abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92265327
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 82
De kleine babietjes:

06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92265379
Woeiii ik heb hem eens niet dichtgegooid :P
pi_92265426
Sola, het lijkt wel een trappetje, die curve van Amy. Telkens een dipje en dan weer een stijgend lijntje.
pi_92265471
Info samenvatting vorige topique:

Anne van fannetje doet het super.

Mrien gaat straks voor het eerst naar het CB

Amy van Sola wordt maandag opgenomen, omdat ze blijf spugen ondanks reflux medicatie.

De rest ben ik ff kwijt.
pi_92265640
En Soneal maakt al grapjes.

Fannetje, het is een rommeltje he. Ik hoop dat het straks een mooi gelijkmatig lijntje wordt. Dan is een dipje niet zo erg omdat je weet dat ze het wel oppakt.
pi_92265677
Ik hoop met je mee! Hopelijk geeft die opname gewoon veel duidelijkheid en blijft het daarna met de juiste behandeling een mooi stijgend lijntje! ^O^
pi_92267337
Aw Sola, ik lees dat Amy wordt opgenomen...getsie...maar wel beter hé...? Sterkte :*
#geen
pi_92268402
Ik heb een reusje!
6180 gram (geboortegewicht 4380), 57,5 cm.
Ik had ergens rond 5700 verwacht maar dit niet! Wow!

Verder helemaal goedgekeurd, leuke arts die enthousiast was over hoe relaxed ik was en over de borstvoeding.
Z'n teennagels van de grote teen moeten we wel even in de gaten houden, begint een beetje in te groeien (hadden we zelf al gezien, vandaar of ze er naar kon kijken). In de soda of biotex dus, uitdaging ;)
pi_92268672
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:04 schreef Orea het volgende:
Woeiii ik heb hem eens niet dichtgegooid :P
je hoort er ook niet meer :P
pi_92268714
Zo mrien wat een flinkerd! Hij groeit iig goed ;)

Sola, hopelijk brengt de opname duidelijkheid! Beetje rust is ook wel fijn voor je!
pi_92269329
Jeeetje mrien, wat een reusje die Jelle van jullie! :D Hij is gewoon maar 380 gram lichter dan Anne, en die is 3,5 maand ouder! :o
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:02:00 #12
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_92269429
Sola: hoop dat de opname jullie een oplossing geeft!

Hier is het een ziekenboeg. Vorige week de oudste en nu ikzelf en Mikai. Die is wel behoorlijk van slag: spugen, diarree, hoesten en vooral benauwd. Dus naar de ha geweest: waarschijnlijk rs, maar met pufjes zou hij dat zelf moeten kunnen redden.
pi_92270662
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:36 schreef mrien het volgende:
Ik heb een reusje!
6180 gram (geboortegewicht 4380), 57,5 cm.
Ik had ergens rond 5700 verwacht maar dit niet! Wow!

Verder helemaal goedgekeurd, leuke arts die enthousiast was over hoe relaxed ik was en over de borstvoeding.
Z'n teennagels van de grote teen moeten we wel even in de gaten houden, begint een beetje in te groeien (hadden we zelf al gezien, vandaar of ze er naar kon kijken). In de soda of biotex dus, uitdaging ;)
Teennagels van Leyla waren bij de geboorte al helemaal ingegroeid... Ik ga gewoon elke dag met dr in bad, en nu zien de nageltjes er gewoon goed uit.
pi_92271598
:o
Hij gaat zn vader achterna qua lengte denk ik ;) die is 1.96

pi_92271668
Oh hij zit wel heel mooi op zn lijntje.. Hij was al flink bij de geboorte. Netjes hoor.

Hij weegt gewoon meer dan 1700 gram meer dan Leyla op hetzelfde termijn.
pi_92271805
quote:
11s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:54 schreef Ticootje het volgende:
Oh hij zit wel heel mooi op zn lijntje.. Hij was al flink bij de geboorte. Netjes hoor.

:o
pi_92272452
quote:
11s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:54 schreef Ticootje het volgende:

En zelfs 1800 gram meer dan Anne met één maand! En Anne was ook bijna 8 pond bij haar geboorte!

Maar een mooi lijntje is het wel :Y
pi_92272665
Amy weegt pas sinds vorige week 6100 gram. Die is nu 27 weken. (/flauw)

Wat een heerlijk reusje Mrien! Dat gaat goed! :)
Wat vervelend hobbesje dat jullie allemaal zo verkouden zijn. Hopelijk gaat het een stuk beter met de pufjes!

Bij de kruidvat hebben ze hele fijne slaapzakken in de aanbieding. 9 euro. 80 cm en 100 cm. Roze, wit en blauw. Ze zijn vrij dik, maar zonder mouwen.
En ik heb potjes gekocht, ik heb gezocht naar de vieste potjes en nu heb ik maar sperziebonen en bruine bonen meegenomen. Ik ben benieuwd :P Ik heb besloten dat ik een Manduca wil. Ik wil graag dragen maar ik krijg de hop tye niet goed strak, ze zakt altijd. Dus dan pak ik toch maar weer de kinderwagen. Nu even kijken waar ik die een beetje voordelig vandaan kan halen.

Het vloog me ineens een beetje aan dat ze volgende week opgenomen wordt. Dus toen zijn we maar gaan troostshoppen. En nu ligt ze lekker te slapen :)

[ Bericht 90% gewijzigd door Solagratia op 03-02-2011 14:23:24 ]
pi_92273442
Misschien gaat mijne weg sola, ik twijfel nog, zie draagdoekentopic
pi_92273690
hmz, ik heb een manduca, die eigenlijk nooit gebruikt wordt. Ik kan even overleggen met M.hij is eigenlijk van hem.
pi_92273830
Oh wauw! Dit had ik eerder moeten zeggen dus. Ik wacht rustig af :)
pi_92273860
Huup van harte met jullie dochter en zusje *O* Wat is het een plaatje O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_92274312
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:15 schreef Solagratia het volgende:
Amy weegt pas sinds vorige week 6100 gram. Die is nu 27 weken. (/flauw)

Wat een heerlijk reusje Mrien! Dat gaat goed! :)
Wat vervelend hobbesje dat jullie allemaal zo verkouden zijn. Hopelijk gaat het een stuk beter met de pufjes!

Bij de kruidvat hebben ze hele fijne slaapzakken in de aanbieding. 9 euro. 80 cm en 100 cm. Roze, wit en blauw. Ze zijn vrij dik, maar zonder mouwen.
En ik heb potjes gekocht, ik heb gezocht naar de vieste potjes en nu heb ik maar sperziebonen en bruine bonen meegenomen. Ik ben benieuwd :P Ik heb besloten dat ik een Manduca wil. Ik wil graag dragen maar ik krijg de hop tye niet goed strak, ze zakt altijd. Dus dan pak ik toch maar weer de kinderwagen. Nu even kijken waar ik die een beetje voordelig vandaan kan halen.

Het vloog me ineens een beetje aan dat ze volgende week opgenomen wordt. Dus toen zijn we maar gaan troostshoppen. En nu ligt ze lekker te slapen :)

10 januari was mijn meidje 6120.. Dat was de laatste meting.
pi_92275626
Dan schelen onze meisjes niet veel Tico. Leyla is heel lang toch?
pi_92275959
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:19 schreef Solagratia het volgende:
Dan schelen onze meisjes niet veel Tico. Leyla is heel lang toch?
Geen idee eigenlijk.. Ze zit in maat 68, maar wel de broekjes flink aansnoeren.
pi_92282109
Mijn meisje is zielig... ze is snotverkouden en ademhalen gaat daardoor heel lastig. En daardoor kan ze de slaap niet vatten... ze ligt dus al bijna de hele dag héél zielig te jammeren, arm ding :'(
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:09:34 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92284386
Way to go Mrien :o

Wat maakt dat geboortegewicht toch een enorm verschil qua doorgroeien.
Vanmiddag ook op het CB geweest, wederom goedgekeurd, en meneer heeft z'n eerste prikjes gehad... eens kijken of we de nacht een beetje goed doorkomen.

Gewicht (5010 gram) en lengte (56,5 cm) waren iig keurig.

Overigens vind ik de BV.com curve niet beduidend gunstiger dan die van groeigids, het ziet er gewoon op allebei goed uit :D

BV.com:

Groeigids.nl:

Plaatjes zijn klikbaar
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_92285767
Oh wauw wat een mooie curve voor Soneal! Echt een mooi stijgend lijntje :Y
Fannetje, wat vervelend dat Anne zo verkouden is! Beterschap.
Tico, Amy draagt nog broeken maat 62, maat 68 is in de lengte veel te groot en in de breedte krijg ik ze niet eens aangesnoerd. We hebben ze al wel in huis ;)

Ik vind het zo leuk om Amy's ontwikkeling te zien. Tegenwoordig als je haar een speeltje of iets geeft dan draait ze het rond terwijl ze het in haar hand heeft, om het aan alle kanten te bekijken. Daarna stopt ze het in haar mond om te proeven. Waarna ze het weer weggooit :+

Ze lacht ook echt om de domste dingen. Ook altijd maar een keer natuurlijk. Net moest ze keihard lachen omdat ik tegen haar wippertje zat te duwen, echt ze kwam niet meer bij. :D Of ze moet lachen omdat ik met mijn hand voor haar gezicht wapper.

[ Bericht 16% gewijzigd door Solagratia op 03-02-2011 18:49:40 ]
pi_92286321
Dag dames, even een berichtje uit Boston. Het is hier kouhoud! We hebben al geskypt met bientje, ze doet het erg goed bij opa en oma, gelukkig!

Ik las dat Amy toch opgenomen wordt, sola. Succes hopelijk komt er snel iets uit!

Een zielige Anne die verkouden is, hopelijk knapt ze snel op fan!

Huup, gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! Elin, hele mooie naam!

En dan nog even een *jompel* voor alle goed gegroeide kindjes!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_92291201
Soneal gaat ook lekker!

Barba, is het leuk in Boston, ondanks de kou?

Anne heeft haar fles niet leeggedronken, maar ligt nu wel te slapen. Ze ademt nu alleen wel door haar mond, haar neusje zit echt dicht. En neusspray doet niets. Ik ga gewoon lekker vaak kijken hoe het gaat... op zulke momenten zou ik haar graag bij me in de kamer willen hebben...
pi_92293112
Beterschap voor alle zieke kindjes!

Sola, je bent een dappere moeder zeg! Neem voor jezelf lekker een boek mee en lekkere hapjes en een telefoon met internet. Voor Amy lekkere comfortabele kleertjes en haar knuffels en speelgoed. Als je iets mist kan het vast wel gebracht worden.

Veel plezier barbabientje!!

Ik heb laatst spenen bij de Hema gekocht en die blijven hier goed zitten. Zijn in de vorm van bibi,maar dan wat korter en breder. En ze zijn er in leuke kleurtjes:D

Het oppassen ging goed deze week, toch wel een fijn idee!
pi_92293312
Het topic waarin Huup zich komt melden!

En hopelijk Vanyel en DML ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92295414
Ik hoop mét verse baby-foto O+
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:59:16 #34
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92300831
Wow, ik ben wel onder de indruk van de gewichten van de kindjes hier. Neve was vorige week 61 cm, maar ze weegt nog geen 5.6 kilo. :o
Ze drinkt dus weinig, maar blijft het verder prima doen, maar nu zie ik wel het verschil inderdaad.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_92301322
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het topic waarin Huup zich komt melden!

En hopelijk Vanyel en DML ook.
:Y :Y :Y O+
#geen
pi_92304773
Hoe zwaar was Neve bij de geboorte Hik?
Mex is een weekje ouder en is rond de 8 kilo, maandag ga ik weer even wegen. Bij de geboorte was hij 3360
  vrijdag 4 februari 2011 @ 06:29:52 #37
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92309279
Neve was 3,8 bij haar geboorte. Wat een verschil dan hè?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_92310319
Hier een baby die ons vanacht, elk uur,wakker maakte..ff een speentje erin en dan was het heel even goed en toen was het weer huilen? Ik denk zelf dat het komt doordat ze zo snotverkouden is. Al 1.5 week :{

Solagratia: Goed dat je hebt aangestuurd op een opname. Lijkt me erg lastig, maar hopelijk kom je nu te weten wat haar mankeert zodat er wat aan gedaan kan worden. Vind je echt een dappere moeder!
Fannetje: Ook al zo'n snotterkopje, heeft ze vanacht nog een beetje kunnen slapen?
pi_92310746
Agos Noa! Heb je neusspray in huis? En luuf? Ik had eerst een neusspray van VSM maar die werkte voor geen meter, nu die van Otrivin en die werkt echt super! Scheelde een hoop... Kun je vandaag een beetje relaxed aan doen?

Mex is een lekker spekkie O+ hou ik van :D hoe lang is hij, Troeta? Leia is nu (maar inmiddels 6 maanden en een week) ook rond de 8 kilo en 68 cm. Heb volgende week weer een afspraak op CB dan weet ik het precies.. Bij geboorte was ze 3675 gram!

Barba stoere! Had je genoeg winterkleding bij je ;)
pi_92310908
Ja ik heb er geloof ik 1 van otrivin, maar het is alleen zoutwater geloof ik. En luuf smeer ik elke avond voor het slapen op haar borst. Ik heb alleen het gevoel dat het voor geen meter werkt. Ik woon ook in een tochtig huis, dus dat zal ook wel meespelen denk ik.
pi_92310970
Hmmm lastig! Hier was Leia 's nachts ook steeds zo koud (armpjes, handjes) echt steenkoud. Haar kamer is heel koel, dat is fijn in de zomer, maar minder in de winter.. Dus ik pak haar nu toch wat dikker nog in en laat 's avonds de kachel even aanstaan in haar kamer, zodat het wat warmer is.. Heeft bij haar ook wel wat geholpen heb ik het idee!

Otrivin is alleen zoutwater inderdaad.. Ik doe het voor ze gaat slapen even flink sprayen en voor elke keer drinken..
pi_92311797
Ik kreeg van mijn huisarts het dringende advies GEEN Luuf te smeren toen Isabel verkouden was. Volgens hem irriteerde dat alleen maar de slijmvliezen, na een korte verlichting.

Ik dacht, ik zeg het ff :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92312209
Mijn huisarts raadde Luuf juist weer aan! Maar Mex krijgt een beetje uitslag er van..

Vorige maand was hij 62,5 cm, dus ben benieuwd hoe lang die nu is, misschien 65 cm? Moet maandag ook weer.
Wat een verschillen he!
De maxicosi is echt niet meer te tillen met hem erin,haha

ff spammen met m'n bollie hoor. Mijn oma heeft een muts gebreid voor hem en we lieten het aan hem zien in de spiegel..
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:07:57 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92312320
Luuf is inderdaad heel omstreden hoor, er zit een best heftig middel in.

geweldige foto, troeta! :D :D
in de haak.
pi_92312353
:D Mex!

Maar als huisartsen verschillende adviezen geven, welke moet je dan volgen? }:| En dat het dan wel vrij verkrijgbaar is voor je mini :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92312470
Ooooooh ik wil ook een Mex!! Wat issie leuk Troeta!!! O+ O+
pi_92312813
Troeta, wat een scheet! Als je daar niet vrolijk van wordt, weet ik het ook niet meer.

Oh, raar dat de huisartsen allemaal weer wat anders zeggen over die Luuf, lekker duidelijk weer:| Nouja ik stop er wel mee, ik heb net de ha gebeld en ik kan maandag terecht. De assistente wil dat ze even naar haar longen? gaan luisteren. Ze heeft verder geen koorts, wel op de grens van verhoging en ze drinkt minder. En ze is vanochtend niet te genieten. Kon net 3 tijdens het douchen naar haar kamertje rennen haha.

Wat een wind he, ik heb zo'n zin de zomer! Het was gister zoo lekker weer!
pi_92316491
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:12 schreef Orea het volgende:
Ooooooh ik wil ook een Mex!! Wat issie leuk Troeta!!! O+ O+
he je kan ze niet allemaal willen hoor!

Lekker ventje hoor Troeta :D
En idd een flink mannetje!
Floris was 7900 gram met 6 maanden :D
pi_92316742
hahaha wat een leuke foto van Mex :D
pi_92317432
Mex! :D

Ik heb een heel zielig en ziek meisje. Ik gok dat de prikjes van gisteren niet zo goed samen gaan met een verkoudheid, want ze is nu echt enorm verkouden.

Het slapen vannacht was een hel; om half 2 was ze wakker en daarna heeft ze amper meer geslapen. En ze was héél zielig aan het huilen, echt hartverscheurend.

Het drinken ging nog redelijk, maar zojuist kwam fles nummer 2 van vandaag met de nodige kokhalsgeluiden retour. En ze huilde er zelf om, met rooddoorlopen oogjes en tranen over haar wangetjes. Ik heb haar dus maar een zetpilletje gegeven, ze voelt zich duidelijk niet lekker. Geen koorts overigens, gisteren 37,5, vanmorgen 37,0 (normaal 36,5).

Ze ligt nu eindelijk even te slapen in de kinderwagenbak hier in de kamer, ben benieuwd voor hoe lang...
pi_92318234
achhh, arme Anne!!! Zetpilletjes doen wonderen soms.
noa24, gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Luuf is echt geen vergif, maar het zal bij sommige kindjes gewoon niet werken. Ik vind Dampo zelf ook erg irritant als ik het opsmeer.

En jullie mogen hem niet hebben:P geef die kindjes van jullie maar aan ons, kan Mex lekker spelen.

Ik heb hem trouwens net even gewogen op de WiiFit, daar zit een babyweight bij en hij kwam echt net onder de 8 kilo! En met een meetlint lijkt het op 65 cm, maar hij bewoog nogal.

Hij gaat vanavond logeren bij mijn moeder en dan gaan we zijn bedje naar zijn eigen kamer verhuizen, dan zijn we 2 dagen vrij, dus als het gebroken nachten geeft is het niet erg.
pi_92318248
Wat 'n geweldige foto Mex!! Ik moet nog steeds een goed mutsje hebben. Ik heb er een van de prenatal, maar die zakt voor haar oogjes. Ze heeft nu nog een van die gratis mutsjes met naam op, die wordt al te klein. Wat leuk van de wiifit, ik gooi dat ding het weekend maar eens aan, kan ik Ilse ook wegen.

Gisteravond schrok ik even, rond 23.30 gingen we naar Ilse haar kamer om haar wakker te maken voor de laatste fles, maar normaal wordt ze al wakker door het licht wat we aan doen. Gisteren dus niet. Toen ik haar over haar wangetje aaide kreeg ik ook geen reactie, en ik zag ook niet of ze ademde. gelukkig reageerde ze wel toen ik de deken pakte, ze was gewoon erg diep weg.
*poef* nu is het weg
pi_92318498
Oh kaatje, dat is ook schrikken zeg! Kan me het helemaal voorstellen.
Wij hebben voor Anne een muts van de Hema, maat 68/74 en die zit prima. Die namenmutsjes van Simply Colors waren idd ook opeens te klein.

En Mex al 8 kilo, lekker beertje! :D

Ik hoor af en toe een heel zielig piepje uit de kinderwagen komen, maar ze slaapt nog steeds. Hopelijk houdt ze dat nog even vol.
pi_92318518
Troeta waarom gaat hij naar zijn eigen kamer? En het kan je ook slapeloze maanden geven he ;)
pi_92318858
o, wat eng kaatjejannie! ik ken het wel, als Mex in de draagdoek in slaap valt, ligt hij ook zo in coma en dan moet ik ff aan hem schudden hoor.

Als het niet gaat is hij zo weer terug pvoess, maar ik kan bijna niet opruimen daar en m'n was vouwen en in de kast leggen. En hij word wakker als we lekker bezig zijn zeg maar of als we gewoon naar bed gaan.
Hij heeft ook een heel leuk kamertje die ik met 18 weken zwangerschap al af had en we zijn aan het kijekn voor een nieuw huis, dus hij moet er toch ook even in gelegen hebben toch!
merk ook met verschonen en badderen dat hij het een hele prettige omgeving vind, dus misschien slaapt hij dan wel nog lekkerder.
pi_92319033
Mex! :D O+ Wat een geweldige foto. Heerlijk jongetje.

Note to self: hier niet klagen over TNT post. :Y)
pi_92319400
Mag wel hoor Claudia, we werken er allebei en het is 1 grote bende bij TNT.
het felicitatiekaartje van ons werk kwam pas na 2 maanden, hoe erg is dat!
pi_92319513
Ik weet niet of ik erom moet huilen of lachen, Troeta! Da's wel écht erg!

Wij hebben weer een universiteitsshirtje gekregen van mijn werk. Het is een wat laffe kleur geel; ik weet nu al dat het voor geen meter zal staan. :+
pi_92319604
Ik kreeg gister nog een kerst kaartje in de bus :')
pi_92320376
haha pvoess, dat je hem nog krijgt, ze versnipperen ook veel kaarten die te laat zijn.
Wij kregen ook een TNTromper, maar die mag ik niet aandoen van m'n vriend.
pi_92320521
Een kerstkaartje! haha wat erg! Of hadden de afzenders het pas net op de bus gedaan? ;)
Arme Anne zo zielig! Hopelijk slaapt ze lekker lang en voelt ze zich daarna beter Fannetje.
En ik zag een geniale foto van Mex :D Daar heb ik wel even om gelachen. Wat een schatje! En wat een leuke muts!
Oeh, KJ dat is schrikken he! Brrr. Ik had het deze week ook weer. J. ging haar wakker maken voor een voeding en toen hoorde ik hem 3 keer zeggen "Amy wordt eens wakker". Nou toen kreeg ik het wel even benauwd. Gelukkig werd ze toen al wakker, kwam ze helemaal zo lodderig de kamer in.
Noa, Isabel ook al zo verkouden. Als eerder Luuf hielp en je merkte niets raars aan haar, dan kan je het toch wel gebruiken? Tenzij je het echt niet vertrouwd natuurlijk :)

Ik wacht nog steeds op het telefoontje van de kinderarts. Hij zou bellen na de ochtend, voor de middag zoiets. Dus feitelijk wacht ik nog niet zo heel lang :P Maar het is dus nog afwachten. Gister lag Amy op het aankleedkussen voor het badje en toen kwam zo de fruithap die ze 3 uur eerder had gegeten er weer uit. Ook in dezelfde vorm als hoe ik hem erin had gelepeld. Dan ben ik toch weer blij dat we dit doorzetten (ben nog steeds mezelf aan het overtuigen merk ik.)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:03:13 #62
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_92322572
Hoiii

het duurde even maar ik land weer een beetje op de wereld hahaha
Mag Finn ook in het lijstje? 18-01?

Met Finn gaat het helemaal super, hij drinkt goed, aankomen, weet ik niet, over 1.5 week mag ik naar het cb dan gaan we hem weer wegen.
Het is een heerlijk manneke, hij slaapt 's nachts goed tussen ons in hahaha
Iedereen die ik vertel dat hij tussen ons in slaapt schrikt zich rot maar als ze horen hoe en waarom dan begrijpen ze het.
Met mij gaat het inmiddels ook iets beter, na/tijdens de bevalling is mijn blaas niet geleegd. Hij was te vol, en werkte niet meer (gaf geen seintje van plassen, danwel dat hij leeg was) ik heb bijna 2 weken een catheter gehad. Daardoor was ik niet mobiel en sliep Finn dus bij ons in bed (op eigen matrasje)
(Finn en ik sliepen heel goed (papa ook), bv kwam hierdoor ook super op gang lekker dichtbij).
De catheter is er nu sinds woensdag uit, heerlijk om weer als vrouwtje te plassen!
Ik ben nu mobieler en mijn energie begint weer terug te komen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:19:25 #63
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92323379
Neve heeft al twee nachten achter elkaar doorgeslapen! *O*
D baalt als een stekker, want hij heeft daarvoor 5 dagen achtereen de nachtshift op zich genomen en nu ik aan de beurt ben slaapt ze ineens door. O-)

Het enige is dat ik er nu nog meer op gebrand ben die flessen erin te krijgen, aangezien ze zo nog een voeding mist.

Neve is ook nog steeds heel verkouden. Echt een hoopje snot. Ik spoel af en toe en haal een aantal keer haar neus leeg met het neuspeertje, maar erg veel scheelt het allemaal niet. Het moet gewoon vanzelf overgaan vrees ik.

Wat zielig voor Anne dat ze zo ziek is.

Mex :D !
Kan je oma niet voor alle kindjes hier aan het breien, troeta? Ik heb geen brei-oma meer! :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Hik op 04-02-2011 14:53:00 ]
pi_92323997
Welkom Ik80! Wat ontzettend naar dat je 2 weken een katheter moest. Doet je blaas het nu weer helemaal goed? Moet je nog bekkenbodemfysio? Fijn dat het met Finn zo goed gaat.

Neve, dat kies je goed uit hoor! lekker slapen als mama de nachtshift heeft :Y Goed opgevoed hoor! Maar wel goed je flessen drinken hoor!

Net gebeld door de KA. In principe is het bed gereserveerd voor maandag. We moeten nog even bellen of er geen spoedpatien tussendoor is gekomen. Dat is logisch. Zo niet, dan worden we om 11:00 op de kinderafdeling verwacht. Eerste 2 dagen gaan ze kijken naar klachten en gedrag e.d. en daarna verdere onderzoeken.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:52:27 #65
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92324987
Gefeli en welkom! :)
Ik vond het katheter na de ks eigenlijk wel fijn. :@ Hoefde ik mijn bed niet uit, want alles deed pijn. Maar twee weken is wel een beetje too much zeg...
  vrijdag 4 februari 2011 @ 15:04:38 #66
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_92325601
De eerste fijn, nee toen juist niet.
Ik had een kleine zak (hahahaha) en moest hem regelmatig (laten)legen.
Maar goed, ben blij dat het nu klaar is, bekkenbodemfysio, nee hoeft niet, mits het natuurlijk goed blijft gaan.
Voordeel is wel denk ik dat ik zo goed heb gedronken de eerste weken dat ik al veel kilo's kwijt ben, en al in mijn oude kleding pas.
Daar hoefde ik bij mijn meiden na 5 maanden pas aan te gaan denken ;)

Sola, spannend, nooit fijn een ZH opname, maar ik las eerder al dat je erbij mocht blijven slapen?
pi_92327069
Ze zit nu ook al te kokhalsen en te spugen, dat heeft ze nog nooit eerder gedaan :'(
  vrijdag 4 februari 2011 @ 15:36:38 #68
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92327276
Noa, is ze ook verkouden?
Neve heeft dat ook hoor... heel lang niet gespuugd en nu ineens weer wel. Maar het is ook lastig voor die kleintjes, "goed" drinken met zo'n dicht neusje volgens mij.
pi_92327461
Ja ze is nu 2 weken goed verkouden, snotteren,niezen, hoesten. Het zal wel niets ernstigs zijn, maar dit samen met dat ze nu ook loopt te kokhalsen en over loopt te geven voelt erg naar. We kunnen nu terecht bij de dokter dus we gaan toch maar even voor de zekerheid. Zal wel een overdreven moeder zijn, maar ik wil zeker weten dat het goed zit.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 15:55:11 #70
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92328237
Voor alle bezorgde mamma's of mensen die door het weer even behoefte hebben aan een grappig moment... Kennen julliue deze site?

http://awkwardfamilyphotos.com/category/photos/the-kids/

...gelukkig staat jouw kind een stuk beter op fotos! ;)
(By the way: de comments zijn ook echt hilarisch vaak!)
pi_92328703
ik80lll, leuk dat je hier nu ook bent! Vervelende start, maar gelukkig gaat nu alles goed.

Noa, goed dat je ermee naar de dokter gaat. Dat overgeven door je eigen kind is heel naar, he? Ik heb het Ivan een keer zien doen omdat ik naast zijn bed zat om hem in slaap te helpen. Hij schrok er zelf ook ontzettend van en de bewegingen die zijn lijfje maakten toen ik hem vast had vond ik zó verdrietig om te voelen. Soms heb ik het idee dat die kleintjes ergere dingen moeten doorstaan dan menig volwassene, maar ze zijn gelukkig ook wel heel sterk en veerkrachtig!

Ik heb een niet-babygerelateerde vraag omdat ik niet zo goed weet waar ik ermee terecht moet: Lena is morgen 3 weken oud, ik voel me kiplekker en ik heb al een tijdje geen last meer van bloedverlies. Zou ik nu alweer in bad mogen en voorzichtig beginnen met sporten of is het raadzaam de geadviseerde 6 weken af te wachten?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:13:35 #72
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92329208
Claudia ik vloeide maar 2 weken na Ylana maar moest van de vk echt wachten met bad en sport tot die 6 weken.
Heeft er mee te maken dat er in de baarmoeder toch nog een 'wond' heeft die dan weer open kan en waar je voorzichtig mee om moet gaan.

Ik80 fijn dat je er bent. Wat een roerige start! Gaat nu alles naar wens?
Noa wat naar, zo verkouden.

Sola wat fijn *O* dat er zo goed naar je geluisterd wordt *O* Lekker genieten van je meiske dit weekend, dan kan je maandag vol goede moed laten zien hoe het gata met eten en drinken. Ik hoop dat ze snel met een oplossing komen :* :*

Ik heb ook een vraagje aan de verse moeders die hun eerste menstruatie al hebben gehad. De sluizen zijn na bijna 6 maanden hier echt los zeg maar, restantje kraamverband is er al doorheen :X :X Zijn er dames die dit herkennen? Zó heftig? En hoe lang mag/kan dat duren?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:19:46 #73
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92329503
Ik heb er al twee gehad (na 3,5 maand!), maar bij mij waren ze normaal.
Heb vorige week een spiraaltje laten zetten en dat heeft wel wat opgewekt.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:02:23 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92331433
ik80lll gefeliciteerd en welkom, fijn dat je na zo'n heftige start weer opgeknapt bent.

Een hoop verkouden kindjes :{ beterschap :*

Claudia; de kraamhulp die wij hadden had in principe als stelregel dat als het bloedverlies voorbij was, en je wist zeker dat je bad goed schoon was, dat je het er dan wel op kon wagen, nou was onze hele badkamer nog geen twee maanden oud toen Soneal geboren werd, dus ik wist idd zeker dat m'n bad goed schoon was... met het oude bad had ik het er overigens niet op gewaagd.

Saffier, hier kwam de menstruatie al heel snel weer op gang (6 weken na de bevalling, en dat met volledige borstvoeding) maar het is niet heel erg heftig, maar dat komt misschien ook door die BV.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_92331552
Saffier hier was mn menstruatie wel iets erger, maar niet zoals jij beschrijft!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:09:15 #76
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92331755
De eerste keer na Tobias was wel iets heftiger dan gemiddeld bij mij (sowieso vrij hefig hier) maar dit is niet zo gezellig. Ook volledige bv overigens. Ik kijk het nog even aan anders probeer ik mijn vk wel te bellen.
Ylana
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:20:07 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92332169
Hmmz... en je weet zeker dat je niet zwanger kunt/kon zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:06:43 #78
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92337023
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:20 schreef Leandra het volgende:
Hmmz... en je weet zeker dat je niet zwanger kunt/kon zijn?
Nee, dat weet ik niet zeker. Maar gezien Ylana een ICSI-baby is, is het onwaarschijnlijk, dus daar ga ik niet van uit.
Het zal wel loslopen :P
Ylana
pi_92337878
Noa, hoe was het bij de dokter? Je beschrijft namelijk een beetje wat Anne heeft... kokhalzen, enorm veel spugen, niet kunnen slapen door het snot en slijm...

Zojuist 150 gedronken, maar er kwam een hele golf slijm terug. Ze is zo zielig... ik heb haar maar even in de kinderwagen gelegd, want ze hoest en rochelt zo erg dat ik er echt even bij wil zijn.

Claudia, lekker zeg, dat je al geen last meer hebt van bloedverlies. Volgens mij kun je dan gewoon in bad. Ik kon pas na twaalf weken weer in bad en had het zóóó gemist.
pi_92338543
Isabelle heeft een virus, hoogst waarschijnlijk op het kdv opgelopen ofzo. Virussen als deze kunnen wel 3 weken aanhouden, nou heeft ze er al zo'n 2 weken last van, dus hopelijk is ze er snel klaar mee. De arts heeft geluisterd en ze heeft iig geen rs virus. Mocht ze alsnog koorts krijgen of veel meer slijm, moeten we weer komen. Voor de rest is t gewoon uitzieken en is het zielig voor dr.
Fannetje, Anne klinkt ook wel erg beroerd hoor:S Ook met die hoeveelheden slijm :{ Misschien even naar laten luisteren?
pi_92338793
Ik heb haar weer een zetpil gegeven, maar da's inmiddels ook alweer een half uur geleden en ze ligt nog steeds te huilen, kan maar niet in slaap komen...

De speen wil ze natuurlijk ook niet, want ze kan al bijna geen adem halen en met de speen nog minder... pff, en dan zit ik ook nog eens alleen thuis met haar.
pi_92339120
Wat rot :{ Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat je kan doen...neusspray end gebruik je natuurlijk al.
Isabelle wordt ook steeds wakker, ze kan niet langer dan een uur achter elkaar doorslapen nou. Maar ze huilt niet de hele tijd. Arme Anne.
pi_92342911
Hai!

Elin en ik komen ons rustig aan ook melden in dit topic. We zijn nog volop bij aan het komen van de bevalling dus het duurt ongetwijfeld nog even voor we daadwerkelijk mee posten ;)

Het gaat hier goed, Elin doet het keurig so far en de voeding is al goed op gang.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92345035
Welkom Huup! Fijn dat het lekker gaat met Elin. Heb je nog veel last van de hechtingen? Grote knip las ik :X

Fannetje en Noa succes met de zieke baby's. Hopelijk slapen de dames lekker vannacht en zijn ze snel weer beter.

Saffier, bij mij is het iets heftiger (na 6 weken ongesteld met volledige borstvoeding) maar veel minder pijn. Waar ik voorheen leefde op pijnstillers, heb ik nu niets meer nodig. Is het nog steeds zo erg? Anders gewoon de vk bellen hoor.

Amy ligt alweer op bed. Ze slaapt 's nachts erg goed laatste tijd, fijn is dat :) Ik vind het geen probleem om een paar keer eruit te gaan voor haar. Maar het is ook heerlijk als je op de klok kijkt, het 7 uur is en je hebt nog niets gehoord. Hopelijk slaapt ze in het ziekenhuis ook lekker. Ik hou alles maar zo veel mogelijk net als thuis denk ik. Sowieso de slaapspulletjes mee en hetzelfde ritueel doen. Ik wil eigenlijk geen bezoek. Ik heb geen zin om ook nog mensen te vermaken. Ik heb ook geen idee wat er met Amy allemaal gaat gebeuren. Hopelijk staan er niet ineens mensen op de stoep of zo.
pi_92346221
En als je haar rechtop tegen je aanhoud Fannetje? Dat was hier de truuk met Mex zijn griep. Heb het griepje zelf ook gehad en het was er 1 met hoofdpijn.

Welkom huup en Elin! Hoe spreek je Elin uit??
En welkom ik80!!
Hebben jullie fotootjes? :D

Hik, ze is heftig aan het breien, als ze er nog 1 maakt mag je er wel 1 hebben, hihi
Ze gaat ook knuffeltjes breien.
pi_92346618
Misschien kan ze ook wel een muts voor jou breien, dan matchen jullie :Y
pi_92346620
Rechtop hebben ze minder last van slijm inderdaad.
pi_92347171
Ook minder last van oortjes. Door de druk van slijm en dichte neus e.d. kunnen ze last krijgen van de oortjes. Dat zorgde hier toen steeds voor krijsbuien.
pi_92347618
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:53 schreef Solagratia het volgende:
Misschien kan ze ook wel een muts voor jou breien, dan matchen jullie :Y
Sssht, straks gaat ze dat nog doen ook!

Ik vroeg of ze zoiets wilde breien, maar dat vond ze dan weer ouderwets,dus deed ze niet.
http://www.slingomama.nl/product_info.php?products_id=154
pi_92350111
Oh zo'n mutsje is schattig! En handig dat vastknopen.

Misschien kan ze wel een broek voor mij breien. Ik ben er vandaag uitgescheurd. Op het kdv. Terwijl ik hurkte bij het wippertje waar Amy in zat ;(
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:47:06 #91
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_92350141
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:13 schreef Saffier het volgende:
Ik heb ook een vraagje aan de verse moeders die hun eerste menstruatie al hebben gehad. De sluizen zijn na bijna 6 maanden hier echt los zeg maar, restantje kraamverband is er al doorheen :X :X Zijn er dames die dit herkennen? Zó heftig? En hoe lang mag/kan dat duren?
:Y herken het. Na Kian ben ik de eerste paar keer helemaal leeggelopen. En dan een dag of 4 echt veel en daarna werd het minder. Ik durfde me amper te bewegen op sommige momenten......
Daarna minder bloed, maar altijd met veel stolsels. En dat schijnt er helaas voor sommigen bij te horen na het krijgen van kinderen. Advies van de huisarts: pil en/of ibuprofen (die knijpt de bloedvaatjes dicht schijnt: hoewel het bloedverdunnend werkt merk ik toch echt verschil als ik het gebruik).
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:47:35 #92
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_92350181
Huuphuup welkom!

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:47 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

:Y herken het. Na Kian ben ik de eerste paar keer helemaal leeggelopen. En dan een dag of 4 echt veel en daarna werd het minder. Ik durfde me amper te bewegen op sommige momenten......
Daarna minder bloed, maar altijd met veel stolsels. En dat schijnt er helaas voor sommigen bij te horen na het krijgen van kinderen. Advies van de huisarts: pil en/of ibuprofen (die knijpt de bloedvaatjes dicht schijnt: hoewel het bloedverdunnend werkt merk ik toch echt verschil als ik het gebruik).
pi_92350376
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:46 schreef Solagratia het volgende:
Oh zo'n mutsje is schattig! En handig dat vastknopen.

Misschien kan ze wel een broek voor mij breien. Ik ben er vandaag uitgescheurd. Op het kdv. Terwijl ik hurkte bij het wippertje waar Amy in zat ;(
hihi, was het erg zichtbaar?
pi_92350531
Ik had gelukkig een lange jas aan, maar het scheurgeluid was heel hard :D
Genant! maar reden om te shoppen :Y
pi_92351448
haha, dan ben je blij met een lange jas ja! Ik was net uit de auto gevallen(struikelde over de gordel) dus ik mag ook shoppen! Was echt de enige broek die ik paste haha, moet morgen gewoon m'n zwangerschapsbroek aan naar werk!

Trouwens groot gelijk dat je geen bezoek wilt in het ziekenhuis,lekker rustig houden voor d'r.
Ga je wel een beetje afwisselen met je vriend/man?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 23:12:09 #96
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92351606
...en troetas oma maar breien! :')

Ik ben (nog) nergens uitgescheurd op het kdv, maar ik sta daar wel altijd enorm te hannessen. Warme jas en sjaal, moet ik van die slofjes om m'n laarzen, Neve in dr pak, drager om, half struikelen over de drager, Neve in de drager, drager vast, vuile spulletjes en boekje niet vergeten, werktas om, slofjes uit (die kan ik niet meer zien met de drager om), trap af, overal de kjnderhekjes open en dicht.... Tegen de tijd dat ik buiten sta....Pfffff! :')
pi_92352118
Moeten jullie van die blauwe dingen om je laarzen zoals in het zwembad? Zijn ze zo bang voor vuil? Die warme jas en sjaal en hannesen klinkt herkenbaar. Ik ben altijd heel lang bezig om haar helemaal aan te kleden en in de mcosi te frutten.

Auw, Troeta, hard gevallen? Vallen vind ik ook altijd zo genant. In je positiebroek naar je werk is wel ernstig ja. Snel maar gaan shoppen!
Man moet gewoon werken. Maandag heeft hij wel vrij, dan gaan we samen. Voor de rest komt hij 's ochtends en 's avonds en blijf ik gewoon fulltime daar. Behalve donderdag want dan heb ik koor 's avonds dus dan slaapt hij er. We verplaatsen ons leven gewoon even naar het ziekenhuis dus.
pi_92353144
Maar straks blijf je haken met die wollen broek en rafelt die helemaal uit,haha

Pfff, ik hoef dan wel niet naar het KDV, maar kan me zo voorstellen hoe dat gaat. Zulke kleine mensjes, waar wat een gedoe soms om ze mee te nemen...en de spullen die ze hebben! En traphekjes zijn gewoon irritant!

Ja, het was best wel hard, we gingen hem namelijk naar m'n moeder brengen,maar was z'n flesje vergeten, dus ik ging te snel uit de auto.
Ik heb zo'n wondje op m'n knie wat kinderen altijd hebben en m'n enkel is een beetje pijnlijk,maar niet erg hoor.

Klinkt goed die indeling! Ben echt benieuwd hoor wat ze gaan ontdekken..
  zaterdag 5 februari 2011 @ 08:01:40 #99
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92361199
Het zijn van die blauwe slofjes die je in ziekenhuizen ook wel ziet. Bij de groepen met kleintjes moet je die om doen zodat de kleintjes lekker kunnen blijven kruipen over de vloer. Ik vind het wel slim.

Ik de DVD van Babies die ik op Bol had besteld is gisteren aangekomen. Misschien dat ik zo even uit bed sneak om een stukje te kijken. Maar voorlopig ligt er een klein smurfje hard te snurken met haar hand om mijn ene borst. O+
pi_92362503
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2010 08:02 schreef kaatjejannie het volgende:
:Y naja, ik heb zo'n digitale test, en daar staat zwanger op *O* *O* *O*
Dit zei ik een jaar geleden. En nu is Ilse er gewoon. Alsof het nooit anders geweest is.
*poef* nu is het weg
pi_92364771
Huup. welkom met Elin! Mooi meisje! O+
kaatje, ik dacht heel even dat je weer zwanger was! :D

Hier nog steeds een ziek&zielig meisje. Vannacht na veel huilen en spugen uiteindelijk geslapen van 00.30 tot 4.00 en van 5.00 tot 8.00. Drinken gaat zeer moeizaam en er komt telkens dus ook weer wat terug met wat slijm erbij. Ik probeer nu om de 2-2,5 uur 100 cc aan te bieden. Ze dronk om 4.30 en om 8.30 100 cc, om 10.45 wilde ze maar 60. Nu ligt ze even te slapen ( *O* ), weliswaar in de Maxi Cosi, maar dat ligt kennelijk het best.

Tja, en wij gaan dus een avond/nacht weg vannacht. De avond gaan we nu sowieso wel, ik weet dat ze bij mijn ouders in goede handen is, maar de nacht laat ik even afhangen van hoe het met de dame gaat.
pi_92366249
Huub welkom met Elin!

Even een vraagje, hoe lang moet een baby te weinig binnen krijgen voordat ze gaan uitdrogen? Isabelle drinkt nu al een week minder, maar sinds gisteren drinkt ze echt de helft van normaal. Ze drinkt ongeveer 100 per fles.. Ik ga haar nu ook maar vaker de fles aanbieden.
pi_92366689
Noa24, wat de huisarts gisteren tegen jullie heeft gezegd over terugkomen, dat zei dat van mij ook over Finn (ongeveer dezelfde klachten), maar ik moest ook contact opnemen als hij minder ging drinken.
Ik zou als ik jou was even kijken of ze meer drinkt bij het vaker aanbieden van de fles, zoniet dan zou ik even de huisartsenpost bellen denk ik.
pi_92367145
De huisarts vertelde dat je aan een kind kon zien dat ze uitdroogde wanneer je geen tranen meer zag bij het huilen en als ze minder belletjes blazen. Volgens mij ben je dan toch al te laat? Ik hou haar plasluiers wel goed in de gaten en die zijn niet denderend. Maar ze plast wel dus ik vind het lastig. Ik kijk het vandaag idd nog even aan of ze meer gaat drinken en anders bel ik de huisarts denk ik maar weer op.
pi_92381384
Noa hoe het gaat ondertussen?
Fannetje, is Anne al weer wat beter?

Ik zal blij zijn als het maandag is. Amy heeft vandaag in totaal nog maar 430 cc gedronken en veel gespuugd. Maar goed, ze plast nog en is vrolijk dus we gaan maar stug door.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:02:36 #106
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_92381756
Noa: 100 per fles is nog netjes hoor!
Naast droge luiers kan je uitdrogen ook merken aan de fontanel: die gaat dan lager liggen. Maar bij twijfels altijd bellen natuurlijk.
pi_92385435
Tyfus verzekering!
Dieetvoeding willen ze per 1 feb niet meer vergoeden. Echt wat een faalhazen. Maandag maar weer bellen.
pi_92385755
Willen ze het sowieso niet meer vergoeden of willen ze maar een aantal vergoeden? Wat een shitzooi zeg, dat is een heel duur grapje dan. Hopelijk kom je er maandag uit. Altijd leuk dat soort telefoontjes :N
pi_92385826
Ik heb geen idee. Ik krijg een brief van de apotheek dat ze niet meer willen uitbetalen ondanks de machtiging.
pi_92385884
Sjonge, dat is echt rot. Ze kan zeker nog niet zonder? Of met minder?
pi_92386527
Geen idee. Maandag bellen. Als het niet meer vergoed wordt dan kijken we wel wat ze doet zonder. Ze is nu ook wat sterker, misschien drinkt ze nu wel dat beetje extra.
pi_92389152
Wat een gedoe zeg Ticootje.. Hopelijk komt het in orde, of groeit Leyla ook zonder. Maar fijn is anders.
*poef* nu is het weg
pi_92390708
Nou hier ging het dus niet beter. Ben net terug van de huisarts. Ze heeft vandaag alles, maar dan ook echt alles in golven er weer uit gespuugd. Elke 30 ml kwam er net zo hard weer uit. Vanavond de huisarts gebeld en langsgegaan en sja, ze was nog niet uitgedroogd dus we moesten maar weer naar huis. Ze heeft vandaag alles er weer uitgespuugd, dus ze zal wel iets van max 50 ml hebben opgenomen. We moeten haar om de 2 uur ofzo eten aanbieden en hopen dat er iets in blijft. Anders morgen weer terug komen en kijken of ze dan uitgedroogd is. K voel me rot.
pi_92390808
Shit zeg Noa, ik duim voor jullie dat ze nu wel lekker de melk binnen gaat houden.
*poef* nu is het weg
pi_92392251
Das wel heel weinig Sola, en dan ook nog spugen...nu niet meer twijfelen aan die ziekenhuisopname hoor, dit moet uitgezocht worden.

Wat eng Noa, als je het vannacht niet vertrouwt gewoon weer bellen hoor.
pi_92393607
bah al die zieke kindjes ;(
sterkte ermee!

tico wat rot zeg! stomme verzekering :(
pi_92395471
We hebben net nog wat geprobeerd, maar ze drinkt max 15 ml. Dit kan toch niet? De dokter zegt dat we maar gewoon thuis moeten blijven proberen, Vindt het gewoon dood eng zo.
pi_92396683
Ze kunnen je toch niet laten wachten tot ze echt uitgedroogd is.
Je kan toch niet de hele nacht in angst blijven zitten. Gewoon weer bellen.
pi_92397141
Ja en dan? Die dokter zei dat we morgen maar weer moeten bellen als ze nog niet drinkt. En dan gaat ze weer op de weegschaal. Zolang ze niet te erg is afgevallen of uitgedroogd/heel ziek oogt, nemen ze dr niet op.
pi_92397336
Dat schiet ook niet op dan, nee.
Waardeloos zeg. Sterkte met wachten en hopelijk knapt ze heel snel op.
Zo zielig, kleintjes die zo ziek zijn..
pi_92397409
Dank je :)
pi_92400700
He bah noa! Hopelijk drinkt ze morgen beter zonder spugen
  zondag 6 februari 2011 @ 07:07:37 #123
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_92400895
Gefeliciteerd Huuphuup, wat mooi. Dat wordt me een stel later! x
pi_92401222
Hoe is het nu Noa24?
  zondag 6 februari 2011 @ 09:01:34 #125
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92401256
Ticoo wat idioot!!! Dat kan toch niet dat ze het niet meer willen vergoeden? Of zou het zijn dat ze vergoeden tot 6 maanden ofzo? Ik hoop dat je het met een telefoontje opgelost krijgt morgen :*

Noa hoe is het nu???
Ylana
pi_92401276
Ja Noa, hoe is het gegaan? Als je het niet vertrouwt, gewoon blijven bellen. Extra je zorg aangeven. Laat ze er maar naar kijken, al roepen ze dat ze niet zomaar wat doen. Aan blijven dringen! Als jouw gevoel zegt dat er iets niet klopt, moeten ze daar maar naar luisteren!
pi_92401998
Mijn ventje is een beetje zielig, benauwd en wat hoesten. Zielig bij zo'n ukkie
pi_92405590
Oei Noa, dat is niet zo lekker gegaan. Heb je wel een beetje geslapen vannacht? Hoe gaat het nu met haar?

Jelle ook al ziekig, hopelijk gaat het snel beter!

Vanochtend was Amy vroeg wakker, dus na de fles tussen ons in gelegd. Toen hebben we nog even geslapen. Toen ik wakker werd zag ik naast mij het slapende koppie van Amy. Lief! Zostraks sliep ze in de Mcosi en toen lachte ze in haar slaap! Zo O+
pi_92409351
:'( Ze heeft vanacht om 2 uur iets gedronken, iets van 50 ml. Vervolgens om 5 uur weer geprobeerd, maar toen wou ze niet. Ze bleef ook maar huilen en ze was voor mijn gevoel slapper en er veel minder bij. Uiteindelijk hebben we maar iets melk naar binnen gekregen met een spuitje. Vanochtend begon ze weer iets te drinken dus wij helemaal blij, maar sinds tien uur wil ze niets meer. Ze draait haar hoofd al weg als ik in de buurt kom met de fles. Ze krijgt dus nog steeds veel te weinig binnen. Maar ze is minder suffig en ze is af en toe nog wel vrolijk en geen koorts. Afwachten maar. Wat voelt het ontzettend rot zeg als je zo bezorgd bent
pi_92411478
Ah Noa, wat naar zeg. Toen Anne in december een buikgriep had wilde ze ook niets van drinken weten, maar was ze verder ook wel vrolijk enzo.

Nu is het een ander verhaal. Echt een ziek en verdrietig meisje hebben we. Huilen, piepen, koorts, rochelen, weinig drinken, weinig slapen... uiteindelijk vandaag toch maar de huisartsenpost bezocht. Conclusie: vrij heftige luchtwegontsteking. Ze zetten die kleintjes niet zo snel aan de antibiotica, maar bij Anne was het wel echt nodig. We hebben nu dus een kuur meegekregen en ze moet 3x per dag een spuitje met 4 ml naar binnen krijgen. Net de eerste dosis toegediend en ze schrok wel (heel anders smaakje dan melk natuurlijk), maar hield het gelukkig wel binnen.
Dinsdag zou ze een heel stuk opgeknapt moeten zijn, anders moeten we terugkomen.

Bleh, ik zie het niet echt zitten om zelf morgen te gaan werken. Zou ik me hiervoor 'ziek' kunnen melden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Fannetje op 06-02-2011 15:03:25 ]
pi_92411610
Zorgverlof fannetje! Heb je recht op.
pi_92411649
Ik heb het ledikant opgezet voor leyla. De wieg paste nog wel, maar in de breedte werd het krapjes. Nu snurkt madam dus in haar nieuwe bedje. Zo makkelijk, als het maar een bed is snurkt madam wel.
pi_92411770
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:59 schreef Ticootje het volgende:
Zorgverlof fannetje! Heb je recht op.
Ook als er in principe gewoon iemand is die voor haar kan zorgen (mijn moeder)?
pi_92412105
quote:
Op zondag 6 februari 2011 15:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb het ledikant opgezet voor leyla. De wieg paste nog wel, maar in de breedte werd het krapjes. Nu snurkt madam dus in haar nieuwe bedje. Zo makkelijk, als het maar een bed is snurkt madam wel.
Ben ik een beetje jaloers :) jelle slaapt dus echt niet graag in een bedje/kinderwagenbak. Van de week krijgen we van Keshet een puckababy te leen, kijken of dat helpt. Heb het idee dat hij zich wakker maakt door zn bewegingen met zn armen.

Hij is gelukkig niet ziek, maar wel een beetje zielig, heeft wel last van het hoesten.

Moeilijk fannetje, ik heb een tijdje geleden een keer vrij genomen toen Lotte ziek was. Oma kon wel oppassen maar ze wilde alleen mama en was heel zielig. Toen had ik vast zorgverlof kunnen nemen, maar heb gewoon een vrije dag genomen.

Moeilijk noa, anders nog even bellen met de hap voor overleg?
pi_92412350
Tja, ik kan geen vrije dag opnemen, werk in het onderwijs en daar hebben we natuurlijk vastgestelde vakanties, dus dat is geen optie. Anders had ik dat wel gedaan.
pi_92412645
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:03 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Ook als er in principe gewoon iemand is die voor haar kan zorgen (mijn moeder)?
Weten hun dat? Ik ben niet zo netjes in dat soort dingen, weet niet hoe jij bent hoor;)

Ik vind het wel erg weinig hoor Noa. Je hebt toch zo'n vloeistof wat je tegen bijna-uitdroging kan geven,ORS heet dat geloof ik.
Geen idee of het er bij past enzo,maar misschien kan je er naar vragen?
pi_92412749
ORS inderdaad, maar zolang een kindje niet richting het uitdrogen gaat hoef je dat niet te gebruiken.
Anne drinkt nu ook veel te weinig, maar voor een paar dagen kon dat niet zo heel veel kwaad volgens de arts...

En nee Troeta, dat weten ze niet. 't Is zelfs zo dat mijn schoonouders eigenlijk op maandag oppassen, maar dat niet kunnen omdat mijn schoonvader momenteel in het ziekenhuis ligt. Ik heb dus alle reden om zorgverlof op te nemen denk ik.
pi_92415512
Arme Anne! Hopelijk werkt de antibiotica snel!

Isabelle heeft vandaag 240 ml gedronken, waarvan 210 vanochtend. Sinds 10 uur heeft ze 30 ml gedronken en ze heeft honger. Maar iedere x dat we wat naar binnen proberen te krijgen lijkt het ook wel alsof ze pijn heeft. In haar keel of haar buik... Ze heeft niet meer overgegeven.
Ik heb de net de hap maar weer gebeld en we hebben om 17.50 een afspraak. Ik wil dat ze dr weer nakijken en haar wegen. Mijn partner heeft het idee dat ze ook echt een zere keel heeft en haalt nu paracetamol bij de apotheek. Misschien dat ze beter kan drinken met de paracetamol. Maarja dat is ook maar een gok. Maar op de 1 of andere manier heb ik weinig vertrouwen in de ha.
pi_92419631
Hoe was de afspraak Noa?
Fannetje, als je het kan regelen dan zou ik lekker thuis blijven met zorgverlof of zo. Hopelijk voelt je muppie zich snel weer beter, want dit klinkt wel heel sneu.

Vanmiddag een slaapritueel gedaan bij Amy, toet wassen en slaapzak aan. en toen sliep ze bijna 2 uur :o Dat ik dit niet eerder heb gedacht :|W
  zondag 6 februari 2011 @ 19:06:32 #140
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_92422282
Hè bah Noa, wat rot dat het zo slecht gaat en dat je je zo'n zorgen maakt. Ik heb verder niet heel veel wijze woorden, maar heel veel sterkte.

Neve is nog steeds erg verkouden en ze drinkt nog niet geweldig, maar wel voldoende. Ze wil veel slapen, maar ik neem aan dat de verkoudheid haar veel energie kost, dus ik maak me niet zoveel zorgen. Vanmiddag zijn we eventjes met z'n drieën wat gaan drinken bij een theehuisje in de buurt. Heel fijn om even met elkaar eruit te zijn. Ik merk toch wel dat het slaapgebrek D en mij een beetje parten speelt. Korte lontjes en te moe om echte aandacht aan elkaar te besteden. We proberen steeds op vrijdagavond iets te doen, maar na het oppasdebacle van laatst is onze datenight vooral thuis geweest. Gelukkig was het vandaag heel gezellig. Zelfs net nog samen Babies gekeken. O+
  zondag 6 februari 2011 @ 20:26:20 #141
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_92426643
Noa hoe is het gegaan???
  zondag 6 februari 2011 @ 22:00:13 #142
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_92433686
hier ook al weken (3/4) een snipverkouden slecht slapend en slecht etend mopperend spookje :'( met koortspiekjes :( temp tussen 37,5 en 39,8 terwijl hij normaliter 36,3/36,5 heeft.. volgende week naar t Bronovo en deze week hopelijk nog naar zijn eigen k.a voor de zoveeldaagse checkup,
Verder doorverwijzing voor regressietherapiehelmpje onderweg naar de k.a
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_92435301
Vervelend maffe. Is z'n hoofdje erg scheef? Leyla slaapt ook echt op 1 kant omdat ze duimt. Bij het cb maar weer aankaarten. Ik zie niet of het scheef is.
  zondag 6 februari 2011 @ 22:31:05 #144
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_92435816
via de meting van de fysio kwam ze op 106.9% wat afgerond (en dat moet ze om een of andere reden) je op 107% komt en dat is voldoende voor een helmpje.
Toch verbaasde zowel ons als de fysio dit omdat de echte afplatting die D had na de ziekenhuisopname in Sept, weg leek te zijn (toen zat ie op 104,x% btw) dus we waren eigenlijk allen verrast daarmee.

Als je weer een vaag antwoord krijgt van het consternatiebureau kun je misschien zelf een afspraak maken bij de kinderfysio om een dergelijke meting te laten doen zodat je het zeker weet en je gerust gesteld bent. (je hebt tegenwoordig eigenlijk geen doorverwijzing meer nodig, sommige zorgverzekeraars willen dit toch zien, vraag dan aan de huisarts. Bij een echte kinderfysio zit er bij voorkeurshoudingen en overige chronische aandoeningen minimaal 18 behandelingen in de basisverzekering, krijg je je doorverwijzing van een kinderarts is het zelfs onbeperkt per aandoening)

Nu ligt meneer eindelijk voor t eerst vandaag even te slapen... op z'n zij met het voedingskussen in zijn rug en tussen zn benen door tegen het 'omvallen' op ons bed... k hoop zo dat ie even slaapt.
blaming de Fok!wet :{

[ Bericht 5% gewijzigd door maffemuts op 06-02-2011 22:36:07 ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_92436107
Dank je maffe! Ik denk dat ik het toch eens laat meten ja. Deze week meteen maar achteraan.
pi_92447592
Och, wat zijn er veel zieke kinderen. Beterschap!

Sola, wordt ze nu vandaag opgenomen?

Noa, hoe is het daar nu? Ik kan me je zorgen levendig voorstellen.

Vannacht heb ik Lena na 6 uur maar eens wakker gemaakt. Ze had gisteravond zitten comazuipen en was maar moeilijk lastig te krijgen. Niks aan de hand verder, maar het zat me toch niet lekker. Ik vind het zo'n lange tijd voor een baby van 3 weken oud om zonder voeding te doen.
pi_92447609
Ik weet niet hoe ik mijn posting kan editen met de iPhone. Afijn: ze was moeilijk in slaap te krijgen.

Momenteel is ze aan het bijtanken.
pi_92447614
Zeg ik het weer verkeerd: ze was moeilijk wakker te krijgen.
  maandag 7 februari 2011 @ 08:19:03 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92447631
:D Gaat lekker Claudia! ;)

Tico, je kan eens proberen een foto te maken van recht bovenop haar koppie, dan is het soms wel te zien, maar idd, gewoon zelf een afspraak maken met een kinderfysio kan ook, daar heb je geen verwijzing voor nodig. :N
Overigens, de laatste keer dat ik Leyla zag is mij niks opgevallen, en ik let erg op hoofdjes tegenwoordig. ;) :+
pi_92447654
Hmf, ik had gehoopt op een iphonetip! Ben ik nou zo blind dat ik geen editknop kan vinden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')