In Staphorst moesten de ambtenaren vandaag verplicht een vrije dag opnemen...quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:05 schreef Zeeland het volgende:
Vervelend dat biddag midden in de vakantie valt.
wtfbbqquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Staphorst moesten de ambtenaren vandaag verplicht een vrije dag opnemen...
quote:
quote:Ambtenaren Staphorst zitten vandaag thuis
woensdag 9 maart 10:45
Staphorst Ambtenaren van de gemeente Staphorst zijn vandaag op biddag allemaal verplicht vrij. De regeling zou ten einde moeten zijn, maar de vakbonden zijn nog niet akkoord, het college is er nog niet uit en dus geldt nog steeds de oude situatie: een dag verlof. In november, op dankdag, is de regeling niet meer van kracht.
Het is een lastige kwestie: de verplichte vrije dagen op bid- en dankdag. B en W van Staphorst willen er vanaf.
Omdat het om verlof en vrije dagen gaat, moeten de vakbonden toestemming geven. Dat gaat niet zomaar. Na onderhandelingen rolde er een deal uit de bus: Ambtenaren mogen zes uur per jaar vrij opnemen, bovenop de vrije dagen die ze net als iedereen hebben. Omdat bid- en dankdagen twee hele werkdagen zijn, bespaart de gemeente dus tien uren per werknemer.
De bonden kunnen hier mee leven, maar in het college is er toch weerstand. Probleem is dat de medewerkers de zes uur vrij mogen opnemen. Dat kan op bid- en dankdag, maar dit hoeft niet. .
Omdat er intern nog geen overeenstemming is, gaan de onderhandelaars terug naar de bonden om weer over het onderwerp te spreken. Geprobeerd wordt om de uren verplicht op bid-en dankdag op te laten nemen. De bonden voelen hier weinig voor, zo is al wel duidelijk.
Of plop *gorgel*quote:
De lekkere sappige biefstuk.quote:
Nu moet ik eigenlijk 40 dagen vasten en ik dacht als ik nu vaak genoeg zeg dat alcoholhoudende dranken vies zijn ga ik het misschien geloven .......quote:
Doen mensen daar nog aan heden ten dage?quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Nu moet ik eigenlijk 40 dagen vasten en ik dacht als ik nu vaak genoeg zeg dat alcoholhoudende dranken vies zijn ga ik het misschien geloven .......
Ik kan het toch op zijn minst proberen. Stoppen met roken lukte ook gewoon terwijl niemand het had gedacht dat het mij zou lukken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:11 schreef Tem het volgende:
Je zegt al "eigenlijk" dus je gaat het niet doen.
Daar heb jij weer gelijk van.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik kan het toch op zijn minst proberen. Stoppen met roken lukte ook gewoon terwijl niemand het had gedacht dat het mij zou lukken.
Hier in het dorp is een gezin die 40 dagen niet snoepen en 40 dagen sober eten en drinken. Waarna ze het uitgespaarde geld aan een goed doel geven schenken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Doen mensen daar nog aan heden ten dage?
quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Hier in het dorp is een gezin die 40 dagen niet snoepen en 40 dagen sober eten en drinken. Waarna ze het uitgespaarde geld aan een goed doel geven schenken.
Een klein gat, noem liever de naam niet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]![]()
Ze bestaan nog mensen, ze bestaan nog! Welk gat mag dat wezen als ik vragen mag?
Ik zou niet zonder TV kunnen. Ben daar heel eerlijk inquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, en nu wil ik gvd heel snel weer gewoon tv kunnen kijken.
Het scherm doet het wel. Ik ben echter aangewezen op docu's en films die ik via mijn PS3 bekijk. Maar dat komt een beetje mn reet uit.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zou niet zonder TV kunnen. Ben daar heel eerlijk in
Althans, een avondje uit gaat uiteraard wel, maar helemaal geen tv, nah.
Juist niet lekker rustig, van niemand last, als ik thuis kom heb ik stilte om me heen, geen massa's auto's of schreeuwend volk gewoon rust en stilte, als ik in de zomer achter het huis zit en je hoort helemaal niks behalve moeder natuur, dat is onbetaalbare rust.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:24 schreef Voorschrift het volgende:
Hm ok, voel je je daar wel thuis dan?
Lijkt me zo zwaar verstikkend dat.
De gemeente wel het dorp nietquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zal wel met "Sint-" beginnen, gezien het kernafval
Ik heb weer een guilty pleasure momentje met dank aan die klootzakken van Veronicaquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:20 schreef eriksd het volgende:
Worden jullie stiekem ook niet altijd een beetje vrolijk van "Tell her about it" van Billy Joel?
Whack the Dog.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:25 schreef eriksd het volgende:
Hoe heette die film ook alweer waarin er een oorlog verzonnen werd om zo de president beter in de pers te laten verschijnen?
Laten we snel de volgende pagina bereiken.quote:
Is ie leuk?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |