De keren dat ik er kwam met mijn fiets hadden ze er geen probleem mee. Ze waren nog wel even nieuwsgierig naar de prijs etc. en gaven me heel net advies over afstelling enzo.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:54 schreef Tommeke het volgende:
Cycletrend in Groningen.
Gingen ze nog huilen omdat je je fiets daar niet gekocht hebt?
Ze zijn daar ook best aardig meestal, laatst kreeg ik er ook van alles gratis mee, en ik maak er ook regelmatig een praatje als we daar verzamelen om te trainen of als ik m'n bandjes oppomp. Alleen zijn ze wel echt liefhebbers, dus veel mooie en dure fietsen en snappen ze niet echt dat de meeste studenten paupers zijnquote:Op donderdag 10 februari 2011 23:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De keren dat ik er kwam met mijn fiets hadden ze er geen probleem mee. Ze waren nog wel even nieuwsgierig naar de prijs etc. en gaven me heel net advies over afstelling enzo.
Nee, niet eens. Toen ik mijn fiets dinsdag bracht maakte die ouwe wel een of andere opmerking maar dat verstond ik niet. De jongens die me gisteren hielpen waren wel aardig, misschien omdat ze zich herinnerden dat ik een keer nogal kwaad ben geworden, en maakten nog een opmerking dat ze m'n fiets wel mooi vonden.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:54 schreef Tommeke het volgende:
Cycletrend in Groningen.
Gingen ze nog huilen omdat je je fiets daar niet gekocht hebt?
Net als wijquote:
Dat valt dan weer meequote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:25 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nee, niet eens. Toen ik mijn fiets dinsdag bracht maakte die ouwe wel een of andere opmerking maar dat verstond ik niet. De jongens die me gisteren hielpen waren wel aardig, misschien omdat ze zich herinnerden dat ik een keer nogal kwaad ben geworden, en maakten nog een opmerking dat ze m'n fiets wel mooi vonden.
Nadeel blijft gewoon dat ik de andere fietsenmakers in Groningen nog kutter vind en daardoor als ik snel iets geregeld wil hebben vast zit aan CTquote:
De eigenaar is alleen wel een sjap, maar ook daar blijk je gewoon mee te kunnen onderhandelenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:42 schreef Tommeke het volgende:
Ja, dat dus
Gelukkig kan ik bijna alles zelf, en als ze je kennen zijn ze best aardig.
Bike center Dik is geen aanrader kan ik hieruit opmaken?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:36 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nadeel blijft gewoon dat ik de andere fietsenmakers in Groningen nog kutter vind en daardoor als ik snel iets geregeld wil hebben vast zit aan CT
Ik heb meerdere slechte ervaringen met Dik, dus daar ga ik niet meer naar toequote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bike center Dik is geen aanrader kan ik hieruit opmaken?
Ik had een keer een cassette van internet besteld. Toen ik deze vervangen zou zat de oude zo vast dat ik die niet los kon krijgen. Ik de cassette in een tasje en naar cycletrent. Daar hebben ze hem netjes voor me erop gezet enzo zonder dat ik hoefde te betalen.
Ben wel eens bij Dik geweest in een ver verleden, maar voelde me er niet gewaardeerd als klant. Van mij dus een dikke min.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bike center Dik is geen aanrader kan ik hieruit opmaken?
Ik had een keer een cassette van internet besteld. Toen ik deze vervangen zou zat de oude zo vast dat ik die niet los kon krijgen. Ik de cassette in een tasje en naar cycletrent. Daar hebben ze hem netjes voor me erop gezet enzo zonder dat ik hoefde te betalen.
Zelfs dat is al te lastig voor sommige FM's.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:35 schreef kaasplankje het volgende:
Klant: Hallo!
FM: Goedendag waar kan ik u mee van dienst zijn?
Het opsturen? 1 dag, met TNT. Als je pech hebt 2 dagen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:34 schreef Marurk het volgende:
Hoe lang duurt het opsturen van de licentie eigenlijk?
Volgens MijnKNWU was alles begin deze week verwerkt, maar heb nog steeds niets binnen.
Ja ik heb 'm ook in de agenda staan. Heerlijk die visjes van de barbecue, had ik nog tegoedquote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:34 schreef Oksel het volgende:
Hey, ik sta in de OP!
Binnenkort cyclemeet bij Gripper!
Daar stond je toch al?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:34 schreef Oksel het volgende:
Hey, ik sta in de OP!
Binnenkort cyclemeet bij Gripper!
In het bos zit ik eigenlijk voornamelijk op het middenblad. Deze fiets gaat ook worden gebruikt als ik naar mijn ouderlijke woonplaats ga en dat is 80 km vlak. Bij een 42 kwam ik niet heel lekker uit had ik het gevoel en met goede wind mee zat ik . Voornamelijk heb ik hem daarvoor gemonteerd. als ik nu 27-33 fiets dacht ik op de 13--15-17-en 20 goed weg te komen. Maar nu ik er nogmaals over na denk, kan 48 wel weer wat te zwaar zijn en had ik beter 44 of 46 kunnen nemen, maar dat zullen we snel merken.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:57 schreef kaasplankje het volgende:
Oeh, heerlijk uitgeslapen![]()
@No-P: Waarom een 48 blad op een ATB? Ik heb 't zelf ook eens uitgeprobeerd maar geen succes gebleken.![]()
Beter rijd je op souplesse
Jij hebt geen fietscomputer?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ook, ondanks het zadeltasje, teller en andere toeters en bellen
Ik heb een scheur in mijn velg opgelopen.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:28 schreef Oksel het volgende:
Godzijdank woon ik in Twente. Vanochtend 3 uur op de ATB gezeten, lekker hard naar beneden gerost, wel slag in m'n achterwiel. Fijn.
Je wilt toch weten hoe hard je gaat en hoeveel km je hebt gereden? Zeker als wedstrijdrijder, niet?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, al mss 10 jaar niet meer.
Hoeveelste slag is dat niet?quote:Op zondag 13 februari 2011 16:28 schreef Oksel het volgende:
Godzijdank woon ik in Twente. Vanochtend 3 uur op de ATB gezeten, lekker hard naar beneden gerost, wel slag in m'n achterwiel. Fijn.
Eigenlijk vind ik 't best leuk om te weten; hoe hard of hoe ver je gaat of ging. Maar om daar nou voor zo'n lomp kastje op je mooie kale stuur te zetten met draadjes en al? Nee.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:45 schreef Marurk het volgende:
Vandaag ruim 120 km gefietst, 1000 hms, gem snelheid ~28,5 km/h.
Wel super moe nu.
Je wilt toch weten hoe hard je gaat en hoeveel km je hebt gereden? Zeker als wedstrijdrijder, niet?
Dat is altijd nog beter dan een velg in je scheur.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:53 schreef No-P het volgende:
Ik heb een scheur in mijn velg opgelopen.
Dat is wel leuk hé? Kan je dan achteraf ook de route zien die je hebt afgelegd op een kaartje?quote:Op zondag 13 februari 2011 22:17 schreef FJD het volgende:
Zet je een GPS op je fiets, werkt perfect en geen gedoe met draadjes
http://connect.garmin.com/activity/63769551quote:Op zondag 13 februari 2011 22:19 schreef kaasplankje het volgende:
Dat is wel leuk hé? Kan je dan achteraf ook de route zien die je hebt afgelegd op een kaartje?
Dat is een hoge gemiddelde hartslagquote:Op zondag 13 februari 2011 22:26 schreef FJD het volgende:
http://connect.garmin.com/activity/63769551
Doe er verder weinig mee maar t ziet er wel geinig uit
Het kan er mee door voor na de winter zonder ATB'en...had wel last dat m'n voeten van de pedalen slipte soms, deze week eens op zoek naar SPD-duo pedaaltjes. Hard fietsen met 'losse' voeten voelt ook gewoon raar als je een racefiets bent gewend!quote:
Dat heb ik idd voor m'n Garmin 500 betaald. Was voor de Team versie met HR meter. Voor minder kun je bv een 305 oppikken die wat mij betreft niet echt verschilt.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:10 schreef Marurk het volgende:
@ kaasplankje: Denk aan minimaal 200 euro ongeveer...
Ach, dat zal best meevallen gezien de tijden in je signatuur.quote:Op maandag 14 februari 2011 07:41 schreef FJD het volgende:
Dat heb ik idd voor m'n Garmin 500 betaald. Was voor de Team versie met HR meter. Voor minder kun je bv een 305 oppikken die wat mij betreft niet echt verschilt.
@Kaasplankje; als je er woont kunnen we wel eens een rondje fietsen, gok dat jij iets harder gaat maar ik zal m'n best doen
Hmmm, dus eigenlijk heb je alleen een klokje op je stuur en een borstband en that's it? En kan je dat klokje bij wijze van spreken ook in je shirt steken?quote:Op maandag 14 februari 2011 08:52 schreef FJD het volgende:
Kweenie wat jij aan snelheid doet maar ik kom op GPS ergens rond de 30 gemiddeld uit. Betekent op t vlakke zonder ernstige wind een snelheid van rond de 35 int uur.
Cadans en snelheidsmeter kun je er nog bij kopen. Is wel geinig, werkt zonder draad en zonder instellen. Heb t zelf niet maar t zat bij m'n vorige 305 wel. Grootste voordeel vind ik dat je ook in tunnels nog een geregistreerde snelheid heb maar goed of dat nu zo belangrijk is
Echt een mooi rondje, of meer een grap? Als het een mooi rondje zonder teveel oponthoud door kruisingen is, dan ga ik het een keer proberen.quote:Op maandag 14 februari 2011 08:39 schreef kaasplankje het volgende:
http://maps.google.nl/map(...).038581&ie=UTF8&z=15
Nieuwigheid!quote:[b] Op maandag 14 februari 2011 08:59 schreef
@ Oksel: toen je die ATB-wielen kocht was je er toch helemaal van overtuigd dat ze bombproof zijn en elke jump aankunnen? En dan heb je nog wel een fully ook. Mik jij je landingen zo dat je spot-on boven een boomstronk landt ofzo?
Pas je wel op dat je 'n niet sloopt? Dus de goede montagepasta's gebruiken en liefst ook aandraaien met een momentsleutel.quote:Op maandag 14 februari 2011 08:59 schreef Gripper het volgende:
Lekker gereden dit weekend! De eerste echte kilometers met de nieuwe fiets, nog een beetje afstellen hier en daar, zadel iets naar voren, stuur beetje hoger (carbon is zo glad dat je de bouten op de voorbouw voor je gevoel bijna lam moet draaien. na een tijdje dacht ik, wat zit ik toch diep? Was het stuur langzaam aan afgezakt)
Is er dan speciale montagepasta voor schroefjes in carbon? Ik heb alleen "normale" pasta.quote:Op maandag 14 februari 2011 11:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Pas je wel op dat je 'n niet sloopt? Dus de goede montagepasta's gebruiken en liefst ook aandraaien met een momentsleutel.
Er staat niet voor niets een Nm aanduiding op een zadel/stuurpen. Monteren van een carbonfiets zonder momentsleutel kan echt niet.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:17 schreef eentwee het volgende:
Carbon montagepasta zou ik tussen het stuur en de stuurpenklem doen. Dat verhoogt de frictie (net als bij de zadelpen) zodat je de schroefjes (idd met gewone montage-/koperpasta) minder hard hoeft aan te draaien. Momentsleutel kun je misschien even van iemand lenen? Ik heb er helaas ook geen.. misschien een FM lief aankijken?Het gaat meestal wel goed maar als je stuur opeens afbreekt of naar voren kantelt als je in een afdaling over een hobbeltje rijdt ben je niet jarig.
Check, gevonden. Van tacx. Ga ik meteen zoeken, zodat de boutjes daarna wat losser kunnen. Zou raar kijken als mn stuur ineens eraf kukelt...quote:Op maandag 14 februari 2011 13:17 schreef eentwee het volgende:
Carbon montagepasta zou ik tussen het stuur en de stuurpenklem doen. Dat verhoogt de frictie (net als bij de zadelpen) zodat je de schroefjes (idd met gewone montage-/koperpasta) minder hard hoeft aan te draaien. Momentsleutel kun je misschien even van iemand lenen? Ik heb er helaas ook geen.. misschien een FM lief aankijken?Het gaat meestal wel goed maar als je stuur opeens afbreekt of naar voren kantelt als je in een afdaling over een hobbeltje rijdt ben je niet jarig.
Stop t ding met hardlopen in m'n shirt dus jaquote:Op maandag 14 februari 2011 09:41 schreef kaasplankje het volgende:
Hmmm, dus eigenlijk heb je alleen een klokje op je stuur en een borstband en that's it? En kan je dat klokje bij wijze van spreken ook in je shirt steken?![]()
Dat kan ik hebbenquote:Enne als ik een duurtraining ga doen rijd ik meestal niet zo snel hoor. Gewoon voor de wind lekker handjes op het stuur en uitbollen. 25-30km/u gem. Hersteltraining meestal nog iets minder.
Hoe kom jij eigenlijk aan dat Löwik pakje? Ik ken namelijk iemand die daar ook in rondfietst, ook zo'n tukkerquote:Op maandag 14 februari 2011 13:38 schreef Oksel het volgende:
Blij dat ik alu stuur/zadelpen heb. Dat sloop je vast niet zo snel.
17 april moet ik 10km binnen 1 uur hardlopen, heb me opgegeven voor een bedrijfsloopgebeuren. Dus ik ga de komen 10 weken flink veel hardlopen. Zucht.
Kan wel maar vastdraaien met beleid; vast is vastquote:Op maandag 14 februari 2011 13:30 schreef Wielracer het volgende:
Er staat niet voor niets een Nm aanduiding op een zadel/stuurpen. Monteren van een carbonfiets zonder momentsleutel kan echt niet.
Nee, geen grap hoor, echt maar 1 stoplicht als je 'm zo rijdt.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:34 schreef nogeenmaarten het volgende:
Echt een mooi rondje, of meer een grap? Als het een mooi rondje zonder teveel oponthoud door kruisingen is, dan ga ik het een keer proberen.
Zijn de andere inzendingen overigens ook te zien? En de uiteindelijke winnaar van de prijsvraag?
Ben benieuwd. Als het zondag een beetje redelijk weer is rijd ik hem een paar keer en als ik het niet vergeet neem ik ook de afstand volgens mijn vdo-telelrtje op. Allicht een mooi ijkmoment als iemand hem ook een keer met GPS rijdt (en hier het resultaat zet).quote:Op maandag 14 februari 2011 22:23 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, geen grap hoor, echt maar 1 stoplicht als je 'm zo rijdt.
Verder heb ik geen idee van andere inzendingen.
Hier om de hoek bij de fietsenhandel, in de aanbieding, 60EUR!quote:Op maandag 14 februari 2011 18:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe kom jij eigenlijk aan dat Löwik pakje? Ik ken namelijk iemand die daar ook in rondfietst, ook zo'n tukker
Zelf vorige maand voor 25 euro p/s gekocht inderdaad (maar niet via internet).quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:16 schreef Yankee het volgende:
dat is niet echt goedkoop, zijn zeker wel voor minder dan 30 euro te vinden
is dat zo? Waar dan, want dan ben ik zelf niet goed op onderzoek uitgegaan de laatste keer dat ik bandjes kochtquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:16 schreef Yankee het volgende:
dat is niet echt goedkoop, zijn zeker wel voor minder dan 30 euro te vinden
2 voor minder dan 50 euro:quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:42 schreef Blik het volgende:
[..]
is dat zo? Waar dan, want dan ben ik zelf niet goed op onderzoek uitgegaan de laatste keer dat ik bandjes kocht
Deze hierquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor pakjes heeft jullie oog getrokken dit jaar eigenlijk? Ik heb absoluut geen shirts nodig helaas met 4-5 exemplaren in de kast, maar als...dan ging ik voor Landbouwkrediet. Omdat ik Bobbie Traksel fan ben sinds KBK 2010. En omdat het zo'n lekker Flandrien-achtig truitje is. Totaal geen styling(vergeleken met veel andere), gewoon stoempen door de kluiten vibe zeg maar..
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor pakjes heeft jullie oog getrokken dit jaar eigenlijk?
Da's niet zo raar... Dat ding ziet er mannelijker uit dan Stallonequote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor pakjes heeft jullie oog getrokken dit jaar eigenlijk? Ik heb absoluut geen shirts nodig helaas met 4-5 exemplaren in de kast, maar als...dan ging ik voor Landbouwkrediet. Omdat ik Bobbie Traksel fan ben sinds KBK 2010. En omdat het zo'n lekker Flandrien-achtig truitje is. Totaal geen styling(vergeleken met veel andere), gewoon stoempen door de kluiten vibe zeg maar..
Iets ernstigers, m'n Stevens is een zeer degelijk ding, rijdt zalig, maar heeft 1 probleem. Zo langzamerhand wordt het tijd voor een naam, maar ik krijg alleen degelijke, Duitse en Scandinavische namen door van hem.
Zondag zat hij tijdens het rijden de naam 'Sven' te suggereren. ik bedoel, dat wil je toch niet? moeten zeggen : 'ik heb vanmiddag eens lekker Sven bereden!' Kan niet.![]()
Major issues, derhalve. Ik had de fiets graag Lorelei genoemd...maar het lukt niet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |