abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92269343

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:38
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks B17 zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: Samen met Freddeh de RvV toeristen editie rijden. JJC, Dam tot Dam Classic eindelijk eens de langste afstand uit rijden. LBL? Fietsvakantie in Scandinavië met een tentje en zo weinig mogelijk bagage deze zomer misschien.

jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Een weekje goed fietsen door de Alpen.

marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke
Leeftijd: 24
Regio: Groningen.
Fiets: Trek 2.5 Ultegra, No-name tijdritfiets, Empella Bonfire Cyclocrosser
Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden.

ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200

Wombcat
Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

090601%20DK%20Maassluis%2014%20klein.jpg

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad
Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

Gripper
Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.

Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt
Leeftijd: 22 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P
Leeftijd: 25 BMI: 22 (66,5 bij 1,74)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde Campagnolo Mirage
Doel voor dit seizoen: 4000k

Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek
Leeftijd: 26 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Doel voor dit seizoen Amstel gold race, Limburgs mooiste, Elfstedentocht en in de zomer een vakantieweek rond alp d' huez tijdens de tour

Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent
Leeftijd: 17
BMI: 18 (173 cm, 53 kg)
Regio: Midden-Limburg
Fiets: Trek 1.2

rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues
Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon
Leeftijd: 21 Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl
Leeftijd: 30 BMI: 15 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Doel voor dit seizoen: Samen met Captain_Fabulous de Ronde van Vlaanderen (75km) rijden. Op een gezond gewicht komen.

Mascleta
Leeftijd: 21
BMI: 19 (176cm, 59kg )
Regio: Zeeland
Fiets: Mardini instapfietsje.
Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Fiets: Moser instapfietsje
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cube Agree Pro SL
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Marurk
Leeftijd: 21
BMI: 20 (183 cm, 66 kg)
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra
Licentie: -
Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.

Aardengel
Leeftijd: 24
BMI: 23 (186 cm, 81kg)
Regio: Noord-Holland ('t Gooi)
Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra
Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
Haters gonna hate.
pi_92269361
shit maak ik een typo.
Haters gonna hate.
pi_92269431
En zondag regen :(
Haters gonna hate.
pi_92269723
Zondag regen? Maar dan begint de Midden Nederland Competitie in Nieuwegein. Mijn eerste wedstrijd voor het seizoen.

Januari was een goede maar ook dure maand. 1020km gefietst en het voelt goed. Gaat lekker. Fiets al 120km achter elkaar zonder problemen. Duur omdat mijn garmin weer overleden is en voor garantie opgestuurd is. Duur omdat mijn ketting brak in het donker op een verlaten fietspad in de polder 7km van huis, zodoende mijn derailleur afbrak en in mijn wiel verdween. Sta je daar, vriendelijke man die heeft mij een stukje naar de weg geduwd waarna mijn vriendin mij heeft opgehaald. Schade 200 euro, maar wel nu Dura Ace derailleur voor hetzelfde geld als een Ultegra. We gaan er op vooruit. Morgen kan ik hem weer ophalen.
Superhero to the rescue!
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:43:25 #5
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92271158
Ik doe weer een ronde mee in dit topic :)
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_92274926
Nou dat is zeker een dure maand geweest.
Haters gonna hate.
pi_92280958
Ja, zuur is dat zeg :(

Ik was vandaag nog aardig kapot van de training gister. Dus ik ben maar lekker gaan losfietsen met 't vriendinnetje. Ging ze sprinten voor een bordje. Ik er met m'n verzuurde poten achteraan. Ik reed bijna 50, maar kon haar niet meer inhalen :')

Of zij is gewoon goed, of ik was gewoon slecht. Denk dat de waarheid in het midden lag :')

Morgen nog ff een keer krachttraining en dan zaterdag chillen. Zondag de eerste koers van het jaar alweer!
pi_92283014
Bordjes sprinten _O_

Nu de grote fietstocht wss niet doorgaat ben ik ook t hardlopen aant oppakken. Als dat nog een maandje of twee goed gaat ga ik er ook bij zwemmen en dan eens triatlon :9
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_92283982
Cool! Ik heb vorig jaar ook een triathlon gedaan! Echt superleuk! Op zich hoef je niet retehard te zwemmen, als je dat maar compenseert met fietsen en lopen ;)

Heb je al eens eerder een gedaan?
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:36:01 #10
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_92285631
AAaaaaargh snel het kantoor uit en de hometrainert op...slecht weer dit weekend? Ik moet toch werken ~O> nou ja een paar uur op zondag dan en voornamelijk de boel in de gaten houden, als er niets misloopt hoef ik niets te doen behalve in m'n stoel leunen :7
Maar het verneukt wel je weekend. Is iets cariere technisch zeer nuttigs...maar verneukt evengoed het weekend.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_92287563
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
AAaaaaargh snel het kantoor uit en de hometrainert op...slecht weer dit weekend? Ik moet toch werken ~O> nou ja een paar uur op zondag dan en voornamelijk de boel in de gaten houden, als er niets misloopt hoef ik niets te doen behalve in m'n stoel leunen :7
Maar het verneukt wel je weekend. Is iets cariere technisch zeer nuttigs...maar verneukt evengoed het weekend.
Carriere technisch, of gewoon onregelmatigheidstoeslag? ;)

Ik denk toch echt dat ik zaterdag de fiets op moet. Stel dat het op 2 april k**weer is, dan heb ik iig al slecht weer gehad dit jaar en voelt het iets minder extreem :)
pi_92288979
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 18:01 schreef Tommeke het volgende:
Cool! Ik heb vorig jaar ook een triathlon gedaan! Echt superleuk! Op zich hoef je niet retehard te zwemmen, als je dat maar compenseert met fietsen en lopen ;)

Heb je al eens eerder een gedaan?
Nope, ben gaan fietsen toen hardlopen niet meer kon, blessure, operatie, blessure maar nu kan ik blijkbaar weer lopen en wil ik dat triatlon stuk toch wel proberen. Maar goed, eerst kijken hoe lang t goed gaat en dan eens kijken wat de tijden zijn op een triatlon in de buurt.
pi_92289697
Als je een beetje kan lopen, en een beetje kan fietsen doe je het sowieso wel binnen 1,5 uur.
De sprintafstand dan :)

Mij is dat in 1.23 gelukt. En ik kan absoluut niet zwemmen en liep toen echt matig.
pi_92290691
Ik zit meer te denken aan de Olympische afstand, 10km lopen, 60 fietsen en nog wat zwemmen :P Maar sprint is misschien wel handig om mee te beginnen :) Wil ook nog steeds een marathon lopen :P
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:53:05 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92292722
Hoi!

Vandaag mijn nieuwe fietsje voor 95% in elkaar gezet. *O* Ze is bijna klaar, ik moet alleen nog de vorkbuis afzagen en een ster er in slaan. En de pedalen monteren, en het zadel er op, die komt ws morgen binnen, dan is ze af. :P

@Superhero: balen is dat zeg, verder geen schade aan je frame of wielen hoop ik?

Enne, wat zijn jullie al vroeg aan 't koersen zeg. Ik begin pas over een week of 2 denk ik. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 03-02-2011 21:03:25 ]
pi_92293956
Hey, ik sta in de OP!

Lekker weer vandaag trouwens.. geprobeerd uurtje tussen de werkzaamheden in te plannen, en even uurtje hard te fietsen.. helaas ( :P ) was de klant erg geïnteresseerd, dus liep het uit. Niet fietsen dus. :(
pi_92294131
Had ik al verteld dat het hier eergisteravond zo fucking glad was, in 't oosten? En dat ik op de weg zat, rustig 130 reed, links.. m'n achterkant (3x) uitbrak (achterwielaandrijving), en terwijl ik aan het herstellen (x3) was, er links een auto de vangrail in ging, en rechts een auto over de kop ging? Dus ik mensen uit auto's redden, etc. etc. Ik ben echt blij met m'n computergestuurde BMWtje.. die ik mooi op de weg kon houden, terwijl de kleine kutautootjes links en rechts van de weg stuiterden.. :D

Goed, ik blij dat ik thuis aankom zonder kleerscheuren, haal ik de bocht op mijn eigen oprit niet, en rij ik een deuk in m'n nummerplaat. Die ik vervolgens vandaag verlies, op de snelweg, omdat hij toch losser zat dan ik dacht. Mooi kut dus.
pi_92294520
Morgen KNWU-keuring...
Tevens TVP.
pi_92294641
@FJD: Zo ver kan ik niet hardlopen, want dat houdt in dat ik moet gaan trainen :')

@Kaasplankje: Is het een carbon, of alu buis? Afzagen zou ik met een pijpensnijder doen.

@Oksel: Da's zuur!
pi_92294678
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:17 schreef Oksel het volgende:
Had ik al verteld dat het hier eergisteravond zo fucking glad was, in 't oosten? En dat ik op de weg zat, rustig 130 reed, links.. m'n achterkant (3x) uitbrak (achterwielaandrijving), en terwijl ik aan het herstellen (x3) was, er links een auto de vangrail in ging, en rechts een auto over de kop ging? Dus ik mensen uit auto's redden, etc. etc. Ik ben echt blij met m'n computergestuurde BMWtje.. die ik mooi op de weg kon houden, terwijl de kleine kutautootjes links en rechts van de weg stuiterden.. :D

Goed, ik blij dat ik thuis aankom zonder kleerscheuren, haal ik de bocht op mijn eigen oprit niet, en rij ik een deuk in m'n nummerplaat. Die ik vervolgens vandaag verlies, op de snelweg, omdat hij toch losser zat dan ik dacht. Mooi kut dus.
Held :)

Toch even narren: Dus zij kunnen niet rijden en hebben kutautootjes, en jij kan niet rijden en bent gered door je auto? ;)
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:32:55 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92295026
quote:

Jeetje! Wat een avontuur :o enne, 't scheelt wel als je in een goede auto rijdt.
pi_92295539
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:58 schreef Tommeke het volgende:
Als je een beetje kan lopen, en een beetje kan fietsen doe je het sowieso wel binnen 1,5 uur.
De sprintafstand dan :)

Mij is dat in 1.23 gelukt. En ik kan absoluut niet zwemmen en liep toen echt matig.
M
Triathlon lijkt mij echt vet, maar wat jullie absoluut niet zwemmen noemen is ongetwijfeld nog drie keer beter dan hoe ik in het water vooruit kom.
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:41:00 #23
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92295561
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:26 schreef Tommeke het volgende:

@Kaasplankje: Is het een carbon, of alu buis? Afzagen zou ik met een pijpensnijder doen.

't is alu, een pijpensnijder is wel zo netjes idd. Ik kijk morgen wel even of pa er een heeft. Mijn fiets staat momenteel nog daar. ik heb ze daar gemonteerd aangezien mijn pa een werkschuur heeft incl. alle tools, draaibank, kolomboor, etc. Niet dat ik die laatste 2 nodig had hoor! :+

ik moest 'm laten staan want morgen komen een paar fietsmaten van mijn pa op de koffie, kan ie m even laten zien. :+
Ik heb de nokjes van de voorvork nog afgevijld zodat je snel een wiel kan wisselen. Een wit glad stuurlintje zit er ook al om.

En pa heeft achterin mijn auto een snelspanner en een asje op een alu behuizing gemaakt. Dat vervolgens op het achterscherm van de cabine bevestigd. Nu kan ik mijn voorwiel van mijn fiets uitnemen en de voorvork inklemmen op die houder. Staat mijn fiets mooi vast in plaats van met een snelbinder tegen de zijkant van de laadruimte. :)
pi_92296344
Kom op nou... foto's van de vooruitgang van de bouw! :D
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:01:21 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92296980
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:51 schreef Freddeh het volgende:
Kom op nou... foto's van de vooruitgang van de bouw! :D
Helaas, de fiets staat nu niet hier.

Morgen nog even naar de FM ook om de crank aan te trekken. Ik heb geen sleutel die past; ik moet een lange 10mm imbus hebben met een momentsleutel.

Voorderailleur afstellen was nog even pielen, om dat kleine tussenstapje voor je grote blad op de goede plek te krijgen. Maar 't is wel gelukt. De kabels staan nu op rek, voor en achter op de grootste tandwielen. Dan kunnen ze vannacht zetten en dan morgen nog even fine-tunen.
En alle bouten nog even nalopen.

Dat ding schakelt trouwens snel zeg! :o de ketting vliegt over de tandwielen.

[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 03-02-2011 22:11:19 ]
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:24:52 #26
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92298573
Ik heb nog geen fiets.... :(
Hopelijk aankomende of volgende week zaterdag.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:37:44 #27
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92299443
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:24 schreef jackson het volgende:
Ik heb nog geen fiets.... :(
Hopelijk aankomende of volgende week zaterdag.
Komt goed toch?

Ik ga er dit weekend nog niet mee rijden hoor, ik doe zondag duurtraining en ik ga geen 5 uur op een fiets zitten waar ik de afstelling nog van moet vinden.
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:43:04 #28
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92299763
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Komt goed toch?

Ik ga er dit weekend nog niet mee rijden hoor, ik doe zondag duurtraining en ik ga geen 5 uur op een fiets zitten waar ik de afstelling nog van moet vinden.
Komt zeker goed... Vraag is even wanneer maar ben niet zo'n diehard, maar een mooi weer fietser ;). Krijg alleen nu wel erg veel zin om te beginnen omdat ik ontzettend veel zin in de fiets heb _O_
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_92300058
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Komt goed toch?

In dat opzicht zou ik trouwens wachten met het afzagen van de vorkbuis, tot je de ideale zit gevonden hebt!

Heb ik zelf trouwens niet gedaan met m'n nieuwe fiets, maar dat komt omdat ik die naast m'n oude heb gezet, en alles evenhoog gezet heb.
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:51:50 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92300380
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:47 schreef Tommeke het volgende:

In dat opzicht zou ik trouwens wachten met het afzagen van de vorkbuis, tot je de ideale zit gevonden hebt!

Heb ik zelf trouwens niet gedaan met m'n nieuwe fiets, maar dat komt omdat ik die naast m'n oude heb gezet, en alles evenhoog gezet heb.
Ja, alleen is ze nu wel erg lang; de vorkbuis, ik denk dat ik geen spacers nodig heb en de stuurnok gewoon plat op de headset moet hebben, maar ik zet er nog 20mm aan spacers bovenop zodat ik nog wat speling heb. Ik heb er ook rekening mee gehouden met het afknippen van de kabels.

Die andere fiets er even naast zetten is wel een goede tip, dat doe ik morgen ook wel even.
pi_92304079
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, alleen is ze nu wel erg lang; de vorkbuis, ik denk dat ik geen spacers nodig heb en de stuurnok gewoon plat op de headset moet hebben, maar ik zet er nog 20mm aan spacers bovenop zodat ik nog wat speling heb. Ik heb er ook rekening mee gehouden met het afknippen van de kabels.

Die andere fiets er even naast zetten is wel een goede tip, dat doe ik morgen ook wel even.
Wat marge overhouden is idd wel slim. Maar een spacertoren van vele centimeters is idd ook geen werk!
pi_92309328
Weersverwachtingen voor morgen zijn iets bijgesteld, ze verwachten nu windkracht 6 ipv 7. Windkracht 6 is zwaar, maar het is te doen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:37:30 #33
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_92310278
@kaasplankje, gelukkig geen schade aan het frame. Wiel een slag maar geen spaken gebroken. Ik ga hem vanmiddag even ophalen, kijken wat de fietsenmaker allemaal heeft gedaan.

@Oksel: goed materiaal is het halve werk, geldt net zo voor auto's als voor fietsen

Ik wil fietsen in de zon. Ach, hopelijk blijft het dit weekend droog, dan ben ik al tevreden, maar toch waar is die zon!!!
Superhero to the rescue!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:02:13 #34
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92310681
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 06:43 schreef Freddeh het volgende:
Weersverwachtingen voor morgen zijn iets bijgesteld, ze verwachten nu windkracht 6 ipv 7. Windkracht 6 is zwaar, maar het is te doen.
De eerste voorjaarsstorm O+ De lente is in aantocht!

Het beloofd idd een onstuimig weekend te worden. Ik ga morgen naar 't Zwolsche; een soort raceje onderling en trappistenbiertjes drinken nadien. Zondag zou ik duur doen dus ik twijfel nog even over 's avonds terug rijden (en niet drinken uiteraard) en trainen met de club, of blijven pitten (en biertjes drinken :9 ) en vanuit Zwollie terug op de fiets, dat is 130 km ongeveer maar ik heb dan wel alles wind tegen _O-
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:21:07 #35
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_92311084
Pokkeweer...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:52:44 #36
153506 Captain_Fabulous
pi_92311861
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:16 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Carriere technisch, of gewoon onregelmatigheidstoeslag? ;)

Ik denk toch echt dat ik zaterdag de fiets op moet. Stel dat het op 2 april k**weer is, dan heb ik iig al slecht weer gehad dit jaar en voelt het iets minder extreem :)
Ik wil graag verder specialiseren, maar dan moet je wel soms rare uren draaien, het systeem is alleen zondag beschikbaar helaas...Maar als het klaar is, en het niet teveel regent ga ik nog wel een uurtje proberen te pakken...of twee tenminste. We moeten ons wel harden voor het Epische gebeuren inderdaad :7
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:58:16 #37
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92312007
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:21 schreef SuperWeber het volgende:
Pokkeweer...
Temperatuur is wel prima!
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_92312259
Temperatuur is inderdaad wel aardig, wordt morgen 9C/10C, ook wel aardig. Eens kijken of ik m'n beenstukken nog vinden kan, hoef er morgen in ieder geval geen thermoshirt onder aan dan. Shirtje en een jasje moet prima zijn.
Ziet er naar uit dat het wel droog blijft morgen, dus dat komt ook wel goed dan :)

*edit* Vrouwlief is overigens vandaag naar Drenthe om naar een 'huisje' te kijken :)
pi_92312592
Ik heb gisteren mijn zadel aan laten passen. Kijken hoe het nu zit. Als het vanavond redelijk weer is ga ik even buiten testen anders op de Tacx. Als het niet goed is kan ik vanavond nog terug. Als het wel goed is dan komt er een mooi nieuw leren dekje op naar keuze.

Kijken of ik dan nog last heb van mijn zitvlak.
Haters gonna hate.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:07:51 #40
153506 Captain_Fabulous
pi_92314612
leer :9
pi_92320144
quote:

Idioot! Je gaat toch geen 130 rijden als het ijzelt? :? Veel geluk gehad. Je hebt btw nog wel kans dat je een boete krijgt voor het verliezen van je nummerplaat. :{
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:42:56 #42
153506 Captain_Fabulous
pi_92324510
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:09 schreef eentwee het volgende:

[..]

Idioot! Je gaat toch geen 130 rijden als het ijzelt? :?
They see me rollin, they hatin...Niet haten op deze boi !
pi_92324606
Goedgekeurd bij de sportkeuring. *O*
pi_92326597
Ik heb vanavond een afspraak met Yankee z'n vriendin. Bij hun thuis :+
pi_92326625
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:44 schreef Marurk het volgende:
Goedgekeurd bij de sportkeuring. *O*
Tof! Wat voor licentie ging je ook alweer nemen?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 15:27:24 #46
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_92326812
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:23 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vanavond een afspraak met Yankee z'n vriendin. Bij hun thuis :+
Kun je mooi mijn fiets even poetsen :7
.
pi_92327503
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:27 schreef Yankee het volgende:

[..]

Kun je mooi mijn fiets even poetsen :7
Ga je voor me koken? (8>
pi_92327540
Ik werd trouwens net gebeld, heb maandag een sollicitatie bij een fietskoerierbedrijf, hoe vet is dat! Betaald fietsen, ik word een prof! :D
pi_92327926
Leuk voor je Tommeke!

@Fred pas je een beetje op windkracht 6 is ook nog wel heftig hoor.
Haters gonna hate.
pi_92328340
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:49 schreef CyclingGirl het volgende:
Leuk voor je Tommeke!

@Fred pas je een beetje op windkracht 6 is ook nog wel heftig hoor.
Heb een paar keer met windje 7 naar Capelle en terug gefietst. Vooral wind mee is dan vet ;) Met 7 tegen de Brien over is minder, maar nog net te doen.
pi_92329043
hee superhero, hoe laat begint die competitie zondag, is t op de Nedereindse berg? Misschien kom ik wel even kijken en voor je *O* . :* Als je het podium haalt is misschien een beetje teveel van t goede?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_92332383
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:09 schreef eentwee het volgende:

[..]

Idioot! Je gaat toch geen 130 rijden als het ijzelt? :? Veel geluk gehad. Je hebt btw nog wel kans dat je een boete krijgt voor het verliezen van je nummerplaat. :{
Hoe moet ik weten dat het ijzelt? Dat gaf m'n auto (dit keer) dus NIET aan.. :P
pi_92333806
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:24 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Tof! Wat voor licentie ging je ook alweer nemen?
Amateurs :)
Wat heb jij?
pi_92334162
Ik ga voor sportklasse. Mocht dat goed gaan, dan ga ik voor amateurs.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:08:31 #55
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92337127
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:41 schreef Tommeke het volgende:
Ik werd trouwens net gebeld, heb maandag een sollicitatie bij een fietskoerierbedrijf, hoe vet is dat! Betaald fietsen, ik word een prof! :D
Leuk! Veel succes!

Als je nog tips wilt? O-)
pi_92338138
BMW _O_
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:52:01 #57
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92339283
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:28 schreef FJD het volgende:
BMW _O_
Fijne auto lijkt me dat, ik zou er ook wel een willen, ooit :')

->Edit: Nou mijn fiets is klaar hoor, al is 't zadel nog niet binnen (ik heb er zolang het zadel + pen van mijn baanfiets in gestoken. *O* Morgen zal ik even een foto schieten. De lengte vergeleken met mijn oude fiets in nagenoeg hetzelfde, alleen het stuur staat bijna 18mm hoger ivm de grotere framemaat. Ik heb er even een rondje mee door de straat gereden op mijn sneakers en 't voelde wel oké, wel een beetje gek zo hoog.

[ Bericht 30% gewijzigd door kaasplankje op 04-02-2011 19:59:36 ]
pi_92340291
Morgen geen foto's is een ban hoor! :P
pi_92340892
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 19:52 schreef kaasplankje het volgende:
Fijne auto lijkt me dat, ik zou er ook wel een willen, ooit :')
Mooi materiaal idd. Een 1-serie is wel haalbaar en vond ik vorig jaar ook prima rijden. Zit wel geen echt vermogen in de 1.8 maar prima om vlot mee te komen int verkeer. Nu weer gewoon met de trein ;(
pi_92341060
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:21 schreef FJD het volgende:

[..]

Mooi materiaal idd. Een 1-serie is wel haalbaar en vond ik vorig jaar ook prima rijden. Zit wel geen echt vermogen in de 1.8 maar prima om vlot mee te komen int verkeer. Nu weer gewoon met de trein ;(
Ik rij een 3cil 1.2TDI Polo. Kom ook prima mee in het verkeer. Lekker, die turbo vanaf 2000rpm, maar van mij had die wel ietsjes lager gemogen :Y
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:30:32 #61
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_92341752
En dáár ging ik idd de fout in :)

@ kaasplankje: had je nou die zadelpenklem nog vervangen voor een zwarte? Iets heel stoms mischien, maar ik ben er echt benieuwd naar :')

Morgen misschien alsnog niet fietsen. Vrouwlief is vandaag een huis wezen bekijken en het was wel wat, dus dat moet morgen besproken worden met de mede-kopers. Zitten wat verbouwingsplannen aan vast die verder moeten worden bekeken. En behalve dat wil m'n kleine meid weer een pizza met me maken en komen er morgen een paar mensen langs om wat marktplaats-shizzle af te halen. Al met al dus een druk weekend en vermoedelijk níet fietsen.

Behalve dat komen er wel nieuwe andere fietsmogelijkheden aan. Ik werk in principe 4,5 dagen in Zoetermeer en 0,5 dag dan in Capelle. De baas denkt dat ik maar zaterdagen moet gaan draaien, per zaterdag dus een vrije vrijdagmiddag, of anders vrijdagavonden in ruil tegen vrijdagmiddagen. Ik vind het prima, meer tijd om te fietsen op de vrijdag :D
pi_92342129
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:37 schreef Freddeh het volgende:
Morgen misschien alsnog niet fietsen. Vrouwlief is vandaag een huis wezen bekijken en het was wel wat, dus dat moet morgen besproken worden met de mede-kopers. Zitten wat verbouwingsplannen aan vast die verder moeten worden bekeken. En behalve dat wil m'n kleine meid weer een pizza met me maken en komen er morgen een paar mensen langs om wat marktplaats-shizzle af te halen. Al met al dus een druk weekend en vermoedelijk níet fietsen.
Zo wordt het natuurlijk nooit wat met die RvV.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_92342222
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:43 schreef marcodej het volgende:

[..]

Jawel, zie die optie eronder :Y Ik ben wel blij met de baas, mede omdat ik die vrijdagavonden en zaterdagen thuis kan werken. Lekker wat extra tijd in en om het huis, waardoor dus extra tijd vrij komt om te fietsen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:46:50 #65
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92342362
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:37 schreef Freddeh het volgende:
En dáár ging ik idd de fout in :)

@ kaasplankje: had je nou die zadelpenklem nog vervangen voor een zwarte? Iets heel stoms mischien, maar ik ben er echt benieuwd naar :')

Behalve dat komen er wel nieuwe andere fietsmogelijkheden aan. Ik werk in principe 4,5 dagen in Zoetermeer en 0,5 dag dan in Capelle. De baas denkt dat ik maar zaterdagen moet gaan draaien, per zaterdag dus een vrije vrijdagmiddag, of anders vrijdagavonden in ruil tegen vrijdagmiddagen. Ik vind het prima, meer tijd om te fietsen op de vrijdag :D
Ja, tuurlijk! Er zit een zwarte op nu. :P

Beter dat je binnenkort meer tijd hebt om te fietsen, er moet wél getraind worden ~O>
pi_92342405
De zweep mag moet er over! :D
pi_92346433
Dat is wel fijn ja, ik heb nu ook verschillende werktijden tot 4 uur half vijf of vijf uur. Tot vier uur is heerlijk dan kan ik nog lekker fietsen in de avond. Ik kan ook nog met de fiets naar het werk maar is dan wel erg vroeg in de ochtend. Ik hoop wel dat het morgen bij de Mol doorgaat.
Haters gonna hate.
pi_92352666
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 19:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Leuk! Veel succes!

Als je nog tips wilt? O-)
Altijd welkom, tips! Kom maar op :)
pi_92352865
Wat voor baanfiets heb je eigenlijk?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 00:01:18 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92354242
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 23:35 schreef Tommeke het volgende:
Wat voor baanfiets heb je eigenlijk?
Deze, al zitten er inmiddels wel andere wielen in.

Ik stuur je wel een pm
  zaterdag 5 februari 2011 @ 00:16:36 #71
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92355073
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:24 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik rij een 3cil 1.2TDI Polo. Kom ook prima mee in het verkeer. Lekker, die turbo vanaf 2000rpm, maar van mij had die wel ietsjes lager gemogen :Y
Lekker die turbo? _O-
Prima auto maar het vermogen is natuurlijk om te janken.

Morgen mijn fiets ophalen... At last *O*
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_92361427
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 00:16 schreef jackson het volgende:

[..]

Lekker die turbo? _O-
Prima auto maar het vermogen is natuurlijk om te janken.

Morgen mijn fiets ophalen... At last *O*
Ik weet nog dat je het gezegd hebt maar ik ben het kwijt, wat voor fiets was dat nog maar?

Vermogen is idd niets waard, maar die turbo ben ik wel blij mee, anders komt ie echt niet mee.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 08:38:59 #73
153506 Captain_Fabulous
pi_92361429
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:43 schreef marcodej het volgende:

[..]

Kom kom, we hebben nog drie maanden on kuiten van staal te kweken, zodat we met een geringschattende blik naar de Belgische klinkers kunnen kijken, en ze rauw lusten. :+
Het is onvermijdelijk dat we kwijlend, fluimend en hijgend over de finish zullen rollen, op de laatste drupjes energie, want wie wil nou de eerste zijn die zegt : 'rij eens zachter, dit trek ik niet!'. We gaan elkaar onvermijdelijk opzwepen, en daardoor stimuleren om boven onszelf uit te stijgen. Daarom is het ook goed dat we een beetje matchen qua gewichtsklasse. Anders zou het niet leuk worden. Ik kan niet wachten!
pi_92361451
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Kom kom, we hebben nog drie maanden on kuiten van staal te kweken, zodat we met een geringschattende blik naar de Belgische klinkers kunnen kijken, en ze rauw lusten. :+
Het is onvermijdelijk dat we kwijlend, fluimend en hijgend over de finish zullen rollen, op de laatste drupjes energie, want wie wil nou de eerste zijn die zegt : 'rij eens zachter, dit trek ik niet!'. We gaan elkaar onvermijdelijk opzwepen, en daardoor stimuleren om boven onszelf uit te stijgen. Daarom is het ook goed dat we een beetje matchen qua gewichtsklasse. Anders zou het niet leuk worden. Ik kan niet wachten!
:Y
pi_92361931
Helden _O_ Ik twijfel tussen een hardloopwedstrijd met collega's en de RvV. Nu het grote doel van dit jaar op losse schroeven staat zou ik hardlopen wat meer de nadruk moeten gaan geven nml..
  zaterdag 5 februari 2011 @ 09:39:08 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92362044
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 09:29 schreef FJD het volgende:
Helden _O_ Ik twijfel tussen een hardloopwedstrijd met collega's en de RvV. Nu het grote doel van dit jaar op losse schroeven staat zou ik hardlopen wat meer de nadruk moeten gaan geven nml..
Wat is je grote doel dan? en waarom staat 't op losse schroeven?

[ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 05-02-2011 09:45:55 ]
  zaterdag 5 februari 2011 @ 09:49:19 #77
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92362192
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 08:38 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik weet nog dat je het gezegd hebt maar ik ben het kwijt, wat voor fiets was dat nog maar?
In het kort:
Frame: Colnago // groep: Campa Record (2010) // stuur, zadelpen, crankstel: FSA // Look blade carbon Ti 12 pedalen // Fizik zadeltje.

Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_92362345
Morgen weer op de ATB.

Ik ga denk ik gewoon fietsuurtjes in mijn agenda in plannen, zodat ik dan geen afspraken plan..
  zaterdag 5 februari 2011 @ 10:02:13 #79
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92362409
Fiets is klaar voor een testritje *O*

pi_92362517
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 10:02 schreef kaasplankje het volgende:

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
:9~ Porno!!

Maar waar ga je uit drinken? ;)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 10:14:35 #81
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92362576
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 10:10 schreef Freddeh het volgende:

:9~ Porno!!

Maar waar ga je uit drinken? ;)
Oja, die was ik nog vergeten+ 2 bidonhouders _O- naja ik neem gewoon die simpele tacx dingen (zwart)
pi_92362857
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 10:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oja, die was ik nog vergeten+ 2 bidonhouders _O- naja ik neem gewoon die simpele tacx dingen (zwart)
Tao's? Of die nog simpelere stalen dingetjes?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 10:45:59 #83
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92363095
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 10:31 schreef Freddeh het volgende:

Die simpele idd, alu is dat geloof ik
pi_92363498
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 10:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Die simpele idd, alu is dat geloof ik
Mja, die dingen wil ik dus niet, tenzij er rubberen dopjes op zitten anders worden m'n mooie bidons zo vernaggeld.
pi_92363499
Mooi frame..wat weegt het frame?

Mooi fietstje in totaal.. die wielen maken het altijd af. Jammer dat ze zo duur zijn. En zwaar. Weet niet eens of zulke wielen kunnen tippen aan mijn Zonda's..?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 11:35:44 #86
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92364174
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:03 schreef Oksel het volgende:

Mooi fietstje in totaal.. die wielen maken het altijd af. Jammer dat ze zo duur zijn. En zwaar. Weet niet eens of zulke wielen kunnen tippen aan mijn Zonda's..?
Geen idee wat ze weegt, niet superlicht ofzo. Ik heb ze ook niet met lichte onderdelen afgemonteerd, aangezien ik al een beetje over budget was. Die wielen zijn ook wat aan de zware kant, maar wel aerodynamisch met een 60mm velgprofiel en platte spaken. De alu velgrand remt trouwens erg goed; de remmen spreken mooi aan.

Prima voor de snelle rondjes :P

Ik heb ook nog tubewieltjes met een platte velg hoor, zo'n mavic reflex geloof ik, en Chorus naven.
Die gebruik ik voor klimwedstrijdjes of op de klinkertjes.
pi_92364792
quote:

Wat een mooi dingetje! _O_
Knap ook dat je dat ding helemaal zelf in elkaar hebt weten te zetten. ^O^ Weet niet of ik dat zelf zou kunnen...
  zaterdag 5 februari 2011 @ 12:41:03 #88
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_92366000
Mooie fiets kaasplankje ^O^
.
pi_92368792
Hmm, net bij het schoonmaken van m'n fiets geconstateerd dat ik een toch wel flinke kras in de lak heb onder m'n achtervork. Denk dat dat komt door een steentje dat aan m'n band is blijven plakken... altijd jammer natuurlijk, maar niets aan te doen vrees ik.
Wat zijn eigenlijk jullie ervaringen op het gebied van lakschades en krassen?
pi_92368805
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 09:39 schreef kaasplankje het volgende:
Wat is je grote doel dan? en waarom staat 't op losse schroeven?
Wilde met Urs de 100 cols tocht gaan doen maar we komen er zowel qua tijd als geld waarschijnlijk niet helemaal uit. Tel daarbij op dat ik wil gaan kitesurfen en ik zowel de triatlon als de marathon op m'n lijstje heb staan en dat ik er nog niet veel voor voel om 5 weken alleen te fietsen en zie daar de losse schroeven.

Geile fiets trouwens zeg :9
pi_92370150
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:59 schreef Marurk het volgende:
Hmm, net bij het schoonmaken van m'n fiets geconstateerd dat ik een toch wel flinke kras in de lak heb onder m'n achtervork. Denk dat dat komt door een steentje dat aan m'n band is blijven plakken... altijd jammer natuurlijk, maar niets aan te doen vrees ik.
Wat zijn eigenlijk jullie ervaringen op het gebied van lakschades en krassen?
pi_92370181
quote:

Knap fietsje.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:48:07 #93
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92370589
quote:

Geweldige fiets. Echt iets aparts.... :9
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_92371016
@ kaasplankje: Jij rijdt ook licentie toch? Welke?
pi_92372551
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

TWEE maanden! Acht schamele weekjes. ~O>

Mooi fietsje plank. Ik houd wel van blauw in frames, zeker ook dat opvallende lichte. Alleen de rode bandjes vind ik niet mooi. Die Cosmics had je al toch? Bij Rose hebben ze een paar sets verkocht voor 479 euro :( Kwam ik natuurlijk veel te laat achter.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:22:47 #96
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92373520
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 10:31 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Tao's zijn gedateerd. Nu moet je van die mooie UNA's hebben.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:03 schreef Oksel het volgende:

Die fiets gaat al gauw naar de 8,5 tot 9 kg toe. Zitten niet echt spectaculaire lichte onderdelen op. Zelfs de kroon van de voorvork lijkt wel een alu te zijn.
maar het geheel ziet er wel aardig uit hoor, alleen zijn er een paar details die beter gekund hadden. Nu zul je waarschijnlijk heel snel lak slijtage krijgen omdat de kabels tegen het balhoofd aanlopen. Net zoals de achterremkabel tegen de zadelbuis aanschuurt. Kun je niets aan doen maar is een design misser.

[ Bericht 52% gewijzigd door buzz1291 op 05-02-2011 16:32:16 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:30:04 #97
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92373784
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:22 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bedoel je Tacx Uma? Ik ben tevreden met mijn Tao's. Kosten geen drol.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:35:33 #98
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92374033
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:30 schreef No-P het volgende:

[..]

Bedoel je Tacx Uma? Ik ben tevreden met mijn Tao's. Kosten geen drol.
Inderdaad uMa. Fautje. Uiteraard zijn die Tao's OK. Gebruik ik op mijn mountainbike ook. Maar op mijn racefiets maar een UMA gemonteerd. Ziet er net wat strakker uit. wilde eigenlijk een carbon bidonhouder hebben maar die ben ik nog niet in naked carbon tegen gekomen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:56:29 #99
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92374853
k
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Inderdaad uMa. Fautje. Uiteraard zijn die Tao's OK. Gebruik ik op mijn mountainbike ook. Maar op mijn racefiets maar een UMA gemonteerd. Ziet er net wat strakker uit. wilde eigenlijk een carbon bidonhouder hebben maar die ben ik nog niet in naked carbon tegen gekomen.
Ah, ik kon al geen UNA's vinden. Blijven die UMA's een beetje strak na veel gebruik?

Mooi karretje Kaasploeg.
Sei wachsam,
pi_92375164
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:22 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

[..]

Die fiets gaat al gauw naar de 8,5 tot 9 kg toe. Zitten niet echt spectaculaire lichte onderdelen op. Zelfs de kroon van de voorvork lijkt wel een alu te zijn.
maar het geheel ziet er wel aardig uit hoor, alleen zijn er een paar details die beter gekund hadden. Nu zul je waarschijnlijk heel snel lak slijtage krijgen omdat de kabels tegen het balhoofd aanlopen. Net zoals de achterremkabel tegen de zadelbuis aanschuurt. Kun je niets aan doen maar is een design misser.
http://www.bbbparts.com/p(...)tection&LC=EN&Y=2011
pi_92375804
quote:
Op zaterdag 5 februari 2011 00:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ] Deze, al zitten er inmiddels wel andere wielen in.

Ik stuur je wel een pm
Mooi ding! Ik PM vanavond ff terug!
  zaterdag 5 februari 2011 @ 19:37:33 #102
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92380757
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:56 schreef No-P het volgende:
k

[..]

Ah, ik kon al geen UNA's vinden. Blijven die UMA's een beetje strak na veel gebruik?
....
Dat kan ik je over een paar maanden pas vertellen want ik heb hem vorige week pas gemonteerd. Zijn wel wat duurder, 12 euro ipv 8,90 voor de Tao's maar ziet er strak uit op mij naked carbon BMC Pro Machine.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 22:55:48 #103
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92390398
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:55 schreef eentwee het volgende:

TWEE maanden! Acht schamele weekjes. ~O>

Mooi fietsje plank. Ik houd wel van blauw in frames, zeker ook dat opvallende lichte. Alleen de rode bandjes vind ik niet mooi. Die Cosmics had je al toch? Bij Rose hebben ze een paar sets verkocht voor 479 euro :( Kwam ik natuurlijk veel te laat achter.
Klopt, ik had de wielen en de banden al, bleek dat rood nog best wel te kunnen op dit frame. Ik ga echt niet allemaal nieuwe tubes en banden kopen omdat de kleur niet perfect matched :D

Enne, de fiets is idd niet spectaculair licht afgemonteerd, maar dat hoeft ook niet voor mij; ik ben niet zo'n grammenjager.

@Marurk: Ik lig niet wakker van lakschade op mijn karretje, had ze maar geen fiets moeten worden.
En ik heb een amateur licentie trouwens.

Dank voor de reacties, ik ben wel blij met mijn nieuwe scheurijzer! 8-)
pi_92391083
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

@Marurk: Ik lig niet wakker van lakschade op mijn karretje, had ze maar geen fiets moeten worden.

[..]
Dat is ook wel waar inderdaad. :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

En ik heb een amateur licentie trouwens.

[..]
Misschien kom ik je dan nog wel eens tegen bij een of andere wedstrijd. ;) Die fiets is zo opvallend, dat kan niet missen. :D
pi_92394726
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:37 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat kan ik je over een paar maanden pas vertellen want ik heb hem vorige week pas gemonteerd. Zijn wel wat duurder, 12 euro ipv 8,90 voor de Tao's maar ziet er strak uit op mij naked carbon BMC Pro Machine.
Heb je daar al eens pica's van laten zien? :9~
pi_92401175
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 00:20 schreef eentwee het volgende:

[..]

Vorige topic geloof ik :)
  zondag 6 februari 2011 @ 12:42:35 #107
58560 Oksel
Gezellig.
pi_92405844
Ik wil anders nog wel wat foto's posten? :+

Vanochtend 63km op de ATB gedaan. Heb nu het sprongen maken door.. :D Dus snoeihard bergafwaarts, en bij elke kleine (of grote >:) ) drop door boomwortels flinke sprongen maken. Klappen dat die fiets krijgt.. :D Gelukkig achtervering, dat scheelt echt veel.

63km, was afzien. Holterberg.
  zondag 6 februari 2011 @ 15:35:34 #108
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92412925
Mozeskriebel wat een harde wind. 4.5uur getraind (met de nieuwe fiets ik kon het natuurlijk niet laten)

Er stond zoveel wind, heel vlagerig. Ik durfde soms amper een hand van het stuur te halen om een slok drinken te nemen.
De fiets reed goed, viel me nog mee met de stijfheid, het frame voelde gewoon goed. Lengte van de stuurnok is ook prima zo, ik wil alleen het stuur nog wat laten zakken, en met een andere headset (met lage topcap) kan dat ook. 5mm ongeveer. Al met al zit ik dan 4mm korter en 15mm hoger(stuur)

[ Bericht 67% gewijzigd door kaasplankje op 06-02-2011 16:20:11 ]
  zondag 6 februari 2011 @ 16:54:59 #109
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92416643
Eerste kilometers gemaakt op mijn nieuwe fiets... Maar dan ook echt maar een paar km, wilde met die barre wind nog niet meteen los. Geweldige fiets mag ik wel zeggen, erg blij mee. Gaat een mooi seizoen worden voor mijn doen gok ik zo.

Zal foto's van de fiets later posten :9
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zondag 6 februari 2011 @ 17:02:56 #110
58560 Oksel
Gezellig.
pi_92417001
Ik had vandaag ook wel op de racefiets gewild. Maargoed, er is dus echt geen leuk groepje hier in de buurt.. alle jonge mensen gaan een rondje rond de kerk fietsen, hard achter elkaar aan. De ouderen gaan al klagend 30km/u fietsen..
  zondag 6 februari 2011 @ 17:17:20 #111
175950 Marurk
Baggeraar
pi_92417576
Lekker getraind vandaag met de ploeg, maar was wel behoorlijk afzien. Een kleine 110 km getrapt, ~1000 hoogtemeters, gemiddelde snelheid van 29 km/h (ondanks die harde wind). Een mooi resultaat al zeg ik het zelf, maar ben wel dood nu. :')
pi_92417832
Even een klein leekvraagje tussendoor. Ik weet dat het hier niet hoort maar kon zo even geen goed topic vinden.

Ik heb recent een nieuwe fiets gekocht. Prima ding, alleen fietst hij wat te licht. Zelfs op de hoogste versnelling trap ik te snel. Is er een eenvoudige manier om dit wat zwaarder te maken of moet ik een nieuwe fiets kopen?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  zondag 6 februari 2011 @ 17:28:46 #113
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92418022
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:23 schreef Neraice het volgende:
Even een klein leekvraagje tussendoor. Ik weet dat het hier niet hoort maar kon zo even geen goed topic vinden.

Ik heb recent een nieuwe fiets gekocht. Prima ding, alleen fietst hij wat te licht. Zelfs op de hoogste versnelling trap ik te snel. Is er een eenvoudige manier om dit wat zwaarder te maken of moet ik een nieuwe fiets kopen?
RTFM
pi_92418083
quote:
12s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

RTFM
Ik moest 'm googlen :')

Maar ik zal ff kijken :)
  zondag 6 februari 2011 @ 17:30:17 #115
175950 Marurk
Baggeraar
pi_92418087
quote:

Weet niet hoeveel tandjes je grootste voorblad heeft, maar eventueel zou je je grootste blad voor kunnen vervangen door een blad met iets meer tandjes.
pi_92418186
Staat niks in de handleiding.

Maar is het makkelijk zelf te doen of moet ik daarvoor naar de fietsenmaker?
  zondag 6 februari 2011 @ 17:34:55 #117
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92418264
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:32 schreef Neraice het volgende:
Staat niks in de handleiding.

Maar is het makkelijk zelf te doen of moet ik daarvoor naar de fietsenmaker?
Wat voor fiets heb je?

merk, type, aantal versnellingen
pi_92418302
Sparta Leopard, 3 versnellingen.

Is geen wielrenfiets dus deze vraag hoort hier eigenlijk helemaal niet maar ik dacht dat weten jullie wel :)
  zondag 6 februari 2011 @ 17:38:21 #119
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92418403
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:35 schreef Neraice het volgende:
Sparta Leopard, 3 versnellingen.

Is geen wielrenfiets dus deze vraag hoort hier eigenlijk helemaal niet maar ik dacht dat weten jullie wel :)
Jajaja, zo'n city-tank

Misschien kan je achter een kleiner tandwieltje monteren, maar waarschijnlijk moet je dan ook de ketting inkorten. Niet zo heel moeilijk.
pi_92418491
quote:
11s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:35 schreef kaasplankje het volgende:
Mozeskriebel wat een harde wind. 4.5uur getraind (met de nieuwe fiets ik kon het natuurlijk niet laten)

Er stond zoveel wind, heel vlagerig. Ik durfde soms amper een hand van het stuur te halen om een slok drinken te nemen.
De fiets reed goed, viel me nog mee met de stijfheid, het frame voelde gewoon goed. Lengte van de stuurnok is ook prima zo, ik wil alleen het stuur nog wat laten zakken, en met een andere headset (met lage topcap) kan dat ook. 5mm ongeveer. Al met al zit ik dan 4mm korter en 15mm hoger(stuur)
Is dat hoger zitten bewust? Want anders kun je natuurlijk ook gelijk een 17 graden pen monteren, dat scheelt je ongeveer 2cm in hoogte (en een nieuwe headset).

@Oksel: waarom ga je niet gewoon in je eentje fietsen? ;)
De wind was vandaag wederom flink straf, 4 uurtjes doorheen geploeterd. Maar met deze temperaturen neem ik me voor niet te klagen. Je kunt immers niet alles hebben in februari. Tot nu toe zijn er best veel dagen geweest waarop er gefietst kon worden. :)
pi_92418577
Oke bedankt! M'n vader is redelijk handig dus die kan dat wel doen, maar dan hoef ik in ieder geval niet voor een nieuwe fiets te gaan. :)
  zondag 6 februari 2011 @ 17:54:43 #122
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92418991
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:40 schreef eentwee het volgende:

Is dat hoger zitten bewust? Want anders kun je natuurlijk ook gelijk een 17 graden pen monteren, dat scheelt je ongeveer 2cm in hoogte (en een nieuwe headset).

@Oksel: waarom ga je niet gewoon in je eentje fietsen? ;)
De wind was vandaag wederom flink straf, 4 uurtjes doorheen geploeterd. Maar met deze temperaturen neem ik me voor niet te klagen. Je kunt immers niet alles hebben in februari. Tot nu toe zijn er best veel dagen geweest waarop er gefietst kon worden. :)
Iets hoger mag wel, die andere fiets was wat aan de kleine kant voor mij, dus ik zat vrij diep, maar dat ging op zich best goed altijd. Een 17 graden pen is een goed idee, ik dacht alleen dat die hoger waren. :@

Temperatuur was goed idd ^O^
  zondag 6 februari 2011 @ 19:34:22 #123
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92423595
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 00:20 schreef eentwee het volgende:

[..]

Neuh, moet dat dan? Het is tenslotte maar gewoon een standaard fietsje hoor, met Sram Red, Prologo zadel en een stel EA90 wielen met Conti GP4000s er op. Niks speciaals aan, wel lekker licht met 7,1 kg schoon aan de haak.

Overigens die UMA bidonhouder is wel mooi, maar de bidon zat toch niet zo heel stevig vast. En ik zie nu in de Tour de Qatar dat Rabo ook weer terug is bij die TAO bidonhouders terwijl ze er op training toch echt die UMA's hadden opzitten.
  zondag 6 februari 2011 @ 19:42:48 #124
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92424016
quote:

Nieuwe fiets kopen? Nee, even bij de lokale fietsenmaker langsgaan wel eens kunnen helpen.
pi_92428587
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:34 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Neuh, moet dat dan? Het is tenslotte maar gewoon een standaard fietsje hoor, met Sram Red, Prologo zadel en een stel EA90 wielen met Conti GP4000s er op. Niks speciaals aan, wel lekker licht met 7,1 kg schoon aan de haak.
Niks moet maar zo'n mooie BMC fleurt het topic wel op hoor. Zo lang Oksel in elk topic zijn Bianchi post kan een beetje afwisseling geen kwaad ;) Een Pro Machine is echt geen standaard fiets, valse bescheidenheid of je bent gewoon veel te rijk :P
  zondag 6 februari 2011 @ 22:16:25 #126
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92434852
Mijn fiets weegt 8.5kg met de Cosmics op de keukenweegschaal. En ik 75.2kg :+
  zondag 6 februari 2011 @ 23:03:03 #127
175950 Marurk
Baggeraar
pi_92437764
quote:
6s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:16 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn fiets weegt ook zoiets, maar ik weeg maar 66 kg })
Maar goed, waar ik sneller naar boven ga, ga jij natuurlijk weer sneller naar beneden :P
pi_92438874
Zo, vandaag de eerste koerkilometers van het jaar ook gehad!
Ik startte tegelijk met de vrouwen, amateurs etc.. Eigenlijk alles behalve elite/beloften.

Met windkracht 6 op een volkomen kaal rondje stond me wat te wachten. Natuurlijk stond ik weer te ver achteraan, maar ik was redelijk weg. Na 200 meter vol tegen de wind in, moest even volle bak geven om in het wiel te komen, maar dat lukte wonder boven wonder. De eerste ronde ging best goed. Op een klinkerstrook wat gaatjes dichtgereden en ik zat zomaar in de tweede ronde.

Toen brak het weer voor me en was de mongolenwaaier het verdict. Had hier geen zin in en heb een halve ronde achter het peloton gejaagd, maar dichtrijden ho maar. Heb me toen maar af laten zakken naar een waaier met wat clubgenoten. Het was wel mooi om te zien dat ik niet de minste was in dit groepje :) Toen ik weer naar het buitenblad wou schakelen lukte dat niet (gister te fanatiek wezen afstellen :') ). Ben toen maar afgestapt en heb m'n vriendin opgezocht (ook al afgestapt). Samen zijn we weer opgestapt in een waaier met bijna alleen maar dames en een paar junioren. Dit ging niet echt snel (windkracht 6 in de rug, op de 39-12 was genoeg), maar die dames hebben me toch nog wat tips gegeven mbt waaierrijden. Dus nuttig was het wel.

Op de terugweg reden we op een gegeven moment bijna in de kant om een auto er langs te laten, word ik door een windvlaag omvergewaaid. Tommeke op de grond, fiets door de lucht gelanceerd op de motorkap van die auto :')_

Wonder boven wonder geen schade aan de auto, en ik had alleen paar schaafwonden en een slag in m'n wiel en een verbogen achterpad. Gelukkig werkt een van de jongens in een fietsenwinkel en hij heeft meteen het wiel rechtgetrokken en de het achterpad teruggebogen.

Enerverend dagje dus! :D
Maar wat een wind zeg!
  maandag 7 februari 2011 @ 07:48:25 #129
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92447372
@Tommeke :D wat een verhaal!

quote:
10s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:03 schreef Marurk het volgende:

Maar goed, waar ik sneller naar boven ga, ga jij natuurlijk weer sneller naar beneden :P
Oh ja, jij bent superlicht hé? En ook best lang geloof ik?

Ik kan wel heel goed bergop rijden hoor, zeker de langere klimmen (8 km of meer) gaan me heel goed af. Ik heb ook geen gram vet. Echte sprints verlies ik meestal, zelfs van mijn vriendin :')
pi_92448070
Zaterdag ben ik niet gaan fietsen was echt te riskant.
Zondag bij de Coureur gereden. Ik werd er afgereden! Ik liet me teveel op kantje zetten en er waren een paar goed elites die de boel gingen aantrekken. Ronde laten zakken daarna weer aangepikt en toen ben ik er wel goed bij gebleven. Daarna nog een rondje van 30km gereden om aan de kilometers te komen.
Haters gonna hate.
pi_92448500
quote:
10s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:03 schreef Marurk het volgende:

[..]

11.2kg laatste keer dat ik hem woog, en 93kg :')
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 08:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Zaterdag ben ik niet gaan fietsen was echt te riskant.
Zondag bij de Coureur gereden. Ik werd er afgereden! Ik liet me teveel op kantje zetten en er waren een paar goed elites die de boel gingen aantrekken. Ronde laten zakken daarna weer aangepikt en toen ben ik er wel goed bij gebleven. Daarna nog een rondje van 30km gereden om aan de kilometers te komen.
Ja, zaterdag was echt mooi kut :{ Komende zaterdag wordt overigens wel weer heel goed te doen als je kijkt naar de huidige verwachtingen. Hoop dat het nu wat beter wordt dan de afgelopen tijd, maar ja... het is nog winter natuurlijk.
pi_92449283
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:51 schreef eentwee het volgende:

[..]

Niks moet maar zo'n mooie BMC fleurt het topic wel op hoor. Zo lang Oksel in elk topic zijn Bianchi post kan een beetje afwisseling geen kwaad ;) Een Pro Machine is echt geen standaard fiets, valse bescheidenheid of je bent gewoon veel te rijk :P
Dan zal ik deze week ook maar voor wat afwisseling gaan zorgen. Mn nieuwe fiets komt een dezer dagen *O*
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 7 februari 2011 @ 09:53:19 #133
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92449449
Oef tommeke. Ik heb dit weekend rust genomen want had weinig zin in die wind.
Sei wachsam,
  maandag 7 februari 2011 @ 10:30:49 #134
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92450377
quote:
6s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:16 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn nieuwe fiets pakt iets zwaarder uit dan ik dacht. 8KG rond had ik even snel gewogen aan een haak. Weeg hem dinsdag beter bij mijn zwager :).
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 7 februari 2011 @ 11:25:14 #135
58560 Oksel
Gezellig.
pi_92451992
Fiets + ik zijn samen 96kg.. :+ Zolang heuvels < 30 meter hoog zijn, kom ik ze wel op. Alles daarboven is niets.. :P Sprinten is daarentegen dan weer geen probleem.. ;) En de winter is weer voorbij, conditie is goed, dus hoop dat over maandje of 6 m'n fiets + ik < 90kg zijn.

Vanochtend 37km wind tegen.. gemiddelde van 26km/u. Vanmiddag zal het gemiddelde wat hoger liggen.. :+

En alleen fietsen vind ik niet leuk. 60km gaat dan nog wel, alles daarboven is niet tof.

Gisteren met het ATB'en ik op kop, op de terugweg (op het asfalt), zijwind.. dus nog best doortrappen. Komen we bij een viaduct, sprint Gerrit (bouwjaar 1938) er opeens vandoor, kwam er niet eens meer bij.. :D :D Die vent die kan nog zo hard fietsen.. die fietst menig 50-60 jarige eruit :D
  maandag 7 februari 2011 @ 11:30:32 #136
58560 Oksel
Gezellig.
pi_92452194
Binnenkort fietsmeet bij Gripper trouwens!

En de eerste racefietstocht staat alweer in m'n agenda.. maart!
  maandag 7 februari 2011 @ 11:43:32 #137
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92452699
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:25 schreef Oksel het volgende:
Fiets + ik zijn samen 96kg
95 hier.... ;(
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 7 februari 2011 @ 11:56:34 #138
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92453143
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:51 schreef eentwee het volgende:

[..]

Veel te rijk...haha, nee hoor nooit genoeg.

Met standaard bedoelde ik eigenlijk dat het geheel in Nederland heel eenvoudig aan te schaffen is en er geen exotische onderdelen opzitten.

Gewoon een kwestie van slim inkopen, 2010 Pro machine frame van La Bici einde seizoen voor minder dan de helft van de catalogus prijs, EA90 wielen bij de Vos en voor de rest het internet afgespeurd tot werkelijk de allerlaagste prijs die er maar te vinden was. Alleen de bracketlagers en cranckstel laten monteren omdat die er in geperst moeten worden en voor de rest gewoon zelf opgebouwd. En als je dan de kosten eind 2010 vergelijkt met wat een BMC dealer begin 2010 voor deze fiets had willen vangen, dan is hij toch even 45% goedkoper uitgevallen. Ach na 7 jaar mag je toch wel eens gek doen? Ik zal binnenkort wel eens een foto van dit racemonster uploaden
  maandag 7 februari 2011 @ 12:10:06 #139
58560 Oksel
Gezellig.
pi_92453644
Ik ben nog steeds groot Marktplaats-fan. O.a. setje Zonda's inc. Campa cassette voor 185 EUR gescoord.
pi_92454347
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:30 schreef Oksel het volgende:
Ow?
  maandag 7 februari 2011 @ 12:39:22 #141
153506 Captain_Fabulous
pi_92454639
Met schuimexplosiebad behandeling voor dames fietsers B-)
pi_92454727
hahaha ja dat schuimexplosiebad.

Vanaf woensdag ben ik er een aantal dagen niet, we gaan fietsen in de Spaanse zon! :P
Haters gonna hate.
  maandag 7 februari 2011 @ 12:53:54 #143
153506 Captain_Fabulous
pi_92455147
Gripper heeft een boormachine en een cementmix-klopper, dus dat schuimen gaat heel goed lukken :7
Vraag me wel af of we daarmee niet alle planten in z'n tuin mollen als we het buiten doen, dus nog maar even overleggen, of binnen :+
pi_92455766
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:30 schreef Oksel het volgende:
Wat eentwee al zei:
Oh, wanneer dan? :+

@CapFab: Ik zorg ervoor dat jullie goed moe zijn na het tochtje, zodat je geen puf meer hebt om planten te mollen. Mocht er nou tóch nog energie over zijn, dan kunnen we alvast het terras bij de schuur 20 cm afgraven en de oude klinkers en spoorbielzen weggooien. Daar komt deze zomer een veranda. Als ik de meet in April/mei doe, is de veranda nog niet helemaal af, aan het eind van de zomer wel.
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 7 februari 2011 @ 13:26:06 #145
153506 Captain_Fabulous
pi_92456359
Volgens net binnengekomen info, gebruiken ze bij de haman dat schuim om je mee te masseren ipv olie...dus dat is niet zo schadelijk voor de plantjes lol. Of cyclinggirl zich door ons laat masseren is waarschijnlijk een andere zaak O-)
Maar een grote mortelkuip vol met schuim mixen om gewoon helemaal in te gaan zitten is misschien ook wel leuk...
pi_92457042
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 09:10 schreef Freddeh het volgende:
11.2kg laatste keer dat ik hem woog, en 93kg :')
Jij slanke den!
Het gewicht van mijn fiets zou ik niet exact weten, maar ik denk dat de fiets en ik samen op circa 115 kg uitkomen (plus of min een paar kg).
  maandag 7 februari 2011 @ 13:45:54 #147
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92457168
Samen met de fiets onder de 80kg. *O*
Sei wachsam,
pi_92457434
Ik denk dat ik relatief gezien de lichtste fiets heb *O*
pi_92458079
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:52 schreef nogeenmaarten het volgende:
Denkbeeldige fietsen tellen niet mee *O*
  maandag 7 februari 2011 @ 14:26:11 #150
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92458795
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:52 schreef nogeenmaarten het volgende:
En ik de zwaarste -O-
Sei wachsam,
pi_92458902
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:08 schreef Freddeh het volgende:
Denkbeeldige fietsen tellen niet mee *O*
:?
pi_92459052
quote:
5s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:28 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

:?
Laat maar :{
pi_92459149
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:56 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Veel te rijk...haha, nee hoor nooit genoeg.

Met standaard bedoelde ik eigenlijk dat het geheel in Nederland heel eenvoudig aan te schaffen is en er geen exotische onderdelen opzitten.

Gewoon een kwestie van slim inkopen, 2010 Pro machine frame van La Bici einde seizoen voor minder dan de helft van de catalogus prijs, EA90 wielen bij de Vos en voor de rest het internet afgespeurd tot werkelijk de allerlaagste prijs die er maar te vinden was. Alleen de bracketlagers en cranckstel laten monteren omdat die er in geperst moeten worden en voor de rest gewoon zelf opgebouwd. En als je dan de kosten eind 2010 vergelijkt met wat een BMC dealer begin 2010 voor deze fiets had willen vangen, dan is hij toch even 45% goedkoper uitgevallen. Ach na 7 jaar mag je toch wel eens gek doen? Ik zal binnenkort wel eens een foto van dit racemonster uploaden
Plus dat je eigen fiets opbouwen ook leuk is! Je geeft er zo een mooi eigen tintje aan ;)

Als je ziet wat ik voor m'n fiets betaald heb, ik denk zo'n 35% van de nieuwprijs.
Al is dan niet alles wat ik erop heb zitten nieuw.

Sollicitatie vanochtend ging naar mijn idee wel goed, ik kwam misschien niet overenthousiast over, maar heb wel laten merken dat ik gek ben op alles wat met fietsen te maken heeft en dat ik ook handig ben in het opbouwen en onderhouden van fietsen. Daar reageerden ze erg positief op. Een van de jongens die het gesprek afnam ken ik wel 'n beetje en die zei dat het wel goed zat :)
  maandag 7 februari 2011 @ 14:37:14 #154
58560 Oksel
Gezellig.
pi_92459277
Opeens weet je het.. je gaat fietsen bouwen!
  maandag 7 februari 2011 @ 14:56:54 #155
153506 Captain_Fabulous
pi_92459988
Of vouwfiets monteur.
pi_92460018
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:37 schreef Oksel het volgende:
Opeens weet je het.. je gaat fietsen bouwen!
Ik mag deze maand ook op gesprek komen bij een fietsenzaak :P
Wie weet ;)
pi_92460460
Hoorde laatst dat er 1200 fietsenmakers te weinig zijn in Nederland. Je zou er toch toe komen he... :)
  maandag 7 februari 2011 @ 15:13:02 #158
58560 Oksel
Gezellig.
pi_92460551
http://www.bike-dreams.com

Collega van me gaat de Timbuktu tour doen volgend jaar.. 4500km :)
  maandag 7 februari 2011 @ 15:14:08 #159
58560 Oksel
Gezellig.
pi_92460593
:9

't Is jammer dat m'n vriendin het niet zo overleven.. anders!
pi_92460798
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Volgens net binnengekomen info, gebruiken ze bij de haman dat schuim om je mee te masseren ipv olie...dus dat is niet zo schadelijk voor de plantjes lol. Of cyclinggirl zich door ons laat masseren is waarschijnlijk een andere zaak O-)
Maar een grote mortelkuip vol met schuim mixen om gewoon helemaal in te gaan zitten is misschien ook wel leuk...
Ik denk dat je dan ruzie met CyclingBoy krijgt :) maar dat is wel vet ja die mortelkuip.
Haters gonna hate.
pi_92460957
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:19 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan ruzie met CyclingBoy krijgt :) maar dat is wel vet ja die mortelkuip.
Hoezo? Hij mag ook meedoen hoor :')
pi_92461053
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:14 schreef Oksel het volgende:
:9

't Is jammer dat m'n vriendin het niet zo overleven.. anders!
[ afbeelding ]
Yo, wat cool!
Op wat voor fiets gaat dat gebeuren?
  maandag 7 februari 2011 @ 16:03:02 #163
153506 Captain_Fabulous
pi_92462648
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:19 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan ruzie met CyclingBoy krijgt :)
Hoezo, moet ik hem dan ook masseren? Ik heb gehoord dat je een handdoekje om de heupen hebt tijdens zo'n massage hoor :+
pi_92462654
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:23 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Hoezo? Hij mag ook meedoen hoor :')
Wordt hij dan ook gemasseerd?
Haters gonna hate.
pi_92462664
:')
Haters gonna hate.
pi_92462704
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:03 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Wordt hij dan ook gemasseerd?
Ik neem wel een introducé mee die daar geen punt van maakt :')
  maandag 7 februari 2011 @ 16:04:37 #167
153506 Captain_Fabulous
pi_92462719
Ik heb zaterdag en zondag vanuit huis gewerkt, dus geen echt weekend gehad dus mijn flauwheids potentieel is zeer, zeer hoog.
  maandag 7 februari 2011 @ 16:10:28 #168
58560 Oksel
Gezellig.
pi_92463041
Arme jongen.. :+ Ik ga zo lekker met de wind mee fietsen.
pi_92463922
quote:
10s.gif Op maandag 7 februari 2011 07:48 schreef kaasplankje het volgende:
@Tommeke :D wat een verhaal!

[..]

Oh ja, jij bent superlicht hé? En ook best lang geloof ik?

Ik kan wel heel goed bergop rijden hoor, zeker de langere klimmen (8 km of meer) gaan me heel goed af. Ik heb ook geen gram vet. Echte sprints verlies ik meestal, zelfs van mijn vriendin :')
Wat is jouw vetpercentage dan?
66 kg is inderdaad niet heel zwaar nee. Ben 1.83 m.
pi_92463970
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Yo, wat cool!
Op wat voor fiets gaat dat gebeuren?
Als je dit interessant vindt: de documentaire Going South gaat over 4 nederlanders in 2 teams die de hele fietsroute van alaska naar patagonië aflleggen, allebei een helft. http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/going_south/

De documentairemakers hebben trouwens ook de documentaire van mijn vriendin's Groenland-oversteek gefilmd, Going North.
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 7 februari 2011 @ 16:29:13 #171
153506 Captain_Fabulous
pi_92464004
Soms ben ik ambitieus...as het me uitkomt...

Mischien dat ik vanavond ga fietsen om de voorlamp van de Stevens uit te proberen, of anders baantjes zwemmen...moet echt bewegen deze week anders draai ik dol!
Mijn bivak fiets muts is aangekomen, dus ik kan helemaal tegen de kou...of een bank overvallen, whatever comes first :+
pi_92464051
Ik ben nog steeds moe van mijn rit van gisteren. :')
  maandag 7 februari 2011 @ 16:33:29 #173
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92464224
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:28 schreef Marurk het volgende:

[..]

Jij bent nog redelijk jong toch? Scheelt meestal wat massa. Ik ben ook 66-67 maar dat scheelt een cm of 10.
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:28 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je dit interessant vindt: de documentaire Going South gaat over 4 nederlanders in 2 teams die de hele fietsroute van alaska naar patagonië aflleggen, allebei een helft. http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/going_south/

De documentairemakers hebben trouwens ook de documentaire van mijn vriendin's Groenland-oversteek gefilmd, Going North.
Deels gezien ^O^ tof.
Sei wachsam,
pi_92464281
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:04 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik neem wel een introducé mee die daar geen punt van maakt :')
Of hij krijgt er een punt van :')
Haters gonna hate.
pi_92464345
Ik ga vanavond 2 uurtjes spinnen in de sportschool. Morgen geen tijd om te fietsen want de koffer moet ingepakt worden.
Haters gonna hate.
pi_92464661
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga vanavond 2 uurtjes spinnen in de sportschool. Morgen geen tijd om te fietsen want de koffer moet ingepakt worden.
Veel plezier alvast in Spanje! Wanneer vertrek je, waar in Spanje ga je fietsen en voor hoelang? Ga over niet al te gek lange tijd ook die kant op...
pi_92464737
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:33 schreef No-P het volgende:

[..]

Jij bent nog redelijk jong toch? Scheelt meestal wat massa. Ik ben ook 66-67 maar dat scheelt een cm of 10.

[..]

Ben begin twintig.
Vetpercentage 12,5%, is niet veel volgens mij... maar ik ken renners in mijn groep met een percentage van ~10%. :P
pi_92465418
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:28 schreef Gripper het volgende:

[..]

Yo, wat een helden _O_
pi_92465496
Mijn eerste fietstochtje van het jaar zit er ook weer op. Pfff, ik weet niet hoe jullie het doen maar ik had wel behoorlijk last van de wind. Meteen ook een stukje aan het glijden geweest door de nieuwe split, maar gelukkig liep het goed af. Gebeuren er veel ongelukken in deze maanden (want zo lijkt het wel in dit topic).
pi_92465662
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:00 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Yo, wat een helden _O_
Zuid of Noord? :)
Mijn foto's op Flickr!
  FOK!fotograaf maandag 7 februari 2011 @ 18:07:03 #182
73911 ultra_ivo
pi_92468041
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:26 schreef No-P het volgende:

[..]

En ik de zwaarste -O-
Dan ken je mijn fietsen niet.
pi_92469038
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:06 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zuid of Noord? :)
Beide!

@Marurk: Over helden gesproken!

_O_ _O_ Flavio Pasquino aka. ProFlavio _O_ _O_
  maandag 7 februari 2011 @ 19:16:06 #184
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92470556
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:07 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dan ken je mijn fietsen niet.
Hmm, ja denk dat je ook nog zonder bepakking relatief de zwaarste fiets hebt.
Net gewogen, mijn fiets is 16% van mijn lichaamsgewicht.
Sei wachsam,
  maandag 7 februari 2011 @ 19:20:12 #185
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92470740
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:28 schreef Marurk het volgende:

6.3% laatste keer gemeten, volgens een huidplooimeting. :P

Ik ben 1.81 dus bijna even lang.
  maandag 7 februari 2011 @ 19:22:02 #186
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92470829
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:58 schreef Tommeke het volgende:

Ik mag deze maand ook op gesprek komen bij een fietsenzaak :P
Wie weet ;)
Mooi dat de sollicitatie goed ging. Goed bedrijf ook.
  maandag 7 februari 2011 @ 20:00:36 #187
58560 Oksel
Gezellig.
pi_92472871
6%, fuck. Ooit in m'n vroege jeugd 12% gehad, vond ik al mooi. Nu? 20+ procent. Mooi kut dus. Hey, ik doe m'n best. Veel sex, weinig bier.
  FOK!fotograaf maandag 7 februari 2011 @ 22:10:51 #188
73911 ultra_ivo
pi_92480855
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:16 schreef No-P het volgende:

[..]

Hmm, ja denk dat je ook nog zonder bepakking relatief de zwaarste fiets hebt.
Ik heb er dan ook een hoop spullen aangeschroefd die anderen er niet op hebben ;)
alhoewel Captain met z'n nieuwe fiets er eventueel nog overheen komt
pi_92484385
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

6.3% laatste keer gemeten, volgens een huidplooimeting. :P

Ik ben 1.81 dus bijna even lang.
6%? :o Las laatst in een fietsblaadje dat het hebben van een vetpercentage < 8% heel moeilijk is. Profs hebben misschien tijdelijk zo'n laag vetpercentage, maar dat is blijkbaar niet heel lang vol te houden... Heb zelf een vetpercentage van 12%.
pi_92485867
quote:
14s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mooi dat de sollicitatie goed ging. Goed bedrijf ook.
Ik kreeg ook wel een goede indruk van ze!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 06:25:29 #191
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92489493
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:34 schreef Marurk het volgende:

6%? :o Las laatst in een fietsblaadje dat het hebben van een vetpercentage < 8% heel moeilijk is. Profs hebben misschien tijdelijk zo'n laag vetpercentage, maar dat is blijkbaar niet heel lang vol te houden... Heb zelf een vetpercentage van 12%.
Ja, echt waar. Ik doe ook niks speciaals voor qua voeding ofzo, ik eet gewoon gezond, normaal en veel. Het is altijd al zo geweest hoor.

In de gym zijn ze een beetje jaloers op me. :')
pi_92489569
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 06:25 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, echt waar. Ik doe ook niks speciaals voor qua voeding ofzo, ik eet gewoon gezond, normaal en veel. Het is altijd al zo geweest hoor.

In de gym zijn ze een beetje jaloers op me. :')
Als ik naar de gym ga zijn ze ook altijd jaloers. Omdat ik zoveel reden heb om te gaan ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 08:17:41 #193
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92490305
Vandaag en morgen zon.
Eind van de middag waarschijnlijk nog wel even tijd.
Sei wachsam,
pi_92490435
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:42 schreef Marurk het volgende:

[..]

Veel plezier alvast in Spanje! Wanneer vertrek je, waar in Spanje ga je fietsen en voor hoelang? Ga over niet al te gek lange tijd ook die kant op...
We gaan naar Malaga, daar woont mijn schoonvader. We gaan 10 daagjes en ik heb er echt veel zin in! Morgenochtend vroeg gaan we erheen.
Haters gonna hate.
pi_92490559
@CyclingGirl: Have fun!
pi_92490639
Ja thanks :)
Haters gonna hate.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:01:36 #197
153506 Captain_Fabulous
pi_92492152
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 06:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als ik naar de gym ga zijn ze ook altijd jaloers. Omdat ik zoveel reden heb om te gaan ;)
Ik ben een grote inspiratie op mijn gym :+
pi_92492749
Hoor net dat ik zaterdag waarschijnlijk alweer niet ga fietsen. Ga weer eens kijken bij een huisje, schijnt wel wat te zijn volgens m'n vrouw.
pi_92493028
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:24 schreef Freddeh het volgende:
Hoor net dat ik zaterdag waarschijnlijk alweer niet ga fietsen. Ga weer eens kijken bij een huisje, schijnt wel wat te zijn volgens m'n vrouw.
Is die mooie boerderij van de baan?
Por que?
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:59:34 #200
153506 Captain_Fabulous
pi_92493971
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb er dan ook een hoop spullen aangeschroefd die anderen er niet op hebben ;)
alhoewel Captain met z'n nieuwe fiets er eventueel nog overheen komt
Volgens de folder is de Stevens 13,8 kilo geloof ik...de bagagedrager mag 30 kilo hebben, dat lijkt me best veel, aan de andere kant, tent, matje, slaapzak, kleren...het loopt snel op. Zeker omdat ik niet gelijk super licht spul ga kopen, eerst maar eens leren kamperen en dan na een paar jaar premium spullen gaan verzamelen.
pi_92494993
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:32 schreef Gripper het volgende:

[..]

Is die mooie boerderij van de baan?
Por que?
Die eerdere in Grolloo en Appelscha zijn inderdaad van de baan, er bleek nogal wat te moeten worden verbouwd doordat een van de aannemers bemerkte dat de dragende dakconstructie toch niet stevig genoeg was. We kwamen dus te hoog uit qua verbouwingskosten en daardoor boven budget. En in eerste instantie leek het allemaal zo mooi ;)
We zijn nu een andere boederij aan het bekijken, die is voor 95% al ver genoeg verbouwd voor ons, doordat dat een B&B geweest is.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:11:54 #202
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92496436
Zoals afgesproken wat foto's van mijn kant. Niet de beste kwaliteit gezien deze met de telefoon gemaakt zijn. En nogal bewogen, met name de overzichtsfoto:

-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_92497480
Damn...

:9~
pi_92498883
Vind hem niet zo mooi eigenlijk. :@
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:48:07 #205
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92499666
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:28 schreef marcodej het volgende:
Vind hem niet zo mooi eigenlijk. :@
Ha, da's toch geen enkel probleem :D. Ieder geen smaak...
Ik vind hem echt prachtig qua looks en de rij-eigenschappen zijn geweldig wat ik zo snel even merkte :9
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:26:00 #206
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_92501107
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:48 schreef jackson het volgende:

[..]

Ha, da's toch geen enkel probleem :D. Ieder geen smaak...
Ik vind hem echt prachtig qua looks en de rij-eigenschappen zijn geweldig wat ik zo snel even merkte :9
Fietste jij niet 1500km ofzo per jaar? Of ben ik nu in de war met iemand anders? Ik ben niet zo'n Colnago fan, maar vind deze nog wel aangenaam ^O^
.
pi_92501136
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:26 schreef Yankee het volgende:

[..]

Fietste jij niet 1500km ofzo per jaar? Of ben ik nu in de war met iemand anders? Ik ben niet zo'n Colnago fan, maar vind deze nog wel aangenaam ^O^
Nee, dat is 15.000 en dan bedoel je Ivo :')
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:29:37 #208
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92501250
ik vind 'm ook wel mooi hoor, al zou ik dat stuur zelf nooit nemen; je kan ze niet kantelen, ik hou niet van die rare kronkels en ik vind ze te duur :D
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:30:30 #209
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_92501282
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:26 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Nee, dat is 15.000 en dan bedoel je Ivo :')
Ik vroeg het me alleen of omdat dan die cadanssensor natuurlijk wel lachwekkend is.

Nog een kleine vraag, waarom een FSA-crank?
.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:30:36 #210
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92501288
En nu ga ik even rustig een uurtje fietsen, gewoon omdat het mooi weer is.
pi_92501363
Ik zie geen foto's :'( Ik denk hier geblokkeerd.
Haters gonna hate.
pi_92501472
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:30 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik vroeg het me alleen of omdat dan die cadanssensor natuurlijk wel lachwekkend is.

Nog een kleine vraag, waarom een FSA-crank?
Dan is die cadanssensor inderdaad wat nutteloos.

Ik hoor idd ook wel eens slechte dingen over FSA, maar is dat eigenlijk gegrond? Want ik vind dat echt prachtig spul om te zien.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Denk jij daar geblokkeerd? :?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:37:17 #213
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92501535
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Mag jij geen *censuur* kijken van je baas?

[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 08-02-2011 14:47:37 ]
pi_92502633
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mag jij geen *censuur* kijken van je baas?
Waarschijnlijk kan ze het nog niet lezen omdat fietsporn al in haar cache stond toen de pagina update ;)
pi_92502733
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:35 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dan is die cadanssensor inderdaad wat nutteloos.

Ik hoor idd ook wel eens slechte dingen over FSA, maar is dat eigenlijk gegrond? Want ik vind dat echt prachtig spul om te zien.

[..]

Denk jij daar geblokkeerd? :?
Ja joh ik was weer 2 dingen tegelijk aan het doen.
Haters gonna hate.
pi_92502785
Nee blijkbaar niet lol.
Haters gonna hate.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:15:08 #217
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92503130
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:26 schreef Yankee het volgende:

[..]

Klopt inderdaad... Ik fiets ongeveer 1500km en dan is deze fiets zwaar overkill. Kon alleen deze niet laten lopen voor het geld wat ik ervoor betaald heb. Normaal zou ik zoiets nooit gaan rijden.

Wat betreft de cadanssensor hebben jullie gelijk, dat is niet echt een toevoeging. Heb deze er ook zelf niet opgezet, wellicht haal ik deze eraf in de toekomst :).
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_92503306
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:15 schreef jackson het volgende:

[..]

Klopt inderdaad... Ik fiets ongeveer 1500km en dan is deze fiets zwaar overkill. Kon alleen deze niet laten lopen voor het geld wat ik ervoor betaald heb. Normaal zou ik zoiets nooit gaan rijden.

Wat betreft de cadanssensor hebben jullie gelijk, dat is niet echt een toevoeging. Heb deze er ook zelf niet opgezet, wellicht haal ik deze eraf in de toekomst :).
Fietscomputers ruilen met mij? O~)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:21:14 #219
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92503415
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:18 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Fietscomputers ruilen met mij? O~)
Wehehe ;). Hartslagmeter en andere functie zijn wel geweldig handig... Erg blij mee maar vind die cadansmeter ook niet echt mooi staan en voor mijn niveau wat nutteloos. Alhoewel het wel weer aardige info is als totaal plaatje.
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_92503462
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:21 schreef jackson het volgende:

[..]

Wehehe ;). Hartslagmeter en andere functie zijn wel geweldig handig... Erg blij mee maar vind die cadansmeter ook niet echt mooi staan en voor mijn niveau wat nutteloos. Alhoewel het wel weer aardige info is als totaal plaatje.
Joh, dat niveau ben je zo voorbij als je wielrennen echt leuk vindt :Y
  FOK!fotograaf dinsdag 8 februari 2011 @ 15:47:27 #221
73911 ultra_ivo
pi_92504620
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Volgens de folder is de Stevens 13,8 kilo geloof ik...de bagagedrager mag 30 kilo hebben, dat lijkt me best veel, aan de andere kant, tent, matje, slaapzak, kleren...het loopt snel op. Zeker omdat ik niet gelijk super licht spul ga kopen, eerst maar eens leren kamperen en dan na een paar jaar premium spullen gaan verzamelen.
Ach, ik ben al eens op een vliegveld aangekomen met een totaal bagagegewicht (Fiets & tassen) van ver boven de 50 kilo. En dat was zonder voorraden.
pi_92504992
@ jackson: mooi fietsje hoor, zonde eigenlijk om er maar 1500 km per jaar mee te rijden. :P Maar zoals Freddeh zegt worden dat er vast wel meer, zeker als je het wielrennen echt leuk vindt. Vorig jaar ben ik ook geïnfecteerd geraakt door het fietsvirus en het is sindsdien eigenlijk een beetje een verslaving geworden... Het is zelfs zo erg dat ik denk dat ik de 10.000 km wel ga halen dit jaar. :D
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:57:23 #223
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92505043
Mooie fiets ^O^ , alleen ben niet gek van die crank, of eigenlijk die tandwielen. Record groep is ook wel strak, maar misschien vind ik de centaur nog mooier.

Nu snel omkleden. Zonnetje was heerlijk net.
Sei wachsam,
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:00:25 #224
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92505175
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:22 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Joh, dat niveau ben je zo voorbij als je wielrennen echt leuk vindt :Y
Wie weet... we zullen het zien :)
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:56 schreef Marurk het volgende:
@ jackson: mooi fietsje hoor, zonde eigenlijk om er maar 1500 km per jaar mee te rijden. :P Maar zoals Freddeh zegt worden dat er vast wel meer, zeker als je het wielrennen echt leuk vindt. Vorig jaar ben ik ook geïnfecteerd geraakt door het fietsvirus en het is sindsdien eigenlijk een beetje een verslaving geworden... Het is zelfs zo erg dat ik denk dat ik de 10.000 km wel ga halen dit jaar. :D
Is inderdaad ook wel jammer dat ik er relatief maar weinig mee rij. Naast een kwestie van het leuk vinden is tijd ook nog een factor :).
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:52:21 #225
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92512955
Lekker fietsritje gemaakt vandaag zeg O+ 1.5 uurtje kalmpjes aan in de zon.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:54:14 #226
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92513025
Mijn vriendin vind je fiets ook mooi Jackson, en 't stuur vind ze ook tof, alleen de bandjes wat minder.
pi_92513076
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:52 schreef kaasplankje het volgende:
Lekker fietsritje gemaakt vandaag zeg O+ 1.5 uurtje kalmpjes aan in de zon.
Ik heb dus gewoon echt geen tijd deze week om te fietsen. :r :r :r
Ik heb altijd onderwijs of voorbereidingswerk te doen als er training is. ;(
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:06:51 #228
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92513474
Tijd maak je. Ik zit niet altijd vast aan tijden en doe een deel wat ik moet doen 's avonds als ik wil fietsen. Zonnetje inderdaad lekker. Lente gevoel.
Sei wachsam,
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:13:47 #229
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_92513794
Vandaag lekker gefietst met o.a Tommeke....ik was 'ziek' dus ik had hier mooi even tijd voor :')
.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:16:21 #230
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92513916
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:13 schreef Yankee het volgende:
Vandaag lekker gefietst met o.a Tommeke....ik was 'ziek' dus ik had hier mooi even tijd voor :')
:o en dat post je even hier? Jij durft, laat je baas 't maar niet lezen :{w
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:17:37 #231
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_92513974
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

:o en dat post je even hier? Jij durft, laat je baas 't maar niet lezen :{w
Even de geest ontspannen he
.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:22:03 #232
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92514211
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:17 schreef Yankee het volgende:

Even de geest ontspannen he
Zeker ambtenaar? :{w
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:25:17 #233
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_92514413
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Zeker ambtenaar? :{w
_O- ik heb uiteindelijk gewoon thuis nog even gewerkt, niks aan t handje dus
.
pi_92514944
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:25 schreef Yankee het volgende:

[..]

_O- ik heb uiteindelijk gewoon thuis nog even gewerkt, niks aan t handje dus
Denk dat dat alleen geldt als je je beter gemeldt hebt voor je ging fietsen hoor :Y
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:46:44 #235
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_92515478
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:35 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Denk dat dat alleen geldt als je je beter gemeldt hebt voor je ging fietsen hoor :Y
ja natuurlijk ):O
.
pi_92519722
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:06 schreef No-P het volgende:
Tijd maak je. Ik zit niet altijd vast aan tijden en doe een deel wat ik moet doen 's avonds als ik wil fietsen. Zonnetje inderdaad lekker. Lente gevoel.
Klopt, maar je gelooft me natuurlijk toch niet als ik zeg dat ik echt geen tijd kan maken t/m vrijdag...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:15:37 #237
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92520470
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:02 schreef Marurk het volgende:

[..]

Klopt, maar je gelooft me natuurlijk toch niet als ik zeg dat ik echt geen tijd kan maken t/m vrijdag...
Nee ik geloof je niet want ik denk dat Yankee daar wel een oplossing voor heeft. ;)

Een poosje geen tijd is natuurlijk goed mogelijk. Pech dat het nu met dit goede weer is. Alhoewel, vrijdag is het al weer minder.
Sei wachsam,
pi_92521002
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:15 schreef No-P het volgende:

[..]

Nee ik geloof je niet want ik denk dat Yankee daar wel een oplossing voor heeft. ;)

Een poosje geen tijd is natuurlijk goed mogelijk. Pech dat het nu met dit goede weer is. Alhoewel, vrijdag is het al weer minder.
De afstanden in je sig zijn van dit jaar No-P??

Ik zit op 53km hardlopen en slechts zo'n 45km fietsen :P (2 keer kort rondje MTB)

Jammer dat ik ook geen tijd heb om te fietsen :/
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:31:48 #239
58560 Oksel
Gezellig.
pi_92521323
Serieuze vraag: morgenochtend, 37km, bij 0-2 graden fietsen. Is dat te doen? Overschoenen, thermospul. Of kom ik dan verkleumd en volledig onderkoeld aan? Lichte zijwind, veel open veld (70-80% weiland..)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:32:27 #240
58560 Oksel
Gezellig.
pi_92521357
Of werkloos aka eigen ondernemer, zoals Kaas en ik? :+
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:47:50 #241
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92522227
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:32 schreef Oksel het volgende:
Of werkloos aka eigen ondernemer, zoals Kaas en ik? :+
Student.
Zijn van dit jaar inderdaad. Tijdje vrij gehad in Januari.
Sei wachsam,
pi_92523167
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:15 schreef No-P het volgende:

[..]

Whehe. Maar ik ben wel iemand die vind dat studie altijd voor gaat. Ik zou in principe colleges kunnen skippen en dan gaan fietsen, maar dat komt mijn studieresultaten ook niet ten goede natuurlijk. En aangezien het er niet naar uitziet dat ik professioneel niveau ga halen met wielrennen... :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:11:21 #243
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92523547
Contacturen staan natuurlijk vast. Sport vind ik ook geen excuus om die te skippen. Zo gauw ik 's middags vrij heb en niet met iemand samen moet werken plan ik sport in. Dan 's avonds aan de slag. Volgende week helaas alleen vrijdag.

toevoeging: Oksel: is goed te doen.
Sei wachsam,
  FOK!fotograaf dinsdag 8 februari 2011 @ 22:11:57 #244
73911 ultra_ivo
pi_92523590
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:31 schreef Oksel het volgende:
Serieuze vraag: morgenochtend, 37km, bij 0-2 graden fietsen. Is dat te doen? Overschoenen, thermospul. Of kom ik dan verkleumd en volledig onderkoeld aan? Lichte zijwind, veel open veld (70-80% weiland..)
Luxecondities. Overschoenen of Thermoschoenen. De combinatie is niet eens nodig. Middelzware handschoenen, het echte thermospul kan thuisblijven. Wel een lichte thermobroek onder de lange broek. Dun helmmutsje is genoeg, een bivakmuts is niet nodig bij die temperaturen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:11:59 #245
58560 Oksel
Gezellig.
pi_92523593
Thanks Ivo. :) Dan ga ik op de fiets. Als ik doodvries, jij mag m'n Bianchi hebben.
pi_92531049
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:30 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik heb zo'n fietscomputer die dit uitrekent aan de hand van de grootte van de wielen en de tandwielen (flightdeck van shimano). Is dit enigszins secuur en wat is dan het nut van zo'n meter?
  woensdag 9 februari 2011 @ 07:14:11 #247
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92533396
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:11 schreef Oksel het volgende:
Thanks Ivo. :) Dan ga ik op de fiets. Als ik doodvries, jij mag m'n Bianchi hebben.
Pussy :P
pi_92533405
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:11 schreef Oksel het volgende:
Doodvriezen bij temperaturen boven 0? ;) Weet overigens ook niet of Ivo je Bianchi wel wil hoor, niet echt zijn soort fiets ;)
Succes man!
pi_92533590
quote:
Op woensdag 9 februari 2011 07:16 schreef Freddeh het volgende:
Doodvriezen bij temperaturen boven 0? ;)
Zwak materiaal he ;)
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:11:57 #250
153506 Captain_Fabulous
pi_92534726
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 07:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Zwak materiaal he ;)
Ja, Bianchi's zijn bekend om hun vatbaarheid voor griepjes.
pi_92535076
Nu even iets anders dan zwakke zieke griepfietsen die groen zien van ellende. :P

Zo trots als een hond met 3 lullen presenteer ik:

Giant TCR composite, met Ultegra SL, FSA carbon cranks, veel carbon onderdeeltjes, Mavic Ksyrium wielen, én.... een Specialized zadelpen met een of ander ingebouwd veerelementje.
Z'n ouwe baasje weet hoe keihard die wielen zijn, en een flexibele pen haalt dan net de scherpe randjes eraf.

7,5 kg ongeveer, zonder pedaaltjes.
Nu alleen nog een set look keo max 2 (de witte ;) ) monteren, voor nu heb ik mn oude look pedalen erop zitten.

Gripper is blij :) :9~
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:34:07 #252
153506 Captain_Fabulous
pi_92535258
Stealthy...gaaf ding! Beetje Bat-mobiel achtig. Cool.
pi_92535341
Kom ik aan met m'n Giant... :{ Dat ding van Gripper is tenminste écht vet! :D
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:42:33 #254
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92537121
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:54 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn vriendin vind je fiets ook mooi Jackson, en 't stuur vind ze ook tof, alleen de bandjes wat minder.
Ah, dank voor de goede reactie! Smaken verschillen, mijn zus had zwart stuurlint genomen zei ze. Ach, banden en stuurlint zijn dingen die je ook per seizoen voor relatief weinig geld kan veranderen. Alhoewel deze bandjes wel prijzig zijn geloof ik.
-- YOU FOUND YOURSELF --
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:45:03 #255
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92537189
quote:
17s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:26 schreef Gripper het volgende:
Nu even iets anders dan zwakke zieke griepfietsen die groen zien van ellende. :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Giant TCR composite, met Ultegra SL, FSA carbon cranks, veel carbon onderdeeltjes, Mavic Ksyrium wielen, én.... een Specialized zadelpen met een of ander ingebouwd veerelementje.
Z'n ouwe baasje weet hoe keihard die wielen zijn, en een flexibele pen haalt dan net de scherpe randjes eraf.

Nu alleen nog een set look keo max 2 (de witte ;) ) monteren, voor nu heb ik mn oude look pedalen erop zitten.

Schitterende fiets maar hoe kom je bij 7,5KG? Mijn fiets gister exact gewogen en kwam zelf op 7,9KG.
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_92537246
Mooi, had alleen voor een ander model deurklink gekozen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Oksel op 09-02-2011 11:16:13 ]
pi_92537902
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:46 schreef Oksel het volgende:
Mooi, had alleen voor een model deurklink gekozen.
Vandaar die Bianchi? :?

Nou, ik hou me verder stil over al die fietsen. Heb het wel gehad met al dat afzeiken van fietsen.
pi_92538441
Mooie fiets! Wit stuurlint staat mijn inziens ook beter dan zwart bij een al geheel zwarte fiets..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_92539184
Hoe weeg je je fiets? Balancerend op het achterwiel op een personenweegschaal oid?
pi_92539247
Je haalt hem uit elkaar, en weegt elk onderdeel apart op een keukenweegschaal. 3 cijfers achter de komma, en even de lucht uit je banden laten lopen.
pi_92539252
quote:
5s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:38 schreef nogeenmaarten het volgende:
Hoe weeg je je fiets? Balancerend op het achterwiel op een personenweegschaal oid?
Ik ga eerst zelf op de weegschaal staan om mijn eigen gewicht op te nemen. Dit doe ik twee keer zodat ik zeker weet dat de weegschaal niet in de war is. Daarna ga ik er met de fiets op staan. Verschil tussen beide gewichten is het gewicht van je fiets.
^ Die van Oksel is nauwkeuriger :Y

Vergeet overigens niet om dan ook het gewicht van de smeermiddelen mee te rekenen.
pi_92539459
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:46 schreef Oksel het volgende:
Mooi, had alleen voor een ander model deurklink gekozen.
Als jij ooit nog een BBQ wil in Huize Gripper zou ik maar eens even dimmen. We zitten in een verbouwing met een 5-jarenplan ja, en de deurklinken staan pas in 2013 op de planning! :(

Grapje ouwe mintgroene grapjas. ;) Niks kan mij vandaag kwaad maken.

Jackson: die 7,5 kg, moet er nog mee op de weegschaal stappen, dit is wat de oude eigenaar ongeveer schatte.
Mijn foto's op Flickr!
pi_92539532
:+

't Is echt prachtig weer.. _O_
pi_92539889
Ouch, dat ik daar zelf niet op kom. :@

De lucht in 2 bandjes weegt effectief 15,6 gram, uitgaande van 23 mm diameter, 2100 mm omtrek en 8 bar druk. Als je CO2 gebruikt is het nog 1,53x zwaarder :23,9 gram. Aldus is er misschien zelfs meer gewicht aan lucht dan aan smeermiddelen.
  woensdag 9 februari 2011 @ 11:59:56 #265
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92540001
De fiets op zijn zadel op een grammenweger zetten. Wel even de balans vinden dan klopt het heel aardig. Een lijstje maken is beter maar de grammenweger gaf bij mij 7,945 aan. Heb nu bidonhouders die 20gram lichter zijn per stuk dus voor het gemak zeg ik maar dat hij 7,9KG weegt.
-- YOU FOUND YOURSELF --
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:09:34 #266
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92542464
Ook weer een giantisch mooie fiets.

Pomp zelf altijd helium in mijn banden als compensatie voor mijn zware fiets.
Sei wachsam,
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:10:49 #267
153506 Captain_Fabulous
pi_92542504
Ik adem altijd Helium als compensatie voor m'n zware zelf
pi_92542807
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik adem altijd Helium als compensatie voor m'n zware zelf
Deed ik ook altijd, maar dan ging ik me zo licht voelen in m'n hoofd...
pi_92542840
Ik adem helemaal niet, om het milieu te sparen.
pi_92543687
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:09 schreef No-P het volgende:
Pomp zelf altijd helium in mijn banden als compensatie voor mijn zware fiets.
Scheelt ca. 13 gram tov lucht.

Ik vind het een grap, maar volgens mij zijn er renners die bereid zijn euro's te betalen voor een winst van orde 10 gram.
pi_92543768
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:19 schreef Oksel het volgende:
Ik adem helemaal niet, om het milieu te sparen.
Maar je rijdt wel BMW?
pi_92543791
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:40 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Scheelt ca. 13 gram tov lucht.

Ik vind het een grap, maar volgens mij zijn er renners die bereid zijn euro's te betalen voor een winst van orde 10 gram.
Je kan ook je frame volpompen met helium, en dichtlassen.
pi_92544322
Dat scheelt maar 2 of 3 gram.
pi_92544428
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:54 schreef nogeenmaarten het volgende:
Dat scheelt maar 2 of 3 gram.
Incl bandjes al 15gr.
pi_92544519
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:42 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Maar je rijdt wel BMW?
Jep, mooi zuinig en prima roetfilter. Nouja, hij is zuinig volgens de specs.. :+
pi_92545490
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:57 schreef Freddeh het volgende:
Incl bandjes al 15gr.
Zelfs 18 à 19 gram. Als de buizen het kunnen hebben, dan kan je ook je frame vacuum zuigen en kom je in de richting van 20 gram besparing. Zoiets als de gewichtsbesparing van een extra lichte bidonhouder.
pi_92545626
Heb al eens zitten klungelen met de gewichtslijsten van Weight Weenies, en kwam toen uit op 4.2kg voor een fietsje.
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:30:26 #278
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_92545693
quote:
10s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:24 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Zelfs 18 à 19 gram. Als de buizen het kunnen hebben, dan kan je ook je frame vacuum zuigen en kom je in de richting van 20 gram besparing. Zoiets als de gewichtsbesparing van een extra lichte bidonhouder.
Mijn bidonhouders heb ik vervangen omdat ik ze mooier vind staan :). Dat ze 24 gram wegen is mooi meegenomen maar boeit me weinig. Kan beter zelf een paar kilo kwijt raken :').
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_92547684
quote:
10s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:24 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Helium in je frame levert toch meer besparing op dan vacuüm of klopt mijn natuurkunde nu even niet?
  woensdag 9 februari 2011 @ 15:37:17 #280
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92548324
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 15:20 schreef thettes het volgende:

[..]

Helium in je frame levert toch meer besparing op dan vacuüm of klopt mijn natuurkunde nu even niet?
Nee, want helium heeft ook een gewicht, en vacuüm is theoretisch zonder gewicht. Maar we dwalen een beetje af hier.
Sei wachsam,
pi_92550561
Hee, ik vind net de eerste post terug waarin ik repte over de mogelijke nieuwe fiets; Recreatief Wielrennen #50 - Van de regen in de Dreft
Op 26 juli vorig jaar, heeft dus ruim een half jaar geduurd.

Er zijn mensen die bij de fietsenmaker binnenstappen, en al een kwartier later, en een paar duizend euro armer met een soortgelijke fiets buiten staan :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_92552241
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 16:27 schreef Gripper het volgende:
Hee, ik vind net de eerste post terug waarin ik repte over de mogelijke nieuwe fiets; Recreatief Wielrennen #50 - Van de regen in de Dreft
Op 26 juli vorig jaar, heeft dus ruim een half jaar geduurd.

Er zijn mensen die bij de fietsenmaker binnenstappen, en al een kwartier later, en een paar duizend euro armer met een soortgelijke fiets buiten staan :)
Jij bent niet echt een doorpakker bedoel je?
pi_92553911
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 17:04 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

:D Scherp.
pi_92553923
Je kan ook binnen 15 minuten een soortgelijke fiets voor soortgelijke prijs op Marktplaats kopen. :)
pi_92554439
Had ik jullie mijn haan wel eens laten zien? :D
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:57:46 #286
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92559557
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:28 schreef Freddeh het volgende:
Heb al eens zitten klungelen met de gewichtslijsten van Weight Weenies, en kwam toen uit op 4.2kg voor een fietsje.
En toen ging je voor 't stoplicht op de bovenbuis zitten en zakte je door je frame :')
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:59:32 #287
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92559632
quote:
17s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:26 schreef Gripper het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Daar kan je straks héél Ledig Erf mee op de kant zetten 8-)

mooi karretje hoor ^O^
pi_92568554
Vanmiddag even een eerste proefritje gemaakt, eerst nog wat afstellen, zadelhoogte en helling enzo. En ik moet nog even wat pielen met de afstelling van de voorderri. Ik kan de ketting nu over het buitenblad heen gooien, dus hij komt te ver. Stuur ietsje hoger, en daarna mn meisje van dr werk halen. Hij vliegt! Vooral het effect van die lichte wielen merk ik erg goed.

Met pedalen weegt ie 7,9 kg, dus hij was inderdaad iets zwaarder dan ik dacht. Maar er zitten nu vrij zware pedalen op, komen straks nog lichtere voor terug.

Kaasplankje: 21 maart begint Ledig erf weer, dus ik kan nog trainen in de tussentijd :)
Ik ben nog nooit met de A-groep meegekomen, met de B's lukt het meestal wel. Dus dat kan ik voor dit jaar aan mn seizoensdoelen toevoegen: meekomen met de A-groep. :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_92570702
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 17:59 schreef Oksel het volgende:
Had ik jullie mijn haan wel eens laten zien? :D
[ afbeelding ]
Ziet ie wel waar ie loopt? ;)
pi_92574356
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:13 schreef Yankee het volgende:
Was wel een mooie training, vooral die sprints op het laatst :)

Ik had gister een borrel en daarna te lang blijven hangen. Natuurlijk moest ik vandaag ook fietsen, maar ik was niet vooruit te branden.

Heb wel voor het eerst in m'n leven doping gebruikt :')
Ik had een of ander caffeine shotje gedronken tijdens de training. Werd een beetje opgefokt, lichtelijk high en m'n hartslag ging volgens mij omhoog en ik kreeg het warm. Ik denk dat ik wel iets harder ging, maar echt happy was ik niet ;)

@Oksel: Cool beest! Hoe kom je daaraan en hoe heet ie? :D
  donderdag 10 februari 2011 @ 00:07:08 #291
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92574963
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:52 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Was wel een mooie training, vooral die sprints op het laatst :)

Ik had gister een borrel en daarna te lang blijven hangen. Natuurlijk moest ik vandaag ook fietsen, maar ik was niet vooruit te branden.

Heb wel voor het eerst in m'n leven doping gebruikt :')
Ik had een of ander caffeine shotje gedronken tijdens de training. Werd een beetje opgefokt, lichtelijk high en m'n hartslag ging volgens mij omhoog en ik kreeg het warm. Ik denk dat ik wel iets harder ging, maar echt happy was ik niet ;)

@Oksel: Cool beest! Hoe kom je daaraan en hoe heet ie? :D
2de keer ;) Dat middel van die geneesmiddelen test waar je keer aan mee hebt gedaan, vergelijkbare middelen geven ze aan racepaarden om minder pijn te voelen.
Sei wachsam,
pi_92576203
Ohja, dat is ook zo! Heb toen na zo'n onderzoeksmoment meteen gefietst :P

Maar dat kon ook een placebo zijn ;
Na het laatste onderzoeksmoment ben ik kotsmisselijk geweest, dat was niet bevorderend ;)

Pfff, ik ben een pakhaas :D
  donderdag 10 februari 2011 @ 08:55:32 #293
153506 Captain_Fabulous
pi_92579303
@Oksle: nice Cock.
pi_92579789
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 08:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Oksle: nice Cock.
It's a hairy Cock!

Dr zijn hier op het werk een paar mannelijke collega's die afgelopen jaar fanatiek Spartacus volgden. Dus toen iemand vorige week ontdekte dat er T-shirts zijn.... http://www.goldlabel.com/spartacus/

Misschien gaan we met een paar man allemaal een shirtje bestellen. Iemand wil "nobody's slave" en gaat dat dan aantrekken tijdens zn functioneringsgesprek :D. En ik ga denk ik voor "Jupiters Cock"
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:30:40 #295
153506 Captain_Fabulous
pi_92579946
Ik vind 'Spartacus Fight' wel wat hebben.
pi_92582790
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 17:04 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

;)
Ik had vast al eerder een carbon fiets kunnen vinden als ik m van marktplaats had gehaald, maar was bereid om op deze te wachten. Door omstandigheden aan de zijde van zn oude baasje lukte het ook niet om m eerder in elkaar te zetten. En omdat ie een echte fanaat is, weet ik nu ook zeker dat ik een compleet nagekeken, nagenoeg nieuwe fiets heb.
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:54:38 #297
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92603200
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:23 schreef Gripper het volgende:

[..]

;)
Ik had vast al eerder een carbon fiets kunnen vinden als ik m van marktplaats had gehaald, maar was bereid om op deze te wachten. Door omstandigheden aan de zijde van zn oude baasje lukte het ook niet om m eerder in elkaar te zetten. En omdat ie een echte fanaat is, weet ik nu ook zeker dat ik een compleet nagekeken, nagenoeg nieuwe fiets heb.
Ook wel begrijpelijk als je t verhaal kent
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:35:54 #298
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_92609645
Mooie fiets Gripper!

Heb vanavond mijn fiets weer opgehaald bij de fm en direct ook even een nieuw stuurlintje gekocht, rood. Zal me benieuwen hoe dat er uit gaat zien.
.
pi_92614749
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:35 schreef Yankee het volgende:
Mooie fiets Gripper!

Heb vanavond mijn fiets weer opgehaald bij de fm en direct ook even een nieuw stuurlintje gekocht, rood. Zal me benieuwen hoe dat er uit gaat zien.
Welke fietsenmaker is dat Yankee?
pi_92615770
Cycletrend in Groningen.

Gingen ze nog huilen omdat je je fiets daar niet gekocht hebt?
pi_92616729
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:54 schreef Tommeke het volgende:
Cycletrend in Groningen.

Gingen ze nog huilen omdat je je fiets daar niet gekocht hebt?
De keren dat ik er kwam met mijn fiets hadden ze er geen probleem mee. Ze waren nog wel even nieuwsgierig naar de prijs etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')