Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.
Kledingvoorschriften Over de werkkleding bestaan veel meningsverschillen. De ene hiker draagt een pak, de andere een spijkerbroek. Feit is dat EW je graag ziet in een nette pantalon, net overhemd en nette schoenen, zonder baard en lang haar en zonder extreme sierraden. In werkelijkheid wordt hier nogal vaak van afgeweken. Een spijkerbroek is voor EW uit den boze (ookal kan dit netjes zijn). EW controleert nog wel eens op kleding. Als je niet de gepaste kleding draagt krijg je een waarschuwing. Zorg in ieder geval dat je niet in je trainingsbroek aan komt zetten. Voor de rest is het dragen van willekeurige kleding natuurlijk voor eigen risico.
Veel gestelde vragen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OV tips 'n tricks
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: rond de 1250 Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: About2Break1, hiker regio Rotterdam CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht Enpe, hiker regio Eindhoven Fireblast, hiker regio Leiden Hojdhopper,hiker regio Utrecht guru033, hiker regio Utrecht hawk07, hiker regio Haarlem irritatie100, hiker regio Rotterdam joppie_saus, hiker regio Groningen Jorian29, hiker regio Apeldoorn Keuzer, hiker regio Tilburg Lekiamh, hiker regio Den Haag LeTourdeFrance, hiker regio Groningen MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Mallet, hiker regio Doetinchem mcnick1, hiker regio Apeldoorn Misterx333, hiker regio Rotterdam MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen Obama, hiker regio Amsterdam RTS91, hikere regio Groningen Sobajo, hiker regio Eindhoven Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze OP is hier te vinden.
[ Bericht 2% gewijzigd door Jorian29 op 18-02-2011 21:44:40 ]
Op donderdag 17 februari 2011 18:23 schreef HaWk07 het volgende: Ik denk dat als ik beschikbaar was, ik die rit kreeg haha. woon zelf namelijk wel in IJmuiden :p Lijkt me wel een keer relaxt om niet minimaal 45 min. te moeten reizen naar startadres.. Volgende week vakantie, dus weer lekker uren maken. Heb me VOG ook binnen, gelijk opgestuurd en contact opgenomen met EW over loon. Dus voor iedereen: Je wordt pas betaald als je contract ondertekend + loonheffingsformulier en je VOG binnen is. En dan wordt het met terugwerkende kracht uitbetaald, dus volgende week een heel lekker bedrag op de rekening
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 18:27 schreef Viezze het volgende: Ik moet eigenlijk altijd in mijn woonplaats starten..één keer niet en dat was een spoedje
Nee, ik heb mijn handen alleen aan de pook en het stuur gehouden, voor de rest niks aangeraakt. En nee, ze waren verre van plakkerig, meer vettig ofzo. Niet nadenken en rijden. Vond het trouwens wel grappig, de rugleuning van de passagiersstoel stond op standje liggen.
[..]
Klopt inderdaad, 9292ov geeft gelukkig wel aan dat je niet hoeft over te stappen, anders gaan er heel veel mensen de mist mee in.
Klein stukje van dit forum. Maar was benieuwd of er wel af en toe klussen waren vanuit regio Enschede. Volgens mij ben ik van de rest aardig op de hoogte.
Deeltje 24 alweer. Volgende deel jubileum/personeelsfeestje doen?
Klopt inderdaad, 9292ov geeft gelukkig wel aan dat je niet hoeft over te stappen, anders gaan er heel veel mensen de mist mee in.
Dat deed ie dus wel, maar dat klopte ook. Moest met bus 1 naar A en halverwege overstappen op bus 1 naar B. Op het station zag ik bus 1 naar B al staan, dus daar maar ingestapt. Kon dus toch niet. Het hele verhaal hier neerzetten wordt wel erg lang maar het was iig een heel avontuur Achja, we krijgen betaald...
Haha, ik snap je wel, die 'sign' van bus A gaat halverwege die rit al over naar 'sign' B. Geen idee waarom, rare regeling eigenlijk. Volgens mij puur omdat ze dan teveel lijnnummers krijgen ofzo.
Ik had vandaag toch nog onverwacht werk. Onderweg naar Amstelveen in mijn eerste auto werd ik nog gebeld of ik er nog een achteraan wilde doen. Uiteindelijk mag ik toch nog 8 uur schrijven voor vandaag. Morgen helaas (weer) niet gebeld. Volgens mij is het echt rustig in mijn regio. Maandag nog maar een poging. Panthera jij wel gebeld?
@ Roel_S.. Ik denk dat de ritten vanuit Enschede tegenvallen. Ikzelf word eigenlijk altijd richting het westen of noorden gestuurd voor mijn eerste rit. Ik heb een enkele keer een auto op moeten halen vanuit Enschede en dat is voor mij ongeveer een uur met de bus. Oh en mocht je het niet in de OP hebben gezien, ik werk vanuit Doetinchem.
Op donderdag 17 februari 2011 22:05 schreef Obama het volgende: Denken jullie dat Easyway bereid is om de reiskosten te betalen aangezien mijn ovchipkaart stuk is ?
Nee dat denk ik niet. Wat valt er voor hun dan nog te verdienen? In de zomerperiode hebben we allemaal 40% korting, dan houden ze er nog wat aan over.
Zie overigens artikel 1 paragraaf 1.2 van je arbeidsovereenkomst.
Ik volg 'm uiteraard weer Deze week trouwens niet gewerkt, maar er blijkt een college verplaatst te zijn waardoor ik nu 2 vrije dagen heb in plaats van 1
Op donderdag 17 februari 2011 22:51 schreef joppie_saus het volgende: Iemand al een Civic Hybride gehad? Moet er morgen in rijden. Als het net zo verkrackt is als de Prius houdt ik mijn hart vast.
Ja allebei, ze zijn wel redelijk vergelijkbaar. Ik vind het zicht naar achteren alleen een stuk beter in de Civic, dat van de Prius is echt vreselijk!
Mijn Prius had vandaag een POWER knop / modus. Wereld van verschil man!
De PWR Mode, zit dat niet in allemaal?? Ik heb 3x Prius gereden, allemaal met de PWR Mode dacht ik
Geeft niet heel veel verschil, maar ik vind het vaak wel leuk om een beetje op alle knopjes te drukken in een auto, in een Prius zijn het van best veel knopjes.
Op vrijdag 18 februari 2011 01:22 schreef Windrush het volgende: Als je jezelf een beetje goed voor de dag brengt dan had je al een grote kans om te worden aangenomen toch? Dat begreep ik tenminste uit de OP.
Ja dat klopt. Je moet het wel heel bont maken wil je nu niet aangenomen worden. Vanuit welke regio ga je werken?
Ah mooi ben net gebeld voor maandag. 2 ritjes: Rotterdam - Den Haag met een nieuwe VW Polo. Waddinxveen - Vianen, daarbij is het nog de vraag wat voor auto het is. Volgens het kenteken is het een fiat panda, maar volgens de rit gegevens is het een Toyota Auris. Heb toch liever die van de ritgegevens denk ik!
Als je twijfelt over het kenteken even terug bellen. Je kunt het beter van te voren goed geregeld hebben dan dat je het daar ter plekke nog weer moet fixen. Maar goed, twee leuke ritjes om mee te beginnen.
Ik zit weer in de trein terug naar Groningen. Zo'n Honda Hybride rijdt toch best lekker, automaat versie in ieder geval. Maar ik had al de verhalen gelezen over een 'power'knop in de Prius, dus ik die zoeken in de Civic. Afijn, ik vind na lang zoeken een knop met 'PWR' erop, blijkt het de knop van de radio te zijn
Op vrijdag 18 februari 2011 12:03 schreef joppie_saus het volgende: Als je twijfelt over het kenteken even terug bellen. Je kunt het beter van te voren goed geregeld hebben dan dat je het daar ter plekke nog weer moet fixen. Maar goed, twee leuke ritjes om mee te beginnen.
Ik zit weer in de trein terug naar Groningen. Zo'n Honda Hybride rijdt toch best lekker, automaat versie in ieder geval. Maar ik had al de verhalen gelezen over een 'power'knop in de Prius, dus ik die zoeken in de Civic. Afijn, ik vind na lang zoeken een knop met 'PWR' erop, blijkt het de knop van de radio te zijn
hahaha Volgende week vakantie, dus wordt weer uren maken