abonnement Unibet Coolblue
pi_94152141


Dit is hét topic voor alle liefhebbers van jazzmuziek op Fok. Discussies en aanraders voor alle albums, muzikanten en stijlen die enigszins aan jazz verwant zijn, zijn hier van harte welkom: van dixieland en bop tot avantgarde, fusion en moderne jazz. Net begonnen met het ontdekken van jazzmuziek? Vraag hier gerust om tips.

Veel plezier, en hou het gezellig. :)

Voorgaande topics:

Deel X: Fok! Jazz topic, deeltje 10
Deel IX: Jazzfans Live at FOK!forum Volume IX
Deel VIII: Jazzfans Live at FokForum Volume VIII
Deel VII: Jazzfans - Live at FokForum Volume VII
Deel VI: Jazzfans - Live at FokForum volume VI
Deel V: Jazzfans - Live at FokForum volume V
Deel IV: Jazzfans - Live at FokForum volume IV
Deel III: Jazzfans - Live at the Fok!Forum volume III
Deel II: Jazzfans - Live at the Fok!Forum volume II
Deel I: JAZZ! Ook weleens prettig luistergenot!

Handige links:

http://www.allaboutjazz.com - Recensies van recent verschenen jazz-cds, 'beginner guides' etc.
http://www.allmusic.com - De All Music Guide met albumrecensies
http://www.jazzdisco.org - The Jazz Discography Project
http://home.att.net/~lankina/jazz/ - Jazzmatazz website, o.a. met aankondigingen van nieuwe releases en reissues

http://www.omroep.nl/nps/output/ - Website van NPS Output (Jazz, world and beyond..)
http://www.northseajazz.nl/agenda.html - Jazzconcerten in Nederland
http://www.draaiomjeoren.com/ - Nederlands jazzweblog met concertagenda
http://www.di.fm/jazz/ - Digitally Imported - online Jazzradio
http://www.vpro.nl/programma/jazz/ - Jazz @ VPRO
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_94152173
Hebben jullie Kytecrash al? O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_94152297
Op werk een keer gedraaid, vind hem wel oke. Misschien omdat het Nederlands is, en nieuw, dan ben ik vaak een beetje bevooroordeeld.
pi_94152349
Live vond ik het helemaal geweldig. Op CD doet het nog niet hetzelfde met me, maar ik vind het desalniettemin een on-Nederlands goed album ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_94152509
Heb bovendien ook wat Joshua Redman materiaal aangeschaft. Toch erg fijn. Wat lopen er toch veel goede moderne jazz-artiesten rond. Ze worden zwaar onderschat!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:12:46 #6
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_94157941
Er zijn inderdaad veel hedendaagse goede jazzmusici, als je het vergelijkt met popmuziek al helemaal. Enige puntje vind ik dat ze niet zo absurd ver gaan als in de 60's (en sommige jazz vind ik erg oppervlakkig klinken doordat het te nieuw en steriel klinkt), maar al met al toch nog uitmuntend.

Kytecrash vind ik na de eerste track al lang niet zo goed als Gatecash klinken, dus ik ben benieuwd.
pi_94162499
Ken persoonlijk Gatecrash nog niet, heb samen met de cd Kytecrash ook maar die laatste gatecrash gekocht. Heb verder alleen die niet gatecrash albums van Vloeimans, en die zijn erg goed maar vooral om een relaxt sfeertje te zetten :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_94214973
Laatst kwam ik dit tegen, kekke Jazz met wat hip hop ertussendoor gemixt:

Virginia based beat maker Ohbliv takes the reigns for the fourth thriftcast by the art of reuse. He steps out of his usual soulful hip hop element to weave a mix of classic jazz setting the tone for the ĭn | tər | ĭm™ Mens Shop opening March 20th 2011.

Horace Silver - Exercising taste and good judgement
Chet Baker - For minors only
Elvin Jones - Moon Dance
John Coltrane - I'm a dreamer
Knxwledge - Keepthtup
Ohbliv - Spruced
Dudley Moore - 120 plus optional magic exploding cadence
Bill Evans - Nardis
DOOM - Arrowroot
Herbie Hancock - Tell me a bedtime story

Te beluisteren en downloaden op SoundCloud.

Je moet ervan houden, ik doe dat. :Y)
full stops and exclamation marks
pi_94219142
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:33 schreef Norrage het volgende:
Heb bovendien ook wat Joshua Redman materiaal aangeschaft. Toch erg fijn. Wat lopen er toch veel goede moderne jazz-artiesten rond. Ze worden zwaar onderschat!
Welke albums als ik zo vrij mag zijn?
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_94221051
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_94227506
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:04 schreef Os__ het volgende:

[..]

Welke albums als ik zo vrij mag zijn?
Wish, Elastic en Back East
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_94281688
quote:
Goede aanraders. Dat Chris Lightcap album heb ik het afgelopen jaar helemaal grijs gedraaid. Sowieso is het Clean Feed label, waar het op uit is gekomen naar mijn mening met afstand het meest interessante label van dit moment.

Nog enkele andere pareltjes van het label:

En andere (moderne) artiesten die het op dit moment erg goed doen bij mij:

  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:59:16 #13
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_94435116
Radio 6 nu bezig met Radio 6 Presents: (deze keer) Benjamin Hermans. Fijne platen. Het thema is Japan.
Ik moet eigenlijk de was ophangen maar er blijven maar chille platen langs komen, dus blijf ik in de kamer.
Vraag me af of er ergens een podcast van te vinden is.
pi_95078885
Een verkapte TVP.

Ik heb net voor niet meer dan 40 euro The Complete Pablo Group Masterpieces van Art Tatum (6 cd's), The 50th Anniversary editie van Time Out van Dave Brubeck (2cd's + dvd) en een errug vette bootleg van Mingus, Live in Stuttgart 1964, gekocht.

:+

Zijn volgens mij allemaal tweedehands maar de eerste twee zien er als nieuw uit. Geen slechte oogst voor een kwartiertje in een oud en krakkemikkig zaakje neuzen.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_95524209
Dames en heren,

Er is weer een prachtige nieuwe cd verschenen.
Of nouja, hij is eigenlijk nog niet verschenen.
Joshua Redman, Aaron Parks, Matt Penham en Eric Harland (samen JAMES FARM) hebben besloten een plaat op te nemen, allemaal origineel materiaal.
http://www.npr.org/2011/0(...)ames-farm-james-farm
Via deze link kan je er al naar luisteren, voornamelijk het nummer Chronos just blows me away.
De eerste klassieker van 2011?
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_95524268
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:13 schreef Os__ het volgende:
Dames en heren,

Er is weer een prachtige nieuwe cd verschenen.
Of nouja, hij is eigenlijk nog niet verschenen.
Joshua Redman, Aaron Parks, Matt Penham en Eric Harland (samen JAMES FARM) hebben besloten een plaat op te nemen, allemaal origineel materiaal.
http://www.npr.org/2011/0(...)ames-farm-james-farm
Via deze link kan je er al naar luisteren, voornamelijk het nummer Chronos just blows me away.
De eerste klassieker van 2011?
Oeh interessant. Ik ga het morgen eens aandachtig beluisterne :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_95580052
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:13 schreef Os__ het volgende:
Dames en heren,

Er is weer een prachtige nieuwe cd verschenen.
Of nouja, hij is eigenlijk nog niet verschenen.
Joshua Redman, Aaron Parks, Matt Penham en Eric Harland (samen JAMES FARM) hebben besloten een plaat op te nemen, allemaal origineel materiaal.
http://www.npr.org/2011/0(...)ames-farm-james-farm
Via deze link kan je er al naar luisteren, voornamelijk het nummer Chronos just blows me away.
De eerste klassieker van 2011?
Ziet er zeker leuk uit :) . Ben benieuwd!
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_95777062
Wie kent deze, Seamus Blake - Live at Smalls?
Tof album, met voor mij verder onbekende, maar wel prima artiesten. Met name de gitarist vind ik erg goed.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_95794492
Blake is wel een goede saxofonist, ken het album verder niet.
Maar Lage Lund is inderdaad echt een hele hele goede gitarist waar nog we nog wel veel van zullen horen.
Die hele Live at Smalls series heeft trouwens enkele toppertjes (Ari Hoenig, Omer Avital, Jimmy Greene)
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_95837646
Een topic zoals dit zocht ik.
pi_95843139
Welkom :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_95845877
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:12 schreef Os__ het volgende:
Blake is wel een goede saxofonist, ken het album verder niet.
Maar Lage Lund is inderdaad echt een hele hele goede gitarist waar nog we nog wel veel van zullen horen.
Die hele Live at Smalls series heeft trouwens enkele toppertjes (Ari Hoenig, Omer Avital, Jimmy Greene)
Die ga ik ook eens opzoeken. Dank voor de tip :) .

Voor Blue Note - Hard Bop liefhebbers: bekijk/beluister dit album eens, Louis Smith - Here Comes Louis Smith. Smith was mij tot voor kort onbekend, maar dit is toch wel een heel prettig album, met name Cannonball Adderley is prima in vorm.

Ook prima is trouwens The Opener van Curtis Fuller. Dit album, bestaand uit met name ballads, was me tot voor kort ook onbekend, maar klinkt toch wel erg fijn. Met Bobby Simmons op de piano overigens, die ik altijd erg goed vind :) .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  Moderator vrijdag 22 april 2011 @ 12:35:12 #24
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95847138
Dit topic is nu ook verreekst.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_95847192
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:35 schreef belsen het volgende:
Dit topic is nu ook verreekst.
en dat is wat? :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_95847555
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:55 schreef Doff het volgende:

[..]

Die ga ik ook eens opzoeken. Dank voor de tip :) .

Voor Blue Note - Hard Bop liefhebbers: bekijk/beluister dit album eens, Louis Smith - Here Comes Louis Smith. Smith was mij tot voor kort onbekend, maar dit is toch wel een heel prettig album, met name Cannonball Adderley is prima in vorm.
Je bedoelt Buckshot La Funk? Leuk verhaal wel dat Adderley een alias moest aannemen om voor BlueNote te spelen.

Deze is echt super sfeervol met Kurt Rosenwinkel die een erg fijne solo geeft.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  Moderator vrijdag 22 april 2011 @ 13:07:16 #27
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95848021
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:36 schreef Norrage het volgende:

[..]

en dat is wat? :P
Alle topics zijn gekoppeld: http://forum.fok.nl/topicchain/485
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 22 april 2011 @ 19:33:55 #28
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_95860732
Over jazz gitaristen gesproken waar we nog wat van gaan horen:
Jawel, je keek.
pi_95867697
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:33 schreef jna het volgende:
Over jazz gitaristen gesproken waar we nog wat van gaan horen:
Demon child
pi_96052764
Programma NSJ is bekend, wat vinden we ervan?
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_96054305
Verdomme, misschien toch maar geld proberen op te hoesten voor NSJ!
BB King, Toots, Brad Mehldau, Ahmad Jamal, John Scofield, Jan Akkerman, Marcus Miller! Wat een programma! _O_

Maar wat doet Snoop Dogg er in godsnaam tussen :')
pi_96054465
Ja leuk!!! Straks mijn uitgebreide mening :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_96113104
Eric Dolphy's Live at the Five Spot Revisited met o.a. Rudy Mahall ziet er tof uit. En Pharoah Sanders, Brad Meldau & Joshua Redman, John McLaughlin, Paul van Kemenade, Wolter Wierbos, Frank Möbus, Stevko Busch, Ernst Glerum & Han Bennink.

Wat daar nog onwijs bovenuit springt (zondag): Tea for 3 - Dave Douglas, Enrico Rava & Avishai Cohen. De twee beste trompettisten van deze tijd, samen live in NL, dat is wel tof natuurlijk. Vergeet trouwens ook niet Uri Caine en Clarence Penn. Damn. Zou bijna een kaartje waard zijn.

Trouwens, eigenlijk net zo tof (zondag): Lee Konitz & Tomasz Stanko group featuring Chris Potter, Jim Black, Craig Taborn en Thomas Morgan. Ben wel fan van Stanko en Potter kan ik ook goed hebben.

Zondag is duidelijk een topdag.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:50:23 #34
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_96763223

Bij wijze van TVP :D.
  woensdag 18 mei 2011 @ 01:06:21 #35
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_96974353
Beginnend jazz luisteraar meldt zich :)
Luister eigenlijk al mijn hele leven jazz omdat mijn ouders een flinke collectie hebben maar nu toch eens verder dan dat kijken.
Ben begonnen met Etta James, Chet Baker, Charlie Parker en Miles Davis, vind de sound van die tijd heerlijk, dus als iemand nog tips heeft, of heel andere soorten jazz natuurlijk, hoor ik het graag :)
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:21:16 #36
134538 chansadres
Black & White
pi_97547764
Hier ook een beginnend jazz luisteraar. Nu nog Miles Davis. Als ik meer tijd heb meer...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_97569160
Pfoe.. paar weken terug Christian Scott voor het eerst geluisterd, zieke tracks!
pi_97571977
Christian Scott heeft ook een nieuw project samen met Stefon Harris, David Sanchez en Harold Lopez Nussa. Zit een beetje Cubaans sfeertje achter maar zonder een typisch cuban jazz album te worden.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_97579270
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:36 schreef Os__ het volgende:
Christian Scott heeft ook een nieuw project samen met Stefon Harris, David Sanchez en Harold Lopez Nussa. Zit een beetje Cubaans sfeertje achter maar zonder een typisch cuban jazz album te worden.
Thanks! Vet! Ben erg benieuwd. Hoop hem sowieso nog eens live te zien. Met name deze track vind ik erg goed:
pi_97579556
Oeeeh Cubanen met scott, dat moet ik checken :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_97770167
Recentelijk Julian Lage voor het eerst gehoord (radio, niet live ;( ). Geweldige gitarist


Beide albums staan op Spotify
pi_99040300
Nou hup, maar een bump vanwege het aankomende NSJ! :)

Wie gaan er allemaal?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 4 juli 2011 @ 22:52:50 #43
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99043914
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:50 schreef Norrage het volgende:
Nou hup, maar een bump vanwege het aankomende NSJ! :)

Wie gaan er allemaal?
Ik zit dan bij Jazz On The Waves op Texel :P.
pi_99365909
Zo wie was er allemaal bij? :) Het was mooi.

Maar ik bump dit topic vanwege Avishai Cohen. Hij trad op op NSJ, en het was wel mooi...dus ik maar eens opzoeken, stuit ik op 2 albums...maar er bestaat dus een andere Avishai Cohen die nog bekender is. Het klonk wat anders, geen trompet en zo, maar het is wel heel mooi zeg :o Dat heet nog eens per ongeluk muziek ontdekken :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 14 juli 2011 @ 13:07:08 #45
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_99452699
Lange tijd niet gepost hier, niet naar NSJ geweest, maar deze plaat valt bij mij erg goed:

  donderdag 14 juli 2011 @ 20:57:06 #46
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_99629371
Leuk topic! Een plaat die ik veel beluister op het moment is van Matana Roberts: Coin Coin Chapter One: Gens de couleur libres, avant garde jazz is misschien wel de minst slechte omschrijving. Veel raving reviews en wat mij betreft terecht. Voorbeeld van een track:
pi_99693475
Iemand nog wat tips voor lekkere gitaarjazz, zoals bijv Django Reinhardt, Wes Montomery?
pi_99763190
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 03:41 schreef tjoptjop het volgende:
Iemand nog wat tips voor lekkere gitaarjazz, zoals bijv Django Reinhardt, Wes Montomery?
Standaard namen in dit rijtje zijn Grant Green en Kenny Burrell. Als je wat modernere gitaarjazz wilt proberen is bijvoorbeeld Kurt Rosenwinkel of Jonathan Kreisberg oid.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:01:22 #50
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_99764207
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:37 schreef Os__ het volgende:

[..]

Standaard namen in dit rijtje zijn Grant Green en Kenny Burrell. Als je wat modernere gitaarjazz wilt proberen is bijvoorbeeld Kurt Rosenwinkel of Jonathan Kreisberg oid.
Jim Hall, Bireli Lagrene ook nog als je voor wat "oudere" jazz gaat. Oh en Charlie Christian natuurlijk. :)
Jawel, je keek.
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:18:53 #51
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_99764879
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 03:41 schreef tjoptjop het volgende:
Iemand nog wat tips voor lekkere gitaarjazz, zoals bijv Django Reinhardt, Wes Montomery?
Nou, dat is toevallig. Ik had vorige week vrijdag het genoegen mogen smaken om naar Reinier Baas invites Lievestro, Goudsmit te gaan. En buiten dat het al best wel verrassende muziek was, viel me in Baas op dat hij echt heel heel erg getalenteerd is. Niet alleen w.b. gitaarspelen, maar ook qua componeren trouwens. Mag qua geluid nog wel wat gewaagder, zoals Goudsmit dat wel kan, maar qua techniek in de vingers is hij al beter.
pi_99766818
Reinier Baas is overigens ook een hele aardige kerel. Een vriend van mij heeft les bij hem en heb een paar keer met hem gesproken op het North Sea Jazz.
Prima kerel, zijn nieuwe band (Reinier Baas & The More Socially Relevant Jazz Music Ensemble) heeft veel potentie met goede jonge muzikanten. En Baas aan het roer als componerend element van de groep.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:12:20 #53
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_99767277
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:18 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Nou, dat is toevallig. Ik had vorige week vrijdag het genoegen mogen smaken om naar Reinier Baas invites Lievestro, Goudsmit te gaan. En buiten dat het al best wel verrassende muziek was, viel me in Baas op dat hij echt heel heel erg getalenteerd is. Niet alleen w.b. gitaarspelen, maar ook qua componeren trouwens. Mag qua geluid nog wel wat gewaagder, zoals Goudsmit dat wel kan, maar qua techniek in de vingers is hij al beter.
Goudsmit is erg fijn op de plaat Summersault van Eric Vloeimans.

Verder uiteraard Grant Green:
Eindeloos door blijven spelen omdat de muzikanten de tel van het aantal maten kwijt zijn O+.

Peter Bernstein is ook erg fijn om aan te horen, zeker met Dr Lonnie Smith:
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:14:10 #54
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_99767365
En als je geen lekkere gitaarjazz wil hebben is (was ;( ) er altijd Derek Bailey nog :'):
Schitterend spul.
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:21:15 #55
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_99767716
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:02 schreef Os__ het volgende:
Reinier Baas is overigens ook een hele aardige kerel. Een vriend van mij heeft les bij hem en heb een paar keer met hem gesproken op het North Sea Jazz.
Prima kerel, zijn nieuwe band (Reinier Baas & The More Socially Relevant Jazz Music Ensemble) heeft veel potentie met goede jonge muzikanten. En Baas aan het roer als componerend element van de groep.
Een collega van hem is zijn broer, dus ik krijg hem ook nog wel eens te spreken denk ik. Was nog uitgenodigd voor de cd-release van hun, maar ik had het te druk helaas.
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:28:34 #56
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_99768088

quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:12 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Goudsmit is erg fijn op de plaat Summersault van Eric Vloeimans.


Toevallig was ik gisteren nog in het Concertgebouw bij Vloei. In zijn roze pyjama tussen het Marinierskapel
:')

Die Kyteman (was special guest) begrijp ik trouwens nog steeds geen snars van. Iedereen stond te juichen bij hem, maar hij kan er totaal geen bal van als je hem naast Vloeimans zet. Oke, hij kan het, maar daar is alles mee gezegd.
pi_99770853
Thnx mensen ^O^

Ik heb er weer een hoop nieuwe namen bij, heerlijk voor de lange vakantie autoreis :7
pi_99789381
Kennen jullie Marzio Scholten al? Een te gekke gitarist met een gave band! Was ook bij Vrije Geluiden laatst. Zie: http://www.marzioscholten.com
pi_99870300
De laatste dagen veel van 'Kit Downes Trio' uit Engeland geluisterd. Erg goed ook imo:




[ Bericht 26% gewijzigd door Sânmartean op 24-07-2011 11:31:49 ]
pi_99923785
Heeft iemand hier een idee wie deze neger is? Heb 'm laatst kort zien optreden (slagwerk) en weet bijna zeker dat hij op Umbria Jazz stond. That's it:

pi_99926540
Vanaf 8 augustus heb ik weer saxles! Van m'n 7 tot 17 al les gehad, daarna gitaar gaan spelen omdat dat 'cooler' was. Heb toen mijn Jazzkwartet en orkesten allemaal opgegeven, kutpuber dat ik was. Ben nu 21.

Hopelijk volgend jaar weer een beetje op niveau zodat ik op zoek kan naar een nieuwe jazzformatie! *O*
I am the Milkman! My milk is delicious!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:09:39 #62
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_100664864
Dag Jazz'ers, misschien dat ik jullie nog blij kan maken met wat vinyl. Deze collectie staat er nu op maar er komt nog een hoop bij.

[TK] Vinyl, platen VEEL JAZZ!! v.a. 1 euro

/zelfreclame :@
:')
pi_101353118
Mensen dit album al gehoord? http://rateyourmusic.com/(...)s_de_couleur_libres/

Hij is erg goed ontvangen, ik ben hem nu een luisterbeurt aan het geven en hij bevalt me best goed.
pi_101458380
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:51 schreef On het volgende:
Mensen dit album al gehoord? http://rateyourmusic.com/(...)s_de_couleur_libres/

Hij is erg goed ontvangen, ik ben hem nu een luisterbeurt aan het geven en hij bevalt me best goed.
Ja idd goede plaat, heerlijk 'schurend' geluid, die live plaat in London is ook goed,
pi_101577751


Thundercat - The Golden Age of Apocalypse


Echt een hele chille plaat vind ik, jazz met een beetje een funk randje. Kunnen jullie me nog wat jazz albums aanbevelen van de laatste +/- 15 jaar?
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
pi_101577987
Nieuwe project van Christian Scott, Stefon Harris en David Sanchez (Ninety Miles) is wel mijn aanrader van 2011 denk ik.
Opgenomen in Cuba met Cubaanse muzikanten.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_101578065
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:51 schreef On het volgende:
Mensen dit album al gehoord? http://rateyourmusic.com/(...)s_de_couleur_libres/

Hij is erg goed ontvangen, ik ben hem nu een luisterbeurt aan het geven en hij bevalt me best goed.
Erg krachtig album. En mooi dat er weer echte concept albums zijn zoals deze. Vooral dat eerste of tweede nummer waar de 'verkrachting' muzikaal wordt gespeeld gaat echt door merg en been.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_101579216
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2011 23:50 schreef HerbertThePervert het volgende:
[ afbeelding ]

Thundercat - The Golden Age of Apocalypse


Echt een hele chille plaat vind ik, jazz met een beetje een funk randje. Kunnen jullie me nog wat jazz albums aanbevelen van de laatste +/- 15 jaar?
probeer er nog aan te komen, kan het nog niet vinden... Heb wat samples gehoord heel fijn ja :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_101587375
Ah vet staat gewoon op de luisterpaal. Echt goed album inderdaad! ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_101754603
Ik ben van plan met een paar vrienden een Jazz café te bezoeken. Het liefst eentje met een goede sfeer, gepaste kleding, glaasje Whisky etc. Welke raden jullie aan? En zit er toevallig een goed café in de regio Den Bosch, Utrecht, Eindhoven en Nijmegen? Want wat ik op google in die regio tegenkom ziet er niet al te best uit om het maar zacht uit te drukken ;).
pi_101755301
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:17 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik ben van plan met een paar vrienden een Jazz café te bezoeken. Het liefst eentje met een goede sfeer, gepaste kleding, glaasje Whisky etc. Welke raden jullie aan? En zit er toevallig een goed café in de regio Den Bosch, Utrecht, Eindhoven en Nijmegen? Want wat ik op google in die regio tegenkom ziet er niet al te best uit om het maar zacht uit te drukken ;).
De beste van allemaal is sinds kort failliet. :'( Dizzy in Rotterdam was dat.
Bird in Rotterdam heeft leuke namen, ben er nog niet geweest maar heeft volgens mij niet dat typische cafe gevoel. In het Gooi zit volgens mij wel wat, alleen zijn dat een beetje rijkelui tenten.

In Leiden zat de Duke, maar das ook niet heel bijzonder. Alto in Amsterdam is ook niet erg interessant.

In de overige gebieden weet ik niet.
Kortgezegd, het is grote bagger met jazzcafes in Nederland naar mijn weten.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_102277773
Nieuwe album van Gilad Hekselman, rising jazz guitarist is uit genaamd 'Hearts Wide Open'.

Chick Corea heeft ook een nieuw album (met Eddie Gomez en Paul Motian)
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_102887560
Piet Noordijk is overleden. Ik vond het ongelovelijk hoe hij als een jonge hond kon spelen, hij was de beste saxofonist van Nederland. Heb hem op North Sea Jazz een paar keer gezien , geen verplichte nummertjes, maar puur uit het hart, zoveel energie prachtig om te zien. En zijn klarinet, ik denk niet dat er meer op een klarinet is geboden dan op zijn klarinet. Vermoedelijk de beste klarinet ooit gemaakt. RIP
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:24:31 #74
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_104396252
Laatste tijd helemaal de jazz gaan waarderen :)

Maar ook de soul en blues, beetje Marvin Gaye, Raphael Saadiq, Mayer Hawthorne. Valt dit hier ook onder of is er een nog centraler topic? Anyhow, ik luister nu dus vooral radio 6, radio 10 gold 60s & 70s hits en ook via 22tracks.com.

Denk dat jazz die hier gewaardeerd wordt toch wat meer afwijkt en dat ik de definitie nog een beetje moet aftasten, maar ik zal eens wat youtubelinkjes gaan bekijken :Y)



Edit: Wellicht is jazz hier meer zonder zang en wat meer op de techniek gericht. Miles Davis ken ik dan wel, vind ik ook wel leuk, vooral Time after Time, maar daar moet je maar net voor in de stemming zijn.
pi_104396333
Het is niet echt het topic voor Soul en zo, wat eigenlijk precies is wat je hierboven post, maar alle activiteit in dit topic is mooi meegenomen :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:28:11 #76
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_104396405
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:26 schreef Norrage het volgende:
Het is niet echt het topic voor Soul en zo, wat eigenlijk precies is wat je hierboven post, maar alle activiteit in dit topic is mooi meegenomen :D
Ja, ik zat al ff te kijken en ik dacht niet dat ik midden in een discussie zou vallen met mijn afwijkende smaak. Ok, eens kijken dan naar een soul topic, en natuurlijk deze in de gaten houden.
pi_104422746
Ik heb zowaar wat gewonnen.
Via een radioprogramma van Radio Rijnmond heb ik twee kaartjes voor het Robert Glasper Experiment gewonnen, woensdag 23 november in nieuwe jazzpodium Bird (Rotterdam)!

Voorbeeld van live performance
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_104425904
Wow wat goed :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 17 november 2011 @ 22:29:34 #79
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_104495594
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:41 schreef Os__ het volgende:

[..]

De beste van allemaal is sinds kort failliet. :'( Dizzy in Rotterdam was dat.
Bird in Rotterdam heeft leuke namen, ben er nog niet geweest maar heeft volgens mij niet dat typische cafe gevoel. In het Gooi zit volgens mij wel wat, alleen zijn dat een beetje rijkelui tenten.

In Leiden zat de Duke, maar das ook niet heel bijzonder. Alto in Amsterdam is ook niet erg interessant.

In de overige gebieden weet ik niet.
Kortgezegd, het is grote bagger met jazzcafes in Nederland naar mijn weten.
Hmm lang niet meer in dit topic geweest. Ik kan zeggen dat in 't Gooi weinig echte jazz te vinden is. Meer van die doebiedoebiedoewaaa quasi-artistieke sletjes die hun hele leven in de marge hebben gespeeld(-zongen).

Casablanca is altijd wel leuk in Amsterdam (maar veel te weinig dagen dat er echt gespeeld wordt). Jamsessies in Bimhuis zijn altijd goed. De Spieghel in Groningen heb ik een paar waanzinnige ervaringen mee gehad. Sowieso lijkt het in Groningen wel meer te leven want ook in de culturele universiteitsdinges was zo nu en dan wat goeds en ook in het "concertgebouw?".

Verder, die regio in midden Nederland kom ik nooit, maar het lijkt inderdaad niet zo goed gesteld.
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:54:57 #80
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_104561604
Jan Garbarek speelt dinsdag a.s. in de Oosterpoort in Groningen. Lijkt me wel interessant om eens live mee te maken, hoewel op de site dit nummer als lokkertje wordt gepost...


... niet het beste wat ik ooit van hem gehoord heb.

Het is dat of Gorgoroth in Hengelo :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door Inkomen op 19-11-2011 20:35:15 ]
  zaterdag 19 november 2011 @ 20:04:16 #81
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_104561998
Kwam ook deze plaat weer tegen in mijn collectie, erg fijn om te horen en was een goed optreden op NSJ een jaar of drie terug.

  zaterdag 26 november 2011 @ 16:54:21 #82
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_104846417
Een paar dagen terug ;(
quote:
Paul Motian
Paul Motian, who has died in New York aged 80, was a percussionist whose style, developed over several decades, had a profound influence on the evolution of jazz drumming; he was also a composer of great originality, his work attracting and challenging some of the finest improvisers of the day.
  donderdag 29 december 2011 @ 10:46:31 #83
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_106157972
Wel een koning dat je het topic schopt! :)

Ken Sam rivers trouwens vrijwel niet dus tsja :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 29 december 2011 @ 11:06:19 #85
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_106158232
Ik kwam hem op deze plaat voor het eerst tegen ^O^

  Moderator donderdag 29 december 2011 @ 11:58:51 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106160053
Ik kreeg van een collega op de ladderfabriek een lijstje met tips :P

The yellowjackets
chick corea: ultimate adventure
jeff beal
pat metheny
fidan
jeroen zijlstra
michiel borstlap
joeri honing
tineke postma
weather report
joe zawinul

:P nou vond ik het al grappig om met hem over jazz te lullen maar ik denk dat ik van dit lijstje maar eens wat ga checken zitten wel bekende namen tussen zoals corea, borstlap en weather report, ik dacht laat ik dit lijstje eens delen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 29-12-2011 12:07:18 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 29 december 2011 @ 12:02:45 #87
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_106160165
Goed lijstje, hoewel je denk ik Joe Zawinul zal bedoelen :P.

Mijn favoriete stuk van Michiel Borstlap met Bill Bruford, vanaf 04:30 ongeveer:

^O^
pi_106807213
Rotterdam is weer jazz!!!

Oudste jazzcafé van Nederland morgen weer open
Het oudste jazzcafé van Nederland, Dizzy in Rotterdam, opent morgen weer haar deuren. 'Dizzy moet weer het oude jazzgevoel losmaken', zei eigenaar David Crouwel vandaag.

Oude rotten als Sonny Rollins en Chet Baker speelden er in het verleden, net als de jongere Candy Dulfer, weet Crouwel. De zaak, die bestaat sinds 1977, is door een faillissement 6 maanden dicht geweest, maar was daarvoor al niet meer hét jazzcafé. Daar moet nu verandering in komen door onder meer alleen maar jazz te draaien en meer livemuziek te brengen.

Het is de bedoeling dat er elke maandag jamsessies plaatsvinden en dat er ook iedere dinsdag livemuziek is. Donderdag en vrijdag wordt er door een dj jazzmuziek gedraaid. Verder blijft Dizzy een eetcafé.
Tijdens de opening dinsdag speelt onder anderen saxofonist Benjamin Herman en Jules Deelder draait zijn jazzmuziek. Rotterdams Dagblad 9-1-2012 (ANP/Redactie)

Zonde dat ik de opening met mijn held Jules Deelder gemist hebt, maar binnenkort maar weer eens kijken. :)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_107005317
Vraag aan allen hier.
Ik voordoe redelijk veel tijd op youtube op zoek naar goede live performances van goede nieuwe artiesten. Welke springen er nu echt uit voor jullie? Dan heb ik het voornamelijk over artiesten die nu nog live spelen.

Enkele van mijn favorieten:

"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_107036909
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:06 schreef Os__ het volgende:
Vraag aan allen hier.
Ik voordoe redelijk veel tijd op youtube op zoek naar goede live performances van goede nieuwe artiesten. Welke springen er nu echt uit voor jullie? Dan heb ik het voornamelijk over artiesten die nu nog live spelen.

New Cool Collective vind ik geweldig.

Site en agenda voor optredens:
http://www.newcoolcollective.com/

Edit: En aangezien de Dizzy weer open is kan je daar altijd kijken voor live optredens:
http://www.dizzy.nl/agenda/januari-2012
De meeste artiesten die daar optreden zijn gewoon op youtube te vinden.

[ Bericht 5% gewijzigd door voetbalmanager2 op 20-01-2012 18:29:45 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_107043775
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:06 schreef Os__ het volgende:
Vraag aan allen hier.
Ik voordoe redelijk veel tijd op youtube op zoek naar goede live performances van goede nieuwe artiesten. Welke springen er nu echt uit voor jullie? Dan heb ik het voornamelijk over artiesten die nu nog live spelen.

  maandag 23 januari 2012 @ 16:46:03 #92
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_107143299
Ben ook al langere tijd gecharmeerd van deze Nederlandse band. Goed voor de jazzvernieuwing.



pi_107146358
En vanavond Yuri Honing bij DWDD :)
Goed wat naamsbekendheid voor jazzhelden :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 23 januari 2012 @ 20:36:21 #94
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_107152268
Gemist, zal later wel terugkijken, maar zijn Meet Your Demons-plaat met de Wired Paradise band is wel verrekte lekker ^O^.

pi_107494219
Iemand bekend met één van de volgende albums?

Lee Morgan - Infinity
Art Blakey and the Jazz Messengers - A Day with Art Blakey (vol. 1) 1961
Jackie McLean - Hipnosis
Jackie McLean - New Wine in Old Bottles
Jackie McLean - Dynasty
Tina Brooks - Back to the Tracks
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_107496076
Ik ben trouwens door het boek Blue Notes (ligt ook bij De Slegte) van Fred van Doorn weer helemaal met Blue Note-albums bezig. Zo kom je dan ook weer fantastische concertfragmenten tegen.

Bijvoorbeeld deze, met name mooi vanwege de solo van Silver zelf en natuurlijk gewoon dat heerlijke deuntje.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:34:48 #97
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_107496676
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:50 schreef Doff het volgende:
Iemand bekend met één van de volgende albums?

Lee Morgan - Infinity
Art Blakey and the Jazz Messengers - A Day with Art Blakey (vol. 1) 1961
Jackie McLean - Hipnosis
Jackie McLean - New Wine in Old Bottles
Jackie McLean - Dynasty
Tina Brooks - Back to the Tracks
Die albums niet, maar afgaand op de artiesten zit je qua Blue Note-sferen wel goed, maar dat wist je denk ik al :P.

Heb nog niets van Jackie McLean bedenk ik nu zo.
pi_107497384
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:34 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Die albums niet, maar afgaand op de artiesten zit je qua Blue Note-sferen wel goed, maar dat wist je denk ik al :P.

Heb nog niets van Jackie McLean bedenk ik nu zo.
Uiteraard ;) . Van de bekendste Blue Notes van hen heb ik het meeste wel in bezit. De titels hierboven zijn wat lastiger te krijgen volgens mij, dus ik was benieuwd of iemand ze misschien al heeft.

Jackie McLean is trouwens wel een must hoor :) . Met name zijn avant-garde albums met Grachan Moncur III vind ik fantastisch. Luister eens naar One Step Beyond.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:00:40 #99
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_107498074
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:48 schreef Doff het volgende:

[..]

Uiteraard ;) . Van de bekendste Blue Notes van hen heb ik het meeste wel in bezit. De titels hierboven zijn wat lastiger te krijgen volgens mij, dus ik was benieuwd of iemand ze misschien al heeft.

Jackie McLean is trouwens wel een must hoor :) . Met name zijn avant-garde albums met Grachan Moncur III vind ik fantastisch. Luister eens naar One Step Beyond.
Staat al een tijdje op het lijstje, maar luister weinig jazz meer, dus dat schiet niet op. Moest er ooit maar weer eens mee bezig gaan.

Heb van Tina Brooks trouwens True Blue uit zo'n jazzbox van de Volkskrant, erg fijne plaat ^O^.
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:02:21 #100
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_107498178
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:48 schreef Doff het volgende:
Luister eens naar One Step Beyond.
Zo te lezen met Dolphy, Williams en Hutcherson. Da's al voldoende aanbeveling voor de meeste platen ^O^.
pi_107499020
Die True Blue staat dan weer bij mij (al veel te lang) op een denkbeeldig lijstje. Als die andere Brooks bevalt komt True Blue daarna :) .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  Moderator donderdag 2 februari 2012 @ 11:31:32 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107510821
Als ik het boek dat ik nu aan het lezen ben uit heb ga ik beginnen aan het boek over han bennink :D er zat ook een cdtje bij :@ ik heb het nog niet geluisterd. Ik vind het altijd prachtig om die man aan het werk te zien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_107515813
Ik zou me ook wat meer moeten verdiepen in Nederlandse jazzmuzikanten :@ .

Overigens, NPR maakt blijkbaar erg mooie jazz-uitzendingen. Hier staan een paar perfect opgenomen registraties van live-optredens van onder andere Mark Turner, Kenny Barron, de Mingus Big Band, Dave Douglas en James Carter. Zeker de moeite waard om even naar toe te klikken :) .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:54:18 #104
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_107521365
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:14 schreef Doff het volgende:
Ik zou me ook wat meer moeten verdiepen in Nederlandse jazzmuzikanten :@ .

Overigens, NPR maakt blijkbaar erg mooie jazz-uitzendingen. Hier staan een paar perfect opgenomen registraties van live-optredens van onder andere Mark Turner, Kenny Barron, de Mingus Big Band, Dave Douglas en James Carter. Zeker de moeite waard om even naar toe te klikken :) .
Ook maar even onthouden!

Kenny Barron, van die prachtplaat met Charlie Haden _O_


Iridium, die prachtzaal met al die jazzoptredens _O_
pi_107522647
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:14 schreef Doff het volgende:
Ik zou me ook wat meer moeten verdiepen in Nederlandse jazzmuzikanten :@ .

Overigens, NPR maakt blijkbaar erg mooie jazz-uitzendingen. Hier staan een paar perfect opgenomen registraties van live-optredens van onder andere Mark Turner, Kenny Barron, de Mingus Big Band, Dave Douglas en James Carter. Zeker de moeite waard om even naar toe te klikken :) .
Super _O_

Ben er nu naar eentje aan het luisteren, idd prima kwaliteit.
pi_107538209
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:54 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Ook maar even onthouden!

Kenny Barron, van die prachtplaat met Charlie Haden _O_


Iridium, die prachtzaal met al die jazzoptredens _O_
Mooi :) . Wel jammer dat Haden's bass wat dof klinkt. Of ligt dat aan mij?

Ik heb van Barron trouwens alleen maar Live at Bradley's geloof ik. Mooi album ook, dat ik een tijd terug vaak geluisterd heb maar op een of andere manier al lang niet meer heb opgezet.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_107545070
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:50 schreef Doff het volgende:
Iemand bekend met één van de volgende albums?

Lee Morgan - Infinity
Art Blakey and the Jazz Messengers - A Day with Art Blakey (vol. 1) 1961
Jackie McLean - Hipnosis
Jackie McLean - New Wine in Old Bottles
Jackie McLean - Dynasty
Tina Brooks - Back to the Tracks
Mijn volgorde van favoriete Brooks albums is absoluut.
1. Back To The Tracks
2. True Blue
3. Minor Move (maar deze vind ik eigenlijk al vrij vlakjes)

Infinity is gewoon een degelijk Lee Morgan hardbop album.

Die McLeans ken ik niet, maar Hipnosis klinkt erg interessant.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_107651851
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 02:11 schreef Os__ het volgende:

[..]

Mijn volgorde van favoriete Brooks albums is absoluut.
1. Back To The Tracks
2. True Blue
3. Minor Move (maar deze vind ik eigenlijk al vrij vlakjes)

Infinity is gewoon een degelijk Lee Morgan hardbop album.

Die McLeans ken ik niet, maar Hipnosis klinkt erg interessant.
Infinity blijkt nogal lastig (lees: duur) om aan te komen. Dan sla ik die voorlopig maar even over. Dynasty van Mingus is zelfs (voor zover de altijd prima jazzplaten-boer in Den Haag zei) op het moment niet te krijgen.

Back to the Tracks is dus wel wat geld waard?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zondag 5 februari 2012 @ 22:21:41 #109
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_107653055
Ik ga met mijn zatte hoofd True Blue maar weer eens luisteren voor het slapen gaan. Is al weer een tijdje geleden, maar de eerste minuten klinken alweer erg lekker.
pi_107654740
Wat een username. Inkomen. _O_

Ik heb periodes met jazz, en heb het alweer een tijdje niet geluisterd. Straks eens Sketches of Spain opzetten. ^O^
pi_107661787
quote:
3s.gif Op zondag 5 februari 2012 22:06 schreef Doff het volgende:

[..]

Infinity blijkt nogal lastig (lees: duur) om aan te komen. Dan sla ik die voorlopig maar even over. Dynasty van Mingus is zelfs (voor zover de altijd prima jazzplaten-boer in Den Haag zei) op het moment niet te krijgen.

Back to the Tracks is dus wel wat geld waard?
Back to the Tracks blijft gewoon basic hardbop. Niets revolutionairs maar wel ontzettend goed in zijn genre. Ook een warme plek vanwege Blue Mitchell, toch een favoriet van mij. Down With It van Mitchell staat in mijn lijstje van favoriete Blue Notes.

Back to the Tracks zijn gewoon vijf hele solide nummers, simpele catchy thema's met uitstekende solo's. Je krijgt er ook nog eens een mooie ballad bij. Als je de kans krijgt zou ik zeker de gok wagen.

Je doet je inkopen ook bij Jazzcenter?
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  maandag 6 februari 2012 @ 21:08:41 #112
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_107691215
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 22:59 schreef emokid het volgende:
Wat een username. Inkomen. _O_

Ik heb periodes met jazz, en heb het alweer een tijdje niet geluisterd. Straks eens Sketches of Spain opzetten. ^O^
Sketches of Spain heeft mij nooit zoveel gedaan, dat terwijl het thema mij wel aanspreekt. Moest het misschien binnenkort eens een nieuwe kans geven.
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2012 22:21 schreef Inkomen het volgende:
Ik ga met mijn zatte hoofd True Blue maar weer eens luisteren voor het slapen gaan. Is al weer een tijdje geleden, maar de eerste minuten klinken alweer erg lekker.
Geluisterd, toffe plaat. Wel een beetje standaard hardbop à la Blue Note, maar zitten ook lekker snelle stukken tussen.

Vandaag House Party van Jimmy Smith weer eens opgezet, ook weer zo'n toffe plaat. Met o.a. Brooks en Lou Donaldson (doet het altijd goed met organisten).
  maandag 6 februari 2012 @ 21:09:52 #113
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_107694500
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 04:33 schreef Os__ het volgende:

[..]

Back to the Tracks blijft gewoon basic hardbop. Niets revolutionairs maar wel ontzettend goed in zijn genre. Ook een warme plek vanwege Blue Mitchell, toch een favoriet van mij. Down With It van Mitchell staat in mijn lijstje van favoriete Blue Notes.

Back to the Tracks zijn gewoon vijf hele solide nummers, simpele catchy thema's met uitstekende solo's. Je krijgt er ook nog eens een mooie ballad bij. Als je de kans krijgt zou ik zeker de gok wagen.

Je doet je inkopen ook bij Jazzcenter?
Ik heb van die hard-bop-fases; dan kan ik er geen genoeg van krijgen. Die Back to the Tracks lijkt me dus wel wat. Zo heb ik ook die Down With It, die ik ook heel goed kan hebben. Blue Mitchell vind ik sowieso ook heel behoorlijk, al heb ik niet de behoefte al zijn albums te gaan verzamelen.

En ik bedoelde inderdaad Jazzcenter :) . Laatste tijd een paar superaankopen gedaan daar, zoals Sheila Jordan's Portrait of Sheila en Hellen Merrill's album met Clifford Brown en Gil Evans (toevallig beide vocalen dus). Over hard bop gesproken, van de week kocht ik er ook deze van Mobley voor een prikkie. Die moet er lang hebben gelegen want volgens mij is er niet meer zo gemakkelijk aan te komen. Mobley is trouwens ook erg onderschat, al vindt tegenwoordig volgens mij stiekem iedereen dat wel.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_107769657
Dankzij Fame in de Bijenkorf nu ook Soul Station van Mobley, Whistle Stop van Dorham en Idle Moments van Grant Green voor vijf euro per stuk in bezit. Die had ik nog in te halen :P .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_107771553
Oei, weer wat ontdekt: Shelly Manne at the Blackhawk. Ik had me eigenlijk voorgenomen het even te laten bij de aankopen van afgelopen weken, maar deze gaat er denk ik toch nog bij. Wat een mooie optredens _O_ .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:19:48 #117
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_107772577
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:27 schreef Doff het volgende:
Dankzij Fame in de Bijenkorf nu ook Soul Station van Mobley, Whistle Stop van Dorham en Idle Moments van Grant Green voor vijf euro per stuk in bezit. Die had ik nog in te halen :P .
Soul Station _O_ Idle Moments _O_ Whistle Stop ken ik niet, maar Dorham is ook geweldig.
pi_107783702
vandaag binnen gekregen _O_



Toegegeven ik was een beetje sceptisch, álle studio opnames van Parker voor 40 euro? Maar het lijkt te kloppen, en een aardig boekje erbij ook nog :)
pi_107794212
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:27 schreef Doff het volgende:
Dankzij Fame in de Bijenkorf nu ook Soul Station van Mobley, Whistle Stop van Dorham en Idle Moments van Grant Green voor vijf euro per stuk in bezit. Die had ik nog in te halen :P .
Allen hele goede albums. Met Idle Moments en Soul Station inderdaad de hoogtepunten zoals Inkomen zei. Whistle Stop speelt Mobley toch ook op?

Als we dan toch de Blue Notes doornemen.
Ike Quebec, de Ben Webster van de Blue Notes. Geweldige platen gemaakt, vooral Blue & Sentimental.
Wat zijn jullie favoriete Horace Silver albums?
Beste Blue Note album van Jimmy Smith? House Party of The Sermon? (Heb zelf House Party niet, hoor er goede verhalen over)
Hoe briljant is Afro-Cuban van Dorham?
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_107795188
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:06 schreef Os__ het volgende:

Beste Blue Note album van Jimmy Smith? House Party of The Sermon? (Heb zelf House Party niet, hoor er goede verhalen over)
Zit net Back at The Chicken Shack te luisteren 8-)
quote:
Hoe briljant is Afro-Cuban van Dorham?
Geweldig album, voor een prikkie bij Fame gekocht.
pi_107811476
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:06 schreef Os__ het volgende:

[..]

Allen hele goede albums. Met Idle Moments en Soul Station inderdaad de hoogtepunten zoals Inkomen zei. Whistle Stop speelt Mobley toch ook op?

Als we dan toch de Blue Notes doornemen.
Ike Quebec, de Ben Webster van de Blue Notes. Geweldige platen gemaakt, vooral Blue & Sentimental.
Wat zijn jullie favoriete Horace Silver albums?
Beste Blue Note album van Jimmy Smith? House Party of The Sermon? (Heb zelf House Party niet, hoor er goede verhalen over)
Hoe briljant is Afro-Cuban van Dorham?
Van Jimmy Smith heb ik Groovin' at Smalls Paradise, I'm Movin' On, House Party en The Sermon. Die laatste vind ik veruit het beste, met name dankzij Lee Morgan. Ik kan Smith sowieso beter hebben met wat blazers om me heen. Het wordt me anders al snel wat eentonig. Misschien dat ik de hammond wat dat betreft gewoon niet zo fantastisch vind :) .

Ike Quebec vind ik trouwens ook best relaxt. Blue and Sentimental heb ik wel redelijk grijs gedraaid. Heavy Soul kocht ik daarna, wellicht dat ik die daarom zie als een wat zwakkere versie van Blue and Sentimental. Ik kwam er net trouwens ook achter dat ik Soul Samba in de kast heb staan, die heeft blijkbaar bij aankoop niet zoveel indruk gemaakt :P , al vind ik nu ik 'm nu luister dat Kenny Burrell een prettige aanvullig voor de ritmesectie is.

Horace Silver vind ik gewoon geweldig. Een beetje voorspelbaar, maar Song for my Father is toch wel mijn favoriet. Verder heeft hij natuurlijk ook fantastische albums met idem composities gemaakt. Cape Verdean Blues, Blowin' the Blues Away, Finger Poppin', zijn live album Doin' the Thing etc. etc. zijn eigenlijk allemaal meer dan de moeite waard :) .

Als je trouwens fan bent van Quebec en Smith kan je denk ik albums van Kenny Burrell en Stanley Turrentine ook wel waarderen, maar die ken je vast wel :) .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_107815489
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:53 schreef Doff het volgende:

[..]

Van Jimmy Smith heb ik Groovin' at Smalls Paradise, I'm Movin' On, House Party en The Sermon. Die laatste vind ik veruit het beste, met name dankzij Lee Morgan. Ik kan Smith sowieso beter hebben met wat blazers om me heen. Het wordt me anders al snel wat eentonig. Misschien dat ik de hammond wat dat betreft gewoon niet zo fantastisch vind :) .

Ike Quebec vind ik trouwens ook best relaxt. Blue and Sentimental heb ik wel redelijk grijs gedraaid. Heavy Soul kocht ik daarna, wellicht dat ik die daarom zie als een wat zwakkere versie van Blue and Sentimental. Ik kwam er net trouwens ook achter dat ik Soul Samba in de kast heb staan, die heeft blijkbaar bij aankoop niet zoveel indruk gemaakt :P , al vind ik nu ik 'm nu luister dat Kenny Burrell een prettige aanvullig voor de ritmesectie is.

Horace Silver vind ik gewoon geweldig. Een beetje voorspelbaar, maar Song for my Father is toch wel mijn favoriet. Verder heeft hij natuurlijk ook fantastische albums met idem composities gemaakt. Cape Verdean Blues, Blowin' the Blues Away, Finger Poppin', zijn live album Doin' the Thing etc. etc. zijn eigenlijk allemaal meer dan de moeite waard :) .

Als je trouwens fan bent van Quebec en Smith kan je denk ik albums van Kenny Burrell en Stanley Turrentine ook wel waarderen, maar die ken je vast wel :) .
Jeetje, ga anders even de lijst af van The Sermon. Morgan, Brooks, Donaldson, Burrell met Blakey op drums. Dat moet een gezellige sessie zijn geweest bij Meneer van Gelder. House Party is wat meer uptempo funk toch? Ook met Morgan?

Horace Silver is toch nog wel van de steeds kleiner wordende groep van levende legendes. Hoe constant die man was met zijn albums, composities en bands. Ook trouwens Blue Mitchell weer die ik daar erg vond spelen, samen met Junior Cook. Heeft die Cook nog ooit iets bijzonders gedaan buiten zijn periode met Horace Silver?

Om over te spreken van ietsjes onbekendere Blue Notes. Wat vinden jullie van deze:
Leo Parker op de baritoon

Louis Smith op trompet

Horace Parlan op piano (met Grant Green)
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_107815553
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_107817285
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 22:01 schreef Doff het volgende:
Oei, weer wat ontdekt: Shelly Manne at the Blackhawk. Ik had me eigenlijk voorgenomen het even te laten bij de aankopen van afgelopen weken, maar deze gaat er denk ik toch nog bij. Wat een mooie optredens _O_ .
Een absolute klassieker die CD box, zeker aanschaffen!

Volgt er hier trouwens ook nog iemand de recente releases? 2012 is goed begonnen wat mij betreft, en er komt veel leuks aan de komende tijd:

Chick Corea, Eddie Gomez & Paul Motian - Further Explorations
Tim Berne - Snakeoil
Vijay Iyer Trio - Accelerando
Andy Sheppard - Trio Libero
pi_107817411
Wow wat een activiteit in dit topic ineens ^O^

Eens even doorlezen dit weekend waar jullie het allemaal over gehad hebben :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_107821610
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 01:13 schreef Os__ het volgende:

[..]

Om over te spreken van ietsjes onbekendere Blue Notes. Wat vinden jullie van deze:
Leo Parker op de baritoon

Louis Smith op trompet

Horace Parlan op piano (met Grant Green)
Wow, mooie opnames zeg. Had gisteren toevallig wel Here Comes Louis Smith opstaan, maar die Smithville kende ik nog niet. Dat nummer hier doet me ontzettend denken aan The Transition Sessions van Donald Byrd en Doug Watkins, wat ook gewoon een prachtig album is (met onder andere namen als Silver, Mobley, Joe Gordon, Blakey, Burrell en Duke Jordan). Ooit gekocht als zo'n Connoiseur CD van Blue Note. Was die hele reeks Connoisseurs trouwens eenmalig?

Die Parlan klinkt ook mooi. Van Booker Ervin zou ik sowieso wat meer moeten luisteren.
Trouwens, House Party is inderdaad wat funkier, al is het nog wel echt in het vakje Hard Bop te plaatsen wat mij betreft.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_107865079
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 01:13 schreef Os__ het volgende:

[..]

Jeetje, ga anders even de lijst af van The Sermon. Morgan, Brooks, Donaldson, Burrell met Blakey op drums. Dat moet een gezellige sessie zijn geweest bij Meneer van Gelder. House Party is wat meer uptempo funk toch? Ook met Morgan?

Horace Silver is toch nog wel van de steeds kleiner wordende groep van levende legendes. Hoe constant die man was met zijn albums, composities en bands. Ook trouwens Blue Mitchell weer die ik daar erg vond spelen, samen met Junior Cook. Heeft die Cook nog ooit iets bijzonders gedaan buiten zijn periode met Horace Silver?

Om over te spreken van ietsjes onbekendere Blue Notes. Wat vinden jullie van deze:
Leo Parker op de baritoon

Louis Smith op trompet

Horace Parlan op piano (met Grant Green)
Wow, die trompet. Geweldig! Maar dat is dan ook mijn favoriet na de sax.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 26 februari 2012 @ 22:22:56 #129
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_108442081
= there is a light that never goes out =
pi_108446192
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_108550961
Portico quartet heeft ook een goede plaat gemaakt. Spokerig, sfeervol, geweldige bas, veel electronica, Kid A meets Jazz??? Niet in een genre te plaatsen, stonden vorig jaar nog op North sea jazz:)
pi_108551087
Portico Quartet is fantastisch ja :) ook gezien op NSJ, net als Hidden Orchestra in hetzelfde genre...welke ik denk ik nog wel beter vind :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108572560
Het nieuwe album van Robert Glasper is ook uit. Al is dat eigenlijk meer een neo-soul album met wat jazz elementen.
De nieuwe Portico, ben nog niet echt overtuigd, al is Ruines wel een heel tof nummer.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_108576377
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:37 schreef Os__ het volgende:
Het nieuwe album van Robert Glasper is ook uit. Al is dat eigenlijk meer een neo-soul album met wat jazz elementen.
De nieuwe Portico, ben nog niet echt overtuigd, al is Ruines wel een heel tof nummer.
:o
Ik dacht dat het een album was (van Portico) dat nog niet was uitgebracht in Nederland maar het is een nieuwe. Klinkt inderdaad alleraardigst. Ik ben voorlopig wel overtuigd :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108577924
Voor de liefhebbers van Portico Quartet is Polar Bear trouwens ook een heel erg fijn bandje:

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:40:40 #136
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_108642687
= there is a light that never goes out =
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:14:40 #137
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_108667098
Mijn spotify lijst is ook weer gevuld. Kom er met behulp van rate your music achter dat ik de meeste namen in dit topic al wel gehoord heb maar dat iseen goede reden om dan eens een ander album te pakken.

Beste album van Jimmy Smith vind ik trouwens nog steeds zijn allerallereerste
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:31:21 #138
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_108673355
= there is a light that never goes out =
pi_108685961
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_108691201
Lenny Kravitz gaat doen wat Prince vorig jaar deed op NSJ (maar dan voor maar 1 dag)...hmm, Prince werd ik opgewonden van...hiervan niet :P

Verder is er meer line-up bekend geworden:

quote:
This morning, at radio 6, festival manager Jan Willem Luyken has announced the first names for the North Sea Jazz Festival 2012.
Amongst others, Tony Bennett, Van Morrison, Macy Gray & David Murray Blues Big Band and the Wayne Shorter Quartet are confirmed. Besides them also Melody Gardot, Amos Lee and Gregory Porter will perform during the three days indoor festival at Rotterdam.

Similar to last year, a night concert has been organized this year. On Friday night Lenny Kravitz will take the stage. For this concert also casual tickets are available.

Further confirmed are Janelle Monáe, McCoy Tyner Trio with Ravi Coltrane, Pat Metheny Unity Band, Dave Holland Quartet, Robert Glasper Experiment and Hugh Laurie, the famous actor/pianist, whose album, Let Them Talk, produced by Allen Toussaint was released last year.

Also performing at the 37th edition of the North Sea Jazz Festival, will be Spectrum Road (featuring Jack Bruce, John Medeski, Cindy Blackman and Vernon Reid), Ahmad Jamal, Joe Lovano-Dave Douglas Quintet, the Hiromi Trio featuring Anthony Jackson and Simon Philips, and The Kyteman Orchestra.
Ik word er nog niet opgewonden van dit jaar, maar wil wel graag weer gaan....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108691241
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:56 schreef Norrage het volgende:
Lenny Kravitz gaat doen wat Prince vorig jaar deed op NSJ (maar dan voor maar 1 dag)...hmm, Prince werd ik opgewonden van...hiervan niet :P

Verder is er meer line-up bekend geworden:

[..]

Ik word er nog niet opgewonden van dit jaar, maar wil wel graag weer gaan....
Weer Macy Gray? Echt origineel zijn ze niet bij NSJ -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_108691747
Kennen jullie Renee van Ginkel al?
Dat is een opkomende Pop Soul Jazz zangeres, heb al meer van haar live gehoord, niet normaal!
Binnenkort ook weer een groot optreden in Den Haag van haar.

pi_108691804
quote:
99s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:19 schreef snuitje27 het volgende:
Kennen jullie Renee van Ginkel al?
Dat is een opkomende Pop Soul Jazz zangeres, heb al meer van haar live gehoord, niet normaal!
Binnenkort ook weer een groot optreden in Den Haag van haar.

Haha klinkt wel leuk. Leuk in het rijtje Laura Jansen, Room Eleven en zo. :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108691896
Ja inderdaad, maar ook echt sabrina starke en giovanca dinen van haar gehoord
Vaak met een enorme swing erin en dikke blazerssecties !

die vertolking van baby it's cold outside van haar is ook echt lekker ;-)
pi_108696222
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:56 schreef Norrage het volgende:
Lenny Kravitz gaat doen wat Prince vorig jaar deed op NSJ (maar dan voor maar 1 dag)...hmm, Prince werd ik opgewonden van...hiervan niet :P

Verder is er meer line-up bekend geworden:

[..]

Ik word er nog niet opgewonden van dit jaar, maar wil wel graag weer gaan....
Een paar leuke namen, die inmiddels al een paar keer zijn geweest.
Wayne Shorter wil ik nu eindelijk wel is zien, zullen ze er eindelijk geen plusconcert van maken?

McCoy is altijd wel leuk, Ravi Coltrane nog nooit gezien, Ahmad Jamal bijzonder maar wordt wel erg oud. Dave Holland wil ik ook nog wel zien.

Maar ben het met je eens, veel net-niet naar mijn mening. Ook vind ik het een weinig uitdagend programma voor de overige genres. Amos Lee alweer, Melody Garnet alweer, Macy Gray alweer, Gregory Porter alweer.

Zal toch wel weer gaan.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_108696508
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:44 schreef Os__ het volgende:

[..]

Een paar leuke namen, die inmiddels al een paar keer zijn geweest.
Wayne Shorter wil ik nu eindelijk wel is zien, zullen ze er eindelijk geen plusconcert van maken?

McCoy is altijd wel leuk, Ravi Coltrane nog nooit gezien, Ahmad Jamal bijzonder maar wordt wel erg oud. Dave Holland wil ik ook nog wel zien.

Maar ben het met je eens, veel net-niet naar mijn mening. Ook vind ik het een weinig uitdagend programma voor de overige genres. Amos Lee alweer, Melody Garnet alweer, Macy Gray alweer, Gregory Porter alweer.

Zal toch wel weer gaan.
Als we weer leuke 'onbekendere' artiesten aantrekken in net wat aanverwante jazzgenres zoals vorig jaar ben ik er ook wel weer bij. Ik was erg gecharmeerd door Portico Quartet, Hidden Orchestra en al die wat electonischere jazz. Deze echte grote namen, zeker als ze dan nog plusconcert zijn ook, zit ik niet echt op te wachten.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 5 maart 2012 @ 13:21:29 #147
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_108739211
Dit was drie jaar terug een mooi optreden op de enige editie van NSJ waar ik tot nu toe geweest ben:


Brad Melhdau datzelfde jaar was ook erg goed ^O^
  maandag 5 maart 2012 @ 14:42:11 #148
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_108741740
Heb nu voor het eerst de eerste plaat van David Torn (op ECM) opstaan. Da's wel weer een lastige met alleen gitaar en drums :D.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 22:51:39 #149
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_108803038
= there is a light that never goes out =
pi_108858961
Jezus wat een line-up in Lantaarnvenster zeg, niet norrmaal _O_ Beste (betaalbare) jazz-podium van het land aan het worden zeg. Ook zo'n schitterende gebouw + locatie

Medeski, Martin & Wood,
Chris Potter
Benjamin Herman
The Bad Plus
Jesse van Ruller
Ruben Hein

en vast nog grote namen die ik niet zo heel goed ken. Eens wat van uitzoeken om naartoe te gaan :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 11 maart 2012 @ 10:48:34 #151
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_108962144
= there is a light that never goes out =
pi_108962337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:13 schreef Norrage het volgende:
Jezus wat een line-up in Lantaarnvenster zeg, niet norrmaal _O_ Beste (betaalbare) jazz-podium van het land aan het worden zeg. Ook zo'n schitterende gebouw + locatie

Medeski, Martin & Wood,
Chris Potter
Benjamin Herman
The Bad Plus
Jesse van Ruller
Ruben Hein

en vast nog grote namen die ik niet zo heel goed ken. Eens wat van uitzoeken om naartoe te gaan :D
Ik zag dat ook Tim Berne en Marcin Wasilewski Trio kwamen binnenkort, ook zeer de moeite waard!
pi_108985349
Sowieso, Rotterdam is nu denk ik de jazz hoofdstad van Nederland.
http://www.jazz010.com/
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_109041861
Portico Quartet. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_109042821
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:15 schreef Felagund het volgende:
Portico Quartet. ^O^
Goed zo :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 11:08:56 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109043003


:) Leuk leesvoer wel :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109044780
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:53:25 #158
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:55:08 #159
195648 Inkomen
Typhoid leader.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:04:46 #160
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_109047926
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_109048825
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 13 maart 2012 @ 16:56:23 #163
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_109085473
Ik kwam dit nummer net tegen op het internet en dacht dat het wel leuk was met jullie te delen.


Niet bepaald Jazz meer, maar wel een erg leuke edit op een Jazz nummer.
pi_109119136

Van de ROBECO reclame :D *O* !
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:08:25 #167
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
  zaterdag 17 maart 2012 @ 16:04:48 #168
305049 antidood1
De enige echte.
pi_109204714
Luister niet zo veel jazz, maar een aantal artiesten kan ik erg waarderen

Avishai Cohen (keiharde adoratie voor deze man _O_)

Tingvall Trio (bijna niks op Youtube te vinden helaas)

Wat meer jazz fusion/rock/metal/whatever

En natuurlijk avant-garde! (klikken op eigen risico)
Geen garantie.
pi_109210297
Kan de laatste maanden maar geen genoeg krijgen van Miles Davis' second great quintet (Miles Davis, Wayne Shorter, Herbie Hancock, Ron Carter, Tony Williams). Moet alleen Filles de Kilimanjaro nog zien te scoren, en dan heb ik alle albums compleet op vinyl.

  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:59:44 #170
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_109304747
= there is a light that never goes out =
  dinsdag 20 maart 2012 @ 21:59:35 #171
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_109333684
Hmmm, is bij jullie dit topic ook aan t flippen? Ik kom niet op pagina 4. Anyways, ik was vandaag deze weer even aan t luisteren, geniaal album:

http://reinierbaas.bandca(...)-relevant-jazz-music
pi_109351121
Dat Miles spul is best fijn.
Net zoals dat avant-garde spul dat Aschkael vaak post.

Reinier maandag toevallig nog gezien in Dizzy.

Maar nu, mogelijk mijn favoriete hardbop album.
(Hubbard, Shorter, Fuller _O_)
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:21:06 #173
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_109357629
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:06 schreef Os__ het volgende:
Dat Miles spul is best fijn.
Net zoals dat avant-garde spul dat Aschkael vaak post.

Reinier maandag toevallig nog gezien in Dizzy.

Maar nu, mogelijk mijn favoriete hardbop album.
(Hubbard, Shorter, Fuller _O_)
Een van de beste hardbopfrontlines ooit _O_

Dit zal mijn hardbopfavoriet zijn, denk ik:
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:22:33 #174
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_109365793

Wel relaxde video, met wat Nosferatu beelden enzo. :)
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:49:20 #176
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_109369883
= there is a light that never goes out =
  donderdag 22 maart 2012 @ 19:43:16 #177
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_109398991
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:22 schreef On het volgende:

Wel relaxde video, met wat Nosferatu beelden enzo. :)
Goed duo, gebruiken veel samples maar op organische manier.

  donderdag 22 maart 2012 @ 22:45:50 #178
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_109409415
= there is a light that never goes out =
pi_109410616
quote:
Wat saai voor jouw doen. Daarom niet minder mooi.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_109410784
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:22 schreef On het volgende:

Wel relaxde video, met wat Nosferatu beelden enzo. :)
Skalpel _O_
Ninja tune _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109418532
Recensie in de krant van Hakon Kornstad. Luisterde dat toevallig net. Mooi blaas-sample album met veel sax :)
Lekker minimalistisch bij vlagen, erg mooi :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109675249
Ik zat vandaag weer eens te luisteren naar de twee Charlies. _O_

  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:04:28 #183
67089 Gillingham
The horror...
pi_109679905
Aan de ene kant is het natuurlijk fijn, maar aan de andere kant is het ergens ook wel jammer dat klassieke albums als Kind of Blue, At the Village Vanguard, Giant Steps, Somethin' Else enz. voor een euro of 5 bij nota bene FRS in de bakken liggen. Dat is nog niet alles, daar krijg je dan nog één of twee extra albums (vaak iets minder bekend) van dezelfde artiest bij cadeau. Over uitverkoop gesproken.
What's it going to be then, eh?
pi_109680008
Hoezo jammer?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:11:03 #185
67089 Gillingham
The horror...
pi_109680149
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 00:07 schreef tjoptjop het volgende:
Hoezo jammer?
Is geen goed teken voor jazzmuziek, als de waarde van dergelijke albums nu al zo laag is. Ik betwijfel of zoiets veel nieuwe zieltjes overhaalt en of de platenmaatschappijen na deze uitgaven nog de moeite nemen om in die muziek te investeren.
What's it going to be then, eh?
pi_109684747
Die albums lagen 15 jaar geleden ook al voor 7 gulden in de bakken bij de FRS. Lijkt me niets mis mee eigenlijk. Heb KOB (mijn eerste jazz album) daar toen ook gekocht omdat ik wel eens wat Jazz wilde proberen. Was ook gewoon een uitgave van Colombia records toen.

Inmiddels ook wel de audiofiele dubbel lp uitgave in de kast staan, en zo zal het bij veel mensen wel gaan denk ik. Bij de FRS komen nu niet de grootste jazz fans denk ik, dus moet je je albums daar goedkoop aanbieden. Ik geloof dat in Japan nu met regelmaat Blue Note's worden herperst op vinyl voor de audiofiele markt, die zo'n 50 tot 70 dollar per album kosten, en ook die albums verkopen nog gewoon als warme broodjes. Ik vind het juist erg goed als voor elk deel van de (potentiele) afzetmarkt het product aangeboden wordt in versies die passen bij die niche groep binnen het geheel.
pi_109684932
Ik vind het niet zo'n probleem hoor. Zeker omdat Jazz al zo lang bestaat, en er zoveel van te kopen is, dat je niet weet waar je uberhaupt moet beginnen. Nu kan je tenminste grote series aan cd's aanschaffen! Ze zouden het ook met "normale" cd's moeten doen :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109685644
Wel een toffe Thom Yorke cover

  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:31:56 #189
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_109713800

love this...Nas agrees
= there is a light that never goes out =
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 13:31:40 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109760671
Kom op allemaal lijstjes posten voor je favo jazz album uit de 60s :D Top 5 van de dag #2
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109771893
quote:
2s.gif Op zondag 1 april 2012 13:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Kom op allemaal lijstjes posten voor je favo jazz album uit de 60s :D Top 5 van de dag #2
*O* leuk! :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109772565
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 00:11 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Is geen goed teken voor jazzmuziek, als de waarde van dergelijke albums nu al zo laag is. Ik betwijfel of zoiets veel nieuwe zieltjes overhaalt en of de platenmaatschappijen na deze uitgaven nog de moeite nemen om in die muziek te investeren.
Als het gaat om nieuwe investeringen dan is dat wel jammer, maar veel Jazz is tegenwoordig underground. Ik weet bij mij in de buurt zo 4 adressen waar live Jazz wordt gespeeld waar je gratis of voor minder dan 5 Euro naar binnen kan.

En lage prijzen is alleen maar gunstig voor de consument. Ik ben ooit begonnen met naar Jazz te luisteren door prachtexemplaren te vinden in de aanbiedingsbakken van de Platenboef in Rotterdam.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 1 april 2012 @ 22:11:11 #193
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_109783781
= there is a light that never goes out =
pi_109789455
quote:
Komt van een heeeel goed youtube channel. Dus ja, hij stelt mij weer niet teleur.

Vind deze echt prachtig. Welk album is van hem aan te raden?
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  maandag 2 april 2012 @ 10:34:03 #195
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_109795698
Die Zubatto Syndicate is erg goed...voor ¤ 20,- inclusief shipping op dubbel vinyl te bestellen via bancamp...aanrader.
= there is a light that never goes out =
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:09:11 #196
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_109848825
Af en toe iets psychedelischer.



Die plaat van Don Cherry is fantastisch _O_.
pi_109848964
quote:
Wow dat klinkt wel fijn! :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:13:02 #198
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_109849063
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:13 schreef wallofdolls het volgende:
Like like like, na 5 seconden random fragment al
:Y
Inderdaad :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:14:21 #200
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_109849069
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:12 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wow dat klinkt wel fijn! :)
Heb 'm ook net voor het eerst geluisterd, zeker niet verkeerd ^O^
pi_109849105
En het hele album staat op Spotify, die ga ik eens opzetten :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:15:52 #202
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_109849143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:14 schreef Norrage het volgende:

[..]

:Y
Inderdaad :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:13 schreef wallofdolls het volgende:
Like like like, na 5 seconden random fragment al

De Don dus :P
pi_109849203
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:15 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

[..]

Haha ik had al zo'n vermoeden :D MAar Syndicate ook fijn dus. Don straks ook maar luisteren ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:24:30 #204
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_109849516
Deze plaat (drie schijven) is ook erg goed, moet 'm nog eens aanschaffen _O_

pi_109974248
Zubatto Syndicate is inderdaad een erg fijn album! Was dat nou een bandcamp bandje? Leuk hoor *O*

Maar ik post nu vooral om Polar Bear een beetje te pluggen. Wat een fantastische band is dit. Heb nu al 3 van hun albums lopen luisteren en ze zijn allemaal verschillend, bijzonder en voornamelijk erg pakkend. Beetje Portico Quartet, beetje Redman, beetje electro...maar vooral een erg fijne groovende eigen sound en originele beats.



[ Bericht 10% gewijzigd door Norrage op 06-04-2012 10:59:54 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109975430
Dit trouwens ook heel mooi (ergens nog genoemd vorig topic):


"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 8 april 2012 @ 09:20:09 #207
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_110049562
= there is a light that never goes out =
  zondag 8 april 2012 @ 09:26:20 #208
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_110049621
Ask the Ages blijft een fantastische cd inderdaad
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 8 april 2012 @ 10:03:43 #209
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_110050048
door die top 5 lijstjes ben ik weer wat meer Pharoah Sanders gaan luisteren...samen met Sharrock en Jones is het echt fantastisch
= there is a light that never goes out =
pi_110050313
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 10:03 schreef Aschkael het volgende:
door die top 5 lijstjes ben ik weer wat meer Pharoah Sanders gaan luisteren...samen met Sharrock en Jones is het echt fantastisch
Ik ken pharaoh eigenlijk niet zo goed, eens verandering in brengen :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 8 april 2012 @ 10:41:08 #211
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110050554
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 10:25 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik ken pharaoh eigenlijk niet zo goed, eens verandering in brengen :)
Heb Karma en Black Unity, twee erg lekkere platen. Karma is iets chaotischer maar ook toegankelijker, BU is wat meer gefocust en harder als ik het me goed herinner. Lang geleden dat ik ze gedraaid heb, dus goede paasbesteding lijkt me.
  zondag 8 april 2012 @ 10:56:54 #212
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_110050813
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 10:25 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik ken pharaoh eigenlijk niet zo goed, eens verandering in brengen :)
Ik heb in mijn live albums lijst 2 albums met Sanders in de top 10 of 20. Dat zijn van die albums die je misschien nog even moet laten liggen, maar, mocht je geinteresseerd zijn in zijn agressieve spel, over een paar jaar zeker eens moet proberen.

The Olatunji Concert van John Coltrane en Sun Ra featuring Pharoah Sanders & Black Harold
pi_110050907
Ik geloof dat ik Pharaoh vaak een beetje te experimenteel heb gevonden, teveel avant-garde. Maar ik ga het nog eens proberen.

Sonny SHarrock heb ik trouwens uberhaupt nooit van gehoord, dat klinkt ook interessant :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 8 april 2012 @ 11:05:49 #214
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_110050969
Sonny Sharrock speelde ook in Last Exit, een quartet met Peter Brötzmann, Bill Laswell en Ronald Shannon Jackson. Ook erg prettig voor de liefhebbers van free jazz rock ... (als dat een stroming is ;) )
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 8 april 2012 @ 11:06:13 #215
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_110050972
Sonny Sharrock is in mijn herinnering nog veel experimenteler. Beetje Derek Bailey achtig random noten die wonderbaarlijk niet bij elkaar misstaan aanslaan.
  zondag 8 april 2012 @ 11:06:27 #216
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110050979
Sharrock heb ik nog op een cd van Last Exit. Ook maar weer eens opzetten.
  zondag 8 april 2012 @ 11:07:16 #217
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zondag 8 april 2012 @ 11:08:06 #218
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_110051012
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 8 april 2012 @ 11:08:18 #219
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110051018
Over Bailey gesproken, deze schitterende liveregistratie met Bill Laswell _O_, Jack De Johnette _O_ en DJ Disk _O_


Compleet van deze wereld maar toch lekker groovend, dat je zo kunt spelen _O_
  zondag 8 april 2012 @ 11:10:05 #220
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zondag 8 april 2012 @ 11:11:05 #221
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110051050
quote:
Als je Brötzmann met een goede drummer neerzet hoor ik niets anders _O_
pi_110051123
Toch allemaal jazz waar ik echt totaal niets mee kan....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 8 april 2012 @ 11:18:34 #223
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110051161
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:15 schreef Norrage het volgende:
Toch allemaal jazz waar ik echt totaal niets mee kan....
En da's hartstikke begrijpelijk. Misschien dat dit beter is?


*O*
  zondag 8 april 2012 @ 11:23:58 #224
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_110051255
Hmm, ja, maar ik vind ook wel dat er enorm veel verschil zit tussen in ieder geval 4 eh, "subgenres".

Avant-Garde is totaal iets anders dan Bebop en aanverwanten. Net zoals dat de modal jazz die Miles maakte weer totaal anders is dan die 2 en wat men Third Stream noemt ook weer grote verschillen met zich meebrengt.
  zondag 8 april 2012 @ 11:26:35 #225
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zondag 8 april 2012 @ 11:33:30 #226
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110051450
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:26 schreef wallofdolls het volgende:
Ik word in ieder geval juist heel erg ontspannen van Avant-Garde
Ik ook - en vaak genoeg ook energiek van rustige hardbop.

Ik snap ook goed dat experimentele varianten (/genres) van jazz niet voor iedereen zijn. Wat dat betreft zijn genre-indelingen goede kaders voor verwachtingen: ik luister geen avant-garde voor hemels zwevende piano-akkoorden over een ontspannen swingbeat, en geen Blue Note-platen voor hun wereldschokkende vernieuwingen.

Geen idee wat mijn punt is eigenlijk, ik vind alle soorten wel best.
  zondag 8 april 2012 @ 11:35:50 #227
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_110051509

Dit word volgens mij ook onder avant-garde verstaan. Hier word ik inderdaad redelijk relaxed van omdat het zo organisch klinkt. Maar avant-garde is een behoorlijk breed begrip, ik probeer al een aantal jaar Albert Ayler te luisteren maar dat lukt me echt nog niet.
= there is a light that never goes out =
  zondag 8 april 2012 @ 11:36:37 #228
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110051524
Het mooie aan het overschrijden van genres is dat je een gerenommeerd jazzartiest kunt laten horen en daarmee offtopic kunt gaan, maar toch ook weer niet.


Topochtend ^O^
  zondag 8 april 2012 @ 11:41:48 #229
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110051646
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:35 schreef Aschkael het volgende:

Dit word volgens mij ook onder avant-garde verstaan. Hier word ik inderdaad redelijk relaxed van omdat het zo organisch klinkt. Maar avant-garde is een behoorlijk breed begrip, ik probeer al een aantal jaar Albert Ayler te luisteren maar dat lukt me echt nog niet.
Die is behoorlijk ontspannend - je zou er in gezelschap nog mee weg kunnen komen. Klinkt erg goed, vooral die bas.
  zondag 8 april 2012 @ 11:44:57 #230
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_110051722
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:35 schreef Aschkael het volgende:

Dit word volgens mij ook onder avant-garde verstaan. Hier word ik inderdaad redelijk relaxed van omdat het zo organisch klinkt. Maar avant-garde is een behoorlijk breed begrip, ik probeer al een aantal jaar Albert Ayler te luisteren maar dat lukt me echt nog niet.
Klinkt lekker. Heeft qua structuur dan weer meer weg van modal jazz. In die zin dat er in ieder geval structuur in zit, maar dat ie meer "prog"-achtig is.

Maargoed, ik wil eigenlijk niet verzanden in genre-/stijldiscussies...
  zondag 8 april 2012 @ 11:51:31 #231
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zondag 8 april 2012 @ 11:54:48 #232
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110051954
Ik vind die "Astral Traveling" behoorlijk goed, toch eens kijken naar Thembi. Bol heeft 'm voor ¤8.
  zondag 8 april 2012 @ 11:59:21 #233
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zondag 8 april 2012 @ 12:00:20 #234
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_110052093
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 11:51 schreef wallofdolls het volgende:
Top zelfs, more like that plzzz
Sun Ra's Lanquidity ?

= there is a light that never goes out =
  zondag 8 april 2012 @ 12:04:04 #235
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_110052194
Niet helemaal jazz , maar toch wel leuk aansluitend hierbij ..

Santana heeft begin jaren 70 een aantal albums opgenomen die aardig geinspireerd waren door Coltrane, en dus ook wel parallellen hebben met die muziek van Pharoah Sanders.

Leuk dat hokjes denken inderdaad , Sanders maakt jazz , en dit is opeens "popmuziek" :

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 8 april 2012 @ 12:06:24 #236
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110052252
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:00 schreef Aschkael het volgende:

[..]

Sun Ra's Lanquidity ?

^O^
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:04 schreef fripper het volgende:
Niet helemaal jazz , maar toch wel leuk aansluitend hierbij ..

Santana heeft begin jaren 70 een aantal albums opgenomen die aardig geinspireerd waren door Coltrane, en dus ook wel parallellen hebben met die muziek van Pharoah Sanders.

Leuk dat hokjes denken inderdaad , Sanders maakt jazz , en dit is opeens "popmuziek" :

^O^
quote:
Jezus, daar gingen mijn haren van overeind staan _O_
  zondag 8 april 2012 @ 12:12:25 #237
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110052427
Laat het een cliché zijn, maar op een zonnige dag als deze mag het van mij ook wel wat meer Latin en wat gladder zijn:

  zondag 8 april 2012 @ 12:43:55 #238
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_110053340
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:00 schreef Aschkael het volgende:

[..]

Sun Ra's Lanquidity ?

_O_
Lanquidity ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 8 april 2012 @ 12:51:39 #240
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zondag 8 april 2012 @ 12:53:45 #241
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110053594
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:51 schreef wallofdolls het volgende:
Tegen het gladde en foute aan, maar ideaal voor een lentedag:

Zou het niet fout noemen, voor mij is dat hele vette funk.

Van dezelfde plaat en dan in een nog betere livevariant:

  zondag 8 april 2012 @ 12:56:39 #242
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_110053679
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 12:53 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Zou het niet fout noemen, voor mij is dat hele vette funk.

Van dezelfde plaat en dan in een nog betere livevariant:

Goede muziek bivakkeert juist op t randje. Niks beters dan cheesy poppy commerciele rambam met een avant-gardistische insteek. Misschien valt dit niet per se onder die noemer, maar ik doel meer op dat iets als het op het randje van fout zit, het nog niet fout is.
  zondag 8 april 2012 @ 13:08:52 #243
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zondag 8 april 2012 @ 13:26:34 #244
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_110054548
precies de reden waarom ik het art ensemble of chicago zo kan waarderen:

= there is a light that never goes out =
pi_110055622
Lekker ontspannen deuntje!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_110071126
Bedankt allen, kan weer een paar dagen verder.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_110073284
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:26 schreef Aschkael het volgende:
precies de reden waarom ik het art ensemble of chicago zo kan waarderen:

:Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 9 april 2012 @ 12:37:15 #248
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_110091347


Dit vind ik dus mooi. Van dit soort muziek is heel veel gemaakt door de ICP-generatie in Nederland en wat mij betreft behoort Nederland hierin echt tot de wereldtop. Jammer dat het een crappy filmpje is.

Ik weet ook niet echt wat het is, jazz, klassiek, het kan het allemaal zijn.

edit:
  maandag 9 april 2012 @ 14:22:41 #249
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_110094660
= there is a light that never goes out =
pi_110117194
26 April, Rotterdam in Jazzclub BIRD.
David Sanchez neemt echt een geweldige band mee, met Gerald Clayton, Antonio Sanchez en ene Rodriguez op bass. Wie gaat?
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_110118245
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:00 schreef Os__ het volgende:
26 April, Rotterdam in Jazzclub BIRD.
David Sanchez neemt echt een geweldige band mee, met Gerald Clayton, Antonio Sanchez en ene Rodriguez op bass. Wie gaat?
Klinkt wel leuk :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 10 april 2012 @ 06:58:03 #252
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110124667
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:00 schreef Os__ het volgende:
26 April, Rotterdam in Jazzclub BIRD.
David Sanchez neemt echt een geweldige band mee, met Gerald Clayton, Antonio Sanchez en ene Rodriguez op bass. Wie gaat?
Te ver weg voor mij, maar klinkt veelbelovend ^O^.
  dinsdag 10 april 2012 @ 07:13:47 #253
195648 Inkomen
Typhoid leader.
  donderdag 12 april 2012 @ 20:25:41 #254
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_110246112
= there is a light that never goes out =
pi_110247309
quote:
Wat een plaat is dit. Heb hem op vinyl, nog helemaal in seal. Vind deze veel beter dan alle Mars Volta platen.
  donderdag 12 april 2012 @ 21:38:03 #256
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_110251421
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:42 schreef emokid het volgende:

[..]

Wat een plaat is dit. Heb hem op vinyl, nog helemaal in seal. Vind deze veel beter dan alle Mars Volta platen.
Jongen...
pi_110251535
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:38 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Jongen...
_O_
pi_110268989
De regen tikt licht tegen het raam, je zit met een kopje thee op de vensterbank en dit nummer zweeft op de achtergrond:


_O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxerazzi op 13-04-2012 11:24:39 ]
pi_110269513
Ja, prachtig. Dat hele album (Bill Evans and Jim Hall - Undercurrent) is trouwens genieten.
pi_110270448
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:13 schreef Maxerazzi het volgende:
De regen tikt licht tegen het raam, je zit met een kopje thee op de vensterbank en dit nummer zweeft op de achtergrond:


_O_
_O_
Sowieso Bill Evans, perfecte pianomuziek voor regenachtige dagen. (of ochtenden, ik heb het vrij vaak bij mijn ontbijt opstaan :P)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:49:47 #261
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110270547
Inderdaad: Bill Evans _O_ Hier is 'ie zelfs drie keer:


Deze werd een kleine 30 jaar later nog mooi gesampeld door The Orb ^O^
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:58:12 #262
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110270874
Mijn favoriete versie:

Vaak herbruikt stuk, deze versie van het album met de geweldige titel:

Mijn favoriete versie, ondanks de onderbreking:

En een mooi tv-interview met hem:

_O_
pi_110271029
Bill Evans _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:04:41 #264
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110271125
quote:
:D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_110271817
Die knuppel heeft toch nog met Miles gespeeld?

De sax Bill Evans, that is.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_110274406
Wat zijn er dit jaar trouwens al veel prachtige releases uitgebracht. Mijn favorieten tot nu toe:

Brad Mehldau Trio - Ode:

Vijay Iyer Trio - Accelerando:

Trio Libero - Trio Libero:
pi_110274936
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:23 schreef De_existentialist het volgende:
Wat zijn er dit jaar trouwens al veel prachtige releases uitgebracht. Mijn favorieten tot nu toe:

Brad Mehldau Trio - Ode:

Vijay Iyer Trio - Accelerando:

Trio Libero - Trio Libero:
Andy Sheppard mooi! ^O^
Brad Mehldau kan me niks meer doen tegenwoordig....en Vijay..dat deed me nu niet zoveel. :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_110275128
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

Andy Sheppard mooi! ^O^
Brad Mehldau kan me niks meer doen tegenwoordig....en Vijay..dat deed me nu niet zoveel. :)
Ik probeer wat meer van hem te vinden, maar ik krijg alleen maar muziek van een of andere gitaarspeler :/ Heb nu wel een ouder album samen met Merita, genaamd Lower the Walls wat wel aardig klinkt :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_110276090
Ik vond Brad dus ook niet meer zo interessant de afgelopen jaren, maar dit is toch wel weer speciaal. Zijn eerste studio trio album in 6 jaar, en alleen maar originals. Dit klinkt gewoon weer als de Brad Mehldau die ik vroeger zo tof vond.

En voor Vijay heb ik altijd al een zwak gehad (één van de beste moderne jazz pianisten van dit moment wat mij betreft) en dit album vind ik dan ook nog eens zijn beste tot nu toe. Veel originals maar ook een paar mooie covers (o.a. Human Nature van M.J. en mmmhmm van Flying Lotus)
pi_110276832
Ik heb echt een schurfthekel aan jazz-artiesten die pop-covers doen. echt serieus, doe het niet alsjeblieft. Dat is ook een van de redenen dat ik Mehldau minder ben gaan waarderen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:25:21 #272
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110276942
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:22 schreef Norrage het volgende:
Ik heb echt een schurfthekel aan jazz-artiesten die pop-covers doen. echt serieus, doe het niet alsjeblieft. Dat is ook een van de redenen dat ik Mehldau minder ben gaan waarderen.
Ook oude jazz standards? Voor een groot deel popnummers, maar dan van die tijd.

Ik vind het juist wel mooi dat jazzartiesten nummers van nu in hun eigen varianten spelen, in plaats van oude standards telkens weer opnieuw te spelen.
pi_110277064
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:25 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Ook oude jazz standards? Voor een groot deel popnummers, maar dan van die tijd.

Ik vind het juist wel mooi dat jazzartiesten nummers van nu in hun eigen varianten spelen, in plaats van oude standards telkens weer opnieuw te spelen.
Jazz standards vind ik nog wel prima, maar ook dat liever niet. Maar popnummers pff...maar vooral al die blogs/recensies die dat dan zo fantastisch vinden :r Als ik een artikel lees over Mehldau of Christian SCott ofzo (artiesten die wel vaker covers doen van popnummers) gaat het altijd alleen maar om die covers en dat ze zo "modern" zijn en zo :r En nooit over dat ze muzikaal gewoon geniaal zijn ofzo.
Maak gewoon je eigen muziek. Covers vind ik sowieso kut in het algemeen, maar als je het dan al doet hou het dan binnen het eigen genre.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:36:18 #274
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110277377
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:28 schreef Norrage het volgende:

[..]

Jazz standards vind ik nog wel prima, maar ook dat liever niet. Maar popnummers pff...maar vooral al die blogs/recensies die dat dan zo fantastisch vinden :r Als ik een artikel lees over Mehldau of Christian SCott ofzo (artiesten die wel vaker covers doen van popnummers) gaat het altijd alleen maar om die covers en dat ze zo "modern" zijn en zo :r En nooit over dat ze muzikaal gewoon geniaal zijn ofzo.
Maak gewoon je eigen muziek. Covers vind ik sowieso kut in het algemeen, maar als je het dan al doet hou het dan binnen het eigen genre.
Ah, dan is het toch een beetje de klassieke discussie over covers versus origineel. Ik heb zelf dus niets tegen covers; in het algemeen niet en zeker niet als er van genre gewisseld wordt.

Ik word dan wel weer erg moe van de 200000e versie van "Body & Soul" (popliedje uit 1930), "Autumn in New York" (uit een musical) en "Someday My Prince Will Come"(uit een Disneyfilm nota bene!). Doe mij dan maar Mehldau met "Wonderwall" :P.
pi_110277754
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:36 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Ah, dan is het toch een beetje de klassieke discussie over covers versus origineel. Ik heb zelf dus niets tegen covers; in het algemeen niet en zeker niet als er van genre gewisseld wordt.

Ik word dan wel weer erg moe van de 200000e versie van "Body & Soul" (popliedje uit 1930), "Autumn in New York" (uit een musical) en "Someday My Prince Will Come"(uit een Disneyfilm nota bene!). Doe mij dan maar Mehldau met "Wonderwall" :P.
Mjah, ik erger me er in de jazz dubbel en dwars aan. Daarbuiten vind ik het meestal wel leuk mits het goed gedaan wordt. In de jazz komt het op mij over als expres pretentieus doen... bah...Sowieso instrumentale covers van nummers doen waar tekst in voorkomt..Misschien is dat wel de reden dat ik het zo extreem kut vind.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_110278155
Top topic, ik zal vanavond mijn bijdrage mee leveren :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:01:51 #277
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110278406
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mjah, ik erger me er in de jazz dubbel en dwars aan. Daarbuiten vind ik het meestal wel leuk mits het goed gedaan wordt. In de jazz komt het op mij over als expres pretentieus doen... bah...Sowieso instrumentale covers van nummers doen waar tekst in voorkomt..Misschien is dat wel de reden dat ik het zo extreem kut vind.
Ik luister vrijwel nooit naar de teksten - al bijna niet naar zang - dus die frustratie heb ik dan weer niet, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.

En expres pretentieus doen - ja, dat gevoel heb ik bij heel veel jazz. Het kan altijd simpeler. Maar het hoeft niet en dat maakt het dan zo mooi :P.
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:04:25 #278
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_110278534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:28 schreef Norrage het volgende:

[..]

Jazz standards vind ik nog wel prima, maar ook dat liever niet. Maar popnummers pff...maar vooral al die blogs/recensies die dat dan zo fantastisch vinden :r Als ik een artikel lees over Mehldau of Christian SCott ofzo (artiesten die wel vaker covers doen van popnummers) gaat het altijd alleen maar om die covers en dat ze zo "modern" zijn en zo :r En nooit over dat ze muzikaal gewoon geniaal zijn ofzo.
Maak gewoon je eigen muziek. Covers vind ik sowieso kut in het algemeen, maar als je het dan al doet hou het dan binnen het eigen genre.
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:13:12 #279
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_110279758
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_110280359
Wat vinden jullie dan van BADBADNOTGOOD. Een band die zijn bestaansrecht lijkt te hebben door een beetje te improviseren over matige hiphop beats.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_110292364
Mijn eerste bijdrage onder het thema nieuwe jazz

The colman brothers, leuk collectief!
pi_110335934
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:46:09 #284
195648 Inkomen
Typhoid leader.
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:31:19 #285
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110616460


[ Bericht 33% gewijzigd door Ringo op 21-04-2012 23:38:55 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_110652783
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:40 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik probeer wat meer van hem te vinden, maar ik krijg alleen maar muziek van een of andere gitaarspeler :/ Heb nu wel een ouder album samen met Merita, genaamd Lower the Walls wat wel aardig klinkt :)
Ik heb eindelijk het jazz-werk wel weten te vinden. En dat is toch wel heel erg fijn zeg O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_110881757
North Sea Jazz programma staat erop (zie NSJ topic). Het valt me beetje tegen (deed het eigenlijk al) en ik twijfel nog zeer of ik ga, en als ik ga welke dag ik ga...

Maar wat ik wel weet is dat ik dinsdag Medeski, Martin & Wood ga zien. Ben wel benieuwd hoe deze heren live zijn in het mooiste podium van Nederland :D (Lantarenvenster vind ik echt geniaal).

:)

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 28 april 2012 @ 17:26:37 #289
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110902539
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_110903651

En een man waarvan ik geen recent filmpje zo snel zie, maar desondanks zeer de moeite waard: Victor Goines. Op spotify staat zijn nieuwste, zeer de moeite waard.

Ben Wendel zal wel vaker voorbij zijn gekomen hier, ik volg het niet elke dag, maar wat een heerlijke plaat samen met o.a. Hamasyan
  zaterdag 28 april 2012 @ 23:57:18 #292
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110915786
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_111024086
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:34 schreef Norrage het volgende:
North Sea Jazz programma staat erop (zie NSJ topic). Het valt me beetje tegen (deed het eigenlijk al) en ik twijfel nog zeer of ik ga, en als ik ga welke dag ik ga...

Maar wat ik wel weet is dat ik dinsdag Medeski, Martin & Wood ga zien. Ben wel benieuwd hoe deze heren live zijn in het mooiste podium van Nederland :D (Lantarenvenster vind ik echt geniaal).

:)

Fuck dat was géniaal!!! _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:57:56 #294
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_111037549
Dat geluid doet me enorm denken aan dat van Elephant9

Meer progrock, maar ik kreeg het bijvoorbeeld voor het eerst te horen via Radio 6 (deee jazzzzzender [/zwoele stem] )

  woensdag 2 mei 2012 @ 21:54:54 #295
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111060624
Eigenlijk heb ik geen zin om nieuwe jazz te ontdekken. Er is vijftig jaar geleden al zoveel moois gemaakt en daar ken ik nog zo weinig van. Eerst dat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:57:10 #296
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:20:53 #297
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111092475
Ai, met Coltrane's Ascension vol op de kopspeakers toch nog langzaam indutten, het zou niet moeten mogen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_111150992
Nu live op Youtube 2 kanalen met JazzFest: http://www.youtube.com/jazzfest
pi_111162204
Kennen jullie Bruut! al? :)


Erg leuk! Kende ze nog niet, en Nederlands! *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_111162214
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:36 schreef Qunix het volgende:
Nu live op Youtube 2 kanalen met JazzFest: http://www.youtube.com/jazzfest
Ik zapte gisteravond in, en ik zag alleen maar hele suffe shit :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_111162222
En dan maar meteen vol :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')