quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nog even trots doen!
Mijn zoon
Draak, bij Floris werkt dat ook niet hoor, laten huilen tot ie moe wordt..Hij gaat net zolang door tot er iemand komt. Soms gaat wel, maar je hoort duidelijk verschil in huiltje
Mijn moeder was er altijd verbaasd overmijn volhoudertje
![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:03 schreef Marlinde het volgende:
Emma is vandaag jarigHoeraaaaa! Van harte gefeliciteerd kleine meid!
Tessa is nog steeds ziek38,0 graden, weer rottig geslapen. Hoop dat het snel over is en al helemaal op haar verjaardag!
En verder waren het felicitatie posts voor Keshet, wantquote:Op woensdag 2 februari 2011 08:27 schreef Shandaly het volgende:
Emma, gefeliciteerd!!!![]()
Jee, is het echt al weer een jaar geleden dat we zo zaten te F5-en om te kijken hoe het met dat kleine vechtertje ging?
Beterschap Tessa!
Toen Lars nog klein was hebben we die 5-minuten regel wel eens toegepast en blijkbaar hebben we toch iets goed gedaan. Toen konden we overigens ook heel goed het verschil horen in zeur-huilen of er-is-echt-iets-aan-de-hand-huilen. Lars gaat nu vrijwel altijd zonder mopperen naar bed. Ook z'n twee slaapjes overdag doet-ie gewoon boven in bed, gaat altijd prima. Soms hoor je 'm nog even brabbelen met z'n knuffels, maar na 10 minuutjes is meneer altijd in dromenland.
En dan nog ben ik af en toe zelf zo vreselijk moe.. ik kan me bijna niet voorstellen hoe vreselijk het moet zijn als je dan ook nog eens echt nachtrust mist...
quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:37 schreef Mereltje het volgende:
Keshet en vriend gefeliciteerd met Emma, alweer een jaarFijne dag!
Sonnetje wat stoer zeg van Thomas Florisleuk speeltje die blokken, de poes vindt er niet veel aan zie ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een half uurtje oud, aangesloten op alle apparatuur maar nog zonder beademing
Drie dagen oud, onder de lamp vanwege het geelzien. Let ook op de verhouding Emma/knuffel. Ik probeer vandaag nog zo'n foto te maken.
Acht dagen oud. Voor het eerst uit de couveuse om te buidelen!
29-03-2010: Emma weegt na bijna twee maanden knokken een kilo!
30-03-2010: Voor het eerst kleding aan
02-04-2010: Voor het eerst in bad. (En men, wat was dat nodig!)
07-04-2010: Voor het eerst zelf drinken
01-05-2010 Drie maanden oud
07-05-2010 Echt Emma
31-05-2010: Na 4 maanden mag Emma mee naar huis!
14-06-2010 Emma bleek geen voetbalfan te zijn
21-06-2010 Emma deed overal en nergens siesta's
18-07-2010 Emma ging steeds meer drinken!
05-08-2010 Haar knuffels worden flink gekoeieneerd
27-09-2010: Proefzitten in de kinderstoel
25-10-2010: Gecorrigeerd bijna zes maanden oud en dus is het tijd voor fruit en groente!
07-11-2010: Emma groeit flink en kan heerlijk spelen
December 2010: Emma vierde sinterklaas en kerst:
2011 begon met pogingen tot kruipen
Emma is druk bezig met het ontdekken van de wereld. De Allerhande lezen hoort daar natuurlijk ook bij!![]()
Emma weegt nu 6,5 kilo (14 keer haar geboortegewicht!) en is nu 66 centimeter lang.
We vinden het echt heel jammer maar het is nu echt echt echt tijd om jullie te verlaten! Tot snel!
En stiekempjes blijf ik lekker meeposten, Emma is pas op 8 mei gecorrigeerd een jaar.
A grand adventure has begun.
eventjes aankijken of het doorzet. beneden, al tandenknarsendquote:Op woensdag 2 februari 2011 12:38 schreef draculettetje het volgende:
simmu, wat doe je dan als kind in kwestie direkt weer gaat huilen als je het in bed legt?
ik ben trouwens zelf ook niet zo'n bikkel hoor, alhoewel het jammeren idd me niet naar haar toe doet strompelen, blijkt uit vannacht dus ook niet nodig
De kinderkamer grenst bij ons tegen de badkamer aan... Zo zet ik inderdaad de droger aan, dan luisteren ze naar het gezoem van de droger en vallen ze allebei in slaap van..quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:50 schreef simmu het volgende:
[..]
eventjes aankijken of het doorzet. beneden, al tandenknarsend![]()
wat trouwens bij selene wonderlijkwerkte was om dan in de kamer ernaast (toen studeerkamer, nu ravi's kamer) de computer aan te zetten (om samen met hubbie te gaan gamen over het netwerkje hier). tuduuhduuhuu (windows startgeluidje) --> selene viel stil, ging liggen luisteren naar mij en viel dan rustigjes en tevreden in slaap![]()
ghehehehe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat wel over... Harry slaapt overdag over het algemeen prima. Ook als ik hem wakker in bed leg. En soms dus niet terwijl hij wel moe is. Dan knoop ik hem om en ga ik wandelen. Binnen 2 tellen slaapt hij dan.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:48 schreef Morretje het volgende:
Gisteren wel, vandaag heeft ze zich in slaap gedronken![]()
Maar ik vraag me dus eigenlijk af of het overgaat, of dat ik haar nu bevestig in dat overdag slapen niet in bed gebeurt en daarmee het probleem in stand hou.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:54 schreef pessie het volgende:
Emotionele dag vandaag. Lees morgen wel meer en post dan uitgebreider.
sterkte bij de huisarts jullie!quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:33 schreef pessie het volgende:
Simmu dank je. Mn schoonzus is inderdaad opener dan mn broer. Ik heb net nog met hem gebeld, het begint nu ook bij hem te landen, en daardoor vindt hij vandaag een moeilijkere dag dan gisteren. Ik ga ook voor openheid, ook al ben ik zelf erg gesloten en weet ik niet hoe er mee om te gaan. Zolang erover gepraat kan/mag worden is dat wek goed denk ik.
We hebben gegevens van de TNT-man. Mag om 14.40 naar de huisarts. Nathan mag mee, die heeft vlekjes op zn buik. Vanaf ter hoogte van zn maag tot zn navel, verder heeft ie nergens last van.
Die heeft wel gebeld maar de verbinding is de laatste tijd erg slecht hier in huis. Dus toen ik de deur uitliep met mijn mobiel om boodschappen te halen, kreeg ik een sms dat de voicemail was ingesproken. Telefoon is dus nooit overgegaan. Ze belt morgen terug.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:36 schreef draculettetje het volgende:
asy wijkverpleegkundige nog gesproken?.
ik vind van niet, maar de cb arts stond er wat van te kijkenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:37 schreef freecell het volgende:
Is dat gek dan Simmu?
FLorian kwam konthoppend de hele kamer door vér voor hij zelf kon gaat zitten.
En hij probeerde zich ook al op te trekken tot staan. Zelf gaan zitten en zelf gaan staan was binnen één week.
Dat verwachtingspatroon ook van jou!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:02 schreef freecell het volgende:
Heeee!
Hij stapt over tussen de bank en tafelIs precies één stapje los en hij is al 10 minuten fanatiek aan het oefenen
Zou hij het dan toch nog redden voor zijn verjaardag?
Ik ging er vanuit dat hij het niet zou kunnenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:37 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat verwachtingspatroon ook van jou!
ik feliciteer vandaag pasquote:
ooit lang geleden sliep hij goed...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:44 schreef Orea het volgende:
Wat vervelend Asy.. heeft hij het al lang? Sliep hij voorheen wel goed?
haha herkenbaar, ik dacht gister dat ik paranoia werd! Hier ook een pcm en slapen, nu een uurtje, hopelijk houdt ze het even vol, is goed voor d'r, veel slapen.quote:Op zondag 6 februari 2011 10:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik heb m net maar pcm gegeven en hij lijkt nu te slapen.
de wind klinkt als een janmerende floris, denk iedere keer dat k m hoor
noortje ook al ziek
hopelijk blijft t bij een verkoudheid voor Leia!
Leuk hè SHandaly, dat bekkiequote:Op maandag 7 februari 2011 07:50 schreef Shandaly het volgende:
Sterkte alle dames met slecht slapende en ziekige kinders...
En volgens mij heb ik ook nog een verjaardag gemist... gefeliciteerd Tessa! (Als ze stiekum nog meelezen hier)
Mijn kereltje heeft wat nieuws ontdekt! Ik vond hem net op z'n knietjes rechtop in bed, met zo'n geweldig trotse blik.. "kijk mij nou mama!" Ik geloof dat het tijd wordt om de bedbodem een standje lager te zetten...
Ow, en we hebben dit weekend ook een fietszitje gekocht. Ik vind het er al prachtig uitzien in de schuur... zo'n kinderzitje aan het stuur
Wanneer zijn jullie overgestapt naar een ander autozitje? Meteen vanaf 9 kilo, als de kleine in een ander autostoeltje mag, of pas bij 13 kilo als de kleine echt niet meer in de maxicosi mag?
Ow, en nog een kleinere aanschaf hier: een babytandenborsteltje. Lars heeft nog helemaal geen tandjes, en zelfs niets wat er op lijkt dat ze gaan komen, maar het leek me eigenlijk wel practisch om hem er al aan te laten wennen voordat elke aanraking pijn doet. Maar hoe doe je dat eigenlijk: tandvlees poetsen? Al met tandpasta? Of alleen water? Zo'n baby weet natuurlijk nog niet hoe 'even spoelen' werkt...
Mwuah, hij heeft prima geslapen vannacht en na het overgeven voor het naar bed gaan heeft hij nog bijna 100ml melk gedronken en dat is binnengebleven. Ook de pap vanmorgen heeft hij redelijk goed gegeten. Hij was vrolijk en actief en had geen koorts, dus hij is naar het KDV. Afwachten hoe het gaat. Als hij nou weer overgeeft ga ik meteen met 'm naar de HA.quote:
onze komt ook van de kringloop hoorquote:Op maandag 7 februari 2011 10:02 schreef pessie het volgende:
Ik moet vandaag een tandenborsteltje kopen. Ik had toch niet aan zien komen dat ie nu al een tand zou hebben. Tandpasta heb ik al wel in huis, kreeg van mn tandarts (mn zwager) een proeftube.
Mama's met zieken en heel slecht slapende kindjes, sterkte!
Shandaly, inderdaad ledikant maar even uets naar beneden.
Wij hebben nog niet eens een ledikant. Nathan past nog in beide wiegjes. De ene staat weer even bij ons op de kamer (ik was erg verdrietig na woensdag en wilde hem weer bij me hebben) en de andere is bijna formaat ledikant en staat op zn slaapkamer. Hij is alleen niet zo diep als een ledikant. Nou ja, als we een ledikant nodig hebben kopen we er wel een. Zit er trouwens over na te denken 1 te kopen bij de kringloop ofzo en die dan te verven, of is dat vies?
Hahaha, dat dus eigenlijk ja!quote:Op maandag 7 februari 2011 15:21 schreef freecell het volgende:
Het maakt eigenlijk ook niet uit
Elke lekker vette crème is goed
ligt eraan dewelke je gebruikt. die tube beschermende creme (droog huidje) werkt bij ravi prima op zn droge plekjes. met die gelolie heb ik ook goede ervaringen. bodylotion daarentegenquote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef freecell het volgende:
Zwitsal bij een droge huid vind ik een beetje tricky...
Het ruikt lekker, maar veel meer doet het niet imo
quote:Op maandag 7 februari 2011 18:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Happy, gaat het weer helemaal goed met daan?
Ik weet eigenlijk niet wat de regels zijn, omdat ik het niet eerder heb meegemaaktquote:Op maandag 7 februari 2011 20:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Achossie, arme Daan. Hopelijk issie snel weer beter.![]()
Mereltje, mag ze ook al zou ze koortsvrij zijn gewoon naar het KDV dan? Hier moet Lisa eerst 24 uur koortsvrij zijn voor ze weer mag komen. Met koortsvrij bedoelen ze hier een temp. lager dan 38.5 trouwens. Best beroerd, want daardoor moet je toch vaak 2 dagen vrij nemen.
Mijn referentiekader zijn Leia's mini-pootjesquote:Op maandag 7 februari 2011 20:42 schreef flugeltje het volgende:
@Orea, ik heb eigenlijk helemaal geen referentiekader wat z'n voeten betreft dus geen flauw idee of ze groot zijn. Ze zijn wel in proportie met de rest van z'n lichaam vind ik, het zijn heerlijke voetjes...
Je bedoelt, bij gebrek aan katten gaan we over op konijnen?quote:
Ymme, ik las dit berichtje van je, dan meot je inderdaad Lanette creme hebben, kun je bij de apotheek halen. Minke had ook een hele droge huid (lees: vellen hingen bijna aan haar buikje) en die creme was het enige wat hielp, waar ook geen nieuwe droogte of rode plekken van kwam. Dat was met Zwitsal en alle andere spullies wel (ook neutral en zo)...quote:Op maandag 7 februari 2011 14:46 schreef ymme het volgende:
Alles was weer goed.
Gewicht lijkt nu eindelijk wat minder snel te gaanGroei blijft gewoon hard gaan haha.
Mart, 11 maanden.
Lengte: 80,5 cm
Gewicht: 12,5
Hoofdomtrek: 47,5
Schoenmaat 2
Alleen heeft hij dus wel een droge huid. Ik zelf dacht dat het nog wel mee viel.
Maar goed, nu adviseerde ze iets van vaseline. Maar kan gewoon niet lezen wat er nu achter staat.
Vaseline lan nogwattus.
nee hoorquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:43 schreef ymme het volgende:
Leest iedereen over mijn mooie berichten heen?
(ben zo trots op mijn zoon en zn knuffel/kus/slaap acties).
Ook dat went nooit, gelukkig.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:43 schreef ymme het volgende:
Leest iedereen over mijn mooie berichten heen?
(ben zo trots op mijn zoon en zn knuffel/kus/slaap acties).
Eensch! Doordat je bewust bent, zijn het grote momenten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:55 schreef ymme het volgende:
Ik vind het juist hele grote dingen
Ik geniet al elke dag vollop van hem, maar met zulke momenten ben ik me er iets bewuster van!
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:04 schreef Asyniur het volgende:
happy, wat leuk! Dat ben ik nou aan het oefenen met Harry maar die verrekt het gewoon (net als hoera)
Het filmpje!
Jongentjes he, Nathan is ook dol op speelgoed dat geluid maakt (o.a. een donald duck autootje dat "tuuuut tuuuut" doet).quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:35 schreef simmu het volgende:
nog steeds geen tand te bekennen hier![]()
wel gaat het ventje met de pratende beer van zn zusje aan de haal! hij kan het ding nog bedienen ook he! was ik net blij eindelijk selene zover te hebben dat ze niet om dat pratende speelgoed geeft
Wij kregen Motilium en Zantac. Vooral de Motilium heeft heel goed geholpen en ook de JPBM in zijn fles heeft zeker goed gedaan. Zantac was meer voor de zekerheid, voor het geval hij toch last had van maagzuur. Daan had verborgen reflux dus spuugde het niet uit maar het kwam wel door zijn slokdarm omhoog.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:07 schreef Solagratia het volgende:
We krijgen Losec en Erythromycine. Amy krijgt sinds 2 weken potjes, maar spuugt nog net zo veel. Soms ook het fruit. Welke medicijnen hadden jullie?
ik kom hier even ik was aan het lurken, en ik herken het wel heel goed van toen mijn dame klein was.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:15 schreef Solagratia het volgende:
Verpleging had het erg druk op dat moment denk ik. Snap ik ook wel hoor, liggen hier meer kindertjes, maar vond het zo erg voor haar. Nu valt ze ook niet meer in slaap als ze mij niet ziet. Dus ik zit op het bed ernaast tot ze slaapt. Of ik moet heel luidruchtig rommelen achter de gordijnen. Echt sneu.
Troeta, Mex is snel genoeg een half jaar
4 weken huilen is ook al erg lang. Stikgeluiden, brrrr. Ik snap wat je bedoeld met een aanval ja.
Ik ga Amy nog een fles geven en dan in bed. Ze moet om 5 uur weer een fles zodat ze om 9:45 genoeg honger heeft voor weer een fles voor de slikfoto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Krijsbaby.
Het spugen vond ik wel heel naar voor haar ja, maar ja het was niet anders..quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:21 schreef Solagratia het volgende:
OreaIk was nog even bang dat die foto te grof zou zijn, is niet echt een "koedie koedie" foto
Ik ben benieuwd hoe zwaar Leia is! 8 kilo al
Ik ben benieuwd naar het verschil tussen onze baby's als je ze naast elkaar legt.
Evenstar, Ze krijgt KMA voeding en na de reflux gingen ze kijken voor KMA dus zou heel goed kunnen ja. Over dat allergie snoetje, het viel mij al op dat ze van die donkere/paarsige schaduwen onder haar ogen heeft. Dus pandabeerogen herken ik wel. Bleek is ze, maar dat ben ik ook wel. raar wriemelrandje niet gezien en het ooglid, moeilijk te zeggen. Ik vind het wel "fijn" om te horen dat je het herkent van het uitspugen van de nutriton. Het kan dus wel, vond je het ook zo naar? Ik word er heel bang van.
Pfff die slikfoto, ik word nu best wel zenuwachtig. Gelukkig gaat mijn favo verpleegster mee. Die is echt heel lief. Amy slaapt nu nog even.
Free, fijn dat je een blije baby hebtblije baby's maken zoveel goed!
Simmu, kun je niet vanavond dat ding verstoppen en hem morgen blijmaken met een ander speeltje? Of gaat selene er dan naar zoeken o.i.d.? Of de batterijen eruit halen, of ergens een plakkertje doen zodat hij niet zo hard klinkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |