Dat zal wel gebeuren denk ik, naast de huidige regering de grootste politieke kracht in Egypte.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:05 schreef jpjedi het volgende:
En nu maar hopen dat de moslimpartij de boel niet overneemt... Dan zijn we verder van huis.
Zou ook betekenen dat Mubarak daar niet meer is, aangezien die voornamelijk in dienst zijn voor zijn bescherming. Zouden dus ten alle tijde in zijn omgeving moeten zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:05 schreef Thory het volgende:
Maar als ik het nu begrijp is de presidentiele garde ingezet. Ik neem aan dat dat de hardcore Mubarak loyalisten zijn?
waar hoorde je dat?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:05 schreef Thory het volgende:
Maar als ik het nu begrijp is de presidentiele garde ingezet. Ik neem aan dat dat de hardcore Mubarak loyalisten zijn?
Al Jazeera. Pantserwagens van de presidentiele garde reden in Cairo en volgens mij hadden ze ook positie in tv en radio stations ingenomen.quote:
quote:8:51 pm - Atlantic magazine's Alexis Madrigal has posted what he says is a copy of a manual passed amongst activists to prepare their fellow protesters for Friday's demonstrations. It includes information on how to assemble a crowd strategically, how to combat armored police, and what kind of slogans to shout.
Dat is een andere benaming voor de leger.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:08 schreef Thory het volgende:
[..]
Al Jazeera. Pantserwagens van de presidentiele garde reden in Cairo en volgens mij hadden ze ook positie in tv en radio stations ingenomen.
De broederschap is schijn-oppositie, volledig gecontroleerd door Mubarak's spionnen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat zal wel gebeuren denk ik, naast de huidige regering de grootste politieke kracht in Egypte.
Volgens mij is dat het normale leger :S ik heb nergens Nationale garde gehoord op Al-jazeera..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:08 schreef Thory het volgende:
[..]
Al Jazeera. Pantserwagens van de presidentiele garde reden in Cairo en volgens mij hadden ze ook positie in tv en radio stations ingenomen.
Oh ok.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:08 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat is een andere benaming voor de leger.
NOSquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:09 schreef Oorlogsheld het volgende:
volgens de NOS is het leger VOOR mubarak. Er is generaal op TV geweest die heeft gedreigd met geweld tegen de mensen
Da's dan een primeur voor de NOS want die heb ik op AJ nog niet voorbij zien komen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:09 schreef Oorlogsheld het volgende:
volgens de NOS is het leger VOOR mubarak. Er is generaal op TV geweest die heeft gedreigd met geweld tegen de mensen
ja,dat zal indruk maken op de mensenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:09 schreef Oorlogsheld het volgende:
Ik ben daar nog niet zeker van. Er zal vast wel een of andere Generaal aan zijn kant zijn maar voorlopig blijven ze verdacht rustig. Alhoewel ik het nog niet vertrouw...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:09 schreef Oorlogsheld het volgende:
Oud nieuws. Voortaan googelen op Anonymous.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:08 schreef Carine-C het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een strak aktieplan in de vorm van een geïllustreerd draaiboek!
bron
dat hele nos journaal stelt toch geen ene ruk voor, die lopen me een partij achter, ik zou denken zoals ik nu steeds meelees op nos.nl dat er echt steeds nieuws kwam, maar niks van dat alles.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:10 schreef Misstique het volgende:
[..]
Da's dan een primeur voor de NOS want die heb ik op AJ nog niet voorbij zien komen.
Het Moslimbroederschap heeft zich er al in gemengd en is al jaren de grootste component qua oppositie. Zoals Joris Luijendijk al zei: de politieke islam is het enige systeem wat ze nog niet hebben zien falen in het MO, vandaar dat de hang ernaar erg groot is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:05 schreef jpjedi het volgende:
En nu maar hopen dat de moslimpartij de boel niet overneemt... Dan zijn we verder van huis.
Oude mediaquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:10 schreef Misstique het volgende:
[..]
Da's dan een primeur voor de NOS want die heb ik op AJ nog niet voorbij zien komen.
Zat het ook te kijken en ik kon het ook niet rijmen met wat we gezien. Maar goed, we weten het ook niet. Een hogere generaal kan anders beslissen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:10 schreef Misstique het volgende:
[..]
quote:danmike1 Mike
by ksa4liberty
RT @SultanAlQassemi: Al Jazeera: Senior Egyptian Army officials told protesters "We are here to protect you", protesters cheered. #Jan25
7 minutes ago
En wat gaan ze met die faxen doen dan? Het vuur laait al hoog genoeg.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
fwleaks Free WikiLeaks
#Wikilieaks en Twitter.* Reports that activists are faxing WikiLeaks cables into Egypt to bypass internet blockade.
quote:WASHINGTON (AP) President Barack Obama has convened his national security team on the growing protests in Egypt as aides voice concern about violent clashes between demonstrators and police.
Obama's 40-minute session in the Oval Office on Friday took the place of his daily national security briefing. It included Vice President Joe Biden and his national security adviser, Tom Donilon. Aides said additional briefings are planned during the day.
At the same time, spokesman Robert Gibbs called on the Egyptian government to respect the rights of protesters and restore Internet access, which has been halted as the protests spread.
Dat is dus ook gebeurd. Een deel is nu in het centrum een schotenwisseling aan het leveren met een politiebureau.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:13 schreef Thory het volgende:
Iedereen heeft het wel over het leger. Maar binnen het leger kunnen net zo goed facties zijn/onstaan lijkt me.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)k-geen-vliegverkeer/quote:In Kairo zijn inmiddels vijf mensen omgekomen zijn bij de aanhoudende protesten in Egypte, meldt Reuters. Bijna negenhonderd mensen zijn gewond geraakt, sommigen van hen zijn geraakt door kogels. Demonstranten bestormen een gebouw van de staatstelevisie en vernielen apparatuur. Het vliegverkeer rondom Kairo zou inmiddels volledig stilliggen.
Communicatie is nog steeds moeilijk in Egypte. Internet en telefoon liggen er bijna overal uit, bevestigt ook onze verslaggever in Kairo. Hij noemt de Egyptische hoofdstad een grote puinhoop.
Vodafone is eerder vandaag door de Egyptische regering verzocht alle diensten te staken. CEO Vittorio Coalao Vanmorgen heeft de regering ons dat gevraagd. We hebben dat verzoek gecheckt, ondervonden dat het legitiem was en gehoorzaamden. Wanneer we instructies krijgen om het netwerk weer te herstellen, zullen we dat doen. We hopen dat dat snel het geval is. Volgens hem hebben alle telefoonmaatschappijen hetzelfde verzoek gehad.
Dat is Suez neem ik aan?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:14 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Dat is dus ook gebeurd. Een deel is nu in het centrum een schotenwisseling aan het leveren met een politiebureau.
# "There will not be a daily press briefing at the Department of State today. We apologize for the short notice and the inconvenience." 10 minutes ago via TweetDeckquote:
Maar ik heb ook gehoord dat ze erg Nationalistisch zijn en erg volksgericht... Het blijft een onzekere factor...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:14 schreef Oorlogsheld het volgende:
Maar wat ik uit eerdere berichten begreep is dat voor het leger heel goed gezorgd word. Hoge salarissen en huisvesting. En als ze zich nu tegen mubarak keren is ook hun toekomst onzeker.
Dat dacht ik ook al en dan ook met zoveel dure tanks..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:14 schreef Oorlogsheld het volgende:
Maar wat ik uit eerdere berichten begreep is dat voor het leger heel goed gezorgd word. Hoge salarissen en huisvesting. En als ze zich nu tegen mubarak keren is ook hun toekomst onzeker.
Oké hier heb je hemquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:15 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik mis wel een Egyptische comical Ali die om het uur een update geeft in de trant van "There are no protesters in Cairo"
Op de nationale tv zender doen ze alsof er niets aan de hand is in hun gebouw. Ze doen er alsof er geen soldaten in het gebouw zijn en dat Mubarak nog steeds de orders geeft voor de curfew.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:15 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik mis wel een Egyptische comical Ali die om het uur een update geeft in de trant van "There are no protesters in Cairo"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |