Veel mensen houden daar net of net niet het hoofd boven water) als dan de voedselprijzen een beetje stijgen (zoals ze nu doen) is het al snel onmogelijk geworden om jezelf of je gezin te voeden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:55 schreef xFriendx het volgende:
Die salarissen moeten wel in context staan neem ik aan. Ik verdien ook behoorlijk minder dan de rijken in NL, maar zolang ik wel mezelf kan onderhouden sta ik niet met een fakkel in Den Haag.
Echter als ik het zo lees heeft een soldaat het ook niet bepaald ruim, zeker als er een gezin bij komt kijken niet. Maar als hij de boel wel kan onderhouden dan zet je dat niet zomaar op het spel.
Als de rest nog eens minder verdient, zeg alsof je in NL de helft van de bijstand maar vangt, dan ben je vast niet zo blij. Die hebben weer niets te verliezen (die timmerlui en zo).
check. En alles staat of valt grofweg met de prijs van een kilo rijst. Het belangrijkste voedsel daar.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Veel mensen houden daar net of net niet het hoofd boven water) als dan de voedselprijzen een beetje stijgen (zoals ze nu doen) is het al snel onmogelijk geworden om jezelf of je gezin te voeden.
Dan gaat het gewoon snel klaar zijn, Mubarak doet wat de internationale gemeenschap vroeg (internet en mobiele netwerken weer toegankelijk maken), wat loze beloften over dat deze regering wel écht wat gaat doen voor de bevolking en het leger handhaaft (waar nodig met harde hand) de openbare orde.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:48 schreef Toverheks het volgende:
Dat er opnieuw wordt gedemonstreerd wijst er volgens waarnemers op dat de betogers niet tevreden zijn met de beloften die Mubarak heeft gedaan.
Confrontaties
Op het Tahrir-plein, waar de demonstratie wordt gehouden, krijgt de oproerpolitie steun van het leger. Dat zou erop duiden dat het leger de president nog steunt.
Volgens het Arabische televisiestation Al-Jazeera zijn gisteren in Alexandrië bij confrontaties tussen betogers en veiligheidstroepen meer dan 20 mensen omgekomen. Eerder werd al melding gemaakt van 13 doden in Suez en 5 in Caïro.
Minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken roept Mubarak op zijn voortdurende beloften om democratische hervormingen door te voeren, nu eindelijk om te zetten in daden.
Mobiele telefoons en inernet werken weer in Cairo. Gisteren werden de netwerk afgesloten
Ze hebben eigenlijk ook helemaal geen andere keuze dan pogen het Turkse model te volgen. Ze hebben gewoon geen geld om een kopie van Iran of zo te worden. Als ze dat proberen gaan de Egyptenaren straks dood van de honger.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:58 schreef Daniel1976 het volgende:
(Je moest eens weten hoeveel leger en politie ik omgekocht met 10 euro om op gesloten opgravingen te mogen kijken)
Nou ineens waren ze allemaal mijn persoonlijke gids heb dat grapje meerdere malen uitgehaald.
Ik heb zelfs een mummie in mijn handen gehad. Mensen zijn daar zo arm.
Ik heb in de Valley of the Kings ook echt zoveel van die tourism police gehad die dan 10EGP vraagt, en dan mag je langs alle afgezette stukken, of bij de Karnak Temple in Luxor zelfs OP die sphinxen en farao's (van steen uiteraard) staan/zitten, en voor 5EGP extra maakt hij nog ff een mooie foto van je!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:58 schreef Daniel1976 het volgende:
(Je moest eens weten hoeveel leger en politie ik omgekocht met 10 euro om op gesloten opgravingen te mogen kijken)
Nou ineens waren ze allemaal mijn persoonlijke gids heb dat grapje meerdere malen uitgehaald.
Ik heb zelfs een mummie in mijn handen gehad. Mensen zijn daar zo arm.
oh die zijn hand gisteren had verwond, hoop dat hij oppast met alles.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:01 schreef Ludacriss het volgende:
Mijn neef is erg boos. Geeft aan dat ie weer gaat demonstreren zo!
En dan ben je dus 15 EGP kwijt, das 2 euro. En kom je echt op/in zwaar verboden gebieden. Maarja, die lui verdienen geen donder, doen dit per dag bij een paar toeristen, en dan hebben ze zo weer 100 EGP extra.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik heb in de Valley of the Kings ook echt zoveel van die tourism police gehad die dan 10EGP vraagt, en dan mag je langs alle afgezette stukken, of bij de Karnak Temple in Luxor zelfs OP die sphinxen en farao's (van steen uiteraard) staan/zitten, en voor 5EGP extra maakt hij nog ff een mooie foto van je!
Die hele opgraving naast de tempen van hatsepsut, die gaat heel groot deel verder onder de grond.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik heb in de Valley of the Kings ook echt zoveel van die tourism police gehad die dan 10EGP vraagt, en dan mag je langs alle afgezette stukken, of bij de Karnak Temple in Luxor zelfs OP die sphinxen en farao's (van steen uiteraard) staan/zitten, en voor 5EGP extra maakt hij nog ff een mooie foto van je!
25 euro betaald voor mijn speciale tour door de opgravingen op 1 plek.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En dan ben je dus 15 EGP kwijt, das 2 euro. En kom je echt op/in zwaar verboden gebieden. Maarja, die lui verdienen geen donder, doen dit per dag bij een paar toeristen, en dan hebben ze zo weer 100 EGP extra.
oh wel mooi dat je daar geweest bentquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:03 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Die hele opgraving naast de tempen van hatsepsut, die gaat heel groot deel verder onder de grond.
Daar ben ik allemaal in geweest.
Ze wilden van de opgravingen, de grafbeeldjes in mijn rugzak duwen.
Hier neem mee for you.
Wat ik zo snel kan vinden is het salaris van een accountant (1500 pond) en senior accountant (het dubbele daarvan).quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Weet je ook iets over de rest van de salarissen?
Leraren, winkeliers, timmerman?
Oh das op de West Bank in Luxor toch? Heel gaaf daar sowieso die hele West Bank, en idd overal 'gidsen' en de 'bewakers' die je wel ff voor wat geld de verboden stukjes willen laten zienquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:03 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Die hele opgraving naast de tempen van hatsepsut, die gaat heel groot deel verder onder de grond.
Daar ben ik allemaal in geweest.
Ze wilden van de opgravingen, de grafbeeldjes in mijn rugzak duwen.
Hier neem mee for you.
Als ik zelf in Egypte was dan was ik meegegaan. Hoop alleen dat hem niks overkomt!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:02 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh die zijn hand gisteren had verwond, hoop dat hij oppast met alles.
nee ik hoop met je mee, maar hoop eigenlijk voor alle partijen dat er gewoon geen gewonden vallen, is zo oneerlijk allemaal en de hoge heren liggen nog onder hun donzen dekbedden en zitten verscholenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:06 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Als ik zelf in Egypte was dan was ik meegegaan. Hoop alleen dat hem niks overkomt!
kom je met dit soort foto's thuis:quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:03 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh wel mooi dat je daar geweest bent
Ik zou ook zijn meegegaan maar dan om foto's en video's te maken voor de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:06 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Als ik zelf in Egypte was dan was ik meegegaan. Hoop alleen dat hem niks overkomt!
mooi man, pppfftttt wat lijkt me dat een belevenis..........quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
kom je met dit soort foto's thuis:
[ afbeelding ]
Ze zijn elkaar nu aan het opfokken, later op de dag zullen ze wel los gaan als er ook besloten is over een nieuwe regering.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:08 schreef Loveless85 het volgende:
Heeft het nog nut een stream te kijken of is er niks live / boeiends atm?
Geniaal, waar was dat. Wij werden dus in Karnak Temple gewoon naar het verboden stuk geleid, waar we even overal op mogen (moesten eigenlijkquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
kom je met dit soort foto's thuis:
[ afbeelding ]
het gerucht gaat na 3 uur gebed.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:09 schreef Daniel1976 het volgende:
Die gebedstijden dat was toch lokale tijd?
Dat is ongeveer nu
en die memmen deinsten mooi mee.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:10 schreef tass het volgende:
Zagen jullie ook die stevige vrouw in die burka mee brullen??
Zou haar man weten dat ze daar is?
Ze is wel slim, want ze wordt toch niet herkend zo :-P
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |