abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 februari 2011 @ 00:20:24 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_92394739
Welkom in onze klusreeks!

De aanbouw staat, de verwarming kan weer aan, de elektra zit in de muren en het water blijft buiten!
Tijd voor het paradepaardje, de woonkamer en suite (deel 2 :P ).

De sfeertekening:

En de voorgaande delen:

De dertiger jaren stadswoning van bleiblei en Stormqueen!
De dertiger jaren stadswoning van bb en sq! Deel II
bleiblei en Stormqueens verhuis- en afwerktopic!
De 30er jaren stadstuin van BB en SQ - tuinarcheologie!
De aanbouw van SQ en BB (deel vijf! *O*)
De woonkamer en suite van bleiblei en stormqueen (deel 6)

Waar zijn we nu??
Nou, het gaat moeizaam, maar we boeken nog steeds voortgang.
Laatste keer was bleiblei bezig met het frezen van de panelen (edit, ik zie nu dat we dat niet eens geshowed hebben, komt als we zin hebben morgen :P ).

De panelen zitten er nu in!
We hebben wel een drietal pogingen moeten doen om alles netjes op elkaar uitgelijnd te krijgen (zodra er een paneel aan de voorkamer verspringt tov. het paneel in de achterkamer zie je dat gelijk. Hadden we natuurlijk geen rekening mee gehouden |:( ). Verder al de nodige afwerklatten geplaatst, geschuurd & geplamuurd en met de plintjes is ook een begin gemaakt:

Oh, en de en-suite heeft al een bewoner :+ :

Verder hebben we met een beetje geluk een stuk bestrating op de kop kunnen tikken! Handvorm stenen uit 1900. We hebben een 10tal stenen hier liggen, de deal is rond maar hopelijk komt de vrachtwagen met 40m2 nog langs :') (we wachten alweer een maand of 2, de stenen komen van een nieuwbouwproject in Utrecht waar niet wekelijks een truck langs komt, maar goed 2 maanden is wel wat lang :P ).

Kortom, still going, maar niet zo strong! We proberen morgen een foto te maken van de 10 sample stenen.
disclaimer
  zondag 6 februari 2011 @ 00:43:09 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_92395770
Ik moet wel zeggen dat afwerking mij nog meer tegenvalt dan de rest van de ensuite :') .
Je ziet er op de foto's geen reet van, maar ben echt al avonden lang aan het schuren (en helaas ook plamuren, al is dat imho een zwaktebod) hiero om het allemaal mooi perfect sluitende te krijgen :P .
Maar ik moet zeggen dat je ondanks dat het op de foto's niet ziet, de kleine puntjes afwerken het wel erg mooi maakt. Zijn zeg maar de dingen die ze bij de tv programma's overslaan ivm. tijdgebrek en het toch niet kunnen zien op tv. (ja, ik praat het lang durende werk een beetje goed O-) ) .
  zondag 6 februari 2011 @ 04:03:49 #3
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_92400430
Midnight-reaction: NICCCCCCCCCCEEEE!

Afwerking als je perfectionist bent is a bitch, maar wat een genieten als het (ooit) af is!

Gaat de kast binnen én buiten gelakt worden?

Goed dat jullie zo doorzetten, is niet makkelijk naast de drukte van alledag!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 6 februari 2011 @ 20:07:12 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_92425463
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 04:03 schreef BBQ-kip het volgende:
Midnight-reaction: NICCCCCCCCCCEEEE!

Afwerking als je perfectionist bent is a bitch, maar wat een genieten als het (ooit) af is!

Gaat de kast binnen én buiten gelakt worden?

Goed dat jullie zo doorzetten, is niet makkelijk naast de drukte van alledag!
Ja, de kast wordt aan alle kanten gelakt in dezelfde lak als de deuren en kozijnen binnenshuis!

Hier nog de beloofde pic van onze eerste tien straatstenen, waar we uiteindelijk de hele tuin mee willen gaan bestraten:

disclaimer
pi_92433303
quote:
99s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, de kast wordt aan alle kanten gelakt in dezelfde lak als de deuren en kozijnen binnenshuis!

Hier nog de beloofde pic van onze eerste tien straatstenen, waar we uiteindelijk de hele tuin mee willen gaan bestraten:

[ afbeelding ]
Nice! Maarehh doe je er wel goed onkruidwerend spul onder? :X

Moet nog even wennen aan de 2 uitstekende stukjes van de ensuite :@ maar dat komt vast wel goed na het schilderen en het heel veel plamuren en kitten ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 6 februari 2011 @ 22:03:37 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_92433950
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:55 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nice! Maarehh doe je er wel goed onkruidwerend spul onder? :X

Moet nog even wennen aan de 2 uitstekende stukjes van de ensuite :@ maar dat komt vast wel goed na het schilderen en het heel veel plamuren en kitten ;)
Als het geverfd is straks ziet het er al heel anders uit. En we vinden het gewoon niet zo mooi als de boekenkast in 1 rechte lijn overloopt in de onderkastjes ;)
disclaimer
pi_92434389
quote:
99s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Als het geverfd is straks ziet het er al heel anders uit. En we vinden het gewoon niet zo mooi als de boekenkast in 1 rechte lijn overloopt in de onderkastjes ;)
Daarom, ik wacht rustig af :)
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 21:59:49 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:29:45 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_94785770
er gebeurt van alles, maar da's niet zo zichtbaar op een foto :') Niet gevreeschd, wij komen terug!!
disclaimer
  Moderator donderdag 12 mei 2011 @ 21:51:27 #10
92034 crew  Vonkenboer
pi_97315490
Ik ga zelf binnenkort ook wonen in een woning met ensuite, was benieuwd naar de mogelijkheden en kwam dit topic tegen, erg benieuwd naar het resultaat!
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:41:53 #12
36431 bleiblei
pi_97418031
Ghe, naja zoals eerder aangegeven, we zijn nog bezig maar het nadeel van de laatste dingetjes is dat het veel tijd kost maar niet echt zichtbaar is. Ben nu bezig met deurtjes en luiken.
Als die klaar zijn moeten we nog 4 lades maken en dan kan het geschilderd worden!

Woonkamer kant:

Eetkamer kant:

Het is trouwens een flink gepuzzel en opletten om alle lijnen netjes door te laten lopen van de panelen. Dwz. dat de randen van de panelen aan de zijkant en van de doorgang netjes doorlopen in de randen van de deurtjes en luiken. Het moet tenslotte wel lijken alsof iemand bezig is geweest die wist wat hij deed :+ .
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:03:53 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_98148247
ik ben inmiddels ook begonnen met de glas-in-lood vitrinedeuren, volg mijn vorderings hier: Glas-in-lood
disclaimer
  zondag 19 juni 2011 @ 20:24:33 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_98383592
En voor de mensen die daar niet kijken, hier een crosspostje!

Raam 1 zit in het lood!

Het begin is nogal... wokkelig :')

maar naarmate ik verder ging kreeg ik het gevoel wel weer terug gelukkig :P

de wokkels herstel ik later nog voor ik ga kitten.
Totaalplaatje:

Het raam is ongeveer 25 bij 120 centimeter groot. Morgen ga ik solderen!
disclaimer
pi_98386884
:o wat gaaaafff en gewoon zelf gedaan, echt enorm goed!!! ^O^
pi_98644246
Jemie nee, ik ben een hele lang poos afwezig geweest van Fok en het klus forum. Ik heb het begin gezien van je verbouwing, maar je bent nog steeds bezig!! Petje af voor jullie geduld en precisie in werken!
Die ensuite wordt echt super gaaf!! En zelf glas in lood maken!! Te gaaf!
Ben echt benieuwd hoe het eruit ziet als het echt af is.
pi_98652816
Echt top dat je dat zelf gedaan hebt! Ik ben jaloers, heb ook 2 deuren waar eigenlijk glas in lood in moet maar ik ga dat toch laten maken denk ik :)
Klussen deel 1 en 2
pi_98652863
Nou, ik weet waar ik moet zijn voor de ramen van m'n nieuwe huisje zie ik al ;)
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 12:40:16 #19
92034 crew  Vonkenboer
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:56:07 #20
36431 bleiblei
pi_100310408
Nou, u vraagt wij rennen ;) .
De 4 glas in lood ramen zijn klaar, enige wat nog moet gebeuren is het lood patineren zodat het er ouder uit ziet en ze moeten in de deurtjes gemaakt worden:

In de deurtjes komt een ijzeren strip onder en boven om te voorkomen dat het geheel uit elkaar lazert bij wat ruwer gebruik :) . Deze zal je niet zien van de voorkant (wel op het moment dat je de deurtjes open hebt aan de achterkant.

Verder zitten de luiken er boven in:

Rechts zitten al 2 frames voor de glas in lood ramen. Hier en daar moet het nodige nog netjes afgewerkt worden, maar dat gaat goed komen :) . Moet wel zeggen dat werken met echt hout wel wat haken en ogen met zich mee brengt. Het groeit en krimpt waar je bij staat. Vooral het kromtrekken daardoor maakt het vervelend.

En aan de andere kant moet ik nog 4 lades maken, afwerk/sierstrips plaatsen, kitten, schuren en dan kan de schilder komen:

Offerte van schilder is ook al binnen, maar daar moeten we nog even goed over nadenken (1500 euro incl. glasplaten voor de servieskast... slik... ).
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:58:16 #21
36431 bleiblei
pi_100310472
Oh, en we zijn rond met de buurtman (3 deuren verder) en er komt 100m2 tuin bij 8-) .
Dus klusprojecten genoeg voor de komende jaren *) .
Tuin is in ieder geval het volgende op de planning.

Via een vriend van mij hebben we een stuk straat uit provincie UTrecht uit medio 1900 kunnen kopen O+ . Zijn handgebakken klinkers, 3 en 5 duimers door elkaar heen. We wilden eigenlijk waaltjes, maar dan waren we het driedubbele kwijt geweest voor nep-oude waaltjes :P .

Ennn omdat we wat lui van aard zijn maar wel een mooie kleurige tuin willen, hebben we een investering gedaan in een Gardena Microdrip systeem wat we gelijk in de tuin gaan verwerken als het toch overhoop ligt.

[ Bericht 26% gewijzigd door bleiblei op 04-08-2011 13:06:06 ]
pi_100312007
Micro drip is handig :Y zorg wel dat je een gedetailleerde tekening maakt zodat je weet wat waar loopt.

De deuren O+ 1500 euro is wel prijzig maar weet natuurlijk niet hoveel en wat voor glas jullie willen voor het servies deel.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:47:41 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_100312098
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:44 schreef Ml-etje het volgende:
Micro drip is handig :Y zorg wel dat je een gedetailleerde tekening maakt zodat je weet wat waar loopt.

De deuren O+ 1500 euro is wel prijzig maar weet natuurlijk niet hoveel en wat voor glas jullie willen voor het servies deel.
6 platen van ongeveer 30 bij 80 cm, in 8mm gehard glas met geslepen randjes. Geen idee wat dat kost overigens :')
disclaimer
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:55:06 #24
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100312331
Dan loop je toch gewoon even bij een glasturk binnen ? In Utrecht heb je Tweeling glas en die is erg leuk met zijn prijzen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100312400
Misschien kun je het glas beter bij een glashandel bestellen i.p.v. via de schilder. Die rekent daar natuurlijk nog wat extra dit en extra dat op.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 14:00:41 #26
92034 crew  Vonkenboer
pi_100312539
Die ensuite wordt echt gaaf O+ ! Dat patineren gebeurd dat met een soort van zuur ? dan wordt het zeg maar "doffer" ? Hoeveel kost dat glas in lood eigenlijk als je het zelf gaat maken (los van de curcus die je ongetwijfeld nodig hebt) ik vraag mij echt af wat de materiaalkosten van zoiets zijn :?

100 m² is trouwens best forse tuin om er zo ff bij te krijgen ! Jullie kopen dat van jullie achterburen oid :?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:02:31 #27
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100312585
een beetje ? Die mikt het minimaal 1 keer over de kop.... Dat glas kost echt niet veel hoor. Ik vraag me ook af hoeveel de glaskosten bedragen in die 1500 euro.
Het is een puist geld maar een schilder inhuren is gewoon puur arbeid kopen en das duur...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:11:49 #28
36431 bleiblei
pi_100312870
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Die ensuite wordt echt gaaf O+ ! Dat patineren gebeurd dat met een soort van zuur ? dan wordt het zeg maar "doffer" ? Hoeveel kost dat glas in lood eigenlijk als je het zelf gaat maken (los van de curcus die je ongetwijfeld nodig hebt) ik vraag mij echt af wat de materiaalkosten van zoiets zijn :?

100 m² is trouwens best forse tuin om er zo ff bij te krijgen ! Jullie kopen dat van jullie achterburen oid :?
Materiaalkosten vallen wel mee.
Wat je nodig hebt aan materiaal is:
Loodprofiel, glas natuurlijk, tin, stearine en kit.
Totaal waren we voor 4 ramen iets van 240 euro kwijt aan materiaal.

Gereedschap is wel even slikken, want de soldeerbout en glasslijper waren samen 300 euro.
De rest aan gereedschap is los frut wat totaal een euro of 50 kost.

Al met al waren we voor materiaal & gereedschap net zo veel kwijt als 4 ramen laten maken.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:13:18 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_100312911
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:55 schreef klusfoobje het volgende:
Dan loop je toch gewoon even bij een glasturk binnen ? In Utrecht heb je Tweeling glas en die is erg leuk met zijn prijzen.
We gaan het nog uitzoeken :Y
en verder zijn het idd vooral manuren die knaken kosten in dit geval :P
disclaimer
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:13:37 #30
36431 bleiblei
pi_100312925
Ik ga iig. even contact opnemen met een glasboer idd. Wellicht scheelt dat een hoop.
De schilder zelf is overigens wel erg goed en gebruikt erg mooie verf. We hebben door hem binnen en buiten houtwerk laten doen en hebben al een paar mensen aan de deur gehad voor zijn telefoonnummer. Zelfs een schilder hier uit de straat die zijn telefoonnummer wilde hebben om te vragen waar onze schilder zijn verf haalt :') .
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:32:25 #31
36431 bleiblei
pi_100313534
Heb even zitten knippen plakken, maar dit gebeurd er ongeveer:

Groen is de tuin van een studentenhuis, die hebben niets aan een grote tuin, dus dat wordt gekocht door wit. Wit heeft op dit moment een erg groot stuk grond. Rood en blauw is momenteel van wit. Wat we afgesproken hebben is dat als Wit, het groene deel koopt. Verkoopt hij een stuk van zijn tuin ter grootte van dat groene deel aan ons en de buren. Dus wij kopen het blauwe deel erbij, en onze buren het rode deel.

Er is nog wel "wat" discussie over dat kleine hapje blauw dat uit het rode deel gaat.
Ik wil absoluut minimaal 100m2 en als we onze tuin rechtdoor trekken zitten we geschat op 95 en de buren (rood) op 115. Dus wij willen ergens 5m2 erbij. Maar de buren willen vooralsnog niet ;) .
pi_100316531
Kijk voor glas eens bij:
Verbo Glas
Verhoef Glas
Harko Glashandel

Ziet er voor de rest mooi uit en ben benieuwd naar het schilderwerk van de schilder!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:40:58 #33
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100324187
kortom wit is een groot grond bezitter. Wat een tuin heeft die dan zeg, zeker als hij alles zelf zou houden.
pi_100330543
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:32 schreef bleiblei het volgende:
Heb even zitten knippen plakken, maar dit gebeurd er ongeveer:
[ afbeelding ]

Ik wil absoluut minimaal 100m2 en als we onze tuin rechtdoor trekken zitten we geschat op 95 en de buren (rood) op 115. Dus wij willen ergens 5m2 erbij. Maar de buren willen vooralsnog niet ;) .
Waarom die 5m2? Wat doet et em? Visueel niks. Je kan er e.v.t je otto's kwijt.
Of als je ooit je huis weer wil verkopen zal het... misschien.... iets meer in het oog springen op papier...

Nu is er de kans dat je het door de buren niet door laat gaan als ik het zo lees?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 23:16:19 #36
36431 bleiblei
pi_100334731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:40 schreef klusfoobje het volgende:
kortom wit is een groot grond bezitter. Wat een tuin heeft die dan zeg, zeker als hij alles zelf zou houden.
Dat zou dom van hem zijn. Er loopt nu een nogal onhandig recht van overpad door de tuin van wit. En die wordt verlegt zodra het rond is :) .

Betekend dus ook dat we het met z'n allen eens moeten zijn over de deal, dwz. rood, blauw en wit. Anders gebeurd er gewoon helemaal niets :P . Wat betreft de buren en die 5 meter (of meer, exacte maten weten we namelijk nog niet tot kadaster op bezoek is geweest) kunnen de buren dus niet zeggen "we laten de deal kapot lopen op die 5 meter", want dan gaat hun 110m2 ook niet door.

[ Bericht 12% gewijzigd door bleiblei op 04-08-2011 23:42:50 ]
pi_100337645
Het lijkt mij eerder kinderachtig van jullie kant, op basis van die tekening heb je vrij weinig aan die extra 5m2.
pi_100337917
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:12 schreef BertusG het volgende:
Het lijkt mij eerder kinderachtig van jullie kant, op basis van die tekening heb je vrij weinig aan die extra 5m2.
is maar net van welke kant je het bekijkt. je kan het ook zien als kinderachtig van de buren om het niet netjes te verdelen zoals afgesproken.
pi_100338141
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:18 schreef loecje het volgende:

[..]

is maar net van welke kant je het bekijkt. je kan het ook zien als kinderachtig van de buren om het niet netjes te verdelen zoals afgesproken.
Ja maar dat hoekje is (op basis van de tekening) toch volstrekt onlogisch. Ik neem aan dat je ook minder betaalt als je die 5m2 laat schieten. Voor je het weet staan John en Natas op de stoep ;)
pi_100343500
Dat hoekje is echt compleet nutteloos. En waarom wil je minimaal 100 m²? Is dat om te pochen ofzo? Bedenk ook eens dat je met dat hoekje zoals je nu op tekening ziet echt geen ene mallemoer kan en dat je extra tuinafscheiding moet kopen.

Trouwens, je moet niet zeuren, want de tuin die ju nu hebt is tien keer zo praktisch als die van de buren, ook al is het kleiner (liever vierkante tuin dan pijpenla).
pi_100343525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:16 schreef bleiblei het volgende:
Wat betreft de buren en die 5 meter (of meer, exacte maten weten we namelijk nog niet tot kadaster op bezoek is geweest) kunnen de buren dus niet zeggen "we laten de deal kapot lopen op die 5 meter", want dan gaat hun 110m2 ook niet door.
Als zijhet niet door laten gaan om die 5 vierkante meter is het dom, maar als jullie het daar op laten stuklopen? Je bent nogal sterk in je stelling dat je absoluut minimaal 100 m² wil.
Je moet blij zijn dat wit uberhaupt wilt verkopen.

En als je absoluut zeker die 100 meter wilt, dan moet je je erfgrens gewoon schuin laten lopen vanaf het huis, niet zo'n afzichtelijk frutseltje eraan plakken.
pi_100343794
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 08:43 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Als zijhet niet door laten gaan om die 5 vierkante meter is het dom, maar als jullie het daar op laten stuklopen? Je bent nogal sterk in je stelling dat je absoluut minimaal 100 m² wil.

En als je absoluut zeker die 100 meter wilt, dan moet je je erfgrens gewoon schuin laten lopen vanaf het huis, niet zo'n afzichtelijk frutseltje eraan plakken.
Waar heeft hij gezegd dat hij dat frutseltje eraan wil plakken?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:12:08 #43
36431 bleiblei
pi_100343948
Er zitten meer voordelen aan dat stukje dan jullie weten :) .
Naast een hoekje voor kliko's, brandhout en andere zooi (speelgoed voor kinderen ooit wellicht).
Grenst er door dat hoekje 1 garage extra aan de achterkant waar we op azen.
Achter onze (toekomstige) tuin grenzen garageboxen van een appartementencomplexje achter ons huis. We hebben nu geen garagebox dat aan onze tuin grenst (ik heb nog wel een garagebox een paar 100m verderop). Dus met veel geluk zouden we kunnen ruilen met bijbetaling. Nu grenst er 1 box aan de tuin, met dat hoekje 2. En dat is een verdubbeling in de minimale kans op succes (die we hard nodig gaan hebben).

Daarnaast vind ik het juist een beetje flauw van de buren. We (SQ en ik) hebben dit plan geinitieerd en voor een deel geregeld. De afspraak was in den beginne dat de grond 50/50 verdeeld zou worden en zoals ze het nu willen zou het 40/60 worden. Dat is imho niet fair als je met z'n allen wat gaat regelen.
Zelf ga ik er namelijk vanuit dat wanneer het 60/40 zou zijn geweest dat ze ook zeker bij ons aan zouden kloppen. Dan ben ik imho nog best genereus door het af te ronden op 100m2.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:18:21 #44
36431 bleiblei
pi_100344076
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 08:43 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Dit gaat niet door als wij niet akkoord gaan.
Dan hebben de buren dus ook 0m2 die ze mogen kopen van wit.
Kortom, wij en de buren moeten er met elkaar uit komen, anders gebeurd er helemaal niets.
Naja, de buren met de kleur "wit" hebben dan groen erbij gekocht en wij hebben niets :P .

Omdat de buren moeilijk doen over dat "frutseltje" hebben we schuin aflopen voorgesteld. Was ook geen optie. Nu heb ik eigenlijk gezegd "maakt mij niet uit, als het maar 100m2 is, bedenk maar een optie die je aan ons voorstelt". Al vervalt dan wel het grote voordeel van dat stukje met de garage. Overigens 2,5 bij 2,5 fors hoor. Je noemt het een frutstukje. Ik kan er verrekte veel zooi kwijt :P .
pi_100344285
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:12 schreef bleiblei het volgende:
Er zitten meer voordelen aan dat stukje dan jullie weten :) .
Naast een hoekje voor kliko's, brandhout en andere zooi (speelgoed voor kinderen ooit wellicht).
Grenst er door dat hoekje 1 garage extra aan de achterkant waar we op azen.
Achter onze (toekomstige) tuin grenzen garageboxen van een appartementencomplexje achter ons huis. We hebben nu geen garagebox dat aan onze tuin grenst (ik heb nog wel een garagebox een paar 100m verderop). Dus met veel geluk zouden we kunnen ruilen met bijbetaling. Nu grenst er 1 box aan de tuin, met dat hoekje 2. En dat is een verdubbeling in de minimale kans op succes (die we hard nodig gaan hebben).

Daarnaast vind ik het juist een beetje flauw van de buren. We (SQ en ik) hebben dit plan geinitieerd en voor een deel geregeld. De afspraak was in den beginne dat de grond 50/50 verdeeld zou worden en zoals ze het nu willen zou het 40/60 worden. Dat is imho niet fair als je met z'n allen wat gaat regelen.
Zelf ga ik er namelijk vanuit dat wanneer het 60/40 zou zijn geweest dat ze ook zeker bij ons aan zouden kloppen. Dan ben ik imho nog best genereus door het af te ronden op 100m2.
Mocht je een garagebox kunnen krijgen kopen die grenst aan je tuin, kun je daar een hoop leuke dingen mee gaan doen, zoals een overkapping er aan maken, en het is natuurlijk superhandig dat je meteen bij je spullen kan komen.
En het creëert een hoop meerwaarde bij verkoop van je woning.
pi_100344534
Eerst zeg je dat het om die garagebox te doen is, wat best een legitieme reden is om het vervolgens weer onderuit te halen met "als het maar 100m2 is".

Je moet niet zo halsstarrig doen, want je zegt nog net niet dat je liever hebt dat het helemaal niet doorgaat dan dat de tuin van de buren een paar m2 groter is dan die van jou.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:45:58 #47
36431 bleiblei
pi_100344684
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:39 schreef BertusG het volgende:
Eerst zeg je dat het om die garagebox te doen is, wat best een legitieme reden is om het vervolgens weer onderuit te halen met "als het maar 100m2 is".

Je moet niet zo halsstarrig doen, want je zegt nog net niet dat je liever hebt dat het helemaal niet doorgaat dan dat de tuin van de buren een paar m2 groter is dan die van jou.
Onze tuin is toch wel groter :6 .
Het scheelt dat ik iig. geen verantwoording hoef af te leggen aan je ;) .

[ Bericht 6% gewijzigd door bleiblei op 05-08-2011 09:57:52 ]
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:03:44 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_100346723
als de aandelenmarkt zo door blijft gaan kunnen we niet eens een tuin kopen :')_!
disclaimer
pi_100349375
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
als de aandelenmarkt zo door blijft gaan kunnen we niet eens een tuin kopen :')_!
Ga in de aandelen Heineken!
Bleiblei ( en jij? ) komt morgen langs en moet nog bier halen ;-)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:33:00 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_100349437
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:31 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Ga in de aandelen Heineken!
Bleiblei ( en jij? ) komt morgen langs en moet nog bier halen ;-)
Komt ie op de fiets dan?
Ach, als ik thuis blijf scheelt dat al een kratje O-)
disclaimer
pi_100349563
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Komt ie op de fiets dan?
Ach, als ik thuis blijf scheelt dat al een kratje O-)
Kijk maar of je morgen meekomt, mijn vrouwtje met de kinderen zijn ook thuis.
We hebben rond de klok van 3 afgesproken.
Hoe meer zielen hoe meer vreugde!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:49:04 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_100865637
En hoppetee :P

Best aardig gelukt toch, die raamkes?
disclaimer
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:17:21 #53
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_100866944
Props voor jullie! _O_

Velly naaaaais!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_100868787
Stukje vakwerk hoor, dat glas in lood !!
pi_100870466
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:49 schreef Stormqueen het volgende:
En hoppetee :P

[ afbeelding ]

Best aardig gelukt toch, die raamkes?
Vrij prachtig!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:59:54 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_100871441
Ben er ook zoooo blij mee, dit maakt het echt helemaal top :D
disclaimer
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2011 @ 22:09:53 #57
43556 miss_dynastie
pi_100871983
Wow :o _O_
pi_100877212
Echt super nice!

Héééél mooi gedaan!
pi_100896633
Ben net de glasboer tegengekomen.
http://www.swinkelsglas.nl/ uit Eindhoven levert facet geslepen glas.
Prijzen e.d. weet ik niet.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:46:08 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_100913527
Tof! We gaan daar eens langs. Kijken wat het scheelt :) .
disclaimer
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:56:52 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_103228486
Even een ferme trap omhoog, we hebben namelijk alle deurtjes en de lades er in zitten en zijn nu aan het afwerken (30 ziljoen sierlatjes plakken ;( ) dus vanavond maar weer wat plaatjes posten.

We hebben de schilder besproken voor de tweede helft van november, als een dikke stok achter de deur. Dan MOETEN we dus wel klaar zijn :')
Ik verheug me nu al op de kerst *;
disclaimer
pi_103234761
Oehh ben benieuwd!!
Overigens ga ik vanavond reeksen :Y :*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:59:22 #63
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_103244381
Oe bikkels! Dat gaat mooi worden! Wat goed dat jullie jezelf zo goed kennen en een stok achter de deur hebben geplaatst :D
Als het helemaal perfect geschilderd is gaan jullie er zoooo van genieten! Heerlijk!
En helemaal zelf gemaakt, wie kan dat nou zeggen :)
pi_103249219
quote:
99s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:46 schreef Stormqueen het volgende:
Tof! We gaan daar eens langs. Kijken wat het scheelt :) .
Zijn jullie er al langs geweest?
  zondag 23 oktober 2011 @ 10:04:36 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_103444153
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:20 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Zijn jullie er al langs geweest?
nee, nog niet :@
disclaimer
  zondag 23 oktober 2011 @ 10:14:42 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_103444264
Okay, update dus :D

Wat betreft de ensuite, alle elementen zitten er in en het afwerken is begonnen! De lades doen het:

Nu zijn we dus druk bezig met het plakken van meters en meters aan sierlatjes om de kieren te dichten ;(

De plee heeft eindelijk een vrij/bezet plaatje gekregen :')

En herinnert u zich onze tegellambrisering in de hal en trappengat nog?

Nou, zo was het dus oorspronkelijk niet, de "P's" horen zwart met rood te zijn, maar ooit heeft een roodhatende bewoner al het rood zwart gelakt. Wij droevig, want met rood is het veel mooier. Vrijdagnacht bedacht ik me ineens dat nagellakremover misschien die lak wel kon killen. En verrek :D

Het zwart verdween! :D

Nu nog even doorbikkelen dus, heb nog heel wat P-tjes te gaan, maar dan wordt uiteindelijk alles weer zoals het bedoeld was O+

(zoals je ziet lost de nagellakremover ook het witsel wat over de voegen is gesmeerd op. Dubbel win!!)
disclaimer
pi_103448711
Bizar om het rood weg te lakken, authentiek is het veel mooier.

Wij hebben hetzelfde in de vestibule. Authentieke rode tegels wit gelatext...

Mooie ensuite trouwens!!
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:30:36 #68
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_103449830
Hoe gaat de afwerking van de lades en deurtjes worden (wat voor knopjes enzo)?

Verders: alle respect natuurlijk, wordt prachtig als 'ie gesierlat is (is dat een woord? nu wel :P) en gelakt is! *O*
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:57:07 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_103451310
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:30 schreef BBQ-kip het volgende:
Hoe gaat de afwerking van de lades en deurtjes worden (wat voor knopjes enzo)?

Verders: alle respect natuurlijk, wordt prachtig als 'ie gesierlat is (is dat een woord? nu wel :P) en gelakt is! *O*
knopjes weten we nog niet, we hebben twintig verschillende besteld en gaan kijken wat het mooist staat :')
disclaimer
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:03:01 #70
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_103451597
quote:
99s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

knopjes weten we nog niet, we hebben twintig verschillende besteld en gaan kijken wat het mooist staat :')
Gelukkig lijken wij ook helemaal niet op jullie met dat soort dingen _O-
Keuzes keuzes keuzes... maar goed, als je dan gekozen hebt is het wel helemaal perfect :7
  zondag 20 november 2011 @ 14:34:00 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_104586128
WIN! :D

M'n nagels zijn wel naar z'n grootje :')
Maar! Volgende week komt de schilder!
Dus stay tuned voor pics van ons ensuite "the never ending story" eindresultaat!
disclaimer
pi_104587681
Wat een plaatje ! w/ Dat waren vast liters remover?

De nagels... ach, die groeien weer aan. :{w
pi_104602816
Dat rood in de tegeltjes geeft het allemaal een speels en leuk effect!

Ben je lang die nacht in de weer geweest met de nagellak remover? 6.gif
pi_104622392
Jeuj, wat een werk. Maar wel een geweldig resultaat!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  maandag 21 november 2011 @ 15:29:32 #75
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_104631356
lijkt me een heerlijk werkje.

Lekker high worden :)
pi_104835544
Hoe gaat het hier? :+
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:10:00 #77
36431 bleiblei
pi_104836367
Maandagochtend staat de schilder voor de deur! Na 2 jaar rommelen :P .
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:17:59 #78
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_104836482
Spannend! Het is ook een flinke klus geweest hè, naast je werk, als hobbyisten zijnde.
Je moet jezelf niet zo omlaag praten hoor, het wordt prachtig!
Zou wel fijn zijn als SQ weer wat beter is, verfdampen zijn niet echt lekker anders ;)
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:18:06 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_104837570
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Spannend! Het is ook een flinke klus geweest hè, naast je werk, als hobbyisten zijnde.
Je moet jezelf niet zo omlaag praten hoor, het wordt prachtig!
Zou wel fijn zijn als SQ weer wat beter is, verfdampen zijn niet echt lekker anders ;)
Het zou sowieso fijn zijn als SQ wat beter was, regardless of the verfdamps :') maar ik ben positief!
disclaimer
pi_104839813
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:10 schreef bleiblei het volgende:
Maandagochtend staat de schilder voor de deur! Na 2 jaar rommelen :P .
Oeh doe eens wat before pictures?
  zaterdag 26 november 2011 @ 12:50:08 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_104839974
Die komen sowieso dit weekend! Laatste dingetjes plamuren en dan doen we nog een fotoshoot :D
disclaimer
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:21:43 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_104847164
Nou, hierbij de laatste ruwe platen.

Woonkameraanzicht totaal:

Eetkameraanzicht, deuren open:

Deuren dicht:

Detail eetkamerkant:

Detail woonkamerkant:

Detail schuifdeuren:

En wat een gek idee, dat het over een week gewoon KLAAR is :o
Na twee jaar teringbende... eindigt het...
Ik geloof het pas als het zo is :')
disclaimer
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:26:08 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_104847289
nog even een recap, 27 december 2009:

5 april 2010:

16 september 2010:

de rest van het verloop is wel zo ongeveer in dit topic terug te vinden.
Bezint eer ge begint! :D :')
disclaimer
pi_104848782
Da's hartstikke mooi geworden! En lekker veel opbergruimte :Y
pi_104849347
Zooo gaaf! Dat glas in lood heb je zelf gemaakt toch?
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:35:10 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_104849501
Tnx!

@ ml, alleen in de vitrinekasten, niet van de schuifdeuren. Zoveel skillz heb ik niet :P we zijn geen mmachs :')
disclaimer
pi_104849689
goed werk!
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:41:43 #88
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_104849722
Ik ben trots op jullie, prachtig!
Vanaf volgende week héérlijk van genieten!
pi_104849925
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:35 schreef Stormqueen het volgende:
Tnx!

@ ml, alleen in de vitrinekasten, niet van de schuifdeuren. Zoveel skillz heb ik niet :P we zijn geen mmachs :')
Weet ik die deuren hebben jullie kant en klaar neergezet.
Toch vind ik het knap met die randen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:51:59 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_104850065
Wat bedoel je met randen?
disclaimer
pi_104850530
Er zit toch een donker glasrandje langs de ramen die je zelf gemaakt hebt?
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:10:51 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_104850575
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:09 schreef Ml-etje het volgende:
Er zit toch een donker glasrandje langs de ramen die je zelf gemaakt hebt?
Oh ja, klopt! Donkerpaars en in de hoekjes oranjegeel :Y
disclaimer
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:53:48 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_104969697
Wit! Weiss! Einz! (alleen nog grondverf)

M'n nieuwe servies is ongeduldig ;(

disclaimer
pi_104972279
Echt gaaf dat je nu deel uit maakt van de historie van dit huis en allemaal ambachtswerk ;)
pi_104977738
Zal ook veel schelen in de kou/ stoken als je de deuren 's avonds gesloten houd.
Ziet er mooi uit!
  dinsdag 29 november 2011 @ 19:08:19 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_104977800
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 19:07 schreef bobenjanneke het volgende:
Zal ook veel schelen in de kou/ stoken als je de deuren 's avonds gesloten houd.
Ziet er mooi uit!
ja, dat doen we al een paar weken. Thermostaat hangt in het zitgedeelte en zo hoef je effectief maar 20m2 warm te stoken, ideaal!
disclaimer
pi_104988748
Wauw, super gaaf wordt het.
Vind het zo grappig, toen wij ons huis kochten begonnen jullie geloof ik net met verbouwen.
Toen vonden we jullie salontafel zo super vet. En die staat er nog steeds volgens mij. Maar ruim 2 jaar verder zijn wij allang gesetteld en zijn jullie nog steeds bezig! Petje af daarvoor, maar ook wat een resultaat. Ben benieuwd als het echt echt af is!
pi_104989412
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:53 schreef Stormqueen het volgende:
Wit! Weiss! Einz! (alleen nog grondverf)

[ afbeelding ]

M'n nieuwe servies is ongeduldig ;(

[ afbeelding ]
Dat wordt al mooi ;) welke kleur wordt het?

En fraaie glazen!
  dinsdag 29 november 2011 @ 22:40:25 #99
36431 bleiblei
pi_104989714
9010. Maar ik weet vrijwel zeker dat we off white op de kozijnen hebben zitten en niet wit wit. De kleurenstalen geven weer aan het toch echt 9010 lijkt te zijn. Kortom, moeilijk moeilijk. :P . Het lijkt iig nu witter dan de bedoeling. Al kijken we natuurlijk wel al geruime tijd naar een houtkleur kast en is dit enorm wennen.
  dinsdag 29 november 2011 @ 22:42:37 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_104989815
9010 is ook nie witwit! :D :*
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')