je hoort er ook niet meerquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:04 schreef Orea het volgende:
Woeiii ik heb hem eens niet dichtgegooid
Teennagels van Leyla waren bij de geboorte al helemaal ingegroeid... Ik ga gewoon elke dag met dr in bad, en nu zien de nageltjes er gewoon goed uit.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:36 schreef mrien het volgende:
Ik heb een reusje!
6180 gram (geboortegewicht 4380), 57,5 cm.
Ik had ergens rond 5700 verwacht maar dit niet! Wow!
Verder helemaal goedgekeurd, leuke arts die enthousiast was over hoe relaxed ik was en over de borstvoeding.
Z'n teennagels van de grote teen moeten we wel even in de gaten houden, begint een beetje in te groeien (hadden we zelf al gezien, vandaar of ze er naar kon kijken). In de soda of biotex dus, uitdaging
quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:54 schreef Ticootje het volgende:
Oh hij zit wel heel mooi op zn lijntje.. Hij was al flink bij de geboorte. Netjes hoor.
Hij weegt gewoon meer dan 1700 gram meer dan Leyla op hetzelfde termijn.
En zelfs 1800 gram meer dan Anne met één maand! En Anne was ook bijna 8 pond bij haar geboorte!quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:54 schreef Ticootje het volgende:
Hij weegt gewoon meer dan 1700 gram meer dan Leyla op hetzelfde termijn.
10 januari was mijn meidje 6120.. Dat was de laatste meting.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:15 schreef Solagratia het volgende:
Amy weegt pas sinds vorige week 6100 gram. Die is nu 27 weken. (/flauw)
Wat een heerlijk reusje Mrien! Dat gaat goed!
Wat vervelend hobbesje dat jullie allemaal zo verkouden zijn. Hopelijk gaat het een stuk beter met de pufjes!
Bij de kruidvat hebben ze hele fijne slaapzakken in de aanbieding. 9 euro. 80 cm en 100 cm. Roze, wit en blauw. Ze zijn vrij dik, maar zonder mouwen.
En ik heb potjes gekocht, ik heb gezocht naar de vieste potjes en nu heb ik maar sperziebonen en bruine bonen meegenomen. Ik ben benieuwdIk heb besloten dat ik een Manduca wil. Ik wil graag dragen maar ik krijg de hop tye niet goed strak, ze zakt altijd. Dus dan pak ik toch maar weer de kinderwagen. Nu even kijken waar ik die een beetje voordelig vandaan kan halen.
Het vloog me ineens een beetje aan dat ze volgende week opgenomen wordt. Dus toen zijn we maar gaan troostshoppen. En nu ligt ze lekker te slapen
Geen idee eigenlijk.. Ze zit in maat 68, maar wel de broekjes flink aansnoeren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:19 schreef Solagratia het volgende:
Dan schelen onze meisjes niet veel Tico. Leyla is heel lang toch?
quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het topic waarin Huup zich komt melden!
En hopelijk Vanyel en DML ook.
he je kan ze niet allemaal willen hoor!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:12 schreef Orea het volgende:
Ooooooh ik wil ook een Mex!! Wat issie leuk Troeta!!!![]()
Nee, dat weet ik niet zeker. Maar gezien Ylana een ICSI-baby is, is het onwaarschijnlijk, dus daar ga ik niet van uit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:20 schreef Leandra het volgende:
Hmmz... en je weet zeker dat je niet zwanger kunt/kon zijn?
Sssht, straks gaat ze dat nog doen ook!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:53 schreef Solagratia het volgende:
Misschien kan ze ook wel een muts voor jou breien, dan matchen jullie
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:13 schreef Saffier het volgende:
Ik heb ook een vraagje aan de verse moeders die hun eerste menstruatie al hebben gehad. De sluizen zijn na bijna 6 maanden hier echt los zeg maar, restantje kraamverband is er al doorheen![]()
Zijn er dames die dit herkennen? Zó heftig? En hoe lang mag/kan dat duren?
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:47 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
herken het. Na Kian ben ik de eerste paar keer helemaal leeggelopen. En dan een dag of 4 echt veel en daarna werd het minder. Ik durfde me amper te bewegen op sommige momenten......
Daarna minder bloed, maar altijd met veel stolsels. En dat schijnt er helaas voor sommigen bij te horen na het krijgen van kinderen. Advies van de huisarts: pil en/of ibuprofen (die knijpt de bloedvaatjes dicht schijnt: hoewel het bloedverdunnend werkt merk ik toch echt verschil als ik het gebruik).
hihi, was het erg zichtbaar?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:46 schreef Solagratia het volgende:
Oh zo'n mutsje is schattig! En handig dat vastknopen.
Misschien kan ze wel een broek voor mij breien. Ik ben er vandaag uitgescheurd. Op het kdv. Terwijl ik hurkte bij het wippertje waar Amy in zat
Dit zei ik een jaar geleden. En nu is Ilse er gewoon. Alsof het nooit anders geweest is.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:02 schreef kaatjejannie het volgende:
naja, ik heb zo'n digitale test, en daar staat zwanger op
![]()
![]()
Ben ik een beetje jaloersquote:Op zondag 6 februari 2011 15:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb het ledikant opgezet voor leyla. De wieg paste nog wel, maar in de breedte werd het krapjes. Nu snurkt madam dus in haar nieuwe bedje. Zo makkelijk, als het maar een bed is snurkt madam wel.
Weten hun dat? Ik ben niet zo netjes in dat soort dingen, weet niet hoe jij bent hoor;)quote:Op zondag 6 februari 2011 15:03 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ook als er in principe gewoon iemand is die voor haar kan zorgen (mijn moeder)?
Hij zit er wel, ik geloof rechts onderin een balonnetje met een plusje? Als je daarop klikt zit je edit en quote vlgs mij.quote:Op maandag 7 februari 2011 08:21 schreef Claudia_x het volgende:
Hmf, ik had gehoopt op een iphonetip! Ben ik nou zo blind dat ik geen editknop kan vinden?
Ja, dat dacht ik ook al, dat jij heus wel zou zeggen als het je zou opvallenquote:Op maandag 7 februari 2011 08:19 schreef Brighteyes het volgende:
Gaat lekker Claudia!
Tico, je kan eens proberen een foto te maken van recht bovenop haar koppie, dan is het soms wel te zien, maar idd, gewoon zelf een afspraak maken met een kinderfysio kan ook, daar heb je geen verwijzing voor nodig.
Overigens, de laatste keer dat ik Leyla zag is mij niks opgevallen, en ik let erg op hoofdjes tegenwoordig.![]()
Ik heb begrepen dat ze per pond een uur mogen doorslapen.quote:Op maandag 7 februari 2011 08:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word gek; nu zie ik wel ineens allerlei icoontjes rechtsbovenin voor editen en zo!
Wat zijn eigenlijk de richtlijnen voor doorslapen? Vanaf wanneer mogen ze 5. 6 of meer uur tussen voedingen in laten? Is dat gewichtsafhankelijk?
Dan bel je toch nu je eigen huisarts?quote:Op maandag 7 februari 2011 10:16 schreef Noa24 het volgende:
Solagratia, heel veel succes. Ik hoop dat het meevalt en dat ze wat aan haar problemen kunnen doen!
Mijn vriend is gister met haar naar de ha geweest, omdat ik te verhuild was voor mijn gevoel. Deze ha was niet echt meewerkend, ze keek even naar haar en gaf aan dat het niet levensbedreigend was en ze nog niet uitgedroogd was. Ze woog haar echter niet, terwijl de andere arts aangaf dat dit juist een graadmeter was voor het uitdrogen. Bij meer dan 10 % afvallen zou ze opgenomen moeten worden. Mijn vriend vroeg dus of ze haar wouden wegen, ja zei ze, we hebben geen weegschaal.
Uh paron? De arts heeft haar gisteren hier! nog gewogen. Ja, maar ze had er geen tijd voor. Nouja zeg, ze liep gewoon te liegen. Uiteindelijk heeft mijn vriend haar na veel aandringen mogen wegen. Maar niet zonder kleren. Het moest maar met de romper en luier aan.Nou het is maar goed dat ik er niet bij was, ik denk dat ik niet meer netjes was gebleven. Je moet toch op een ha kunnen vertrouwen, niet dat ze tegen je lopen te liegen.
Maar anyway, we gaan dus maar door zoals nu. Ze heeft gisteravond 1x 120 gedronken. Verder wou ze niets meer. Vanochtend om half 6 heeft ze 200! gedronken, maar nu wil ze ook niet meer. Ze draait haar gezicht al weg als ik met de fles aankom en ze begint te jammeren. Ik heb het idee dat ze alleen wil drinken als ze uitgehongerd is. Tussendoor jammert ze dan. Pf
Vandaag je eigen huisarts even contacten.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:16 schreef Noa24 het volgende:
Solagratia, heel veel succes. Ik hoop dat het meevalt en dat ze wat aan haar problemen kunnen doen!
Mijn vriend is gister met haar naar de ha geweest, omdat ik te verhuild was voor mijn gevoel. Deze ha was niet echt meewerkend, ze keek even naar haar en gaf aan dat het niet levensbedreigend was en ze nog niet uitgedroogd was. Ze woog haar echter niet, terwijl de andere arts aangaf dat dit juist een graadmeter was voor het uitdrogen. Bij meer dan 10 % afvallen zou ze opgenomen moeten worden. Mijn vriend vroeg dus of ze haar wouden wegen, ja zei ze, we hebben geen weegschaal.
Uh paron? De arts heeft haar gisteren hier! nog gewogen. Ja, maar ze had er geen tijd voor. Nouja zeg, ze liep gewoon te liegen. Uiteindelijk heeft mijn vriend haar na veel aandringen mogen wegen. Maar niet zonder kleren. Het moest maar met de romper en luier aan.Nou het is maar goed dat ik er niet bij was, ik denk dat ik niet meer netjes was gebleven. Je moet toch op een ha kunnen vertrouwen, niet dat ze tegen je lopen te liegen.
Maar anyway, we gaan dus maar door zoals nu. Ze heeft gisteravond 1x 120 gedronken. Verder wou ze niets meer. Vanochtend om half 6 heeft ze 200! gedronken, maar nu wil ze ook niet meer. Ze draait haar gezicht al weg als ik met de fles aankom en ze begint te jammeren. Ik heb het idee dat ze alleen wil drinken als ze uitgehongerd is. Tussendoor jammert ze dan. Pf
Lurker breekt even in: mijn neefje had dat ook en het kan erop duiden dat de fontanellen te snel sluiten. Dit kan belemmerend zijn voor de ontwikkeling. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik wilde het gewoon even melden.quote:Op maandag 7 februari 2011 08:23 schreef Saffier het volgende:
Claudia
goed voor je postaantal dit joh
Sola heel veel sterkte
Ylana heeft, zover ik kan zien, geen afplatting maar wel 2 bulten aan de zijkant. Ziet er ook niet echt mooi uit, Volgende week op het cb navragen of het 'hoort'. En hopen dat ze snel wat meer haar krijgt
Claudia, dat werd ons in het ziekenhuis destijds als advies aangehouden. De eerste weken (weet niet meer precies tot wanneer maar zeker een maand volgens mij) echt max 3 uur ertussen overdag en 's nachts max 6 uur.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Flugeltje, gefeliciteerd met je grote Willem!Wat een knap kereltje is het.
Ik vind een uur per pond doorslapen nogal ambitieus klinken. Ik denk dat ik voor nu 6 uur maar aanhoud als maximum.
Ik maakte haar de eerste weken 's nachts ook wakker als ze na een uur of 5 nog niet was gekomen. Vond ik gewoon een prettiger idee. Ze mocht dan wel 8 pond zijn, 8 uur slapen/niet drinken leek mij echt veeeel te lang.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:26 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Claudia, dat werd ons in het ziekenhuis destijds als advies aangehouden. De eerste weken (weet niet meer precies tot wanneer maar zeker een maand volgens mij) echt max 3 uur ertussen overdag en 's nachts max 6 uur.
Ik pleur alles door elkaar en proppen maar <3, op een zo lief mogelijke manier.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:00 schreef Saffier het volgende:
Tico die extra, extra vette melk, hou je die dan apart? Of geef je die met je 'gewone' melk mee?
Klopt, Amy heeft ook meer spekkies. Ze is ook in lengte achtergebleven dus dan blijven de spekkies welquote:Op maandag 7 februari 2011 21:59 schreef Saffier het volgende:
Vóélde? Je bent ook nog heel jong
Maar ik snap wel wat je bedoeld
Amy heeft meer spek op haar pootjes dan Ylana
Dat lijkt me ook echt heel naar. Ik kan het me niet herinneren van Ivans kleine baby'tjesperiode, dat er zoveel (andere) kleine baby's ziek waren. Ivan is alleen als grote baby wel eens ziek geweest. Bij de grote baby's en de dreumesen vindt de ene ziektegolf na de andere plaats.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:24 schreef mrien het volgende:
Pff mijn ventje is wel zielig hoor, best moeilijk vind ik dat. Ken het niet van zo'n mini van 6 weken..
Niet ziek, maar overduidelijk niet helemaal lekker in zn vel
Jep, over een week is ze inderdaad een maand oud en daarna heb ik nog maar een krappe zes weken verlof. Ik ga er misschien wel twee weken vakantie achteraan plakken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:39 schreef Sugarsnap het volgende:
Eline is maar een week ouder dan Lena, dus jouw mupje is ook al weer bijna een maand!
Lotte ook pas toen ze wat ouder was, een paar maanden oud denk ikquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook echt heel naar. Ik kan het me niet herinneren van Ivans kleine baby'tjesperiode, dat er zoveel (andere) kleine baby's ziek waren. Ivan is alleen als grote baby wel eens ziek geweest. Bij de grote baby's en de dreumesen vindt de ene ziektegolf na de andere plaats.
Lotte zit inderdaad op de creche, kindje van daar heeft onlangs met rs in het ziekenhuis gelegen, dus ben daar wel alaert op.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:10 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon bellen mrien, tis nog steeds rs seizoen, Lotte zit toch op een kdv? Misschien dat ze iets heeft meegenomen.
Daarom heb ik ook gewoon liever nog even contact met de arts/assistente.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:19 schreef Ticootje het volgende:
Het hoeft natuurlijk niet meteen heel erg te zijn, maar hij is nog zo klein, ik zou het niet te lang door laten modderen.
Hahaquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Mijn dame viel op de scholingsdag ook in slaap bij me. Toen had ze een hele afdruk van mn shirt en ketting in dr harses staan.
Er is nu eindelijk een vaste leidster in haar groep en dat meisje maakt al haar klusjes snel af zodat ze fijn met Neve op schoot kan zitten...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:04 schreef Ticootje het volgende:
Ja dat is ook weer zo hik, gister zou Leyla thuis zijn met papa, toen was de leidster helemaal teleurgesteld dat ze er niet was.
We hebben een eenpersoonskamer ja, een zogenoemde isolatiebox vanwege de besmettelijkheidquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:37 schreef Solagratia het volgende:
Pffff Mrien, wat heftig zeg! Hij is ook nog zo klein! Heb je een beetje geslapen? Heb je een eenpersoonskamer?
Een half jaar geleden mocht ik nu beginnen met persen. 2 uur later lagen we in hetzelfde ziekenhuis maar dan aan de overkant. Ik ga eens een mooie halfjaarmijlpaalspam bouwen.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:25 schreef mrien het volgende:
Even crosspost uit bv topic
Jelle heeft een goede nacht gehad, rustig geslapen en minder aan het piepen. Was vannacht ook gewoon echt wakker en helder. Hij begint ook weer een beetje te brabbelen en te lachen, dat deed hij even dus niet. Gister alweer een stuiplach en vandaag ook.
Heeft daarstraks zelf eerst aan de borst mogen drinken en daarna wegen en rest met de sonde.
Hij drinkt heel rustig maar je merkt dat het erg vermoeiend voor hem is.
We zitten hier sowieso tot zaterdag wel, minimaal. Hij moet eerst een nacht zonder extra zuurstof kunnen en alle voedingen weer zelf drinken voor we naar huis mogen.
Sorry voor de ego posts, ik lees wel mee maar reageren lukt ff niet merk ik. Mn hoofd zit iets te vol met alles wat er de afgelopen dagen gebeurd is
Ja! Ik heb er zelfs eens een filmpje van gemaakt omdat ik het ook gek vond. Ik geloof dat hij hier ongeveer 6 maanden oud is. Het schudden is trouwens van het ene op het andere moment opgehouden. Het heeft al met al ook niet lang geduurd, deze fase. Ik had zelf het idee dat het met moeheid te maken had.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:43 schreef Hik het volgende:
Schudden jullie kindjes ook wel eens met hun hoofd? Ik had het nooit eerder gezien, maar sinds deze week doet Neve soms heel druk en schudt ze heel hard van "nee". Ze huilt er niet bij ofzo en als ik een beetje Google lijkt het wel normaal te zijn, maar het is wel een raar gezicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |