Natuurlijk niet. Maar het betekent wel dat je het leven anders moet benaderen dan de gemiddelde mens dat doet. Een leuke peptalk in een commercieel bedrijf waarin wordt gesteld dat de indruk van de eerste seconde eigenlijk al bepalend is enzo. Je moet het niet op dat soort mensen loslaten. Zo wordt er nogal wat beweerd dat niet voor iedereen bruikbaar is. Je moet veel negeren als je buiten normale valt.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En wat dan nog? Moet je je zelf dus maar afmaken omdat je er door wat voor omstandigheden anders uitziet? Moeten dat soort mensen dan maar zielig en alleen thuis zitten? Natuurlijk is het stukken moeilijker voor dit soort mensen. Maar dat zal ook niemand ontkennen.
Maar heb jij ook problemen op sociaal gebied of kom je hier gewoon chillen?quote:Op zondag 6 maart 2011 02:10 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Deelnemer is wat ouder, zeer hoog opgeleid en breed ontwikkeld.
Ik heb het idee dat men zich al wel erg snel in een eigen hokje plaatst. Echte problemen of niet. Ik denk de categorie die jij schetst nog niet een kwart is van de 'probleem gevallen'. Uiteraard is dit een ruime schatting.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:56 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar het betekent wel dat je het leven anders moet benaderen dan de gemiddelde mens dat doet. Een leuke peptalk in een commercieel bedrijf waarin wordt gesteld dat de indruk van de eerste seconde eigenlijk al bepalend is enzo. Je moet het niet op dat soort mensen loslaten. Zo wordt er nogal wat beweerd dat niet voor iedereen bruikbaar is. Je moet veel negeren als je buiten normale valt.
Voor intelligente mensen leidt het ook tot veel inzicht. Persoonlijk heb ik geen advies nodig. Maar ik begrijpt de problemen van anderen beter. Het is voor sommige echt niet gemakkelijk. Problemen hebben de neiging zich op te stapelen. Het resulterende levensgevoel is moeilijk uit te leggen.
En de "nerd" is nooit echt lelijk in die irritante chick-flics. En "the whimpy kid" is ook eigenlijk niet whimpy in die kinderfilms.quote:Op zondag 6 maart 2011 01:07 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ik zie het vaak gebeuren in films
Er wordt naar mijn idee juist teveel beweert vanuit moralisme/idealisme. Dingen die eigenlijk op niemand van toepassing zijn omdat ze gewoon niet werken in de praktijk.quote:Op zondag 6 maart 2011 02:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Er wordt inderdaad veel beweerd wat niet allemaal suitable is voor ieder individu. Maar niet ieder persoon heeft specifieke individuele hulp nodig.
Minder eten meer bewegen werkt inderdaad in de praktijkquote:Op zondag 6 maart 2011 05:01 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Er wordt naar mijn idee juist teveel beweert vanuit moralisme/idealisme. Dingen die eigenlijk op niemand van toepassing zijn omdat ze gewoon niet werken in de praktijk.
Je kan bijv het onderwerp veranderen naar dieten/afvallen. Dan zegt men automatisch: minder eten meer bewegen. En werkt dat dan ook in de praktijk?
De praktijk ligt ingewikkelder. Wellicht zou men dan juist moeten toegeven dat zij niet alles begrijpen van hoe afvallen en het lichaam precies werken. Ipv nodeloos mensen te gaan zitten afkafferen met gebruik van foute/incomplete informatie.quote:Op zondag 6 maart 2011 05:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Minder eten meer bewegen werkt inderdaad in de praktijk
Dat klopt en het lastig problemen in te schatten, ook voor professionele psychologen. Je kan er dus ook gemakkelijk mee aan de haal gaan. Zowel degene die zichzelf problemen aanpraat, als degene die op grond van een beperkte eigen ervaring en politieke / ideologische ideeen alles te simpel interpreteert.quote:Op zondag 6 maart 2011 02:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat men zich al wel erg snel in een eigen hokje plaatst. Echte problemen of niet. Ik denk de categorie die jij schetst nog niet een kwart is van de 'probleem gevallen'. Uiteraard is dit een ruime schatting.
Er wordt inderdaad veel beweerd wat niet allemaal suitable is voor ieder individu. Maar niet ieder persoon heeft specifieke individuele hulp nodig.
Bij toeval (iets met die sprieten of je stond per ongelijk op haar tenen) of ze vond je leuk (zo op het eerste gezicht) en begon zelf.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:49 schreef richard_prf het volgende:
Maar ik wil perse weten hoe het gesprek tot stand is gekomen. Dat is het belangrijkste en ik vermoed dat ik dat niet meer kan herinneren -.-
Het was toeval, Wij stonden daar ergens achterin en volgens mij was zij alleen ofzo aan het wachten op haar vriendinnen en stond ze naast ons te wachten en zo ben ik gesprek geraakt denk ik.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:57 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Bij toeval of ze vond je leuk (zo op het eerste gezicht).
Hoogwaarschijnlijk speelt het allemaal in je hoofd, die afwijzende blikken. Ten eerste je hebt zelf geen oogcontact proberen te maken en ten tweede je valt niet de hele tijd op, de meeste mensen zitten niet de hele tijd over jou te denken. Meeste mensen hebben niks tegen je en denken niet eens aan je, ze zijn daar om zelf gezellig met je te hebben. Ze gaan pas over jou denken wanneer je hen begin aan te spreken en interacteren.quote:Ik vraag me af of het echt afwijzende blikken zijn of omdat ik het me inbeeld. Misschien omdat ik zelf niet durf te kijken en alleen uit mijn ooghoeken.
Volgens Strawberry (en anderen) is je uiterlijk geen reeel probleem.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:59 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Het was toeval, Wij stonden daar ergens achterin en volgens mij was zij alleen ofzo aan het wachten op haar vriendinnen en stond ze naast ons te wachten en zo ben ik gesprek geraakt denk ik.
Blijkbaar durfde ik haar aan te kijken en wat te zeggen. En dat ze me leuk zou vinden zo op het eerste gezicht is onmogelijk want dat is namelijk nooit gebeurd in 27 jaar dus ik moet het zeker niet hebben van mijn goede uiterlijk.
Toevallig heb ik een foto gekregen van gisteren.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:14 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Volgens Strawberry (en anderen) is je uiterlijk geen reeel probleem.
Maar dat nare gevoel verhinderd je om je normaal te gedragen.
Is het een idee om alleen met dat gevoel te beginnen?
Stel je gaat van het ergste uit. Wat kun je dan verwachten en is daarmee te leven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al moet ik zeggen die gast op de voorgrond er ook niet al te best eruit ziet op die foto.
[ Bericht 9% gewijzigd door richard_prf op 06-03-2011 14:38:14 ]
Dus dan maar dronken door het leven..quote:Op zondag 6 maart 2011 13:59 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik weet dat als ik nuchter was dat het gesprek er sowieso nooit was gekomen.
quote:Op zondag 6 maart 2011 14:19 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Toevallig heb ik een foto gekregen van gisteren.
Ik sta rechts, Ik ben wel degelijk lelijk:Beetje vage foto maar vind je buddy's veel lelijker tbh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vriend op de voorgrond lijkt net een lachend nijlpaard ofzoquote:Op zondag 6 maart 2011 14:24 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Beetje vage foto maar vind je buddy's veel lelijker tbh.
quote:Op zondag 6 maart 2011 14:19 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Toevallig heb ik een foto gekregen van gisteren.
Ik sta rechts, Ik ben wel degelijk lelijk:Gezien. Je zien er zeer goed uit. Klacht verworpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al moet ik zeggen die gast op de voorgrond er ook niet al te best eruit ziet.
Verklaart ook je gesprek met dat meisje. Ze vond je er leuk uitzien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |