Dankje Zander(rr) voor de links! Ik sta ook ff te kijken van dat astronomisch hoog aantal cd's die Yanow per week ontvangt. Ik dacht dat ik met mijn over de 100 cd's binnen 2 jaar het nog redelijk snel deed
![]()
.
"It is completely illogical. Musicians can't make a living, why should someone make a living writing about it."
Vooral na dat verhaal van Henry Grimes inderdaad nog eens extra opmerkelijk (en best pijnlijk).
Thom Jurek kan ik eigenlijk ook altijd wel waarderen (ik geloof dat hij helemaal in het fusionwerk van Miles zit?). En dan is er nog een dacht die ook redelijk veel schrijft: (.) Stephen Erlewine (dacht ik). Die schrijft meestal ook wel redelijk. Ik laat me best wel beinvloeden door wat ze op AMG zeggen, en ik moet zeggen dat ik het wel vrij vaak eens ben met wat ze zeggen, op een paar uitzonderingen na. Dus de ontdekking van AMG en ook dit forum heeft mij ook wel behoorlijk wat cd's doen kopen. Maar t blijft leuk
![]()
. Ik zou me eigenlijk niet voor kunnen stellen hoe het zou zijn zonder 'jazz'
Nog een paar leuke 'cd-ontdekkingen':
Panamanhattan - Ron Carter en Ricard Galliano (live duetten met contrabass en accordeon)
J.R. Monterose - J.R. Monterose (jaren '50 hard bop van Blue Note)
Someday My Prince Will Come - Miles Davis (voor fans van Kind of Blue zeker een aangenaam album)
Het werk van Ilinois Jacquet en Kenny Burrell samen, meer melancholisch kan het bijna niet. Als je ervoor in de bui bent kan t super zijn.