Ja, de kast wordt aan alle kanten gelakt in dezelfde lak als de deuren en kozijnen binnenshuis!quote:Op zondag 6 februari 2011 04:03 schreef BBQ-kip het volgende:
Midnight-reaction: NICCCCCCCCCCEEEE!
Afwerking als je perfectionist bent is a bitch, maar wat een genieten als het (ooit) af is!
Gaat de kast binnen én buiten gelakt worden?
Goed dat jullie zo doorzetten, is niet makkelijk naast de drukte van alledag!
Nice! Maarehh doe je er wel goed onkruidwerend spul onder?quote:Op zondag 6 februari 2011 20:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, de kast wordt aan alle kanten gelakt in dezelfde lak als de deuren en kozijnen binnenshuis!
Hier nog de beloofde pic van onze eerste tien straatstenen, waar we uiteindelijk de hele tuin mee willen gaan bestraten:
[ afbeelding ]
Als het geverfd is straks ziet het er al heel anders uit. En we vinden het gewoon niet zo mooi als de boekenkast in 1 rechte lijn overloopt in de onderkastjesquote:Op zondag 6 februari 2011 21:55 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nice! Maarehh doe je er wel goed onkruidwerend spul onder?
Moet nog even wennen aan de 2 uitstekende stukjes van de ensuitemaar dat komt vast wel goed na het schilderen en het heel veel plamuren en kitten
Daarom, ik wacht rustig afquote:Op zondag 6 februari 2011 22:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als het geverfd is straks ziet het er al heel anders uit. En we vinden het gewoon niet zo mooi als de boekenkast in 1 rechte lijn overloopt in de onderkastjes
6 platen van ongeveer 30 bij 80 cm, in 8mm gehard glas met geslepen randjes. Geen idee wat dat kost overigensquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:44 schreef Ml-etje het volgende:
Micro drip is handigzorg wel dat je een gedetailleerde tekening maakt zodat je weet wat waar loopt.
De deuren1500 euro is wel prijzig maar weet natuurlijk niet hoveel en wat voor glas jullie willen voor het servies deel.
Materiaalkosten vallen wel mee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Die ensuite wordt echt gaaf! Dat patineren gebeurd dat met een soort van zuur ? dan wordt het zeg maar "doffer" ? Hoeveel kost dat glas in lood eigenlijk als je het zelf gaat maken (los van de curcus die je ongetwijfeld nodig hebt) ik vraag mij echt af wat de materiaalkosten van zoiets zijn
![]()
100 m² is trouwens best forse tuin om er zo ff bij te krijgen ! Jullie kopen dat van jullie achterburen oid
We gaan het nog uitzoekenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:55 schreef klusfoobje het volgende:
Dan loop je toch gewoon even bij een glasturk binnen ? In Utrecht heb je Tweeling glas en die is erg leuk met zijn prijzen.
Waarom die 5m2? Wat doet et em? Visueel niks. Je kan er e.v.t je otto's kwijt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:32 schreef bleiblei het volgende:
Heb even zitten knippen plakken, maar dit gebeurd er ongeveer:
[ afbeelding ]
Ik wil absoluut minimaal 100m2 en als we onze tuin rechtdoor trekken zitten we geschat op 95 en de buren (rood) op 115. Dus wij willen ergens 5m2 erbij. Maar de buren willen vooralsnog niet.
Dat zou dom van hem zijn. Er loopt nu een nogal onhandig recht van overpad door de tuin van wit. En die wordt verlegt zodra het rond isquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:40 schreef klusfoobje het volgende:
kortom wit is een groot grond bezitter. Wat een tuin heeft die dan zeg, zeker als hij alles zelf zou houden.
is maar net van welke kant je het bekijkt. je kan het ook zien als kinderachtig van de buren om het niet netjes te verdelen zoals afgesproken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:12 schreef BertusG het volgende:
Het lijkt mij eerder kinderachtig van jullie kant, op basis van die tekening heb je vrij weinig aan die extra 5m2.
Ja maar dat hoekje is (op basis van de tekening) toch volstrekt onlogisch. Ik neem aan dat je ook minder betaalt als je die 5m2 laat schieten. Voor je het weet staan John en Natas op de stoepquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:18 schreef loecje het volgende:
[..]
is maar net van welke kant je het bekijkt. je kan het ook zien als kinderachtig van de buren om het niet netjes te verdelen zoals afgesproken.
Als zijhet niet door laten gaan om die 5 vierkante meter is het dom, maar als jullie het daar op laten stuklopen? Je bent nogal sterk in je stelling dat je absoluut minimaal 100 m² wil.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:16 schreef bleiblei het volgende:
Wat betreft de buren en die 5 meter (of meer, exacte maten weten we namelijk nog niet tot kadaster op bezoek is geweest) kunnen de buren dus niet zeggen "we laten de deal kapot lopen op die 5 meter", want dan gaat hun 110m2 ook niet door.
Waar heeft hij gezegd dat hij dat frutseltje eraan wil plakken?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:43 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Als zijhet niet door laten gaan om die 5 vierkante meter is het dom, maar als jullie het daar op laten stuklopen? Je bent nogal sterk in je stelling dat je absoluut minimaal 100 m² wil.
Je moet blij zijn dat wit uberhaupt wilt verkopen.
En als je absoluut zeker die 100 meter wilt, dan moet je je erfgrens gewoon schuin laten lopen vanaf het huis, niet zo'n afzichtelijk frutseltje eraan plakken.
Dit gaat niet door als wij niet akkoord gaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:43 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Als zijhet niet door laten gaan om die 5 vierkante meter is het dom, maar als jullie het daar op laten stuklopen? Je bent nogal sterk in je stelling dat je absoluut minimaal 100 m² wil.
Je moet blij zijn dat wit uberhaupt wilt verkopen.
En als je absoluut zeker die 100 meter wilt, dan moet je je erfgrens gewoon schuin laten lopen vanaf het huis, niet zo'n afzichtelijk frutseltje eraan plakken.
Mocht je een garagebox kunnen krijgen kopen die grenst aan je tuin, kun je daar een hoop leuke dingen mee gaan doen, zoals een overkapping er aan maken, en het is natuurlijk superhandig dat je meteen bij je spullen kan komen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:12 schreef bleiblei het volgende:
Er zitten meer voordelen aan dat stukje dan jullie weten.
Naast een hoekje voor kliko's, brandhout en andere zooi (speelgoed voor kinderen ooit wellicht).
Grenst er door dat hoekje 1 garage extra aan de achterkant waar we op azen.
Achter onze (toekomstige) tuin grenzen garageboxen van een appartementencomplexje achter ons huis. We hebben nu geen garagebox dat aan onze tuin grenst (ik heb nog wel een garagebox een paar 100m verderop). Dus met veel geluk zouden we kunnen ruilen met bijbetaling. Nu grenst er 1 box aan de tuin, met dat hoekje 2. En dat is een verdubbeling in de minimale kans op succes (die we hard nodig gaan hebben).
Daarnaast vind ik het juist een beetje flauw van de buren. We (SQ en ik) hebben dit plan geinitieerd en voor een deel geregeld. De afspraak was in den beginne dat de grond 50/50 verdeeld zou worden en zoals ze het nu willen zou het 40/60 worden. Dat is imho niet fair als je met z'n allen wat gaat regelen.
Zelf ga ik er namelijk vanuit dat wanneer het 60/40 zou zijn geweest dat ze ook zeker bij ons aan zouden kloppen. Dan ben ik imho nog best genereus door het af te ronden op 100m2.
Onze tuin is toch wel groterquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:39 schreef BertusG het volgende:
Eerst zeg je dat het om die garagebox te doen is, wat best een legitieme reden is om het vervolgens weer onderuit te halen met "als het maar 100m2 is".
Je moet niet zo halsstarrig doen, want je zegt nog net niet dat je liever hebt dat het helemaal niet doorgaat dan dat de tuin van de buren een paar m2 groter is dan die van jou.
Ga in de aandelen Heineken!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
als de aandelenmarkt zo door blijft gaan kunnen we niet eens een tuin kopen_!
Komt ie op de fiets dan?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:31 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ga in de aandelen Heineken!
Bleiblei ( en jij? ) komt morgen langs en moet nog bier halen ;-)
Kijk maar of je morgen meekomt, mijn vrouwtje met de kinderen zijn ook thuis.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Komt ie op de fiets dan?
Ach, als ik thuis blijf scheelt dat al een kratje
Vrij prachtig!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:49 schreef Stormqueen het volgende:
En hoppetee
[ afbeelding ]
Best aardig gelukt toch, die raamkes?
Zijn jullie er al langs geweest?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:46 schreef Stormqueen het volgende:
Tof! We gaan daar eens langs. Kijken wat het scheelt.
nee, nog nietquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:20 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Zijn jullie er al langs geweest?
knopjes weten we nog niet, we hebben twintig verschillende besteld en gaan kijken wat het mooist staatquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:30 schreef BBQ-kip het volgende:
Hoe gaat de afwerking van de lades en deurtjes worden (wat voor knopjes enzo)?
Verders: alle respect natuurlijk, wordt prachtig als 'ie gesierlat is (is dat een woord? nu wel) en gelakt is!
Gelukkig lijken wij ook helemaal niet op jullie met dat soort dingenquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
knopjes weten we nog niet, we hebben twintig verschillende besteld en gaan kijken wat het mooist staat
Het zou sowieso fijn zijn als SQ wat beter was, regardless of the verfdampsquote:Op zaterdag 26 november 2011 10:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Spannend! Het is ook een flinke klus geweest hè, naast je werk, als hobbyisten zijnde.
Je moet jezelf niet zo omlaag praten hoor, het wordt prachtig!
Zou wel fijn zijn als SQ weer wat beter is, verfdampen zijn niet echt lekker anders
Oeh doe eens wat before pictures?quote:Op zaterdag 26 november 2011 10:10 schreef bleiblei het volgende:
Maandagochtend staat de schilder voor de deur! Na 2 jaar rommelen.
Weet ik die deuren hebben jullie kant en klaar neergezet.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:35 schreef Stormqueen het volgende:
Tnx!
@ ml, alleen in de vitrinekasten, niet van de schuifdeuren. Zoveel skillz heb ik nietwe zijn geen mmachs
Oh ja, klopt! Donkerpaars en in de hoekjes oranjegeelquote:Op zaterdag 26 november 2011 19:09 schreef Ml-etje het volgende:
Er zit toch een donker glasrandje langs de ramen die je zelf gemaakt hebt?
ja, dat doen we al een paar weken. Thermostaat hangt in het zitgedeelte en zo hoef je effectief maar 20m2 warm te stoken, ideaal!quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:07 schreef bobenjanneke het volgende:
Zal ook veel schelen in de kou/ stoken als je de deuren 's avonds gesloten houd.
Ziet er mooi uit!
Dat wordt al mooiquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:53 schreef Stormqueen het volgende:
Wit! Weiss! Einz! (alleen nog grondverf)
[ afbeelding ]
M'n nieuwe servies is ongeduldig
[ afbeelding ]
nou, we zijn er allemaal uitgekomenquote:Op donderdag 1 december 2011 11:43 schreef BertusG het volgende:
Hoe is het met die tuinen afgelopen?
Daar was ik dus ook al benieuwd naar..quote:Op donderdag 1 december 2011 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, we zijn er allemaal uitgekomen
't moet alleen nog even officieel gemaakt wordenDus het voorjaarsproject is ook al bekend
Nee het is nog hetzelfde, dwz. rechte lijn naar achteren, maar dan zonder die frutselquote:Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef JK1982 het volgende:
Dat klinkt inderdaad niet onverdeeld enthousiast
Het het nu dus gewoon zoals op de eerdere geposte tekening, maar dan zonder dat stukje eraan? Of is er nog meer veranderd? In ieder geval geen >100m dus?
[ afbeelding ]
Je bent hier geweest, wat vond je van de deuren en kozijnen?quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:43 schreef bobenjanneke het volgende:
Daaom vroeg ik het ook over de hoogglans, de meeste mensen ( uitgezonderd ww bewoners ) hebben binnen zijdeglans en buiten hoogglans, omdat oneffenheden en vingers sneller opvallen op hoogglans.
Maar ieder z´n smaak, en binnen kan hoogglans heel sjiek zijn, zeker met zo´n ensuite.
dan pas?quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
6 december komt een update met foto's.
Wij hebben hoogglans binnen en buiten, ik vind het mooi en snap het "vlekken erop" verhaal eigenlijk niet zo.Ik vind het makkelijker weg te poetsen dan op zijdeglans en het lakt ook mooier af (minder strepen enzo).quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je bent hier geweest, wat vond je van de deuren en kozijnen?.
Zonder gouden deurklinken ziet het er al ietsjes minder ordinair uit... Hoop ik...
Het is me eerlijk gezegd binnen niet opgevallen, dat er hoogglans opzat...quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je bent hier geweest, wat vond je van de deuren en kozijnen?.
Zonder gouden deurklinken ziet het er al ietsjes minder ordinair uit... Hoop ik...
Hoogglans is idd gemakkelijker schoon te houden als zijdeglans, omdat hoogglans meer glanst, is een vollere verf.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:56 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Wij hebben hoogglans binnen en buiten, ik vind het mooi en snap het "vlekken erop" verhaal eigenlijk niet zo.Ik vind het makkelijker weg te poetsen dan op zijdeglans en het lakt ook mooier af (minder strepen enzo).
Dat laatste heeft ook meegeteld idd.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:00 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Het is me eerlijk gezegd binnen niet opgevallen, dat er hoogglans opzat...
Had meer bewondering voor de ensuite als oog voor het schilderwerk. ( en dat zul je een schilder niet vaak horen zeggen ).
En met of zonder gouden klinken scheelt een hoop!
Heb je morgen tijd voor een kort bezoekje aan jullie trouwens? Ben wel nieuwsgierig...
[..]
Hoogglans is idd gemakkelijker schoon te houden als zijdeglans, omdat hoogglans meer glanst, is een vollere verf.
Daarom gaat hoogglans buiten ook langer mee als zijdeglans.
Zeg, noem je ons nou een stel kampers Bob?quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:43 schreef bobenjanneke het volgende:
Daaom vroeg ik het ook over de hoogglans, de meeste mensen ( uitgezonderd ww bewoners ) hebben binnen zijdeglans en buiten hoogglans, omdat oneffenheden en vingers sneller opvallen op hoogglans.
Maar ieder z´n smaak, en binnen kan hoogglans heel sjiek zijn, zeker met zo´n ensuite.
Het is dat er bij jullie geen wielen onder het huis zitten.......quote:Op maandag 5 december 2011 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zeg, noem je ons nou een stel kampers Bob?![]()
Wow!!!!quote:Op maandag 5 december 2011 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
Snelle telefoonpic preview:
[ afbeelding ]
Nog 1 laagje hoogglans en dan klaar
Ben heel benieuwd naar de eind foto's !quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:15 schreef Stormqueen het volgende:
oh my, het is gewoon af!! Ben helemaal hyper! Laptop is aan het opstarten voor foto's
nee, ik wilde het eigenlijk meteen in de kletsnatte verf duwenquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:44 schreef AnneX het volgende:
Laat je de verf een paar weken uitharden voordat je gaat schuiven met je nieuwe servies?
/ sorry to spill the fun...
En hypert mee vanwege AF
Jaaaaaaaa, bedankt AnneX, nou heb je precies gezegd wat ik wilde typenquote:Op dinsdag 6 december 2011 18:10 schreef AnneX het volgende:
Gefeliciteerd met jullie prachtige kast en de gedetailleerde afwerking.
Werkelijk hééél moooi.
Meer om de planken niet te beschadigen met oa het serviesquote:Op woensdag 7 december 2011 08:32 schreef Stormqueen het volgende:
hahahaze zijn redelijk waterpas, de boeken zullen er niet snel af roetsjen
bedankt allemaal!
we komen 'm niet bouwen, twee jaar aan deze kast werken was al genoeg dramaquote:Op zondag 18 december 2011 18:23 schreef Pisces29 het volgende:
Wát een heerlijk huis, die deuren, die kasten, WOW!Ik voel de sfeer helemaal. Ik willum!
![]()
Knap dat jullie er zo lang aan hebben gewerktquote:Op zondag 18 december 2011 18:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
we komen 'm niet bouwen, twee jaar aan deze kast werken was al genoeg drama
Veel plezier!quote:Op zondag 4 maart 2012 11:00 schreef Stormqueen het volgende:
nee, niet echt
hoewel we vandaag tuininspiratie op gaan doen
Om dan komend voorjaar lekker die hele lap grond te voorzien van een mooie tuin ?quote:Op zondag 4 maart 2012 11:00 schreef Stormqueen het volgende:
nee, niet echt
hoewel we vandaag tuininspiratie op gaan doen
Ik wil je best een paar dagen helpen in april...quote:Op zondag 4 maart 2012 20:45 schreef bleiblei het volgende:
Begin april heb ik een week vrij (pasen) en wil ik aan de gang met een minigraver om in ieder geval al het grondwerk te doen, bestraten en misschien zelfs al het planten van leibomen.
Ik heb uiteindelijk Nexan gekocht bij Vekto.nl.quote:Op zondag 4 maart 2012 21:50 schreef exlurker het volgende:
Misschien kan je hier voordelig aan kabel komen
http://www.vancranenbroek.nl/
Ze hebben daar veel en is in de buurt
Wat kwaliteit van kabel betreft is er wel verschil zitten in de verwerking tussen Draka, Donnè , Nexan en merkloos maar zolang ze een keurmerk hebben zal er weinig op aan te merken kunnen zijn
Jep, ik ben begonnen met een balkenframe en heb vervolgens met grenen planken en multiplex panelen gemaakt e.d..quote:Op zondag 11 maart 2012 21:02 schreef Witchfynder het volgende:
Bleiblei, Stormqueen; hebben jullie de en-suitescheiding helemaal 'from scratch' gemaakt? Plankjes gekocht en knallen?
Ik heb net een jaren '30 appartement gekocht in Rotterdam en ik wil ook dolgraag een en-suitescheiding plaatsen, eigenlijk met dezelfde configuratie als jullie (boekenkasten+lades in de voorkamer, buffetkasten in de achterkamer). Ik heb alleen een slecht idee hoe te beginnen. Waar kan ik op rekenen qua materiaalkosten bijv?.
Cool, bedankt! Man, ik word zó enthousiast van jullie topicsquote:Op zondag 11 maart 2012 21:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jep, ik ben begonnen met een balkenframe en heb vervolgens met grenen planken en multiplex panelen gemaakt e.d..
Exacte prijs weet ik niet wat er in zat, maar schat toch wel een euro of 2000 aan materiaal.
In ieder geval 800 euro aan grenen planken, een euro of 300 aan multiplex, lampjes 150 euro, 60 euro scharnieren, 150 euro knopjes. +/- 150 euro voor materiaal van de glas in lood ramen En dan nog een hoop geld in allerlei kleine en grote ding als schroeven, lijm, gasveren, hout, etc. die ik probeer te vergeten.
Succes! Open je dan ook een topic?quote:Op zondag 11 maart 2012 21:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Cool, bedankt! Man, ik word zó enthousiast van jullie topics. Alleen heb ik allerlei buizen door het bovenste deel lopen. Ze hebben er nu een of andere lompe bak onder gehangen, maar liever heb ik een en-suitescheiding, net als jullie
.
Misschien maar doen he?quote:Op maandag 12 maart 2012 12:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Succes! Open je dan ook een topic?
De stenen. Kan natuurlijk ook komen omdat je (naar ik aanneem niet geheel onbewust) jouw voorkeur op de voorgrond hebt afgebeeldquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:10 schreef bleiblei het volgende:
Geinspireerd door Betyar maar eens lopen pielen in sketchup. Vind het nog best goed gelukt voor de eerste keer.
Hier intern hebben we discussie over de veranda. Wat voor iets we willen.
De stenen is mijn voorkeur, die in hout de voorkeur van stormqueen.
Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hij is hoger. En de mevrouw op het plaatje staat met haar rug naar het houten geval toe. Volgens mij probeeert Bleiblei deze democratische stemming te manipuleren als ware het een Noord-Koreaanse verkiezing..quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik wilde net zeggen; die haard maakt het plaatje al veeeul mooier
Ik heb niks tegen steen, ik vind alleen dat de nok van het dak 90 graden gedraaid moet wordenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
En hij is hoger. En de mevrouw op het plaatje staat met haar rug naar het houten geval toe. Volgens mij probeeert Bleiblei deze democratische stemming te manipuleren als ware het een Noord-Koreaanse verkiezing..
Overigens, hier nog een argument waarom de houten veranda het niet moet gaan worden:
[ afbeelding ]
Een veranda van stro zou ik ook afraden.
Daar zitten wel bruikbare ideeen tussen! Dank jequote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:05 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]![]()
Misschien zit hier of hier nog wat inspiratie voor jullie bij.
Wat bedoel je met tuinplaatje? Die tekening? Die is zo onduidelijk als op de fotoquote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:55 schreef Ml-etje het volgende:
Vind de versie met puntdak leuker
Kan dat tuinplaatje nog wat duidelijker?
Staat die bij je ouders ja? Dies wel erg mooiquote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:01 schreef Inu het volgende:
Kijk anders eens naar die van mn ouders, supermooi!
http://www.uniquebuitenleven.nl/index.php/buitenverblijven
Ohquote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat bedoel je met tuinplaatje? Die tekening? Die is zo onduidelijk als op de foto.
Tis ook niet meer dan een schets op van dat semitransparante papier.quote:
Ja, deze is gemaakt door mn neefje inclusief de keuken. Als jullie willen kun je vast een keer langsrijden om hem int eggie te zien.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat bedoel je met tuinplaatje? Die tekening? Die is zo onduidelijk als op de foto.
[..]
Staat die bij je ouders ja? Dies wel erg mooi.
Zo een uitstraling zoeken wij ook. Wel met een stenen muur ipv. hout, maar met inderdaad van die dikke eiken palen, mooie houtverbindingen en zo een prachtige dakconstructie.
Oh ja, dat is je neef inderdaad! Ik ben zelf natuurlijk weer fricking eigenwijs en denk dat ik het zelf kan, dus het wordt een DIY-projectquote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:17 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, deze is gemaakt door mn neefje inclusief de keuken. Als jullie willen kun je vast een keer langsrijden om hem int eggie te zien.
Wel echt supertof hoor, dan zou ik echt nooit meer verhuizen met zoiets in de tuin
Oh, mn vader heeft wel veel meegeholpen, en dat dak moet je ook echt met zn 2en doen volgens mij... En een timmerman erbij hebben is soms best handig lijkt mequote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh ja, dat is je neef inderdaad! Ik ben zelf natuurlijk weer fricking eigenwijs en denk dat ik het zelf kan, dus het wordt een DIY-project. Als ie der staat zullen we inderdaad nog wel even moeten blijven wonen hiero
.
Alleen de deuren of de complete ensuite?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:43 schreef StrawberryChocolateDip het volgende:
Wow, ik wil even zeggen dat ik SUPER jaloers ben op jullie mooie deuren..
Als ik nu ga verhuizen wil ik dat ook!
Maar helaas zijn ik en mijn vriend echt GEEN klussers. Zou niet weten hoe je dat ingodsnaam moet maken.
Mijn complimenten!
Enig idee hoeveel het zou kosten als je zoiets laat doen?![]()
Succes met de tuin
Dát! Hallelujah wat grootquote:Op zondag 29 juli 2012 21:28 schreef PriemGirl het volgende:
Whaoohhhh... Wat een giga tuin straks![]()
Goei busy
Daar kun je menig leuke feestjes geven straks
![]()
Jep, hier:quote:Op zondag 29 juli 2012 21:49 schreef Nagelschaartje het volgende:
Wow!
Heb je ook een plattegrondje van de oude en de nieuwe situatie? Ik vind het lastig om er een beeld bij te krijgen...
Haha klopt. Maar ze is het wel.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die staat niet op de foto. (tongsmiley)
Nou, we hebben wel gemerkt dat hoe meer partijen je hebt, des te ingewikkelder het wordt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:52 schreef Cybersijp het volgende:
Grond kun je nooit genoeg hebben, wij zouden ook graag met vier buren aan "onze"kant een stuk van de achterbuurman aankopen, maar die geeft geen sjoege tot nu toe !
we kunnen je tips zeker wel gebruiken qua planten. Dus we gaan je denk ik nog wel om raad vragenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:19 schreef kaasplankje het volgende:
Leuk, ik ben benieuwd naar de tuininrichting.
Wow, respect. Wordt erg mooi!quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:35 schreef bleiblei het volgende:
Tel hierbij op dat we alles met z'n tweetjes doen en voornamelijk met de hand, dan kunnen we best trots zijn tot dusver!
Is dat dat spul met zo een golfplaat "golf" erin? Of heb je het ook gewoon strak? De strakke variant kon ik alleen de dure versie vinden. Die golfplaat variant is niet ideaal, maar zou evt. ook kunnen.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:45 schreef lezzer het volgende:
Daar heb je toch van dat spul voor op rol? Of is dat die dure oplossing?
Dat is wel echt perfect spul, maar die 16,5cm is aan de korte kant. Ga er wel ff over nadenken, wellicht is tegen piketpaaltjes tacken een goede oplossing voor het hoogteprobleem. Wil het een beetje stabiel in de grond zitten moet het 30cm zijn, anders zit het niet diep genoeg in de grond om overeind te blijven.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:19 schreef pascal_s het volgende:
Misschien via marktplaats, iets als dit?
http://m.marktplaats.nl/a(...)8f31&previousPage=lr
Alle respect voor het werk, gaat erg snel!
Dat is opzich ook wel een idee, ware het niet dat het verschil tussen terrasniveau en de border een cm of 15-20 is. Dwz. de border zit een stuk hoger dan het terras. En om dat met klinkers op te lossen is weer niet heel netjes.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:22 schreef twentemeisje het volgende:
Oh! Wat wordt het mooi!!! Waarom geen kantopsluiting maken met jullie klinkertjes? Mits je er genoeg hebt natuurlijk.
En de vrieskist weer aansluiten! Er moet volgens mij veul bier in!quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
Bij het tuincentrum eindelijk iets gevonden wat ons borderprobleem kan verhelpen... "Bamboecontrol" heet het, stevig zwart plastic op rol van 64 cm hoog. Als we die halveren komen we precies goed uit om de eerste stukken border binnen de perken te houden.
Gisteren heb ik het gazon ingezaaid en het blijft lekker regenen de komende dagen, dus hoef ik niet constant met de sproeier in de weer. Hopelijk slaat het goed aan en hebben we over een paar weken een lekker grasmatje!
De bestrating ligt nu ook tot vrijwel achterin de tuin, als het nog droog wordt vandaag zal ik ook wat foto's maken
Gisteren heeft bleiblei alle electra weer aangesloten, hebben we de schuur opgeruimd en vandaag gaan we kijken naar schuttingpalen.
Die doet het alquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
En de vrieskist weer aansluiten! Er moet volgens mij veul bier in!
En worst.
Nee, en ik kom met de auto dus graag ook frisdrankquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die doet het al.
Werkende electra = werkende vriezer.
Maar wil je bevroren worst dan?
Alleen leeg krijgen idd. En de schutting plaatsenquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:40 schreef Inu het volgende:
Sjiek heur! En wat een werk
Maar hebben jullie nu ook nog beloofd de buren mee te helpen met hun stuk of was dat alleen om het leeg te krijgen?
Ik krijg nu een visual van jullie op je nieuwe tuinstoelen met een koud biertje kijkend naar de buren terwijl zij nog keihard bezig zijnquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Alleen leeg krijgen idd. En de schutting plaatsen
och, de afgelopen weken was het regelmatig andersom, dit is gerechtigheidquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:52 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik krijg nu een visual van jullie op je nieuwe tuinstoelen met een koud biertje kijkend naar de buren terwijl zij nog keihard bezig zijn
Joh, als we het een beetje goed plannen hoeven we elkaar bij de volgende meet niet eens te zienquote:Op dinsdag 11 september 2012 22:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, en dan ga je vanmiddag tuintips halen bij je schoonmoeder die ongeveer 100 keer dat oppervlak betuiniert en dan lijkt het toch weer een frutsel
dan raken we Mss weer kwijt in de bosjesquote:Op dinsdag 11 september 2012 22:28 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Joh, als we het een beetje goed plannen hoeven we elkaar bij de volgende meet niet eens te zien
HOE HOEquote:Op dinsdag 11 september 2012 22:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan raken we Mss weer kwijt in de bosjes
Of in de duiventil
En als het niet een frutsel lijkt, laat ze dat wel wetenquote:Op dinsdag 11 september 2012 22:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, en dan ga je vanmiddag tuintips halen bij je schoonmoeder die ongeveer 100 keer dat oppervlak betuiniert en dan lijkt het toch weer een frutsel
ik loop moeilijk achterquote:Op dinsdag 11 september 2012 22:33 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
HOE HOE
Kom even langs de SC joh
neerzetten als ze op vakantie is. Vindt ze het lelijk, betaalt ze alleen mee aan de palen en mag ze er zelf aan haar kant boomschors tegenaan schroeven. Vindt ze het mooi, betaalt ze de helft.quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:36 schreef Nagelschaartje het volgende:
Hoe gaan jullie dat dan doen? Want ik neem aan dat jullie geen jaren over de schutting willen doen?
Je hoeft voor deze keer niet terug te lezenquote:
nobel van jequote:Op dinsdag 11 september 2012 22:38 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Je hoeft voor deze keer niet terug te lezen![]()
![]()
![]()
De kans is aanwezig/zeer groot dat ze het niet mooi vindt, maar de komende 5/10 jaar wel laat zittenquote:Op dinsdag 11 september 2012 22:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
neerzetten als ze op vakantie is. Vindt ze het lelijk, betaalt ze alleen mee aan de palen en mag ze er zelf aan haar kant boomschors tegenaan schroeven. Vindt ze het mooi, betaalt ze de helft.
Hoe hoe!quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan raken we Mss weer kwijt in de bosjes
Of in de duiventil
*slikt opmerking in*quote:Op maandag 17 september 2012 08:52 schreef miss_sly het volgende:
Wat een gave tuin! Ik vind het kronkelpaadje echt mooi
Ik dacht even dat dit vast in het buitenland was (had je topics nog niet eerder gezien), Maar het is gewoon in Eindhoven
Ja, dat! Of ergens in Frankrijk, of Duitslandquote:Op maandag 17 september 2012 09:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
*slikt opmerking in*.
Ik vind het ook een geweldige tuin. Zou zo jaren '20 Engeland kunnen zijn, met hippe mensen met weelderige hoeden op een chique afternoon tea.
Ziet er al heel leuk uit. Mooi pad hebben jullie gelegd. Is dat een sierkers op de laatste foto?quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:43 schreef Stormqueen het volgende:
Waar waren we gebleven? Bij de laatste update zat het pleintje bij de schuur er nog niet in en zagen we het echt even niet meer.
Gelukkig waren mijn broertje en zijn maat bereid om een paar dagen mee te helpen en zit nu het paadje er dus in. Hety paadje kronkelt en golft om een speels en spannender effect te creeeren. Toegegeven, je moet er van houden, maar het past perfect in ons ideale tuinbeeld: klassiek, speels en vooral niet rechtlijnig.
Plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De grote zandvlakte naast het pad is mijn net ingezaaide gazon.
De stand van zaken bij de beide buren is nog wat minder progressief, maar die hebben ook geen vakantie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Terras is ook weer in gebruik, de tafel even opgeknapt met een nieuw blad en een beitsje. Volgend jaar gaat bleiblei deze vervangen voor een exemplaar van massief eiken. De nieuwe tuinstoelen zijn helaas nog in bestelling.
[ afbeelding ]
daar komen dus zes van deze omheen nog:
[ [url=http://www.stoelenvanlil.nl/upload/19/products/867/th/stoel-box-grijs[0].jpg]afbeelding[/url] ]
Het wordt elke dag mooier
[ afbeelding ]
Helaas waren de eiken schuttingbalken die we willen hebben niet op voorraad, daar kunnen we dus deze vakantie geen start meer mee maken, dat wordt toch echt weekendwerk. Maar het kan niet altijd meezitten
Betonmixer-truck is niet zo duur, als je er zelf voor zorgt dat je het beton in kruiwagens bij de truck opvangt en naar achteren rijdt.quote:Op maandag 17 september 2012 19:56 schreef Stormqueen het volgende:
Zoals beloofd:
[ afbeelding ]
We twijfelen alleen nog wel over de fundering. We verwachten dat daar een kuub of 2-3 in zal gaan.
Kan je een fundering storten over meerdere dagen of moet het beton er in 1 dag in zitten?
Als het over meerdere dagen kan, gaan we het misschien gewoon zelf maken namelijk met zoon betonmolending.
Edit: Nah, dat is niet te doen, dat heb ik al gevonden op internet. Dat wordt dealen met de buurman en volgend jaar een betonmixer-truck laten komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |