abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 februari 2011 @ 15:28:55 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93202804
quote:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1851291/2011/02/23/Rellen-tijdens-massale-demonstraties-in-Griekenland.dhtml

AMSTERDAM - Jonge demonstranten hebben woensdag in het centrum van de Griekse hoofdstad Athene stenen en molotovcocktails naar agenten van de oproerpolitie gegooid. Die beantwoordde de aanvallen met traangas en schokgranaten. De vechtpartijen vonden plaats tijdens een massale demonstratie tegen de bezuinigingsmaatregelen van de regering.

Delen van het stadscentrum waren gehuld in verstikkende wolken traangas. Duizenden demonstranten zochten dekking. Een agent werd aangevallen; zijn uniform vloog in brand en zijn motor brandde volledig uit. Ten minste twee mensen raakten gewond en drie personen werden gearresteerd.

Meer dan dertigduizend
De protestmars bracht meer dan dertigduizend mensen op de been. De betoging verliep in eerste instantie rustig. Demonstranten scandeerden 'Gehoorzaam de rijken niet, vecht terug' en liepen naar het parlementsgebouw, vergezeld door een blaaskapel, tractoren en fietsers. In het stadscentrum waren veel agenten ingezet.

De demonstratie was onderdeel van de eerste grote stakingsactie van 2011 tegen het bezuinigingsbeleid van de Griekse regering. De regering van George Papandreou staat onder grote druk van de Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) om bezuinigingen door te voeren. De bezuinigingen zijn een voorwaarde voor een noodlening van de EU en het IMF.

Door de staking - die 24 uur duurt - lag het openbaar vervoer in het land stil. Veerboten bleven in de haven en treinen reden niet. Ook vielen rond de honderd vluchten uit. Belangrijke toeristische attracties als de Akropolis bleven gesloten en winkeliers sloten hun zaak.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93203040
Tja die pensioenleeftijd van de Grieken was eerst 53 jaar geloof ik..? :D

Laat ze maar flink bezuiningen daar.
  woensdag 23 februari 2011 @ 17:56:23 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93210319
En daar mogen wij fijn aan meebetalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 februari 2011 @ 17:57:30 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_93210369
Mja, denk dat we vooral met Griekenland aanpappen vanwege de regulering van de immigratie.
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:43:39 #5
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_93232110
Nee, de pensioenleeftijd voor AMBTENAREN was 53 jaar...het gewone volk had al een pensioenleeftijd van 65 jaar, net als hier.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  Moderator donderdag 24 februari 2011 @ 11:52:57 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93248014
op verzoek, uit het andere topic, door Parkinson_XTC:

Setje foto's van De Standaard:

Bron: De Standaard

:') @ Robin Hood ... Ροβιν Ηοοδ
wel dodelijk zo'n pijl, maar komop... ik vind het wel een beetje gay tijdens zo'n rel...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 24 februari 2011 @ 11:59:37 #7
45206 Pietverdriet
pi_93248323
Wat een tuig.
En om die te redden van de ondergang mogen wij tot 67 werken...
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:00:30 #8
pi_93248361
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een tuig.
En om die te redden van de ondergang mogen wij tot 67 werken...
Nou, ga de straat op om te protesteren.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_93266386
Bedankt banken :')
pi_93266798
Die Grieken verdienen het gewoon om te mishandeld worden stel werkschuwe kut lui. God het enigste wat ze kunnen doen is rellen en slopen.

in Iran en Libië heb ik nog respect voor demonstranten maar die in Griekenland mogen van mij allemaal neer geknuppeld worden met alle geweld
pi_93298878
Waarom schieten ze niet gewoon met scherp op dat linkse krakerstuig?
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:05:37 #12
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93299246
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:54 schreef 100% Tukker het volgende:
Waarom schieten ze niet alle tukkers af?
pi_93299468
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:05 schreef betyar het volgende:

[..]

Waarom schieten ze niet alle tukkers af?
Omdat wij geen molotov cocktails naar de handhavers der wet gooien...
pi_93301369
quote:
Dat mag niet. Met rubber-kogels mag wel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:17:46 #15
pi_93301659
quote:
Dat wilde iemand in Amerika, maar die is ontslagen.

Assistent PG in VS onstlagen na oproep demonstranten dood te schieten.
  zondag 29 mei 2011 @ 22:13:32 #16
pi_97475154
quote:
Grieken betogen met duizenden tegen bezuinigingen

De bewoners van Athene zijn vanavond met zo'n 20.000 naar het centrale plein van de Griekse hoofdstad gegaan om te demonstreren tegen bezuinigingen. Een overgrote meerderheid van de Grieken steunt plannen om op grote schaal overheidsbezittingen van de hand te doen.

Het was de vijfde opeenvolgende dag van mobilisatie tegen de besparingen van de regering en voor een 'echte democratie', naar het voorbeeld van de beweging van 'verontwaardigde' jongeren in Spanje.

Jongeren, stellen en gezinnen verzamelden zich op het Syntagma- plein, rond een kampplaats van een vijftigtal tenten. Op plakkaten waren slogans te lezen als 'het grootste geweld is de armoede'. De manifestanten lieten flink van zich horen met lege steelpannen, en het woord 'dieven' werd veel gebruikt. 'Ik ben hier om te zeggen dat ik er genoeg van heb, het is niet normaal dat wij betalen voor de fouten van de politici', zegt een 34-jarige lerares literatuur.

Staatsbezittingen
Een overgrote meerderheid van de Grieken steunt plannen om op grote schaal overheidsbezittingen van de hand te doenblijkt uit een peiling uitgevoerd in opdracht van de Griekse krant To Vima.

De Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) hebben de laatste tijd druk uitgeoefend op de Griekse regering om haast te maken met de verkoop. Er zou een speciaal instituut moeten worden opgezet dat het verkoopproces in goede banen kan leiden. Onder meer een bank en de twee grootste havens van het land staan op de lijst om van de hand te worden gedaan.

Ongeveer 80 procent van de respondenten zei de verkoop te steunen. Opvallend was wel dat bijna de helft aangaf dat de opbrengst gebruikt zou moeten worden om de economie te stimuleren. Slechts 35 procent zei dat het geld moet worden bestemd voor de aflossing van schulden.

Griekenland is het grootste zorgenkind van de eurozone. Het land heeft vorig jaar een pakket noodleningen van de andere Europese landen en het IMF gekregen, maar heeft meer hulp nodig. De laatste tijd zijn steeds meer stemmen opgegaan voor een herstructurering of herprofilering van de schulden van de Griekse overheid. Dit betekent dat een deel van de leningen niet wordt terugbetaald of dat de aflossingstermijn wordt verlengd.

De Nederlandse minister van Financiën Jan Kees de Jager zei zaterdag tegen journalisten dat een werkgroep van de eurolanden hiernaar kijkt. 'De eurogroep doet onderzoek naar herprofilering.'
pi_97479454
Dat is het nadeel als domme mensen ook mogen stemmen. Nu kan het grootste deel van het Griekse volk protesteren en rellen, wat het bezuinigingsproces vd Griekse overheid vertraagt en deze hele debacle dus langer duurt.
pi_97479534
quote:
'Ik ben hier om te zeggen dat ik er genoeg van heb, het is niet normaal dat wij betalen voor de fouten van de politici', zegt een 34-jarige lerares literatuur.
Je mag toch stemmen en daarmee invloed vergaren? Politici zijn sowieso inefficient, het is de taak van het volk om politici te sturen dan wel weg te stemmen. Oftewel, het volk treft eveneens blaam.
pi_97480895
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:31 schreef Zienswijze het volgende:
Dat is het nadeel als domme mensen ook mogen stemmen. Nu kan het grootste deel van het Griekse volk protesteren en rellen, wat het bezuinigingsproces vd Griekse overheid vertraagt en deze hele debacle dus langer duurt.
Nee
http://www.rtl.nl/%28/act(...)verkoop-overheid.xml

Tevens werkt de gemiddelde Griek even lang als de gemiddelde Duitser: (ja ook voor jou Pietverdriet)
http://www.depers.nl/econ(...)al-luie-donders.html
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_97483651
quote:
80% is voor de verkoop van de havens. Mooi. Democratie beslist. Dat betekent dat de overheid de demonstratie van de overigen 20% vd Grieken keihard moet neerslaan en in een snel tempo door moet gaan met de bezuiningen.

quote:
Tevens werkt de gemiddelde Griek even lang als de gemiddelde Duitser: (ja ook voor jou Pietverdriet)
http://www.depers.nl/econ(...)al-luie-donders.html
Het gaat er niet om hoe lang je werkt, maar om hoe productief je bent. Iemand die 60 uur per week bij de McDonalds werkt, genereert minder inkomsten voor de staatskas dan een schaarse hoogopgeleide die ook 60 uur per week bij ASML werkt.
  maandag 30 mei 2011 @ 06:22:06 #21
pi_97485076
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je mag toch stemmen en daarmee invloed vergaren? Politici zijn sowieso inefficient, het is de taak van het volk om politici te sturen dan wel weg te stemmen. Oftewel, het volk treft eveneens blaam.
Ik heb niet voor het Rutte/Wilders regime gestemd.
pi_97485331
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 01:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

80% is voor de verkoop van de havens. Mooi. Democratie beslist. Dat betekent dat de overheid de demonstratie van de overigen 20% vd Grieken keihard moet neerslaan en in een snel tempo door moet gaan met de bezuiningen.

[..]

Het gaat er niet om hoe lang je werkt, maar om hoe productief je bent. Iemand die 60 uur per week bij de McDonalds werkt, genereert minder inkomsten voor de staatskas dan een schaarse hoogopgeleide die ook 60 uur per week bij ASML werkt.
Ja leuk, maar in het begin van het topic beweer je dat ze supervroeg met pensioen gaan. Dat klopt dus niet.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  maandag 30 mei 2011 @ 07:39:23 #23
45206 Pietverdriet
pi_97485334
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 07:38 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ja leuk, maar in het begin van het topic beweer je dat ze supervroeg met pensioen gaan. Dat klopt dus niet.
Griekse ambtenaren gaan niet vroeg met pensioen?
  maandag 30 mei 2011 @ 10:37:30 #24
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_97488296
Ben net terug uit Athene :7 Vanaf een heuvel had ik prachtig uitzicht op de protesten op het syntagmaplein. Zag er gezellig uit :P
  maandag 30 mei 2011 @ 11:01:14 #25
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_97488954
Eigenlijk die gasten, helemaal geen geld geven en lekker laten gaan. Gooi ze alleen uit de EU. Laat ze lekker 53e met pensioen en 16 maandsalarissen etc. Lopen ze op begeven moment zelf vast en kunnen ze zich economisch meten met een afrikaans derdewereldland.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')