Zoek je het niet op de verkeerde plekken? Ik ben ook niet iemand die succes heeft in uitgaansgelegenheden en dat soort dingen. Dan vind ik liever (en daadwerkelijk vaker) vrouwen via m'n studie of dat soort dingen. Waar je in rustige situaties kan praten.quote:1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:56 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ja klopt wel Strawberry. Alleen zijn dit dingen die ik makkelijk verborgen kan houden voor de buitenwereld. Anders was ik al ontslagen en gedumpt door mijn vrienden.
Ik weet dat ik lelijk ben want de meiden kijken mij nooit aan terwijl ik merk dat ze wel graag naar mijn vrienden kijken en ermee praten.
Als er een vrouw bestond die me leuk vind dan is mijn BDD genezen. Maar ik weet dat dit nooit gaat gebeuren dus ik vind dat de lelijkheid niet ingebeeld is maar wel degelijk aanwezig is.
Sowieso moet je het in ruimtes met veel hard geluid meer van je uiterlijk hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:58 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Zoek je het niet op de verkeerde plekken? Ik ben ook niet iemand die succes heeft in uitgaansgelegenheden en dat soort dingen. Dan vind ik liever (en daadwerkelijk vaker) vrouwen via m'n studie of dat soort dingen. Waar je in rustige situaties kan praten.
Gezellig die carnaval bij jou.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:04 schreef richard_prf het volgende:
Toevallig werd ik vandaag nog verrot gescholden door een gast op straat "wat kijk je met je lelijke kankerkop" nadat ik hem iets te lang aankeek omdat ik zijn carnavals kostuum wel geinig vond.
Ja uiteraard alleen toevallig omdat ik 27 jaar single ben valt dat toch vrij pijnlijk. En al helemaal als je je zelf lelijk vind.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:07 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Gezellig die carnaval bij jou.
Maar dat ga je toch niet serieus nemen? Laat zo'n mongool toch lullen.
Dan nog moet je er gewoon niet veel waarde aan hechten.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:11 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ja uiteraard alleen toevallig omdat ik 27 jaar single ben valt dat toch vrij pijnlijk. En al helemaal als je je zelf lelijk vind.
Vind je niet dat je jezelf een enorm minderwaardigheidscomplex aanpraat?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:11 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ja uiteraard alleen toevallig omdat ik 27 jaar single ben valt dat toch vrij pijnlijk. En al helemaal als je je zelf lelijk vind.
Daar zit ook wel wat in inderdaad.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:15 schreef Supersoep het volgende:
Als iemand er geweldig zou uitzien, werd hij vast verrot gescholden als ''vieze homo'' ofzo. Je weet pas dat je echt lelijk bent als mensen uit beleefdheid je niet willen uitschelden. Dat ze hun mond opendoen, even staren, maar dan gewoon doorlopen omdat ze je te zielig vinden.
Man, die Zweedse vond jou toch ook niet lelijk?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:23 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Daar zit ook wel wat in inderdaad.
Ik vond dat juist een positieve opmerking van hem.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Man, die Zweedse vond jou toch ook niet lelijk?
Hmm, richard is weer terug bij af
Hmm, niet helemaal denk ik. Zonder dat hij het zichzelf nu realiseert heeft hij al flinke stappen gemaakt de afgelopen weken. Dat hij nu een terugval heeft doet daar niets aan af.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Man, die Zweedse vond jou toch ook niet lelijk?
Hmm, richard is weer terug bij af
Laatste paar dagen voel ik me weer een beetje rot daarover, dat vat mijn zorgen het beste samen denk ikquote:Op donderdag 3 maart 2011 22:46 schreef benzin het volgende:
Weetje, ik snap het wel hoor en ik denk dat veel mensen het niet snappen. Op dagen waarop ik mezelf echt slecht voel en meerdere keren achter mijn computer of in bed ga liggen huilen dan denk ik exact zoals jij denkt. Dan gaat dat meisje het allemaal oplossen. Ik weet alleen niet hoe realistisch dat is.
Dat beeld van dat meisje dat alles gaat oplossen komt voort uit verdriet, eenzaamheid, somberheid, angst en pure wanhoop. Het is niet realistisch en op betere dagen besef ik dat mezelf. Op die slechte dagen denk ik aan mensen die er wel gelukkig uitzien, stelletjes die er gelukkig uitzien. En dat is op die momenten iets waar ik vreselijk jaloers op ben. Ik wil ook gelukkig zijn, ik wil ook niet meer eenzaam zijn, ik wil ook weer een toekomst zien. Maar op die momenten vergeet ik gemakshalve even dat er ook heel veel stelletjes ongelukkig zijn of grote problemen hebben. Het feit dat je verschillende mensen bent maakt dat er altijd conflicten zullen optreden. Een relatie heeft behalve die prachtige kanten ook een duistere, droevige kant.
Ik ben er van overtuigd dat heel veel mensen, vooral vrouwen, dit niet snappen. Ze snappen niet hoe ik me voel en niet waarom ik die vriendin wil. Ze zien mijn pijn niet, ze zien niet wat ik zie ls ik gelukkige stelletjes zie. Als je niet blij bent met je leven, en je ziet mensen die dat in elk geval lijken te zijn, dan wil je dat ook. Dat is toch niet zo gek? Op de dagen dat ik me goed voel zie ik ook dat dat niet werkt, maar het klinkt zo verleidelijk.
Overigens heb ik behalve dat ik die vriendin wel zie zitten gewoon een groot probleem met vrouwen. Ik vermijd situaties met vrouwen omdat ik het gewoon niet voor elkaar krijg om goed met ze om te gaan (gewoon normaal). Ik haat het dat ik niet gewoon in staat ben om, zonder er heel hard over te moeten denken, een leuk spontaan gesprekje kan voeren met een meisje. Ik haat het dat ik me angstig en zenuwachtig voel rond vrouwen. Het is voor mij een groot probleem dat ik veel dingen niet kan en/of wil/durf te doen doordat ik dit niet kan. Dat is echt een probleem.
Maar het is de waarheid. Ik kan het bijna niet meer opbrengen om alleen te zijn. Al mijn vrienden, vriendinnen en collega's hebben verkering en keus zat. En ik zit weer zoals altijd op Fok, films te kijken, gamen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:16 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Vind je niet dat je jezelf een enorm minderwaardigheidscomplex aanpraat?
En zo meen jij te werken aan je vermeende BDD?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:29 schreef richard_prf het volgende:
Maar ja om maar even aan mijn BDD te werken heb ik dus een goede vriendin via internet ( die zelf verkering heeft) gevraagd om me donderdag te vertellen of ik het inbeeld of niet. Ik weet dat ze de waarheid gaat spreken want ik heb haar eerst een foto gestuurd van een lelijk persoon en deed even alsof ik diegene was en die vond ze lelijk.
Ze heeft medelijden met me denk ik, wat eigenlijk niet de bedoeling is. Maar ik moet mijn gevoelens uiten die ik 10 jaar opgekropt heb.
Ik weet dat ze me lelijk gaat vinden, want aan mijn karakter ligt het gewoon niet. Ik praat met veel meiden en allemaal haken ze af vanwege mijn uiterlijk.
We zullen zien. Als ze zegt dat ik er normaal uitzie en geen opvallende lelijkheden kan ontdekken dan geef ik toe dat ik het me inbeeld en dat het uitstraling, charisma etc moet zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat een ontzettende fucking droevigheid in dit topic hier. Niet te geloven.
@Richiard. Je hebt het over het feit dat je lelijk bent. Nou, ik ken aardig wat mensen die er niet bepaald 'jofel' uitzien. Dik, dun, puisten etc. En ook gewoon een relatie hebben. De combinatie lelijk en geen relatie is echt zo'n dooddoener. Dat slaat nergens op. Je romantiseert veel te veel.
Charisma, uitstraling is vele malen belangrijker.
Verschuilen is vaak een issue inderdaad. Mijn inziens hebben de meeste gewoon een duik in het diepe nodig. Als je nooit een relatie hebt gehad voor je 25e ga je er veel te serieus op in. En verwacht je veel te veel en ga je gegarandeerd keihard op je bek. Op een gegeven moment durf je het ook gewoon niet meer.quote:
So fucking what dat 1 persoon zegt of je wel of niet lelijk bent? Schijt aan hebben. Gewoon voor je eigen kansen gaan. Waarom wil je zo graag dat plakkaat lelijk op je neus gedrukt krijgen?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:39 schreef richard_prf het volgende:
[..]
We zullen zien. Als ze zegt dat ik er normaal uitzie en geen opvallende lelijkheden kan ontdekken dan geef ik toe dat ik het me inbeeld en dat het uitstraling, charisma etc moet zijn.
Dat heb ik geprobeerd maar dat is niet gelukt. Ik denk elke seconde aan mijn lelijkheid en ik moet gewoon weten of ik het me inbeeld. Zelf kan ik me niet voorstellen dat ik het me inbeeld maar we zullen zien.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:36 schreef Staal het volgende:
[..]
En zo meen jij te werken aan je vermeende BDD?
Sorry, maar ik begrijp hier echt geen fuck van.
Waarom werk je niet eerst aan je zelfvertrouwen? I.p.v. al deze flauwekul?
Wat ben jij minder dan een ander? Of voel je je een beetje speciaal met dat BDD? Is het handig om achter te verschuilen?
'veel betekend' ? Kom op zeg. Is het zo moeilijk om iemand te vragen, collega, vriend, vriendin, ouders, familie of iemand anders wat ze van je denken, of je lelijk bent etc.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:42 schreef richard_prf het volgende:
Ik heb haar overgehaald en zover gekregen dat ze haar objectieve mening gaat geven ook wou ze eigenlijk niet en doet ze het tegen haar wil in. Maar ik heb haar gezegd dat het veel betekent voor me en dus gaat het donderdag gebeuren.
Omdat ik zeker weet dat dat het probleem isquote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
So fucking what dat 1 persoon zegt of je wel of niet lelijk bent? Schijt aan hebben. Gewoon voor je eigen kansen gaan. Waarom wil je zo graag dat plakkaat lelijk op je neus gedrukt krijgen?
Lelijk is subjectief! Je moet eens ophouden met je continu te verdedigen. Je weet zelf ook dat er genoeg mogelijkheden zijn om morgen avond al met iemand in bed te liggen, en diegene kan zelfs een aardig vrolijk lief meisje te zijn. Hoeft echt geen slet van de bar om de hoek te zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:44 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Dat heb ik geprobeerd maar dat is niet gelukt. Ik denk elke seconde aan mijn lelijkheid en ik moet gewoon weten of ik het me inbeeld. Zelf kan ik me niet voorstellen dat ik het me inbeeld maar we zullen zien.
Je overdrijft dude. 'leuk gevonden' worden of 'lelijk' zijn dingen die zo snel als het weer veranderen. Op het moment dat je een relatie hebt vindt die gene je fantastisch mooi leuk etc. Op het moment dat je het uitmaakt vindt je haar opeens lelijk vieze trol etc. Of zij vindt dat van jou.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:45 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Omdat ik zeker weet dat dat het probleem isTenzij ze zegt dat ik er normaal uitzie dan weet ik dat er meerdere vrouwen moeten zijn die me ook niet lelijk vinden. Want op dit moment heb ik het gevoel dat elke vrouw in Nederland mij spuuglelijk vind als ze me in echt zien.
Ik weet ook dat het een belachelijke actie is van mezelf. Maar ik weet dat het gaat helpen als ze zegt dat ik er gemiddeld uit zie. En zo niet dan wordt het waarschijnlijk plastische chirurgie. Maar alleen als ze verteld dat ze datgene lelijk vind wat ik me inbeeld wat ik haar natuurlijk niet vertel vooraf.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:46 schreef Staal het volgende:
He Richard_prf, niet om het een of ander maar ik zou mijn eigenwaarde toch echt niet laten afhangen van een meisje wat een beetje aandacht mist binnen haar relatie.
Werk aan jezelf en jij bent niet minder dan wie dan ook. Laat je eigenwaarde niet van zo'n meisje afhangen, das vrij ongezond.
Dat meisje heeft waarschijnlijk niet eens door dat ze zoveel effect heeft op Richiard. Kan je nagaan als ze dit topic zou lezen..quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:46 schreef Staal het volgende:
He Richard_prf, niet om het een of ander maar ik zou mijn eigenwaarde toch echt niet laten afhangen van een meisje wat een beetje aandacht mist binnen haar relatie.
Werk aan jezelf en jij bent niet minder dan wie dan ook. Laat je eigenwaarde niet van zo'n meisje afhangen, das vrij ongezond.
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:48 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik weet ook dat het een belachelijke actie is van mezelf. Maar ik weet dat het gaat helpen als ze zegt dat ik er gemiddeld uit zie. En zo niet dan wordt het waarschijnlijk plastische chirurgie. Maar alleen als ze verteld dat ze datgene lelijk vind wat ik me inbeeld.
Weet ze wel. Ze wilt het eigenlijk ook niet doen maar ik heb haar overgehaald.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat meisje heeft waarschijnlijk niet eens door dat ze zoveel effect heeft op Richiard. Kan je nagaan als ze dit topic zou lezen..
Zoals ze in dit Smsje omschreef:quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:50 schreef Staal het volgende:
Richard, als je jezelf al zo laag hebt zitten hoe kun je dan verwachten dat een ander jou wel aantrekkelijk zal vinden?
Wat ben jij nu minder dan een ander? Waarom haal je jezelf telkens zo neer? Zoiets is niet aantrekkelijk, voor niemand niet.
Grmbl. Jammer dat ik jou niet IRL ken. Ik zou je op sleeptouw nemen en je wat anders laten zien en je geen ruimte geven voor dit soort flauwekul.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:52 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Zoals ze in dit Smsje omschreef:
" Hou het nog even vol. Daarna kun je bij mij jezelf zijn en vertellen hoe je je echt voelt. Probeer er een fijne avond van te maken. Ik denk aan je. Veel liefs!"
Daaruit kan je afleiden dat ik in het echt sterk overkom maar extreme moeite kost. Daarna bel ik haar zodat ik gewoon alles kan vertellen en dat ik me kut voel enzo.
Nee dat is niet raar. Ik heb zelf ook vriendinnen in een relatie die soms ook huilend een bak koffie ophalen, of aan de telefoon hangen. En in sommige gevallen zelfs ex vriendinnen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:55 schreef richard_prf het volgende:
Is het eigenlijk niet vreemd dat ze zelf ook haar gevoelens uit bij mij aan de telefoon en veel privë dingen verteld terwijl ze een relatie heeft? (ik heb haar al vaak huilend aan de telefoon gehad vanwege ruzies met vriendinnen, vrienden etc, waarbij ik altijd moed inspreek enzo)
Nee hoor, ik heb het ook moeilijk op mijn werk en ga gewoon door, ik heb mijn rijbewijs, opleiding etc allemaal toen ik me al zo voelde zoals nu. (ja ik voel me serieus al 8 jaar lang elke dag kut) Verschuil ik toch ook niet achter mijn BDD dat ik niet zou kunnen werken en dingen ondernemen? Ik moet wel lelijk zijn dat ik niemand kan krijgen en zelfs de lelijke me nog afwijzen + dat ik dit toch echt zelf zie in die spiegel. Echt spuuglelijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:58 schreef Staal het volgende:
[..]
Grmbl. Jammer dat ik jou niet IRL ken. Ik zou je op sleeptouw nemen en je wat anders laten zien en je geen ruimte geven voor dit soort flauwekul.
Dit wat je schrijft is wrs. wel jouw realiteit en ik vind het zonde van zo'n jonge kerel. Je bent onaantrekkelijk onzeker in je posten. Nu speelt er een meisje en straks, wat dan? Weer verschuilen achter dat BDD?
Je hebt het nu weer over haar. Waar ben jij in dit verhaal? Waar sta jij?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:55 schreef richard_prf het volgende:
Is het eigenlijk niet vreemd dat ze zelf ook haar gevoelens uit bij mij aan de telefoon en veel privë dingen verteld terwijl ze een relatie heeft? (ik heb haar al vaak huilend aan de telefoon gehad vanwege ruzies met vriendinnen, vrienden etc, waarbij ik altijd moed inspreek enzo)
Omdat ik het niet aan mijn vrienden durf te vragen omdat dat een teken van zwakte is en de meeste kijken wel tegen me op en dat wil graag zo houden. Ik wil het gewoon tegen niemand vertellen die ik in het echt ken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Je hebt het nu weer over haar. Waar ben jij in dit verhaal? Waar sta jij?
Je hebt gewoon niks en toch laat je je eigenwaarde afhangen van een ontmoeting met een meisje dat je eigenlijk niet kent. Waarom?
Wie heeft jou wijs gemaakt dat je lelijk bent? En waarom voel jij je zo? Dit begrijp ik nl. echt niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:01 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb het ook moeilijk op mijn werk en ga gewoon door, ik heb mijn rijbewijs, opleiding etc allemaal toen ik me al zo voelde zoals nu. (ja ik voel me serieus al 8 jaar lang elke dag kut) Verschuil ik toch ook niet achter mijn BDD dat ik niet zou kunnen werken en dingen ondernemen? Ik moet wel lelijk zijn dat ik niemand kan krijgen en zelfs de lelijke me nog afwijzen + dat ik dit toch echt zelf zie in die spiegel. Echt spuuglelijk.
Wie zegt dat het een teken van zwakte is?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:04 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Omdat ik het niet aan mijn vrienden durf te vragen omdat dat een teken van zwakte is en de meeste kijken wel tegen me op en dat wil graag zo houden. Ik wil het gewoon tegen niemand vertellen die ik in het echt ken.
Ik ben gewoon benieuwd of ze datgene ziet dat ik me inbeeld.
Op de sportschool lachte sommige gasten me uit om mijn uiterlijk. Op vakantie zeiden meiden recht in mijn gezicht dat ik lelijk ben. Gisteren op straat nog iemand die zei " wat kijk je nou met je lelijke kankerkop" Omdat vriendinnen uit mijn vriendengroep die ik voor het eerst ontmoette me lelijk vinden. Een vrouwelijke collega die me vertelde dat ik lelijk ben toen ze aangeschoten was. En omdat ik het zelf ook zo vind.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:05 schreef Staal het volgende:
[..]
Wie heeft jou wijs gemaakt dat je lelijk bent? En waarom voel jij je zo? Dit begrijp ik nl. echt niet.
Heb jij weleens op de straat gekeken? De meeste mensen zijn eigenlijk gewoon lelijk. Denk echt niet dat je speciaal bent hierin.
Bij dit soort reacties krijg ik echt een elephant man voorbeeld in mn hoofd...quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:07 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Op de sportschool lachte sommige gasten me uit om mijn uiterlijk. Op vakantie zeiden meiden recht in mijn gezicht dat ik lelijk ben. Gisteren op straat nog iemand die zei " wat kijk je nou met je lelijke kankerkop" Omdat vriendinnen uit mijn vriendengroep die ik voor het eerst ontmoette me lelijk vinden. Een vrouwelijke collega die me vertelde dat ik lelijk ben toen ze aangeschoten was. En omdat ik het zelf ook zo vind.
Als ik echt zo lelijk ben , dan moet er plastische chirurgie aan te passen komen want ik verdien het om een relatie te krijgen.
Oh kijk. Zo lelijk ben je dus niet he. En dat vind je dus zelf eik ook niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:04 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Omdat ik het niet aan mijn vrienden durf te vragen omdat dat een teken van zwakte is en de meeste kijken wel tegen me op en dat wil graag zo houden. Ik wil het gewoon tegen niemand vertellen die ik in het echt ken.
Ik ben gewoon benieuwd of ze datgene ziet dat ik me inbeeld.
En hoe krijg ik die zelfvertrouwen dan? Als vrouwen me toch helemaal niks vinden?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:15 schreef Staal het volgende:
[..]
Oh kijk. Zo lelijk ben je dus niet he. En dat vind je dus zelf eik ook niet.
Wel sneu dat jouw bestaan enkel lijkt te drijven op andermans mening. Tot aan het extreme toe.
Ik zou toch bouwen aan wat zelfvertrouwen als ik in jouw schoenen zou staan.
En wat voor eisen stel jij eigenlijk aan dames?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:16 schreef richard_prf het volgende:
[..]
En hoe krijg ik die zelfvertrouwen dan? Als vrouwen me toch helemaal niks vinden?
Sporten/vrienden/hobby's/werk/huis/auto/opleiding heb ik allemaal al.
Ik kan prima met mannen omgaan, die doen niet moeilijk. Ik kom afstotelijk over op vrouwen puur vanwege mijn uiterlijk.
Ik wil me niet meer elke dag extreem kut voelen. Dus dan moet ik maar plastische chirurgie ondergaan om er nog redelijk uit te zien zodat er misschien wat dames zijn die me wel zien staan.
Zou zeggen probeer het eens in Zuid Amerika of Mexico of iets dergelijks. Genoeg hoogopgeleide vrouwen te vinden die liever een wat minder knappe maar lieve man hebben die in ieder geval niet vreemd gaat.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:07 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Op de sportschool lachte sommige gasten me uit om mijn uiterlijk. Op vakantie zeiden meiden recht in mijn gezicht dat ik lelijk ben. Gisteren op straat nog iemand die zei " wat kijk je nou met je lelijke kankerkop" Omdat vriendinnen uit mijn vriendengroep die ik voor het eerst ontmoette me lelijk vinden. Een vrouwelijke collega die me vertelde dat ik lelijk ben toen ze aangeschoten was. En omdat ik het zelf ook zo vind.
Als ik echt zo lelijk ben , dan moet er plastische chirurgie aan te pas komen want ik verdien het om een relatie te krijgen.
Eerlijk, betrouwbaar, ik kom grappig over volgens de dames die ik spreek aan de telefoon en vriendinnen van mijn vrienden vinden het ook. (maar ze vinden me lelijk, vele mislukte koppel acties)quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:20 schreef Staal het volgende:
Wat vind je wel leuk aan jezelf? Noem wat positieve eigenschappen van jezelf.
Drie van je uiterlijk
en drie over je innerlijk.
Ik vraag nu maar zes positieve dingen. Moet lukken.
Kwa uiterlijk niks.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En wat voor eisen stel jij eigenlijk aan dames?
Ja ik kan geen zelfvertrouwen krijgen zonder dat de vrouwen me zien zitten. Ik doe maar alsof in het echt. Ik verzin dan ook mijn relatie om niet af te gaan. Het klinkt extreem zwak als je zegt dat je 27 jaar single bent terwijl iedereen in een relatie zit. Ze gaan je dan als vreemd zien en dat er iets aan je mankeerd. Ik vind het veels te gevaarlijk om dit in het echt te zeggen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:24 schreef Staal het volgende:
Ik kan niet meer quoten nu maar jij laat je hele wezen afhangen van twee tieten en een doos op twee benen met een vriendje. Vind je dat zelf eik niet heel erg bespottelijk? Vind je serieus dat jouw zelfbeeld van een overspelige kut moet afhangen?
Sorry maar een harde eis is dat ze Nederlands is. Dat is eigenlijk mijn enige echte eis.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zou zeggen probeer het eens in Zuid Amerika of Mexico of iets dergelijks. Genoeg hoogopgeleide vrouwen te vinden die liever een wat minder knappe maar lieve man hebben die in ieder geval niet vreemd gaat.
Je kan beter eerst een foto sturen dan verklooi je niet al je tijd met dames die toch niet geïnteresseerd zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:23 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Kwa uiterlijk niks.
Innerlijk: lief, begripvol, eerlijk, betrouwbaar. zo'n beetje als de dames waarmee ik vaak sms en msn.
Het worden er wel steeds minder, als ze me in het echt hebben gezien dan houden de telefoongesprekken en smsjes plotseling op. Wedden dat dit donderdag ook gaat gebeuren.
Dan zou ik voor plastische chirurgie gaan. Nederlandse vrouwen gaan nou eenmaal heel sterk op uiterlijk af en bovendien is de gemiddelde Nederlandse man erg knap.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:50 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Sorry maar een harde eis is dat ze Nederlands is. Dat is eigenlijk mijn enige echte eis.
Inderdaad. Ik weet dat ze heel erg voor uiterlijk gaan en dat ik geen kans maak. Dat hebben ze me ook letterlijk verteld. Ook die ik spreek nu aan de telefoon. " Ik vind uiterlijk erg belangrijk, hij moet ook wel een beetje zijn emoties durven tonen, eigenlijk het totaal pakket" zoiets zei ze.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan zou ik voor plastische chirurgie gaan. Nederlandse vrouwen gaan nou eenmaal heel sterk op uiterlijk af en bovendien is de gemiddelde Nederlandse man erg knap.
Nja en ondanks dat je denkt te weten geen kans te maken sluit je een buitenlandse partner uit. Je kan altijd nog naar Thailand gaan om zelfvertrouwen te tanken. Doet een goede maat van me die ongeveer in dezelfde situatie als jij zit.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:58 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik weet dat ze heel erg voor uiterlijk gaan en dat ik geen kans maak. Dat hebben ze me ook letterlijk verteld. Ook die ik spreek nu aan de telefoon. " Ik vind uiterlijk erg belangrijk, hij moet ook wel een beetje zijn emoties durven tonen, eigenlijk het totaal pakket" zoiets zei ze.
Dan liever geen relatie inderdaad. Ik hoop op een wonder. De kans dat er een vrouw in Nederland rondloopt die me oprecht leuk vind is even klein als het winnen van de jackpot bij de staatsloterij.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 04:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nja en ondanks dat je denkt te weten geen kans te maken sluit je een buitenlandse partner uit. Je kan altijd nog naar Thailand gaan om zelfvertrouwen te tanken. Doet een goede maat van me die ongeveer in dezelfde situatie als jij zit.
Waarom persé Nederlandse overigens? Een Duitse of Scandinavische ofzo zou je ook afwijzen?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 04:13 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Dan liever geen relatie inderdaad. Ik hoop op een wonder. De kans dat er een vrouw in Nederland rondloopt die me oprecht leuk vind is even klein als het winnen van de jackpot bij de staatsloterij.
Nee dat is ook primaquote:Op zaterdag 5 maart 2011 04:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom persé Nederlandse overigens? Een Duitse of Scandinavische ofzo zou je ook afwijzen?
Als je echt zo lelijk bent als je zegt niet nee, maar Zweedse vrouwen zijn wat vaker dronken. Makkelijker als in Nederland vond ik persoonlijk (1 Zweedse en 1 Noorse ex)quote:Op zaterdag 5 maart 2011 04:20 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Nee dat is ook primaIk bedoel eigenlijk West Europees ja. Alleen jammer dat ze in Zweden bijvoorbeeld nog knapper zijn dan in Nederland en dat terwijl ik bijna vloeiend Zweeds spreek. Maar ik denk dat ik daar geen kans maak.
Ja inderdaad, drinken zijn ze goed in daar in de Scandinavische landenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 04:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je echt zo lelijk bent als je zegt niet nee, maar Zweedse vrouwen zijn wat vaker dronken. Makkelijker als in Nederland vond ik persoonlijk (1 Zweedse en 1 Noorse ex)
Ik vind de gemiddelde nederlandse man helemaal niet zo knap en er zijn ook genoeg vrouwen hier die niet sterk op het uiterlijk afgaan. Wat hoe dan ook geen probleem is voor Richard want hij is niet lelijk en er zijn en heleboel lelijke mensen in Nederland.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan zou ik voor plastische chirurgie gaan. Nederlandse vrouwen gaan nou eenmaal heel sterk op uiterlijk af en bovendien is de gemiddelde Nederlandse man erg knap.
Aah, we gaan statistiek gebruiken!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 04:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je echt zo lelijk bent als je zegt niet nee, maar Zweedse vrouwen zijn wat vaker dronken. Makkelijker als in Nederland vond ik persoonlijk (1 Zweedse en 1 Noorse ex)
Dat heeft het wel vind ik. Ik denk dat deze post van Schenkstroop de essentie redelijk samenvat:quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:17 schreef RedFever007 het volgende:
Maar volgens mij heeft de TT niet zoveel meer met de inhoud van dit topic te maken
Ik heb er zelf ook een hele goede post over geschreven. En ik denk dat dat de essentie is van vrijwel alle problemen in dit topic:quote:Op donderdag 27 januari 2011 07:52 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
precies wat ik tien jaar terug dacht,. al die tieners trekken niet voor niets op in groepjes. in groepjes durf je meer, en leer je de grenzen verkennen van de volassen wereld. achteraf kun je alleen maar lachen om wat je samen hebt meegemaakt, de falen en de wins. en zo groei je en wordt je sterker.
mensen als Richardprf en ik hebben dat gewoon gemist. nu op onze leeftijd staat er meer op het spel. jonge meisjes zijn passé/verboden en op onze leeftijd heb je te maken met zg veeleisende meisjes a la "ikhebgeenmsn" en dat soort kutjes. 't is een bitch
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:18 schreef benzin het volgende:
Ik baal een beetje van hoe kritisch er wordt gedaan en hoe weinig ik daar aan heb. Wat ik nu ga proberen is om iedereen te laten begrijpen hoe het voelt en wat blijkbaar de achtergrond van meerdere personen is. Onderstaande is vooral op mij gebaseerd, maar heb ook enkele elementen meegenomen uit verhalen van anderen uit het vorige deel. Ik hoop dat het me lukt jullie te laten voelen wat ik ongeveer voel.
En wat zouden zulke types dan stap voor stap moeten doen? Laten we even een hypothetische jongen bedenken. Ik noem hem "Ben".
Ben is op de basisschool erg gepest, op de middelbare school is hij aan het begin genegeerd, maar werd later ook daar gepest en lastig gevallen. Hij heeft tijdens die hele periode geen vrienden gehad.
Tijdens zijn middelbare school werd Ben een paar keer verliefd. De eerste keer werd gelijk een ramp, het meisje was erg populair en heeft Ben keihard belachelijk gemaakt voor iedereen. Bij de meisjes daarna was Ben bang en daardoor pakte hij het verkeerd aan. Daardoor werden die meisjes ook bang of boos. Die meisjes hebben allemaal vriendinnen, en voor je het weet is er een heel legertje meisjes die onaardig tegen hem doen. Daardoor wordt hij steeds onzekerder en banger voor meisjes.
Doordat Ben nooit vrienden heeft gehad heeft hij zich altijd erg teruggetrokken in zijn kamertje. Als hobby leest hij veel en rommelt wat met computers. De relatie met zijn ouders is ook niet al te goed.
Ben doet eindexamen, probeert nog naar wat eindexamenfeestjes te gaan, maar dat gaat ook niet zoals hij had gehoopt. Hij eindigt elke keer alleen en dronken in een hoekje en hij moet toekijken hoe andere mensen heel veel lol met elkaar hebben.
Ben heeft geen enkel idee wat hij wil studeren, dus besluit hij van zijn computerhobby zijn studie te maken. Hij gaat Informatica studeren. Tijdens zijn studie heeft hij geen contact met vrouwen, die zijn daar niet. En buiten zijn studie heeft hij niets waar hij op een 'natuurlijke manier' vrouwen kan ontmoeten. Daarnaast is het zo dat vrouwen nooit spontaan op hem afkomen en aardig doen, maar het wel soms voorkomt dat vrouwen spontaan onaardig doen. Ondanks dat dat gewoon willekeurige momenten zijn en hij misschien wel positieve ervaringen had kunnen hebben door zelf met meisjes te praten heeft dit niet echt positief bijgedragen aan zijn angst.
Soms kan hij met veel moeite die angst onderdrukken. Maar echt fijn is dat ook niet.
Tegelijkertijd begint Ben zijn studie (en de bijbehorende hobby) zat te worden. Ben doet zijn studie met veel tegenzin, maar heeft het gevoel dat hij niet meer kan stoppen en geen idee wat hij anders moet doen.
Verder heeft Ben ook niets in zijn leven waar hij wel echt een passie voor heeft. Ben heeft daardoor nauwelijks positieve momenten in zijn leven en uiteraard net zoals iedereen rotmomenten. Het is alleen flink uit balans en leeg waardoor alles alleen maar altijd shit en rot is. Als er gewoon eens een paar dingen iets lekkerder zouden lopen dan zou Ben een stuk gelukkiger zijn.
Ben besteed een heel groot deel van zijn tijd aan denken hoe zijn leven was geweest als hij op de middelbare school dat eerste meisje anders had aangepakt. Dan was Ben nu een normale en gelukkige jongen geweest![]()
Samengevat, voor ik er een veel te lang verhaal van ga maken:
- Ben is vreselijk gepest op de basisschool
- Ben heeft nooit vrienden gehad en heeft nu nog steeds geen vrienden
- Ben heeft veel teveel zelfmedelijden door zijn verleden. Dit is tegelijkertijd ongelofelijk stom maar ook compleet begrijpelijk.
- Ben heeft hele slechte ervaringen met meisjes. Ben projecteert deze ervaringen op alle vrouwen waardoor hij erg bang is geworden voor vrouwen.
- Ben hangt heel erg in zijn verleden omdat hij zich afvragen hoe zijn leven had kunnen zijn als hij toen dingen anders had gedaan.
- Ben heeft nooit sociale vaardigheden opgebouwd en heeft ook geen ervaring met rare abstracte sociale concepten als flirten.
- Bens leven is heel erg leeg en bevat te weinig positieve dingen en ervaringen waardoor de negatieve dingen overheersen. Ben is hierdoor vaak erg negatief. Begrijpelijk onder zijn omstandigheden en voorgeschiedenis. Maar zeker nu ik, benzin, zie hoe vervelend dit kan zijn in dit topic zie ik in dat dit erg irritant kan overkomen. (No offence trouwens) Ook al is het niet zo bedoeld.
- Ben is heel erg bang in zijn eentje naar sociale gelegenheden te gaan. Hij blijft stiekem lieve comfortabel thuis dan dat hij alleen naar iets toe moet. Hij is bang over te komen als iemand die sociaal onhandig en eenzaam is. Ben wil liever niet dat andere mensen dat zo zien. Daardoor blijft hij liever comfortabel. Weer heel begrijpelijk, maar zie mijn opmerking hierboven. Het is irritant als mensen niet luisteren naar het advies, maar mensen zien ook vaak de omstandigheden en gevoelens niet in.
Nu de hamvraag: Wat zou Ben moeten doen, stap-voor-stap, om zijn leven weer betekenis te geven, lekker in zijn vel te komen, vrienden te maken en een meisje te vinden?
Juustem dat praat je jezelf aan man..quote:Op zaterdag 5 maart 2011 17:37 schreef richard_prf het volgende:
Ik kreeg helemaal geen aandacht , ik heb het me ingebeeld doordat ik dronken was en ik zo graag wou dat het veranderde omdat ik toch mijn best doe.
Ik heb dus nog altijd 0,0 aandacht.
Nee helemaal niet. Het is zo tot mijn 27 had ik zelfs nooit met een meisje gepraat.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 17:50 schreef levanteudtherevival het volgende:
[..]
Juustem dat praat je jezelf aan man..
Dan ben je verlegen en bang. Dat is mogelijk het echte probleem.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:04 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Het is zo tot mijn 27 had ik zelfs nooit met een meisje gepraat.
En die vrouwen maar zeggen dat het alleen om de liefde gaatquote:Het wordt me ook heel vaak gezegd dat ik lelijk ben in het echt en pas nog door de meiden in mijn nieuwe vriendengroep waar veel singles in zitten vinden me allemaal lelijk en hebben geen zin om in gesprek te gaan met mij.
Er zijn toch ook lelijke meisjes.quote:Ook met uitgaan heb ik absoluut geen kans en word ik altijd direct afgewezen. Ik word altijd overal belachelijk gemaakt om mijn uiterlijk. En het erge is dat ze gelijk hebben. Want ik zie het zelf ook in de spiegel.
Je kan jezelf toch ook verwennen joh. Leuk porno filmpje met echte hottiesquote:Ik heb geen zin meer om verder te leven. Je elke dag kut voelen 8 jaar lang is ondraaglijk.
Ik had het verzonnen omdat ik wilde dat mijn situatie zou veranderen en om de mensen die me hulp bieden niet teleur te stellen. Maar ik weet dat ik kansloos ben bij vrouwen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:12 schreef levanteudtherevival het volgende:
dat dat ingebeeld was, dat beeld je je in, en dat was wat ik bedoelde. Hoezo zou je dat eerst posten, en er trots op zijn, en hoezo zou dat nu opeens niet zo zijn? je zei dat je een bepaalde outfit aanhad, ik denk dat je die daadwerkelijk bezit.. trek die aan en volg mijn net gegeven advies morgen tijdens koopzondag.. pak een terrasje/hema/laplace of iets dergelijks waar je uitzicht hebt en ga observeren... wat doen die kerels qua beweging/tactiek etc.
Je zegt dat je al naar de sportschool gaat etc. ben je echt pumped of een magere lat die alleen cardio doet?
Geef eens een voorbeeld van wat jij aan zou doen op een avondje uit?
Heeft iemand je claim dat je lelijk bent al gecheckt?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:16 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik had het verzonnen omdat ik wilde dat mijn situatie zou veranderen en om de mensen die me hulp bieden niet teleur te stellen. Maar ik weet dat ik kansloos ben bij vrouwen.
Op dit moment ben ik een magere lat omdat ik bijna niet meer eet want niks smaakt me meer.
Ik stop nu een tijdje met posten want ik realiseer me dat de pijn toch niet kan verdwijnen.
Dat is zo iemand die een lelijk of nog erger een afstotelijk uiterlijk heeft heeft geen kansquote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:04 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Het is zo tot mijn 27 had ik zelfs nooit met een meisje gepraat.
Het wordt me ook heel vaak gezegd dat ik lelijk ben in het echt en pas nog door de meiden in mijn nieuwe vriendengroep waar veel singles in zitten vinden me allemaal lelijk en hebben geen zin om in gesprek te gaan met mij.
Ook met uitgaan heb ik absoluut geen kans en word ik altijd direct afgewezen. Ik word altijd overal belachelijk gemaakt om mijn uiterlijk. En het erge is dat ze gelijk hebben. Want ik zie het zelf ook in de spiegel.
Ik heb geen zin meer om verder te leven. Je elke dag kut voelen 8 jaar lang is ondraaglijk.
Meerdere users hebben zijn foto's al gezien en hem beoordeeld...not like it helps.quote:Heeft iemand je claim dat je lelijk bent al gecheckt?
Zo niet, stuur Strawberry een foto en laat haar eens oordelen.
Niet eten is ongezond
De pijn die niet verdwijnt, ontstaat doordat je jezelf klem zet met iets dat je niet lukt.
Van al dat wanhopig zoeken word je ziek.
Die vrouwen zijn dat niet waard.
Het is imho een gedragsprobleem die samenhangt met je wanhoop (te geforceerd enzo).
Ga eens naar je huisarts, je klinkt zo wanhopig ellendig.
Wat een bullshitquote:Dat is zo iemand die een lelijk of nog erger een afstotelijk uiterlijk heeft heeft geen kans
bij de dames/vrouwen met een normaal/redelijk verstand.
Of je moet zeer rijk zijn of je moet willen zorgen voor de de kinderen van haar ex(en).
Daarom gaan ik zelf ook niet meer uit want het heeft toch geen zin om de gezellige man
uithangen.want het interesseren toch niet als je je uiterlijk niet mee heeft.
Wat was je opinie?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Meerdere users hebben zijn foto's al gezien en hem beoordeeld...not like it helps.
Jammer dat zoveel mensen bloednerveus worden van dat hele datingcircus.quote:
Als ik nog een jonge man was ging ik voor het hartje dat nooit onder sneeuwtquote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Het gaat bij hem niet om het daten wat problematisch is, het gaat veel verder dan dat.
Rich ik weet dat je dit leest, dus post gewoon.
Een afwijzing is niet erg, maar als je alleen maar afwijzingen krijgt ga je geloven dat niemand je ooit zal willen.quote:Waarom zijn mensen eigenlijk bang voor een afwijzing van dame?
Frustratie vreet een mens op.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom zijn mensen eigenlijk bang voor een afwijzing van een dame?
Waarom ga je dat geloven? Ooit van doorzettingsvermogen gehoord?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een afwijzing is niet erg, maar als je alleen maar afwijzingen krijgt ga je geloven dat niemand je ooit zal willen.
Je kan je hele leven proberen de maan aan te raken natuurlijk, maar ....quote:Op zondag 6 maart 2011 00:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom ga je dat geloven? Ooit van doorzettingsvermogen gehoord?
Jij wel neem ik aanquote:
So what? Dan maar niet doen? Wat is er mis met doorzettingsvermogen. Ik heb een schijt hekel aan mensen die zeggen aan vrienden dat ze iets maar uit hun hoofd moeten zetten. Dat gaat je nooit lukken, daar ben je niet slim genoeg voor, niet mooi genoeg voor etc. Fuck that.quote:Op zondag 6 maart 2011 00:07 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Je kan je hele leven proberen de maan aan te raken natuurlijk, maar ....
QFT, waar een wil is is een weg Richard!quote:Op zondag 6 maart 2011 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
So what? Dan maar niet doen? Wat is er mis met doorzettingsvermogen. Ik heb een schijt hekel aan mensen die zeggen aan vrienden dat ze iets maar uit hun hoofd moeten zetten. Dat gaat je nooit lukken, daar ben je niet slim genoeg voor, niet mooi genoeg voor etc. Fuck that.
Het zit bijna allemaal tussen de oren. Het is niet moeilijk een onaantrekkelijke dame/man een relatie te laten krijgen en meer zelfvertrouwen te kweken. Dat zelf medelijden wat ze met zich zelf hebben wordt alleen maar door dit soort R&P topics gevoed. Boehoe ik ben lelijk en kan niemand vinden. Ja, boehoe, ik ook niemand. Laten we samen zielig zijn. Boe-fucking-hoe...
Ik weet niet of die weg er voor iedereen is, sommige mensen hebben nou eenmal een grote achterstand, zie deze post: Is versieren op latere leeftijd nog goed te leren #4quote:Op zondag 6 maart 2011 00:23 schreef levanteudtherevival het volgende:
[..]
QFT, waar een wil is is een weg Richard!
So what? Waarom zou een grote achterstand moeten betekenen dat je het niet meer kunt? Of minder kunt? Je zoekt naar redenen om je excuus te verdedigen. Een grote achterstand zou juist(!) een reden moeten zijn om er juist actief mee bezig te zijn! Nu wordt die reden van 'achterstand' veel te vaak als excuus gebruikt.quote:Op zondag 6 maart 2011 00:26 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet niet of die weg er voor iedereen is, sommige mensen hebben nou eenmal een grote achterstand, zie deze post: Is versieren op latere leeftijd nog goed te leren #4
Rich loopt al bij een psychiater en zou ook groepsgesprekken krijgen of zo maar daar heb ik niks meer over gehoord....ook niet van medicijnen.quote:De mensen hier hebben psychische problemen -> tijd om ze te overwinnen, het gebagger in deze topic-reeks lukt niet dus dan maar met professionelere hulp. heeft een van jullie ervaring met psycholoog of iets dergelijks? hoe ging dat?
Klopt, denk ik ook.quote:We hebben vrouwelijke fokkers nodig die zich willen opofferen. Dat is de enige remedie. Praten helpt niet meer.
Niet per se. Maar het word achterstand geeft wel aan dat het voor andere mensen heel makkelijk is, maar voor mij niet en dat er heel veel meer pijn, moeite en hard werk nodig is.quote:Op zondag 6 maart 2011 00:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
So what? Waarom zou een grote achterstand moeten betekenen dat je het niet meer kunt?
Dan verander je van plek. Ga je ergens op vakantie. Je hebt vaak een wisseling van patroon nodig om uit een moeilijke periode te komen. Heb je het geld niet? Ga je sparen. Zijn er bepaalde issues die uitgepraat moeten worden of bepaalde personen die je weg tot succes verhinderen? Dan zorgen we dat dat verandert. Issues met een familie lid? Je hebt een telefoon en een mond. Maak een afspraak en zorg dat je alle shit achter je krijgt. Ga dan eens een periode weg.quote:Op zondag 6 maart 2011 00:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat als de wil er niet is omdat je er de kracht niet meer voor op kan brengen en al jarenlang vast zit in een bepaald denkpatroon en depressiviteit? Hoe zet je die knop om.
Als jij het maar niet wordt natuurlijk he. We hebben vast wel wat Poolse meiden rondlopen hier.quote:
Dat geeft helemaal niet aan dat het voor anderen heel makkelijk is. Ervaring wil niet zeggen dat het makkelijk is. Misschien kost het wel net zoveel moeite ..quote:Op zondag 6 maart 2011 00:45 schreef benzin het volgende:
[..]
Niet per se. Maar het word achterstand geeft wel aan dat het voor andere mensen heel makkelijk is, maar voor mij niet en dat er heel veel meer pijn, moeite en hard werk nodig is.
Van mezelf? Ik heb vrienden die erger waren wat betreft sociale omgang en relaties dan users die ik hier heb zien postenquote:Op zondag 6 maart 2011 00:49 schreef deelnemer2 het volgende:
sitting_elfling je gaat teveel van jezelf uit.
Ik wist niet dat bepaalde users hier het loodje hadden gelegd? Ik heb natuurlijk niet alles gelezen en er zijn natuurlijk ook wel degelijk mensen die echt psychisch ziek zijn. Maar met medicatie kun je een eind komen.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Als je vrienden nog leven zijn ze er vast niet erger aan toe dan bepaalde users hier...
Ik bedoel die: Je kunt alles bereiken wat je maar wilt mentaliteit.quote:Op zondag 6 maart 2011 00:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Van mezelf? Ik heb vrienden die erger waren wat betreft sociale omgang en relaties dan users die ik hier heb zien posten
Jawel hoor. Ik zie het vaak gebeuren in filmsquote:Op zondag 6 maart 2011 01:06 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Ik bedoel die: Je kunt alles bereiken wat je maar wilt mentaliteit.
Dat is ook niet waar.
Denk ik ook hoor, daarom vind ik het zonde als jongens/mannen het met name opgeven, dan lopen ze zoveel moois mis. Al bestaat het leven uit meer dan het hebben van een vriendin, natuurlijk is verliefheid wel heel mooi.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Naar mijn mening is er gewoon een te groot gedeelte mensen die er zelf echt wat aan kan doen en slechts een relatief kleine groep die echt ziek is en professionele hulp nodig heeft.
Grappenmaker.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:07 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ik zie het vaak gebeuren in films
Nee natuurlijk is het niet waar. Maar dat wil bij voorbaat niet zeggen dat je het maar niet moet proberen. Met die mentaliteit kom je nergens.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:06 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Ik bedoel die: Je kunt alles bereiken wat je maar wilt mentaliteit.
Dat is ook niet waar.
Er zijn mensen die te sterk worden ondermijnt door anderen ivm bepaalde afwijkingen of tekortkomingen. De samenleving kan heel hard zijn, zelf zonder dat mensen dat in de gaten hebben. Je gaat uit van het normale. Het zit eens mee en het zit eens tegen. Man, er zijn mensen die gewoon worden afgemaakt.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee natuurlijk is het niet waar. Maar dat wil bij voorbaat niet zeggen dat je het maar niet moet proberen. Met die mentaliteit kom je nergens.
Als je wordt afgemaakt door mensen die opmerkingen naar je slingeren of je het leven moeilijk maken, dan ben jij niet minderwaardig aan hen, maar zijn zij minderwaardig aan jou.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:21 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die te sterk worden ondermijnt door anderen ivm bepaalde afwijkingen of tekortkomingen. De samenleving kan heel hard zijn, zelf zonder dat mensen dat in de gaten hebben. Je gaat uit van het normale. Het zit eens mee en het zit eens tegen. Man, er zijn mensen die gewoon worden afgemaakt.
Ik kreeg dat gevoel wat je hier beschrijft pas echt door toen ik ging verhuizen naar het buitenland. Alleen zielig thuis zijn schiet je geen donder mee op.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:21 schreef Supersoep het volgende:
De nietigheid van het leven begrijpen / waarderen kan soms wel eens helpen. Letterlijk in de zin van ''zóóóóó wat zijn we eiguhlijk klein he met sun alleh!"
Heerlijk vind ik dat soms, net voordat ik iets moet doen wat ik eng vind, of als ik me zorgen maak over iets dat tegenzit. Het boeit eigenlijk allemaal geen fcuckle, sex is niet het enige genot op de wereld. Tegelijkertijd is het verkrijgen van affectie en genegenheid van vrouwen ook niet onhaalbaar, voor niemand. Ik vertrouw nog steeds op m'n mening dat je dan maar de nadruk moet leggen op je andere kwaliteiten als je het niet van je uiterlijk moet hebben. Leer jezelf ook wat arrogant zijn, een beetje overcompensatie.
Zielig lopen doen heeft in ieder geval geen zin. Dat is na jaren lang zielig doen wel duidelijk, ben je geen meter mee opgeschoten. Dus als je steeds op dezelfde voet verder wil gaan, kan je er het best nu al een eind aan maken, want je zal nergens komen. De prinses op het witte paard bestaat niet.
Natuurlijk hebben veel mensen dat niet door. Of je nu op de basisschool zit, de middelbare school of een collega die een grapje maakt over dat je toch wel fors bent. Zonder dat ze door heeft dat je daar door huilend thuis zit.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:21 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die te sterk worden ondermijnt door anderen ivm bepaalde afwijkingen of tekortkomingen. De samenleving kan heel hard zijn, zelf zonder dat mensen dat in de gaten hebben. Je gaat uit van het normale. Het zit eens mee en het zit eens tegen. Man, er zijn mensen die gewoon worden afgemaakt.
Ik ben het met je eens. Alles relativeren en er boven gaan staan, helpt. Maar dan nog.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:22 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Als je wordt afgemaakt door mensen die opmerkingen naar je slingeren of je het leven moeilijk maken, dan ben jij niet minderwaardig aan hen, maar zijn zij minderwaardig aan jou.
Dat soort opmerkingen en ervaringen maken mooie vrouwen ook onzeker. Ik refereer niet aan mezelf ( want ik ben absoluut ook niet het ideaalbeeld) maar wel aan de prachtige vrouwen met een slecht zelfbeeld die ik tegen ben gekomen.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Natuurlijk hebben veel mensen dat niet door. Of je nu op de basisschool zit, de middelbare school of een collega die een grapje maakt over dat je toch wel fors bent. Zonder dat ze door heeft dat je daar door huilend thuis zit.
Maar waarom zou iemand zich bewust onderdrukt moeten voelen en daar niet gewoon schijt aan hebben?
Infantiel voorbeeld.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben veel mensen dat niet door. Of je nu op de basisschool zit, de middelbare school of een collega die een grapje maakt over dat je toch wel fors bent. Zonder dat ze door heeft dat je daar door huilend thuis zit.
Maar waarom zou iemand zich bewust onderdrukt moeten voelen en daar niet gewoon schijt aan hebben?
Ook mensen die dat hebben leren leuke mensen kennen en misschien de liefde van hun leven. Het scheelt ect een stuk wie je als persoon bent.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:37 schreef deelnemer2 het volgende:
Infantiel voorbeeld.
Ik denk aan mensen met ernstige brandwonden in het gezicht.
Ernstige vorm van een haze lip.
Serieuze psychische klachten.
Dat is niet meer gezellig daten. Snap je.
En wat dan nog? Moet je je zelf dus maar afmaken omdat je er door wat voor omstandigheden anders uitziet? Moeten dat soort mensen dan maar zielig en alleen thuis zitten? Natuurlijk is het stukken moeilijker voor dit soort mensen. Maar dat zal ook niemand ontkennen.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:37 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Infantiel voorbeeld.
Ik denk aan mensen met ernstige brandwonden in het gezicht.
Ernstige vorm van een haze lip.
Serieuze psychische klachten.
Dat is niet meer gezellig daten. Snap je.
Maar het biedt wel meer tevredenheid wanneer een persoon met brandwonden zijn/haar ware vindt. Zelf ben ik ook een lijder van acne, laat ik mij uit het veld slaan? No way, door niemand.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En wat dan nog? Moet je je zelf dus maar afmaken omdat je er door wat voor omstandigheden anders uitziet? Moeten dat soort mensen dan maar zielig en alleen thuis zitten? Natuurlijk is het stukken moeilijker voor dit soort mensen. Maar dat zal ook niemand ontkennen.
Natuurlijk niet. Maar het betekent wel dat je het leven anders moet benaderen dan de gemiddelde mens dat doet. Een leuke peptalk in een commercieel bedrijf waarin wordt gesteld dat de indruk van de eerste seconde eigenlijk al bepalend is enzo. Je moet het niet op dat soort mensen loslaten. Zo wordt er nogal wat beweerd dat niet voor iedereen bruikbaar is. Je moet veel negeren als je buiten normale valt.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En wat dan nog? Moet je je zelf dus maar afmaken omdat je er door wat voor omstandigheden anders uitziet? Moeten dat soort mensen dan maar zielig en alleen thuis zitten? Natuurlijk is het stukken moeilijker voor dit soort mensen. Maar dat zal ook niemand ontkennen.
Maar heb jij ook problemen op sociaal gebied of kom je hier gewoon chillen?quote:Op zondag 6 maart 2011 02:10 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Deelnemer is wat ouder, zeer hoog opgeleid en breed ontwikkeld.
Ik heb het idee dat men zich al wel erg snel in een eigen hokje plaatst. Echte problemen of niet. Ik denk de categorie die jij schetst nog niet een kwart is van de 'probleem gevallen'. Uiteraard is dit een ruime schatting.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:56 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar het betekent wel dat je het leven anders moet benaderen dan de gemiddelde mens dat doet. Een leuke peptalk in een commercieel bedrijf waarin wordt gesteld dat de indruk van de eerste seconde eigenlijk al bepalend is enzo. Je moet het niet op dat soort mensen loslaten. Zo wordt er nogal wat beweerd dat niet voor iedereen bruikbaar is. Je moet veel negeren als je buiten normale valt.
Voor intelligente mensen leidt het ook tot veel inzicht. Persoonlijk heb ik geen advies nodig. Maar ik begrijpt de problemen van anderen beter. Het is voor sommige echt niet gemakkelijk. Problemen hebben de neiging zich op te stapelen. Het resulterende levensgevoel is moeilijk uit te leggen.
En de "nerd" is nooit echt lelijk in die irritante chick-flics. En "the whimpy kid" is ook eigenlijk niet whimpy in die kinderfilms.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:07 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ik zie het vaak gebeuren in films
Er wordt naar mijn idee juist teveel beweert vanuit moralisme/idealisme. Dingen die eigenlijk op niemand van toepassing zijn omdat ze gewoon niet werken in de praktijk.quote:Op zondag 6 maart 2011 02:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Er wordt inderdaad veel beweerd wat niet allemaal suitable is voor ieder individu. Maar niet ieder persoon heeft specifieke individuele hulp nodig.
Minder eten meer bewegen werkt inderdaad in de praktijkquote:Op zondag 6 maart 2011 05:01 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Er wordt naar mijn idee juist teveel beweert vanuit moralisme/idealisme. Dingen die eigenlijk op niemand van toepassing zijn omdat ze gewoon niet werken in de praktijk.
Je kan bijv het onderwerp veranderen naar dieten/afvallen. Dan zegt men automatisch: minder eten meer bewegen. En werkt dat dan ook in de praktijk?
De praktijk ligt ingewikkelder. Wellicht zou men dan juist moeten toegeven dat zij niet alles begrijpen van hoe afvallen en het lichaam precies werken. Ipv nodeloos mensen te gaan zitten afkafferen met gebruik van foute/incomplete informatie.quote:Op zondag 6 maart 2011 05:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Minder eten meer bewegen werkt inderdaad in de praktijk
Dat klopt en het lastig problemen in te schatten, ook voor professionele psychologen. Je kan er dus ook gemakkelijk mee aan de haal gaan. Zowel degene die zichzelf problemen aanpraat, als degene die op grond van een beperkte eigen ervaring en politieke / ideologische ideeen alles te simpel interpreteert.quote:Op zondag 6 maart 2011 02:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat men zich al wel erg snel in een eigen hokje plaatst. Echte problemen of niet. Ik denk de categorie die jij schetst nog niet een kwart is van de 'probleem gevallen'. Uiteraard is dit een ruime schatting.
Er wordt inderdaad veel beweerd wat niet allemaal suitable is voor ieder individu. Maar niet ieder persoon heeft specifieke individuele hulp nodig.
Bij toeval (iets met die sprieten of je stond per ongelijk op haar tenen) of ze vond je leuk (zo op het eerste gezicht) en begon zelf.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:49 schreef richard_prf het volgende:
Maar ik wil perse weten hoe het gesprek tot stand is gekomen. Dat is het belangrijkste en ik vermoed dat ik dat niet meer kan herinneren -.-
Het was toeval, Wij stonden daar ergens achterin en volgens mij was zij alleen ofzo aan het wachten op haar vriendinnen en stond ze naast ons te wachten en zo ben ik gesprek geraakt denk ik.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:57 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Bij toeval of ze vond je leuk (zo op het eerste gezicht).
Hoogwaarschijnlijk speelt het allemaal in je hoofd, die afwijzende blikken. Ten eerste je hebt zelf geen oogcontact proberen te maken en ten tweede je valt niet de hele tijd op, de meeste mensen zitten niet de hele tijd over jou te denken. Meeste mensen hebben niks tegen je en denken niet eens aan je, ze zijn daar om zelf gezellig met je te hebben. Ze gaan pas over jou denken wanneer je hen begin aan te spreken en interacteren.quote:Ik vraag me af of het echt afwijzende blikken zijn of omdat ik het me inbeeld. Misschien omdat ik zelf niet durf te kijken en alleen uit mijn ooghoeken.
Volgens Strawberry (en anderen) is je uiterlijk geen reeel probleem.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:59 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Het was toeval, Wij stonden daar ergens achterin en volgens mij was zij alleen ofzo aan het wachten op haar vriendinnen en stond ze naast ons te wachten en zo ben ik gesprek geraakt denk ik.
Blijkbaar durfde ik haar aan te kijken en wat te zeggen. En dat ze me leuk zou vinden zo op het eerste gezicht is onmogelijk want dat is namelijk nooit gebeurd in 27 jaar dus ik moet het zeker niet hebben van mijn goede uiterlijk.
Toevallig heb ik een foto gekregen van gisteren.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:14 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Volgens Strawberry (en anderen) is je uiterlijk geen reeel probleem.
Maar dat nare gevoel verhinderd je om je normaal te gedragen.
Is het een idee om alleen met dat gevoel te beginnen?
Stel je gaat van het ergste uit. Wat kun je dan verwachten en is daarmee te leven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al moet ik zeggen die gast op de voorgrond er ook niet al te best eruit ziet op die foto.
[ Bericht 9% gewijzigd door richard_prf op 06-03-2011 14:38:14 ]
Dus dan maar dronken door het leven..quote:Op zondag 6 maart 2011 13:59 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik weet dat als ik nuchter was dat het gesprek er sowieso nooit was gekomen.
quote:Op zondag 6 maart 2011 14:19 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Toevallig heb ik een foto gekregen van gisteren.
Ik sta rechts, Ik ben wel degelijk lelijk:Beetje vage foto maar vind je buddy's veel lelijker tbh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vriend op de voorgrond lijkt net een lachend nijlpaard ofzoquote:Op zondag 6 maart 2011 14:24 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Beetje vage foto maar vind je buddy's veel lelijker tbh.
quote:Op zondag 6 maart 2011 14:19 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Toevallig heb ik een foto gekregen van gisteren.
Ik sta rechts, Ik ben wel degelijk lelijk:Gezien. Je zien er zeer goed uit. Klacht verworpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al moet ik zeggen die gast op de voorgrond er ook niet al te best eruit ziet.
Verklaart ook je gesprek met dat meisje. Ze vond je er leuk uitzien.
Waarom?quote:Op zondag 6 maart 2011 14:30 schreef richard_prf het volgende:
Jammer alleen dat je mijn outfit niet goed kan zien op die foto.
Omdat het er wel leuk uitzag. Maar maandag ga ik weer naar Breda en weer flink wat alcohol naar binnen werken. En ik zal proberen een leukere foto te maken.quote:
Jonge wat zeik je nou kneusje, Ik bedoel dat lachend nijlpaard niet eens negatief maar dat hij er grappig op staat. bovendien zit hij er ECHT niet mee. Het is lange leven de lol voor hem en hij weet zelf dat die er niet zo goed uitziet maar dat boeit hem echt niet.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:32 schreef iwannabehigh het volgende:
Jahoor, Richard kaapt weer eens het hele topic.
Beetje jammer dat je je vrienden keihard afkraakt door te zeggen dat er 1 op een nijlpaard lijkt. En dan vind je jezelf lelijk, en dan durf je dat over een ander te zeggen. Net alsof dat leuk is voor hem (ookal krijgt hij dit niet mee, het is niet leuk). En jij zou toch wel moeten weten hoe dat voelt. Toont wel karakter.
Kom maar op met die foto's. Als ik vind dat je lelijk bent, draai ik er niet om heen.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:33 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Omdat het er wel leuk uitzag. Maar maandag ga ik weer naar Breda en weer flink wat alcohol naar binnen werken. En ik zal proberen een leukere foto te maken.
Nee, je bent een jonge man van 27.quote:Ik ziet hier met een zware kater en ik ga toch merken dat ik geen 18 meer ben toen ik de dag erna vrolijk opstond zonder hoofdpijn of whatever
I knowquote:Op zondag 6 maart 2011 14:39 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Kom maar op met die foto's. Als ik vind dat je lelijk bent, draai ik er niet om heen.
[..]
Nee, je bent een jonge man van 27.
Klopt ja, ik herken dat ook. Voordat ik relaxed met een meisje durf te praten moet ik al zo dronken zijn dat ik nauwelijks meer kan lopen. Tot die tijd blijft dat te eng, terwijl ik verder wel al heel veel ondoordachte en stomme dingen ga doen.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:23 schreef Kevin24 het volgende:
Maja, heb zelf ookal ben ik tyfesdronken altijd een soort stemmetje in me hoofd "ze moet niks van je! je valt haar lastig!! rot op! fugly bastard!" klote is dat.
Ja klopt ik ook wel. Heb jij dan ook de volgende dag de gedachte van dat je hele erge dingen hebt gezegd en dat je je voor lult voelt staan?quote:Op zondag 6 maart 2011 14:43 schreef benzin het volgende:
[..]
Klopt ja, ik herken dat ook. Voordat ik relaxed met een meisje durf te praten moet ik al zo dronken zijn dat ik nauwelijks meer kan lopen. Tot die tijd blijft dat te eng, terwijl ik verder wel al heel veel ondoordachte en stomme dingen ga doen.
Terecht, dat is je geestelijke leeftijd.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:41 schreef richard_prf het volgende:
[..]
I know. maar die meid dacht meteen dat ik nog studeerde geloof ik dus ik zei maar dat ik nog studeerde en 22 was. De meeste mensen schatten me nog steeds rond de 19 of 20.
Ja jonge, ik wist al langer dat je een kortzichtig persoon was en gewoon gaat vertellen dat iemand zich niet moet aanstellen terwijl diegene aan een psychische ziekte lijd en veel problemen ondervind.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:44 schreef iwannabehigh het volgende:
Er is hier maar 1 kneusje en dat ben jij, geloof me. Je bent 27 jaar, gedraag je je er dan (a.u.b) naar. Je kan je wel de hele tijd gaan verschuilen achter BDD en zielig doen en aandacht vragen dmv topics kapen, maar dat heeft echt geen zin. Door jou begrijp ik mijn moeder ineens heel goed, dodelijk vermoeiend lijkt me het.. zo'n onzeker persoon om je heen die keer op keer om bevesteging vraagt.
Mensen die gaan zeggen dat ik me niet in kan leven blablabla.. Kan ik wel, maar je moet ook een keer ophouden met zielig doen en eraan gaan werken ipv bevestiging blijven vragen en er ondertussen toch niet in geloven en blijven zeggen dat je lelijk bent.
Jouw vrienden weten ook niet dat jij vrijwel altijd depressief bent, toch?quote:Op zondag 6 maart 2011 14:37 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Jonge wat zeik je nou kneusje, Ik bedoel dat lachend nijlpaard niet eens negatief maar dat hij er grappig op staat. bovendien zit hij er ECHT niet mee. Het is lange leven de lol voor hem en hij weet zelf dat die er niet zo goed uitziet maar dat boeit hem echt niet.
Waar zie jij staan dat ik hem lelijk vind trouwens? Ik vind hem er niet top uitzien typte ik. En lelijk vind ik hem dus echt niet.
Het ging toch over zijn ervaringen met versieren en dat een meisje met hem in gesprek was? Lijkt me OT. Of heb jij iets beters te posten?quote:Op zondag 6 maart 2011 14:32 schreef iwannabehigh het volgende:
Jahoor, Richard kaapt weer eens het hele topic.
Hier heb je wel een beetje gelijk in.quote:Beetje jammer dat je je vrienden keihard afkraakt door te zeggen dat er 1 op een nijlpaard lijkt. En dan vind je jezelf lelijk, en dan durf je dat over een ander te zeggen. Net alsof dat leuk is voor hem (ookal krijgt hij dit niet mee, het is niet leuk). En jij zou toch wel moeten weten hoe dat voelt. Toont wel karakter.
Ja ze weten het niet. En ja je kan gelijk hebben hoor. Ik zal die persoon echt niet laten vallen als die problemen zou hebben wat helaas bij vrijwel iedereen andersom werkt in de praktijk.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jouw vrienden weten ook niet dat jij vrijwel altijd depressief bent, toch?
Misschien is die vriend ook wel heel ongelukkig, maar laat hij dat niet merken aan jou.
Dronken mannen zijn totaal onaantrekkelijk...quote:Klopt ja, ik herken dat ook. Voordat ik relaxed met een meisje durf te praten moet ik al zo dronken zijn dat ik nauwelijks meer kan lopen. Tot die tijd blijft dat te eng, terwijl ik verder wel al heel veel ondoordachte en stomme dingen ga doen.
Ik drink bijna nooit hoorquote:Op zondag 6 maart 2011 15:17 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar Rich als je zo doorgaat heb je precies wat je wilt, namelijk doodgaan aan liverfailure.
Ja , maar ik praatte nog wel normaal met haar. Ik kwam niet straal bezopen over ofzo want het gesprek duurde een half uur dus zo erg kan het niet geweest zijn.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dronken mannen zijn totaal onaantrekkelijk...
Als ik zie hoeveel jij naar binnen hebt gewerkt...en geheugenverlies is ook geen goed teken. Wees blij dat je jezelf niet in een coma hebt gezopen. Misschien zijn die vrienden van je precies als jij, dat ze ook zoveel zuipen.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:19 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik drink bijna nooit hoorIk had er gewoon zin in. En het valt wel mee volgens mij
ik heb niet eens gekotst of andere klachten gekregen.
Iedereen was dronken gisteren.
Niet beoordelen op mijn uiterlijk, maar vragen of ze datgene ziet wat ik me inbeeld. En nee ik vind je niet hard maar kortzichtig en vrij dom.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:23 schreef iwannabehigh het volgende:
Strawberry, je weet zelf ook wel dat hij alleen maar over lelijk zijn enzovoort praat. Niet over ''versieren op LATERE leeftijd''.
Ja Richard, je laat 1 meisje beoordelen over je uiterlijk en dan ineens is alles goed volgens jou? Dát is kortzichtig (dus noem mij niet kortzichtig omdat ik geen medelijden met je heb) en dat laat zien dat je NIET keihard aan het werk bent, anders zou je zoiets doms niet eens posten. Dus noem mij niet kortzichtig, noem me maar hard.
Waarom dan precies? Omdat ik geen medelijden met je heb?quote:Op zondag 6 maart 2011 15:26 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Niet beoordelen op mijn uiterlijk, maar vragen of ze datgene ziet wat ik me inbeeld. En nee ik vind je niet hard maar kortzichtig en vrij dom.
Niet door mijn BDD maar door de problemen die ik er aan ondervind. Je snapt er echt niks van. Er zijn er wel meer die het niet snappen maar lang niet zo verschrikkelijk irritant als jij bent.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:27 schreef iwannabehigh het volgende:
''Ik heb BDD dus ik ben héél zielig en iedereen moet medelijden met me hebben en het met me eens zijn en als iemand geen medelijden heeft is die hard of heeft diegene geen inlevingsvermorgen'' God wat kan ik me daar aan ergeren.
Waarom reageer je elke keer op mijn posts als je het zo vermoeiend vind? Nee ik vind je dom omdat je gevolgen onderschat van een psychologische ziekte bovendien voeg jij niets toe behalve dat je zegt dat ik me niet moet aanstellen in elke post.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:28 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Waarom dan precies? Omdat ik geen medelijden met je heb?
Als je vind dat je BDD hebt, erken je dat je zelf niet realistisch over je uiterlijk kan oordelen. Dan moeten anderen het maar doen. Conclusie: het is inbeelding.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:30 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Niet door mijn BDD maar door de problemen die ik er aan ondervind. Je snapt er echt niks van. Er zijn er wel meer die het niet snappen maar lang niet zo verschrikkelijk irritant als jij bent.
Om nog maar eens het gebrek aan inzicht te bevestigen geef ik je hier een lijst wat je absoluut niet zeggen tegen iemand die depressief is:quote:Op zondag 6 maart 2011 15:28 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Waarom dan precies? Omdat ik geen medelijden met je heb?
Niet echt, ik heb de dagnose BDD gekregen door de psycholoog maar dat betekent nog niet dat je niet lelijk zou kunnen zijn. Het gaat erom hoe je jezelf ziet en hoe je ermee om gaat.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:35 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Als je vind dat je BDD hebt, erken je dat je zelf niet realistisch over je uiterlijk kan oordelen. Dan moeten anderen het maar doen. Conclusie: het is inbeelding.
Hoe kom je af van nare gevoelens die niet kloppen?
Hoe kan je dan zo dom zijn om dingen te posten die absoluut averechts werken? Ik weet dat er veel persoon zijn die zoals jij denken en dat is dan ook de reden dat ik met een masker door het leven ga en langzaam kapot ga van binnen.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:48 schreef iwannabehigh het volgende:
Richard, ik weet heel goed hoe naar het is om depressief te zijn. Mijn moeder is erg depressief geweest, heeft een burn-out gehad enzovoort. Je hoeft me niet te vertellen hoe het allemaal zit etc.
Zo zie jij het. Nogmaals:quote:Op zondag 6 maart 2011 15:49 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Hoe kan je dan zo dom zijn om dingen te posten die absoluut averechts werken?
quote:Op zondag 6 maart 2011 15:37 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Om nog maar eens het gebrek aan inzicht te bevestigen geef ik je hier een lijst wat je absoluut niet zeggen tegen iemand die depressief is:
Lees die lijst maar een beetje door en misschien snap je het dan iets beter hoe iemand zich kan voelen.
1. "Wat is -jouw- probleem?"
2. "Stop met dat constante gezeur. Waarom denk je dat het iemand iets interesseert?"
3. "Ben je nog niet moe van al dat ik-ik-ik gedoe?"
4. "Je hebt gewoon een schop onder je kont nodig."
5. "Het zit allemaal tussen je oren."
6. "Ik dacht dat je sterker was dan dit."
7. "Niemand heeft ooit gezegd dat het leven eerlijk is."
8. "Naarmate je sterker word hoef je er minder over te malen."
9. "Trek jezelf omhoog."
10. "Voel je, je nu beter?" - Meestal gevolgd na een vijf minuten durend gesprek waarin de spreker vroeg "Wat er aan de hand is" en "Wil je erover praten?". Met de beste intenties, maar zonder begrip voor depressie behalve als een irrationele neerslachtigheid.
11. "Word toch volwassen."
12. "Hou op met zelfmedelijden."
13. "Er zijn genoeg mensen die het slechter hebben dan jou."
14. "Je hebt het zo goed, waarom ben je niet blij?"
15. "Het is een schitterende dag!"
16. "Je hebt zoveel dingen om dankbaar voor te zijn, waarom ben je depressief?!"
17. "Wat heb jij om depressief over te zijn?"
18. "Geluk is een keuze."
19. "Jij denkt dat -jij- problemen hebt..."
20. "Gelukkig is het niet zo slecht."
21. "Misschien moet je vitamines tegen de stress nemen."
22. "Er is altijd iemand die het slechter dan jou heeft."
23. "Kop op!"
24. "Je zou moeten stoppen met die pillen."
25. "Je bent wat je denkt."
26. "Doe eens vrolijk."
27. "Je hebt altijd medelijden met jezelf."
28. "Waarom kun je niet gewoon normaal doen?"
29. "Het is allemaal niet -zo- slecht, toch?"
30. "Heb je wel gebeden en of de bijbel gelezen?"
31. "Je moet er wat vaker tussenuit."
32. "We moeten eens afspreken." (Ja uiteraard)
33. "Houdt grip op je leven!"
34. "Je bent zo vrolijk als dat je denkt te zijn."
35. "Neem een warm bad, dat is wat ik altijd doe als ik ergens mee zit."
36. "Iedereen is weleens depressief."
37. "Zoek een baan!"
38. "Lach en de wereld lacht met je mee, huil en de wereld huilt met je mee."
39. "Je ziet er niet depressief uit."
40. "Jij bent zo egoïstisch."
41. "Je denkt nooit aan anderen, alleen aan jezelf."
42. "Je zoekt gewoon aandacht. "
43. "Heb je last van PMS? (premenstrueel syndroom) "
44. "Je wordt er een beter persoon door!"
45. "Iedereen heeft zo nu en dan een slechte dag."
46. "Je zou mooiere kleding moeten kopen."
47. "Als je vrolijk doet zullen anderen dat ook naar jou doen."
48. "Waarom lach je niet wat meer?"
49. "Iemand van jouw leeftijd zou de tijd van zijn leven moeten hebben."
50. "Je hebt alleen jezelf ermee."
51. "Je kan alles doen wat je maar wilt, zolang je je gedachten maar erop zet."
52. "Dit is een bedrijf, geen ziekenhuis."
53. "Depressie is een symptoom vanwege je zondes jegens god."
54. "Jij hebt dit op je eigen nek gehaald."
55. "Je kunt kiezen voor depressie, of ertegen. Het is je eigen keus."
56. "Kom van je kont af en doe iets!"
57. "Gewoon doen!"
58. "Wat kan het mij schelen"
59. "Word eens wakker en kom eruit!"
60. "Jij -wilt- je zo voelen."
61. "Je hebt geen reden om je zo te voelen."
62. "Het is je eigen schuld."
63. "Dat wat jou niet doodt, zal je alleen sterker maken."
64. "Je bent altijd bezorgd om -jouw- problemen."
65. "Jouw problemen zijn niet zo groot."
66. "Waarom ben je bezorgd? Je zou je prima moeten voelen"
67. "Denk er gewoon niet aan."
68. "Ga weg."
69. "Je hebt de kracht niet om het te doen."
70. "Wacht gewoon even, het gaat vanzelf over."
71. "Ga naar buiten en maak plezier!"
72. "Je maakt mij zelfs depressief."
73. "Ik wil je alleen maar helpen."
74. "De wereld is niet zo slecht."
75. "Doe gewoon iets meer je best."
76. "Geloof me, ik weet hoe je je voelt. Ik was ook eens een paar dagen depressief."
77. "Je hebt een partner nodig."
78. "Zoek een hobby."
79. "Raap jezelf bij elkaar."
80. "Je zou je beter voelen wanneer je naar de kerk ging."
81. "Ik denk dat jouw depressie een manier is om ons te straffen."
82. "Dus je bent depressief. Ben je dat niet altijd?"
83. "Wat jij nodig hebt is een echte tragedie in je leven, dat zal je wel wakker schudden."
84. "Je bent een schrijver, toch? Beeld je eens in hoeveel goed materiaal je hierdoor krijgt."
85. "We zullen voor je bidden."
86. "Heb je weleens kamille thee geprobeerd?"
87. "Heb je weleens visolie geprobeerd?"
88. "Het komt wel goed, hou vol. Het gaat vanzelf over."
89. "Kom op!"
90. "Probeer niet zo depressief te doen."
91. "Stop met piekeren. Ga naar buiten en help anderen, dan heb je geen tijd om te piekeren..."
92. "Ga naar buiten en neem een frisse neus, dat geeft mij altijd een goed gevoel."
93. "Kom uit bed en ga door!"
94. "Waarom stop je niet met die dokters en pillen. Dan zul je je wel beter voelen."
95. "Iedereen heeft lijken in de kast."
96. "Je zou bij een band moeten of iets anders. Dan pieker je niet zoveel over jezelf."
97. "Gewoon niet aan denken."
98. "Je bent waardeloos."
99. "Niemand is verantwoordelijk voor jouw depressie."
100. "Je vind dit niets? Doe er dan iets aan! "
Hoe kan hij nou weten dat het averechts werkt?quote:Op zondag 6 maart 2011 15:49 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Hoe kan je dan zo dom zijn om dingen te posten die absoluut averechts werken? Ik weet dat er veel persoon zijn die zoals jij denken en dat is dan ook de reden dat ik met een masker door het leven ga en langzaam kapot ga van binnen.
Maar ik schrijf wel een beetje van me af en het helpt wel een beetje. Bovendien heb ik veel advies opgevolgd en heb ik nu wel vrienden en vriendinnen en ik durf tenminste met een meisje te praten alleen weet ik niet hoe ik ze moet benaderen maar als ik eenmaal praat dan gaat het altijd goed.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:49 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Zo zie jij het. Nogmaals:
Ik snap het heel goed. Onzekerheid is nóóit leuk en onzekerheid kan sommige dingen in je leven inderdaad beperken. Het voelt kut blabla. Maar wat jij doet heeft geen nut, je post hier foto's (in andere topics ook al), je hoort 3000x hetzelfde aan (dat je niet lelijk bent) en je blijft maar doorgaan met ''ik ben lelijk, niemand wilt me''. Je stuurt PM's naar mensen dat je zelfmoord neigingen hebt. Sorry je kan zeggen dat ik kortzichtig/dom ben, maar wát wil je nou nog horen dan? Alles is toch al gezegd. Mensen hier kunnen je niet helpen, want je blijft toch bij je standpunt. Dat weet jij, dat weet ik, dat weten we allemaal.
Bij mij komt het gewoon over als aandacht vragen/bevestiging zoeken.
Het van je af schrijven werkt super! Zit soms met een gozer van dit forum met hetzelfde probeem als mij op msn en je krijgt echt goeie inzichten die je anders niet krijgt. (tja misschien pshyc maja, das een bridge to far tbh). Heb die persoon alweer een tijdje niet gesproken of online zien komen op msn.. hoop dat alles goed gaat met hem ?quote:Op zondag 6 maart 2011 15:55 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Maar ik schrijf wel een beetje van me af en het helpt wel een beetje.
Ik heb een uitgebreide test gemaakt en daar kwam duidelijk naar voren dat ik BDD heb. Terwijl ze eerst dachten aan een vorm van autisme.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe kan hij nou weten dat het averechts werkt?
En wat betreft diagnoses. Sja, misschien een andere psycholoog proberen? Ik ben zelf ook bij een aantal psychologen geweest en daarna doorgestuurd naar een psychiater toen ik stukken jonger was ivm. heftige familie problemen. Na mijn 1e afspraak kreeg ik direct prozac voorgeschreven. Nooit weer teruggeweest
Ik durf met ze te praten alleen weet ik niet hoe ik ze moet benaderen en mijn uiterlijk houd me tegen. Maar als ik eenmaal praat dan gaat het altijd goed.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:02 schreef iwannabehigh het volgende:
Nu beweer je dat je dankzij FOK! vrienden en vriendinnen hebt en met meisjes durft te praten. Net zeg je dat je hebt gepraat met een meisje (nadat je veel drank op hebt, dan durf je pas!!!) en dat je denkt dat ze je lelijk vindt. Tegenstrijdig.
Je begint weer in de slachtofferrol te kruipen door te zeggen: ''Ik weet dat er veel persoon zijn die zoals jij denken en dat is dan ook de reden dat ik met een masker door het leven ga en langzaam kapot ga van binnen.'' Wat kan ik daar nou op zeggen..![]()
![]()
Ik ben naar de sportschool gegaan.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:08 schreef iwannabehigh het volgende:
Nou, het zal wel, je hoeft je niet te verantwoorden hoormaar ik ben/blijf van mening dat je aandacht zoekt aangezien je alleen maar om bevestiging vraagt en verder niks met de opmerkingen/tips doet, want je blijft toch bij je standpunt en je herhaalt al die dingen van ''ik ben lelijk'', ''meisjes willen me nóóóóit'', keer op keer.
Drank.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:13 schreef iwannabehigh het volgende:
Knap, maar dit snap ik niet: hoe kan je nou geen maagd meer zijn als alle meisjes jou (in jou ogen) zo afstotelijk vinden en je ze niet eens in hun ogen durft aan te kijken/niet weet wat je moet zeggen?
Hoe hbe je dit voor mekaar gekregen dan ? Door mijn stille afwezige gedrag overal krijg ik het iig nie voor mekaar ..quote:
Wel als je beide zwaar aangeschoten bent.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:15 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
ahja, tbh het enige antwoord hehe.. alhoewel dat niet helpt bij mij
Bij mij niet hoor... iig bij mij is het zo hoeveel drank of drugs ik ook tot me neem ik altijd mijn "normale" gedachtengang blijf houden.. trek me altijd alles aan van alles en iedereen... En helaas is mijn gedachtegang ook dat ik geen misbruik zou willen maken van dronken mensen, want wil ze niet laten schrikken in de ochtend en dan voel ik me zo'n klootzak....quote:Op zondag 6 maart 2011 16:17 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Wel als je beide zwaar aangeschoten bent.
Het komt wel goed. Werken aan een realitischer zelfbeeld lijkt mij wel leuk, als de realtiteit beter is dan je eigen inbeelding.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:46 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Niet echt, ik heb de dagnose BDD gekregen door de psycholoog maar dat betekent nog niet dat je niet lelijk zou kunnen zijn. Het gaat erom hoe je jezelf ziet en hoe je ermee om gaat.
Lelijke mensen kunnen ook BDD hebben.
En ja het is een verschrikkelijke kut ziekte vooral ook dat je door BDD in een zware depressie beland.
In april heb ik groepsgesprekken met mensen met BDD en anorexia. Misschien dat het iets oplevert.
Ahja, ik ben verlegen als de pest... misschien geeft dat ook wel een beetje een rare indruk.. een redelijk brede kerel van rond de 2 meter die verlegen is...quote:Op zondag 6 maart 2011 16:19 schreef richard_prf het volgende:
Bovendien kan ik goed met meiden praten. Heel goed zelfs. Alleen kan ik ze niet benaderen door mijn uiterlijk.
Ik denk ook niet dat ik verlegen ben.
Ja klopt dat heb ik ook. Alleen zij nam alle initiatief.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:25 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Bij mij niet hoor... iig bij mij is het zo hoeveel drank of drugs ik ook tot me neem ik altijd mijn "normale" gedachtengang blijf houden.. trek me altijd alles aan van alles en iedereen... En helaas is mijn gedachtegang ook dat ik geen misbruik zou willen maken van dronken mensen, want wil ze niet laten schrikken in de ochtend en dan voel ik me zo'n klootzak....
Ik hou teveel rekening met de gevoelens van andere mensen, drom lopen mensen ook vaak over me heen of vinden me "te aardig". (argument die een collega gebruikt, die blijft nu heel ver van me vandaan.. :/).
Heb welleens geprobeerd Drugs + drank te mixen maar blijf dan gewoon "rationeel" denken (voor mijn doen) en na half uur lig ik KO op de vloer.. daar score je ook geen meidjes mee..
Dat is normaal tijdens carnaval om zoveel te drinkenquote:Op zondag 6 maart 2011 15:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel jij naar binnen hebt gewerkt...en geheugenverlies is ook geen goed teken. Wees blij dat je jezelf niet in een coma hebt gezopen. Misschien zijn die vrienden van je precies als jij, dat ze ook zoveel zuipen.
Of ik snap het uitgaansleven niet dat kan ook, want ik heb mensen nooit begrepen die zóveel drinken en zó dronken worden.
Het is carnaval, dus we zuipen ons de vernieling in.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:44 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Dat is normaal tijdens carnaval om zoveel te drinken4 dagen achter elkaar jezelf de vernieling in helpen. De hele straat ligt onder de drank en het plakt letterlijk aan je voeten in de hele stad.
Alleen ik doe het nog rustig aan. Vandaag ga ik niet. Maandag ga ik weer en doe ik het wel wat rustiger aan. Maar geloof me Strawberry vergeleken met mij lopen er nog veel ergere rond die letterlijk 4 dagen achter elkaar door blijven tanken.
Ik kan goed tegen alcohol dus dat is mooi meegenomen.
Nare eigenschap zeg.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:02 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Het is carnaval, dus we zuipen ons de vernieling in.
Goed argument. Daarom plaats ik mezelf graag boven zulke mensen, wat is dat nutteloos zeg.
I know I know maar zo gaat het in Bredaquote:Op zondag 6 maart 2011 17:02 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Goed argument. Daarom plaats ik mezelf graag boven zulke mensen, wat is dat nutteloos zeg.
Je bent nooit te oud om te leren.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:34 schreef Keep_Walking het volgende:
Zo, weten jullie al of versieren op een latere leeftijd te leren is?
Tot nu toe lijkt ons gezamenlijk empirisch onderzoek erop te wijzen dat dat niet mogelijk is.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:34 schreef Keep_Walking het volgende:
Zo, weten jullie al of versieren op een latere leeftijd te leren is?
Zou jij wellicht de belangrijkste punten die tot die conclusie leiden kunnen samenvatten?quote:Op zondag 6 maart 2011 17:38 schreef benzin het volgende:
[..]
Tot nu toe lijkt ons gezamenlijk empirisch onderzoek erop te wijzen dat dat niet mogelijk is.
Misschien kan jij ons helpen met nieuwe richtingen voor ons onderzoek, dat is leuker dan je sarcasme aanhoren.
De bijna 8 delen van dit topic samenvatten is ondoenlijk veel werk. Maar ik heb al enkele keren hele mooie dingen geschreven die bijna niemand leest. Zie bijvoorbeeld deze post van mij waarin ik oude posts van mij en iemand anders quote: Is versieren op latere leeftijd nog te leren? #8quote:Op zondag 6 maart 2011 17:39 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zou jij wellicht de belangrijkste punten die tot die conclusie leiden kunnen samenvatten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is heel tegenstrijdig. Oke, je bent oerlelijk. Dat wil ik van je aannemen. Dus kan je geen meiden benaderen. Oke, dat neem ik ook aan. Maar je kan wel met ze praten en je bent ook al ontmaagd. Hey, wacht eens even. Je bent zo afgrijselijk lelijk dat je geen meiden kan benaderen en ze bij wijze van spreken al weghollen als ze je zien, maar praten en neuken gaat na dat weghollen nog wel. Begrijp je waar ik heen wil?quote:Op zondag 6 maart 2011 16:19 schreef richard_prf het volgende:
Bovendien kan ik goed met meiden praten. Heel goed zelfs. Alleen kan ik ze niet benaderen door mijn uiterlijk.
Goede analyse Benzin.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:43 schreef benzin het volgende:
[..]
De bijna 8 delen van dit topic samenvatten is ondoenlijk veel werk. Maar ik heb al enkele keren hele mooie dingen geschreven die bijna niemand leest. Zie bijvoorbeeld deze post van mij waarin ik oude posts van mij en iemand anders quote: Is versieren op latere leeftijd nog te leren? #8
Is geen sarcasme hoorquote:Op zondag 6 maart 2011 17:38 schreef benzin het volgende:
[..]
Tot nu toe lijkt ons gezamenlijk empirisch onderzoek erop te wijzen dat dat niet mogelijk is.
Misschien kan jij ons helpen met nieuwe richtingen voor ons onderzoek, dat is leuker dan je sarcasme aanhoren.
Dankje. De analyse is een analyse van mijn leven, maar heb er ook aspecten van andere users bij betrokken, omdat ik gewoon wil aantonen hoe het probleem in elkaar zit.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:58 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Goede analyse Benzin.
Je hebt nog heel veel mogelijkheden. Hoe zit het met je studiegenoten, kun je daar een bondje mee sluiten en gezamelijk de wereld gaan verkennen?
Oke, versieren op een oudere leeftijd is heel goed te leren. Iedereen hier heeft een ander verhaal en ook een andere reden waarom het hen tot nu toe niet is gelukt om een meisje te vinden. Maar bij de meeste van jullie zal gewoon moeten lukken.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:38 schreef benzin het volgende:
[..]
Dus dan ga je dat alsnog doen. Blijven hangen in het verleden heeft weinig zin, je kan er alleen van leren maar niets verder aan veranderen. Accepteer het en ga verderquote:Op zondag 6 maart 2011 17:59 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Als mijn probleem echt ingebeeld blijkt te zijn dan ga ik me daar weer heel erg kut over voelen want ik heb echt niet geleefd zoals ik zou willen.
Als je dat doet dan ben je echt een mongool. Juist dan moet je je kans grijpen dat het je wel kan lukken en het beste van maken. Je bent nog jong. Ga niet als een autist zielig doen omdat je nu erachter komt dat je toch niet zo lelijk bent zoals je dacht.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:59 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Is geen sarcasme hoor. Hij heeft vele nuttige posts geschreven waar ik wel wat aan heb gehad.
Mijn depressie begint een beetje een andere draai te krijgen. In plaats van dat ik denk dat niks mogelijk is met mijn uiterlijk krijg ik nu soms de gedachtes dat het wel mogelijk was en dat ik onnodig als een zombie heb geleefd, die gedachtes beginnen sterker te worden. Als mijn probleem echt ingebeeld blijkt te zijn dan ga ik me daar weer heel erg kut over voelen want ik heb echt niet geleefd zoals ik zou willen.
Stukje van Ben is echt bijna spoton! zeker wel 90% waar ik mezelf in herken!quote:Op zondag 6 maart 2011 17:43 schreef benzin het volgende:
[..]
De bijna 8 delen van dit topic samenvatten is ondoenlijk veel werk. Maar ik heb al enkele keren hele mooie dingen geschreven die bijna niemand leest. Zie bijvoorbeeld deze post van mij waarin ik oude posts van mij en iemand anders quote: Is versieren op latere leeftijd nog te leren? #8
Het is dan ook het wel bekende stereo type verhaaltje die in een paar regels had samengevat kunnen worden.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:41 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Stukje van Ben is echt bijna spoton! zeker wel 90% waar ik mezelf in herken!
Neuh, het is een feit dat iemand een aansteller noemen in bijna geen enkel geval nut heeft. Wanneer je probleem niet serieus wordt genomen door mensen, voel je je nog meer alleen, wat vervolgens de depressie triggert. Het is een negatieve spiraal.quote:
Dat mensen er niet op reageren betekent niet dat ze het niet lezen lieve Benzin.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:43 schreef benzin het volgende:
[..]
quote:Op zondag 6 maart 2011 17:02 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij in je leven oogcontact gemaakt of durven maken met een vreemde meid? Je durft dit niet door je 'lelijke uiterlijk' maar zelfs als je uiterlijk niet lelijk is zal je nooit contact kunnen maken met een meid zonder haar in de ogen te kijken.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:19 schreef richard_prf het volgende:
Dat hoeft toch ook niet. Je stelt 1 of meer mensen voor om samen erop uit te trekken in het uitgaansleven. Je studeert nog? Woon je thuis of op kamers?quote:Op zondag 6 maart 2011 18:20 schreef benzin het volgende:
[..]
Dankje. De analyse is een analyse van mijn leven, maar heb er ook aspecten van andere users bij betrokken, omdat ik gewoon wil aantonen hoe het probleem in elkaar zit.
Ik weet het niet precies. Er zijn een paar studiegenoten die wel heel succesvol zijn, een paar die dat niet zijn maar toch gelukkig zijn en soms zelfs een vriendin hebben. Er zijn ook wel mensen als ik, maar toegeven dat zulke dingen niet lukken aan elkaar en dan besluiten er samen iets aan te doen gaat natuurlijk erg ver. In mijn dagelijks leven laat ik nooit zien dat ik me voel zoals ik voel en doe ik me veel sterker voor dan ik ben. Dit is niet iets waar je met elkaar over praat IRL.
Ja je hebt gelijk hoor. Inderdaad ben ik nog jong genoeg.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:40 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Als je dat doet dan ben je echt een mongool. Juist dan moet je je kans grijpen dat het je wel kan lukken en het beste van maken. Je bent nog jong. Ga niet als een autist zielig doen omdat je nu erachter komt dat je toch niet zo lelijk bent zoals je dacht.
Eigenlijk nooit. Ik kijk ze soms per ongeluk aan en zij ook en dan kijken ze weer weg meteen.. Ik krijg dan altijd het gevoel dat ze denken dat ze me lelijk vinden als ik naar de gezichtsuitdrukking kijk.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij in je leven oogcontact gemaakt of durven maken met een vreemde meid? Je durft dit niet door je 'lelijke uiterlijk' maar zelfs als je uiterlijk niet lelijk is zal je nooit contact kunnen maken met een meid zonder haar in de ogen te kijken.
Soms kijken meiden ook juist weg als ze je leuk vinden. Ik bedoel, waarom zouden ze anders naar je kijken? Je staart echt niet vaak per ongeluk in iemands ogen. En die gezichtsuitdrukking kan je misschien niet goed interpreteren dat weet ik dan niet.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:19 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Eigenlijk nooit. Ik kijk ze soms per ongeluk aan en zij ook en dan kijken ze weer weg meteen.. Ik krijg dan altijd het gevoel dat ze denken dat ze me lelijk vinden als ik naar de gezichtsuitdrukking kijk.
Wie is jullie?quote:Op zondag 6 maart 2011 19:21 schreef Keep_Walking het volgende:
Maar hier is dus mijn vraag, waarom zoeken jullie niet een datingcoach of versierworkshops om iets te leren? Er zijn genoeg organisaties waar je naartoe kan gaan om te leren flirten, meisjes aanspreken, enz.
Richard_prf heeft last van BDD en andere psychische problemen, dus ik kan snappen dat hij dat niet meteen doet.
Maar waarom doen jullie dat niet? Google Masterflirt, bijvoorbeeld.
Mja ik hoop maar dat ik het verkeerd interpreteer. Ik weet dat ik het goed doe bij de dames als ik eenmaal in gesprek ben. Ik heb denk ik geen Pua nodig maar kan het vrij goed van nature. Alleen kan ik ze dus niet benaderen vanwege mijn uiterlijk. Daarom dus ook dat ik erg goed ben op msn en gsm.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Soms kijken meiden ook juist weg als ze je leuk vinden. Ik bedoel, waarom zouden ze anders naar je kijken? Je staart echt niet vaak per ongeluk in iemands ogen. En die gezichtsuitdrukking kan je misschien niet goed interpreteren dat weet ik dan niet.
Dat is toch juist het aller belangrijkste, dat je een goeie prater bent!quote:Op zondag 6 maart 2011 19:33 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Mja ik hoop maar dat ik het verkeerd interpreteer. Ik weet dat ik het goed doe bij de dames als ik eenmaal in gesprek ben. Ik heb denk ik geen Pua nodig maar kan het vrij goed van nature. Alleen kan ik ze dus niet benaderen vanwege mijn uiterlijk. Daarom dus ook dat ik erg goed ben op msn en gsm.
Bij mij gaan altijd veel gedachtes door mijn hoofd als ik aan het praten ben en ik zorg ervoor dat ze me leuk gaan vinden. Als ik nou echt mijn uiterlijk mee had dan kon ik dit ook zo doen in het echt. Misschien dat het gisteren lukte.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is toch juist het aller belangrijkste, dat je een goeie prater bent!![]()
Enorm pluspunt.
Zelfs knappe jongens worden wel eens afgewezen. Dit kan van veel dingen afhangen. Laat dus niet alles afhangen van één meid. Echte versierders krijgen met afwijzingen te maken maar geven dan niet op en blijven proberen tot iemand wél wil.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:38 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Bij mij gaan altijd veel gedachtes door mijn hoofd als ik aan het praten ben en ik zorg ervoor dat ze me leuk gaan vinden. Als ik nou echt mijn uiterlijk mee had dan kon ik dit ook zo doen in het echt. Misschien dat het gisteren lukte.
Morgen ga ik weer wat proberen tijdens carnaval. Ik ga iemand aanspreken als ik aangeschoten ben. Als ik afgewezen word meteen om uiterlijk dan zal ik me mega kut voelen voor de rest van de avond.
Oh, nja, dat is wel fijn denk ikquote:Op zondag 6 maart 2011 18:58 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat mensen er niet op reageren betekent niet dat ze het niet lezen lieve Benzin.
Ja; nu nog thuis;quote:Op zondag 6 maart 2011 19:12 schreef deelnemer2 het volgende:
Je studeert nog? Woon je thuis of op kamers?
Omdat ik betwijfel of dat zo te leren is. Het probleem is niet alleen het niet kunnen, maar ook de onzekerheid. Als ik niet zo bang voor meisjes was dan zou ik die dingen vanzelf leren of geleerd hebben denk ik.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:21 schreef Keep_Walking het volgende:
Maar hier is dus mijn vraag, waarom zoeken jullie niet een datingcoach of versierworkshops om iets te leren? Er zijn genoeg organisaties waar je naartoe kan gaan om te leren flirten, meisjes aanspreken, enz.
Ben het niet met je eens. Jouw samenvatting laat iets weg wat in mijn ogen heel essentieel is: de middelbare school. Ik heb toen het verkeerde meisje getroffen, dat heeft me heel erg geraakt, ben daardoor andere dingen stom gaan aanpakken en voor ik het wist waren er heel veel meisjes die lelijk tegen me deden = heel veel slechte ervaringen. Als ik nooit verliefd was geworden op dat eerste meisje of dat niet had laten merken dan was dit allemaal niet gebeurd en dan was ik nu gewoon gelukkig geweestquote:Op zondag 6 maart 2011 18:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is dan ook het wel bekende stereo type verhaaltje die in een paar regels had samengevat kunnen worden.
Op de basischool gepest, geen vrienden. Wat te doen? Computeren. Sinds dat zo leuk is gaan we een ICT studie doen, daar zijn uiteraard geen dames, plots zijn we 23, 24 en zien we het allemaal niet zo meer zitten.
Hoe kom je daar uit? Mijn inziens de beste methode is gewoon vertrekken en ergens anders een leven beginnen. Desnoods buitenland desnoods 250 kilometer verder op. Of je kunt blijven en continu energie overal insteken, psycholoog etc. Dat kost mijn inziens alleen een boel meer moeite en energie.
Dat heb jij in dit topic zelf gezegd, dus waarom je het vraagt is mij een raadsel. Je bent toch ontmaagd omdat jullie allebei zo aangeschoten waren.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:04 schreef richard_prf het volgende:
Als een vrouw aangeschoten of dronken is kan ze je uiterlijk dan opeens wel leuk vinden en dat ze dan wel wilt praten?
Ja maar je moet ook een keer ophouden met zielig doen vind ik.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Neuh, het is een feit dat iemand een aansteller noemen in bijna geen enkel geval nut heeft. Wanneer je probleem niet serieus wordt genomen door mensen, voel je je nog meer alleen, wat vervolgens de depressie triggert. Het is een negatieve spiraal.
De vraag was ook voor een vrouw bedoeld.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:06 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat heb jij in dit topic zelf gezegd, dus waarom je het vraagt is mij een raadsel. Je bent toch ontmaagd omdat jullie allebei zo aangeschoten waren.
Dronken vrouwen zijn vaak minder kritisch en makkelijker te scoren, dus ja. Wat verder niets zegt over jou, want dronken meiden praten ook met knappe jongens. Helemaal tijdens carnaval als vrijwel iedereen dronken is.quote:Als een vrouw aangeschoten of dronken is kan ze je uiterlijk dan opeens wel leuk vinden en dat ze dan wel wilt praten?
Dit heb je nu al 100 keer gezegd en ik kan er helemaal niks mee.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:07 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja maar je moet ook een keer ophouden met zielig doen vind ik.
Niet alles is voor jou bedoeld jongen.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:09 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Dit heb je nu al 100 keer gezegd en ik kan er helemaal niks mee.
Dit is een hint van Straw, ze bedoelt dus dat je het bij haar moet proberenquote:Op zondag 6 maart 2011 20:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dronken vrouwen zijn vaak minder kritisch en makkelijker te scoren, dus ja. Wat verder niets zegt over jou, want dronken meiden praten ook met knappe jongens. Helemaal tijdens carnaval als vrijwel iedereen dronken is.
Waarom probeer je het niet vaker bij meiden die minder aandacht krijgen van jongens? Dan waarderen ze het gelijk meer als jij ze aandacht geeft en heb je meer kans van slagen, al ben je onervaren.
Jij ziet het als zielig doen, ik ze het als iemand met een probleem.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:07 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja maar je moet ook een keer ophouden met zielig doen vind ik.
Het probleem is dat ik 8 van de 10 meiden er wel leuk uit vind zien. Dus je wilt dat ik op een lelijk meisje afstap want in mijn beleving krijgen bijna alle vrouwen genoeg aandacht tenzij ze echt heel lelijk zijn.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dronken vrouwen zijn vaak minder kritisch en makkelijker te scoren, dus ja. Wat verder niets zegt over jou, want dronken meiden praten ook met knappe jongens. Helemaal tijdens carnaval als vrijwel iedereen dronken is.
Waarom probeer je het niet vaker bij meiden die minder aandacht krijgen van jongens? Dan waarderen ze het gelijk meer als jij ze aandacht geeft en heb je meer kans van slagen, al ben je onervaren.
Truequote:Op zondag 6 maart 2011 20:13 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik 8 van de 10 meiden er wel leuk uit vind zien. Dus je wilt dat ik op een lelijk meisje afstap want in mijn beleving krijgen bijna alle vrouwen genoeg aandacht tenzij ze echt heel lelijk zijn.
Ja maar het gaat over mij dus vind ik dat ik daar commentaar op mag leveren.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:10 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Niet alles is voor jou bedoeld jongen.
Omdat jij jezelf nog ziet als een lelijke jongen, voel je je misschien meer op je gemak bij een lelijke meid. Totdat je zelfbeeld een stuk beter is, kan dat toch uitkomst bieden? Je zegt zelf altijd dat uiterlijk je niet uitmaakt.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:13 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik 8 van de 10 meiden er wel leuk uit vind zien. Dus je wilt dat ik op een lelijk meisje afstap want in mijn beleving krijgen bijna alle vrouwen genoeg aandacht tenzij ze echt heel lelijk zijn.
Als je jezelf zo lelijk vind en er van overtuigd bent dat je helemaal gedoomed bent dan is wat jou nog de beste kans op geluk kan geven het gaan voor 'lelijke' meiden.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:13 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Als iedereen alleen voor knap zou gaan dan is het per definitie zo dat alle lelijkerds alleen blijven. Als het hem niet uit het hoofd te praten valt dat ie niet kansloos is bij normaal tot leuk uitziende meiden dan blijft ie nog lang ongelukkig als ie zelf zich nog wel te goed vind krom genoeg voor lelijkerds van het andere geslacht.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:17 schreef iwannabehigh het volgende:
Hypocriete tips weer hoor, zeggen dat hij lelijke meiden moet gaan versieren. Sjonge jonge jonge
Wat een onzin toch weer.. Sowieso, wat is knap en wat is lelijk..quote:Op zondag 6 maart 2011 20:20 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Als iedereen alleen voor knap zou gaan dan is het per definitie zo dat alle lelijkerds alleen blijven. Als het hem niet uit het hoofd te praten valt dat ie niet kansloos is bij normaal tot leuk uitziende meiden dan blijft ie nog lang ongelukkig als ie zelf zich nog wel te goed vind krom genoeg voor lelijkerds van het andere geslacht.
Ik zei niet lelijke meiden, ik zei meiden die weinig aandacht krijgen omdat je dan minder concurrentie hebt. Als je wel op de meest gewilde meiden afstapt, dan heb je een te grote kans dat je ego een deuk oploopt en dat kan je op dit moment niet aan. Pas als je zelfbeeld beter is, probeer je het bij de meiden die duidelijk minder onzeker zijn. Dit staat verder los van uiterlijk.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:17 schreef iwannabehigh het volgende:
Hypocriete tips weer hoor, zeggen dat hij lelijke meiden moet gaan versieren. Sjonge jonge jonge
Misschien krijgen mannen dan het idee dat ze in bed heel saai is.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:21 schreef iwannabehigh het volgende:
Strawberry weetje wat het ook is.
Lelijke meisjes die heel erg overdreven en spontaan zijn krijgen ook veel aandacht. Er zit bij mij een meisje in de klas, die lijkt een beetje op Doutzen Kroes, ze is mooi (vinden mannen uit mijn klas ook) maar ze is héééél onzeker (niet normaal) en super verlegen en ze krijgt zeker geen aandacht van mannen. Ze gaat ook nooit naar een disco etc. Beetje een grijze muis.
Misschien wordt ze op straat eens nagefloten maar verder ook niet hoor
Bij mij zit er zo'n lelijke meid in de vriendengroep die vond mij lelijk en wijst vrijwel elke jongen af terwijl ze heel dik en zelf heel lelijk is maar denkt dat ze een hele knappe jongen kan krijgen. Alleen vorige week toen we uitgingen wilde ze volgens mij praten met mij en ik dacht zo van bekijk het maar en besteedde de hele avond geen aandacht aan haar.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat jij jezelf nog ziet als een lelijke jongen, voel je je misschien meer op je gemak bij een lelijke meid. Totdat je zelfbeeld een stuk beter is, kan dat toch uitkomst bieden? Je zegt zelf altijd dat uiterlijk je niet uitmaakt.
Al moet ik zeggen dat onzekere meiden je ook kunnen afwijzen hoor. In periodes dat ik onzeker ben zit ik totaal niet te wachten op aandacht omdat ik me dan veel te zelfbewust voel en opgelaten.
Maar knappe of normale meiden krijgen veel aandacht dus moet je met veel meer jongens concurreren die vast meer ervaring hebben dan jij in het versieren. Dan maak je het jezelf in dit stadium onnodig moeilijk.
Ach, zo iemand die zich te goed voelt voor iedereen (knap of lelijk) zou ik ook uit de weg gaan.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:25 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Bij mij zit er zo'n lelijke meid in de vriendengroep die vond mij lelijk en wijst vrijwel elke jongen af terwijl ze heel dik en zelf heel lelijk is maar denkt dat ze een hele knappe jongen kan krijgen. Alleen vorige week toen we uitgingen wilde ze volgens mij praten met mij en ik dacht zo van bekijk het maar en besteedde de hele avond geen aandacht aan haar.
Zo eentje kan ik er dus ook treffen.
Haha neequote:Op zondag 6 maart 2011 20:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien krijgen mannen dan het idee dat ze in bed heel saai is.
Kan ook meespelen.
Nee hoor, want ik wil hem niet afwijzen en ik wijs iedereen op FOK! af, heeft dus niets met hem te maken.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:12 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dit is een hint van Straw, ze bedoelt dus dat je het bij haar moet proberen
Ja ze is zelf echt heel lelijk en heel aanwezig en voelt zich te groot voor wie dan ook. Praat mensen graag de grond in om zich beter te voelen en loopt op te scheppen over haar opleiding enzo. Zij maakt alleen deel uit van de vriendengroep vanwege de andere meiden die zich dan beter voelen als ze zich vergelijken met haar.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ach, zo iemand die zich te goed voelt voor iedereen (knap of lelijk) zou ik ook uit de weg gaan.
Brengt me tot de theorie van het Eclipse Effect.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:21 schreef iwannabehigh het volgende:
Strawberry weetje wat het ook is.
Lelijke meisjes die heel erg overdreven en spontaan zijn krijgen ook veel aandacht. Er zit bij mij een meisje in de klas, die lijkt een beetje op Doutzen Kroes, ze is mooi (vinden mannen uit mijn klas ook) maar ze is héééél onzeker (niet normaal) en super verlegen en ze krijgt zeker geen aandacht van mannen. Ze gaat ook nooit naar een disco etc. Beetje een grijze muis.
Misschien wordt ze op straat eens nagefloten maar verder ook niet hoor
Daarom leg ik ook de nadruk op meiden die geen aandacht krijgen, dit kan verder los staan van hoe ze eruit zien. Maar die meiden zullen eerder met onzekere jongens in gesprek willen omdat ze zelf ook onzeker zijn. Je hoeft niet meteen seks te hebben, maar gewoon jezelf een ego-boost geven en langzaam meer lef krijgen.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:23 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Wat een onzin toch weer.. Sowieso, wat is knap en wat is lelijk..Iedereen heeft weer een andere smaak..
Ik weet zeker dat ik me dan nog gelukkiger voel als ik alleen zou blijven.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:33 schreef VacaLoca het volgende:
Overigens als je het echt niet meer ziet zitten kan je altijd nog naar Azie gaan waar ze geilen op elke lange blanke, hoe lelijk (naar onze standaarden) dan ook.
Waarom?quote:Op zondag 6 maart 2011 20:34 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik me dan nog gelukkiger voel als ik alleen zou blijven.
Hoezoquote:Op zondag 6 maart 2011 20:34 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik me dan nog gelukkiger voel als ik alleen zou blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |