He hallo, jullie zijn niet bij te houden voor een snipverkouden mefke!
Even de hoogtepunten:
L'tiekje, ik ben zo trots op je dat je gezegd hebt dat het niet meer gaat. Je legt de lat zo enorm hoog voor jezelf, dat hoeft helemaal niet. En wat krijg je dan enorm de deksel op je neus zeg. Mijn kont-tegen-de-krib reactie zou zijn: dan meld ik me gewoon zien. Als ik er iets langer en rationeler over nadenk dan maak ik daarvan: ik meld me gedeeltelijk ziek. Denk aan jezelf, die school draait echt wel door zonder jou (en denk er achteraan: zij geven niets om jouw gezondheid, waarom zou je je nog druk maken om hun welzijn). En ik weet, supermakkelijk gezegd, maar helaas wel waar.
Afscheiding:

Ja, smerig en hoort er soms bij. Katoenen ondergoed, desnoods een keer vaker een schone aan, met water wassen en opletten dat het geen (schimmel)infectie wordt. Bij hevige jeuk of rare geurtjes even aan de bel trekken. (nee, is niet leuk, daarmee naar de huisarts, maar doorlopen is erger, believe me). Inlegkruisjes lijken leuk, maar leveren wel sneller een infectie op.
Jeetjejom, morgen effe melden en vanavond een maatbeker water naar binnen gooien. Ik sta weleens op met zo'n gevoel van 'oe, bijna een blaasontsteking' en dan doet een halve liter water in een kwartier al heel wat goed. Spoelen met die handel.
(goh wat voel ik me een oma zeg, met al die raadgevingen hier)
Tot slot de bijdrage over mijn eigen dag vandaag. Na een rotnacht met een loopneus, kramp in mijn been en stampende konijnen eigenlijk nog best een goede dag gehad. Maar nu ben ik echt op. Zo op dat ik er melig van word...nou dan berg je maar. Ik ga dus maar eens op tijd mijn bedje in.