In Staphorst moesten de ambtenaren vandaag verplicht een vrije dag opnemen...quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:05 schreef Zeeland het volgende:
Vervelend dat biddag midden in de vakantie valt.
wtfbbqquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Staphorst moesten de ambtenaren vandaag verplicht een vrije dag opnemen...
quote:
quote:Ambtenaren Staphorst zitten vandaag thuis
woensdag 9 maart 10:45
Staphorst Ambtenaren van de gemeente Staphorst zijn vandaag op biddag allemaal verplicht vrij. De regeling zou ten einde moeten zijn, maar de vakbonden zijn nog niet akkoord, het college is er nog niet uit en dus geldt nog steeds de oude situatie: een dag verlof. In november, op dankdag, is de regeling niet meer van kracht.
Het is een lastige kwestie: de verplichte vrije dagen op bid- en dankdag. B en W van Staphorst willen er vanaf.
Omdat het om verlof en vrije dagen gaat, moeten de vakbonden toestemming geven. Dat gaat niet zomaar. Na onderhandelingen rolde er een deal uit de bus: Ambtenaren mogen zes uur per jaar vrij opnemen, bovenop de vrije dagen die ze net als iedereen hebben. Omdat bid- en dankdagen twee hele werkdagen zijn, bespaart de gemeente dus tien uren per werknemer.
De bonden kunnen hier mee leven, maar in het college is er toch weerstand. Probleem is dat de medewerkers de zes uur vrij mogen opnemen. Dat kan op bid- en dankdag, maar dit hoeft niet. .
Omdat er intern nog geen overeenstemming is, gaan de onderhandelaars terug naar de bonden om weer over het onderwerp te spreken. Geprobeerd wordt om de uren verplicht op bid-en dankdag op te laten nemen. De bonden voelen hier weinig voor, zo is al wel duidelijk.
Of plop *gorgel*quote:
De lekkere sappige biefstuk.quote:
Nu moet ik eigenlijk 40 dagen vasten en ik dacht als ik nu vaak genoeg zeg dat alcoholhoudende dranken vies zijn ga ik het misschien geloven .......quote:
Doen mensen daar nog aan heden ten dage?quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Nu moet ik eigenlijk 40 dagen vasten en ik dacht als ik nu vaak genoeg zeg dat alcoholhoudende dranken vies zijn ga ik het misschien geloven .......
Ik kan het toch op zijn minst proberen. Stoppen met roken lukte ook gewoon terwijl niemand het had gedacht dat het mij zou lukken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:11 schreef Tem het volgende:
Je zegt al "eigenlijk" dus je gaat het niet doen.
Daar heb jij weer gelijk van.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik kan het toch op zijn minst proberen. Stoppen met roken lukte ook gewoon terwijl niemand het had gedacht dat het mij zou lukken.
Hier in het dorp is een gezin die 40 dagen niet snoepen en 40 dagen sober eten en drinken. Waarna ze het uitgespaarde geld aan een goed doel geven schenken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Doen mensen daar nog aan heden ten dage?
quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Hier in het dorp is een gezin die 40 dagen niet snoepen en 40 dagen sober eten en drinken. Waarna ze het uitgespaarde geld aan een goed doel geven schenken.
Een klein gat, noem liever de naam niet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]![]()
Ze bestaan nog mensen, ze bestaan nog! Welk gat mag dat wezen als ik vragen mag?
Ik zou niet zonder TV kunnen. Ben daar heel eerlijk inquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, en nu wil ik gvd heel snel weer gewoon tv kunnen kijken.
Het scherm doet het wel. Ik ben echter aangewezen op docu's en films die ik via mijn PS3 bekijk. Maar dat komt een beetje mn reet uit.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zou niet zonder TV kunnen. Ben daar heel eerlijk in
Althans, een avondje uit gaat uiteraard wel, maar helemaal geen tv, nah.
Juist niet lekker rustig, van niemand last, als ik thuis kom heb ik stilte om me heen, geen massa's auto's of schreeuwend volk gewoon rust en stilte, als ik in de zomer achter het huis zit en je hoort helemaal niks behalve moeder natuur, dat is onbetaalbare rust.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:24 schreef Voorschrift het volgende:
Hm ok, voel je je daar wel thuis dan?
Lijkt me zo zwaar verstikkend dat.
De gemeente wel het dorp nietquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zal wel met "Sint-" beginnen, gezien het kernafval
Ik heb weer een guilty pleasure momentje met dank aan die klootzakken van Veronicaquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:20 schreef eriksd het volgende:
Worden jullie stiekem ook niet altijd een beetje vrolijk van "Tell her about it" van Billy Joel?
Whack the Dog.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:25 schreef eriksd het volgende:
Hoe heette die film ook alweer waarin er een oorlog verzonnen werd om zo de president beter in de pers te laten verschijnen?
Laten we snel de volgende pagina bereiken.quote:
Is ie leuk?quote:
Barbaar.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:54 schreef eriksd het volgende:
Een uur Connie Palmen in de DWDD. Saaiste wat ik ooit heb gezien.
Zat net Kissing a Fool te luisteren. Het is weer lekker mannelijk hier allemaalquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, dan kan ik nu mooi Careless Whisper - The Complete Version posten
Nee die 80's rommel van jou is erg mannelijk.quote:
Mofo remlofquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, dan kan ik nu mooi Careless Whisper - The Complete Version posten
Ik wist dat je daarmee zou komenquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee die 80's rommel van jou is erg mannelijk.
Ik ben stiekem benieuwd naar wat jij allemaal toe gaat voegen op je FB likes.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:05 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn werk verplicht mij een Facebook profiel aan te maken. Ooh ja, en ik heb een cursus politieke verslaggeving afgedwongen vandaag
Noem jezelf PVV_Harderwijkquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:05 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn werk verplicht mij een Facebook profiel aan te maken. Ooh ja, en ik heb een cursus politieke verslaggeving afgedwongen vandaag
Het is me niet echt bijgebleven, dus ik vrees het ergste...quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:04 schreef eriksd het volgende:
Is het recentere werk van Depeche Mode een beetje te pruimen?
Ik vroeg eerst om een universitaire opleiding politicologie, maar dat werd mn leidinggevende iets te gek.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Noem jezelf PVV_Harderwijk
Ah en dat is mooi, stuur je een solli voor POLmod als je klaar bent?
Nee, recht is een groot feest.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:09 schreef eriksd het volgende:
Sowieso is dat een beetje bedenkelijke opleiding.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:12 schreef Holograph het volgende:
Vandaag wezen skiën in Bottrop. Heb 20 minuten op 2 kapotte liften moeten wachten.
Als je mij een beetje had gevolgd weet je dat ik de rechtenstudie in zijn huidige vorm ook slecht vind. Het recht an sich vind ik juist een van de mooiste producten van beschaving; een fictief, allesomvattend raamwerk met sturende en beschermende elementen. Wat mij betreft is dat een WO benadering van het rechtquote:
Ik heb je ook wel een beetje gevolgd, erik, en ik wist dit ongeveer ook wel. Probeerde je enkel een beetje op te naaien. Overigens zit vrijwel elke opleiding vol met kansloze wrakhout-figuren. De meeste studenten hebben nou eenmaal totaal geen passie voor hun toekomstige beroep.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als je mij een beetje had gevolgd weet je dat ik de rechtenstudie in zijn huidige vorm ook slecht vind. Het recht an sich vind ik juist een van de mooiste producten van beschaving; een fictief, allesomvattend raamwerk met sturende en beschermende elementen. Wat mij betreft is dat een WO benadering van het recht
Helaas zit er nu voor 90% wrakhout dat met moeite artikeltjes in hun kop stampt. Totaal geen notie van wat recht zou moeten zijn. Ik kan ook prima mensen kapot procederen, daar niet van, maar het is voor mij niet de kernwaarde van de studie recht.
Ps; fiscaal recht dan hé.
Ook van de 'grote' piste af geweest?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Daar was ik afgelopen zondag ook. Zou het.....
Ja, daar kreeg ik nogal een puntmuts van. Sowieso is het een afdaling van lik mn reet. Een keer met je stokken afzetten en je bent beneden.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ook van de 'grote' piste af geweest?
"Achtung! Rollerband startet jetzt!", en dat dan 5x achter elkaar..
Dat was niet eens zo erg geweest, als die verschrikkelijke lift niet 2x zo lang duurt als de afdaling zelfquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, daar kreeg ik nogal een puntmuts van. Sowieso is het een afdaling van lik mn reet. Een keer met je stokken afzetten en je bent beneden.
Dat heb je in Winterberg ookquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:24 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat was niet eens zo erg geweest, als die verschrikkelijke lift niet 2x zo lang duurt als de afdaling zelf.
Ja, trok dat ook nogal slecht. Ben daarom slechts drie keer naar beneden gegaan waarna ik richting kroeg ben getrokken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:24 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat was niet eens zo erg geweest, als die verschrikkelijke lift niet 2x zo lang duurt als de afdaling zelf.
Nee, daar duurt het zes jaar voordat je via 24 liften op de 'top' bent, waarna je binnen tien minuten weer beneden staatquote:
De laatste keer dat ik er was (meer dan 10 jaar geleden geloof ik) nog niet, pannekoekliften en misschien één of twee ankerliften.quote:
Mjah, als je echt wil skiën moet je een gebied hebben dat een week kost om helemaal te zien. Les Quatre Vallé ofzo.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, daar duurt het zes jaar voordat je via 24 liften op de 'top' bent, waarna je binnen tien minuten weer beneden staat
Uiteraard. Dat komt dan gelukkig ook nog wel eens voorquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah, als je echt wil skiën moet je een gebied hebben dat een week kost om helemaal te zien. Les Quatre Vallé ofzo.
Gratis eten en drinkenquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, trok dat ook nogal slecht. Ben daarom slechts drie keer naar beneden gegaan waarna ik richting kroeg ben getrokken.
Dat eten was wel reteslecht. Je kan iemand zn schedel inslaan met die gebraden kipquote:
Net terug van ban, weer racisme, nu ook crew beledigen. Drie maanden weg nu.quote:
Los daarvan; ik heb al maanden niet meer in MED gekeken, wist je dat?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Net terug van ban, weer racisme, nu ook crew beledigen. Drie maanden weg nu.
Zou de melding in het banmeldtopic zijn. Ik mis het ook wel, geeft toch duidelijkheid naar de mede-users.
Tem, ik vind ook dat iedereen vrij is om te zeggen wat hij of zij wil. Maar Berlitz maakte het best bont. Kijk, misschien ben ik nog niet gehard in Stormfront-praktijken, maar ik vond dat hij aardig ver ging. Niet dat ik hem een ban heb aangesmeerd, maar toch.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:54 schreef Tem het volgende:
Oh, wie beledigde hij dan? en racisme kan nogal breed getrokken worden.
Ik ben ook niet gehard in stormfront-praktijken, ben daar zelfs nog nooit geweest. Wat ik van hem zag in het PVV forum vond ik niet echt schokkend. Ja, hij is van mening dat het witte ras superieur is. So what? dat is zijn mening, ik word er niet warm of koud van. Je kan beter met hem in discussie gaan en vragen met feiten aan te komen en een normale discussie aangaan. Maar 80% van die dweeps hier op het forum gaan hem moedwillig uit de tent zitten lokken ipv een normale discussie te voeren.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tem, ik vind ook dat iedereen vrij is om te zeggen wat hij of zij wil. Maar Berlitz maakte het best bont. Kijk, misschien ben ik nog niet gehard in Stormfront-praktijken, maar ik vond dat hij aardig ver ging. Niet dat ik hem een ban heb aangesmeerd, maar toch.
quote:Per november al vanaf 16,5 jaar rijles
DEN HAAG (ANP) - Jongeren kunnen vanaf november al vanaf 16,5 jaar beginnen met hun rijopleiding. Als ze slagen voor hun theorie- en praktijkexamen mogen ze vervolgens vanaf 17 jaar een jaar lang onder begeleiding van een ervaren bestuurder de weg op.
De ingangsdatum van dit plan, het zogenoemde begeleid autorijden, maakte minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) woensdag bekend in een overleg met de Tweede Kamer.
Met dit plan hopen politici dat jongeren onder begeleiding meer 'vlieguren' maken. Als ze dan vanaf hun achttiende alleen de weg op mogen, zijn ze beter voorbereid. In de huidige situatie mogen ze meteen na het behalen van het roze papiertje alleen de weg op. Dat levert relatief veel ongelukken op. Door de extra ervaring die ze vanaf hun zeventiende opdoen moeten veel auto-ongelukken worden voorkomen.
Tsja, dat spreekt voor zich. Met name in de VS doet men alsof de crisis nooit heeft plaatsgevonden.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:56 schreef eriksd het volgende:
Overigens is het een kwestie van tijd voordat het weer fout gaat.
Welke crisis?quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dat spreekt voor zich. Met name in de VS doet men alsof de crisis nooit heeft plaatsgevonden.
Ben nu bezig. Uit de eerste 20 minuten kon ik niet anders dan die conclusie trekkenquote:
Het is ook wel mooit geweest met dat topic.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Over mededelingen gesproken: mijn topic is dood. Gesedeerd door Du_ke
Ah ok, zal 'm ook eens in de queue zetten.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben nu bezig. Uit de eerste 20 minuten kon ik niet anders dan die conclusie trekken
Duh. Wat nog veel bedenkelijker is; het kopen van obligaties in risicolanden zoals Griekenland. Krijgen ze het geld, trekken ze een fijne rente en hebben ze dikke winst, gaat het fout dan springen overheden bij dmv noodfonds of zelfs directe steun aan een bank.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, wat ik al dacht. Banken hebben bewust ingezet op fusies zodat ze zo groot werden dat de overheid hen wel moesten redden als de boel ging klappen (woorden van een bankier overigens).
Laat dat bepaalde fokkertjes hier niet horen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Duh. Wat nog veel bedenkelijker is; het kopen van obligaties in risicolanden zoals Griekenland. Krijgen ze het geld, trekken ze een fijne rente en hebben ze dikke winst, gaat het fout dan springen overheden bij dmv noodfonds of zelfs directe steun aan een bank.
Conclusie; het hele systeem is rot.
Echt een aanrader. Mn bek valt zo nu en dan echt open van hetgeen ik hoor en zie. En het probleem is niet alleen de banken, maar ook de overheid die hen een handje helpt om stinkend rijk te worden. Nu is er niets mis met veel geld verdienen, maar het gebeurt over de rug van anderen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah ok, zal 'm ook eens in de queue zetten.
Valt me wel op dat ook alle VVD'ers schande spreken van die nieuwe bonussen. Het is alleen zo jammer dat ze er niks tegen doen...
Ja, dat is toch om te janken? Kleine geruststelling is dat het op een gegeven echt helemaal fout gaat.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Duh. Wat nog veel bedenkelijker is; het kopen van obligaties in risicolanden zoals Griekenland. Krijgen ze het geld, trekken ze een fijne rente en hebben ze dikke winst, gaat het fout dan springen overheden bij dmv noodfonds of zelfs directe steun aan een bank.
Conclusie; het hele systeem is rot.
Ik denk dat als je voor optimale marktwerking bent (en dat is wat anders dan ongeremde), je dit systeem niet moet willen. En het gaat onderuit, met een enorme klap.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Laat dat bepaalde fokkertjes hier niet horen.
Dit dus. En met onze enorme pensioenpot, om maar wat te noemen, zijn de gevolgen niet te overzien. Ik maak mij echt grote zorgen hierom.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is toch om te janken? Kleine geruststelling is dat het op een gegeven echt helemaal fout gaat.
Mensen moet goddomme gewoon eens normaal doen. Je hoeft geen 200 miljoen dollar te verdienen als CEO van een of andere bank (en ja, die bedragen heb ik al voorbij zien komen).quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat als je voor optimale marktwerking bent (en dat is wat anders dan ongeremde), je dit systeem niet moet willen. En het gaat onderuit, met een enorme klap.
* betyar download nuquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Echt een aanrader. Mn bek valt zo nu en dan echt open van hetgeen ik hoor en zie. En het probleem is niet alleen de banken, maar ook de overheid die hen een handje helpt om stinkend rijk te worden. Nu is er niets mis met veel geld verdienen, maar het gebeurt over de rug van anderen.
Ja, een flinke bak ellende. Maar het zal eerst heel beroerd moeten worden, voordat het beter kan gaan.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dit dus. En met onze enorme pensioenpot, om maar wat te noemen, zijn de gevolgen niet te overzien. Ik maak mij echt grote zorgen hierom.
Ik hoop dat het hele systeem in mekaar dondert en elke graaier en vieze extreme kapitalist wordt opgehangen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat als je voor optimale marktwerking bent (en dat is wat anders dan ongeremde), je dit systeem niet moet willen. En het gaat onderuit, met een enorme klap.
Dat is inderdaad de juiste instelling. Maar ik vind het gewoon echt om te janken. Je ziet salarissen en bonussen voorbij komen die het voorstellingsvermogen te buiten gaan. En dan te bedenken dat die superrijken ook nog eens gezegend zijn met allerlei belastingvoordeeltjes (in de VS althans).quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:05 schreef eriksd het volgende:
Ik ben ook een kapitalist. En ik wil later ook een goed salaris verdienen. Maar wel met de volgende dingen in mijn achterhoofd; geld is een middel, geen doel. En; een fijne werkomgeving is vele male belangrijker dan ongeremd harken.
Is nog niet uit toch?quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:11 schreef KoosVogels het volgende:
Ooh, jij bent Margin Call al aan het kijken?
Nee, zag het ook net. Kende die film helemaal niet johquote:
Overduidelijk helemaal 0,0 geleerd van eerdere bans. Gelijk weer vol op de tour van de persoonlijke aanvallen.quote:
"ruwe schets" ... 702,7 mm.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:23 schreef betyar het volgende:
Misschien weer een nieuw project: Een kast met deur en kozijn om een aparte speelkamer te maken. Even een ruwe schets.
[ afbeelding ]
Ik zal de Arbo weleens laten zien wat er mogelijk is met een handicap, de ratten daar. Bah bah.
Zijn mening hoe abject ook was voor mij ook bepaald het probleem niet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:20 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik ben ook niet gehard in stormfront-praktijken, ben daar zelfs nog nooit geweest. Wat ik van hem zag in het PVV forum vond ik niet echt schokkend. Ja, hij is van mening dat het witte ras superieur is. So what? dat is zijn mening, ik word er niet warm of koud van. Je kan beter met hem in discussie gaan en vragen met feiten aan te komen en een normale discussie aangaan. Maar 80% van die dweeps hier op het forum gaan hem moedwillig uit de tent zitten lokken ipv een normale discussie te voeren.
Natuurlijk is hij er zelf bij om er anders op te reageren en daarmee graaft hij zijn eigen graf, dat weet ik ook wel. Alleen zo'n persoon zal op deze manier alleen maar extremer worden in zijn opvattingen. POL zou een weerspiegeling moeten zijn van de samenleving en daar komen ook dit soort figuren in voor. Ik ga er liever mee in discussie dan ze monddood te maken. Op deze manier wordt het een beetje studentikoos jaarclubje.
Ik ken het maar het komt wat vreemd overquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van het digitaal meten![]()
Nu klopt dat niet helemaal, de afstand wordt naar 0.5 mm afgerond maar nu nog even niet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van het digitaal meten![]()
"Binnenin Cohen" komt hier nu binnen, ga 'm van het weekend kijkenquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
Best wel frustrerend wanneer je bedenkt dat miljoenen mensen hun baan en huis zijn kwijtgeraakt dankzij de crisis terwijl de bubble in grote mate te wijten was aan investeringsmaatschappijen, banken en niet te vergeten de FED.
Ja, echt een aanrader. Je krijgt wel zin om zijn vuile graaier op zn bek te stampen trouwens. Overigens ligt de fout echt bij alle deelnemers aan financiele markten. Echt abnormaal. Overigens zag men die crisis best aankomen, zo blijkt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:31 schreef remlof het volgende:
[..]
"Binnenin Cohen" komt hier nu binnen, ga 'm van het weekend kijken
quote:Weer megabonus voor top van verlieslijdende bank RBS
Topman Stephen Hester van de RBS.
LONDEN - De Royal Bank of Scotland krijgt ladingen kritiek over zich heen nu bekend is geworden dat topman Stephen Hester vorig jaar maar liefst 7,7 miljoen pond (bijna 9 miljoen euro) verdiende.
Hester en acht andere leidinggevenden van RBS kregen in 2010 voor in totaal 28 miljoen pond (32,5 miljoen euro) bonussen en aandelen, terwijl de bank vanwege van de economische crisis staatssteun had gekregen en meer dan een miljard pond verlies maakte. De staat pompte 45,5 miljard pond (bijna 53 miljard euro) belastinggeld in de bank.
Hester vangt een salaris van 1,2 miljoen pond, plus een bonus van 2 miljoen in aandelen. Verder krijgt hij uitzicht op nog eens 4,45 miljoen pond via een incentiveprogramma.
Barclays
Ook Barclays ligt onder vuur. Daar kregen topmannen Jerry del Missier en Rich Ricci voor 2010 respectievelijk pakketten met een totale waarde van 47 en 44 miljoen pond. Baas Bob Diamond harkte 27 miljoen pond binnen aan loon en aandelenprogramma's.
De vakbonden steigeren, en zien de feiten als een bewijs dat gulzige bankiers iedere voeling met de realiteit zijn verloren, terwijl de rest van het land lijdt onder de crisis.
Vakbonden klagen
Len McCluskey van de vakbond Unite vraagt de overheid, die voor 83 procent eigenaar is van RBS, om de bonussen niet uit te betalen. "Terwijl al de rest van het land al ongerust is over de betaling van huishoudrekeningen, tellen deze mensen hun bundels cash", zegt hij aan de Daily Mail.
De aandelen van RBS waren in de lente van 2007 nog 600 pence (6,97 euro) waard. De bank besliste toen de Nederlandse bank ABN Amro te kopen, wat op een ramp uitdraaide. De aandelen zijn nu nog slechts 44 pence (0,51 euro) waard, en de aandeelhouders hebben weinig hoop om hun geld ooit nog terug te zien. (CBR)
Wie gaat er voor de liften naar Bottrop? Je doet het daar toch alleen om de goedkope drank? Hier steeds een Corbusiertje neertellen voor 2 bier is ook een bitch.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Daar was ik afgelopen zondag ook. Zou het.....
Het is gewoon te idioot voor woorden. Talloze mensen zijn op straat beland en uit huis gezet en zijn nog steeds niet opgekrabbeld, maar die klootzakken lopen als weer bonussen te innen.quote:
Jij hebt Pownews gekekenquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:36 schreef eriksd het volgende:
Achterlijke handenschudweigeraar @ HvA, kansloze subsidies aan exact dezelfde persoon, een PR figuur om hem weer in dienst te krijgen en te betrekken bij het onderwijs, en collega-docenten die zo plat praten dat mijn oren gaan piepen. Lang leve de HvA
Eigenlijk moeten we gewoon allemaal massaal naar de ASN of een soortgelijke bank overstappen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is gewoon te idioot voor woorden. Talloze mensen zijn op straat beland en uit huis gezet en zijn nog steeds niet opgekrabbeld, maar die klootzakken lopen als weer bonussen te innen.
Weet niet hoor, maar ik zie hier bedragen die tegen de 500 miljoen dollar voorbij komen. En dat vlak voor of na de crisis. Die Paulson is trouwens de grootste lul.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:03 schreef GSbrder het volgende:
/care met die bonussen.<1% van het stimuleringsfonds gaat daaraan op.
Bonussen zorgen voor ervoor dat bankiers riskant gaan beleggen. Zeker wanneer de bank in kwestie een 'too big to fail'-positie heeft.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:06 schreef GSbrder het volgende:
Och. Dat gaat ook op aan uitkeringsfraude.
Overheden moeten gewoon de gehele financiele industrie aan banden leggen. Het mag allemaal wel wat minder. Vind het heel vervelend voor een CEO dat hij dan geen zes prive-jets meer kan bezitten, maar het zij zo.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:06 schreef GSbrder het volgende:
Maar anders kan je geen topmensen vinden!quote:
Ah, ik dacht al, waar blijft het goedpraten van bepaalde mensen met als argument "dit en dit kost ook geld".quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:06 schreef GSbrder het volgende:
Aha en dan is het plots geen probleem?quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:06 schreef GSbrder het volgende:
Waarom zou hij dat niet mogen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overheden moeten gewoon de gehele financiele industrie aan banden leggen. Het mag allemaal wel wat minder. Vind het heel vervelend voor een CEO dat hij dan geen zes prive-jets meer kan bezitten, maar het zij zo.
Limburgers komen er goed van af de laatste paar week.quote:Het onbehagen lijkt zich te concentreren bij lageropgeleiden, Telegraaflezers, Limburgers en PVV-stemmers.
Haha, die goede oude Paus, wat een ironische vraag uit zijn mond.quote:Ook refereert Benedictus in zijn boek aan de roerige politieke situatie in de wereld. Is het niet zo dat de grootste dictators aan de macht blijven door ideologische leugens?, zo vraagt de paus zich af.
Wel voor de personen die hem een ban hebben gegeven. Trouwens over persoonlijke aanvallen gesproken, dan kunnen er nog wel een paar uit dat topic een ban krijgen wanneer we op die tour gaan.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zijn mening hoe abject ook was voor mij ook bepaald het probleem niet.
Hij mag het best, maar niet werkend bij een bedrijf dat door belastinggeld is gered.quote:Op donderdag 10 maart 2011 08:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat niet mogen?
Limburgers zijn ook een aparte subcultuur binnen Nederland.quote:Op donderdag 10 maart 2011 08:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Limburgers komen er goed van af de laatste paar week.
85% van de overheid... RBS heb ik het overquote:Op donderdag 10 maart 2011 08:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hij mag het best, maar niet werkend bij een bedrijf dat door belastinggeld is gered.
En als het gewoon netjes terugbetaald wordt, zoals bijvoorbeeld een ING?quote:Op donderdag 10 maart 2011 08:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hij mag het best, maar niet werkend bij een bedrijf dat door belastinggeld is gered.
Wat een probleem zeg.......quote:PVV'er met dubbel paspoort in Provinciale Staten
(Novum) - Het PVV-lid Petra Kouwenberg dat donderdag wordt benoemd als Statenlid in Gelderland blijkt twee paspoorten te hebben. De nummer zes op de lijst van de partij die zich altijd fel tegen dubbele paspoorten heeft uitgesproken, heeft naast een Nederlands document ook een Turks paspoort.
Volgens dagblad De Gelderlander heeft Kouwenberg niet vooraf bij haar partij gemeld dat ze twee paspoorten heeft. Het kwam volgens de krant aan het licht door een uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie die ze bij de provincie moest inleveren. Tot die tijd zou ze zelf niet af hebben geweten van haar dubbele nationaliteit.
PVV-leider Geert Wilders laat in een reactie weten dat Kouwenberg tot voor kort zelf niet wist dat ze ook de Turkse nationaliteit had. Ze heeft Wilders laten weten dat ze er zo snel mogelijk vanaf wil en gaat daarom vrijdag al naar de Turkse ambassade. "Het probleem van haar dubbele nationaliteit zal dus snel tot het verleden behoren", zegt Wilders.
De Gelderse fractievoorzitter Marjolein Faber was volgens de krant zo overvallen door het nieuws dat ze nog geen reactie kon geven. Kouwenberg zelf heeft ook nog niet inhoudelijk gereageerd.
Ja dat snap ik nog wel omdat de bank dan rente-inkomsten (hun winstmarge) misloopt, maar de regering heeft daar toch niks mee uit te staan? Ik vind niet dat je de bankensector nu als melkkoe mag gebruiken omdat ze een noodfonds toegewezen hebben gekregen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:01 schreef Tem het volgende:
Naja, wanneer ik mijn hypotheek voortijdig wil inlossen moet ik ook een boete betalen.
En de mensen die dus allemaal samen de banken hebben gered mogen wel uitgemolken worden door de banken?quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat snap ik nog wel omdat de bank dan rente-inkomsten (hun winstmarge) misloopt, maar de regering heeft daar toch niks mee uit te staan? Ik vind niet dat je de bankensector nu als melkkoe mag gebruiken omdat ze een noodfonds toegewezen hebben gekregen.
Volksmennerij is dat, van de hoogste plank.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:04 schreef betyar het volgende:
[..]
En de mensen die dus allemaal samen de banken hebben gered mogen wel uitgemolken worden door de banken?
Maar wel de waarheid.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Volksmennerij is dat, van de hoogste plank.
Ze lenen dat geld toch tegen een bepaalde rente en die rente lopen ze dan ook mis. Wat dat aangaat stelt de staat zich terecht op als een normale geldschieter. Ik zie niet wat daar oneerlijk aan zou zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat snap ik nog wel omdat de bank dan rente-inkomsten (hun winstmarge) misloopt, maar de regering heeft daar toch niks mee uit te staan? Ik vind niet dat je de bankensector nu als melkkoe mag gebruiken omdat ze een noodfonds toegewezen hebben gekregen.
Dat is geen probleem, maar het taalgebruik van de regering wel. Want ook die weten donders goed dat de rente die afgelost moet worden net zo goed op de burger wordt verhaald. Dat ze zich nu opstellen als de Robin Hoods van tegenwoordig is niets anders dan het volk mak houden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Ze lenen dat geld toch tegen een bepaalde rente en die rente lopen ze dan ook mis. Wat dat aangaat stelt de staat zich terecht op als een normale geldschieter. Ik zie niet wat daar oneerlijk aan zou zijn.
De banken zaten fout, a la, maar die doorgeslagen hetze van tegenwoordig neemt tragische vormen aan.quote:
Ik weet niet of dat wel zo is. Er zijn zat producten waar de bank geld aan verdient waarbij de burger helemaal geen directe rol speelt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, maar het taalgebruik van de regering wel. Want ook die weten donders goed dat de rente die afgelost moet worden net zo goed op de burger wordt verhaald. Dat ze zich nu opstellen als de Robin Hoods van tegenwoordig is niets anders dan het volk mak houden.
Ik heb het gisteren al geschreven, het hele systeem moet in elkaar donderen en elke graaier en kapitalist die zich schuldig heeft gemaakt aan extreme zelfverrijking moeten ze ophangen, het liefst langs Khadaffi want in dat rijtje horen ze thuis.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De banken zaten fout, a la, maar die doorgeslagen hetze van tegenwoordig neemt tragische vormen aan.
Volgens jou is alles wat ook maar enige kritiek op banken heeft dat, dus jouw mening hierover doet er niet echt toe natuurlijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Volksmennerij is dat, van de hoogste plank.
Indirect speelt de burger (de consument) altijd een leidende rol in een economie, dus hoe je 't ook went of keert het komt altijd wel terug via doorberekeningen bij de burger. Of bedrijven nou worden aangepakt, rente percentages op spaartegoeden of de burger als zijnde een instituut op zich, dat geld moet ergens wegkomen en dat is gewoon de burger.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:13 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat wel zo is. Er zijn zat producten waar de bank geld aan verdient waarbij de burger helemaal geen directe rol speelt.
Ja sorry maar dit kan ik dus echt niet serieus nemen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren al geschreven, het hele systeem moet in elkaar donderen en elke graaier en kapitalist die zich schuldig heeft gemaakt aan extreme zelfverrijking moeten ze ophangen, het liefst langs Khadaffi want in dat rijtje horen ze thuis.
Helemaal niet, maar ik vind niet dat gezonde instituten waar geen problemen zijn moeten worden aangesproken of aangepakt door de burger of de regering terwijl er niets aan de hand is. Banken die over de schreef zijn gegaan moeten aangepakt worden, zeker, maar de haat die wordt gekweekt tegen alles wat te boek staat als "financieel instituut" is gewoon volksmennerij.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Volgens jou is alles wat ook maar enige kritiek op banken heeft dat, dus jouw mening hierover doet er niet echt toe natuurlijk.
quote:'Ze wist het niet'
PVV-leider Geert Wilders gaat er vanuit dat de dubbele nationaliteit van Kouwenberg van zijn partij snel aangepast is. Volgens Wilders wist ze tot voor kort zelf niets van het feit dat ze een dubbele nationaliteit bezit.
Kouwenberg wil van haar dubbele nationaliteit af en zal daarvoor vrijdag de Turkse ambassade bezoeken, volgens Wilders.
Het enige kritiekpunt dat je zou kunnen hebben, is niet dat het een hetze is, maar dat de rol van de klant die een zo hoog mogelijk rendement wil bereiken buiten schot blijft: dat is toch de spil in het verhaal.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De banken zaten fout, a la, maar die doorgeslagen hetze van tegenwoordig neemt tragische vormen aan.
Hoeveel is jouw rente omhooggegaan waardoor de ING 3 miljard kan aflossen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Indirect speelt de burger (de consument) altijd een leidende rol in een economie, dus hoe je 't ook went of keert het komt altijd wel terug via doorberekeningen bij de burger. Of bedrijven nou worden aangepakt, rente percentages op spaartegoeden of de burger als zijnde een instituut op zich, dat geld moet ergens wegkomen en dat is gewoon de burger.
Mijn rente is niet omhooggegaan, maar door de groeiende economie en het afwezig blijven van een spaarrente verhoging halen ze op die manier ook geld binnen. Het is niet geld dat je per se afdraagt, maar ook geld dat voor jou weggehouden wordt dat telt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:24 schreef Tem het volgende:
[..]
Hoeveel is jouw rente omhooggegaan waardoor de ING 3 miljard kan aflossen?
Je hebt wel gelijk dat uiteindelijk de burger uiteindelijk overal voor betaald maar dat is met alles zo. De ene keer wat meer dan de andere keer.
Dat ook, maar dat punt probeerde ik ook te maken, dat de burger nog niet wijzer wordt van de straffen van de regering of hogere rentes en bonuscultuur-wetten die voor de banken gelden. Dat wordt op een andere manier wel gecompenseerd, aangezien het vooral in de financiële wereld ook gewoon gaat om zoveel mogelijk winst te creëren met cijferwerk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het enige kritiekpunt dat je zou kunnen hebben, is niet dat het een hetze is, maar dat de rol van de klant die een zo hoog mogelijk rendement wil bereiken buiten schot blijft: dat is toch de spil in het verhaal.
De doorgeslagen bonuscultuur hangt samen met het risicomanagment in een bank. Managers nemen graag hoge risico's, want dat levert hen hoge bonussen op en hun klanten als het goed gaat een hoog rendement. De klanten willen steeds hogere rendementen (want voor niets gaat de zon op), waardoor de managers steeds grotere, vaak onverantwoordelijke risico's nemen.
Echter als het verkeerd gaat dan worden de managers er niet op af gerekend, of zijn al weer met de volgende stap in hun carrière bezig en niet meer aansprakelijk.
Dat mag, ik zet ze wel in hetzelfde rijtje als dat soort mensen. De wereld spreekt van een schande dat Khadaffi miljarden heeft terwijl zijn bevolking honger lijdt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja sorry maar dit kan ik dus echt niet serieus nemen.
Dat bedoel ik dus met hetze.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat mag, ik zet ze wel in hetzelfde rijtje als dat soort mensen. De wereld spreekt van een schande dat Khadaffi miljarden heeft terwijl zijn bevolking honger lijdt.
Zelfverrijking door de bonussen en gegraai onder de bankiers is dan weer legitiem ondanks dat ze miljoenen mensen hebben besodemietert en financieel de afgrond in hebben geduwd.
De waarheid bevalt je niet, dus ga je maar proberen het af te doen als een hetze. Slap hoor.quote:
Ik zie dat hetze nog steeds niet (ja, misschien in wat populistische geluiden links en rechts dan, maar dat laat ik er even buiten); er zit gewoon een fundamentele kritiek vervat op het risicomanagement binnen banken. Alleen de rol van de klant wordt buiten beschouwing gelaten, de behoefte van de klant jaagt dit risicomanagement aan. En er zit natuurlijk ook kritiek vervat op hoe men uit de crisis van de jaren 70/80 is gekomen, via het neo-liberalisme. Jezus mina man, ze hebben iedereen voor gehouden dat je een huis moest kopen, dat je in aandelen moest stappen, dat iedereen een kapitalist is, want kapitalsime is goed, zorgt voor welvaart, financiële producten die de raden van bestuur zelf niet eens meer begrepen, voor niets ging de zon op... totdat de zon onder ging, omdat de risico's idd onverantwoordelijk waren, en dan krijgen de banken een bail-out, want tja het zijn nu eenmaal systeembanken hè, de managers gaan weer even vrolijk verder, de economie krijgt een opdonder vanjewelste, overheden krijgen minder geld in het laatje en moeten bezuinigen op collectieve arrangementen... en...???quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat ook, maar dat punt probeerde ik ook te maken, dat de burger nog niet wijzer wordt van de straffen van de regering of hogere rentes en bonuscultuur-wetten die voor de banken gelden. Dat wordt op een andere manier wel gecompenseerd, aangezien het vooral in de financiële wereld ook gewoon gaat om zoveel mogelijk winst te creëren met cijferwerk.
Waar ik dus niet van hou is dat dit gegeven niet erkend wordt door de regering, en ze de burger gewoon een wortel voorhouden. Toegegeven, dit soort financiële spelletjes zijn niet makkelijk te begrijpen voor het grootste gros van de mensen, maar om dan maar een "hetze" als rookgordijn te gebruiken vind ik onsmakelijk.
Er is dan m.i. ook helemaal niets mis met het verstrekken van hypotheken zolang ze betaalbaar zijn, met het begeleiden van beleggen, met het supporten van kapitalisme en het ontvangen van bonussen wanneer er goed gepresteerd wordt. Uiteraard zijn er banken volledig over de schreef gegaan, waardoor de hele financiële markt op dit moment naar z'n grootje is gegaan en wantrouwen heerst door de ranken van de gehele bevolking en dat moet ook aangepakt worden (en is ook aangepakt!).quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie dat hetze nog steeds niet (ja, misschien in wat populistische geluiden links en rechts dan, maar dat laat ik er even buiten); er zit gewoon een fundamentele kritiek vervat op het risicomanagement binnen banken. Alleen de rol van de klant wordt buiten beschouwing gelaten, de behoefte van de klant jaagt dit risicomanagement aan. En er zit natuurlijk ook kritiek vervat op hoe men uit de crisis van de jaren 70/80 is gekomen, via het neo-liberalisme. Jezus mina man, ze hebben iedereen voor gehouden dat je een huis moest kopen, dat je in aandelen moest stappen, dat iedereen een kapitalist is, want kapitalsime is goed, zorgt voor welvaart, financiële producten die de raden van bestuur zelf niet eens meer begrepen, voor niets ging de zon op... totdat de zon onder ging, omdat de risico's idd onverantwoordelijk waren, en dan krijgen de banken een bail-out, want tja het zijn nu eenmaal systeembanken hè, de managers gaan weer even vrolijk verder, de economie krijgt een opdonder vanjewelste, overheden krijgen minder geld in het laatje en moeten bezuinigen op collectieve arrangementen... en...???
Wacht ff:........quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:50 schreef remlof het volgende:
Goeiemorgen
Whehe, nummer 6 op de PS lijst van de PVV Gelderland blijkt ook over een Turks paspooort te beschikken, maar ze heeft geen idee hoe ze er aan komt
Zoals ik zeg, idd ophangen van managers etc daar ben ik ook geen voorstander van natuurlijk, want ik erken dat de spil van die motor waardoor het fout is gegaan, gewoon bij ons klanten heeft gelegen. Wij hebben door onze behoefte (aan steeds hogere rendementen) een monster van Frankenstein gegenereerd in de vorm van dat laakbare risicomanagement.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Er is dan m.i. ook helemaal niets mis met het verstrekken van hypotheken zolang ze betaalbaar zijn, met het begeleiden van beleggen, met het supporten van kapitalisme en het ontvangen van bonussen wanneer er goed gepresteerd wordt. Uiteraard zijn er banken volledig over de schreef gegaan, waardoor de hele financiële markt op dit moment naar z'n grootje is gegaan en wantrouwen heerst door de ranken van de gehele bevolking en dat moet ook aangepakt worden (en is ook aangepakt!).
Maar niet elke(!) instelling heeft hier schuld aan, niet elke(!) manager moet gekort worden of zoals Betyar het zo mooi stelt "opgehangen worden". Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze nu overal zwart worden gemaakt en de term "bankier" een hele nieuwe betekenis heeft gekregen. En daar ben ik het dus zwaar mee oneens.
Dat mijn kritiek op volkshaat en mennerij wordt weggezet als partijdigheid zegt eigenlijk al genoeg, er kan niet eens meer fatsoenlijk worden nagedacht over wie of wat nou daadwerkelijk de schuld had, en welke rol bepaalde aspecten daar nou werkelijk in speelden. Neen, tegenwoordig moet je gewoon zo hard mogelijk schelden op iedereen met een stropdas en je hebt er verstand van, en ik weiger mee te werken aan dergelijke onzin.
En ja, zoiets noem ik wel degelijk een hetze, of het heeft er in ieder geval wat van weg.
Juist, en zoals ik al zei, dat word allemaal steevast genegeerd in de media, politiek en in het dagelijks leven. Deskundigen zeggen het wel, maar die worden gewoon gecensureerd omdat niemand de mensen eindelijk eens een spiegel voor wil houden. Aan de ene kant wel begrijpelijk natuurlijk, want met managers als zondebok kan je makkelijk doorgaan met je eigen incompetentie en alles afschuiven op "de top".quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, idd ophangen van managers etc daar ben ik ook geen voorstander van natuurlijk, want ik erken dat de spil van die motor waardoor het fout is gegaan, gewoon bij ons klanten heeft gelegen. Wij hebben door onze behoefte (aan steeds hogere rendementen) een monster van Frankenstein gegenereerd in de vorm van dat laakbare risicomanagement.
Ik begrijp niet helemaal met wie je wij bedoelt. Stel je wilt als klant een hoger rendement dan is het toch op z'n minst belangrijk dat het duidelijk is hoe de voorwaarden in elkaar steken? Nu is het een onoverzichtelijke brij van kleine lettertjes waarbij het maar de vraag is wat je terugkrijgt. Zie de woekerpolissen. De gemiddelde klant is helemaal niet geinteresseerd in een 1/25% meer en heeft helemaal niet geprofiteerd van de bankenboom.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, idd ophangen van managers etc daar ben ik ook geen voorstander van natuurlijk, want ik erken dat de spil van die motor waardoor het fout is gegaan, gewoon bij ons klanten heeft gelegen. Wij hebben door onze behoefte (aan steeds hogere rendementen) een monster van Frankenstein gegenereerd in de vorm van dat laakbare risicomanagement.
Ik zeg ook niet elke instelling of persoon.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Er is dan m.i. ook helemaal niets mis met het verstrekken van hypotheken zolang ze betaalbaar zijn, met het begeleiden van beleggen, met het supporten van kapitalisme en het ontvangen van bonussen wanneer er goed gepresteerd wordt. Uiteraard zijn er banken volledig over de schreef gegaan, waardoor de hele financiële markt op dit moment naar z'n grootje is gegaan en wantrouwen heerst door de ranken van de gehele bevolking en dat moet ook aangepakt worden (en is ook aangepakt!).
Maar niet elke(!) instelling heeft hier schuld aan, niet elke(!) manager moet gekort worden of zoals Betyar het zo mooi stelt "opgehangen worden". Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze nu overal zwart worden gemaakt en de term "bankier" een hele nieuwe betekenis heeft gekregen. En daar ben ik het dus zwaar mee oneens.
Dat mijn kritiek op volkshaat en mennerij wordt weggezet als partijdigheid zegt eigenlijk al genoeg, er kan niet eens meer fatsoenlijk worden nagedacht over wie of wat nou daadwerkelijk de schuld had, en welke rol bepaalde aspecten daar nou werkelijk in speelden. Neen, tegenwoordig moet je gewoon zo hard mogelijk schelden op iedereen met een stropdas en je hebt er verstand van, en ik weiger mee te werken aan dergelijke onzin.
En ja, zoiets noem ik wel degelijk een hetze, of het heeft er in ieder geval wat van weg.
uiteindelijk komen alle constructies en producten en diensten, die uiteindelijk resulteerden in de crisis, uit de koker van de banken, die steeds creatiever werden met het verbergen en verdraaien van de waarheid. Daar ligt dan ook de schuld. Klanten gingen er misschien in mee, maar dat was vooral op aanraden van diezelfde financieel "specialisten" van banken die hun dingen wilden verkopen om zo meer bonussen binnen te slepen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
PVV-er levert paspoort inquote:
Was ze zo ontdaan??quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:39 schreef remlof het volgende:
[..]
PVV-er levert paspoort in
De Gelderse fractievoorzitter Marjolein Faber was gisteren totaal overvallen door het nieuws en niet in staat een inhoudelijke reactie te geven.
Ze zei toch dat ze het niet wist?quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:46 schreef Voorschrift het volgende:
Ja je zal als PVV'er er maar achter komen dat je eigenlijk Turks bent ook, puh.
Je wereld stort in!
Daarom is het ook zo confronterend natuurlijk, ineens hoeplakee een document van Erdogan in de bus die stelt dat jij half allochtoon bent, dat kan toch zomaar niet!quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze zei toch dat ze het niet wist?
Ik kan me niet voorstellen dat mevrouw niet wist dat er een deel van haar familie van Turkse afkomst is...quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:46 schreef Voorschrift het volgende:
Ja je zal als PVV'er er maar achter komen dat je eigenlijk Turks bent ook, puh.
Je wereld stort in!
Truus dacht altijd dat haar vader gewoon een leuke snor en een lekker zonnebank kleurtje had.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat mevrouw niet wist dat er een deel van haar familie van Turkse afkomst is...
Of dat mams gewoon een leuke snor en een lekker zonnebank kleurtje had.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Truus dacht altijd dat haar vader gewoon een leuke snor en een lekker zonnebank kleurtje had.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Of dat mams gewoon een leuke snor en een lekker zonnebank kleurtje had.
Naja als 't je echt nooit verteld is, en enige connectie met de "Turk" in je familie ontbreekt volkomen dan kan ik me er wel iets bij voorstellen wellicht, maar het klinkt wel heel frappant inderdaad.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:02 schreef remlof het volgende:
Maar kom op, hoe kan je nou niet weten welke nationaliteiten je hebt?
Het staat gewoon op elk uitreksel uit het bevolkingsregister dat je ooit hebt opgevraagdquote:Op donderdag 10 maart 2011 11:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Naja als 't je echt nooit verteld is, en enige connectie met de "Turk" in je familie ontbreekt volkomen dan kan ik me er wel iets bij voorstellen wellicht, maar het klinkt wel heel frappant inderdaad.
Zijn er mensen die dat lezen dan?quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Het staat gewoon op elk uitreksel uit het bevolkingsregister dat je ooit hebt opgevraagd
Ja natuurlijk, je controleert toch of die paar regels tekst kloppen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zijn er mensen die dat lezen dan?
Zou het in alle andere gevallen inderdaad zijn, maar hier gaat het om een kandidaat van een partij die mordicus tegen dubbele nationaliteiten is.quote:
Ik neem aan dat mijn nationaliteit wel klopt eigenlijk, daar kijk ik nooit aandachtig naar moet ik bekennen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, je controleert toch of die paar regels tekst kloppen?
T staat ook op al je paspoorten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik neem aan dat mijn nationaliteit wel klopt eigenlijk, daar kijk ik nooit aandachtig naar moet ik bekennen.
Ja, maar ik neem aan dat wanneer ik een paspoort heb van het Koninkrijk der Nederlanden ik dus Nederlander ben.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
T staat ook op al je paspoorten.
Ik kan mij voorstellen dat die PVV-er er over heen gelezen heeft.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
T staat ook op al je paspoorten.
Dat hebben ze haar ook nooit verteld.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:18 schreef dotCommunism het volgende:
Het is volgens mij onmogelijk om je hele leven door te komen zonder dat je ouders je hebben verteld dat je een tweede nationaliteit hebt. Tenzij je geadopteerd bent misschien.
Misschien wil de schoonheidsspecialiste haar bovenlip deze week wel gratis harsen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat hebben ze haar ook nooit verteld.
Wat een kut-week voor die mevrouw.
Oh?quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
voor een compleet land platbombarderen draait hij zijn hand evenmin om,
Ik heb jou vak zat aanvallen op landen die bijvoorbeeld Israel onwelgevallig zijn, zien propageren.quote:
Ja maar dat is dan op het militair apparaat, ik heb nooit voor een parkeerplaats geopperd.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb jou vak zat aanvallen op landen die bijvoorbeeld Israel onwelgevallig zijn, zien propageren.
Maar goed, ik zag jou het bankapparaat weer eens met hand en tand verdedigen en moest daar een beetje om lachen. De grootste criminelen lopen rond in die wereld. Het is eigenlijk van de gekken dat hypotheekverstrekkers, banken en investeringsmaatschappijen niet zijn veroordeeld vanwege de ellende die zij hebben veroorzaakt. Nee sterker, ze maken alweer de dienst uit in het Witte Huis. Bah.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar dat is dan op het militair apparaat, ik heb nooit voor een parkeerplaats geopperd.
Bovendien heeft dat aan de Mediterraan toch geen nut, want ik heb liever een ankerplaats.
Klassenjustitie is dan ook gewoon een feit. De ene klasse kan miljarden verkwanselen en niet gestraft of zelfs ervoor beloond worden, de andere klasse gaat voor het roken van een joint of het stelen van honderd dollar jaren de cel in.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar goed, ik zag jou het bankapparaat weer eens met hand en tand verdedigen en moest daar een beetje om lachen. De grootste criminelen lopen rond in die wereld. Het is eigenlijk van de gekken dat hypotheekverstrekkers, banken en investeringsmaatschappijen niet zijn veroordeeld vanwege de ellende die zij hebben veroorzaakt. Nee sterker, ze maken alweer de dienst uit in het Witte Huis. Bah.
Whatever, ik heb m'n punt al gemaakt volgens mij. Ben al lang blij dat er geen figuren als Ethi in het Witte Huis zitten, dan waren we overmorgen al bankroet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar goed, ik zag jou het bankapparaat weer eens met hand en tand verdedigen en moest daar een beetje om lachen. De grootste criminelen lopen rond in die wereld. Het is eigenlijk van de gekken dat hypotheekverstrekkers, banken en investeringsmaatschappijen niet zijn veroordeeld vanwege de ellende die zij hebben veroorzaakt. Nee sterker, ze maken alweer de dienst uit in het Witte Huis. Bah.
Exact. En dan zijn er ook nog figuren die met droge ogen beweren dat de financiele wereld geen vinger in de pap heeft te roeren bij de overheid. Na de crisis riep iedereen om strengere regels, maar in de VS hebben de financiele grootmachten, met denk aan hun lobbyisten, hun zin gekregen. Er wordt helemaal niks gereguleerd en de bonussen en rijzen alweer de pan uit. Het wachten is op een nieuwe crisis.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Klassenjustitie is dan ook gewoon een feit. De ene klasse kan miljarden verkwanselen en niet gestraft of zelfs ervoor beloond worden, de andere klasse gaat voor het roken van een joint of het stelen van honderd dollar jaren de cel in.
Nee, jij denkt dat je je punt hebt gemaakt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Whatever, ik heb m'n punt al gemaakt volgens mij. Ben al lang blij dat er geen figuren als Ethi in het Witte Huis zitten, dan waren we overmorgen al bankroet.
In plaats van nu bankroet te zijn, zoals is gebeurd door de kapitalisten?quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Whatever, ik heb m'n punt al gemaakt volgens mij. Ben al lang blij dat er geen figuren als Ethi in het Witte Huis zitten, dan waren we overmorgen al bankroet.
Er valt meer geld te verdienen met crisissen en bubbels dan met reguliere bankzaken hè.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Exact. En dan zijn er ook nog figuren die met droge ogen beweren dat de financiele wereld geen vinger in de pap heeft te roeren bij de overheid. Na de crisis riep iedereen om strengere regels, maar in de VS hebben de financiele grootmachten, met denk aan hun lobbyisten, hun zin gekregen. Er wordt helemaal niks gereguleerd en de bonussen en rijzen alweer de pan uit. Het wachten is op een nieuwe crisis.
Tsja, de grote jongens hebben de kleine bankjes heerlijk op kunnen vegen dankzij de crisis. Meer centjes!quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:01 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Er valt meer geld te verdienen met crisissen en bubbels dan met reguliere bankzaken hè.
Bankroet, wie, wat, waar?quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:01 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
In plaats van nu bankroet te zijn, zoals is gebeurd door de kapitalisten?
Beetje Nieaderlansch maar het kan er mee door.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, jij denkt dat je je punt hebt gemaakt.
Nee, jij je je punt gemaakt?quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Beetje Nieaderlansch maar het kan er mee door.
IJsland.quote:
Oh sorry, dat is waar, er is niks aan de hand.quote:
Menig Nieuwe Nederland zou begrijp mij zin.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, jij je je punt gemaakt?
Is dat een nieuwe taal?
Dat dorp ergens in de zee?quote:
Als jij de CEO van een of andere investeringsmaatschappij of megabank bent, dan is er waarschijnlijk niets aan de handquote:Op donderdag 10 maart 2011 12:06 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Oh sorry, dat is waar, er is niks aan de hand.
[ afbeelding ]
Eiland is helemaal kapot gemaakt door deregulering en buitenlandse investeerders.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat dorp ergens in de zee?
Tja, dat kan gebeuren he.
Dat ben ik niet, maar heb geen last van de crisis gehad hoor.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij de CEO van een of andere investeringsmaatschappij of megabank bent, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand
Nee, ik ook niet, maar miljoenen mensen die hun baan en huis zijn kwijtgeraakt, wel.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat ben ik niet, maar heb geen last van de crisis gehad hoor.
Die mensen in de Verenigde Staten die willens en wetens hypotheken van 600% accepteerden? Tja, jammer dan, maar zo inhalig ben ik nou ook weer niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet, maar miljoenen mensen die hun baan en huis zijn kwijtgeraakt, wel.
Je weet dat er op een gegeven moment hypotheken werden aangeboden die zo ingewikkeld waren dat niemand eigenlijk wist wat de beste keus was. Bovendien moeten ook hypotheekverstrekkers advies geven. Ja, dat deden ze wel: 'hallo meneer de zwerver, deze hypotheek is voor u de beste keus'.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die mensen in de Verenigde Staten die willens en wetens hypotheken van 600% accepteerden? Tja, jammer dan, maar zo inhalig ben ik nou ook weer niet.
Ja maar hij had dan wel een appartement van 1.5 miljoen voor een paar jaar, de tijd van z'n leven natuurlijk! Maar Koos, ik heb al vaker gezegd dat dit soort exorbitante uitspattingen volkomen fout waren, maar wat wil je dan dat ik doe?quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet dat er op een gegeven moment hypotheken werden aangeboden die zo ingewikkeld waren dat niemand eigenlijk wist wat de beste keus was. Bovendien moeten ook hypotheekverstrekkers advies geven. Ja, dat deden ze wel: 'hallo meneer de zwerver, deze hypotheek is voor u de beste keus'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:19 schreef dotCommunism het volgende:
De enige juiste oplossing was en is de mensen die zulke zaken deden ophangen.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar hij had dan wel een appartement van 1.5 miljoen voor een paar jaar, de tijd van z'n leven natuurlijk! Maar Koos, ik heb al vaker gezegd dat dit soort exorbitante uitspattingen volkomen fout waren, maar wat wil je dan dat ik doe?
Het is over, die mensen zijn weg, de grote boosdoeners omgevallen, klaar.De grote boosdoeners zijn omgevallen? Waar heb jij het over? Geen van die criminelen is er slechter van geworden en ze zitten nog steeds op dezelfde positie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Lees de spoiler!quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De grote boosdoeners zijn omgevallen? Waar heb jij het over? Geen van die criminelen is er slechter van geworden en ze zitten nog steeds op dezelfde positie.
Geld ook voor communisten, ga jij eerst?quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:19 schreef dotCommunism het volgende:
De enige juiste oplossing was en is de mensen die zulke zaken deden ophangen.
Geldt alleen voor commi's die hun extreme denkbeelden in de praktijk hebben gebracht (figuren zoals Stalin).quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geld ook voor communisten, ga jij eerst?
Dus als je kast-communist bent is het een wereld van verschil?quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geldt alleen voor commi's die hun extreme denkbeelden in de praktijk hebben gebracht (figuren zoals Stalin).
Natuurlijk. Jij vindt het ook helemaal geweldig wat die graaiende klootzakken doen. Maar omdat jij daar zelf niets mee van doen hebt, gaat het mij wat ver om je op te sluiten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus als je kast-communist bent is het een wereld van verschil?
Toch wel lief dat je als status quo stelt dat ik er niets mee van doen heb.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk. Jij vindt het ook helemaal geweldig wat die graaiende klootzakken doen. Maar omdat jij daar zelf niets mee van doen hebt, gaat het mij wat ver om je op te sluiten.
Zo zijn er tal van voorbeelden. Wilders heeft ook abjecte denkbeelden, maar wat mij betreft blijft de man op vrije voeten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toch wel lief dat je als status quo stelt dat ik er niets mee van doen heb.
Gisteren Inside Job gekeken, vandaar ik plots zo vijandig ben.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:30 schreef Voorschrift het volgende:
Maar dat is waar, ik zit niet in de bankensector, dus alles mag.
Geeft niet, m'n leven leiden doe ik toch wel, met of zonder commentaar van socialisten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gisteren Inside Job gekeken, vandaar ik plots zo vijandig ben.
Oh, ik slaap er ook geen minuut minder van. Maar het wordt mij in ieder geval duidelijk dat het systeem op instorten staat.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geeft niet, m'n leven leiden doe ik toch wel, met of zonder commentaar van socialisten.
Dat dachten ze in 1929 ook, ergo ik hou 't nog wel even vol.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik slaap er ook geen minuut minder van. Maar het wordt mij in ieder geval duidelijk dat het systeem op instorten staat.
Verschil is dat na 1929 daadwerkelijk maatregelen werden getroffen, terwijl men nu op dezelfde voet verder gaat. Sowieso zijn beide momenten in tijd onmogelijk met elkaar te vergelijken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat dachten ze in 1929 ook, ergo ik hou 't nog wel even vol.
Ik vergelijk ze ook niet, ik zeg enkel dat mensen altijd wel van de daken schreeuwen dat het einde voor de deur staat. Terwijl hun uit hoop en idioterie op straat lopen te blèren rijd ik nog lekker voorbij met m'n normale gangetje.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verschil is dat na 1929 daadwerkelijk maatregelen werden getroffen, terwijl men nu op dezelfde voet verder gaat. Sowieso zijn beide momenten in tijd onmogelijk met elkaar te vergelijken.
Wijs man, toch niet links hoop ik?quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
Nee, ik ben geenszins depressief, maar ik mag misstanden toch wel aankaarten? Je lijkt mn pa wel, die denkt ook altijd dat ik het gewicht van de wereld op mn schouders neem als ik loop te zeiken op de regering of de maatschappij in het algemeen.
Links, maar hij is tegelijkertijd ook wel gecharmeerd van de VVD. Althans, de VVD van weleer, toen de partij nog een beetje verstand had. Hij schijt net zo hard op de huidige VVD als dat hij scheet op Wiegel. Mn vader is een allemansvriend, maar heeft de schruft aan Wiegel. Dat zegt vooral over de omhooggevallen korpsbal, naar ik dacht.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wijs man, toch niet links hoop ik?
Jij komt uit een links nest, vermoed ik.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:59 schreef Voorschrift het volgende:
Naja kon slechter, moet er maar mee door.
Dat is niet gezond, btw. Je moet beide geluiden om je heen hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:03 schreef Voorschrift het volgende:
Nee, niemand in de directe omgeving is links, allemaal VVD.
Zolang ik me er van bewust ben al.
Bijna de helft stemt stiekem PVV.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:03 schreef Voorschrift het volgende:
Nee, niemand in de directe omgeving is links, allemaal VVD.
Zolang ik me er van bewust ben al.
Waarom is het tegenwoordig in te vergelijken met situaties van 80 jaar geledenquote:Op donderdag 10 maart 2011 12:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat dachten ze in 1929 ook, ergo ik hou 't nog wel even vol.
Allemaal SP?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:49 schreef remlof het volgende:
Ik ken meer mensen die linkser dan mij stemmen dan mensen die rechtser stemmen
Tsja, dat heb je op een universiteit.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:54 schreef eriksd het volgende:
Ik ken ook meer mensen die links stemmen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |