abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 februari 2011 @ 17:37:30 #201
132191 -jos-
Money=Power
pi_93209430
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:32 schreef Lagrinta het volgende:
Toch heb ik mn twijfels over al die gewonden en doden. Let op bij 3:36

http://nos.nl/audio/22103(...)enstad-benghazi.html
Jep, dat geeft al aan dat zelfs verklaringen van dokters niet helemaal betrouwbaar zijn. Zolang er niet meer foto of videomateriaal komt is het allemaal erg onduidelijk.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_93209496
...of het dodental ligt lager, in dat artikel over die kinderen van G. werd verwezen naar de overdrijvingen van het dodental in Roemenië 1989. Er werd toen gesproken van maar liefst 64.000 doden, maar uiteindelijk bleken er 108 doden gevallen te zijn...
I´m back.
pi_93209500
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:35 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ik heb daar ook mijn twijfels over.

Als er in alle grote steden gevochten wordt met gewapende mensen aan beide kant, ligt het dodental veel hoger dan dat er waarschijnlijk ooit geteld worden.
Dat ook, maar we moeten misschien ook beseffen da het gewoon een anarchie is en er inderdaad mongolen rondlopen die op alles schieten zonder instructies van Gaddafi. En inderdaad social media laat meer zien dan voorheen, maar wat we zien en hoe je dat moet beoordelen? Geloof meteen dat een gek als Gaddafi op vreedzame burgers schiet, maar ik heb het vermoeden dat er ook heel wat bewapend gekken daa in Oost-Libïe zitten die vechten voor hun eigen clan.
pi_93209550
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:37 schreef -jos- het volgende:

[..]

Jep, dat geeft al aan dat zelfs verklaringen van dokters niet helemaal betrouwbaar zijn. Zolang er niet meer foto of videomateriaal komt is het allemaal erg onduidelijk.
Ja, en nu zie je ook hoe iets eenvoudigs als een oor van een journalist kan bijdragen aan een betere beeldvorming.
pi_93209610
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:39 schreef Ryan3 het volgende:
...of het dodental ligt lager, in dat artikel over die kinderen van G. werd verwezen naar de overdrijvingen van het dodental in Roemenië 1989. Er werd toen gesproken van maar liefst 64.000 doden, maar uiteindelijk bleken er 108 doden gevallen te zijn...
Het is zo'n bende, niet echt een moment om de rijdende rechter in te schakelen daaro.
pi_93209693
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:41 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Het is zo'n bende, niet echt een moment om de rijdende rechter in te schakelen daaro.
Fog of war.
I´m back.
  woensdag 23 februari 2011 @ 17:43:18 #207
132191 -jos-
Money=Power
pi_93209698
quote:
Ken dat verhaal niet. Maar wat zeker is is dat door de nieuwe media is dat zoiets niet opnieuw kan gebeuren. :)
pi_93209723
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:43 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ken dat verhaal niet. Maar wat zeker is dat door de nieuwe media is dat zoiets niet opnieuw kan gebeuren. :)
Denk het wel, ook dan nog.
I´m back.
  woensdag 23 februari 2011 @ 17:47:07 #209
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93209877
quote:
Dat heeft een andere oorzaak.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 23 februari 2011 @ 17:49:00 #210
104871 remlof
Europees federalist
pi_93209959
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat heeft een andere oorzaak.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dubbeltellen inderdaad. En het extrapoleren van de situatie op de ene plek op de andere (als er in dit ziekenhuis x lijken zijn binnengebracht zullen het er in dat andere ziekenhuis ook wel x zijn).
pi_93210126
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Dubbeltellen inderdaad. En het extrapoleren van de situatie op de ene plek op de andere (als er in dit ziekenhuis x lijken zijn binnengebracht zullen het er in dat andere ziekenhuis ook wel x zijn).
Oorzaak was eerder dat daar waar de opstand begon er totaal geen journalisten waren die de verhalen konden verifiëren. En een door-vertel-effect/chaos/fog of war.
Toen werd ook aangenomen dat er huurlingen, uit China, werden gebruikt door het Ceaucescu bewind om opstandige Roemenen te doden. Dat was een verhaal dat ook niet geverifieerd kon worden. Maar wel rondzong.
I´m back.
  woensdag 23 februari 2011 @ 17:56:23 #212
132191 -jos-
Money=Power
pi_93210317
Weten jullie nog journalisten die nu tweeten in Libie? Ik heb sterk behoefte aan meer betrouwbare bronnen...
pi_93210324
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 17:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Is ze lekker?

[ afbeelding ]

Wel een heldin, ze nam deel aan het juridisch team dat Saddam verdedigde
Lekker :7
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_93210338
Quo Vadis?
pi_93210377
heeft Kadaffi nog gespeecht na dat gejank van gisteren met zijn groene boekje? :')
pi_93210409
Tja, ik vind het jammer dat Saif al-Islam zijn imago te grabbel heeft gegooid na zijn speech afgelopen zondag.

Hij was juist diegene die voor meer democratie was. Maar heeft wrs onder druk van zijn vader veel meer agressie getoond.

Khadaffi had dan naar 42 jaar kunnen terugtreden zonde al teveel gezichtsverlies. Zoonlief zou dan de boel hebben kunnen hervormen. Dat is nu te laat.
pi_93210491
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, ik vind het jammer dat Saif al-Islam zijn imago te grabbel heeft gegooid.

Hij was juist diegene die voor meer democratie was. Maar heeft wrs onder druk van zijn vader veel meer agressie getoond.

Khadaffi had dan naar 42 jaar kunnen terugtreden zonde al teveel gezichtsverlies. Zoonlief zou dan de boel hebben kunnen hervormen. Dat is nu te laat.
Ja, klopt idd, dat las ik ook.
De man was deels ook Westers opgeleid.
I´m back.
pi_93210541
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:56 schreef -jos- het volgende:
Weten jullie nog journalisten die nu tweeten in Libie? Ik heb sterk behoefte aan meer betrouwbare bronnen...
The Guardian (http://twitter.com/martinchulov), AJE, CNN en Wereldomroep/NOS hebben verslaggevers ter plekke.
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:03:24 #219
132191 -jos-
Money=Power
pi_93210605
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:01 schreef Toad het volgende:

[..]

The Guardian (http://twitter.com/martinchulov), AJE, CNN en Wereldomroep/NOS hebben verslaggevers ter plekke.
Ja die heb ik al, er staan een paar journalisten op deze lijst:
http://twitter.com/DutchPaparazzi/libya-live-coverage
pi_93210650
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt. Saif is een zeer intelligente, zeer goed opgeleide strateeg. Een voortreffelijk onderhandelaar. Hij bewees menig maal zijn kwaliteiten hierin.

En ja, veel meer Wester gezind dan sr.

Khadaffi had Saif vijf jaar geleden al in het zadel moeten helpen.

Het model van Khadaffi had na hervorming misschien daar best goed kunnen werken. Zeker na wat meer democratie hierin.

Saif al-Islam was dan DE man geweest om Libie verder te helpen naar een meer democratisch gezind en meer Wester gezinde natie. :)
pi_93210723
Ondergrondse gevangenis. Waar niemand het bestaan van afwist. 1500 mensen; vooral politieke gevangenen.

ShababLibya

BREAKING: a caller confirms 1500 were found in an underground prison systemhttp://bit.ly/hJTQLl (Arabic) #Libya #Feb17 what is this man??!
Zoon van Tolmai.
pi_93210725
@EchtGaaf Volgens mij zijn de Libiërs Khadaffi en zijn clan spuug beu. En hebben ze geen vertrouwen meer in hen.
pi_93210749
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zie je wel vaker. Zoon van Kim Jon Il gestudeerd in Zwitserland, Assad familie ook in Europa gestudeerd. Al die zonen van Gaddafi misdragen zich in Europa en genieten vol van het kapitalisme en vrijheid in Europa.
pi_93210769
Jazeera, I want to deliver this information, I confirmed it personally, on my responsibility. I am a Libyan citizen. Today in Benghazi they discovered a room underground, a room that is completely locked-in. Completely locked. Holding 1500 young men from Benghazi. From the 15th of February the first day of demonstrations to today when they got them out, the 22nd, they had been without food or water. They heard the voices from the barracks, noise, people. After they went to check, they got them out, God be praised, alive. 1500 young men, buried alive, buried alive. Muammar must be obliterated. We will not surrender. Our dead are in heaven, he is in hell. God bear witness that I have delivered this message, if there are any Muslims. God willing.
Zoon van Tolmai.
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:07:16 #225
132191 -jos-
Money=Power
pi_93210776
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:06 schreef Bartholomaeus het volgende:
Ondergrondse gevangenis. Waar niemand het bestaan van afwist. 1500 mensen; vooral politieke gevangenen.

ShababLibya

BREAKING: a caller confirms 1500 were found in an underground prison systemhttp://bit.ly/hJTQLl (Arabic) #Libya #Feb17 what is this man??!
ShababLibya BREAKING: been told by a caller, they are digging in Benghazi finding prisoners alive underground so far around 1500 #Libya #Feb17

Waarom geloof ik dit nou niet...
pi_93210812
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:06 schreef Toad het volgende:
@EchtGaaf Volgens mij zijn de Libiërs Khadaffi en zijn clan spuug beu. En hebben ze geen vertrouwen meer in hen.
Dat klopt. Khadaffi is passe. Het is nu te laat. Sr. dacht dat hij niet gemist kon worden.

Hij had vijf jaar geleden zijn macht moeten overdragen aan Saif al-islam. Dan was er wellich minder onvrede dan u het geval is.
pi_93210820
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:07 schreef -jos- het volgende:

[..]

ShababLibya BREAKING: been told by a caller, they are digging in Benghazi finding prisoners alive underground so far around 1500 #Libya #Feb17

Waarom geloof ik dit nou niet...
Ik las het ook eerst maar foto's.
pi_93210834
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:07 schreef Bartholomaeus het volgende:
Jazeera, I want to deliver this information, I confirmed it personally, on my responsibility. I am a Libyan citizen. Today in Benghazi they discovered a room underground, a room that is completely locked-in. Completely locked. Holding 1500 young men from Benghazi. From the 15th of February the first day of demonstrations to today when they got them out, the 22nd, they had been without food or water. They heard the voices from the barracks, noise, people. After they went to check, they got them out, God be praised, alive. 1500 young men, buried alive, buried alive. Muammar must be obliterated. We will not surrender. Our dead are in heaven, he is in hell. God bear witness that I have delivered this message, if there are any Muslims. God willing.
gatverdamme zeg :{ dat zou echt ziek zijn.
know'm sayin?
word? word.
pi_93210844
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:08 schreef shomila het volgende:

[..]

ik las het ook eerst maar foto's.
Op zich zie ik hem Khaddafi er wel voor aan. Maar ja, wat je zegt: eerst foto's.
Zoon van Tolmai.
pi_93210846
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Klopt. Saif is een zeer intelligente, zeer goed opgeleide strateeg. Een voortreffelijk onderhandelaar. Hij bewees menig maal zijn kwaliteiten hierin.

En ja, veel meer Wester gezind dan sr.

Khadaffi had Saif vijf jaar geleden al in het zadel moeten helpen.

Het model van Khadaffi had na hervorming misschien daar best goed kunnen werken. Zeker na wat meer democratie hierin.

Saif al-Islam was dan DE man geweest om Libie verder te helpen naar een meer democratisch gezind en meer Wester gezinde natie. :)
Onvoorstelbaar ook dat die Saif waarschijnlijk dit ook niet gaat overleven. Zo'n intelligente jonen maar ze houden toch die grillen van die cultuur. Kijk ook maar naar zo'n Mohammed Atta van 9/11, gestudeerd in Hamburgen dan doe je zoiets.
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:08:45 #231
132191 -jos-
Money=Power
pi_93210848
hoe kun je 1500 gevangen levend begraven? een week lang?
pi_93210875
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:08 schreef -jos- het volgende:
hoe kun je 1500 gevangen levend begraven?
Denk dat ze bij levend begraven meer bedoelen: onder de grond opgesloten. Niet dat ze echt levend begraven zijn zeg maar.
Zoon van Tolmai.
pi_93210889
ChangeInLibya Libyan Dude
@
@feblib I'm pretty sure there's a vast prison under bab al aziziya compound.. probably holding some extrmly important and forgotten prisonrs
7 minutes ago Favorite Retweet Reply
pi_93210981
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:06 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dat zie je wel vaker. Zoon van Kim Jon Il gestudeerd in Zwitserland, Assad familie ook in Europa gestudeerd. Al die zonen van Gaddafi misdragen zich in Europa en genieten vol van het kapitalisme en vrijheid in Europa.
Ja, dat misdragen doen de zoontjes van G. ook in Europa, m.n. Hannibal, die een beetje het zwarte schaap is. Maar Saïfske kon ook exorbitante feesten geven, verder werd hij wel een beetje als saai gezien...
I´m back.
pi_93211035
pi_93211037
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:07 schreef Bartholomaeus het volgende:
:{.
I´m back.
pi_93211187
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat misdragen doen de zoontjes van G. ook in Europa, m.n. Hannibal, die een beetje het zwarte schaap is. Maar Saïfske kon ook exorbitante feesten geven, verder werd hij wel een beetje als saai gezien...
Klopt, die Hannibal met 140 over dePériphérique rijden tegen het verkeer in en met wapens op de politie richten. Gangsters zijn het, gestoorden. Of die jongste zoon die in München liep te patsen met een Ferrari F430 en in beslag werd genomen. Nou het zijn in ieder geval wel levensgenieters.
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:17:05 #238
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93211190
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, ik vind het jammer dat Saif al-Islam zijn imago te grabbel heeft gegooid na zijn speech afgelopen zondag.

Aan de andere kant zijn alle machtsposities tot aan commandanten van de krijgsmacht al verdeeld onder zijn familie en clan. Hij hoeft en kan niet aftreden. Of hij blijft aan, of hij, zijn familie en clan verliezen alles.
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:17:29 #239
132191 -jos-
Money=Power
pi_93211207
Jammer dat er geen Libische versie van AlMasrYoum lijkt te zijn, een betrouwbare Engelse internetkrant...
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:18:30 #240
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93211248
Live // AJE:
pi_93211253
1Vandaag nu, wel goede info, van een Nederlandse journalist...
I´m back.
pi_93211292
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:17 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Aan de andere kant zijn alle machtsposities tot aan commandanten van de krijgsmacht al verdeeld onder zijn familie en clan. Hij hoeft en kan niet aftreden. Of hij blijft aan, of hij, zijn familie en clan verliezen alles.
Gaddafi ziet zichzelf ook niet als leider maar als gids. Hij zou moete weten dat hij als dictator gezien wordt, maar deze man is de realiteit helemaal kwijtgeraakt in vie decennia. Maar op zich snap ik zijn punt wel dat hij alles is maaar ook slechts een gids. Gaddafi = Libïe en dat is een groot probleem. Een probleem als ie blijft maar ook als ie weg i.
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:20:12 #243
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93211307
Gebrek aan berichtgeving doet mij nog wel twijfelen over mededelingen zoals die mensen die onder de grond waren opgesloten.

Het kan alle kanten op tot zelfs niet waar zijn als er geen verdere informatie is. Ik had dat ook kunnen tweeten en binnen 1 min was het 500 keer overgenomen en morgen staat het in de krant.

Zegt niet dat het me niks zou verbazen als hier iets van waar is.
pi_93211310
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:17 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Klopt, die Hannibal met 140 over dePériphérique rijden tegen het verkeer in en met wapens op de politie richten. Gangsters zijn het, gestoorden. Of die jongste zoon die in München liep te patsen met een Ferrari F430 en in beslag werd genomen. Nou het zijn in ieder geval wel levensgenieters.
Over de champs-elysées zelfs, las ik, met 140 tegen het verkeer in...
I´m back.
pi_93211327
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:08 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar ook dat die Saif waarschijnlijk dit ook niet gaat overleven. Zo'n intelligente jonen maar ze houden toch die grillen van die cultuur. Kijk ook maar naar zo'n Mohammed Atta van 9/11, gestudeerd in Hamburgen dan doe je zoiets.
Absoluut. Ze zijn uit een hele ander hout gesneden dan wij Westerlingen. Maar ik zag wel iets in hem als meer gematigd en meer Westers gezinde leider.

We moeten ook realiseren en afvragen wat het alternatief is al Khadaffie straks weg is en wie dan de macht gaat grijpen? Zullen blij zijn als het straks een islamitische staat wordt? Het kan altijd minder.

Maar jammer dat Khadaffi niet probeert zijn zoon als opvolger in het zadel te helpen. Maar ja, te laat dus.
pi_93211339
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk ik was in de war.
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:21:08 #247
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93211344
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat was die russische oliebaas toch :o ?
pi_93211360
Dat boek moet ik hebben. Je ziet die grijns ook op z'n moel van die schrijver.
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:21:49 #249
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93211369
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Absoluut. Ze zijn uit een hele ander hout gesneden dan wij Westerlingen. Maar ik zag wel iets in hem als meer gematigd en meer Westers gezinde leider.

We moeten ook realiseren en afvragen wat het alternatief is al Khadaffie straks weg is en wie dan de macht gaat grijpen? Zullen blij zijn als het straks een islamitische staat wordt? Het kan altijd minder.

Maar jammer dat Khadaffi niet probeert zijn zoon als opvolger in het zadel te helpen. Maar ja, te laat dus.
Wat het volk wil, dat moet er gebeuren.
pi_93211393
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:

In Libie heerst een sterke stammencultuur, wat dacht je van een situatie waar die stammen elkaar te lijf gaan om welke belangen en oude vete's dan ook?

Momenteel is het leger uiteen aan het vallen en liggen de wapens op straat, dat zal in de toekomst nog zijn invloed hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')