abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 maart 2010 @ 20:31:48 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78607529
quote:
labbekak
•sul, lummel, bangerd, sufferd, flauwerd, babbelaar, slappeling, kwaadspreker .
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/labbekak

Als ik één woord in het Nederlands geschikt vindt om Wilders te typeren dan is het wel labbekak. Niet alleen vanwege de betekenis maar ook zeker vanwege de klank van het woord. Zeg het maar eens een paar keer achter elkaar, met het hoofd van Wilders in je gedachten.
Labbekak, labbekak, labbekak, labbekak.

Ook in het debat van Éen-Vandaag was hij weer zo ontzettend slecht. Terwijl de rest zijn best deed om redelijke en onderbouwde argumenten te geven beperkte de heer W. zich tot het uitstoten van imbeciele one-liners. Vooral het roepen van "Ja, veel moskeen, dat ziet de PVDA graag!" was een tenenkrommend moment. Kijk, dat wij als reaguurders hier op FOK! en ook op Geenstijl dat soort dingen roepen dan is dat één ding. Maar als echte grote-mensenpolitici het op televisie gaan zeggen en nog echt menen ook, dan wordt het te gek.
Wel won Wilders uiteraard het debat (volgens het publiek). Maar dat zegt dus niks over zijn kwaliteiten, enkel over het gebrek aan kwaliteiten van het publiek.

Ook is die PVV natuurlijk in geen enkel opzicht in staat het land te leiden. Het gemiddelde Italiaanse kabinet zou daar (bij wijze van spreken) nog beter toe in staat zijn. Je ziet nu al voor je dat het een (kortstondig) verhaal van ruzies, corruptie en onkunde wordt.

Toch is er één reden waarom te overwegen valt om toch op hem te stemmen. En die weegt zwaar. Tijdens het debat zei Wouter: "Ik erken dat er problemen zijn met Marokkanen, maar er zijn ook heel veel goede Marokkanen. Zij zijn de artsen, advocaten, en politici van morgen. Zij zijn de toekomst van Nederland." En dat is nu het hele punt. Ik wil dat MIJN kinderen als de toekomst van dit land gezien worden.

Niet voor niets hebben onze voorouders talloze generaties lang gevochten tegen allerlei vreemde machten en de zee. Niet voor niets hebben zij door keihard werken ons een landje nagelaten dat veilig en welvarend is. Waarom zouden wij het de PVDA gunnen dit in één of twee generaties cadeau te mogen geven aan willekeurig volk uit den vreemde dat hier met vaak slechte bedoelingen aan is komen waaien? Waarom? Waarom mogen wij zelf niet onze toekomst zijn?

En daarom overweeg ik toch om op die waardeloze PVV te stemmen. En op die labbekak van een Wilders. Al is het werkelijk waar 3x niks.
The End Times are wild
pi_78607662
Ben je moslim?
  maandag 1 maart 2010 @ 20:34:51 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78607677
Nog niet
The End Times are wild
  maandag 1 maart 2010 @ 20:38:41 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_78607862
Dat onze kinderen de toekomst zijn van dit land is vanzelfsprekend, maar die jonge marokkanen die hier zijn opgegroeid zijn dat óók. Net als al die andere groepen buitenlanders die we in het verleden hebben opgenomen en hebben geholpen dit land groot te maken.
Maar als je wil breken met dat verleden en ons land naar de labbekak wil helpen moet je vooral PVV stemmen.
  maandag 1 maart 2010 @ 20:39:22 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_78607896
quote:
"Ik erken dat er problemen zijn met Marokkanen, maar er zijn ook heel veel goede Marokkanen. Zij zijn de artsen, advocaten, en politici van morgen. Zij zijn de toekomst van Nederland."
Misschien is het dan ook eens tijd om deze groep serieus te nemen en niet dood te knuffelen, Woutertje.
  maandag 1 maart 2010 @ 20:40:49 #6
282507 Lysdexie
Vieze gek! Vieze gluurder!
pi_78607959
Ik sta volledig achter Wilders, ongeacht zijn soms overdreven uitspraken
pi_78607979
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:38 schreef remlof het volgende:
Dat onze kinderen de toekomst zijn van dit land is vanzelfsprekend, maar die jonge marokkanen die hier zijn opgegroeid zijn dat óók. Net als al die andere groepen buitenlanders die we in het verleden hebben opgenomen en hebben geholpen dit land groot te maken.
Maar als je wil breken met dat verleden en ons land naar de labbekak wil helpen moet je vooral PVV stemmen.
WHAM en in één keer het betoog van LXIV naar de maan geschoten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78608011
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:40 schreef Lysdexie het volgende:
Koop een lolly en vier het.
pi_78608169
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:40 schreef Lysdexie het volgende:
Jij stemt op hem vanwege zn kapsel?
  maandag 1 maart 2010 @ 20:48:21 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78608328
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:38 schreef remlof het volgende:
Maar niet in de gedachtenwereld van Bos, want dát vermeldde hij er niet bij.

Net als toen Paul Rosemuller eens met zijn mond vol tanden stond toen hem gevraagd werd, nadat hij een heel rijtje met hulpmaatregelen voor allochtonen genoemd had, wat hij nu eigenlijk voor de autochtone achterstandsgroepen doen wilde.
The End Times are wild
pi_78608418
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat het in het debat GING om allochtonen. Je gaat het toch ook niet over aardbeien hebben als het hele debat gaat om de problematiek met betrekking tot rotte aardappelen? Ik had je wel wat intelligenter verwacht dan dat. Kom nu wel van een koude kermis thuis.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 1 maart 2010 @ 20:50:47 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78608445
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

WHAM en in één keer het betoog van LXIV naar de maan geschoten.
Nee, dan heb je niet begrepen wat ik ermee bedoelde. Het gaat erom dat Wilders uiteraard een labbekak is en zijn PVV nergens toe in staat, maar dat het wél de enige partij is die onverkort nog waarde hecht aan het voortbestaan van de Nederlandse identiteit en het Nederlandse volk. En of dat nu door de onderbuik gedirigeerd is of niet is in wezen secundair.
The End Times are wild
  maandag 1 maart 2010 @ 20:51:45 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_78608494
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Net als toen Paul Rosemuller eens met zijn mond vol tanden stond toen hem gevraagd werd, nadat hij een heel rijtje met hulpmaatregelen voor allochtonen genoemd had, wat hij nu eigenlijk voor de autochtone achterstandsgroepen doen wilde.
Autochtone achterstandsgroepen hebben dezelfde rechten en plichten als allochtone. Al ben ik met je eens dat bepaalde groepen autochtonen ook wel baat zouden hebben bij een inburgeringscursus.
pi_78608514
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dan heb je niet begrepen wat ik ermee bedoelde. Het gaat erom dat Wilders uiteraard een labbekak is en zijn PVV nergens toe in staat, maar dat het wél de enige partij is die onverkort nog waarde hecht aan het voortbestaan van de Nederlandse identiteit en het Nederlandse volk. En of dat nu door de onderbuik gedirigeerd is of niet is in wezen secundair.
Alleen ga jij praktisch mee in de retoriek dat de Marokkaanse jeugd niet deel uitmaakt van de Nederlandse identiteit en van het Nederlandse volk. Jij had het namelijk nadrukkelijk slechts over je EIGEN kinderen. En ik dan? En mijn kinderen? Waarom niet AL onze kinderen? Waarom slechts JOUW kinderen? Alleen omdat jij een autochtoon bent en ik niet?
Allah Al Watan Al Malik
pi_78608525
Alweer een goede post van LXIV

Ik ga zelf trouwens niet op de PVV stemmen, absoluut niet zelfs. Het is een incompetente partij, maar daarnaast vind ik ook de voorstellen van deze partij soms veel te ver gaan. Dat je je zorgen maakt om Nederland is één ding, maar het is absurd om in een serieus instituut als de Tweede Kamer woorden als 'kopvoddentaks' te introduceren. Zulke taal is (zoals LXIV terecht aangeeft) ongepast in de politiek. Dat is iets voor dronkenlappen in het café en zelfs dan nog is het onzin.

Ik ben er zelf redelijk zeker van, dat ik VVD ga stemmen. En dan bij voorkeur op een wat rechtsere VVD'er die de vrijheid en democratie niet ziet als een uitgangspunt, maar als een resultaat van beschaving. Ik bedoel hiermee dat ik geen VVD'er wil die de D'66 napraat, maar iemand die het redelijke midden weet te vinden tussen het linksliberalisme en het conservatieve tegengeluid, zonder te vervallen in de kinderachtige retoriek van mensen als Kant en Wilders.

De vraag moet ook niet draaien over wat we willen met 'onze' of 'hun' kinderen. Wie hier woont, moet gewoon meedoen. Dat moet ook mogen. Er moet vrijheid zijn om te geloven in een God die niet van mij is. Maar wel binnen bepaalde kaders. Daarnaast moet de immigratie ingedamd worden, anders is het dweilen met een open kraan. En als laatste is de crisis een aanleiding om de begroting op orde te brengen en alleen nog maar geld te geven aan zaken die bij de overheid horen, zoals veiligheid. De onzin eruit en behouden wat goed is.
  maandag 1 maart 2010 @ 20:53:43 #16
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_78608600
Zeer eens met de TS, Wilders is het minst slecht .
I am not impressed by your performance
  maandag 1 maart 2010 @ 20:54:12 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78608629
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat het in het debat GING om allochtonen. Je gaat het toch ook niet over aardbeien hebben als het hele debat gaat om de problematiek met betrekking tot rotte aardappelen? Ik had je wel wat intelligenter verwacht dan dat. Kom nu wel van een koude kermis thuis.
De PVDA vindt het prima dat er een blijvende instroom is van allochtonen terwijl de geboortecijfers van de Nederlanders achterblijven. Daar zullen zij nooit actief iets tegen doen. Het zal echter onvermijdelijk en op een relatief korte termijn leiden tot een volledig ander Nederland waarbij de oorspronkelijke bevolking nog slechts een secundaire rol speelt. Dat wil ik niet.

Niet dat we nu moeten repatriëren of andere onrechtmatige maatregelen moeten nemen, maar die instroom moet wel gestopt worden. Anders kunnen wij Nederlanders het als volk schudden.
The End Times are wild
pi_78608709
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

De PVDA vindt het prima dat er een blijvende instroom is van allochtonen terwijl de geboortecijfers van de Nederlanders achterblijven. Daar zullen zij nooit actief iets tegen doen. Het zal echter onvermijdelijk en op een relatief korte termijn leiden tot een volledig ander Nederland waarbij de oorspronkelijke bevolking nog slechts een secundaire rol speelt. Dat wil ik niet.

Niet dat we nu moeten repatriëren of andere onrechtmatige maatregelen moeten nemen, maar die instroom moet wel gestopt worden. Anders kunnen wij Nederlanders het als volk schudden.
Maar dat is nu net een punt wat bijvoorbeeld de VVD eveneens aanstipt. Op een nog veel betere en neutralere wijze, namelijk een immigratiestop over de gehele linie en niet slechts uit moslimlanden zoals Wilders propageert. Er zitten dus heel wat mankementen in je redenering en de wijze waarop die redenering toespeelt op "Wilders is de énige mogelijkheid".
Allah Al Watan Al Malik
pi_78608746
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:52 schreef sneakypete het volgende:
Ik ben er zelf redelijk zeker van, dat ik VVD ga stemmen. En dan bij voorkeur op een wat rechtsere VVD'er die de vrijheid en democratie niet ziet als een uitgangspunt, maar als een resultaat van beschaving. Ik bedoel hiermee dat ik geen VVD'er wil die de D'66 napraat, maar iemand die het redelijke midden weet te vinden tussen het linksliberalisme en het conservatieve tegengeluid, zonder te vervallen in de kinderachtige retoriek van mensen als Kant en Wilders.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 1 maart 2010 @ 20:58:48 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_78608848
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

De PVDA vindt het prima dat er een blijvende instroom is van allochtonen terwijl de geboortecijfers van de Nederlanders achterblijven.
Dat lage geboortecijfer is juist een argument om te zorgen dat de immigrantenstroom op peil blijft. Wie moet anders straks de premies voor ons pensioen betalen, onze kleinkinderen onderwijzen en ons verschonen in het verzorgingstehuis.

Nederland zal veranderen, sterker nog de hele wereld veranderd. Globalizatie heet dat en het is net zo zinloos als onmogelijk om dat te stoppen. Laten we de vruchten er maar van plukken.
pi_78608995
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat lage geboortecijfer is juist een argument om te zorgen dat de immigrantenstroom op peil blijft. Wie moet anders straks de premies voor ons pensioen betalen
Niet die kansarmen die geld kosten ipv opbrengen
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 1 maart 2010 @ 21:02:34 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_78609061
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:01 schreef Argento het volgende:

[..]

Zolang ze werken brengen ze geld op.
pi_78609075
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:01 schreef Argento het volgende:

[..]

Precies. Als men een kenniseconomie na wil streven dan mag men best op enige wijze selectief zijn in de mensen die het land binnenkomen.
pi_78609093
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Zolang ze werken brengen ze geld op.
En hier gaat het vaak al fout.
pi_78609174
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat lage geboortecijfer is juist een argument om te zorgen dat de immigrantenstroom op peil blijft. Wie moet anders straks de premies voor ons pensioen betalen, onze kleinkinderen onderwijzen en ons verschonen in het verzorgingstehuis.

Nederland zal veranderen, sterker nog de hele wereld veranderd. Globalizatie heet dat en het is net zo zinloos als onmogelijk om dat te stoppen. Laten we de vruchten er maar van plukken.
Allochtonen kosten geld, ze leveren het niet op. Het is een grove leugen om te stellen dat je zo het probleem van de vergrijzing oplost. Dat los je enkel op door te hervormen, ergo af te breken zoals SP-stemmers het noemen. Dat wil zeggen: het wordt een beetje zuurder ja. Meer eigen verantwoordelijkheid voor je toekomst. En dat kan prima indien je het als systeem invoert en daarnaast de onverstandige keuzes die mesnen kunnen maken (zoals nóg een lening nemen) gaat inperken. Mensen moeten weer leren voor zichzelf en hun gezin te zorgen, en om genoegen te nemen met minder. Meer immigratie is totaal geen oplossing, maar alleen maar een volgende stap verder richting de afgrond. Want die mensen gaan niet integreren en geen geld opleveren, tenzij je ze uitbuit (dwz ongelijke omstandigheden biedt op de markt). Dat kun je een paar jaar volhouden. Daarna eisen ze gelijke rechten (inmiddels zijn heel wat Nederlanders de markt uit gepest) en eindig je met een hele generatie aan onderklasse zonder toekomst, tenzij je weer een paar miljard extra uitgeeft. Doe het dus gewoon niet.

Ik vind op dit punt ook dat de VVD te zwak is. Dat Europese liberalisme op de arbeidsmarkt is geen goed idee. Je moet in eigen land de boel op orde brengen. Dwz: meer mensen aan het werk schoppen, onderwijs op peil houden en zorgen dat de markt niet kapotgereguleerd wordt. Maar meer immigranten om die problemen op te vangen (een jaren 60/70 oplossing) is een recept voor nog meer ellende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')