Ja, de kast wordt aan alle kanten gelakt in dezelfde lak als de deuren en kozijnen binnenshuis!quote:Op zondag 6 februari 2011 04:03 schreef BBQ-kip het volgende:
Midnight-reaction: NICCCCCCCCCCEEEE!
Afwerking als je perfectionist bent is a bitch, maar wat een genieten als het (ooit) af is!
Gaat de kast binnen én buiten gelakt worden?
Goed dat jullie zo doorzetten, is niet makkelijk naast de drukte van alledag!
Nice! Maarehh doe je er wel goed onkruidwerend spul onder?quote:Op zondag 6 februari 2011 20:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, de kast wordt aan alle kanten gelakt in dezelfde lak als de deuren en kozijnen binnenshuis!
Hier nog de beloofde pic van onze eerste tien straatstenen, waar we uiteindelijk de hele tuin mee willen gaan bestraten:
[ afbeelding ]
Als het geverfd is straks ziet het er al heel anders uit. En we vinden het gewoon niet zo mooi als de boekenkast in 1 rechte lijn overloopt in de onderkastjesquote:Op zondag 6 februari 2011 21:55 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nice! Maarehh doe je er wel goed onkruidwerend spul onder?
Moet nog even wennen aan de 2 uitstekende stukjes van de ensuitemaar dat komt vast wel goed na het schilderen en het heel veel plamuren en kitten
Daarom, ik wacht rustig afquote:Op zondag 6 februari 2011 22:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als het geverfd is straks ziet het er al heel anders uit. En we vinden het gewoon niet zo mooi als de boekenkast in 1 rechte lijn overloopt in de onderkastjes
6 platen van ongeveer 30 bij 80 cm, in 8mm gehard glas met geslepen randjes. Geen idee wat dat kost overigensquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:44 schreef Ml-etje het volgende:
Micro drip is handigzorg wel dat je een gedetailleerde tekening maakt zodat je weet wat waar loopt.
De deuren1500 euro is wel prijzig maar weet natuurlijk niet hoveel en wat voor glas jullie willen voor het servies deel.
Materiaalkosten vallen wel mee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Die ensuite wordt echt gaaf! Dat patineren gebeurd dat met een soort van zuur ? dan wordt het zeg maar "doffer" ? Hoeveel kost dat glas in lood eigenlijk als je het zelf gaat maken (los van de curcus die je ongetwijfeld nodig hebt) ik vraag mij echt af wat de materiaalkosten van zoiets zijn
![]()
100 m² is trouwens best forse tuin om er zo ff bij te krijgen ! Jullie kopen dat van jullie achterburen oid
We gaan het nog uitzoekenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:55 schreef klusfoobje het volgende:
Dan loop je toch gewoon even bij een glasturk binnen ? In Utrecht heb je Tweeling glas en die is erg leuk met zijn prijzen.
Waarom die 5m2? Wat doet et em? Visueel niks. Je kan er e.v.t je otto's kwijt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:32 schreef bleiblei het volgende:
Heb even zitten knippen plakken, maar dit gebeurd er ongeveer:
[ afbeelding ]
Ik wil absoluut minimaal 100m2 en als we onze tuin rechtdoor trekken zitten we geschat op 95 en de buren (rood) op 115. Dus wij willen ergens 5m2 erbij. Maar de buren willen vooralsnog niet.
Dat zou dom van hem zijn. Er loopt nu een nogal onhandig recht van overpad door de tuin van wit. En die wordt verlegt zodra het rond isquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:40 schreef klusfoobje het volgende:
kortom wit is een groot grond bezitter. Wat een tuin heeft die dan zeg, zeker als hij alles zelf zou houden.
is maar net van welke kant je het bekijkt. je kan het ook zien als kinderachtig van de buren om het niet netjes te verdelen zoals afgesproken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:12 schreef BertusG het volgende:
Het lijkt mij eerder kinderachtig van jullie kant, op basis van die tekening heb je vrij weinig aan die extra 5m2.
Ja maar dat hoekje is (op basis van de tekening) toch volstrekt onlogisch. Ik neem aan dat je ook minder betaalt als je die 5m2 laat schieten. Voor je het weet staan John en Natas op de stoepquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:18 schreef loecje het volgende:
[..]
is maar net van welke kant je het bekijkt. je kan het ook zien als kinderachtig van de buren om het niet netjes te verdelen zoals afgesproken.
Als zijhet niet door laten gaan om die 5 vierkante meter is het dom, maar als jullie het daar op laten stuklopen? Je bent nogal sterk in je stelling dat je absoluut minimaal 100 m² wil.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:16 schreef bleiblei het volgende:
Wat betreft de buren en die 5 meter (of meer, exacte maten weten we namelijk nog niet tot kadaster op bezoek is geweest) kunnen de buren dus niet zeggen "we laten de deal kapot lopen op die 5 meter", want dan gaat hun 110m2 ook niet door.
Waar heeft hij gezegd dat hij dat frutseltje eraan wil plakken?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:43 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Als zijhet niet door laten gaan om die 5 vierkante meter is het dom, maar als jullie het daar op laten stuklopen? Je bent nogal sterk in je stelling dat je absoluut minimaal 100 m² wil.
Je moet blij zijn dat wit uberhaupt wilt verkopen.
En als je absoluut zeker die 100 meter wilt, dan moet je je erfgrens gewoon schuin laten lopen vanaf het huis, niet zo'n afzichtelijk frutseltje eraan plakken.
Dit gaat niet door als wij niet akkoord gaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:43 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Als zijhet niet door laten gaan om die 5 vierkante meter is het dom, maar als jullie het daar op laten stuklopen? Je bent nogal sterk in je stelling dat je absoluut minimaal 100 m² wil.
Je moet blij zijn dat wit uberhaupt wilt verkopen.
En als je absoluut zeker die 100 meter wilt, dan moet je je erfgrens gewoon schuin laten lopen vanaf het huis, niet zo'n afzichtelijk frutseltje eraan plakken.
Mocht je een garagebox kunnen krijgen kopen die grenst aan je tuin, kun je daar een hoop leuke dingen mee gaan doen, zoals een overkapping er aan maken, en het is natuurlijk superhandig dat je meteen bij je spullen kan komen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:12 schreef bleiblei het volgende:
Er zitten meer voordelen aan dat stukje dan jullie weten.
Naast een hoekje voor kliko's, brandhout en andere zooi (speelgoed voor kinderen ooit wellicht).
Grenst er door dat hoekje 1 garage extra aan de achterkant waar we op azen.
Achter onze (toekomstige) tuin grenzen garageboxen van een appartementencomplexje achter ons huis. We hebben nu geen garagebox dat aan onze tuin grenst (ik heb nog wel een garagebox een paar 100m verderop). Dus met veel geluk zouden we kunnen ruilen met bijbetaling. Nu grenst er 1 box aan de tuin, met dat hoekje 2. En dat is een verdubbeling in de minimale kans op succes (die we hard nodig gaan hebben).
Daarnaast vind ik het juist een beetje flauw van de buren. We (SQ en ik) hebben dit plan geinitieerd en voor een deel geregeld. De afspraak was in den beginne dat de grond 50/50 verdeeld zou worden en zoals ze het nu willen zou het 40/60 worden. Dat is imho niet fair als je met z'n allen wat gaat regelen.
Zelf ga ik er namelijk vanuit dat wanneer het 60/40 zou zijn geweest dat ze ook zeker bij ons aan zouden kloppen. Dan ben ik imho nog best genereus door het af te ronden op 100m2.
Onze tuin is toch wel groterquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:39 schreef BertusG het volgende:
Eerst zeg je dat het om die garagebox te doen is, wat best een legitieme reden is om het vervolgens weer onderuit te halen met "als het maar 100m2 is".
Je moet niet zo halsstarrig doen, want je zegt nog net niet dat je liever hebt dat het helemaal niet doorgaat dan dat de tuin van de buren een paar m2 groter is dan die van jou.
Ga in de aandelen Heineken!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
als de aandelenmarkt zo door blijft gaan kunnen we niet eens een tuin kopen_!
Komt ie op de fiets dan?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:31 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ga in de aandelen Heineken!
Bleiblei ( en jij? ) komt morgen langs en moet nog bier halen ;-)
Kijk maar of je morgen meekomt, mijn vrouwtje met de kinderen zijn ook thuis.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Komt ie op de fiets dan?
Ach, als ik thuis blijf scheelt dat al een kratje
Vrij prachtig!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:49 schreef Stormqueen het volgende:
En hoppetee
[ afbeelding ]
Best aardig gelukt toch, die raamkes?
Zijn jullie er al langs geweest?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:46 schreef Stormqueen het volgende:
Tof! We gaan daar eens langs. Kijken wat het scheelt.
nee, nog nietquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:20 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Zijn jullie er al langs geweest?
knopjes weten we nog niet, we hebben twintig verschillende besteld en gaan kijken wat het mooist staatquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:30 schreef BBQ-kip het volgende:
Hoe gaat de afwerking van de lades en deurtjes worden (wat voor knopjes enzo)?
Verders: alle respect natuurlijk, wordt prachtig als 'ie gesierlat is (is dat een woord? nu wel) en gelakt is!
Gelukkig lijken wij ook helemaal niet op jullie met dat soort dingenquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
knopjes weten we nog niet, we hebben twintig verschillende besteld en gaan kijken wat het mooist staat
Het zou sowieso fijn zijn als SQ wat beter was, regardless of the verfdampsquote:Op zaterdag 26 november 2011 10:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Spannend! Het is ook een flinke klus geweest hè, naast je werk, als hobbyisten zijnde.
Je moet jezelf niet zo omlaag praten hoor, het wordt prachtig!
Zou wel fijn zijn als SQ weer wat beter is, verfdampen zijn niet echt lekker anders
Oeh doe eens wat before pictures?quote:Op zaterdag 26 november 2011 10:10 schreef bleiblei het volgende:
Maandagochtend staat de schilder voor de deur! Na 2 jaar rommelen.
Weet ik die deuren hebben jullie kant en klaar neergezet.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:35 schreef Stormqueen het volgende:
Tnx!
@ ml, alleen in de vitrinekasten, niet van de schuifdeuren. Zoveel skillz heb ik nietwe zijn geen mmachs
Oh ja, klopt! Donkerpaars en in de hoekjes oranjegeelquote:Op zaterdag 26 november 2011 19:09 schreef Ml-etje het volgende:
Er zit toch een donker glasrandje langs de ramen die je zelf gemaakt hebt?
ja, dat doen we al een paar weken. Thermostaat hangt in het zitgedeelte en zo hoef je effectief maar 20m2 warm te stoken, ideaal!quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:07 schreef bobenjanneke het volgende:
Zal ook veel schelen in de kou/ stoken als je de deuren 's avonds gesloten houd.
Ziet er mooi uit!
Dat wordt al mooiquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:53 schreef Stormqueen het volgende:
Wit! Weiss! Einz! (alleen nog grondverf)
[ afbeelding ]
M'n nieuwe servies is ongeduldig
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |