nergens last van.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:38 schreef fotostarter het volgende:
Godver, servers overbelast stream valt gewoon weg
Met die wanhoopsdaad lijkt het allemaal wel begonnen plus de jongeren op internet. Zonde dat die jongen het niet mee heeft kunnen maken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:21 schreef Brawler het volgende:
[..]
Een groenteboer in Tunesië heeft zichzelf in brand gestoken uit onvrede met het beleid in dat land. Dat zorgde voor een (letterlijke) vlam in de pan.
Die viel net uit, nu doet hij het weer goedquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:39 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
nergens last van.
Valt deze ook weg bij jou?
http://english.aljazeera.net/watch_now/
Ik zie weinig nieuws, vooral herhalingen van wat we al eerder hebben gezien.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:40 schreef remlof het volgende:
Zijn er nog goeie beelden? Zo ja, caps graag, ik zit in de tein.
waar zouden we zijn zonder de treinquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:40 schreef remlof het volgende:
Ja dat wel maar niet heel veel bijzonder meer, donker he.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:40 schreef remlof het volgende:
Die is waarschijnlijk ook al per heli vertrokken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:42 schreef intellectuele_user het volgende:
3 uur verstreken, en Hosni Mubarak is nog steeds nergens te bekennen.
Nix nieuws. Actuele nieuws is een beetje dood qua beelden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:40 schreef remlof het volgende:
Als hij wil blijven leven zal hij m wel gepeerd zijnquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:42 schreef intellectuele_user het volgende:
3 uur verstreken, en Hosni Mubarak is nog steeds nergens te bekennen.
Ik niet dat je 'het leger' als een geheel kan zien in zo'n situatie als dit. De ene eenheid is misschien wel trouw aan het regime en het andere niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik vetrouw dat leger nog niet echt hoor of ze aan hun kant staan. Misschien dat ze zich gewoon positioneren. Want als ze aan hun kant stonden waarom gaan ze dan met jagers de lucht in..
De boel observeren oid....quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik vetrouw dat leger nog niet echt hoor of ze aan hun kant staan. Misschien dat ze zich gewoon positioneren. Want als ze aan hun kant stonden waarom gaan ze dan met jagers de lucht in..
Wat willen ze doen met die jagers dan? Hun eigen volk bombarderen? Moeten ze vooral doen, dan staat binnen de kortste keren de VS en Europa bij ze op de stoep.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Al dan niet met hulp van die VSquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:42 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Als hij wil blijven leven zal hij m wel gepeerd zijn
Dat niet alleen de vraag is of de militairen hun eigen volk en families enzo wat aan willen gaan doen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Wat willen ze doen met die jagers dan? Hun eigen volk bombarderen? Moeten ze vooral doen, dan staat binnen de kortste keren de VS en Europa bij ze op de stoep.
Dat gevoel heb ik ook. Die soldaten snappen ook wel dat op het moment dat je met 5 man in zo'n pantservoertuig zit dat je als je vast komt te zitten dat je je overgeeft (die voertuigen waar ze op staan te dansen) maar overall heb ik niet het idee dat die zich tegen mubarak aan het keren zijn...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ehh... nee.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Wat willen ze doen met die jagers dan? Hun eigen volk bombarderen? Moeten ze vooral doen, dan staat binnen de kortste keren de VS en Europa bij ze op de stoep.
En misschien beschermen ze kritische zaken, zonder zich verder met de demonstraties te bemoeien.,quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik niet dat je 'het leger' als een geheel kan zien in zo'n situatie als dit. De ene eenheid is misschien wel trouw aan het regime en het andere niet.
http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:44 schreef -jos- het volgende:
heeft er nou niemand een directe link naar een livestream? :S
http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:44 schreef -jos- het volgende:
Als ze gaan "bombarderen", dan is het geen opstand meer, maar al gauw een oorlog.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ehh... nee.
Hier gaat de VS (of de NAVO/EU) echt z'n fikken niet aan branden hoor. Het blijft een nationale aangelegebheid, het zou mooi worden als de VS of EU maar bij iedere opstand in zou gaan grijpen.
Ik zelf kijk dit: http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:44 schreef -jos- het volgende:
Bedoel je op de tanks/apc's? Waarschijnlijk seinvlaggenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:43 schreef rakotto het volgende:
Weet iemand wat de andere vlaggen betekenen? Een rode vlag? Blauwe vlag? Wit is voor opgeven/vrede... Maar de rest?
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:45 schreef Gtaboy107 het volgende:
Dat had ik dus al verwacht, allemaal die linkjes naar Al Jazeera.
Al-Jazeera:quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:42 schreef Onverlaatje het volgende:
Al-Jazeera:
Intens geweervuur rond regeringsgebouwen
Nederland wil vaak neutraal blijven.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nederlands nieuws, het lijkt net gecontroleerde media wat mij betreft. Bang dat wij ook in opstand gaan?
Reken maar dat de mannen die erin zaten peuken schetenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:47 schreef Black_Ninja het volgende:
Dat busje had lef zeg! Ze zullen wel moeten anders worden ze zeker gelychend maar die ging toch dwars door die mensen heen...
Neutraal blijven op wat? Revolutie is toch iets gunstigs, als vrijheid.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:48 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Nederland wil vaak neutraal blijven.
Vandaar, komt voor mij wel over als treurig gedrag.
Denk pistolenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:48 schreef Black_Ninja het volgende:
Weet iemand waar die politie mee schoot wat zojuist op al jazeera was?
Triest maar was te verwachten... Lol die koppen van die gasten!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:49 schreef Aphrodyte het volgende:
Ze zijn nu het hoofdgebouw van de regering aan het plunderen
Ja ze kijken intens tevredenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:49 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Triest maar was te verwachten... Lol die koppen van die gasten!
Geen wonder dat de VS Al-Jazeera HQ wilde bombarderen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:48 schreef ethiraseth het volgende:
Al-Jazeera is echt tof. Die amper verhulde blijdschap dat dit hele gedoe de strategische positie van Amerika aantast is een verademing vergeleken met de media in het Westen.
Niet het partij gebouw?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:49 schreef Aphrodyte het volgende:
Ze zijn nu het hoofdgebouw van de regering aan het plunderen
Zoals?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:50 schreef Oorlogsheld het volgende:
Waarom zou je een stoel jatten... neem dan iets interessants mee!
Regeringen maken zich grote zorgen over de stabiliteit in het hele MO. Die stabiliteit hebben ze proberen te garanderen met dictators, en dat spelletje is nu uit.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Neutraal blijven op wat? Revolutie is toch iets gunstigs, als vrijheid.
Hoe jij het zegt komt bij mij over alsof ze noch niet de kant van Mubarak noch de kant van het volk niet wil steunen.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:50 schreef Infection het volgende:
Waar kun je zien dat het regeringsgebouw geplundert word? op Al Jazeera en CNN zie ik alleen maar terugblikken.
Heb t niet goed verstaan, kan ook.quote:
nee hoor live op AJquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:50 schreef Infection het volgende:
Waar kun je zien dat het regeringsgebouw geplundert word? op Al Jazeera en CNN zie ik alleen maar terugblikken.
Ik zie dit nu op al jazeera internet live stream.quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:50 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik bedoel scherp, rubber of traangas...
Mitrailleurvuurquote:Al-Jazeera:
Geweervuur kwam van politie welke terugschiet op een aantal militairen die het politiebureau proberen in te nemen.
Nee zo bedoel ik het nietquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Neutraal blijven op wat? Revolutie is toch iets gunstigs, als vrijheid.
Hoe jij het zegt komt bij mij over alsof ze noch niet de kant van Mubarak noch de kant van het volk niet wil steunen.
Agree!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:51 schreef rakotto het volgende:
Partijgebouw is geplunderd... En dat is het recht ook van die mensen... Allemaal dure meubelair dat gekocht is met gestolen geld van de Egyptische volk. Zolang zij maar niets anders plunderen, dan is het wel goed.
Overmeesterd idd, was vanmiddag al gebeurd volgens mij...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:52 schreef t-8one het volgende:
Hebben ze nou een tank gestolen?
Ik zie burger juichen naar een tank?
quote:Jan. 28 (Bloomberg) -- Stocks worldwide plunged the most since November, crude oil jumped and the dollar gained against the euro after protests in Egypt intensified and President Hosni Mubarak imposed a nationwide curfew. Egypt’s dollar bonds sank, pushing yields to a record high.
Ah zo oke.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:52 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Nee zo bedoel ik het niet![]()
Nederland is héél voorzicht in het zeggen van wat ze willen.
Natuurlijk lijkt het mij dat nederland niet voor Mubarak zou kiezen.
Nederland wacht vaak af wat buitenlandse media melden, om zo ook berichtgving te doen.
En niemand tegen het zere been te schoppen.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik doel hier niet op dat Nederland een verkeerde partij zou kiezen.
Maar dit is het gedrag wat Nederland vaker laat zien
En met Nederland, niet jij en ik, maar de macht daar boven
Het is smerig aan het worden idd, hopen dat ze nu OF doorzetten en Mubarak overmeesteren of dat ze het snel opgeven maar ik denk dat de komende uren het kritische moment gaan worden...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:53 schreef Toverheks het volgende:
Medische bronnen spreken van een nog groter aantal gewonden in Caïro als gevolg van de demonstraties: 870
Hm, ook geen idee.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:54 schreef intellectuele_user het volgende:
Gele en rode vlaggen dus en geen witte, maar weet niet wat het betekent.
[ afbeelding ]
ja hoe later het wordt, het is nu weer beetje * rustig* maar het gaat straks weer los, wat een avondklokquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:54 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Het is smerig aan het worden idd, hopen dat ze nu OF doorzetten en Mubarak overmeesteren of dat ze het snel opgeven maar ik denk dat de komende uren het kritische moment gaan worden...
Iedergeval dat het leger aan hun kant staat, maar voor mij is dat absoluut nog niet bewezen...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:56 schreef nattermann het volgende:
Ik krijg het idee dat de bevolking het idee heeft dat ze al gewonnen hebben.
altijd beter dan het idee dat ze verliezenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:56 schreef nattermann het volgende:
Ik krijg het idee dat de bevolking het idee heeft dat ze al gewonnen hebben.
Inderdaad, hier heb je niets aan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:56 schreef Infection het volgende:
Gaan ze op CNN nou nog eens iets anders filmen dan alleen een lege straat waar af en toe een paar mensen voorbij lopen?
een soort paard van troje. het leger staat straks overal...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:57 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Iedergeval dat het leger aan hun kant staat, maar voor mij is dat absoluut nog niet bewezen...
Egypte is meer dan Suez. Ze moeten eerst Mubarak vinden en/of verdrijven. En andere key-cities als Cairo, Alexandrie, Luxor e.d. 'in handen krijgen'quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:57 schreef rakotto het volgende:
Update arabische Aljazeera,
HEEL SUEZ is op straat. Iets meer dan een half miljoen mensen dus. En er is niets verteld over gevechten oid. Lijkt op een overwinning!
Als ze hem in zijn stoel doodschieten misschien...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:58 schreef Breekfast het volgende:
Is het nog mogelijk dat Mubarak blijft zitten?
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:59 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Als ze hem in zijn stoel doodschieten misschien...
bronquote:8:44 pm - Time magazine's Karl Vick pulls in the first reaction from Israel that's not a "no comment." A minister in Prime Minister Binyamin Netanyahu's government tells Vick that Israel believes Egypt's security forces will be able to suppress the protesters. "We believe that Egypt is going to overcome the current wave of demonstrations, but we have to look to the future," he said. While it would be better if Egypt were a democracy, since "democracies do not initiate wars," the minister said, "I'm not sure the time is right for the Arab region to go through the democratic process."
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:59 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Als ze hem in zijn stoel doodschieten misschien...
White House briefing die gecancelt is ofzo krijg ik net mee?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:00 schreef nattermann het volgende:
Volgens mij gaat er iets gebeuren op CNN. Gaat een verslaggever klaarzitten oid.
Hier is er 1. Maar het wordt nu een beetje teveel herhaling. Ik schakel afentoe in.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:01 schreef Oorlogsheld het volgende:
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen nu die livestream van al jazeera kijken
Hier 1 iedergeval...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:01 schreef Oorlogsheld het volgende:
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen nu die livestream van al jazeera kijken
Ik ga cnn er nu bij zetten iddquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:01 schreef Thory het volgende:
[..]
Hier is er 1. Maar het wordt nu een beetje teveel herhaling. Ik schakel afentoe in.
Inderdaad, ik volg ht topic alleen maar. Stream draait op de achtergrond.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:02 schreef Loveless85 het volgende:
Ik volg het topic, de streams werden me iets te veel van hetzelfde
Diep respect idd voor de internet kracht van Al-jazeera...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:03 schreef Oorlogsheld het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk wereldwijd,.. ik lees op veel sites en twitter dat iedereen naar die stream kijkt. Toch heel weinig haperingen hier.
Valt me ook wel een beetje op. NOS is niet goed in sensatie maken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:03 schreef Muridae het volgende:
Wat een toontje bij de beelden op NOS, alsof we kijken naar krakersrellen.
Op Hyves staat de livestream bovenaan bij meest besprokenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:01 schreef Oorlogsheld het volgende:
Dat zal wel gebeuren denk ik, naast de huidige regering de grootste politieke kracht in Egypte.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:05 schreef jpjedi het volgende:
En nu maar hopen dat de moslimpartij de boel niet overneemt... Dan zijn we verder van huis.
Zou ook betekenen dat Mubarak daar niet meer is, aangezien die voornamelijk in dienst zijn voor zijn bescherming. Zouden dus ten alle tijde in zijn omgeving moeten zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:05 schreef Thory het volgende:
Maar als ik het nu begrijp is de presidentiele garde ingezet. Ik neem aan dat dat de hardcore Mubarak loyalisten zijn?
waar hoorde je dat?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:05 schreef Thory het volgende:
Maar als ik het nu begrijp is de presidentiele garde ingezet. Ik neem aan dat dat de hardcore Mubarak loyalisten zijn?
Al Jazeera. Pantserwagens van de presidentiele garde reden in Cairo en volgens mij hadden ze ook positie in tv en radio stations ingenomen.quote:
quote:8:51 pm - Atlantic magazine's Alexis Madrigal has posted what he says is a copy of a manual passed amongst activists to prepare their fellow protesters for Friday's demonstrations. It includes information on how to assemble a crowd strategically, how to combat armored police, and what kind of slogans to shout.
Dat is een andere benaming voor de leger.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:08 schreef Thory het volgende:
[..]
Al Jazeera. Pantserwagens van de presidentiele garde reden in Cairo en volgens mij hadden ze ook positie in tv en radio stations ingenomen.
De broederschap is schijn-oppositie, volledig gecontroleerd door Mubarak's spionnen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat zal wel gebeuren denk ik, naast de huidige regering de grootste politieke kracht in Egypte.
Volgens mij is dat het normale leger :S ik heb nergens Nationale garde gehoord op Al-jazeera..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:08 schreef Thory het volgende:
[..]
Al Jazeera. Pantserwagens van de presidentiele garde reden in Cairo en volgens mij hadden ze ook positie in tv en radio stations ingenomen.
Oh ok.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:08 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat is een andere benaming voor de leger.
NOSquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:09 schreef Oorlogsheld het volgende:
volgens de NOS is het leger VOOR mubarak. Er is generaal op TV geweest die heeft gedreigd met geweld tegen de mensen
Da's dan een primeur voor de NOS want die heb ik op AJ nog niet voorbij zien komen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:09 schreef Oorlogsheld het volgende:
volgens de NOS is het leger VOOR mubarak. Er is generaal op TV geweest die heeft gedreigd met geweld tegen de mensen
ja,dat zal indruk maken op de mensenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:09 schreef Oorlogsheld het volgende:
Ik ben daar nog niet zeker van. Er zal vast wel een of andere Generaal aan zijn kant zijn maar voorlopig blijven ze verdacht rustig. Alhoewel ik het nog niet vertrouw...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:09 schreef Oorlogsheld het volgende:
Oud nieuws. Voortaan googelen op Anonymous.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:08 schreef Carine-C het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een strak aktieplan in de vorm van een geïllustreerd draaiboek!
bron
dat hele nos journaal stelt toch geen ene ruk voor, die lopen me een partij achter, ik zou denken zoals ik nu steeds meelees op nos.nl dat er echt steeds nieuws kwam, maar niks van dat alles.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:10 schreef Misstique het volgende:
[..]
Da's dan een primeur voor de NOS want die heb ik op AJ nog niet voorbij zien komen.
Het Moslimbroederschap heeft zich er al in gemengd en is al jaren de grootste component qua oppositie. Zoals Joris Luijendijk al zei: de politieke islam is het enige systeem wat ze nog niet hebben zien falen in het MO, vandaar dat de hang ernaar erg groot is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:05 schreef jpjedi het volgende:
En nu maar hopen dat de moslimpartij de boel niet overneemt... Dan zijn we verder van huis.
Oude mediaquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:10 schreef Misstique het volgende:
[..]
Da's dan een primeur voor de NOS want die heb ik op AJ nog niet voorbij zien komen.
Zat het ook te kijken en ik kon het ook niet rijmen met wat we gezien. Maar goed, we weten het ook niet. Een hogere generaal kan anders beslissen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:10 schreef Misstique het volgende:
[..]
quote:danmike1 Mike
by ksa4liberty
RT @SultanAlQassemi: Al Jazeera: Senior Egyptian Army officials told protesters "We are here to protect you", protesters cheered. #Jan25
7 minutes ago
En wat gaan ze met die faxen doen dan? Het vuur laait al hoog genoeg.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
fwleaks Free WikiLeaks
#Wikilieaks en Twitter.* Reports that activists are faxing WikiLeaks cables into Egypt to bypass internet blockade.
quote:WASHINGTON (AP) President Barack Obama has convened his national security team on the growing protests in Egypt as aides voice concern about violent clashes between demonstrators and police.
Obama's 40-minute session in the Oval Office on Friday took the place of his daily national security briefing. It included Vice President Joe Biden and his national security adviser, Tom Donilon. Aides said additional briefings are planned during the day.
At the same time, spokesman Robert Gibbs called on the Egyptian government to respect the rights of protesters and restore Internet access, which has been halted as the protests spread.
Dat is dus ook gebeurd. Een deel is nu in het centrum een schotenwisseling aan het leveren met een politiebureau.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:13 schreef Thory het volgende:
Iedereen heeft het wel over het leger. Maar binnen het leger kunnen net zo goed facties zijn/onstaan lijkt me.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)k-geen-vliegverkeer/quote:In Kairo zijn inmiddels vijf mensen omgekomen zijn bij de aanhoudende protesten in Egypte, meldt Reuters. Bijna negenhonderd mensen zijn gewond geraakt, sommigen van hen zijn geraakt door kogels. Demonstranten bestormen een gebouw van de staatstelevisie en vernielen apparatuur. Het vliegverkeer rondom Kairo zou inmiddels volledig stilliggen.
Communicatie is nog steeds moeilijk in Egypte. Internet en telefoon liggen er bijna overal uit, bevestigt ook onze verslaggever in Kairo. Hij noemt de Egyptische hoofdstad een grote puinhoop.
Vodafone is eerder vandaag door de Egyptische regering verzocht alle diensten te staken. CEO Vittorio Coalao Vanmorgen heeft de regering ons dat gevraagd. We hebben dat verzoek gecheckt, ondervonden dat het legitiem was en gehoorzaamden. Wanneer we instructies krijgen om het netwerk weer te herstellen, zullen we dat doen. We hopen dat dat snel het geval is. Volgens hem hebben alle telefoonmaatschappijen hetzelfde verzoek gehad.
Dat is Suez neem ik aan?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:14 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Dat is dus ook gebeurd. Een deel is nu in het centrum een schotenwisseling aan het leveren met een politiebureau.
# "There will not be a daily press briefing at the Department of State today. We apologize for the short notice and the inconvenience." 10 minutes ago via TweetDeckquote:
Maar ik heb ook gehoord dat ze erg Nationalistisch zijn en erg volksgericht... Het blijft een onzekere factor...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:14 schreef Oorlogsheld het volgende:
Maar wat ik uit eerdere berichten begreep is dat voor het leger heel goed gezorgd word. Hoge salarissen en huisvesting. En als ze zich nu tegen mubarak keren is ook hun toekomst onzeker.
Dat dacht ik ook al en dan ook met zoveel dure tanks..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:14 schreef Oorlogsheld het volgende:
Maar wat ik uit eerdere berichten begreep is dat voor het leger heel goed gezorgd word. Hoge salarissen en huisvesting. En als ze zich nu tegen mubarak keren is ook hun toekomst onzeker.
Oké hier heb je hemquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:15 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik mis wel een Egyptische comical Ali die om het uur een update geeft in de trant van "There are no protesters in Cairo"
Op de nationale tv zender doen ze alsof er niets aan de hand is in hun gebouw. Ze doen er alsof er geen soldaten in het gebouw zijn en dat Mubarak nog steeds de orders geeft voor de curfew.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:15 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik mis wel een Egyptische comical Ali die om het uur een update geeft in de trant van "There are no protesters in Cairo"
Ik bedoelde daadwerkelijk een Egyptische staatsofficial, maar this will doquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:17 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Oké hier heb je hem
"We hebben de situatie onder controle, de protesten zijn bijna afgelopen."
[ afbeelding ]
Hoeft niet. Een overgangsregering zal ze zeker zoet houden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:14 schreef Oorlogsheld het volgende:
Er komt een meer radicale idiotenpartij voor terug, die bui zie je al hangen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:05 schreef jpjedi het volgende:
De chaos die ik nu zie is allemaal nog van vanmiddag.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:18 schreef Black_Ninja het volgende:
Iemand al een idee wat de kansen van slagen zijn? Ik zie een hoop chaos maar kan nog geen inschatting maken...
Heb je een werkende link voor me?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Op CNN stream zijn er nu meer beelden..
Het kan vanavond of vannacht afgelopen zijn voor Mubarak. Of hij organiseert eerst een bloedbad, maar dat is slechts uitstel van executie. In dit geval letterlijk, denk ik.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:18 schreef Black_Ninja het volgende:
Iemand al een idee wat de kansen van slagen zijn? Ik zie een hoop chaos maar kan nog geen inschatting maken...
Er zijn tientallen miljoenen demonstranten, vele malen meer dan politie en leger. Ik denk dat het volk gaat winnen maar uiteindelijk zul je zien dat er een nog erger iemand dan Mubarak de macht grijpt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:18 schreef Black_Ninja het volgende:
http://edition.cnn.com/vi(...)tream=stream4&hpt=T1quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:19 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Heb je een werkende link voor me?
Niet overdrijven. Er zijn 80 miljoen inwoners en voor zover ik begreep zijn er nu rond de miljoen demonstrantenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:19 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Er zijn tientallen miljoenen demonstranten, vele malen meer dan politie en leger. Ik denk dat het volk gaat winnen maar uiteindelijk zul je zien dat er een nog erger iemand dan Mubarak de macht grijpt.
Dat is waar ik bang voor ben. Tot nu toe was het een redelijk zwakke politie waar ze het tegen op namen. Maar als het leger los gaat kan het nog redelijk snel afgelopen zijn...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:20 schreef rakotto het volgende:
Trouwens, de presidentiele garde, wat dus bij de tv gebouw staat, is de "sterkste" eenheid in de Egyptische leger.
De vraag is natuurlijk of het leger het aandurft om duizenden mensen af te schieten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:21 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dat is waar ik bang voor ben. Tot nu toe was het een redelijk zwakke politie waar ze het tegen op namen. Maar als het leger los gaat kan het nog redelijk snel afgelopen zijn...
Leger gaat niet meer los. Ze staan al aan de kant van de mensen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:21 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dat is waar ik bang voor ben. Tot nu toe was het een redelijk zwakke politie waar ze het tegen op namen. Maar als het leger los gaat kan het nog redelijk snel afgelopen zijn...
Precies het kan gewoon zijn dat ze goede hoop geven, een valstrik.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:21 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
De demonstranten kunnen natuurlijk ook bewapend worden door bepaalde regimes die Mubarak liever zien gaan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:22 schreef Misstique het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of het leger het aandurft om duizenden mensen af te schieten.
Individueel wel maar als ze orders krijgen?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:23 schreef rakotto het volgende:
[..]
Leger gaat niet meer los. Ze staan al aan de kant van de mensen.
Obama gaat een persconferentie houden zometeen... Was net te zien op CNN
Fox newsquote:7.04pm GMT:CloseLink to this update: http://www.guardian.co.uk(...)ve-updates#block-110 Thanks Haroon, this is Richard Adams in the Guardian's bureau in Washington DC, where there has been an abrupt change in attitudes towards events in Egypt today.
The main US cable news networks had given Egypt minimal coverage so far this week, partly because of the time difference but also because of the president's state of the union address on Tuesday night absorbing so much energy.
That has all changed today, with the the extraordinary scenes from Egypt filling America's TV screens – even if the early morning bulletins were more interested in Charlie Sheen's hernia.
The exception has been Fox News, where coverage has been more muted. "You probably don't give a lot of time thinking about Egypt," a Fox News presenter suggested about an hour ago, before explaining that "groups linked to al-Qaida" were in danger of taking over the government in Cairo.
ehhhquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:25 schreef iwannabehigh het volgende:
Maar waarom zijn ze allemaal zo tegen Mubarak dan? Hij regeert daar toch al heel lang?
stream? link?quote:
Dat is het, hij regeert veel te lang en hij onderdrukt het volk, de mensen willen democratie. Door de demonstraties in Tunesië is iedereen op het idee gekomen om ook in hun land protesten te houden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:25 schreef iwannabehigh het volgende:
Maar waarom zijn ze allemaal zo tegen Mubarak dan? Hij regeert daar toch al heel lang?
En hij wordt al jarenlang herkozen met meer dan 85% van de stemmen, hij moet idd wel geliefd zijn...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:25 schreef iwannabehigh het volgende:
quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/vi(...)tream=stream4&hpt=T1
85% stemmen dat is al die jaren vervalst...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:27 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
En hij wordt al jarenlang herkozen met meer dan 85% van de stemmen, hij moet idd wel geliefd zijn...
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:25 schreef iwannabehigh het volgende:
No shit. Wel eens van sarcasme gehoord?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:28 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
85% stemmen dat is al die jaren vervalst...
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:28 schreef intellectuele_user het volgende:
Rol leger in Egyptische protesten onduidelijk
In Egypte staat het hoofdkantoor van president Hosni Mubaraks politieke partij NDP in brand.
De politie is in geen velden of wegen te bekennen. De aanwezige legertroepen lijken de sympathiseren met de menigte, meldt Al Jazeera op basis van onbevestigde berichten.
Tegelijkertijd zouden politieagenten schieten op militairen.
Volgens verschillende media rukt de woedende menigte in de hoofdstad op naar de gebouwen van het ministerie van Buitenlandse Zaken en de staatsomroep. Het ministerie wordt bestormd en de staatsomroep is omsingeld.
President Mubarak zou een toespraak geven, maar die heeft nog steeds niet plaatsgehad. Ook is onduidelijk waar de president zich momenteel bevindt.
Elsevier
Ik vrees het ergste voor straks, ze zijn nu al hard bezig om de belangrijkste posities over te nemen.quote:The Egyptian Republican Guard is a Division level command within the Egyptian Army, designed to be a heavily armored division with the main responsibility to defend the Capital of the Republic, mainly the major governmental and strategic industrial institutions.
The Republican Guard is under the control of the Ministry of Defense. Its current commander is Major General Samy Dyab. The Republican Guard Division is the only significant military unit allowed in central Cairo, apart from the intelligence services military branches.
Alexandrie is wel een beetje het meest moderne en eerste met alles, beetje de egyptische trendsetter. Dus niet zo raar dat het daar als eerste 'rond' zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.nytimes.com/2011/01/29/world/middleeast/29alexandria.html?_r=2&partner=rss&emc=rssVrede in Alexandrië.
Geruchten over een vluchtende Mubarak.
http://www.time.com/time/(...)44929,00.html?hpt=T2quote:With a deep investment in the status quo, Israel is watching what a senior official calls "an earthquake in the Middle East" with growing concern. The official says the Jewish state has faith in the security apparatus of its most formidable Arab neighbor, Egypt, to suppress the street demonstrations that threaten the dictatorial rule of President Hosni Mubarak. The harder question is what comes next.
"We believe that Egypt is going to overcome the current wave of demonstrations, but we have to look to the future," says the minister in the government of Prime Minister Benjamin Netanyahu. Israel enjoys diplomatic relations and security cooperation with both Egypt and Jordan, the only neighboring states that have signed treaties with the Jewish state. But while it may be more efficient to deal in with a strongman in Cairo Mubarak has ruled for 30 years and a king in Amman, democracies make better neighbors, "because democracies do not initiate wars," he says.
"Having said that, I'm not sure the time is right for the Arab region to go through the democratic process."
The minister, who spoke on condition of not being identified by name or portfolio, cites the Gaza Strip as a signal warning of the risk that comes with asking the people what they want. The seaside territory, home to some 1.5 million Palestinians, elected the militant Islamist group Hamas in a 2006 election that had been urged by George W. Bush, when the president was casting the invasion of Iraq as a mission to bring democracy to the Middle East.
All well and good in the long run, according to the official, but Arab societies demand "a longer term democratization process," one accompanied by education reforms that would encourage the election of moderates. "You can't make it with elections, especially in the current situation where radical elements, especially Islamist groups, may exploit the situation," he says. "It might take a generation or so. "
Ik ben bang dat Washington Egypte het groene licht zal geven om demonstranten af te knallen, er zijn op dit moment Egyptische topmilitairen in het Pentagon. En Israël zei ook al dat ze de situatie in Egypte niet vrezen omdat Mubarak in staat is om de opstand de kop in te drukken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:30 schreef Muridae het volgende:
Ik vrees het ergste voor straks, ze zijn nu al hard bezig om de belangrijkste posities over te nemen.
Het hele MO hangt aan elkaar van Amerika, Israël en een paar dictators. Het hele circus dreigt nu in te storten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:32 schreef ethiraseth het volgende:
Israel vindt de protesten allemaal maar niks blijkbaar. Ze hopen dat het leger en/of de politie de protesten kan breken
[..]
http://www.time.com/time/(...)44929,00.html?hpt=T2
Als Israel zijn bondgenoot verliest kan het nog wel eens heel vies voor ze worden. Dan zou iran wel eens richting Israel kunnen gaan denken en dan krijgen we een heel gevaarlijke situatiequote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:32 schreef ethiraseth het volgende:
Israel vindt de protesten allemaal maar niks blijkbaar. Ze hopen dat het leger en/of de politie de protesten kan breken
[..]
http://www.time.com/time/(...)44929,00.html?hpt=T2
Een bloedbad is alleen maar uitstel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:33 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Ik ben bang dat Washington Egypte het groene licht zal geven om demonstranten af te knallen, er zijn op dit moment Egyptische topmilitairen in het Pentagon. En Israël zei ook al dat ze de situatie in Egypte niet vrezen omdat Mubarak in staat is om de opstand de kop in te drukken.
Idd, wat ik eerder al zei; VS steunt liever een pro-westerse dictator die er tot de elleboog bij Obama in zit, dan een democratisch streng-islamitisch regime met de blik naar Mekkaquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het hele MO hangt aan elkaar van Amerika, Israël en een paar dictators. Het hele circus dreigt nu in te storten.
Niet als het ECHT bloederig is...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een bloedbad is alleen maar uitstel.
Wat zie jij dan? ik zie alleen een vent in een blauw t-shirt die niks zegt...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:34 schreef maxburger het volgende:
Beste stream op dit moment, even voor de duidelijkheid http://www.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream3
Je moet die onderste stream hebben, dat is live beeld vanuit Cairo. Is blijkbaar niet goed door te sturen met een link. "State tv: Egypt protests continue. (Link is aangepast)quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:35 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Wat zie jij dan? ik zie alleen een vent in een blauw t-shirt die niks zegt...
Als alle landen om Israel een islam kabinet hebben dan is Israel een verhaal uit het verleden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het hele MO hangt aan elkaar van Amerika, Israël en een paar dictators. Het hele circus dreigt nu in te storten.
ah thanks!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:36 schreef maxburger het volgende:
[..]
Je moet die onderste stream hebben, dat is live beeld vanuit Cairo. Is blijkbaar niet goed door te sturen met een link.
Dit is een Amerikaanse generaal gaat niet over Egypte volgens mijquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:38 schreef THEFXR het volgende:
ik zie op cnn een generaal die het woord voert?
Ook dan. Het is groter dan Egypte, groter dan het hele MO.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:34 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Niet als het ECHT bloederig is...
Moest ik gister al aandenken met al dat gedoe rond Twitter. Toch wel apart.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:38 schreef Muridae het volgende:
*besefmomentje
We leven in aparte tijden.
De wereld is echt "connected" dankzij het internet.
Inderdaad. En de eerstvolgende oorlog in een écht Westers land, waar iedere inwoner een smartphone op zak heeft en een HD-camera thuis, wordt helemaal een overkill aan beelden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:38 schreef Muridae het volgende:
*besefmomentje
Right! Anonymous, WikiLeaks, totaal nieuwe frontlinies dwars door de status quo van ijzeren gordijnen en oorlogen tegen "terrorisme". .quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:38 schreef Muridae het volgende:
*besefmomentje
We hebben in het verleden gezien hoeveel de buurlanden van Israel gezamenlijk konden uitrichten ja.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als alle landen om Israel een islam kabinet hebben dan is Israel een verhaal uit het verleden.
Als je 1000+ mensen doodschiet durft de rest al snel niet meer. Je krijgt een hoop gezeik vanuit het buitenland maar vaak hebben die dictatoren daar niet zo'n moeite mee...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ook dan. Het is groter dan Egypte, groter dan het hele MO.
Daarom moet de dictator eerst zeker zijn van de steun van Washington, daarna kan ie losgaan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:40 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Als je 1000+ mensen doodschiet durft de rest al snel niet meer. Je krijgt een hoop gezeik vanuit het buitenland maar vaak hebben die dictatoren daar niet zo'n moeite mee...
Dat is niet de enige mogelijkheid. Veel islamitische regimes bestaan ook uit dictators.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als alle landen om Israel een islam kabinet hebben dan is Israel een verhaal uit het verleden.
das weer eens wat anders dan, youp van het hekquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:40 schreef Onverlaatje het volgende:
Suez:
5 personen dood.
Politie heeft de straten van Suez verlaten.
Het leger is verplaatst naar het bedrijfsgebied.
Gebouw Vodafone in brand gestoken uit wraak voor afsluiten abonnees.
Gebouwen politici geplunderd en in brand gestoken.
(Al-Jazeera)
Nee, dat helpt ook niet meer.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:40 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Als je 1000+ mensen doodschiet durft de rest al snel niet meer. Je krijgt een hoop gezeik vanuit het buitenland maar vaak hebben die dictatoren daar niet zo'n moeite mee...
Ik ben ook erg benieuwd naar die briefing die zo gaat komen...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:42 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Daarom moet de dictator eerst zeker zijn van de steun van Washington, daarna kan ie losgaan.
Ze bewaken key-positions, maar nog geen acties tegen de demonstranten, behalve als die die posities bedreigen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:42 schreef no1uknow het volgende:
Wat is de stand van zaken? Wat doet het leger?
Op dit moment weinig tot niks, het is vrij rustig...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:42 schreef no1uknow het volgende:
Wat is de stand van zaken? Wat doet het leger?
Saddam had ook toestemming om Koeweit binnen te vallen, see what that got him?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:42 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Daarom moet de dictator eerst zeker zijn van de steun van Washington, daarna kan ie losgaan.
Waar lijkt het op? Steunen ze de demonstranten of houden ze zich afzijdig?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze bewaken key-positions, maar nog geen acties tegen de demonstranten, behalve als die die posities bedreigen.
Dat is de grote vraag op dit moment, het is nog niet duidelijkquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:44 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Waar lijkt het op? Steunen ze de demonstranten of houden ze zich afzijdig?
De Amerikaanse ambassadeur in Bagdad ging 'op vakantie'. Saddam dacht dat ie toestemming had om Koeweit binnen te vallen, maar dat was niet het geval.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:43 schreef Misstique het volgende:
[..]
Saddam had ook toestemming om Koeweit binnen te vallen, see what that got him?
Want?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Man, Man, het gaat echt los.
Het lijkt wel of Bush nu toch zijn zin gaat krijgen in het MO.
Beetje half-zacht afzijdig houden tot nu toe. Ze hebben (onbevestigd) wel geschoten op demonstranten die tanks beklommen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:44 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Waar lijkt het op? Steunen ze de demonstranten of houden ze zich afzijdig?
Zijn doel was onder andere een democratische gold in het MO.quote:
De Egyptische chief-of-staff zit in USA, als ie niet luistert kunnen ze hem meteen waterboarden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:45 schreef no1uknow het volgende:
anbaris RT @sultanalqassemi: Al Arabiya: The NDP HQ building in Cairo is on fire. Also, Washington asks Egyptian Army to "restrain itself" #Jan25
Ja dat klopt want een democratie is een dictatuur waarbij de mens bedrogen wordt en denkt vrijheid te hebben maar het niet zo is waardoor de machten makkelijker kunnen doen wat ze willen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zijn doel was onder andere een democratische gold in het MO.
gevecht met leger?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:47 schreef no1uknow het volgende:
De politie is van het toneel verdwenen? Waar zijn ze heen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |