Maar dat heb je het uitgangspunt dat iemand, een organisatie, ergens voor gaat/moet zorgen. Maar niemand is in een positie om ergens voor te zorgen. De mensen organiseren zichzelf.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zie ik nergens gebeuren, alleen dat mensen aanduiden dat er momenteel geen redelijk alternatief is.
Alles mooi over Saif en zijn nobele inslag.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt. Saif is een zeer intelligente, zeer goed opgeleide strateeg. Een voortreffelijk onderhandelaar. Hij bewees menig maal zijn kwaliteiten hierin.
En ja, veel meer Wester gezind dan sr.
Khadaffi had Saif vijf jaar geleden al in het zadel moeten helpen.
Het model van Khadaffi had na hervorming misschien daar best goed kunnen werken. Zeker na wat meer democratie hierin.
Saif al-Islam was dan DE man geweest om Libie verder te helpen naar een meer democratisch gezind en meer Wester gezinde natie.
Nee nee, Arabieren hebben geen hekel aan het westen. Maar als ze dat wel hebben moeten ze ook niet smeken om aandacht. Mensen verschillen van elkaar door culturen en daar is niks mis mee. We moeten niet allemaal op elkaar willen lijken. Wij zijn bemoeias inclusief ik en we weten heel goed wat goed is voor de rest van de wereld. Dat kan irritant overkomen,maar het is slechts onze mening. Als we ons stilhouden is het ook weer niet goed.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:49 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Meeeennn-o-meeeeennn..
Ik snap wel waarom sommige Arabieren zo'n hekel hebben aan het westen.
Alsof jij de baas bent en kan beslissen dat het beter is als ze dit niet zouden doen.
Dat er democratie in Libie ontstaat is zeer onwaarschijnlijk, daar is niets raars aan.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:57 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Nou ja, democratie wordt van de hand geworpen omdat dat niet mogelijk zou zijn. Dat vind ik raar.
Luister eens, iemand moet de leiding nemen om bijv. verkiezingen organiseren of om de rust te herstellen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat heb je het uitgangspunt dat iemand, een organisatie, ergens voor gaat/moet zorgen. Maar niemand is in een positie om ergens voor te zorgen. De mensen organiseren zichzelf.
Mensen moeten eerst de kans krijgen, daarna zien we wel verder. Hoe het ook afloopt, deze idioot moet natuurlijk eerst van z'n troon worden geschoten. Zulke mensen mogen geen leiding geven aan een land, wat er ook volgt, het zal waarschijnlijk een vooruitgang zijn, al is het maar een kleine.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat er democratie in Libie ontstaat is zeer onwaarschijnlijk, daar is niets raars aan.
Hoofd protocol? Wat houd dat in?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:13 schreef Toad het volgende:
Die dude was hoofd protocol bij de Libische overheid. Maar is nu ermee gestopt.
Vijf, 10, 15, 20 jaar te laat. Mooi weer spelen kunnen ze allemaal.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:13 schreef Toad het volgende:
Die dude was hoofd protocol bij de Libische overheid. Maar is nu ermee gestopt.
Weet ik niet. Zo werd 'ie eerder vandaag getiteld bij AJE.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Hoofd protocol? Wat houd dat in?
Vreemd ja. Dit is live in noordoost Libie zo te zien? Camerastandpunt is ook beetje vreemd. En ze houden allemaal een wit papiertje omhoog?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:13 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
lol wat doet die Algerijnse vlag op de live-feed?
quote:Obama condemns Libya violence, sanctions mulled-WH
U.S. President Barack Obama condemns violence in Libya and the United States is working with the United Nations in reviewing various options, including possible sanctions, a White House spokesman said on Wednesday.
Als dit bij het volk bekend is dan zou je zeggen dat ze wel manieren bedenken om die memory-kaartjes toch mee te kunnen nemen...quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:15 schreef SemperSenseo het volgende:
Hoorde ik net op CNN: belachelijk veel checkpoints op de wegen naar Tripoli en rond het vliegveld. Iedereen die daar langskomt moet zijn camera en mobiele telefoon inleveren, waarvan de simkaart of memorykaarten vernietigd worden.
Het Khadaffi regime wil zoveel mogelijk bewijs vernietigen...
Ja die is al de hele middag aan het woord, ik heb em uitgezet hij praat erg irritant.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:10 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Holy shit, wie is die freak op AJE
Met een beetje geluk krijgen ze iets beters.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat er democratie in Libie ontstaat is zeer onwaarschijnlijk, daar is niets raars aan.
Vast een Algerijnse immigrant ofzo, maar toch apart om in zo'n situatie met je eigen vlag rond te lopen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:16 schreef -jos- het volgende:
[..]
Vreemd ja. Dit is live in noordoost Libie zo te zien? Camerastandpunt is ook beetje vreemd. En ze houden allemaal een wit papiertje omhoog?
Natuurlijk, maar het is duidelijk een wanhoopsdaad. Als ze overgaan op overdreven manier bewijs vernietiging, dan weet je dat ze zich aan het voorbereiden zijn op een tijd na de revolutie.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:16 schreef bokaal het volgende:
[..]
Als dit bij het volk bekend is dan zou je zeggen dat ze wel manieren bedenken om die memory-kaartjes toch mee te kunnen nemen...
Helemaal niet. In Tunesi, Egypte en nu in Libi is er geen leider, maar wel een succesvolle revolutie. Je moet die oude organisatiestructuren vergeten. Dictaturen konden daar korte mette mee maken. Dit is anders. Dit is autonome zelforganisatie.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Luister eens, iemand moet de leiding nemen
Zou kunnen ja. Daarna zag ik ook een grote witte vlagquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:17 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Vast een Algerijnse immigrant ofzo, maar toch apart om in zo'n situatie met je eigen vlag rond te lopen.
Helaas gemist, de feed is verder ook van erg slechte kwaliteit.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:19 schreef -jos- het volgende:
[..]
Zou kunnen ja. Daarna zag ik ook een grote witte vlagEn plotseling hield de helft een soort wit A4tje omhoog. Het leek een beetje 'staged'....
Er zijn ontelbare scenario's mogelijk waarvan nog niet is af te zien wat er gaat gebeuren, maar je hebt gelijk, het zou zomaar kunnen dat ze beter af zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met een beetje geluk krijgen ze iets beters.
Misschien doen ze een tifo?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:16 schreef -jos- het volgende:
[..]
en ze houden allemaal een wit papiertje omhoog?
Haha jah, zo leek het bijna wel ja...quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Misschien doen ze een tifo?
Komen die landen momenteel verder dan? Nee, dat niet (overigens is in Egypte het leger aan de macht, dus wel degelijk een organisatie die leiders heeft). En in Egypte probeert het leger de leiding te nemen om democratische hervormingen door te voeren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Helemaal niet. In Tunesi, Egypte en nu in Libi is er geen leider, maar wel een succesvolle revolutie. Je moet die oude organisatiestructuren vergeten. Dictaturen konden daar korte mette mee maken. Dit is anders. Dit is autonome zelforganisatie.
Ja, dit is nieuw ja.
Khadaffi wil de boel onder controle proberen te houden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:15 schreef SemperSenseo het volgende:
Hoorde ik net op CNN: belachelijk veel checkpoints op de wegen naar Tripoli en rond het vliegveld. Iedereen die daar langskomt moet zijn camera en mobiele telefoon inleveren, waarvan de simkaart of memorykaarten vernietigd worden.
Iemand die de practische kanten van contacten met de buitenwereld onderhoudt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Hoofd protocol? Wat houd dat in?
Ja, maar wel met een kijk-naar-je-eige gehaltequote:Op woensdag 23 februari 2011 19:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Toch een erg goede speech van Ahmedenijad.
Goed gevondenquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:25 schreef shomila het volgende:
AliTweel Ali Tweel
Sola ElBelazee http://twitemail.com/2kJ
3 minutes ago
....
het schijnt zelfs her en der erger te zijn er wordt tol gevraagd om verder te mogen , iets van 120 dollarquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:15 schreef SemperSenseo het volgende:
Just wait and see. Dit is ook nieuw voor mij, maar ik zie niet zo snel een nieuw totalitair regime ontstaan. De geest is uit de fles,op meerder manieren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Komen die landen momenteel verder dan? Nee, dat niet (overigens is in Egypte het leger aan de macht, dus wel degelijk een organisatie die leiders heeft). En in Egypte probeert het leger de leiding te nemen om democratische hervormingen door te voeren.
Raar commune-idee wat jij hebt.
Thanks, aparte titel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Iemand die de practische kanten van contacten met de buitenwereld onderhoudt.
Die huurlingen moeten ergens van betaald worden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:29 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
het schijnt zelfs her en der erger te zijn er wordt tol gevraagd om verder te mogen , iets van 120 dollar
Gruwelijk ja. Maar waarom zetten ze 18+ neer als het er 18 zijn (ja, ik heb ze geteldquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:33 schreef yavanna het volgende:
Libyan Soldiers tied up and executed in Darna by Mercenaries
Schokkende beelden ( zelf niet alles bekeken ).
Shit, net gemist. Nu weer!quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:36 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Livefeed: Egyptische en Algerijnse vlag?
Het is ook een erg kleine stad, jammer dat er geen livestream uit Benghazi is.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:37 schreef -jos- het volgende:
[..]
Shit, net gemist. Nu weer!
Ik kan niet echt goed beoordelen wat er nu gebeurd daar, maar ik zie wel dat het linksonder en linksboven gewoon leeg is dus zo te zien is de groep mensen niet zo heel groot.
quote:The source's information indicated that the Egyptian army has prevented a convoy of trucks carrying aid to Libya from crossing the border, as the Egyptian military is unhappy with potential regime change in Libya.
Jah, je ziet een schip en dan meld je ook maar gelijk dat hij een hele stad gaat bombarderen... riight...quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:45 schreef shomila het volgende:
iyad_elbaghdadi Iyad El-Baghdadi
Our friend @Benghazinoo reports a navy vessel has just left #Tripoli on its way to bomb #Benghazi. #Feb17 #Libya
3 minutes ago
Ja, heb je een sterk punt, ik heb ze beiden al in mijn zwarte lijst staan van geruchtenverspreiders, alsmede Al Arabiya, Press TV, staatstelevisies en die Sultandinges, GPD is een held, dus die komt daar niet tussen, maar hoort er stiekem wel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:41 schreef -jos- het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan @ShababLibya
Dat account tovert wel heel veel onbevestigde geruchten en verhalen uit de hoge hoed.
Overigens anderen zoals @iyad_elbaghdadi ook.
.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:45 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jah, je ziet een schip en dan meld je ook maar gelijk dat hij een hele stad gaat bombarderen... riight...
iyad_elbaghdadi Reports from #Lebanon that a plane carrying Hannibal #Gaddafi's wife & children was turned back from Beirut. #Feb17 #Libya
alweer een vaag bericht
Idd erg ongeloofwaardig, Hezbollah zal Hannibal maar al te graag in handen willen hebben.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:45 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jah, je ziet een schip en dan meld je ook maar gelijk dat hij een hele stad gaat bombarderen... riight...
iyad_elbaghdadi Reports from #Lebanon that a plane carrying Hannibal #Gaddafi's wife & children was turned back from Beirut. #Feb17 #Libya
alweer een vaag bericht
Ah dit is een gerucht van afgelopen zaterdag.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:49 schreef -jos- het volgende:
iyad_elbaghdadi BRQ: Militia under command of Saadi #Gaddafi heading towards oil fields to sabotage them. #Feb17 #Libya 51 seconds ago reply
hij blijft doorgaan...
Deze slaat natuurlijk nergens op, maar is wss de wereld in geholpen ivm Aisha op Malta.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:45 schreef -jos- het volgende:
[..]
alweer een vaag bericht
Jaah, maar wel Breaking news hoor!! BRQ!!quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:49 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ah dit is een gerucht van afgelopen zaterdag.
Na f5 staat hij niet meer tussen de tweets, hebben ze hem ertussenuit gehaald?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:49 schreef -jos- het volgende:
iyad_elbaghdadi BRQ: Militia under command of Saadi #Gaddafi heading towards oil fields to sabotage them. #Feb17 #Libya 51 seconds ago reply
hij blijft doorgaan...
Ja, het zou prettig zijn als iedereen die tweets gewoon negeert, maar dat is niet realistisch.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:50 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jaah, maar wel Breaking news hoor!! BRQ!!
http://twitter.com/iyad_elbaghdadi/status/40482965351964672quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:51 schreef shomila het volgende:
[..]
Na f5 staat hij niet meer tussen de tweets, hebben ze hem ertussenuit gehaald?
Hij stond hierbij http://twitter.com/#!/DutchPaparazzi/libya-live-coveragequote:Op woensdag 23 februari 2011 19:51 schreef -jos- het volgende:
[..]
http://twitter.com/iyad_elbaghdadi/status/40482965351964672
Kan alleen antwoord geven op die vraag, omdat ik wel eens naar het kanaal zap.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:26 schreef -jos- het volgende:
Als mensen zin hebben om te onderzoeken, kheb wat vragen:
-Wat zend de Libische staats TV de laatste dagen uit?
Oh, nee hij is daar uit inderdaadquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:52 schreef shomila het volgende:
[..]
Hij stond hierbij http://twitter.com/#!/DutchPaparazzi/libya-live-coverage
Nu niet meer.
ok, tnx!quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:53 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Kan alleen antwoord geven op die vraag, omdat ik wel eens naar het kanaal zap.
Wat ik de afgelopen dagen heb gezien: telkens beelden van het Green Square, met groene vlaggen en posters van Fi zwaaiend volk, verder wat volksliederen, en zeer oude beelden van Fi toen ie net de macht had gegrepen.
Ik heb de laatste tijd een paar kranten genoemd in nieuwsberichten, het probleem is niet dat er geen kranten zouden zijn onafhankelijk van het regime. Die zijn er namelijk wel, maar die zijn dan direct propagandaverspreiders voor de oppositie, of zouden dat goed kunnen zijn.quote:
Voor zover ik heb gezien idd alleen dat wat Drifter__ zegt, op de speeches na van de pro-Gadhafi lui natuurlijk.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:54 schreef -jos- het volgende:
[..]
ok, tnx!(dus geen beelden van protesten of geweld?)
Al Arabiya dient genegeerd te worden imho.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:56 schreef remlof het volgende:
danmike1 Mike
BREAKING ON ALARABIYA TV: LIBYAN STATE TV IS OFF!!!! #Libya)
1 minute ago
okay, nou als er een paar Libische kranten online publiceren kunnen we eventueel nog via de google translate kijken, dan hebben we er iig weer een informatiebron bijquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:55 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd een paar kranten genoemd in nieuwsberichten, het probleem is niet dat er geen kranten zouden zijn onafhankelijk van het regime. Die zijn er namelijk wel, maar die zijn dan direct propagandaverspreiders voor de oppositie, of zouden dat goed kunnen zijn.
Dat is onzin. Het leger heeft sinds de onrust in Libi een stuk of 8 verklaringen naar buiten gestuurd, waarin wordt vermeld dat ze er alles aan doen om vluchtelingen te helpen. Trucks worden gewoon doorgelaten, heb vandaag beelden uit Libi gezien waarin Egyptische trucks te zien zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:40 schreef von_Preussen het volgende:
Schijnbaar zijn buitenlandse huurlingen uit Italie, de Oekraine en de VS in Libie actief:
http://www.indiadaily.com/editorial/22282.asp
Interessant is dat het Egyptische leger, de defacto machthebbers in het land, eigenlijk helemaal niet zitten op een revolutie in Libie.
[..]
Dit is vrij eenvoudig te controleren lijkt mij, effe twitter in de gaten houden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:56 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Al Arabiya dient genegeerd te worden imho.
CNN streamt toch de staats-tv?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit is vrij eenvoudig te controleren lijkt mij, effe twitter in de gaten houden.
Nop zeker niet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:54 schreef -jos- het volgende:
[..]
ok, tnx!(dus geen beelden van protesten of geweld?)
Nu? Ik kijk 8 uur journaal.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:58 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
CNN streamt toch de staats-tv?
In Egypte was het een uur later gedaan met Mubbie.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:00 schreef Drifter__ het volgende:
Het bericht klopt. Staatstv geeft nu : NO SIGNAL
Kijk, lijkt me een goed teken. Kan ook zijn dat het gebouw in brand staat natuurlijkquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:00 schreef Drifter__ het volgende:
Het bericht klopt. Staatstv geeft nu : NO SIGNAL
nu niet was toenstraks wel een briefing en clintonquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:58 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
CNN streamt toch de staats-tv?
Dat is sowieso positief!quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Libische Staats-TV werkt idd niet hier.
RawyaRageh #Libya state TV gone black #Feb17quote:
Is dat geen retweet van gisteren?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:45 schreef shomila het volgende:
iyad_elbaghdadi Iyad El-Baghdadi
Our friend @Benghazinoo reports a navy vessel has just left #Tripoli on its way to bomb #Benghazi. #Feb17 #Libya
3 minutes ago
Ja, zal ik doen, maar ik ben eerst nog andere berichten op de fp aan het spellchecken. Gooi hem er snel op.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:02 schreef -jos- het volgende:
[..]
RawyaRageh #Libya state TV gone black #Feb17
Bevestigd dus, kan op de FP
Fi gaat zeker niet weg voordat ie Libi letterlijk in de fik steekt.....quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:00 schreef Toad het volgende:
[..]
In Egypte was het een uur later gedaan met Mubbie.
ja heel handig die helmen je zou ze toch van drie hoog een microwave op hun kop gooienquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:04 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Dat filmpje met die schreeuwende vrouwen en "hushende" mannen op AJE weer
Dan krijgt ie straks echt z'n Bunker-momentquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:05 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Fi gaat zeker niet weg voordat ie Libi letterlijk in de fik steekt.....
Gelukkig heeft ie geen atoombom ofzo
Idd, dat lijkt me echt een idioot die zo'n ding gebruikt als vaarwel-cadeau.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:05 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Fi gaat zeker niet weg voordat ie Libi letterlijk in de fik steekt.....
Gelukkig heeft ie geen atoombom ofzo
verstoorde verbinding?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:06 schreef -jos- het volgende:
RawyaRageh #Libya state TV patchy.. Keeps going up and down. What does that mean? #Feb17
Heb het toch maar even prioriteit gegeven.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:03 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ja, zal ik doen, maar ik ben eerst nog andere berichten op de fp aan het spellchecken. Gooi hem er snel op.
Waarschijnlijk wel zat chemische wapens, 'officieel' zijn ze in 2004 allemaal vernietigd maar het zou me niks verbazen als het e.e.a. achtergehouden is.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:07 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Idd, dat lijkt me echt een idioot die zo'n ding gebruikt als vaarwel-cadeau.
Toegevoegd nog eraan:quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:08 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Heb het toch maar even prioriteit gegeven.
[Upd] Libi: Gadhafi lijkt controle kwijt
Update 20.07 uur
De staatstelevisie zendt sinds iets voor 20.00 uur niet meer uit. Het beeld staat op zwart, wat er is gebeurd waardoor dit nu zo is, is nog niet bekend. Tripoli is gesloten voor iedereen die erin of eruit wil, zo meldt Al Jazeera. Dit is mogelijk gedaan met het oog op geruchten dat afgesplitste legereenheden uit het oosten van het land onderweg zijn naar Tripoli om Gadhafi eigenhandig af te zetten.
AJE heeft ook diverse keren vermeld van Hannibal->Beirut. Niet dat dat het waar maakt, maar ok.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:45 schreef -jos- het volgende:
[..]
alweer een vaag bericht
Wauw, ben benieuwd wat daar achter zit.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:08 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Update 20.07 uur
De staatstelevisie zendt sinds iets voor 20.00 uur niet meer uit. Het beeld staat op zwart, wat er is gebeurd waardoor dit nu zo is, is nog niet bekend. Tripoli is gesloten voor iedereen die erin of eruit wil, zo meldt Al Jazeera. Dit is mogelijk gedaan met het oog op geruchten dat afgesplitste legereenheden uit het oosten van het land onderweg zijn naar Tripoli om Gadhafi eigenhandig af te zetten.
en wanneer het daar echt uit de hand begint te lopen?vrijdag met fregat?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:10 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Toegevoegd nog eraan:
De tweede evacuatievlucht van Nederland is wederom uitgesteld. Met het oog op de veiligheid van de Nederlanders in Tripoli is besloten de evacuatie uit te stellen tot donderdagochtend.
Zou kunnen, moet nog ergens in een update verwerken dat het fregat ook na de evacuaties voorlopig nog blijft liggen. Kreeg ik vanmiddag mee via Min BuZa ergens...quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:11 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
en wanneer het daar echt uit de hand begint te lopen?vrijdag met fregat?
Ik heb het niet bekeken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:35 schreef -jos- het volgende:
[..]
Gruwelijk ja. Maar waarom zetten ze 18+ neer als het er 18 zijn (ja, ik heb ze geteld)
ja daar wees ik ook al op eerderquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:13 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Zou kunnen, moet nog ergens in een update verwerken dat het fregat ook na de evacuaties voorlopig nog blijft liggen. Kreeg ik vanmiddag mee via Min BuZa ergens...
Sorry, dat had ik gemist. Maar goed opgemerkt dan in ieder geval.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:14 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ja daar wees ik ook al op eerder
nederland wil graag helpenquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:14 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Sorry, dat had ik gemist. Maar goed opgemerkt dan in ieder geval.
Europa valt totaal niet te vergelijken met het Midden-Oosten...quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:15 schreef Dance99Vv het volgende:
zit ook naar prestv te kijken maar die demonstraties in griekenland zijn een teken dat europa ook gauw aan de beurt is.....lmao
In Griekenland is het al langer hommeles hoorquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:15 schreef Dance99Vv het volgende:
zit ook naar prestv te kijken maar die demonstraties in griekenland zijn een teken dat europa ook gauw aan de beurt is.....lmao
bij griekenland zit het diepgewortel in de cultuur die hebben elk jaar een maand met rellen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:15 schreef Dance99Vv het volgende:
nee dat ligt gecompliceerder maar de onvrede onder velen stijgtquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Europa valt totaal niet te vergelijken met het Midden-Oosten...
ik heb al 3 "Demonstraties in Europa"- topics.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:15 schreef Dance99Vv het volgende:
bedankt versnippert figuur zal ze eens bekijken in een rustige revolutie of in de pauzesquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
ik heb al 3 "Demonstraties in Europa"- topics.
State-owned daily newspapersquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:17 schreef -jos- het volgende:
Ik heb een Engelse Libische krantensite gevonden:
http://www.tripolipost.com/
Oh, haha, ik heb dus in 1 keer de enige goede gevondenquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:23 schreef MangoTree het volgende:
[..]
State-owned daily newspapers
* Al-Shames Daily Newspaper
* AlJamahirya Daily Newspaper
* Al-Fajr Aljadeed Daily Newspaper
* Azzahf Alakhder Daily Newspaper
Private newspapers
* Tripoli Post
Welk kanaal is dat? Libya al Shababiyah? Op welke satelliet?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:22 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Heb even gekeken op de satelliet, Libya tv valt inderdaad af en toe weg.
[ afbeelding ]
Versta er jammer genoeg niets van maar ik hoor de woorden Amerika en CIA wel erg vaak voorbij komen. Oja, en een kerel die ongegeneerd z'n neus keihard optrekt tijdens het gesprek.
Libya TV op de Hotbird.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:26 schreef bokaal het volgende:
[..]
Welk kanaal is dat? Libya al Shababiyah? Op welke satelliet?
Volgens kingofsat zitten er drie Libische kanalen op de Hot Bird. Helaas staat mijn schotel vast op 28.2E.quote:
Last update 2011-02-17quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:28 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Engelstalige website van de staats-TV
http://en.ljbc.net/home.php
Ik pikte dat nt van wikiquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:26 schreef -jos- het volgende:
[..]
Oh, haha, ik heb dus in 1 keer de enige goede gevonden
Ja, dit is dus "Jamahirya Satellite Channel" op 12654.00Hquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:29 schreef bokaal het volgende:
[..]
Volgens kingofsat zitten er drie Libische kanalen op de Hot Bird. Helaas staat mijn schotel vast op 28.2E.
Dit verhaal komt overeen met de volgende complottheorie:quote:UAE, Libya to set up Dh11bn fund
Fund to be equally shared between the two countries, says official
By
* Staff
Published Thursday, December 23, 2010
The fund would be equally shared between the two countries and would take advantage of massive investment opportunities arising from ongoing privatization in Libya. (FILE)
The UAE and Libya have agreed to set up a joint investment fund with a paid up capital of Dh11 billion to carry out projects in the two Arab countries, a Libyan official was quoted on Thursday as saying.
Jamal Al Lammouchi, General Secretary of the Directive Committee of the General Board of Privatization and Investment, said the fund would be equally shared between the two countries and would take advantage of massive investment opportunities arising from ongoing privatization in Libya.
Quoted by the semi-official daily Al Ittihad, he said Libya is also seeking UAE expertise in managing its new Tripoli airport and is ready to discuss with Dubai World its possible management of ports in the North African Arab nation.
He said the investment fund and other projects were discussed during the recent visit by UAE minister of economy Sultan Al Mansouri to Libya.
The talks focused on ways to expand our economic links and the agreement to set up that fund was the first major move in this direction, he said.
The investment projects to be carried out by that fund would be in both countries according to the needs of each country.
Lammouchi, who spoke during an investment seminar in Dubai, said 29 Libyan public enterprises to be privatized would be presented to UAE businessmen for investment, covering farming, industry, hospitality, tourism, and transport. He said around 50 per cent of these projects would be sold to the public while the rest would be equally shared by the government and their employees.
Lammouchi also revealed plans by Libya, a key OPEC oil producer, to invest a staggering $200 billion in infrastructure projects, including $100 billion to be spent until 2012. The second investment programme will start in 2013, making Libya one of the largest investors in infrastructure.
He said Libya has strong ties with the UAE but added their trade relations are below the available resources.
He urged UAE businessmen to benefit from investment opportunities in Libya, noting that his country aims to attract between $six billion and $12 billion foreign direct investment into real estate, trade, transport, construction and other sectors.
[Upd] Libi: Gadhafi lijkt controle kwijtquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:28 schreef t-8one het volgende:
Is er nog iets duidelijk geworden over dat vliegtuig boven Malta?
http://20-8.ly/en/index.p(...)iew=wrapper&Itemid=6quote:Libya Distributes 150,000 Laptops on Country's Youth
15/02/2011 15:43:00
The National Council for Youth (NCY) began on Tuesday distributing 150,000 laptops on Libyan youth who are members of the council.
The National Committee for Volunteers, an organization belongs to NCY, is carrying out the distribution of these laptops to youths in all Libyan regions, the Libyan news agency JANA reported.
During the first phase, the council is planning to distribute 10,000 laptops. The first to received these laptops took place in southern, eastern and western Libya.
The Libyan Company for Planning and Urban Development said it has coordinated with NCY the preparing of lands to be used for youth housing in all provinces to be distributed on young people.
It also said it has already begun distributing pieces of land of 505 hectares on youths in Enjeela area, 30 km west of Tripoli.
The company said its goal is to dedicate 900 hectares in Tripoli and surrounding areas, 200 hectares in Sirte, 90 hecctares in Sebha, 40 hectares in Zwara and 55 hectares in Juffra.
The land pieces are divided into 500, 400 and 350 meters.
quote:The National Libyan Youth Council celebrates Libyas National Day of Youth, which was announced on August 20, 2006 by Dr.Saif al-Islam Muammar al-Gaddafi. This holiday commemorates the achievements of young Libyans from around the country, and recognizes their contributions to society.
Krijgen ze er ook een internetverbinding bij?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:34 schreef -jos- het volgende:
http://www.tripolipost.com/articledetail.asp?c=1&i=5453
[..]
http://20-8.ly/en/index.p(...)iew=wrapper&Itemid=6
[..]
Saif al-Islam Muammar al-Gaddafi sponsort de organisatie die 150.000 laptops uitdeelt!!quote:The Guest of Honor at the event will be The sponsor of the Libyan Youth Dr. Saif al-Islam Muammar al-Gaddafi.
tnxquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:32 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Update van 16.30 uur en die van 17.11 uur.
Niets vreemds aan. Voor zijn laatste speech sprak men altijd vol lof over Saif Al-Islam.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:35 schreef -jos- het volgende:
De Libische jeugd zou laptops krijgen in deze periode...
Ik kan niet achterhalen door wie de NCY wordt gesponsord, misschien weet iemand anders dit. (misschien door Qaddafi familie?? aangezien de zoon het blijkbaar steunt)
[..]
Saif al-Islam Muammar al-Gaddafi sponsort de organisatie die 150.000 laptops uitdeelt!!![]()
Mooie foto.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:30 schreef shomila het volgende:
IbnOmar2005 Ibn Omar
http://bit.ly/f8HFlB tunisians showing support for #libya
2 minutes ago Favorite Retweet Reply
[ link | afbeelding ]
Thnx, 'mooi' om te zien.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:43 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Op de Libische TV zijn ze gewoon een soort van "man bijt hond" straatinterviews aan het doen om te laten zien dat er niets aan de hand is. Ik versta alleen constant iets over "al Jazeera" en "al Arrabya" en het klinkt niet erg positief.
![]()
[ afbeelding ]
Interviewtje bij de plaatselijke shoarmatent en zonnebrillenshop. Geen vuiltje aan de lucht blijkbaar.
Mischien omdat pa niet wilde moven?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:47 schreef quirigua het volgende:
ad [1] : zou het ? Dan heeft ie 5, 10 jaar de kans gehad, en niet gegrepen.
das een kleintjequote:Op woensdag 23 februari 2011 20:56 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Oei, en daar is dan de pro-Khadaffi demonstratie.
[ afbeelding ]
krijg wel het idee dat mensen voor hun veiligheid twee vlaggen meevoeren in hun auto voor het gevalquote:
Dit lijkt me een nogal prematuur bericht. Dat de staatstelevisie op zwart is hoeft niet meer te betekenen dan dat demonstranten de studio in handen hebben. En dat er legeronderdelen zijn overgelopen is niets nieuws, terwijl de geruchten dat er legeronderdelen uit het oosten op weg zouden zijn om Kadaffi af te zetten onbevestigd zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:08 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Update 20.07 uur
Lijkt wel dezelfde als van een x aantal dagen terug.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:56 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ziet er ook wel redelijk staged uitquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:56 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel dagen geleden zou die pro-Gadaffidemo zijn geweest?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:57 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
krijg wel het idee dat mensen voor hun veiligheid twee vlaggen meevoeren in hun auto voor het geval
Hier:quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Waar zijn de Libische chickies eigenlijk?
True, Qaddafi heeft vast nog genoeg macht nu. Al wordt dat met de dag minder natuurlijk.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:58 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dit lijkt me een nogal prematuur bericht. Dat de staatstelevisie op zwart is hoeft niet meer te betekenen dan dat demonstranten de studio in handen hebben. En dat er legeronderdelen zijn overgelopen is niets nieuws, terwijl de geruchten dat er legeronderdelen uit het oosten op weg zouden zijn om Kadaffi af te zetten onbevestigd zijn.
Vergeet niet dat men dagen geleden ook al riep dat Kaddafi praktisch geen macht meer had, en toen kwamen de luchtaanvallen. Ik zou er maar niet te zeker van zijn dat Kaddafi de macht kwijt is.
quote:Lebanon bars Kadhafi family plane
BEIRUT | AFP - February 23, 2011
Lebanon refused earlier this week to grant landing rights to a private plane transporting the Lebanese wife of one of the sons of embattled Libyan leader Moamer Kadhafi, a security official told AFP on Wednesday.
"The Beirut airport overnight Sunday to Monday received a request from Libyan authorities to allow a plane belonging to the Khadafi family and transporting Aline Skaff, the wife of Hannibal Kadhafi, as well as other passengers to land," the official said on condition of anonymity.
"Lebanon rejected the request," he said, without elaborating. A government official said acting transport minister Ghazi Aridi had earlier asked for a detailed list of the passengers who would be on board the private jet but his request was rejected by the Libyans.
Hannibal Kadhafi has had numerous run-ins with the law and was notably arrested in Geneva in July 2008 when two of his domestic workers accused him of mistreatment.
The Kadhafi family is considered persona non grata in Lebanon, especially among members of the Shiite Muslim community, who believe Libya is behind the 1978 disappearance of Lebanese Shiite leader Mussa Sadr.
On Wednesday, the former Libyan envoy to the Arab League, Abdel Moneim al-Honi, told the pan-Arab daily Al-Hayat that Sadr had been ordered killed during his 1978 visit to Libya and was buried in the southern region of Sebha.
En dat is waarom Hannibal nooit in dat vliegtuig zal hebben gezeten. Die is zwaar de lul in Libanon.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:03 schreef yavanna het volgende:
The Kadhafi family is considered persona non grata in Lebanon, especially among members of the Shiite Muslim community, who believe Libya is behind the 1978 disappearance of Lebanese Shiite leader Mussa Sadr.
Ik zit bij dit soort evenementen toch altijd te loeren naar geile en hitsige chicks, maar in dit geval is er maar weinig soeps te bekennen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Tja, Egypte en Tunisie zag je sporadisch nog wel wat.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:05 schreef The_Sperminator het volgende:
[..]
Ik zit bij dit soort evenementen toch altijd te loeren naar geile en hitsige chicks, maar in dit geval is er maar weinig soeps te bekennen.
Dat ze Libanon en Malta proberen kan duiden dat ze 'nergens' meer welkom zijn of niet de mogelijkheid hebben ver te gaan, als in naar bv Zuid Amerika.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:04 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
En dat is waarom Hannibal nooit in dat vliegtuig zal hebben gezeten. Die is zwaar de lul in Libanon.
Yep. Tunesi lopen trouwens hele lekkere chicas rond!quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:05 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Tja, Egypte en Tunisie zag je sporadisch nog wel wat.
Grrrquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Moammar Khaddafi zal NEVER NOOIT opgeven.
Inderdaad. Hij is niet zo'n pussy als die sukkel in Tunesi.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Moammar Khaddafi zal NEVER NOOIT opgeven.
Zolang Khaddafi de luchtmacht controleert, blijft hij gewoon aan de macht. Hij zal wrs nog meer bombardementen gaan uitvoeren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:58 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dit lijkt me een nogal prematuur bericht. Dat de staatstelevisie op zwart is hoeft niet meer te betekenen dan dat demonstranten de studio in handen hebben. En dat er legeronderdelen zijn overgelopen is niets nieuws, terwijl de geruchten dat er legeronderdelen uit het oosten op weg zouden zijn om Kadaffi af te zetten onbevestigd zijn.
Vergeet niet dat men dagen geleden ook al riep dat Kaddafi praktisch geen macht meer had, en toen kwamen de luchtaanvallen. Ik zou er maar niet te zeker van zijn dat Kaddafi de macht kwijt is.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Khadaffi wint dit wel. Wacht maar tot hij echt geweld gaat gebruiken!quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zolang Khaddafi de luchtmacht controleert, blijft hij gewoon aan de macht. Hij zal wrs nog meer bombardementen gaan uitvoeren.
Kernbom?quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:12 schreef The_Sperminator het volgende:
[..]
Khadaffi wint dit wel. Wacht maar tot hij echt geweld gaat gebruiken!
Hij is een echte strijder. Een overlever, die menig opstand in de kiem heeft gemoord. In 1996 waren er dacht ik 2000 doden.quote:
Hij zal alles uit de kast halen om niet te hoeven terugtreden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:12 schreef The_Sperminator het volgende:
[..]
maar het respect in de wereld is weg voor hem...quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij zal alles uit de kast halen om niet te hoeven terugtreden.
Yep. Hij wil dit winnen. Tegen werkelijk elke prijs.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij zal alles uit de kast halen om niet te hoeven terugtreden.
Dat interesseert hem nul komma nul.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:15 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
maar het respect in de wereld is weg voor hem...
Had hij dat dan?quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:15 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat deert hem niet. Hij is geen man die wil verliezen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:15 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Forget it. Khadaffi is on the way out and dead. De enige vraag is : hoe lang het nog duurt,quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:12 schreef The_Sperminator het volgende:
[..]
Het is bij hun not-done als neef en nicht elkaar zien, laat staan dat ze gaan demonstreren....quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
zijn zoon zou geliefd zijn...quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Toen hij gematigder werd, kreeg hij meer respect ja.
Dat zou ik geen respect noemen. Eerder tolerantie.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Toen hij gematigder werd, kreeg hij meer respect ja.
een dealtjequote:Op woensdag 23 februari 2011 21:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat zou ik geen respect noemen. Eerder tolerantie.
Dat wordt al dagen gezegd. Vooralsnog is er nog niets mee gebeurd.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:21 schreef remlof het volgende:
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Arabiya breaking: Reports that Al Moatasim Battalion (loyal to Gaddafi) is moving to destroy oil fields & refineries #Libya
4 minutes ago
Het zal toch niet h? De Iraakse aftocht uit Kuweit all over again
shit je was me voor,maare heeft iemand elarabia?quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:21 schreef remlof het volgende:
Al Arabiya breaking: Reports that Al Moatasim Battalion (loyal to Gaddafi) is moving to destroy oil fields & refineries #Libya
4 minutes ago
Gadver, dan stijgt de diesel weer een paar eurocent per litertje.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:21 schreef remlof het volgende:
4 minutes ago
Wat zijn ze nou in hemelsnaam aan het uitzenden? Ik zat eerst in een broodfabriek te kijken, daarna op een regenachtige straat, en nu bij een neger die aan het winkelen isquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:51 schreef starsailor het volgende:
Voor wie mee wil kijken op Libya TV:
mms://41.254.33.103/Watanee%20Alkabeer%20tv
Ik heb diverse berichten gezien over dezelfde franse doctor, bij de 1 waren het 1000 doden, bij de ander 2000 doden. Dat soort berichten plaats ik dus nooit, er zijn al genoeg geruchtenquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:24 schreef -jos- het volgende:
LibyaFeb17_com French doctor in Libya: over 2000 dead - #feb17 #libya -
alsof het niets is, plotseling zijn er honderden doden bij...![]()
And still countingquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:24 schreef -jos- het volgende:
LibyaFeb17_com French doctor in Libya: over 2000 dead - #feb17 #libya -
alsof het niets is, plotseling zijn er honderden doden bij...![]()
Staatstelevisie was eergisteren ook een poos uit de lucht. Best vervelend dat je zo weinig hebt aan de twitterberichten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:29 schreef MangoTree het volgende:
RawyaRageh #Libya's state TV up again #Feb17 34 seconds ago
nee, dat is weer een van de vele onbevestigde berichten van die twitterhoaxers.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:36 schreef Staal het volgende:
[..]
Staatstelevisie was eergisteren ook een poos uit de lucht. Best vervelend dat je zo weinig hebt aan de twitterberichten.
Vraag me ook af hoeveel er waar is van die 1500 jonge mannen die na een week voor dood achter gelaten waren levend gevonden zijn. Is daar iets meer over bekend inmiddels?
Was te verwachten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:25 schreef Muridae het volgende:
Clinton : we zijn nu alleen genteresseerd in de welzijn van Amerikanen die zich in Libi bevinden. Voor wat betreft de gebeurtenissen in Libi sluit de VS zich aan bij de rest van de wereld die de acties uiteraard afkeuren.
Correcte uitspraak van Clinton.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:25 schreef Muridae het volgende:
Clinton : we zijn nu alleen genteresseerd in de welzijn van Amerikanen die zich in Libi bevinden. Voor wat betreft de gebeurtenissen in Libi sluit de VS zich aan bij de rest van de wereld die de acties uiteraard afkeuren.
bedenk je is hoeveel ruimte dat inneemt?quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:36 schreef Staal het volgende:
[..]
Staatstelevisie was eergisteren ook een poos uit de lucht. Best vervelend dat je zo weinig hebt aan de twitterberichten.
Vraag me ook af hoeveel er waar is van die 1500 jonge mannen die na een week voor dood achter gelaten waren levend gevonden zijn. Is daar iets meer over bekend inmiddels?
Laat Al Qaeda die SAMs maar niet krijgenquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:32 schreef bokaal het volgende:
Verlaten legerbasis nabij grens met Egypte // Euronews:
[ afbeelding ]
Irritant. Ook wel begrijpelijk maar die lui beseffen niet dat je op een gegeven moment de echte berichten ook niet meer serieus neemt en ze uiteindelijk meer kwaad doen dan goed.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:37 schreef -jos- het volgende:
[..]
nee, dat is weer een van de vele onbevestigde berichten van die twitterhoaxers.
Als nieuwsbron heb je er niks aan. Iedereen roept maar wat.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:41 schreef Staal het volgende:
[..]
Irritant. Ook wel begrijpelijk maar die lui beseffen niet dat je op een gegeven moment de echte berichten ook niet meer serieus neemt en ze uiteindelijk meer kwaad doen dan goed.
http://www.alshames.comquote:To confirm the coherence of eternal brother Leader of the Revolution
People continue to rallies and youth in various Districts of the Great Jamahiriya
. Continued on Sunday, more popular marches, youth rallies, public docking confirmed eternal brother leader of the revolution, and that the power of the people the option of a historic strategic and irreplaceable.
. It came out yesterday, the march of popular and youth rallies Basic People's Conference played in the popularity of Al Jufrah, participants emphasized the eternal docking with the Leader and their adherence to the authority of the people who Asultp to others.
. The figures rose roots and youth participation in Photos Leader of the Revolution and green flags chanted the lives of the great revolution and its leader.
( )( )( )()()() . The participants chanted in the march that roamed the streets and squares of the city of Hun slogans, (your children Yakaid in Hun against reactionary and who betray), (increased the challenge of increased challenge, we are your men to the Rescue), (God and Muammar Libya Obs), (Libyan aspirations row that is within one Mendes), (O Boumnyar We have given the signal, Naguiboh Aljain in the sack), (our leader among the fans what our leader Nebo, etc.).
:- The figures, released a popular and youth Bhon during this process issued a statement, it emphasized the following: -
1 - . 1 - The leader Muammar Gaddafi's Great Revolution Without Him death will not be satisfied with other alternative, we say to our leader on this day that the masses played with you on your path of the Great Revolution.
2 - . 2 - We reject acts of sedition and spreading chaos and the subsequent breakdown of security and the destruction of the property of the community public and private, is what is sought by imperialism and Zionism and the henchmen of the traitors to the diffusion and dissemination within our country, and we strongly to confront and eliminate it for the stability of this society knit.
3 -. 3 - that what appears in the media paid to wreak confusion and demagoguery to Aikhor Hematna our hands and do not weaken, even more strength and durability.
) . And forward the revolutionary struggle and continuous).
Je doet het toch nooit goed.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:44 schreef Dance99Vv het volgende:
conclusie van vn: men kijkt het nog even aan
dank jequote:Op woensdag 23 februari 2011 21:45 schreef The_Sperminator het volgende:
[..]
Je doet het toch nooit goed.
quote:City of Benghazi
" " Camp "holy Buamr" to the people armed
Experience to try to destroy the walls of the storming by the armed
" ". According to sources, companies implementing development projects popular Benghazi on Sunday that the gunmen stole the work mechanisms of the sites of these companies on board and went to the camp of "holy Buamr" to the people armed in the city of Benghazi to try to break into the destruction of the walls.
" " . And exposed camp "holy Buamr" to the people armed in the city of Benghazi in Libya since last Thursday, the attempts to break into the armed using the bombs into the work of sabotage and arson to the Centers for Public Security and the military police a number of Libyan cities, to steal their weapons and their use in armed attacks.
. Security sources said told the Libyan news agency on Sunday, that of the camp since the beginning of these attempts armed, with calls for the use of amplifiers to those engaged in such attacks, alerts them to the seriousness of what brought him the interest on the lives of everyone, but they did not respond to these calls, but have gone in their attempts Basthaddadm mechanisms described for the demolition of the walls of the camp.
. Has forced these armed attacks on the camp and try to break into, based on the guard to do their duty in defending the camp and the protection of its weapons from falling into the hands of the attackers in order to preserve the lives and property of citizens from using them.
According to security sources, that these attacks on the camp and addressed, which pointed out that it is still going on until today, has led to the killing and wounding a number of attackers and the occurrence of deaths and injuries
. Between members of the armed people at the camp.
. It is known that some of the Libyan cities, are since last Tuesday, to acts of vandalism and burning, hospitals, banks, courts and prisons and centers for public security and military police and other public facilities, in addition to private property.
The definitive source has said in a statement, a day on Saturday, told the Libyan news agency, said that these attacks targeted the looting of banks,
. And the burning and destruction of files involving criminal offenses, pending before the courts, relating to the incumbents of these attacks or their relatives.
. The sources added that the attacks on the centers of public security and military police, targeted the theft of weapons and use.
quote:In some eastern cities
Quantities of weapons had been stolen by the terrorist gangs of the headquarters of the police and public security and training centers of the armed people
. Security sources said the Libyan official told the news, on the eve of Sunday, that the amounts of weapons were stolen by terrorist gangs in some cities east of the headquarters of the police and public security and training centers for the armed people.
. The sources said that these armed gangs, seized the guns and weapons, and terrorized the citizens.
Vertalingen van de staatskrantquote:Some background on the Libyan cities of acts of vandalism and the burning of
: Unconfirmed sources told the Libyan news agency:
Public security organs were able to arrest the elements of a foreign company
Trained on how to get clashes
Investigations are under way with the elements of this network
Not rule out that they relate to the Zionist scheme Amos
Arrested, charged with inciting the attacks according to specific programs
.. Exposed some of the Libyan cities, since last Tuesday to acts of vandalism and the burning of hospitals, banks, courts and prisons and centers for public security and military police and other public facilities, in addition to private property .... Sources confirmed in a statement on Saturday, told the Libyan news agency that the attacks targeted banks, looting, arson and destruction of files involving criminal offenses pending before the courts related to those in charge of these attacks or their relatives .... These sources added that the attacks on the centers of public security and military police targeted the theft and use of weapons ... This revealed the sources enable the public security organs since last Wednesday to arrest in some cities to dozens of the network of foreign-trained on how to get Saddam to get away with things and turn to chaos, to strike the stability of Libya, the security and safety of its citizens and unity, national.
(). She said the same sources close to the investigation that the elements that belong to nationalities (Tunisia, and Egypt, and Sudan, and Turkey, and Palestine, and Syria) charged with incitement to carry out such attacks in accordance with specific programs.
( ) ( ). The sources said that investigations were under way with the elements of the network that would not rule out association with the scheme, which has already announced by Israeli General (Amos Yadlin) the head of Israeli military intelligence, the former (Security) about the success of this device in the transplant networks and cells spy in Libya, Tunisia and Morocco as well as Sudan, Egypt and Lebanon and Iran.
2010 ( ) . The former head of Israeli military intelligence said in remarks to a number of war correspondents Israelis during a hand over his duties to his successor Aviv Kokhvi during the third week of the month of dates in 2010 (the Israeli intelligence service, has made progress in deploying networks of spies in the countries of North Africa Libya Tunisia and Morocco).
() . He (the activity of these networks are designed components and elements of these countries, has been able to these networks already put all what we want in our hands, which are able to influence the negative in the overall situation of Libya, Tunisia and Morocco after the great achievement in Iraq, Yemen, Sudan and the very near completion in Lebanon).
1979. About Egypt and stressed that the work by the development plans drawn since 1979, has brought about political intrusions and security, economic and military in more than one location.
( ) . He said the former head of Israeli military intelligence Aman (We have succeeded in escalating the tension and sectarian strife and social generation of environment in the case of Saddam and the constant tension and division continues to more than halves, so as to deepen the wear within the structure of society and the Egyptian State).
( ) . He said Israeli general saying (In Sudan, we bind a shipping line to finance the forces of secession in southern Sudan, and formed the intelligence security apparatus for the success of the establishment of his State of the South, and deployed in the south and Darfur networks able to continue to work indefinitely).
Of iemand die Libische teksten op zn pc kan kopieren en de tekst even naar google translate stuurt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:59 schreef -jos- het volgende:
Zijn hier mensen die Libische teksten kunnen lezen?
Zou fijn zijn als die delen van deze krant kunnen vertalen:
http://www.alfajraljadeed.com
Verschrikkelijk.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:09 schreef Dance99Vv het volgende:
voor de liefhebber komt tie nog een keer
LibyaFeb17_com BREAKING: Soldiers in Derna massacred for not firing at Libyans (GRAPHIC) - #feb17 #libya - http://www.libyafeb17.com/?p=2048
Een of andere openbare site die zegt waaraan de staats media aan moeten voldoenquote:General Authority for Press
: Established the institution of the press upon the decision of General People's Committee No. 17 of 1993 P and amended Aqrarinchaiha resolution No. 246 for the year 1993 and then changed its name to the General Authority for the press to resolution No. 180 for the year 1369. T and is headquartered in the city of Tripoli and the aims of the General Authority for the press to achieve the following:
-. - Public awareness Avalmh Tbeserh contemporary society and issues of the Arab homeland and his continent which belongs to the African as a strategic depth of the Great Jamahiriya and the various global trends, including public opinion be enlightened, and achieve the objectives of the revolutionary process.
-- To shed light on the revolutionary gains and achievements made by the Great Revolution at the
. Domestic and international cohesion and the achievement of intellectual and spiritual development among the Arab people and the African continent.
-. - To highlight the true image of society in Aljmahiriparabp Great Socialist People's Libyan and that confirm the reality and history of the Arab and the African and global levels.
-: - Preparation of a generation informed journalists and writers committed to Islamic morality and believes in the principles and objectives of the Great Revolution, and in order to achieve its purposes the use of different means to do so and do all acts that would lead to the achievement of these purposes and that under the terms of reference assigned to it and have in particular:
-. - Publication and ownership of newspapers and magazines, political, economic, cultural and social development.
-. - The establishment of specialized centers and agencies for printing, advertising and distribution in the field of journalism and publications.
-. - Cooperation with those who agree with its objectives at home and abroad.
.. Capital Authority to the press ..
. Capital consists of the General Authority for the press in the capital of newspapers and magazines that belongs to it and the net value of its assets, rights and funds allocated by the State Authority.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:05 schreef shomila het volgende:
Reuters: UK does not rule out using military for #Libya rescue http://bit.ly/eYAqH2
3 minutes ago
wtf gek, dus ze geven gewoon ff antitank geschut aan de demonstranten. waar slaat dat op...quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Demonstranten krijgen wapens:
Dat gaat leuk worden als het achter de rug is en er conflicten tussen de verschillende stammen gaan uitbreken, met een beetje pech zit je dan met een burgeroorlog.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Demonstranten krijgen wapens:
Klinkt geloofwaardig. Doet de telegraaf eindelijk goed journalistiek werkquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:10 schreef sunny16947 het volgende:
Saadi Kaddafi: vader blijft grote rol spelen
TRIPOLI - Een van de zonen van de Libische leider Muammar Kaddafi, de 36-jarige Saadi, heeft woensdag tegen de Financial Times gezegd dat zijn vader een grote rol blijft spelen in wat voor regime er dan ook wordt gevormd. Hij zei wel dat nieuw bloed de macht moet overnemen en dat er hervormingen nodig zijn.
Muammar Kaddafi. Mijn vader zou moeten aanblijven als de grote vader die adviseert', aldus Saadi, die voorzitter is van de Libische voetbalbond en de club al-Ahli in Tripoli. Hij zei dat het regime vroeg of laat weer de macht in het oosten van het land zal herstellen. In verschillende steden hebben betogers na dagenlange protesten de controle overgenomen. Het regime-Kaddafi heeft de opstand keihard neergeslagen waardoor vele honderden en mogelijk duizenden mensen zijn omgekomen.
Volgens Saadi is zijn broer Saif al-Islam bezig een nieuwe grondwet op te stellen.
Over de betogingen tegen zijn vader zei hij dat dat normaal is. Iedereen moet de vrijheid hebben om zijn mening te uiten. Volgens Saadi is het in 85 procent van het land weer rustig en was woensdagmiddag 50 tot 60 procent van de inwoners in Tripoli weer gewoon aan het werk.
bron: telegraaf.nl
Dan kunnen ze zich verdedigen tegen de restanten van Ghaddafi's moordenaars.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:09 schreef -jos- het volgende:
[..]
wtf gek, dus ze geven gewoon ff antitank geschut aan de demonstranten. waar slaat dat op...
Juist ja, en als de Ghadaffi's loyalisten zijn verdreven dan is er geen enkele controle meer over deze wapens en worden ze gebruikt om te plunderen, roven en verkachten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kunnen ze zich verdedigen tegen de restanten van Ghaddafi's moordenaars.
The army and the people are one.
Nee. Om eventuele leiders met dictatoriale trekjes kort te houden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Juist ja, en als de Ghadaffi's loyalisten zijn verdreven dan is er geen enkele controle meer over deze wapens en worden ze gebruikt om te plunderen, roven en verkachten.
Wat moet je weten? Dan zal ik het ff snel lezen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:22 schreef -jos- het volgende:
http://www.aljamahiria.com/
In deze krant veel plaatjes van pro-Qaddafi betogers. Is er hiet echt niemand die Libisch kan lezen?
Misschien wel. Maar wat is het alternatief? Geen wapens en jezelf uit laten moorden?quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Juist ja, en als de Ghadaffi's loyalisten zijn verdreven dan is er geen enkele controle meer over deze wapens en worden ze gebruikt om te plunderen, roven en verkachten.
Arabisch.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:22 schreef -jos- het volgende:
In deze krant veel plaatjes van pro-Qaddafi betogers. Is er hiet echt niemand die Libisch kan lezen?
Wat de hoofdlijn van het verhaal is. En welke belangrijke gebeurtenissen worden gemeld. Bedanktquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:24 schreef rakotto het volgende:
[..]
Wat moet je weten? Dan zal ik het ff snel lezen.
HH!!quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Was sporten. Heb ik iets gemist de afgelopen 3 uur??
Zit de paus daar op de achtergrond die 2 snoeperts nou uit te lachen?quote:
pessimistquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alleen maar pro-Fi onzin, rode tekst bovenin op voorpagina bijvoorbeeld :quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:22 schreef -jos- het volgende:
Het leger kan voor bescherming zorgen, net zoals in bijv. Egypte. Bijkomend voordeel is dat het leger ook nog getrained is in de omgang met die wapens. Die zijn dan in staat om Ghadaffi af te zetten, maar een stel woedende demonstranten die in het rond schieten zijn juist een perfect doelwit voor de loyalisten van Ghadaffi.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar wat is het alternatief? Geen wapens en jezelf uit laten moorden?
Saddam Hussein heeft kort voor de oorlog ook allemaal wapens aan de bevolking zitten uitdelen, wat voor ellende dat na de oorlog heeft veroorzaakt kan daar direct mee in verband gebracht worden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:19 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Nee. Om eventuele leiders met dictatoriale trekjes kort te houden.
"When governments fear the people, there is liberty. When the people fear the government, there is tyranny. The strongest reason for the people to retain the right to keep and bear arms is, as a last resort, to protect themselves against tyranny in government."
Ja, laten we vooral het risico lopen dat onderliggende sluimerende conflicten binnen Libie meteen de beschikking krijgen over bewapening, want dat voorkomt uiteraard veel problemen na deze situatie met Ghadaffi.quote:
okquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:32 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Alleen maar pro-Fi onzin, rode tekst bovenin op voorpagina bijvoorbeeld :
Het geweldige Libische volk verzamelt zich voor grote optochten, om de Leider te ondersteunen na zijn speech gericht aan de jongeren op het Groene Plein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |