abonnement Unibet Coolblue
pi_198104071
Dave Brubeck’s classic Just Take Five (CD) quickly identified the projective properties of the Evo 4.2, his trumpet standing forward of the cabinets with solid presence. It was smooth edged and free from rasp: I immediately sensed a gentle approach here. And that is how it went, at least in outline.


Brubeck speelde trompet in Take Five :')
  donderdag 25 februari 2021 @ 04:59:29 #252
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_198191826
Van onze zuiderburen en heel recent (niet meteen wegklikken tijdens dat gepraat in de eerste halve minuut):

pi_198232205
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 04:59 schreef Eightyone het volgende:
Van onze zuiderburen en heel recent (niet meteen wegklikken tijdens dat gepraat in de eerste halve minuut):

Klinkt lekker :)


Deze van Grace Mahya nog even delen; staat hier in het rijtje van favoriete Jazz zangeressen momenteel.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 13:22:20 #254
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_198232257
Dit vind ik ook wel wat. Ongeveer gelijktijdig gevonden, als is deze al uit de mid 10's ipv echt recent.


Eenzelfde soort nummer, nog onbekender dan dat hierboven:



[ Bericht 19% gewijzigd door Eightyone op 27-02-2021 18:13:49 ]
pi_198236050
Weet iemand bands/artiesten in de sfeer van Gogo Penguin? Ik vind het heerlijke muziek, maar zoek een beetje verbreding. :)
pi_198320275
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:50 schreef Operc het volgende:
Weet iemand bands/artiesten in de sfeer van Gogo Penguin? Ik vind het heerlijke muziek, maar zoek een beetje verbreding. :)
Ik zou Esbjorn Svensson Trio kunnen noemen. Neil Cowley Trio is misschien ook wel wat vergelijkbaar qua sfeer. Verder zijn er nog wel veel bands die iets doen met jazz geinspireerd op elektronische muziek, maar dan vaak redelijk anders. Yussef Dayes (richting instrumentale hiphop), Moon Hooch (meer blazersgericht), Too Many Zooz (behoorlijk wild). Ik zou zeggen dat E.S.T. er het meeste in de buurt komt.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_198321837
Het stukje dat ik op NPR Tiny Desk luisterde doet me aan Jaga Jazzist denken.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 maart 2021 @ 06:45:19 #258
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_198456600


Metheny heeft twee gitaarsuites geschreven en laat de ene uitvoeren door Jason Vieaux (solo) en de andere door het Los Angeles Guitar Quartet. Als bonus speelt hij zelf Alina (Arvo Pärt). Natuurlijk heeft het jazzy trekjes, maar dit is meer modern klassiek. Mij maakt het niet uit; ik vind het wondermooi.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_198457545
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 06:45 schreef bazbo het volgende:
[ afbeelding ]

Metheny heeft twee gitaarsuites geschreven en laat de ene uitvoeren door Jason Vieaux (solo) en de andere door het Los Angeles Guitar Quartet. Als bonus speelt hij zelf Alina (Arvo Pärt). Natuurlijk heeft het jazzy trekjes, maar dit is meer modern klassiek. Mij maakt het niet uit; ik vind het wondermooi.

:Y
Metheny die z'n gitaar als een koperblazer laat klinken.
pi_198457552
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:56 schreef naamdrager het volgende:

[..]

Ik zou Esbjorn Svensson Trio kunnen noemen. Neil Cowley Trio is misschien ook wel wat vergelijkbaar qua sfeer. Verder zijn er nog wel veel bands die iets doen met jazz geinspireerd op elektronische muziek, maar dan vaak redelijk anders. Yussef Dayes (richting instrumentale hiphop), Moon Hooch (meer blazersgericht), Too Many Zooz (behoorlijk wild). Ik zou zeggen dat E.S.T. er het meeste in de buurt komt.
Het Assborn Swensson Trio maakt wel aardige muziek. From Gagarin's point of view is een van mn favorieten. Neigt wel wat naar lounge dat nummer.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 maart 2021 @ 09:13:51 #261
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_198457643
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 09:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Metheny die z'n gitaar als een koperblazer laat klinken.
Maar hier niet. Dit is allemaal akoestisch gitaarwerk. En zelf speelt hij er maar één stukje op.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_200790156
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:56 schreef naamdrager het volgende:

[..]

Ik zou Esbjorn Svensson Trio kunnen noemen. Neil Cowley Trio is misschien ook wel wat vergelijkbaar qua sfeer. Verder zijn er nog wel veel bands die iets doen met jazz geinspireerd op elektronische muziek, maar dan vaak redelijk anders. Yussef Dayes (richting instrumentale hiphop), Moon Hooch (meer blazersgericht), Too Many Zooz (behoorlijk wild). Ik zou zeggen dat E.S.T. er het meeste in de buurt komt.
Dankje! Inmiddels E.S.T. en Yussef Dayes omarmd. :)

Bij het Youtuben ook nog Mammal Hands tegengekomen, ook heel fijn! :)
  Redactie Frontpage vrijdag 17 september 2021 @ 05:30:12 #263
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_201393646


En weer een nieuw album. Al een tijdje geleden live opgenomen. Trio gitaar-toetsen-drums. Oud materiaal én nieuw. Jazz, rock, prog. Ik vind het gaaf.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')