abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92565503
Ze krijste niet omdat ze een aanval had :) Amy krijst bijna nooit of er moet echt iets zijn. Het spugen gaat totaal niet gepaard met pijn, want het is bij haar echt alleen melk wat weer terugkomt. Ze heeft ook geen aanvallen, maar de melk komt gewoon steeds omhoog tot aan de volgende voeding. Daarom duurde het ook zo lang voordat we iets ondernomen hebben, als ze pijn had gehad, dan had ik al veel eerder bij de ha gezeten. Want ik neem aan dat jullie het al vrij snel wisten? Ze moest zo huilen omdat ze wakker was geworden en in paniek was geraakt omdat er niemand kwam. Lijkt me zo erg als je kindje zo'n pijn heeft. Ik vind zelf maagzuur al naar, laat staan als je zo klein bent en het zo erg hebt. Brrr. Als ik de beschrijving van jou zo hoor dan vraag ik mij af of het wel iets van reflux is. Of kan reflux ook zonder maagzuur en pijn zijn? Nah goed, we zijn niet voor niets in het ziekenhuis :P
pi_92565622
naar ik begrepen heb kan reflux wel degelijk gepaard gaan zonder pijn hoor
sterkte iig :*
zo in een ziekenhuis bivakkeren is niks
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_92572012
Ging de verpleging haar niet troosten Sola???
Blijf maar lekker bij haar hoor!

vind het erg stil worden bij de kleine baby's
pi_92572422
Sola, ja hoor, het kan zonder pijn. De verborgen reflux is ook iets vervelender dan de 'normale' vorm (uitspugen) omdat in de verborgen vorm de inhoud van het maagje 2 x langs de slokdarm gaat (omhoog en weer naar beneden in plaats van eruit).

Ik had de symptomen bij toeval op internet gelezen toen Daan een week of 4 was (hij sliep heel onrustig, maakte rare geluiden (leek alsof hij stikte), huilde veel) en gelukkig stuurde de HA ons direct door naar een KA en na was aanklooien met Nutriton kregen vrij snel ook medicijnen en toen ging het snel beter.

Ik noem het 'aanval' omdat de melk dan omhoog kwam hoor en omdat het er niet uitkwam, noem ik het niet spugen, maar kan mij voorstellen dat een 'aanval' nogal raar klinkt.
pi_92572647
Verpleging had het erg druk op dat moment denk ik. Snap ik ook wel hoor, liggen hier meer kindertjes, maar vond het zo erg voor haar. Nu valt ze ook niet meer in slaap als ze mij niet ziet. Dus ik zit op het bed ernaast tot ze slaapt. Of ik moet heel luidruchtig rommelen achter de gordijnen. Echt sneu.

Troeta, Mex is snel genoeg een half jaar :P

4 weken huilen is ook al erg lang. Stikgeluiden, brrrr. Ik snap wat je bedoeld met een aanval ja.

Ik ga Amy nog een fles geven en dan in bed. Ze moet om 5 uur weer een fles zodat ze om 9:45 genoeg honger heeft voor weer een fles voor de slikfoto.
pi_92574255
Jij bent altijd zo begripvol he :*
Ik weet niet precies hoe het er aan toe gaat met kinderen in het ziekenhuis, maar dat ze kinderen zo laten huilen als de ouders heel even een hapje doen vind ik toch wel erg. Vooral ook omdat ze extra goed zouden opletten.
Hoop dat ze er morgen een beetje over heen is, welterusten!
  donderdag 10 februari 2011 @ 00:22:47 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_92575656
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:15 schreef Solagratia het volgende:
Verpleging had het erg druk op dat moment denk ik. Snap ik ook wel hoor, liggen hier meer kindertjes, maar vond het zo erg voor haar. Nu valt ze ook niet meer in slaap als ze mij niet ziet. Dus ik zit op het bed ernaast tot ze slaapt. Of ik moet heel luidruchtig rommelen achter de gordijnen. Echt sneu.

Troeta, Mex is snel genoeg een half jaar :P

4 weken huilen is ook al erg lang. Stikgeluiden, brrrr. Ik snap wat je bedoeld met een aanval ja.

Ik ga Amy nog een fles geven en dan in bed. Ze moet om 5 uur weer een fles zodat ze om 9:45 genoeg honger heeft voor weer een fles voor de slikfoto.
ik kom hier even ik was aan het lurken, en ik herken het wel heel goed van toen mijn dame klein was.
Wij dikten de voeding na 1.5 week dat ze begon met spugen ook in op advies van het CB.. gaf 2 dagen even wat minder spugerij en daarna ging het weer mis, de johannesbroodpitmeel kwam er idd uit als een soort taaiig behangplaksel , en ook spuugde zij continue ondanks allerlei maatregelen. Met 9 weken zijn wij toen vanwege het enorme spugen en verlies van gewicht doorrgestuurd naar de kinderarts. En daar was de conclusie reflux en daardoor een slokdarm op twee plekken ontstoken.. ernstige koemelkallergie. Ze huilde nooit.. en spuugde ook in haar slaap etc.
Ze heeft toen eerst nutramigen paar weken gehad en toen de neocate,beiden in combinatie met omerpazol, toen werd het iets minder, van een geur als een fles azijn zo zuur, werd het zuursige omgezet door de omeprazol, maar spugen bleef ze doen tot haar 1.5 ook passage foto gehad.
Tip hou haar zelf niet vast.. ik moest dat wel.. en ik vond het zo verschrikkelijk.. ik heb er soms nog nachtmerries van en dan is het 4 jaar terug.. :X
Uiteindelijk bleek hier het klepje niet 100% te functioneren, maar gelukkig geen vernauwing!.

Nu weet ik neit of bij jullie al de optie gemaakt is dat ze wellicht een KMA heeft? ik had toevallig van de week een gesprek met een internist.. en die zag mijn dochter en zei typisch allergie snoetje! wat je vaak ziet is, dat ze soort diepere donkere huid rond de ogen hebben soort pandaoogjes effect.. en bovenste ooglid een soort dubbel ooglidje. en een bleek gelaat. en bij de oor bij het lelletje zit een gek wriemelrandje.

Misschien heb je wat aan het verhaal.

Succes iig morgenvroeg en nogmaals ga aub niet zelf mee haar vasthouden.. het is echt heel heel naar!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_92578860
Sola ook al hier!! *O* welkom met je prachtige meisje :* Ik zag je foto spam en die foto met dat waterpistool en onverstoorbare blik van Amy (gemumificeerd! :D) _O- ge-wel-dig!

Ik moet nog even goed bijlezen verder...

Drukke dagen gehad, maar ik heb weer weekend :D Leia doet het prima. 2 nachten geleden mochten we weer eens van 23:00 tot half 5 slapen O+ en dat hadden we ook nodig. Vannacht na de nachtvoeding om 3 uur dacht ze :W :D maar om half 5 sliep ze.. om 6 uur gevoed en nu ligt madammeke nog te ronken O+ ik laat haar maar even, want we moeten straks bij het CB zijn voor de halfjaarsafspraak. Valt precies in haar slaapje normaal..

Ben benieuwd wat mijn spekkie weegt! 3 weken geleden 7725 zoiets, denk dat ze wel door de 8000 heen is :D

Dan even onze nieuwe Stokke ophalen bij de Babydump, en dan kom ik even goed bijlezen!!
pi_92579624
Orea, klinkt heerlijk, op de nachten na :)

Hier vannacht om 2:00 *brul* dadada *brul*
EN ik dacht: noooo! NIet weer ;( Dus ik erheen. Was hij zijn speen+doekje kwijt en wanhopig op zoek :+
Ik heb ze gevonden (bij zijn voeten :') ) en toen was het weer klaar.
EN volgens mij is meneer vandaag weer blij :)
pi_92579665
kut.

selene was zo vriendelijk vanochtend om (geheel vrijwillig) die rotbeer aan ravi te doneren. lief, maar nu word ik horendol van die klotekutbeer die ik hier al 3 x verdonkermaand had }:|
pi_92579766
Orea :* Ik was nog even bang dat die foto te grof zou zijn, is niet echt een "koedie koedie" foto :P Ik ben benieuwd hoe zwaar Leia is! 8 kilo al :Y) Ik ben benieuwd naar het verschil tussen onze baby's als je ze naast elkaar legt.

Evenstar, Ze krijgt KMA voeding en na de reflux gingen ze kijken voor KMA dus zou heel goed kunnen ja. Over dat allergie snoetje, het viel mij al op dat ze van die donkere/paarsige schaduwen onder haar ogen heeft. Dus pandabeerogen herken ik wel. Bleek is ze, maar dat ben ik ook wel. raar wriemelrandje niet gezien en het ooglid, moeilijk te zeggen. Ik vind het wel "fijn" om te horen dat je het herkent van het uitspugen van de nutriton. Het kan dus wel, vond je het ook zo naar? Ik word er heel bang van.

Pfff die slikfoto, ik word nu best wel zenuwachtig. Gelukkig gaat mijn favo verpleegster mee. Die is echt heel lief. Amy slaapt nu nog even.

Free, fijn dat je een blije baby hebt :Y blije baby's maken zoveel goed!
Simmu, kun je niet vanavond dat ding verstoppen en hem morgen blijmaken met een ander speeltje? Of gaat selene er dan naar zoeken o.i.d.? Of de batterijen eruit halen, of ergens een plakkertje doen zodat hij niet zo hard klinkt.
pi_92579772
:D Moet er wel een beetje om lachen Simmu.

En florian die z'n speen kwijt was en daarna weer heerlijk is gaan slapen :)
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:30:12 #288
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92579930
Sola dat huilen hebben wij ook meegemaakt toen Nathan in het ziekenhuis lag. Ik ben zelf al niet zo van ziekenhuizen en al redelijk wantrouwig, maar toen ze hem lieten krijsen had ik echt zoiets van, barst maar ik laat mn kind echt niet meer alleen. Tegen de voorschriften in heb ik toen zelfs op zn kamer gegeten. Oh ja, de verpleging zat thee te drinken op de post.

Hier wederom een rampnacht. Ik vraag me echt af hoe het kan dat Nathan niet instort met dit type nachten. Hij is flink verkouden (net als ik helaas). Op het cb zeiden ze dat als Nathan wakker werd omdat ie wat last van zn keel had dat een slokje water goed zou helpen. Dat was krijsen. Geen succes dus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krijsbaby.
pi_92580121
ik heb dat rotding (en de andere pratende speeltjes) al een paar keer weggemaakt :X
resulteert in selene die er naar gaat zoeken en een papa die dan ook gaat zoeken en het ding blij tevoorschijn tovert en er (indien nodig) nieuwe batterijen in stopt }:|

in meppel heb ik er eens op zitten kijken dat de baby naast ravi (op isolatie) steeds vreselijk lag te huilen en dat de verpleging dan in hun eigen hokje zat met de babyfoon (hard!) aan :'( ik snapte dat toen niet zo goed. ze moeten administratiedingen doen, snap ik, maar pak dan die map en doe dat dan bij het huilende kindje in de box. maar goed; mijn ervaringen met ziekenhuizen zijn wat dit betreft ook niet erg positief ;( met kiro heb ik het in groningen eens gehad dat zijn hieldingetje (saturatiemeter) eraf viel (zat niet goed blijkbaar, dan kan). ik durfde niks meer te doen, want geen saturatiemeting terwijl zijn saturatie juist een flink probleem was (alhoewel dat toen nog ontkent werd). ik heb toen bijna een half uur staan wachten terwijl ik met hem in mijn armen stond voordat er iemand van de verpleging kwam, en die monitor maar alarm piepen!
pi_92580252
Bleh Pessie! Sterkte met overdag. Even ergens een slaapje meepikken misschien?

Het is ook echt een naar verkoudheidje :X hier inmiddels uitgebreid naar wat holten her en der in m'n hoofd. Bukken is uitgesloten ;) *kaboem*

Maar hier worden de kinderen er ook pieperig van én wakker 's nachts.
pi_92580389
Hoi Solagratie en Amy! Spannende tijden ondergaan jullie zeg.. Ik hoop dat de slikfoto mee is gevallen!

Pessie, het enige slaapmedicijn wat ik ken is BV, maar als ze verkouden zijn werkt dat ook niet altijd..

Simmu, ik zou em echt kwijt maken denk ik, als ik me er zo aan zou storen. In de vuilnisbak ermee dus. Of zodanig het batterijenklepje molesteren dat er geen batterijen meer in kunnen. :@ Ik heb echt een gloeiende hekel aan repeterende geluiden, ik hoop ook dat er geen enkele oom of tante het in de kop haalt om speelgoed op batterijen te geven :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92580662
sterkte morretje, hier komt het echt allemaal van de opa's en oma's vandaan :( en als ze zien dat het weg is kopen ze nog nieuwe ook ;(

beterschap free! fijn dat het niks ernstigs is, maar pas op jezelf he! van niks ernstigs kan je nog wel flink beroerd zijn! :*
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:39:34 #293
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_92581587
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:21 schreef Solagratia het volgende:
Orea :* Ik was nog even bang dat die foto te grof zou zijn, is niet echt een "koedie koedie" foto :P Ik ben benieuwd hoe zwaar Leia is! 8 kilo al :Y) Ik ben benieuwd naar het verschil tussen onze baby's als je ze naast elkaar legt.

Evenstar, Ze krijgt KMA voeding en na de reflux gingen ze kijken voor KMA dus zou heel goed kunnen ja. Over dat allergie snoetje, het viel mij al op dat ze van die donkere/paarsige schaduwen onder haar ogen heeft. Dus pandabeerogen herken ik wel. Bleek is ze, maar dat ben ik ook wel. raar wriemelrandje niet gezien en het ooglid, moeilijk te zeggen. Ik vind het wel "fijn" om te horen dat je het herkent van het uitspugen van de nutriton. Het kan dus wel, vond je het ook zo naar? Ik word er heel bang van.

Pfff die slikfoto, ik word nu best wel zenuwachtig. Gelukkig gaat mijn favo verpleegster mee. Die is echt heel lief. Amy slaapt nu nog even.

Free, fijn dat je een blije baby hebt :Y blije baby's maken zoveel goed!
Simmu, kun je niet vanavond dat ding verstoppen en hem morgen blijmaken met een ander speeltje? Of gaat selene er dan naar zoeken o.i.d.? Of de batterijen eruit halen, of ergens een plakkertje doen zodat hij niet zo hard klinkt.
Het spugen vond ik wel heel naar voor haar ja, maar ja het was niet anders..
Welke KMA voeding krijgt ze nu?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:42:33 #294
259886 pessie
pi_92581690
Hij is net zo hard ingestort dat ie niet eens de puf had om om zn speen te vragen (normaal loop ik nadat hij naar bed is gegaan een 2de keer voor zn speen).

Borstvoeding it is morretje. Werkt ook wel, alleen ben ik stiekem bang dat hij zich nu aan gaat wennen om 1 uur, 3 uur, 5 uur en 7 uur borstvoeding te willen. En een paar van dit soort nachten zijn al heftig, maar een half jaar van dit soort nachten... dat gaat em echt niet worden. Ik denk wel dat die angst onterecht is, maar toch he.

Simmu, ik heb een absolute hekel aan ziekenhuizen, nu ook al weer met Nathan. Het is me helaas met de paplepel ingegoten, mn vader heeft er ook een hekel aan.
Wat betreft het speelgoed, batterijen eruit en het stroomgeleidingsding eruit slopen. Dan bestaat het speelgoed nog wel maar gaat never nooit mee geluid maken. Hier hebben we een paar dingen met geluid. Een muziekdoosje, een zingend zeepaardje en een auto die "tuut tuut" doet (die laatste vind ik best grappig). Muziekdoosje en zeepaardje gaan mee als we ergens heen gaan, Nathan houdt ervan om te slapen met muziek.
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:43:02 #295
259886 pessie
pi_92581703
Tijd voor koffie
pi_92582078
het is in zo'n ziekenhuis gewoon vreselijk afhankelijk van het personeel. ik heb wat dat betreft echt grote verschillen gemerkt in de verschillende ziekenhuizen, maar ook de verschillende afdelingen! al die ziekenhuizen hebben ook steeds een ander beleid, da's ook zo raar. in zwolle moesten we standaard handen ontsmetten met alcohol, in groningen moest dat dan weer anders. elk ziekenhuis had een ander sonseaansluitdingetje, dus elke keer moest die sonde vervangen worden en het bezoek- en belbeleid was ook overal anders.

ik merk dat ik er opeens weer erg mee bezig ben. ben blij dat ik volgende week weg ben! helpen jullie sangdrax een beetje alstie de weg kwijt is? ben benieuwd hoe het zal gaan
pi_92582974
Mag vast wel even crossposten met mijn kleine dikke :D O+

Ik ben weer even wezen meten :o
20 januari ben ik nog geweest en toen was ze 7755 gram.. had verwacht dat ze wel rond de 8000 zou zitten nu, maar ik schrok me rot :D 8675 :o :D precies 5 kilo zwaarder dan haar geboortegewicht..

Maar mijn 6,5 maand oude baby gewoon bijna 9 kilo :o

Verder was het echt een fijne afspraak bij het CB. BV, fijn hè werd er zelfs gezegd. Geen vragen over hoe vaak ze kwam (zou ik ook niet vragen met dit gewicht :')) of ze 's nachts kwam (meer: als jullie je er fijn bij voelen, dan is er niks aan de hand!). Gewoon een dikke vette sticker!

Ze krijgt bij de volgende afspraak eind maart alvast een BMR prik, omdat we in juni naar Turkije gaan..
pi_92583106
Wohaaa, dat lijntje _O-
Groeierd O+
  donderdag 10 februari 2011 @ 11:37:57 #299
259886 pessie
pi_92583126
Spekje!

Simmu, ga je op vakantie?
pi_92583182
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:37 schreef freecell het volgende: