abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94070859
Jaaa daar is ze dan! Gefeliciteerd met jullie dochter twentemeisje en man! Mooie naam heeft ze gekregen!

Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94077060
gefeliciteerd TMérs!

en wat vroeg ook!
pi_94081183
-Nienna-, ik werd heel snel gebeld(een dag later ofzo) door het ziekenhuis toen ze de doorverwijzing voor de groeiecho's hadden verstuurd, dus vreemd dat jij niets gehoord hebt..
pi_94081413
Goedemorgen!

Vandaag mijn eerste dagje van mijn (voorlopig) laatste werkweek! Heerlijk, na woensdag genieten van mijn verlof! O+
  maandag 14 maart 2011 @ 08:09:26 #80
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94081719
Jaaah danic bijna verlof!!!!
Mijn lichaam is nog niet gewend aan het feit dat ik verlof heb dus ben iedere morgen vroeg wakker (manlief zorgt voor jorja als ze wakker is voordat hij gaat werken)
Vandaag puinruimen hier in huis en verder nix denk ik.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 14 maart 2011 @ 08:20:11 #81
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94081828
goedemorgen!

danic, heerlijk zo'n laatste weekje! Ga je nog trakteren?

Jeetjejom, ik had tijdens mijn verlof juist dat ik minder en minder ging slapen. Alsof mijn lichaam zich voorbereidde op korte nachten ofzo :?

Mefke, klinkt als een heerlijk dagje sauna! Hoe is het verder met je? Gaat het beter nu met de kousen e.d.?

NIenna, inderdaad gewoon ff bellen!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_94082012
Ik ga trakteren ja. Het worden hele truttige lilli fee cupcakes. Dus cupcakejes met roze glazuur en roze chocolade bloemetjes :D

Ik hoop in mijn verlof toch wel een beetje bij te kunnen slapen. Slaap nu een stuk korter en lichter dan voorheen dus wordt niet echt uitgerust meer wakker. Denk dat ik een rustuurtje ga inbouwen voor het avondeten. Dus tussen 16.00 en 17.00 ff plat ofzo.
  maandag 14 maart 2011 @ 08:52:26 #83
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94082285
Cupcakes, ik hou dr van!
Ik ben van plan om ze te bakken in Mei en dan in dozen in de vriezer te gooien.
We geven ze dan aan het kraambezoek, met wat roze/witte muisjes erop geplakt. Ik hou niet zo van standaard dingen zoals beschuit, ik doe het dan graag net iets anders, dus dit bedacht.
Beetje onderstaand idee....

maandag 14 maart 2011 @ 08:56:32 #84
238474 Jeetjejom
pi_94082382
Ik heb ook cc's gemaakt voor mijn laatste werkdag!
Ipv beschuit met muisjes wil ik hier eigenlijk koekjes gaan bakken en die dan in de vorm van rompertjes flesjes e.d voorzien van blauw glazuur. Maar zit een beetje in dubio hoelang ik ze kan bewaren...
Jouw warmte is genoeg
  maandag 14 maart 2011 @ 09:19:03 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94082845
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:56 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik heb ook cc's gemaakt voor mijn laatste werkdag!
Ipv beschuit met muisjes wil ik hier eigenlijk koekjes gaan bakken en die dan in de vorm van rompertjes flesjes e.d voorzien van blauw glazuur. Maar zit een beetje in dubio hoelang ik ze kan bewaren...
Ik zou dan nu een portie maken en die even invriezen, en dan kijken hoe ze het doen en of ze goed en lekker blijven. Glazuur kan je op de dag zelf maken, dat doe ik ook nadat ze in de vriezer zijn geweest.
Leuk idee ook!
  maandag 14 maart 2011 @ 09:57:04 #86
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94083760
Wow wat zijn jullie creatief!

En nu heb ik dus zin in cupcakes
Alexa en Seth zijn lief
pi_94084090
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 06:45 schreef laiveneertiekje het volgende:
-Nienna-, ik werd heel snel gebeld(een dag later ofzo) door het ziekenhuis toen ze de doorverwijzing voor de groeiecho's hadden verstuurd, dus vreemd dat jij niets gehoord hebt..
VK vertelde woensdag dat ik waarschijnlijk vrijdag of zaterdag een brief zou krijgen, als ik maandags nog niets gehoord had moest ik even bellen. Dus ik wacht vandaag even de post af en dan bel ik.

Danic, bijna verlof...heerlijk!!
En wat een leuk idee die cupcakes.
pi_94084470
hier een slecht nacht gehad. Ga vandaag heeel rustig aan doen....
  maandag 14 maart 2011 @ 10:51:41 #89
238474 Jeetjejom
pi_94085198
Groot gelijk Ienemini, gewoon lekker op de bank met boekje of filmpje en een dagje helemaal nix moet af en toe best kunnen toch!

En ik zie dat ik gewoon 5e sta (heb TM in gedachten al uit de OP gehaald :P)
Jouw warmte is genoeg
pi_94085273
Bleh. Ik kon vannacht helemaal niet slapen ;( Ik ben om 4 uur maar naar beneden gegaan en heb het plusje geplast O+ Vervolgens ben ik rond 5 uur eindelijk in slaap gevallen... Foto komt straks. Lig nu nog in bed. Zo eerst douchen met Rienk en aankleden en ontbijten en zo.

Heb trouwens nog even gerekend, maar ik ben de 22e uitgerekend!

[ Bericht 10% gewijzigd door Vlinder op 14-03-2011 12:07:02 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 14 maart 2011 @ 11:01:03 #91
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94085509
Heb geen optimale nacht gehad, maar wel best wat uurtjes geslapen.
Heb vanochend schijnbaar soort van oefeneween; buik trekt samen; rug doet zeer. Pffffff

K wilde de keuken schoonmaken enzo, maar voorlopig zit ik al een paar uur achter de computer. Niet onnuttig ofzo; want k heb alle adressen voor op de geboortekaartjes uitgeprint (onpersoonlijk, I know, maar vond het wel fijn en heb ook alles in de computer staan, dan zit ik het gewoon over te schrijven terwijl ik op print kan drukken).

Vanaf hoeveel weken is de meldplicht hier? 37 weken?
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  maandag 14 maart 2011 @ 11:12:50 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94085897
Ja, vanaf 37 weken iedere dag melden voor 09.00 's ochtends. ;)
pi_94086313
Ik heb ook al een slechte nacht gehad, voel me nog steeds belabberd. Heb me ziekgemeld, en moet over een drie kwartier bellen wat ik morgen doe....
pi_94087377
Weet iemand nog een leuke site voor het bestellen van geboortekaartjes? Ik weet een thema wat we graag willen gebruiken maar kan niet echt iets leuks vinden op het web..
  maandag 14 maart 2011 @ 11:51:11 #95
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94087463
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:12 schreef Juud79 het volgende:
Ja, vanaf 37 weken iedere dag melden voor 09.00 's ochtends. ;)
voor 9 uur mmmmmmm
denk dat jullie dan wel paar keer gaan denken dat k al ergens in een velroskamer lig hahahahaa.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  maandag 14 maart 2011 @ 12:05:05 #96
238474 Jeetjejom
pi_94088023
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:01 schreef J-net het volgende:
Heb geen optimale nacht gehad, maar wel best wat uurtjes geslapen.
Heb vanochend schijnbaar soort van oefeneween; buik trekt samen; rug doet zeer. Pffffff

K wilde de keuken schoonmaken enzo, maar voorlopig zit ik al een paar uur achter de computer. Niet onnuttig ofzo; want k heb alle adressen voor op de geboortekaartjes uitgeprint (onpersoonlijk, I know, maar vond het wel fijn en heb ook alles in de computer staan, dan zit ik het gewoon over te schrijven terwijl ik op print kan drukken).

Vanaf hoeveel weken is de meldplicht hier? 37 weken?
Ik heb de adressen deze week al bij elkaar gezocht, moeten nog een paar aangevuld worden, dus tzt de etiketten printen en klaar. En ik vind dat niet onpersoonlijk, heb wel wat anders te doen tegen die tijd! (en ik schrijf niet mooi, dus manlief zou al moeten schrijven en die heeft het de vorige keer ook niet gedaan dus ik reken er niet op dat hij het nu wel zou doen)

wbt de geboortekaartjes, kijk eens in het geboortekaartjestopic... Staat een hele rits met links. Ik heb voor de eerste het kaartje bij Babygrafix.nl besteld en nu via kaartjespeciaal.nl
Jouw warmte is genoeg
pi_94088532
Ik ben aan het werk en hewt bevalt mij eigenlijk best goed.
Ben wel misselijk maar heb wel energie ondakns beroerde nacht.
pi_94089001
Net een hele leuke site gevonden maar bedankt voor de tips, zal het topic eens doorspitten :)
pi_94090132
Vanmorgen weer goedgekeurd door verloskundige.
Bloeddruk 107/70, gewicht goed, kindje bezig met indalen (hoofdje ligt nu al een stukje ingedaald), dus de kans dat ze nog draait en verkeerd komt te liggen is heel klein gelukkig.
pi_94091474
can't stop eating ;(
pi_94091555
en kaarr wat is Sten slank geworden :o

meeeen wat groot ook!
pi_94092252
Jeeej voor Vlindur! *O* Nogmaals een plusje!

Hier best last van misselijkheid, gelukkig niet tot braken aan toe. Ik wil iets homeopatisch bestellen, iemand ervaring met nux vomica van Vogel of VSM Tabacum?

Hierna nog 3 dagen werken en dan op reis! Ik zie er best wel tegenop door misselijkheid e.d. Hoop dat ongemakken niet mijn hele vakantie beinvloeden.. Sla in elk geval pakken crackers in en die gaan mee het vliegtuig in.
pi_94092598
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:46 schreef Kleurdoos het volgende:
en kaarr wat is Sten slank geworden :o

meeeen wat groot ook!
Ja joh, dat bolle koppie is echt verdwenen!

Ik heb gelukkig geen last van misselijkheid. Ben vooral moe, moe en moe. Maar dat komt ook vooral door de ms.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_94094152
Na overleg met de VK zelf het ziekenhuis gebeld, hadden ze me ingepland voor volgende week maandag. Was ruim op tijd volgens de assistent gynaecoloog. Maar toen ik mijn VK belde met deze mededeling vond deze het wel te laat en die heeft er zelf nog eens achteraan gebeld.

Nu mag ik me vrijdagochtend melden voor de echo en eventuele draaipoging, eerder was er geen plek. Nou ja, dan weten we in ieder geval voor het weekend waar we aan toe zijn.
pi_94098263
Fijn dat je dat iig weet -Nienna-

Onze uk is net opgemeten en aan de hand van de metingen kwamen ze op 31+3 weken uit. En ik ben nog maar 28+1.
De doorsnede van het hoofd lag zelfs zo voor dat hij van de curve afging, dus ik ben toch wel een beetje ongerust nu, ook al zag de gynaecoloog er nog niet zoveel kwaad in geloof ik. Over 4 weken nog een keer weer meten, en ik hoop toch dat het dan wat bijgetrokken is..
Uk werd nu volgens de metingen op bijna 1500 gram geschat....

O ja, en de glucosecurve was gelukkig wel netjes..
  maandag 14 maart 2011 @ 16:40:32 #106
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94099180
Jeetje Laiveneertiekje, dat zou me ook niet lekker zitten als ik zoiets zou horen. 1500 gram, dat klinkt wel enorm voor 28 weken, dan zijn ze normaal toch zo'n 800/900 gram.

Ik hoop voor je dat het zal bijtrekken. ;)
pi_94099312
L'tiekje, Vanyel en ik hadden het andersom. Bij de metingen kwamen ze juist op 3 weken minder uit. Bij een nieuwe meting bleek bij ons beiden dat het allemaal wel meeviel. De volgende keer is het vast weer anders :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94099364
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
L'tiekje, Vanyel en ik hadden het andersom. Bij de metingen kwamen ze juist op 3 weken minder uit. Bij een nieuwe meting bleek bij ons beiden dat het allemaal wel meeviel. De volgende keer is het vast weer anders :*
Hier ook! Hier kreeg ik te horen dat ze veeeeel te klein was. Terwijl ik afgelopen vrijdag bij de gynaecoloog kreeg te horen dat ze juist mooi op tijd is met groeien :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_94100018
Ik snap wel dat je schrikt hoor laivereetiekje
@nienna gelukkig nog voor het weekend
pi_94101453
Ik ga er ook ergens wel vanuit dat uk net een groeispurt heeft gehad, maar ik hoop wel dat het de volgende keer iets minder extreem is. Bij de 20 weken echo kwamen ze op een week voorsprong uit geloof ik...
  maandag 14 maart 2011 @ 17:50:41 #111
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94102347
Fijn dat je nu iig een soort van richtdatum hebt! (Nienna dus)

L'tierkje, ik zou dat ook niet relaxed vinden inderdaad. Alexa werd ook altijd als te klein gemeten, en ben daardoor ingeleid, maar bleek hier ook allemaal mee te vallen. Over 4 wkn gaan ze dus weer meten? Heb je daar al meer informatie over gekregen?
Alexa en Seth zijn lief
pi_94102679
Ik heb een afspraak staan voor over 4 weken, en dan gaan ze gewoon kijken of de groei zo doorzet geloof ik.

De gynaecoloog die ik had was niet erg communicatief aangelegd...
pi_94104545
Ik zou volgens verschillende echo's een enorme baby krijgen, ze liep ver voor op de groei.
Bij de geboorte was ze maar 47cm en 3200 gram :') Ze kloppen dus niet altijd.
pi_94105271
Ik ben weer afgevallen -O-
pi_94107615
Zeg, She-Wolf! Je verzaakt je meldplicht o|O
Of ben je stiekem al aan het bevallen? :o
  maandag 14 maart 2011 @ 21:06:11 #116
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94113938
:W

Ik heb ook weer wat; is er de vijfde ziekte op school... Zit ik vanmorgen in de kring met de klas, komter een collega binnen van de administratie (zij regelt ook vervanging enzo). Ik had op haar aanraden even de verloskudige gebeld en die hebben vervolgens (8> gebeld (terwijl ik had gezegd mobiel bereikbaar te zijn) en gezegd dat ik zo snel mogelijk bloed moest laten prikken. Bas en (8> kwamen om 14 uur naar school om het labformulier te brengen. Op de terugweg van het lab naar huis, kwam ik langs de praktijk van onze huisarts en ben ik even naar binnen gelopen en heb het voorgelegd. Omdat de huisarts op het punt stond om weg te gaan, konden we het direct aan haar vragen. Zij zei dat ik nu niet direct in paniek hoefde te raken, maar dat het wel verstandig was om even het bloedonderzoek af te wachten en niet te gaan werken deze week, juist omdat ik nog niet heel ver over de 20 weken heen zit (nu 24). Gelukkig gaat dat dan alleen om de dinsdag die ik nog had moeten werken (ik werk maar 2 dagen).

Ik heb nog even extra nagevraagd bij mijn moeder of ik de vijfde ziekte zelf heb gehad en dit blijkt inderdaad niet het geval. Ik heb er dus waarschijnlijk geen antistoffen tegen.

Dus dit voelt echt heel maf... morgen ben ik dus thuis, ook al is de kans heel klein dat er iets fout gaat :@. Ik ben dan gelijk zo'n typ die zich schuldig voelt, maar ja... hier kan ik natuurlijk ook niet veel aan veranderen... en je gaat het ook niet opzoeken, zeg maar...

Nou ja, het is niks voor mij om zo thuis te zitten, ik voel me echt een spijbelaar... :')
**Life is e@sier with your eyes closed**
  maandag 14 maart 2011 @ 21:19:09 #117
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94114896
Nou Jose, gewoon niet schuldig voelen hoor! wat is de 5de ziekte :@

@Kleurdoos; is te merken dat we enigszins gelijk lopen; hier ook vreetbuien! Op mijn werk is het ook erg, hebben zo'n apparaat staan... slecht slecht slecht! Fruit is al voor 12:00 op en dan moet ik nog de hele middag! Ben je ook nog steeds om 4:00 wakker?? Ik vanmorgen dus weer...

@Vlindur *O* Wederom een streep! Geloof het nu maar gewoon! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 14 maart 2011 @ 21:45:06 #118
100412 mefke79
komt goed!
pi_94116679
Vlindur, een + is een + en deze is heeeeeel duidelijk hoor!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik had okugest van vsm tegen de misselijkheid en dat werkte prima, al heb ik het maar een enkele keer nodig gehad. En natuurlijk lang leven de rennie deflatine, werkt bij mij ook als een tierelier.

Jose, jij spijbelaar! Tuurlijk, het voelt stom, maar het is wel het beste dat je nu kan doen hoor!

L'tiekje, komt vast goed joh met die groei, ik heb volgens mij net ook een groeispurt gehad van heb ik jou daar, tja, ze groeien nou eenmaal niet mooi gelijk.

Ik ben verkouden ondertussen en daar zijn ze weer: bloedneuzen! Fijn...maar niet heus. Ach zolang ik maar niet ziek word denk ik dan.
Takkembah, met de kousen gaat het prima, nog steeds gewoon mijn trouwring om en dat gaat nog goed. Mijn bekken is stabiel (stabiel slecht that's it) en mijn overbelaste been is nog steeds overbelast. Maaaaaar stabiel, dus het wordt niet minder en dat is vooral fijn. De illusie dat het beter gaat worden heb ik niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94116892
vanaf welke week wordt eigenlijk de bevalling besproken met de verloskundige en welke afwegingen maakt iedereen?

vooral de dames die voor het eerst zwanger zijn en nog geen ervaring hebben, wat hun te wachten staat...

ikzelf wordt best wel onzeker van alles, tot nu toe is er blijkbaar voor mij geen medische redenen om in het ziekenhuis te bevallen (ook al kan ikzelf wel het een of ander bedenken vanwege leeftijd en gewicht), laatst kreeg ik twee brochures mee over de bevalling en pijnbestrijding, in het begin van de zwangerschap was ik heel erg stellig dat ik in het ziekenhuis wou gaan bevallen, maar ondertussen twijfel ik,

ik lees nu dat je toch pas relatief "laat" naar het ziekenhuis gestuurd wordt en de pijnbestrijding eventueel ook negatieve effecten op het kind of de verloop van de geboorte kan hebben, bovendien vrees ik dat wanneer je op een ongunstig moment er ligt dat dan ook geen arts aan te pas komt / je lang moet wachten (maar dat is mijn eigen interpretatie, deze week ga ik wel naar een voorlichtingsbijeenkomst van het ziekenhuis)

ik lees soms iets over een geboorteplan, maar wordt die dan ook echt opgevolgd?
meestal komt het toch anders als men denkt, maar ja, ik wil toch voor mijn eigen rust een houvast hebben en mij een beetje voorbereiden
  maandag 14 maart 2011 @ 21:59:47 #120
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94117892
@Zana,

Manlief wil het liefst dat ik in het ziekenhuis ga bevallen, mijn maakt het niet heel veel uit, maar als er geen medische noodzaak is, zie ik niet in waarom ik in het ziekenhuis zou bevallen.
Het is ook nog eens zo dat we met de auto binnen 5/7 minuten in het ziekenhuis zijn.

Bij ons is er iedere maand een bijeenkomst vanuit de verloskundige praktijk, dat is 's avonds en dat staat in het teken van de bevalling. Daar ga ik ook naartoe in Mei om te horen hoe of wat rondom bevallen.

Het is een moelijk iets, je wil het best voor je kind, maar wat is het beste. Thuisbevallen is volgens mij altijd beter wat betreft ontsluiting ed, omdat dat sneller gaat als je goed kan ontspannen.
Pijnstilling is voor mij geen reden om naar het ziekenhuis te gaan, pijn doet het nu eenmaal en het liefst doe ik het zonder pijnstilling, lijkt me ook beter voor het ukje.

Geboorteplan is iets waar ik over nadenk momenteel, het lijkt me heel nuttig om dingen op papier te zetten, wat je wel en niet wil, wat betreft je zelf en de baby en wat je na de bevalling wil.
Ik zou dat dan van te voren doornemen met de verloskundige en iedereen ervan op de hoogte brengen dat het er is en dat ze zich er zover mogelijk aan moeten houden.

Even beknopt hoe ik erover denk, wel een goed onderwerp om het eens uitgebreid over te hebben.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:14:55 #121
238474 Jeetjejom
pi_94119255
@zana, bij mijn dochter was ik er heilig van overtuigd dat ik in het ziekenhuis wou bevallen, totdat het moment was aangebroken. Toen beviel het me prima thuis en wilde ik eigenlijk thuis blijven (helaas had jorja in het vruchtwater gepoept en was het alsnog op medische indicatie in het zh). Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar hier kunnen we nog altijd op het laatste moment beslissen wat we doen (nou ik niet ivm keizersnee en dysmatuurtje, maar normaal gesproken dan). Misschien is dit iets om in je achterhoofd te houden. En ik zou zeker eens naar een informatie-avond gaan als je de mogelijkheid hebt, weet je iig waar je terecht komt als je toch besluit naar het zh te gaan.
Jouw warmte is genoeg
  maandag 14 maart 2011 @ 22:16:51 #122
100412 mefke79
komt goed!
pi_94119431
Juud als ervaringsdeskundige (<- dat klinkt, ik heb ook pas 1 ervaring) kan ik je iig vertellen dat thuisbevallen lang niet altijd beter is voor de ontsluiting. Bij mij waren er gewoon medicijnen voor nodig om echt ontsluiting te krijgen, hoe ontspannen ik thuis ook was. En dan kan je wel gaan doorrommelen en uiteindelijk helemaal uitgeput aan je bevalling beginnen, maar dat is ook niet alles. Ik heb het 'rommelgedeelte' weggeslapen op pijnmedicatie en slaapmedicatie en dat beviel prima. Toen kon in uitgerust aan de weeenstorm beginnen en was Driekus er zo. Had ik dat niet gedaan, dan was het vast uitgelopen op een ruggeprik oid. Nou ja, so be it, denk ik dan.

De mooiste uitspraak die ik voor mijn bevalling hoorde was van mijn moeder. Haar werd gevraagd of ik bang was voor de bevalling en haar antwoord: " Nee, ze weet toch ook niet waar ze bang voor moet zijn?". En zo is het maar net, je kan het plannen en beredeneren tot in den treure, maar het zal altijd anders zijn dan je denkt.

Ik ga proberen er deze keer ook maar zo in te staan: we zien wel hoe het komt. Het enige dat ik vastleg is dat ik voorzichtig wil zijn met persen ivm mijn bekken, maar ook daarbij gaat de gezondheid van TIenus voor op die van mij.

(samengevat: tis een heel persoonlijke keuze en een persoonlijke beleving, je kan er over discussiëren, maar niemand heeft gelijk)
pi_94119455
waarvoor ik eigenlijk bang ben is dat het te lang duurt en ik de moed verlies/ de pijn vanwege uitputting niet meer aankan, ik heb geen idee hoe ik in zo een situatie reageer, omdat ik het nog niet heb meegemaakt, geen voorstelling ervan heb

bovendien vrees ik een beetje het controleverlies, waarschijnlijk maakt het jou in die situatie helemaal niets meer uit, wie aan je bed staat of wat ze met je doen en heb je ook maar beperkt inspraak over welke medicijnen ze je toedienen, bijvoorbeeld bij inleiden, opweken. inknippen...je moet er ook gewoon vertrouwen hebben dat dat hun vak is en dat ze weten wat ze doen, maar aan de ander kant ben je ook maar een nummer in het ziekenhuis vrees ik
  maandag 14 maart 2011 @ 22:18:41 #124
238474 Jeetjejom
pi_94119564
En wat mefke zegt, voor iedereen is het anders, en zelfs al doe je het voor de 20e x dan is het toch weer anders
Jouw warmte is genoeg
  maandag 14 maart 2011 @ 22:20:21 #125
100412 mefke79
komt goed!
pi_94119708
@ zana, dat is precies hoe ik er ingegaan ben: ik heb het helemaal over me heen laten komen. En dat terwijl ik een controlfreak ben. Tuurlijk, ik heb opmerkingen geplaatst over randzaken (infuus zat niet lekker, kon dat anders ed) maar heb me absoluut niet verdiept in medicijnen enzo. Toen niet en van te voren niet.
pi_94119782
Zana: bij mij is het 2 weken geleden aangekaart, met 31 weken dus. Ik heb (denk ik) dezelfde brochures meegekregen met het verzoek ze door te lezen en de volgende keer vragen te stellen als ik die heb. Ze heeft wel wat meer uitgelegd over het geboorteplan. Ik had daar wel wat over gehoord, maar meer de conclusie getrokken dat het was voor mensen die bv. kaarsjes wilden en een bepaalde muziek erbij om te helpen ontspannen. Ben ik iets te nuchter voor, dus dacht dat het voor mij geen zin had.
Totdat ze vertelde dat we hierin ook weg konden zetten wat we wilden qua borst- of flesvoeding, we aan konden geven dat vriendlief de kleine na de geboorte ook op zijn blote lijf kon vasthouden en dat soort dingen. Ook over praktische zaken die ik als vanzelfsprekend nam.

Ik heb in tegenstelling tot Juud wel de voorkeur om in het ziekenhuis te bevallen (zonder medische noodzaak trouwens), omdat het mij een veiliger gevoel geeft: mocht er iets misgaan, dan zijn de hulptroepen nabij en hoeven we niet eerst nog naar het ziekenhuis. Ook al zijn we er in 5 minuten. Ik ga me wel verdiepen in pijnbestrijding. Hoewel ik hoop dat het niet nodig is, ken ik mezelf en wil ik weten wat mijn mogelijkheden zijn.
Van de verloskundige begreep ik dat ik uiteraard gewoon thuis begin, en dat zij me bij ongeveer 5 cm ontsluiting naar het ziekenhuis sturen.
Als er geen medische noodzaak is gaat in principe de vk met je mee naar het ziekenhuis en begeleid je daar met de bevalling, er komt dan inderdaad geen andere arts meer aan te pas. Een gynaecoloog komt pas ter sprake als er complicaties optreden.

Wij hebben niet iedere maand een voorlichtingsavond, maar wel eens in het kwartaal een 'open dag' van de afdeling gynaecologie. Die is nu weer 26 maart en daar gaan we naar toe.

Tip: schrijf al je vragen en twijfels eens op een blaadje en neem het mee naar je volgende afspraak. Het is vaak teveel om te onthouden en ze staan echt niet raar te kijken als jij met je vragenlijstje aankomt. Een bevalling is iets unieks en het is heel logisch dat dat veel vragen oproept. Het is hun werk om je daar zo goed mogelijk op voor te bereiden en zij kunnen daarom ook het beste antwoord geven op je vragen. Maar als je ze niet stelt, zullen ze ook niet weten dat je ze hebt.
Gewoon doen dus!
(en anders stel je ze hier, maar iedere woonplaats heeft weer zijn eigen specialisten die dingen anders aanpakken).
pi_94120067
Zana hoeveel weken ben je nu zwanger? Anders is misschien een cursus ook wel een goed idee, dat kan je helpen ontspannen en de controle wat los te laten. Mij helpt het iig enorm en ben blij met de yoga.
pi_94120833
ik ben vandaag 31 weken en lees hier al een hele tijd mee, maar wil liever niet met mijn uitgerekende datum in de OP, omdat ik dat ook een beetje als druk ervaar om dan altijd een update te geven

ik heb over een Samen Bevallen cursus nagedacht, maar eerlijk gezegd spraak het mij niet zo aan omdat het bij iemand thuis wordt gegeven en ik niet de typische zwangere ben, ook de verloskundigenpraktijk heeft ongeveer eens per zoveel weken een voorlichtingsavond, maar de avond van het ziekenhuis was eerder
  maandag 14 maart 2011 @ 22:35:42 #129
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94120909
@mefke, dat roep ik ook altijd, dat ik er geen angst voor heb, al zal het wel heel spannend zijn. Ik weet niet hoe het is en idd het is gewoon kijken hoe het gaat en wat je overkomt.

Ik wil wel wat dingen op papier zetten, dan is het er in ieder geval en kunnen we op het moment zelf kijken wat we ermee doen.
pi_94121663
Tja in dat geval zou ik het zeker tijdens je controles bij de verloskundige bespreken. Als je denkt dat je wat meer tijd nodig hebt dan zij voor je bestaande afspraak inplannen, dan kun je misschien aangeven dat je het er de volgende keer over wilt hebben omdat je nogal wat vragen hebt. Wellicht kunnen ze dan de afspraak ruimer plannen zodat ze alle tijd voor je hebben.
pi_94122572
Zana, ik heb het de vorige bevalling 'open gehouden', in het begin wilde ik beslist in het ziekenhuis bevallen. Hoe verder de zwangerschap vorderde hoe meer ik kantelde. Toen werd er hier een geboortecentrum geopend en dat leek me een ideale tussenstap (wel dat huiselijke, eigen kamer waar je mag blijven na de geboorte, ook vriend/man mag blijven slapen, maar mochten er complicaties zijn dan zit je een gang verder in het ziekenhuis).
Maar Mette had in het vruchtwater gepoept dus gelijk medisch..

Je weet nooit hoe een bevalling loopt en volg vooral je hart en wat jij wil. Ik vond het heerlijk om de eerste 4 cm gewoon thuis te zijn geweest en al rondbanjerend, hangend over de box de weeen te hebben opgevangen. Bespreek je gevoelens met de VK, maar het vooral duidelijk.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_94122688
mijn praktijk heeft 6-7 verloskundigen of zo en ik heb elke keer een andere, je bouwt daar niet echt een band mee op, het is natuurlijk wel praktisch dat je ze allemaal wel eens ziet,
ik ga wel een lijst met vragen maken voor de volgende keer, want ze geven van zich uit eigenlijk weinig uitleg, maar zijn in hun bewoordingen altijd vrij positief ook wat uitslagen en onderzoeken betreft..ik weet eigenlijk niet of ze dat doen om je gerust te stellen of dat ik tot nu toe echt geluk heb gehad met mijn hele zwangerschap

hebben jullie trouwens al de intake van de kraamzorg gehad en waarop moet je letten?
Ik kan mij tot nu toe nog niet voorstellen dat ik het leuk ga vinden een vreemde vrouw om mij te hebben in mijn eigen huishouden, maar het is niet anders...
pi_94123343
De praktijk waar ik toen liep had ook 7 verloskundigen, ik heb ze niet eens allemaal een keer gezien. Ik loop momenteel in het ziekenhuis en daar zijn er wel 14 dus dat is helemaal onpersoonlijk.
Maar ze zetten je voorkeuren in je dossier. Ik heb de vorige keer een voorbeeldige zwangerschap gehad, Mette's lage gewicht is nooit echt opgemerkt (zelfs niet bij de groeiecho). Ik was altijd zo weer binnen en buiten. Pas de laatste afspraken dus vanaf week 37 merkte ik dat het contact (tijdens de afspraken) minder oppervlakkig werd voor mijn gevoel.
Ik heb wel een cursus gevolgd, was niet echt mn ding maar heb er toch wel erg nuttige dingen geleerd.

De intake van de kraamzorg had wat mij betreft net zo goed over de telefoon gekunne (de vorige keer, nu ben ik nog lang niet zover). Ik had dezelfde gevoelens als jij, maar wat was ik blij met de kraam. Wij hadden geluk met een ervaren persoon, die het huishouden voltreffend goed deed zonder dat we wat hoefde te zeggen en ook goed was in de controles naar mij en Mette. Ook had ze verstand van borstvoeding. Maar erbij gezegd, wij hebben geluk gehad. Maar het nut van de kraam zag ik pas na de geboorte in.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 15 maart 2011 @ 06:46:36 #134
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94130418
de intake van de kraamzorg gaat hier ook telefonisch.. vind het wel heerlijk makkelijk. En tja veel te checken hebben ze toch niet; de baby krijgt alles van Evie van de vorige keer en toen was het ook allemaal prima. ;)

en tja Zana; wat Wickie ook al zegt; je kan een hele voorstelling hebben van wat je wilt en hoe je het graag ziet gebeuren. Ik wilde vanaf het begin heel graag thuis bevallen; maar mijn bevalling begon voor de 37 weken, en dus moest ik ook direct naar het ziekenhuis. Tja dat is dan niet anders.

pfff wat is het weer vroeg! en ik kon weer niet slapen, ondanks dat ik heeeeeeel moe was.... en nu dus de hele dag werken en daarna ook nog een vergadering.. GAAP!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94130648
Goedemorgen!

Ik las hier dames die ook vroeg wakker zijn! Ik heb het ook, al een week steeds om een uur of 4 wakker en dan voor mijn gevoel klaar wakker en niet meer kunnen slapen.. :( Zo naar en zo vermoeiend :O . En ik ben nu helaas aardig misselijk... ;( }:|

Intake kraamzorg hier nog niet aan de orde geweest. Verder zal ik in het ziekenhuis bevallen, medische indicatie, blijf nml. onder controle met PCOS en het onderzoek waar ik aan mee doe.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 07:42:45 #136
238474 Jeetjejom
pi_94130689
Goedemorgen dames!
Ik heb vannacht goed geslapen. Jorja was om half 7 al wakker dus die heeft nog een half uurtje bij ons liggen tutten. Ik weet dat ik eigenlijk gewoon nog een uurtje moet gaan slapen maar ben bang dat het me toch niet meer gaat lukken.
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 15 maart 2011 @ 07:48:12 #137
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94130718
Goedemorgen!
Hier wel goed geslapen, alleen was ik gisteren al om kwart voor 9 doodmoe, dus gelijk naar bed..
Lekker veel aan mijn avond gehad zo (not)

Zana vraagt eigenlijk wel precies de dingen die door mijn hoofd heen zwerven :P wel handig zo!

Kraamzorg intake gesprek ging bij mij erg goed/makkelijk.
Ik heb wel een aantal dingen ervan opgestoken (zo van dat ik van alles kan bespreken met de kraamzorg, ook qua visite).

Sja, ik ben zelf totaal geen sociaal persoontje, dus ik vind het ook niks dat er dadelijk een vreemdeling door mijn huis loopt, maar ik zie er wel de noodzaak van in. Het is dus afwachten hoe ik deze ervaring ga vinden :)

Tot nu toe hoor ik bijna alleen maar positieve verhalen over kraamzorg, dus het zal allemaal wel meevallen denk ik.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_94130874
Bedankt voor alle antwoorden. Ik ben mij bewust van dat je niet alles zelfs in de hand kunt houden en heb ook veel aan alle persoonlijke verhalen hier en in het geboortetopic en natuurlijk is het voor iedereen weer anders.
Maar op dit moment heb ik het gevoel dat ik wel degelijk nog invloed kan uitoefenen welke richting het opgaat (ook kan dat natuurlijk elk moment weer veranderen, want dat leer je als zwangere heel snel, je kunt van het ene op het andere moment last krijgen van "iets"). Je moet dan alleen weten welke mogelijkheden je hebt, bijvoorbeeld wist ik niet dat pijnstilling niet op elk tijdstip kan worden gegeven en was ik mij niet bewust van dat je dan de hele tijd moet blijven liggen (weet niet of je ueberhaupt nog de behoefde hebt om rond te wandelen)...
pi_94131001
huu ik merk dat ik elk uur uit bed moet om te piesen momenteel

elk uur en dan nog veel ook .. snap er werkelijk geen hol van, want ik drink weinig en al helemaal niet voor t slapengaan. Bij elin moest ik 1 x per nacht.. nu moet ik er een keer of 5 uit ;(
pi_94131105
Fijn nachtje gehad hier, heerlijke rugmassage gehad gisteravond. Daar was mijn rug echt aan toe! Vanmorgen volop beweging in mijn buik, erg gezellig zo op een werkdag O+
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:43:06 #141
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94131314
Lekker weekendje naar Parijs geweest. Heel romantisch want ik ben gevraagd O+ .
Heb het wel moeten bekopen. De metro is niet berekend op zwwangeren met rugklachten, al die trappetjes!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:43:58 #142
238474 Jeetjejom
pi_94131327
Aventura, gefeliciteerd!!!!!!
Jouw warmte is genoeg
pi_94131370
Gefeliciteerd Aventura!!!!!! O+ Wat ontzettend leuk! Fijn dat je het leuk hebt gehad in Parijs :)

Ik blijf ook maar zo moe, vaak lig ik echt tussen 8 en 9 op bed. En dan word ik wakker 's nachts om naar het toilet te gaan, val weer in slaap, om vervolgens rond 6 uur wakker te worden van mn wekker en nog steeds ontzettend moe te zijn. Echt zo stom, want ik slaap lang genoeg!

Verder wil ik ook thuis bevallen. Als we naar het ziekenhuis moeten dan is het niet anders, maar bij voorkeur thuis. Mijn verloskundige is mijn huisarts, ik zit al heel mn leven bij hem dus heb er ook geen problemen mee. Het enige waar ik me nu al druk om kan maken zijn al die 'horrorverhalen' over kotsen en poepen haha :')
Kotsen vind ik dan nog niet eens zo erg, maar poepen in bijzijn van iemand??? Ik ga echt zorgen helemaal leeg te zijn, haha!
Tralalalaaa
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:47:52 #144
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94131385
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:22 schreef Kleurdoos het volgende:
huu ik merk dat ik elk uur uit bed moet om te piesen momenteel

elk uur en dan nog veel ook .. snap er werkelijk geen hol van, want ik drink weinig en al helemaal niet voor t slapengaan. Bij elin moest ik 1 x per nacht.. nu moet ik er een keer of 5 uit ;(
Dat gaat vast nog veranderen joh, je BM groeit in het begin toch ook erg tegen je blaas aan en op een gegeven moment er voorbij en omhoog.

Ik heb heel in het begin ook gehad dat ik vaker moest, gelukkig maar van korte duur. Vanaf een week of 10 moet ik een keer per nacht, daarna ben wel vaak een half uur of iets langer wakker, maar dat heb ik geaccepteerd en dat helpt. :)
Soms slaap ik een nacht door, van 23.00 tot 06.45 uur, zalig....
pi_94131482
Goeiemorgen!

Aventura, gefeliciteerd! En de Parijse metro heeft inderdaad wel veel trappetjes...

Kleurdoos, de cursusdame vertelde gisteren nog dat het de eerste maanden vooral onder invloed van hormonen is dat je vaak naar de wc moet. Dan heb je 3 maanden "rust", en daarna mag je weer lekker vaak omdat je blaas steeds minder ruimte krijgt.

Ik heb net de verloskundige nog maar even gebeld over de echo van gisteren, en die vond dat ik me er geen zorgen over moest maken dat het kindje wat voorlag. Maar ik hoop toch wel dat het weer wat bijgetrokken is over 4 weken.. Ik heb ook eindelijk maar eens aangegeven dat ik het niet helemaal meer red op mijn werk, dus daar krijg ik een verklaring voor. Straks maar eens zien of ik de moed kan opbrengen om dat ook op mijn werk te gaan vertellen...
pi_94131494
Van harte, Aventura! O+
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:57:05 #147
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94131552
@Aventura, gefeliciteerd! Had je het verwacht, gehoopt? ;)

Wat betreft kraamzorg, ik heb de intake volgende week maandag. Een gesprek van een uurtje zei de mevr aan de telefoon en ze zei heel nadrukkelijk dat het geen controlebezoek is en dat dat ook niet op een later tijdstip zal plaatsvinden. Dus ik ben benieuwd wat ze dan precies komen doen.

Ik ben ook een miep wat betreft kraamzorg, ik vind het prima dat er iemand in huis rondloopt, daar ga ik fijn van genieten (hopelijk). Alleen wat betreft de zorg van het mupke en alles daar omheen heb ik heel erg mijn eigen ideeen en wensen. Dus ik hoop dat ik iemand tref die er ook zo over denkt. :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:59:27 #148
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94131609
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Goeiemorgen!

Aventura, gefeliciteerd! En de Parijse metro heeft inderdaad wel veel trappetjes...

Kleurdoos, de cursusdame vertelde gisteren nog dat het de eerste maanden vooral onder invloed van hormonen is dat je vaak naar de wc moet. Dan heb je 3 maanden "rust", en daarna mag je weer lekker vaak omdat je blaas steeds minder ruimte krijgt.

Ik heb net de verloskundige nog maar even gebeld over de echo van gisteren, en die vond dat ik me er geen zorgen over moest maken dat het kindje wat voorlag. Maar ik hoop toch wel dat het weer wat bijgetrokken is over 4 weken.. Ik heb ook eindelijk maar eens aangegeven dat ik het niet helemaal meer red op mijn werk, dus daar krijg ik een verklaring voor. Straks maar eens zien of ik de moed kan opbrengen om dat ook op mijn werk te gaan vertellen...
Goed gedaan, veel succes ermee, je knokt en worstelt er al lang genoeg mee inmiddels.
pi_94131733
Aventura gefeliciteerd!!
L'tiekje, ik zou dat ook heel moeilijk vinden hoor! Maar toch, gewoon doen! Het gaat om je kleintje!

Zana, ik ben zelf kraamverzorgende en in de 6 jaar dat ik werk heb ik het nog NOOIT als 'gek' ervaren om als vreemde in een gezin terecht te komen. Dat gaat meestal zó vanzelf, je accepteert het, en mijn advies: geniet ervan! Het is 1 week in je leven, dat je eigenlijk even nergens aan hoeft te denken. Als je een goede kraam hebt komt ze zelf aanlopen met een glas drinken als jij denkt 'Hm zou wel wat te drinken lusten' ;)
Wij kunnen ons vrij onzichtbaar maken!
Maak je daar geen zorgen om hoor, en als je geen klik hebt bel het kraamcentrum. Echt zonde om dan je week te laten verpesten!

Hier een beetje een dip. Mn beebje is zo beweeglijk dat het soms pijn doet. Ze draait dan om haar eigen as heen en volgens mij steekt er dan een kontje uit ofzo, ik weet het niet. Dat doet pijn en ik krijg er harde buiken van. Vind het zo snel met 20 weken..
Volgende week verloskundige, toch maar eens navragen.
A.s. vrijdag de 20 weken echo waar ik best een beetje zenuwachtig voor ben.. Als alles maar goed zit!
Heb steeds visioenen dat mn vruchtwater niet genoeg is ofzo..

Nou ik ga poetsdag houden (tussen de toiletbezoekjes in, heb een buikgriep te pakken..), ga ook de zolder aanpakken zodat we mn broer (die tijdelijk bij me woont) uit de babykamer kunnen verhuizen en dan kan ik beginnen :D
Vrijdag horen we hopelijk dat het écht een meid is, en dan kan ik de roze verf gaan halen :D

Fijne dag allemaal!
pi_94131849
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:05 schreef Sannne het volgende:

Hier een beetje een dip. Mn beebje is zo beweeglijk dat het soms pijn doet. Ze draait dan om haar eigen as heen en volgens mij steekt er dan een kontje uit ofzo, ik weet het niet.
Zoiets heb ik gisteravond ook gevoeld! De baby schoof heel fijn omhoog en bleef daar lekker liggen, zag er heel maf uit en voelde niet bepaald fijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')