Carriere technisch, of gewoon onregelmatigheidstoeslag?quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
AAaaaaargh snel het kantoor uit en de hometrainert op...slecht weer dit weekend? Ik moet toch werkennou ja een paar uur op zondag dan en voornamelijk de boel in de gaten houden, als er niets misloopt hoef ik niets te doen behalve in m'n stoel leunen
![]()
Maar het verneukt wel je weekend. Is iets cariere technisch zeer nuttigs...maar verneukt evengoed het weekend.
Nope, ben gaan fietsen toen hardlopen niet meer kon, blessure, operatie, blessure maar nu kan ik blijkbaar weer lopen en wil ik dat triatlon stuk toch wel proberen. Maar goed, eerst kijken hoe lang t goed gaat en dan eens kijken wat de tijden zijn op een triatlon in de buurt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:01 schreef Tommeke het volgende:
Cool! Ik heb vorig jaar ook een triathlon gedaan! Echt superleuk! Op zich hoef je niet retehard te zwemmen, als je dat maar compenseert met fietsen en lopen
Heb je al eens eerder een gedaan?
Heldquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:17 schreef Oksel het volgende:
Had ik al verteld dat het hier eergisteravond zo fucking glad was, in 't oosten? En dat ik op de weg zat, rustig 130 reed, links.. m'n achterkant (3x) uitbrak (achterwielaandrijving), en terwijl ik aan het herstellen (x3) was, er links een auto de vangrail in ging, en rechts een auto over de kop ging? Dus ik mensen uit auto's redden, etc. etc. Ik ben echt blij met m'n computergestuurde BMWtje.. die ik mooi op de weg kon houden, terwijl de kleine kutautootjes links en rechts van de weg stuiterden..![]()
Goed, ik blij dat ik thuis aankom zonder kleerscheuren, haal ik de bocht op mijn eigen oprit niet, en rij ik een deuk in m'n nummerplaat. Die ik vervolgens vandaag verlies, op de snelweg, omdat hij toch losser zat dan ik dacht. Mooi kut dus.
Jeetje! Wat een avontuurquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:17 schreef Oksel het volgende:
Had ik al verteld dat het hier eergisteravond zo fucking glad was, in 't oosten? En dat ik op de weg zat, rustig 130 reed, links.. m'n achterkant (3x) uitbrak (achterwielaandrijving), en terwijl ik aan het herstellen (x3) was, er links een auto de vangrail in ging, en rechts een auto over de kop ging? Dus ik mensen uit auto's redden, etc. etc. Ik ben echt blij met m'n computergestuurde BMWtje.. die ik mooi op de weg kon houden, terwijl de kleine kutautootjes links en rechts van de weg stuiterden..![]()
Goed, ik blij dat ik thuis aankom zonder kleerscheuren, haal ik de bocht op mijn eigen oprit niet, en rij ik een deuk in m'n nummerplaat. Die ik vervolgens vandaag verlies, op de snelweg, omdat hij toch losser zat dan ik dacht. Mooi kut dus.
Mquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:58 schreef Tommeke het volgende:
Als je een beetje kan lopen, en een beetje kan fietsen doe je het sowieso wel binnen 1,5 uur.
De sprintafstand dan
Mij is dat in 1.23 gelukt. En ik kan absoluut niet zwemmen en liep toen echt matig.
't is alu, een pijpensnijder is wel zo netjes idd. Ik kijk morgen wel even of pa er een heeft. Mijn fiets staat momenteel nog daar. ik heb ze daar gemonteerd aangezien mijn pa een werkschuur heeft incl. alle tools, draaibank, kolomboor, etc. Niet dat ik die laatste 2 nodig had hoor!quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:26 schreef Tommeke het volgende:
@Kaasplankje: Is het een carbon, of alu buis? Afzagen zou ik met een pijpensnijder doen.
Helaas, de fiets staat nu niet hier.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:51 schreef Freddeh het volgende:
Kom op nou... foto's van de vooruitgang van de bouw!
Komt goed toch?quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:24 schreef jackson het volgende:
Ik heb nog geen fiets....
Hopelijk aankomende of volgende week zaterdag.
Komt zeker goed... Vraag is even wanneer maar ben niet zo'n diehard, maar een mooi weer fietserquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Komt goed toch?
Ik ga er dit weekend nog niet mee rijden hoor, ik doe zondag duurtraining en ik ga geen 5 uur op een fiets zitten waar ik de afstelling nog van moet vinden.
In dat opzicht zou ik trouwens wachten met het afzagen van de vorkbuis, tot je de ideale zit gevonden hebt!quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Komt goed toch?
Ik ga er dit weekend nog niet mee rijden hoor, ik doe zondag duurtraining en ik ga geen 5 uur op een fiets zitten waar ik de afstelling nog van moet vinden.
Ja, alleen is ze nu wel erg lang; de vorkbuis, ik denk dat ik geen spacers nodig heb en de stuurnok gewoon plat op de headset moet hebben, maar ik zet er nog 20mm aan spacers bovenop zodat ik nog wat speling heb. Ik heb er ook rekening mee gehouden met het afknippen van de kabels.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:47 schreef Tommeke het volgende:
In dat opzicht zou ik trouwens wachten met het afzagen van de vorkbuis, tot je de ideale zit gevonden hebt!
Heb ik zelf trouwens niet gedaan met m'n nieuwe fiets, maar dat komt omdat ik die naast m'n oude heb gezet, en alles evenhoog gezet heb.
Wat marge overhouden is idd wel slim. Maar een spacertoren van vele centimeters is idd ook geen werk!quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, alleen is ze nu wel erg lang; de vorkbuis, ik denk dat ik geen spacers nodig heb en de stuurnok gewoon plat op de headset moet hebben, maar ik zet er nog 20mm aan spacers bovenop zodat ik nog wat speling heb. Ik heb er ook rekening mee gehouden met het afknippen van de kabels.
Die andere fiets er even naast zetten is wel een goede tip, dat doe ik morgen ook wel even.
De eerste voorjaarsstormquote:Op vrijdag 4 februari 2011 06:43 schreef Freddeh het volgende:
Weersverwachtingen voor morgen zijn iets bijgesteld, ze verwachten nu windkracht 6 ipv 7. Windkracht 6 is zwaar, maar het is te doen.
Ik wil graag verder specialiseren, maar dan moet je wel soms rare uren draaien, het systeem is alleen zondag beschikbaar helaas...Maar als het klaar is, en het niet teveel regent ga ik nog wel een uurtje proberen te pakken...of twee tenminste. We moeten ons wel harden voor het Epische gebeuren inderdaadquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:16 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Carriere technisch, of gewoon onregelmatigheidstoeslag?
Ik denk toch echt dat ik zaterdag de fiets op moet. Stel dat het op 2 april k**weer is, dan heb ik iig al slecht weer gehad dit jaar en voelt het iets minder extreem
Temperatuur is wel prima!quote:
Idioot! Je gaat toch geen 130 rijden als het ijzelt?quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:17 schreef Oksel het volgende:
Had ik al verteld dat het hier eergisteravond zo fucking glad was, in 't oosten? En dat ik op de weg zat, rustig 130 reed, links.. m'n achterkant (3x) uitbrak (achterwielaandrijving), en terwijl ik aan het herstellen (x3) was, er links een auto de vangrail in ging, en rechts een auto over de kop ging? Dus ik mensen uit auto's redden, etc. etc. Ik ben echt blij met m'n computergestuurde BMWtje.. die ik mooi op de weg kon houden, terwijl de kleine kutautootjes links en rechts van de weg stuiterden..![]()
Goed, ik blij dat ik thuis aankom zonder kleerscheuren, haal ik de bocht op mijn eigen oprit niet, en rij ik een deuk in m'n nummerplaat. Die ik vervolgens vandaag verlies, op de snelweg, omdat hij toch losser zat dan ik dacht. Mooi kut dus.
They see me rollin, they hatin...Niet haten op deze boi !quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:09 schreef eentwee het volgende:
[..]
Idioot! Je gaat toch geen 130 rijden als het ijzelt?![]()
Kun je mooi mijn fiets even poetsenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:23 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vanavond een afspraak met Yankee z'n vriendin. Bij hun thuis
Ga je voor me koken?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
Kun je mooi mijn fiets even poetsen
Heb een paar keer met windje 7 naar Capelle en terug gefietst. Vooral wind mee is dan vetquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:49 schreef CyclingGirl het volgende:
Leuk voor je Tommeke!
@Fred pas je een beetje op windkracht 6 is ook nog wel heftig hoor.
Hoe moet ik weten dat het ijzelt? Dat gaf m'n auto (dit keer) dus NIET aan..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:09 schreef eentwee het volgende:
[..]
Idioot! Je gaat toch geen 130 rijden als het ijzelt?Veel geluk gehad. Je hebt btw nog wel kans dat je een boete krijgt voor het verliezen van je nummerplaat.
Amateursquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Tof! Wat voor licentie ging je ook alweer nemen?
Leuk! Veel succes!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:41 schreef Tommeke het volgende:
Ik werd trouwens net gebeld, heb maandag een sollicitatie bij een fietskoerierbedrijf, hoe vet is dat! Betaald fietsen, ik word een prof!
Fijne auto lijkt me dat, ik zou er ook wel een willen, ooitquote:
Mooi materiaal idd. Een 1-serie is wel haalbaar en vond ik vorig jaar ook prima rijden. Zit wel geen echt vermogen in de 1.8 maar prima om vlot mee te komen int verkeer. Nu weer gewoon met de treinquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:52 schreef kaasplankje het volgende:
Fijne auto lijkt me dat, ik zou er ook wel een willen, ooit
Ik rij een 3cil 1.2TDI Polo. Kom ook prima mee in het verkeer. Lekker, die turbo vanaf 2000rpm, maar van mij had die wel ietsjes lager gemogenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Mooi materiaal idd. Een 1-serie is wel haalbaar en vond ik vorig jaar ook prima rijden. Zit wel geen echt vermogen in de 1.8 maar prima om vlot mee te komen int verkeer. Nu weer gewoon met de trein
Zo wordt het natuurlijk nooit wat met die RvV.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:37 schreef Freddeh het volgende:
Morgen misschien alsnog niet fietsen. Vrouwlief is vandaag een huis wezen bekijken en het was wel wat, dus dat moet morgen besproken worden met de mede-kopers. Zitten wat verbouwingsplannen aan vast die verder moeten worden bekeken. En behalve dat wil m'n kleine meid weer een pizza met me maken en komen er morgen een paar mensen langs om wat marktplaats-shizzle af te halen. Al met al dus een druk weekend en vermoedelijk níet fietsen.
Jawel, zie die optie eronderquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zo wordt het natuurlijk nooit wat met die RvV.
Ja, tuurlijk! Er zit een zwarte op nu.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:37 schreef Freddeh het volgende:
En dáár ging ik idd de fout in
@ kaasplankje: had je nou die zadelpenklem nog vervangen voor een zwarte? Iets heel stoms mischien, maar ik ben er echt benieuwd naar
Morgen misschien alsnog niet fietsen. Vrouwlief is vandaag een huis wezen bekijken en het was wel wat, dus dat moet morgen besproken worden met de mede-kopers. Zitten wat verbouwingsplannen aan vast die verder moeten worden bekeken. En behalve dat wil m'n kleine meid weer een pizza met me maken en komen er morgen een paar mensen langs om wat marktplaats-shizzle af te halen. Al met al dus een druk weekend en vermoedelijk níet fietsen.
Behalve dat komen er wel nieuwe andere fietsmogelijkheden aan. Ik werk in principe 4,5 dagen in Zoetermeer en 0,5 dag dan in Capelle. De baas denkt dat ik maar zaterdagen moet gaan draaien, per zaterdag dus een vrije vrijdagmiddag, of anders vrijdagavonden in ruil tegen vrijdagmiddagen. Ik vind het prima, meer tijd om te fietsen op de vrijdag
Altijd welkom, tips! Kom maar opquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuk! Veel succes!
Als je nog tips wilt?
Lekker die turbo?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik rij een 3cil 1.2TDI Polo. Kom ook prima mee in het verkeer. Lekker, die turbo vanaf 2000rpm, maar van mij had die wel ietsjes lager gemogen
Ik weet nog dat je het gezegd hebt maar ik ben het kwijt, wat voor fiets was dat nog maar?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:16 schreef jackson het volgende:
[..]
Lekker die turbo?
Prima auto maar het vermogen is natuurlijk om te janken.
Morgen mijn fiets ophalen... At last
Kom kom, we hebben nog drie maanden on kuiten van staal te kweken, zodat we met een geringschattende blik naar de Belgische klinkers kunnen kijken, en ze rauw lusten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zo wordt het natuurlijk nooit wat met die RvV.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Kom kom, we hebben nog drie maanden on kuiten van staal te kweken, zodat we met een geringschattende blik naar de Belgische klinkers kunnen kijken, en ze rauw lusten.![]()
Het is onvermijdelijk dat we kwijlend, fluimend en hijgend over de finish zullen rollen, op de laatste drupjes energie, want wie wil nou de eerste zijn die zegt : 'rij eens zachter, dit trek ik niet!'. We gaan elkaar onvermijdelijk opzwepen, en daardoor stimuleren om boven onszelf uit te stijgen. Daarom is het ook goed dat we een beetje matchen qua gewichtsklasse. Anders zou het niet leuk worden. Ik kan niet wachten!
Wat is je grote doel dan? en waarom staat 't op losse schroeven?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:29 schreef FJD het volgende:
HeldenIk twijfel tussen een hardloopwedstrijd met collega's en de RvV. Nu het grote doel van dit jaar op losse schroeven staat zou ik hardlopen wat meer de nadruk moeten gaan geven nml..
In het kort:quote:Op zaterdag 5 februari 2011 08:38 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik weet nog dat je het gezegd hebt maar ik ben het kwijt, wat voor fiets was dat nog maar?
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
Fiets is klaar voor een testritje![]()
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Oja, die was ik nog vergeten+ 2 bidonhoudersquote:
Tao's? Of die nog simpelere stalen dingetjes?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oja, die was ik nog vergeten+ 2 bidonhoudersnaja ik neem gewoon die simpele tacx dingen (zwart)
Die simpele idd, alu is dat geloof ikquote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:31 schreef Freddeh het volgende:
Tao's? Of die nog simpelere stalen dingetjes?
Mja, die dingen wil ik dus niet, tenzij er rubberen dopjes op zitten anders worden m'n mooie bidons zo vernaggeld.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die simpele idd, alu is dat geloof ik
Geen idee wat ze weegt, niet superlicht ofzo. Ik heb ze ook niet met lichte onderdelen afgemonteerd, aangezien ik al een beetje over budget was. Die wielen zijn ook wat aan de zware kant, maar wel aerodynamisch met een 60mm velgprofiel en platte spaken. De alu velgrand remt trouwens erg goed; de remmen spreken mooi aan.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:03 schreef Oksel het volgende:
Mooi frame..wat weegt het frame?
Mooi fietstje in totaal.. die wielen maken het altijd af. Jammer dat ze zo duur zijn. En zwaar. Weet niet eens of zulke wielen kunnen tippen aan mijn Zonda's..?
Wat een mooi dingetje!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
Fiets is klaar voor een testritje![]()
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Wilde met Urs de 100 cols tocht gaan doen maar we komen er zowel qua tijd als geld waarschijnlijk niet helemaal uit. Tel daarbij op dat ik wil gaan kitesurfen en ik zowel de triatlon als de marathon op m'n lijstje heb staan en dat ik er nog niet veel voor voel om 5 weken alleen te fietsen en zie daar de losse schroeven.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:39 schreef kaasplankje het volgende:
Wat is je grote doel dan? en waarom staat 't op losse schroeven?
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:59 schreef Marurk het volgende:
Hmm, net bij het schoonmaken van m'n fiets geconstateerd dat ik een toch wel flinke kras in de lak heb onder m'n achtervork. Denk dat dat komt door een steentje dat aan m'n band is blijven plakken... altijd jammer natuurlijk, maar niets aan te doen vrees ik.
Wat zijn eigenlijk jullie ervaringen op het gebied van lakschades en krassen?
Knap fietsje.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
Fiets is klaar voor een testritje![]()
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Geweldige fiets. Echt iets aparts....quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
Fiets is klaar voor een testritje![]()
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
TWEE maanden! Acht schamele weekjes.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Kom kom, we hebben nog drie maanden on kuiten van staal te kweken, zodat we met een geringschattende blik naar de Belgische klinkers kunnen kijken, en ze rauw lusten.![]()
Tao's zijn gedateerd. Nu moet je van die mooie UNA's hebben.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:31 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Tao's? Of die nog simpelere stalen dingetjes?
Die fiets gaat al gauw naar de 8,5 tot 9 kg toe. Zitten niet echt spectaculaire lichte onderdelen op. Zelfs de kroon van de voorvork lijkt wel een alu te zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:03 schreef Oksel het volgende:
Mooi frame..wat weegt het frame?
Mooi fietstje in totaal.. die wielen maken het altijd af. Jammer dat ze zo duur zijn. En zwaar. Weet niet eens of zulke wielen kunnen tippen aan mijn Zonda's..?
Bedoel je Tacx Uma? Ik ben tevreden met mijn Tao's. Kosten geen drol.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tao's zijn gedateerd. Nu moet je van die mooie UNA's hebben.
Inderdaad uMa. Fautje. Uiteraard zijn die Tao's OK. Gebruik ik op mijn mountainbike ook. Maar op mijn racefiets maar een UMA gemonteerd. Ziet er net wat strakker uit. wilde eigenlijk een carbon bidonhouder hebben maar die ben ik nog niet in naked carbon tegen gekomen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:30 schreef No-P het volgende:
[..]
Bedoel je Tacx Uma? Ik ben tevreden met mijn Tao's. Kosten geen drol.
Ah, ik kon al geen UNA's vinden. Blijven die UMA's een beetje strak na veel gebruik?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Inderdaad uMa. Fautje. Uiteraard zijn die Tao's OK. Gebruik ik op mijn mountainbike ook. Maar op mijn racefiets maar een UMA gemonteerd. Ziet er net wat strakker uit. wilde eigenlijk een carbon bidonhouder hebben maar die ben ik nog niet in naked carbon tegen gekomen.
http://www.bbbparts.com/p(...)tection&LC=EN&Y=2011quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tao's zijn gedateerd. Nu moet je van die mooie UNA's hebben.
[..]
Die fiets gaat al gauw naar de 8,5 tot 9 kg toe. Zitten niet echt spectaculaire lichte onderdelen op. Zelfs de kroon van de voorvork lijkt wel een alu te zijn.
maar het geheel ziet er wel aardig uit hoor, alleen zijn er een paar details die beter gekund hadden. Nu zul je waarschijnlijk heel snel lak slijtage krijgen omdat de kabels tegen het balhoofd aanlopen. Net zoals de achterremkabel tegen de zadelbuis aanschuurt. Kun je niets aan doen maar is een design misser.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |