abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92265327
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 82
De kleine babietjes:

06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92265379
Woeiii ik heb hem eens niet dichtgegooid :P
pi_92265426
Sola, het lijkt wel een trappetje, die curve van Amy. Telkens een dipje en dan weer een stijgend lijntje.
pi_92265471
Info samenvatting vorige topique:

Anne van fannetje doet het super.

Mrien gaat straks voor het eerst naar het CB

Amy van Sola wordt maandag opgenomen, omdat ze blijf spugen ondanks reflux medicatie.

De rest ben ik ff kwijt.
pi_92265640
En Soneal maakt al grapjes.

Fannetje, het is een rommeltje he. Ik hoop dat het straks een mooi gelijkmatig lijntje wordt. Dan is een dipje niet zo erg omdat je weet dat ze het wel oppakt.
pi_92265677
Ik hoop met je mee! Hopelijk geeft die opname gewoon veel duidelijkheid en blijft het daarna met de juiste behandeling een mooi stijgend lijntje! ^O^
pi_92267337
Aw Sola, ik lees dat Amy wordt opgenomen...getsie...maar wel beter hé...? Sterkte :*
#geen
pi_92268402
Ik heb een reusje!
6180 gram (geboortegewicht 4380), 57,5 cm.
Ik had ergens rond 5700 verwacht maar dit niet! Wow!

Verder helemaal goedgekeurd, leuke arts die enthousiast was over hoe relaxed ik was en over de borstvoeding.
Z'n teennagels van de grote teen moeten we wel even in de gaten houden, begint een beetje in te groeien (hadden we zelf al gezien, vandaar of ze er naar kon kijken). In de soda of biotex dus, uitdaging ;)
pi_92268672
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:04 schreef Orea het volgende:
Woeiii ik heb hem eens niet dichtgegooid :P
je hoort er ook niet meer :P
pi_92268714
Zo mrien wat een flinkerd! Hij groeit iig goed ;)

Sola, hopelijk brengt de opname duidelijkheid! Beetje rust is ook wel fijn voor je!
pi_92269329
Jeeetje mrien, wat een reusje die Jelle van jullie! :D Hij is gewoon maar 380 gram lichter dan Anne, en die is 3,5 maand ouder! :o
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:02:00 #12
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_92269429
Sola: hoop dat de opname jullie een oplossing geeft!

Hier is het een ziekenboeg. Vorige week de oudste en nu ikzelf en Mikai. Die is wel behoorlijk van slag: spugen, diarree, hoesten en vooral benauwd. Dus naar de ha geweest: waarschijnlijk rs, maar met pufjes zou hij dat zelf moeten kunnen redden.
pi_92270662
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:36 schreef mrien het volgende:
Ik heb een reusje!
6180 gram (geboortegewicht 4380), 57,5 cm.
Ik had ergens rond 5700 verwacht maar dit niet! Wow!

Verder helemaal goedgekeurd, leuke arts die enthousiast was over hoe relaxed ik was en over de borstvoeding.
Z'n teennagels van de grote teen moeten we wel even in de gaten houden, begint een beetje in te groeien (hadden we zelf al gezien, vandaar of ze er naar kon kijken). In de soda of biotex dus, uitdaging ;)
Teennagels van Leyla waren bij de geboorte al helemaal ingegroeid... Ik ga gewoon elke dag met dr in bad, en nu zien de nageltjes er gewoon goed uit.
pi_92271598
:o
Hij gaat zn vader achterna qua lengte denk ik ;) die is 1.96

pi_92271668
Oh hij zit wel heel mooi op zn lijntje.. Hij was al flink bij de geboorte. Netjes hoor.

Hij weegt gewoon meer dan 1700 gram meer dan Leyla op hetzelfde termijn.
pi_92271805
quote:
11s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:54 schreef Ticootje het volgende:
Oh hij zit wel heel mooi op zn lijntje.. Hij was al flink bij de geboorte. Netjes hoor.

:o
pi_92272452
quote:
11s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:54 schreef Ticootje het volgende:

En zelfs 1800 gram meer dan Anne met één maand! En Anne was ook bijna 8 pond bij haar geboorte!

Maar een mooi lijntje is het wel :Y
pi_92272665
Amy weegt pas sinds vorige week 6100 gram. Die is nu 27 weken. (/flauw)

Wat een heerlijk reusje Mrien! Dat gaat goed! :)
Wat vervelend hobbesje dat jullie allemaal zo verkouden zijn. Hopelijk gaat het een stuk beter met de pufjes!

Bij de kruidvat hebben ze hele fijne slaapzakken in de aanbieding. 9 euro. 80 cm en 100 cm. Roze, wit en blauw. Ze zijn vrij dik, maar zonder mouwen.
En ik heb potjes gekocht, ik heb gezocht naar de vieste potjes en nu heb ik maar sperziebonen en bruine bonen meegenomen. Ik ben benieuwd :P Ik heb besloten dat ik een Manduca wil. Ik wil graag dragen maar ik krijg de hop tye niet goed strak, ze zakt altijd. Dus dan pak ik toch maar weer de kinderwagen. Nu even kijken waar ik die een beetje voordelig vandaan kan halen.

Het vloog me ineens een beetje aan dat ze volgende week opgenomen wordt. Dus toen zijn we maar gaan troostshoppen. En nu ligt ze lekker te slapen :)

[ Bericht 90% gewijzigd door Solagratia op 03-02-2011 14:23:24 ]
pi_92273442
Misschien gaat mijne weg sola, ik twijfel nog, zie draagdoekentopic
pi_92273690
hmz, ik heb een manduca, die eigenlijk nooit gebruikt wordt. Ik kan even overleggen met M.hij is eigenlijk van hem.
pi_92273830
Oh wauw! Dit had ik eerder moeten zeggen dus. Ik wacht rustig af :)
pi_92273860
Huup van harte met jullie dochter en zusje *O* Wat is het een plaatje O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_92274312
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:15 schreef Solagratia het volgende:
Amy weegt pas sinds vorige week 6100 gram. Die is nu 27 weken. (/flauw)

Wat een heerlijk reusje Mrien! Dat gaat goed! :)
Wat vervelend hobbesje dat jullie allemaal zo verkouden zijn. Hopelijk gaat het een stuk beter met de pufjes!

Bij de kruidvat hebben ze hele fijne slaapzakken in de aanbieding. 9 euro. 80 cm en 100 cm. Roze, wit en blauw. Ze zijn vrij dik, maar zonder mouwen.
En ik heb potjes gekocht, ik heb gezocht naar de vieste potjes en nu heb ik maar sperziebonen en bruine bonen meegenomen. Ik ben benieuwd :P Ik heb besloten dat ik een Manduca wil. Ik wil graag dragen maar ik krijg de hop tye niet goed strak, ze zakt altijd. Dus dan pak ik toch maar weer de kinderwagen. Nu even kijken waar ik die een beetje voordelig vandaan kan halen.

Het vloog me ineens een beetje aan dat ze volgende week opgenomen wordt. Dus toen zijn we maar gaan troostshoppen. En nu ligt ze lekker te slapen :)

10 januari was mijn meidje 6120.. Dat was de laatste meting.
pi_92275626
Dan schelen onze meisjes niet veel Tico. Leyla is heel lang toch?
pi_92275959
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:19 schreef Solagratia het volgende:
Dan schelen onze meisjes niet veel Tico. Leyla is heel lang toch?
Geen idee eigenlijk.. Ze zit in maat 68, maar wel de broekjes flink aansnoeren.
pi_92282109
Mijn meisje is zielig... ze is snotverkouden en ademhalen gaat daardoor heel lastig. En daardoor kan ze de slaap niet vatten... ze ligt dus al bijna de hele dag héél zielig te jammeren, arm ding :'(
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:09:34 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92284386
Way to go Mrien :o

Wat maakt dat geboortegewicht toch een enorm verschil qua doorgroeien.
Vanmiddag ook op het CB geweest, wederom goedgekeurd, en meneer heeft z'n eerste prikjes gehad... eens kijken of we de nacht een beetje goed doorkomen.

Gewicht (5010 gram) en lengte (56,5 cm) waren iig keurig.

Overigens vind ik de BV.com curve niet beduidend gunstiger dan die van groeigids, het ziet er gewoon op allebei goed uit :D

BV.com:

Groeigids.nl:

Plaatjes zijn klikbaar
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_92285767
Oh wauw wat een mooie curve voor Soneal! Echt een mooi stijgend lijntje :Y
Fannetje, wat vervelend dat Anne zo verkouden is! Beterschap.
Tico, Amy draagt nog broeken maat 62, maat 68 is in de lengte veel te groot en in de breedte krijg ik ze niet eens aangesnoerd. We hebben ze al wel in huis ;)

Ik vind het zo leuk om Amy's ontwikkeling te zien. Tegenwoordig als je haar een speeltje of iets geeft dan draait ze het rond terwijl ze het in haar hand heeft, om het aan alle kanten te bekijken. Daarna stopt ze het in haar mond om te proeven. Waarna ze het weer weggooit :+

Ze lacht ook echt om de domste dingen. Ook altijd maar een keer natuurlijk. Net moest ze keihard lachen omdat ik tegen haar wippertje zat te duwen, echt ze kwam niet meer bij. :D Of ze moet lachen omdat ik met mijn hand voor haar gezicht wapper.

[ Bericht 16% gewijzigd door Solagratia op 03-02-2011 18:49:40 ]
pi_92286321
Dag dames, even een berichtje uit Boston. Het is hier kouhoud! We hebben al geskypt met bientje, ze doet het erg goed bij opa en oma, gelukkig!

Ik las dat Amy toch opgenomen wordt, sola. Succes hopelijk komt er snel iets uit!

Een zielige Anne die verkouden is, hopelijk knapt ze snel op fan!

Huup, gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! Elin, hele mooie naam!

En dan nog even een *jompel* voor alle goed gegroeide kindjes!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_92291201
Soneal gaat ook lekker!

Barba, is het leuk in Boston, ondanks de kou?

Anne heeft haar fles niet leeggedronken, maar ligt nu wel te slapen. Ze ademt nu alleen wel door haar mond, haar neusje zit echt dicht. En neusspray doet niets. Ik ga gewoon lekker vaak kijken hoe het gaat... op zulke momenten zou ik haar graag bij me in de kamer willen hebben...
pi_92293112
Beterschap voor alle zieke kindjes!

Sola, je bent een dappere moeder zeg! Neem voor jezelf lekker een boek mee en lekkere hapjes en een telefoon met internet. Voor Amy lekkere comfortabele kleertjes en haar knuffels en speelgoed. Als je iets mist kan het vast wel gebracht worden.

Veel plezier barbabientje!!

Ik heb laatst spenen bij de Hema gekocht en die blijven hier goed zitten. Zijn in de vorm van bibi,maar dan wat korter en breder. En ze zijn er in leuke kleurtjes:D

Het oppassen ging goed deze week, toch wel een fijn idee!
pi_92293312
Het topic waarin Huup zich komt melden!

En hopelijk Vanyel en DML ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92295414
Ik hoop mét verse baby-foto O+
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:59:16 #34
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92300831
Wow, ik ben wel onder de indruk van de gewichten van de kindjes hier. Neve was vorige week 61 cm, maar ze weegt nog geen 5.6 kilo. :o
Ze drinkt dus weinig, maar blijft het verder prima doen, maar nu zie ik wel het verschil inderdaad.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_92301322
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het topic waarin Huup zich komt melden!

En hopelijk Vanyel en DML ook.
:Y :Y :Y O+
#geen
pi_92304773
Hoe zwaar was Neve bij de geboorte Hik?
Mex is een weekje ouder en is rond de 8 kilo, maandag ga ik weer even wegen. Bij de geboorte was hij 3360
  vrijdag 4 februari 2011 @ 06:29:52 #37
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92309279
Neve was 3,8 bij haar geboorte. Wat een verschil dan hè?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_92310319
Hier een baby die ons vanacht, elk uur,wakker maakte..ff een speentje erin en dan was het heel even goed en toen was het weer huilen? Ik denk zelf dat het komt doordat ze zo snotverkouden is. Al 1.5 week :{

Solagratia: Goed dat je hebt aangestuurd op een opname. Lijkt me erg lastig, maar hopelijk kom je nu te weten wat haar mankeert zodat er wat aan gedaan kan worden. Vind je echt een dappere moeder!
Fannetje: Ook al zo'n snotterkopje, heeft ze vanacht nog een beetje kunnen slapen?
pi_92310746
Agos Noa! Heb je neusspray in huis? En luuf? Ik had eerst een neusspray van VSM maar die werkte voor geen meter, nu die van Otrivin en die werkt echt super! Scheelde een hoop... Kun je vandaag een beetje relaxed aan doen?

Mex is een lekker spekkie O+ hou ik van :D hoe lang is hij, Troeta? Leia is nu (maar inmiddels 6 maanden en een week) ook rond de 8 kilo en 68 cm. Heb volgende week weer een afspraak op CB dan weet ik het precies.. Bij geboorte was ze 3675 gram!

Barba stoere! Had je genoeg winterkleding bij je ;)
pi_92310908
Ja ik heb er geloof ik 1 van otrivin, maar het is alleen zoutwater geloof ik. En luuf smeer ik elke avond voor het slapen op haar borst. Ik heb alleen het gevoel dat het voor geen meter werkt. Ik woon ook in een tochtig huis, dus dat zal ook wel meespelen denk ik.
pi_92310970
Hmmm lastig! Hier was Leia 's nachts ook steeds zo koud (armpjes, handjes) echt steenkoud. Haar kamer is heel koel, dat is fijn in de zomer, maar minder in de winter.. Dus ik pak haar nu toch wat dikker nog in en laat 's avonds de kachel even aanstaan in haar kamer, zodat het wat warmer is.. Heeft bij haar ook wel wat geholpen heb ik het idee!

Otrivin is alleen zoutwater inderdaad.. Ik doe het voor ze gaat slapen even flink sprayen en voor elke keer drinken..
pi_92311797
Ik kreeg van mijn huisarts het dringende advies GEEN Luuf te smeren toen Isabel verkouden was. Volgens hem irriteerde dat alleen maar de slijmvliezen, na een korte verlichting.

Ik dacht, ik zeg het ff :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92312209
Mijn huisarts raadde Luuf juist weer aan! Maar Mex krijgt een beetje uitslag er van..

Vorige maand was hij 62,5 cm, dus ben benieuwd hoe lang die nu is, misschien 65 cm? Moet maandag ook weer.
Wat een verschillen he!
De maxicosi is echt niet meer te tillen met hem erin,haha

ff spammen met m'n bollie hoor. Mijn oma heeft een muts gebreid voor hem en we lieten het aan hem zien in de spiegel..
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:07:57 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92312320
Luuf is inderdaad heel omstreden hoor, er zit een best heftig middel in.

geweldige foto, troeta! :D :D
in de haak.
pi_92312353
:D Mex!

Maar als huisartsen verschillende adviezen geven, welke moet je dan volgen? }:| En dat het dan wel vrij verkrijgbaar is voor je mini :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92312470
Ooooooh ik wil ook een Mex!! Wat issie leuk Troeta!!! O+ O+
pi_92312813
Troeta, wat een scheet! Als je daar niet vrolijk van wordt, weet ik het ook niet meer.

Oh, raar dat de huisartsen allemaal weer wat anders zeggen over die Luuf, lekker duidelijk weer:| Nouja ik stop er wel mee, ik heb net de ha gebeld en ik kan maandag terecht. De assistente wil dat ze even naar haar longen? gaan luisteren. Ze heeft verder geen koorts, wel op de grens van verhoging en ze drinkt minder. En ze is vanochtend niet te genieten. Kon net 3 tijdens het douchen naar haar kamertje rennen haha.

Wat een wind he, ik heb zo'n zin de zomer! Het was gister zoo lekker weer!
pi_92316491
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:12 schreef Orea het volgende:
Ooooooh ik wil ook een Mex!! Wat issie leuk Troeta!!! O+ O+
he je kan ze niet allemaal willen hoor!

Lekker ventje hoor Troeta :D
En idd een flink mannetje!
Floris was 7900 gram met 6 maanden :D
pi_92316742
hahaha wat een leuke foto van Mex :D
pi_92317432
Mex! :D

Ik heb een heel zielig en ziek meisje. Ik gok dat de prikjes van gisteren niet zo goed samen gaan met een verkoudheid, want ze is nu echt enorm verkouden.

Het slapen vannacht was een hel; om half 2 was ze wakker en daarna heeft ze amper meer geslapen. En ze was héél zielig aan het huilen, echt hartverscheurend.

Het drinken ging nog redelijk, maar zojuist kwam fles nummer 2 van vandaag met de nodige kokhalsgeluiden retour. En ze huilde er zelf om, met rooddoorlopen oogjes en tranen over haar wangetjes. Ik heb haar dus maar een zetpilletje gegeven, ze voelt zich duidelijk niet lekker. Geen koorts overigens, gisteren 37,5, vanmorgen 37,0 (normaal 36,5).

Ze ligt nu eindelijk even te slapen in de kinderwagenbak hier in de kamer, ben benieuwd voor hoe lang...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')