De keren dat ik er kwam met mijn fiets hadden ze er geen probleem mee. Ze waren nog wel even nieuwsgierig naar de prijs etc. en gaven me heel net advies over afstelling enzo.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:54 schreef Tommeke het volgende:
Cycletrend in Groningen.
Gingen ze nog huilen omdat je je fiets daar niet gekocht hebt?
Ze zijn daar ook best aardig meestal, laatst kreeg ik er ook van alles gratis mee, en ik maak er ook regelmatig een praatje als we daar verzamelen om te trainen of als ik m'n bandjes oppomp. Alleen zijn ze wel echt liefhebbers, dus veel mooie en dure fietsen en snappen ze niet echt dat de meeste studenten paupers zijnquote:Op donderdag 10 februari 2011 23:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De keren dat ik er kwam met mijn fiets hadden ze er geen probleem mee. Ze waren nog wel even nieuwsgierig naar de prijs etc. en gaven me heel net advies over afstelling enzo.
Nee, niet eens. Toen ik mijn fiets dinsdag bracht maakte die ouwe wel een of andere opmerking maar dat verstond ik niet. De jongens die me gisteren hielpen waren wel aardig, misschien omdat ze zich herinnerden dat ik een keer nogal kwaad ben geworden, en maakten nog een opmerking dat ze m'n fiets wel mooi vonden.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:54 schreef Tommeke het volgende:
Cycletrend in Groningen.
Gingen ze nog huilen omdat je je fiets daar niet gekocht hebt?
Net als wijquote:
Dat valt dan weer meequote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:25 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nee, niet eens. Toen ik mijn fiets dinsdag bracht maakte die ouwe wel een of andere opmerking maar dat verstond ik niet. De jongens die me gisteren hielpen waren wel aardig, misschien omdat ze zich herinnerden dat ik een keer nogal kwaad ben geworden, en maakten nog een opmerking dat ze m'n fiets wel mooi vonden.
Nadeel blijft gewoon dat ik de andere fietsenmakers in Groningen nog kutter vind en daardoor als ik snel iets geregeld wil hebben vast zit aan CTquote:
De eigenaar is alleen wel een sjap, maar ook daar blijk je gewoon mee te kunnen onderhandelenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:42 schreef Tommeke het volgende:
Ja, dat dus
Gelukkig kan ik bijna alles zelf, en als ze je kennen zijn ze best aardig.
Bike center Dik is geen aanrader kan ik hieruit opmaken?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:36 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nadeel blijft gewoon dat ik de andere fietsenmakers in Groningen nog kutter vind en daardoor als ik snel iets geregeld wil hebben vast zit aan CT
Ik heb meerdere slechte ervaringen met Dik, dus daar ga ik niet meer naar toequote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bike center Dik is geen aanrader kan ik hieruit opmaken?
Ik had een keer een cassette van internet besteld. Toen ik deze vervangen zou zat de oude zo vast dat ik die niet los kon krijgen. Ik de cassette in een tasje en naar cycletrent. Daar hebben ze hem netjes voor me erop gezet enzo zonder dat ik hoefde te betalen.
Ben wel eens bij Dik geweest in een ver verleden, maar voelde me er niet gewaardeerd als klant. Van mij dus een dikke min.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bike center Dik is geen aanrader kan ik hieruit opmaken?
Ik had een keer een cassette van internet besteld. Toen ik deze vervangen zou zat de oude zo vast dat ik die niet los kon krijgen. Ik de cassette in een tasje en naar cycletrent. Daar hebben ze hem netjes voor me erop gezet enzo zonder dat ik hoefde te betalen.
Zelfs dat is al te lastig voor sommige FM's.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:35 schreef kaasplankje het volgende:
Klant: Hallo!
FM: Goedendag waar kan ik u mee van dienst zijn?
Het opsturen? 1 dag, met TNT. Als je pech hebt 2 dagen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:34 schreef Marurk het volgende:
Hoe lang duurt het opsturen van de licentie eigenlijk?
Volgens MijnKNWU was alles begin deze week verwerkt, maar heb nog steeds niets binnen.
Ja ik heb 'm ook in de agenda staan. Heerlijk die visjes van de barbecue, had ik nog tegoedquote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:34 schreef Oksel het volgende:
Hey, ik sta in de OP!
Binnenkort cyclemeet bij Gripper!
Daar stond je toch al?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:34 schreef Oksel het volgende:
Hey, ik sta in de OP!
Binnenkort cyclemeet bij Gripper!
In het bos zit ik eigenlijk voornamelijk op het middenblad. Deze fiets gaat ook worden gebruikt als ik naar mijn ouderlijke woonplaats ga en dat is 80 km vlak. Bij een 42 kwam ik niet heel lekker uit had ik het gevoel en met goede wind mee zat ik . Voornamelijk heb ik hem daarvoor gemonteerd. als ik nu 27-33 fiets dacht ik op de 13--15-17-en 20 goed weg te komen. Maar nu ik er nogmaals over na denk, kan 48 wel weer wat te zwaar zijn en had ik beter 44 of 46 kunnen nemen, maar dat zullen we snel merken.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:57 schreef kaasplankje het volgende:
Oeh, heerlijk uitgeslapen![]()
@No-P: Waarom een 48 blad op een ATB? Ik heb 't zelf ook eens uitgeprobeerd maar geen succes gebleken.![]()
Beter rijd je op souplesse
Jij hebt geen fietscomputer?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ook, ondanks het zadeltasje, teller en andere toeters en bellen
Ik heb een scheur in mijn velg opgelopen.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:28 schreef Oksel het volgende:
Godzijdank woon ik in Twente. Vanochtend 3 uur op de ATB gezeten, lekker hard naar beneden gerost, wel slag in m'n achterwiel. Fijn.
Je wilt toch weten hoe hard je gaat en hoeveel km je hebt gereden? Zeker als wedstrijdrijder, niet?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, al mss 10 jaar niet meer.
Hoeveelste slag is dat niet?quote:Op zondag 13 februari 2011 16:28 schreef Oksel het volgende:
Godzijdank woon ik in Twente. Vanochtend 3 uur op de ATB gezeten, lekker hard naar beneden gerost, wel slag in m'n achterwiel. Fijn.
Eigenlijk vind ik 't best leuk om te weten; hoe hard of hoe ver je gaat of ging. Maar om daar nou voor zo'n lomp kastje op je mooie kale stuur te zetten met draadjes en al? Nee.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:45 schreef Marurk het volgende:
Vandaag ruim 120 km gefietst, 1000 hms, gem snelheid ~28,5 km/h.
Wel super moe nu.
Je wilt toch weten hoe hard je gaat en hoeveel km je hebt gereden? Zeker als wedstrijdrijder, niet?
Dat is altijd nog beter dan een velg in je scheur.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:53 schreef No-P het volgende:
Ik heb een scheur in mijn velg opgelopen.
Dat is wel leuk hé? Kan je dan achteraf ook de route zien die je hebt afgelegd op een kaartje?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:17 schreef FJD het volgende:
Zet je een GPS op je fiets, werkt perfect en geen gedoe met draadjes
http://connect.garmin.com/activity/63769551quote:Op zondag 13 februari 2011 22:19 schreef kaasplankje het volgende:
Dat is wel leuk hé? Kan je dan achteraf ook de route zien die je hebt afgelegd op een kaartje?
Dat is een hoge gemiddelde hartslagquote:Op zondag 13 februari 2011 22:26 schreef FJD het volgende:
http://connect.garmin.com/activity/63769551
Doe er verder weinig mee maar t ziet er wel geinig uit
Het kan er mee door voor na de winter zonder ATB'en...had wel last dat m'n voeten van de pedalen slipte soms, deze week eens op zoek naar SPD-duo pedaaltjes. Hard fietsen met 'losse' voeten voelt ook gewoon raar als je een racefiets bent gewend!quote:
Dat heb ik idd voor m'n Garmin 500 betaald. Was voor de Team versie met HR meter. Voor minder kun je bv een 305 oppikken die wat mij betreft niet echt verschilt.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:10 schreef Marurk het volgende:
@ kaasplankje: Denk aan minimaal 200 euro ongeveer...
Ach, dat zal best meevallen gezien de tijden in je signatuur.quote:Op maandag 14 februari 2011 07:41 schreef FJD het volgende:
Dat heb ik idd voor m'n Garmin 500 betaald. Was voor de Team versie met HR meter. Voor minder kun je bv een 305 oppikken die wat mij betreft niet echt verschilt.
@Kaasplankje; als je er woont kunnen we wel eens een rondje fietsen, gok dat jij iets harder gaat maar ik zal m'n best doen
Hmmm, dus eigenlijk heb je alleen een klokje op je stuur en een borstband en that's it? En kan je dat klokje bij wijze van spreken ook in je shirt steken?quote:Op maandag 14 februari 2011 08:52 schreef FJD het volgende:
Kweenie wat jij aan snelheid doet maar ik kom op GPS ergens rond de 30 gemiddeld uit. Betekent op t vlakke zonder ernstige wind een snelheid van rond de 35 int uur.
Cadans en snelheidsmeter kun je er nog bij kopen. Is wel geinig, werkt zonder draad en zonder instellen. Heb t zelf niet maar t zat bij m'n vorige 305 wel. Grootste voordeel vind ik dat je ook in tunnels nog een geregistreerde snelheid heb maar goed of dat nu zo belangrijk is
Echt een mooi rondje, of meer een grap? Als het een mooi rondje zonder teveel oponthoud door kruisingen is, dan ga ik het een keer proberen.quote:Op maandag 14 februari 2011 08:39 schreef kaasplankje het volgende:
http://maps.google.nl/map(...).038581&ie=UTF8&z=15
Nieuwigheid!quote:[b] Op maandag 14 februari 2011 08:59 schreef
@ Oksel: toen je die ATB-wielen kocht was je er toch helemaal van overtuigd dat ze bombproof zijn en elke jump aankunnen? En dan heb je nog wel een fully ook. Mik jij je landingen zo dat je spot-on boven een boomstronk landt ofzo?
Pas je wel op dat je 'n niet sloopt? Dus de goede montagepasta's gebruiken en liefst ook aandraaien met een momentsleutel.quote:Op maandag 14 februari 2011 08:59 schreef Gripper het volgende:
Lekker gereden dit weekend! De eerste echte kilometers met de nieuwe fiets, nog een beetje afstellen hier en daar, zadel iets naar voren, stuur beetje hoger (carbon is zo glad dat je de bouten op de voorbouw voor je gevoel bijna lam moet draaien. na een tijdje dacht ik, wat zit ik toch diep? Was het stuur langzaam aan afgezakt)
Is er dan speciale montagepasta voor schroefjes in carbon? Ik heb alleen "normale" pasta.quote:Op maandag 14 februari 2011 11:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Pas je wel op dat je 'n niet sloopt? Dus de goede montagepasta's gebruiken en liefst ook aandraaien met een momentsleutel.
Er staat niet voor niets een Nm aanduiding op een zadel/stuurpen. Monteren van een carbonfiets zonder momentsleutel kan echt niet.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:17 schreef eentwee het volgende:
Carbon montagepasta zou ik tussen het stuur en de stuurpenklem doen. Dat verhoogt de frictie (net als bij de zadelpen) zodat je de schroefjes (idd met gewone montage-/koperpasta) minder hard hoeft aan te draaien. Momentsleutel kun je misschien even van iemand lenen? Ik heb er helaas ook geen.. misschien een FM lief aankijken?Het gaat meestal wel goed maar als je stuur opeens afbreekt of naar voren kantelt als je in een afdaling over een hobbeltje rijdt ben je niet jarig.
Check, gevonden. Van tacx. Ga ik meteen zoeken, zodat de boutjes daarna wat losser kunnen. Zou raar kijken als mn stuur ineens eraf kukelt...quote:Op maandag 14 februari 2011 13:17 schreef eentwee het volgende:
Carbon montagepasta zou ik tussen het stuur en de stuurpenklem doen. Dat verhoogt de frictie (net als bij de zadelpen) zodat je de schroefjes (idd met gewone montage-/koperpasta) minder hard hoeft aan te draaien. Momentsleutel kun je misschien even van iemand lenen? Ik heb er helaas ook geen.. misschien een FM lief aankijken?Het gaat meestal wel goed maar als je stuur opeens afbreekt of naar voren kantelt als je in een afdaling over een hobbeltje rijdt ben je niet jarig.
Stop t ding met hardlopen in m'n shirt dus jaquote:Op maandag 14 februari 2011 09:41 schreef kaasplankje het volgende:
Hmmm, dus eigenlijk heb je alleen een klokje op je stuur en een borstband en that's it? En kan je dat klokje bij wijze van spreken ook in je shirt steken?![]()
Dat kan ik hebbenquote:Enne als ik een duurtraining ga doen rijd ik meestal niet zo snel hoor. Gewoon voor de wind lekker handjes op het stuur en uitbollen. 25-30km/u gem. Hersteltraining meestal nog iets minder.
Hoe kom jij eigenlijk aan dat Löwik pakje? Ik ken namelijk iemand die daar ook in rondfietst, ook zo'n tukkerquote:Op maandag 14 februari 2011 13:38 schreef Oksel het volgende:
Blij dat ik alu stuur/zadelpen heb. Dat sloop je vast niet zo snel.
17 april moet ik 10km binnen 1 uur hardlopen, heb me opgegeven voor een bedrijfsloopgebeuren. Dus ik ga de komen 10 weken flink veel hardlopen. Zucht.
Kan wel maar vastdraaien met beleid; vast is vastquote:Op maandag 14 februari 2011 13:30 schreef Wielracer het volgende:
Er staat niet voor niets een Nm aanduiding op een zadel/stuurpen. Monteren van een carbonfiets zonder momentsleutel kan echt niet.
Nee, geen grap hoor, echt maar 1 stoplicht als je 'm zo rijdt.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:34 schreef nogeenmaarten het volgende:
Echt een mooi rondje, of meer een grap? Als het een mooi rondje zonder teveel oponthoud door kruisingen is, dan ga ik het een keer proberen.
Zijn de andere inzendingen overigens ook te zien? En de uiteindelijke winnaar van de prijsvraag?
Ben benieuwd. Als het zondag een beetje redelijk weer is rijd ik hem een paar keer en als ik het niet vergeet neem ik ook de afstand volgens mijn vdo-telelrtje op. Allicht een mooi ijkmoment als iemand hem ook een keer met GPS rijdt (en hier het resultaat zet).quote:Op maandag 14 februari 2011 22:23 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, geen grap hoor, echt maar 1 stoplicht als je 'm zo rijdt.
Verder heb ik geen idee van andere inzendingen.
Hier om de hoek bij de fietsenhandel, in de aanbieding, 60EUR!quote:Op maandag 14 februari 2011 18:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe kom jij eigenlijk aan dat Löwik pakje? Ik ken namelijk iemand die daar ook in rondfietst, ook zo'n tukker
Zelf vorige maand voor 25 euro p/s gekocht inderdaad (maar niet via internet).quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:16 schreef Yankee het volgende:
dat is niet echt goedkoop, zijn zeker wel voor minder dan 30 euro te vinden
is dat zo? Waar dan, want dan ben ik zelf niet goed op onderzoek uitgegaan de laatste keer dat ik bandjes kochtquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:16 schreef Yankee het volgende:
dat is niet echt goedkoop, zijn zeker wel voor minder dan 30 euro te vinden
2 voor minder dan 50 euro:quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:42 schreef Blik het volgende:
[..]
is dat zo? Waar dan, want dan ben ik zelf niet goed op onderzoek uitgegaan de laatste keer dat ik bandjes kocht
Deze hierquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor pakjes heeft jullie oog getrokken dit jaar eigenlijk? Ik heb absoluut geen shirts nodig helaas met 4-5 exemplaren in de kast, maar als...dan ging ik voor Landbouwkrediet. Omdat ik Bobbie Traksel fan ben sinds KBK 2010. En omdat het zo'n lekker Flandrien-achtig truitje is. Totaal geen styling(vergeleken met veel andere), gewoon stoempen door de kluiten vibe zeg maar..
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor pakjes heeft jullie oog getrokken dit jaar eigenlijk?
Da's niet zo raar... Dat ding ziet er mannelijker uit dan Stallonequote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor pakjes heeft jullie oog getrokken dit jaar eigenlijk? Ik heb absoluut geen shirts nodig helaas met 4-5 exemplaren in de kast, maar als...dan ging ik voor Landbouwkrediet. Omdat ik Bobbie Traksel fan ben sinds KBK 2010. En omdat het zo'n lekker Flandrien-achtig truitje is. Totaal geen styling(vergeleken met veel andere), gewoon stoempen door de kluiten vibe zeg maar..
Iets ernstigers, m'n Stevens is een zeer degelijk ding, rijdt zalig, maar heeft 1 probleem. Zo langzamerhand wordt het tijd voor een naam, maar ik krijg alleen degelijke, Duitse en Scandinavische namen door van hem.
Zondag zat hij tijdens het rijden de naam 'Sven' te suggereren. ik bedoel, dat wil je toch niet? moeten zeggen : 'ik heb vanmiddag eens lekker Sven bereden!' Kan niet.![]()
Major issues, derhalve. Ik had de fiets graag Lorelei genoemd...maar het lukt niet!
Zo'n shirtje vond ik vrijdag bij mn oude fietsenwinkel in Ede! Ze gaan verhuizen, en zitten nu tijdelijk in een oude loods. Die is zo ruim dat alle zooi die jarenlang op zolder lag nu eindelijk de winkel in kan; er is toch plekzat. En zo wordt het misschien nog eens verkocht.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:18 schreef No-P het volgende:
[ afbeelding ]
Die wil ik nog wel een keer.
Was het de oude wollen trui? En een idee welke maat het was. Hoelang zitten ze er nog en waar zitten ze precies. PM mag ook. Ede is goed te bereiken op de fiets voor mij.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zo'n shirtje vond ik vrijdag bij mn oude fietsenwinkel in Ede! Ze gaan verhuizen, en zitten nu tijdelijk in een oude loods. Die is zo ruim dat alle zooi die jarenlang op zolder lag nu eindelijk de winkel in kan; er is toch plekzat. En zo wordt het misschien nog eens verkocht.
Er was ook zo'n tricotje met de belgische vlag erop, het logo van de winkel ( B. Veenendaal fietsen), en in de kraag nog een labeltje "made in west germany"
Helaas hing er alleen een s-je, en die zat bij mij ongeveer als een bikinitopje.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:22 schreef Yankee het volgende:
Deze wil ik nog kopen:
[ link | afbeelding ]
Prima shirt voor een toerder
Nu nog even tijdelijk aan de frankeneng 5 in Ede, en zometeen gaan ze in het pand ernaast zitten. Langs de spoorlijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:30 schreef No-P het volgende:
[..]
Was het de oude wollen trui? En een idee welke maat het was. Hoelang zitten ze er nog en waar zitten ze precies. PM mag ook. Ede is goed te bereiken op de fiets voor mij.
Top. Dan ga ik er van weekend langs als het niet zo erg sneeuwt of regent. Mooi te combineren met een rondje Posbank. S, 3 of 4 ga ik wel passen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nu nog even tijdelijk aan de frankeneng 5 in Ede, en zometeen gaan ze in het pand ernaast zitten. Langs de spoorlijn.
Shirt is maat S, nog 1 exemplaar, en waarschijnlijk wel wol ja. Verder zag ik nog veel paars-mint-blauw combi's
Op de weg ben ik ook uitsluitend in clubkleding te zien. En in de spinningzaal heb ik inderdaad m'n oude pakje aan...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die van Fassa heb ik zelf, evenals Rabobank, Lampre, Caisse d'Epargne, de groene, gele en bolletjestrui. Komend seizoen zal ik eigenlijk alleen maar in Tandje Hoger kleding te zien zijn, behalve op vakantie als ik 5 dagen achter elkaar fiets, of in de spinningzaal
Hij moet compenseren voor de berijderquote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:29 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Da's niet zo raar... Dat ding ziet er mannelijker uit dan Stallone
Zeg zulke dingen nou niet... Dan moet ik foute opmerkingen over jou gaan maken en daar benadeel ik mezelf als mede-dikkerd ook meequote:Op woensdag 16 februari 2011 08:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hij moet compenseren voor de berijder
Dat moet nipt aan lukken.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:42 schreef Freddeh het volgende:
Als ik om half 8 de weg op ga a.s. zaterdag, heb ik dan nog verlichting nodig? Heb er niet echt op zitten letten vanochtend toen ik van huis ging...
We hebben in Dordrecht de brug naar Sliedrecht die wel wordt gebruikt als simpele heuveltraining. Dat is maar een paar km van me vandaan, dus misschien gunstig. En anders kan ik wel naar de Kiltunnel, die is ook best heftig merkte ik 3 weken terug (Damn... zo lang al...quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dit wordt jouw eerste rit met heuvels toch? Probeer ook eens een rit te vinden waarbij je rondjes draait die om de paar kilometer over het hoogste punt gaan dat je kan vinden in je omgeving. Liefst nog met een stoplicht vlak voor de helling, zodat je soms praktisch van stilstand omhoog moet. Dat is niet leuk, je zal helemaal stuk gaan, en aan het eind waarschijnlijk zin hebben om je fiets in de sloot te gooien...maar het is wel nuttig. Probeer het wel op redelijke afstand van je huis te doen, zodat je als je gesloopt bent niet te ver terug hoeft!
Hehehe,ik ging al kapot op dat andere heuveltje bij julliequote:Op woensdag 16 februari 2011 10:09 schreef Oksel het volgende:
Je mag ook de Holterberg en Motieweg wel even lenen?
http://www.climbbybike.co(...)West&MountainID=8993
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kiltunnel deed me wel pijn vorige keer hoor. Ben echt niks meer gewend de laatste tijd.quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:54 schreef FJD het volgende:
Kiltunnel kan wel maar dan moet je dat wel een keertje of 20 doen. Doe je het 1 of 2 keer dan kun je prima op kracht naar boven toe "vliegen", zo spectaculair istie ook weer niet nml.. Doorrijden naar de Heijenoord kan ook, die eindigt met 6,7%.
Denk vanmidddag maar even een rondje, t wordt tenslotte tegen 18:00 pas donker
Goed werk! Met hoeveel waren jullie? Het was heerlijk weer hier trouwens, ook in het zuiden zonnig? Ik had wel willen fietsen vandaag maar ik mag morgen en overmorgen weer. Zaterdag en zondag ook weer trainen natuurlijk. Volgend weekend ben ik dan een lang weekendje weg met m'n lief naar Noord Frankrijk; maasvallei. De fiets gaat wel mee, ik wil als er geen sneeuw ligt wel even op uit. Daarna begin ik met koersen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:35 schreef Marurk het volgende:
Vandaag 120 km weggetrapt. Ben aardig stuk nu; een aantal intervallen moeten doen op het vlakke à 45 km/h. Dat was af en toe flink doorbijten, zeker als je een stukje op kop doet tegen de wind en dan weer moet aansluiten bij diegenen die je voorbij gaan. Maar je moet mee, want als je een gat laat vallen is het gegarandeerd afgelopen. Dan krijg je de wind vol van voren en kun je niet meer bij de rest komen.
Uiteindelijk een net gemiddelde van iets onder de 31 km/h.Dus ik mag niet klagen.
We waren met z'n achten in totaal; de intervallen deden we in twee groepen van vier.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goed werk! Met hoeveel waren jullie? Het was heerlijk weer hier trouwens, ook in het zuiden zonnig? Ik had wel willen fietsen vandaag maar ik mag morgen en overmorgen weer. Zaterdag en zondag ook weer trainen natuurlijk. Volgend weekend ben ik dan een lang weekendje weg met m'n lief naar Noord Frankrijk; maasvallei. De fiets gaat wel mee, ik wil als er geen sneeuw ligt wel even op uit. Daarna begin ik met koersen.
Van de grens tot aan Charleville loopt er een mooie voie vert pal langs de Maas. Ik heb er overigens ook routes lopen, m'n 400 van vorig jaar en m'n 600 van dit jaar. Als je GPS tracks of routebeschrijvingen wil hebben, geef dan maar een gil.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goed werk! Met hoeveel waren jullie? Het was heerlijk weer hier trouwens, ook in het zuiden zonnig? Ik had wel willen fietsen vandaag maar ik mag morgen en overmorgen weer. Zaterdag en zondag ook weer trainen natuurlijk. Volgend weekend ben ik dan een lang weekendje weg met m'n lief naar Noord Frankrijk; maasvallei. De fiets gaat wel mee, ik wil als er geen sneeuw ligt wel even op uit. Daarna begin ik met koersen.
Damon heeft een hoop eigen materiaal op Youtube gezet (en ook wat op Vimeo): http://www.youtube.com/user/damonpeacockquote:Op woensdag 16 februari 2011 19:50 schreef No-P het volgende:
Weet iemand nog leuke fiets docu's of films. MTB/Downlhill/Race evt. Touring.
Eventjes op de indoorfiets gestapt. Helaas pas laat thuis. Morgen hopelijk mijn MTB testen voor een kort ritje.
Als ik jou was zou ik wel even een nieuwe snelspanner regelen dan. Kost iets van ¤15 ofzo, niet heel schokkend voor je portemonnee.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:43 schreef KaheemSaid het volgende:
@ eentwee, ja ik bedoel de as van de snelspanner (neem ik aan) die is krom. Is dit dan erg?
@ marurk, je bent maar fannetiek.
Kosten maakt me niet zoveel uit, het moet gewoon gewoon goed zijn. Vroeg me daarom of of dit kwaad kon.quote:Op donderdag 17 februari 2011 06:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik wel even een nieuwe snelspanner regelen dan. Kost iets van ¤15 ofzo, niet heel schokkend voor je portemonnee.
Als hij krom is kan het zijn dat hij verder doorslaat en breekt, als dat gebeurt ben je helemaal niet blij.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:56 schreef Marurk het volgende:
Heb je al besloten welke wedstrijden je gaat rijden? Amateurs toch?
Geniet van je weekend en je vriendin; een weekendje niet fietsen is misschien ook eens goed; gewoon even wat anders.Het seizoen is ook pas net begonnen eigenlijk.
Ook staal krijgt last van metaalmoeheid als je er aan gaat zitten buigen toch?quote:Op donderdag 17 februari 2011 07:42 schreef kaasplankje het volgende:
Het kan geen kwaad, je kan 'm ook licht terug buigen want het is staal.
Zoek eens op youtube naar de film Seasons van the collective.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:50 schreef No-P het volgende:
Weet iemand nog leuke fiets docu's of films. MTB/Downlhill/Race evt. Touring.
Eventjes op de indoorfiets gestapt. Helaas pas laat thuis. Morgen hopelijk mijn MTB testen voor een kort ritje.
Neem dan je klimmersbenen maar mee.quote:Op donderdag 17 februari 2011 07:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
amateurs idd
Ik wil de 26e maart naar Soumagne (koers) in de prov. Luik.
Kwam gelijk ook bij Follow mee van the collective.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zoek eens op youtube naar de film Seasons van the collective.
Veel downhill en freeride, over van die plankjes en wipwaps in het bos enzo. Goeie soundtrack ook, ik ontdek altijd leuke bandjes dankzij zulke sportfilms.
Staan leuke dingen tussen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Damon heeft een hoop eigen materiaal op Youtube gezet (en ook wat op Vimeo): http://www.youtube.com/user/damonpeacock
Ik weet niet waar je het gelezen hebt maar ik ben er stellig van overtuigd dat het niet klopt. WD40 heeft nauwelijks smerende werking, misschien genoeg om een deurscharnier stil te krijgen maar niet voor een fietsketting. Ik gebruik het wel veel maar alleen om dingen juist schoon te maken (ketting,kettingbladen,derailleurwieltjes en zelf zwarte vegen op het frame). Daarvoor is het een prima hulpje. Omdat het nog beter schoonmaakt dan Dreft schaal ik het eerder in de categorie ontvetters dan smeermiddelenquote:Op donderdag 17 februari 2011 09:28 schreef Freddeh het volgende:
Ik gebruik altijd wasbenzine om de ketting schoon te maken, daarna een laagje Shimano kettingspray er overheen. Blijft ie ook mooi 'grijs' van.
Las trouwens dat WD40 helemaal niet zo slecht is. Bij nat weer spoelt het wel heel snel weg, maar verder zou het prima zijn, doordat het bestaat uit dikke en dunne olien. Als je spuit is het een mistje, maar de dunne olien verdampen heel snel waardoor de dikke olien blijven zitten om de boel te smeren.
Klopt! Ja hoor, maar dan wel met slicks natuurlijkquote:Op donderdag 17 februari 2011 20:04 schreef KaheemSaid het volgende:
mooi dat je bent aangenomen bij de fietscourier, is dat die in mussengang? Want die werken tocht niet met ATB'S. wel een stoer baantje trouwens, het is dat ik daar lang niet goed genoeg voor ben anders lijkt het mij ook super. Waarvoor worden jullie zoal ingezet
Jij hebt toch zoveel fietsen dat je je eigen ook wel kan gebruiken, al schrijf je er elke week een af, dan kan je toch nog het jaar wel uitzitten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:28 schreef Tommeke het volgende:
Er zijn wel een paar racefietsen, maar zitten voor geen meter.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij hebt toch zoveel fietsen dat je je eigen ook wel kan gebruiken, al schrijf je er elke week een af, dan kan je toch nog het jaar wel uitzitten.
Als ik jouw was zou ik iets meer op reserve de trainingskoersen rijden, en ook wat tactischer te werk gaan. Juist omdat je dan niet volle bak gaat put je jezelf niet uit en heb je conditioneel meer trainingseffect. En je leert om met zo min mogelijk energieverspilling in de finale te geraken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:39 schreef Superher0 het volgende:
* Superher0 meldt zich weer
Deze week veel moeten leren en dus ook niet veel kunnen slapen. Heb alleen dinsdag gefietst en toen merkte ik nog dat de benen niet helemaal hersteld waren van de wedstrijd zondag. Nu stukken beter en morgen weer met de fiets naar het werk. Als alles gaat zoals gepland morgen 150km duurtraining. zaterdag herstellen en zondag een wedstrijd. Weer 45km volle bak. Sta 6e in de competitie in mijn klasse, komt omdat ik telkens aanval en als de eindsprint er is ik niet meer genoeg kracht over heb. Gelukkig rijd ik ze als trainingen. Hoewel, zondag verwacht ik een plaatsje op te schuiven in het klassement.
PEDROS, en je houdt een brandschone ketting!quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:20 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
weet iemand een mooi middeltje om de ketting mee te smeren waarvan de ketting niet zwart wordt ?
Hoeveel van de info die erop staat heb je nu werkelijk nodig? Ik plan voor het fietsen nooit echt in route en als ik ergens heen moet in de auto dan schrijf ik steekwoorden op en alleen meer details voor het einde.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:41 schreef Freddeh het volgende:
Zo, net de route ff geprint. doen jullie dat met het maken van routes? Ik heb nu een routekaartje geprint, maar dat is bijna een A4. Dat moet toch kleiner kunnen?
Ik onthoud altijd de volgorde van de dorpen waar ik doorheen wil fietsen. In combinatie met 1 of 2 straatnamen is dat voor mij voldoende voor een perfecte trip!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:41 schreef Freddeh het volgende:
Zo, net de route ff geprint.
Hoe doen jullie dat met het maken van routes? Ik heb nu een routekaartje geprint, maar dat is bijna een A4. Dat moet toch kleiner kunnen?
Ivo,quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Van de grens tot aan Charleville loopt er een mooie voie vert pal langs de Maas. Ik heb er overigens ook routes lopen, m'n 400 van vorig jaar en m'n 600 van dit jaar. Als je GPS tracks of routebeschrijvingen wil hebben, geef dan maar een gil.
Mijn ervaring is dat de knooppunten routes wel over mooie, maar zeker niet over de snelste paden gaan. Ben via de knooppunten al veel bultige klinkerpaden tegengekomen. Mis ook wel eens zo'n knooppuntenbord. Het is maar net wat je wilt, maar voor kwalitatief goede en snelle paden gebruik ik liever de anwb fietsbordjes en een lijstje plaatsnamen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Knoopunten vind ik nog het simpelste...en als het een nieuwe route is maak ik een kort lijstje van plaatsnamen, en accepteer dat ik het de eerste keer waarschijnlijk niet goed zal doen en een paar keer verkeerd rij.
Ik kwam vorig jaar Gripper tegen tijdens een tochtje, die had een lijstje plaatsnamen op z'n bovenbuis geplakt. Dat kan ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:36 schreef Freddeh het volgende:
Heb ik iemand dat niet eens op z'n stuur/stuurpen zien plakken?
Ik laat dit liggen, maar jongen...het is dat je vriendin te lief is om nu flauwe grappen te maken, anders....quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:48 schreef Oksel het volgende:
Verder ben ik nu in Duitsland.. natte snee.
Een Duits forum zeker?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:04 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ivo,
Ik zag ergens in een forum dat je een Koga Flyer hebt, gebruik je deze wel eens voor lange tochten?
Het was op Retrobike forum. Toen dacht ik , goh die Ivo heeft ook een schuur vol fietsen staanquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een Duits forum zeker?.
Ik heb een Flyer uit eind jaren '80. Die beschouw ik als een klassieker. Ik zal er zeker wel eens een 200km ritje op maken maar voor echt veel langer is die niet bedoeld. Dat doe ik op m'n Bioracer, m'n Koga Miyata Gran Tourer of, als het wegdek echt slecht is, op m'n Bob Jackson.
Ah ja, Retrobike. Daar kom ik ook wel eens. Meer de Gran Tourer voor de kortere snellere ritten. Iig niet voor de ritten onder slechte omstandigheden met nachtelijke afdalingen, daarvoor heb ik er te weinig licht opzitten.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:30 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het was op Retrobike forum. Toen dacht ik , goh die Ivo heeft ook een schuur vol fietsen staan
Die Gran Tourer in de Maastrichtse en Belgische heuvels?
Zo heb ik 't ook van m'n pa geleerd, en bij de FM waar ik daarna werkte was 't ook zo. Inclusief onderbouwing die ik achterwege laat.quote:
Ja, dat doe ik vaker. Meestal zelfde type maar een andere breedte voor en achter.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:47 schreef No-P het volgende:
Gebruiken jullie voor en achter wel eens verschillende buitenbanden? Voor is nog redelijk goed en wil evt naar de gp4000s overstappen.
Dergelijke dynamo's waren 10 jaar geleden nog the state of art. Ik heb gelukkig een voorraadje voor m'n klassiekers.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:36 schreef Freddeh het volgende:
@Ivo: Prachtige fiets. Écht prachtig. Bijzondere dynamo overigens.
Dat ligt niet aan het tandem, maar aan 1 van de berijders.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:19 schreef Oksel het volgende:
Sta alleen wel voor lul op een tandem, met m'n chick achterop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Respect hoor, al zou ik dat met mijn vriendin ondernemen zou dat het einde van onze relatie worden vrees ik.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:39 schreef Oksel het volgende:
Net de ferry van Ijmuiden naar NewCastle geboekt.. met 1 fiets: een tandem!We gaan 2 weken rondfietsen daar..
![]()
[ afbeelding ]![]()
Best gayquote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:16 schreef No-P het volgende:
Morgen wat kracht, en eventueel nog even wat spinningdansen.
Dit plaatje verdient het om hier te staanquote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:17 schreef ultra_ivo het volgende:
Op retrobike heb ik nog een andere fiets uit mijn collectie staan:
http://www.retrobike.co.u(...)?t=128637&highlight=
Hangt van de inbouwbreedte af van de achternaaf, de rest past meestal wel. Als het frame te oud is past er geen wiel in met 10/11 speed.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:56 schreef Wokkel het volgende:
Dit plaatje verdient het om hier te staan
[ afbeelding ]
Hoe zit het nou met reserve onderdelen? Zijn die nog te koop of moet je daarvoor echt ebay enzo afstruinen? Zou je zo'n fiets ook met een moderne Shimano 105 kunnen monteren?
Thnx, ik denk drie á vier dagdelen per weekquote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:17 schreef kaasplankje het volgende:
@Tommeke: goed dat je aangenomen bent, hoeveel dagen ga je werken?
Nog geen update, Verdwaald en nog niet thuis?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:36 schreef Freddeh het volgende:
Morgenochtend dus tussen 7:30 en 8:00 op de fiets. Ik ga dit keer met A4tje op pad, die heb ik nu toch al. Volgende keer kijken hoe het met het plaatsnamen/straatnamenlijstje gaat. En op de bovenbuis vind ik wel een fijn idee, kun je altijd even gauw terugvallen op een routelijstje, zonder dat het ergens uit zicht verstopt is.
In zijn profiel staat dat zijn laatste bezoek 20 uur en 30 minuten geleden is, het ziet er maar ernstig uit. Misschien moet die voortaan kiezelsteentjes meenemen en strooien, dan vind hij in ieder geval de weg terug.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:53 schreef No-P het volgende:
[..]
Nog geen update, Verdwaald en nog niet thuis?
Klopt. Maar volgens de club waar ik voor rijd heb ik de potentie om goed mee te kunnen komen bij de amateurs, maar moet wel goed blijven trainen nu. Daarbij komt dat niemand bij ons sportklasse rijdt. Ik wil zeker een aantal wedstrijden rijden, maar omdat het voor mij het eerste jaar is met licentie ga ik het niet al te gek maken.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:08 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe je het gaat doen dit seizoen. Je bent gelijk in het diepe gesprongen met A licentie en gen sportklasse?
Zal best goedkomen hoor, ik heb ook nooit Am-B gereden, ben ook meteen bij de Amateurs begonnen. Bovendien kan je je nu een beetje aan de anderen optrekken.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:31 schreef Marurk het volgende:
Klopt. Maar volgens de club waar ik voor rijd heb ik de potentie om goed mee te kunnen komen bij de amateurs, maar moet wel goed blijven trainen nu. Daarbij komt dat niemand bij ons sportklasse rijdt. Ik wil zeker een aantal wedstrijden rijden, maar omdat het voor mij het eerste jaar is met licentie ga ik het niet al te gek maken.
lol... Ik lees hem nu pasquote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:53 schreef No-P het volgende:
[..]
Nog geen update, Verdwaald en nog niet thuis?
Ik heb mijn mtb die ik in elkaar heb gezet getest. Schakelsysteem loopt erg soepel en fijntjes. Alleen waar ik al bang voor was: de hub van de wielset moet ik vervangen. Heb nog een kapot wiel liggen, dus ga eerst kijken of ik de hub van dat wiel om kan zetten. Moet nog een nieuwe wielset halen en als bovenstaande niet lukt nog een extra achterwiel. TI Raleigh shirt moet maar even wachten.
Ik geef niet zoveel om gemiddeldes. Teveel factoren hier die het beïnvloeden als stoplichten, wandelaars, auto's etc. Was vandaag 26 km/h, met voornamelijk wind tegen.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:51 schreef dimi_stevens het volgende:
40km is nog steeds mijn max, hoop dit jaar grotere afstanden te fietsen.
welke snelheid heb je gefietst.
Nice! Hoeveel km?quote:Op zondag 20 februari 2011 14:17 schreef kaasplankje het volgende:
Pfff ook weer thuis na 4.5 uur trainen, we waren maar met 4 vandaag, de rest zit op Mallorca voor een trainingsstage. Ik ben kapot
Ik moest lachen.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Thuis merkte ik pas dat ik onder m'n kleren ijskoud was, en vuurrood op sommige plekken. Om maar niet te spreken over m'n 'Gentlemen's sausage' , die was zo gekrompen dat ik even even bang was een meisje te zijn geworden![]()
[..]
Herkenbaar van een ritje van vorig jaar. Man, wat was dat koud. Zat toen ook krap tegen het vriespunt aan. Niet leuk...quote:Op zondag 20 februari 2011 20:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tering, wat was het koud vandaag. Ik dacht dat ik erop gekleed was, maar kennelijk niet Een knoopunteroute gedaan, weer flinke stukken zandpaden enzo, maar dat kan 'Stevie' wel hebben.
Maar toen ik buiten de bossen kwam, in de buurt van Nederhorst den Berg ging ik de wind voelen. Was erg blij met m'n nieuwe balaclava muts, hals bleef goed warm, maar het was zo koud on m'n hoofd dat ik ook nog m'n reservemuts opzette! Die had ik mee voor als die balaclava te warm was...niet dusheel blij dat ik een extra muts op kon zetten!
Thuis merkte ik pas dat ik onder m'n kleren ijskoud was, en vuurrood op sommige plekken. Om maar niet te spreken over m'n 'Gentlemen's sausage' , die was zo gekrompen dat ik even even bang was een meisje te zijn geworden![]()
Snel in een warm bad gedoken en daarna in bed met elektrische dekens op max...en een trui.
Na een half uur grillen op de dekens, een enorm bord rijst met kip weggewerkt, en twee stukken taart, en nog de rest van de avond eigenlijk honger! Maar ik wil me niet overeten, dus probeer het een beetje te doseren.
Qua afstand niet zo veel gereden, goed beschouwd, maar wel een fikse hardheids training geweest geloof ik.
Jij reed met blote vingers?quote:Op zondag 20 februari 2011 21:02 schreef No-P het volgende:
Kou vond ik meevallen eigenlijk, kan er erg goed tegen. Volgende keer alleen wel handschoenen met lange vingers aan.
Ja, dat was niet zo slim. Had ik gister op de mtb ook en toen ging het goed. Tegen de wind in was dat vandaag best koud, maar het was maar een kort ritje.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Jij reed met blote vingers?
Vingers en voeten waren geen probleem, winterhandschoenen en goeie sokken, maar m'n buik en dijen waren steenkoud en vuurrood. Voor volgende winter wil ik een winterbroek die ook als windbreker werkt, heb nu een Agu lange broek, die op zich warm is, als het maar niet te hard waait
Ja, ik besefte me achteraf ook inderdaad hoe dom dat van me wasquote:Op zondag 20 februari 2011 21:37 schreef Yankee het volgende:
Nu zonder muts en overschoenen gaan fietsen
Neem je dan je fiets mee in het vliegtuig? Kost veel extra?quote:Op maandag 21 februari 2011 10:16 schreef CyclingGirl het volgende:
Heeeey Ik ben ook weer terug uit het warme Spanje!!!
Ja die nemen we mee 160 euro per fiets per retour extra. EN als je een sjacho douanier krijgt dan pakken ze ook nog je co2 modules af (die in je fietskoffer zitten) onder het mom van gasbom.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:26 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Neem je dan je fiets mee in het vliegtuig? Kost veel extra?
Van kou wordt je niet ziekquote:Op maandag 21 februari 2011 19:08 schreef Oksel het volgende:
Had ook maar niet zonder mutsje en handschoentjes weg moeten gaan!Beterschap, ouwe..
Ik heb net lekker rondje hardgelopen. Moet over 2 maanden 10km in 1 uur lopen.. en het is toch te koud voor racefietsen.
Duur zeg!quote:Op maandag 21 februari 2011 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja die nemen we mee 160 euro per fiets per retour extra. EN als je een sjacho douanier krijgt dan pakken ze ook nog je co2 modules af (die in je fietskoffer zitten) onder het mom van gasbom.
Haha, ik had toen een Trek ATB met 9 Speedquote:Op maandag 21 februari 2011 20:42 schreef Oksel het volgende:
In de guldentijd was dat. Toen je nog een 4 speed Shimano achterop had..?
Wij hebben een chauffeur die onze fietsen naar Spanje brengt.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha, ik had toen een Trek ATB met 9 SpeedDie had ik zo zonder bescherming in het vliegtuig gedonderd. Moest bij aankomst wel een nieuwe derailleurkabel op, want die had een knauw gekregen.
Fietsen zijn 40 euro enkele reis bij Transaviaquote:Op maandag 21 februari 2011 20:42 schreef Oksel het volgende:
In de guldentijd was dat. Toen je nog een 4 speed Shimano achterop had..?
Bronquote:fietsen
Er worden maximaal 6 fietsen per vlucht vervoerd. Fietsen dienen te worden aangemeld bij het transavia.com call centre.
wijze van aanlevering
bijna lege banden
opgeklapte of gedemonteerde pedalen
stuur gedraaid in lengterichting
gebruik van fietsdoos wordt bij vertrek vanaf Schiphol geadviseerd
toeslagen
Item Prijs per enkele reis
Fiets ¤ 40,-*
Kinderfiets (voor kinderen t/m 8 jaar) ¤ 40,-
Tandem ¤ 40,-
*tarief is ook van toepassing voor fiets in fietskoffer
Muts en overschoenen was hetquote:Op maandag 21 februari 2011 19:08 schreef Oksel het volgende:
Had ook maar niet zonder mutsje en handschoentjes weg moeten gaan!Beterschap, ouwe..
Ik heb net lekker rondje hardgelopen. Moet over 2 maanden 10km in 1 uur lopen.. en het is toch te koud voor racefietsen.
We gingen met Transaviaquote:Op maandag 21 februari 2011 20:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Duur zeg!Ik moest bij Transavia 25.- Euro lappen voor een enkeltje fiets Barcelona. Maar dat is al wat langer geleden.
Dat wil je niet weten, mijn fietskoffer gaat er na elke vlucht beroerder uit zien. Een pedaal van mijn lief is zelfs gebroken, is toch bizar of niet.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha, ik had toen een Trek ATB met 9 SpeedDie had ik zo zonder bescherming in het vliegtuig gedonderd. Moest bij aankomst wel een nieuwe derailleurkabel op, want die had een knauw gekregen.
Celsius, Fahrenheit, of Kelvin?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:33 schreef SuperWeber het volgende:
Stelletje mietjes zijn jullie, ik ben op vakantie bij mijn schoonouders. Vandaag hardlooptraining bij -15 en afgelopen zondag getraind bij -18.
Nu wil ik jullie niet meer over koud horen...
Buiten de (middel)grote steden kun je je auto wel veilig parkeren. Ivo heeft mij ook een keer wat aangeraden: De trein pakken naar Kerkrade, om vervolgens de Eifel in te trekken. Overnachting ergens middenin en dan of terug of nog ergens een overnachting. Dat is iig wat ik waarschijnlijk ga doen. Je zit alleen met de fiets in de trein, en dat mag niet voor 09:00.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben twee korte tochtjes inelkaar aan het zetten voor de paastijd. Ga waarschijnlijk 3 weken vakantie nemen, zodat ik een paar dagen kan fietsen, huis wat kan verbouwen, en weer een paar dagen fietsen. Dus fietsroutes in Duitsland aan het bekijken, Het moet wel een beetje in de buurt blijven anders verlies ik teveel tijd met reizen. Spanje of Italie zouden warmer zijn, maar ik wil twee tochtjes van een dag of drie/vier maken, dus dat lijkt me wat veel reizen voor die paar daagjes!
Vraag is alleen, trein of auto naar het beginpunt? Hoe vertrouwd is het een auto in een stadje in Duitsland te parkeren voor een paar dagen terwijl ik ga fietsen? Of beter met de trein er naar toe?
Appelstroop is niet gek toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:03 schreef CyclingGirl het volgende:
Wel gaaf hoor Captain_Fab. 12 maart heb ik een afspraak voor bikefitting. Ik ben benieuwd wat daaruit komt. En CyclingGirl mag zich tegoed doen aan appelstroop en Roosvicee ferro want mijn ferritine is te laag en daardoor ook mijn hematocriet en hemoglobine. En dat is niet goed voor sporters.
's Ochtends is dat zo ontzettend zwaar altijd. Eet standaard wat boterhammen voor lange tocht met appelstroop, maar met moeite.quote:
Wat is precies de reden voor die meting (heb ik misschien gemist)? Want als er geen probleem is lost zo'n meting ook niks op. Sterker nog: vaak komen er allemaal rare veranderingen uit die nieuwe problemen scheppen. Wat metingen volgens een protocol waaruit allemaal gemiddeldes/richtlijnen volgen kunnen onmogelijk op tegen (veel) ervaring met fietsen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:03 schreef CyclingGirl het volgende:
Wel gaaf hoor Captain_Fab. 12 maart heb ik een afspraak voor bikefitting. Ik ben benieuwd wat daaruit komt. En CyclingGirl mag zich tegoed doen aan appelstroop en Roosvicee ferro want mijn ferritine is te laag en daardoor ook mijn hematocriet en hemoglobine. En dat is niet goed voor sporters.
Celsius uiteraard. Fahrenheit is voor Amerikanen en ander gespuis en bij Kelvin waren we allang dood geweest...quote:
Ik wilde een tijdje terug (1 jaartje gelden oid) ook bloed geven bij de bloedbank, voor de eerste keer. Dan doen ze een bloedtest en toen bleek ik te laag in mijn ijzerwaarden te zitten. Dit kan komen door veel sporten zeiden ze. Na een ijzerkuurtje, gewoon tabletjes van de Kruidvat, ging het beter maar ik vergeet die dingen steeds te nemen. ik heb er moeite mee om daar structuur in aan te brengen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:43 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben niet echt fan van appelstroop, met kiwi of banaan is het wel te doen. Met de cruesli en yoghurt ook wel. Maar goed het is voor een goed doel. Donderdag ga ik weer bloed prikken.
Vind het wel meevallen. Ik gooi wel eens een eetlepel appelstroop door m'n havermoutpap heen ipv suiker.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:16 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
's Ochtends is dat zo ontzettend zwaar altijd. Eet standaard wat boterhammen voor lange tocht met appelstroop, maar met moeite.
Ik heb van het Duits toerisme buro een dik pak folders gekregen met routes, campings...allemaal gratis. En Duits grondig! Er lopen routes vlakbij Nijmegen, en inderdaad Kerkrade, Roermond enzo. Langs de Rijn, langs de Lahn, de Moezel, en allemaal langs de rivieroever dus dan hoef ik niet gelijk met bepakking te klimmen, dat moeten we maar rustig opvoerenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:32 schreef No-P het volgende:
[..]
Buiten de (middel)grote steden kun je je auto wel veilig parkeren. Ivo heeft mij ook een keer wat aangeraden: De trein pakken naar Kerkrade, om vervolgens de Eifel in te trekken.
Ik was van plan dan om een uur of 7:00 in de trein te stappen, maar daar zeg je wat. Damn. Of de avond van tevoren naar de startplaats en daar kamperen...als ik om 9:00 richting Limburg ga, ben ik daar pas in de middag, das zonde!quote:zit alleen met de fiets in de trein, en dat mag niet voor 09:00.
Ik sta er beide dagen met de hiking-site, met een standje over winterkamperenquote:Op woensdag 23 februari 2011 09:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gaat er trouwens iemand naar de fiets en wandelbeurs dit weekend in de RAI? Mrs Fab en ik willen zeker een kijkje nemen!
www.hiking-site.nlquote:Op woensdag 23 februari 2011 10:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cool, dan komen we even buurten...welke site is dat?
was per 2 fietsen, sorry mijn foutquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hoe kan je dan 160 euro per fiets betalen als het bij Transavia 40 euro per enkeltje kost?
Het is een sponsor en die doet het gratis, nee grapje. Ik wil gewoon eens weten wat zij zeggen en ik zit ook met wat problemen op de fiets, misschien kunnen zij die oplossen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:38 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wat is precies de reden voor die meting (heb ik misschien gemist)? Want als er geen probleem is lost zo'n meting ook niks op. Sterker nog: vaak komen er allemaal rare veranderingen uit die nieuwe problemen scheppen. Wat metingen volgens een protocol waaruit allemaal gemiddeldes/richtlijnen volgen kunnen onmogelijk op tegen (veel) ervaring met fietsen.
Hier in het zuiden is vanmiddag niks van neerslag gevallen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:18 schreef Oksel het volgende:
Beetje te doen? 't Was niet echt mooi weer..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Machtig coole bril Cyclinggirl, je mannetje vind je nogal lief zo te zien![]()
Geen goedkoop brilletje!Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Vet soignee, haha! Heb je ook die lens?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:22 schreef CyclingGirl het volgende:
Zo nog 1 dag voor de omloop. Hebben al instructies gekregen en ik ben benieuwd wat het wordt.
Ook heb ik van bijnamijnmanlief een mooie sportbril voor mijn verjaardag gekregen:
http://www.sportbrillensh(...)ce_iridium_lens.html
Die moet alleen nog binnen komen dus nog even afwachten.
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hey Oksel, op de beurs kun je proefrijden met een tandem,Dat hoeft toch helemaal niet in een spoiler, 't is de waarheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
naast dat ik je heel toffe verhalen kan vertellen over kamperen bij -20, is er véél moois te zien op het gebied van wat ons hier in dit topic het meeste bezighoudt: fietsen!
Dus kom naar die beurs toe, ik ben er beide dagen, hal 10.F.080 (wintertent, de enige die geen link naar een site heeft)
http://www.fietsenwandelb(...)eker/deelnemerslijstMijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Ik heb ook die lens er standaard bij, later haal ik nog een transparante lens maar die is nog even te duur nu. Dat komt nog wel. Ik ben blij als ie straks binnen is.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vet soignee, haha! Heb je ook die lens?
Ik wil ook een ice iridium lens, maar die dingen zijn niet te betalen
Er is een "koop een racefiets" topic geweest. Daar staat al veel info in.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:34 schreef joers1 het volgende:
Door een ernstig kraakbeenletsel in mijn knie, ben ik helaas genoodzaakt om te stoppen met hardlopen (wat ik 3 tot 4 keer per week doe/deed).
De orthopeed raadt me aan om te gaan mounatinbiken en wielrennen.
Nu ga ik me bij een TWC aansluiten en inderdaad een racefiets aanschaffen. Ik ben een absolute beginner en wil niet meteen de hoofdprijs betalen. Wie weet denk ik na paar maanden weldat het niks is (al is de kans klein, want ik sport graag).
Ik zoek dus aankoopadvies. Wat is, voor een startend recreatief wielrenner (die toertochten wil gaan fietsen met een TWC) een geschikte fiets? Zijn er goede merken? Wat zijn eventuele afknappers? Budget voor puur de fiets is max 600-750 euro. Kleding komt er nog wel bij, maar wil nu puur info/advies over een fiets.
Ik ben 1.78m. iemand enig idee wat een juist framemaat voor mij kan zijn?
Zonde dat lopen niet meer gaat, maar welkom hier!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:34 schreef joers1 het volgende:
Budget voor puur de fiets is max 600-750 euro. Kleding komt er nog wel bij, maar wil nu puur info/advies over een fiets.
Ik ben 1.78m. iemand enig idee wat een juist framemaat voor mij kan zijn?
Voor de winter enzo is een transparante wel lekker idd! Jammer dat die rommel zo duur isquote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:54 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik heb ook die lens er standaard bij, later haal ik nog een transparante lens maar die is nog even te duur nu. Dat komt nog wel. Ik ben blij als ie straks binnen is.
Kijk hier eens:quote:
Heb ik inderdaad ook gevonden....maar daar komt vrij weinig respons opquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:51 schreef Yankee het volgende:
[..]
Kijk hier eens:
Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #4
Ik zie dat je forum.fiets ook al hebt gevonden, verstandig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |