Niet beoordelen op mijn uiterlijk, maar vragen of ze datgene ziet wat ik me inbeeld. En nee ik vind je niet hard maar kortzichtig en vrij dom.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:23 schreef iwannabehigh het volgende:
Strawberry, je weet zelf ook wel dat hij alleen maar over lelijk zijn enzovoort praat. Niet over ''versieren op LATERE leeftijd''.
Ja Richard, je laat 1 meisje beoordelen over je uiterlijk en dan ineens is alles goed volgens jou? Dát is kortzichtig (dus noem mij niet kortzichtig omdat ik geen medelijden met je heb) en dat laat zien dat je NIET keihard aan het werk bent, anders zou je zoiets doms niet eens posten. Dus noem mij niet kortzichtig, noem me maar hard.
Waarom dan precies? Omdat ik geen medelijden met je heb?quote:Op zondag 6 maart 2011 15:26 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Niet beoordelen op mijn uiterlijk, maar vragen of ze datgene ziet wat ik me inbeeld. En nee ik vind je niet hard maar kortzichtig en vrij dom.
Niet door mijn BDD maar door de problemen die ik er aan ondervind. Je snapt er echt niks van. Er zijn er wel meer die het niet snappen maar lang niet zo verschrikkelijk irritant als jij bent.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:27 schreef iwannabehigh het volgende:
''Ik heb BDD dus ik ben héél zielig en iedereen moet medelijden met me hebben en het met me eens zijn en als iemand geen medelijden heeft is die hard of heeft diegene geen inlevingsvermorgen'' God wat kan ik me daar aan ergeren.
Waarom reageer je elke keer op mijn posts als je het zo vermoeiend vind? Nee ik vind je dom omdat je gevolgen onderschat van een psychologische ziekte bovendien voeg jij niets toe behalve dat je zegt dat ik me niet moet aanstellen in elke post.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:28 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Waarom dan precies? Omdat ik geen medelijden met je heb?
Als je vind dat je BDD hebt, erken je dat je zelf niet realistisch over je uiterlijk kan oordelen. Dan moeten anderen het maar doen. Conclusie: het is inbeelding.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:30 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Niet door mijn BDD maar door de problemen die ik er aan ondervind. Je snapt er echt niks van. Er zijn er wel meer die het niet snappen maar lang niet zo verschrikkelijk irritant als jij bent.
Om nog maar eens het gebrek aan inzicht te bevestigen geef ik je hier een lijst wat je absoluut niet zeggen tegen iemand die depressief is:quote:Op zondag 6 maart 2011 15:28 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Waarom dan precies? Omdat ik geen medelijden met je heb?
Niet echt, ik heb de dagnose BDD gekregen door de psycholoog maar dat betekent nog niet dat je niet lelijk zou kunnen zijn. Het gaat erom hoe je jezelf ziet en hoe je ermee om gaat.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:35 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Als je vind dat je BDD hebt, erken je dat je zelf niet realistisch over je uiterlijk kan oordelen. Dan moeten anderen het maar doen. Conclusie: het is inbeelding.
Hoe kom je af van nare gevoelens die niet kloppen?
Hoe kan je dan zo dom zijn om dingen te posten die absoluut averechts werken? Ik weet dat er veel persoon zijn die zoals jij denken en dat is dan ook de reden dat ik met een masker door het leven ga en langzaam kapot ga van binnen.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:48 schreef iwannabehigh het volgende:
Richard, ik weet heel goed hoe naar het is om depressief te zijn. Mijn moeder is erg depressief geweest, heeft een burn-out gehad enzovoort. Je hoeft me niet te vertellen hoe het allemaal zit etc.
Zo zie jij het. Nogmaals:quote:Op zondag 6 maart 2011 15:49 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Hoe kan je dan zo dom zijn om dingen te posten die absoluut averechts werken?
quote:Op zondag 6 maart 2011 15:37 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Om nog maar eens het gebrek aan inzicht te bevestigen geef ik je hier een lijst wat je absoluut niet zeggen tegen iemand die depressief is:
Lees die lijst maar een beetje door en misschien snap je het dan iets beter hoe iemand zich kan voelen.
1. "Wat is -jouw- probleem?"
2. "Stop met dat constante gezeur. Waarom denk je dat het iemand iets interesseert?"
3. "Ben je nog niet moe van al dat ik-ik-ik gedoe?"
4. "Je hebt gewoon een schop onder je kont nodig."
5. "Het zit allemaal tussen je oren."
6. "Ik dacht dat je sterker was dan dit."
7. "Niemand heeft ooit gezegd dat het leven eerlijk is."
8. "Naarmate je sterker word hoef je er minder over te malen."
9. "Trek jezelf omhoog."
10. "Voel je, je nu beter?" - Meestal gevolgd na een vijf minuten durend gesprek waarin de spreker vroeg "Wat er aan de hand is" en "Wil je erover praten?". Met de beste intenties, maar zonder begrip voor depressie behalve als een irrationele neerslachtigheid.
11. "Word toch volwassen."
12. "Hou op met zelfmedelijden."
13. "Er zijn genoeg mensen die het slechter hebben dan jou."
14. "Je hebt het zo goed, waarom ben je niet blij?"
15. "Het is een schitterende dag!"
16. "Je hebt zoveel dingen om dankbaar voor te zijn, waarom ben je depressief?!"
17. "Wat heb jij om depressief over te zijn?"
18. "Geluk is een keuze."
19. "Jij denkt dat -jij- problemen hebt..."
20. "Gelukkig is het niet zo slecht."
21. "Misschien moet je vitamines tegen de stress nemen."
22. "Er is altijd iemand die het slechter dan jou heeft."
23. "Kop op!"
24. "Je zou moeten stoppen met die pillen."
25. "Je bent wat je denkt."
26. "Doe eens vrolijk."
27. "Je hebt altijd medelijden met jezelf."
28. "Waarom kun je niet gewoon normaal doen?"
29. "Het is allemaal niet -zo- slecht, toch?"
30. "Heb je wel gebeden en of de bijbel gelezen?"
31. "Je moet er wat vaker tussenuit."
32. "We moeten eens afspreken." (Ja uiteraard)
33. "Houdt grip op je leven!"
34. "Je bent zo vrolijk als dat je denkt te zijn."
35. "Neem een warm bad, dat is wat ik altijd doe als ik ergens mee zit."
36. "Iedereen is weleens depressief."
37. "Zoek een baan!"
38. "Lach en de wereld lacht met je mee, huil en de wereld huilt met je mee."
39. "Je ziet er niet depressief uit."
40. "Jij bent zo egoïstisch."
41. "Je denkt nooit aan anderen, alleen aan jezelf."
42. "Je zoekt gewoon aandacht. "
43. "Heb je last van PMS? (premenstrueel syndroom) "
44. "Je wordt er een beter persoon door!"
45. "Iedereen heeft zo nu en dan een slechte dag."
46. "Je zou mooiere kleding moeten kopen."
47. "Als je vrolijk doet zullen anderen dat ook naar jou doen."
48. "Waarom lach je niet wat meer?"
49. "Iemand van jouw leeftijd zou de tijd van zijn leven moeten hebben."
50. "Je hebt alleen jezelf ermee."
51. "Je kan alles doen wat je maar wilt, zolang je je gedachten maar erop zet."
52. "Dit is een bedrijf, geen ziekenhuis."
53. "Depressie is een symptoom vanwege je zondes jegens god."
54. "Jij hebt dit op je eigen nek gehaald."
55. "Je kunt kiezen voor depressie, of ertegen. Het is je eigen keus."
56. "Kom van je kont af en doe iets!"
57. "Gewoon doen!"
58. "Wat kan het mij schelen"
59. "Word eens wakker en kom eruit!"
60. "Jij -wilt- je zo voelen."
61. "Je hebt geen reden om je zo te voelen."
62. "Het is je eigen schuld."
63. "Dat wat jou niet doodt, zal je alleen sterker maken."
64. "Je bent altijd bezorgd om -jouw- problemen."
65. "Jouw problemen zijn niet zo groot."
66. "Waarom ben je bezorgd? Je zou je prima moeten voelen"
67. "Denk er gewoon niet aan."
68. "Ga weg."
69. "Je hebt de kracht niet om het te doen."
70. "Wacht gewoon even, het gaat vanzelf over."
71. "Ga naar buiten en maak plezier!"
72. "Je maakt mij zelfs depressief."
73. "Ik wil je alleen maar helpen."
74. "De wereld is niet zo slecht."
75. "Doe gewoon iets meer je best."
76. "Geloof me, ik weet hoe je je voelt. Ik was ook eens een paar dagen depressief."
77. "Je hebt een partner nodig."
78. "Zoek een hobby."
79. "Raap jezelf bij elkaar."
80. "Je zou je beter voelen wanneer je naar de kerk ging."
81. "Ik denk dat jouw depressie een manier is om ons te straffen."
82. "Dus je bent depressief. Ben je dat niet altijd?"
83. "Wat jij nodig hebt is een echte tragedie in je leven, dat zal je wel wakker schudden."
84. "Je bent een schrijver, toch? Beeld je eens in hoeveel goed materiaal je hierdoor krijgt."
85. "We zullen voor je bidden."
86. "Heb je weleens kamille thee geprobeerd?"
87. "Heb je weleens visolie geprobeerd?"
88. "Het komt wel goed, hou vol. Het gaat vanzelf over."
89. "Kom op!"
90. "Probeer niet zo depressief te doen."
91. "Stop met piekeren. Ga naar buiten en help anderen, dan heb je geen tijd om te piekeren..."
92. "Ga naar buiten en neem een frisse neus, dat geeft mij altijd een goed gevoel."
93. "Kom uit bed en ga door!"
94. "Waarom stop je niet met die dokters en pillen. Dan zul je je wel beter voelen."
95. "Iedereen heeft lijken in de kast."
96. "Je zou bij een band moeten of iets anders. Dan pieker je niet zoveel over jezelf."
97. "Gewoon niet aan denken."
98. "Je bent waardeloos."
99. "Niemand is verantwoordelijk voor jouw depressie."
100. "Je vind dit niets? Doe er dan iets aan! "
Hoe kan hij nou weten dat het averechts werkt?quote:Op zondag 6 maart 2011 15:49 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Hoe kan je dan zo dom zijn om dingen te posten die absoluut averechts werken? Ik weet dat er veel persoon zijn die zoals jij denken en dat is dan ook de reden dat ik met een masker door het leven ga en langzaam kapot ga van binnen.
Maar ik schrijf wel een beetje van me af en het helpt wel een beetje. Bovendien heb ik veel advies opgevolgd en heb ik nu wel vrienden en vriendinnen en ik durf tenminste met een meisje te praten alleen weet ik niet hoe ik ze moet benaderen maar als ik eenmaal praat dan gaat het altijd goed.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:49 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Zo zie jij het. Nogmaals:
Ik snap het heel goed. Onzekerheid is nóóit leuk en onzekerheid kan sommige dingen in je leven inderdaad beperken. Het voelt kut blabla. Maar wat jij doet heeft geen nut, je post hier foto's (in andere topics ook al), je hoort 3000x hetzelfde aan (dat je niet lelijk bent) en je blijft maar doorgaan met ''ik ben lelijk, niemand wilt me''. Je stuurt PM's naar mensen dat je zelfmoord neigingen hebt. Sorry je kan zeggen dat ik kortzichtig/dom ben, maar wát wil je nou nog horen dan? Alles is toch al gezegd. Mensen hier kunnen je niet helpen, want je blijft toch bij je standpunt. Dat weet jij, dat weet ik, dat weten we allemaal.
Bij mij komt het gewoon over als aandacht vragen/bevestiging zoeken.
Het van je af schrijven werkt super! Zit soms met een gozer van dit forum met hetzelfde probeem als mij op msn en je krijgt echt goeie inzichten die je anders niet krijgt. (tja misschien pshyc maja, das een bridge to far tbh). Heb die persoon alweer een tijdje niet gesproken of online zien komen op msn.. hoop dat alles goed gaat met hem ?quote:Op zondag 6 maart 2011 15:55 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Maar ik schrijf wel een beetje van me af en het helpt wel een beetje.
Ik heb een uitgebreide test gemaakt en daar kwam duidelijk naar voren dat ik BDD heb. Terwijl ze eerst dachten aan een vorm van autisme.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe kan hij nou weten dat het averechts werkt?
En wat betreft diagnoses. Sja, misschien een andere psycholoog proberen? Ik ben zelf ook bij een aantal psychologen geweest en daarna doorgestuurd naar een psychiater toen ik stukken jonger was ivm. heftige familie problemen. Na mijn 1e afspraak kreeg ik direct prozac voorgeschreven. Nooit weer teruggeweest
Ik durf met ze te praten alleen weet ik niet hoe ik ze moet benaderen en mijn uiterlijk houd me tegen. Maar als ik eenmaal praat dan gaat het altijd goed.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:02 schreef iwannabehigh het volgende:
Nu beweer je dat je dankzij FOK! vrienden en vriendinnen hebt en met meisjes durft te praten. Net zeg je dat je hebt gepraat met een meisje (nadat je veel drank op hebt, dan durf je pas!!!) en dat je denkt dat ze je lelijk vindt. Tegenstrijdig.
Je begint weer in de slachtofferrol te kruipen door te zeggen: ''Ik weet dat er veel persoon zijn die zoals jij denken en dat is dan ook de reden dat ik met een masker door het leven ga en langzaam kapot ga van binnen.'' Wat kan ik daar nou op zeggen..![]()
![]()
Ik ben naar de sportschool gegaan.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:08 schreef iwannabehigh het volgende:
Nou, het zal wel, je hoeft je niet te verantwoorden hoormaar ik ben/blijf van mening dat je aandacht zoekt aangezien je alleen maar om bevestiging vraagt en verder niks met de opmerkingen/tips doet, want je blijft toch bij je standpunt en je herhaalt al die dingen van ''ik ben lelijk'', ''meisjes willen me nóóóóit'', keer op keer.
Drank.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:13 schreef iwannabehigh het volgende:
Knap, maar dit snap ik niet: hoe kan je nou geen maagd meer zijn als alle meisjes jou (in jou ogen) zo afstotelijk vinden en je ze niet eens in hun ogen durft aan te kijken/niet weet wat je moet zeggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |