abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 februari 2011 @ 00:20:24 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_92394739
Welkom in onze klusreeks!

De aanbouw staat, de verwarming kan weer aan, de elektra zit in de muren en het water blijft buiten!
Tijd voor het paradepaardje, de woonkamer en suite (deel 2 :P ).

De sfeertekening:

En de voorgaande delen:

De dertiger jaren stadswoning van bleiblei en Stormqueen!
De dertiger jaren stadswoning van bb en sq! Deel II
bleiblei en Stormqueens verhuis- en afwerktopic!
De 30er jaren stadstuin van BB en SQ - tuinarcheologie!
De aanbouw van SQ en BB (deel vijf! *O*)
De woonkamer en suite van bleiblei en stormqueen (deel 6)

Waar zijn we nu??
Nou, het gaat moeizaam, maar we boeken nog steeds voortgang.
Laatste keer was bleiblei bezig met het frezen van de panelen (edit, ik zie nu dat we dat niet eens geshowed hebben, komt als we zin hebben morgen :P ).

De panelen zitten er nu in!
We hebben wel een drietal pogingen moeten doen om alles netjes op elkaar uitgelijnd te krijgen (zodra er een paneel aan de voorkamer verspringt tov. het paneel in de achterkamer zie je dat gelijk. Hadden we natuurlijk geen rekening mee gehouden |:( ). Verder al de nodige afwerklatten geplaatst, geschuurd & geplamuurd en met de plintjes is ook een begin gemaakt:

Oh, en de en-suite heeft al een bewoner :+ :

Verder hebben we met een beetje geluk een stuk bestrating op de kop kunnen tikken! Handvorm stenen uit 1900. We hebben een 10tal stenen hier liggen, de deal is rond maar hopelijk komt de vrachtwagen met 40m2 nog langs :') (we wachten alweer een maand of 2, de stenen komen van een nieuwbouwproject in Utrecht waar niet wekelijks een truck langs komt, maar goed 2 maanden is wel wat lang :P ).

Kortom, still going, maar niet zo strong! We proberen morgen een foto te maken van de 10 sample stenen.
disclaimer
  zondag 6 februari 2011 @ 00:43:09 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_92395770
Ik moet wel zeggen dat afwerking mij nog meer tegenvalt dan de rest van de ensuite :') .
Je ziet er op de foto's geen reet van, maar ben echt al avonden lang aan het schuren (en helaas ook plamuren, al is dat imho een zwaktebod) hiero om het allemaal mooi perfect sluitende te krijgen :P .
Maar ik moet zeggen dat je ondanks dat het op de foto's niet ziet, de kleine puntjes afwerken het wel erg mooi maakt. Zijn zeg maar de dingen die ze bij de tv programma's overslaan ivm. tijdgebrek en het toch niet kunnen zien op tv. (ja, ik praat het lang durende werk een beetje goed O-) ) .
  zondag 6 februari 2011 @ 04:03:49 #3
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_92400430
Midnight-reaction: NICCCCCCCCCCEEEE!

Afwerking als je perfectionist bent is a bitch, maar wat een genieten als het (ooit) af is!

Gaat de kast binnen én buiten gelakt worden?

Goed dat jullie zo doorzetten, is niet makkelijk naast de drukte van alledag!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 6 februari 2011 @ 20:07:12 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_92425463
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 04:03 schreef BBQ-kip het volgende:
Midnight-reaction: NICCCCCCCCCCEEEE!

Afwerking als je perfectionist bent is a bitch, maar wat een genieten als het (ooit) af is!

Gaat de kast binnen én buiten gelakt worden?

Goed dat jullie zo doorzetten, is niet makkelijk naast de drukte van alledag!
Ja, de kast wordt aan alle kanten gelakt in dezelfde lak als de deuren en kozijnen binnenshuis!

Hier nog de beloofde pic van onze eerste tien straatstenen, waar we uiteindelijk de hele tuin mee willen gaan bestraten:

disclaimer
pi_92433303
quote:
99s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, de kast wordt aan alle kanten gelakt in dezelfde lak als de deuren en kozijnen binnenshuis!

Hier nog de beloofde pic van onze eerste tien straatstenen, waar we uiteindelijk de hele tuin mee willen gaan bestraten:

[ afbeelding ]
Nice! Maarehh doe je er wel goed onkruidwerend spul onder? :X

Moet nog even wennen aan de 2 uitstekende stukjes van de ensuite :@ maar dat komt vast wel goed na het schilderen en het heel veel plamuren en kitten ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 6 februari 2011 @ 22:03:37 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_92433950
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:55 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nice! Maarehh doe je er wel goed onkruidwerend spul onder? :X

Moet nog even wennen aan de 2 uitstekende stukjes van de ensuite :@ maar dat komt vast wel goed na het schilderen en het heel veel plamuren en kitten ;)
Als het geverfd is straks ziet het er al heel anders uit. En we vinden het gewoon niet zo mooi als de boekenkast in 1 rechte lijn overloopt in de onderkastjes ;)
disclaimer
pi_92434389
quote:
99s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Als het geverfd is straks ziet het er al heel anders uit. En we vinden het gewoon niet zo mooi als de boekenkast in 1 rechte lijn overloopt in de onderkastjes ;)
Daarom, ik wacht rustig af :)
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 21:59:49 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:29:45 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_94785770
er gebeurt van alles, maar da's niet zo zichtbaar op een foto :') Niet gevreeschd, wij komen terug!!
disclaimer
  Moderator donderdag 12 mei 2011 @ 21:51:27 #10
92034 crew  Vonkenboer
pi_97315490
Ik ga zelf binnenkort ook wonen in een woning met ensuite, was benieuwd naar de mogelijkheden en kwam dit topic tegen, erg benieuwd naar het resultaat!
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:41:53 #12
36431 bleiblei
pi_97418031
Ghe, naja zoals eerder aangegeven, we zijn nog bezig maar het nadeel van de laatste dingetjes is dat het veel tijd kost maar niet echt zichtbaar is. Ben nu bezig met deurtjes en luiken.
Als die klaar zijn moeten we nog 4 lades maken en dan kan het geschilderd worden!

Woonkamer kant:

Eetkamer kant:

Het is trouwens een flink gepuzzel en opletten om alle lijnen netjes door te laten lopen van de panelen. Dwz. dat de randen van de panelen aan de zijkant en van de doorgang netjes doorlopen in de randen van de deurtjes en luiken. Het moet tenslotte wel lijken alsof iemand bezig is geweest die wist wat hij deed :+ .
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:03:53 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_98148247
ik ben inmiddels ook begonnen met de glas-in-lood vitrinedeuren, volg mijn vorderings hier: Glas-in-lood
disclaimer
  zondag 19 juni 2011 @ 20:24:33 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_98383592
En voor de mensen die daar niet kijken, hier een crosspostje!

Raam 1 zit in het lood!

Het begin is nogal... wokkelig :')

maar naarmate ik verder ging kreeg ik het gevoel wel weer terug gelukkig :P

de wokkels herstel ik later nog voor ik ga kitten.
Totaalplaatje:

Het raam is ongeveer 25 bij 120 centimeter groot. Morgen ga ik solderen!
disclaimer
pi_98386884
:o wat gaaaafff en gewoon zelf gedaan, echt enorm goed!!! ^O^
pi_98644246
Jemie nee, ik ben een hele lang poos afwezig geweest van Fok en het klus forum. Ik heb het begin gezien van je verbouwing, maar je bent nog steeds bezig!! Petje af voor jullie geduld en precisie in werken!
Die ensuite wordt echt super gaaf!! En zelf glas in lood maken!! Te gaaf!
Ben echt benieuwd hoe het eruit ziet als het echt af is.
pi_98652816
Echt top dat je dat zelf gedaan hebt! Ik ben jaloers, heb ook 2 deuren waar eigenlijk glas in lood in moet maar ik ga dat toch laten maken denk ik :)
Klussen deel 1 en 2
pi_98652863
Nou, ik weet waar ik moet zijn voor de ramen van m'n nieuwe huisje zie ik al ;)
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 12:40:16 #19
92034 crew  Vonkenboer
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:56:07 #20
36431 bleiblei
pi_100310408
Nou, u vraagt wij rennen ;) .
De 4 glas in lood ramen zijn klaar, enige wat nog moet gebeuren is het lood patineren zodat het er ouder uit ziet en ze moeten in de deurtjes gemaakt worden:

In de deurtjes komt een ijzeren strip onder en boven om te voorkomen dat het geheel uit elkaar lazert bij wat ruwer gebruik :) . Deze zal je niet zien van de voorkant (wel op het moment dat je de deurtjes open hebt aan de achterkant.

Verder zitten de luiken er boven in:

Rechts zitten al 2 frames voor de glas in lood ramen. Hier en daar moet het nodige nog netjes afgewerkt worden, maar dat gaat goed komen :) . Moet wel zeggen dat werken met echt hout wel wat haken en ogen met zich mee brengt. Het groeit en krimpt waar je bij staat. Vooral het kromtrekken daardoor maakt het vervelend.

En aan de andere kant moet ik nog 4 lades maken, afwerk/sierstrips plaatsen, kitten, schuren en dan kan de schilder komen:

Offerte van schilder is ook al binnen, maar daar moeten we nog even goed over nadenken (1500 euro incl. glasplaten voor de servieskast... slik... ).
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:58:16 #21
36431 bleiblei
pi_100310472
Oh, en we zijn rond met de buurtman (3 deuren verder) en er komt 100m2 tuin bij 8-) .
Dus klusprojecten genoeg voor de komende jaren *) .
Tuin is in ieder geval het volgende op de planning.

Via een vriend van mij hebben we een stuk straat uit provincie UTrecht uit medio 1900 kunnen kopen O+ . Zijn handgebakken klinkers, 3 en 5 duimers door elkaar heen. We wilden eigenlijk waaltjes, maar dan waren we het driedubbele kwijt geweest voor nep-oude waaltjes :P .

Ennn omdat we wat lui van aard zijn maar wel een mooie kleurige tuin willen, hebben we een investering gedaan in een Gardena Microdrip systeem wat we gelijk in de tuin gaan verwerken als het toch overhoop ligt.

[ Bericht 26% gewijzigd door bleiblei op 04-08-2011 13:06:06 ]
pi_100312007
Micro drip is handig :Y zorg wel dat je een gedetailleerde tekening maakt zodat je weet wat waar loopt.

De deuren O+ 1500 euro is wel prijzig maar weet natuurlijk niet hoveel en wat voor glas jullie willen voor het servies deel.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:47:41 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_100312098
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:44 schreef Ml-etje het volgende:
Micro drip is handig :Y zorg wel dat je een gedetailleerde tekening maakt zodat je weet wat waar loopt.

De deuren O+ 1500 euro is wel prijzig maar weet natuurlijk niet hoveel en wat voor glas jullie willen voor het servies deel.
6 platen van ongeveer 30 bij 80 cm, in 8mm gehard glas met geslepen randjes. Geen idee wat dat kost overigens :')
disclaimer
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:55:06 #24
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100312331
Dan loop je toch gewoon even bij een glasturk binnen ? In Utrecht heb je Tweeling glas en die is erg leuk met zijn prijzen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100312400
Misschien kun je het glas beter bij een glashandel bestellen i.p.v. via de schilder. Die rekent daar natuurlijk nog wat extra dit en extra dat op.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 14:00:41 #26
92034 crew  Vonkenboer
pi_100312539
Die ensuite wordt echt gaaf O+ ! Dat patineren gebeurd dat met een soort van zuur ? dan wordt het zeg maar "doffer" ? Hoeveel kost dat glas in lood eigenlijk als je het zelf gaat maken (los van de curcus die je ongetwijfeld nodig hebt) ik vraag mij echt af wat de materiaalkosten van zoiets zijn :?

100 m² is trouwens best forse tuin om er zo ff bij te krijgen ! Jullie kopen dat van jullie achterburen oid :?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:02:31 #27
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100312585
een beetje ? Die mikt het minimaal 1 keer over de kop.... Dat glas kost echt niet veel hoor. Ik vraag me ook af hoeveel de glaskosten bedragen in die 1500 euro.
Het is een puist geld maar een schilder inhuren is gewoon puur arbeid kopen en das duur...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:11:49 #28
36431 bleiblei
pi_100312870
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Die ensuite wordt echt gaaf O+ ! Dat patineren gebeurd dat met een soort van zuur ? dan wordt het zeg maar "doffer" ? Hoeveel kost dat glas in lood eigenlijk als je het zelf gaat maken (los van de curcus die je ongetwijfeld nodig hebt) ik vraag mij echt af wat de materiaalkosten van zoiets zijn :?

100 m² is trouwens best forse tuin om er zo ff bij te krijgen ! Jullie kopen dat van jullie achterburen oid :?
Materiaalkosten vallen wel mee.
Wat je nodig hebt aan materiaal is:
Loodprofiel, glas natuurlijk, tin, stearine en kit.
Totaal waren we voor 4 ramen iets van 240 euro kwijt aan materiaal.

Gereedschap is wel even slikken, want de soldeerbout en glasslijper waren samen 300 euro.
De rest aan gereedschap is los frut wat totaal een euro of 50 kost.

Al met al waren we voor materiaal & gereedschap net zo veel kwijt als 4 ramen laten maken.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:13:18 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_100312911
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:55 schreef klusfoobje het volgende:
Dan loop je toch gewoon even bij een glasturk binnen ? In Utrecht heb je Tweeling glas en die is erg leuk met zijn prijzen.
We gaan het nog uitzoeken :Y
en verder zijn het idd vooral manuren die knaken kosten in dit geval :P
disclaimer
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:13:37 #30
36431 bleiblei
pi_100312925
Ik ga iig. even contact opnemen met een glasboer idd. Wellicht scheelt dat een hoop.
De schilder zelf is overigens wel erg goed en gebruikt erg mooie verf. We hebben door hem binnen en buiten houtwerk laten doen en hebben al een paar mensen aan de deur gehad voor zijn telefoonnummer. Zelfs een schilder hier uit de straat die zijn telefoonnummer wilde hebben om te vragen waar onze schilder zijn verf haalt :') .
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:32:25 #31
36431 bleiblei
pi_100313534
Heb even zitten knippen plakken, maar dit gebeurd er ongeveer:

Groen is de tuin van een studentenhuis, die hebben niets aan een grote tuin, dus dat wordt gekocht door wit. Wit heeft op dit moment een erg groot stuk grond. Rood en blauw is momenteel van wit. Wat we afgesproken hebben is dat als Wit, het groene deel koopt. Verkoopt hij een stuk van zijn tuin ter grootte van dat groene deel aan ons en de buren. Dus wij kopen het blauwe deel erbij, en onze buren het rode deel.

Er is nog wel "wat" discussie over dat kleine hapje blauw dat uit het rode deel gaat.
Ik wil absoluut minimaal 100m2 en als we onze tuin rechtdoor trekken zitten we geschat op 95 en de buren (rood) op 115. Dus wij willen ergens 5m2 erbij. Maar de buren willen vooralsnog niet ;) .
pi_100316531
Kijk voor glas eens bij:
Verbo Glas
Verhoef Glas
Harko Glashandel

Ziet er voor de rest mooi uit en ben benieuwd naar het schilderwerk van de schilder!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:40:58 #33
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100324187
kortom wit is een groot grond bezitter. Wat een tuin heeft die dan zeg, zeker als hij alles zelf zou houden.
pi_100330543
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:32 schreef bleiblei het volgende:
Heb even zitten knippen plakken, maar dit gebeurd er ongeveer:
[ afbeelding ]

Ik wil absoluut minimaal 100m2 en als we onze tuin rechtdoor trekken zitten we geschat op 95 en de buren (rood) op 115. Dus wij willen ergens 5m2 erbij. Maar de buren willen vooralsnog niet ;) .
Waarom die 5m2? Wat doet et em? Visueel niks. Je kan er e.v.t je otto's kwijt.
Of als je ooit je huis weer wil verkopen zal het... misschien.... iets meer in het oog springen op papier...

Nu is er de kans dat je het door de buren niet door laat gaan als ik het zo lees?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 23:16:19 #36
36431 bleiblei
pi_100334731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:40 schreef klusfoobje het volgende:
kortom wit is een groot grond bezitter. Wat een tuin heeft die dan zeg, zeker als hij alles zelf zou houden.
Dat zou dom van hem zijn. Er loopt nu een nogal onhandig recht van overpad door de tuin van wit. En die wordt verlegt zodra het rond is :) .

Betekend dus ook dat we het met z'n allen eens moeten zijn over de deal, dwz. rood, blauw en wit. Anders gebeurd er gewoon helemaal niets :P . Wat betreft de buren en die 5 meter (of meer, exacte maten weten we namelijk nog niet tot kadaster op bezoek is geweest) kunnen de buren dus niet zeggen "we laten de deal kapot lopen op die 5 meter", want dan gaat hun 110m2 ook niet door.

[ Bericht 12% gewijzigd door bleiblei op 04-08-2011 23:42:50 ]
pi_100337645
Het lijkt mij eerder kinderachtig van jullie kant, op basis van die tekening heb je vrij weinig aan die extra 5m2.
pi_100337917
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:12 schreef BertusG het volgende:
Het lijkt mij eerder kinderachtig van jullie kant, op basis van die tekening heb je vrij weinig aan die extra 5m2.
is maar net van welke kant je het bekijkt. je kan het ook zien als kinderachtig van de buren om het niet netjes te verdelen zoals afgesproken.
pi_100338141
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:18 schreef loecje het volgende:

[..]

is maar net van welke kant je het bekijkt. je kan het ook zien als kinderachtig van de buren om het niet netjes te verdelen zoals afgesproken.
Ja maar dat hoekje is (op basis van de tekening) toch volstrekt onlogisch. Ik neem aan dat je ook minder betaalt als je die 5m2 laat schieten. Voor je het weet staan John en Natas op de stoep ;)
pi_100343500
Dat hoekje is echt compleet nutteloos. En waarom wil je minimaal 100 m²? Is dat om te pochen ofzo? Bedenk ook eens dat je met dat hoekje zoals je nu op tekening ziet echt geen ene mallemoer kan en dat je extra tuinafscheiding moet kopen.

Trouwens, je moet niet zeuren, want de tuin die ju nu hebt is tien keer zo praktisch als die van de buren, ook al is het kleiner (liever vierkante tuin dan pijpenla).
pi_100343525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:16 schreef bleiblei het volgende:
Wat betreft de buren en die 5 meter (of meer, exacte maten weten we namelijk nog niet tot kadaster op bezoek is geweest) kunnen de buren dus niet zeggen "we laten de deal kapot lopen op die 5 meter", want dan gaat hun 110m2 ook niet door.
Als zijhet niet door laten gaan om die 5 vierkante meter is het dom, maar als jullie het daar op laten stuklopen? Je bent nogal sterk in je stelling dat je absoluut minimaal 100 m² wil.
Je moet blij zijn dat wit uberhaupt wilt verkopen.

En als je absoluut zeker die 100 meter wilt, dan moet je je erfgrens gewoon schuin laten lopen vanaf het huis, niet zo'n afzichtelijk frutseltje eraan plakken.
pi_100343794
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 08:43 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Als zijhet niet door laten gaan om die 5 vierkante meter is het dom, maar als jullie het daar op laten stuklopen? Je bent nogal sterk in je stelling dat je absoluut minimaal 100 m² wil.

En als je absoluut zeker die 100 meter wilt, dan moet je je erfgrens gewoon schuin laten lopen vanaf het huis, niet zo'n afzichtelijk frutseltje eraan plakken.
Waar heeft hij gezegd dat hij dat frutseltje eraan wil plakken?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:12:08 #43
36431 bleiblei
pi_100343948
Er zitten meer voordelen aan dat stukje dan jullie weten :) .
Naast een hoekje voor kliko's, brandhout en andere zooi (speelgoed voor kinderen ooit wellicht).
Grenst er door dat hoekje 1 garage extra aan de achterkant waar we op azen.
Achter onze (toekomstige) tuin grenzen garageboxen van een appartementencomplexje achter ons huis. We hebben nu geen garagebox dat aan onze tuin grenst (ik heb nog wel een garagebox een paar 100m verderop). Dus met veel geluk zouden we kunnen ruilen met bijbetaling. Nu grenst er 1 box aan de tuin, met dat hoekje 2. En dat is een verdubbeling in de minimale kans op succes (die we hard nodig gaan hebben).

Daarnaast vind ik het juist een beetje flauw van de buren. We (SQ en ik) hebben dit plan geinitieerd en voor een deel geregeld. De afspraak was in den beginne dat de grond 50/50 verdeeld zou worden en zoals ze het nu willen zou het 40/60 worden. Dat is imho niet fair als je met z'n allen wat gaat regelen.
Zelf ga ik er namelijk vanuit dat wanneer het 60/40 zou zijn geweest dat ze ook zeker bij ons aan zouden kloppen. Dan ben ik imho nog best genereus door het af te ronden op 100m2.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:18:21 #44
36431 bleiblei
pi_100344076
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 08:43 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Dit gaat niet door als wij niet akkoord gaan.
Dan hebben de buren dus ook 0m2 die ze mogen kopen van wit.
Kortom, wij en de buren moeten er met elkaar uit komen, anders gebeurd er helemaal niets.
Naja, de buren met de kleur "wit" hebben dan groen erbij gekocht en wij hebben niets :P .

Omdat de buren moeilijk doen over dat "frutseltje" hebben we schuin aflopen voorgesteld. Was ook geen optie. Nu heb ik eigenlijk gezegd "maakt mij niet uit, als het maar 100m2 is, bedenk maar een optie die je aan ons voorstelt". Al vervalt dan wel het grote voordeel van dat stukje met de garage. Overigens 2,5 bij 2,5 fors hoor. Je noemt het een frutstukje. Ik kan er verrekte veel zooi kwijt :P .
pi_100344285
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:12 schreef bleiblei het volgende:
Er zitten meer voordelen aan dat stukje dan jullie weten :) .
Naast een hoekje voor kliko's, brandhout en andere zooi (speelgoed voor kinderen ooit wellicht).
Grenst er door dat hoekje 1 garage extra aan de achterkant waar we op azen.
Achter onze (toekomstige) tuin grenzen garageboxen van een appartementencomplexje achter ons huis. We hebben nu geen garagebox dat aan onze tuin grenst (ik heb nog wel een garagebox een paar 100m verderop). Dus met veel geluk zouden we kunnen ruilen met bijbetaling. Nu grenst er 1 box aan de tuin, met dat hoekje 2. En dat is een verdubbeling in de minimale kans op succes (die we hard nodig gaan hebben).

Daarnaast vind ik het juist een beetje flauw van de buren. We (SQ en ik) hebben dit plan geinitieerd en voor een deel geregeld. De afspraak was in den beginne dat de grond 50/50 verdeeld zou worden en zoals ze het nu willen zou het 40/60 worden. Dat is imho niet fair als je met z'n allen wat gaat regelen.
Zelf ga ik er namelijk vanuit dat wanneer het 60/40 zou zijn geweest dat ze ook zeker bij ons aan zouden kloppen. Dan ben ik imho nog best genereus door het af te ronden op 100m2.
Mocht je een garagebox kunnen krijgen kopen die grenst aan je tuin, kun je daar een hoop leuke dingen mee gaan doen, zoals een overkapping er aan maken, en het is natuurlijk superhandig dat je meteen bij je spullen kan komen.
En het creëert een hoop meerwaarde bij verkoop van je woning.
pi_100344534
Eerst zeg je dat het om die garagebox te doen is, wat best een legitieme reden is om het vervolgens weer onderuit te halen met "als het maar 100m2 is".

Je moet niet zo halsstarrig doen, want je zegt nog net niet dat je liever hebt dat het helemaal niet doorgaat dan dat de tuin van de buren een paar m2 groter is dan die van jou.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:45:58 #47
36431 bleiblei
pi_100344684
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:39 schreef BertusG het volgende:
Eerst zeg je dat het om die garagebox te doen is, wat best een legitieme reden is om het vervolgens weer onderuit te halen met "als het maar 100m2 is".

Je moet niet zo halsstarrig doen, want je zegt nog net niet dat je liever hebt dat het helemaal niet doorgaat dan dat de tuin van de buren een paar m2 groter is dan die van jou.
Onze tuin is toch wel groter :6 .
Het scheelt dat ik iig. geen verantwoording hoef af te leggen aan je ;) .

[ Bericht 6% gewijzigd door bleiblei op 05-08-2011 09:57:52 ]
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:03:44 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_100346723
als de aandelenmarkt zo door blijft gaan kunnen we niet eens een tuin kopen :')_!
disclaimer
pi_100349375
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
als de aandelenmarkt zo door blijft gaan kunnen we niet eens een tuin kopen :')_!
Ga in de aandelen Heineken!
Bleiblei ( en jij? ) komt morgen langs en moet nog bier halen ;-)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:33:00 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_100349437
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:31 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Ga in de aandelen Heineken!
Bleiblei ( en jij? ) komt morgen langs en moet nog bier halen ;-)
Komt ie op de fiets dan?
Ach, als ik thuis blijf scheelt dat al een kratje O-)
disclaimer
pi_100349563
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Komt ie op de fiets dan?
Ach, als ik thuis blijf scheelt dat al een kratje O-)
Kijk maar of je morgen meekomt, mijn vrouwtje met de kinderen zijn ook thuis.
We hebben rond de klok van 3 afgesproken.
Hoe meer zielen hoe meer vreugde!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:49:04 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_100865637
En hoppetee :P

Best aardig gelukt toch, die raamkes?
disclaimer
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:17:21 #53
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_100866944
Props voor jullie! _O_

Velly naaaaais!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_100868787
Stukje vakwerk hoor, dat glas in lood !!
pi_100870466
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:49 schreef Stormqueen het volgende:
En hoppetee :P

[ afbeelding ]

Best aardig gelukt toch, die raamkes?
Vrij prachtig!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:59:54 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_100871441
Ben er ook zoooo blij mee, dit maakt het echt helemaal top :D
disclaimer
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2011 @ 22:09:53 #57
43556 miss_dynastie
pi_100871983
Wow :o _O_
pi_100877212
Echt super nice!

Héééél mooi gedaan!
pi_100896633
Ben net de glasboer tegengekomen.
http://www.swinkelsglas.nl/ uit Eindhoven levert facet geslepen glas.
Prijzen e.d. weet ik niet.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:46:08 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_100913527
Tof! We gaan daar eens langs. Kijken wat het scheelt :) .
disclaimer
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:56:52 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_103228486
Even een ferme trap omhoog, we hebben namelijk alle deurtjes en de lades er in zitten en zijn nu aan het afwerken (30 ziljoen sierlatjes plakken ;( ) dus vanavond maar weer wat plaatjes posten.

We hebben de schilder besproken voor de tweede helft van november, als een dikke stok achter de deur. Dan MOETEN we dus wel klaar zijn :')
Ik verheug me nu al op de kerst *;
disclaimer
pi_103234761
Oehh ben benieuwd!!
Overigens ga ik vanavond reeksen :Y :*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:59:22 #63
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_103244381
Oe bikkels! Dat gaat mooi worden! Wat goed dat jullie jezelf zo goed kennen en een stok achter de deur hebben geplaatst :D
Als het helemaal perfect geschilderd is gaan jullie er zoooo van genieten! Heerlijk!
En helemaal zelf gemaakt, wie kan dat nou zeggen :)
pi_103249219
quote:
99s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:46 schreef Stormqueen het volgende:
Tof! We gaan daar eens langs. Kijken wat het scheelt :) .
Zijn jullie er al langs geweest?
  zondag 23 oktober 2011 @ 10:04:36 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_103444153
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:20 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Zijn jullie er al langs geweest?
nee, nog niet :@
disclaimer
  zondag 23 oktober 2011 @ 10:14:42 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_103444264
Okay, update dus :D

Wat betreft de ensuite, alle elementen zitten er in en het afwerken is begonnen! De lades doen het:

Nu zijn we dus druk bezig met het plakken van meters en meters aan sierlatjes om de kieren te dichten ;(

De plee heeft eindelijk een vrij/bezet plaatje gekregen :')

En herinnert u zich onze tegellambrisering in de hal en trappengat nog?

Nou, zo was het dus oorspronkelijk niet, de "P's" horen zwart met rood te zijn, maar ooit heeft een roodhatende bewoner al het rood zwart gelakt. Wij droevig, want met rood is het veel mooier. Vrijdagnacht bedacht ik me ineens dat nagellakremover misschien die lak wel kon killen. En verrek :D

Het zwart verdween! :D

Nu nog even doorbikkelen dus, heb nog heel wat P-tjes te gaan, maar dan wordt uiteindelijk alles weer zoals het bedoeld was O+

(zoals je ziet lost de nagellakremover ook het witsel wat over de voegen is gesmeerd op. Dubbel win!!)
disclaimer
pi_103448711
Bizar om het rood weg te lakken, authentiek is het veel mooier.

Wij hebben hetzelfde in de vestibule. Authentieke rode tegels wit gelatext...

Mooie ensuite trouwens!!
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:30:36 #68
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_103449830
Hoe gaat de afwerking van de lades en deurtjes worden (wat voor knopjes enzo)?

Verders: alle respect natuurlijk, wordt prachtig als 'ie gesierlat is (is dat een woord? nu wel :P) en gelakt is! *O*
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:57:07 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_103451310
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:30 schreef BBQ-kip het volgende:
Hoe gaat de afwerking van de lades en deurtjes worden (wat voor knopjes enzo)?

Verders: alle respect natuurlijk, wordt prachtig als 'ie gesierlat is (is dat een woord? nu wel :P) en gelakt is! *O*
knopjes weten we nog niet, we hebben twintig verschillende besteld en gaan kijken wat het mooist staat :')
disclaimer
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:03:01 #70
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_103451597
quote:
99s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

knopjes weten we nog niet, we hebben twintig verschillende besteld en gaan kijken wat het mooist staat :')
Gelukkig lijken wij ook helemaal niet op jullie met dat soort dingen _O-
Keuzes keuzes keuzes... maar goed, als je dan gekozen hebt is het wel helemaal perfect :7
  zondag 20 november 2011 @ 14:34:00 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_104586128
WIN! :D

M'n nagels zijn wel naar z'n grootje :')
Maar! Volgende week komt de schilder!
Dus stay tuned voor pics van ons ensuite "the never ending story" eindresultaat!
disclaimer
pi_104587681
Wat een plaatje ! w/ Dat waren vast liters remover?

De nagels... ach, die groeien weer aan. :{w
pi_104602816
Dat rood in de tegeltjes geeft het allemaal een speels en leuk effect!

Ben je lang die nacht in de weer geweest met de nagellak remover? 6.gif
pi_104622392
Jeuj, wat een werk. Maar wel een geweldig resultaat!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  maandag 21 november 2011 @ 15:29:32 #75
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_104631356
lijkt me een heerlijk werkje.

Lekker high worden :)
pi_104835544
Hoe gaat het hier? :+
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:10:00 #77
36431 bleiblei
pi_104836367
Maandagochtend staat de schilder voor de deur! Na 2 jaar rommelen :P .
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:17:59 #78
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_104836482
Spannend! Het is ook een flinke klus geweest hè, naast je werk, als hobbyisten zijnde.
Je moet jezelf niet zo omlaag praten hoor, het wordt prachtig!
Zou wel fijn zijn als SQ weer wat beter is, verfdampen zijn niet echt lekker anders ;)
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:18:06 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_104837570
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Spannend! Het is ook een flinke klus geweest hè, naast je werk, als hobbyisten zijnde.
Je moet jezelf niet zo omlaag praten hoor, het wordt prachtig!
Zou wel fijn zijn als SQ weer wat beter is, verfdampen zijn niet echt lekker anders ;)
Het zou sowieso fijn zijn als SQ wat beter was, regardless of the verfdamps :') maar ik ben positief!
disclaimer
pi_104839813
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:10 schreef bleiblei het volgende:
Maandagochtend staat de schilder voor de deur! Na 2 jaar rommelen :P .
Oeh doe eens wat before pictures?
  zaterdag 26 november 2011 @ 12:50:08 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_104839974
Die komen sowieso dit weekend! Laatste dingetjes plamuren en dan doen we nog een fotoshoot :D
disclaimer
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:21:43 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_104847164
Nou, hierbij de laatste ruwe platen.

Woonkameraanzicht totaal:

Eetkameraanzicht, deuren open:

Deuren dicht:

Detail eetkamerkant:

Detail woonkamerkant:

Detail schuifdeuren:

En wat een gek idee, dat het over een week gewoon KLAAR is :o
Na twee jaar teringbende... eindigt het...
Ik geloof het pas als het zo is :')
disclaimer
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:26:08 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_104847289
nog even een recap, 27 december 2009:

5 april 2010:

16 september 2010:

de rest van het verloop is wel zo ongeveer in dit topic terug te vinden.
Bezint eer ge begint! :D :')
disclaimer
pi_104848782
Da's hartstikke mooi geworden! En lekker veel opbergruimte :Y
pi_104849347
Zooo gaaf! Dat glas in lood heb je zelf gemaakt toch?
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:35:10 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_104849501
Tnx!

@ ml, alleen in de vitrinekasten, niet van de schuifdeuren. Zoveel skillz heb ik niet :P we zijn geen mmachs :')
disclaimer
pi_104849689
goed werk!
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:41:43 #88
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_104849722
Ik ben trots op jullie, prachtig!
Vanaf volgende week héérlijk van genieten!
pi_104849925
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:35 schreef Stormqueen het volgende:
Tnx!

@ ml, alleen in de vitrinekasten, niet van de schuifdeuren. Zoveel skillz heb ik niet :P we zijn geen mmachs :')
Weet ik die deuren hebben jullie kant en klaar neergezet.
Toch vind ik het knap met die randen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:51:59 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_104850065
Wat bedoel je met randen?
disclaimer
pi_104850530
Er zit toch een donker glasrandje langs de ramen die je zelf gemaakt hebt?
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:10:51 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_104850575
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:09 schreef Ml-etje het volgende:
Er zit toch een donker glasrandje langs de ramen die je zelf gemaakt hebt?
Oh ja, klopt! Donkerpaars en in de hoekjes oranjegeel :Y
disclaimer
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:53:48 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_104969697
Wit! Weiss! Einz! (alleen nog grondverf)

M'n nieuwe servies is ongeduldig ;(

disclaimer
pi_104972279
Echt gaaf dat je nu deel uit maakt van de historie van dit huis en allemaal ambachtswerk ;)
pi_104977738
Zal ook veel schelen in de kou/ stoken als je de deuren 's avonds gesloten houd.
Ziet er mooi uit!
  dinsdag 29 november 2011 @ 19:08:19 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_104977800
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 19:07 schreef bobenjanneke het volgende:
Zal ook veel schelen in de kou/ stoken als je de deuren 's avonds gesloten houd.
Ziet er mooi uit!
ja, dat doen we al een paar weken. Thermostaat hangt in het zitgedeelte en zo hoef je effectief maar 20m2 warm te stoken, ideaal!
disclaimer
pi_104988748
Wauw, super gaaf wordt het.
Vind het zo grappig, toen wij ons huis kochten begonnen jullie geloof ik net met verbouwen.
Toen vonden we jullie salontafel zo super vet. En die staat er nog steeds volgens mij. Maar ruim 2 jaar verder zijn wij allang gesetteld en zijn jullie nog steeds bezig! Petje af daarvoor, maar ook wat een resultaat. Ben benieuwd als het echt echt af is!
pi_104989412
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:53 schreef Stormqueen het volgende:
Wit! Weiss! Einz! (alleen nog grondverf)

[ afbeelding ]

M'n nieuwe servies is ongeduldig ;(

[ afbeelding ]
Dat wordt al mooi ;) welke kleur wordt het?

En fraaie glazen!
  dinsdag 29 november 2011 @ 22:40:25 #99
36431 bleiblei
pi_104989714
9010. Maar ik weet vrijwel zeker dat we off white op de kozijnen hebben zitten en niet wit wit. De kleurenstalen geven weer aan het toch echt 9010 lijkt te zijn. Kortom, moeilijk moeilijk. :P . Het lijkt iig nu witter dan de bedoeling. Al kijken we natuurlijk wel al geruime tijd naar een houtkleur kast en is dit enorm wennen.
  dinsdag 29 november 2011 @ 22:42:37 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_104989815
9010 is ook nie witwit! :D :*
disclaimer
pi_104999152
Nice! :o
pi_105045755
Hoe is het met die tuinen afgelopen?
  donderdag 1 december 2011 @ 11:49:21 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_105045956
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:43 schreef BertusG het volgende:
Hoe is het met die tuinen afgelopen?
nou, we zijn er allemaal uitgekomen :D
't moet alleen nog even officieel gemaakt worden :) Dus het voorjaarsproject is ook al bekend *O*
disclaimer
pi_105060585
quote:
99s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou, we zijn er allemaal uitgekomen :D
't moet alleen nog even officieel gemaakt worden :) Dus het voorjaarsproject is ook al bekend *O*
Daar was ik dus ook al benieuwd naar..

Met frutsel, of wat anders? Hoe hebben jullie het opgelost?
  donderdag 1 december 2011 @ 17:59:55 #105
36431 bleiblei
pi_105060814
Zonder frutsel met heel veel bijkomende kosten. Ergo, met mijn slappe houding heb ik me laten buttfucken door alle buren waardoor het geintje veels te duur is en de komende 15 jaar niet uit kan. Maar goed. We hebben dadelijk wel een fijne tuin :') . Ik heb (kan niet voor sq spreken) er dus een wat dubbel gevoel over. Gematigd positief ;) .
pi_105061848
Dat klinkt inderdaad niet onverdeeld enthousiast :o

Het het nu dus gewoon zoals op de eerdere geposte tekening, maar dan zonder dat stukje eraan? Of is er nog meer veranderd? In ieder geval geen >100m dus?

donderdag 1 december 2011 @ 19:40:55 #107
36431 bleiblei
pi_105065154
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef JK1982 het volgende:
Dat klinkt inderdaad niet onverdeeld enthousiast :o

Het het nu dus gewoon zoals op de eerdere geposte tekening, maar dan zonder dat stukje eraan? Of is er nog meer veranderd? In ieder geval geen >100m dus?

[ afbeelding ]
Nee het is nog hetzelfde, dwz. rechte lijn naar achteren, maar dan zonder die frutsel :P .
Wat opzich niet heel verkeerd uitkomt, omdat het dus stukken duurder uitkomt door alle bijkomende kosten (andermans schutting, overdrachtsbelasting, etc. }:| ).
Maar goed, we hopen dat we over een aantal jaar lachen om de kosten van de aankoop en de rest van ons leven genieten van een lekker grote tuin :) .

Qua schilderwerk gaat het trouwens goed! De ene kant staat in de hoogglans, de andere kant voor de helft in de grondverf. Na 4 dagen schilderen :o :P . Heb zelf nog wel gisteren zitten schuren omdat je het zonder verf niet zag, maar met de lak erop bleken er in de kraadelen een soort van golf patroon in de randen te zitten door het werken van de vuren latten. Het geschilderde deel heeft de schilder opnieuw geschuurd en gelakt. Het nog niet geschilderde deel heb ik staan schuren. Moet wel zeggen dat ik wel trots ben :P . Ziet er echt super mooi uit zo in de lak O+ .

[ Bericht 24% gewijzigd door bleiblei op 01-12-2011 19:46:33 ]
pi_105107958
Hoe is het met het schilderwerk??
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:12:29 #109
36431 bleiblei
pi_105109513
Tis helemaal wit :Y .
Maar nog niet af :') . De helft staat in de hoogglans, de andere helft komt maandag.
Voordeur en achterdeuren staan wel weer strak in de lak (voordeur had ik vernachelt bij het vervangen van het slot :') ). Ik hou wel mijn hart wel vast over de glazen platen. De glasmeneer deed wel aardig moeilijk omdat ie de glasplaten niet recht toe recht aan kon snijden maar dat de platen aan de ene kant 2cm dieper moeten zijn dan aan de andere kant. Hij heeft echter 6 mallen van ons gekregen, hopelijk houdt ie zich er gewoon aan.

(Recht toe recht aan kan snel machinaal, wat we nu willen moet 100% met de hand :') ).
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:00:22 #110
36431 bleiblei
pi_105115442
Edit: Wrong topic :') .

[ Bericht 28% gewijzigd door bleiblei op 02-12-2011 22:14:22 ]
pi_105117388
Nu we toch zitten te slowchatten in het centraal verftopic, bij welke glasboer zijn jullie nu uiteindelijk geweest?

Hebben jullie bewust voor hoogglans gekozen? Of is de hoogglans voor buiten?

Kleurstalen moet je binnen EN buiten bekijken, ook al is de kleur voor binnen.
Door de verschillende lichtinvallen binnen door bijvoorbeeld de verschillende seizoenen en verlichting, kan een kleur anders uitvallen.
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:39:12 #112
36431 bleiblei
pi_105117797
We zijn bij Martin Glas geweest in Helmond.
Maar die kerel daar deed wel verrekte moeilijk dattie een keer zelf wat moest doen ipv. wat computeropdrachten in kloppen :') . Hoop ook echt dat die kerel gewoon de mallen volgt ipv. de makkelijke weg kiest.

Al het houtwerk in het huis is hoogglans, dus de kast ook. Enige wat krasvast zijdeglans (traplak) is, zijn de binnenkanten van de lades. De rest is gewoon hoogglans. Ziet er logischer uit als alle zichtbare zaken hoogglans zijn net als de rest.

Houtwerk was overigens voordat we het lieten schilderen zijdeglans, maar moet zeggen dat ik wel blij ben met hoogglans. Ziet er wel sjiek uit. Al dacht ik dat het over de top zou zijn, al het houtwerk hoogglans :P .
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:43:32 #113
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_105118035
Foto's van het werk tot nu toe? *O*
pi_105118049
Daaom vroeg ik het ook over de hoogglans, de meeste mensen ( uitgezonderd ww bewoners ) hebben binnen zijdeglans en buiten hoogglans, omdat oneffenheden en vingers sneller opvallen op hoogglans.

Maar ieder z´n smaak, en binnen kan hoogglans heel sjiek zijn, zeker met zo´n ensuite.
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:50:06 #115
36431 bleiblei
pi_105118446
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:43 schreef BBQ-kip het volgende:
Foto's van het werk tot nu toe? *O*
6 december komt een update met foto's :P .
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:52:25 #116
36431 bleiblei
pi_105118561
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:43 schreef bobenjanneke het volgende:
Daaom vroeg ik het ook over de hoogglans, de meeste mensen ( uitgezonderd ww bewoners ) hebben binnen zijdeglans en buiten hoogglans, omdat oneffenheden en vingers sneller opvallen op hoogglans.

Maar ieder z´n smaak, en binnen kan hoogglans heel sjiek zijn, zeker met zo´n ensuite.
Je bent hier geweest, wat vond je van de deuren en kozijnen? :P .
Zonder gouden deurklinken ziet het er al ietsjes minder ordinair uit... Hoop ik...
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:55:12 #117
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_105118727
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

6 december komt een update met foto's :P .
dan pas? :'(
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:56:03 #118
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_105118777
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Zonder gouden deurklinken ziet het er al ietsjes minder ordinair uit... Hoop ik...
Wij hebben hoogglans binnen en buiten, ik vind het mooi en snap het "vlekken erop" verhaal eigenlijk niet zo.Ik vind het makkelijker weg te poetsen dan op zijdeglans en het lakt ook mooier af (minder strepen enzo).
pi_105118971
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Het is me eerlijk gezegd binnen niet opgevallen, dat er hoogglans opzat...
Had meer bewondering voor de ensuite als oog voor het schilderwerk. ( en dat zul je een schilder niet vaak horen zeggen ).

En met of zonder gouden klinken scheelt een hoop!

Heb je morgen tijd voor een kort bezoekje aan jullie trouwens? Ben wel nieuwsgierig...

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:56 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Wij hebben hoogglans binnen en buiten, ik vind het mooi en snap het "vlekken erop" verhaal eigenlijk niet zo.Ik vind het makkelijker weg te poetsen dan op zijdeglans en het lakt ook mooier af (minder strepen enzo).
Hoogglans is idd gemakkelijker schoon te houden als zijdeglans, omdat hoogglans meer glanst, is een vollere verf.
Daarom gaat hoogglans buiten ook langer mee als zijdeglans.
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:10:55 #120
36431 bleiblei
pi_105119412
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:00 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Het is me eerlijk gezegd binnen niet opgevallen, dat er hoogglans opzat...
Had meer bewondering voor de ensuite als oog voor het schilderwerk. ( en dat zul je een schilder niet vaak horen zeggen ).

En met of zonder gouden klinken scheelt een hoop!

Heb je morgen tijd voor een kort bezoekje aan jullie trouwens? Ben wel nieuwsgierig...

[..]

Hoogglans is idd gemakkelijker schoon te houden als zijdeglans, omdat hoogglans meer glanst, is een vollere verf.
Daarom gaat hoogglans buiten ook langer mee als zijdeglans.
Dat laatste heeft ook meegeteld idd.
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:30:01 #121
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105126710
Ik zet hier even een tvp-tje, dan kan ik later teruglezen als ik meer tijd heb. Het ziet er goed uit.
  maandag 5 december 2011 @ 11:43:49 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_105202676
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:43 schreef bobenjanneke het volgende:

Zeg, noem je ons nou een stel kampers Bob? }:| :P
disclaimer
pi_105203625
quote:
99s.gif Op maandag 5 december 2011 11:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zeg, noem je ons nou een stel kampers Bob? }:| :P
Het is dat er bij jullie geen wielen onder het huis zitten....... 6.gif

Oja, en jullie hebben een baan 17.gif
  maandag 5 december 2011 @ 16:42:59 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_105214077
Snelle telefoonpic preview:

Nog 1 laagje hoogglans en dan klaar O+
disclaimer
  maandag 5 december 2011 @ 16:43:36 #125
182073 invine
blablabla etc.
pi_105214111
Prachtig!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_105216355
Ziet er inderdaad prachtig uit. Super zo'n ensuite!
  maandag 5 december 2011 @ 21:43:13 #127
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_105228587
quote:
99s.gif Op maandag 5 december 2011 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
Snelle telefoonpic preview:

[ afbeelding ]

Nog 1 laagje hoogglans en dan klaar O+
Wow!!!! _O_
  maandag 5 december 2011 @ 21:48:39 #128
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_105228882
WOW!
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_105228928
Bling Bling!!!

[ Bericht 83% gewijzigd door bobenjanneke op 07-12-2011 07:42:35 ]
  maandag 5 december 2011 @ 21:51:55 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_105229073
:D en dit is nog zijdeglans, de hoogglans gaat er morgen pas op. Dan blingen we de kiet uit man, like 2 bosses 8-)
disclaimer
pi_105230256
Nog mooier dan die van mij en die is echt uit de jaren lang geleden.
  dinsdag 6 december 2011 @ 17:15:36 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_105259055
oh my, het is gewoon af!! Ben helemaal hyper! Laptop is aan het opstarten voor foto's :')
disclaimer
pi_105260377
Laat je de verf een paar weken uitharden voordat je gaat schuiven met je nieuwe servies?

/ sorry to spill the fun... 8)7

En hypert mee vanwege AF
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 17:49:58 #134
92034 crew  Vonkenboer
pi_105260623
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 17:15 schreef Stormqueen het volgende:
oh my, het is gewoon af!! Ben helemaal hyper! Laptop is aan het opstarten voor foto's :')
Ben heel benieuwd naar de eind foto's ! :D
  dinsdag 6 december 2011 @ 17:56:40 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_105260950
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2011 17:44 schreef AnneX het volgende:
Laat je de verf een paar weken uitharden voordat je gaat schuiven met je nieuwe servies?

/ sorry to spill the fun... 8)7

En hypert mee vanwege AF
nee, ik wilde het eigenlijk meteen in de kletsnatte verf duwen :6 :D
had al een hele fotopost voorbereid maar mijn fok liep vast ;(

Hier dus alsnog:

Eerst zonder flips:

Met flips:

Detailz:

nu nog ff tien dagen wachten met inrichten :')
disclaimer
  dinsdag 6 december 2011 @ 17:59:04 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_105261061
knopjes gaan er donderdag weer op trouwens :)
disclaimer
pi_105261586
Gefeliciteerd met jullie prachtige kast en de gedetailleerde afwerking.
Werkelijk hééél moooi.
  dinsdag 6 december 2011 @ 18:27:51 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_105262306
Dank je AnneX O+
disclaimer
  dinsdag 6 december 2011 @ 19:40:28 #139
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_105265735
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2011 18:10 schreef AnneX het volgende:
Gefeliciteerd met jullie prachtige kast en de gedetailleerde afwerking.
Werkelijk hééél moooi.
Jaaaaaaaa, bedankt AnneX, nou heb je precies gezegd wat ik wilde typen }:|

Whehehehe, erg mooi!
Mocht ik een keer in de buurt zijn, kom ik jullie ensuite even bewonderen O+
pi_105268934
Wauw, heel mooi!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105269932
Prachtig!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_105280429
wow. wat een vakwerk!
pi_105283167
Wij komen zaterdag het schilderwerk inspecteren.
( Neem ik gelijk die gouden deurklinken mee die ik nog heb liggen uit de caravan! 6.gif )

Maar ff serieus, het ziet er prachtig uit! De schilder heeft goei werk geleverd!
pi_105283636
Erg mooi geworden :Y

Zou geloof ik wel de neiging hebben van dat speciale rubber op deplanken te leggen :@
  woensdag 7 december 2011 @ 08:32:19 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_105283658
hahaha :D ze zijn redelijk waterpas, de boeken zullen er niet snel af roetsjen :P

bedankt allemaal!
disclaimer
pi_105283672
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 08:32 schreef Stormqueen het volgende:
hahaha :D ze zijn redelijk waterpas, de boeken zullen er niet snel af roetsjen :P

bedankt allemaal!
Meer om de planken niet te beschadigen met oa het servies :P
  woensdag 7 december 2011 @ 09:12:34 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_105284307
servies komt op glazen platen he ;) die komen vrijdag. Op de houten planken komen vnl boeken en die pak je er toch niet dagelijks af.
disclaimer
  FOK!fotograaf woensdag 7 december 2011 @ 11:26:24 #148
17893 Forno
pi_105287898
Heel mooi geworden!
pi_105298210
't Is nog even (X aantal jaar..) wachten tot ik een eigen huis heb..maarre....zijn jullie als klusteam te huur? O-)

Het is echt prachtig geworden! O+
  woensdag 7 december 2011 @ 19:36:24 #150
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_105307267
Wauw het is echt heel erg mooi geworden!
pi_105329080
Wow O+
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 8 december 2011 @ 09:49:21 #152
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_105329261
Mooi gedaan, zeker met dat glas in lood er ook nog bij c_/
  donderdag 8 december 2011 @ 16:26:29 #153
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_105341792
ff een hoed kopen....

heb nu niks om af te doen :)
  donderdag 8 december 2011 @ 19:52:25 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_105349611
bedankt voor alle complimenten O+ *O*
over een weekje komen er nog wat ingericht-plaatjes, maar dan is deze klus-saga toch echt ten einde :D

komen we over een paar jaar wel weer met een zoldertopique :')
disclaimer
  donderdag 8 december 2011 @ 19:55:02 #155
36431 bleiblei
pi_105349770
Of het tuin topic!
  zondag 18 december 2011 @ 17:41:35 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_105732466
HELEMAAL AF!
En dus ingericht! :D en de knoppen d'r op!

Die hadden jullie nog van me tegoed ;)
disclaimer
pi_105732604
W
O
W
pi_105734122
Wát een heerlijk huis, die deuren, die kasten, WOW! O+ Ik voel de sfeer helemaal. Ik willum! ;)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 18 december 2011 @ 18:31:12 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_105734419
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2011 18:23 schreef Pisces29 het volgende:
Wát een heerlijk huis, die deuren, die kasten, WOW! O+ Ik voel de sfeer helemaal. Ik willum! ;)
we komen 'm niet bouwen, twee jaar aan deze kast werken was al genoeg drama _O-

En tnx, natuurlijk O+
disclaimer
pi_105736053
quote:
99s.gif Op zondag 18 december 2011 18:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

we komen 'm niet bouwen, twee jaar aan deze kast werken was al genoeg drama _O-

Knap dat jullie er zo lang aan hebben gewerkt _O_

En het gaat idd niet lukken, want ik willum uiteraard wel in combi met het mooie huis O+ ;)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_105808768
Mooi! :)
pi_105808782
Sjiehiek!!
  Moderator zondag 4 maart 2012 @ 10:55:58 #163
92034 crew  Vonkenboer
  zondag 4 maart 2012 @ 11:00:15 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_108689969
nee, niet echt :D
hoewel we vandaag tuininspiratie op gaan doen :P
disclaimer
pi_108690194
Wat voor soort tuininspiratie? Ontwerp, tegels, schutting, planten, meubilair?
  zondag 4 maart 2012 @ 11:14:23 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_108690224
ontwerp en beplanting :Y
disclaimer
pi_108690249
Ik ben benieuwd! Hoe ga je inspiratie opdoen? Ga je ergens naartoe?
  zondag 4 maart 2012 @ 11:19:14 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_108690322
ja, we gaan naar de tuinen van appeltern en hebben daar een uurtje besproken met een tuinarchitect :Y ben erg benieuwd!
disclaimer
pi_108690367
Wat een goed idee! Als ik dat eerder had geweten...
pi_108690501
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:00 schreef Stormqueen het volgende:
Veel plezier!
Jammer dat we niet thuis zijn, anders hadden jullie bij ons ook tuininspiratie op komen doen....
  Moderator zondag 4 maart 2012 @ 12:18:21 #171
92034 crew  Vonkenboer
pi_108691714
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:00 schreef Stormqueen het volgende:
Om dan komend voorjaar lekker die hele lap grond te voorzien van een mooie tuin ? :9
  zondag 4 maart 2012 @ 20:45:51 #172
36431 bleiblei
pi_108715267
Jep! En wat er uit is gekomen bij de tekensessie is het volgende:

De schuur aanpakken en veranda bouwen wordt een wat langere termijn verhaal, maar de rest kunnen we wel al vormgeven.
Begin april heb ik een week vrij (pasen :P ) en wil ik aan de gang met een minigraver om in ieder geval al het grondwerk te doen, bestraten en misschien zelfs al het planten van leibomen.

Heb jij trouwens nog een goed adres voor XMvK/YMvK-as kabel Vonkenboer? Ik ben op zoek naar 100m om gelijk de tuin te voorzien van benodigde bekabeling. Wat we namelijk gelijk in gaan graven is Coax, FTP en water voor de veranda en natuurlijk elektra op de punten waar het nodig is.
Het Gardena druppelgedoe ligt hier ook al een tijd klaar op zolder, dus dat kunnen we dan ook netjes onder de grond wegwerken :) .

[ Bericht 0% gewijzigd door bleiblei op 04-03-2012 21:17:14 ]
  zondag 4 maart 2012 @ 21:03:14 #173
36431 bleiblei
pi_108716404
Oh! En Vonk! Maakt het bij grondkabel wat uit of je nu goedkope merkloze kabel hebt of een merk als Nexan/Donne? Wat ik zo tegen ben gekomen is 1,70 voor merkloze per meter en 2,20 goedkoopste voor Donne. Is toch 50 euro op 100m kabel :P . Het gaat mij alleen om de kwaliteitkabel. Verwerkingsgemak vind ik even geen 50 euro waard als hobbyist :P .

[ Bericht 0% gewijzigd door bleiblei op 04-03-2012 21:17:32 ]
pi_108718667
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:45 schreef bleiblei het volgende:
Begin april heb ik een week vrij (pasen :P ) en wil ik aan de gang met een minigraver om in ieder geval al het grondwerk te doen, bestraten en misschien zelfs al het planten van leibomen.
Ik wil je best een paar dagen helpen in april...
18 maart is trouwens goed!
pi_108720050
Misschien kan je hier voordelig aan kabel komen

http://www.vancranenbroek.nl/

Ze hebben daar veel en is in de buurt

Wat kwaliteit van kabel betreft is er wel verschil zitten in de verwerking tussen Draka, Donnè , Nexan en merkloos maar zolang ze een keurmerk hebben zal er weinig op aan te merken kunnen zijn
pi_108720702
Leibomen zijn geweldig!
  zondag 11 maart 2012 @ 21:02:27 #177
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_108985664
Bleiblei, Stormqueen; hebben jullie de en-suitescheiding helemaal 'from scratch' gemaakt? Plankjes gekocht en knallen?
Ik heb net een jaren '30 appartement gekocht in Rotterdam en ik wil ook dolgraag een en-suitescheiding plaatsen, eigenlijk met dezelfde configuratie als jullie (boekenkasten+lades in de voorkamer, buffetkasten in de achterkamer). Ik heb alleen een slecht idee hoe te beginnen. Waar kan ik op rekenen qua materiaalkosten bijv? :o.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 11 maart 2012 @ 21:08:27 #178
36431 bleiblei
pi_108986057
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:50 schreef exlurker het volgende:
Misschien kan je hier voordelig aan kabel komen

http://www.vancranenbroek.nl/

Ze hebben daar veel en is in de buurt

Wat kwaliteit van kabel betreft is er wel verschil zitten in de verwerking tussen Draka, Donnè , Nexan en merkloos maar zolang ze een keurmerk hebben zal er weinig op aan te merken kunnen zijn
Ik heb uiteindelijk Nexan gekocht bij Vekto.nl.
Was het goedkoopste wat ik zo kon vinden en het zag er betrouwbaar uit :P .
Cranenbroek is nog best een eindje weg vanuit hier.
  zondag 11 maart 2012 @ 21:13:44 #179
36431 bleiblei
pi_108986425
quote:
11s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:02 schreef Witchfynder het volgende:
Bleiblei, Stormqueen; hebben jullie de en-suitescheiding helemaal 'from scratch' gemaakt? Plankjes gekocht en knallen?
Ik heb net een jaren '30 appartement gekocht in Rotterdam en ik wil ook dolgraag een en-suitescheiding plaatsen, eigenlijk met dezelfde configuratie als jullie (boekenkasten+lades in de voorkamer, buffetkasten in de achterkamer). Ik heb alleen een slecht idee hoe te beginnen. Waar kan ik op rekenen qua materiaalkosten bijv? :o.
Jep, ik ben begonnen met een balkenframe en heb vervolgens met grenen planken en multiplex panelen gemaakt e.d..
Exacte prijs weet ik niet wat er in zat, maar schat toch wel een euro of 2000 aan materiaal.
In ieder geval 800 euro aan grenen planken, een euro of 300 aan multiplex, lampjes 150 euro, 60 euro scharnieren, 150 euro knopjes. +/- 150 euro voor materiaal van de glas in lood ramen En dan nog een hoop geld in allerlei kleine en grote ding als schroeven, lijm, gasveren, hout, etc. die ik probeer te vergeten ;) .
  zondag 11 maart 2012 @ 21:18:01 #180
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_108986676
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jep, ik ben begonnen met een balkenframe en heb vervolgens met grenen planken en multiplex panelen gemaakt e.d..
Exacte prijs weet ik niet wat er in zat, maar schat toch wel een euro of 2000 aan materiaal.
In ieder geval 800 euro aan grenen planken, een euro of 300 aan multiplex, lampjes 150 euro, 60 euro scharnieren, 150 euro knopjes. +/- 150 euro voor materiaal van de glas in lood ramen En dan nog een hoop geld in allerlei kleine en grote ding als schroeven, lijm, gasveren, hout, etc. die ik probeer te vergeten ;) .
Cool, bedankt! Man, ik word zó enthousiast van jullie topics :D. Alleen heb ik allerlei buizen door het bovenste deel lopen. Ze hebben er nu een of andere lompe bak onder gehangen, maar liever heb ik een en-suitescheiding, net als jullie O+.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 12 maart 2012 @ 12:26:20 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_109006188
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 21:18 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Cool, bedankt! Man, ik word zó enthousiast van jullie topics :D. Alleen heb ik allerlei buizen door het bovenste deel lopen. Ze hebben er nu een of andere lompe bak onder gehangen, maar liever heb ik een en-suitescheiding, net als jullie O+.
Succes! Open je dan ook een topic? *O*
disclaimer
  maandag 12 maart 2012 @ 21:16:18 #182
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_109027594
quote:
99s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Succes! Open je dan ook een topic? *O*
Misschien maar doen he? :D.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:10:04 #183
36431 bleiblei
pi_109165799
Geinspireerd door Betyar maar eens lopen pielen in sketchup. Vind het nog best goed gelukt voor de eerste keer :P .
Hier intern hebben we discussie over de veranda. Wat voor iets we willen.
De stenen is mijn voorkeur, die in hout de voorkeur van stormqueen.
Wat vinden jullie?

[ Bericht 5% gewijzigd door bleiblei op 16-03-2012 13:26:19 ]
pi_109167123
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:10 schreef bleiblei het volgende:
Geinspireerd door Betyar maar eens lopen pielen in sketchup. Vind het nog best goed gelukt voor de eerste keer :P .
Hier intern hebben we discussie over de veranda. Wat voor iets we willen.
De stenen is mijn voorkeur, die in hout de voorkeur van stormqueen.
Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De stenen. Kan natuurlijk ook komen omdat je (naar ik aanneem niet geheel onbewust) jouw voorkeur op de voorgrond hebt afgebeeld :P

Overigens, komt 'ie tegen het huis aan? Wordt het dan niet erg donker binnen?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:13:08 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_109168097
Jonge, hier ook al?
Mijn design is heul niet zo lelijk zoals je het hier tekent :( :')
disclaimer
pi_109168194
Ik wilde net zeggen; die haard maakt het plaatje al veeeul mooier _O-
pi_109168757
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik wilde net zeggen; die haard maakt het plaatje al veeeul mooier _O-
En hij is hoger. En de mevrouw op het plaatje staat met haar rug naar het houten geval toe. Volgens mij probeeert Bleiblei deze democratische stemming te manipuleren als ware het een Noord-Koreaanse verkiezing..

Overigens, hier nog een argument waarom de houten veranda het niet moet gaan worden:

Een veranda van stro zou ik ook afraden.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:36:23 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_109168953
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:31 schreef DonJames het volgende:

[..]

En hij is hoger. En de mevrouw op het plaatje staat met haar rug naar het houten geval toe. Volgens mij probeeert Bleiblei deze democratische stemming te manipuleren als ware het een Noord-Koreaanse verkiezing..

Overigens, hier nog een argument waarom de houten veranda het niet moet gaan worden:

[ afbeelding ]

Een veranda van stro zou ik ook afraden.
Ik heb niks tegen steen, ik vind alleen dat de nok van het dak 90 graden gedraaid moet worden :D
Veel ruimtelijker gevoel en meer zon :Y
Maar daar ga ik wel met bleiblei over bakkeleien met z'n mooie plaatjes :') :P
disclaimer
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:47:36 #189
36431 bleiblei
pi_109169337
He, verdorie :P .
pi_109169583
Kloppen de verhoudingen wel? Werk die rechter ook eens netjes af met dakgoten en een knappe haard. Gewoon om het eerlijk te houden 8-)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:55:22 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_109169609
dank je, hilfiger O+
disclaimer
pi_109169935
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:55 schreef Stormqueen het volgende:
dank je, hilfiger O+
:*

Misschien zit hier of hier nog wat inspiratie voor jullie bij.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:01:58 #193
36431 bleiblei
pi_109173883
Heuj! Ik heb die ene nagetekend van jouw tekening SQ :( :P .
En der zit een haard in die 2de (zie schoorsteentje :P ).

Dit is van de andere (open kant).

Qua verhoudingen heb ik hetzelfde oppervlak aangehouden.
Dak is wel wat lager. Maar een dak overdwars kan je niet te hoog maken denk ik. Want dat ziet er wat half half uit. Ik geef wel toe dat ik met die van mij een uur of 2-3 bezig ben geweest en met die van SQ een half uurtje. Al was dit de eerste keer dat ik sketchup gebruikt heb en moest ik nog vanalles uitvogelen bij de mijne en heb ik 3/4 gecopy paste voor die van SQ :P .
pi_109175238
Waarom combineer je het niet?
Ik zou voor de stenen versie gaan maar de wand aan de binnenkant wel bekleden met hout.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:42:16 #195
36431 bleiblei
pi_109177382
Naja, binnenkant zouden we ook creatief semi oud kunnen stucen.
Hout aan de binnenkant vind ik zelf beetje.... Skihut :P .
Maar SQ heeft even haar ontwerp getweaked :Y
Voor:

Achterkant:
  vrijdag 16 maart 2012 @ 19:05:35 #196
36431 bleiblei
pi_109178236
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:05 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

:*

Misschien zit hier of hier nog wat inspiratie voor jullie bij.
Daar zitten wel bruikbare ideeen tussen! Dank je :) .
pi_109185174
Vind de versie met puntdak leuker :@

Kan dat tuinplaatje nog wat duidelijker?
pi_109185500
Kijk anders eens naar die van mn ouders, supermooi!

http://www.uniquebuitenleven.nl/index.php/buitenverblijven
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:13:48 #199
36431 bleiblei
pi_109186120
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 21:55 schreef Ml-etje het volgende:
Vind de versie met puntdak leuker :@

Kan dat tuinplaatje nog wat duidelijker?
Wat bedoel je met tuinplaatje? Die tekening? Die is zo onduidelijk als op de foto :P .

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:01 schreef Inu het volgende:
Kijk anders eens naar die van mn ouders, supermooi!

http://www.uniquebuitenleven.nl/index.php/buitenverblijven
Staat die bij je ouders ja? Dies wel erg mooi :Y .
Zo een uitstraling zoeken wij ook. Wel met een stenen muur ipv. hout, maar met inderdaad van die dikke eiken palen, mooie houtverbindingen en zo een prachtige dakconstructie O+ .
pi_109186165
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat bedoel je met tuinplaatje? Die tekening? Die is zo onduidelijk als op de foto :P .
Oh :D
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:16:54 #201
36431 bleiblei
pi_109186276
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oh :D
Tis ook niet meer dan een schets op van dat semitransparante papier.
We moeten sowieso de plek van de veranda en indeling van de tuin nog erg goed gaan overwegen :P . Dus wellicht veranderd het hier en daar nog.
pi_109186294
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

[..]

Staat die bij je ouders ja? Dies wel erg mooi :Y .
Zo een uitstraling zoeken wij ook. Wel met een stenen muur ipv. hout, maar met inderdaad van die dikke eiken palen, mooie houtverbindingen en zo een prachtige dakconstructie O+ .
Ja, deze is gemaakt door mn neefje inclusief de keuken. Als jullie willen kun je vast een keer langsrijden om hem int eggie te zien.

Wel echt supertof hoor, dan zou ik echt nooit meer verhuizen met zoiets in de tuin O+
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:24:18 #203
36431 bleiblei
pi_109186701
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:17 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, deze is gemaakt door mn neefje inclusief de keuken. Als jullie willen kun je vast een keer langsrijden om hem int eggie te zien.

Wel echt supertof hoor, dan zou ik echt nooit meer verhuizen met zoiets in de tuin O+
Oh ja, dat is je neef inderdaad! Ik ben zelf natuurlijk weer fricking eigenwijs en denk dat ik het zelf kan, dus het wordt een DIY-project :P . Als ie der staat zullen we inderdaad nog wel even moeten blijven wonen hiero :D .
pi_109186812
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oh ja, dat is je neef inderdaad! Ik ben zelf natuurlijk weer fricking eigenwijs en denk dat ik het zelf kan, dus het wordt een DIY-project :P . Als ie der staat zullen we inderdaad nog wel even moeten blijven wonen hiero :D .
Oh, mn vader heeft wel veel meegeholpen, en dat dak moet je ook echt met zn 2en doen volgens mij... En een timmerman erbij hebben is soms best handig lijkt me :)

Edit: niet dat ik bedoel dat je mn neefje moet inhuren natuurlijk :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Inu op 16-03-2012 22:43:08 ]
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:04:23 #205
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_109188345
Ik vond deze van Twentemeisje ook erg mooi :Y
TM's jaren dertig woning #6, waar de veranda vorm krijgt!
pi_109223920

[ Bericht 100% gewijzigd door Nevertheless. op 18-03-2012 11:58:17 ]
pi_109311621
Wow, ik wil even zeggen dat ik SUPER jaloers ben op jullie mooie deuren..
Als ik nu ga verhuizen wil ik dat ook!
Maar helaas zijn ik en mijn vriend echt GEEN klussers. Zou niet weten hoe je dat ingodsnaam moet maken.
Mijn complimenten!
Enig idee hoeveel het zou kosten als je zoiets laat doen? :P

Succes met de tuin :)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:45:43 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_109311695
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:43 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Wow, ik wil even zeggen dat ik SUPER jaloers ben op jullie mooie deuren..
Als ik nu ga verhuizen wil ik dat ook!
Maar helaas zijn ik en mijn vriend echt GEEN klussers. Zou niet weten hoe je dat ingodsnaam moet maken.
Mijn complimenten!
Enig idee hoeveel het zou kosten als je zoiets laat doen? :P

Succes met de tuin :)
Alleen de deuren of de complete ensuite?
Reken op een eurootje of 8000 voor het totaal :D
disclaimer
pi_109313125
Ja compleet.. Duur!
Maar zeker het overwegen waard! Haha ik blijf er gewoon naar staren }:|
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:14:47 #210
36431 bleiblei
pi_114780652
Het is ongelooflijk, maar zowaar hebben we gisteren bij de notaris gezeten en is het rond!
Van +/- 80m2 tuin, gaan we nu naar 180m2 tuin.

Natuurlijk gelijk begonnen met het neerhalen van de schutting en heg, echt super resultaat al.
We zullen morgen wel foto's posten. Het is wel een hell of a job, we zijn echt gebroken.

Gisteren dus de heg en schutting omgehaald & buurman geholpen met het leeghalen van zijn nieuwe (voormalig studenten)tuin. Klimop en brandnetels staan daar een meter of 2 hoog. Vandaag de zooi van hem die nog in zijn oude/nu onze tuin stond, verplaatsen naar zijn nieuwe tuin en de 36m2 bestrating verplaatst naar een plek waar we niet hoeven te zijn bij het indelen van de nieuwe tuin en morgen gaan we nog wat laatste bestrating/stenen verplaatsen en de lijnen uitzetten hoe het gaat worden.

Vanaf midden augustus heb ik een maand vrij, dus gaan we er weer tegenaan. Hierbij is dit topic dus weer nieuw leven in geblazen :P .
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:19:56 #211
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_114780904
Nice! Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's, plannen en verhalen *O*

Veel succes jullie beide! *O*
  zondag 29 juli 2012 @ 21:21:57 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_114820230
nou, daar gaan we dan he :D

Zo was het tot vrijdagochtend 11 uur....

De enorme bult bestrating die al anderhalf jaar in de weg lag.

En zo was het daarnet. Wat een verschil in uitzicht!

View vanaf de kersenboom (waar de oude tuin ophield). Ons terrein loopt tot aan de eerste boomstam links van het trappetje achterin.

En de view vanaf de andere kant, genomen vanaf het einde van de tuin:

De buurman van wie wij het stuk grond overkochten, heeft op zijn beurt aan de andere kant weer een stuk grond bij gekocht. Dit was een verwaarloosde tuin van een studentenhuis, ca. 30 meter diep en geheel in deze staat:

Gelukkig hebben we powertools :Y)

Nog wat sfeerimpressies van de studententuin :')

Hier zie je goed de restanten van de 30 meter lange, 4 meter hoge ligusterhaag die we verwijderd hebben:

Totaaloverzicht van de grond, we hebben al zoveel kuub snoeiafval verzameld :D

Het schuurtje van het studentenhuis waar straks het nieuwe overpad langs gaat komen:

Het oude overpad, ook hier stond die ligusterhaag:

De oude poort naar onze tuin, geen wonder dat het zo'n gammel geval was :')

Na een halve dag gezamenlijk beulen hebben bleiblei en ik onze 36m2 oude klinkers naar de achterkant van de schuur herordend. Hier komt later een grote hortensiabak van ongeveer 2,5 bij 1,5 meter:

Onze snoeiberg, hier komt later ongeveer de veranda:

Bonuspic: Bleiblei geeft zijn elektra markeringspaaltjes een spraytan:

En daarmee is weekend 1 van het grote tuinproject ten einde! Volgend weekend beginnen we maar es met een container en een hakselaar :P
disclaimer
pi_114820412
Sodemieter zeg :D
Daar ben je echt wel wat mee opgeschoten ^O^
pi_114820571
Whaoohhhh... Wat een giga tuin straks O+ _O_ Goei busy :D Daar kun je menig leuke feestjes geven straks :P O-)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_114821343
quote:
2s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:28 schreef PriemGirl het volgende:
Whaoohhhh... Wat een giga tuin straks O+ _O_ Goei busy :D Daar kun je menig leuke feestjes geven straks :P O-)
Dát! Hallelujah wat groot *O*
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  zondag 29 juli 2012 @ 21:49:26 #216
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_114821725
Wow!
Heb je ook een plattegrondje van de oude en de nieuwe situatie? Ik vind het lastig om er een beeld bij te krijgen...
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  zondag 29 juli 2012 @ 21:59:22 #217
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_114822325
Zo dan, dat wordt super!
En wat een werk zeg, woei!
Succes ermee komend weekend weer!
  zondag 29 juli 2012 @ 22:03:55 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_114822552
quote:
3s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:49 schreef Nagelschaartje het volgende:
Wow!
Heb je ook een plattegrondje van de oude en de nieuwe situatie? Ik vind het lastig om er een beeld bij te krijgen...
Jep, hier:

Oude situatie is tot de stippellijn, rode vierkant is de schuur.
disclaimer
  zondag 29 juli 2012 @ 22:07:35 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_114822782
en om de grenzen even aan te geven:

disclaimer
  Moderator maandag 30 juli 2012 @ 09:32:59 #220
92034 crew  Vonkenboer
  maandag 30 juli 2012 @ 18:47:57 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_114858746
Wow!

En bb wat ben je dun!
pi_114862404
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:47 schreef amaranta het volgende:
Wow!

En bb wat ben je dun!
SQ ook. :D
  maandag 30 juli 2012 @ 21:09:44 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_114866537
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:06 schreef AlbinoBambi het volgende:

[..]

SQ ook. :D
Die staat niet op de foto. (tongsmiley)
pi_114866764
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:09 schreef amaranta het volgende:

[..]

Die staat niet op de foto. (tongsmiley)
Haha klopt. Maar ze is het wel. :Y
  maandag 30 juli 2012 @ 22:40:59 #225
36431 bleiblei
pi_114872819
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:47 schreef amaranta het volgende:
Wow!

En bb wat ben je dun!
noh, moet nog vijf kg. Maar dank je :) .
pi_114891735
Grond kun je nooit genoeg hebben, wij zouden ook graag met vier buren aan "onze"kant een stuk van de achterbuurman aankopen, maar die geeft geen sjoege tot nu toe ! :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_114892358
Wow, dat levert een hoop ruimte op!
pi_114895712
Wat een ruimte! Succes ermee!
  dinsdag 31 juli 2012 @ 18:49:22 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_114906882
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:52 schreef Cybersijp het volgende:
Grond kun je nooit genoeg hebben, wij zouden ook graag met vier buren aan "onze"kant een stuk van de achterbuurman aankopen, maar die geeft geen sjoege tot nu toe ! :)
Nou, we hebben wel gemerkt dat hoe meer partijen je hebt, des te ingewikkelder het wordt.
Het aankopen van de grond is een traject van 2 jaar geweest waar de burenrelatie hier en daar flink onder druk heeft gestaan door de harde onderhandelingen die hier en daar gevoerd zijn. Ik weet ook niet of we het in de toekomst nog een keer doen.

Aan de andere kant maakt het samen aan het werk zijn in de tuin de relatie momenteel wel weer redelijk goed ;) . De graafmachine is in ieder geval besteld en komt eind augustus, container en hakselaar komen komende weekend. Dus we kunnen goed aan de gang :P .
disclaimer
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:19:03 #230
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114908398
Leuk, ik ben benieuwd naar de tuininrichting.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:44:17 #231
36431 bleiblei
pi_114971235
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:19 schreef kaasplankje het volgende:
Leuk, ik ben benieuwd naar de tuininrichting.
we kunnen je tips zeker wel gebruiken qua planten. Dus we gaan je denk ik nog wel om raad vragen :) .
pi_115065242
Goeden tuin :D.
Aids.
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 20:51:40 #233
92034 crew  Vonkenboer
pi_116081661
Is hier ondanks de tropische temperaturen van vorig weekend nog een hoop werk in de tuin verzet ? :P
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:05:11 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_116085742
Tuurlijk! Druk bezig met graafmachines enzo:

Het schiet alleen niet echt lekker op... Al hebben we vandaag eindelijk alle leidingen in de grond gekregen, morgen de boel uitvlakken, bestrating uitzetten, 10cm uitgraven en straatzand bestellen.

Als we de tent weer op gaan bouwen wordt het weer leuker om foto's te posten. Die zandbak die het nu is, is weinig interessant ;) .
disclaimer
  zondag 2 september 2012 @ 22:26:02 #235
36431 bleiblei
pi_116327822
Zoooo, gleuven zitten dicht, we hebben nu elektra, water, televisie, internet EN riool achter in de tuin :P . Ideaal voor de veranda achterin de tuin tezijnertijd.
Wat is er verder gebeurd, SQ heeft een plantenbak gemetseld:

Ik ben begonnen met bestraten wat er ook wel aardig uit begint te zien.
Wel een drama spul om te straten, die oude meuk waarbij geen 1 klinker dezelfde maat heeft :P .
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:35:00 #236
36431 bleiblei
pi_116395187
Nog maar eens een ekten update dan?

Er is veel gebeurd de laatste dagen, en we gaan als een speer met zijn tweetjes. De buurman komt elke dag na zijn werk weer een hoop ooohs en aaahs geven :D

Helaas vergeten we onze camera nog wel eens :@

Anyway, de situatie op 27 augustus (vanaf het dakterras gezien)

En vandaag de dag:

Korte recap van de werkzaamheden sinds de eerste foto:

- leggen van electra, water, bewateringssysteem, internet en riolering
- dichtgooien van alle geulen
- Levelen van de ondergrond
- Storten van geel zand en aantrillen
- plantenbak gemetseld
- terras en bestrating gelegd

Tel hierbij op dat we alles met z'n tweetjes doen en voornamelijk met de hand, dan kunnen we best trots zijn tot dusver!
pi_116397025
Oh waw O+ O+ Gaat echt hard joh :o :D _O_ Ziet er zeer chic uit al : ^O^
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:11:49 #238
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_116397311
Zo, dat gaat hard! :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:40:37 #239
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116399097
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:35 schreef bleiblei het volgende:

Tel hierbij op dat we alles met z'n tweetjes doen en voornamelijk met de hand, dan kunnen we best trots zijn tot dusver!
Wow, respect. Wordt erg mooi!
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:57:56 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_116400227
Thanks!!
disclaimer
pi_116401015
Als lurkert kom ik even een ^O^ uitdelen voor het knoerharde werk dat jullie verzetten.
Volgende zomer zitten jullie in een paradijs *O*
Waar het stinkt is het warm.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:20:52 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_116401775
Zeker!!!
disclaimer
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:25:21 #243
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_116402094
Na onze vakantie kom ik graag eens even kijken O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 5 september 2012 @ 21:27:35 #244
36431 bleiblei
pi_116436854
Misschien kan hier iemand helpen? We willen een dunne borderrol/kantopsluiting om een verhoogde border netjes op zijn plek te houden.
Maarrrrr, deze moet zo dun mogelijk zijn omdat we er een buxushaagje voor willen planten die de borderrand aan het zich moet onttrekken.
Nu vind ik wel wat mogelijkheden maar dat zit gelijk in de 100den euro's.
Iemand een idee waar je voor weinig geld en buigbaar stuk plastic met dit doel kan kopen?
Zat zelf te denken aan een stuk plastic van 30-40cm hoog, zo lang mogelijk, 2-3mm dik, buigbaar (zodat die de golven in de border kan volgen) in de kleur donkergroen of zwart :P .

Kan alleen nergens wat vinden -O- .
pi_116437840
Daar heb je toch van dat spul voor op rol? Of is dat die dure oplossing?
  woensdag 5 september 2012 @ 22:09:14 #246
36431 bleiblei
pi_116439333
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:45 schreef lezzer het volgende:
Daar heb je toch van dat spul voor op rol? Of is dat die dure oplossing?
Is dat dat spul met zo een golfplaat "golf" erin? Of heb je het ook gewoon strak? De strakke variant kon ik alleen de dure versie vinden. Die golfplaat variant is niet ideaal, maar zou evt. ook kunnen.
pi_116440178
Ja, ik snap wat je bedoelt hoor, met die golf, ik vind het ook... mjah.... :D
Ik zag via Google een wibra-aanbieding voor 2 euro/6 meter. Van 2 jaar terug. Misschien het proberen waard.

Volgens mij is die golf trouwens voor de stevigheid.

Is RVS niks? Wij hebben dat hier ergens bij zo'n plaatwerker gehaald.
Maar, misschien is dat uiteindelijk net zo prijzig.
  woensdag 5 september 2012 @ 22:34:11 #248
36431 bleiblei
pi_116440609
RVS... Pfoe, dat is duur. Ik wil eigenlijk niet meer dan een paar tientjes uitgeven aan dit geintje. Dat lukt niet met RVS denk ik :P .
  woensdag 5 september 2012 @ 22:37:40 #249
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_116440792
Eens bij de Hornbach of BouwMaat langs gaan om te kijken? Die hebben vaak materialen die in eerste instantie niet perse bedoeld zijn voor jouw project, maar daar wel uitstekend in passen :)
pi_116440821
Ik heb ook geen idee hoeveel meter het is :P
Wordt het toch die Wibra-muk ;)
Of een ander briljant idee.
pi_116442818
Misschien via marktplaats, iets als dit?
http://m.marktplaats.nl/a(...)8f31&previousPage=lr

Alle respect voor het werk, gaat erg snel! :)
  woensdag 5 september 2012 @ 23:22:09 #252
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_116442958
Oh! Wat wordt het mooi!!! Waarom geen kantopsluiting maken met jullie klinkertjes? Mits je er genoeg hebt natuurlijk ;).
  woensdag 5 september 2012 @ 23:28:40 #253
36431 bleiblei
pi_116443296
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 23:19 schreef pascal_s het volgende:
Misschien via marktplaats, iets als dit?
http://m.marktplaats.nl/a(...)8f31&previousPage=lr

Alle respect voor het werk, gaat erg snel! :)
Dat is wel echt perfect spul, maar die 16,5cm is aan de korte kant. Ga er wel ff over nadenken, wellicht is tegen piketpaaltjes tacken een goede oplossing voor het hoogteprobleem. Wil het een beetje stabiel in de grond zitten moet het 30cm zijn, anders zit het niet diep genoeg in de grond om overeind te blijven. -O- .

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 23:22 schreef twentemeisje het volgende:
Oh! Wat wordt het mooi!!! Waarom geen kantopsluiting maken met jullie klinkertjes? Mits je er genoeg hebt natuurlijk ;).
Dat is opzich ook wel een idee, ware het niet dat het verschil tussen terrasniveau en de border een cm of 15-20 is. Dwz. de border zit een stuk hoger dan het terras. En om dat met klinkers op te lossen is weer niet heel netjes.
  woensdag 5 september 2012 @ 23:31:59 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_116443416
En die border willen we niet afgraven omdat we ons hart al hebben verloren aan de rozen en de hibiscus die er staan O+
disclaimer
pi_116462694
Geeft toch wel veel charme aan een tuin die oude klinkers.
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:47:02 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_116639586
Bij het tuincentrum eindelijk iets gevonden wat ons borderprobleem kan verhelpen... "Bamboecontrol" heet het, stevig zwart plastic op rol van 64 cm hoog. Als we die halveren komen we precies goed uit om de eerste stukken border binnen de perken te houden.
Gisteren heb ik het gazon ingezaaid en het blijft lekker regenen de komende dagen, dus hoef ik niet constant met de sproeier in de weer. Hopelijk slaat het goed aan en hebben we over een paar weken een lekker grasmatje!
De bestrating ligt nu ook tot vrijwel achterin de tuin, als het nog droog wordt vandaag zal ik ook wat foto's maken :')
Gisteren heeft bleiblei alle electra weer aangesloten, hebben we de schuur opgeruimd en vandaag gaan we kijken naar schuttingpalen.
disclaimer
  PR/Manusje van alles dinsdag 11 september 2012 @ 14:15:02 #257
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116642368
_O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:43:54 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_116652401
Waar waren we gebleven? Bij de laatste update zat het pleintje bij de schuur er nog niet in en zagen we het echt even niet meer.
Gelukkig waren mijn broertje en zijn maat bereid om een paar dagen mee te helpen en zit nu het paadje er dus in. Hety paadje kronkelt en golft om een speels en spannender effect te creeeren. Toegegeven, je moet er van houden, maar het past perfect in ons ideale tuinbeeld: klassiek, speels en vooral niet rechtlijnig.

Plaatjes:

De grote zandvlakte naast het pad is mijn net ingezaaide gazon.

De stand van zaken bij de beide buren is nog wat minder progressief, maar die hebben ook geen vakantie:

Terras is ook weer in gebruik, de tafel even opgeknapt met een nieuw blad en een beitsje. Volgend jaar gaat bleiblei deze vervangen voor een exemplaar van massief eiken. De nieuwe tuinstoelen zijn helaas nog in bestelling.

daar komen dus zes van deze omheen nog:

Het wordt elke dag mooier O+

Helaas waren de eiken schuttingbalken die we willen hebben niet op voorraad, daar kunnen we dus deze vakantie geen start meer mee maken, dat wordt toch echt weekendwerk. Maar het kan niet altijd meezitten :D
disclaimer
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:46:38 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_116652543
oh, en waar BB staat te hakken op de wortels komt de veranda volgend jaar, da's dus nog desolaat grondgebied :')
disclaimer
pi_116652966
Damn SQ en BB, it's pretty!! O+
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:17:37 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_116661512
Thanks!
disclaimer
pi_116661732
Ziet er goed uit! O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_116662294
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
Bij het tuincentrum eindelijk iets gevonden wat ons borderprobleem kan verhelpen... "Bamboecontrol" heet het, stevig zwart plastic op rol van 64 cm hoog. Als we die halveren komen we precies goed uit om de eerste stukken border binnen de perken te houden.
Gisteren heb ik het gazon ingezaaid en het blijft lekker regenen de komende dagen, dus hoef ik niet constant met de sproeier in de weer. Hopelijk slaat het goed aan en hebben we over een paar weken een lekker grasmatje!
De bestrating ligt nu ook tot vrijwel achterin de tuin, als het nog droog wordt vandaag zal ik ook wat foto's maken :')
Gisteren heeft bleiblei alle electra weer aangesloten, hebben we de schuur opgeruimd en vandaag gaan we kijken naar schuttingpalen.
En de vrieskist weer aansluiten! Er moet volgens mij veul bier in!
En worst.
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:38:00 #264
36431 bleiblei
pi_116662771
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

En de vrieskist weer aansluiten! Er moet volgens mij veul bier in!
En worst.
Die doet het al :P .
Werkende electra = werkende vriezer :Y .
Maar wil je bevroren worst dan?
pi_116662908
Sjiek heur! En wat een werk :X

Maar hebben jullie nu ook nog beloofd de buren mee te helpen met hun stuk of was dat alleen om het leeg te krijgen?
pi_116663066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:38 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die doet het al :P .
Werkende electra = werkende vriezer :Y .
Maar wil je bevroren worst dan?
Nee, en ik kom met de auto dus graag ook frisdrank :D
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:50:48 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_116663745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:40 schreef Inu het volgende:
Sjiek heur! En wat een werk :X

Maar hebben jullie nu ook nog beloofd de buren mee te helpen met hun stuk of was dat alleen om het leeg te krijgen?
Alleen leeg krijgen idd. En de schutting plaatsen :)
disclaimer
pi_116663872
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Alleen leeg krijgen idd. En de schutting plaatsen :)
Ik krijg nu een visual van jullie op je nieuwe tuinstoelen met een koud biertje kijkend naar de buren terwijl zij nog keihard bezig zijn :D
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:59:07 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_116664452
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:52 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik krijg nu een visual van jullie op je nieuwe tuinstoelen met een koud biertje kijkend naar de buren terwijl zij nog keihard bezig zijn :D
och, de afgelopen weken was het regelmatig andersom, dit is gerechtigheid O-)
disclaimer
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:00:46 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_116664583
Ik vermoed tevens dat het aangrenzende perceel er over 5 jaar nog exact zo bij ligt. De buurman daarnaast doet wel veel, maar nog niet zo zichtbaar. Veel puinruimen en prepareren.
disclaimer
pi_116666203
Jeetje wat een lap is het toch!
En het wordt gaaf zeg!
*O*
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:23:31 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_116666411
Ja, en dan ga je vanmiddag tuintips halen bij je schoonmoeder die ongeveer 100 keer dat oppervlak betuiniert en dan lijkt het toch weer een frutsel :')
disclaimer
pi_116666800
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, en dan ga je vanmiddag tuintips halen bij je schoonmoeder die ongeveer 100 keer dat oppervlak betuiniert en dan lijkt het toch weer een frutsel :')
Joh, als we het een beetje goed plannen hoeven we elkaar bij de volgende meet niet eens te zien :D
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:30:45 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_116666943
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:28 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Joh, als we het een beetje goed plannen hoeven we elkaar bij de volgende meet niet eens te zien :D
dan raken we Mss weer kwijt in de bosjes ;(

Of in de duiventil :D
disclaimer
pi_116667105
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

HOE HOE

Kom even langs de SC joh O+
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:33:39 #276
36431 bleiblei
pi_116667136
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:23 schreef Stormqueen het volgende:
En als het niet een frutsel lijkt, laat ze dat wel weten ;) .
Maar wel goed om te weten om bepaalde dingen die daar wel geinig lijken, geen goed plan zijn hier.
Denk trouwens wel dat het hier bij de buren nog wel ff gaat duren. Zelfs over de schutting leek de buurvrouw jaren de tijd te willen nemen. Ben benieuwd...
pi_116667383
Hoe gaan jullie dat dan doen? Want ik neem aan dat jullie geen jaren over de schutting willen doen? :)
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:36:48 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_116667387
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:33 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

HOE HOE

Kom even langs de SC joh O+
ik loop moeilijk achter ;(
disclaimer
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:38:27 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_116667497
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:36 schreef Nagelschaartje het volgende:
Hoe gaan jullie dat dan doen? Want ik neem aan dat jullie geen jaren over de schutting willen doen? :)
neerzetten als ze op vakantie is. Vindt ze het lelijk, betaalt ze alleen mee aan de palen en mag ze er zelf aan haar kant boomschors tegenaan schroeven. Vindt ze het mooi, betaalt ze de helft.
disclaimer
pi_116667520
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik loop moeilijk achter ;(
Je hoeft voor deze keer niet terug te lezen O+

:') :') :')
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:42:17 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_116667776
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:38 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Je hoeft voor deze keer niet terug te lezen O+

:') :') :')
nobel van je O+
disclaimer
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:44:33 #282
36431 bleiblei
pi_116667912
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

neerzetten als ze op vakantie is. Vindt ze het lelijk, betaalt ze alleen mee aan de palen en mag ze er zelf aan haar kant boomschors tegenaan schroeven. Vindt ze het mooi, betaalt ze de helft.
De kans is aanwezig/zeer groot dat ze het niet mooi vindt, maar de komende 5/10 jaar wel laat zitten :') .
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:07:09 #283
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_116669497
_O_ _O_ _O_
kronkelpaden O+
Knoei
pi_116670401
Ziet er zeer tof uit! :D
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_116672592
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:07 schreef Loqi het volgende:
_O_ _O_ _O_
kronkelpaden O+
Dat!
Het meandert prachtig door de tuin heen.
pi_116676092
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hoe hoe!
Aids.
pi_116676121
Goeden tuin ook!
Aids.
pi_116879594
Wat ziet het er al mooi uit!
pi_116880001
Wat een gave tuin! Ik vind het kronkelpaadje echt mooi O+

Ik dacht even dat dit vast in het buitenland was (had je topics nog niet eerder gezien), Maar het is gewoon in Eindhoven :o
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 17 september 2012 @ 09:06:01 #290
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_116880242
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 08:52 schreef miss_sly het volgende:
Wat een gave tuin! Ik vind het kronkelpaadje echt mooi O+

Ik dacht even dat dit vast in het buitenland was (had je topics nog niet eerder gezien), Maar het is gewoon in Eindhoven :o
*slikt opmerking in* ;).

Ik vind het ook een geweldige tuin. Zou zo jaren '20 Engeland kunnen zijn, met hippe mensen met weelderige hoeden op een chique afternoon tea :D.
pi_116881660
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 09:06 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

*slikt opmerking in* ;).

Ik vind het ook een geweldige tuin. Zou zo jaren '20 Engeland kunnen zijn, met hippe mensen met weelderige hoeden op een chique afternoon tea :D.
Ja, dat! Of ergens in Frankrijk, of Duitsland O+ In ieder geval niet in ons kikkerlandje :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 17 september 2012 @ 10:46:45 #292
36431 bleiblei
pi_116882541
En het is nog lang niet klaar :P .
Er moeten nog veul planten in en de veranda. Zal vanavond wel een sfeerimpressie van de veranda posten.
  maandag 17 september 2012 @ 19:56:47 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_116903840
Zoals beloofd:

We twijfelen alleen nog wel over de fundering. We verwachten dat daar een kuub of 2-3 in zal gaan.
Kan je een fundering storten over meerdere dagen of moet het beton er in 1 dag in zitten?

Als het over meerdere dagen kan, gaan we het misschien gewoon zelf maken namelijk met zoon betonmolending.
Edit: Nah, dat is niet te doen, dat heb ik al gevonden op internet :') . Dat wordt dealen met de buurman en volgend jaar een betonmixer-truck laten komen.

[ Bericht 12% gewijzigd door SQ op 17-09-2012 20:48:39 ]
disclaimer
  maandag 17 september 2012 @ 20:45:37 #294
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116907048
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:43 schreef Stormqueen het volgende:
Waar waren we gebleven? Bij de laatste update zat het pleintje bij de schuur er nog niet in en zagen we het echt even niet meer.
Gelukkig waren mijn broertje en zijn maat bereid om een paar dagen mee te helpen en zit nu het paadje er dus in. Hety paadje kronkelt en golft om een speels en spannender effect te creeeren. Toegegeven, je moet er van houden, maar het past perfect in ons ideale tuinbeeld: klassiek, speels en vooral niet rechtlijnig.

Plaatjes:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De grote zandvlakte naast het pad is mijn net ingezaaide gazon.

De stand van zaken bij de beide buren is nog wat minder progressief, maar die hebben ook geen vakantie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Terras is ook weer in gebruik, de tafel even opgeknapt met een nieuw blad en een beitsje. Volgend jaar gaat bleiblei deze vervangen voor een exemplaar van massief eiken. De nieuwe tuinstoelen zijn helaas nog in bestelling.

[ afbeelding ]

daar komen dus zes van deze omheen nog:

[ [url=http://www.stoelenvanlil.nl/upload/19/products/867/th/stoel-box-grijs[0].jpg]afbeelding[/url] ]

Het wordt elke dag mooier O+

[ afbeelding ]

Helaas waren de eiken schuttingbalken die we willen hebben niet op voorraad, daar kunnen we dus deze vakantie geen start meer mee maken, dat wordt toch echt weekendwerk. Maar het kan niet altijd meezitten :D
Ziet er al heel leuk uit. Mooi pad hebben jullie gelegd. Is dat een sierkers op de laatste foto?
  maandag 17 september 2012 @ 20:52:07 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_116907479
Dank je! En jep, dat een sierkers :) .
disclaimer
  maandag 17 september 2012 @ 21:41:11 #296
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_116910905
quote:
99s.gif Op maandag 17 september 2012 19:56 schreef Stormqueen het volgende:
Zoals beloofd:
[ afbeelding ]

We twijfelen alleen nog wel over de fundering. We verwachten dat daar een kuub of 2-3 in zal gaan.
Kan je een fundering storten over meerdere dagen of moet het beton er in 1 dag in zitten?

Als het over meerdere dagen kan, gaan we het misschien gewoon zelf maken namelijk met zoon betonmolending.
Edit: Nah, dat is niet te doen, dat heb ik al gevonden op internet :') . Dat wordt dealen met de buurman en volgend jaar een betonmixer-truck laten komen.
Betonmixer-truck is niet zo duur, als je er zelf voor zorgt dat je het beton in kruiwagens bij de truck opvangt en naar achteren rijdt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:21:28 #297
36431 bleiblei
pi_118507724
Zo, hoppetee, een kick.
Stilzitten doen we niet aan, maar de snelheid is er wel ff uit met dank aan de korte dagen en drukte @ work.

Maar de schutting maakt wel aardige progressie. Momenteel ziet het er zo uit:

Voorste 2 delen zijn klaar, de rest moet nog :P
Het zijn eiken palen van 10 x 10cm waar ik een gleuf in gefreest heb.
In die gleuf worden eiken planken geschoven van 2 x 20.
Is allemaal vers gezaagd niet gedroogd, dus dat gaat nog lekker werken :P .
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:26:56 #298
36431 bleiblei
pi_118507911
Aan de inkijk van de prachtige "flat" moeten we nog wat doen, maar dat komt nog wel een keer.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:41:24 #299
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_118508499
Goeien vooruitgang menschen! *O*
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 10:52:38 #300
92034 crew  Vonkenboer
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:11:45 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_118529947
En vol 8-)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: