abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93357860

Al Jazeera - Al Jazeera Arabic - CNN - Euronews - France24 - Al Arabiya 1 2 - BBC Arabic - Twitter

De speech van Moammar al-Kaddafi, dinsdagavond: 1 2 3 4 5
(Met dank aan user bokaal.)

Benghazi op zondag:

Benghazi op woensdag:

Eerdere topics:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Eerdere nieuwsberichten:
[Upd] Libi: Chaos in Tripoli

Verzamelingen van officiele dodenlijsten:
https://public.sheet.zoho.com/public/libyadeaths

Hoe beoordeel je bronnen:
http://onlinejournalismbl(...)ontent-context-code/

[ Bericht 5% gewijzigd door doeterniettoezegiktoch op 26-02-2011 19:51:26 ]
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:27:35 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_93357870
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:24 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
op te stream gaat het over dat gadaffi verkeerd word gespeld ... :+
het moet zijn Girrdafi ( schijnt nogal belangrijk te zijn , zeggen ze daar steeds )
Dat zit hem misschien in de betekenis. Als je zijn naam goed uitspreekt betekend het moordenaar geloof ik. Of in het juiste dialect. :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93357944
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zit hem misschien in de betekenis. Als je zijn naam goed uitspreekt betekend het moordenaar geloof ik. Of in het juiste dialect. :P
ooh vandaar ! thnx
oh ja interview nu is met Saif Al Islam ( ik dacht eerst die zoon wie is dit dan ? edit s zn zoon )

SultanAlQassemi Saif Al Islam: These (protesters) are like Fateh Al Islam in Lebanon, these people stole weapons, and tanks. #Libya
less than 10 seconds ago via web

SultanAlQassemi Saif Al Islam: What about Sabratha, Sabha, Ras Tanouf? so many cities, 3/4 of the country is normal. Half of Libyans live in Tripoli
1 minute ago via web

SultanAlQassemi Saif Al Islam: You saw the citizens of Tripoli creating check-points for security, these are citizens, they are in control of Libya now
less than a minute ago via web

SultanAlQassemi Saif Al Islam: It happened in Iraq too, they want Libyans to kill each other, burn each other. It started on facebook by foreigners.
1 minute ago via web

SultanAlQassemi Saif Al Islam: All the sad events are being led by people from the outside. Libyans & non-Libyans they want to rule Libya. I understand that
hoezo adhd ?
pi_93358035
SultanAlQassemi Saif Al Islam: The problem is that they are armed. These are not like other movements that demanded freedom. #Libya
less than 20 seconds ago via web

SultanAlQassemi Saif Al Islam: These are terrorists. They don't want a constitution, they don't want human rights, they don't want freedom. #Libya

SultanAlQassemi Saif Al Islam: Misurata has 550,00 people, only 50 people are the ones who created all this. These people have no future. #Libya
1 minute ago via web

SultanAlQassemi Saif Al Islam: People are scared because these people have weapons. This will all end soon. They will give their weapons up soon. #Libya
hoezo adhd ?
pi_93358076
SultanAlQassemi Saif Al Islam: The Interior Minister was Kidnapped, he was forced to read the statement on TV, Baltagiya kidnapped him #Libya

SultanAlQassemi Saif Al Islam: The ones who resigned are the ones who benefited from Libya, they are the ones like the rats who deserted. #Libya

SultanAlQassemi Saif Al Islam: We are not in control, even I face delays in my projects. We as a family don't rule. #Libya
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:35:41 #6
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_93358146
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:33 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
SultanAlQassemi Saif Al Islam: The Interior Minister was Kidnapped, he was forced to read the statement on TV, Baltagiya kidnapped him #Libya

Lol Saif wordt weer psychotisch. :D
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93358167
SultanAlQassemi Saif Al Islam: The killings in Benghazi were isolated incidents. The ones who died, most of them was because of the protesters. #Libya

SultanAlQassemi Saif Al Islam: How can Abdel Fattah (the resigned minister) say that? He was the one in charge of Benghazi. #Libya
als hier niemand het leest stop ik ermee
hoezo adhd ?
pi_93358168
Zijn er nog berichten geweest van doden trouwens? Zo te zien zijn er in Sabratha en Tripoli sowieso gevechten geweest vandaag.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_93358174
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
SultanAlQassemi Saif Al Islam: The killings in Benghazi were isolated incidents. The ones who died, most of them was because of the protesters. #Libya

SultanAlQassemi Saif Al Islam: How can Abdel Fattah (the resigned minister) say that? He was the one in charge of Benghazi. #Libya
als hier niemand het leest stop ik ermee
plaats straks maar alles in 1 keer :)
pi_93358189
SultanAlQassemi Saif Al Islam: I tell them, if your families were threatened you must resign. #Libya
half a minute ago via web

SultanAlQassemi Saif Al Islam: These are areas that have been hijacked. Some people call me, so many call me, tell me they were forced to resign #Libya

SultanAlQassemi Saif Al Islam: The security men don't know about crowd control so there was shooting in Benghazi. #Libya

( b.t.w elke x van onder naar boven lezen )
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:37:11 #11
69315 raistlin6
pi_93358197
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:36 schreef -jos- het volgende:

[..]

plaats straks maar alles in 1 keer :)
Ik vind dit prettiger, kan ik tenminste meelezen...
Edit: Dus, ik lees mee, alleen wil ik er niet te veel tussendoor posten, wat jij nu te zeggen hebt is boeiender...
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93358209
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:37 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ik vind dit prettiger, kan ik tenminste meelezen...
mooi ( scheelt mij werk :P )
hoezo adhd ?
pi_93358221
whatever, ik lees het hier: http://twitter.com/#!/SultanAlQassemi
:P
pi_93358238
SultanAlQassemi Saif Al Islam: All these lies, "children were killed" "mercenaries were brought in" these are all lies. #Libya

SultanAlQassemi Saif Al Islam: The biggest mistake was the there was no international media, & the Libyan media was a failure. #Libya

( van onder naar boven he !)
hoezo adhd ?
pi_93358278
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:37 schreef -jos- het volgende:
whatever, ik lees het hier: http://twitter.com/#!/SultanAlQassemi
:P
is indd. handiger maar goed , nu maak ik het af ook

SultanAlQassemi Saif Al Islam: Our Foreign Minister is black, just because someone is black doesn't make them a mercenary. #Libya
hoezo adhd ?
pi_93358299
Mooi dat die gast dat live zit te tweeten zeg! Misschien kan je hier weer een FP post van maken raistlin, best veel info komt langs.
pi_93358309
Saif Al Islam: We might have a cilvil war #Libya

Saif Al Islam: I spoke on the first day about the international community getting involved, and it has happened. #Libya

Saif Al Islam: All the bombardments stories are lies. The bombing only happened in military installments. #Libya
hoezo adhd ?
pi_93358378
die zoon is nog aan het praten maar zie geen nieuwe tweets meer

edit
Saif Al Islam: Gaddafi told them we will have new laws. He told them it will all happen peacefully, not this thuggish way! #Libya

Saif Al Islam: The same people you see now on TV, Gaddafi met them three weeks ago, we will show the footage. All of them were there. #Libya

Saif Al Islam: Even without these events Libya needs a new system of government #Libya
1 minute ago via web

Saif Al Islam: The Kingdom of Libya flag was our flag, so what if they raise it. It's not the flag of Israel. It was our history. #Libya
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:42:51 #19
69315 raistlin6
pi_93358410
Wat een gast is het toch. :D
Ik hou het in m'n hoofd, maar hij doet niet veel anders dan propaganda verspreiden, dat is een alinea in een volgend bericht waard, maar geen update nu wat mij betreft.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:43:10 #20
pi_93358418
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:32 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
SultanAlQassemi Saif Al Islam: The problem is that they are armed. These are not like other movements that demanded freedom. #Libya

SultanAlQassemi Saif Al Islam: Misurata has 550,00 people, only 50 people are the ones who created all this. These people have no future. #Libya
1 minute ago via web

Dan ben je wel een mislukte dictator, als je op de knien gaat voor maar 50 man _O-
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_93358447
Saif Al Islam: Benghazi must be administratively independent, like in Australia and America. #Libya

Saif Al Islam: Everyone now has weapons in Libya. This is a chaos, Libya will become like Somalia or Afghanistan #Libya

SultanAlQassemi Saif Al Islam: I have always called for democracy, and the future of Libya, and reform. Everyone knows about me. #Libya
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:44:42 #22
pi_93358467
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:38 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
SultanAlQassemi Saif Al Islam: All these lies, "children were killed" "mercenaries were brought in" these are all lies. #Libya

SultanAlQassemi Saif Al Islam: The biggest mistake was the there was no international media, & the Libyan media was a failure. #Libya

( van onder naar boven he !)
Raap me op! _O-
pi_93358487
SultanAlQassemi Saif Al Islam: Ahmad Gaddaf El Dem didn't run away, he is on an official mission now. #Libya

SultanAlQassemi Saif Al Islam: we were building 500,000 houses, it all stopped. You are not like Tunisia & Egypt, like Mickey Mouse. #Libya
hoezo adhd ?
pi_93358503
het zit in de genen dat kan niet anders.
pi_93358516
Saif Al Islam: Of course he will be affected with the media, he is behind the oceans, no contact. #Libya

SultanAlQassemi Saif Al Islam: Abdul Rahman Shalgham, he is a cool guy, high class, but he didn't have contact with Libya so he watched the media. #Libya
hoezo adhd ?
pi_93358546
Saif Al Islam: What "Youth Revolution" is this, it's shameful.

Saif Al Islam: The ones who fought reform & Saif Al Islam are the ones who deserted us #Libya
hoezo adhd ?
pi_93358612
Saif Al Islam: We are in a battle for Libya. We will not show all our papers now. But we will show them. #Libya

Saif Al Islam: All the numbers of deaths are lied, all the deaths of children & women deaths are lies, the mercenaries, bombardment.. #Libya

Saif Al Islam: Now it is the time to know who is a weak person and who is a strong person #Libya
hoezo adhd ?
pi_93358675
Saif Al Islam: Why does Nilesat stop our signal? There are hundreds of channels, why only Libya's is stopped

SultanAlQassemi Saif Al Islam: They are forcing the correspondents to say lies, the reporter of the UAE & Al Ahram even admitted to that #Libya
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:50:28 #29
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93358690
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 17:29 schreef Bartholomaeus het volgende:
Kijk, aanschouw en heb een mening!

[ afbeelding ]
:D

Maar wel veelzeggend/scary als ze zo hun 'kleur'? willen verbergen

@doeterniettoezegiktoch

Thnx voor het plaatsen van al die tweets, erg handig!
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_93358716
Saif Al Islam: Benghazi, there are no schools, they have no salaries, people are suffering, they are fighting each other, ten people #Libya

Saif Al Islam: Al Qaeda issued a statement, it wasn't me, it was Al Qaeda, this is proof that these people are with them #Libya
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:52:00 #32
69315 raistlin6
pi_93358743
Oh wat is dit treurig aan het worden. Constant dezelfde leugens net iets anders verpakt...
pi_93358758
Saif Al Islam: Some Arab leaders pay the religious sheikhs to pray against Libya, we know all that. they used to come visit here #Libya

SultanAlQassemi Saif Al Islam: Some people have legitimate demands, I demand them more than these people. #Libya
hoezo adhd ?
pi_93358762
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:48 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Saif Al Islam: All the numbers of deaths are lied, all the deaths of children & women deaths are lies, the mercenaries, bombardment.. #Libya
Deze uitspraak klinkt belachelijk (mijn eerste gedachte was ook WTF?!), maar hierbij doelt hij op berichten van duizenden doden.

Als je in de dodenlijst van de OP kijkt, zie je dat Qaddafi zelf 5 dagen geleden al 14 doden in Tripoli en 84 doden in Benghazi heeft gemeld.

(voordat mensen deze uitspraak als belachelijk afdoen, dat is natuurlijk heel simpel, maar denk dan eerst na voordat je dat zegt)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:53:18 #35
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93358793
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Saif Al Islam: The biggest mistake was the there was no international media, & the Libyan media was a failure. #Libya

Daar heeft hij een punt
pi_93358811
Saif Al Islam: I tell these people you will go to hell. #Libya (Ends)
less than 5 seconds ago via web

Saif Al Islam: These religious scholars now say such things against us. They used to lick our feet. #Libya
hoezo adhd ?
pi_93358872
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:50 schreef yavanna het volgende:

[..]

Maar wel veelzeggend/scary als ze zo hun 'kleur'? willen verbergen

@doeterniettoezegiktoch

Thnx voor het plaatsen van al die tweets, erg handig!
graag gedaan !
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:55:24 #38
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93358889
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:55 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

graag gedaan !
^O^
2019: The Great Awakening
pi_93358895
Back. :*
Zoon van Tolmai.
pi_93358906
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:53 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
less than 5 seconds ago via web

Saif Al Islam: These religious scholars now say such things against us. They used to lick our feet. #Libya
Thnx
pi_93358935
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:52 schreef -jos- het volgende:

[..]

Deze uitspraak klinkt belachelijk, maar hierbij doelt hij op berichten van duizenden doden.

Als je in de dodenlijst van de OP kijkt, zie je dat Qaddafi zelf 5 dagen geleden al 14 doden in Tripoli en 84 doden in Benghazi heeft gemeld.

(voordat mensen deze uitspraak als belachelijk afdoen, dat is natuurlijk heel simpel, maar denk dan eerst na voordat je dat zegt)
nou ik vind het toch echt wel behoorlijk belachelijk wat ie allemaal roept .. zat beelden , foto's video's van lijken gezien ...maarre jij was bezig met de aantallen , op hoeveel zit jij nu dan ?? , de link die ik hier had geplaatst , die jij al kende ! .. was het aantal richting duizend aan het gaan ....
hoezo adhd ?
pi_93358978
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:56 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

nou ik vind het toch echt wel behoorlijk belachelijk wat ie allemaal roept .. zat beelden , foto's video's van lijken gezien ...maarre jij was bezig met de aantallen , op hoeveel zit jij , de link die ik hier had geplaatst , die jij al kende ! .. was het aantal richting duizend aan het gaan ....
welke link bedoel je? dan voeg ik hem toe in het document
pi_93358999
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:57 schreef -jos- het volgende:

[..]

ff zoekuh ( ik kreeg daarna een PM van jou ; denk denk eens na :P )
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:58:38 #44
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93359010
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:56 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

nou ik vind het toch echt wel behoorlijk belachelijk wat ie allemaal roept .. zat beelden , foto's video's van lijken gezien ...maarre jij was bezig met de aantallen , op hoeveel zit jij nu dan ?? , de link die ik hier had geplaatst , die jij al kende ! .. was het aantal richting duizend aan het gaan ....
'all' are lies, lijkt mij duidelijk en duidelijk niet waar.

Volgens mij moet hij wat minder in het witte poeder hangen,. Bij dat CNN inteview lijkt hij ook totaal strak te staan.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:59:24 #45
69315 raistlin6
pi_93359038
quote:

[..]

Deze uitspraak klinkt belachelijk (mijn eerste gedachte was ook WTF?!), maar hierbij doelt hij op berichten van duizenden doden.

Ik doe deze uitspraak als belachelijk af.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:02:03 #46
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93359122
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:51 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Saif Al Islam: Benghazi, there are no schools, they have no salaries, people are suffering, they are fighting each other, ten people #Libya
bungdan Dan Murphy
In benghazi #libya there's no real govt or cops, an unofficial city council, and lots of volunteering. It's all holding together very well.
pi_93359150
http://www.libyafeb17.com/?p=2692

:r :r

KIJKEN OP EIGEN RISICO! SMERIG!! Maar laat tegelijkertijd weer zien wat er zich daar afspeelt.
Zoon van Tolmai.
pi_93359185
De hele tekst, van onder naar boven:

quote:
Sultan Al Qassemi
Saif Al Islam: Some Arab leaders pay the religious sheikhs to pray against Libya, we know all that. they used to come visit here #Libya
Saif Al Islam: Some people have legitimate demands, I demand them more than these people. #Libya
Saif Al Islam: Al Qaeda issued a statement, it wasn't me, it was Al Qaeda, this is proof that these people are with them #Libya
Saif Al Islam: Why does Nilesat stop our signal? There are hundreds of channels, why only Libya's is stopped #Libya
Saif Al Islam: They are forcing the correspondents to say lies, the reporter of the UAE & Al Ahram even admitted to that #Libya
Saif Al Islam: We are in a battle for Libya. We will not show all our papers now. But we will show them. #Libya
Saif Al Islam: Now it is the time to know who is a weak person and who is a strong person #Libya
Saif Al Islam: What "Youth Revolution" is this, it's shameful. #Libya
Saif Al Islam: The ones who fought reform & Saif Al Islam are the ones who deserted us #Libya
Saif Al Islam: Of course he will be affected with the media, he is behind the oceans, no contact. #Libya
Saif Al Islam: Abdul Rahman Shalgham, he is a cool guy, high class, but he didn't have contact with Libya so he watched the media. #Libya
Saif Al Islam: Ahmad Gaddaf El Dem didn't run away, he is on an official mission now. #Libya
Saif Al Islam: we were building 500,000 houses, it all stopped. You are not like Tunisia & Egypt, like Mickey Mouse. #Libya
Saif Al Islam: Benghazi must be administratively independent, like in Australia and America. #Libya
Saif Al Islam: Everyone now has weapons in Libya. This is a chaos, Libya will become like Somalia or Afghanistan #Libya
Saif Al Islam: I have always called for democracy, and the future of Libya, and reform. Everyone knows about me. #Libya
Saif Al Islam: Gaddafi told them we will have new laws. He told them it will all happen peacefully, not this thuggish way! #Libya
Saif Al Islam: The same people you see now on TV, Gaddafi met them three weeks ago, we will show the footage. All of them were there. #Libya
Saif Al Islam: Even without these events Libya needs a new system of government #Libya
Saif Al Islam: The Kingdom of Libya flag was our flag, so what if they raise it. It's not the flag of Israel. It was our history. #Libya
Saif Al Islam: We might have a cilvil war #Libya
Saif Al Islam: I spoke on the first day about the international community getting involved, and it has happened. #Libya
Saif Al Islam: All the bombardments stories are lies. The bombing only happened in military installments. #Libya
Saif Al Islam: Our Foreign Minister is black, just because someone is black doesn't make them a mercenary. #Libya
Saif Al Islam: All these lies, "children were killed" "mercenaries were brought in" these are all lies. #Libya
Saif Al Islam: The telecommunications network couldn't keep up with the pressure #Libya
Saif Al Islam: The biggest mistake was the there was no international media, & the Libyan media was a failure. #Libya
Saif Al Islam: I tell them, if your families were threatened you must resign. #Libya
Saif Al Islam: These are areas that have been hijacked. Some people call me, so many call me, tell me they were forced to resign #Libya
Saif Al Islam: The security men don't know about crowd control so there was shooting in Benghazi. #Libya
Saif Al Islam: The killings in Benghazi were isolated incidents. The ones who died, most of them was because of the protesters. #Libya
Saif Al Islam: How can Abdel Fattah (the resigned minister) say that? He was the one in charge of Benghazi. #Libya
Saif Al Islam: The Interior Minister was Kidnapped, he was forced to read the statement on TV, Baltagiya kidnapped him #Libya
Saif Al Islam: The ones who resigned are the ones who benefited from Libya, they are the ones like the rats who deserted. #Libya
Saif Al Islam: We are not in control, even I face delays in my projects. We as a family don't rule. #Libya
Saif Al Islam: The problem is that they are armed. These are not like other movements that demanded freedom. #Libya
Saif Al Islam: These are terrorists. They don't want a constitution, they don't want human rights, they don't want freedom. #Libya
Saif Al Islam: Misurata has 550,00 people, only 50 people are the ones who created all this. These people have no future. #Libya
Saif Al Islam: People are scared because these people have weapons. This will all end soon. They will give their weapons up soon. #Libya
Saif Al Islam: These (protesters) are like Fateh Al Islam in Lebanon, these people stole weapons, and tanks. #Libya
Saif Al Islam: What about Sabratha, Sabha, Ras Tanouf? so many cities, 3/4 of the country is normal. Half of Libyans live in Tripoli
Saif Al Islam: You saw the citizens of Tripoli creating check-points for security, these are citizens, they are in control of Libya now
Saif Al Islam: It happened in Iraq too, they want Libyans to kill each other, burn each other. It started on facebook by foreigners.
Saif Al Islam: All the sad events are being led by people from the outside. Libyans & non-Libyans they want to rule Libya. I understand that
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:06:38 #49
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93359251
AJELive AJELive
Reports coming in: Tripoli heavily damaged after gun battles; Gaddafi still controls most of the capital #Libya
3 minutes ago
pi_93359286
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:57 schreef -jos- het volgende:

[..]

https://public.sheet.zoho(...)hs-research-20100226

deze had ik iest later daar ook gepost http://www.scribd.com/doc(...)ospitals-Feb-26-2011
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:07:56 #51
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93359304
pi_93359312
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:07 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

https://public.sheet.zoho(...)hs-research-20100226
Uh ja, die houd ik bij... ;) (heb ik gemaakt :X)

ben ff eten
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:09:45 #53
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93359366
Begrijpelijk.

N_Benghazi .
Not even going to bother listening to Saif after what I've heard about black Libyans, MickeyMouse, resigned ministers and other lies. #libya
pi_93359370
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:08 schreef -jos- het volgende:

[..]

Uh ja, die houd ik bij... ;) (heb ik gemaakt :X)
godzakke zei ik toch denk ff na ( tering voor jan lul lopen zoeken >:) )
maar check die link daaronder nog ,maar ff , had geen reactie in andere topic daarop gekregen ; http://www.scribd.com/doc(...)ospitals-Feb-26-2011

wel maf als jij em heb gemaakt moet je weten op welk aantal je daar zit en spreek je jezelf weer tegen ;
quote:

[..]

hoezo adhd ?
pi_93359390
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:02 schreef Bartholomaeus het volgende:

:r :r

KIJKEN OP EIGEN RISICO! SMERIG!! Maar laat tegelijkertijd weer zien wat er zich daar afspeelt.
:N neen mn eten is nog niet klaar
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:11:13 #57
104871 remlof
Europees federalist
pi_93359430
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:04 schreef -jos- het volgende:
De hele tekst, van onder naar boven:

[..]

Bron?
pi_93359445
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Bron?
Twitter. :P
Maar dat heeft Saif al Islam in een toespraak dus gezegd. Dus het klopt wel denk ik.
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:13:53 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_93359529
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:11 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Twitter. :P
Maar dat heeft Saif al Islam in een toespraak dus gezegd. Dus het klopt wel denk ik.
Welk account dan?
pi_93359554
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Welk account dan?
Begin ik me nu ook af te vragen. :')
Ik zie steeds #libya dus ik denk wel dat het van Twitter kom. Ik zal even zoeken.
Zoon van Tolmai.
pi_93359580
kan iemand het fototje cappuh bij http://www.livestream.com/libya17feb
die's leuk (cartoon)
hoezo adhd ?
pi_93359595
quote:

[..]

Welk account dan?
http://twitter.com/SultanAlQassemi
hoezo adhd ?
pi_93359597
quote:

[..]

Welk account dan?
Hebbes: http://twitter.com/SultanAlQassemi
Zoon van Tolmai.
pi_93359650
pi_93359688
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hospital in Tripoli

Deze video is niet-vermeld. Alleen gebruikers die de link hebben, kunnen de video bekijken. Meer informatie

( ik nie gekeken , wil nu nieteens weten ho schokkend ie is )
hoezo adhd ?
pi_93359697
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:16 schreef shomila het volgende:
[ link | afbeelding ]
^O^ thnx!!!!!!!!
hoezo adhd ?
pi_93359705

pi_93359825
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:17 schreef shomila het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
LOL
hoezo adhd ?
pi_93359861
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:09 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

godzakke zei ik toch denk ff na ( tering voor jan lul lopen zoeken >:) )
maar check die link daaronder nog ,maar ff , had geen reactie in andere topic daarop gekregen ; http://www.scribd.com/doc(...)ospitals-Feb-26-2011

wel maf als jij em heb gemaakt moet je weten op welk aantal je daar zit en spreek je jezelf weer tegen ;

[..]

kan je uitleggen waar ik mezelf tegen spreek? denk jij ook ff na voordat je post dan. die aantallen staan gewoon in dat document.
pi_93359914
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:17 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hospital in Tripoli

Deze video is niet-vermeld. Alleen gebruikers die de link hebben, kunnen de video bekijken. Meer informatie

( ik nie gekeken , wil nu nieteens weten ho schokkend ie is )
is gewoon een schotwond in het been, niet heel erg schokkend hoor.
pi_93359919
Toch wel grappig: je komt vaak FOK! tegen als je iets over Libi opzoekt.
Zoon van Tolmai.
pi_93359947
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:22 schreef -jos- het volgende:

[..]

is gewoon een schotwond in het been, niet heel erg schokkend hoor.

Bekijk die eens. :r Kijken op eigen risico hoor. :r
Zoon van Tolmai.
pi_93359951
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:22 schreef Bartholomaeus het volgende:
Toch wel grappig: je komt vaak FOK! tegen als je iets over Libi opzoekt.
Haha ja dat is mooi. Mensen gaan straks dingen opzoeken idd om dingen te verifieren, mooi dat ze dan hier uit komen :)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:24:03 #74
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_93359977
Net op CNN: Kaddafi heeft nog een voorraadje van chemische wapens. Sommige diplomaten zijn bezorgd dat hij die mogelijk op de bevolking zou kunnen gebruiken als een last resort :o
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_93359995
Als we dan toch bezig zijn ;)

pi_93360000
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:23 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Bekijk die eens. :r Kijken op eigen risico hoor. :r
Ah jah, van dat lijk heb ik ook al een foto gezien volgens mij. Dit is idd wel echt. ;(
pi_93360001
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:23 schreef -jos- het volgende:

[..]

Haha ja dat is mooi. Mensen gaan straks dingen opzoeken idd om dingen te verifieren, mooi dat ze dan hier uit komen :)
Klopt, denk dat FOK! hier toch wel een goede beurt mee gemaakt heeft. Want FOK! heeft wel als een van de weinige in Nederland een speciaal forum hiervoor.
En het kan bijna niet anders dat de NOS hier ook meeleest.
Zoon van Tolmai.
pi_93360013
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:21 schreef -jos- het volgende:

[..]

kan je uitleggen waar ik mezelf tegen spreek? denk jij ook ff na voordat je post dan. die aantallen staan gewoon in dat document.
jij vond zijn uitspraken niet belachelijk hij doelde op die duizenden zei je , ; maak ik op uit dat jij het ook met het aantal duizenden niet eens bent .. terwijl jouw ( ?) lijst al over de duizenden gaat ...
maar goed, ben dit soort discussie's ff goed beu , merk dat het elke x zo met jou is ,.,....

ik ga eten
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:25:20 #79
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_93360037
quote:
4s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:24 schreef SemperSenseo het volgende:
Net op CNN: Kaddafi heeft nog een voorraadje van chemische wapens. Sommige diplomaten zijn bezorgd dat hij die mogelijk op de bevolking zou kunnen gebruiken als een last resort :o
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_93360044
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:24 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Klopt, denk dat FOK! hier toch wel een goede beurt mee gemaakt heeft. Want FOK! heeft wel als een van de weinige in Nederland een speciaal forum hiervoor.
En het kan bijna niet anders dat de NOS hier ook meeleest.
Ze mogen mij inhuren. Ik verwacht nu snel een personal message ;)
pi_93360110
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:24 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

jij vond zijn uitspraken niet belachelijk hij doelde op die duizenden zei je , ; maak ik op uit dat jij het ook met het aantal duizenden niet eens bent .. terwijl jouw ( ?) lijst al over de duizenden gaat ...
maar goed, ben dit soort discussie's ff geod bue , merk dat het elke x zo met jou is ,.,....

ik ga eten
nou nu blijkt dus dat je mijn lijst helemaal niet kent. met mijn lijst wil ik juist aantonen toon ik juist aan dat volgens de geverifieerde berichten het meest logische dodenaantal 378 is. misschien moet je zelf eens eerst dingen goed gaan lezen voordat je er een oordeel over hebt.
(dit is niet als een persoonlijke aanval bedoelt)

[ Bericht 1% gewijzigd door -jos- op 26-02-2011 19:42:01 ]
pi_93360124
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:25 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Zal even op internet zoeken of er meer over te vinden is. Ze zeiden dat hij alles had vernietigd. Maar ja, je kon de klok erop gelijk zetten dat hij ze nog had.
Of hij ze op zijn eigen bevolking gebruikt? Daar kan je alleen maar over speculeren.
Zoon van Tolmai.
pi_93360149
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:25 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ze mogen mij inhuren. Ik verwacht nu snel een personal message ;)
Ho, ho! Ik wil ook wel bij PenW of NOS komen. :D
Zoon van Tolmai.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 26 februari 2011 @ 19:31:15 #84
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_93360277
Lololol, zo'n gozer op het RTL Nieuws: Dit is niet onze regering :D
pi_93360298
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:31 schreef Pino112 het volgende:
Lololol, zo'n gozer op het RTL Nieuws: Dit is niet onze regering :D
Dit is niet onze regering vriend.
Zoon van Tolmai.
pi_93360422
Geeft het niveau wel weer aan van PowNed:

quote:
Donorbloed nodig? We sturen wel wat litertjes. Verpakt in een jas met bonkraag. Verpakkingsmateriaal zelf opruimen aub.
quote:
Zo doe je dat als dictator. Niets geen vreedzame demonstraties, maar met scherp schieten en bombarderen. Hulde!
quote:
Ik voorzie problemen voor voetbal.
:')
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:37:35 #87
pi_93360534
quote:
Dat was het vermoeden, idd. Weten ze het nu zeker?
pi_93360716
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:24 schreef Krantenman het volgende:
Als we dan toch bezig zijn ;)

[ afbeelding ]
_O-
There is only one religion
pi_93361283
AliTweel I'm turning into a brutal person everytime i remember those mercs

AliTweel Those mercs are eating me inside out, they kill libyans and take their bodies so we cant burry them. This is insanely unbelievable.........!
12 minutes ago via Twitter for iPhone

AliTweel I'm turning into a brutal person everytime i remember those mercs
12 minutes ago via Twitter for iPhone
pi_93361298
NicRobertsonCNN Nic Robertson
#Tripoli at dusk: many shops shuttered, some open, some people on street, not bustling like previous visits. #Libya

#Libya: Our drive from #Tripoli airport at dusk, no checkpts visible on main highway, moderate traffic.
pi_93361346
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:38 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
SultanAlQassemi Saif Al Islam: All these lies,*1* "children were killed"
*2*"mercenaries were brought in" these are all lies. #Libya

*1*
SPOILER
:o :r :'( ( WARNING )
*2*
hoezo adhd ?
pi_93361369
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:26 schreef -jos- het volgende:

[..]

nou nu blijkt dus dat je mijn lijst helemaal niet kent. met mijn lijst wil ik juist aantonen toon ik juist aan dat volgens de geverifieerde berichten het meest logische dodenaantal 378 is. misschien moet je zelf eens eerst dingen goed gaan lezen voordat je er een oordeel over hebt.
(dit is niet als een persoonlijke aanval bedoelt)
antwoord graag
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:57:37 #94
pi_93361374
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:54 schreef -jos- het volgende:
#Tripoli at dusk: many shops shuttered, some open, some people on street, not bustling like previous visits. #Libya

#Libya: Our drive from #Tripoli airport at dusk, no checkpts visible on main highway, moderate traffic.
Hij is in Tripoli. ^O^
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:58:13 #95
pi_93361390
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:57 schreef -jos- het volgende:

[..]

antwoord graag
Doe ff relaxed, we staan niet in een rechtbank.
pi_93361400
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij is in Tripoli. ^O^
Jah, er zijn gewoon mensen op straat en er rijden autos. Dat hoor je niet van de propaganda twitters...
pi_93361427
quote:

[..]

antwoord graag
:{ pardon , rustig ja! , ik ben net terug , als je zo begint ga ik er helemaal niet meer op in !
mafketel!
hoezo adhd ?
pi_93361467
ShababLibya We believe that the 3 cities left under gaddafi are Tripoli Sebha and Sirte his home town, the rest of Libya can not be reclaimed #Libya
pi_93361497
ik val je niet aan hoor, neem je tijd, ik vraag alleen om antwoord, lees geduldig, denk na voordat je schrijft, dat werkt het beste :)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:01:02 #100
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93361520
LibyanAffairs OK its official, Seif Gaddafi is becoming our Mohamad Sahaf, the old Iraqi Info minister during the Iraqi invasion #Feb17

ja ja niets aan de hand
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:02:02 #101
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93361552
quote:
O.a. mosterdgas, dat schijnt echter weinig kwaad te kunnen omdat de juiste 'dingen' niet aanwezig zijn om het te gebruiken.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:02:52 #102
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93361594
sara055 sara
6 dutch pension funds have invested in Gadafi's arms (ABP/Pensioenfonds voor bouw e.a.) #Libya #Feb17
pi_93361640
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:00 schreef -jos- het volgende:
ik val je niet aan hoor, neem je tijd, ik vraag alleen om antwoord, lees geduldig, denk na voordat je schrijft, dat werkt het beste :)
weet je ik ga even helemaal niet op je in met je bijdehante gedrag .. ik was namelijk bezig aan het antwoorden maar heb er nu absoluut helemaal geen zin in , laat staan behoefte aan , wie denk je dat je bent ?

antwoord kan je nou ergens douwen waar het donker is , had je maar normaal moeten doen met je ongeduldige gedrag , en b.t.w. ga ik offtopic raken als ik er n hier op in ga, want heb je ff heel veel te vertellen nu ( je heb nou echt bloed onder mn nagels vandaan gehaald ), heel miss, stuur ik je nog een PM , maar heb nu wel wat beters te doen ...
ik laat me door jou niet opjagen :{w
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:05:01 #104
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93361693
Gadhafi's Nurse Says She's Going Home

"Other Ukrainian women also work for him as nurses. Mom is one of them," she said. "For some reason, he doesn't trust Libyan women with this matter." :+
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:10:02 #105
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93361909
Chinese workers fleeing #Libya tell of gunbattles, carjackings and robbery in past few days betwn #Tripoli and border.
6:56 PM Feb 24th via web (Nic Robertsencnn)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:11:15 #106
132191 -jos-
Money=Power
pi_93361963
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:04 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

weet je ik ga even helemaal niet op je in met je bijdehante gedrag .. ik was namelijk bezig aan het antwoorden maar heb er nu absoluut helemaal geen zin in , laat staan behoefte aan , wie denk je dat je bent ?

antwoord kan je nou ergens douwen waar het donker is , had je maar normaal moeten doen met je ongeduldige gedrag , en b.t.w. ga ik offtopic raken als ik er n hier op in ga, want heb je ff heel veel te vertellen nu ( je heb nou echt bloed onder mn nagels vandaan gehaald ), heel miss, stuur ik je nog een PM , maar heb nu wel wat beters te doen ...
ok
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:11:38 #107
69315 raistlin6
pi_93361985
@jos ze bedoelt dat Saif een lager aantal dan jouw eigen sheet noemt en de rest afdoet als leugens, terwijl jij zijn uitspraak verdedigt over het aantal doden, terwijl je zelf zegt dat dat hoger ligt.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:11:45 #108
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93361990
Even voor de twijfelaars over aantal doden en gewonden aan de grens spreekt iedereen over een massacre dat is veelal ook de reden om zo snel mogelijk uit het land te komen, geruchten? waarom deze mensen verdiende hun boterham in libie
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:12:34 #109
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93362024
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:11 schreef -jos- het volgende:

[..]

ok
Volgens UN meer dan 1000 klaar!
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:12:57 #110
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93362051
quote:

[..]

antwoord graag
Genade zeg, kan de Jos-Show ietsje dimmen? Het lijkt wel alsof je alleen maar je gelijk wilt halen en in hoeveel posts blijf je maar herhalen en herhalen. En er zo op gefixeerd dat je andere post niet eens goed leest. Dat heb ik nu al helaas meerdere keren gemerkt. Je quote liever jezelf. :N
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:13:01 #111
pi_93362056
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:00 schreef -jos- het volgende:
ik val je niet aan hoor,
Het komt over alsof je onmiddellijke reactie EIST. Wat dat betreft moet je wat aan je on-line-social-skills doen, want je komt gewoon klote over zo.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:13:12 #112
132191 -jos-
Money=Power
pi_93362063
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:12 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Volgens UN meer dan 1000 klaar!
bron? dan voeg ik het toe aan de dodenlijst
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:13:46 #113
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93362090
Hoe is de strijd in Tripoli?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:14:02 #114
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93362102
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:13 schreef -jos- het volgende:

[..]

bron? dan voeg ik het toe aan de dodenlijst
tv zucht kijk die shit wel
pi_93362110
Als iedereen die het over de aantallen wil hebben nou naar dit topic gaat:

Het aantallen discussie topic - Egypte

Dan blijft dit topic alleen voor de nieuwsfeiten etc.
Anders raken we offtopic.
Zoon van Tolmai.
pi_93362127
ik ga er gewoon niet meer op in :X

steeds meer beelden van afgeschoten kinderen :'( ;
ShababLibya http://on.fb.me/hyyMEV Gaddafi's mercenaries attack a girl of only 8 years #Libya #Feb17 #gaddaficrimes
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:14:44 #117
69315 raistlin6
pi_93362141
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:13 schreef Muridae het volgende:
Wel gezellig geloof ik. Sociale en constructieve wijze voor de Libirs om nieuwe sociale contacten op te doen.
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2011 @ 20:14:51 #118
145738 superworm
is erbij
pi_93362150
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:04 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

Ik erger me eveneens al sinds halverwege de Egypte-reeks. Je bent verre van de enige.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_93362181
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:13 schreef Muridae het volgende:
Demonstrations in Tripoli
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:16:31 #120
pi_93362235
OK NU IEDEREEN LIEF DOEN!
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:16:52 #121
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93362259
quote:
4s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
koekje erbij?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:16:58 #122
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93362264
Wat erg, die kinderen. :'(
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:17:12 #123
69315 raistlin6
pi_93362279
quote:
4s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Flikker eens op met je caps.
Gewoon om puberaal tegen autoritair gedrag te tonen. :X
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:17:15 #124
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93362283
quote:
ik was lief :*
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2011 @ 20:17:47 #125
145738 superworm
is erbij
pi_93362314
I
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:16 schreef Muridae het volgende:
Wat erg, die kinderen. :'(
Ik klik al niet eens meer. Durfde vroeger na 1 of 2 bezoekjes al niet meer op Rotten.com te komen en kies dan maar voor zelfbehoud.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:18:06 #126
132191 -jos-
Money=Power
pi_93362333
Ja ik kom inderdaad bijdehand over. Het gaat hier over iets heel essentieels, namelijk het dodenaantal. Daarom heb ik juist alle bronnen hiervan gedocumenteerd.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:18:08 #127
pi_93362336
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:16 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

koekje erbij?
Lekker :9 c_/
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:18:50 #128
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93362383
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:18 schreef -jos- het volgende:
Ja ik kom inderdaad bijdehand over. Het gaat hier over iets heel essentieels, namelijk het dodenaantal. Daarom heb ik juist alle bronnen hiervan gedocumenteerd.
elke dode is er een teveel :'(
pi_93362442
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:17 schreef superworm het volgende:
I

[..]

Ik klik al niet eens meer. Durfde vroeger na 1 of 2 bezoekjes al niet meer op Rotten.com te komen en kies dan maar voor zelfbehoud.
indd. rotten ook zo'n smerige shit ... blegh :r
filmpje in spoiler had ik weer x gedrukt - wou even zeker weten wat ie liet zien vanwege dat ik het wou linken aan die speech - maar damnz had echt spijt dat ik had geklikt; meteen weer afgeleerd ...
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:20:39 #130
69315 raistlin6
pi_93362459
quote:
Het is belangrijk, maar dat betekent niet per se dat je meer gelijk hebt dan anderen. Daarnaast sprak je jezelf tegen en dat benoemde ze, das alles. Verder geen groot drama van maken.

Verder vind ik die sheet superchill, maar die zwarte lijst van je Twitterbronnen die je soms wel en soms niet wilt citeren en je bazige gedrag (de Mubarak van FOK! staat me bij uit de Egypte-reeks) zijn soms ietwat irritant. Maar zo hebben we allemaal onze eigen dingetjes. Doet er niet veel toe. Maar er is een aantallen topic en een klaagbaak-forum. Dus misschien kunnen we beter gewoon weer on topic gaan nu.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:21:01 #131
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93362480
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:20 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

indd. rotten ook zo'n smerige shit ... blegh :r
filmpje in spoiler had ik weer x gedrukt - wou even zeker weten wat ie liet zien vanwege dat ik het wou linken aan die speech - maar damnz had echt spijt dat ik had geklikt; meteen weer afgeleerd ...
lekker gegeten?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:21:44 #132
pi_93362518
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:17 schreef MangoTree het volgende:

[..]

ik was lief :*
koekje dr bij? :D
pi_93362612
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:21 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

lekker gegeten?
jah , maar het komt af en toe naar boven nu .... ;)
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:23:35 #134
132191 -jos-
Money=Power
pi_93362615
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:20 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Het is belangrijk, maar dat betekent niet per se dat je meer gelijk hebt dan anderen. Daarnaast sprak je jezelf tegen en dat benoemde ze, das alles. Verder geen groot drama van maken.

Verder vind ik die sheet superchill, maar die zwarte lijst van je Twitterbronnen die je soms wel en soms niet wilt citeren en je bazige gedrag (de Mubarak van FOK! staat me bij uit de Egypte-reeks) zijn soms ietwat irritant. Maar zo hebben we allemaal onze eigen dingetjes. Doet er niet veel toe. Maar er is een aantallen topic en een klaagbaak-forum. Dus misschien kunnen we beter gewoon weer on topic gaan nu.
Ik ga nu weer bijdehand doen:

Jullie beweren dat ik mezelf tegenspreek terwijl ik de uitspraak van Saif Qaddafi alleen in een feitelijke context wilde plaatsen.
pi_93362629
Wil iedereen wel weer even ontopic gaan? :P Het is geen slowchattopic he. :D :D
Zoon van Tolmai.
pi_93362641
:X :X :X :X O-)
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:24:18 #137
pi_93362649
quote:
Nou doe je echt te belangrijk, jos. Als je zo gaat doen moet je je eigen topic beginnen. Als je hier blijft zul je op een normale manier met mensen om moeten gaan. We zitten hier niet op een crisiscentrum waar je je personeel kan rond-commanderen.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:25:01 #138
69315 raistlin6
pi_93362683
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:24 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
:X :X :X :X O-)
Oke nu vraag je erom. Toen ik zei dat we zo allemaal onze dingetjes hebben is die van jou dat je je echt verschrikkelijk aanstelt. Je maakt er echt een heel groot drama van en dat is ook niet nodig.
*O*
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:25:13 #139
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93362694
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou doe je echt te belangrijk, jos. Als je zo gaat doen moet je je eigen topic beginnen. Als je hier blijft zul je op een normale manier met mensen om moeten gaan. We zitten hier niet op een crisiscentrum waar je je personeel kan rond-commanderen.
uprising in FOK forumchat _O-
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:25:43 #140
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93362722
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:23 schreef -jos- het volgende:

[..]

Jullie beweren dat ik mezelf tegenspreek terwijl ik de uitspraak van Saif Qaddafi alleen in een feitelijke context wilde plaatsen.
Er was weinig feitelijks aan, daar het niet klopte en je een aanname deed over waar hij evt op zou doelen. ;)

Anwyayz, c_/
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:25:52 #141
pi_93362732
quote:

[..]

Gewoon stoppen.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:26:00 #142
69315 raistlin6
pi_93362739
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:25 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

uprising in FOK forumchat _O-
Ik zet 6 legers op Tahrir-plein en val met National Museum de 1 mei brug aan.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:26:12 #143
132191 -jos-
Money=Power
pi_93362747
Ja mensen, laten we er maar grapjes over maken als er inhoudelijk geen antwoord komt.

Ook goed hoor.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:26:16 #144
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93362755
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:25 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Oke nu vraag je erom. Toen ik zei dat we zo allemaal onze dingetjes hebben is die van jou dat je je echt verschrikkelijk aanstelt. Je maakt er echt een heel groot drama van en dat is ook niet nodig.
*O*
Gaan we nu de hele kring af?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:26:38 #145
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93362771
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:26 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ik zet 6 legers op Tahrir-plein en val met National Museum de 1 mei brug aan.
dit is libie :{w
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:26:47 #146
69315 raistlin6
pi_93362782
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:26 schreef yavanna het volgende:

[..]

Gaan we nu de hele kring af?
Ja nu ben ik.
@jos je stelde geen vraag aan me?
pi_93362836
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:25 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

*O*
ik ? hij blijft doorgaan , ik ben er heel de tijd niet meer op in gegaan hoor !
maar goed
Ontopic! plz!
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:28:27 #148
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93362854
AJELive AJELive
Many who know Gaddafi say he will fight to the finish, even though his 41-year-old rule looks increasingly uncertain reports Reuters
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:28:42 #149
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_93362862
Ja tijd om weer eens ontopic te gaan,
al vond ik bovenstaande wel vermakelijk.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:29:07 #150
69315 raistlin6
pi_93362875
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:28 schreef Daniel1976 het volgende:

AJE live blog.
7:30pm

The UN Security Council has begun urgent deliberations to consider imposing sanctions against Libya for violent attacks against protesters. The sanctions under consideration at Saturday's session include an arms
embargo against the Libyan government and a travel ban and asset freeze against Gadhafi, his relatives and key regime members.

UN Secretary-General Ban Ki-moon is urging council members to take concrete action to protect civilians in Libya where some estimates indicate more than 1,000 people have been killed in less than two weeks.
pi_93362910
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:28 schreef Daniel1976 het volgende:
Kun je misschien ook even in het feedbacktopic kijken nu je hier toch bent?
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:30:23 #152
132191 -jos-
Money=Power
pi_93362936
quote:
FACTBOX-Who controls Libya's coastal cities, oil terminals?
Sat Feb 26, 2011 2:09pm GMT

Print | Single Page
[-] Text [+]

TUNISIA Feb 26 (Reuters) - Libya's popular uprising has threatened to topple the government of Muammar Gaddafi, with swathes of the oil-exporting country now in the hands of anti-government rebels following bloody clashes.

Below is a list of main towns from West to East along the Mediterranean coast -- where much of the population lives and where much of the OPEC nation's energy infrastructure is located -- and the latest on who is in control there.

Libya is Africa's No. 3 oil producer and the continent's leader in known reserves.

ZUARA - (120 km West of Tripoli)

OPPOSITION-Escapees crossing into Tunisia have told Reuters that anti-government militias are in control of the city.

SABRATHA - (75 km West of Tripoli)

UNKNOWN. An Egyptian crossing into Tunisia told Reuters on Saturday Sabratha was in the hands of civilians, but the information could not be corroborated. Benghazi-based newspaper Quryna had reported earlier in the week a large number of government troops had deployed there.

ZAWIYAH -- (50 km West of Tripoli)

OPPOSITION. Zawiyah is home to a 120,000 barrel per day (bpd) export refinery and loading terminal.

Witnesses have told Reuters the city is in opposition control, but that the outskirts are occupied by pro-government soldiers. The information could not be confirmed.

TRIPOLI - capital

GOVERNMENT. There is no sign Gaddafi's forces have lost control in the capital. A resident told Reuters on Saturday hundreds of people had gathered in the main square in support of Gaddafi and that a larger demonstration was planned later in the evening. Banks were open in Tripol, but many shops were shut and people were gathered around the few stores selling food. Clashes in the capital have occurred in recent days.

MISRATA - (200 km East of Tripoli)

OPPOSITION. Misrata has a cargo port and a population of several hundred thousand people.

Residents have told Reuters they are in control of the city and successfully beat back a recent counter-attack by pro-Gaddafi forces.

SIRTE - (450 km East of Tripoli)

GOVERNMENT. The Sirte region has many oil production facilities, but Sirte's importance now is mainly psychological: this is Gaddafi's home town. Latest indications are that Sirte is under central control with police and soldiers manning checkpoints.

RAS LANUF (660km East of Tripoli)

UNKNOWN. Ras Lanuf has a 220,000 bpd refiner and a major export terminal that handles a solid share of Libya's oil output. Nearby Es Sider also has an export terminal. Reports of who controls the city are mixed and impossible to verify.

MASRA EL BREGA - (780 km East of Tripoli)

OPPOSITION. There is another large export terminal here,. Residents have said the town is under control of anti-government forces, and a Reuters witness confirmed that. Residents have given varying accounts of whether flows at the Ras Lannuf and Masra El Brega terminals have been affected.

AJDABIYAH (850 km East of Tripoli)

OPPOSITION. The Benghazi-based Quryna newspaper says the city is under anti-govt militia control. The information could not be corroborated.

BENGHAZI (1,000 km east of Tripoli)

OPPOSITION. This is Libya's second biggest city and the flashpoint for the uprising.

SARIR (1,200 km East of Tripoli)

UNKNOWN. Sarir is home to an oil/gas field and a small 10,000 bpd topping facility. It is believed that the area between Ajdabiyah and the Egyptian border is in opposition hands, but this could not be verified.

TOBRUK (1,250 km East of Tripoli)

OPPOSITION. Tobruk has a 20,000 bpd refinery and an oil export terminal. Another 8,000 bpd refinery is located nearby in Brega. Residents have told Reuters the city is under civilian control.

THE SOUTH

A vast and mostly unpopulated expanse of desert, but home to traditional tribes which will play a crucial role in determining how Libya's crisis unfolds. Facebook reports described clashes in Garyan, about 100 km south of Tripoli, but it was not possible to verify this. There was no information from Ghadames, next to the Algerian border, which is the site of major oil fields. Sabha, deep in the south, is likely to remain loyal to Gaddafi for now. It is the historic home of his own tribe, the Gadhdhfa, the second-largest tribal group in Libya.

(Sources include the U.S. Department of Energy: here )

(Reporting by Michael Georgy, Tarek Amara, Hamid Ould Ahmed, and Richard Valdmanis; writing by Richard Valdmanis and Christian Lowe)
http://af.reuters.com/art(...)andChannel=0&sp=true
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:32:10 #153
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93363023
LaraABCNews
Yousef: those inner circle figures given threats & possibly incentives by the Americans. they will settle this game in the end. #Libya

LaraABCNews
Just spoke to a Libyan luminary, Tarek Yousef of the DSG. He says big question is, where are the #Gaddafi confidents? Kousa? Sanusi?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:32:29 #154
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_93363044
Ok, even een ander soort vraag van mij aan iedereen:
Ik heb van de week een kaartje gezien en toen dacht ik gezien te hebben dat de tropen van Kaffi alleen nog Tripoli en en nog een andere stad in handen hebben.
Kweet ff niet meer welke stad hoor.
Geografie was op de basisschool al niet mijn sterkste vak 8)7

Maar hoezeer is dat veranderd in de loop der dagen?

Als ik dat kaartje zo bekeek dan is/was toch al de oppositie in de meerderheid? of ben ik nu te blond? Ik gooi werkelijk al die uprisings overal door mekaar heen hoor :@

Update: Jos heeft boven mij al een mooie lijst gemaakt, die ga ik ff goed doornemen! Thanks!

[ Bericht 6% gewijzigd door tass op 26-02-2011 20:33:41 (update) ]
pi_93363046
There is mounting evidence that a growing number of Libyan military personnel are defecting and joining the opposition against Colonel Gaddafi.
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:33:35 #156
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_93363093
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:29 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Kun je misschien ook even in het feedbacktopic kijken nu je hier toch bent?
Done. Ik ben hier wel ;) post weinig.
pi_93363156
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:33 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Done. Ik ben hier wel ;) post weinig.
Oke, thanks!
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:34:56 #158
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93363167
Tweetfight Mona vs puisterige dope sukkel

monaeltahawy Mona Eltahawy
Amazing that @MastaKace in the Netherlands supports #Gaddafi, thinks he's a hero. Wonder how he'd feel being slaughtered in #Tripoli #Libya

MastaKace K D
Difference between @monaeltahawy & Gaddafi: Some will remember Gaddafi as a hero after 100 years, no 1 will remember @monaeltahawy by then!
pi_93363205
Qaddafi moet wel normaal doen tegen zijn volk.
Maar hij moet aan de macht blijven.
Want de man is tegen de joden, dus dat is goed =)

~El Shamotta Unit~

-~General Khaled.
~El Shamotta Unit~
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:36:26 #160
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93363232
[quote]1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:32 schreef tass het volgende:
Ok, even een ander soort vraag van mij aan iedereen:
Ik heb van de week een kaartje gezien en toen dacht ik gezien te hebben dat de tropen van Kaffi alleen nog Tripoli en en nog een andere stad in handen hebben.
Kweet ff niet meer welke stad hoor.
Geografie was op de basisschool al niet mijn sterkste vak 8)7

Maar hoezeer is dat veranderd in de loop der dagen?

Als ik dat kaartje zo bekeek dan is/was toch al de oppositie in de meerderheid? of ben ik nu te blond?

ShababLibya We believe that the 3 cities left under gaddafi are Tripoli Sebha and Sirte his home town, the rest of Libya can not be reclaimed #Libya
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:36:33 #161
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93363240
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:36:37 #162
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93363243
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:35 schreef ElShamottaUnit het volgende:

~El Shamotta Unit~

-~General Khaled.
Get this troll out of here...
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:36:57 #163
132191 -jos-
Money=Power
pi_93363261
quote:
Niemand vind het vreemd dat Reuters een artikel schrijft met in de titel 'FACTBOX' waarbij de helft van de meldingen niet geverifieerd is of van Facebook afkomt?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:37:11 #164
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93363273
Deze journo is schijnbaar bij het laatst neegerstorte vliegtuig geweest, onderste tweet

Martin Chulov
Scene of crashed Libyan jet is 10km off highway, 15km north of Bregga. Sure to be independence landmark for generations. #libya #feb17

Martin Chulov
All towns between Benghazi and Ras Lusafa in total oppn control. Every govt building along the way burned. #libya #feb17

Martin Chulov
Went to site of crashed Libyan air force jet today. Pilot refused to bomb oil depots & ejected. One bomb wedged in sand. #libya
pi_93363282
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:35 schreef ElShamottaUnit het volgende:

~El Shamotta Unit~

-~General Khaled.
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:37:39 #166
104871 remlof
Europees federalist
pi_93363298
Nu al een nieuwe tijdelijke regering voor de bevrijde gebieden in Benghazi. Goeie zaak.
pi_93363337
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Nu al een nieuwe tijdelijke regering voor de bevrijde gebieden in Benghazi. Goeie zaak.
Hoorde het op het journaal.
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:39:05 #168
104871 remlof
Europees federalist
pi_93363363
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:37 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Troll is dood. Graag ontopic verder nu.
pi_93363369
http://nos.nl/tekst/221797-ambassadeur-tripoli-vreest-chaos.html

Ambassadeur Tripoli vreest chaos
Update: zaterdag 26 feb 2011, 20:27

De Nederlandse ambassadeur in Libi, Steeghs, is bezorgd over de situatie in Tripoli. Hij is bang dat er veel wapens in omloop komen en dat Libirs van buiten de stad naar Tripoli komen om te vechten. Hij is bang voor wetteloosheid waarbij veel onschuldige burgers gevaar lopen, zei hij in het NOS Journaal.

Volgens Steeghs zijn de Nederlanders die Libi willen verlaten inmiddels vertrokken. Twee of drie Nederlanders zijn niet bereikt. Mogelijk zijn ze op eigen houtje vertrokken.

Morgenochtend moet duidelijk worden of de Nederlandse ambassade in Libi dicht gaat, net als veel andere ambassades.
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:40:19 #170
pi_93363427
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:34 schreef yavanna het volgende:
Tweetfight Mona vs puisterige dope sukkel

monaeltahawy Mona Eltahawy
Amazing that @MastaKace in the Netherlands supports #Gaddafi, thinks he's a hero. Wonder how he'd feel being slaughtered in #Tripoli #Libya

MastaKace K D
Difference between @monaeltahawy & Gaddafi: Some will remember Gaddafi as a hero after 100 years, no 1 will remember @monaeltahawy by then!
quote:
@mrdaveyd the impression they actually care about democracy and human rigths (as opposed to China)
Raar figuur. Is echt voor of loopt ie alleen te trollen?
pi_93363489
hey een petitie :P
http://www.avaaz.org/en/libya_stop_the_crackdown/96.php
Dear United Nations Security Council delegates,
European Foreign Ministers, and High Representative Catherine Ashton,

The violence in Libya must end. I urge you:
a) impose a no-fly zone to stop the aerial bombings of civilians
b) freeze assets belonging to Qaddafi, his family, and his high command
c) impose targeted sanctions against the regime
d) initiate international prosecutions of military officials involved in the crackdown.

Sincerely,
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:41:57 #172
pi_93363496
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:37 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik moet ook nog ff wat eten. :Y)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:42:07 #173
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93363506
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:39 schreef Bartholomaeus het volgende:
http://nos.nl/tekst/221797-ambassadeur-tripoli-vreest-chaos.html

Ambassadeur Tripoli vreest chaos
Update: zaterdag 26 feb 2011, 20:27

De Nederlandse ambassadeur in Libi, Steeghs, is bezorgd over de situatie in Tripoli. Hij is bang dat er veel wapens in omloop komen en dat Libirs van buiten de stad naar Tripoli komen om te vechten. Hij is bang voor wetteloosheid waarbij veel onschuldige burgers gevaar lopen, zei hij in het NOS Journaal.

Volgens Steeghs zijn de Nederlanders die Libi willen verlaten inmiddels vertrokken. Twee of drie Nederlanders zijn niet bereikt. Mogelijk zijn ze op eigen houtje vertrokken.

Morgenochtend moet duidelijk worden of de Nederlandse ambassade in Libi dicht gaat, net als veel andere ambassades.
Is die ambassadeur zelf nog in Tripoli?
ok, lets go again
danku lieve fans
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:43:55 #174
pi_93363585
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:42 schreef t-8one het volgende:

[..]

Yep, ze overleggen morgen of het nog nut heeft om te blijven.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:45:02 #175
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93363634
quote:

[..]

Hier een interview met hem; NOS (video)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:45:52 #176
69315 raistlin6
pi_93363686
Vast al langs gekomen, maar het is een welkome verademing na andere YT-filmpjes die ik vandaag heb gezien, en het is nog on topic ook. *O*
http://nos.nl/artikel/221(...)bie-26-februari.html
17.35 uur: Verpleegkundige van Kadhafi vertrekt

De rondborstige Oekraense verpleegster die altijd nabij Kadhafi is, Galyna Kolotnytska, gaat terug naar huis in Oekrane. Ze is geschokt door het geweld in Libi, zei haar dochter zaterdag in een interview met een krant in de Oekraense hoofdstad Kiev. Kadhafi vertrouwt op een groep Oekraense verpleegsters voor zijn verzorging en welzijn. Daarbij heeft hij een sterke voorkeur voor een bepaalde rondborstige blonde vrouw, aldus een Amerikaans diplomatenverslag op de onthullingssite WikiLeaks. Alleen zij kent de dagelijkse routine van Kadhafi, aldus diplomaten. Kadhafi beschikt eveneens over een grote groep vrouwelijke lijfwachten. Video van Kolotnyska:

zaterdag 26 februari 2011 @ 20:46:13 #177
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93363703

_O-
pi_93363730
chat ;
louisuk: Last from Tripoli several sources is that Mercs etc have abandoned some districts, concentrate on core close in (BBC etc.)
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:46:49 #179
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93363734
quote:

[..]

zal wel ik hoorde wel dat de engelse ambasade vandaag dichtgegaan is
pi_93363762
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:46 schreef Muridae het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Op dat zakje had GPDCairo moeten staan en op die beker cappuccino. _O_
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:48:16 #181
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93363811
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:47 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Op dat zakje had GPDCairo moeten staan en op die beker cappuccino. _O_
had ook drugs in zijn nescafe dan? :?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:48:21 #182
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93363815
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:45 schreef MangoTree het volgende:

[..]

tnx.

Wat een lef heb je als je daar nu nog bent.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_93363817
deze link is al een paar x voorbij gekomen in tweets ;
http://www.alarabiya.net/articles/2011/02/26/139380.html

maar boven in staat Last Update: Tue Nov 30, 1999 12:00 am (KSA) 09:00 pm (GMT)
:?
hoezo adhd ?
pi_93363857
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:45 schreef MangoTree het volgende:

[..]

thnx voor de link! ^O^
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:49:57 #185
69315 raistlin6
pi_93363887
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:48 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

Twitter, Al Arabiya... :O
Ik ga niet eens kijken. Ik lees overigens ook geen tweets meer die geplaatst worden. Ook geen 'betrouwbare' for that matter.
pi_93363908
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:48 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

nou , bij sommige tweets van hem zou je bijna wel denken ja :+
hoezo adhd ?
pi_93363948
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:48 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Hij hallucineerde aardig ja.
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:52:01 #188
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93363999
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:50 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

nou , bij sommige tweets van hem zou je bijna wel denken ja :+
hij had 4 dagen nodig om een tandenborstel te vinden ja _O-
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:52:12 #189
104871 remlof
Europees federalist
pi_93364015
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:48 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

Hehe, volgens mij hebben ze nog last van de Milleniumbug bij Al Arabiya :')
pi_93364033
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:49 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Twitter, Al Arabiya... :O
Ik ga niet eens kijken. Ik lees overigens ook geen tweets meer die geplaatst worden. Ook geen 'betrouwbare' for that matter.
ja okaj , maar dit is een redelijk interessant artikel , mts ie dus van nu is ( over sancties -The UN Security Council-)
hoezo adhd ?
pi_93364082
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:52 schreef remlof het volgende:

[..]

_O- _O-
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:53:48 #192
69315 raistlin6
pi_93364091
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:52 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ja okaj , maar dit is een redelijk interessant artikel , mts ie dus van nu is ( over sancties -The UN Security Council-)
http://news.smh.com.au/br(...)-20110227-1b9im.html

Via google is betrouwbaarder dan twitter.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:54:38 #193
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93364129
quote:
Pensioenfondsen in wapens Libi

Zes grote Nederlandse pensioenfondsen investeren in bedrijven die wapens leveren aan Libi.

350 miljoen euro

Het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP), het Pensioenfonds voor de bouw (Bpf Bouw), Pensioenfonds metaal en techniek (PMT), Pensioenfonds voor de Grafische bedrijven (PGB), het Spoorwegpensioenfonds en het Pensioenfonds Metalektro (PME) hebben in totaal zo'n 350 miljoen euro in aandelen en obligaties. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van RTL Nieuws.

Raketten en helikopters

De buitenlandse bedrijven waar de pensioenfondsen zaken mee doen, zijn BAE Systems, EADS en Finmeccanica, die in hun joint venture MBDA wapens verkopen. MBDA verkocht de afgelopen 5 jaar onder meer raketten en helikopters aan het regime van Khadaffi.

Topje van de ijsberg

Het onderzoek uitgevoerd door economisch onderzoeksbureau Profundo in opdracht van RTL Nieuws heeft zich beperkt tot de tien grootste pensioenfondsen. Volgens Jan Willem van Gelder, directeur van Profundo, gaat het hier om het topje van de ijsberg. "Wij hebben tien pensioenfondsen onderzocht, waarvan er zes investeren in dit soort bedrijven. Als je bedenkt dat er 500 pensioenfondsen zijn, dan is er meer aan de hand."

Immoreel

Bruno Braakhuis, Kamerlid van GroenLinks, spreekt van 'immorele' transacties en wil dat pensioenfondsen hun verantwoordelijkheid nemen. Als het zover mocht komen, moet de overheid ook sancties kunnen opleggen, vindt Braakhuis.

Reactie Pensioenfederatie

In een reactie laat Gerard Riemen van de Pensioenfederatie weten dat alles volgens de regels is gegaan: "Wij vinden niet dat je van Pensioenfondsen een scherper beleid mag verwachten dan voor de Verenigde Naties of voor de overheid geldt. Het is raar dat het wel goed is als de overheid met exportsubsidies wapens levert aan Libi, maar dat het niet goed is als Nederlandse pensioenfondsen investeren in wapenfabrikanten die aan Libi leveren."
pi_93364161
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:52 schreef remlof het volgende:

[..]

_O- dt is het denk ik jah ...

zie i.i.g. in de tekst staan Welcoming also Human Rights Council resolution A/HRC/S-15/L.1 of 25 February 2011

dus is van nu
hoezo adhd ?
pi_93364177
Turkije wil geen sancties tegen Libi
De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft zich uitgesproken tegen eventuele VN-sancties tegen Libi, meldt Novum. Volgens Erdogan is het vooral het Libische volk dat onder de sancties zal lijden en niet de Libische leider Gaddafi. Erdogan zei vandaag dat het erop lijkt dat de internationale gemeenschap meer handelt uit zorg over de Libische oliereserves dan uit zorg over de bevolking.

De Italiaanse premier Berlusconi zei eerder vandaag dat het erop lijkt dat Gaddafi de controle over zijn land is verloren. Hij deed die uitspraken op een politieke bijeenkomst in Rome. Libi was tot 1951 een kolonie van Itali en Berlusconi is een van wereldleiders die het dichtst bij Gaddafi staat.

De VN-Veiligheidsraad vergadert vanaf 17:00 vanmiddag over sancties. Enkele mogelijkheden zijn het instellen van een wapenembargo tegen de regering, het invoeren van een reisverbod voor regeringsleden of het bevriezen van de tegoeden van Gaddafi en zijn gezinsleden.
Zoon van Tolmai.
pi_93364222
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:53 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Via google is betrouwbaarder dan twitter.
okaj
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:57:06 #197
69315 raistlin6
pi_93364235
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:55 schreef Bartholomaeus het volgende:
Turkije wil geen sancties tegen Libi
De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft zich uitgesproken tegen eventuele VN-sancties tegen Libi, meldt Novum. Volgens Erdogan is het vooral het Libische volk dat onder de sancties zal lijden en niet de Libische leider Gaddafi. Erdogan zei vandaag dat het erop lijkt dat de internationale gemeenschap meer handelt uit zorg over de Libische oliereserves dan uit zorg over de bevolking.

De Italiaanse premier Berlusconi zei eerder vandaag dat het erop lijkt dat Gaddafi de controle over zijn land is verloren. Hij deed die uitspraken op een politieke bijeenkomst in Rome. Libi was tot 1951 een kolonie van Itali en Berlusconi is een van wereldleiders die het dichtst bij Gaddafi staat.

De VN-Veiligheidsraad vergadert vanaf 17:00 vanmiddag over sancties. Enkele mogelijkheden zijn het instellen van een wapenembargo tegen de regering, het invoeren van een reisverbod voor regeringsleden of het bevriezen van de tegoeden van Gaddafi en zijn gezinsleden.
Is een bericht van begin van de middag. Laatste link die ik plaatste was veel actueler. Geen sancties nog vanwege bezwaren, india, china, rusland en nog wat landen.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:57:08 #198
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93364237
Misurata lijkt in handen van de opstandelingen te zijn.

Daar is pittig gevochten (luchthaven) :

eb17libya Feb17Libya
#feb17 Breaking Video: Aftermath of the Battle at Misrata Airport http://f.ast.ly/qhmKB #@shabablibya

iyad_elbaghdadi Iyad El-Baghdadi
Got some amazing news from Misurata. Dying to tell you but rather not let it out until it's past. Don't wanna mess things up. #Libya
ok, lets go again
danku lieve fans
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:58:22 #199
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93364291
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:57 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Is een bericht van begin van de middag. Laatste link die ik plaatste was veel actueler. Geen sancties nog vanwege bezwaren, india, china, rusland en nog wat landen.
Daarbij zitten er nog te veel buitenlanders in libie en men wil die niet in gevaar brengen, daarom is men nog erg terughoudend
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:59:52 #200
69315 raistlin6
pi_93364357
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:58 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Daarbij zitten er nog te veel buitenlanders in libie en men wil die niet in gevaar brengen, daarom is men nog erg terughoudend
Ik vind de verklaringen in het artikel logischer. Maar het zou kunnen idd.
pi_93364511
Hoe lang gaat dit nog duren? Ik begin er nu al genoeg van te krijgen namelijk..... :{ Ik weet bijna zeker dat ze in amerika wel een miljoen over hebben voor het hoofd van Khadaffi, kunnen ze niet ff een mannetje daarheen sturen?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:03:39 #202
104871 remlof
Europees federalist
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:03:40 #203
pi_93364530
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:03 schreef Mercer het volgende:
Hoe lang gaat dit nog duren? Ik begin er nu al genoeg van te krijgen namelijk..... :O Ik weet bijna zeker dat ze in amerika wel een miljoen over hebben voor het hoofd van Khadaffi, kunnen ze niet ff een mannetje daarheen sturen?
Doe het anders zelf?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:04:57 #204
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93364589
quote:

[..]

Verander je toon eens, vervelende klier.
Un certain jeune homme
Saint-Mand, 6 octobre 1929 - Paris, 7 aot 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_93364600
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Doe het anders zelf?
Ja beetje link. :% Maar ik weet zeker dat er wel genoeg lui zijn te vinden die hem voor een miljoen of wat meer willen omleggen. Toch?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:05:18 #206
69315 raistlin6
pi_93364607
Barcelona begint weer. *O*
@remlof, zie de link van die site die ik net plaatste. Mogelijk vandaag nog een nieuwe ontwerpresolutie waarmee de bezwaren van de tegenstemmende landen weg zijn.

En nu dus Barca kijken, Messi _O_
pi_93364725
quote:
19s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:05 schreef raistlin6 het volgende:
Barcelona begint weer. *O*
@remlof, zie de link van die site die ik net plaatste. Mogelijk vandaag nog een nieuwe ontwerpresolutie waarmee de bezwaren van de tegenstemmende landen weg zijn.

En nu dus Barca kijken, Messi _O_
Livestream van Barca?
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:08:23 #208
69315 raistlin6
pi_93364776
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:07 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Livestream van Barca?
Mag geen streams op forum plaatsen, kost danny geld. Momentje.
pi_93364789
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:08 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Mag geen streams op forum plaatsen, kost danny geld. Momentje.
Begrijp ik. :)
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:09:25 #210
132191 -jos-
Money=Power
pi_93364816
Mensen, ik ga zuipen!!
Fijne avond allen!!
Sorry als ik vervelend over ben gekomen.
:W
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:11:23 #211
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93364886
http://yfrog.com/3rdp4z

http://www.yfrog.com/froggy.php?username=sunnkaa
(schokkend)

GRAPHIC! HORRIFIC TORTURE & MURDER OF CIVILIANS. #TRIPOLI #LIBYA #GADDAFI
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:13:52 #212
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93364991
Abukhit veranderde inderdaad zijn naam hier in zijntweet lijst staat het:
Yes i changes my name ....
about 21 hours ago via Echofon
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:16:15 #213
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93365090
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:09 schreef -jos- het volgende:
Mensen, ik ga zuipen!!
Fijne avond allen!!
:* :W
pi_93365106
quote:
Mensen, ik ga zuipen!!
Fijne avond allen!!
Veel plezier.
Ik pak ook even wat chips en Cola en ga even tv kijken. :)
Zoon van Tolmai.
pi_93365245
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:13 schreef Dance99Vv het volgende:
Abukhit veranderde inderdaad zijn naam hier in zijntweet lijst staat het:
Yes i changes my name ....
about 21 hours ago via Echofon
klopt , maar zijn oude posts staan ook bij zijn nieuwe naam ;
Allah help me ... http://twitpic.com/43lxpd
7:20 AM Feb 25th via Twitpic

maar hij was indd. bang ,zn familie enzo
hoezo adhd ?
pi_93365276
quote:
Mensen, ik ga zuipen!!
Fijne avond allen!!
proost !
ps ik zag net die tweet van jou .... reutersfactbox
hoezo adhd ?
pi_93365398
flyingbirdies Qadaffi's Lies 2011 http://on.fb.me/eplJAJ this video explain it all #Libya #Tripoli #Benghazi
1 minute ago via Echofon

iemand die account heeft ik kan em niet zien..
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:23:33 #218
154125 Rimas
Hoe bedoel je stalker
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:23:37 #219
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93365457
[BFBS] Libya evacuation: two RAF Hercules rescue civilians stranded in the desert: Two RAF Hercules aircraft... http://dlvr.it/HhXDw #Libya
link laat foto's zien
pi_93365519
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:16 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Veel plezier.
Ik pak ook even wat chips en Cola en ga even tv kijken. :)
ja ik ga denk ik zo ook nog ff gestrekt op mn bank met wat te vreten :P

iemand nog dat filmpje op facebook gezien ?
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:25:02 #221
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93365539
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

klopt , maar zijn oude posts staan ook bij zijn nieuwe naam ;
Allah help me ... http://twitpic.com/43lxpd
7:20 AM Feb 25th via Twitpic

maar hij was indd. bang ,zn familie enzo
Ja daar wees ik al op gisteren, was mijn gevoel toch goed
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:27:30 #222
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93365634
SeriouslySander RT @C0d3Fr0sty: #Anonymous has taken DOWN www.afriqiyah.aero/ 4 transporting Mercs 2 Libya #libya #feb17

Afriqiyah Airways is een luchtvaartmaatschappij met als thuisbasis Tripoli, Libi.

Zinvol?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:28:23 #223
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93365678
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:25 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ja daar wees ik al op gisteren, was mijn gevoel toch goed
Die gast vertelde vandaag dat er veel tanks in de stad gestationeerd waren,onderbouwd met foto's . Het lijkt erop dat G een grotere grip wil op tripoli .
pi_93366008
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:27 schreef MangoTree het volgende:
SeriouslySander RT @C0d3Fr0sty: #Anonymous has taken DOWN www.afriqiyah.aero/ 4 transporting Mercs 2 Libya #libya #feb17

Afriqiyah Airways is een luchtvaartmaatschappij met als thuisbasis Tripoli, Libi.

Zinvol?
vanochtend ging het nog ff over AJE over bepaalde "bedrijven " die "van girrdafi " waren , en de connectie's met itali e.d.
hadden het volgens mij ook over een luchtvaartmaatschappij ... ik ben aan het zoeken of ik de info krijg gevonden die ik vanochtend dus zag, maar is me nog niet gelukt
verders weet ik alleen dat het die luchtvaartmaatschappij was van dat ongeluk van vorig jaar ( 1 overlevende , jongetje 8 jaar NL)

edit ; 4 transporting Mercs 2 |:( daarom dus ..
tja doen ze wel vaker he ... - site neerhalen - al is het maar om even te "fokken " ;)
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:36:18 #225
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93366024
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:22 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
flyingbirdies Qadaffi's Lies 2011 http://on.fb.me/eplJAJ this video explain it all #Libya #Tripoli #Benghazi
1 minute ago via Echofon

iemand die account heeft ik kan em niet zien..
Het is een video van 'n toespraak van Khadaffi met beelden van slachtoffers er doorheen.
pi_93366040
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:36 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Het is een video van 'n toespraak van Khadaffi met beelden van slachtoffers er doorheen.
okaj thnx!
hoezo adhd ?
pi_93366164
gpdMiddleEast Heb van iemand hier vandaag 24 GB met amateur/telefoon filmpjes gekregen uit Libie. Honderden clips, zit ongelooflijk spul tussen...

is dit c_/
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:40:34 #228
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93366187
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:40 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
gpdMiddleEast Heb van iemand hier vandaag 24 GB met amateur/telefoon filmpjes gekregen uit Libie. Honderden clips, zit ongelooflijk spul tussen...

is dit c_/
Hij bedoelt zeker cups, van Nespresso.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:40:35 #229
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93366190
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

vanochtend ging het nog ff over AJE over bepaalde "bedrijven " die "van girrdafi " waren , en de connectie's met itali e.d.
hadden het volgens mij ook over een luchtvaartmaatschappij ... ik ben aan het zoeken of ik de info krijg gevonden die ik vanochtend dus zag, maar is me nog niet gelukt
verders weet ik alleen dat het die luchtvaartmaatschappij was van dat ongeluk van vorig jaar ( 1 overlevende , jongetje 8 jaar NL)

tja doen ze wel vaker he ...
Ja, dat is die maatschappij, zie ook wiki.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:42:48 #230
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93366256
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:40 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

is dit c_/
nee is een ander dan GPD Cairo heel anderre stijl en tweets
pi_93366260
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:40 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hij bedoelt zeker cups, van Nespresso.
hij zit vort letterlijk aan de fanta LOL
quote:
Thats it - ga nu fanta drinken met mijn nieuwe Egyptische vrienden in het enige internet cafe aan de grens met Libie...
12 minutes ago via web

Het is onduidelijk hoeveel doden er precies al zijn gevallen in Libie, maar het oogt echt dramatisch. Geen honderden, maar duizenden...
16 minutes ago via web

Anyhow...zo kunnen we nog wel een paar honderd tweets doorgaan...wat trouwens niet de bedoeling is. Wat wel heel duidelijk is, is dit:
24 minutes ago via web

...en laat het aan een groep mede demonstranten zien. Als ik deze clip niet met m'n eigen ogen had gezien, zou ik het niet geloven...
27 minutes ago via web

En dan dit: Demonstranten in Oost-Libie hakken een been af van een pro-Kadhaffi huurling, een man tilt het gehele afgehakte been op...
30 minutes ago via web

Drie slachtoffers van sluipschutters liggen dood op de vloer van een gebouw. Kleine kogelgaten in hun nek of rondom hart.
32 minutes ago via web

Demonstrerende jongen wordt voor z'n hoofd geschoten door Libische politie, bloed gutst eruit. Vermoedelijk in de oostelijke stad Al Bayda
34 minutes ago via web

Hier een paar beschrijvingen van de clips (die volgens mij nog nergens zijn uitgezonden)...
37 minutes ago via web

Heb hier op de grens zojuist via via een groot aantal clips gekregen met beelden van Libische revolutie: In een woord: Huiveringwekkend...
39 minutes ago via web
hoezo adhd ?
pi_93366287
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:42 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

ik d8 al hoezo fanta ??
_O-
ahoewel ik hem ook meer raar vind overkomen ....
hoezo adhd ?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:44:36 #233
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93366313
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:42 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Die andere had toch ook een kat en vrouw in dubay:

gpdMiddleEast GPD Middle East
Trouwens, een van de weinigen die tegen al die revoluties is, is mijn kat Oggi. Heb hem zojuist weer afgezet bij het kattenverblijf in Dubai
ok, lets go again
danku lieve fans
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:45:30 #234
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93366346
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

tja doen ze wel vaker he ... - site neerhalen - al is het maar om even te "fokken " ;)
Vandaag een persoon op AJE dat italie voor miljoenen aan deals had voor het leveren van militair materieel van heli's tot target-assist apparatuur.
pi_93366363
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:44 schreef t-8one het volgende:

[..]

Trouwens, een van de weinigen die tegen al die revoluties is, is mijn kat Oggi. Heb hem zojuist weer afgezet bij het kattenverblijf in Dubai
Wel een vrouw i.i.g. Die na een tijd begon te zeuren dat ze geen lippenstift meer had. :')
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:46:09 #236
pi_93366373
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:27 schreef MangoTree het volgende:

Zinvol?
Vliegtuigen vliegen ook zonder website. Maar Anonymous gaat in de eerste plaats om actievoeren en publiciteit genereren.
pi_93366387
GPD Middle East
@gpdMiddleEast view full profile
Berichten uit het Midden Oosten van Harald Doornbos, onze correspondent ter plaatse. Tweets from the Middle East by our correspondent Harald Doornbos http://www.gpd.nl/

Is toch dezelfde?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:47:08 #238
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93366414
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:44 schreef t-8one het volgende:

[..]

Dan heeft hij er flink van langs gekregen met dat achterlijke getweet van hem iut egypte
pi_93366488
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:45 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Wel een vrouw i.i.g. Die na een tijd begon te zeuren dat ze geen lippenstift meer had. :')
:D jah ,, die jah ...
ik vind em eigenlijk ook wel beetje hetzelfde overkomen ..
maar goed , mn fokforum loopt vast hiero , moet pc opnieuw opstarten , maar geen zin in , ik knal em uit ..
laterzz!! :W :W
hoezo adhd ?
pi_93366510
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:49 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

maar goed , mn fokforum loopt vast hiero , moet pc opnieuw opstarten , maar geen zin in , ik knal em uit ..
Later. :W
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:50:06 #241
pi_93366526
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:49 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

Toedels :W
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:55:04 #242
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93366705
Als gpdMiddleEast daadwerkelijk 24GB nog niet eerder vertoond materiaal heeft... Maar hoe krijg je dat zomaar geupload in de middle of nowhere net over de grens van Libi....
  zaterdag 26 februari 2011 @ 21:55:25 #243
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93366717
http://www.flickr.com/pho(...)7078/in/photostream/
Cruise Roma 3
The Grimaldi Lines ship Cruise Roma arrives in Malta with thousands of Chinese workers fleeing Libya
pi_93366832
Het verhaal van GPDMiddleEast

Fantastisch...Libie zit potdicht, maar er lopen letterlijk miljoenen 'journalisten' rond: Libiers die met hun telefoons alles filmen!!!
Afgelopen nacht klopte de eigenaar van het hotel nog om 4 uur 's nachts op m'n deur. 'Ga weg man', riep ik. Dom, zeer dom van me...
Bleek dat er een vluchteling uit Libie was gearriveerd met een memorycard vol met verse telefoon clips.
Shit,'sochtends was de man weg.
Vandaag trouwens een familie geinterviewed die zag hoe hun buurvrouw en twee dochters werden verkracht door troepen Khadafi.
Verkrachtingen vonden ongeveer een week geleden plaats in een stadje nabij Benghazi. Slachtoffers waren Palestijnen uit Syrie.

Wat een sukkel is het toch ook.
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:00:18 #245
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93366881
hij zal het wel als een 9 tot 5 baan zien?
pi_93367013
Hoi. :)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:04:15 #247
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93367028
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoi. :)
heeft barca gescoord?
pi_93367050
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:58 schreef Bartholomaeus het volgende:

Fantastisch...Libie zit potdicht, maar er lopen letterlijk miljoenen 'journalisten' rond: Libiers die met hun telefoons alles filmen!!!
Afgelopen nacht klopte de eigenaar van het hotel nog om 4 uur 's nachts op m'n deur. 'Ga weg man', riep ik. Dom, zeer dom van me...
Bleek dat er een vluchteling uit Libie was gearriveerd met een memorycard vol met verse telefoon clips.
Vandaag trouwens een familie geinterviewed die zag hoe hun buurvrouw en twee dochters werden verkracht door troepen Khadafi.
Verkrachtingen vonden ongeveer een week geleden plaats in een stadje nabij Benghazi. Slachtoffers waren Palestijnen uit Syrie.

Voor wie werkt die gast eigenlijk? Slim is hij niet :') Ok het is Harald Doornbos,
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:05:50 #249
pi_93367086
quote:

'Ga weg man',
Jezus wat een lul. :(
pi_93367093
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:04 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Voor wie werkt die gast eigenlijk? Slim is hij niet :') Ok het is Harald Doornbos,
http://www.gpd.nl/
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:06:33 #251
pi_93367106
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:04 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Jezus, wat een lul :(
pi_93367140

Waar mensen al niet op zoeken. :')
Zoon van Tolmai.
pi_93367142
Had de NOS eindelijk een primeurtje kunnen krijgen, verneukt hij het! :D
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:09:02 #254
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93367184
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:07 schreef Doler12 het volgende:
provinciaaltje he })
pi_93367190
Nieuwsuur nu over Libi!!!
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:09:15 #256
pi_93367194
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:07 schreef Doler12 het volgende:
De lul is nu op TV.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:09:50 #257
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93367214
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De lul is nu op TV.
wou net zeggen starring harold doornbos
pi_93367238
Trouwens hij was bijna in het harnas gestorven in Egypte :D
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:10:49 #259
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93367241
Het is me niet helemaal duidelijk wat er gebeurd naast veel schieten, maar het lijkt erop dat er een paar jongens 'gearresteerd' worden.

ok, lets go again
danku lieve fans
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:10:51 #260
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93367246
Wat had die te melden (ik heb geen tv)?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:11:01 #261
42366 Staal
pi_93367254
quote:

Dit is toch niet echt of wel?

Bedankt voor je tv tip trouwens. Zap Youpie maar even weg.
Un certain jeune homme
pi_93367263
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:10 schreef Dance99Vv het volgende:
Is nog bezig
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:11:56 #263
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93367280
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:10 schreef Dance99Vv het volgende:
http://nieuwsuur.nl/live/
ok, lets go again
danku lieve fans
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:12:57 #264
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93367315
Ziek zeg die beelden op Nieuwsuur.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_93367522
Breaking Al Jazeera: Obama says Colonel Gaddafi must leave now. #Libya
24 seconds ago
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:18:36 #266
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93367525
Misschien een beetje vreemd, maar ik vind het vliegveld verhaal een beetje raar, waarom zijn er geen lijken?
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_93367537
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:18 schreef t-8one het volgende:
Misschien een beetje vreemd, maar ik vind het vliegveld verhaal een beetje raar, waarom zijn er geen lijken?
Opgeruimd?
pi_93367606
Hendriks ook zo'n button down figuur. Four wheel drive, zoiets heet een Land Cruiser MO kenner.
pi_93367685
quote:

jezus wat een mongool :') :{ tragisch dat zulk volk de wereld van informatie moet voorzien.
know'm sayin?

word? word.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:24:04 #270
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93367721
ah lief dat stukje op staats tv libie, ze zingen G toe
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:24:47 #271
42366 Staal
pi_93367736
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:24 schreef Dance99Vv het volgende:
Welriekend als amber. Ik kan hem gif geven.
Un certain jeune homme
pi_93367746
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:24 schreef Dance99Vv het volgende:
De videoband zal wel opgehaald zijn uit het archief denk ik. :')
pi_93367758
pi_93367794
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:25 schreef shomila het volgende:
[ link | afbeelding ]
Daarna kwam.. 'wij houden zielsveel van hem' LOL WHUT :') narcist :')
know'm sayin?

word? word.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:26:48 #275
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93367805
Thnx voor de tv tip. Wel ok om wat beelden zo te zien, wel erg jammer dat er dan bij o.a. het vliegveld, de boerderij en de school en de bombardementen niet meer wordt doorgevraagd. Heb je de kans om eens dingen te bevestigen/ontkrachten komen ze hier mee.

Ook opvallend dat die man van het clingendael instituur(?) niet echt meer weet dan wij hier. :D

En GPDMiddleEast, Serieus, wat een dropveter is het ook.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:28:23 #276
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93367882
50.000 man die naar Tripoli trekken. :')
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:29:29 #277
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93367932
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:28 schreef yavanna het volgende:
50.000 man die naar Tripoli trekken. :')
Dat hoor ik al dagen, maar in het oosten wil men de wapens niet meegeven(die houden ze om de buurten te beveiligen)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:31:33 #278
42366 Staal
pi_93368015
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:25 schreef Doler12 het volgende:

[..]

De videoband zal wel opgehaald zijn uit het archief denk ik. :')
Die jubelliedjes schijnen iedere nacht op de staatstelevisie gedraaid te worden.

Het is zo triest allemaal. Ik wou dat het verdomme eens afgelopen was. Al die tijd natuurlijk al maar ik heb het helemaal gehad met zoveel zware beelden. Egypte zat nog schot in, Kadhafi blijft gewoon lekker zitten, het maakt niet uit wat er allemaal gaande is en dat hij gesoleerd is geraakt. Ik zie hem er inderdaad voor aan om met de meest vreselijke praktijken ten onder te gaan.
Un certain jeune homme
pi_93368047
Berlusconi op Nieuwsuur :') :') :')
know'm sayin?

word? word.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:32:41 #280
pi_93368056
Hoe zit het met wapens van rond Tripoli overgelopen militairen? Of was dat niet waar?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:33:44 #281
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93368097
Links naar veel youtube filmpjes: http://piratenpad.de/uXB3mitz0c
ok, lets go again
danku lieve fans
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:34:03 #282
42366 Staal
pi_93368108
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:32 schreef alors het volgende:
Berlusconi op Nieuwsuur :') :') :')
Nog zo'n gelooid leren clown. Beetje de aandacht weghalen.
Het is toch verschrikkelijk dat dit soort lieden leiders zijn.
Un certain jeune homme
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:37:08 #283
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93368223
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:29 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dat hoor ik al dagen, maar in het oosten wil men de wapens niet meegeven(die houden ze om de buurten te beveiligen)
Die nummers zijn sowieso niet erg geloofwaardig, daarom wat suf dat Nieuwsuur het al een soort feit presenteerde.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:37:22 #284
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93368229
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe zit het met wapens van rond Tripoli overgelopen militairen? Of was dat niet waar?
Voorzover ik vernomen heb zijn wapens uitgedeeld aan mensen , een gedeelte daarvan is (met wapen en al )overgelopen.
Wat me verbaast is dat er gemeld is (door gadaffi's mensen) dat de wapendepots waren gebombardeerd, welke wapens zijn dan uitgedeeld?
pi_93368327
Nieuwsuur was interessant. :D
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:40:56 #286
pi_93368368
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:37 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Voorzover ik vernomen heb zijn wapens uitgedeeld aan mensen , een gedeelte daarvan is (met wapen en al )overgelopen.
Je bedoeld vandaag of gisteren? Maar er waren een paar dagen geleden berichten van legerdelen die wapens aan demonstranten zouden geven, daar heb ik verder niets meer van gezien.
quote:
Wat me verbaast is dat er gemeld is (door gadaffi's mensen dat de wapendepots waren gebombardeerd, welke wapens zijn dan uitgedeeld?
Ik heb daar ook verder niets van gezien. :N
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:41:32 #287
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93368385
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:39 schreef Bartholomaeus het volgende:
Nieuwsuur was interessant. :D
toonde hoe groot het verlies bij italie is en hoever gadaffi zich ingekocht heeft
pi_93368629
Nog weinig mensen hier zeg.
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:48:41 #289
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93368676
quote:
Pro-Rebel Officers Vow Defense of Eastern Libya

BENGHAZILibyan air-force officers who have defected to join pro-democracy rebels in eastern Libya said on Saturday they would defend eastern Libya against attack by forces loyal to Moammar Gadhafi, but would not go on the offensive.

"We don't want this to turn into a military battle between two armies," said defected Air Force Col. Nasser Busnina, who spoke to journalists, along with two other air-force colonels and a general, at Benghazi's air base. "We will defend ourselves, but we will not go on the attack."
pi_93368686
Silence before the storm wellicht.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:49:54 #291
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93368742
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:37 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Wat me verbaast is dat er gemeld is (door gadaffi's mensen) dat de wapendepots waren gebombardeerd, welke wapens zijn dan uitgedeeld?
Wapens uitdelen in Tripoli, bombardementen waren buiten Tripoli.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:52:21 #292
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93368856
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:48 schreef yavanna het volgende:

[..]

Dan geven ze gadaffi tijd om een huurleger in te vliegen naar mijn idee om het oosten weer te veroveren, of zie ik dat verkeerd
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:52:43 #293
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_93368879
AJA: frmr Justice Mnstr Mustapha Abdal-Jalil: Temp. Gov't will represent all of LIbya. We are coordinating with ppl in west.

AJA: frmr Justice Mnstr Mustapha Abdal-Jalil: Gaddafi must leave now. We refuse any negotiations

AJA: frmr Justice Mnstr Mustapha Abdal-Jalil: Temp gov't will be in charge for 3 months until a new one is elected.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_93368886
Klinkt toch positief dat de bevrijders van Benghazi en andere locaties geen geweld willen forceren.

Vraag me verder af er ook van dat balkan tuig tussen die huurlingen zit.

Ik heb nog liever Turkije bij de EU dan Servi.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:54:09 #295
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93368945
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:54:16 #296
pi_93368950
http://www.nytimes.com/20(...)a.html?_r=1&src=tptw

quote:
TRIPOLI, Libya — A bold play by Col. Muammar el-Qaddafi to prove that he was firmly in control of Libya appeared to backfire Saturday as foreign journalists he invited to the capital discovered blocks of the city in open revolt.

Witnesses described snipers and antiaircraft guns firing at unarmed civilians, and security forces were removing the dead and wounded from streets and hospitals, apparently in an effort to hide the mounting toll.

When government-picked drivers escorted journalists on tours of the city on Saturday morning, the evidence of the extent of the unrest was unmistakable. Workers were still hastily painting over graffiti calling Colonel Qaddafi a “bloodsucker” or demanding his ouster. Just off the tour route were long bread lines where residents said they were afraid to be seen talking to journalists.
Alles wat het regime doet gaat verkeerd. :)
pi_93369000
Van GPDMiddleEast:

Ik heb zojuist zo'n arabische sjaal gekocht voor om je hoofd en nek. Het is hier koud, het waait en overal zand. Lekker warm zo'n ding.
Ok, zondagochtend om 09.00 Libie in. Hopelijk halen we Benghazi, reportage in de GPD kranten van maandag.
Ortega en Chavez blijven achter vriend Kadhafi staan. Eerst hier maar uitleggen dat beide heren presidenten zijn, geen soort wijn of kaas.

:') Hoe kun je dit serieus nemen. :')
Ik stuur vannacht een tweet naar hem: "he wordt wakker, ik heb filmpjes voor je." :D
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:58:22 #298
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93369138
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:55 schreef Bartholomaeus het volgende:
Van GPDMiddleEast:

Ik heb zojuist zo'n arabische sjaal gekocht voor om je hoofd en nek. Het is hier koud, het waait en overal zand. Lekker warm zo'n ding.
Ok, zondagochtend om 09.00 Libie in. Hopelijk halen we Benghazi, reportage in de GPD kranten van maandag.
Ortega en Chavez blijven achter vriend Kadhafi staan. Eerst hier maar uitleggen dat beide heren presidenten zijn, geen soort wijn of kaas.

:') Hoe kun je dit serieus nemen. :')
Ik stuur vannacht een tweet naar hem: "he wordt wakker, ik heb filmpjes voor je." :D
Ongelooflijk. :X
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:01:33 #299
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_93369307
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:54 schreef yavanna het volgende:
evanchill Evan Hill
Latest pictures from Benghazi:

Is dus van Egypte

Ghonim: Police Officers (aka Criminals) killed 20 Egyptians on 29th of January in #Tahrir. Thats how they did it
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:01:51 #300
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93369338
Ik roep 'm weer tot leven om de spot met hem te drijven:

http://twitter.com/gpdlibie

Zoon van Tolmai.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties