Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.
Kledingvoorschriften Over de werkkleding bestaan veel meningsverschillen. De ene hiker draagt een pak, de andere een spijkerbroek. Feit is dat EW je graag ziet in een nette pantalon, net overhemd en nette schoenen, zonder baard en lang haar en zonder extreme sierraden. In werkelijkheid wordt hier nogal vaak van afgeweken. Een spijkerbroek is voor EW uit den boze (ookal kan dit netjes zijn). EW controleert nog wel eens op kleding. Als je niet de gepaste kleding draagt krijg je een waarschuwing. Zorg in ieder geval dat je niet in je trainingsbroek aan komt zetten. Voor de rest is het dragen van willekeurige kleding natuurlijk voor eigen risico.
Veel gestelde vragen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OV tips 'n tricks
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: rond de 1250 Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: About2Break1, hiker regio Rotterdam CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht Enpe, hiker regio Eindhoven Fireblast, hiker regio Leiden Hojdhopper,hiker regio Utrecht guru033, hiker regio Utrecht hawk07, hiker regio Haarlem irritatie100, hiker regio Rotterdam joppie_saus, hiker regio Groningen Jorian29, hiker regio Apeldoorn Keuzer, hiker regio Tilburg Lekiamh, hiker regio Den Haag LeTourdeFrance, hiker regio Groningen MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Mallet, hiker regio Doetinchem mcnick1, hiker regio Apeldoorn Misterx333, hiker regio Rotterdam MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen Obama, hiker regio Amsterdam RTS91, hikere regio Groningen Sobajo, hiker regio Eindhoven Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze OP is hier te vinden.
[ Bericht 2% gewijzigd door Jorian29 op 18-02-2011 21:44:40 ]
Op donderdag 17 februari 2011 18:23 schreef HaWk07 het volgende: Ik denk dat als ik beschikbaar was, ik die rit kreeg haha. woon zelf namelijk wel in IJmuiden :p Lijkt me wel een keer relaxt om niet minimaal 45 min. te moeten reizen naar startadres.. Volgende week vakantie, dus weer lekker uren maken. Heb me VOG ook binnen, gelijk opgestuurd en contact opgenomen met EW over loon. Dus voor iedereen: Je wordt pas betaald als je contract ondertekend + loonheffingsformulier en je VOG binnen is. En dan wordt het met terugwerkende kracht uitbetaald, dus volgende week een heel lekker bedrag op de rekening
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 18:27 schreef Viezze het volgende: Ik moet eigenlijk altijd in mijn woonplaats starten..één keer niet en dat was een spoedje
Nee, ik heb mijn handen alleen aan de pook en het stuur gehouden, voor de rest niks aangeraakt. En nee, ze waren verre van plakkerig, meer vettig ofzo. Niet nadenken en rijden. Vond het trouwens wel grappig, de rugleuning van de passagiersstoel stond op standje liggen.
[..]
Klopt inderdaad, 9292ov geeft gelukkig wel aan dat je niet hoeft over te stappen, anders gaan er heel veel mensen de mist mee in.
Klein stukje van dit forum. Maar was benieuwd of er wel af en toe klussen waren vanuit regio Enschede. Volgens mij ben ik van de rest aardig op de hoogte.
Deeltje 24 alweer. Volgende deel jubileum/personeelsfeestje doen?
Klopt inderdaad, 9292ov geeft gelukkig wel aan dat je niet hoeft over te stappen, anders gaan er heel veel mensen de mist mee in.
Dat deed ie dus wel, maar dat klopte ook. Moest met bus 1 naar A en halverwege overstappen op bus 1 naar B. Op het station zag ik bus 1 naar B al staan, dus daar maar ingestapt. Kon dus toch niet. Het hele verhaal hier neerzetten wordt wel erg lang maar het was iig een heel avontuur Achja, we krijgen betaald...
Haha, ik snap je wel, die 'sign' van bus A gaat halverwege die rit al over naar 'sign' B. Geen idee waarom, rare regeling eigenlijk. Volgens mij puur omdat ze dan teveel lijnnummers krijgen ofzo.
Ik had vandaag toch nog onverwacht werk. Onderweg naar Amstelveen in mijn eerste auto werd ik nog gebeld of ik er nog een achteraan wilde doen. Uiteindelijk mag ik toch nog 8 uur schrijven voor vandaag. Morgen helaas (weer) niet gebeld. Volgens mij is het echt rustig in mijn regio. Maandag nog maar een poging. Panthera jij wel gebeld?
@ Roel_S.. Ik denk dat de ritten vanuit Enschede tegenvallen. Ikzelf word eigenlijk altijd richting het westen of noorden gestuurd voor mijn eerste rit. Ik heb een enkele keer een auto op moeten halen vanuit Enschede en dat is voor mij ongeveer een uur met de bus. Oh en mocht je het niet in de OP hebben gezien, ik werk vanuit Doetinchem.
Op donderdag 17 februari 2011 22:05 schreef Obama het volgende: Denken jullie dat Easyway bereid is om de reiskosten te betalen aangezien mijn ovchipkaart stuk is ?
Nee dat denk ik niet. Wat valt er voor hun dan nog te verdienen? In de zomerperiode hebben we allemaal 40% korting, dan houden ze er nog wat aan over.
Zie overigens artikel 1 paragraaf 1.2 van je arbeidsovereenkomst.
Ik volg 'm uiteraard weer Deze week trouwens niet gewerkt, maar er blijkt een college verplaatst te zijn waardoor ik nu 2 vrije dagen heb in plaats van 1
Op donderdag 17 februari 2011 22:51 schreef joppie_saus het volgende: Iemand al een Civic Hybride gehad? Moet er morgen in rijden. Als het net zo verkrackt is als de Prius houdt ik mijn hart vast.
Ja allebei, ze zijn wel redelijk vergelijkbaar. Ik vind het zicht naar achteren alleen een stuk beter in de Civic, dat van de Prius is echt vreselijk!
Mijn Prius had vandaag een POWER knop / modus. Wereld van verschil man!
De PWR Mode, zit dat niet in allemaal?? Ik heb 3x Prius gereden, allemaal met de PWR Mode dacht ik
Geeft niet heel veel verschil, maar ik vind het vaak wel leuk om een beetje op alle knopjes te drukken in een auto, in een Prius zijn het van best veel knopjes.
Op vrijdag 18 februari 2011 01:22 schreef Windrush het volgende: Als je jezelf een beetje goed voor de dag brengt dan had je al een grote kans om te worden aangenomen toch? Dat begreep ik tenminste uit de OP.
Ja dat klopt. Je moet het wel heel bont maken wil je nu niet aangenomen worden. Vanuit welke regio ga je werken?
Ah mooi ben net gebeld voor maandag. 2 ritjes: Rotterdam - Den Haag met een nieuwe VW Polo. Waddinxveen - Vianen, daarbij is het nog de vraag wat voor auto het is. Volgens het kenteken is het een fiat panda, maar volgens de rit gegevens is het een Toyota Auris. Heb toch liever die van de ritgegevens denk ik!
Als je twijfelt over het kenteken even terug bellen. Je kunt het beter van te voren goed geregeld hebben dan dat je het daar ter plekke nog weer moet fixen. Maar goed, twee leuke ritjes om mee te beginnen.
Ik zit weer in de trein terug naar Groningen. Zo'n Honda Hybride rijdt toch best lekker, automaat versie in ieder geval. Maar ik had al de verhalen gelezen over een 'power'knop in de Prius, dus ik die zoeken in de Civic. Afijn, ik vind na lang zoeken een knop met 'PWR' erop, blijkt het de knop van de radio te zijn
Op vrijdag 18 februari 2011 12:03 schreef joppie_saus het volgende: Als je twijfelt over het kenteken even terug bellen. Je kunt het beter van te voren goed geregeld hebben dan dat je het daar ter plekke nog weer moet fixen. Maar goed, twee leuke ritjes om mee te beginnen.
Ik zit weer in de trein terug naar Groningen. Zo'n Honda Hybride rijdt toch best lekker, automaat versie in ieder geval. Maar ik had al de verhalen gelezen over een 'power'knop in de Prius, dus ik die zoeken in de Civic. Afijn, ik vind na lang zoeken een knop met 'PWR' erop, blijkt het de knop van de radio te zijn
hahaha Volgende week vakantie, dus wordt weer uren maken
Op vrijdag 18 februari 2011 12:03 schreef joppie_saus het volgende: Als je twijfelt over het kenteken even terug bellen. Je kunt het beter van te voren goed geregeld hebben dan dat je het daar ter plekke nog weer moet fixen. Maar goed, twee leuke ritjes om mee te beginnen.
Net EW gebeld, volgens hen heeft Alcredis 90% aan Toyota's. Ze waren dus ook benieuwd naar maandag
Op donderdag 17 februari 2011 21:27 schreef Mallet het volgende: Ik had vandaag toch nog onverwacht werk. Onderweg naar Amstelveen in mijn eerste auto werd ik nog gebeld of ik er nog een achteraan wilde doen. Uiteindelijk mag ik toch nog 8 uur schrijven voor vandaag. Morgen helaas (weer) niet gebeld. Volgens mij is het echt rustig in mijn regio. Maandag nog maar een poging. Panthera jij wel gebeld?
@ Roel_S.. Ik denk dat de ritten vanuit Enschede tegenvallen. Ikzelf word eigenlijk altijd richting het westen of noorden gestuurd voor mijn eerste rit. Ik heb een enkele keer een auto op moeten halen vanuit Enschede en dat is voor mij ongeveer een uur met de bus. Oh en mocht je het niet in de OP hebben gezien, ik werk vanuit Doetinchem.
Nee, maar was ook niet beschikbaar Volgende week woensdag pas weer. Benieuwd of ze dan wel wat hebben Al zou het ook geen wereldramp zijn, de week daarna examens.
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 01:22 schreef Windrush het volgende: Als je jezelf een beetje goed voor de dag brengt dan had je al een grote kans om te worden aangenomen toch? Dat begreep ik tenminste uit de OP.
Toen ik daar moest komen (paar weken geleden) zaten we er met vier tegelijk, werd even gevraagd hoe je bij Easyway terecht was gekomen en daarna begonnen ze meteen met introductie. Zou niet teveel rekenen op vragen als wat je sterke en zwakke punten zijn etc (al is het altijd handig om op wat vragen voorbereid te zijn natuurlijk, je weet nooit). Naar kleding kijken ze ook niet echt.
En je moet een beetje kunnen rijden niet heel goed, ik had nog een vrij harde stop omdat ik een auto uit een zijstraat bijna over het hoofd zag, maar ze hadden geen klachten over mijn rijstijl.
Nee, maar was ook niet beschikbaar Volgende week woensdag pas weer. Benieuwd of ze dan wel wat hebben Al zou het ook geen wereldramp zijn, de week daarna examens.
[..]
Toen ik daar moest komen (paar weken geleden) zaten we er met vier tegelijk, werd even gevraagd hoe je bij Easyway terecht was gekomen en daarna begonnen ze meteen met introductie. Zou niet teveel rekenen op vragen als wat je sterke en zwakke punten zijn etc (al is het altijd handig om op wat vragen voorbereid te zijn natuurlijk, je weet nooit). Naar kleding kijken ze ook niet echt.
En je moet een beetje kunnen rijden niet heel goed, ik had nog een vrij harde stop omdat ik een auto uit een zijstraat bijna over het hoofd zag, maar ze hadden geen klachten over mijn rijstijl.
Wat je ook niet moet doen, is lang haar hebben en zeggen dat je het niet wil afknippen. Werd tijdens mijn ronde iemand voor weggestuurd nog voor hij in de auto stapte haha.
Overigens: Wolvega is zo een kutplek. 1 trein per uur. Kom ik net aanlopen in de veronderstelling dat ik m had gemist, zie ik hem achter me vandaan komen. Dus ik rennen, zie de trein stilstaan, dus nog harder rennen, rijdt ie weg. Lekker uurtje wachten.
Kleding letten ze volgens mij wel degelijk op, jongen met wie ik rijtest had kreeg op zijn flikker omdat hij op Vans liep en een vest over zijn overhemd had.
Op vrijdag 18 februari 2011 16:45 schreef joppie_saus het volgende: Kleding letten ze volgens mij wel degelijk op, jongen met wie ik rijtest had kreeg op zijn flikker omdat hij op Vans liep en een vest over zijn overhemd had.
Maar het is niet zo dat je dan niet aangenomen wordt. Jongen bij mij liep ook in spijkerbroek, zeiden ze wel wat van, maar was voor sollicitatie geen probleem. Maar mag je geen vest over overhemd aan, ook niet als het koud is?
Nu heb ik een dikke jas, dus is het op zich ook niet nodig, maar ik zie zoveel mensen zo lopen, ook bij die bedrijven zelf.
Op vrijdag 18 februari 2011 16:58 schreef Irritatie100 het volgende: Maandag Schiedam - Vianen in een Toyota Corolla en Bodegraven - Rotterdam in een Audi A4 automaat. Niet slecht op zich
Ik ben bijna weer thuis. Had wederom een spoedje vandaag. Ben nog niet gebeld voor maandag, maar had ik wel verwacht eigenlijk. Heb niet te klagen met toch 2 dagen werk deze week. Ook al maak je met spoedjes vaak niet zoveel uur als een hele dag gepland werk.
Ik ben overigens alweer gebeld voor maandag. Moet beginnen in Deventer, en ik kreeg net een leuk bericht te horen op Amersfoort CS: Van 19 t/m 21 februari geen treinen tussen Apd en Deventer. Dat wordt dus flink omreizen. Daarna moet ik zo'n Crafter ophalen in Den Haag, en afleveren in Veenendaal, onder de naam Vallei Autogroep. Ik heb die naam nog nooit gehoord, mensen die ooit voor deze maatschappij gereden hebben? En of dit dus één van de beruchte TNT-busjes is?
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 16:53 schreef joppie_saus het volgende: Ach, ik liep vandaag op leren Vans en een spijkerbroek. Met -2 ga ik echt niet in pantalon.
Precies, ik moet vaak van ING naar ING oid, dan ga ik echt niet mijn goeie kleren aandoen. Nette spijkerbroek en normale schoenen (Le Coq's) volstaan prima, nog nooit wat over gehoord, het staat gewoon casual-student.
Aan het kenteken kan je zien of het een nieuwe of gebruikte is. Als hij nieuw is hebt je niets te vrezen dat heeft dat TNT tuig er nog niet aangezeten. Anders als hij wel van TNT is, heb je kans dat ze m flink hebben afgeragd
Ik heb maandag geen werk.. op mn enige vrije dag wordt een tentamen gepland..
Op vrijdag 18 februari 2011 17:46 schreef Jorian29 het volgende: Daarna moet ik zo'n Crafter ophalen in Den Haag, en afleveren in Veenendaal, onder de naam Vallei Autogroep. Ik heb die naam nog nooit gehoord, mensen die ooit voor deze maatschappij gereden hebben? En of dit dus één van de beruchte TNT-busjes is?
Heb één keer voor Vallei gereden en toen moest ik ook in een Crafter naar Veenendaal, was geen TNT-busje in ieder geval.
Ik ben overigens alweer gebeld voor maandag. Moet beginnen in Deventer, en ik kreeg net een leuk bericht te horen op Amersfoort CS: Van 19 t/m 21 februari geen treinen tussen Apd en Deventer. Dat wordt dus flink omreizen. Daarna moet ik zo'n Crafter ophalen in Den Haag, en afleveren in Veenendaal, onder de naam Vallei Autogroep. Ik heb die naam nog nooit gehoord, mensen die ooit voor deze maatschappij gereden hebben? En of dit dus één van de beruchte TNT-busjes is?
[..]
Precies, ik moet vaak van ING naar ING oid, dan ga ik echt niet mijn goeie kleren aandoen. Nette spijkerbroek en normale schoenen (Le Coq's) volstaan prima, nog nooit wat over gehoord, het staat gewoon casual-student.
Haha sorry, staat wat rommelig beschreven. Maar ik heb de OP in de wiki vernieuwd, en mijn vraag is of je de OP nog kunt aanpassen en of je dan de nieuwe wiki erin wilt zetten.
Overigens ben ik al twee keer gecontroleerd bij ING Breda, dus ik draag nu wel altijd een pantalon.
Ben vandaag gebeld door EW, dat mijn jaaropgaaf teruggestuurd was omdat ik 'verhuisd' zou zijn. Lutsers bij TNT.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Haha sorry, staat wat rommelig beschreven. Maar ik heb de OP in de wiki vernieuwd, en mijn vraag is of je de OP nog kunt aanpassen en of je dan de nieuwe wiki erin wilt zetten.
Overigens ben ik al twee keer gecontroleerd bij ING Breda, dus ik draag nu wel altijd een pantalon.
Ben vandaag gebeld door EW, dat mijn jaaropgaaf teruggestuurd was omdat ik 'verhuisd' zou zijn. Lutsers bij TNT.
Done.
En zo vaak kom ik niet in Breda. Voor zover ik weet is dat ook echt de enige plek waar ze soms controleren, ze gaan echt niet naar Apeldoorn om daar te controleren ofzo, die paar hikertjes die daar komen..
Echt he, als het zo doorgaat mogen ze die filmpjes ook weer gelijk afschaffen. Je zoekt toch zelf je ideale rijstijl/stand uit? Tuurlijk, het zal best wel veiliger zijn, maar om nou telkens bij elke auto de optimale stoelstand uit te gaan vogelen, nou, nee.
Idd, en als je vervolgens een kwartier langer over je rit doet omdat je eerst je stoel moet afstellen dan is het ook weer niet goed.
Ik ga altijd gewoon zitten en rijd weg (tenzij de stoel echt heel brak staat), en onderweg schuif ik m wel wat naar voren/achteren en stel ik de spiegels goed.
Op vrijdag 18 februari 2011 23:07 schreef Obama het volgende: Ik ben langer dan de gemiddelde NL'er dus ik doe ook vaak naar achteren, naar beneden en spiegels goed zetten.
Ps: we gaan er van uit dat EW meekijkt.......waarom the fuck staat er in de OP dat de meeste EWers zich niet netjes kleden .
Ja je hebt wel gelijk inderdaad. Nu zetten we zelf de toon al dat je ermee kan sjoemelen.
Eeh, omdat dat ook zo is? Ik zie weinig mede-hikers die zich uitermate netjes kleden. Sterker nog, ik zie ze vaak verre van dat. En net wat ik al eerder zei, soms is het gewoon niet nodig om je netjes te kleden, en in de wintermaanden is het veelste koud. Als je dan van en naar ING vestigingen moet, ga ik niet in m'n pantalon.
Maar ondanks dat is het beter dat we het even aanpassen.
Snap niet wat er zo moeilijk is om je netjes te kleden. Het lijkt me dat je toch nog wel een beetje serieus genomen wilt worden als je bij een bedrijf aankomt, het is toch een eerste indruk.
Op vrijdag 18 februari 2011 23:14 schreef RTS91 het volgende: Snap niet wat er zo moeilijk is om je netjes te kleden. Het lijkt me dat je toch nog wel een beetje serieus genomen wilt worden als je bij een bedrijf aankomt, het is toch een eerste indruk.
Ja ik snap het probleem ook niet. Maar goed de OP geeft informatie over de werkzaamheden en voorschriften en wat mij betreft kunnen die gewoon zo "als het hoort".
Maar het argument dat hier wordt gebruikt van dat je meer serieus wordt genomen is in 99,99% bullshit, zie meerkerk.
Meerkerk is wel een apart geval (geen ervaring), maar als er bij een groot accountantsbedrijf een een leuke auto wordt opgehaald dan sta je toch raar te kijken als er opeens zo'n jochie in z'n spijkerbroek en sneakers staat.
Meerkerk is wel een apart geval (geen ervaring), maar als er bij een groot accountantsbedrijf een een leuke auto wordt opgehaald dan sta je toch raar te kijken als er opeens zo'n jochie in z'n spijkerbroek en sneakers staat.
Ja, dat zijn factoren waar je rekening mee houdt.
Ik print nooit ritinfo uit, maar als ik weet dat ik op een prive adres kom of een dikke wagen op haal dan print ik die wel weer uit, voor de gemoedsrust vd klant.
&
Ik zeg niet dat ik nooit in spijkerbroek ga, maar als ik een spijkerbroek draag dan is dat een donkerblauwe jeans met geen lichte plekken of gaten en nette (dure ) schoenen.
Ik heb nog in geen enkele auto de knop gevonden om scheef voor het stuur te kunnen zitten
*Probeert stoel een kwartslag te draaien* Klopt! Daarnaast rijd je het best en ben je meest alert als je comfortabel zit, tenminste dat lijk mij dan. Als je niet lekker zit kan je niet op je gemak rijden en zit je meer te kloten aan de stoel als dat je op de weg let.
Whehe, zoals hij beschrijft dat het niet moet, rijdt ik wel de helft van de tijd in mijn privé auto
Voor EW niet, dan netjes en degelijk, geen zin in gezeik namelijk. En qua kleding. Ik heb een nette zwarte spijkerbroek en bruine leren Vans, ik vind het wel prima met -3° overdag.
Ik heb dan wel altijd een pantalon aan met nette schoenen, maar ik heb ook echt niet altijd een overhemd aan. Dat vind ik altijd zo kut zitten. Vaak gewoon een net vest ofzo en met m'n jas erover zie je het toch niet. En ik kijk ook altijd wel waar ik naartoe moet inderdaad.. Beetje op afstemmen.
Wat die OP betreft, is het inderdaad wel beter om gewoon de richtlijn aan te houden. Ik zal hem wel veranderen voor de volgende keer.
Ik heb hem dan wel geschreven/gekopieerd maar als jullie toevoegingen hebben moet je dat natuurlijk wel zeggen. Het topic is voor en door iedereen. Oké dat klinkt gay.
Op zaterdag 19 februari 2011 12:43 schreef Hojdhopper het volgende: Wat die OP betreft, is het inderdaad wel beter om gewoon de richtlijn aan te houden. Ik zal hem wel veranderen voor de volgende keer.
Ik heb hem dan wel geschreven/gekopieerd maar als jullie toevoegingen hebben moet je dat natuurlijk wel zeggen. Het topic is voor en door iedereen. Oké dat klinkt gay.
_!
[ Bericht 6% gewijzigd door Mallet op 19-02-2011 18:12:13 ]
Op zaterdag 19 februari 2011 09:12 schreef Mallet het volgende: Ik heb dan wel altijd een pantalon aan met nette schoenen, maar ik heb ook echt niet altijd een overhemd aan. Dat vind ik altijd zo kut zitten. Vaak gewoon een net vest ofzo en met m'n jas erover zie je het toch niet. En ik kijk ook altijd wel waar ik naartoe moet inderdaad.. Beetje op afstemmen.
Ik heb eigenlijk altijd pantalon, nette schoenen en overhemd aan. Als het koud is vaak een trui over mn overhemd.
In de koude maanden was het wel even minder in een dunne pantalon, en vooral door de sneeuw lopen met dunne leren stappers doet wel even pijn aan de tenen
Ik heb altijd een pantalon en overhemd aan, als het wat kouder is dan nog gewoon een t-shirt onder m'n overhemd. Ondertussen loop ik al weer weken met m'n zomerjas .
Op zaterdag 19 februari 2011 14:34 schreef MuurStraat het volgende: Pak met stropdas, anders kun je bij ons direct weer naar huis om die alsnog te halen
@Mallet, welke OV info van Athlon bedoel je?
Hij heeft bustijden en andere OV info over alle ING vestigingen opgesomd. Komen de volgende keer in de OP.
@Obama Ik belde gister EW op of ze nog rit hadden vanuit Haarlem/Amsterdam, zeiden ze heel droog: Maar jij hebt toch geen OV meer? Ik zei nee, U verwart me met oba..eehhh ik bedoel iemand anders hahaha
Over die kleding he. Als in de ritinformatie staat dat ik niet in spijkerbroek mag, dan draag ik ook geen spijkerbroek. Ritinfo moet je gewoon respecteren, en ik weet dat als ik naar plekken ga waar ze een bepaalde kledingstijl verwachten, dat ik mij dan ook zo kleed. Bij de sollicitatie is mij verteld dat de ritinformatie bindend is, en ik zie ook geen reden daar vanaf te wijken. Er werd wel bijgezegd dat je niet altijd in pantalon hoeft, maar ook in nette spijkerbroek, tenzij anders aangegeven.
Op zaterdag 19 februari 2011 18:03 schreef joppie_saus het volgende: Over die kleding he. Als in de ritinformatie staat dat ik niet in spijkerbroek mag, dan draag ik ook geen spijkerbroek. Ritinfo moet je gewoon respecteren, en ik weet dat als ik naar plekken ga waar ze een bepaalde kledingstijl verwachten, dat ik mij dan ook zo kleed. Bij de sollicitatie is mij verteld dat de ritinformatie bindend is, en ik zie ook geen reden daar vanaf te wijken. Er werd wel bijgezegd dat je niet altijd in pantalon hoeft, maar ook in nette spijkerbroek, tenzij anders aangegeven.
Bij mij zeiden ze dat ze liever geen spijkerbroek zagen, omdat "een nette spijkerbroek" nogal verschillend kan worden geïnterpreteerd. Zo vind ik een lichte spijkerbroek niet netjes, maar misschien iemand anders wel.
Op zaterdag 19 februari 2011 17:41 schreef HaWk07 het volgende: @Obama Ik belde gister EW op of ze nog rit hadden vanuit Haarlem/Amsterdam, zeiden ze heel droog: Maar jij hebt toch geen OV meer? Ik zei nee, U verwart me met oba..eehhh ik bedoel iemand anders hahaha
Haha, zodra verklap je mijn secret identity bro....
Beide haltes zijn ongeveer 15-20 minuten lopen. De vertrektijden kunnen over de dag wel een paar minuten verschillen dus dat moet je wel nakijken. Mocht je net bij de Oldeneelallee staan en de bus is al geweest kan je nog naar de halte Troelstralaan lopen. Dit is wel weer een aardig stuk lopen maar beter dan een uur wachten of naar de halte Marslanden lopen.
Troelstralaan (lijn 4) xx.11 xx.26 xx.41 xx.56
Meer tips voor Blankier? Is niet ideaal daar, sowieso beter om gebracht te worden maar dat deden ze toen bij mij helaas niet
En Arval / Schadenetwinkel in Houten
Halte Vleugelboot (lijn 47). Richting Houten Station xx.14 xx.44 Richting Utrecht Centraal xx.02 xx.32 (tussen 4 en 6 rijdt deze vaker)
9292ov geeft volgens mij een andere halte aan, maar toen ik er was leek mij dit de dichtstbijzijnde.
[ Bericht 8% gewijzigd door Viezze op 20-02-2011 16:30:37 ]
Halte Vleugelboot in Houten? Ik ga altijd naar halte De Staart. Elk kwartier een bus naar Station Houten en het is niet heel ver lopen. Het is trouwens wel al een tijdje geleden dat ik daar voor het laatst geweest ben dus ik weet niet of het eventueel veranderd is
Had vrijdag een A4 uit 2007, heerlijke auto. Helaas scheurde m'n pantalon onderweg dus moest hals over kop nog een nieuwe ergens vandaan toveren. Wel op tijd aangekomen. Daarna een Aygo, do I need to say more? Maargoed, ook die horen erbij !
Over de dresscode: Ik steek mezelf altijd in een pantalon en een colbert (bijpassend) met een overhemd, vind het lekker zitten en ziet er netjes uit.
Mallet en ik hebben even e-mailcontact gehad over het feit dat we in dit topic soms toch gevaarlijk dicht tegen de grens van onze geheimhoudingsplicht zitten. We doen weliswaar veel om klantinformatie geheim te houden, maar er zijn genoeg dingen die toch wel informatie openbaren.
Mallet kwam hier eigenlijk op omdat ik met het idee kwam om alle OV info op te sommen. Zo erg is dat niet, ware het niet dat nu heel duidelijk naar voren komt met wie Easyway een contract heeft.
Omdat Easyway een duidelijke geheimhoudingsregel heeft in het arbeidscontract (zie punt 11.2) lijkt het ons dus verstandig om een paar regels op te stellen. Nu wil ik -zeker- niet doen of ik de baas ben in dit topic, integendeel. Dus als je het er niet mee eens ben of wat dan ook, laat het alsjeblieft horen. Maar de eerste regels die ik kon bedenken zijn als volgt:
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc. Klantnamen zijn in dit geval niet de namen van de leasemaatschappijen, maar van bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! Wij waren hier nogal duidelijk onaardig over een bepald bedrijf in midden Nederland. -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Ik hoop dat jullie het met Mallet en mij eens zijn dat we wat discreter om moeten gaan met klantinfo. Wie weet zijn er klanten die Googlen op 'Easyway', en gezien ons forum vrij bovenaan staat in de resultaten, kunnen klanten ook lezen hoe onze ervaringen zijn.
Bedankt voor jullie begrip en laat het horen als je ideeën of suggesties hebt.
Prima post, Hojd. Bepaalde dingen die je noemt vielen mij inderdaad ook al op. Ik vind dat wat mij hier melden niet verder moet gaan dan; 'ik rij morgen een Opel Zafira op aardgas van Gasseltenijveenschemond naar 's Heer Hendrikskinderen' om maar eens wat te noemen. Ik vind dat sommigen hier losbandig omgaan met het noemen van klantinformatie en andere dingen. Gewoon niet doen. En wat betreft die tijden van de bus, noem dan gewoon de halte, dat staat één ieder vrij.
Goed punt. Zeker door die OV info kan je inderdaad wel erg snel zien met wie EW een contract heeft en dat moet je eigenlijk niet willen. Misschien moeten we in dat geval zoals joppie aangeeft alleen de halte aangeven. In principe weet je dan wel over welk bedrijf het gaat als je bij EW werkt en dat is precies wat nodig is.
Was er niet ooit een keer iemand die zei dat EW van dit topic op de hoogte is?
Ga er ook gewoon vanuit dat EW alles weet wat je hier post en dat ze precies weten wie je bent; als je met die instelling dingen post dan kom je nooit voor verrassingen te staan en blijf je altijd binnen de grens.
Op zondag 20 februari 2011 22:10 schreef joppie_saus het volgende: Prima post, Hojd. Bepaalde dingen die je noemt vielen mij inderdaad ook al op. Ik vind dat wat mij hier melden niet verder moet gaan dan; 'ik rij morgen een Opel Zafira op aardgas van Gasseltenijveenschemond naar 's Heer Hendrikskinderen' om maar eens wat te noemen. Ik vind dat sommigen hier losbandig omgaan met het noemen van klantinformatie en andere dingen. Gewoon niet doen. En wat betreft die tijden van de bus, noem dan gewoon de halte, dat staat één ieder vrij.
Plus de ervaringen die we zo nu en dan opdoen moeten we vooral blijven delen, in dit werk is er niets leuker dan een keer een smerige bak of (in my case) een pikante wagen te rijden en dit verhaal hier te delen.. Goed, misschien is dit niet echt positief voor de desbetreffende maatschappij, maar misschien is het dan handiger om dan inderdaad de maatschappij niet te vermelden. Dit forum moet wel leuk blijven, we werven zelfs mensen voor Easyway, afgaande op de vele mensen die naar aanleiding van ons forum gesolliciteerd hebben.
Over dat Easyway meeleest, ik denk dat als je hier iets wil posten, dat je eerst zelf moet nagaan wat Easyway zou doen/denken als ze het zouden lezen.
Tof dat jullie het goed opvatten! Ik zal de OP voor de volgende keer aanpassen. Ik zelf ben ook niet de heiligste geweest met het discreet posten van informatie, maar ik zal me ook beteren haha.
En ga er inderdaad maar van uit dat EW op de hoogte is van dit topic. Bij het zoeken naar iets met studentchauffeurs of Easyway kom je bij Google al snel uit bij dit topic.
Plus de ervaringen die we zo nu en dan opdoen moeten we vooral blijven delen, in dit werk is er niets leuker dan een keer een smerige bak of (in my case) een pikante wagen te rijden en dit verhaal hier te delen.. Goed, misschien is dit niet echt positief voor de desbetreffende maatschappij, maar misschien is het dan handiger om dan inderdaad de maatschappij niet te vermelden. Dit forum moet wel leuk blijven, we werven zelfs mensen voor Easyway, afgaande op de vele mensen die naar aanleiding van ons forum gesolliciteerd hebben.
QFT!!
Op zondag 20 februari 2011 23:13 schreef Jorian29 het volgende: Zo, en dan nu maar snel douchen en het bed in, morgen extra vroeg eruit vanwege de spoorvernieuwing tussen Apeldoorn en Deventer
Succesjes! Ik ga deze week vooral aan de studie. Wellicht twee halve dagjes werken.
Tja, het is mogelijk een forum te maken op een externe site waarbij je je eerst moet aanmelden voordat je de inhoud kunt bekijken. De vraag is echter of je dat moet willen. Ik bedoel, iedereen zit hier lekker bij elkaar en de weg naar dit forum is makkelijk gevonden, maar voordat iedereen op het externe forum is gewezen..
Op maandag 21 februari 2011 01:15 schreef Thrasyllus het volgende: Misschien een idee om er een soort van semi-verborgen forum van te maken, geen idee hoe. Of beter nog, Easyway een forum laten faciliteren!
Mwah voor dat laatste ben ik niet echt voor. Hier hebben we zelf alles in de hand en daarnaast zitten we onderhand ook al bij deeltje 24..
@Hojdhopper: Je hebt gelijk. Ik heb in het vorige topic volgens mij ook een keer een bedrijfsnaam geroepen, ga ik proberen niet meer te doen. Je hebt ook niet voor niks zo'n verklaring moeten aanvragen... (ik lees dat je met klantnamen niet leasemaatschappijen bedoeld. Mag je die wel noemen?)
Verder hoop ik dat de hikers geen last hebben van de storing op Utrecht centraal. Ik heb er in ieder geval een extra dagje vrij door
Ik ben er ook niet voor om het Easyway dit forum te laten 'overnemen', en evenmin voor een extern forum. Ik heb niet het idee dat dat loopt zoals hier, kijk maar naar het forum op de facebookpagina van EW.
quote:
Op maandag 21 februari 2011 10:54 schreef Panthera. het volgende: @Hojdhopper: Je hebt gelijk. Ik heb in het vorige topic volgens mij ook een keer een bedrijfsnaam geroepen, ga ik proberen niet meer te doen. Je hebt ook niet voor niks zo'n verklaring moeten aanvragen... (ik lees dat je met klantnamen niet leasemaatschappijen bedoeld. Mag je die wel noemen?)
Verder hoop ik dat de hikers geen last hebben van de storing op Utrecht centraal. Ik heb er in ieder geval een extra dagje vrij door
Nou ja, noemen van leasemaatschappijen blijft twijfelachtig. Ik ben er niet echt uit.
Ik had vanochtend 40 minuten vertraging door de storing op Utrecht CS. Maar goed, ik was niet aan het werk.
Op maandag 21 februari 2011 11:35 schreef Hojdhopper het volgende: Ik ben er ook niet voor om het Easyway dit forum te laten 'overnemen', en evenmin voor een extern forum. Ik heb niet het idee dat dat loopt zoals hier, kijk maar naar het forum op de facebookpagina van EW.
[..]
Nou ja, noemen van leasemaatschappijen blijft twijfelachtig. Ik ben er niet echt uit.
Ik had vanochtend 40 minuten vertraging door de storing op Utrecht CS. Maar goed, ik was niet aan het werk.
Leasemaatschappijen horen wel degelijk bij de cliënten van de werkgever, niet noemen dus.
Leasemaatschappijen horen wel degelijk bij de cliënten van de werkgever, niet noemen dus.
Denk dat dat het beste is ja, helemaal geen namen meer Extern forum zal geen succes worden, denk dat we door geen bedrijfsgevoelige informatie te noemen dit forum gewoon kunnen behouden. Als je zegt, ik ga van Groningen naar Almere dan weten "echte" hikers toch wel waar je waarschijnlijk heen gaat, meer informatie is dan niet nodig. Vragen kunnen altijd nog via PM
Denk dat dat het beste is ja, helemaal geen namen meer Extern forum zal geen succes worden, denk dat we door geen bedrijfsgevoelige informatie te noemen dit forum gewoon kunnen behouden. Als je zegt, ik ga van Groningen naar Almere dan weten "echte" hikers toch wel waar je waarschijnlijk heen gaat, meer informatie is dan niet nodig. Vragen kunnen altijd nog via PM
Goeie. Laten we dat dan maar aanhouden en erop vertrouwen dat we te maken hebben met "echte" hikers.
Op zondag 20 februari 2011 16:48 schreef Viezze het volgende: Die is inderdaad wel beter ja nu je het zegt, lijn 47 komt daar ook. Kan alleen de haltetijden daarvan niet vinden op de site van Connexxion
De busroutes zijn veranderd, bus 47 naar Utrecht CS-Houten station rijdt nu via de halte Vleugelboot. Bus 48 naar Nieuwegein Stadscentrum-Houten station komt langs halte de Staart.
De busroutes zijn veranderd, bus 47 naar Utrecht CS-Houten station rijdt nu via de halte Vleugelboot. Bus 48 naar Nieuwegein Stadscentrum-Houten station komt langs halte de Staart.
Komt 47 helemaal niet meer langs de Staart dan? Ik snapte er al vrij weinig van toen ik er was, op google maps was de halte Vleugelboot ook al nergens te vinden maar dat kwam dus doordat hij vrij nieuw is.
Op maandag 21 februari 2011 14:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende: Iemand ervaring met het bedrijf Autoreset? Bij dat andere bedrijf ben ik gelukkig aangenomen maar tot op heden nog niks gedaan
Als je op hun site kijkt dan zie je dat ze ook studenten zoeken voor hikerwerkzaamheden.
Dat bedrijf waar je was aangenomen, dat was in Doetinchem toch? Hoezo heb je nog niet voor ze kunnen werken?
Ja in Doetichem, ik noem verder geen namen. Nouja afgelopen week was kennelijk erg rustig verlopen en vandaag zouden ze bellen voor de planning. Maargoed ik wil gewoon uren maken en aan de slag, snap je! Ik zal zo eens contact opnemen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Op maandag 21 februari 2011 14:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende: Iemand ervaring met het bedrijf Autoreset? Bij dat andere bedrijf ben ik gelukkig aangenomen maar tot op heden nog niks gedaan
Vriend van me werkt voor Autoreset Groningen. Die werkt praktisch 3 dagen per week.
Ik mag morgen naar Nieuwegein en daarna weer ritje terug naar huis. Citroen C1 en hagelnieuwe Peugeot Partner.
Easy Way is dringend op zoek naar studenten (voor zowel de functie hiker als privé-chauffeur) in de regio Alkmaar, Apeldoorn en Den Bosch. Daar hebben we jouw hulp bij nodig!
En wie woont er in Apeldoorn? Juist, ik. Laat ik nou net vorige week iemand hebben aangemeld, beetje jammer weer. Hieruit maak ik dan wel weer op dat ik zo'n beetje gebakken zit met werk aankomende tijd, wat opzich best fijn is, aankomende 2 weken ben ik vrij. Dik cashen dus
edit: Overigens staat er dit bij: "De beloning die jij ontvangt is 1 extra uur bruto loon per sollicitant die bij Easy Way op gesprek is geweest." Daar doen we het voor
Easy Way is dringend op zoek naar studenten (voor zowel de functie hiker als privé-chauffeur) in de regio Alkmaar, Apeldoorn en Den Bosch. Daar hebben we jouw hulp bij nodig!
En wie woont er in Apeldoorn? Juist, ik. Laat ik nou net vorige week iemand hebben aangemeld, beetje jammer weer. Hieruit maak ik dan wel weer op dat ik zo'n beetje gebakken zit met werk aankomende tijd, wat opzich best fijn is, aankomende 2 weken ben ik vrij. Dik cashen dus
edit: Overigens staat er dit bij: "De beloning die jij ontvangt is 1 extra uur bruto loon per sollicitant die bij Easy Way op gesprek is geweest." Daar doen we het voor
Haha ik zit een uur van Apeldoorn vandaag, zou ik geschikt zijn
Mmh, hangt er vanaf welke richting Ik moet echt heel vaak starten in Deventer of Zutphen, als je daar in de buurt woont kun je eens een gokje wagen. En wel mijn naam vermelden dan hé?
Ah, das grappig, daar zit ik op school Weet niet of dat em wordt idd, naar Apeldoorn doe je er altijd 1+ uur over. (108s is mijn busje ) Maar je kan altijd een gokje wagen, een maat van me heeft donderdag gesprek, en hij woont in omgeving Arnhem.
Ja ik zit nog te twijfelen of ik een solliciatie bij EW doe. Ben elders al aangenomen maar ik wil uren maken. EW wilt echter geen hikers van 21+ aannemen, ben net twee maanden 21
Mmh, inderdaad. Privéchauffeuren zou je dan nog kunnen overwegen, maar mijn mening is dat de taken die je dan uitvoert niet opwegen tegen je salaris. Je verdient dan maar weinig extra t.o.v. wat de hikers verdienen. Maar, when you never try, you'll never know
Morgen ook weer ritjes. Voor het eerst een hybride mee, een Civic Hybrid. Daarna gelukkig een Volvo V70 . Mooie afstanden naar Bleiswijk en weer terug naar Almere.
Die Civic Hybride rijdt heerlijk Plus je accu laadt onderweg op, als je tank dan leeg is kan je nog een dikke 100km extra rijden. Dat heeft mij afgelopen vrijdag een tankbeurt bespaard
Op maandag 21 februari 2011 17:38 schreef joppie_saus het volgende: Die Civic Hybride rijdt heerlijk Plus je accu laadt onderweg op, als je tank dan leeg is kan je nog een dikke 100km extra rijden. Dat heeft mij afgelopen vrijdag een tankbeurt bespaard
Ah handig, hopelijk zit ie wel vol aangezien ik hem direct bij de maatschappij op haal (was vorige keer alleen niet zo...)
Wat een chaos vandaag trouwens op de wegen, vanmorgen tijdens mijn eerste ritje 3 kop-staart aanrijdingen gezien op de A1 bij die wegwerkzaamheden, vervolgens was er één om een lantaarnpaal heen gekruld, en tijdens mijn tweede rit weer een kopstaart botsing, een vrachtwagen die stond te fikken, een vrachtwagen met een klapband en er lag een band midden op de snelweg. Dik gevaarlijk trouwens, al die mensen die van schrik uit gaan wijken op een 3 baans snelweg..
Op maandag 21 februari 2011 17:20 schreef Jorian29 het volgende: Ah, das grappig, daar zit ik op school Weet niet of dat em wordt idd, naar Apeldoorn doe je er altijd 1+ uur over. (108s is mijn busje ) Maar je kan altijd een gokje wagen, een maat van me heeft donderdag gesprek, en hij woont in omgeving Arnhem.
Omgeving Arnhem.. Nog minder kans op werk voor mij .
Op maandag 21 februari 2011 17:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende: Ja ik zit nog te twijfelen tussen EW en autoreset dan. Nog mensen met ervaring met autoreset?
En hiken lijkt mij 10x leuker dat chauffeuren
Als je bij bedrijf X geen of niet voldoende werk krijgt aangeboden dan stop je daar toch gewoon mee. Je hebt toch een proeftijd op je contract. Je kan natuurlijk altijd eerst even bellen met EW of ze je toch kunnen gebruiken.
Het lijkt mij trouwens ook niet zo verstandig om de inhoud van e-mails van EW hier te posten. Ik hoop dat ik vrijdag nog kan werken, de volgende keer dat ik beschikbaar ben is waarschijnlijk pas eind april/begin mei.
Op maandag 21 februari 2011 18:31 schreef LeTourdeFrance het volgende: Het lijkt mij trouwens ook niet zo verstandig om de inhoud van e-mails van EW hier te posten. Ik hoop dat ik vrijdag nog kan werken, de volgende keer dat ik beschikbaar ben is waarschijnlijk pas eind april/begin mei.
Nee dat wilde ik eigenlijk ook al opmerken, maar goed iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit mensen echt ongeoorloofde dingen heb zien posten. Ik post hier al mee vanaf het allereerste deel, maar nog nooit echt dingen gezien als bedrijfsnamen ofzo (of ik lees er heel hard overheen ). Wel leasemaatschappijen natuurlijk, maar daar zie ik op zich geen bezwaar in. Als je naar Meerkerk moet weet iedereen wel welke maatschappij dat is, daar hoeft toch niet geheimzinnig over gedaan te worden? Ik heb trouwens wel eens foto's van auto's voorbij zien komen met een zichtbaar kenteken, of straatnamen gepost zien worden (ikzelf ook wel eens ), dat vind ik eigenlijk ook wel te ver gaan.
Ik was vandaag nog op Utrecht Centraal, maar pas rond 12 uur, toen was de verstoring net voorbij. Veel treinen reden echter nog niet, mijne wel Had vandaag Schiedam - Vianen en Bodegraven - Rotterdam. Die eerste rit was wel leuk, kwam tegelijkertijd met een andere hiker aan in Schiedam en we kregen beiden een Toyota mee die naar Vianen moest. Wel een redelijke auto op zich. Ook allebei tegelijk in Vianen aangekomen, dus samen naar Utrecht gereisd. Bodegraven - Rotterdam ging in een A4 automaat, prima auto natuurlijk, alleen jammer dat het ritje nog geen half uur was en maar 35 kilometer...
Komt 47 helemaal niet meer langs de Staart dan? Ik snapte er al vrij weinig van toen ik er was, op google maps was de halte Vleugelboot ook al nergens te vinden maar dat kwam dus doordat hij vrij nieuw is.
Nee klopt, alleen bus 48 nog. Halte Vleugelboot is goed te lopen. Groene pijl is de halte. De halte is nog niet te zien op Google Maps.
Edit: Route naar de halte vanaf een adres weggehaald, gezien de vorige posts;)
[ Bericht 8% gewijzigd door d_sc1 op 21-02-2011 19:14:11 ]
Op maandag 21 februari 2011 19:04 schreef Irritatie100 het volgende: Ik moet zeggen dat ik nog nooit mensen echt ongeoorloofde dingen heb zien posten. Ik post hier al mee vanaf het allereerste deel, maar nog nooit echt dingen gezien als bedrijfsnamen ofzo (of ik lees er heel hard overheen ). Wel leasemaatschappijen natuurlijk, maar daar zie ik op zich geen bezwaar in. Als je naar Meerkerk moet weet iedereen wel welke maatschappij dat is, daar hoeft toch niet geheimzinnig over gedaan te worden? Ik heb trouwens wel eens foto's van auto's voorbij zien komen met een zichtbaar kenteken, of straatnamen gepost zien worden (ikzelf ook wel eens ), dat vind ik eigenlijk ook wel te ver gaan.
Ik was vandaag nog op Utrecht Centraal, maar pas rond 12 uur, toen was de verstoring net voorbij. Veel treinen reden echter nog niet, mijne wel Had vandaag Schiedam - Vianen en Bodegraven - Rotterdam. Die eerste rit was wel leuk, kwam tegelijkertijd met een andere hiker aan in Schiedam en we kregen beiden een Toyota mee die naar Vianen moest. Wel een redelijke auto op zich. Ook allebei tegelijk in Vianen aangekomen, dus samen naar Utrecht gereisd. Bodegraven - Rotterdam ging in een A4 automaat, prima auto natuurlijk, alleen jammer dat het ritje nog geen half uur was en maar 35 kilometer...
Ben ik jou toevallig dan tegengekomen? Kwam namelijk ook een EWer tegen bij Vianen. Daarnaast had ik ook dezelfde ritten als de jouwe behalve de laatste dan. VW Polo en een Toyota Aurius.
Ben ik jou toevallig dan tegengekomen? Kwam namelijk ook een EWer tegen bij Vianen. Daarnaast had ik ook dezelfde ritten als de jouwe behalve de laatste dan. VW Polo en een Toyota Aurius.
Nee, degene die ik tegenkwam had dus Schiedam - Vianen in een Toyota Corolla en daarna een VW Golf voor Eindhoven - Rotterdam.
Op maandag 21 februari 2011 19:38 schreef Mallet het volgende: Zo te zien wordt het morgen weer zo koud. Gelukkig hoef ik morgen niet heel veel te lopen. Wel om kwart over 7 de bus morgenochtend, maar ach!
Vertrekken op dat tijdstip heb ik nog maar 1x gehad, maar toen zat ik ook bijna in Duitsland. Hoe lang moet jij reizen voor je startadres dan? Ik zit bijna altijd rond 8 uur, half 9 dat ik vertrek.
Vertrekken op dat tijdstip heb ik nog maar 1x gehad, maar toen zat ik ook bijna in Duitsland. Hoe lang moet jij reizen voor je startadres dan? Ik zit bijna altijd rond 8 uur, half 9 dat ik vertrek.
Morgen zit ik nog redelijk in de buurt. Ik moet 1 1/2 uur reizen morgenochtend. Ik vertrek ook wel eens nog een halfuur eerder.. Maar ik ben het wel gewend want als ik om half 9 college heb vertrek ik hier ook om 06.45.
Edit: voor zover iemand aan dat soort tijdstippen kan wennen
Op maandag 21 februari 2011 19:38 schreef Mallet het volgende: Zo te zien wordt het morgen weer zo koud. Gelukkig hoef ik morgen niet heel veel te lopen. Wel om kwart over 7 de bus morgenochtend, maar ach!
Vind ik nog best een schappelijke tijd. Heb vaak zat de bus van 645 gehad. Als ik op de vestiging aan het werk wordt gezet in N'gein moet ik officieel (volgens 9292ov) om 6 uur de deur uit, maar in praktijk kan het ook om 630. Vind het eigenlijk niet echt een probleem om vroeg weg te gaan, ook weer eerder thuis dan
Morgen lekker drie ritjes. Baarn - A'dam, in A'dam op zelfde adres auto ophalen in in Barneveld brengen, dan door naar Amersfoort en vanaf daar naar Houten. Resp. een Polo, Golf en een Focus. Niet veel bijzonders, maar wel weinig OV-tijd en ophaal/afhaaladres in Barnevel en Amersfoort liggen vlakbij station.
Verder ben ik ook eigenlijk wel tegen het noemen van namen. Had het me eigenlijk niet zo gerealiseerd dus goed dat het eens gezegd wordt. Volgens mij heb ik zo af en toe wel eens wat laten vallen maar ik zal er voortaan op letten. Imho is leasemaatschappijen noemen ook not done, het zijn (zoals Mallet al eerder zijn) gewoon klanten.
Damn ik zie net dat ik echt in hartje centrum Rotterdam een auto moet afleveren. Even een kaart van google maps uitprinten want dat gaat weer een grote zooi worden morgen. Met een oeroude Mio en een centrum wat altijd opengebroken ligt.. Nice.
Op maandag 21 februari 2011 22:25 schreef Mallet het volgende: Damn ik zie net dat ik echt in hartje centrum Rotterdam een auto moet afleveren. Even een kaart van google maps uitprinten want dat gaat weer een grote zooi worden morgen. Met een oeroude Mio en een centrum wat altijd opengebroken ligt.. Nice.
Waar? Ik ben elke dag in Rotterdam te vinden dus ik weet vast nog wel wat routes
Op maandag 21 februari 2011 22:50 schreef rub3n het volgende: Ik zit hier een beetje mee te lezen. Volgens mij hebben jullie een topbaan.
Maar jullie moeten dus regelmatig lange stukken lopen? Dan is het dus niks voor mij.
Wat is lang? Ik loop regelmatig wel 20 minuten, je zit veel op industrieterreinen en daar zitten bushaltes niet altijd dicht in de buurt. Maar dat lopen lijkt me toch niet zo'n probleem...
Ik had je net een DM gestuurd maar weet niet of het helemaal goed is gegaan.. Weena-Zuid.. Ken je dat?
Doe eens een PM, want die DM's snap ik niet en is volgens mij ook niet aangekomen Weena-Zuid ken ik wel ja, is inderdaad midden in het centrum. Maar als je moet zijn bij het bedrijf waar ik denk dat je moet zijn is het makkelijk
Ik ga er zo ook maar in. Welliswaar de wekker om 7 uur, maar goed, ik wil graag een beetje op tijd terug zijn dus een beetje opschieten morgen kan geen kwaad.
Op maandag 21 februari 2011 23:05 schreef Voltreffer het volgende: Ik zit dit al een tijdje te volgen en ben opzich wel erg geintresseerd. Echter woon ik in Zeeland. Zou dit eventueel een probleem kunnen zijn?
Ik weet het niet. Ik weet niet of daar veel werk zit voor hikers. Je kan ze opbellen om te informeren alvorens je online solliciteert.
Wat is lang? Ik loop regelmatig wel 20 minuten, je zit veel op industrieterreinen en daar zitten bushaltes niet altijd dicht in de buurt. Maar dat lopen lijkt me toch niet zo'n probleem...
Mja met mijn 130kg zweet ik bij afstandjes langer dan 15 minuten toch wel beetje. Nou is dat op de terugweg niet zo erg. Maar om bij zo'n bedrijf in je nette kloffie aan te komen met een bezwete harses... tja.
Op maandag 21 februari 2011 23:05 schreef Voltreffer het volgende: Ik zit dit al een tijdje te volgen en ben opzich wel erg geintresseerd. Echter woon ik in Zeeland. Zou dit eventueel een probleem kunnen zijn?
Ze zouden je al aan moeten nemen wanwege het feit dat je een Ajacied bent!
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel vrijwillig stukken loop ;P Buiten dat het goed voor me is, is het met dit weer ook nog best lekker om even 20 minuten te wandelen
Op dinsdag 22 februari 2011 10:51 schreef guru033 het volgende: Er is wel een verschil tussen lange afstanden wandelen in de winter en in de zomer.
Gisteren op m'n ov-chipkaart gaan zitten. Gescheurd en niet meer te gebruiken! Geen EW voor mij deze week dus (en dat in de vakantie)
Laatst ook gehad, echt klote, had wel redelijk snel weer een nieuwe gelukkig. Maar bij ons kunnen ze daar nog redelijk rekening mee houden, ik heb gewoon doorgewerkt en uiteindelijk helemaal niet in het OV gezeten. Dat is bij EW niet toch?
Was eerder klaar met college, EW gebeld of ze nog een ritje voor me hadden. En waarschijnlijk eentje van Veghel naar Den Haag. Maar ben nog in afwachting van de ritgegevens.
Edit: een Skoda Octavia dus.
[ Bericht 28% gewijzigd door Hojdhopper op 22-02-2011 11:26:30 ]
Zit ook weer in de bus vanuit Almere naar huis Vlot dagje. Civic Hybrid viel me tegen, gare automaat ligt er in, houd niet over. Volvo v70 daarentegen heerlijk met z'n 5 cilinders.
Op dinsdag 22 februari 2011 15:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende: Naar welk email adres kan ik mailen voor sollicitatie bij EW? Via de site kan niet omdat ik te 'oud' ben
Ik zou ze gewoon eerst bellen om überhaupt te vragen of ze je in overweging willen nemen, aangezien je te oud bent. Telefoonnummer (en algemeen e-mailadres) vind je op de site.
Op dinsdag 22 februari 2011 13:39 schreef Irritatie100 het volgende: Die had ik ook vorige week (handgeschakeld) en gisteren de sedan automaat. Inderdaad prima wagens! En is alles gelukt daar in Rotterdam?
Ik had nu ook de handgeschakelde versie. Heb liever de automaat moet ik zeggen, maar reed helemaal prima. Moest wel even een booster aan te pas komen want er zat geen leven in.
Een goede automaat is sowieso heerlijk. Voordat ik mijn rijbewijs had begreep ik nooit waarom iemand een automaat zou nemen, maar ik begin het nu toch steeds meer te waarderen
@Zwartmetsuiker, sowieso bellen. Ik heb ooit wel een keer gemaild over sollicitatie maar daar krijg je geen reactie op
Op dinsdag 22 februari 2011 16:11 schreef RTS91 het volgende: Ik snap nog steeds niet waarom er zo weinig automaat wordt verkocht. In het hogere segment sowieso een must!
Een A3 of een 1-serie vind ik nog wel lekker met een schakelbak, maar daarboven geef ik echt de voorkeur aan een automaat. Overig alleen in het hogere segment hoor. Een 107 automaat hoef ik niet zo zeer.. Dat is een rotding. Die van de Prius / Civic ook btw.
Als je per sé morgen wilt bellen en niet nu raad ik je aan om 's ochtends te bellen. De administratie is volgens mij soms eerder weg dan de rest van het personeel.
Vooral in de file is een automaat Ik stond een keer in de file met een Astra diesel, die dingen hebben een vrij zware koppeling. Daar word je niet vrolijk van
Toen ik de rijtest bij EW moest doen was de BMW er niet, ze hadden toen een Golf automaat 1.6. Die vond ik dan weer niet zo geweldig rijden, laat me dan maar zelf schakelen.
Op dinsdag 22 februari 2011 16:17 schreef Viezze het volgende: Vooral in de file is een automaat Ik stond een keer in de file met een Astra diesel, die dingen hebben een vrij zware koppeling. Daar word je niet vrolijk van
Ja, dat had ik twee weken geleden ook, verschrikkelijk. Heb na een tijdje die (geweldige, kuch) stoel naar achteren gedaan zodat ik m'n benen helemaal kon strekken. Blijft een drama die Astra.
Ja, dat had ik twee weken geleden ook, verschrikkelijk. Heb na een tijdje die (geweldige, kuch) stoel naar achteren gedaan zodat ik m'n benen helemaal kon strekken. Blijft een drama die Astra.
Ik vind ze verder op zich niet eens zo heel slecht rijden / zitten, maar die koppeling is echt zwaar irritant. Die Q5 die ik toen had was uiteraard ook automaat. Voor een auto met 270 pk echt wel een must! Ik word nog steeds blij als ik aan dat ritje denk Morgen college van 1-3 en 4-6, kut tijd..maar ff bellen dus daarvoor
Ja, er werd me net gezegd dat ze een erg rustige periode hadden.. heb 1x eerder meegemaakt dat ik beschikbaar was en niet werd gebeld.. dit wordt al bijna drie dagen achter elkaar niet gebeld worden
Op dinsdag 22 februari 2011 16:31 schreef HaWk07 het volgende: Ja, er werd me net gezegd dat ze een erg rustige periode hadden.. heb 1x eerder meegemaakt dat ik beschikbaar was en niet werd gebeld.. dit wordt al bijna drie dagen achter elkaar niet gebeld worden
Ik ben voor morgen ook beschikbaar, maar nog niet gebeld maar dan hoef ik het ook niet te verwachten. Had al wel een vermoeden dat het rustig was.
Zo, ook weer thuis. Lekker dagje gehad, hoefde pas om kwart over 8 mn bed uit Eerste een Polo. Op afleveradres meteen een Golf ophalen. Medewerker zei al dat er een flinke schade op zat en dat bleek ook zo, halve rechterkant zat in elkaar, tank was leeg en hij stond rechtsvoor op een thuiskomertje. EW gebeld, gelukkig Esso in de buurt. En dan met 80 over de snelweg van Amsterdam naar Barneveld. Ik moet zeggen dat het wel heel ontspannen rijdt. Alleen maar op de rechterbaan en iedereen haalt je in dus je hoeft bijna nergens op te letten Laatste rit van Amersfoort naar Houten in een Ford Focus, opzich niet heel bijzonder maar toch wel weer even wat uurtjes gemaakt vandaag
Op dinsdag 22 februari 2011 17:04 schreef Panthera. het volgende: Ik ook. Het schijnt wel een lpg te zijn, dus ik hoop dat ze er genoeg gas in hebben gedaan...
Moet trouwens naar Almere en dan met het OV naar Amsterdam om weer een auto naar Almere te brengen. Gebeurt dat vaker?
[..]
Dat zijn nog eens ritten! Dan voel je je aan het eind van de rit getrouwd met die auto
Valt wel mee toch voor mij zijn zulke ritten normaal, zeker de eerste rit is toch al snel twee uur rijden
Op dinsdag 22 februari 2011 17:04 schreef Panthera. het volgende: Ik ook. Het schijnt wel een lpg te zijn, dus ik hoop dat ze er genoeg gas in hebben gedaan...
Moet trouwens naar Almere en dan met het OV naar Amsterdam om weer een auto naar Almere te brengen. Gebeurt dat vaker?
[..]
Dat zijn nog eens ritten! Dan voel je je aan het eind van de rit getrouwd met die auto
Is dat zoveel dan? Een rit die ik krijg zijn vaak gemiddeld 200km. Vandaag ook weer. Twee ritjes zit ik al snel op 300-400km.
Is dat zoveel dan? Een rit die ik krijg zijn vaak gemiddeld 200km. Vandaag ook weer. Twee ritjes zit ik al snel op 300-400km.
Mazzelaar Mijn ritten zitter er na een uurtje rijden meestal wel op. Maarja, regio Utrecht en Amsterdam dus dan krijg je dat.. Ik heb nog maar 2 ritten boven de 100km gehad (van de 40 ofzo die ik heb gehad, waaronder een aantal vestigingswerkritten)
Mazzelaar Mijn ritten zitter er na een uurtje rijden meestal wel op. Maarja, regio Utrecht en Amsterdam dus dan krijg je dat.. Ik heb nog maar 2 ritten boven de 100km gehad (van de 40 ofzo die ik heb gehad, waaronder een aantal vestigingswerkritten)
Ik denk ik nog maar 1 onder de 100 Vind het wel lekker, de langere ritjes
Hangt er idd erg vanaf van waaruit je werkt. Ik nu ook vanuit Utrecht en had vandaag toevallig een ritje van 120 km. Maar normaal ook onder de 100. Toen ik nog vanuit Sittard werkte was het vaak 175+ km per rit.
Ik rij meestal ook wel minimaal 100km, maar vanuit Groningen heb je dat nogal snel.
Ook eindelijk weer bijna thuis. CP had op ophaaladres de auto niet klaarstaan. Dik een half uur gewacht tot hij er was, maar goed. Wel weer lekker uurtjes kunnen schrijven.
Heb vandaag ook weer een paar uurtjes kunnen bijschrijven. Had een Citroën C5 en een Aygo. Wereld van verschil natuurlijk maar had het comfort van de C5 (wel 2010 model) op voorhand onderschat, rijdt zeker prettig !!
Op dinsdag 22 februari 2011 19:03 schreef HenkvonAnnie het volgende: Heb vandaag ook weer een paar uurtjes kunnen bijschrijven. Had een Citroën C5 en een Aygo. Wereld van verschil natuurlijk maar had het comfort van de C5 (wel 2010 model) op voorhand onderschat, rijdt zeker prettig !!
Het comfort onderschatten van een Citroën?? M.u.v. de C1 natuurlijk :p, maar das ook geen echte Citroën. Ik heb laatst de C5 Tourer 1.6 HDI gereden, prima auto!
[..]
Ik moest een keer een Dacia Logan MCV op LPG aftanken. (Hoe goedkoop wil je rijden btw.. Zo Nederlands).. Maar tanken lukte echt niet. Ondanks ik het juiste draai ding had etc. Ben op een gegeven moment maar doorgereden. Voelde best kut want ik had het gevoel dat iedereen dacht dat ik er zonder te betalen vandoor ging.. _!
Ik moest een keer een Dacia Logan MCV op LPG aftanken. (Hoe goedkoop wil je rijden btw.. Zo Nederlands).. Maar tanken lukte echt niet. Ondanks ik het juiste draai ding had etc. Ben op een gegeven moment maar doorgereden. Voelde best kut want ik had het gevoel dat iedereen dacht dat ik er zonder te betalen vandoor ging.. _!
Haha mooi verhaal. Ik heb gelukkig nog nooit LPG hoeven tanken. *doet afkloppen*
Heb 1x gas moeten tanken terwijl ik dat toen ook nog nooit had hoeven doen, was nog niet eens half bezig of er kwam een man aan die vroeg of het lukte. Hij had ook een auto op gas dus dat was vervolgens zo gepiept.
Op dinsdag 22 februari 2011 21:57 schreef enpe het volgende: Heb 1x gas moeten tanken terwijl ik dat toen ook nog nooit had hoeven doen, was nog niet eens half bezig of er kwam een man aan die vroeg of het lukte. Hij had ook een auto op gas dus dat was vervolgens zo gepiept.
Toen ik daar dus zo stond te kloten was het lunchtijd en echt super druk bij dat tankstation. Ik durfde ook niet echt naar binnen te lopen en te vragen of een medewerker mee wilde gaan
Ik had ook een auto op LPG tijdje terug, alleen die reed dus alleen op LPG. Tank was leeg, en ik stond te hanessen. Toen ik een meneer die ook LPG tankte vroeg om hulp en uitleg, werd die man boos dat ik een LPG reed terwijl ik niet wist hoe te tanken. Hij heeft mij uiteindelijk geholpen, maar daar was ook alles mee gezegd. Het leek hem echt teveel moeite te kosten..
Op woensdag 23 februari 2011 00:55 schreef joppie_saus het volgende: Ik had ook een auto op LPG tijdje terug, alleen die reed dus alleen op LPG. Tank was leeg, en ik stond te hanessen. Toen ik een meneer die ook LPG tankte vroeg om hulp en uitleg, werd die man boos dat ik een LPG reed terwijl ik niet wist hoe te tanken. Hij heeft mij uiteindelijk geholpen, maar daar was ook alles mee gezegd. Het leek hem echt teveel moeite te kosten..
Wat 'n klootzak. Lekker behulpzaam zijn we hier in Nederland af en toe
Op woensdag 23 februari 2011 10:58 schreef Panthera. het volgende: Ik sta in ieder geval met pech langs de weg Geen idee of het aan lpg ligt, die auto is de hele tijd al aan het flippen.
Haha wat kut. Toch niet verkeerd getankt hé?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het comfort onderschatten van een Citroën?? M.u.v. de C1 natuurlijk :p, maar das ook geen echte Citroën. Ik heb laatst de C5 Tourer 1.6 HDI gereden, prima auto!
Auto met de rij-eigenschappen van een olietanker. Elke hobbel deint dat ding na alsof je in de atlantische oceaan aan het rijden bent, en dat noemt men comfort . Ik vond het niks aan.
Nee, geef mij maar een fatsoenlijk geveerde (sportieve) auto
Auto met de rij-eigenschappen van een olietanker. Elke hobbel deint dat ding na alsof je in de atlantische oceaan aan het rijden bent, en dat noemt men comfort . Ik vond het niks aan.
Ik ook, maar ik moest 'm gewoon verkopen. Had 'm graag gehouden in een garage om er aan te gaan klussen, maar die heb ik niet en zal ik voorlopig ook niet hebben
Ik ook, maar ik moest 'm gewoon verkopen. Had 'm graag gehouden in een garage om er aan te gaan klussen, maar die heb ik niet en zal ik voorlopig ook niet hebben
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee de schakeling tussen lpg en benzine werkte niet goed meer ofzo, omdat beide tanks leeg waren accu was ook al leeg, maffe auto. Maar goed,allemaal opgelost nu.
Dus je hebt nu die BMW en een mooie fiets voor de deur? Ik als nog steeds EW'er moet het doen met de Ford Mondeo van pa en de Suzuki Swift van ma
En ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoon achter het stuur zit hoe ik zelf wil en een stropdas draag ik toch nooit
Nee, geen fiets voor de deur. Woon midden in het centrum, dus kan dat ding even nergens kwijt. Die fiets komt nog wel, eerst even wat goodies halen voor de BMW!
In de lente ff een fiets huren met een maat van mij en ff cruisen!
O, en dat deed ik idd ook bij EW. Stropdas? NOOIT gedragen, 1x bij een privé-chauffeur rit.
Hoe zit het trouwens met het werk? Het is weer januari/februari geweest, dus volop werk normaal gesproken.
Dit kalenderjaar ben ik tot nu toe elke keer dat ik kon werken gebeld. Ik heb dus geen enkele klacht Wel veel korte ritjes en de laatste keer dat ik in Meerkerk of Almere was is in november ofzo
Op woensdag 23 februari 2011 13:48 schreef Irritatie100 het volgende: Dit kalenderjaar ben ik tot nu toe elke keer dat ik kon werken gebeld. Ik heb dus geen enkele klacht Wel veel korte ritjes en de laatste keer dat ik in Meerkerk of Almere was is in november ofzo
Splinternieuwe Audi A4 1.8T Quattro met datum eerste afgifte de dag van het ritje en een Audi A5 Coupe 2.0T waren wel de hoogtepunten. Aan de andere kant ook een afgeragde Caddy waarvan het plastic van het dashboard rondom de knoppen en radio zo los zat dat ik het er gewoon zo uit had kunnen halen
Splinternieuwe Audi A4 1.8T Quattro met datum eerste afgifte de dag van het ritje en een Audi A5 Coupe 2.0T waren wel de hoogtepunten. Aan de andere kant ook een afgeragde Caddy waarvan het plastic van het dashboard rondom de knoppen en radio zo los zat dat ik het er gewoon zo uit had kunnen halen
Ik zat met m'n 1.82 al bijna tegen het dak aan Maar ik vond het een heerlijke bak En snel ook Bij het invoegen op de snelweg gaf ik even gas en spontaan viel het dashboardkastje open En het stuurt met lekker veel gevoel, niet zoals bij Renault ofzo dat je met 1 pink het stuur al rond kan draaien.
Ik zat met m'n 1.82 al bijna tegen het dak aan Maar ik vond het een heerlijke bak En snel ook Bij het invoegen op de snelweg gaf ik even gas en spontaan viel het dashboardkastje open En het stuurt met lekker veel gevoel, niet zoals bij Renault ofzo dat je met 1 pink het stuur al rond kan draaien.
Ey daar hebben we Maharbal! Hoe bevalt het (parttime) werkende leven?
Ik heb het gevoel dat het juist erg rustig is bij EW. Een chauffeur had dat ook te horen gekregen geloof ik. Vorige week do+vrij had ik toevallig spoedjes, maandag en vandaag niets. Maar ach niets nieuws onder de zon.
Morgen heb ik één kort ritje in een Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring met 260pk. Ik ben niet zo'n fan van Mazda, maar deze is in ieder geval goed gemotoriseerd.
Hoger Toerisme & Recreatie.. Algemene managementopleiding met focus richting toerisme, maar daar wil ik helemaal niet in werken _! Als ik het over had mogen doen was ik ergens anders voor gedaan, maar goed stoppen had ik ook geen zin in dus ik heb zelf een specialisatie aangebracht richting Human Resource Management, wat ik dan wel weer interessant vind.
Op woensdag 23 februari 2011 15:34 schreef Maharbal het volgende: Al aan het shoppen voor banen dan? Of zie je 't wel als je klaar bent?
Nou ik was eerst van plan om door te studeren. Master in Business Administration (ben BBA na het behalen van mijn diploma), maar ik ben nu te druk met mijn afstudeeropdracht om mezelf bij te scholen voor de toelatingstesten e.d. Ik denk dat ik ga proberen een baan te vinden, misschien kan mijn scriptie daarbij helpen aangezien mijn opdrachtgever een brancheorganisatie betreft. Ik weet 't nog niet.
Hé Maharbal, tijd niet gezien. Laatst hadden Mallet en ik het nog over je.
Ik denk dat ik nog 3 of 4 jaar kan hiken. Afhangend of ze me te oud vinden of dat ik het nog wel leuk vind na zo'n tijd. Maar qua studie, economie, wederom eerstejaars, heb ik nog wel even te gaan.
Mooie bak heb je nu man, waardige opvolger van je oude 3 idd. Waarom moest je hem eigenlijk weg doen?
Op woensdag 23 februari 2011 17:51 schreef Hojdhopper het volgende: Hé Maharbal, tijd niet gezien. Laatst hadden Mallet en ik het nog over je.
Ik denk dat ik nog 3 of 4 jaar kan hiken. Afhangend of ze me te oud vinden of dat ik het nog wel leuk vind na zo'n tijd. Maar qua studie, economie, wederom eerstejaars, heb ik nog wel even te gaan.
Mooie bak heb je nu man, waardige opvolger van je oude 3 idd. Waarom moest je hem eigenlijk weg doen?
Vanaf de zomer rijd ik elke dag 80 km per dag woon-werk, en dan moet ik een auto hebben die elke keer weer start etc. Dat deed de E30 meestal wel, maar af en toe waren er weer vage dingen. Dan deden de electrische ramen het weer niet, CV niet, en ga zo maar door. Ik had dat ding graag in een garage gehad om er mooi aan te klussen en op zondag ofzo mee te rijden, maar op dit moment lukt dat niet. Heb 'm dus weggedaan voor een meer 'praktischere' auto, met als voorwaarde dat dat ook een leuke auto moest zijn.
Had ik een garage gehad dan was de auto er nu nog geweest
Ja precies. Ik ben morgen vanuit een hele andere plaats inzetbaar dan normaal en toch heb ik een ritje gekregen die ik normaal vanaf mijn woonplaats had kunnen doen. Overigens was dat het enige ritje dat beschikbaar was voor mij. Het is dus echt rustig.
Alleen zal ik de wekker zetten om 8.30, want vaak word ik op vrije dagen rond 10.00 wakker met een aantal gemiste oproepen en een voicemail van EW dat er een spoedje voor me is, die dan alweer weg is als ik eens een keer terugbel Want van m'n telefoon word ik blijkbaar niet wakker...
Op woensdag 23 februari 2011 19:17 schreef Irritatie100 het volgende: Alleen zal ik de wekker zetten om 8.30, want vaak word ik op vrije dagen rond 10.00 wakker met een aantal gemiste oproepen en een voicemail van EW dat er een spoedje voor me is, die dan alweer weg is als ik eens een keer terugbel Want van m'n telefoon word ik blijkbaar niet wakker...
Dan neem ik aan dat je een aparte wekker hebt en niet je telefoon gebruikt ? Ik word wel eens rond half 9 wakker ofzo en dan denk ik.. Dadelijk word ik gebeld! Dus slapen zit er dan niet meer in .
Ik heb al 3 weken niet gewerkt en ook volgende week zit het er niet in... Fijn hoor, als school besluit om je het zo verschrikkelijk druk te laten hebben
Op woensdag 23 februari 2011 20:38 schreef Viezze het volgende: Ik werd ook nooit wakker van mijn telefoon, maar deze gaat zo hard dat ik wel wakker moet worden
Hoop dat ik nog gebeld wordt voor een spoedje...gebeurt dat eigenlijk vaak?
Ik vorige week donderdag en vrijdag. Je moet het niet verwachten, het is mooi meegenomen als het gebeurd. De kans is natuurlijk groter als het drukker is en jij toevallig thuis zit.
Dan neem ik aan dat je een aparte wekker hebt en niet je telefoon gebruikt ? Ik word wel eens rond half 9 wakker ofzo en dan denk ik.. Dadelijk word ik gebeld! Dus slapen zit er dan niet meer in .
Ik heb inderdaad een aparte wekker Maar het is heel raar, als ik een wekker zet op bijvoorbeeld 8.30, dan word ik heel vaak uit mezelf om 8.25 wakker, maar als ik geen wekker zet dan slaap ik zo door tot 10.00 - 10.30. Ook al is in beide situaties m'n bedtijd hetzelfde
Maar goed, ik leg m'n telefoon wel klaar naast m'n bed en dan merk ik het wel
Op woensdag 23 februari 2011 22:41 schreef warchaser44 het volgende: als er geen transportformulieren zijn, dien ik dan helemaal niks in te vullen ? dit lijkt me een beetje raar ?
Ik heb inderdaad een aparte wekker Maar het is heel raar, als ik een wekker zet op bijvoorbeeld 8.30, dan word ik heel vaak uit mezelf om 8.25 wakker, maar als ik geen wekker zet dan slaap ik zo door tot 10.00 - 10.30. Ook al is in beide situaties m'n bedtijd hetzelfde
Maar goed, ik leg m'n telefoon wel klaar naast m'n bed en dan merk ik het wel
Volgens mij heeft iedereen daar wel eens last van. Ik als ik vroeg moet opstaan, dan word ik bijna altijd voor de wekker wakker. Dat is echt ruk, want dan hoop je dat het nog middenin de nacht is.
Nou ik vind t mooi geweest voor vandaag. 06.30 gaat de wekker.
Ik heb altijd dat ik als ik bij het slapen gaan weet dat ik vroeg wakker moet worden, dat ik dan ook wel vroeg wakker ben, of ik nou wel of niet een wekker gezet heb
Op woensdag 23 februari 2011 23:57 schreef Chapelle het volgende: Belt EasyWay altijd anoniem? Want ik ben de afgelopen dagen wel door een anoniem nummer gebeld maar die neem ik standaard niet op...
Net gebeld voor spoed in Doetinchem. Als ik het gisteren had geweten had ik wel ja gezegd, maar nu niet meer helaas. Als ik nu midden in een essay moet gaan stoppen komt er niks meer van. Toch jammer...
Ik kom nu langzaam mijn bed uit gerold gisteren maar de stad in geweest Hoop nog dat ik word gebeld, maar is dat nog vaak na 12en?
Ik heb het wel een aantal keer gehad dat ik na 12en nog gebeld werd ja. Maar meestal is het al eerder. Maar aan de reacties hiervoor te zien zijn er nog een paar spoedjes weg aan het gaan dus ik heb de hoop nog niet opgegeven
Het is dat ik alleen vanmiddag beschikbaar ben anders had ik dat spoedje in Doetinchem natuurlijk wel aangeboden gekregen. Maargoed ik heb een ritje uit school dus heb niet te klagen..
Op donderdag 24 februari 2011 12:49 schreef Mallet het volgende: Het is dat ik alleen vanmiddag beschikbaar ben anders had ik dat spoedje in Doetinchem natuurlijk wel aangeboden gekregen. Maargoed ik heb een ritje uit school dus heb niet te klagen..
Bel je daar altijd zelf voor op? Want ik heb meestal ook wel één of twee dagen dat ik vroeg klaar ben met colleges, maar alleen 's middags beschikbaar zijn helpt volgens mij niet echt om dan een rit te krijgen.
Bel je daar altijd zelf voor op? Want ik heb meestal ook wel één of twee dagen dat ik vroeg klaar ben met colleges, maar alleen 's middags beschikbaar zijn helpt volgens mij niet echt om dan een rit te krijgen.
Ik heb er zelf wel voor gebeld inderdaad, vooral omdat ik het idee heb dat het niet zoveel zin heeft om het alleen bij je opmerkingen te vermelden. Volgens mij sta je dan nog gewoon in je originele regio en valt het niet echt op dat je vanuit een andere plaats beschikbaar bent. Ik moet dan ook een goede 1,5uur reizen van huis naar school.
ik heb vandaag ook gewoon gebeld toen ik al klaar was om half 10. Ik vroeg of ze nog een ritje voor me hadden omdat ik wat meer uren wou maken. Half uurtje later hadden ze een ritje voor me
Ik ga voortaan vestigingswerk weigeren denk ik. Ik heb even gebeld en het blijkt dat ik maar 1 uur reistijd per dag krijg uitbetaald. Probleem is: als ik om 8 uur moet beginnen in Nieuwegein moet ik (volgens 9292ov) al om 6 uur de deur uit. In praktijk kan het ook om 6.35, maar het komt er dus wel op neer dat ik per dag ongeveer 2.5 uur reistijd heb (uur 's morgens van opstapstation -> Nieuwegein en 1.5 uur 's middags) waarvan ik er maar 1 betaald krijg. Er zijn gasten die in Utrecht wonen, een half uurtje reizen en toch net zoveel krijgen als ik die om 6 uur de deur uit moet (of half 7)
Dan heb ik liever 'gewone' ritjes, vind ik ook wel wat relaxter en je loopt niet de kans dat je de halve dag auto's aan het poetsen bent wanneer het rustig is
Die Mazda CX-7 met 260pk wilde wel vanmiddag! Helaas was het maar een ritje van 14min waarvan 2min op de snelweg _! Die komt in de top drie van mijn meest korte ritten ooit.
Hopelijk neemt de hoeveelheid werk volgende week toe i.v.m. de maandwissel. Kan alleen maandag. Nog hikers die morgen aan het werk gaan?
Volgende week ook heerlijk vakantie, hopelijk veel aan het werk voor EW. Ben ook vanavond gebeld, heb de gehele dag mijn mobiel bij me behalve op dat moment . Volgende keer beter!
Ik ga maandag vestigingswerkzaamheden in Nieuwegein doen. Welke chauffeurs gaan er nog meer hier? Hoorde namelijk dat er een stuk of 20 van EW rondlopen die dag.
Heb geen goede ervaring gehad met deze werkzaamheden, maar dat was niet in Nieuwegein dus ik probeer het nog een keer.
Vestigingswerk Nieuwegein kan leuk zijn. Als je met 20 man bent denk ik dat ze (zoals een tijdje terug) een hele vracht nieuwe auto's hebben die naar 1 bedrijf moeten worden gebracht. Laatst waren er een stuk of 130 Polo's die van Nieuwegein naar Utrecht moesten, dus dat heeft men daar de hele dag door gedaan.
Op vrijdag 25 februari 2011 16:11 schreef CvHof het volgende: Vestigingswerk Nieuwegein kan leuk zijn. Als je met 20 man bent denk ik dat ze (zoals een tijdje terug) een hele vracht nieuwe auto's hebben die naar 1 bedrijf moeten worden gebracht. Laatst waren er een stuk of 130 Polo's die van Nieuwegein naar Utrecht moesten, dus dat heeft men daar de hele dag door gedaan.
Oké. Ik ga gewoon kijken hoe het is. Moet echter wel de trein van 5:37 hebben.. Ernstig hè.
Ik ga maandag 'gewoon' aan het werk. Rotterdam - Zeist in een BMW 316i, dan Zeist - Vianen in een Toyota Aygo en tot slot Nieuwegein - Meerkerk in een VW Caddy. En Nieuwegein is gewoon bij een bedrijf, niet bij jullie dus
Ah mooi, maandag 2 ritjes: Schiedam - Nijmegen met een Fiat 500, vervolgens VW Golf van Deventer naar Capelle aan den Ijsel. Bij dat eerste ritje staat er als er een tankpas aanwezig is deze niet door te knippen maar in te leveren, maar op het transport formulier staat juist deze te vernietigen en niet over te dragen, weten jullie hoe dat zit? Wie heeft er precies gelijk?
Op vrijdag 25 februari 2011 16:47 schreef charlie511 het volgende: Ah mooi, maandag 2 ritjes: Schiedam - Nijmegen met een Fiat 500, vervolgens VW Golf van Deventer naar Capelle aan den Ijsel. Bij dat eerste ritje staat er als er een tankpas aanwezig is deze niet door te knippen maar in te leveren, maar op het transport formulier staat juist deze te vernietigen en niet over te dragen, weten jullie hoe dat zit? Wie heeft er precies gelijk?
Als het eerste bij je ritinformatie staat gewoon dat aanhouden. Als je hem meekrijgt gewoon inleveren bij de vestiging.
Op vrijdag 25 februari 2011 16:47 schreef charlie511 het volgende: Ah mooi, maandag 2 ritjes: Schiedam - Nijmegen met een Fiat 500, vervolgens VW Golf van Deventer naar Capelle aan den Ijsel. Bij dat eerste ritje staat er als er een tankpas aanwezig is deze niet door te knippen maar in te leveren, maar op het transport formulier staat juist deze te vernietigen en niet over te dragen, weten jullie hoe dat zit? Wie heeft er precies gelijk?
Ritjes waren geannuleerd . Wel gelukkig 2 andere ritjes!
Hopelijk met een betere auto voor je dan die Fiat 500
Een nieuwe Renault Megane Combi en een Audi A3 uit 2006. Ook prima alleen wel wat kortere ritjes, per rit misschien 30 min ipv anderhalf uur. Ben dus denk vroeg klaar. Is het mogelijk dat je dan nog een vervolg rit kan krijgen op de dag zelf?
Een nieuwe Renault Megane Combi en een Audi A3 uit 2006. Ook prima alleen wel wat kortere ritjes, per rit misschien 30 min ipv anderhalf uur. Ben dus denk vroeg klaar. Is het mogelijk dat je dan nog een vervolg rit kan krijgen op de dag zelf?
Mallet, ik ben maandag ook bij Athlon in Nieuwegein Weet je hoe dat zit met 'je wordt betaald vanaf Utrecht CS' , zou mij 2,5 uur 'werktijd' schelen. Ik wil gewoon betaald worden net als bij gewone ritten, beginstation - eindstation...
Op vrijdag 25 februari 2011 19:19 schreef Fleauris het volgende: Mallet, ik ben maandag ook bij Athlon in Nieuwegein Weet je hoe dat zit met 'je wordt betaald vanaf Utrecht CS' , zou mij 2,5 uur 'werktijd' schelen. Ik wil gewoon betaald worden net als bij gewone ritten, beginstation - eindstation...
Helaas. Heb ik pas over gebeld. Je krijgt je werktijd daar vergoed + 1 uur reistijd (over de hele dag). De rest is je eigen vrije tijd. Dat is dus ook de reden dat ik voortaan gewone ritten verkies boven het vestigingswerk.
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 16:54 schreef CvHof het volgende: Ik ga voortaan vestigingswerk weigeren denk ik. Ik heb even gebeld en het blijkt dat ik maar 1 uur reistijd per dag krijg uitbetaald. Probleem is: als ik om 8 uur moet beginnen in Nieuwegein moet ik (volgens 9292ov) al om 6 uur de deur uit. In praktijk kan het ook om 6.35, maar het komt er dus wel op neer dat ik per dag ongeveer 2.5 uur reistijd heb (uur 's morgens van opstapstation -> Nieuwegein en 1.5 uur 's middags) waarvan ik er maar 1 betaald krijg. Er zijn gasten die in Utrecht wonen, een half uurtje reizen en toch net zoveel krijgen als ik die om 6 uur de deur uit moet (of half 7)
Dan heb ik liever 'gewone' ritjes, vind ik ook wel wat relaxter en je loopt niet de kans dat je de halve dag auto's aan het poetsen bent wanneer het rustig is
Het had iets te doen met belastingtechnische dingen enzo. Geen idee of ze het verplicht zijn, maar een half uur is alleen voldoende voor mensen die ín Utrecht wonen, dat weet ik wel..
Denk dat ik er vrij laat ben, hoef pas tussen 9 en 10 te beginnen. Schat rond uur of 2/3.
Hoe zit dat eigenlijk met betalen, gewoon daar naar binnen lopen en vertellen van welk bedrijf je komt?
Ja gewoon zeggen dat je voor X komt en dan schrijven ze iets op en krijg je een kaartje voor de wasstraat. De laatste keer dat ik er was stonden er allemaal hikers te wachten bij de wasstraat. Ik denk dat ik wel 45 minuten in de rij heb gestaan haha, maar ondertussen wel gezellig met wat andere mensen van EW .
[ Bericht 0% gewijzigd door MisterX333 op 26-02-2011 08:57:12 ]
Slim man, hele topic gaat over het niet meer noemen van namen en dan staan er hier weer 3 f 4 genoemd... Als dat echt zo is met reistijd qua vestigingswerk dan ga ik dat ook mooi niet doen. Ga niet 4 uur treinen en 1 uur betaald krijgen. In ieder geval ben ik er toch niet voor gebeld want ik zit nu heerlijk ik Milaan.