Jep, dat geeft al aan dat zelfs verklaringen van dokters niet helemaal betrouwbaar zijn. Zolang er niet meer foto of videomateriaal komt is het allemaal erg onduidelijk.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:32 schreef Lagrinta het volgende:
Toch heb ik mn twijfels over al die gewonden en doden. Let op bij 3:36
http://nos.nl/audio/22103(...)enstad-benghazi.html
Dat ook, maar we moeten misschien ook beseffen da het gewoon een anarchie is en er inderdaad mongolen rondlopen die op alles schieten zonder instructies van Gaddafi. En inderdaad social media laat meer zien dan voorheen, maar wat we zien en hoe je dat moet beoordelen? Geloof meteen dat een gek als Gaddafi op vreedzame burgers schiet, maar ik heb het vermoeden dat er ook heel wat bewapend gekken daa in Oost-Libïe zitten die vechten voor hun eigen clan.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:35 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Ik heb daar ook mijn twijfels over.
Als er in alle grote steden gevochten wordt met gewapende mensen aan beide kant, ligt het dodental veel hoger dan dat er waarschijnlijk ooit geteld worden.
Ja, en nu zie je ook hoe iets eenvoudigs als een oor van een journalist kan bijdragen aan een betere beeldvorming.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:37 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jep, dat geeft al aan dat zelfs verklaringen van dokters niet helemaal betrouwbaar zijn. Zolang er niet meer foto of videomateriaal komt is het allemaal erg onduidelijk.
Het is zo'n bende, niet echt een moment om de rijdende rechter in te schakelen daaro.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:39 schreef Ryan3 het volgende:
...of het dodental ligt lager, in dat artikel over die kinderen van G. werd verwezen naar de overdrijvingen van het dodental in Roemenië 1989. Er werd toen gesproken van maar liefst 64.000 doden, maar uiteindelijk bleken er 108 doden gevallen te zijn...
Fog of war.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:41 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het is zo'n bende, niet echt een moment om de rijdende rechter in te schakelen daaro.
Ken dat verhaal niet. Maar wat zeker is is dat door de nieuwe media is dat zoiets niet opnieuw kan gebeuren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:39 schreef Ryan3 het volgende:
...of het dodental ligt lager, in dat artikel over die kinderen van G. werd verwezen naar de overdrijvingen van het dodental in Roemenië 1989. Er werd toen gesproken van maar liefst 64.000 doden, maar uiteindelijk bleken er 108 doden gevallen te zijn...
Denk het wel, ook dan nog.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:43 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ken dat verhaal niet. Maar wat zeker is dat door de nieuwe media is dat zoiets niet opnieuw kan gebeuren.
Dat heeft een andere oorzaak.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:39 schreef Ryan3 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heeft een andere oorzaak.Dubbeltellen inderdaad. En het extrapoleren van de situatie op de ene plek op de andere (als er in dit ziekenhuis x lijken zijn binnengebracht zullen het er in dat andere ziekenhuis ook wel x zijn).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oorzaak was eerder dat daar waar de opstand begon er totaal geen journalisten waren die de verhalen konden verifiëren. En een door-vertel-effect/chaos/fog of war.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Dubbeltellen inderdaad. En het extrapoleren van de situatie op de ene plek op de andere (als er in dit ziekenhuis x lijken zijn binnengebracht zullen het er in dat andere ziekenhuis ook wel x zijn).
Lekkerquote:Op woensdag 23 februari 2011 17:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Is ze lekker?
[ afbeelding ]
Wel een heldin, ze nam deel aan het juridisch team dat Saddam verdedigde
Ja, klopt idd, dat las ik ook.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, ik vind het jammer dat Saif al-Islam zijn imago te grabbel heeft gegooid.
Hij was juist diegene die voor meer democratie was. Maar heeft wrs onder druk van zijn vader veel meer agressie getoond.
Khadaffi had dan naar 42 jaar kunnen terugtreden zonde al teveel gezichtsverlies. Zoonlief zou dan de boel hebben kunnen hervormen. Dat is nu te laat.
The Guardian (http://twitter.com/martinchulov), AJE, CNN en Wereldomroep/NOS hebben verslaggevers ter plekke.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:56 schreef -jos- het volgende:
Weten jullie nog journalisten die nu tweeten in Libie? Ik heb sterk behoefte aan meer betrouwbare bronnen...
Ja die heb ik al, er staan een paar journalisten op deze lijst:quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:01 schreef Toad het volgende:
[..]
The Guardian (http://twitter.com/martinchulov), AJE, CNN en Wereldomroep/NOS hebben verslaggevers ter plekke.
Klopt. Saif is een zeer intelligente, zeer goed opgeleide strateeg. Een voortreffelijk onderhandelaar. Hij bewees menig maal zijn kwaliteiten hierin.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt idd, dat las ik ook.
De man was deels ook Westers opgeleid.
Dat zie je wel vaker. Zoon van Kim Jon Il gestudeerd in Zwitserland, Assad familie ook in Europa gestudeerd. Al die zonen van Gaddafi misdragen zich in Europa en genieten vol van het kapitalisme en vrijheid in Europa.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt idd, dat las ik ook.
De man was deels ook Westers opgeleid.
ShababLibya BREAKING: been told by a caller, they are digging in Benghazi finding prisoners alive underground so far around 1500 #Libya #Feb17quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:06 schreef Bartholomaeus het volgende:
Ondergrondse gevangenis. Waar niemand het bestaan van afwist. 1500 mensen; vooral politieke gevangenen.
ShababLibya
BREAKING: a caller confirms 1500 were found in an underground prison systemhttp://bit.ly/hJTQLl (Arabic) #Libya #Feb17 what is this man??!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |