik hou helemaal niet van alcohol... de alcohol houdt van mij.
I´m back.
pi_94892717
Geertje op Twitter

quote:
geertwilderspvv Geert Wilders
Ik zal het dan maar verklappen: vervolg Fitna gaat vooral over het barbaarse leven van de zieke geest Mohammed en moet in 2012 gereed zijn!
:')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94892838
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Geertje op Twitter

[..]

:')
Het wordt een soort Malleüs Maleficarum dus.
I´m back.
pi_94894511
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het wordt een soort Malleüs Maleficarum dus.
een watte?! :|W
pi_94894570
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 08:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
,,Het kabinet moet de brokstukken van jarenlang links wanbeleid opruimen'', repliceerde hij.
Met andere woorden: het maakt niet uit wat de PVV doet, allemaal het gevolg van links wanbeleid.

Waarom nemen zoveel Nederlanders klakkeloos genoegen met dit soort onzin?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_94894651
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:59 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Met andere woorden: het maakt niet uit wat de PVV doet, allemaal het gevolg van links wanbeleid.

Waarom nemen zoveel Nederlanders klakkeloos genoegen met dit soort onzin?
Omdat het gewoon zo is.
:|W
  † In Memoriam † vrijdag 1 april 2011 @ 11:07:31 #87
137949 Disana
pi_94894837
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:59 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Met andere woorden: het maakt niet uit wat de PVV doet, allemaal het gevolg van links wanbeleid.

Waarom nemen zoveel Nederlanders klakkeloos genoegen met dit soort onzin?
Omdat links = elite = beter dan wij = en dat pikken we niet meer.

Denk ik.
pi_94894868
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:01 schreef martijn070 het volgende:

[..]

Omdat het gewoon zo is.
:|W
1: Noem mij het laatste linkse kabinet.
2: Bezuinigen op politie -> aanpakken links wanbeleid?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_94894934
[..]

1: Noem mij het laatste linkse kabinet.
2: Bezuinigen op politie -> aanpakken links wanbeleid?
[/quote]
1: Balkenende_IV vond ik vrij links.
2: elke bezuiniging komt door links.door hun wanbeleid is er nu een enorme schuld waardoor er noodgedwongen bezuinigd moet worden.
pi_94895174
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:10 schreef martijn070 het volgende:
[..]
1: Balkenende_IV vond ik vrij links.
2: elke bezuiniging komt door links.door hun wanbeleid is er nu een enorme schuld waardoor er noodgedwongen bezuinigd moet worden.
Waar haal je al die onzin vandaan?

Balkenende heeft veel gedaan aan het hervormen van de verzorgingstaat, om maar een voorbeeld te noemen. Daarnaast zijn de bezuinigingen het gevolg van de financiële crisis, je hebt er wellicht wel wat over gehoord. Ik ben ook geen fan van de prachtwijken en opvoedprogramma's voor bontkraagjes, maar dat zijn echt niet de oorzaken van de crisis waardoor er nu op agenten bezuinigd gaat worden.

Daarnaast, maar dat zal wel te ingewikkeld worden, zijn er nog 1000 andere zaken waar je op kunt bezuinigen zonder dat dit ten koste gaat van het blauw op straat. De PVV pleegt dus voor de zoveelste keer kiezersbedrog door het tegenovergestelde te doen dan wat ze hebben beloofd, zonder dat hier aanleiding voor is.

En wat gebeurt er? Links wordt even de schuld gegeven en de stemmers zijn weer tevreden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Compatibel op 01-04-2011 11:25:09 ]
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_94895253
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:10 schreef martijn070 het volgende:
[..]

1: Noem mij het laatste linkse kabinet.
2: Bezuinigen op politie -> aanpakken links wanbeleid?
1: Balkenende_IV vond ik vrij links.
2: elke bezuiniging komt door links.door hun wanbeleid is er nu een enorme schuld waardoor er noodgedwongen bezuinigd moet worden.
[/quote]

Sorry maar dit komt toch wel een beetje dom over. Ooit een poging gedaan het nieuws te volgen de afgelopen jaren?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94895305
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:10 schreef martijn070 het volgende:
[..]

1: Noem mij het laatste linkse kabinet.
2: Bezuinigen op politie -> aanpakken links wanbeleid?
1: Balkenende_IV vond ik vrij links.
2: elke bezuiniging komt door links.door hun wanbeleid is er nu een enorme schuld waardoor er noodgedwongen bezuinigd moet worden.
[/quote]

Oke, ga maar weer terug naar het gat waar je uit bent gekropen. Vind het altijd zo irritant dat POL wordt bezocht door users die geen ene kloot verstand hebben van politiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94895356
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:19 schreef KoosVogels het volgende:

Oke, ga maar weer terug naar het gat waar je uit bent gekropen. Vind het altijd zo irritant dat POL wordt bezocht door users die geen ene kloot verstand hebben van politiek.
Gedraag je!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94895440
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gedraag je!
Ben sjaggo op deze mooie ochtend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94902086
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 08:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Haagse PVV steunt veiligheidsmotie niet

De fracties van de VVD, CDA en PVV hebben donderdagavond in de Haagse gemeenteraad niet ingestemd met een motie die minister Ivo Opstelten (Veiligheid) oproept af te zien van de bezuinigingen op het korps Haaglanden. De andere partijen in de raad steunden de motie van D66 en PvdA wel.
Opstelten kondigde vorige week aan het korps in vier jaar tijd met 11,6 miljoen euro te korten. In de praktijk komt dit neer op tweehonderd agenten minder. Een meerderheid van de raad vroeg burgemeester Jozias van Aartsen een brandbrief naar Opstelten te schrijven met het verzoek af te zien van zijn voornemen.

Ook vroeg D66-fractieleider Rachid Guernaoui de partijen hun collega's in de Tweede Kamer aan te sporen het voorstel van de minister niet te steunen.
Guernaoui viel in het debat vooral de PVV-fractie aan, waarvoor veiligheid altijd een speerpunt is geweest. ,,Het valt niet aan kiezers uit te leggen dat de stad dankzij de steun van de PVV zo veel agenten kwijtraakt'', fulmineerde de voorman van de democraten. PVV-raadslid Arnoud van Doorn voelde zich niet aangesproken. ,,Het kabinet moet de brokstukken van jarenlang links wanbeleid opruimen'', repliceerde hij.

Van Doorn riep het college op de politie uit eigen zak te compenseren voor de aangekondigde bezuinigingen van het kabinet.
Burgemeester en korpsbeheerder Van Aartsen herhaalde in de raad dat hij de politieplannen van zijn partijgenoot Opstelten ,,zuur en wrang voor het korps'' vindt.

,,Door goed en zuinig beleid hebben we de afgelopen jaren veel agenten op straat kunnen brengen in onze regio. Dat goede beleid wordt nu afgestraft doordat we in het keurslijf van Opstelten worden geperst op basis van een knap staaltje Binnenhofse rekenkunde.''
Van Aartsen beklemtoonde herhaaldelijk dat de aangekondigde kortingen van Opstelten ,,indien uitgevoerd zeer zeker ten koste gaan van de veiligheid in de stad''.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eidsmotie-niet.dhtml
Liever 1 agent die wel optreedt dan 10 agenten die niet optreden. Het gaat niet om aantallen, het gaat om straffen.
pi_94902204
quote:
Op vrijdag 1 april 2011 14:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Liever 1 agent die wel optreedt dan 10 agenten die niet optreden. Het gaat niet om aantallen, het gaat om straffen.
Valse tegenstelling. Chapeau.
pi_94902484
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Valse tegenstelling. Chapeau.
Waarom zouden er meer agenten moeten zijn. Posters hier (waaronder jij) geven toch altijd aan dat er niets aan de hand is? Dan kun je die incidenten ook wel met minder blauw op straat af niet? Of geef je nu indirect aan dat er eigenlijk toch meer blauw op straat moet zijn hetgeen dan weer verspilling van geld is , immers er gebeurt toch nooit wat :)
pi_94902551
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Liever 1 agent die wel optreedt dan 10 agenten die niet optreden. Het gaat niet om aantallen, het gaat om straffen.
Oke, vandaar die roep om 10.000 extra agenten van de PVV.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 14:37:59 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_94902592
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Waarom zouden er meer agenten moeten zijn. Posters hier (waaronder jij) geven toch altijd aan dat er niets aan de hand is? Dan kun je die incidenten ook wel met minder blauw op straat af niet? Of geef je nu indirect aan dat er eigenlijk toch meer blauw op straat moet zijn hetgeen dan weer verspilling van geld is , immers er gebeurt toch nooit wat :)
Ach ja, het typerende passief-agressieve post gedrag van de PVV aanhanger.

Niemand hier ontkent de noodzaak van politie, sterker nog, 'links' heeft consistent voor meer politie gestemd de laatste jaren, een ontwikkeling die een rechts kabinet teniet doet.
Maar goed, je krijgt je animal cops om Henk en Ingrid tevreden te houden als hun auto leeggeroofd word.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_94902619
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, vandaar die roep om 10.000 extra agenten van de PVV.
Dat was toch een onzin idee?? Immers, er was niets aan de hand op straat.

Nu willen ze minder blauw en is het weer niet goed.

Bevestiging van het gegeven dat het niet uitmaakt wat de PVV zegt...maar zodra de PVV iets zegt gaan we er lacherig over doen.

Ik kan er wel om lachen :Y

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach ja, het typerende passief-agressieve post gedrag van de PVV aanhanger.

Niemand hier ontkent de noodzaak van politie, sterker nog, 'links' heeft consistent voor meer politie gestemd de laatste jaren, een ontwikkeling die een rechts kabinet teniet doet.
Maar goed, je krijgt je animal cops om Henk en Ingrid tevreden te houden als hun auto leeggeroofd word.
Lol,... weer een typerend stigmatiserende post van iemand die denkt te weten voor welke partij ik stem maar er feitelijk naast zit. :W :W :W

Mensen die mijn posts lezen in plaats van scannen met hun ogen weten dat ik niet op de PVV stem. :Z
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 14:39:03 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_94902637
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, vandaar die roep om 10.000 extra agenten van de PVV.
Het is lastig met al dat draaien wat de PVV doet om bij te houden waar je precies voor en tegen moet zijn als aanhanger :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_94902671
quote:
Op vrijdag 1 april 2011 14:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Waarom zouden er meer agenten moeten zijn.
Ik meen me te herinneren dat de PVV altijd steen en been klaagt over de zogenaamde onveiligheid op straat. Minder agenten inzetten zou dat probleem alleen maar verergeren.

quote:
Posters hier (waaronder jij) geven toch altijd aan dat er niets aan de hand is? Dan kun je die incidenten ook wel met minder blauw op straat af niet? Of geef je nu indirect aan dat er eigenlijk toch meer blauw op straat moet zijn hetgeen dan weer verspilling van geld is , immers er gebeurt toch nooit wat :)
Om die reden heeft men dan ook straatcoaches in gezet; om het veiligheidsgevoel te verbeteren. Maar daar wil men ook niet aan. Opvallende gang van zaken dus.
pi_94902673
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is lastig met al dat draaien wat de PVV doet om bij te houden waar je precies voor en tegen moet zijn als aanhanger :D
Ik zou stoppen met jezelf voor lul zetten. :W
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 14:40:36 #104
54278 crew  Tijger_m
42
pi_94902691
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Bevestiging van het gegeven dat het niet uitmaakt wat de PVV zegt...maar zodra de PVV iets zegt gaan we er lacherig over doen.
Klopt, 99% van de tijd komt dat omdat de PVV iets belachelijks of tegenstrijdigs uitkraamt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_94902706
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat de PVV altijd steen en been klaagt over de zogenaamde onveiligheid op straat. Minder agenten inzetten zou dat probleem alleen maar verergeren.

Ja maar...ja maar ..... ja maar....jij gaf zelf aan dat het allemaal niet zo erg is. Wees blij...de PVV denkt hetzelfde als jij :) Maar dat is nu natuurlijk weer niet goed _O- Dat zeg ik dus...als je maar kunt bashen, ongeacht over wat.
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 14:41:08 #106
54278 crew  Tijger_m
42
pi_94902717
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Ik zou stoppen met jezelf voor lul zetten. :W
Sta ik voor jou dan? :W
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_94902737
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sta ik voor jou dan? :W
Ik zou in kleine zalen beginnen. Blijkbaar kun je dus én niet lezen én ben je niet grappig.
pi_94902763
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat was toch een onzin idee?? Immers, er was niets aan de hand op straat.

Nu willen ze minder blauw en is het weer niet goed.

Bevestiging van het gegeven dat het niet uitmaakt wat de PVV zegt...maar zodra de PVV iets zegt gaan we er lacherig over doen.

Ik kan er wel om lachen :Y
Ja, het maakt mij verder niet uit. Ik hoorde ome Geert schreeuwen dat er 10.000 extra agenten moesten komen. In onderhandelingen voor het regeerakkoord heeft hij er 3.000 weten los te peuteren. Kijk, het zal mij verder een worst wezen en dat jij vindt dat het gaat om harder straffen zal mij eveneens een rotzorg zijn. Het gaat hier effe om de inconsequente houding van de PVV.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 14:43:42 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_94902809
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Ik zou in kleine zalen beginnen. Blijkbaar kun je dus én niet lezen én ben je niet grappig.
Och ja, ik doe een poging mij op jouw nivo te begeven, ik had kunnen weten dat zo'n stap omlaag niet vlekkeloos zou gaan :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_94902846
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Och ja, ik doe een poging mij op jouw nivo te begeven, ik had kunnen weten dat zo'n stap omlaag niet vlekkeloos zou gaan :D
Een mislukte 'jij bak'...nou als je zelfs dat al niet kunt zou ik uberhaubt niet in zalen gaan staan. Hou het maar bij voorstellingen voor je vriendjes.
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 14:45:51 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_94902896
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Een mislukte 'jij bak'...nou als je zelfs dat al niet kunt zou ik uberhaubt niet in zalen gaan staan. Hou het maar bij voorstellingen voor je vriendjes.
Zit je iets dwars? Vanwaar die fixatie op optredens? Ben jij een gemankeerde komiek of zo? :D

Ik kom gewoon op een forum PVV sukkeltjes uitlachen, da's best leuk op de vrijdagmiddag. Nou, bedankt voor de lachers, ik ga weer :W
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_94902950
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zit je iets dwars? Vanwaar die fixatie op optredens? Ben jij een gemankeerde komiek of zo? :D
Mij zit niets dwars... jij komt als slechte komiek hier 'grappig' doen. "sta ik voor jou dan", "ik probeer jouw methodiek" .... blabla. Sta achter je eigen uitspraken en denkwijze en probeer niet om jezelf te spiegelen.
pi_94902966
Je praat gewoon poep, Ronnie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94902991
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
Je praat gewoon poep, Ronnie.
Whatever pleases you Koos.
pi_94913626
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Whatever pleases you Koos.
Het gaat niet om wat wij, de 'linksen' die het over het algemeen niet zo met de pvv kunnen vinden, willen. De pvv belooft meer blauw en geeft het volk nu minder, dat is toch raar?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_94933902
van volkskrant.nl

quote:
De PVV wil meer agenten, maar niet in Den Haag
Van onze verslaggever John Wanders 02/04/11, 04:31

Jeltje van Nieuwenhoven en Marnix Norder (links) (op de rug gezien) van de PvdA zitten tegenover PVV-leden Machiel de Graaf (2e links), Sietse Fritsma, Richard de Mos, Karen Gerbrands en Arnoud van Doorn (van links naar rechts) tijdens de definitieve uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in Den Haag, vorig jaar. © anp
'De PvdA wil meer regenten, de PVV meer agenten', bezwoer toekomstig PVV-senaatsleider Machiel de Graaf eerder deze maand tijdens een verkiezingsdebat.

De Graafs Haagse PVV-raadsfractie weigert intussen aan te schuiven bij het in Den Haag breed gedragen protest tegen de aangekondigde budgettaire aanslag op de Haagse politie.

Door bezuinigingen en een landelijke herverdeling van de politiesterkte verliest het regiokorps Haaglanden circa tweehonderd agenten (130 fte's). 'Dat is wrang, zuur en onrechtvaardig', vindt de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen (VVD).

Eens
Een meerderheid van de Haagse gemeenteraad is dat met de burgemeester eens. De raad nam donderdagavond een motie van D66 aan waarin Tweede en Eerste Kamerleden worden opgeroepen de ingreep van VVD-minister Opstelten van Veiligheid en Justitie ongedaan te maken. De PVV stemde tegen, evenals VVD en CDA.

De tegenstemmers lieten zich uiteraard inspireren door hun partijgenoten in kabinet en Kamer, die via een gedoogcoalitie het land besturen.

Law and order
Dit maakt het lokale pr-probleem voor de PVV Den Haag niet minder groot.

Het is bij uitstek deze 'law and order'-oppositiefractie die met een continue stroom persberichten en schriftelijke vragen publicitaire aandacht vraagt voor wat zij noemt 'de verloedering' van Den Haag.

'Nu ook al 'drive-by-shootings'; Den Haag begint op Bogota te lijken', twitterde PVV-raadslid Arnoud van Doorn, de fractiewoordvoerder Veiligheid, onlangs nog naar aanleiding van een schietpartij. Het is een willekeurig voorbeeld uit zijn lange reeks klachten over het veiligheidsbeleid van de 'Europese Roofstad Den Haag'.

Niet uit te leggen
'Het is niet uit te leggen aan de Hagenaars dat ons politiekorps dankzij de PVV 130 fte's kwijtraakt', meent D66-fractieleider Rachid Guernaoui.

'Het is niet anders', reageerde Van Doorn in de raadszaal. 'De bomen groeien niet meer tot in de hemel. Wij zijn de restanten van jarenlang links wanbeleid aan het opruimen.'

Eerder deze week meldde hij via Twitter: 'Juist omdat de PVV trots is op Den Haag willen we de verloedering en criminaliteit aanpakken. En daar is de politie voor.'

Muizenval
Met de aangekondigde ingreep in de sterkte van het Haagse politiekorps zag Guernaoui zijn kans schoon. De muizenval die de D66-fractieleider voor zijn PVV-collega's opzette, klapte donderdagavond bij de stemmingen dicht. Elke klacht van de PVV over 'de verloedering' van Den Haag kan vanaf nu simpel worden weggetikt onder verwijzing naar het stemgedrag van die partij toen het over keiharde aantallen agenten ging.

Van Doorn leek de schade voor zijn partij niet te zien. Over Guernaoui's actie twitterde hij na de stemmingen zelfvoldaan: 'Zo, D66 @RachidG door PVV en VVD tot op de enkels afgebrand en huilend in de hoek gezet. Snel over tot de orde van de dag!'
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94933997
quote:
'Het is niet uit te leggen aan de Hagenaars dat ons politiekorps dankzij de PVV 130 fte's kwijtraakt', meent D66-fractieleider Rachid Guernaoui.'
Klopt, ik heb hier nog geen goede uitleg gezien in ieder geval. Onvoorstelbaar dat ze simpelweg stellen dat het allemaal de schuld van links is. Het lijkt een soort instant 'oplossing' voor alle problemen waar de pvv voor komt te staan. Geef links maar de schuld, dan zijn de kiezers weer tevreden.

Pijnlijk hoe duidelijk het wordt dat de pvv-stemmers slaafse volgelingen zijn die al hun kritisch vermogen enkel op 'links' richten.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zaterdag 2 april 2011 @ 09:35:58 #118
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_94934459
Zucht...

Minister Maxime Verhagen kreeg vorig jaar bij de Tweede Kamerverkiezingen van zijn eigen CDA-bestuur te horen dat hij PVV-leider Geert Wilders niet meer hard mocht aanvallen. Dat zou de partij veel kiezers kosten, zo luidde de boodschap.
,,Ik kreeg nota bene een telefoontje van het partijbestuur: of ik daar eens mee op wilde houden,'' zegt Verhagen vandaag in een interview met het AD. Naar eigen zeggen heeft de CDA'er zich niets van dit partijverbod aangetrokken. Verhagen wil niet zeggen wie hem belde.

Met deze ontboezeming reageert de vicepremier op het verwijt dat hij zijn partij in de armen van de PVV heeft gedreven. ,,Als iemand afstand nam van Wilders, dan was ik dat.'' Maar na de verkiezingen van 9 juni ging Verhagen toch met Wilders in zee. Enkele oud-bewindslieden van het CDA verweten hem dat hij dat deed om de macht. ,,Je kunt wel zeggen: de PVV is abject, maar daarmee geef je nog geen antwoord op de angst van de 1,5 miljoen kiezers die op Wilders hebben gestemd,'' aldus Verhagen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)niet-aanvallen.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_94934988
Ah, het aloude 1,5 miljoen kiezers argument wordt weer van stal gehaald. Dat moeten wel heel speciale mensen zijn, gezien hun behandeling.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2011 @ 13:06:52 #120
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94974830
quote:
As long as there is a single copy of the Koran in the world there shall not be peace.
William Ewart Gladstone, oud-premier van de UK

quote:
How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many countries. Improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods of commerce, and insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet rule or live.

A degraded sensualism deprives this life of its grace and refinement; the next of its dignity and sanctity. The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property, either as a child, a wife, or a concubine, must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men.

Individual Moslems may show splendid qualities, but the influence of the religion paralyzes the social development of those who follow it.

No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science, the science against which it had vainly struggled, the civilization of modern Europe might fall, as fell the civilization of ancient Rome.
Sir Winston Churchill, oud-premier van de UK

quote:
The Muslim religion is so unreformed since it was created that nowhere in the Muslim world has there been any real advance in science, or art or literature, or technology in the last 500 years
Lord Norman Tebbit, Brist politicus

quote:
This is Islam, an absurd theology of an immoral Bedouin, a rotting corpse which poisons our lives.
Mustafa Atatürk, stichter van het seculiere Turkije

quote:
In the seventh century of the Christian era a wandering Arab, of the lineage of Hagar, the Egyptian, combining the powers of transcendent genius with the preternatural energy of a fanatic and the fraudulent spirit of an impostor, proclaimed himself as a messenger from Heaven, and spread desolation and delusion over an extensive portion of the earth. Adopting, from the sublime conception of the Mosaic law, the doctrine of one omnipotent God, he connected indissolubly with it the audacious falsehood, that he was himself his prophet and apostle. Adopting, from the new revelation of Jesus, the faith and hope of immortal life, and of future retribution, he humbled it to the dust by adapting all the rewards and sanctions of his religion to the gratification of the sexual passion. He poisoned the sources of human felicity at the fountain, by degrading the condition of the female sex, and the allowance of polygamy; and he declared undistinguishing and exterminating war as a part of his religion against all the rest of mankind. The essence of his doctrine was violence and lust; to exalt the brutal over the spiritual part of human nature....While the merciless and dissolute are encouraged to furnish motives to human action, there never can be peace on earth and good will toward men. The hand of Ishmael will be against every man, and every man’s hand against him.
John Quincy Adams, oud-president van de VS

quote:
The precept of the Koran is, perpetual war against all who deny, that Mahomet is the prophet of God. The vanquished may purchase their lives, by the payment of tribute; the victorious may be appeased by a false and delusive promise of peace; and the faithful follower of the prophet, may submit to the imperious necessities of defeat: but the command to propagate the Moslem creed by the sword is always obligatory, when it can be made effective. The commands of the prophet may be performed alike, by fraud, or by force
John Quincy Adams, oud-president van de VS

quote:
During the thousand years that included the careers of the Frankish soldier and the Polish king, the Christians of Asia and Africa proved unable to wage successful war with the Moslem conquerors; and in consequence Christianity practically vanished from the two continents; and today nobody can find in them any "social values" whatever, in the sense in which we use the words, so far as the sphere of Mohammedan influence. There are such "social values" today in Europe, America, and Australia only because during those thousand years the Christians of Europe possessed the warlike power to do what the Christians of Asia and Africa had failed to do - that is, to beat back the Moslem invader.
Franklin Roosevelt, oud-president van de VS

quote:
Islam makes it incumbent on all adult males, provided they are not disabled and incapacitated, to prepare themselves for the conquest of [other] countries so that the writ of Islam is obeyed in every country in the world. But those who study Islamic Holy War will understand why Islam wants to conquer the whole world…. Those who know nothing of Islam pretend that Islam counsels against war. Those [who say this] are witless. Islam says Kill all the unbelievers just as they would kill you all! Does this mean that Muslims should sit back until they are devoured by [the unbelievers] Islam says Kill them [the non-Muslims], put them to the sword and scatter [their armies]. Does this mean sitting back until [non-Muslims] overcome us Islam says Kill in the service of Allah those who may want to kill you! Does this mean that we should surrender to the enemy Islam says Whatever good there is exists thanks to the sword and in the shadow of the sword! People cannot be made obedient except with the sword! The sword is the key to Paradise, which can be opened only for Holy Warriors!

There are hundreds of other [Koranic] verses and Hadiths [sayings of the Prophet] urging Muslims to value war and to fight. Does all that mean that Islam is a religion that prevents men from waging war I spit upon those foolish souls who make such a claim.”
Ayatollah Ruhollah Khomeini, stichter van de Islamitische Republiek Iran

Zijn dit tokkies of intellectuelen? Belangrijke historische personen bevestigen in ieder geval Wilders' gelijk.
  zondag 3 april 2011 @ 13:08:53 #121
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_94974876
Het zijn wel bijna allemaal politici, geen neutrale wetenschappers.
O)))
pi_94974951
Holo, dringt het nou nog steeds niet tot je door dat die hele islam het gros van de Nederlanders gewoon geen ene reet kan schelen? Wat kan mij het nou schelen wat er in de koran staat? Zolang moslims in Nederland zich gewoon fatsoenlijk gedragen en geen mensen stenigen, is er wat mij betreft niets aan de hand.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2011 @ 13:13:52 #123
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94975009
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:08 schreef arucard het volgende:
Het zijn wel bijna allemaal politici, geen neutrale wetenschappers.
Maar veel van deze politici hadden geen belang bij deze uitspraken, aangezien de discussie toen nog niet echt speelde. Eigenlijk had Khomeini alleen belang bij deze uitspraak.

Voor Atatürk kon zijn uitspraak zelfs alleen maar slecht uitpakken aangezien Turkije een moslimland is.
  zondag 3 april 2011 @ 13:16:14 #124
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94975074
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
Holo, dringt het nou nog steeds niet tot je door dat die hele islam het gros van de Nederlanders gewoon geen ene reet kan schelen? Wat kan mij het nou schelen wat er in de koran staat?
Schijnbaar wel, want er is wel veel controverse over dit onderwerp.
quote:
Zolang moslims in Nederland zich gewoon fatsoenlijk gedragen en geen mensen stenigen, is er wat mij betreft niets aan de hand.
Antisemitisme en homohaat is aan de orde van de dag.
  zondag 3 april 2011 @ 13:18:45 #125
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_94975137
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:16 schreef Holograph het volgende:

[..]

Schijnbaar wel, want er is wel veel controverse over dit onderwerp.

[..]

Antisemitisme en homohaat is aan de orde van de dag.
en er zijn net zoveel vergelijkbare quotes te vinden richting die twee groeperingingen als jij het gepost richting Islam.Waar zit het verschil precies?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_94975282
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:16 schreef Holograph het volgende:

[..]

Schijnbaar wel, want er is wel veel controverse over dit onderwerp.
Ja, omdat het door onze strot wordt geduwd door figuren als Wilders. Er gaat geen week voorbij of Wilders en consorten hebben wat te zeiken over de islam.

quote:
Antisemitisme en homohaat is aan de orde van de dag.
Er zijn in 2010 165 gevallen van antisemitisme geregistreerd. Elk geval is er natuurlijk een teveel, maar het wordt behoorlijk opgeklopt. Homohaat, daar heb ik geen cijfers van, maar dat is natuurlijk niet voorbehouden aan moslims. Sterker, ik heb begrepen dat het merendeel van de gevallen van homogeweld nog steeds wordt gepleegd door autochtonen. Overigens was er laatst een onderzoek waaruit bleek dat PVV'ers het meest intolerant zijn tegenover homo's.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2011 @ 13:42:45 #127
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94976019
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, omdat het door onze strot wordt geduwd door figuren als Wilders. Er gaat geen week voorbij of Wilders en consorten hebben wat te zeiken over de islam.

[..]

Er zijn in 2010 165 gevallen van antisemitisme geregistreerd.
Verreweg de meeste gevallen worden niet geregistreerd. Als iemand 'Kankerjood' gaat roepen zal die persoon daar veelal geen aangifte tegen doen.
quote:
Elk geval is er natuurlijk een teveel, maar het wordt behoorlijk opgeklopt. Homohaat, daar heb ik geen cijfers van, maar dat is natuurlijk niet voorbehouden aan moslims. Sterker, ik heb begrepen dat het merendeel van de gevallen van homogeweld nog steeds wordt gepleegd door autochtonen. Overigens was er laatst een onderzoek waaruit bleek dat PVV'ers het meest intolerant zijn tegenover homo's.
Ongetwijfeld, maar feit is dat juist homo's veelal op de PVV stemmen. Dat moet een reden hebben.
pi_94976414
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:42 schreef Holograph het volgende:

[..]

Verreweg de meeste gevallen worden niet geregistreerd. Als iemand 'Kankerjood' gaat roepen zal die persoon daar veelal geen aangifte tegen doen.
Aha, je kunt je claim dus nergens mee staven?

quote:
Ongetwijfeld, maar feit is dat juist homo's veelal op de PVV stemmen. Dat moet een reden hebben.
Misschien hebben homo's de schurft aan moslims of volgen ze het nieuws simpelweg niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94976567
PVV verliest twee zetels

Nederland wordt steeds slimmer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2011 @ 14:03:14 #130
181126 MouzurX
Misschien?
pi_94976739
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:27 schreef Dutchnative het volgende:
Ik vind dat wij niet de taak van een goedgeschoolde rechter, die waarschijnlijk veel bewijzen en pleidooien heeft moeten verwerken, kunnen overnemen.
Als ik hoor dat in duitsland iemand die sperma heeft afgestaan in de spermabank nu alimentatie moet gaan betalen aan de vrouw die daarmee een kind heeft gekregen dan betwijfel ik of die rechters wel allemaal zo goed zijn.

Ik heb compleet geen vertrouwen in de rechters.
Politie mag niks doen omdat ze anders genaaid worden door de rechterlijke macht.

Je hebt continu mensen die een grote bek geven tegen poltieagenten ... gasten die naar een politieagent lopen om te vragen of ze 2 homo's gezien hebben.
In mijn land wordt die gast dan in elkaar geknuppeld en de cel in gegooid.

Moet je eens in spanje doen bij de guardia civil.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 3 april 2011 @ 14:06:47 #131
181126 MouzurX
Misschien?
pi_94976862
Mensen die de cel in worden gegooid omdat ze een inbreker in elkaar slaan/neerschieten
Gewoon absurd.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 3 april 2011 @ 14:15:09 #132
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_94977181
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2011 14:03 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Als ik hoor dat in duitsland iemand die sperma heeft afgestaan in de spermabank nu alimentatie moet gaan betalen aan de vrouw die daarmee een kind heeft gekregen dan betwijfel ik of die rechters wel allemaal zo goed zijn.

Ik heb compleet geen vertrouwen in de rechters.
Politie mag niks doen omdat ze anders genaaid worden door de rechterlijke macht.

Je hebt continu mensen die een grote bek geven tegen poltieagenten ... gasten die naar een politieagent lopen om te vragen of ze 2 homo's gezien hebben.
In mijn land wordt die gast dan in elkaar geknuppeld en de cel in gegooid.

Moet je eens in spanje doen bij de guardia civil.

Tja, facisme houdt mensen idd lekker rustig
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_94977910
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:13 schreef Holograph het volgende:

[..]

Maar veel van deze politici hadden geen belang bij deze uitspraken, aangezien de discussie toen nog niet echt speelde. Eigenlijk had Khomeini alleen belang bij deze uitspraak.

Voor Atatürk kon zijn uitspraak zelfs alleen maar slecht uitpakken aangezien Turkije een moslimland is.
Je stelt wel vaker dingen die ik wat ondoordacht vind, maar deze uitspraak is gewoon dom.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_94978195
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:42 schreef Holograph het volgende:

[..]

Verreweg de meeste gevallen worden niet geregistreerd. Als iemand 'Kankerjood' gaat roepen zal die persoon daar veelal geen aangifte tegen doen.
Dus valt er weinig over te zeggen nietwaar? Of het nu veel of weinig is weet dus niemand. Denk je trouwens ook zo over deze cijfers: "Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking". De meeste Moslims worden niet geregistreerd zeker? :')

Jodenhaat moet trouwens, net als homohaat, keihard aangepakt worden. Daar hoef je de Islam echter niet voor te bestrijden (dan mis je trouwens de grootste groep, de autochtone haters op alles dat anders is dan zijzelf). Bestraf gewoon het gedrag, hoe denk je daarover? Waarom moet er een fictieve wortel van al het kwaad worden gecreëerd terwijl het feitelijke gedrag gewoon kan worden aangepakt?

Is het je nu een keer duidelijk dat je constant een zondebok zoekt voor alle ellende in Nederland, terwijl dit nergens op gefundeerd is? Alle problemen die concreet worden aangekaart hebben met antisociale bontkraagjes in de randstad te maken. Pak die dan gewoon aan, en niet het geloof van hun ouders.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zondag 3 april 2011 @ 15:00:03 #135
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94978684
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:46 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dus valt er weinig over te zeggen nietwaar? Of het nu veel of weinig is weet dus niemand. Denk je trouwens ook zo over deze cijfers: "Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking". De meeste Moslims worden niet geregistreerd zeker? :')

Jodenhaat moet trouwens, net als homohaat, keihard aangepakt worden. Daar hoef je de Islam echter niet voor te bestrijden (dan mis je trouwens de grootste groep, de autochtone haters op alles dat anders is dan zijzelf). Bestraf gewoon het gedrag, hoe denk je daarover? Waarom moet er een fictieve wortel van al het kwaad worden gecreëerd terwijl het feitelijke gedrag gewoon kan worden aangepakt?

Is het je nu een keer duidelijk dat je constant een zondebok zoekt voor alle ellende in Nederland, terwijl dit nergens op gefundeerd is? Alle problemen die concreet worden aangekaart hebben met antisociale bontkraagjes in de randstad te maken. Pak die dan gewoon aan, en niet het geloof van hun ouders.
Het fundament is de Koran, velen zeggen dan ook dat ze dit doen in naam van Allah. Het is hypocriet om te zeggen dat de Islam totaal geen invloed heeft op deze personen.

Even een vraag, kom je wel eens in gebieden waar veel Moslims wonen?
pi_94978727
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:00 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het fundament is de Koran, velen zeggen dan ook dat ze dit doen in naam van Allah. Het is hypocriet om te zeggen dat de Islam totaal geen invloed heeft op deze personen.

Even een vraag, kom je wel eens in gebieden waar veel Moslims wonen?
Krijgen we dit weer. Ik denk dat ik vaker in aanraking kom met moslims dan jij, vriend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94978763
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:00 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het fundament is de Koran, velen zeggen dan ook dat ze dit doen in naam van Allah. Het is hypocriet om te zeggen dat de Islam totaal geen invloed heeft op deze personen.

Even een vraag, kom je wel eens in gebieden waar veel Moslims wonen?
Nou, bedankt voor je reactie :')
Wat dondert mij die koran nou, het gaat hier over de problemen in Nederland. Ik wil weten welke problemen we in Nederland hebben die de Islam als fundamentele oorzaak hebben.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zondag 3 april 2011 @ 15:03:11 #138
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94978797
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Krijgen we dit weer. Ik denk dat ik vaker in aanraking kom met moslims dan jij, vriend.
Lijkt me sterk.

Even nog een leuke toevoeging: In 2008 had ik een Marokkaanse rijinstructeur die op de PVV zou stemmen uit schaamte voor zijn landgenoten. Of hij dit uiteindelijk ook op 1 juni heeft gedaan weet ik overigens niet.
pi_94978906
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:03 schreef Holograph het volgende:

[..]

Lijkt me sterk.

Even nog een leuke toevoeging: In 2008 had ik een Marokkaanse rijinstructeur die op de PVV zou stemmen uit schaamte voor zijn landgenoten. Of hij dit uiteindelijk ook op 1 juni heeft gedaan weet ik overigens niet.
Dus heeft Wilders gelijk? Ik zie het niet, een Marrokaan die gevoelig is voor beeldvorming, big deal hoor.

Wist je dat er meer criminele autochtone dan allochtone jongeren zijn? Waarom dan beleid maken dat alleen gericht is op een kleine groep?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_94978912
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:03 schreef Holograph het volgende:

[..]

Lijkt me sterk.
Aangezien mijn zwager moslim is, ik in een stad met twee moskeeen woon en ook nog eens journalist ben, vermoed ik dat mijn ervaring met moslims toereikend is.

quote:
Even nog een leuke toevoeging: In 2008 had ik een Marokkaanse rijinstructeur die op de PVV zou stemmen uit schaamte voor zijn landgenoten. Of hij dit uiteindelijk ook op 1 juni heeft gedaan weet ik overigens niet.
Wat fijn voor die meneer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2011 @ 15:11:42 #141
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94979143
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aangezien mijn zwager moslim is, ik in een stad met twee moskeeen woon en ook nog eens journalist ben, vermoed ik dat mijn ervaring met moslims toereikend is.
:') Iemand die in een stad woont met twee moskeeën wilt natuurlijks niks zeggen. Denk jij dat mensen aan de grachtengordel ook maar met een enkele Moslim in aanraking komen?
quote:
[..]

Wat fijn voor die meneer.
Inderdaad. Alhoewel ik wel denk dat hij veel vaker met Moslims in aanraking komt dan menig persoon hier.
pi_94979184
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:11 schreef Holograph het volgende:

[..]

:') Iemand die in een stad woont met twee moskeeën wilt natuurlijks niks zeggen. Denk jij dat mensen aan de grachtengordel ook maar met een enkele Moslim in aanraking komen?
Sorry, effe vergeten hoe PVV-logica in elkaar steekt. Als je niet fel gekant bent tegen moslims, dan kom je nooit met ze in contact.

quote:
Inderdaad. Alhoewel ik wel denk dat hij veel vaker met Moslims in aanraking komt dan menig persoon hier.
Ja, en nu?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2011 @ 15:15:46 #143
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94979289
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:06 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dus heeft Wilders gelijk? Ik zie het niet, een Marrokaan die gevoelig is voor beeldvorming, big deal hoor.
Waaruit blijkt dat het beeldvorming is?
quote:
Wist je dat er meer criminele autochtone dan allochtone jongeren zijn?
Het zou ook erg zijn als dat niet zo was. De autochtonen zijn nog steeds 80% van de bevolking.
quote:
Waarom dan beleid maken dat alleen gericht is op een kleine groep?
Omdat daar toch gigantische problemen zijn.
  zondag 3 april 2011 @ 15:20:35 #144
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94979472
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, effe vergeten hoe PVV-logica in elkaar steekt. Als je niet fel gekant bent tegen moslims, dan kom je nooit met ze in contact.
Als je kijkt naar de uitslagen van de verkiezingen per stembureau kun je dat inderdaad stellen ja. Overigens gaat het niet over Moslims, maar over de Islam.
quote:
[..]

Ja, en nu?
Het is maar om aan te geven dat ook allochtonen het wel hebben gehad met het beleid wat we jaren hebben gehad.
  zondag 3 april 2011 @ 15:27:27 #145
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_94979753
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de uitslagen van de verkiezingen per stembureau kun je dat inderdaad stellen ja. Overigens gaat het niet over Moslims, maar over de Islam.

[..]
Dat slaat helemaal nergens op. Alsof "de islam" rondhangt op straat en homo's beledigt? In elke post van jou gaat het om moslims.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_94979848
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de uitslagen van de verkiezingen per stembureau kun je dat inderdaad stellen ja. Overigens gaat het niet over Moslims, maar over de Islam.
Allochtonen gaan het criminele pad op dankzij de islam?

quote:
Het is maar om aan te geven dat ook allochtonen het wel hebben gehad met het beleid wat we jaren hebben gehad.
Was die meneer moslim?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † zondag 3 april 2011 @ 15:30:05 #147
137949 Disana
pi_94979860
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:20 schreef Holograph het volgende:
Overigens gaat het niet over Moslims, maar over de Islam.

Ik begrijp niet dat mensen daarin trappen. Natuurlijk gaat het wel om moslims want wie anders geloven er in de islam. Alsof het minder kwalijk is als je het zo formuleert.
pi_94980487
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:15 schreef Holograph het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat het beeldvorming is?

[..]

Het zou ook erg zijn als dat niet zo was. De autochtonen zijn nog steeds 80% van de bevolking.

[..]

Omdat daar toch gigantische problemen zijn.
En komen die problemen door de Islam?

Daarnaast blijft het belachelijk. Het beleid zou gericht moeten zijn op de hele groep probleemjongeren, niet alleen op het Islamitische deel. Het is een raadsel waarom een kleine specifieke groep veel meer aandacht krijgt dan de overgrote meerderheid, terwijl de problemen gelijk zijn.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_94980626
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat mensen daarin trappen. Natuurlijk gaat het wel om moslims want wie anders geloven er in de islam. Alsof het minder kwalijk is als je het zo formuleert.
Dit. Het is een bekende truc in de retorica, dissociatie wordt het genoemd. Het aanbrengen van een fictief onderscheid omdat je anders in de problemen komt. In Wilders zijn geval mag hij natuurlijk niet discrimineren of aanzetten tot haat oid, dus gooit hij het op de Islam in plaats van op Moslims. Elk weldenkend mens realiseert zich echter dat die twee niet los van elkaar bestaan.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_94980739
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de uitslagen van de verkiezingen per stembureau kun je dat inderdaad stellen ja. Overigens gaat het niet over Moslims, maar over de Islam.

[..]

Het is maar om aan te geven dat ook allochtonen het wel hebben gehad met het beleid wat we jaren hebben gehad.
1: Limburg Hallo?
2: Je hebt één voorbeeld :'), nu weet ik wel dat cijfers je weinig zeggen, anders zou je wel inzien dat er nauwelijks moslims in Nederland zijn (of bijkomen) en dat er veel meer problemen met autochtone jongeren zijn. Je zult toch met meer moeten komen dan je rijlesinstructeur.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zondag 3 april 2011 @ 16:17:25 #151
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94982005
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:48 schreef Compatibel het volgende:

[..]

1: Limburg Hallo?
Dat argument slaat dan ook echt nergens op en is al verschillende keren ontkracht: In prachtwijken met zowel allochtonen als autochtonen zie je dat de het een nek-aan-nek-race is tussen de PvdA en de PVV.
quote:
2: Je hebt één voorbeeld :'), nu weet ik wel dat cijfers je weinig zeggen, anders zou je wel inzien dat er nauwelijks moslims in Nederland zijn (of bijkomen) en dat er veel meer problemen met autochtone jongeren zijn. Je zult toch met meer moeten komen dan je rijlesinstructeur.
Bij Zembla bleek laatst dat de criminaliteitscijfers totaal niet klopte.

Daarnaast is je vergelijking ook totaal misplaatst, dat heb ik ook al aangegeven maar dat begrijp je schijnbaar niet. Je moet kijken naar de verhouding, niet naar absolute aantallen.
  zondag 3 april 2011 @ 16:19:22 #152
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94982078
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat mensen daarin trappen. Natuurlijk gaat het wel om moslims want wie anders geloven er in de islam. Alsof het minder kwalijk is als je het zo formuleert.
Dat is echt quatsch. Een moslim hoeft niet per definitie alles uit te voeren wat de Islam voorschrijft. Zo is nog steeds 50% van de Nederlandse Marokkanen nog steeds pro-westers.
  zondag 3 april 2011 @ 16:20:36 #153
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_94982131
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:19 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat is echt quatsch. Een moslim hoeft niet per definitie alles uit te voeren wat de Islam voorschrijft. Zo is nog steeds 50% van de Nederlandse Marokkanen nog steeds pro-westers.
Waarom gelden alle voorgestelde maatregelen dan voor moslims en niet "de islam"?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 3 april 2011 @ 16:23:22 #154
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94982235
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:20 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Waarom gelden alle voorgestelde maatregelen dan voor moslims en niet "de islam"?
Omdat we de secularisatie onder Moslims moeten bevorderen. Zoals Atatürk al stelt is de Islam een verrotte religie.
pi_94982292
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:17 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat argument slaat dan ook echt nergens op en is al verschillende keren ontkracht: In prachtwijken met zowel allochtonen als autochtonen zie je dat de het een nek-aan-nek-race is tussen de PvdA en de PVV.

[..]

Bij Zembla bleek laatst dat de criminaliteitscijfers totaal niet klopte.

Daarnaast is je vergelijking ook totaal misplaatst, dat heb ik ook al aangegeven maar dat begrijp je schijnbaar niet. Je moet kijken naar de verhouding, niet naar absolute aantallen.
Waarom moet je kijken naar de verhouding? Dat moet helemaal niet wanneer het gaat over de hoeveelheid overlast. Dan boeit het geen fuck dat een bepaalde groep oververtegenwoordigd is (schijneffect trouwens, corrigeer het voor SES en het effect verdwijnt) ten opzichte van de populatieverhouding. Als het gaat om het reduceren van overlast dan sla je de plank volledig mis wanneer je je alleen op een kleine groep richt.

Sorry Holo, maar je begrijpt er niets van. Constant mekkeren over de gevaren van de Islam zonder concreet met voorbeelden te komen, statistieken verkeerd interpreteren, het negeren van cijfers, selectief quoten van politici die toevallig ook iets tegen de Islam hebben (wat een drogreden is dat zeg) enzovoort enzovoort.

Owhja, en Limburg is wel een goed argument. De pvv is daar fucking de grootste zonder dat er Moslims wonen. En als je met Zembla komt (dat je die nog serieus neemt na hun zeer kritische uitzending over Geert, die ze trouwens vervolgens wegzette als linkse facisten oid), dan moet je wat concreter zijn. Welke cijfers?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zondag 3 april 2011 @ 16:26:41 #156
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_94982334
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:23 schreef Holograph het volgende:

[..]

Omdat we de secularisatie onder Moslims moeten bevorderen. Zoals Atatürk al stelt is de Islam een verrotte religie.
Dus het zijn wel de moslims die moeten veranderen omdat zij op dit moment gevaarlijk zijn?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_94982335
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:19 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat is echt quatsch. Een moslim hoeft niet per definitie alles uit te voeren wat de Islam voorschrijft. Zo is nog steeds 50% van de Nederlandse Marokkanen nog steeds pro-westers.
Gast, het punt is dat je niet zomaar kunt stellen dat je iets hebt tegen de Islam, maar niet tegen moslims. Je kunt die twee niet van elkaar scheiden, ook al zijn ze niet volledig gelijk.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  † In Memoriam † zondag 3 april 2011 @ 16:30:49 #158
137949 Disana
pi_94982475
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:19 schreef Holograph het volgende:

Dat is echt quatsch. Een moslim hoeft niet per definitie alles uit te voeren wat de Islam voorschrijft. Zo is nog steeds 50% van de Nederlandse Marokkanen nog steeds pro-westers.
Moslims zijn moslims. Als ze geen moslim meer zijn, gaat het ook niet over ze. De PVV doet er alles aan om moslims in de hoek te zetten en te pesten.
  zondag 3 april 2011 @ 16:33:36 #159
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94982567
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:25 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Waarom moet je kijken naar de verhouding? Dat moet helemaal niet wanneer het gaat over de hoeveelheid overlast. Dan boeit het geen fuck dat een bepaalde groep oververtegenwoordigd is (schijneffect trouwens, corrigeer het voor SES en het effect verdwijnt) ten opzichte van de populatieverhouding. Als het gaat om het reduceren van overlast dan sla je de plank volledig mis wanneer je je alleen op een kleine groep richt.
Probleem is dat het geen kleine groep is. Je beschuldigt mij ervan dat ik geen enkel idee heb wat de cijfers inhouden, maar wat jij nu stelt is echt quatsch.

Daarnaast kan ik overigens niet vinden dat er meer autochtone jeugdbendes zijn dan allochtonen. Dus ik heb ook geen idee waar je dat vandaan haalt, een bron aub.
quote:
Sorry Holo, maar je begrijpt er niets van. Constant mekkeren over de gevaren van de Islam zonder concreet met voorbeelden te komen, statistieken verkeerd interpreteren, het negeren van cijfers, selectief quoten van politici die toevallig ook iets tegen de Islam hebben (wat een drogreden is dat zeg) enzovoort enzovoort.
Hoezo is dat nou weer een drogreden? Is het quoten van mensen die het met je eens zijn is een drogreden? Geen van deze personen heeft zich positief uitgelaten over de Islam, dus ik heb ook geen informatie achtergehouden.
quote:
Owhja, en Limburg is wel een goed argument. De pvv is daar fucking de grootste zonder dat er Moslims wonen.
Je laat nu totaal onverlet dat er in de steden geen grote aantallen PVV-stemmers wonen, en doet net alsof ze alleen in Limburg wonen. In Limburg hebben mensen om andere redenen op de PVV gestemd, en dat weet je donders goed.
quote:
En als je met Zembla komt (dat je die nog serieus neemt na hun zeer kritische uitzending over Geert, die ze trouwens vervolgens wegzette als linkse facisten oid), dan moet je wat concreter zijn. Welke cijfers?
Bij Zembla noemde ze het gewoon criminaliteitscijfers. Daarnaast blijkt wel dat allochtonen jongeren in verhouding 4 keer zo vaak in aanraking komen met de politie, dus wat dat betreft moet je deze ook anders aanpakken.
  zondag 3 april 2011 @ 16:37:46 #160
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94982731
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Moslims zijn moslims. Als ze geen moslim meer zijn, gaat het ook niet over ze. De PVV doet er alles aan om moslims in de hoek te zetten en te pesten.
Gematigde Moslim != Radicale Moslim. Je kunt ze wat dat betreft ook niet vergelijken, dat is namelijk een belediging voor de gematigde moslim. Sorry.
  zondag 3 april 2011 @ 16:39:48 #161
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94982825
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:26 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dus het zijn wel de moslims die moeten veranderen omdat zij op dit moment gevaarlijk zijn?
Het is de Islam die (radicale) moslims beïnvloed tot rare en achterlijke daden.
  † In Memoriam † zondag 3 april 2011 @ 16:40:57 #162
137949 Disana
pi_94982881
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:37 schreef Holograph het volgende:

[..]

Gematigde Moslim != Radicale Moslim. Je kunt ze wat dat betreft ook niet vergelijken, dat is namelijk een belediging voor de gematigde moslim. Sorry.
Jij bent degene die beweert dat het de PVV om 'de islam' gaat en niet om 'moslims'. Maar gematigd of niet, een moslim is een moslim en die hangt de islam aan.
  † In Memoriam † zondag 3 april 2011 @ 16:41:25 #163
137949 Disana
pi_94982903
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:39 schreef Holograph het volgende:

Het is de Islam die (radicale) moslims beïnvloed tot rare en achterlijke daden.
Kijk, nu zeg je het ook zelf.
  zondag 3 april 2011 @ 16:44:50 #164
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94983048
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij bent degene die beweert dat het de PVV om 'de islam' gaat en niet om 'moslims'. Maar gematigd of niet, een moslim is een moslim en die hangt de islam aan.
Een radicale moslim hangt de Islam op een heel andere manier aan dan een gematigde moslim, en daar mag je best onderscheid in maken: Je moet daarom ook geen groepen mensen over een kam scheren. :D
  zondag 3 april 2011 @ 16:46:02 #165
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94983102
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Kijk, nu zeg je het ook zelf.
We moeten de secularisatie onder Moslims bevorderen: 50% van de Marokkanen op grond van de Islam nog steeds anti-Westers.
  † In Memoriam † zondag 3 april 2011 @ 16:46:21 #166
137949 Disana
pi_94983124
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:44 schreef Holograph het volgende:

[..]

Een radicale moslim hangt de Islam op een heel andere manier aan dan een gematigde moslim, en daar mag je best onderscheid in maken: Je moet daarom ook geen groepen mensen over een kam scheren. :D
Juist. Je moet geen groepen mensen over een kam scheren. En dat is precies wat de PVV doet door moslims te beledigen en provoceren omdat ze een geloof aanhangen dat Wilders en zijn vrienden niet zint.
  zondag 3 april 2011 @ 16:46:40 #167
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94983134
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Juist. Je moet geen groepen mensen over een kam scheren. En dat is precies wat de PVV doet door moslims te beledigen en provoceren omdat ze een geloof aanhangen dat Wilders en zijn vrienden niet zint.
Of wat jij net deed.
  † In Memoriam † zondag 3 april 2011 @ 16:47:51 #168
137949 Disana
pi_94983191
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:46 schreef Holograph het volgende:

[..]

Of wat jij net deed.
Wat deed ik? Wilders en zijn vrienden? Dat vind je wel erg? Maar als jij alle moslims ziet als potentiële terroristen is het niet erg?
  zondag 3 april 2011 @ 16:48:38 #169
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94983232
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat deed ik? Wilders en zijn vrienden? Dat vind je wel erg? Maar als jij alle moslims ziet als potentiële terroristen is het niet erg?
Nee hoor. Je vond niet dat ik onderscheid mocht maken tussen gematigde moslims en radicale moslims. Ik moest ze over een kam scheren van jou :(.
  † In Memoriam † zondag 3 april 2011 @ 16:52:52 #170
137949 Disana
pi_94983436
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:48 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee hoor. Je vond niet dat ik onderscheid mocht maken tussen gematigde moslims en radicale moslims. Ik moest ze over een kam scheren van jou :(.
Hoe kom je daar nou bij. Ik had het zelfs helemaal niet over jou. Ik had het over je stelling dat het de PVV niet om moslims gaat maar om de islam.
  zondag 3 april 2011 @ 16:56:33 #171
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94983596
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij. Ik had het zelfs helemaal niet over jou. Ik had het over je stelling dat het de PVV niet om moslims gaat maar om de islam.
Klopt, want de Islam maakt radicale Moslims gek. Als ze seculier worden is er ook niets mis met deze mensen.
pi_94983788
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:56 schreef Holograph het volgende:

[..]

Klopt, want de Islam maakt radicale Moslims gek. Als ze seculier worden is er ook niets mis met deze mensen.
Elke radicale Moslim is niet seculier?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  † In Memoriam † zondag 3 april 2011 @ 17:06:08 #173
137949 Disana
pi_94983991
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:56 schreef Holograph het volgende:

[..]

Klopt, want de Islam maakt radicale Moslims gek. Als ze seculier worden is er ook niets mis met deze mensen.
Zie je niet hoe je bewering met zichzelf in tegenspraak is?
  zondag 3 april 2011 @ 17:23:12 #174
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_94984677
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:39 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het is de Islam die (radicale) moslims beïnvloed tot rare en achterlijke daden.
Maar diezelfde islam beinvloedt de gematigde dus niet tot rare en achterlijke daden? Hoe kan de islam dan nog op zich het probleem zijn? Zijn het dus toch die moslims?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_94984964
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:33 schreef Holograph het volgende:

[..]

Probleem is dat het geen kleine groep is. Je beschuldigt mij ervan dat ik geen enkel idee heb wat de cijfers inhouden, maar wat jij nu stelt is echt quatsch.

Daarnaast kan ik overigens niet vinden dat er meer autochtone jeugdbendes zijn dan allochtonen. Dus ik heb ook geen idee waar je dat vandaan haalt, een bron aub.

[..]

Hoezo is dat nou weer een drogreden? Is het quoten van mensen die het met je eens zijn is een drogreden? Geen van deze personen heeft zich positief uitgelaten over de Islam, dus ik heb ook geen informatie achtergehouden.

[..]

Je laat nu totaal onverlet dat er in de steden geen grote aantallen PVV-stemmers wonen, en doet net alsof ze alleen in Limburg wonen. In Limburg hebben mensen om andere redenen op de PVV gestemd, en dat weet je donders goed.

[..]

Bij Zembla noemde ze het gewoon criminaliteitscijfers. Daarnaast blijkt wel dat allochtonen jongeren in verhouding 4 keer zo vaak in aanraking komen met de politie, dus wat dat betreft moet je deze ook anders aanpakken.
Zucht. Erg vermoeiend dit hoor.
1: Het is een drogreden omdat je veronderstelt dat iets waar is omdat bepaalde politici dat zeggen. Niet omdat ze het met je eens zijn, maar omdat je bewijzen aanvoert die helemaal niets zeggen.
2: Er zijn problemen met jongeren, antisociaal gedrag in de vorm van straatschoffies (terroristen natuurlijk), geweldsmisdrijven, diefstal et cetera. Figuren zoals jij benadrukken constant dat daar ten opzichte van het totale aantal allochtonen in Nederland veel allochtonen bij zitten. Dat neemt niet weg dat het overgrote deel van de problemen door autochtone jongeren wordt veroorzaakt.
3: Jij beweert dat Limburg geen argument is, ik beweer van wel.

En dan het belangrijkste:
4: Wat is de relatie tussen de Islam en de bontkraagjes? Ik zie het niet hoor. Wat ik wel zie is dat het jongeren met een lage SES zijn die de problemen veroorzaken, allochtoon en autochtoon.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zondag 3 april 2011 @ 18:38:48 #176
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94987529
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 17:23 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar diezelfde islam beinvloedt de gematigde dus niet tot rare en achterlijke daden? Hoe kan de islam dan nog op zich het probleem zijn? Zijn het dus toch die moslims?
Dat komt omdat de mensen bepaalde dingen in de Koran als een dode letter beschouwen. Dat heeft meer te maken het de common sense van deze mensen dan met de Islam.

[ Bericht 6% gewijzigd door Holograph op 03-04-2011 18:47:53 ]
pi_94988843
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 18:38 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat komt omdat de mensen bepaalde dingen in de Koran als een dode letter beschouwen. Dat heeft meer te maken het de common sense van deze mensen dan met de Islam.
Onzin. Een gematigde moslim zal ook claimen letterlijk de Koran te volgen, doch zal hij of zij niet neigen naar bepaalde gewelddadige gedachten. Dat haalt meteen als je stelling onderuitn dat het aan de Islam ligt. Kennelijk spelen er andere factoren mee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_94993684
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin. Een gematigde moslim zal ook claimen letterlijk de Koran te volgen, doch zal hij of zij niet neigen naar bepaalde gewelddadige gedachten. Dat haalt meteen als je stelling onderuitn dat het aan de Islam ligt. Kennelijk spelen er andere factoren mee.
Kom op, je gaat hier toch niet serieus op in? Sorry Holo, maar voor mij ben jij niet meer dan een gemiddelde kroegtokkie die denkt de wijsheid in pacht te hebben. Je hebt wat passages in de koran gelezen, luistert naar speeches van Wilders en denkt vervolgens dat je weet hoe het reilen en zeilen van een complete bevolkingsgroep in elkaar steekt. Een antropoloog zou zich voor jou schamen. Sterker, iedereen die een diploma hoger dan vmbo heeft schaamt zich voor jou.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2011 @ 20:47:11 #179
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94994001
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin. Een gematigde moslim zal ook claimen letterlijk de Koran te volgen, doch zal hij of zij niet neigen naar bepaalde gewelddadige gedachten. Dat haalt meteen als je stelling onderuitn dat het aan de Islam ligt. Kennelijk spelen er andere factoren mee.
Zo staat in Soera de Koe (33.48)
quote:
En gehoorzaam de ongelovigen en de huichelaars niet!
Volgens de Koran kunnen Nederlandse Moslims ze wet niet opvolgen, aangezien deze is gemaakt door ongelovigen. Toch zullen veel Moslims zich wel aan de wet houden: ze houden vooral zichzelf voor de gek.
pi_94994522
Alsof er geen énkel 'Radicaal' Christenmeisje is dat zich kaalscheert(mag niet van de bijbel).
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 3 april 2011 @ 20:55:16 #181
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94994596
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom op, je gaat hier toch niet serieus op in? Sorry Holo, maar voor mij ben jij niet meer dan een gemiddelde kroegtokkie die denkt de wijsheid in pacht te hebben. Je hebt wat passages in de koran gelezen, luistert naar speeches van Wilders en denkt vervolgens dat je weet hoe het reilen en zeilen van een complete bevolkingsgroep in elkaar steekt. Een antropoloog zou zich voor jou schamen. Sterker, iedereen die een diploma hoger dan vmbo heeft schaamt zich voor jou.
Ik weet dat je een soort van misplaatst superioriteitsgevoel hebt omdat je jezelf beschouwt als een hoogopgeleide (journalistiek opleiding :')). Maar mag ik nu nog zeggen dat je persoonlijke aanvallen een beetje vervelend beginnen te worden?
pi_94994713
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:55 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik weet dat je een soort van misplaatst superioriteitsgevoel hebt omdat je jezelf beschouwt als een hoogopgeleide (journalistiek opleiding :')). Maar mag ik nu nog zeggen dat je persoonlijke aanvallen een beetje vervelend beginnen te worden?
Al ben ik het niet vaak met je eens ( :') ) ik vind dat je je wel een beetje in moet houden Koos.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 3 april 2011 @ 20:58:36 #183
177885 JoaC
Het is patat
pi_94994837
Dames, kappen met de Ad Hominems.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 3 april 2011 @ 21:01:30 #184
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94995056
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:58 schreef JoaC het volgende:
Dames, kappen met de Ad Hominems.
Grappig dat dit minimaal eenmaal in de 2 dagen wordt gezegd in dit topic. Morgen begint Koos wel weer met een nieuwe aanval. Schijnt hij normaal te vinden als weldenkend mens.
pi_94995103
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:55 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik weet dat je een soort van misplaatst superioriteitsgevoel hebt omdat je jezelf beschouwt als een hoogopgeleide (journalistiek opleiding :')). Maar mag ik nu nog zeggen dat je persoonlijke aanvallen een beetje vervelend beginnen te worden?
Heeft helemaal niks met opleiding te maken, maar met gezond verstand. JIj beoordeelt een grote groep mensen op hetgeen staat geschreven in een boek. Ik pleit er daarentegen voor om moslims te beoordelen op hun daden. Dat is toch logisch? Je gaat toch ook geen actie ondernemen tegen joden omdat hun heilige boek volstaat met verwerpelijke onzin?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94995137
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:01 schreef Holograph het volgende:

[..]

Grappig dat dit minimaal eenmaal in de 2 dagen wordt gezegd in dit topic. Morgen begint Koos wel weer met een nieuwe aanval. Schijnt hij normaal te vinden als weldenkend mens.
Doe je nu niet hetzelfde? Door Koos af te schilderen als een agressief persoon? :) ;)
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 3 april 2011 @ 21:05:37 #187
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94995407
quote:
5s.gif Op zondag 3 april 2011 21:02 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Doe je nu niet hetzelfde? Door Koos af te schilderen als een agressief persoon? :) ;)
Als je leest wat hij allemaal schrijft kan ik daar als PVV-tokkie (in negatieve zin) nog veel van leren, en dat is nog zacht uitgedrukt.

Ik hou wel op :Y
pi_94995472
quote:
5s.gif Op zondag 3 april 2011 21:02 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Doe je nu niet hetzelfde? Door Koos af te schilderen als een agressief persoon? :) ;)
Maar blijkbaar is het ontoelaatbaar als ik Holo dom noem vanwege zijn opvattingen. Maar als hij hetzelfde doet bij moslims vanwege hun religie, is er niks aan de hand. Nee, want dan heeft meneer slechts kritiek op de islam. Kom op zeg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2011 @ 21:13:40 #189
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94995993
quote:
Als je leest wat hij allemaal schrijft kan ik daar als PVV-tokkie (in negatieve zin) nog veel van leren, en dat is nog zacht uitgedrukt.
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar blijkbaar is het ontoelaatbaar als ik Holo dom noem vanwege zijn opvattingen. Maar als hij hetzelfde doet bij moslims vanwege hun religie, is er niks aan de hand. Nee, want dan heeft meneer slechts kritiek op de islam. Kom op zeg.
QED. I rest my case.
pi_94996173
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:13 schreef Holograph het volgende:

[..]

[..]

QED. I rest my case.
Prima, maar weet wel dat jij mensen afrekent op de religie die zij aanhangen en niet op wie zij zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2011 @ 21:16:07 #191
93664 waht
Mushir
pi_94996220
quote:
PVV Europa wil intrekking Goldstone-resolutie
BRUSSEL - De PVV in het Europees Parlement wil dat het Europees Parlement ogenblikkelijk zijn resolutie intrekt waarin steun werd uitgesproken voor het Goldstone-rapport over de Gazaoorlog eind 2008 begin 2009. © ANP

De PVV wijst erop dat zelfs de leider van het internationaal onderzoek, de Zuid-Afrikaanse oud-rechter Richard Goldstone, nu twijfelt aan de conclusies over de oorlog tussen Israël en de radicaalislamitische Hamasbeweging.

In het rapport wordt Israël van oorlogsmisdaden beschuldigd. De PVV beschouwde het rapport altijd al als volstrekt eenzijdig omdat het geen oog had voor de duizenden raketten die vanuit Gaza zijn afgevuurd op Israël, aldus PVV-Europarlementariër Daniël van der Stoep zondag.

De voorzitter van het Europarlement, Jerzy Buzek, zou namens het Europarlement zijn excuses aan Israël moeten maken voor de resolutie die het parlement ruim een jaar geleden aannam.

''De resolutie moet door de papierversnipperaar'', stelt Van der Stoep in een verklaring. ''Jarenlang wordt Israël nu al beschadigd door een rapport dat maar één doel had: het beschadigen van Israël en het neerzetten van de terroristen van Hamas als een groep van onschuldige, vredelievende en keurige mensenrechtenactivisten."
Door de papierversnipperaar? Dat kunnen we op FOK! regelen!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 3 april 2011 @ 21:16:27 #192
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_94996257
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 18:38 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat komt omdat de mensen bepaalde dingen in de Koran als een dode letter beschouwen. Dat heeft meer te maken het de common sense van deze mensen dan met de Islam.
Dus dan gaat het dus om die moslims en niet om de islam.

Je spreekt jezelf tegen, en als je al niet duidelijk kunt zijn over het probleem, hoe kun je dan ooit met duidelijke oplossingen aankomen?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_94996585
quote:
6s.gif Op zondag 3 april 2011 21:16 schreef waht het volgende:

[..]

Door de papierversnipperaar? Dat kunnen we op FOK! regelen!
Weer zo'n extreem boeiende kwestie waar de PVV zich mee bezighoudt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2011 @ 21:21:02 #194
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94996667
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dus dan gaat het dus om die moslims en niet om de islam.

Je spreekt jezelf tegen, en als je al niet duidelijk kunt zijn over het probleem, hoe kun je dan ooit met duidelijke oplossingen aankomen?
Volgens mij spreek ik mezelf niet tegen. Ik zeg alleen dat de Islam/Koran mensen kan beïnvloeden. Mensen die goed nadenken zullen het beschouwen als een dode letter.
  zondag 3 april 2011 @ 21:22:08 #195
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94996765
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2011 21:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weer zo'n extreem boeiende kwestie waar de PVV zich mee bezighoudt.
Een bevriende natie beschuldigen voor oorlogsmisdaden terwijl achteraf met bepaalde zaken geen rekening mee wordt gehouden? Dat verdient op z'n minst excuses.
pi_94997156
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:21 schreef Holograph het volgende:

[..]

Volgens mij spreek ik mezelf niet tegen. Ik zeg alleen dat de Islam/Koran mensen kan beïnvloeden. Mensen die goed nadenken zullen het beschouwen als een dode letter.
Maar dan ben je het er dus ook mee eens dat de Bijbel en de Tenach (op negatieve wijze) mensen kunnen beinvloeden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2011 @ 21:27:52 #197
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_94997192
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:21 schreef Holograph het volgende:

[..]

Volgens mij spreek ik mezelf niet tegen. Ik zeg alleen dat de Islam/Koran mensen kan beïnvloeden. Mensen die goed nadenken zullen het beschouwen als een dode letter.
Dus dan is het niet de Islam die het probleem is, maar die mensen, toch?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_94997245
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heeft helemaal niks met opleiding te maken, maar met gezond verstand. JIj beoordeelt een grote groep mensen op hetgeen staat geschreven in een boek. Ik pleit er daarentegen voor om moslims te beoordelen op hun daden. Dat is toch logisch? Je gaat toch ook geen actie ondernemen tegen joden omdat hun heilige boek volstaat met verwerpelijke onzin?
Koos heeft hier gelijk. Beoordeel mensen op hun daden, niet op hun geloof. Constant wordt de suggestie gewekt dat moslims potentiële criminelen zijn, zonder dat dit wordt onderbouwd.

Daarnaast:

4: Wat is de relatie tussen de Islam en de bontkraagjes? Ik zie het niet hoor. Wat ik wel zie is dat het jongeren met een lage SES zijn die de problemen veroorzaken, allochtoon en autochtoon.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_95009767
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:42 schreef Holograph het volgende:

Ongetwijfeld, maar feit is dat juist homo's veelal op de PVV stemmen. Dat moet een reden hebben.
Daar zou ik nou wel eens een bron van willen zien.
Want ik kan me niet voorstellen dat iemand die cijfers bijhoudt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 4 april 2011 @ 10:59:59 #200
338054 Ideae
Econometrica
pi_95015484
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:21 schreef Holograph het volgende:

[..]

Volgens mij spreek ik mezelf niet tegen. Ik zeg alleen dat de Islam/Koran mensen kan beïnvloeden. Mensen die goed nadenken zullen het beschouwen als een dode letter.
Maar zo kunnen natuurlijk ook de Telegraaf, Volkskrant, Algemeen Dagblad, Elsevier, Discovery channel etc. mensen beïnvloeden. Het ligt aan de mensen die hierdoor beïnvloed worden, niet het medium op zich.
pi_95015548
Ik zie Moslims in Nederland trouwens verdacht weinig problemen veroorzaken, gegeven de gigantische invloed die hier wordt toegeschreven aan de Koran.

Owh, en voordat we weer over bontkraagjes gaan beginnen: wat heeft de Islam daarmee te maken?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_95017099
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:02 schreef Compatibel het volgende:
Ik zie Moslims in Nederland trouwens verdacht weinig problemen veroorzaken,
Kom eens achter je pc vandaan.
pi_95017190
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 11:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Kom eens achter je pc vandaan.
Dat zijn straatklootzakjes, naar mijn idee heeft dat weinig van doen met het feit dat zij moslim zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95017319
quote:
Op maandag 4 april 2011 11:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Kom eens achter je pc vandaan.
Hier ook nooit problemen met moslims. Kom eens dat gehucht in de grote, enge stad kijken. Je zult zien dat het allemaal meevalt.
  † In Memoriam † maandag 4 april 2011 @ 12:01:33 #205
137949 Disana
pi_95017428
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:59 schreef Xa1pt het volgende:

Hier ook nooit problemen met moslims.
Daar sluit ik me bij aan. Ik ken zelfs alleen maar aardige hardwerkende moslims.
pi_95017456
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hier ook nooit problemen met moslims. Kom eens dat gehucht in de grote, enge stad kijken. Je zult zien dat het allemaal meevalt.
Dan weet jij er blijkbaar niets van. Erken je de moslimproblematiek, dan ben je een kenner. Ontken het en je bent een onwetende provinciaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95017632
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan weet jij er blijkbaar niets van. Erken je de moslimproblematiek, dan ben je een kenner. Ontken het en je bent een onwetende provinciaal.
Ligt er ook een beetje aan in welke kringen je je begeeft. Ik ontmoet uitsluitend hogeropgeleide moslims, aardige mensen zijn dat. In doen en laten amper te onderscheiden van hun niet-moslim medemens.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95017714
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:05 schreef waht het volgende:

[..]

Ligt er ook een beetje aan in welke kringen je je begeeft. Ik ontmoet uitsluitend hogeropgeleide moslims, aardige mensen zijn dat. In doen en laten amper te onderscheiden van hun niet-moslim medemens.
Dat is toch ook niet meer dan logisch? Moslims zijn er in alle soorten en maten. Het zijn wat dat betreft net mensen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95017800
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hier ook nooit problemen met moslims. Kom eens dat gehucht in de grote, enge stad kijken. Je zult zien dat het allemaal meevalt.
Ik woon in Den Haag...stad genoeg voor je?? :W
pi_95017867
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 12:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik woon in Den Haag...stad genoeg voor je?? :W
Maar jij concludeert dus dat het feit dat Marokkaantjes buurten onveilig maken te maken heeft met de islam?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 april 2011 @ 12:13:36 #211
181126 MouzurX
Misschien?
pi_95017932
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar jij concludeert dus dat het feit dat Marokkaantjes buurten onveilig maken te maken heeft met de islam?
Ja.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 4 april 2011 @ 12:14:00 #212
181126 MouzurX
Misschien?
pi_95017939
Je kan wel zeggen "maar dat zijn geen moslims" en dan blijven we bezig over wie wel moslims zijn en wie niet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 4 april 2011 @ 12:15:42 #213
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95017976
Hij vraagt niet of het moslims zijn, maar dat wat ze doen veroorzaakt wordt doordat ze moslim zijn.
O)))
pi_95017978
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2011 12:13 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ja.
Waar baseer jij dat op? In veel kleine christelijke dorpen ondervindt de lokale bevolking eveneens veel last van de jeugd. Heeft dat volgens jou te maken met hun christen-zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † maandag 4 april 2011 @ 12:18:11 #215
137949 Disana
pi_95018041
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:14 schreef MouzurX het volgende:
Je kan wel zeggen "maar dat zijn geen moslims" en dan blijven we bezig over wie wel moslims zijn en wie niet.
En ik ben een atheïst en ik gedraag me voorbeeldig. Kun je nu concluderen dat alle atheïsten zich voorbeeldig gedragen?
pi_95018509
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar jij concludeert dus dat het feit dat Marokkaantjes buurten onveilig maken te maken heeft met de islam?
Nee met het marokaan zijn.....
pi_95018540
quote:
Walking the Line Between Islam and Fear - Islamophobes on a Shrink's Couch
Islamophobia is a topic that elicits strong emotional responses from all fronts. In this debate, centered on suspicions, fears, and stereotypes it is often hard to step out of the vicious cycle that pits 'us' against 'them'.
Relevante analyse voor dit topic.

Samengevat: de islamofobie van de PVV is gebaseerd op vermoedens, angst, holle retoriek en onwetendheid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator maandag 4 april 2011 @ 12:36:22 #218
54278 crew  Tijger_m
42
pi_95018596
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:34 schreef waht het volgende:

Relevante analyse voor dit topic.

Samengevat: de islamofobie van de PVV is gebaseerd op vermoedens, angst, holle retoriek en onwetendheid.
Klopt vrij aardig, toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_95018643
quote:
Op maandag 4 april 2011 12:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt vrij aardig, toch?
Jup.
  † In Memoriam † maandag 4 april 2011 @ 12:38:57 #220
137949 Disana
pi_95018661
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:34 schreef waht het volgende:

Samengevat: de islamofobie van de PVV is gebaseerd op vermoedens, angst, holle retoriek en onwetendheid.
Dat geldt mogelijk voor veel stemmers. Maar Wilders weet volgens mij prima wat hij doet.
pi_95018686
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt vrij aardig, toch?
Er zit een kern van waarheid in ja. Ik vind het een belachelijke verspilling van tijd, die overdreven aandacht voor de islam en moslims.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95018715
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:40 schreef waht het volgende:

[..]

Er zit een kern van waarheid in ja. Ik vind het een belachelijke verspilling van tijd, die overdreven aandacht voor de islam en moslims.
Dat is het vooral inderdaad: een verspilling van tijd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 4 april 2011 @ 12:42:26 #223
54278 crew  Tijger_m
42
pi_95018762
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:38 schreef Disana het volgende:

Dat geldt mogelijk voor veel stemmers. Maar Wilders weet volgens mij prima wat hij doet.
Natuurlijk weet Wilders wat hij doet. Dondersgoed zelfs.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 4 april 2011 @ 12:43:28 #224
54278 crew  Tijger_m
42
pi_95018792
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:40 schreef waht het volgende:

Er zit een kern van waarheid in ja. Ik vind het een belachelijke verspilling van tijd, die overdreven aandacht voor de islam en moslims.
Er gaan dagen...nee, weken, voorbij zonder dat ik zelfs maar aan de islam denk...tenminste, zolang ik geen Nederlandse kranten (online, sorry Koos) opensla.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  † In Memoriam † maandag 4 april 2011 @ 12:44:22 #225
137949 Disana
pi_95018822
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:42 schreef Tijger_m het volgende:

Natuurlijk weet Wilders wat hij doet. Dondersgoed zelfs.
Ik ben zo enorm nieuwsgierig naar zijn geldschieters. Ik denk dat we dan nog een veel beter inzicht krijgen in zijn beweegredenen om de islam zo weg te zetten.
  Moderator maandag 4 april 2011 @ 13:02:58 #226
54278 crew  Tijger_m
42
pi_95019414
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ben zo enorm nieuwsgierig naar zijn geldschieters. Ik denk dat we dan nog een veel beter inzicht krijgen in zijn beweegredenen om de islam zo weg te zetten.
Hmm, ik denk we allemaal weten uit welke hoek hij zijn geld krijgt, kijk maar even wie fundraisers voor hem organiseert in de VS en wie daar aanschuiven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  † In Memoriam † maandag 4 april 2011 @ 13:12:58 #227
137949 Disana
pi_95019759
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:02 schreef Tijger_m het volgende:

Hmm, ik denk we allemaal weten uit welke hoek hij zijn geld krijgt, kijk maar even wie fundraisers voor hem organiseert in de VS en wie daar aanschuiven.
Ik wil dat graag zwart op wit zien. Dan krijg je ook meteen de vraag of buitenlandse entiteiten of zelfs mogendheden zich met onze binnenlandse politiek mogen bemoeien.
pi_95020642
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er gaan dagen...nee, weken, voorbij zonder dat ik zelfs maar aan de islam denk...tenminste, zolang ik geen Nederlandse kranten (online, sorry Koos) opensla.
Sowieso dat gebler van jou over Nederland terwijl je in Wales zit _O-
pi_95020801
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 13:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Sowieso dat gebler van jou over Nederland terwijl je in Wales zit _O-
Zeg je dat tegen alle expats of alleen degenen die jouw mening niet delen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95020928
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2011 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeg je dat tegen alle expats of alleen degenen die jouw mening niet delen?
Nee dat zeg ik tegen Tijger... heeft over alles een grote mond maar zit zelf in het buitenland. Wat zal hij een last hebben van dat PVV volk.......
pi_95021637
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:34 schreef waht het volgende:

[..]

Relevante analyse voor dit topic.

Samengevat: de islamofobie van de PVV is gebaseerd op vermoedens, angst, holle retoriek en onwetendheid.
Tuurlijk jongen. Kritiek op de islam, oftewel islamofobie zoals links dat heeft genoemd, komt al eeuwen voor. Zelfs 1400 jaar terug toen hun profeet leefde, had je flinke kritiek op de islam. Wilders' kritiek op de islam is niets anders dan een uitvloeisel van standpunten van eerdere critici, door de vele jaren en landen heen.
pi_95022204
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen. Kritiek op de islam, oftewel islamofobie zoals links dat heeft genoemd, komt al eeuwen voor. Zelfs 1400 jaar terug toen hun profeet leefde, had je flinke kritiek op de islam. Wilders' kritiek op de islam is niets anders dan een uitvloeisel van standpunten van eerdere critici, door de vele jaren en landen heen.
Kritiek is iets anders dan de volslagen onzin waar Wilders en z'n aanhangers mee gooien.

Ik hoor het wel als iemand een doordacht, onderbouwd argument heeft, niet gebaseerd op de onderbuik, vermoedens, onwetendheid en de rest van de typische oorzaken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95022329
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen. Kritiek op de islam, oftewel islamofobie zoals links dat heeft genoemd, komt al eeuwen voor. Zelfs 1400 jaar terug toen hun profeet leefde, had je flinke kritiek op de islam. Wilders' kritiek op de islam is niets anders dan een uitvloeisel van standpunten van eerdere critici, door de vele jaren en landen heen.
Effe kijken, waar moet ik meer waarde aan hechten? Een uitgebreid onderzoeksverhaal waarin duidelijk onder woorden wordt gebracht hoe de vork in de steel steekt omtrent angst voor de islam? Of de vier-regelige post van ZW die bekend staat om zijn anti-islamhouding en niet de indruk wekt het artikel zelfs maar te hebben gelezen?

Moeilijk moeilijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95022333
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:13 schreef waht het volgende:

[..]

Kritiek is iets anders dan de volslagen onzin waar Wilders en z'n aanhangers mee gooien.
Volslagen onzin? Dat is een subjectief begrip dat jij ervan maakt.

quote:
Ik hoor het wel als iemand een doordacht, onderbouwd argument heeft, niet gebaseerd op de onderbuik, vermoedens, onwetendheid en de rest van de typische oorzaken.
Wilders in de meeste gevallen bijvoorbeeld. Zat onderbouwde, genuanceerde kritiek. Net zoals zijn voorgangers door de vele jaren en landen heen. Wilders is niets anders dan de 500.000e islamcriticus waar dan ook ter wereld. Wilders' kritiek lachend negeren is dan ook het domste van het domste wat het Nederlandse volk kan doen, alleen al temeer dat je van kritiek en van elkaars standpunten alleen maar kan leren hoe je een samenleving beter opbouwt en bestuurt.
pi_95022533
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2011 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Effe kijken, waar moet ik meer waarde aan hechten? Een uitgebreid onderzoeksverhaal waarin duidelijk onder woorden wordt gebracht hoe de vork in de steel steekt omtrent angst voor de islam? Of de vier-regelige post van ZW die bekend staat om zijn anti-islamhouding en niet de indruk wekt het artikel zelfs maar te hebben gelezen?

Moeilijk moeilijk.
Als je een goed verhaal wilt kijk dan nog eens naar Eenvandaag van de afgelopen week..... dát is pas een mooi verhaal, inclusief getuigenverslagen, cijfers van de kosten en beelden van de bontkraagjes zelf. Als je dat hebt gezien weet je waar je waarde aan kunt hechten.
pi_95022541
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2011 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Effe kijken, waar moet ik meer waarde aan hechten? Een uitgebreid onderzoeksverhaal waarin duidelijk onder woorden wordt gebracht hoe de vork in de steel steekt omtrent angst voor de islam?
Wie zegt dat dit onderzoeksverhaal exact juist is en 100% tegen Wilders' visie ingaat. Naar mijn mening sluiten dergelijke onderzoeken en Wilders' visie elkaar niet geheel uit.

quote:
Of de vier-regelige post van ZW die bekend staat om zijn anti-islamhouding en niet de indruk wekt het artikel zelfs maar te hebben gelezen?

Moeilijk moeilijk.
Evenzo kan ik de bal terugkaatsen.

Aan wie moet ik meer waarde hechten? Aan lui als Job Cohen, Alexander Pechtold of lui die bij het CBS werken, die bijna niets van de islam afweten, nooit in een islamitisch land hebben gewoond, de islamitische gemeenschap niet door en door kennen of lui als Eshan Jami, Afshin Ellian, Geert Wilders, Hans Jansen die voldoen aan minstens 1 van bovengenoemde punten?

Wie o wie zou nou meer ervaring hebben?
  maandag 4 april 2011 @ 14:25:16 #237
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95022596
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 14:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als je een goed verhaal wilt kijk dan nog eens naar Eenvandaag van de afgelopen week..... dát is pas een mooi verhaal, inclusief getuigenverslagen, cijfers van de kosten en beelden van de bontkraagjes zelf. Als je dat hebt gezien weet je waar je waarde aan kunt hechten.
Wordt daar ook het verband met de Islam uitgelegd?
O)))
pi_95022693
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 14:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als je een goed verhaal wilt kijk dan nog eens naar Eenvandaag van de afgelopen week..... dát is pas een mooi verhaal, inclusief getuigenverslagen, cijfers van de kosten en beelden van de bontkraagjes zelf. Als je dat hebt gezien weet je waar je waarde aan kunt hechten.
Want ik ontken dat bontkraagjes problemen veroorzaken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95022734
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:23 schreef Zienswijze het volgende:
Evenzo kan ik de bal terugkaatsen.

Aan wie moet ik meer waarde hechten? Aan lui als Job Cohen, Alexander Pechtold of lui die bij het CBS werken, die bijna niets van de islam afweten, nooit in een islamitisch land hebben gewoond, de islamitische gemeenschap niet door en door kennen of lui als Eshan Jami, Afshin Ellian, Geert Wilders, Hans Jansen die voldoen aan minstens 1 van bovengenoemde punten?

Wie o wie zou nou meer ervaring hebben?
En wat als ik mij vervolgens baseer op Arabisten die er een compleet andere mening op nahouden? Overigens mag je Wilders nauwelijks een kenner noemen. De beste man is gehersenspoeld in een Kibboets. Hij is al jaren niet meer objectief. Hetzelfde geldt overigens voor Jami en Ellian. En Jansen is gewoon een mediageile stoeptegel die gewillig meevaart op de anti-islamgolf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95022748
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want ik ontken dat bontkraagjes problemen veroorzaken?
Als je jouw posts leest zou je het idd denken ja.

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat als ik mij vervolgens baseer op Arabisten die er een compleet andere mening op nahouden? Overigens mag je Wilders nauwelijks een kenner noemen. De beste man is gehersenspoeld in een Kibboets. Hij is al jaren niet meer objectief. Hetzelfde geldt overigens voor Jami en Ellian. En Jansen is gewoon een mediageile stoeptegel die gewillig meevaart op de anti-islamgolf.
Maarre... jij bent wel objectief? Daar jij neerkijkt op een ieder die op de PVV stemt kun je dit natuurlijk nooit zeggen.

Arabisten ..zijn die objectief??

Wanneer is iemand objectief Koos?
pi_95022840
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 14:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als je jouw posts leest zou je het idd denken ja.
Ik heb het al die tijd gehad over moslims, niet over bontkraagjes. Of is dat voor jou een en hetzelfde.

quote:
Maarre... jij bent wel objectief? Daar jij neerkijkt op een ieder die op de PVV stemt kun je dit natuurlijk nooit zeggen.

Arabisten ..zijn die objectief??

Wanneer is iemand objectief Koos?
Wilders zou al een stuk objectiever overkomen wanneer hij religie in het algemeen een slag probeert toe te brengen en niet enkel de islam. Want zijn geliefde joodse geloof is minstens zo verwerpelijk als de islam.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95022949
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat als ik mij vervolgens baseer op Arabisten die er een compleet andere mening op nahouden?
Dat is geheel jouw recht. Het mooie is juist als wij voor- en tegenstanders hebben, want dan hebben we namelijk een debat, oftewel het islamdebat. Eigenlijk is dat islamdebat veel te laat gekomen, want dat islamdebat al reeds 40 a 50 jaar geleden moeten plaatsvinden, toen er plannen waren voor grootschalige immigratie uit moslimlanden. Juist door met elkaar in debat te gaan, kom je andermans standpunt te weten, bekijk je problematiek van verschillende kanten, en kan je - samen - aan constructieve oplossingen werken.

Maar ik weet niet waarom dat islamdebat niet 40/50 jaar geleden plaats heeft gevonden. Wellicht dat Europa geen ervaring heeft met het regulen van verschillende religies in een land en/of de slachtpartij onder joden die in WO2 heeft plaatsgevonden. Je zou dit een historische fout in de recente geschiedenis van W-Europa omtrent immigratiepolitiek kunnen noemen.

quote:
Overigens mag je Wilders nauwelijks een kenner noemen. De beste man is gehersenspoeld in een Kibboets. Hij is al jaren niet meer objectief. Hetzelfde geldt overigens voor Jami en Ellian. En Jansen is gewoon een mediageile stoeptegel die gewillig meevaart op de anti-islamgolf.
Vooroordelen en subjectieve etikettjes die je op anderen plakt. Als jij open staat voor kennis, ben je bereid om naar ieders' mening te luisteren en in debat te gaat met de standpunt van diegene, ongeacht waar hij geleefd heeft of wat zijn afkomst is. De manier waarop jij dergelijke critici afschrijft, is niet prijzenswaardig, temeer omdat jij - blijkbaar - hun visie verwerpt zonder daarover in debat te gaan.

Zie bovengenoemd punt.
  Moderator maandag 4 april 2011 @ 14:42:44 #243
54278 crew  Tijger_m
42
pi_95023200
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 13:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Nee dat zeg ik tegen Tijger... heeft over alles een grote mond maar zit zelf in het buitenland. Wat zal hij een last hebben van dat PVV volk.......
Precies, ik heb daar godzijdank totaal geen last meer van :D

Maar jij bent wel een echte PVV'er zie ik, de vrijheid van meningsuiting staat weer hoog in het vandeel...alleen niet voor anderen, he? :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_95023312
Wat ik bedoel, is dat de manier waarop dergelijke lieden - voornamelijk in het linkse kamp - Wilders' visie zomaar afschrijven, temeer de universele wijsheid is dat je van elkaar, ja dus ook van Wilders én van Job Cohen, kan leren.

De geschiedenis heeft al geleerd dat de huidige club van partijen (PvdA. CDA, VVD, D66) geen enkel antwoord heeft op de recente immigratiegeschiedenis na de WO2. Immers, als dat wel het geval was, dan hadden we nu geen dergelijke immigratieproblemen.

De traditionele politieke partijen club - en haar stemmers - móeten dus wel naar andere lieden luisteren en hun mening in overweging nemen, omdat de geshiedenis reeds heeft aangetoond dat men het zelf niet kan oplossen. Daarbij komt dat Europa geen enkele ervaring met de islam heeft, noch met een multireligieuze samenleving, en is het dus handig om naar de kennis te luisteren van mensen die wél bekend zijn met minstens 1 van bovengenoemde punten, zoals Jami of Ellian.

Ik bedoel alleen maar: kennis is gratis. Het kost niets. Gebruik dat dan ook, ipv de kennis van bepaalde mensen onvoorwaardelijk te verwerpen. Juist het samenbundelen van kennis zorgt voor een boost van een samenleving.
pi_95023326
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb het al die tijd gehad over moslims, niet over bontkraagjes. Of is dat voor jou een en hetzelfde.

[..]

Wilders zou al een stuk objectiever overkomen wanneer hij religie in het algemeen een slag probeert toe te brengen en niet enkel de islam. Want zijn geliefde joodse geloof is minstens zo verwerpelijk als de islam.
De vraag was...wanneer ben je objectief?
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Precies, ik heb daar godzijdank totaal geen last meer van :D

Maar jij bent wel een echte PVV'er zie ik, de vrijheid van meningsuiting staat weer hoog in het vandeel...alleen niet voor anderen, he? :)
Ik zal het voor jou nogmaals stellen: Ik ben geen PVV'er... heb geen PVV gestemd maar heb een schurfthekel aan de mensen die menen alleen maar te moeten afgeven op de PVV. Ik vind het leuk om dat soort mensen van repliek te dienen.
pi_95023355
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:17 schreef Zienswijze het volgende:
Volslagen onzin? Dat is een subjectief begrip dat jij ervan maakt.
Niet echt. Wilders en aanhangers doen alsof:
-Alle moslims hetzelfde zijn en denken
-Alle moslims gewelddadig zijn (Wilders is zo hypocriet dat hij denkt een handreiking te doen naar 'gematigde moslims')
-Er een noemenswaardige bedreiging bestaat dat moslims het westen willen overnemen
-Er een oorlog bestaat tussen het westen en de islamitische wereld
-De islam de drijvende factor is achter alles wat er in het midden oosten gebeurt
-De inwoner van het midden oosten wezenlijk verschilt van de westerling
Uiteraard is dit allemaal niet waar, en makkelijk te bewijzen.

Om nog maar te zwijgen over de feitelijke leugens die verspreid worden zoals dat veel bekeken filmpje dat meent dat binnen 10 jaar alle mensen in Europa moslim zijn als we niets doen. Dergelijke dingen zijn gewoon om te janken.
quote:
Wilders in de meeste gevallen bijvoorbeeld. Zat onderbouwde, genuanceerde kritiek. Net zoals zijn voorgangers door de vele jaren en landen heen. Wilders is niets anders dan de 500.000e islamcriticus waar dan ook ter wereld. Wilders' kritiek lachend negeren is dan ook het domste van het domste wat het Nederlandse volk kan doen, alleen al temeer dat je van kritiek en van elkaars standpunten alleen maar kan leren hoe je een samenleving beter opbouwt en bestuurt.
Van Wilders kunnen we leren dat je het gepeupel blij moet houden, dat het gepeupel vandaag de dag net zo dom is als honderd jaar geleden, dat het gepeupel nog altijd bang is voor het vreemde, dat het gepeupel bang is voor verandering, dat democratie niet heilig is. Dat zijn inderdaad belangrijke leermomenten en moeten zeker in acht worden genomen.

Voor de rest hoeven we moslims of de Islam geen speciale aandacht te geven. Dat geldt helemaal voor het grootste deel van de achterban van Wilders die nog nooit een moslim is tegengekomen en er nooit een zal kennen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95023411
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:46 schreef waht het volgende:

Dat geldt helemaal voor het grootste deel van de achterban van Wilders die nog nooit een moslim is tegengekomen en er nooit een zal kennen.
Nee want die lopen niet in de grote steden?????????????????
pi_95023453
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 14:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

De vraag was...wanneer ben je objectief?
Wanneer je niet emotioneel betrokken bent bij een onderwerp.

quote:
Ik zal het voor jou nogmaals stellen: Ik ben geen PVV'er... heb geen PVV gestemd maar heb een schurfthekel aan de mensen die menen alleen maar te moeten afgeven op de PVV. Ik vind het leuk om dat soort mensen van repliek te dienen.
Jij vindt het leuk om onder de tafel te worden geluld?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95023510
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 14:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nee want die lopen niet in de grote steden?????????????????
Exact. Ze blijven lekker op het platteland waar de moslim niets te zoeken heeft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95023521
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:49 schreef KoosVogels het volgende:

Jij vindt het leuk om onder de tafel te worden geluld?
Dat moet nog gebeuren Koos... en ik zie het op korte termijn niet gebeuren. Tenzij je kreten van links van "boehoe je bent een foute PVV stemmer > JIJ BENT DOM!!!" als onder de tafel lullen noemt natuurlijk.

En dat terwijl ik niet eens PVV stem _O-

Mensen roepen maar wat zonder enige vorm van onderzoek te plegen. Ik heb het de afgelopen dagen meermaals aangegeven.
pi_95023571
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 14:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat moet nog gebeuren Koos... en ik zie het op korte termijn niet gebeuren. Tenzij je kreten van links van "boehoe je bent een foute PVV stemmer > JIJ BENT DOM!!!" als onder de tafel lullen noemt natuurlijk.
Weet niet hoor, maar waht legt hierboven haarfijn uit wat er mis met de PVV en haar stemvee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † maandag 4 april 2011 @ 14:54:14 #252
137949 Disana
pi_95023613
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:46 schreef waht het volgende:

[..]

Niet echt. Wilders en aanhangers doen alsof:
-Alle moslims hetzelfde zijn en denken
-Alle moslims gewelddadig zijn (Wilders is zo hypocriet dat hij denkt een handreiking te doen naar 'gematigde moslims')
-Er een noemenswaardige bedreiging bestaat dat moslims het westen willen overnemen
-Er een oorlog bestaat tussen het westen en de islamitische wereld
-De islam de drijvende factor is achter alles wat er in het midden oosten gebeurt
-De inwoner van het midden oosten wezenlijk verschilt van de westerling
Uiteraard is dit allemaal niet waar, en makkelijk te bewijzen.

Om nog maar te zwijgen over de feitelijke leugens die verspreid worden zoals dat veel bekeken filmpje dat meent dat binnen 10 jaar alle mensen in Europa moslim zijn als we niets doen. Dergelijke dingen zijn gewoon om te janken.

[..]

Van Wilders kunnen we leren dat je het gepeupel blij moet houden, dat het gepeupel vandaag de dag net zo dom is als honderd jaar geleden, dat het gepeupel nog altijd bang is voor het vreemde, dat het gepeupel bang is voor verandering, dat democratie niet heilig is. Dat zijn inderdaad belangrijke leermomenten en moeten zeker in acht worden genomen.

Voor de rest hoeven we moslims of de Islam geen speciale aandacht te geven. Dat geldt helemaal voor het grootste deel van de achterban van Wilders die nog nooit een moslim is tegengekomen en er nooit een zal kennen.
Dit is een goede post.
  maandag 4 april 2011 @ 14:54:22 #253
300718 Kenju
Say It!!??
pi_95023619
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:45 schreef Zienswijze het volgende:
Wat ik bedoel, is dat de manier waarop dergelijke lieden - voornamelijk in het linkse kamp - Wilders' visie zomaar afschrijven, temeer de universele wijsheid is dat je van elkaar, ja dus ook van Wilders én van Job Cohen, kan leren.

De geschiedenis heeft al geleerd dat de huidige club van partijen (PvdA. CDA, VVD, D66) geen enkel antwoord heeft op de recente immigratiegeschiedenis na de WO2. Immers, als dat wel het geval was, dan hadden we nu geen dergelijke immigratieproblemen.

De traditionele politieke partijen club - en haar stemmers - móeten dus wel naar andere lieden luisteren en hun mening in overweging nemen, omdat de geshiedenis reeds heeft aangetoond dat men het zelf niet kan oplossen. Daarbij komt dat Europa geen enkele ervaring met de islam heeft, noch met een multireligieuze samenleving, en is het dus handig om naar de kennis te luisteren van mensen die wél bekend zijn met minstens 1 van bovengenoemde punten, zoals Jami of Ellian.

Ik bedoel alleen maar: kennis is gratis. Het kost niets. Gebruik dat dan ook, ipv de kennis van bepaalde mensen onvoorwaardelijk te verwerpen. Juist het samenbundelen van kennis zorgt voor een boost van een samenleving.
Mee eens. Mensen moeten begrijpen dat Wilders zijn ervaring heeft opgedaan in Israël en daar dus de invloed van de Islam uit de eerste hand heeft kunnen meemaken. Of eigenlijk is het natuurlijk breder dan de Islam. Het gaat om mensen die ergens zijn terwijl ze de norm van de autochtonen niet willen accepteren en zich daardoor niet aan de wet willen of zelfs kunnen houden. Daardoor moeten zij gewoon gecontroleerd worden.

De Deense zusterpartij van de PVV wil alle 1e, 2e en 3e generatie allochtonen registreren. Lijkt me een goed idee. Behalve de moslims heb je ook bijv. ook de Antillianen. Brinkman legde al eens prima uit dat wanneer je ze registreert, je uiteindelijk ze eerder te pakken hebt. En Brinkman is een politieman. Het zijn bij de PVV juist de mensen met ervaring en achtergrond.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_95023622
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet niet hoor, maar waht legt hierboven haarfijn uit wat er mis met de PVV en haar stemvee.
Dat is geschreven uit zijn gevoel...in mijn optiek zit het juist ver van de waarheid af....... is subjectief.
pi_95023724
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 14:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat is geschreven uit zijn gevoel...in mijn optiek zit het juist ver van de waarheid af....... is subjectief.
Leg eens uit dan, want je hebt enkel gereageerd op een een enkele zin uit zijn betoog. Tsja, zo kan ik ook wel een discussie winnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95023736
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:46 schreef waht het volgende:

[..]

Niet echt. Wilders en aanhangers doen alsof:
-Alle moslims hetzelfde zijn en denken
- En de rest...
Onzin. Wilders' eigen woorden zijn dat moslims óók gematigd kunnen zijn.

Je geeft je eigen subjectieve draai aan zaken.

quote:
Van Wilders kunnen we leren dat je het gepeupel blij moet houden, dat het gepeupel vandaag de dag net zo dom is als honderd jaar geleden, dat het gepeupel nog altijd bang is voor het vreemde, dat het gepeupel bang is voor verandering, dat democratie niet heilig is. Dat zijn inderdaad belangrijke leermomenten en moeten zeker in acht worden genomen.
Het volk is altijd dom en zal altijd dom blijven. Maar de elite moet openstaan voor kennis en moet van elkaar leren. Maar dat doet de PvdA- en D66 elite niet. Zij verwerpen Wilders, en gaan simpelweg door met hun eigen praktijken, zonder naar hem te luisteren. Dat is pás dom.

quote:
Voor de rest hoeven we moslims of de Islam geen speciale aandacht te geven. Dat geldt helemaal voor het grootste deel van de achterban van Wilders die nog nooit een moslim is tegengekomen en er nooit een zal kennen.
Jij bent typerend voor de denkwijze vd huidige Europeaan. We hebben niets voor niets een immigratieprobleem. Heeft Singapore bijv een dergelijk immigratieprobleem? Nee. Alleen W-Europa heeft dat momenteel. Waarom? Doordat men weigert, bang of angstig is om het immigratieverloop vd afgelopen decennia kritisch onder de loop te nemen. We hebben de grootste problemen met immigranten uit moslimlanden. Dan is het toch verstandig om je, hetzij als politicus, hetzij als stemmer, in hun achtergrond te verdiepen, o.a. de islam?

Juist door je open te stellen voor kritiek verbeter je je zelf en de samenleving en kom je vooruit.
pi_95023810
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leg eens uit dan, want je hebt enkel gereageerd op een een enkele zin uit zijn betoog. Tsja, zo kan ik ook wel een discussie winnen.
Op welke zin heb ik gereageerd? Volgens mij op een zin van jou ipv hem........
pi_95023842
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:54 schreef Kenju het volgende:

[..]

Mee eens. Mensen moeten begrijpen dat Wilders zijn ervaring heeft opgedaan in Israël en daar dus de invloed van de Islam uit de eerste hand heeft kunnen meemaken. .
Onzin. Vlak na 9.11 vertelde Wilders op TV nog doodleuk dat er niets mis is met de islam. Voor 9/11 woonde hij in Israel. Zie dat bekende filmpje waar meermaals op fok! is gepost.
pi_95024010
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 15:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Op welke zin heb ik gereageerd? Volgens mij op een zin van jou ipv hem........
Op het meest oninteressante deel van zijn betoog:

quote:
Dat geldt helemaal voor het grootste deel van de achterban van Wilders die nog nooit een moslim is tegengekomen en er nooit een zal kennen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95024085
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op het meest oninteressante deel van zijn betoog:

[..]

Kwam weinig zinnigs tegen in de rest van zijn betoog. Het is weer een hoop popi zinnetjes die ik veel bij tegenstanders hoor.

quote:
Niet echt. Wilders en aanhangers doen alsof:
-Alle moslims hetzelfde zijn en denken TOON EENS AAN.

-Alle moslims gewelddadig zijn (Wilders is zo hypocriet dat hij denkt een handreiking te doen naar 'gematigde moslims') TOON EENS AAN.

-Er een noemenswaardige bedreiging bestaat dat moslims het westen willen overnemen

WAAR STAAT DAT?

-Er een oorlog bestaat tussen het westen en de islamitische wereld

WAAR STAAT DAT??

-De islam de drijvende factor is achter alles wat er in het midden oosten gebeurt

WAAR STAAT DAT?

-De inwoner van het midden oosten wezenlijk verschilt van de westerling

WAAR STAAT DAT??

Uiteraard is dit allemaal niet waar, en makkelijk te bewijzen.

pi_95024116
Om hier ook maar even op te reageren:

quote:
Dat geldt helemaal voor het grootste deel van de achterban van Wilders die nog nooit een moslim is tegengekomen en er nooit een zal kennen.
Dat kan wellicht zo zijn, maar evengoed is het grootste gedeelte vd linkse achterban ook niet veel moslims tegengekomen, hebben nooit in een islamitisch land geleefd en weten nauwelijks iets van de islam.

En dan moet een Job Cohen of een Alexander Pechtold het land regeren, met een immigratieprobleem uit moslimlanden? Laat me niet lachen.
  maandag 4 april 2011 @ 15:10:26 #262
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95024197
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 15:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Kwam weinig zinnigs tegen in de rest van zijn betoog. Het is weer een hoop popi zinnetjes die ik veel bij tegenstanders hoor.

[..]

Wat zegt Wilders eigenlijk wel volgens jou?
O)))
pi_95024217
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 15:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Kwam weinig zinnigs tegen in de rest van zijn betoog. Het is weer een hoop popi zinnetjes die ik veel bij tegenstanders hoor.
Die opsommig die hij maakt klopt als een bus. Althans, in die zin dat Wilders dergelijke beweert. En nu zal ZW zeggen dat Wilders wel degelijk gelooft in gematigde moslims. Maar de beste man heeft meerdere malen beweerd dat er geen gematigde islam bestaat. Maar je bent geen moslims als je diezelfde islam niet aanhangt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95024258
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:10 schreef arucard het volgende:

[..]

Wat zegt Wilders eigenlijk wel volgens jou?
Wat boeit mij het wat hij zegt?? Als je wil weten wat hij zegt moet je naar hem luisteren..... mij boeit het niet dus ik luister niet.

@koos; ik wacht nog even af , er zal vast worden aangetoond waar die beweringen allemaal gedaan zijn ;)
pi_95024299
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 15:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat boeit mij het wat hij zegt?? Als je wil weten wat hij zegt moet je naar hem luisteren..... mij boeit het niet dus ik luister niet.
Wat doe je dan in hemelsnaam in dit topic?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 april 2011 @ 15:13:41 #266
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95024307
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 15:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat boeit mij het wat hij zegt?? Als je wil weten wat hij zegt moet je naar hem luisteren..... mij boeit het niet dus ik luister niet.

@koos; ik wacht nog even af , er zal vast worden aangetoond waar die beweringen allemaal gedaan zijn ;)
Als je helemaal niets afweet van wat hij allemaal zegt, hoe kan je dan beweren dat hij die uitspraken niet gedaan heeft?
O)))
pi_95024489
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:13 schreef arucard het volgende:

[..]

Als je helemaal niets afweet van wat hij allemaal zegt, hoe kan je dan beweren dat hij die uitspraken niet gedaan heeft?
Ik weet wel iets van wat hij zegt, immers ben ik niet blind en/of doof. Alleen ga geen spelletjes spelen onder het motto; wat zegt hij volgens jou??

Koos,...je weet wat ik hier doe. Reageren op mensen met een tunnelvisie.
  maandag 4 april 2011 @ 15:21:25 #268
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95024565
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 15:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Alleen ga geen spelletjes spelen onder het motto; wat zegt hij volgens jou??
Als wij het allemaal niet weten, dan kan jij het toch wel even uitleggen.
O)))
pi_95024604
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 15:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik weet wel iets van wat hij zegt, immers ben ik niet blind en/of doof. Alleen ga geen spelletjes spelen onder het motto; wat zegt hij volgens jou??

Koos,...je weet wat ik hier doe. Reageren op mensen met een tunnelvisie.
Ja, maar het slaat nergens op. Wilders interesseert jou naar eigen zeggen geen reet, je kent zijn uitspraken niet en toch voel je de dwingende behoefte om het op te nemen tegen users die fel gekant zijn tegen de PVV en haar stemvee. Vind je dat niet ietwat vreemd? Dat is hetzelfde als dat ik een topic over de Belgische politiek bestorm zonder dat ik enige vorm van kennis heb over de politieke situatie in dat land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95024660
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, maar het slaat nergens op. Wilders interesseert jou naar eigen zeggen geen reet, je kent zijn uitspraken niet en toch voel je de dwingende behoefte om het op te nemen tegen users die fel gekant zijn tegen de PVV en haar stemvee. Vind je dat niet ietwat vreemd? Dat is hetzelfde als dat ik een topic over de Belgische politiek bestorm zonder dat ik enige vorm van kennis heb over de politieke situatie in dat land.
De helft van de mensen die tegen Geert is heeft ook geen kennis van zaken,...tenminste... zo blijkt vaak. Derhalve ga ik het achterste van mijn tong niet laten zien.

Neem arucard... die vraagt of ik het even ga uitleggen. Daar ga ik dus niet aan beginnen want A heb ik daar geen zin in en B zal hij, ongeacht wat ik zeg, het er niet mee eens zijn danwel aan willen nemen.
pi_95024723
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 15:24 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

De helft van de mensen die tegen Geert is heeft ook geen kennis van zaken,...tenminste... zo blijkt vaak. Derhalve ga ik het achterste van mijn tong niet laten zien.

Neem arucard... die vraagt of ik het even ga uitleggen. Daar ga ik dus niet aan beginnen want A heb ik daar geen zin in en B zal hij, ongeacht wat ik zeg, het er niet mee eens zijn danwel aan willen nemen.
De meeste POL-ers weten wel degelijk waar ze het over hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95024785
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De meeste POL-ers weten wel degelijk waar ze het over hebben.
Dan weten ze dat goed te verbergen.
  maandag 4 april 2011 @ 15:29:57 #273
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95024856
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 15:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan weten ze dat goed te verbergen.
Maar hoe kan jij dat controleren? Het interesseert je niet en het enige wat je ervan weet ben je toevallig tegengekomen.
O)))
pi_95024906
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:29 schreef arucard het volgende:

[..]

Maar hoe kan jij dat controleren? Het interesseert je niet en het enige wat je ervan weet ben je toevallig tegengekomen.
Jij laat je wel heel snel iets wijsmaken _O-
Is dat ook de reden dat je daarom geen problemen ziet in grote delen van het land?
pi_95024976
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 15:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan weten ze dat goed te verbergen.
En dan kun jij goed beoordelen als incidentele POL-bezoeker die eigenlijk niet op de hoogte is van Wilders' uitspraken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 april 2011 @ 15:35:53 #276
300718 Kenju
Say It!!??
pi_95025080
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Onzin. Vlak na 9.11 vertelde Wilders op TV nog doodleuk dat er niets mis is met de islam. Voor 9/11 woonde hij in Israel. Zie dat bekende filmpje waar meermaals op fok! is gepost.
Wijsheid komt met de jaren hè? Verder bedoel ik vooral dat hij een directe link heeft met die regio en dus uit eerste hand kan voelen hoe het zit.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_95025143
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan kun jij goed beoordelen als incidentele POL-bezoeker die eigenlijk niet op de hoogte is van Wilders' uitspraken?
:Y
pi_95025241
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 15:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

:Y
Jij kent ons nauwelijks.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95025717
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij kent ons nauwelijks.
Kun jij niet inschatten.......
  Moderator maandag 4 april 2011 @ 16:21:54 #280
54278 crew  Tijger_m
42
pi_95027191
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 14:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Ik zal het voor jou nogmaals stellen: Ik ben geen PVV'er... heb geen PVV gestemd maar heb een schurfthekel aan de mensen die menen alleen maar te moeten afgeven op de PVV. Ik vind het leuk om dat soort mensen van repliek te dienen.
Oh, dus bij andere partijen lopen ook mensen met zo'n rare 'vrijheid van spreken...maar allen voor mij' gedachtengang? Goed om te weten.

Kun je even aangeven waar jij een repliek geeft want ik kan het niet vinden, ik zie alleen een opmerking die totaal niet relevant is voor de discussie :W
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 4 april 2011 @ 16:24:44 #281
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95027336
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:51 schreef waht het volgende:

[..]

Exact. Ze blijven lekker op het platteland waar de moslim niets te zoeken heeft.
Domme opmerking, deze is al ontzettend vaak ontkracht, dus hier nog maar een keer:
http://www.nrcnext.nl/stembureaus/

Ga naar een achterstandswijk met zowel allochtonen als autochtonen en zie dat daar veel PVV-stemmers zijn.
pi_95027510
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:24 schreef Holograph het volgende:

[..]

Domme opmerking, deze is al ontzettend vaak ontkracht, dus hier nog maar een keer:
http://www.nrcnext.nl/stembureaus/

Ga naar een achterstandswijk met zowel allochtonen als autochtonen en zie dat daar veel PVV-stemmers zijn.
Ai...feiten. Dit zal genegeerd worden denk ik :)
  maandag 4 april 2011 @ 16:29:37 #283
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95027589
Ga naar een gebied waar geen moslim rondloopt en je zal zien dat er ook veel PVV-stemmers zijn. Dat was het punt.
O)))
pi_95027748
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:24 schreef Holograph het volgende:

[..]

Domme opmerking, deze is al ontzettend vaak ontkracht, dus hier nog maar een keer:
http://www.nrcnext.nl/stembureaus/

Ga naar een achterstandswijk met zowel allochtonen als autochtonen en zie dat daar veel PVV-stemmers zijn.
En tegelijkertijd zie je dat de PvdA ook groot is in diezelfde wijken. Anderzijds was de PvdA de grootste in steden als Amsterdam en Utrecht (ook in kutwijken). De meeste steun geniet de PVV overigens in Limburg, een provincie waar relatief weinig allochtonen wonen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 april 2011 @ 16:33:36 #285
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95027795
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En tegelijkertijd zie je dat de PvdA ook groot is in diezelfde wijken. Anderzijds was de PvdA de grootste in steden als Amsterdam en Utrecht (ook in kutwijken). De meeste steun geniet de PVV overigens in Limburg, een provincie waar relatief weinig allochtonen wonen.
Is ook niet waar. In Amsterdam-Noord zijn er ook wijken waar de PVV de grootste partij is. Daarnaast is het ook niet raar dat de helft PvdA is: De helft van de inwoners zijn vaak ook allochtoon.
pi_95027989
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:33 schreef Holograph het volgende:

[..]

Is ook niet waar. In Amsterdam-Noord zijn er ook wijken waar de PVV de grootste partij is. Daarnaast is het ook niet raar dat de helft PvdA is: De helft van de inwoners zijn vaak ook allochtoon.
En al die moslims stemmen natuurlijk PvdA. Je beseft dat steden als Utrecht en Amsterdam boordevol zitten met studenten? En die hebben doorgaans weinig op met de PVV.

Maar feit blijft dat de PVV veel steun geniet in allochtoonvrije gemeenschappen als Volendam en Limburg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95028160
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:29 schreef arucard het volgende:
Ga naar een gebied waar geen moslim rondloopt en je zal zien dat er ook veel PVV-stemmers zijn. Dat was het punt.
Dus eigenlijk is heel Nederland ze zat?? Terecht hoor daar niet van.....
pi_95028198
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 16:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is heel Nederland ze zat?? Terecht hoor daar niet van.....
Ah, meneer toont zn ware gezicht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 april 2011 @ 16:41:52 #289
338054 Ideae
Econometrica
pi_95028207
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 16:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Niet echt. Wilders en aanhangers doen alsof:
-Alle moslims hetzelfde zijn en denken TOON EENS AAN.

-Alle moslims gewelddadig zijn (Wilders is zo hypocriet dat hij denkt een handreiking te doen naar 'gematigde moslims') TOON EENS AAN.

-Er een noemenswaardige bedreiging bestaat dat moslims het westen willen overnemen

WAAR STAAT DAT?

-Er een oorlog bestaat tussen het westen en de islamitische wereld

WAAR STAAT DAT??

-De islam de drijvende factor is achter alles wat er in het midden oosten gebeurt

WAAR STAAT DAT?

-De inwoner van het midden oosten wezenlijk verschilt van de westerling

WAAR STAAT DAT??

Uiteraard is dit allemaal niet waar, en makkelijk te bewijzen.

3.
quote:
De islam streeft naar wereldheerschappij. Jihad is de plicht van elke moslim. De koran schrijft gedrag voor dat strijdig is met onze rechtsstaat, zoals antisemitisme, discriminatie van vrouwen, het doden van ongelovigen en heilige oorlog tot de werelddominantie van de islam een feit is.
Bron: PVV-verkiezingsprogramma (pagina 13)
pi_95028868
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2011 16:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, meneer toont zn ware gezicht.
Hoezo,... eerst wordt er gezegd dat alleen in steden zonder buitenlanders PVV gestemd wordt.
Vervolgens wordt dat ontzenuwd en dan is het weer niet goed?

Over ware gezicht gesproken :W

Over mijn persoonlijke smaak; ik heb ook een teringhekel aan die klootzakjes, maakt mij dat een PVV'er?? Ik als echte VVD'er??

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:41 schreef Ideae het volgende:

[..]

3.

[..]

Bron: PVV-verkiezingsprogramma (pagina 13)
In dat stukje staat wat er in de Koran geschreven is....., niet de denkwijze van de PVV :)
pi_95029044
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 16:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Hoezo,... eerst wordt er gezegd dat alleen in steden zonder buitenlanders PVV gestemd wordt.
Vervolgens wordt dat ontzenuwd en dan is het weer niet goed?

Over ware gezicht gesproken :W

Over mijn persoonlijke smaak; ik heb ook een teringhekel aan die klootzakjes, maakt mij dat een PVV'er?? Ik als echte VVD'er??
De echte VVD'ers die ik spreek moeten juist niets weten van de PVV.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95029086
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2011 16:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De echte VVD'ers die ik spreek moeten juist niets weten van de PVV.
Dan ken je toevallig de verkeerde. De meesten die ik ken hebben er niet zo'n probleem mee.
Waarom zouden ze ook.... ze hebben er geen last van.
pi_95029208
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 16:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan ken je toevallig de verkeerde. De meesten die ik ken hebben er niet zo'n probleem mee.
Waarom zouden ze ook.... ze hebben er geen last van.
Mwoah, met dank aan de PVV zit de VVD opgescheept met een halfgaar regeerakkoord dat bij lange niet voldoet aan de ambities van de VVD. En dat hoor ik uit de mond van VVD-fractievoorzitters en de VVD-garde in POL. Maar he, wat weet ik?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 april 2011 @ 17:03:01 #294
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95029281
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En al die moslims stemmen natuurlijk PvdA. Je beseft dat steden als Utrecht en Amsterdam boordevol zitten met studenten? En die hebben doorgaans weinig op met de PVV.

Maar feit blijft dat de PVV veel steun geniet in allochtoonvrije gemeenschappen als Volendam en Limburg.
Klopt, maar je stelling was vooral dat ze alleen daar stemmen haalde, dat is natuurlijk gewoon quatsch. De PVV heeft geloof ik maar 4 zetels uit Limburg gehaald, de rest komt dus ergens anders vandaan.
  maandag 4 april 2011 @ 17:05:33 #295
338054 Ideae
Econometrica
pi_95029402
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 16:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:

In dat stukje staat wat er in de Koran geschreven is....., niet de denkwijze van de PVV :)
Dus je bedoelt te zeggen dat, ondanks dat het in het verkiezingsprogramma staat, ze het hier niet mee eens zijn?
pi_95029673
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:35 schreef Kenju het volgende:

[..]

Wijsheid komt met de jaren hè? Verder bedoel ik vooral dat hij een directe link heeft met die regio en dus uit eerste hand kan voelen hoe het zit.
Een beetje te laat he?

Vanaf de jaren '60 kennen we al immigratiestromen uit moslimlanden, en dan komt Wilders pas ná 9.11 met een analyse over de islam? Om maar niet te spreken over lui als Cohen en Pechtold die geen énkele analyse hebben!

Nee, de onmacht van Europa om het immigratievraagstuk op te lossen staat typerend voor de afnemende invloed en macht van Europa. Anno 2011 is het qua immigratie nog steeds 1 grote puinhoop, waar lui als Cohen weigeren om adequaat analyses te maken. Als men 40 a 50 jaar geleden gewoonweg een analyse over de achtergrond van de immigranten, in het speciek immigranten uit moslimlanden, aangezien daar de grootste problemen te verwachten zijn, hadden gemaakt, hadden we in de 21e eeuw niet zo'n grote immigratieproblematiek.

Kennis is het grootste goed. Je moet open staan voor kennis, van wie dan ook die kennis afkomstig is. Een deel vd Nederlanders - voornl. in het linkse kamp - staat hier niet open voor en blijft haar oude linkse dogmatische politiek voortzetten.
pi_95029767
Je beweert dat Wilders niet dogmatisch bezig is?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95029817
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:41 schreef Ideae het volgende:

[..]

3.

[..]

Bron: PVV-verkiezingsprogramma (pagina 13)
Dat wil niet zeggen dat elke moslim zich daarnaar schikt. Wilders nuanceert dergelijke opvatten op TV dat er simpelweg ook veel gematigde moslims bestaan.
pi_95029849
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2011 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
Je beweert dat Wilders niet dogmatisch bezig is?
Over het algemeen niet nee.

Jij bent trouwens typisch het voorbeeld van een falende Europeaan. :) Als jij een land zou moeten besturen, dan zou je er een bananenrepubliek van maken.
pi_95029901
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Over het algemeen niet nee.

Jij bent trouwens typisch het voorbeeld van een falende Europeaan. :) Als jij een land zou moeten besturen, dan zou je er een bananenrepubliek van maken.
Jij bent een falende allochtoon, als jij een land zou leiden dan krijg je een dictatuur. :D.
I´m back.
pi_95030006
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij bent een falende allochtoon,
Ik ben juist 1 vd succesvolste immigranten in Nederland.

quote:
als jij een land zou leiden dan krijg je een dictatuur. :D.
Juist het Linkse Gedachtengoed heeft dictatoriale trekken. Hell, de SP wilt mij - in het kader van alloctonenspreiding - verplicht deporteren als ik in een wijk met veel allochtonen zou wonen.

En geef nou maar gewoon toe dat het merendeel vd Europeanen onmachtig zijn om een multireligieuze samenleving te leiden en reguleren. Jij bent daar ook 1 voorbeeld van. ;) De PVV is slechts een uitvloeisel van de onmacht van dat grote deel vd Europeanen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')