http://www.telegraaf.nl/b(...)t_om_tv-_show__.htmlquote:Familie Melchers geschokt om tv- show ontvoerder
door Martijn Koolhoven
AMSTERDAM - De familie Melchers is geschokt en verbijsterd omdat Izaan Moenir-Alam, een van de ontvoerders van dochter Claudia, in het VARA-televisieprogramma Pauw & Witteman een klein halfuur de tijd kreeg zijn boek te promoten.
Izaan Moenir-Alam
null
Bovendien werd de ontvoering van Claudia, die voor de ogen van haar kinderen in een gesloten kist werd afgevoerd, als een hilarisch onderwerp behandeld waarbij het ene na het andere lachsalvo door de studio klonk.
Ook verzuimde de VARA de familie Melchers vooraf te informeren over het feit dat de ontvoerder in de uitzending zou komen.
Claudia en haar twee kinderen raakten door de ontvoering, in september 2005, zwaar getraumatiseerd. Verwijzend naar de verdwijning van Claudia in een kist, grapte Jeroen Pauw: „Het lijkt Hans Klok hier wel.” De VARA-presentator kreeg iedereen opnieuw aan het lachen toen hij aan de veroordeelde crimineel vroeg: „Wanneer kwam u erachter dat u eigenlijk helemaal niet geschikt bent voor het vak dat u uitoefende?”
En even later, vragend naar het motief van de ontvoering (een ten onrechte opgelegde belastingclaim), barstte er weer een lachsalvo los toen Jeroen Pauw opmerkte: „Foutje van de belastingen…”
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kijk-_en_luistergeldquote:Afschaffing van de omroepbijdrage
Tijdens de formatie-onderhandelingen voor het tweede paarse kabinet spraken PvdA, VVD en D66 af dat er een onderzoek zou komen naar de afschaffing van de omroepbijdrage. De programma's van de publieke omroepen zouden voortaan betaald moeten worden uit de belastingopbrengsten. Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage inderdaad afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit de belastingopbrengsten betaald. Ter compensatie van deze afschaffing werd de eerste schijf van de inkomstenbelasting verhoogd met 1,1%-punt.
Als je normaal bent opgevoed door je ouders vindt je ook dat het ontvoeren van mensen niet goed is. Maar de linkse kliek vind het eigenlijk een soort 'verzetsdaad' tegen het Grootkapitaal door een arme, onbegrepen jongen met een bi-culturele achtergrond.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:10 schreef mirelia het volgende:
Hij sprak er ook over alsof het de normaalste zaak van de wereld was
Sinds de PVV zijn aanhangers heeft opgeroepen tot een Jihad tegen de publieke omroep.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:16 schreef ABombali het volgende:
Linkse vara? Sinds wanneer vermelden we dat?
dat maakt het alleen maar ergerquote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:20 schreef Mishu het volgende:
Het was gewoon een grappig verhaal. En die gast kwam eerlijk waar niet echt bewust kwaadaardig over. Dat hij zijn straf al heeft uitgezeten speelt ook mee bij zijn geloofwaardigheid. Hij hoeft niet dingen beter voor te stellen om de rechter te beïnvloeden ofzo.
Nee, maar wel om zijn boek te verkopenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:20 schreef Mishu het volgende:
Het was gewoon een grappig verhaal. En die gast kwam eerlijk waar niet echt bewust kwaadaardig over. Dat hij zijn straf al heeft uitgezeten speelt ook mee bij zijn geloofwaardigheid. Hij hoeft niet dingen beter voor te stellen om de rechter te beïnvloeden ofzo.
Hier komt Weldenkend Nederland weer in het geweer om criminelen en Linkse omroepen te verdedigen hoor!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:21 schreef Mishu het volgende:
[..]
Sinds de PVV zijn aanhangers heeft opgeroepen tot een Jihad tegen de publieke omroep.
fuck it - criminaliteit is nooit een oplossingquote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:24 schreef Mishu het volgende:
Criminaliteit kan ook een rationele keuze zijn om uit een wanhopige/beknelde positie te komen. Maar mensen vinden dat idee niet prettig dus houden ze criminelen emotioneel van zich af door te zeggen dat het koude wrede niets ontziende mensen zijn. Sommige criminelen zijn juist eng menselijk.
Verdorie!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:24 schreef Mishu het volgende:
Criminaliteit kan ook een rationele keuze zijn om uit een wanhopige/beknelde positie te komen. Maar mensen vinden dat idee niet prettig dus houden ze criminelen emotioneel van zich af door te zeggen dat het koude wrede niets ontziende mensen zijn. Sommige criminelen zijn juist eng menselijk.
Tja hij heeft een bijzonder verhaal, zij willen dat natuurlijk uitzenden. Er zijn namelijk nog maar weinig boeken over dit soort dingen vanuit het perspectief van de crimineel verteld.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar wel om zijn boek te verkopen
Vervolging? Waarvoor?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:33 schreef bijdehand het volgende:
Niks aan doen. De vara is links en dan mag allesVervolging zal toch niet plaatsvinden, hoe dan ook.
Criminaliteit is NOOIT rationeel. NOOIT. Als je dat denkt verklaar je jezelf moreel failliet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:24 schreef Mishu het volgende:
Criminaliteit kan ook een rationele keuze zijn
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Criminaliteit is NOOIT rationeel. NOOIT. Als je dat denkt verklaar je jezelf moreel failliet.
Omdat ieder rationeel mens weet dat criminaliteit in den beginne een boosaardig fenomeen is. Indien je ervoor kiest om dit gegeven moedwillig te negeren en voor eigen gewin anderen schade te berokkenen heb je moreel gezien gewoon verloren.quote:
Alle mensen die in de handel zitten zijn dus ook crimineel?quote:Indien je ervoor kiest om dit gegeven moedwillig te negeren en voor eigen gewin anderen schade te berokkenen heb je moreel gezien gewoon verloren.
Sorry meneer de rechter dat ik deze vrouw ontvoerd heb. Maar het kon gewoon even niet anders. De kosten wogen niet tegen de baten op.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:57 schreef Mishu het volgende:
Het is slecht ja. Maar iedereen heeft toch wel eens bewust iets slechts gedaan omdat dat even niet anders kon / de kosten niet tegen de baten opwogen?
Wel eens van win-win gehoord?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Alle mensen die in de handel zitten zijn dus ook crimineel?
Haha, ik pleit niet voor vervolging van deze mensen hoor. Maar het valt me wel op dat links zich ietwat meer kan permitterenquote:
Misdaad loont.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:23 schreef SicSicSics het volgende:
Een voordeel is dan weer wel dat door deze promotie meneer veel boeken kan verkopen en dus nooit meer naar crimineel gedrag hoeft te grijpen. Als hij zich verder een beetje gedraagt.
Dat dan weer wel...
Wat is de schade dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Alle mensen die in de handel zitten zijn dus ook crimineel?
Dat is niet echt nodig hoor, want meneer heeft zijn drugsmiljoenen (en de opbrengst van de verkopen van zijn auto's, villa's etc) allang teruggestort gekregen van de NL-se staat. En nu loopt er al een proces omdat deze volgens hem te goedkoop verkocht zijn. Hij is dus allang binnen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:23 schreef SicSicSics het volgende:
Een voordeel is dan weer wel dat door deze promotie meneer veel boeken kan verkopen en dus nooit meer naar crimineel gedrag hoeft te grijpen. Als hij zich verder een beetje gedraagt.
Dat dan weer wel...
Komt omdat hij zwart is een kleurtje heeft.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is niet echt nodig hoor, want meneer heeft zijn drugsmiljoenen (en de opbrengst van de verkopen van zijn auto's, villa's etc) allang teruggestort gekregen van de NL-se staat. En nu loopt er al een proces omdat deze volgens hem te goedkoop verkocht zijn. Hij is dus allang binnen.
Witwassen via het ministerie van Justitie. Het kan in Nederland.
Even rekenen... 24 februari 2011...quote:Op 25 oktober 2007 werd hij, na een eis van 12 jaar, veroordeeld tot 10 jaar celstraf.
Dan moet je hier kankeren op het niet functioneren van justitie en het OM . Waarom kunnen de huidige heersende partijen hier niets aan doen. Het is natuurlijk veel makkerlijker om links de schuld van alles te geven.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is niet echt nodig hoor, want meneer heeft zijn drugsmiljoenen (en de opbrengst van de verkopen van zijn auto's, villa's etc) allang teruggestort gekregen van de NL-se staat. En nu loopt er al een proces omdat deze volgens hem te goedkoop verkocht zijn. Hij is dus allang binnen.
Witwassen via het ministerie van Justitie. Het kan in Nederland.
Trias politica. De Nederlandse rechters zijn extreem links, en geen gekozen politicus die hier iets aan kan veranderen. Benoemd voor het leven.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moet je hier kankeren op het niet functioneren van justitie en het OM . Waarom kunnen de huidige heersende partijen hier niets aan doen. Het is natuurlijk veel makkerlijker om links de schuld van alles te geven.
Eigenlijk al sinds de VARA de loftrompet over Stalin blies, met zijn fantastische vijfjarenplannen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Criminelen die een spreekbuis hebben bij de vara, dat is al een traditie sinds Stanley Mes bij Sonja zat.
Jij vindt de VARA rechts?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:53 schreef Arth_NL het volgende:
'Linkse' VARA.![]()
't Moet voor sommige mensen niet te moeilijk worden, dus laten we alles maar in twee kampen verdelen. Dan is het gemakkelijk voor mensen om over het andere kamp te gaan huilen.
Ja, want een veroordeelde ontvoerder en fraudeur z'n boekje laten promoten is natuurlijk volkomen normaal en helemaal niet smakeloos.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:52 schreef arucard het volgende:
Haha kijk al die 'rechtse' usertjes huilen.
Wat begrijp je niet aan 'laten we alles maar in twee kampen delen' en de toon van deze zin.quote:
De VARA is de meest uitgesproken linkse omroep van Nederland.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:53 schreef Arth_NL het volgende:
'Linkse' VARA.![]()
't Moet voor sommige mensen niet te moeilijk worden, dus laten we alles maar in twee kampen verdelen. Dan is het gemakkelijk voor mensen om over het andere kamp te gaan huilen.
Ach aangezien er maar een links meerderheids kabinet is geweest hebben de rechtse jankerds gewoon het bij het verkeerde eind en hebben hun vertegenwoordigers dus eigenlijk al de afgelopen 50 jaar zitten te slapen om zogenaamd minder linkse rechters benoemd te krijgen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trias politica. De Nederlandse rechters zijn extreem links, en geen gekozen politicus die hier iets aan kan veranderen. Benoemd voor het leven.
Pas wilde Wilders hier nog iets aan doen, gelijk heel de rechterlijke macht op z'n achterste poten.
Ken je staatsinrichting.
Het kabinet heeft niet zoveel in de pap te brokkelen als het gaat om de rechters. Trias Politica, jeweets.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach aangezien er maar een links meerderheids kabinet is geweest hebben de rechtse jankerds gewoon het bij het verkeerde eind en hebben hun vertegenwoordigers dus eigenlijk al de afgelopen 50 jaar zitten te slapen om zogenaamd minder linkse rechters benoemd te krijgen.
Linkse rechters is ook niets meer dan populistische praat.
Als je trouwens rechten gestudeerd hebt ben je in de huidige maatschappij natuurlijk wel een idealist als je nog rechter wordt, ipv advocaat. En ja idealisten houden er een ander plaatje van de maatschappij op na dan hardline rechtse zwart wit mensen.
Eigenlijk reageer ik nooit wanneer op de man gespeeld wordt, maar goed.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
TS is een zielig hoopje mens. Hij wekt de suggestie dat linkse kiezers dit per definitie bejubelen. Als Wilders zich weer kwetsend uitlaat over moslims, dan roep ik toch ook niet dat hij de mening van rechts vertegenwoordigt omdat de PVV het kabinet gedoogt?
Dat hele 'links' in de TT en verder doet niet terzake. Linkse VARA, linkse rechters, waar klaag je nu eigenlijk over. Ik dacht dat het zou gaan over dat item in P&W.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk reageer ik nooit wanneer op de man gespeeld wordt, maar goed.
Het is niet tegen de linkse kiezer maar tegen de Vara gericht. Dat is essentieel anders.
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat hele 'links' in de TT en verder doet niet terzake. Linkse VARA, linkse rechters, waar klaag je nu eigenlijk over. Ik dacht dat het zou gaan over dat item in P&W.
Daar gaat het toch ook over. Lees de OP dan nog maar eens.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat hele 'links' in de TT en verder doet niet terzake. Linkse VARA, linkse rechters, waar klaag je nu eigenlijk over. Ik dacht dat het zou gaan over dat item in P&W.
Het eeuwige verwijt dat rechters te licht straffen is op drijfzand gebaseerdquote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is volstrekt onintressant of de rechters, de journalisten of wie dan ook links zijn, of rechts, het gaat er om of ze hun werk objectief en betrouwbaar doen.
Net als Journalisten staat de rechterlijke macht niet open voor kritiek op hun functioneren. Door ze te verwijten dat ze links zijn zet je de discussie over hun functioneren op een zijspoor, of een ontspoor.
Feit blijft dat het bij justitie al heel erg lang een puinhoop is. Het OM is al een tijd onder vuur, een toninootje doen is een gevleugelde uitspraak geworden. Net als tunnelvisies, het niet rondkrijgen van bewijzen de laatste jaren pijnlijk duidelijk maakte dat er nogal wat fouten gemaakt worden.
Zo kan je ook vragen stellen bij het functioneren van rechters. Ook rechters kunnen corrupt zijn, over hun beste jaren heen of gewoonweg niet functioneren. De vraag is hoe je dat kan vangen in goede beoordelingen. Ik ben voorstander van democratische controle, rechters verkiesbaar stellen.
Dat warrige Telegraafverhaal? Of jouw brakke conclusie eronder? Het verband met 'links' is ver te zoeken, je gebruikt het P&W item als kapstok.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat het toch ook over. Lees de OP dan nog maar eens.
Leedvermaak?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:23 schreef Tijn het volgende:
Wat is het probleem nou? Die kerel heeft schuld bekend, z'n straf uitgezeten en spijt betuigd.
Dan is het toch klaar? Wat wil je nog meer?
Ik begrijp niet waarom die man niet op TV z'n verhaal zou mogen doen.
Er werd lacherig gedaan omdat die gast een enorme kluns was, hij werd letterlijk uitgelachen.quote:
Inderdaad. Er werd niet gelachen om de slachtoffers natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Er werd lacherig gedaan omdat die gast een enorme kluns was, hij werd letterlijk uitgelachen.
Ja, dat is erg slecht van de redactie. Maar het feit dat die man in de show zit, moet imho gewoon kunnen.quote:Verder erg slordig dat de familie niet op de hoogte was gebracht.
Nee, dat is niet anders. Je associeert links met jouw bericht. Waarom anders die toevoeging?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk reageer ik nooit wanneer op de man gespeeld wordt, maar goed.
Het is niet tegen de linkse kiezer maar tegen de Vara gericht. Dat is essentieel anders.
Natuurlijk associeer ik de Vara met links, als dat al niet vanzelfsprekend is. Maar jij schrijft:quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is niet anders. Je associeert links met jouw bericht. Waarom anders die toevoeging?
Wat gewoon iets heel anders is dan de VARA van links zijn 'betichten', danwel van het heulen met criminelen. Mijn aanval is op de VARA. Jouw aanval is op de man.quote:Hij wekt de suggestie dat linkse kiezers dit per definitie bejubelen
Maar wat heeft het linkse karakter van de Vara met dit item te maken? Zij doet dit omdat het in jouw ogen een linkse omroep is? Vanwaar die toevoeging links?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk associeer ik de Vara met links, als dat al niet vanzelfsprekend is. Maar jij schrijft:
Maar bedoeld of onbedoeld schoffeer jij de linkse kiezer.quote:Wat gewoon iets heel anders is dan de VARA van links zijn 'betichten', danwel van het heulen met criminelen. Mijn aanval is op de VARA. Jouw aanval is op de man.
Nee hoor, je kan gerust commentaar hebben op een linkse omroep als de VARA zonder dat je daarmee de linkse kiezer schoffeert. Als iemand hier commentaar heeft op de Telegraaf dan schoffeert hij daar ook geen rechtse kiezers mee.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat heeft het linkse karakter van de Vara met dit item te maken? Zij doet dit omdat het in jouw ogen een linkse omroep is? Vanwaar die toevoeging links?
[..]
Maar bedoeld of onbedoeld schoffeer jij de linkse kiezer.
Je negeert mijn eerdere post dus ik zeg het nog maar een keer: je gebruikt het item bij P&W als kapstop om tegen links te ageren.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:40 schreef LXIV het volgende:
Het linkse karakter van de VARA speelt wel degelijk een rol, omdat zij nu eenmaal een andere kijk hebben op dader, slachtoffer, rechterlijke macht en maatschappij dan rechts ingestelde organisaties.
True. Maar ik ageer dan ook graag tegen links. Wat is daar mis mee? Je kunt het zien als een soort hobby.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Je negeert mijn eerdere post dus ik zeg het nog maar een keer: je gebruikt het item bij P&W als kapstop om tegen links te ageren.
Ik refereer dan ook niet naar de Telegraaf als 'die rechtse krant'. En neen, het linkse karakter van de Vara speelt geen rol. Het gaat om een clubje programmamakers die besluiten hun show op deze wijze vorm te geven. Politieke kleur speelt daarbij geen enkele rol.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan gerust commentaar hebben op een linkse omroep als de VARA zonder dat je daarmee de linkse kiezer schoffeert. Als iemand hier commentaar heeft op de Telegraaf dan schoffeert hij daar ook geen rechtse kiezers mee.
Iemand die enigszins genuanceerd in het leven staat geeft zelfs commentaar op misstanden bij beide partijen, wie wordt er dan geschoffeerd? Mijn anti-telegraaftopics zijn talrijker dan mijn anti-vara topics, dat is één ding wat zeker is. Maar ik voel mij niet 'geschoffeerd' als iemand commentaar durft te hebben om een rechtse instelling in Nederland. Zo kleinzierig ben ik niet.
Jij valt mij echter wel rechtstreeks aan, zonder reden want ik heb nog nooit bij jou rechtstreeks op de man gespeeld.
Het linkse karakter van de VARA speelt wel degelijk een rol, omdat zij nu eenmaal een andere kijk hebben op dader, slachtoffer, rechterlijke macht en maatschappij dan rechts ingestelde organisaties.
Negeer ze, man. Elke keer als de Telegraaf als bron is krijg je 20x hetquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan gerust commentaar hebben op een linkse omroep als de VARA zonder dat je daarmee de linkse kiezer schoffeert. Als iemand hier commentaar heeft op de Telegraaf dan schoffeert hij daar ook geen rechtse kiezers mee.
Iemand die enigszins genuanceerd in het leven staat geeft zelfs commentaar op misstanden bij beide partijen, wie wordt er dan geschoffeerd? Mijn anti-telegraaftopics zijn talrijker dan mijn anti-vara topics, dat is één ding wat zeker is. Maar ik voel mij niet 'geschoffeerd' als iemand commentaar durft te hebben om een rechtse instelling in Nederland. Zo kleinzierig ben ik niet.
Jij valt mij echter wel rechtstreeks aan, zonder reden want ik heb nog nooit bij jou rechtstreeks op de man gespeeld.
Dat is gewoon onzin wat je schrijft. De telegraaf bericht heel anders over nieuws dan de VARA. En dat heeft wel degelijk te maken met de politieke kleur.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik refereer dan ook niet naar de Telegraaf als 'die rechtse krant'. En neen, het linkse karakter van de Vara speelt geen rol. Het gaat om een clubje programmamakers die besluiten hun show op deze wijze vorm te geven. Politieke kleur speelt daarbij geen enkele rol.
Er is in principe weinig mis mee zolang je jouw hobby niet gaat verpakken als nieuws.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
True. Maar ik ageer dan ook graag tegen links. Wat is daar mis mee? Je kunt het zien als een soort hobby.
Dat is de enige manier waarop ze wat er aan de hand is in Nederland nog kunnen verdedigen. Met simpelequote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Negeer ze, man. Elke keer als de Telegraaf als bron is krijg je 20x het![]()
![]()
. Als rechts dat een keer doet is het 'huilie, huilie', zoals een man ooit wijs sprak.
Het is gebruikelijk om op dit forum een nieuwsbericht te plaatsen (NWS) en er vervolgens je eigen mening bij te geven zodat discussie ontstaat. Wat is daar mis mee? Hoe moet het dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Er is in principe weinig mis mee zolang je jouw hobby niet gaat verpakken als nieuws.
Jij gebruikt een P&W voorval om te gaan oreren over links. Dat is onzuiver en geen nieuws.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk om op dit forum een nieuwsbericht te plaatsen (NWS) en er vervolgens je eigen mening bij te geven zodat discussie ontstaat. Wat is daar mis mee? Hoe moet het dan?
Oh ja, en slotjes plaatsen als de discussie verloren is. Dat doen ze ook nog.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is de enige manier waarop ze wat er aan de hand is in Nederland nog kunnen verdedigen. Met simpele![]()
-reacties en op de man spelen. Inhoudelijk hebben ze de strijd allang verloren, electoraal ook.
Dat is raar, jij denkt dat moraliteit rationeel is?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Criminaliteit is NOOIT rationeel. NOOIT. Als je dat denkt verklaar je jezelf moreel failliet.
Nee, het P&W-voorval is nieuws, het staat niet voor niks in de krant. De objectieve berichtgeving (voor zover dat mogelijk is), staat in de quote. De mening staat daar onder. Die is per definitie subjectief. Het is niet onzuiver, want iedere commenter/columnist/opiniemaker doet dat.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij gebruikt een P&W voorval om te gaan oreren over links. Dat is onzuiver en geen nieuws.
Dan is geen een voorval nieuwsquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij gebruikt een P&W voorval om te gaan oreren over links. Dat is onzuiver en geen nieuws.
Ik heb het over de TT en over de discussie. Het is allemaal 'links' wat de klok slaat. En dat geef je zelf nog toe ook, het gaat je helemaal niet om P&W.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, het P&W-voorval is nieuws, het staat niet voor niks in de krant. De objectieve berichtgeving (voor zover dat mogelijk is), staat in de quote. De mening staat daar onder. Die is per definitie subjectief. Het is niet onzuiver, want iedere commenter/columnist/opiniemaker doet dat.
Dat laatste kan ik me helemaal in vindenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:50 schreef LXIV het volgende:
Oh, en voordat een MOD hier een slotje op plaatst,
[..]
Oh ja, en slotjes plaatsen als de discussie verloren is. Dat doen ze ook nog.
Toch heb ik hier nooit een topic voorbij zien komen met als TT 'Rechtse Telegraaf bericht...'quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin wat je schrijft. De telegraaf bericht heel anders over nieuws dan de VARA. En dat heeft wel degelijk te maken met de politieke kleur.
Veel geblaat, weinig wol.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trias politica. De Nederlandse rechters zijn extreem links, en geen gekozen politicus die hier iets aan kan veranderen. Benoemd voor het leven.
Pas wilde Wilders hier nog iets aan doen, gelijk heel de rechterlijke macht op z'n achterste poten.
Ken je staatsinrichting.
PRIMESCRATSCHCARDSquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch heb ik hier nooit een topic voorbij zien komen met als TT 'Rechtse Telegraaf bericht...'
Je zegt het zelf: vervolgensquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk om op dit forum een nieuwsbericht te plaatsen (NWS) en er vervolgens je eigen mening bij te geven zodat discussie ontstaat. Wat is daar mis mee? Hoe moet het dan?
Ja, duhh. Het is toch duidelijk wat het artikel is (in de quote) en de mening (eronder).quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Je zegt het zelf: vervolgens
Maar jij geeft je mening niet vervolgens, jij geeft je mening al in de TT
Gefeliciteerd. Maar ik zie nergens een TT waarin wordt vermeld dat de Telegraaf rechts is. En in geen enkele OP zie ik terug dat de Telegraaf dergelijke pulp schrijft vanwege haar rechtse signatuur.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
PRIMESCRATSCHCARDS
Telegraafpoëzie
Telegraafst
Telegraafreacties op Nijveldrama.
Wilders is een labbekak
'90% Telegraaf-reacties gemodereerd"
Cryptopropaganda in de Telegraaf.
Zomaar wat anti-telegraaf artikelen. Van mijzelf, dus.
Ik heb daarentegen veelvuldig zuiver op de man gespeelde reacties van jouw kant gezien, zoals bijvoorbeeld in deze topic 'zielig hoopje mens'.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch heb ik hier nooit een topic voorbij zien komen met als TT 'Rechtse Telegraaf bericht...'
Iets met pot en ketel.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb daarentegen veelvuldig zuiver op de man gespeelde reacties van jouw kant gezien, zoals bijvoorbeeld in deze topic 'zielig hoopje mens'.
Zou het misschien lukken jezelf op een andere manier uit te drukken?
jouw mening staat erboven, niet alleen eronder ..quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, duhh. Het is toch duidelijk wat het artikel is (in de quote) en de mening (eronder).
Als je enkel een artikel plaatst dan wordt het verwijderd vanwege linkdump. Je bent nu echt spijkers op laag water aan het zoeken.
Niet meerquote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:07 schreef moussie het volgende:
[..]
jouw mening staat erboven, niet alleen eronder ..
Daar ben jij anders ook heel goed in .. pot>ketel dusquote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb daarentegen veelvuldig zuiver op de man gespeelde reacties van jouw kant gezien, zoals bijvoorbeeld in deze topic 'zielig hoopje mens'.
Zou het misschien lukken jezelf op een andere manier uit te drukken?
Die zullen er ook echt wel zijn. Het gaat erom dat ik dus helemaal niet enkel de 'Linkse' media aanval, maar objectief ben.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Maar ik zie nergens een TT waarin wordt vermeld dat de Telegraaf rechts is.
Net zo achterlijk dus.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die zullen er ook echt wel zijn. Het gaat erom dat ik dus helemaal niet enkel de 'Linkse' media aanval, maar objectief ben.
Rechtse Telegraaf in problemen: 425 banen weg.
Telegraaf schaamteloos partijdig
Hier dan.
Dan moet je ze eens goed lezen, deze pareltjes van schrijfstijl.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Maar ik zie nergens een TT waarin wordt vermeld dat de Telegraaf rechts is. En in geen enkele OP zie ik terug dat de Telegraaf dergelijke pulp schrijft vanwege haar rechtse signatuur.
Je bent in een grappige bui vandaag?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die zullen er ook echt wel zijn. Het gaat erom dat ik dus helemaal niet enkel de 'Linkse' media aanval, maar objectief ben.
Inderdaad, als je haakjes plaatst moet de quote ook wel echt uit het artikel komen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:09 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, de originele van de Telegraaf, zoals het dus eigenlijk hoort
De reacties in die topics zijn pas tergend. Je zou eerder verwachten dat mensen zouden gaan zeiken tegen de Stalinvererende Vara.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rechtse Telegraaf in problemen: 425 banen weg.
Telegraaf schaamteloos partijdig
Hier dan.
Het is dom dat ze de familie niet van te voren op de hoogte hebben gebracht, dat hadden ze wel moeten doen. En ik denk eerlijk gezegd als ze dat wel hadden gedaan dat nog een genezende werking zou hebben gehad ook, je kan moeilijk anders dan lachen over zoveel gestuntel.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad, als je haakjes plaatst moet de quote ook wel echt uit het artikel komen.
Nou heb ik nóg niet gezegd wat ik ervan vind, dat krijg je als het speerpunt iets heel anders is. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo schokkend. Het is niet smaakvol, maar ook niet kwetsend richting de familie; het lachen is uitsluitend om de domheid van de ontvoerder.
Nou dat weet ik niet, het lijkt me wel vrij onplezierig als je mensen er publiekelijk om ziet lachen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is dom dat ze de familie niet van te voren op de hoogte hebben gebracht, dat hadden ze wel moeten doen. En ik denk eerlijk gezegd als ze dat wel hadden gedaan dat nog een genezende werking zou hebben gehad ook, je kan moeilijk anders dan lachen over zoveel gestuntel.
Als het je overvalt wel ja, als je het van te voren ziet aankomen lijkt het mij toch anders, dan kan je je erop voorbereiden. En misschien kan je door dat samen lachen over dat gestuntel eindelijk de afstand nemen die je nodig hebt om eroverheen te kunnen stappen/groeien.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet, het lijkt me wel vrij onplezierig als je mensen er publiekelijk om ziet lachen.
Laat het denken maar over aan degenen die het aangaat in plaats van zelf bepalen wat ze wel of niet ervan moeten denken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Als het je overvalt wel ja, als je het van te voren ziet aankomen lijkt het mij toch anders, dan kan je je erop voorbereiden. En misschien kan je door dat samen lachen over dat gestuntel eindelijk de afstand nemen die je nodig hebt om eroverheen te kunnen stappen/groeien.
Want nou ja, dat gestuntel en die naïviteit van die gast, dat is gewoon hilarisch. Een ontvoering plannen in de geleende auto van je ex, tja, en dan denken dat zij even 5 miljoen gaat storten, in etappes nog wel, nadat ze vrij is gelaten, dat is toch kolder. Een vraag als 'wanneer kwam u tot de ontdekking dat u eigenlijk niet geschikt bent hiervoor' dringt zich zowat op.
Ze lachen om hém, niet om haar. En niet specifiek om haar trauma, nogmaals, daar ging het niet over. Het ging om zijn beweegredenen en klungelige manier van handelen. Mag ook wel eens 'n keer, moeten we nu nog steeds huilen in zo'n uitzending om het slachtoffer van 5 jaar geleden? En mag er nooit meer gelachen worden met een crimineel, ook niet na uitzitting van de straf? Chique naar de familie toe is het wellicht niet, maar het is ook geen schande.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet, het lijkt me wel vrij onplezierig als je mensen er publiekelijk om ziet lachen.
Als je nou je eigen advies even ter harte neemt? Jij probeert namelijk te bepalen wat de andere kant die het aangaat ervan moet denkenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laat het denken maar over aan degenen die het aangaat in plaats van zelf bepalen wat ze wel of niet ervan moeten denken.
Je moet je niet zo aanstellen. En misschien kan je het filmpje ook eerst eens kijken voordat je onzin begint uit te slaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:12 schreef gtotep het volgende:
andere gasten wilden niet met hem aan tafel?
dit soort mensen gun je toch geen reclame-spot van bijna half-uur voor een boek
tis bijna altijd met meer gasten tegelijk aan tafel
waren andere gasten fatsoenlijker dan p&w
met een schurk wil ik niet aan tafel
Wat een simpel geleuter dit zegquote:Op vrijdag 25 februari 2011 07:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_om_tv-_show__.html
[ afbeelding ]
Het was trouwens niet zo dat deze belastingclaim voortkwam uit het harde werken van de ontvoerders. Nee, deze was opgelegd wegens drugshandel en het witwassen van geld.
Natuurlijk heeft Izaan ook een flinke claim gelegd bij de Nederlandse staat. Deze heeft zijn auto's en onroerende goederen onder de marktprijs verkocht. Dat verschil wil hij ook terugzien:
http://www.crimesite.nl/n(...)t-euros-claimen.html
Gelukkig beschikt de NL-se staat nog steeds over een paar miljoen trouwe belastingbetalers die hier graag een paar uurtjes extra voor werken.
Ik kots echt op het geheul van Weldenkend Nederland met criminelen. Ze zullen hem wel als een held zien omdat hij de dochter van een industrieel ontvoerde, in de ogen van de Vara een grotere crimineel dan welke drugsbaas dan ook. Ze vergeten dat hun extreem riante salarissen wel betaald worden door dit soort mensen en niet door drugsbazen.
Niet dat ik je dossierkennis in twijfel zou durven trekken, maar zonder verdere onderbouwing blijf ik toch een beetje doelloos gissen naar het hoe en waarom van je mening omtrent deze zaak.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:49 schreef Boldface het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind: dat zo'n man op tv z'n boek mag promoten, of dat hij voor een ontvoering kennelijk maar 5 jaar celstraf (of minder) heeft gehad. De slachtoffers zijn jarenlang, misschien wel de rest van hun leven, getraumatiseerd, de dader zit breed grijnzend op tv.
Wat mij betreft faalt de VARA, door deze man een podium te geven. Maar de Nederlandse rechtsstaat faalt nog veel harder.
Als ik het goed begrijp moet er nog beoordeeld worden wat er met het resterende derde deel van zijn straf gebeurt, dus wat dat betreft klopt je stelling, in beide opzichten (!) niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:20 schreef Mishu het volgende:
Dat hij zijn straf al heeft uitgezeten speelt ook mee bij zijn geloofwaardigheid. Hij hoeft niet dingen beter voor te stellen om de rechter te beïnvloeden ofzo.
Sorrie dat ik Godwyn's law aanroep maar joden helpen onderduiken is een tijdje zeer crimineel geweest.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat ieder rationeel mens weet dat criminaliteit in den beginne een boosaardig fenomeen is. Indien je ervoor kiest om dit gegeven moedwillig te negeren en voor eigen gewin anderen schade te berokkenen heb je moreel gezien gewoon verloren.
Wat een hoop gelul in een post zeg. Het klopt dat Jeroen Pauw zich weer behoorlijk kinds gedroeg (what's new?), maar de ontvoering werd absoluut niet vergoelijkt. Laat staan dat de VARA het presenteerde als een moedige strijd tegen het grootkapitaal. De ontvoering was gewoon knullig maar daarom niet minder crimineel. Ik herinner mij dat Witteman hem een gewetenloze crimineel noemde, omdat je anders niet iemand ontvoerd.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je normaal bent opgevoed door je ouders vindt je ook dat het ontvoeren van mensen niet goed is. Maar de linkse kliek vind het eigenlijk een soort 'verzetsdaad' tegen het Grootkapitaal door een arme, onbegrepen jongen met een bi-culturele achtergrond.
Het is dat ze het niet helemaal voor het zeggen hebben in Nederland, anders kreeg zo'n figuur nog een lintje.
Behalve natuurlijk als er gedreigd wordt richting de Weldenkende VARA. Dan moeten er het liefst koppen rollen.
Hoe kom jij toch aan dit soort extreme idiote gedachten?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je normaal bent opgevoed door je ouders vindt je ook dat het ontvoeren van mensen niet goed is. Maar de linkse kliek vind het eigenlijk een soort 'verzetsdaad' tegen het Grootkapitaal door een arme, onbegrepen jongen met een bi-culturele achtergrond.
Dat is wel erg vooringenomenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 07:36 schreef LXIV het volgende:
Ik kots echt op het geheul van Weldenkend Nederland met criminelen. Ze zullen hem wel als een held zien omdat hij de dochter van een industrieel ontvoerde, in de ogen van de Vara een grotere crimineel dan welke drugsbaas dan ook. Ze vergeten dat hun extreem riante salarissen wel betaald worden door dit soort mensen en niet door drugsbazen.
bronquote:Familie Melchers sleept VARA voor de rechter
AMSTERDAM - De familie van de ontvoerde miljonairsdochter Claudia Melchers spant een kort geding aan tegen de VARA en de presentatoren van Pauw & Witteman. Dat heeft een woordvoerder van de familie donderdag bekendgemaakt. Aanleiding is de uitzending van het programma vorige week waarin ontvoerder Izaan M. te gast was.
De familie Melchers eist een rectificatie van de programmamakers. Claudia Melchers en haar kinderen hebben het interview met M. volgens de zegsman als „gevoelloos en bijzonder kwetsend” ervaren. „De quasigrappige opmerkingen en de toon van de heer Pauw tijdens de uitzending waren voor de familie zeer schokkend.” Zij dienden daarom bij de VARA het verzoek in om Jeroen Pauw donderdagavond tijdens de uitzending een rectificatie voor te laten lezen.
De omroep liet daarop weten het „ten zeerste” te betreuren dat Claudia Melchers en haar familie de uitzending met Izaan M. als zodanig hebben ervaren. „Dat is nooit de bedoeling geweest van de redactie en de presentatoren van Pauw & Witteman”, aldus een verklaring. „Wij hebben begrip voor het feit dat zij een zeer traumatische ervaring hebben gehad en een dergelijke ervaring wenst de VARA uiteraard niemand toe.” Jeroen Pauw heeft volgens de omroep al in diverse media zijn spijt betuigd. De omroep gaat daarom niet in op de eis van de familie.
De luchtige sfeer die tijdens het interview ontstond, zou volgens de VARA niet over de ernst van de misdaad gaan. „De luchtigheid heeft altijd betrekking gehad op de klungeligheid van de misdadiger.” De omroep stelde verder dat de redactie van Pauw & Witteman tot twee keer toe heeft geprobeerd de familie Melchers telefonisch op de hoogte te brengen van de op handen zijnde uitzending.
De familie heeft teleurgesteld gereageerd op de reactie van de VARA, aldus de woordvoerder. Het feit dat Pauw zijn excuses al in andere media heeft geuit, is voor hen niet voldoende. Van telefoontjes naar de familie is niemand op de hoogte, zei de zegsman. „Ik weet niet wie ze hebben gebeld, maar in elk geval niet iemand van de familie.”
Het is nog niet bekend wanneer het kort geding plaatsvindt.
De familie Melchers wil verder het boek tegenhouden dat Izaan M. over de ontvoering heeft geschreven. „Wij zijn op zoek naar de uitgever en willen er beslag op laten leggen. Tot nu toe hebben we het echter nog nergens in de winkel gezien”, aldus de woordvoerder.
Lichtelijk aanstellerij, dit. Die man heeft zijn straf uitgezeten (dat jij het te laag vindt maakt voor de Nederlandse rechtsstaat gelukkig niet zo veel uit), en is dus nu vrij man. Natuurlijk mag hij een boek uitgeven en als programmamakers dat interessant vinden, en kijkers ook, waaronder ik, dan mag hij dat boek ook promoten.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:49 schreef Boldface het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind: dat zo'n man op tv z'n boek mag promoten, of dat hij voor een ontvoering kennelijk maar 5 jaar celstraf (of minder) heeft gehad. De slachtoffers zijn jarenlang, misschien wel de rest van hun leven, getraumatiseerd, de dader zit breed grijnzend op tv.
Wat mij betreft faalt de VARA, door deze man een podium te geven. Maar de Nederlandse rechtsstaat faalt nog veel harder.
Altijd leuk, over de rug van een ander kijkcijfers of geld scoren. Moeten we allemaal gewoon gaan doen. Fuck de anderquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:25 schreef Taurus het volgende:
[..]
Lichtelijk aanstellerij, dit. Die man heeft zijn straf uitgezeten (dat jij het te laag vindt maakt voor de Nederlandse rechtsstaat gelukkig niet zo veel uit), en is dus nu vrij man. Natuurlijk mag hij een boek uitgeven en als programmamakers dat interessant vinden, en kijkers ook, waaronder ik, dan mag hij dat boek ook promoten.
Dat zou toch wat zijn zeg, als we alle mensen die een strafblad hebben nooit meer serieus gaan nemen of aandacht gaan geven, onzinnig. Het voorval vijf jaar geleden is goed afgelopen en het is nu eenmaal een nieuwsitem waardoor het niet meer alleen een zaak is die mevrouw Melchers aan gaat. Daar moet je tegen kunnen, vind ik.
Bovendien is mevrouw Melchers absoluut niet belachelijk gemaakt, maar juist haar ontvoerder. Aan haar trauma is niet getwijfeld of iets dergelijks, dit ging nou eens niet over het slachtoffer maar over de dader.
Als mevrouw Melchers een boek over de zaak schrijft, dan wordt ze vast ook wel uitgenodigd!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Altijd leuk, over de rug van een ander kijkcijfers of geld scoren. Moeten we allemaal gewoon gaan doen. Fuck de ander
Leg eens uit waarom dit 'over de rug van een ander' is? Is er gelachen om mevrouw Melchers die uitzending? Is gezegd dat zij zich heeft aangesteld of iets dergelijks? Volgens mij niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Altijd leuk, over de rug van een ander kijkcijfers of geld scoren. Moeten we allemaal gewoon gaan doen. Fuck de ander
Dit dus. Wat ik erg vind is dat mensen zodra er een link met links is meteen gaan lopen blèren over hoe slecht links wel niet is. Die man werd gewoon uitgelachen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Er werd lacherig gedaan omdat die gast een enorme kluns was, hij werd letterlijk uitgelachen.
Verder erg slordig dat de familie niet op de hoogte was gebracht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |