abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94132072
Mijlpaal!

4 weken zwanger vandaag :D _O-

Lastig Sannne, dat je dat nu al hebt! Eigenwijze dame heb je!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94132169
4 weken!! *O* En een prachtige plus zag ik! De verticale streep is zelfs dikker dan de horizontale :D

En ja tis een pittige geloof ik (al wist ik dat wel, welk ei springt nou gewoon door de pil heen.. Zij dus! :{ ;) )
Maar vind het wel snel en ben dan bang dat er niet genoeg ruimte of vruchtwater zit ofzo. Heb ook nog de placenta voor!
pi_94133236
Ik kan niet wachten tot ik ons kindje mag voelen O+ De placenta ligt aan de achterkant, dus ben benieuwd wanneer ik het voor het eerst voel. Ik wil ook al dat mn buik gaat groeien. Ik voel wel al wat hards boven mn schaambeen dus er zit wel iets aan te komen. En dat is goed nieuws, ik heb dat namelijk bij de eerste niet gevoeld (maar die was natuurlijk nog zo iniminie).
Ben nu 13 weken en een beetje, we hebben de 25e weer een echo :)
Tralalalaaa
pi_94133571
Goedemorgen.

L'tiekje, vervelend, maar zoals iedereen hier al zei, wie weet valt die voorsprong de volgende keer wel weer mee. En goed dat je hebt aangekaart dat het niet meer gaat op je werk.

Ik had vannacht ineens een geweldige pijnscheut door mijn buik...was meteen alert aan het wachten op een volgende....maar die kwam niet. Ook nergens meer last van nu, dus wat dat is geweest?
pi_94133874
TM nog een dikke proficiat met jullie meisje

Kaar uit de kast :)

vlindur nu niet meer twijfelen hé meid....

Hier wat last van rug, en trekt naar bekken en knie...

en opeens terug misselijk |:(
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_94133952
Aventura, gefeliciteerd! wat leuk!

Volgens mij heb ik vanmorgen vroeg de baby gevoeld; ik voelde een soort van gefladder en dat stopte even en kwam weer terug iets meer naar links. Ik weet het niet zeker, maar het voelde wel anders dan anders.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:28:08 #157
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94135620
*O* Vlindur hihih

Aventura, gefeliciteerd zeg! Hoe romantisch in Parijs O+

nienna: geen idee eigenlijk, herken het niet van de vorige keer.....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_94135862
aventura gefeliciteerd
vlinder een mijlpaal gefeliciteerd
Jose kun je toch een beetje genieten van je verplichte vrije dag?
Ik krijg waarschijnlijk een medische indicatie dus heb weinig te kiezen. Wel nog een geboorteplan schrijven.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:58:24 #159
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94136669
Aventura, gefeliciteerd!! ^) O+ :*

Mefke :* voor je reactie... ;)

F_R, het voelt wel gek hoor... maar ik ga ook niet de hele dag binnen zitten. Ik ga zo richting mijn ouders en daarna even gezellig naar mijn vriendin... Kan Bas ook even lekker spelen :D.

Vlindur; nog heel even volhouden, je bent al een heel eind! :+ _O- :D ;)

LeNeHe, wat een bijzonder gevoel, he? O+
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_94136728
Ik heb dat ook met de 5e ziekte als die er is moet ik thuis blijven. Ik heb hem ook nooit gehad kwam ook uit het bloedonderzoek.

Het is zeker lekker weer ik ga straks ook even uit
pi_94137873
Joepie, ook ik heb net de baby voor de eerste keer gevoeld (denk ik). Ik voelde rechtsonder een "bubbelig" gevoel en het waren niet mijn darmen want die zitten daar niet.
Dus ik ben helemaal blij en hoop dit nu ook vaker te gaan voelen *O*
pi_94138371
Jeeeeeh Lenehe en Hilliebillie! Leuk he! :D

Mijn buik wordt behaard :N :X
pi_94142725
*O* voor de bewegende baby's

Ik heb sinds deze week last van brandend maagzuur 's nachts gelukkig had ik al een doosje rennies op voorraad
pi_94142894
-O-
Er is niets te regelen qua vervanging op mijn werk. Ik moet gewoon maar doorgaan zoals ik nu doe, en dan als het kan eens een uurtje laten vervallen... -O-

Ik ben even diep teleurgesteld, ik geef toch niet voor niets aan dat het eigenlijk niet meer gaat... Het valt mij even zwaar tegen..
pi_94143045
Je hebt recht op een uur extra pauze per dag (1/8 van je werktijd of 1 uur, dat weet ik even niet). Dat moet je gewoon krijgen als je het nodig hebt, ook als je baas vindt dat er niets te regelen is.

Maar dan moet je natuurlijk niet zeggen dat het eigenlijk niet gaat, maar gewoon dat het echt niet gaat. Weet niet of die boodschap op je werk helder is?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94143064
Ziek is ziek hoor. Dan moet je je maar ziek melden en het aan de arboarts overlaten.
Wat een rotsituatie zeg.
Ik snap wel dat je je liever niet ziek meld maar als het echt niet gaat moet je dat echt doen
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:48:23 #167
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94143070
Laiveneertiekje ( wat een k*t Nick zeg), mag dat zomaar, zeggen dat ze geen vervanging kunnen regelen? Als je morgen je been breekt kun je ook niet werken en moeten ze ook maar iets regelen! Zou er niet zomaar mee akkoord gaan hoor!

En een grote jompel voor de buikfladders en mijlpalen!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_94143144
Inderdaad Laiveneertiekje.. Ziek = ziek. Als het niet gaat dan gaat het gewoon niet, je hebt nu natuurlijk niet alleen met jezelf te maken. :*
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:01:19 #169
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94143513
L'tiekje, wat de rest al zegt eigenlijk :Y

Je hebt niet meer alleen voor jezelf te zorgen nu, ook voor je kleine (hoe klein ook) ukkie.
Kun je het wellicht, zoals Vanyel zegt, zelf nog duidelijker aangeven?

En als het je echt niet meer trekt, meld je jezelf dus gewoon ziek en laat je het idd. aan de bedrijfsarts/arboarts over.

Wat een geluk heb ik toch met mijn werkgever zeg
Alexa en Seth zijn lief
pi_94143930
ik ben een held, mijn onbedwingbare behoefte om te eten heeft een oplossing

ik heb echt een enorme winterpeen gekocht en daar kluif ik al aan vanaf 7 uur vanmorgen.
bijna op :')
pi_94144344
Dank voor de lieve reacties... :*

Ik ga maar even dit rustig laten bezinken, ik vond het zo moeilijk om toe te geven dat het met zo af en toe een dagje ziekmelden echt niet gaat, en dat ik dan deze reactie krijg.. Ik weet ook best dat ik in een vak zit waar een tekort aan docenten is, en dat ik in dat opzicht moeilijk te vervangen ben, maar voor mijn gevoel lost het zo weinig op om af en toe een uurtje te laten vervallen, dat deed ik namelijk al. En zoals ik me nu voel is het straks niet meer een dagje ziekmelden, maar een weekje ziekmelden om bij te komen...
Straks als O+ thuis is nog maar eens goed met hem overleggen over wat handig/verstandig is..
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:39:04 #172
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94144946
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:23 schreef laiveneertiekje het volgende:
Dank voor de lieve reacties... :*

Ik ga maar even dit rustig laten bezinken, ik vond het zo moeilijk om toe te geven dat het met zo af en toe een dagje ziekmelden echt niet gaat, en dat ik dan deze reactie krijg.. Ik weet ook best dat ik in een vak zit waar een tekort aan docenten is, en dat ik in dat opzicht moeilijk te vervangen ben, maar voor mijn gevoel lost het zo weinig op om af en toe een uurtje te laten vervallen, dat deed ik namelijk al. En zoals ik me nu voel is het straks niet meer een dagje ziekmelden, maar een weekje ziekmelden om bij te komen...
Straks als O+ thuis is nog maar eens goed met hem overleggen over wat handig/verstandig is..
:Y Goed idee...

Aan de andere kant, ze kunnen je beter een deel ziekteverlof aanbieden, aangezien je (en zij) straks het risico lopen dat je er helemaal uitbent.

hier ook een docent, 25% ziekteverlof, en nog elke dag is het een strijd met mezelf aangaan...."nee, ik heb die middag rust nodig" heel herkenbaar
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:41:35 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94145045
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:13 schreef Kleurdoos het volgende:

ik heb echt een enorme winterpeen gekocht en daar kluif ik al aan vanaf 7 uur vanmorgen.
Haha, ik haal sinds twee weken worteltjes, van die kleine geschrapte, ik heb namelijk altijd rond een uur of vier/vijf 's middags honger, maar ik eet pas om 18.30/19.00 uur. Dus eet dan een schaaltje van die worteltjes, echt heel lekker en het blijft volgens mij best lang in mijn maag.

Ik word ook echt met een knorrende maag wakker tegenwoordig. En een kleine meis, die onmiddelijk wakker wordt 's ochtends zodra ik dat ben en dan vrolijk begint te wiebelen en schoppen. O+
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:42:32 #174
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94145082
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:13 schreef Kleurdoos het volgende:

NMuhahuahaha :D
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:50:14 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94145397
Ik heb op woensdag mijn vrije dag en dat heb ik ook heel erg nodig. Dan plan ik een bezoekje bij mij thuis en ik doe nu de boodschappen op die dag en verder behalve een wasje draaien en eten koken doe ik dan niets.

Ook in het weekend bouw ik rust in, vaak op zondag, dan doe ik wat rommeldingen in huis en verder niets.

's Avonds na het eten ruim ik dat nog op en dan is het vanaf 19.30 uur, met de beentjes op de bank en zitten totdat ik naar bed ga.

Gisterochtend was ik thuis, had ik een was aangezet, toen een uurtje was staan vouwen en toen wou ik nog een mandje strijken, maar dat ging gewoon niet, de buik gaat dan zeuren en zanniken totdat ik zit. Dus dat maar gedaan, de strijk loopt echt niet weg. :)

En dan voel ik me soms echt een oud wijf... :)

Dus L'tiekje, als het niet gaat, dan hebben ze gewoon pech, hun probleem, niet jouw probleem.
Ik kan me het gevoel voorstellen, mijn werk is ook niet zo overgedragen en ik werk door zo lang als het gaat. Nu kan ik het voorlopig ook nog volhouden, maar als het echt niet gaat, zal ik ook voor mijn kindje kiezen. Jezelf over de kop werken kan wel een keertje, maar nu is er iemand die jouw gezonde lijf nodig heeft.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:01:01 #176
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94145878
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:50 schreef Juud79 het volgende:

En dan voel ik me soms echt een oud wijf... :)

:Y

Ik heb gisteren de bedden verschoond, twee wassen aangezet en gevouwen en beneden gestoft. Lag om 8u te slapen :')
Alexa en Seth zijn lief
pi_94145954
Door rugklachten doe ik precies hetzelfde, Juud! Zo rustig mogelijk doen en lekker met de beentjes omhoog na een dag werken! Lekker warm douchen en af en toe mijn rug laten masseren... Doet wonderen! De was, strijk en afwassen blijven rustig wachten hoor ;)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:18:59 #178
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94146812
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:02 schreef Cyntiaa het volgende:
Door rugklachten doe ik precies hetzelfde, Juud! Zo rustig mogelijk doen en lekker met de beentjes omhoog na een dag werken! Lekker warm douchen en af en toe mijn rug laten masseren... Doet wonderen! De was, strijk en afwassen blijven rustig wachten hoor ;)
Ik heb geen bad, en idd lang douchen doe ik in het weekend ook, door de week 's ochtends kort.
Het weekend stond ik eronder en toen dacht ik, ik ga een krukje of iets dergelijks regelen, zodat ik lekker kan zitten. :Y

Ik heb altijd rugklachten, dus daarmee opppassen is me bekend, maar ik moet zeggen, dat het met mijn rug eigenlijk goed gaat, ik denk dat ik me bewuster ben van mijn houding en minder til, omdat ik zwanger ben. Wel last van stramme spieren in mijn rug, door het gewicht aan de voorkant, maar ik heb sneller last van mijn buik momenteel, op hoogte van mijn maag (volgens mij door voeten en op onderin (als ik teveel doe).
pi_94146840
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:18 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik heb geen bad, en idd lang douchen doe ik in het weekend ook, door de week 's ochtends kort.
Het weekend stond ik eronder en toen dacht ik, ik ga een krukje of iets dergelijks regelen, zodat ik lekker kan zitten. :Y
Bij de Blokker in de aanbieding. Speciale krukjes voor onder de douche :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:22:53 #180
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94146980
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:18 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Wat Tally zegt inderdaad, had in het oude huis ook geen bad, maar gewoon een campingkurk onder de douche. Wat was dat heerlijk!
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:24:21 #181
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94147049
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:01 schreef Takkembah het volgende:

[..]

:Y

Ik heb gisteren de bedden verschoond, twee wassen aangezet en gevouwen en beneden gestoft. Lag om 8u te slapen :')
Bizar he? Ik dacht ook een stoere zwangere te zijn, die het allemaal wel even zou doen, wat kwalen betreft lukt dat, maar wat energie betreft moet ik toch flink wat inleveren.

Ik was wel trots dat manlief vertelde dat zijn collega's regelmatig vragen hoe het met me gaat en hij dan vol trots antwoord dat het uitstekend gaat, de controles goed zijn en dat ik niet klaag of zeur en nog best veel kan.

Ik besef, als ik hier zo de verhalen lees, ook heel goed dat het zo anders kan zijn... Dat ik enorm mzzl heb dat ik er redelijk makkelijk doorheen wandel...
pi_94147062
Bij de groene kruis winkel kun je dat soort dingen gewoon huren he :+ 3 maanden voor niks en verlengen met nog eens 3 maanden ^O^
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:25:10 #183
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94147084
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:19 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij de Blokker in de aanbieding. Speciale krukjes voor onder de douche :)
Kidding, die ga ik halen, sowieso handig voor tijdens/na de bevalling. :)
pi_94147112
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:24 schreef Vlindur het volgende:
Bij de groene kruis winkel kun je dat soort dingen gewoon huren he :+ 3 maanden voor niks en verlengen met nog eens 3 maanden ^O^
Ja maar als ik me niet vergist zijn die stoeltjes 15 euro ofzo. Dan zou ik het toch liever kopen :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:29:23 #185
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94147265
Vanochtend weer ff gecheckt door VK. Helemaal goed alles. Hartslag zelfs erg enthousiast; 160 slagen per minuut.
Bloeddruk goed, urine goed. Volgende week weer. Ga meteen maar amilen voor week erop want t zit al best vol grrrrr alleen nog maar minder prettige tijden over.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:29:51 #186
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94147292
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:24 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Bizar he? Ik dacht ook een stoere zwangere te zijn, die het allemaal wel even zou doen, wat kwalen betreft lukt dat, maar wat energie betreft moet ik toch flink wat inleveren.

Hier idem dito inderdaad. En zoals ik straks al aangaf aan L'tiekje: het is echt elke dag een strijd met mijn innerlijke doorklunende zelf die stug door blijft lopen. Maar, tis mijn 2e zwangerschap, bij mijn 1e kluunde ik door en door en door en heb ik bijna niet kunnen genieten van het wondertje in mijn buik.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:24 schreef Juud79 het volgende:

Ik was wel trots dat manlief vertelde dat zijn collega's regelmatig vragen hoe het met me gaat en hij dan vol trots antwoord dat het uitstekend gaat, de controles goed zijn en dat ik niet klaag of zeur en nog best veel kan.

O+ wat lief van manlief, dat laatste hihihih
Alexa en Seth zijn lief
pi_94147306
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:25 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja maar als ik me niet vergist zijn die stoeltjes 15 euro ofzo. Dan zou ik het toch liever kopen :)
Maar dan zit je daarna weer met een kruk die in de wegstaat :P
Magoe, het is het geld niet nee ^O^

Wel een idee. Want met een dikke pens in en uit bad is ook niet veel soeps :X
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:31:24 #188
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94147372
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:30 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Maar dan zit je daarna weer met een kruk die in de wegstaat :P
Magoe, het is het geld niet nee ^O^

Wel een idee. Want met een dikke pens in en uit bad is ook niet veel soeps :X
Oeh ik heb na mijn bevalling ook regelmatig zittend gedoucht *heeeerlijk*

maar daarna stond het idd in de weg :P
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:32:28 #189
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94147419
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:31 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Oeh ik heb na mijn bevalling ook regelmatig zittend gedoucht *heeeerlijk*

maar daarna stond het idd in de weg :P
Dan zet je hem toch in V&A, :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:54:05 #190
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_94148300
Aventura gefeliciteerd! Wat superromantisch om daar gevraagd te worden ^) !
Verder *O* voor alle bewegende beebs! Ik ben morgen 21 weken en voel haar sinds ik 18 weken ben echt goed. Afgelopen zaterdag voelde mijn (8> haar ook schoppen, dat was toch wel weer een mooie mijlpaal! :) Sinds vandaag zit ze naar beneden, richting mijn kruis, te schoppen en ik kan je zeggen... dat is niet echt een lekker gevoel.

L'tiekje wat balen dat er zo werd gereageerd op je werk, maar ik ben het met *wie schreef het nou ook alweer* *zwangerschapsdementie* eens dat je gewoon moet zeggen dat het echt niet gaat. Straks zijn ze je helemaal kwijt omdat je in de ziektewet belandt en daar is toch niemand bij gebaat?! Succes ermee!

Gisteren al geslaagd voor een mooie wagen (mima xari), ben er helemaal blij mee.. beetje achterlijk eigenlijk... :P
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_94148355
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:32 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Dan zet je hem toch in V&A, :D
Dát had ik nog niet eens bedacht :o ^O^

Ik ben moe! Jemig. Gisteravond viel ik op de bank bijna in slaap. En dan toch vervolgens pas om 23:30 naar bed gaan he :') Gelukkig sliep Rienk door en wel tot 8:30, maar jee. Ga vanavond toch echt eerder naar bed :O

En afscheiding, hoor je dat nu al zo veel te hebben? Ben pas 4 weken :o
pi_94148575
Isis, is volstrekt normaal. Ik was ben ook dolblij met elke aankoop O+

laiveneertiekje, De anderen hebben gelijk hoor. Je moet nu echt voor je zelf opkomen. Als je het niet trekt trek je het niet!

En Aventura gevraagd in Parijs *; Wanneer zal de datum zijn?

Nu weer 2 topics om bij te houden. Vergeef me als ik soms de helft van jullie vergeet hoor :@
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:01:40 #193
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_94148640
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:55 schreef Vlindur het volgende:

[..]
En afscheiding, hoor je dat nu al zo veel te hebben? Ben pas 4 weken :o
Had ik ook al vrij snel, maar nu is het helemaal niet normaal meer, ik heb regelmatig gewoon echt een nat kruis :X .... Is dat normaal?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_94148794
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:01 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Had ik ook al vrij snel, maar nu is het helemaal niet normaal meer, ik heb regelmatig gewoon echt een nat kruis :X .... Is dat normaal?
Ja, dat had ik later in de zwangerschap wel. Maar inlegkruisjes zijn de bom O+
Na de bevalling ook, dan kun je niesen zonder dat het erg is dat je in je broek piest :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:06:47 #195
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_94148832
Hahaha! :P Ga ik toch maar doen dan!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:12:33 #196
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94149037
Aventura, van harte! Wat mooi zeg!

Ben blij hier te lezen over de afscheiding, dacht al dat ik gek werd! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:50:06 #197
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_94150707
Lieve meiden, ik ben compleet niet bijgelezen hier wat jullie eigen verhalen betreft de laatste twee dagen, maar ik wil jullie onwijs bedanken voor alle lieve berichtjes en felicitaties! :*

En Aventura: gefeliciteerd! Nog een zwanger kipje hier (net als ik) die ten huwelijk is gevraagd O+. En nog wel tres romantique!

We zijn zo zielsgelukkig met ons kleine meisje (hupsakee daar vloeien de kraamtraantjes alweer, ik ben echt erg!). Elke keer als ik naar haar kijk dan smelt mijn hart. Alle cliches zijn zo waar. Ik ben echt totaal overrompeld door de gevoelens voor dit kleine nieuwe mensje dat nog maar zo kort in ons leven is. Ik ben een gevoelsmens maar ik had nooit gedacht dat mijn gevoelens zo diep zouden kunnen gaan.

Lichamelijk gezien gaat het goed, alleen wil de borstvoeding nog niet op gang komen. En daar heb ik het emotioneel gezien dan weer erg moeilijk mee. Ik heb de moed ook zeker nog niet opgegeven. Vanmiddag begonnen met een neusspray met oxytocine om het een extra zetje proberen te geven. Ik leg haar dus wel aan en we voeden dan via een slangetje bij zodat het net lijkt alsof de voeding uit mijn borst komt. Ook heeft ze vandaag een flesje bijvoeding gekregen omdat ze op de grens zit van wat ze af mag vallen. Na het voeden kolf ik om mijn borsten te stimuleren, maar het is tot nu toe hooguit druppelwerk (en soms helemaal niets). Ik hoop zo dat het nog gaat komen! Ik ga ervoor!

En tenslotte, voordat ik overstap naar het kleine babietjes-topic (niet dat ik hier niet mee blijf lezen natuurlijk), natuurlijk nog een fotootje van de hoofdrolspeelster zelf ;). Is ze niet prachtig?
pi_94150818
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:57:22 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94150987
Tm, ik word week van je post :) wat omschrijf je het mooi

@ allemaal: dank voor jullie felicitaties!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:02:13 #200
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_94151212
Ohhh wat een heerlijk grietje!!! O+ :* O+ :* O+

Hopelijk komt het goed met de bv en anders heb je je uiterste best gedaan toch? Niet schuldig of wat dan ook over voelen hoor! Veel succes en vooral veel heerlijke gelukstranen gewenst! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_94151453
Wat is ze mooi TM
pi_94153887
Mooie dame TM!!!

Net even mijn zorgen met mijn moeder gedeeld, en ze vertelde dat ze tijdens de zwangerschap van mij ook een echo had gehad waarop mijn hoofd te groot leek te zijn, maar uiteindelijk was ik maar 2500 gram toen ik geboren werd... Dus wie weet valt het straks allemaal nog een beetje mee..
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:30:18 #203
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94155170
TM; helemaal logisch dat je zo verliefd bent! O+ Een plaatje is het!
pi_94156638
Wat is ze prachtig, TM!
En moet altijd huilen bij jouw berichtjes hihi, nu weer!

Neem de tijd voor de borstvoeding, probeer veel te slapen en te ontspannen, dat is ook echt superbelangrijk! Veel huid-huid.. Enfin, die dingen zullen je allemaal wel verteld zijn!
Geniet er lekker van!

Ik heb geen douchestoel nodig, ik heb een bad. En moet ook in bad douchen.. Wordt wat, idd straks opstaan met een dikke buik!
Misschien maar een anti slipmatje kopen..
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:07:00 #205
238474 Jeetjejom
pi_94157561
TM wat een mooie meid heb je gemaakt! Geniet ervan en voel je niet schuldig over de bv. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb zelf zoiets van als je je uiterste best hebt gedaan heb je al heel veel gedaan.

Heb nu trouwens een beetje een blaasontstekinggevoel, maar ook niet veel gedronken, wijt het nu nog maar even daaraan. Morgen aankaarten bij de gyn, toch?

[ Bericht 28% gewijzigd door Jeetjejom op 15-03-2011 20:30:35 ]
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:29:29 #206
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94159187
TM! Je bent gewoon al bevallen joh! (Spuit 11 :D) Van harte gefeliciteerd met je mooie meisje! Wat een prachtige naam ook. O+
Genietze!

Voor je vragen over borstvoeding en tips etc. kun je ook in dit topic terecht: Borstvoeding deel 90
Daar zitten de experts!
A grand adventure has begun.
pi_94159235
Bleh. Ik heb de hele tijd last van menstruatiepijn en rugpijn ;(
Zo maar even douchen voor ik ga slapen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:37:27 #208
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94159830
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:52 schreef Sannne het volgende:
Ik heb geen douchestoel nodig, ik heb een bad. En moet ook in bad douchen.. Wordt wat, idd straks opstaan met een dikke buik!
Misschien maar een anti slipmatje kopen..
Dat lijkt me inderdaad een gedoe, opstaan met een dikke buik, maar ook het uit bad stappen op zich. Lijkt me heel verstandig om een anti slipmatje te kopen Sannne, straks glij je nog uit.
pi_94160003
Gisteravond kon ik niet eens uit bad komen :') Maar ik schaamde me diep dat ik hubbie niet durfde te roepen.
Dus maar veel pijn en moeite toch maar er uit geklommen. Ik ga in ieder geval niet meer in bad als ik alleen ben :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:43:02 #210
100412 mefke79
komt goed!
pi_94160268
He hallo, jullie zijn niet bij te houden voor een snipverkouden mefke!

Even de hoogtepunten:
L'tiekje, ik ben zo trots op je dat je gezegd hebt dat het niet meer gaat. Je legt de lat zo enorm hoog voor jezelf, dat hoeft helemaal niet. En wat krijg je dan enorm de deksel op je neus zeg. Mijn kont-tegen-de-krib reactie zou zijn: dan meld ik me gewoon zien. Als ik er iets langer en rationeler over nadenk dan maak ik daarvan: ik meld me gedeeltelijk ziek. Denk aan jezelf, die school draait echt wel door zonder jou (en denk er achteraan: zij geven niets om jouw gezondheid, waarom zou je je nog druk maken om hun welzijn). En ik weet, supermakkelijk gezegd, maar helaas wel waar.

Afscheiding: :X Ja, smerig en hoort er soms bij. Katoenen ondergoed, desnoods een keer vaker een schone aan, met water wassen en opletten dat het geen (schimmel)infectie wordt. Bij hevige jeuk of rare geurtjes even aan de bel trekken. (nee, is niet leuk, daarmee naar de huisarts, maar doorlopen is erger, believe me). Inlegkruisjes lijken leuk, maar leveren wel sneller een infectie op.

Jeetjejom, morgen effe melden en vanavond een maatbeker water naar binnen gooien. Ik sta weleens op met zo'n gevoel van 'oe, bijna een blaasontsteking' en dan doet een halve liter water in een kwartier al heel wat goed. Spoelen met die handel.

(goh wat voel ik me een oma zeg, met al die raadgevingen hier)

Tot slot de bijdrage over mijn eigen dag vandaag. Na een rotnacht met een loopneus, kramp in mijn been en stampende konijnen eigenlijk nog best een goede dag gehad. Maar nu ben ik echt op. Zo op dat ik er melig van word...nou dan berg je maar. Ik ga dus maar eens op tijd mijn bedje in.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:51:20 #211
100412 mefke79
komt goed!
pi_94160958
Zie, toch wat vergeten:
Bij diezelfde Blokker te krijgen:

Als je dan toch daar bent voor een krukje. Je zuigt em op de muur en dan kan je jezelf uit bad hijsen (of je besteld em online, ook handig). Wat ook helpt om uit bad te komen is het douchekrukje naast het bad zetten, er in tillen als je eruit wilt en dan steunen op het krukje.

Tot slot de laatste gratis tips van deze avond: is het in den zomer heerlijk zwemweer, bedenk je dan dat zitten op de bodem van zo'n badje niet meer echt werkt. Leg dus een dikke badhandoek op de bodem van het badje en ga daarop zitten. Zorg er ook voor dat zich in/bij het water een stoel bevindt waarop alle nuttige dingen liggen (telefoon, drinken, zonnebrand, leesvoer, eten etc). Je kan namelijk niet even snel het badje uit en dan is dit een prima oplossing. Overigens ook handig om weer uit het bad te komen, die stoel.
En u vraagt zich af waarom ik dit zo goed weet, kijk en huiver:
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:52:42 #212
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94161084
Oma ben je nog lang niet Mefke, maar je adviezen zijn heerlijk en welkom hoor! :*
pi_94161302
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:51 schreef mefke79 het volgende:
Zie, toch wat vergeten:
Bij diezelfde Blokker te krijgen:
[ afbeelding ]
Best leuk zo'n ding maar ik heb hem gekocht. En ben al 2 keer gevallen omdat ik me er aan probeerde op te hijsen. Dus ik gebruik hem niet meer :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:01:16 #214
100412 mefke79
komt goed!
pi_94161758
Oe, Tally, das niet handig dan! Ik heb em destijds geleend van mijn vader die hem weer van zijn werk had. Dat ding kwam dan waarschijnlijk van de thuiszorgwinkel oid. Dus meiden: niet de blokker maar de thuiszorgwinkel!
pi_94161818
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:01 schreef mefke79 het volgende:
Oe, Tally, das niet handig dan! Ik heb em destijds geleend van mijn vader die hem weer van zijn werk had. Dat ding kwam dan waarschijnlijk van de thuiszorgwinkel oid. Dus meiden: niet de blokker maar de thuiszorgwinkel!
Hopelijk zijn die beter :)
pi_94162556
Ik heb wel een ruim bad en kan me overal vasthouden dat scheelt! Ik ga eerst op mn knieen zitten en dan kom ik overeind. Maar straks zal dat wel niet meer passen :D
Gewoon douchen dan maar haha.
Zie me al de buurman roepen omdat ik er niet uit kan ;)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:13:01 #217
100412 mefke79
komt goed!
pi_94162730
nou ja, die mijn vader had komen dus uit de professionele zorg. Die kreeg je nog niet van de muur al had je het graag.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:16:23 #218
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94162985
Ooeeeh... TM... wat hebben jullie een mooie meid O+ O+ O+ ...en inderdaad... wat omschrijf je het toch mooi... O+ O+ O+
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_94163311
TM, wat een pracht heb je! O+

Vlindur, fijn dat er een heus plusje staat! Ik zit ook nog een beetje in de ikgeloofhetniet-fase en deed vandaag ook maar weer es een testje, die gewoon heel fijn twee streepjes aangaf O+

L'tiekje, wat stom dat je werk niet meewerkt. maar goed dat je op je strepen gaat staan. Hoe vervelend het ook is om toe te geven: wat niet gaat, gaat niet! p.s. waaaat betekent die nick van je?

@Mefke haha wijze raadgeefster! Ik moet zeggen dat ik dat zwembadverhaal van je niet helemaal begrijp, ik had echt nergens last van toen ik met m'n dikke pens in m'n zwembad hing. Ook hiervoor geldt dat het per persoon verschilt denk ik :)
¿
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:24:04 #220
238474 Jeetjejom
pi_94163616
Mefke, ik ga aan de grote zuip beginnen hoor!
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:29:09 #221
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_94164013
Inderdaad Mefke, dat weerhoudt mij er dus ook van om inlegkruisjes te gebruiken en de rest doe ik al trouw. Misschien nog maar een extra verschoninkje mee naar werk dan voor als het natte kruisje weer dreigt ;)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:30:06 #222
100412 mefke79
komt goed!
pi_94164102
Juf Jannie, in mijn vorige zwangerschap was zitten op harde ondergronden een probleem ivm stuitje en bekken enzo. Dus zitten op de bodem van een badje op de stoep ging nie. Zelfs niet als er lucht in die bodem zat. Dus lang leven de dikke handdoek om op te zitten. En ons badje is nou ook weer niet zo diep dat ik op mijn buik hangen kon.
Dit jaar zal dat sowieso anders zijn... Driekus moet natuurlijk ook in dat badje, dus ik kan em moeilijk een meter diep maken, dan moet ik weer zo op Driekus letten.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:31:21 #223
100412 mefke79
komt goed!
pi_94164189
Isis, en gewoon laten nakijken als je twijfelt. Meestal* ben je er met een kort kuurtje vanaf.
* uitzonderingen zoals ik nagelaten :')
pi_94164431
JuffrouwJannie, laiverneertiekje is Gronings voor lieveheersbeestje....

Zo, net lekker gezwommen, mijn rugpijn is ook een stuk minder, en ik voel me weer iets fleuriger....
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:51:56 #225
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94165935
Och TM, wat een wonderschoon kind heb je gebakken, hier ook meteen een volschiet reactie op zo'n liefdevol verhaal over je mupke. (Ik heb mijn lief al gewaarschuwd dat zo nuchter als ik nu ben, ik mezelf kennende de gehele kraamweek aan het janken ben, van ik ben zo blij en kijk eens dat is van ons....)

Wat %$^&* dat de borstvoeding (nog) niet wil lukken, ik weet hoe graag je het wil. Wie weet lukt het met de juiste tips alsnog en je geeft zo te lezen niet zo snel op. Knap hoor!

Ik lees ook al mee in het 0-6 maand topic en BV topic, dus kan ik fijn daar de updates volgen.

Geniet van je kleine meis, maar dat lukt aardig zo te lezen. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')