Waarom hypocriet? Bestaat er uberhaupt een land (een mens) dat zijn/haar idealen boven zijn eigen belang stelt?quote:
Een regering is geen land.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waarom hypocriet? Bestaat er uberhaupt een land (een mens) dat zijn/haar idealen boven zijn eigen belang stelt?
Ik zou het niet doen, maarja we zien morgen we hoe dit afloopt.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:49 schreef -jos- het volgende:
[..]
Het leger in Egypte zijn mensen die amper 100 euro per maand verdienen. Vandaag heeft het leger zich vriendschappelijk getoond tegenover het volk. Als ze morgen opeens gaan schieten verraden ze het volk, hun eigen familie, buren, vrienden, kennissen. Als jij daar militair was zou je toch ook niet random gaan schieten op een groep mensen die naar je toe loopt.
Tsja, het schiet natuurlijk ook niet echt op met die medewerkers van de Arabische Al Jazeera die toegeven "hardly" te werken hè.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:52 schreef raistlin6 het volgende:
Het lijkt allemaal nog steeds door te gaan, alleen geen duidelijke berichtgeving meer. Ik gok dat het de nieuwszenders ook niet helemaal duidelijk is wat er nu gebeurt
quote:
Sowieso is volgens mij op laste van een of andere regering alles wat live is afgesloten. Politie zal de journalisten wel tegenhoudenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:53 schreef Ludacriss het volgende:
Ik denk dat de demonstranten ook rust nodig hebben. Ze zullen morgen weer opnieuw beginnen!
Ja.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waarom hypocriet? Bestaat er uberhaupt een land (een mens) dat zijn/haar idealen boven zijn eigen belang stelt?
het volk wil verandering. als ze thuis blijven zitten veranderd er niets en gaat het op de oude voet verder. behalve dan dat er nog talloze protesterende burgers die herkend zijn opgepakt gaan worden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze juist niet de straat op gaan want ik denk dat dat werkelijk een bloedbad wordt en we niet kunnen meekijken.
Dat is Yoegoslavisch en eerder vanuit de Russische invloeden dan van de Arabische invloeden in onze mooie taal.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:53 schreef mu_barak_obama het volgende:
ze zei gewoon KURWA mag dat zomaar van de koran?
Whehehe viel het jou ook al opquote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Tsja, het schiet natuurlijk ook niet echt op met die medewerkers van de Arabische Al Jazeera die toegeven "hardly" te werken hè.
Goeie post.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je bent naief
Nee, het punt is simpelweg dat er een grote pro-israel lobby in amerika is en dat de mogelijkheid dat er in egypte een anti-westers regime zou gaan zitten, het hele M-O conflict op scherp gaat zetten vw het Suez kanaal.
Nice!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:55 schreef Oorlogsheld het volgende:
CONFIRMED! RT @NewsHour: #Egypt AP reporter says reports of policemen removing uniforms and joining the protesters
Dat is van vanmiddag, er is geen politie op straat dus ze kunnen zich ook lastig bij de protesters voegen..quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:55 schreef Oorlogsheld het volgende:
CONFIRMED! RT @NewsHour: #Egypt AP reporter says reports of policemen removing uniforms and joining the protesters
Was al langer bekend.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:55 schreef Oorlogsheld het volgende:
Er word nu met scherp geschoten. Daarom is het tijd voor een traag interview op Al-Jazeera English en een advertentieblok op Al-Jazeera Arabic. Lijkt wel alsof ze alleen maar gemonteerde shots willen uitzenden en te vaak digitale ruis in de live beelden hebben.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:54 schreef bennootje het volgende:
Ik denk dat er op dit moment censuur wordt toegepast! Waar zijn de live-beelden gebleven?
dat twitter werkt echt zo irritantquote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:56 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dat is van vanmiddag, er is geen politie op straat dus ze kunnen zich ook lastig bij de protesters voegen..
Daarom is het hoognodig tijd dat er een onafhankelijke nieuws site komt die live uitzend ook al is het censuur op andere nieuws sites.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:57 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Er word nu met scherp geschoten. Daarom is het tijd voor een traag interview op Al-Jazeera English en een advertentieblok op Al-Jazeera Arabic. Lijkt wel alsof ze alleen maar gemonteerde shots willen uitzenden en te vaak digitale ruis in de live beelden hebben.
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:58 schreef no1uknow het volgende:
C0d3Fr0sty Anonymous
Protesters are clashing with the army #jan25 #egypt
5 minutes ago Favorite Retweet Reply
Toespraak Mubarakquote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:59 schreef Kwaliteit het volgende:
ben uurtje weggeweest, heb ik nog iets gemist?
En nu sfeerbeelden en nog meer advertenties op Al-Jazeera Arabic en het weerpraatje van f*cking Australia op Al-Jazeera English, gevolgd door een traag docu intro blok.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:57 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Er word nu met scherp geschoten. Daarom is het tijd voor een traag interview op Al-Jazeera English en een advertentieblok op Al-Jazeera Arabic. Lijkt wel alsof ze alleen maar gemonteerde shots willen uitzenden en te vaak digitale ruis in de live beelden hebben.
Leger tegen protesterende weet niemand. Dat is een tweet die werd ge-retweet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Toespraak Mubarak
Toespraak Obama
Leger tegen Protesterende.
Mooi!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:55 schreef Oorlogsheld het volgende:
sorry die was oud, ze hebben hun uniform weer aanquote:
Het is nu toch wel logisch dat het leger niet voor de prosterende is ofniet?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:00 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Leger tegen protesterende weet niemand. Dat is een tweet die werd ge-retweet.
Hebben de Amerikanen Al-Jazeera weer met bombardementen bedreigdquote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:59 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Niemand broadcast meer. Censuuurrr!
Dat was een Palestijnse zender, volgens mij Ramadan TVquote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:59 schreef -jos- het volgende:
Vreemd dat er niet gewoon een live cam is, zelfs in gaza waren er meerdere live cams tijdens de fosfor bombardementen van Israel.
Tja. Dat zullen we morgen o.i.d. wel horen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het is nu toch wel logisch dat het leger niet voor de prosterende is ofniet?
Dit zei ik al 2 uur geleden, Mubarak kan anders helemaal niet blijven.
Die komt er voorlopig nog niet, daarvoor kun je ook terecht in BUG (mobile topic)quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:02 schreef nattermann het volgende:
Wanneer komt er een autorefresh voor fok mobile?
Oke, bedankt. Erg irritant, steeds verversen op mijn mobiel, haha.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Die komt er voorlopig nog niet, daarvoor kun je ook terecht in BUG (mobile topic)
dezelfde boring gezeik van die dikzakquote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:01 schreef Nibb-it het volgende:
Zijn er mensen die naar Al Arabiya kijken?
Ik neem Twitter niet als bron maar me logische gedachten.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Twitter is extreem onbetrouwbaar in dit soort gevallen. Door een cirkeltje van berichten overnemen is die site z'n eigen bron zonder enige vorm van verificatie.
Maar is het leger een eenheid, kan best zo zijn dat bepaalde eenheden achter de Mubarak blijven staan en anderen juist de kant van hun medeburgers kiezen. Heb het gevoel dat als de republikeinse garde in Cairo de kant van de burgers kiest de rest zal volgen. Gebeurd dat niet dan wordt het een echte chaos of bloed de opstand dood.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het is nu toch wel logisch dat het leger niet voor de prosterende is ofniet?
Dit zei ik al 2 uur geleden, Mubarak kan anders helemaal niet blijven.
Oud bericht:quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:04 schreef iwannabehigh het volgende:
Hebben de Amerikanen Al Jazeera bedreigd?
hahahah, dan zullen ze hem eerst moeten vinden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:05 schreef rakotto het volgende:
Morgen wordt het of een slachtpartij of een lynchpartij voor mubarak
Die waren wel vet om te zien toen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:59 schreef -jos- het volgende:
Vreemd dat er niet gewoon een live cam is, zelfs in gaza waren er meerdere live cams tijdens de fosfor bombardementen van Israel.
Gemanipuleerd en er zijn pas sinds een paar jaar geloof ik verkiezingen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:08 schreef iwannabehigh het volgende:
Maar hoe kan hij dan zo lang regeren, als ze allemaal een hekel aan hem hebben? Hij had toch ongeveer 85% stemmen van de bevolking.
Waren niet echt eerlijke verkiezingen natuurlijk hequote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:08 schreef iwannabehigh het volgende:
Maar hoe kan hij dan zo lang regeren, als ze allemaal een hekel aan hem hebben? Hij had toch ongeveer 85% stemmen van de bevolking.
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:08 schreef iwannabehigh het volgende:
jammer genoeg al weet ik hoe lang niks nieuws laten zienquote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:07 schreef meneer_valk het volgende:
Na alle beelden van vandaag nomineer ik bij deze Al Jazeera English als internationale nieuwszender van het jaar. Top hoe ze vandaag alles in beeld hebben gebracht en vrijwel constant op de hoogte waren van alles.
Dat is ook precies mijn screenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:09 schreef Nibb-it het volgende:
[ afbeelding ]
En dan op de tv nog al Jazeera English
Let op de tijden die erbij staan. Als ze er staan is het live.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:11 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
zijn die beelden op cnn wel live?
Ik nomineer hun systeembeheerder en netwerkbeheerder tot systeem- en netwerkbeheerder van het jaar. Wat een klasse dat alles bleef draaien. Hoeveel mensen hebben er naar die streams gekeken?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:07 schreef meneer_valk het volgende:
Na alle beelden van vandaag nomineer ik bij deze Al Jazeera English als internationale nieuwszender van het jaar. Top hoe ze vandaag alles in beeld hebben gebracht en vrijwel constant op de hoogte waren van alles.
Hoe kunnen ze dat uploaden vanuit egypte zonder internet?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:12 schreef lf2 het volgende:
net gepost!
duidelijk er wordt nu gewoon echt geschoten,scherp
Ze zijn niet erg aan budgetten gebonden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:07 schreef meneer_valk het volgende:
Het zou mooi zijn als een half miljard mensen Egypte kunnen aanwijzen op een wereldmap, laat staan dat er zoveel naar een Al-Jazeera stream hebben gekeken.quote:
er gebeuren genoeg dingen maar het komt er niet door heen...helaas wordt het gewoon wachtenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:20 schreef DroomFiguur het volgende:
Er lijkt inderdaad niet meer zoveel te gebeuren.
Truste.
Ik zit te twijfelen. Juist omdat er geen live-beelden of verslagen zijn kan het nu het moment zijn en kunnen we dat ieder moment horen. Of we zitten inderdaad uren te wachten op het bericht dat het voorlopig rustig is voor de rest van de nacht...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:19 schreef Daniel1976 het volgende:
Denk er ook over om te gaan slapen.
Iets zegt mij dat morgen ochtend belangrijker gaat zijn dan nu.
CNN: Windhoos vs. Al-Jazeera: Penguins ?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:13 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik nomineer hun systeembeheerder en netwerkbeheerder tot systeem- en netwerkbeheerder van het jaar. Wat een klasse dat alles bleef draaien. Hoeveel mensen hebben er naar die streams gekeken?
half miljard?
Allemaal herhalingen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Arabische beelden van Cairo op CNN, geen vertaling.
Waarschijnlijk wel.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:19 schreef Daniel1976 het volgende:
Denk er ook over om te gaan slapen.
Iets zegt mij dat morgen ochtend belangrijker gaat zijn dan nu.
Zou me nix verbazen als tux hun mascotte isquote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:21 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
CNN: Windhoos vs. Al-Jazeera: Penguins ?
precies, die doden enzo zijn best. Onvermijdelijk bij een revolutie maar dan moet er ook iets uitkomen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:23 schreef Staal het volgende:
Een lekker slapen voor de mensen die nu gaan maffen. Ik hoop dat de Egyptenaren morgen toch door zullen pakken. Er zijn al veel gewonden en ook doden. Laat het niet voor niets zijn.
Dan houden we weer een witte mars.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
precies, die doden enzo zijn best. Onvermijdelijk bij een revolutie maar dan moet er ook iets uitkomen.
Anders is het zinloos geweld geweest.
Mubarak zal daar niet weggaan totdat er een nieuw poppetje door de amerikanen benoemd word, als deze mensen straks evt een anti-westerse regering kiezen, dan kan het in een evt oorlogsituatie betekenen dat Europa eerst om Afrika heen moet varen om in de perzische golf te komen, laatstaan dat Israel zo'n evt democratische uitkomst ooit zou accepteren.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:07 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
hahahah, dan zullen ze hem eerst moeten vinden.
Maargoed, geen normale egyptenaar was blij met mubarak.
En dus ondanks dat ik ergens bang ben voor de gevolgen, gun ik de mensen de verandering.
Het momentum is nog daar, ze moeten nu doorzetten ook.
Nee dat is iets voor slappe hollanders. een stille tocht ofzoquote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan houden we weer een witte mars.
Dat jan25 zou toch een paar belletjes moeten laten rinkelen dat dat niet echt recent isquote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:31 schreef -jos- het volgende:
De laatste tweets vanuit Egypte:
https://twitter.com/JacobPark/tweeting-from-egypt-21
150 wounded people were forced out of a mosque near Tahrir Sq by the army. Current location unknown #jan25
Telefonie en internet schijnt weer terug te zijn begreep ik van mensjes op Twitter. En die datum is denk ik een tag waarop de demo's begonnen of van de Jasmijnrevolutie in Tunesië.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:36 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat jan25 zou toch een paar belletjes moeten laten rinkelen dat dat niet echt recent isEn het feit dat ze daar helemaal geen internet meer hebben.
Dat is heel positief.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:37 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Telefonie en internet schijnt weer terug te zijn begreep ik van mensjes op Twitter. En die datum is denk ik een tag waarop de demo's begonnen of van de Jasmijnrevolutie in Tunesië.
Daarnaast is wat er op dat Tahrir plein gebeurt het meest recente bevestigde live-bericht. Het is al wel langer dan een uur oud, maar toch...
Vooral die laatste zin.quote:BBC Arabic Reporter in Tahreer square now says Protesters and Army are in complete harmony. They are hugging and talking and chatting. Egyptian army officer told reporter: "We Egyptian Army and People are lovers." Also, the Army gave food to protesters who are staying in the Tahreer square until tomorrow and not going home without police presence. The army said they would never fire at protesters.
Ik ben er bang voor.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:54 schreef Drifter__ het volgende:
Berichtje op FB:
[..]
Vooral die laatste zin.
In dat geval kan het nog interessant worden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:54 schreef Drifter__ het volgende:
Berichtje op FB:
[..]
Vooral die laatste zin.
Mooi! Het leek toch even spannend te worden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:54 schreef Drifter__ het volgende:
Berichtje op FB:
[..]
Vooral die laatste zin.
Morgen is een gewone werkdag in Egypte, eerste van de week.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:59 schreef tass het volgende:
Ik ga ook maar ff slapen.
Denk dat er toch ook een boel demonstranten ook gaan slapen, al blijven de die hards nu achter.
Lijkt me juist gevaarlijker, met een paar mensen ben je een makkelijker doelwit voor de Garde van Mubarak....
Mensen zijn morgen vrij, en ik denk dat het dan eigenlijk nog massaler wordt en ben bang nog grimmiger dan.
Maar goed, sweet dreams to everybody all over the world!
Dat klopt ja, het is daar een andere werkweek dan in het westen!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:01 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Morgen is een gewone werkdag in Egypte, eerste van de week.
Dat is dus dit gebouw:quote:Mogama Tahreer which is the civil service HQ in Tahreer is under fire and Protesters helping the Army to try to put the fire off. I can see a video on BBC Arabic now showing a lot of protesters putting off the fire in this very important building in Tahreer square. The building contains thousands of registeration records & important documents. Protesters still chanting: People. Want. Regime. Fall (in Arabic)
Ze zijn allang in positie o.a. bij het Parlements gebouw en het TV/Radio station.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:00 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor.
Kan ook een "switch and bait" actie zijn.
Demonstranten denken dat het leger vriendelijk is zodat deze zich ongehinderd op strategische plekken kan positioneren, om vervolgens toe te slaan.
Volgens mij zag ik dat ook al in een eerder bericht terugkomen.
Kan natuurlijk nog spannend worden ja, hangt een beetje af wat Mubarak nog zaterdag gaat vertellen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:00 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor.
Kan ook een "switch and bait" actie zijn.
Demonstranten denken dat het leger vriendelijk is zodat deze zich ongehinderd op strategische plekken kan positioneren, om vervolgens toe te slaan.
Volgens mij zag ik dat ook al in een eerder bericht terugkomen.
Zouden de mensen gewoon gaan werken dan. Had ik niet gedaan namelijk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:02 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dat klopt ja, het is daar een andere werkweek dan in het westen!
Denk het ook niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zouden de mensen gewoon gaan werken dan. Had ik niet gedaan namelijk.
Het zou mij natuurlijk niet verbazen dat mensen niet gaan werken natuurlijkquote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zouden de mensen gewoon gaan werken dan. Had ik niet gedaan namelijk.
Leger en demonstranten lijken gebroederlijk te gaan kamperen op Tahrir plein.quote:
Nee, zonder gekheid papier ouwe mede-drugser van mequote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Leger en demonstranten lijken gebroederlijk te gaan kamperen op Tahrir plein.
Ik verzin het nietquote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, zonder gekheid papier ouwe mede-drugser van me
No shit? Ik zit al te trippen, maak jij het nog erger!quote:
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 01:54 schreef Drifter__ het volgende:
Berichtje op FB:
[..]
Vooral die laatste zin.
Check deze posts dan.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:02 schreef Drifter__ het volgende:
Nog berichtje FB:
[..]
Dat is dus dit gebouw:
[ afbeelding ]
Klote, vrij belangrijk gebouw.
quote:http://www.nytimes.com/2011/01/29/world/middleeast/29jazeera.html?_r=1&hp
WASHINGTON — As street protests raged across Egypt on Friday, with the future of the Arab world seeming to hang in the balance, rapt viewers across the region — and the globe — watched it unfold on Al Jazeera, which kept up an almost continuous live feed despite the Egyptian government’s repeated efforts to block broadcasts.
The channel was widely hailed for its early and aggressive coverage of the revolt in Tunisia, and it seemed bent on playing a similar role with the turmoil in Egypt.
The images were relentless. Thousands of people surging forward on a Cairo boulevard clouded with tear gas. Bloodied young men throwing rocks and grappling with baton-wielding riot police officers. A roaring crowd trying to push a burning police vehicle over a bridge into the Nile. Flames rising from the headquarters of Egypt’s governing party. [cont]
Ben het met je eens, maar ik vind dat insight op Al Jazeera English erg boeiend. Had me al aardig ingelezen, maar leer nu superveel meer erover.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:38 schreef Doler12 het volgende:
Ik denk het er vrij weinig nog gaat gebeuren
Mag toch hopen van nietquote:MajorLizUSA: RT @oxfordgirl: My God, FOX is spinning against protests in Egypt as some crazed ppl who want to kill Americans. Fox totally corrupt #egypt
Foxquote:
quote:The Egyptian government cut internet connections across their country to silence protests, leaving nearly all of its citizens without online access. But they weren't entirely successful. When governments shut down broadband and mobile connections, here's what to do.
I know, maar kom op, dat is wel heel ergquote:
quote:The American cable news coverage of the Egyptian protests, so far, has been – to diplomatically put it – subpar. Conservatives on FoxNews (and on other networks) have taken a 2-prong approach:
1.) Bash Muslims and Arab, like they typically do, by claiming that the impoverished – and mostly secular – young men and women of Egypt were under that spell of the dreaded Muslim Brotherhood (the Egyptian version of the TeaParty – those who seek the religious supremacy over an oppressed minority through the powers of the government under the guise of “economic reform”). Conservatives have even gone as far to say that pro-democracy, secular opposition leader Mohamed ElBaradei would “allow Al Qeada to take over” if he ascended to the Presidency. (The main reason Conservative pundits loath Mr. El Baradei – as the former U.N. Nuclear Chief, he embarrassed the Bush Administration by revealing that Iraq had no WMDs during the lead up to the second Gulf War.) Basically, they used rhetoric to show support for Mubarak.
Now, the overwhelming majority of Egyptians have a deep, reverent respect for its antiquity (ask any Egyptian about the Ancient World and he/she will talk your ear off). Since the Muslim Brotherhood has been proudly open about its lack of respect of Ancient Egypt (calling it the time of the “Jahelliah” or “Idiocy”), they do not enjoy the support of many of the country’s citizens.
2.) If they cannot bring themselves to support Mubarak, they compared the Egyptian protesters to the American TeaParty movement – which is false. Again, the protesters – both Muslims and Coptic Christians are secular in nature and just want a shot at democracy. The American TeaParty, again, seek the supremacy of their religion (Evangelical Christianity) while oppressing minorities (Gays, Muslims, Latinos, Liberals) through “economic reform” (again, much like the Muslim Brotherhood).
Then they add the falsehood that somehow the wars in Iraq and Afghanistan made the Egyptian people clamor for freedom. THERE IS NO SUCH THING AS FREEDOM IN IRAQ AND AFGHANISTAN. The United States overthrew 2 extremely corrupt regimes in order to install extremely corrupt regimes that they wanted to do business with (just look up the last elections in both countries).
The true catalyst – for those with extremely short memories – was the overthrow of the dictatorship in Tunisia. Egyptian saw that and wanted to repeat that success in their own country.
Liberals, on the other hand, seem to think Wikileaks was the catalyst. That, too, is a falsehood. Egyptians have known all along how corrupt and brutal the Mubarak regime is. They just needed the courage to do something about it. (Again, see Tunisia.) (Also, many of the Egyptian-related Wikileaks were released TODAY, the 3rd day of the protests.)
Though EVERYONE in the government under Mubarak has been sacked, it’s going to be tough to get rid of the dictator himself. He’s backed by two powerful groups (that are not the United States Government): The U.S. Chamber of Commerce and Saudi mogul Prince Al-Walid Bin Talal.
Check out these links regarding Mubarak’s support by wealthy foreigners:
How The U.S. Chamber Of Commerce’s Egyptian Affiliate Went To Bat For The Egyptian Dictatorship
Same Player, Different Country
Tonight, I want you all to keep the Egyptian people in your hearts (and in your prayers, if you’re spiritual). One day, Egypt will be a democracy. We can only hope that day is soon.
Als het waar is dan is het te belachelijk voor woorden natuurlijk. Sowieso Fox.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 03:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
I know, maar kom op, dat is wel heel erg
quote:marwayehia Marwa Yehia
by bopbop_simsim
Stopped at several military checkpoints yesterday on my way to Alex airport from Cairo and soldiers were very decent with everyone #Jan25
5 minutes ago
What a pile of poop.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 03:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://voiceleaks.blogspot.com/2011/01/us-medias-epicfail-with-regards-to.html
[..]
Fox News is de meest bekeken cable nieuwszender in de VS. Met drie keer zoveel kijkers als de nummer twee, MSNBC.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:54 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
FoxAlleen rednecks nemen die zenders serieus
quote:Mobile phone service partially restored in Egypt after blackout - AP
Wat een gefrustreerde vmbo'er ben jij, geweldig. Hoe erg je je ook door op je pikkie getrapt voelt, Amerikas defensie budget is bijna de helft van dat van de hele wereld samen. Er bestaat geen land of bondgenootschap in de wereld dat ze aankan. Ze hebben de meest geavanceerde en machigste krijgsmacht die deze planeet ooit gezien heeft. En de grootste economie.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, ze zijn egoïstisch en denken dat ze machtig zijn, daar zit wel een verschil tussen. Amerika is zo failliet als ik weet niet wat en door het land waar jij zo trots op bent zijn de meeste nutteloze dingen opgevoerd en de meest nutteloze oorlogen gevoerd.
Stik in je Amerika en ik hoop dat er een atoombom op het pentago inclusief Washinton zal vallen en er een einde komt aan dat land. Wat mij betreft is Amerika de grootste dictatuur/oorlogsmisdadigers in de wereld en dat KUN je niet ontkennen.
quote:evanchill Just spoke to an AJE staffer in cairo on her mobile. Service is back #jan25
about 1 minute ago · reply
Dit vertoont echt klasse!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:25 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Wat een gefrustreerde vmbo'er ben jij, geweldig. Hoe erg je je ook door op je pikkie getrapt voelt, Amerikas defensie budget is bijna de helft van dat van de hele wereld samen. Er bestaat geen land of bondgenootschap in de wereld dat ze aankan. Ze hebben de meest geavanceerde en machigste krijgsmacht die deze planeet ooit gezien heeft. En de grootste economie.
En failliet zijn ze nog lang niet. Veel mensen denken dat hun schuld heel erg hoog is, maar in vergelijking met het BNP doen ze het beter dan veel Europese landen.
Ben blij dat ze Europa vrij hebben gehouden zodat mensen als jij hier kunnen wonen zonder het risico in een vernietigingskamp terecht tekomen. En ben blij dat ze zich met Egypte bemoeien. Als het leger zich daar tegen de bevolking keert is de internationale gemeenschap hulpeloos zonder bijdrage van de Amerikaanse krijgsmacht, zoals altijd.
Ze zijn echt bang dat de Chinese bevolking Egypte als voorbeeld gaat nemen en het zelfde gaan doenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:33 schreef yvonne het volgende:
5:29 am Associated Press news agency is reporting that China has blocked the word "Egypt" from the country's wildly popular Twitter-like service, while coverage of the political turmoil has been tightly restricted in state media.
quote:evanchill She reports 40 dead bodies at a morgue in the city. #jan25
9 minutes ago · reply
Ik had gisteren even gekeken naar wat de Engelstalige Chinese nieuwssites hierover berichtten, en het was inderdaad erg beperkt. Dan is het in het Mandarijn meestal nog minder.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:35 schreef Olga het volgende:
[..]
Ze zijn echt bang dat de Chinese bevolking Egypte als voorbeeld gaat nemen en het zelfde gaan doen
Alleen in Alex. of huh? Fucked up...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:36 schreef cptmarco het volgende:
minimaal 40 doden...
She = verslaggever van de Aljazeera
[..]
RIP.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:36 schreef cptmarco het volgende:
minimaal 40 doden...
She = verslaggever van de Aljazeera
[..]
Mooizo!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:23 schreef cptmarco het volgende:
6:04 am Al Jazeera's Jane Dutton, reporting from Cairo, says the National Museum in the capital has not been damaged by the fire that destroyed the neighboring office of the National Democratic Party last night.
Ik neem aan dat ze het als een gek in veiligheid hebben gebracht.quote:
De -deels- herstelde telefoondiensten worden goed gebruikt.quote:Jan25voices Jan25 Voices
Quiet now in many areas, news circulating by phone that events may begin within 1 hour. #Jan25 #Jan28 #Egypt
Ik vond het erg mooi toen ik gisteravond las dat de bevolking het museum verdedigde om te zorgen dat er niets mee gebeurdequote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze het als een gek in veiligheid hebben gebracht.
die had huisarrestquote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:07 schreef Misstique het volgende:
Alles valt en staat nu met het leger.
Iemand nog iets gehoord van el-Baradei trouwens?
Maar daar was hij al weer vrij snel vanaf. Alleen ben ik hem toen uit het oog verloren.quote:
enige dat ik zo snel vinden kan is een bericht van gisteravond"quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:13 schreef Misstique het volgende:
Maar daar was hij al weer vrij snel vanaf. Alleen ben ik hem toen uit het oog verloren.
quote:Mohamed ElBaradei, the former head of the United Nations' nuclear watchdog and an opposition leader in Egypt, was briefly detained by police after he prayed at a mosque in the Giza area but he later took part in a march with supporters.
Met als aantekening dat het leger ook verdeeld kan zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:07 schreef Misstique het volgende:
Alles valt en staat nu met het leger.
quote:Jan25voices Jan25 Voices
Live phone call: Tahrir protesters are massing in 1000s, but word being passed that the BIG demo is at 3pm. #Jan25 #Jan28 #Egypt
quote:Al Jazeera correspondent reports 20 torched vehicles at ransacked NDP headquarters in Cairo
Het leger doet nog steeds niets anders dan een paar gebouwen bewaken. Parlement, Ambassades.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:17 schreef QBay het volgende:
Persoonlijk denk ik dat het volk verloren heeft. Het leger heeft zich gisteravond strategisch opgesteld en Mubarak laat het vandaag niet weer uit de hand lopen, het leger is veel sterker dan gisteren.
Dat denk ik ook, het leger heeft zich gister vriendelijk gehouden omdat het volk hun als helden zag maar nu het volk verder wilt en ze dus langs de militairen moeten zal het heel fout kunnen gaan. Ik ben nogsteeds bang voor 1000+ doden vandaag...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:17 schreef QBay het volgende:
Persoonlijk denk ik dat het volk verloren heeft. Het leger heeft zich gisteravond strategisch opgesteld en Mubarak laat het vandaag niet weer uit de hand lopen, het leger is veel sterker dan gisteren.
Ben er ook bang voorquote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:25 schreef Toverheks het volgende:
denk dat het vandaag helemaal uit de hand gaat lopen
Ik denk dit is stilte voor de storm.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:25 schreef Toverheks het volgende:
denk dat het vandaag helemaal uit de hand gaat lopen
2 toch?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:26 schreef yvonne het volgende:
Hoeveel tijsverschil zit er tussen Cairo en ons?
+ 1 uur.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:26 schreef yvonne het volgende:
Hoeveel tijsverschil zit er tussen Cairo en ons?
Dat betwijfel ik, uiteindelijk heeft amerika wel voor Mubarak gekozen, en die mag zich dus nu verdedigen volgens amerika..quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:27 schreef Daniel1976 het volgende:
Maar het leger kan niet teveel doen, dan hebben ze heibel met de VS.
Obama was vaag, maar dat heeft hij wel door laten schemeren.
aljazeera heeft het over 50+quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoeveel doden zijn er nu gevallen?
Er waren wat specialisten op CNN, toen ik gestopt ben met FOK!en en nog in slaap aan het vallen was. Die hadden het er over dat het allemaal wel heel diplomatiek klonk maar met een een dubbele bodem.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:31 schreef HiZ het volgende:
Het enige wat je kunt concluderen is dat Obama niet wilde zeggen dat Mubarak weg moest, maar hij mag geen extreem geweld gebruiken om aan de macht te blijven.
Ik denk trouwens dat het leger 'onbruikbaar' word om het volk te onderdrukken als de geruchten van verbroedering waar zijn. Het is sowieso moeilijk om soldaten op het eigen volk te laten schieten maar als je te lang wacht, dan wordt het bijna onmogelijk.
Beetje voorbarige conclusie, niet?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:27 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, uiteindelijk heeft amerika wel voor Mubarak gekozen, en die mag zich dus nu verdedigen volgens amerika..
Volgens CNN en Aljazeera is het iedergeval 0,00001 ofzoquote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:36 schreef theNull het volgende:
In hoeverre is het internet & telefonie al weer bereikbaar in Egypte? Iemand?
Er zitten inderdaad dubbele bodems in. De VS heeft gerefereerd aan het geld dat ze aan Egypte geven (implicatie; we kunnen ook stoppen met steunen).quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Er waren wat specialisten op CNN, toen ik gestopt ben met FOK!en en nog in slaap aan het vallen was. Die hadden het er over dat het allemaal wel heel diplomatiek klonk maar met een een dubbele bodem.
De VS heeft ook gezegd dat mubarak geen buitensporig geweld mag gebruiken.
quote:nolanjazeera Civilians welcoming army so far. Smiles & waves from soldiers we see. #Egypt & perhaps the world praying that holds! #Jan25
6 minutes ago · reply
quote:nolanjazeera Internet still down here in #Egypt but phones back up so tweeting via abroad #Jan25
10 minutes ago · reply
hoelaat is het middaggebed beetje domme vraag maar ben niet zo thuis in die dingenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:37 schreef Daniel1976 het volgende:
Moet ik even naar luxor bellen om te vragen hoe het is?
Ik wilde dat bewaren tot wat later vandaag.
Als het gaat ontploffen, dan lijkt me na het middaggebed het moment.
'Geeft nix, ik was me net ook aan het afvragen wat de exacte tijd isquote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:41 schreef Toverheks het volgende:
[..]
hoelaat is het middaggebed beetje domme vraag maar ben niet zo thuis in die dingen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | City Fajr Sunrise Dhuhr Asr Maghrib Isha Alexandria 5:24 6:54 12:14 3:12 5:33 6:54 Asyut 5:16 6:42 12:09 3:13 5:35 6:53 Cairo 5:18 6:47 12:09 3:09 5:30 6:50 Damanhour 5:22 6:52 12:12 3:10 5:31 6:52 Giza 5:18 6:46 12:08 3:09 5:30 6:50 Port Said 5:15 6:45 12:04 3:03 5:23 6:44 Suez 5:13 6:41 12:03 3:04 5:25 6:45 Tanta 5:20 6:49 12:10 3:09 5:29 6:50 Zagazig 5:17 6:47 12:08 3:07 5:28 6:48 |
nou iedereen eensgezind, zag ze gisteren het avond gebed doen veel soldaten hielden op ook demonstranten maar toch werd er traangas in het biddend publiek gegooid.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
'Geeft nix, ik was me net ook aan het afvragen wat de exacte tijd is
Zijn er hier ook moslims in de zaal?
Maar dan doen dus alle moskeeen gebedsoproepen. Alles staat even stil voor de moslims en daarna is iedereen heel eensgezind.
Goeie post, ik zet hem door naar het sticky topicquote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:48 schreef Toverheks het volgende:
Dat er opnieuw wordt gedemonstreerd wijst er volgens waarnemers op dat de betogers niet tevreden zijn met de beloften die Mubarak heeft gedaan.
Confrontaties
Op het Tahrir-plein, waar de demonstratie wordt gehouden, krijgt de oproerpolitie steun van het leger. Dat zou erop duiden dat het leger de president nog steunt.
Volgens het Arabische televisiestation Al-Jazeera zijn gisteren in Alexandrië bij confrontaties tussen betogers en veiligheidstroepen meer dan 20 mensen omgekomen. Eerder werd al melding gemaakt van 13 doden in Suez en 5 in Caïro.
Minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken roept Mubarak op zijn voortdurende beloften om democratische hervormingen door te voeren, nu eindelijk om te zetten in daden.
Mobiele telefoons en inernet werken weer in Cairo. Gisteren werden de netwerk afgesloten
dank je welquote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:43 schreef cptmarco het volgende:
Egypt Prayer Times
[ code verwijderd ]
http://www.islamicfinder.org/cityPrayerNew.php?country=egypt
quote:15 dead bodies in Cairo morgue. Words can't do justice to the anger of grieving families. Screams at our camera 4 Mubarak to leave #Jan25
waar ik gisteren echt van schrok, werd vertelt er waren politie in burger onder de demonstranten, die deden net of ze bij hun hoorde, en inenen gingen ze tegen de demonstranten, wat een gekke wereld eigenlijk om zoiets te doen, om aan de rest van de wereld te laten zien van zie je wel die demonstranten doen het allemaal.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:50 schreef Black_Ninja het volgende:
Wat mij ook verbaast is het feit dat niemand tegen gas geeft tegen de demonstranten. Meestal zie je nog wel mensen die het huidige beleid steunen maar ik heb nog geen positief woord gehoord over Mubarak. Niet dat ik positief over hem ben maar het valt me op.
Weet je ook iets over de rest van de salarissen?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:47 schreef Daniel1976 het volgende:
Nogmaals wil ik het salaris van een soldaat hier even melden, tussen de 300 en 1000 egyptische pond per maand.
Is dus tussen de 40 en de 125 euro per maand.
En een kilo rijst is 8 pond nu (en dat was paar jaar geleden nog 2 pond).
Kortom ik verdenk het leger er niet van dat ze heel loyaal zijn
denk dat die nog minder verdienenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Weet je ook iets over de rest van de salarissen?
Leraren, winkeliers, timmerman?
Veel minder. Mijn ouders waren er 2 jaar geleden en die vertelde mij dat ze voor 1 a 2 euro daar al alles doen voor je. Kan me niet voorstellen dat de algemene salarissen dan noemenswaardig zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jahoor, iedereen die voor de overheid werkt met een kutbaantje zeg maar werkverschaffingquote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat zal er vanaf hangen hoe ze in een nieuw Egypte de toekomst van het leger zien hé ... Als ze denken dat het genre Turkije of Libanon alleen maar afgebouwd gaat worden dan zullen ze niet erg happig zijn op verandering daar ... Kwestie van je job toch maar te houden ...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:47 schreef Daniel1976 het volgende:
Nogmaals wil ik het salaris van een soldaat hier even melden, tussen de 300 en 1000 egyptische pond per maand.
Is dus tussen de 40 en de 125 euro per maand.
En een kilo rijst is 8 pond nu (en dat was paar jaar geleden nog 2 pond).
Kortom ik verdenk het leger er niet van dat ze heel loyaal zijn
Veel mensen houden daar net of net niet het hoofd boven water) als dan de voedselprijzen een beetje stijgen (zoals ze nu doen) is het al snel onmogelijk geworden om jezelf of je gezin te voeden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:55 schreef xFriendx het volgende:
Die salarissen moeten wel in context staan neem ik aan. Ik verdien ook behoorlijk minder dan de rijken in NL, maar zolang ik wel mezelf kan onderhouden sta ik niet met een fakkel in Den Haag.
Echter als ik het zo lees heeft een soldaat het ook niet bepaald ruim, zeker als er een gezin bij komt kijken niet. Maar als hij de boel wel kan onderhouden dan zet je dat niet zomaar op het spel.
Als de rest nog eens minder verdient, zeg alsof je in NL de helft van de bijstand maar vangt, dan ben je vast niet zo blij. Die hebben weer niets te verliezen (die timmerlui en zo).
check. En alles staat of valt grofweg met de prijs van een kilo rijst. Het belangrijkste voedsel daar.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Veel mensen houden daar net of net niet het hoofd boven water) als dan de voedselprijzen een beetje stijgen (zoals ze nu doen) is het al snel onmogelijk geworden om jezelf of je gezin te voeden.
Dan gaat het gewoon snel klaar zijn, Mubarak doet wat de internationale gemeenschap vroeg (internet en mobiele netwerken weer toegankelijk maken), wat loze beloften over dat deze regering wel écht wat gaat doen voor de bevolking en het leger handhaaft (waar nodig met harde hand) de openbare orde.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:48 schreef Toverheks het volgende:
Dat er opnieuw wordt gedemonstreerd wijst er volgens waarnemers op dat de betogers niet tevreden zijn met de beloften die Mubarak heeft gedaan.
Confrontaties
Op het Tahrir-plein, waar de demonstratie wordt gehouden, krijgt de oproerpolitie steun van het leger. Dat zou erop duiden dat het leger de president nog steunt.
Volgens het Arabische televisiestation Al-Jazeera zijn gisteren in Alexandrië bij confrontaties tussen betogers en veiligheidstroepen meer dan 20 mensen omgekomen. Eerder werd al melding gemaakt van 13 doden in Suez en 5 in Caïro.
Minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken roept Mubarak op zijn voortdurende beloften om democratische hervormingen door te voeren, nu eindelijk om te zetten in daden.
Mobiele telefoons en inernet werken weer in Cairo. Gisteren werden de netwerk afgesloten
Ze hebben eigenlijk ook helemaal geen andere keuze dan pogen het Turkse model te volgen. Ze hebben gewoon geen geld om een kopie van Iran of zo te worden. Als ze dat proberen gaan de Egyptenaren straks dood van de honger.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:58 schreef Daniel1976 het volgende:
(Je moest eens weten hoeveel leger en politie ik omgekocht met 10 euro om op gesloten opgravingen te mogen kijken)
Nou ineens waren ze allemaal mijn persoonlijke gids heb dat grapje meerdere malen uitgehaald.
Ik heb zelfs een mummie in mijn handen gehad. Mensen zijn daar zo arm.
Ik heb in de Valley of the Kings ook echt zoveel van die tourism police gehad die dan 10EGP vraagt, en dan mag je langs alle afgezette stukken, of bij de Karnak Temple in Luxor zelfs OP die sphinxen en farao's (van steen uiteraard) staan/zitten, en voor 5EGP extra maakt hij nog ff een mooie foto van je!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:58 schreef Daniel1976 het volgende:
(Je moest eens weten hoeveel leger en politie ik omgekocht met 10 euro om op gesloten opgravingen te mogen kijken)
Nou ineens waren ze allemaal mijn persoonlijke gids heb dat grapje meerdere malen uitgehaald.
Ik heb zelfs een mummie in mijn handen gehad. Mensen zijn daar zo arm.
oh die zijn hand gisteren had verwond, hoop dat hij oppast met alles.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:01 schreef Ludacriss het volgende:
Mijn neef is erg boos. Geeft aan dat ie weer gaat demonstreren zo!
En dan ben je dus 15 EGP kwijt, das 2 euro. En kom je echt op/in zwaar verboden gebieden. Maarja, die lui verdienen geen donder, doen dit per dag bij een paar toeristen, en dan hebben ze zo weer 100 EGP extra.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik heb in de Valley of the Kings ook echt zoveel van die tourism police gehad die dan 10EGP vraagt, en dan mag je langs alle afgezette stukken, of bij de Karnak Temple in Luxor zelfs OP die sphinxen en farao's (van steen uiteraard) staan/zitten, en voor 5EGP extra maakt hij nog ff een mooie foto van je!
Die hele opgraving naast de tempen van hatsepsut, die gaat heel groot deel verder onder de grond.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik heb in de Valley of the Kings ook echt zoveel van die tourism police gehad die dan 10EGP vraagt, en dan mag je langs alle afgezette stukken, of bij de Karnak Temple in Luxor zelfs OP die sphinxen en farao's (van steen uiteraard) staan/zitten, en voor 5EGP extra maakt hij nog ff een mooie foto van je!
25 euro betaald voor mijn speciale tour door de opgravingen op 1 plek.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En dan ben je dus 15 EGP kwijt, das 2 euro. En kom je echt op/in zwaar verboden gebieden. Maarja, die lui verdienen geen donder, doen dit per dag bij een paar toeristen, en dan hebben ze zo weer 100 EGP extra.
oh wel mooi dat je daar geweest bentquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:03 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Die hele opgraving naast de tempen van hatsepsut, die gaat heel groot deel verder onder de grond.
Daar ben ik allemaal in geweest.
Ze wilden van de opgravingen, de grafbeeldjes in mijn rugzak duwen.
Hier neem mee for you.
Wat ik zo snel kan vinden is het salaris van een accountant (1500 pond) en senior accountant (het dubbele daarvan).quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh das op de West Bank in Luxor toch? Heel gaaf daar sowieso die hele West Bank, en idd overal 'gidsen' en de 'bewakers' die je wel ff voor wat geld de verboden stukjes willen laten zienquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:03 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Die hele opgraving naast de tempen van hatsepsut, die gaat heel groot deel verder onder de grond.
Daar ben ik allemaal in geweest.
Ze wilden van de opgravingen, de grafbeeldjes in mijn rugzak duwen.
Hier neem mee for you.
Als ik zelf in Egypte was dan was ik meegegaan. Hoop alleen dat hem niks overkomt!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:02 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh die zijn hand gisteren had verwond, hoop dat hij oppast met alles.
nee ik hoop met je mee, maar hoop eigenlijk voor alle partijen dat er gewoon geen gewonden vallen, is zo oneerlijk allemaal en de hoge heren liggen nog onder hun donzen dekbedden en zitten verscholenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:06 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Als ik zelf in Egypte was dan was ik meegegaan. Hoop alleen dat hem niks overkomt!
kom je met dit soort foto's thuis:quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:03 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh wel mooi dat je daar geweest bent
Ik zou ook zijn meegegaan maar dan om foto's en video's te maken voor de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:06 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Als ik zelf in Egypte was dan was ik meegegaan. Hoop alleen dat hem niks overkomt!
mooi man, pppfftttt wat lijkt me dat een belevenis..........quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
kom je met dit soort foto's thuis:
[ afbeelding ]
Ze zijn elkaar nu aan het opfokken, later op de dag zullen ze wel los gaan als er ook besloten is over een nieuwe regering.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:08 schreef Loveless85 het volgende:
Heeft het nog nut een stream te kijken of is er niks live / boeiends atm?
Geniaal, waar was dat. Wij werden dus in Karnak Temple gewoon naar het verboden stuk geleid, waar we even overal op mogen (moesten eigenlijkquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
kom je met dit soort foto's thuis:
[ afbeelding ]
het gerucht gaat na 3 uur gebed.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:09 schreef Daniel1976 het volgende:
Die gebedstijden dat was toch lokale tijd?
Dat is ongeveer nu
en die memmen deinsten mooi mee.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:10 schreef tass het volgende:
Zagen jullie ook die stevige vrouw in die burka mee brullen??
Zou haar man weten dat ze daar is?
Ze is wel slim, want ze wordt toch niet herkend zo :-P
Als ze maar niet opgevenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:10 schreef Toverheks het volgende:
[..]
het gerucht gaat na 3 uur gebed.
Ja maar het is geen democatie. Vraag dat maar aan een groepje kennissen van mij op de westbank.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:11 schreef xFriendx het volgende:
Als Egypte een 'democratie' is en de regering wil zijn ontslag aanbieden dan is het voor de president lastig om aan te blijven. Als de voltallige regering opstapt en hij met geweld zijn positie handhaaft dan maakt ie meteen duidelijk dat democratie een wassen neus is en heb je helemaal de vlam in de pan.
nee maar ze zullen er heus wel rekening mee houden net als gisteren na het middag gebedquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:11 schreef HiZ het volgende:
Wat is dat nou weer voor een onzin over dat het gekoppeld is aan gebedstijden? Dit is geen opstand van religieuze nuts of zo.
Dan gaan we om 12 uur maar boodschappen doen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:12 schreef Tauchmeister het volgende:
Om 14:00 uur Nederlandse tijd gaan ze weer los, las ik.
Jij hebt het draaiboek?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:12 schreef Tauchmeister het volgende:
Om 14:00 uur Nederlandse tijd gaan ze weer los, las ik.
Het heeft niks met religie te maken. In het Egypte is het zo dat mensen vaak in de moskee gaan bidden. Als je dus aangeeft dat je na de 3 uur gebed gaat demonstreren heb je al een grote hoeveelheid volk op de been. Is gewoon een cultureel iets.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:11 schreef HiZ het volgende:
Wat is dat nou weer voor een onzin over dat het gekoppeld is aan gebedstijden? Dit is geen opstand van religieuze nuts of zo.
Nee maar iedereen is daar religieus atheisme kunnen ze zich daar bijna niet voorstellen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:11 schreef HiZ het volgende:
dit dusquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:14 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Het heeft niks met religie te maken. In het Egypte is het zo dat mensen vaak in de moskee gaan bidden. Als je dus aangeeft dat je na de 3 uur gebed gaat demonstreren heb je al een grote hoeveelheid volk op de been. Is gewoon een cultureel iets.
Ja dat is vooraf al duidelijk, maar als hij dus zo zou handelen als ik zei dan show je dus ook aan de buitenwereld dat alles maar een facade is.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:13 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar het is geen democatie. Vraag dat maar aan een groepje kennissen van mij op de westbank.
Die uit hun huizen en winkels zijn gejaagd omdat ze the valley of the nobels vrij willen maken van woonhuizen. Oprotten en zelf maar uitzoeken waar je heen gaat, doei doei.
Ze hebben ook half luxor afgebroken afgelopen jaren omdat ze de laan der sphinxen weer op aan het graven zijn. Zelfde devies. Oprotten snel en vooral niet zeiken. Je hebt geen rechten.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:15 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ja dat is vooraf al duidelijk, maar als hij dus zo zou handelen als ik zei dan show je dus ook aan de buitenwereld dat alles maar een facade is.
Ja je hebt daar die heuvel die gewoon kaal is geslagen, hup iedereen uit hun huisjes want we gaan de boel hier opknappen en zelf wel toegangskaartjes verkopen. Voorheen werd dat gedaan door (of iig uit) veel van die huisjes. Ze hebben nu een stichting die er een paar op gaat knappen geloof ik, maar het is nog steeds niet hetzelfde natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:13 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar het is geen democatie. Vraag dat maar aan een groepje kennissen van mij op de westbank.
Die uit hun huizen en winkels zijn gejaagd omdat ze the valley of the nobels vrij willen maken van woonhuizen. Oprotten en zelf maar uitzoeken waar je heen gaat, doei doei.
Daar kan ik me dan wel iets bij voorstellen, dat ze die Sphinx avenue vrij willen krijgen, maar goed.. het zal daar niet zo gaan als hier dat die mensen uitgekocht worden en een mooie verhuisvergoeding krijgenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:16 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ze hebben ook half luxor afgebroken afgelopen jaren omdat ze de laan der sphinxen weer op aan het graven zijn. Zelfde devies. Oprotten snel en vooral niet zeiken. Je hebt geen rechten.
Maak je geen zorgen. Straks zullen de mensen worden begraven die gister zijn overleden. Geloof me maar zodra dat gebeurt is gaat het los.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:17 schreef HiZ het volgende:
Wat ik op het moment aan beelden zie heeft nou niet echt het karakter van massa demonstraties.
Alleen ben ik nogsteeds bang dat ze morgen er dan nog veel meer moeten begraven. Eigenlijk denk ik dat ze het momentum kwijt zijn, het leger alle belangrijke punten met harde hand bewaakt en dat er voor het volk niks anders op zit dan heel hard schreeuwen en daarna weer naar huis te gaan.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:19 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Straks zullen de mensen worden begraven die gister zijn overleden. Geloof me maar zodra dat gebeurt is gaat het los.
worden ze gelijk de volgende dag dan begraven, ja vraag het je gewoon jij weet er erg veel van af met je familie in Egyptequote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:19 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Straks zullen de mensen worden begraven die gister zijn overleden. Geloof me maar zodra dat gebeurt is gaat het los.
Hmmm oh ja, die begrafenissen was ik vergeten.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:19 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Museum is nog heel, verder weinig grote dingen, na 3 uur wordt weer demonstraties verwacht.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:21 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ben wezen slapen, heb ik nog wat grote dingen gemist?
en doet t museum t nog?
Ja, bijna altijd, alleen bij zeer hoge uitzondering is net niet meteen. Sommige begrafenissen vinden dezelfde dag van het overlijden plaats.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:22 schreef Toverheks het volgende:
[..]
worden ze gelijk de volgende dag dan begraven, ja vraag het je gewoon jij weet er erg veel van af met je familie in Egypte
Alles goed met je familie?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:19 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
oke dank je voor je antwoordquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, bijna altijd, alleen bij zeer hoge uitzondering is net niet meteen. Sommige begrafenissen vinden dezelfde dag van het overlijden plaats.
Oei ook een goede aanleidingquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hmmm oh ja, die begrafenissen was ik vergeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |