Later bleek dat het waarschijnlijk helemaal geen inbreker was, en dat Trucker Sebastiaan hem doodgeslagen heeft. Maar als beginnetje natuurlijk aardig.quote:Man die inbreker sloeg zit vast
door Erik Morsink
AMSTERDAM - Trucker Sebastiaan uit Enkhuize sloeg een inbreker in zijn woning en zit nu zelf in een cel. De buren zijn verbijsterd.
Tumult in Enkhuizen. De titel van een Donald Duck verhaal. En hoe weet de T. dat het een koude cel is?quote:Tumult in Enkhuizen. De afgelopen vrijdag gearresteerde vrachtwagenchauffeur zit nog steeds in een koude cel achter de tralies te wachten tot het openbaar ministerie (OM) hem wel of niet strafrechtelijk vervolgd.
De inbreker is een insluiper geworden. Buurtbewoners aan het woord..quote:En dat allemaal omdat hij midden in de nacht met geweld een insluiper zijn huis uit heeft gewerkt. Veel buren spreken er schande van. "Mag je een indringer je huis uit rossen? Kennelijk niet!"
SLaan, maar enkel met de bedoeling de beste man te kalmeren.quote:Ineens werd de keurige Sebastiaan Centenweg in Enkhuizen afgelopen vrijdagnacht het middelpunt van een bizar tafereel. De Enkhuizense trucker lag op zijn bank in de woonkamer een uiltje te knappen, toen er om half één 's nachts werd aangebeld.
Toen hij open deed, stormde een hem onbekende man langs hem heen richting woonkamer. De advocaat van de vrachtwagenchauffeur, mr. L. Utrillas, vertelde aan een regionale krant: "De indringer maakte een verwarde indruk, maar zei niets. Ook niet toen mijn cliënt vroeg wat hij kwam doen en of hij wilde weggaan."
De vrachtwagenchauffeur verklaarde verder dat de man hem een klap in het gezicht heeft gegeven. Utrillas: "Mijn cliënt heeft daarop geprobeerd hem te kalmeren. Het kwam tot een worsteling die plotsklaps eindigde omdat de indringer rustig werd."
We konden erop wachten: "Keihard werken"quote:De vrachtwagenchauffeur belde daarop zelf 112. Politie en ambulancepersoneel hebben de indringer nog geprobeerd te reanimeren, maar dat mocht niet meer baten. De man stierf ter plekke en de vrachtwagenchauffeur werd door de politie meegenomen.
"Schandalig vind ik het dat die arme jongen nog steeds wordt vastgehouden", briest een oudere dame. "Je overmeestert een onbekende in je eigen huis en je belandt achter de tralies. Die man had daar niets te zoeken."
De directe buurvrouw van de vrachtwagenchauffeur wil niets over het bizarre voorval kwijt, maar een buurtgenoot weet wat meer te vertellen over de trucker: "Dit was een volkomen onverwachte situatie voor hem. Het is altijd zo'n aardige, nette en goedlachse jongen. Hij werkt keihard, is vrijgezel en is nog nooit met de politie in aanraking geweest."
"De omgekeerde wereld." Alweer zo'n über-Telegraaf clichë.quote:Een groepje hangjongeren eventjes verderop vertelt kauwgumkauwend: "Het heeft te maken met die Polen die twee panden verderop naast de trucker wonen. Die zorgen altijd voor overlast."
Dat laatste bevestigt ook een andere bewoner: "Soms hebben ze de geluidsboxen van hun stereo in het raam staan, gericht op de straat en dan laten ze de muziek echt keihard knallen. Heel asociaal. Dit is verder een keurige buurt, behalve dat ene pand met die Polen erin."
Toeval of niet, als we even later willen aanbellen bij deze woning, stopt er juist een politiewagen voor de deur waaruit een Poolse man van een jaar of twintig stapt. Hij heeft een grote bos witte rozen bij zich en is allesbehalve blij met het onverwachte bezoek op de stoep. "Die indringer zoals u hem noemt, is een goede vriend van mij", klinkt het fel. "En nu is-ie dood. En verder wil ik er niets over vertellen. Opgedonderd!" Hij ontsteekt een kaarsje voor het huis en smijt de voordeur dicht.
De trucker blijft in ieder geval vandaag en morgen nog achter slot en grendel. Justitie onderzoekt of hij handelde uit zelfverdediging of dat er sprake was van doodslag.
"Dat is nou juist het probleem in Nederland", aldus een buurtbewoner, "als je in ons land een inbreker of indringer je huis uit werkt, ga jij zelf als misdadiger de cel in en de slechterik wordt in het ziekenhuis verpleegd. Het is echt de omgekeerde wereld!"
En ze staan er hoorquote:Op woensdag 5 maart 2008 08:29 schreef LXIV het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)it_vast__.html?p=4,1
Helaas staan er nog geen reacties online. Maar dat zal ook vast lachen worden straks
quote:het is hier zo langzamerhand een zotten land, het slachtoffer is hier dubbel slachtoffer,ik zou ook een indringer mijn huis uit slaan als ik de kans krijg,maart ja voor criminelen is dit een luilekker land,van alles uit vreten en niet gestraft worden want dat gebeurt wel met de slachtoffers!!!!!!!!!!!!!!
thea, h | 08:05 | 05.03.08
Leefde Prins Bernhard nog maar dan was hij zo vrij
Grimmie, Weert | 08:06 | 05.03.08
Heel goed!!!! Ik zou pricies het zelfde doen. Want in dit land doet de regering niets. Ik zou alleen geen 112 bellen. Maar in mootjes hakken en de plomp in gooiten. Het is toch te gek voor worden dat iemand die slecht is niet in de gevangenis komt. En iemand die zich verdedigd in zijn eigen huis wel. Dan kan het in eens wel.
je moet wel eigen rechten spelen, land zonder beleid | 08:07 | 05.03.08
weet je toch hier de crimineel word beschermd,en de inbreker loopt lekker verder te rotsooien s,nachts. kreeg een aai over zijn bol en er word gezegt volgende keer niet meer vergissen in een woning hoor
hfvdheide, purmerend | 08:08 | 05.03.08
Wat een onzin, ik zou hetzelfde gedaan hebben, alleen had de inbreker dan nooit meer kunnen inbreken!
Dennis de Zwart, Den Haag | 08:10 | 05.03.08![]()
arme drommel nederland omgekeerde werelden maar werken voor dat gespuisen je zuur verdiende centen en inboel laten afpakken door de schurken van vreemde landen want de arme mensen hebben de centen niet om naar hier te komen
bruno, eindhoven | 08:19 | 05.03.08
quote:Zeer slechte journalistiek. Feiten worden door suggesties vervangen en er word geroddelt bij het leven. Een verwarde man die aanbelt is opeens een inbreker. Het gaat de politie er echt niet om dat een "insluiper" het huis uit gewerkt is, wel dat daarbij een dode is gevallen.
Tom, Oberursel | 08:18 | 05.03.08
Dat staat er niet. De inbreker sloeg de trucker, niet andersom.quote:Op woensdag 5 maart 2008 08:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
SLaan, maar enkel met de bedoeling de beste man te kalmeren.
quote:De afgelopen vrijdag gearresteerde vrachtwagenchauffeur zit nog steeds in een koude cel achter de tralies te wachten tot het openbaar ministerie (OM) hem wel of niet strafrechtelijk vervolgd.
Ja allemaal de schuld van linksquote:Geweldig he onze linkse beleids bepalers!!
Geen Oogklep, Logica | 08:02 | 05.03.08
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
quote:Doet iemand nog wat aan de indringers op het Binnenhof die ons het leven zuur maken ? , met het nadruk op zuur . erg zuur ..
Frans, Den-Helder | 08:02 | 05.03.08
Ja geef hem een lintje omdat een insluiper bij hem in huis dood is gegaanquote:Zoiets kan alleen maar in Nederland! Te gek voor woorden. Die man verdient een lintje!
Inge, Buitenland | 08:03 | 05.03.08
Die anita uit Arnhem weet het ook maar mooi te vertellen. En die stichting "Gratis verstrekking van scooters, auto's, huizen en laptops aan criminelen (volledig ingericht)". Hoe kan ik daar in contact mee komen?quote:Bij ons in de straat komt een overbuurman met drie messen zijn huis uit en steek de overbuurman nog geen paar maanden later loopt hij vrij rond geen straf krijgt een mooi huis toegewezen en via een of andere stichting een scooter, auto en laptop en alles ingericht waar gaan we heen in nederland. Eerlijk duurt het langs heb ik geleerd maar in NL is het crimineel duurt het langst.
anita, Arnhem | 10:17 | 05.03.08
Klopt, dit gebeurt voortdurend. Hier pleitte geloof ik de CU voor. Dat de aangifteformulieren langer werden opdat inbrekers rustig de tijd hadden om jouw huis leeg te halen. Hebben ze dat er toch doorgekregen in de coalitiebesprekingen.quote:Sterker nog, de kans is groot dat de inbreker terug naar jouw huis keert en de boel op zijn gemak leegrooft terwijl jij je aangifte aan het invullen bent. Ook een actiepunt op de politiek agenda van Den Haag!
Chris, Eindhoven | 10:23 | 05.03.08
Er wordt gereageerd door mongolen? En die username...quote:Zucht. Ik weet dus zeker dat ik bij een zelfde situatie de inbreker in de vriezer gooi. En langzaam maar zeker zal hij verdwijnen. Mocht ik ondankt alles alsnog gepakt worden gaat de Officier van Justitie zodra ik vrijkom ook in die vriezer. We worden geregeerd door mongolen.
The Judge12, Den Haag | 10:58 | 05.03.08
Inderdaad! De benzine heeft een prijs en belastingen moeten betaald worden! Dat we dit nog pikken! Op naar de politiek!quote:Zullen we politiek den haag eens gaan bestormen. Het gaat echt fout in Nederland. Ik denk dat er wat moet gaan gebeuren. Hoelang pikken we dit nog met z'n alle. En het is niet alleen dit gebeuren, maar denk aan benzineprijzen, moslims, strafrecht, belastingen. Wordt het nog gekker in Nederland??
Hans, HvS | 11:05 | 05.03.08
Halen we de reactie van de Poolse buurman er weer even bij:quote:Fijn hoor dat links al dat gespuis Nederland heeft laten ontdekken.Een keurige man verdwijnt achter de tralies terwijl een hij alleen maar een indringer heeft geprobeerd zijn woning uit te werken. Of dit nu zacht- of hard handig gebeurd is doet niet ter zake.Een ieder die niet is uitgenodigd heeft in je huis gewoon niets te zoeken. Die reaktie van die Pool is ronduit beschamend.Omdat dit kennelijk zijn vriend was reageert hij zo.Zeer veel sterkte voor de trucker. Ik hoop dat hij snel uit de cel zal zijn.
Maria, Rotterdam | 11:10 | 05.03.08
Inderdaad: Een grote bos witte rozen, we lezen het goed. Hoe komt een Pool aan het geld hiervoor? Als ze zo rijk waren dan zouden ze toch niet naar Nederland komen om te werken. En maar kaarsjes branden alsof het niets kost. En waarom wil hij er verder niets over vertellen? Wat heeft deze man te verbergen?quote:Toeval of niet, als we even later willen aanbellen bij deze woning, stopt er juist een politiewagen voor de deur waaruit een Poolse man van een jaar of twintig stapt. Hij heeft een grote bos witte rozen bij zich en is allesbehalve blij met het onverwachte bezoek op de stoep. "Die indringer zoals u hem noemt, is een goede vriend van mij", klinkt het fel. "En nu is-ie dood. En verder wil ik er niets over vertellen. Opgedonderd!" Hij ontsteekt een kaarsje voor het huis en smijt de voordeur dicht.
quote:Mensen die voor zichzelf opkomen en wat doen tegen de hordes criminelen die Nederland overstromen worden in het gevang gezet terwijl de dader(s) vrij uit gaat en uit de belasting pot beloond wordt. Het is schandalig en te gek voor woorden, wanneer komt hier nu eens een eind aan? Word wakker Nederlanders en stem tegen deze regering. Leve Wilders, houzee, houzee
quote:Zo zie je maar weer dat ene democratisch gekozen regering/overheid niet werkt. Te veel geitewollensokken-invloed. Een strak regime, gedreven door respect, lijkt me goed voor dit land. Democratie leidt tot chaos.
Dick Tator, Amsterdam | 09:47 | 05.03.08
Die willen niet met dat blad geassocieerd worden.quote:
Ik hoop het!!quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:29 schreef broer het volgende:
Prima analyse. Wordt dit een dagelijks terugkerend item?
Dus als ik het goed begrijp, stak de overbuurman de overbuurman, maar loopt nu weer vrij rond? Gelukkig hield hij niets over aan die zelfkastijding dan!quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die anita uit Arnhem weet het ook maar mooi te vertellen. En die stichting "Gratis verstrekking van scooters, auto's, huizen en laptops aan criminelen (volledig ingericht)". Hoe kan ik daar in contact mee komen?
Let op: De blokkade van de één of andere club die ergens tegen is en dus een snelweg blokkeert. Je kunt de hoofdredacteur het jammer horen vinden dat wij in Nederland geen ravijnen hebben m actievoerders in te smijten, of agenten die geheel op eigen initiatief demonstranten om zeep helpen. Helaas, dat zit er niet in bij ons kikkerlandje, maar wie weet, als Wilders eenmaal op het pluche zit...quote:AMSTERDAM - FILMPJE Actievoerders die dachten bijdehand te zijn door zich bij een snelwegblokkade aan een touw te hangen, hadden dikke pech. Een agent sneed het hele zaakje door: actievoerders het ravijn in..
In Frankrijk houden ze niet van actievoerders die snelwegen blokkeren.
De blokkade bij het Franse Evian van één of andere club die ergens tegen is en dus een snelweg blokkeert, was kennelijk goed voorbereid.
Een touw werd over het viaduct gespannen, en als verzwaring werden twee actievoerders gehangen die naar beneden bungelden. Met de gedachte dat een agent natuurlijk nooit zomaar het touw doorsnijdt.
Nou dan moet je niet op de Frans/Zwitserse grens zijn. De Zwitserse agent komt aanlopen, pakt een mes en Hopla! En dan opzouten allemaal, want het verkeer moet doorrijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |