Maar dat heb je het uitgangspunt dat iemand, een organisatie, ergens voor gaat/moet zorgen. Maar niemand is in een positie om ergens voor te zorgen. De mensen organiseren zichzelf.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zie ik nergens gebeuren, alleen dat mensen aanduiden dat er momenteel geen redelijk alternatief is.
Alles mooi over Saif en zijn nobele inslag.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt. Saif is een zeer intelligente, zeer goed opgeleide strateeg. Een voortreffelijk onderhandelaar. Hij bewees menig maal zijn kwaliteiten hierin.
En ja, veel meer Wester gezind dan sr.
Khadaffi had Saif vijf jaar geleden al in het zadel moeten helpen.
Het model van Khadaffi had na hervorming misschien daar best goed kunnen werken. Zeker na wat meer democratie hierin.
Saif al-Islam was dan DE man geweest om Libie verder te helpen naar een meer democratisch gezind en meer Wester gezinde natie.
Nee nee, Arabieren hebben geen hekel aan het westen. Maar als ze dat wel hebben moeten ze ook niet smeken om aandacht. Mensen verschillen van elkaar door culturen en daar is niks mis mee. We moeten niet allemaal op elkaar willen lijken. Wij zijn bemoeias inclusief ik en we weten heel goed wat goed is voor de rest van de wereld. Dat kan irritant overkomen,maar het is slechts onze mening. Als we ons stilhouden is het ook weer niet goed.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:49 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Meeeennn-o-meeeeennn..
Ik snap wel waarom sommige Arabieren zo'n hekel hebben aan het westen.
Alsof jij de baas bent en kan beslissen dat het beter is als ze dit niet zouden doen.
Dat er democratie in Libie ontstaat is zeer onwaarschijnlijk, daar is niets raars aan.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:57 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Nou ja, democratie wordt van de hand geworpen omdat dat niet mogelijk zou zijn. Dat vind ik raar.
Luister eens, iemand moet de leiding nemen om bijv. verkiezingen organiseren of om de rust te herstellen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat heb je het uitgangspunt dat iemand, een organisatie, ergens voor gaat/moet zorgen. Maar niemand is in een positie om ergens voor te zorgen. De mensen organiseren zichzelf.
Mensen moeten eerst de kans krijgen, daarna zien we wel verder. Hoe het ook afloopt, deze idioot moet natuurlijk eerst van z'n troon worden geschoten. Zulke mensen mogen geen leiding geven aan een land, wat er ook volgt, het zal waarschijnlijk een vooruitgang zijn, al is het maar een kleine.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat er democratie in Libie ontstaat is zeer onwaarschijnlijk, daar is niets raars aan.
Hoofd protocol? Wat houd dat in?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:13 schreef Toad het volgende:
Die dude was hoofd protocol bij de Libische overheid. Maar is nu ermee gestopt.
Vijf, 10, 15, 20 jaar te laat. Mooi weer spelen kunnen ze allemaal.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:13 schreef Toad het volgende:
Die dude was hoofd protocol bij de Libische overheid. Maar is nu ermee gestopt.
Weet ik niet. Zo werd 'ie eerder vandaag getiteld bij AJE.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Hoofd protocol? Wat houd dat in?
Vreemd ja. Dit is live in noordoost Libie zo te zien? Camerastandpunt is ook beetje vreemd. En ze houden allemaal een wit papiertje omhoog?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:13 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
lol wat doet die Algerijnse vlag op de live-feed?
quote:Obama condemns Libya violence, sanctions mulled-WH
U.S. President Barack Obama condemns violence in Libya and the United States is working with the United Nations in reviewing various options, including possible sanctions, a White House spokesman said on Wednesday.
Als dit bij het volk bekend is dan zou je zeggen dat ze wel manieren bedenken om die memory-kaartjes toch mee te kunnen nemen...quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:15 schreef SemperSenseo het volgende:
Hoorde ik net op CNN: belachelijk veel checkpoints op de wegen naar Tripoli en rond het vliegveld. Iedereen die daar langskomt moet zijn camera en mobiele telefoon inleveren, waarvan de simkaart of memorykaarten vernietigd worden.
Het Khadaffi regime wil zoveel mogelijk bewijs vernietigen...
Ja die is al de hele middag aan het woord, ik heb em uitgezet hij praat erg irritant.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:10 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Holy shit, wie is die freak op AJE
Met een beetje geluk krijgen ze iets beters.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat er democratie in Libie ontstaat is zeer onwaarschijnlijk, daar is niets raars aan.
Vast een Algerijnse immigrant ofzo, maar toch apart om in zo'n situatie met je eigen vlag rond te lopen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:16 schreef -jos- het volgende:
[..]
Vreemd ja. Dit is live in noordoost Libie zo te zien? Camerastandpunt is ook beetje vreemd. En ze houden allemaal een wit papiertje omhoog?
Natuurlijk, maar het is duidelijk een wanhoopsdaad. Als ze overgaan op overdreven manier bewijs vernietiging, dan weet je dat ze zich aan het voorbereiden zijn op een tijd na de revolutie.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:16 schreef bokaal het volgende:
[..]
Als dit bij het volk bekend is dan zou je zeggen dat ze wel manieren bedenken om die memory-kaartjes toch mee te kunnen nemen...
Helemaal niet. In Tunesi, Egypte en nu in Libi is er geen leider, maar wel een succesvolle revolutie. Je moet die oude organisatiestructuren vergeten. Dictaturen konden daar korte mette mee maken. Dit is anders. Dit is autonome zelforganisatie.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Luister eens, iemand moet de leiding nemen
Zou kunnen ja. Daarna zag ik ook een grote witte vlagquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:17 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Vast een Algerijnse immigrant ofzo, maar toch apart om in zo'n situatie met je eigen vlag rond te lopen.
Helaas gemist, de feed is verder ook van erg slechte kwaliteit.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:19 schreef -jos- het volgende:
[..]
Zou kunnen ja. Daarna zag ik ook een grote witte vlagEn plotseling hield de helft een soort wit A4tje omhoog. Het leek een beetje 'staged'....
Er zijn ontelbare scenario's mogelijk waarvan nog niet is af te zien wat er gaat gebeuren, maar je hebt gelijk, het zou zomaar kunnen dat ze beter af zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met een beetje geluk krijgen ze iets beters.
Misschien doen ze een tifo?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:16 schreef -jos- het volgende:
[..]
en ze houden allemaal een wit papiertje omhoog?
Haha jah, zo leek het bijna wel ja...quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Misschien doen ze een tifo?
Komen die landen momenteel verder dan? Nee, dat niet (overigens is in Egypte het leger aan de macht, dus wel degelijk een organisatie die leiders heeft). En in Egypte probeert het leger de leiding te nemen om democratische hervormingen door te voeren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Helemaal niet. In Tunesi, Egypte en nu in Libi is er geen leider, maar wel een succesvolle revolutie. Je moet die oude organisatiestructuren vergeten. Dictaturen konden daar korte mette mee maken. Dit is anders. Dit is autonome zelforganisatie.
Ja, dit is nieuw ja.
Khadaffi wil de boel onder controle proberen te houden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:15 schreef SemperSenseo het volgende:
Hoorde ik net op CNN: belachelijk veel checkpoints op de wegen naar Tripoli en rond het vliegveld. Iedereen die daar langskomt moet zijn camera en mobiele telefoon inleveren, waarvan de simkaart of memorykaarten vernietigd worden.
Iemand die de practische kanten van contacten met de buitenwereld onderhoudt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Hoofd protocol? Wat houd dat in?
Ja, maar wel met een kijk-naar-je-eige gehaltequote:Op woensdag 23 februari 2011 19:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Toch een erg goede speech van Ahmedenijad.
Goed gevondenquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:25 schreef shomila het volgende:
AliTweel Ali Tweel
Sola ElBelazee http://twitemail.com/2kJ
3 minutes ago
....
het schijnt zelfs her en der erger te zijn er wordt tol gevraagd om verder te mogen , iets van 120 dollarquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:15 schreef SemperSenseo het volgende:
Just wait and see. Dit is ook nieuw voor mij, maar ik zie niet zo snel een nieuw totalitair regime ontstaan. De geest is uit de fles,op meerder manieren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Komen die landen momenteel verder dan? Nee, dat niet (overigens is in Egypte het leger aan de macht, dus wel degelijk een organisatie die leiders heeft). En in Egypte probeert het leger de leiding te nemen om democratische hervormingen door te voeren.
Raar commune-idee wat jij hebt.
Thanks, aparte titel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Iemand die de practische kanten van contacten met de buitenwereld onderhoudt.
Die huurlingen moeten ergens van betaald worden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:29 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
het schijnt zelfs her en der erger te zijn er wordt tol gevraagd om verder te mogen , iets van 120 dollar
Gruwelijk ja. Maar waarom zetten ze 18+ neer als het er 18 zijn (ja, ik heb ze geteldquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:33 schreef yavanna het volgende:
Libyan Soldiers tied up and executed in Darna by Mercenaries
Schokkende beelden ( zelf niet alles bekeken ).
Shit, net gemist. Nu weer!quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:36 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Livefeed: Egyptische en Algerijnse vlag?
Het is ook een erg kleine stad, jammer dat er geen livestream uit Benghazi is.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:37 schreef -jos- het volgende:
[..]
Shit, net gemist. Nu weer!
Ik kan niet echt goed beoordelen wat er nu gebeurd daar, maar ik zie wel dat het linksonder en linksboven gewoon leeg is dus zo te zien is de groep mensen niet zo heel groot.
quote:The source's information indicated that the Egyptian army has prevented a convoy of trucks carrying aid to Libya from crossing the border, as the Egyptian military is unhappy with potential regime change in Libya.
Jah, je ziet een schip en dan meld je ook maar gelijk dat hij een hele stad gaat bombarderen... riight...quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:45 schreef shomila het volgende:
iyad_elbaghdadi Iyad El-Baghdadi
Our friend @Benghazinoo reports a navy vessel has just left #Tripoli on its way to bomb #Benghazi. #Feb17 #Libya
3 minutes ago
Ja, heb je een sterk punt, ik heb ze beiden al in mijn zwarte lijst staan van geruchtenverspreiders, alsmede Al Arabiya, Press TV, staatstelevisies en die Sultandinges, GPD is een held, dus die komt daar niet tussen, maar hoort er stiekem wel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:41 schreef -jos- het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan @ShababLibya
Dat account tovert wel heel veel onbevestigde geruchten en verhalen uit de hoge hoed.
Overigens anderen zoals @iyad_elbaghdadi ook.
.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:45 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jah, je ziet een schip en dan meld je ook maar gelijk dat hij een hele stad gaat bombarderen... riight...
iyad_elbaghdadi Reports from #Lebanon that a plane carrying Hannibal #Gaddafi's wife & children was turned back from Beirut. #Feb17 #Libya
alweer een vaag bericht
Idd erg ongeloofwaardig, Hezbollah zal Hannibal maar al te graag in handen willen hebben.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:45 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jah, je ziet een schip en dan meld je ook maar gelijk dat hij een hele stad gaat bombarderen... riight...
iyad_elbaghdadi Reports from #Lebanon that a plane carrying Hannibal #Gaddafi's wife & children was turned back from Beirut. #Feb17 #Libya
alweer een vaag bericht
Ah dit is een gerucht van afgelopen zaterdag.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:49 schreef -jos- het volgende:
iyad_elbaghdadi BRQ: Militia under command of Saadi #Gaddafi heading towards oil fields to sabotage them. #Feb17 #Libya 51 seconds ago reply
hij blijft doorgaan...
Deze slaat natuurlijk nergens op, maar is wss de wereld in geholpen ivm Aisha op Malta.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:45 schreef -jos- het volgende:
[..]
alweer een vaag bericht
Jaah, maar wel Breaking news hoor!! BRQ!!quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:49 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ah dit is een gerucht van afgelopen zaterdag.
Na f5 staat hij niet meer tussen de tweets, hebben ze hem ertussenuit gehaald?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:49 schreef -jos- het volgende:
iyad_elbaghdadi BRQ: Militia under command of Saadi #Gaddafi heading towards oil fields to sabotage them. #Feb17 #Libya 51 seconds ago reply
hij blijft doorgaan...
Ja, het zou prettig zijn als iedereen die tweets gewoon negeert, maar dat is niet realistisch.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:50 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jaah, maar wel Breaking news hoor!! BRQ!!
http://twitter.com/iyad_elbaghdadi/status/40482965351964672quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:51 schreef shomila het volgende:
[..]
Na f5 staat hij niet meer tussen de tweets, hebben ze hem ertussenuit gehaald?
Hij stond hierbij http://twitter.com/#!/DutchPaparazzi/libya-live-coveragequote:Op woensdag 23 februari 2011 19:51 schreef -jos- het volgende:
[..]
http://twitter.com/iyad_elbaghdadi/status/40482965351964672
Kan alleen antwoord geven op die vraag, omdat ik wel eens naar het kanaal zap.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:26 schreef -jos- het volgende:
Als mensen zin hebben om te onderzoeken, kheb wat vragen:
-Wat zend de Libische staats TV de laatste dagen uit?
Oh, nee hij is daar uit inderdaadquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:52 schreef shomila het volgende:
[..]
Hij stond hierbij http://twitter.com/#!/DutchPaparazzi/libya-live-coverage
Nu niet meer.
ok, tnx!quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:53 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Kan alleen antwoord geven op die vraag, omdat ik wel eens naar het kanaal zap.
Wat ik de afgelopen dagen heb gezien: telkens beelden van het Green Square, met groene vlaggen en posters van Fi zwaaiend volk, verder wat volksliederen, en zeer oude beelden van Fi toen ie net de macht had gegrepen.
Ik heb de laatste tijd een paar kranten genoemd in nieuwsberichten, het probleem is niet dat er geen kranten zouden zijn onafhankelijk van het regime. Die zijn er namelijk wel, maar die zijn dan direct propagandaverspreiders voor de oppositie, of zouden dat goed kunnen zijn.quote:
Voor zover ik heb gezien idd alleen dat wat Drifter__ zegt, op de speeches na van de pro-Gadhafi lui natuurlijk.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:54 schreef -jos- het volgende:
[..]
ok, tnx!(dus geen beelden van protesten of geweld?)
Al Arabiya dient genegeerd te worden imho.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:56 schreef remlof het volgende:
danmike1 Mike
BREAKING ON ALARABIYA TV: LIBYAN STATE TV IS OFF!!!! #Libya)
1 minute ago
okay, nou als er een paar Libische kranten online publiceren kunnen we eventueel nog via de google translate kijken, dan hebben we er iig weer een informatiebron bijquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:55 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd een paar kranten genoemd in nieuwsberichten, het probleem is niet dat er geen kranten zouden zijn onafhankelijk van het regime. Die zijn er namelijk wel, maar die zijn dan direct propagandaverspreiders voor de oppositie, of zouden dat goed kunnen zijn.
Dat is onzin. Het leger heeft sinds de onrust in Libi een stuk of 8 verklaringen naar buiten gestuurd, waarin wordt vermeld dat ze er alles aan doen om vluchtelingen te helpen. Trucks worden gewoon doorgelaten, heb vandaag beelden uit Libi gezien waarin Egyptische trucks te zien zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:40 schreef von_Preussen het volgende:
Schijnbaar zijn buitenlandse huurlingen uit Italie, de Oekraine en de VS in Libie actief:
http://www.indiadaily.com/editorial/22282.asp
Interessant is dat het Egyptische leger, de defacto machthebbers in het land, eigenlijk helemaal niet zitten op een revolutie in Libie.
[..]
Dit is vrij eenvoudig te controleren lijkt mij, effe twitter in de gaten houden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:56 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Al Arabiya dient genegeerd te worden imho.
CNN streamt toch de staats-tv?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit is vrij eenvoudig te controleren lijkt mij, effe twitter in de gaten houden.
Nop zeker niet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:54 schreef -jos- het volgende:
[..]
ok, tnx!(dus geen beelden van protesten of geweld?)
Nu? Ik kijk 8 uur journaal.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:58 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
CNN streamt toch de staats-tv?
In Egypte was het een uur later gedaan met Mubbie.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:00 schreef Drifter__ het volgende:
Het bericht klopt. Staatstv geeft nu : NO SIGNAL
Kijk, lijkt me een goed teken. Kan ook zijn dat het gebouw in brand staat natuurlijkquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:00 schreef Drifter__ het volgende:
Het bericht klopt. Staatstv geeft nu : NO SIGNAL
nu niet was toenstraks wel een briefing en clintonquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:58 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
CNN streamt toch de staats-tv?
Dat is sowieso positief!quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Libische Staats-TV werkt idd niet hier.
RawyaRageh #Libya state TV gone black #Feb17quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |