abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93895511
Vorige deel: Borstvoeding deel 89

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
pi_93900321
Moh, Tico, das nie tof nie :{

Huilen Krijsen andere 9-maandertjes ook echt heeeeel anders 's nachts dan overdag? My oh my, wat een k*tgeluid zeg, als ik niet 2 seconden geleden haar heb aangelegd voor ze wakker is :X

Gelukkig is ze overdag erg vrolijk en produceert ze vooral lieflijke geluidjes..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:40:20 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93900876
Morretje, dat deed Nathan toen hijg brood kreeg. Overdag vrolijk. snachts krijsen
pi_93900903
Hahaha ik heb dan wel geen 9maandertje maar het is wel herkenbaar.
pi_93901158
Pessie, ze doet het sinds ze weer wakker wordt 's nachts, elke nacht een keer of 2/3. Maar ze krijgt niet elke dag brood. Dus het is niet pijn waardoor ze krijst, maar volgens mij dat ze wakker wordt maar wil slapen en dat gaat het snelst met NU NU NU de borst. (ik haat het zelf ook enorm om zinloos wakker te worden, dus dat herken ik wel :@ )
Pvoess, ze deed het eerst niet :'(
pi_93902128
Herkenbaar Morretje en ik kon daar zelf slecht tegen. Werd er echt chagrijnig van dat gehyperde gegil. Lullige is dat ook alleen de borst dan werkt en ssshhh ssshh niet zoveel zin heeft :') Het gaat weer over! Tegenwoordig komt ze bovenop me gekropen en roept 'die, die!' :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 maart 2011 @ 13:22:41 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93902549
Regeldagen zijn ongeveer met 9 a tien dagen toch? Dan weet ik wat er aan de hand is .. (drinkt al bijna anderhalf uur onafgebroken, valt in slaap aan de borst, maar wil, zodra ik 'm in de box leg, verder drinken...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_93902595
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:10 schreef WupWup het volgende:
Herkenbaar Morretje en ik kon daar zelf slecht tegen. Werd er echt chagrijnig van dat gehyperde gegil. Lullige is dat ook alleen de borst dan werkt en ssshhh ssshh niet zoveel zin heeft :') Het gaat weer over! Tegenwoordig komt ze bovenop me gekropen en roept 'die, die!' :D
Haha, heel herkenbaar! Ze trekt nu ook gewoon in het openbaar m'n trui naar beneden. Toch merk ik dat ik gênanter vind worden naarmate ze ouder wordt... :@
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:24:10 #9
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93902605
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:22 schreef DJMO het volgende:
Regeldagen zijn ongeveer met 9 a tien dagen toch? Dan weet ik wat er aan de hand is .. (drinkt al bijna anderhalf uur onafgebroken, valt in slaap aan de borst, maar wil, zodra ik 'm in de box leg, verder drinken...
Ik heb me nooit druk gemaakt om wanneer nou precies die regeldagen waren.
Gewoon op de bank blijven zitten met kan thee/pak sap naast je voor jezelf en kind gewoon aan de borst laten. Of lekker in bed (krijg je zelf ook nog wat rust)
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:25:31 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93902639
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:23 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Haha, heel herkenbaar! Ze trekt nu ook gewoon in het openbaar m'n trui naar beneden. Toch merk ik dat ik gênanter vind worden naarmate ze ouder wordt... :@
Harry stopt vaker zijn hand in mijn shirt en bh om even te friemelen. Ik zeg dan dat ik dat niet wil en haal zijn hand weg.

Kun je haar niet leren op een andere manier te vragen?
pi_93902718
Vast wel, maar als het antwoord 'nee' is, zal ze toch alles uit de kast halen :P om d'r zin te krijgen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 maart 2011 @ 13:33:16 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93902897
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:24 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik heb me nooit druk gemaakt om wanneer nou precies die regeldagen waren.
Gewoon op de bank blijven zitten met kan thee/pak sap naast je voor jezelf en kind gewoon aan de borst laten. Of lekker in bed (krijg je zelf ook nog wat rust)
dat zou ik wel willen (gráág zelfs!) maar ik moet hier en daar toch echt wat aan m'n huishouden doen (zoals dat halve pak muisjes in de gang opruimen wat jan er geknoeid heeft na het trakteren vanmorgen op het psz :P )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

donderdag 10 maart 2011 @ 13:35:35 #13
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93902976
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:27 schreef Ssserpente het volgende:
Vast wel, maar als het antwoord 'nee' is, zal ze toch alles uit de kast halen :P om d'r zin te krijgen.
Maar dat is ook met andere dingen dan toch?
Maar lastig is het wel! :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 maart 2011 @ 13:36:56 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93903020
overigens: volgens de huisarts is GV vrij verkrijgbaar en moet ik dat dus zelf regelen via apotheek/drogist. Ik had de apotheek al gemaild of zij het willen klaarmaken voor me, (is wellicht goedkoper dan via internet bestellen, had er een linkje bij gezet naar artikel op borstvoeding.com) belt de apotheek vanmorgen dat het hopeloos verouderd is, en dat ze sowieso een recept nodig heeft van de huisarts. Ze raadde me aan om maar nesty nogwat te gebruiken .. ik heb "geeist" dat ze naar GV zou kijken voor me, aangezien ik over oa Daktarin en dat andere spul alleen maar 'slechte' verhalen hoor (kindjes die moeite hebben om het weg te krijgen etc) en dat ik met GV zowel hem als mezelf behandel.

donderdag 10 maart 2011 @ 13:37:20 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93903035
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat zou ik wel willen (gráág zelfs!) maar ik moet hier en daar toch echt wat aan m'n huishouden doen (zoals dat halve pak muisjes in de gang opruimen wat jan er geknoeid heeft na het trakteren vanmorgen op het psz :P )
Maaruh volgens mij ben jij nog kraamvrouw en hoor je nog niet zoveel te doen. Je huishouden loopt niet weg (evenals die muisjes ;) ).

En strakjes is Geert lekker volgetankt en jij een beetje uitgerust en kun je alsnog even de bezem erdoor halen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 maart 2011 @ 13:38:06 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93903065
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:37 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maaruh volgens mij ben jij nog kraamvrouw en hoor je nog niet zoveel te doen. Je huishouden loopt niet weg (evenals die muisjes ;) ).

En strakjes is Geert lekker volgetankt en jij een beetje uitgerust en kun je alsnog even de bezem erdoor halen
officieel was gisteren m'n laatste dag kraamzorg .. ;)
-edit- hij ligt dus inmiddels volgetankt in de lodger in z'n hangmat te pitten ;)

donderdag 10 maart 2011 @ 13:39:46 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93903112
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:38 schreef DJMO het volgende:

[..]

officieel was gisteren m'n laatste dag kraamzorg .. ;)
-edit- hij ligt dus inmiddels volgetankt in de lodger in z'n hangmat te pitten ;)
Maar dat je geen kraamzorg meer hebt, betekent niet dat je kraamvrouw af bent! :D
pi_93903116
Ik vond het juist wel fijn om te weten wanneer ongeveer de regeldagen waren, ook om te weten dat het niet iets anders was en zodat je weet dat het weer voorbij gaat ofzo..

Ok, het gekrijs gaat weer over dus. Ik word er ook bloedchagrijnig van Wupwup :@ En idd, alleen borst is goed, een arm om d'r heen en hopen dat ze verder slaapt :') as if, natuuuuuurlijk niet.
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:44:19 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93903279
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:39 schreef Morretje het volgende:
Ik vond het juist wel fijn om te weten wanneer ongeveer de regeldagen waren, ook om te weten dat het niet iets anders was en zodat je weet dat het weer voorbij gaat ofzo..

Ok, het gekrijs gaat weer over dus. Ik word er ook bloedchagrijnig van Wupwup :@ En idd, alleen borst is goed, een arm om d'r heen en hopen dat ze verder slaapt :') as if, natuuuuuurlijk niet.
Ja maar is toch bij benadering, dus het zóu ook iets anders kunnen zijn...
En wat doe je dan als het geen regeldagen zijn maar je kind wil toch elke 10 min drinken?
Dat wilde ik er mee zeggen :)

Ow en ja het gekrijs gaat weer over. :Y
maar irritant is het wel
pi_93903409
Ehm, ok, je hebt gelijk Asy. Gewoon maar aan toe geven is sowieso het beste als ze nog zo klein zijn.

Oh, en het 3 keer krijsend wakker worden heeft wel tot resultaat dat er voorlopig geen broertje of zusje bijkomt.. Ravage slaapt al de hele week op een andere kamer
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:49:26 #21
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93903473
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:47 schreef Morretje het volgende:
Ehm, ok, je hebt gelijk Asy. Gewoon maar aan toe geven is sowieso het beste als ze nog zo klein zijn.

Oh, en het 3 keer krijsend wakker worden heeft wel tot resultaat dat er voorlopig geen broertje of zusje bijkomt.. Ravage slaapt al de hele week op een andere kamer
:D

Ik ben klaar met clusterkolven dus ik ga hier nog wat aan mijn huishouden doen voordat mijn kabouter weer wakker is.
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:25:36 #22
259886 pessie
pi_93904973
Kolven, nu je het zegt, ik moet nog 25cc voor morgen.

Morretje, ik wil pas een broertje/zusje voor Nathan als hij kan slapen van 8 tot 8. Ik vermoed dat hij dan 12 is ofzo...
pi_93905112
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 14:25 schreef pessie het volgende:
Kolven, nu je het zegt, ik moet nog 25cc voor morgen.

Morretje, ik wil pas een broertje/zusje voor Nathan als hij kan slapen van 8 tot 8. Ik vermoed dat hij dan 12 is ofzo...
:D Ben je zo jong dat je nog zolang kan wachten? Ikke niet hoor!
Ik wil ook pas een broertje of zusje als Isabel het zonder borstvoeding kan stellen. (Dus na haar eerste levensjaar idealiter gezien) En ja, dat kan nu eventueel ook al wel, maar ik rammel nog niet, dus niets aan de hand met wachten.
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:59:14 #24
259886 pessie
pi_93906414
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 14:28 schreef Morretje het volgende:

[..]

:D Ben je zo jong dat je nog zolang kan wachten? Ikke niet hoor!
Ik wil ook pas een broertje of zusje als Isabel het zonder borstvoeding kan stellen. (Dus na haar eerste levensjaar idealiter gezien) En ja, dat kan nu eventueel ook al wel, maar ik rammel nog niet, dus niets aan de hand met wachten.
Ik ben 25 en mijn moeder is bevallen van mn jongste broertje toen ze 37 was. In principe zou het kunnen.

Of het daadwerkelijk wenselijk is valt nog te bezien maar dat is een andere discussie.
pi_93906902
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:36 schreef DJMO het volgende:
overigens: volgens de huisarts is GV vrij verkrijgbaar en moet ik dat dus zelf regelen via apotheek/drogist. Ik had de apotheek al gemaild of zij het willen klaarmaken voor me, (is wellicht goedkoper dan via internet bestellen, had er een linkje bij gezet naar artikel op borstvoeding.com) belt de apotheek vanmorgen dat het hopeloos verouderd is, en dat ze sowieso een recept nodig heeft van de huisarts. Ze raadde me aan om maar nesty nogwat te gebruiken .. ik heb "geeist" dat ze naar GV zou kijken voor me, aangezien ik over oa Daktarin en dat andere spul alleen maar 'slechte' verhalen hoor (kindjes die moeite hebben om het weg te krijgen etc) en dat ik met GV zowel hem als mezelf behandel.
HO STOP HO!!!! Apotheek maakt verkeerde oplossing klaar, die is veel te sterk!!!

Gentiaan Violet is een effectief middel tegen candida en spruw. Het is ook 'uit de mode geraakt' en veel huisartsen kennen het niet. Huisartsen zijn wel bekend met de moderne schimmelwerende medicatie en zij schrijven daarom deze middelen liever voor.
Deze moderne schimmelwerende medicatie is lastig in gebruik want je moet het vaak aanbrengen, er lang mee doorgaan en het is in de praktijk weinig effectief.
Als je huisarts Gentiaan Violet kent en bereid is een recept te schrijven, heb je nog steeds een probleem, want de oplossing die de apotheker verplicht is klaar te maken, is te sterk en bevat te veel alcohol; daar gaat de huid van je tepel en tepelhof van stuk en het brandt op de slijmvliezen in het mondje van je baby.
Bron

Dus, als je gentiaan violet wilt gebruiken, zul je echt moeten bestellen via Eurolac of hopen dat iemand hier nog een flesje voor je over heeft. (ik niet in elk geval, wij hebben nooit spruw gehad *afklopt*)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')