Hè bahquote:Op zondag 13 maart 2011 10:16 schreef JuffrouwJannie het volgende:
Gefeliciteerd twentemeisje en twentemeneer met jullie dochter!![]()
Ik heb ineens helemaal geen symptomen meer. Geen pijnlijke borsten, geen raar buikgevoel, geen misselijkheid, niks.Ik snap wel dat het niets hoeft te betekenen maar ik kan het gevoel dat het mis is, toch niet loslaten... pfrt. en dan moet ik nog 3,5 week wachten
quote:Op zondag 13 maart 2011 10:26 schreef twentemeisje het volgende:
Bedankt voor al jullie superlieve reacties!!
En hier is ze dan, onze hoofdprijs! We zijn completely overdonderd door dit grote geluk dat ons nu overkomt!
[ afbeelding ]
Wat de anesthesist betreft, ik heb het inderdaad wat raar opgeschreven zie ik. Maar wat ik bedoelde is dat ik uiteindelijk dus helemaal geen ruggenprik meer kon krijgen omdat ik al volledige ontsluiting had. Ze kon dus onverricht ter zake weer vertrekken.
Ik ga weer naar mijn meisje en mijn lief kijken. Ik barst zowat uit elkaar van trots en geluk!![]()
Oh ja, we mogen vanmiddag naar huis.
Dankje voor je reactie!quote:Op zondag 13 maart 2011 12:21 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Hè bahIk heb hetzelfde gehad rond week 6: opeens alle klachten weg. Had er op dat moment heel veel moeite mee om vertrouwen te hebben in deze zwagerschap... Maar na een week of wat zonder klachten was ik opeens van de ene op de andere dag kotsmisselijk! Wat was ik blij met de eerste kotspartij
![]()
Inmiddels ruim 14 weken zwanger en alles gaat helemaal goed met het kindje dus het hoeft niets te betekenen![]()
quote:Op zondag 13 maart 2011 10:26 schreef twentemeisje het volgende:
Ik barst zowat uit elkaar van trots en geluk!![]()
Toen ik aan de FV ging, hadden wij zo'n magnetronsterilisator, dus ik kan je niet helpen v.w.b. het uitkoken.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:35 schreef ferrari_rood het volgende:
TM en man gefeliciteerd met jullie dochter
Vriend is de auto aan het uit stofzuigen en ik zit op de bank
Even een vraag heel lang van te voren is het verstandig de flessen+spenen uit te koken.
En hoelang moet je ze dan uitkoken en moet ik de bekers voor borstvoeding ook uitkoken?
Ik gok op boembaaquote:Op zondag 13 maart 2011 13:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Kaar welkom en gefeliciteerd wat was je kloonnaam?
Ik heb het niet van te voren gedaan eigenlijk. Eerst toch alleen borstvoeding gegeven dus geen flessen en spenen nodig. Toen ik ook ging kolven, het hele apparaat (behalve de motor uiteraard) na iedere kolfsessie uitgekookt. Later wel de flessen en speen gaan uitkoken (grote pan met wat opzetten tot het water kookt en dan alles 5 minuten uitkoken en met een vork eruit vissen en op een schone theedoek leggen). Elke dag een keer. Later inderdaad ook een sterilisator gekocht toen we helemaal op flesvoeding over waren..quote:Op zondag 13 maart 2011 13:35 schreef ferrari_rood het volgende:
TM en man gefeliciteerd met jullie dochter
Vriend is de auto aan het uit stofzuigen en ik zit op de bank
Even een vraag heel lang van te voren is het verstandig de flessen+spenen uit te koken.
En hoelang moet je ze dan uitkoken en moet ik de bekers voor borstvoeding ook uitkoken?
Geen probleem hoorquote:Op zondag 13 maart 2011 14:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb ook een magnetronsteralisator maar het lijkt mij dat je ze toch eerst moet uitkoken.
Ik heb een deel van een topic gemist volgens mij dus had geen idee dat kaarr boembaa was
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:12 schreef twentemeisje het volgende:
And the winner is.... Mefke!
Ik was zelfs nog een beetje sneller dan haar prognose, onze S a a r is na een hele heftige bevalling om 1805 geboren. Om half twee werden mijn vliezen gebroken, om 14u het infuus aangezet en een uur later al om de minuut zware rugweeen, niet te behappen. Anesthesist zat vast in de ok dus pas om kwart over vier bij me.
Heel verhaal over nadelen ruggeprik bij MS terwijl ik riep 'jaja ik geloof je wel doe me die prik nu maar!'. Toen nog een keer toucheren en verrassing, om half 5 volledige ontsluiting. Ik hield het ook niet meer dus de anesthesist kon weer weg. Anderhalf uur persen en daar was ze! Verdomd wat doet dat zeer maar wat voelde ik me superwoman!
Morgen meer, ik kak helemaal in. Fotootjes volgen morgen. Ze is prachtig!!!
Ik zou dan nu een portie maken en die even invriezen, en dan kijken hoe ze het doen en of ze goed en lekker blijven. Glazuur kan je op de dag zelf maken, dat doe ik ook nadat ze in de vriezer zijn geweest.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:56 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik heb ook cc's gemaakt voor mijn laatste werkdag!
Ipv beschuit met muisjes wil ik hier eigenlijk koekjes gaan bakken en die dan in de vorm van rompertjes flesjes e.d voorzien van blauw glazuur. Maar zit een beetje in dubio hoelang ik ze kan bewaren...
VK vertelde woensdag dat ik waarschijnlijk vrijdag of zaterdag een brief zou krijgen, als ik maandags nog niets gehoord had moest ik even bellen. Dus ik wacht vandaag even de post af en dan bel ik.quote:Op maandag 14 maart 2011 06:45 schreef laiveneertiekje het volgende:
-Nienna-, ik werd heel snel gebeld(een dag later ofzo) door het ziekenhuis toen ze de doorverwijzing voor de groeiecho's hadden verstuurd, dus vreemd dat jij niets gehoord hebt..
voor 9 uur mmmmmmmquote:Op maandag 14 maart 2011 11:12 schreef Juud79 het volgende:
Ja, vanaf 37 weken iedere dag melden voor 09.00 's ochtends.
Ik heb de adressen deze week al bij elkaar gezocht, moeten nog een paar aangevuld worden, dus tzt de etiketten printen en klaar. En ik vind dat niet onpersoonlijk, heb wel wat anders te doen tegen die tijd! (en ik schrijf niet mooi, dus manlief zou al moeten schrijven en die heeft het de vorige keer ook niet gedaan dus ik reken er niet op dat hij het nu wel zou doen)quote:Op maandag 14 maart 2011 11:01 schreef J-net het volgende:
Heb geen optimale nacht gehad, maar wel best wat uurtjes geslapen.
Heb vanochend schijnbaar soort van oefeneween; buik trekt samen; rug doet zeer. Pffffff
K wilde de keuken schoonmaken enzo, maar voorlopig zit ik al een paar uur achter de computer. Niet onnuttig ofzo; want k heb alle adressen voor op de geboortekaartjes uitgeprint (onpersoonlijk, I know, maar vond het wel fijn en heb ook alles in de computer staan, dan zit ik het gewoon over te schrijven terwijl ik op print kan drukken).
Vanaf hoeveel weken is de meldplicht hier? 37 weken?
Ja joh, dat bolle koppie is echt verdwenen!quote:Op maandag 14 maart 2011 13:46 schreef Kleurdoos het volgende:
en kaarr wat is Sten slank geworden
meeeen wat groot ook!
Hier ook! Hier kreeg ik te horen dat ze veeeeel te klein was. Terwijl ik afgelopen vrijdag bij de gynaecoloog kreeg te horen dat ze juist mooi op tijd is met groeienquote:Op maandag 14 maart 2011 16:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
L'tiekje, Vanyel en ik hadden het andersom. Bij de metingen kwamen ze juist op 3 weken minder uit. Bij een nieuwe meting bleek bij ons beiden dat het allemaal wel meeviel. De volgende keer is het vast weer anders
Dat gaat vast nog veranderen joh, je BM groeit in het begin toch ook erg tegen je blaas aan en op een gegeven moment er voorbij en omhoog.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:22 schreef Kleurdoos het volgende:
huu ik merk dat ik elk uur uit bed moet om te piesen momenteel
elk uur en dan nog veel ook .. snap er werkelijk geen hol van, want ik drink weinig en al helemaal niet voor t slapengaan. Bij elin moest ik 1 x per nacht.. nu moet ik er een keer of 5 uit
Goed gedaan, veel succes ermee, je knokt en worstelt er al lang genoeg mee inmiddels.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Goeiemorgen!
Aventura, gefeliciteerd! En de Parijse metro heeft inderdaad wel veel trappetjes...
Kleurdoos, de cursusdame vertelde gisteren nog dat het de eerste maanden vooral onder invloed van hormonen is dat je vaak naar de wc moet. Dan heb je 3 maanden "rust", en daarna mag je weer lekker vaak omdat je blaas steeds minder ruimte krijgt.
Ik heb net de verloskundige nog maar even gebeld over de echo van gisteren, en die vond dat ik me er geen zorgen over moest maken dat het kindje wat voorlag. Maar ik hoop toch wel dat het weer wat bijgetrokken is over 4 weken.. Ik heb ook eindelijk maar eens aangegeven dat ik het niet helemaal meer red op mijn werk, dus daar krijg ik een verklaring voor. Straks maar eens zien of ik de moed kan opbrengen om dat ook op mijn werk te gaan vertellen...
Zoiets heb ik gisteravond ook gevoeld! De baby schoof heel fijn omhoog en bleef daar lekker liggen, zag er heel maf uit en voelde niet bepaald fijn!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:05 schreef Sannne het volgende:
Hier een beetje een dip. Mn beebje is zo beweeglijk dat het soms pijn doet. Ze draait dan om haar eigen as heen en volgens mij steekt er dan een kontje uit ofzo, ik weet het niet.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:23 schreef laiveneertiekje het volgende:
Dank voor de lieve reacties...
Ik ga maar even dit rustig laten bezinken, ik vond het zo moeilijk om toe te geven dat het met zo af en toe een dagje ziekmelden echt niet gaat, en dat ik dan deze reactie krijg.. Ik weet ook best dat ik in een vak zit waar een tekort aan docenten is, en dat ik in dat opzicht moeilijk te vervangen ben, maar voor mijn gevoel lost het zo weinig op om af en toe een uurtje te laten vervallen, dat deed ik namelijk al. En zoals ik me nu voel is het straks niet meer een dagje ziekmelden, maar een weekje ziekmelden om bij te komen...
Straks alsthuis is nog maar eens goed met hem overleggen over wat handig/verstandig is..
Haha, ik haal sinds twee weken worteltjes, van die kleine geschrapte, ik heb namelijk altijd rond een uur of vier/vijf 's middags honger, maar ik eet pas om 18.30/19.00 uur. Dus eet dan een schaaltje van die worteltjes, echt heel lekker en het blijft volgens mij best lang in mijn maag.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:13 schreef Kleurdoos het volgende:
ik ben een held, mijn onbedwingbare behoefte om te eten heeft een oplossing
ik heb echt een enorme winterpeen gekocht en daar kluif ik al aan vanaf 7 uur vanmorgen.
bijna op
NMuhahuahahaquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:13 schreef Kleurdoos het volgende:
ik ben een held, mijn onbedwingbare behoefte om te eten heeft een oplossing
ik heb echt een enorme winterpeen gekocht en daar kluif ik al aan vanaf 7 uur vanmorgen.
bijna op
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:50 schreef Juud79 het volgende:
En dan voel ik me soms echt een oud wijf...![]()
Ik heb geen bad, en idd lang douchen doe ik in het weekend ook, door de week 's ochtends kort.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:02 schreef Cyntiaa het volgende:
Door rugklachten doe ik precies hetzelfde, Juud! Zo rustig mogelijk doen en lekker met de beentjes omhoog na een dag werken! Lekker warm douchen en af en toe mijn rug laten masseren... Doet wonderen! De was, strijk en afwassen blijven rustig wachten hoor
Bij de Blokker in de aanbieding. Speciale krukjes voor onder de douchequote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:18 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik heb geen bad, en idd lang douchen doe ik in het weekend ook, door de week 's ochtends kort.
Het weekend stond ik eronder en toen dacht ik, ik ga een krukje of iets dergelijks regelen, zodat ik lekker kan zitten.![]()
Wat Tally zegt inderdaad, had in het oude huis ook geen bad, maar gewoon een campingkurk onder de douche. Wat was dat heerlijk!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:18 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik heb geen bad, en idd lang douchen doe ik in het weekend ook, door de week 's ochtends kort.
Het weekend stond ik eronder en toen dacht ik, ik ga een krukje of iets dergelijks regelen, zodat ik lekker kan zitten.![]()
Bizar he? Ik dacht ook een stoere zwangere te zijn, die het allemaal wel even zou doen, wat kwalen betreft lukt dat, maar wat energie betreft moet ik toch flink wat inleveren.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:01 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Ik heb gisteren de bedden verschoond, twee wassen aangezet en gevouwen en beneden gestoft. Lag om 8u te slapen
Kidding, die ga ik halen, sowieso handig voor tijdens/na de bevalling.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:19 schreef Tally het volgende:
[..]
Bij de Blokker in de aanbieding. Speciale krukjes voor onder de douche
Ja maar als ik me niet vergist zijn die stoeltjes 15 euro ofzo. Dan zou ik het toch liever kopenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:24 schreef Vlindur het volgende:
Bij de groene kruis winkel kun je dat soort dingen gewoon huren he3 maanden voor niks en verlengen met nog eens 3 maanden
Hier idem dito inderdaad. En zoals ik straks al aangaf aan L'tiekje: het is echt elke dag een strijd met mijn innerlijke doorklunende zelf die stug door blijft lopen. Maar, tis mijn 2e zwangerschap, bij mijn 1e kluunde ik door en door en door en heb ik bijna niet kunnen genieten van het wondertje in mijn buik.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:24 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Bizar he? Ik dacht ook een stoere zwangere te zijn, die het allemaal wel even zou doen, wat kwalen betreft lukt dat, maar wat energie betreft moet ik toch flink wat inleveren.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:24 schreef Juud79 het volgende:
Ik was wel trots dat manlief vertelde dat zijn collega's regelmatig vragen hoe het met me gaat en hij dan vol trots antwoord dat het uitstekend gaat, de controles goed zijn en dat ik niet klaag of zeur en nog best veel kan.
Maar dan zit je daarna weer met een kruk die in de wegstaatquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja maar als ik me niet vergist zijn die stoeltjes 15 euro ofzo. Dan zou ik het toch liever kopen
Oeh ik heb na mijn bevalling ook regelmatig zittend gedoucht *heeeerlijk*quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:30 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Maar dan zit je daarna weer met een kruk die in de wegstaat![]()
Magoe, het is het geld niet nee![]()
Wel een idee. Want met een dikke pens in en uit bad is ook niet veel soeps
Dan zet je hem toch in V&A,quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:31 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Oeh ik heb na mijn bevalling ook regelmatig zittend gedoucht *heeeerlijk*
maar daarna stond het idd in de weg
Dát had ik nog niet eens bedachtquote:
Had ik ook al vrij snel, maar nu is het helemaal niet normaal meer, ik heb regelmatig gewoon echt een nat kruisquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:55 schreef Vlindur het volgende:
[..]
En afscheiding, hoor je dat nu al zo veel te hebben? Ben pas 4 weken
Ja, dat had ik later in de zwangerschap wel. Maar inlegkruisjes zijn de bomquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:01 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Had ik ook al vrij snel, maar nu is het helemaal niet normaal meer, ik heb regelmatig gewoon echt een nat kruis.... Is dat normaal?
Dat lijkt me inderdaad een gedoe, opstaan met een dikke buik, maar ook het uit bad stappen op zich. Lijkt me heel verstandig om een anti slipmatje te kopen Sannne, straks glij je nog uit.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:52 schreef Sannne het volgende:
Ik heb geen douchestoel nodig, ik heb een bad. En moet ook in bad douchen.. Wordt wat, idd straks opstaan met een dikke buik!
Misschien maar een anti slipmatje kopen..
Best leuk zo'n ding maar ik heb hem gekocht. En ben al 2 keer gevallen omdat ik me er aan probeerde op te hijsen. Dus ik gebruik hem niet meerquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:51 schreef mefke79 het volgende:
Zie, toch wat vergeten:
Bij diezelfde Blokker te krijgen:
[ afbeelding ]
Hopelijk zijn die beterquote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:01 schreef mefke79 het volgende:
Oe, Tally, das niet handig dan! Ik heb em destijds geleend van mijn vader die hem weer van zijn werk had. Dat ding kwam dan waarschijnlijk van de thuiszorgwinkel oid. Dus meiden: niet de blokker maar de thuiszorgwinkel!
Muuëletentjequote:Op woensdag 16 maart 2011 07:45 schreef Jeetjejom het volgende:
Danic!!! Geniet van je laatste werkdag!
En ik had uit de nick geen lieveheersbeestje gehaald en ik ben Limburgse (ben nu heel hard aan het denken wat het plaatselijke woord voor lieveheersbeestje is.... Piepel is iig vlinder)
Dreumes is wakker dus ga haar maar eens uit bed tillen!
Of een oliebeestje als je nederlands praat in limburg.quote:
Jaquote:Op woensdag 16 maart 2011 07:05 schreef danic het volgende:
Goedemorgen!
Goh wat deed het pijn zeg, dat opstaan net. Maaaaaar, voor een goed doel: vandaag mijn allerlaatste werkdag! 5 september is de eerstvolgende pas (lang leve de vele vakantie-uren!)
Dat bedoel ik...in het onderwijs roepen ze heel snel dat iets niet kan, maar als de nood aan de man komt, dan vinden ze altijd en meestal nog snel ook, wel een oplossing.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
als je nu helemaal ziek zou worden, moet je zien hoe snel ze dan op zoek gaan naar vervanging(en iemand vinden..)
Niet alleen in het onderwijsquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:22 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Dat bedoel ik...in het onderwijs roepen ze heel snel dat iets niet kan, maar als de nood aan de man komt, dan vinden ze altijd en meestal nog snel ook, wel een oplossing.
Haha, hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:20 schreef Kleurdoos het volgende:
ohmy ik ben weer hilarisch bezig
http://babystrology.com/t(...)&day=18&babycount=44
Oliebeesjequote:Op woensdag 16 maart 2011 07:45 schreef Jeetjejom het volgende:
Danic!!! Geniet van je laatste werkdag!
En ik had uit de nick geen lieveheersbeestje gehaald en ik ben Limburgse (ben nu heel hard aan het denken wat het plaatselijke woord voor lieveheersbeestje is.... Piepel is iig vlinder)
Dreumes is wakker dus ga haar maar eens uit bed tillen!
Ja dat dusquote:Op woensdag 16 maart 2011 09:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Of een oliebeestje als je nederlands praat in limburg.
Gaat ontzettend snel!quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:43 schreef -Nienna- het volgende:
Cyntiaa, al weer 22 weken, gaat snel!
Hilliebillie, ik doe geen cursus, dus ik kan je niet helpen
Ik kreeg net de brief van het ziekenhuis met een bevestiging voor de afspraak: a.s. maandag.
Dat was de oude afspraak, dus maar even voor de zekerheid achter aan gebeld en ik sta gelukkig wel ingepland voor morgenvroeg.
Vandaag de vluchttas maar eens inpakken...
Good for you!quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:50 schreef laiveneertiekje het volgende:
ik ga even heel aso over iedereen heenwalsen, maar ik heb morgen overleg met mijn leidinggevende om toch te kijken of er wat verlichting kan komen, wat een opluchting...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |